"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Ik heb bij elk filmpje weer meer het gevoel van "Ja, ik wil! Nu!"
Nog 3 maanden

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
w2w?anandus schreef op woensdag 28 november 2012 @ 20:29:
Ik heb tot nu toe nog geen enkel W2W-gebouwtje gezien, trouwens. Ik hoop wel dat die er nog komen.
Verwijderd
Wel jammer dat je er, zo te zien, de Digital Deluxe-versie voor moet hebben
[ Voor 22% gewijzigd door anandus op 29-11-2012 17:14 ]
Als ze nu al zo beginnen......anandus schreef op donderdag 29 november 2012 @ 17:12:
Inderdaad, als ik hier onderaan de pagina naar de screenshots kijk van Franse, Britse en Duitse steden dan lijkt het al een stuk beterGelukkig maar.
Wel jammer dat je er, zo te zien, de Digital Deluxe-versie voor moet hebben
GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k
Merge wuurd 't beter
Mod-tools en online saves? Ik ben benieuwd of dat samen gaat...Northwave4500 schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 17:43:
Hoop dat EA/Maxis modtools vrij geeft. Dat was toch de kracht van SC4. Niets mooier dan echte bedrijven en gebouwen in je stad te bouwen. Zit bijvoorbeeld echt niet te wachten op een superheld in mijn stad. Hoe realistischer hoe beter.
Zeker! Hoop ik ook!Northwave4500 schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 17:43:
Hoop dat EA/Maxis modtools vrij geeft. Dat was toch de kracht van SC4. Niets mooier dan echte bedrijven en gebouwen in je stad te bouwen. Zit bijvoorbeeld echt niet te wachten op een superheld in mijn stad. Hoe realistischer hoe beter.
Darn! Daar heb ik ook helemaal niet aan gedacht...Stefandepefan schreef op maandag 03 december 2012 @ 12:34:
[...]
Mod-tools en online saves? Ik ben benieuwd of dat samen gaat...

-edit- Als ik http://www.joystiq.com/20...t-support-mods-at-launch/ moet geloven wordt het dus in eerste instantie gereleased zonder modtools maar dat ze het in een later periode hoogstwaarschijnlijk wel vrijgeven.
[ Voor 14% gewijzigd door Chip. op 03-12-2012 13:56 ]

Kan je met redelijke zekerheid zeggen dat er geen mod tools komen. Aan mods kun je ook geld verdienen namelijk genaamd DLC. Als je nu al kijkt naar de verschillende versies, begint al goed.En zoals hierboven gezegd wordt, online game. Dat worden geen echte mods. Misschien een skin mod voor jzelf. Maar de rest mag je lekker gaan kopen en reken maar dat er echt heel veel DLC gaat komen. Dat je voor 1 nuts bedrijf lekker 2 euro mag aftikken en dat er nog 20 andere van dat soort "DLC" staan. Kan niet wachten!Northwave4500 schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 17:43:
Verwijderd
Moeilijk veel DLC?Postius schreef op zondag 09 december 2012 @ 12:36:
[...]
Kan je met redelijke zekerheid zeggen dat er geen mod tools komen. Aan mods kun je ook geld verdienen namelijk genaamd DLC. Als je nu al kijkt naar de verschillende versies, begint al goed.En zoals hierboven gezegd wordt, online game. Dat worden geen echte mods. Misschien een skin mod voor jzelf. Maar de rest mag je lekker gaan kopen en reken maar dat er echt moeilijk veel DLC gaat komen. Dat je voor 1 nuts bedrijf lekker 2 euro mag aftikken en dat er nog 20 andere van dat soort "DLC" staan. Kan niet wachten!

Geef de ontwikkelaars eens ongelijk. Tot nu toe stinken veel gamers er met beide ogen in en kopen DLC vaak massaal. Het is al zo ver dat op bepaalde schijfjes de DLC al staat en dat je dan alleen nog een betaling hoeft te doen. Ik ben er ook fel op tegen hoor, begrijp me niet verkeerd. Maar gamers bepalen uiteindelijk zelf of iets een succes wordt. Zo ook met DLC.
[ Voor 7% gewijzigd door Ernemmer op 09-12-2012 18:20 ]
Oef ik wel... DLC kost je uit eindelijk vaak veel meer geld dan als je het spel gewoon koopt.Ernemmer schreef op zondag 09 december 2012 @ 18:20:
DLC vind ik geen probleem, maar dan moet je de standaard game niet voor de hoofdprijs gaan verkopen.
Staat "published 5 dec 2012", maar ik kende hem nog niet
[ Voor 29% gewijzigd door anandus op 11-12-2012 14:25 ]
- Hoeveel tramhaltes legt het spel wel niet naast elkaar? Ik zie er letterlijk 4 of 5 nog net niet aan elkaar geplakt, maar meer dan 50 meter liggen ze niet uit elkaar.
- Die steden liggen in de regio wel erg ver uit elkaar. Hierdoor is het eigenlijk heel raar om in dan zo'n lege omgeving een stad te hebben dat voornamelijk uit torens bestaat, maar er geen aangeplakte voorsteden zijn zoals je die in Sim City 4 had (of in ieder geval kon creëren).
Het is niet alleen maar negatief hoor, want de positieve gedachten waren:
- Het visualiseren van de criminaliteit door graffiti op gebouwen vond ik erg leuk weergegeven. Sowieso voelde de getoonde stad meer levendig aan dan vorige delen.
- Rampen kunnen gelukkig worden uitgezet. Vreemd genoeg vreesde ik hiervoor omdat het spel met leaderboards gaat werken en je zou denken dat iedereen gelijke waardes heeft (lees: alle rampen dus aan).
Ik snap je kritiek en deel het ook maar dit is ook aan de spelers zelf natuurlijk. En je moet echt niet vergeten dat Amerikaanse steden echt heel erg anders zijn dan Europese. In Californië heb je inderdaad echt heel lang niks en dan BAM ligt daar in 1x las vegas met zijn skyline. En zo zijn er nog wel wat. Vaak is er wel voorstad maar het niet zoals een pakweg europese hoofdstad die altijd aaneen gegroeide als voorsteden heeft. (parijs b.v.). In bijna alle moderne bouwspellen maak je altijd amerikaanse steden. City XL probeerde het meer natuurlijk te doen maar dit spel was gewoon maar matig.Stefandepefan schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 17:49:
Bij het bekijken van de video kwamen de volgende gedachten in me op.
- Die steden liggen in de regio wel erg ver uit elkaar. Hierdoor is het eigenlijk heel raar om in dan zo'n lege omgeving een stad te hebben dat voornamelijk uit torens bestaat, maar er geen aangeplakte voorsteden zijn zoals je die in Sim City 4 had (of in ieder geval kon creëren).
Het is niet alleen maar negatief hoor, want de positieve gedachten waren:
In Europa zijn dorpen en steden op dezelfde manier ontstaan. Alleen toen we hier begonnen liepen de meeste mensen. En een rijk iemand of een boer had een paard. De meeste steden in de VS zijn gesticht in de tijd van de eerste treinen, schepen die een oceaan konden oversteken enz.
Je kon dus hier een dorp beginnen op een plek waar het minstens een uur reizen was naar het dichtsbijzijnde dorp. en dan zat je op een kilometer of 5 afstand.
In de VS al snel een kilometer of 50
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Ik weet het niet, het zou me niets verbazen, het is niet meer dan een filtertje, lijkt me?Room42 schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 14:51:
Zou het mogelijk worden om die beperkte scherpte-diepte (dus dat het onscherp wordt buiten het focuspunt, vooral in de verte) ook uit kunnen zetten? Dat is nog een van de dingetjes die mij zorgen baren.
Aan de andere kant is het wel de hoeksteen van de art-design van deze Simcity.
Hierop kreeg ik twee antwoorden:Are there wall-to-wall buildings? As we've seen in the movies so far it's mostly the 'open' American-style architecture, no European or American urban (eg. brownstones) style buildings. Have you incorporated other styles in the game as well?
Figuring out the best way to place buildings close together in a given space (read: city block) is one of the more daunting engineering challenges on the project. We have a dedicated programmer who's sole job is driving how buildings spawn in zones; it's a full-time job. And it's looking good! I was building a university town last night and even my curvy suburban roads were getting backed to the brim with homes.
But even with all of that tech, our tallest skyscrapers still need breathing room for certain features. Garbage is piled in the alleys between buildings until garbage trucks can come pick it up, for example.
Dus het ziet er naar uit dat ze inderdaad bezig zijn om het meer 'condensed' te maken daar waar nodig. Als ik het goed begrijp.Buildings come in at different densities - low density buildings (like standalone houses) have space between them. By the time you get to middle density, buildings are packed much more tightly. High density buildings are mixed. Some have plazas or other spaces around them, some are tightly packed.
Opmerkelijk ook hoe de 'top-rated' vraag in eerste instantie niet werd beantwoord. Later met ontzettend veel aandacht van de users, is er maar een reactie ergens tussen gepropt van maxis(ook niet direct op de poster gereplied) met een zeer matig antwoord op de brandende vraag:
What will happen to the game if I am playing and lose my internet connection - will the game still be playable and update the servers when my internet connection resumes or will it pause and wait for the connection?
[–]MaxisKip 195 punten 1 uur geleden
Hey, not avoiding this one. I actually just ran over to our online engineering team to get the latest info. We do handle "short" internet outages gracefully. Meaning, if your internet goes out while you're logged in and playing the game, we can can recover gracefully. You shouldn't notice a thing. "Short" is still being defined.
Ik ben zeer enthousiast over het spel (kan niet wachten). Filmpjes en info die ik heb gezien vind ik geweldig, het lijkt gewoon een degelijke Sim City titel te gaan worden. (met flinke verbeteringen). Veel mensen in de AMA vinden het gemis van de Subways echt een drama. Mij maakt dat persoonlijk weinig uit (je ziet ze toch niet). Daarnaast is het verkeer volgens mij echt goed, en ik zie ook treinen etc.[–]MaxisKip 56 punten 1 uur geleden
We will allow you to play for as long as we can preserve your game state. This will most likely be minutes.
Min punt is zeker wel het 'continu online zijn' , of het niet kunnen spelen tijden een 'server-update', of wat dan ook. Ik speel namelijk precies altijd op de momenten dat de server down is.(dat lijkt dan altijd
Maar iedereen zo z'n wensen.
Ik vind het wel jammer dat er geen metro's zijn, maar dat zal vast als DLC uitkomen ofzo.
Je speelt hier ook de burgemeester, en niet de baas van een transportonderneming.
Wat het continue online zijn betreft. Het zal waarschijnlijk alleen zorgen dat de city die jij speelt gelijk blijft aan de versie op de server, en voor je global market gedoe.
Je zou dus ook prima via 3G kunnen connecten als het moet.
Het valt of staat inderdaad met de stabiliteit van de servers. Genoeg voorbeelden van games die de 1e week na de release amper werken omdat de servers overbelast zijn en die elke week 8 uur offline zijn (natuurlijk altijd op je vrije dag) voor maintenance.
metro's snap ik, maar waterleidingen? er was geen enkele voldoening te behalen aan het goed aanleggen van water, geen enkele moeilike beslissing. gewoon zorgen dat je dekking had. dat was enkel 'werk' en niet 'leuk'PcDealer schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 09:00:
Ik had ook liever zelf de waterleidingen, riolen, metro's en ander ov liever zelf gebouwd, zoals in Transport Tycoon.
mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!
Die dan natuurlijk al op de DVD stonden.Postius schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 14:59:
Ik voel 24 soorten DLC aankomen binnen een jaar.
Niet te vergeten dat de ali illigali versie de eerste weken waarschijnlijk veel beter werkt omdat die wel offline gespeeld kan wordenRocketKoen schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 21:12:
[...]
Die dan natuurlijk al op de DVD stonden.

ik zie ik zie wat jij niet ziet
Ja, een ali illegali-versie van Simcity. Net als de ali illegalie-versie van World of Warcraft en Diablo 3icecreamfarmer schreef op zondag 16 december 2012 @ 12:26:
[...]
Niet te vergeten dat de ali illigali versie de eerste weken waarschijnlijk veel beter werkt omdat die wel offline gespeeld kan worden
Nb. Ik ga ervanuit dat daar vanwege de client-server-setup geen ali illegali versies van mogelijk zijn. Als ze er wel zijn, dan moet je bovenstaande als niet verzonden beschouwen
Dat maakt toch niet uit?RocketKoen schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 21:12:
[...]
Die dan natuurlijk al op de DVD stonden.
[ Voor 14% gewijzigd door anandus op 16-12-2012 12:37 ]
En dan om de 2 sec onderbroken worden door reclame zeker, of betaal nu $$ voor een extra modelletje.Megamind schreef op zondag 16 december 2012 @ 12:37:
Jammer dat ze het geen f2p hebben gemaakt, dit werkt voor all online games veel beter lijkt mij.
Nee dank je
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Als ze dit hadden gedaan dan was het echt de doodsteek geweest.Aan de andere kant past het wel perfect in het beleid. Ze moeten het idd gewoon f2p maken en als je iets van andere skins wilt. Of politie/brandweer/ziekenhuizen mag je 4 euro per gebouwtje afrekenen. Ik zie ze eigelijk nog wel in staat om zoiets te doen, alleen zijn het nog ergere geldwolven dus moet je eerst betalen voor de niet-full game. En daarna hordes DLC. Was f2p misschien beter geweest want nu moet je ook al extra betalen voor exta moddeletjes.Megamind schreef op zondag 16 december 2012 @ 12:37:
Jammer dat ze het geen f2p hebben gemaakt, dit werkt voor all online games veel beter lijkt mij.
[ Voor 21% gewijzigd door Postius op 16-12-2012 14:20 ]
Hoezo? Age of Empires online werkt prima f2p, en bijna geen reclame..heuveltje schreef op zondag 16 december 2012 @ 13:51:
[...]
En dan om de 2 sec onderbroken worden door reclame zeker, of betaal nu $$ voor een extra modelletje.
Nee dank je
Ik vind bij f2p juist handig dat de ontwikkelaars wel verder moeten ontwikkelen omdat anders iedereen wegloopt. Dus seizoensartikelen, unieke gebouwen, metrolijnen etc. daar zou het spel interessant van worden.
[ Voor 25% gewijzigd door Megamind op 16-12-2012 14:53 ]
IK gok dat hij verbinding maakt met een lokale server en dat dat de crack gaat worden. BIj WOW moest je wel online hier niet echt. Ik heb daar geen behoefte aan.anandus schreef op zondag 16 december 2012 @ 12:35:
[...]
Ja, een ali illegali-versie van Simcity. Net als de ali illegalie-versie van World of Warcraft en Diablo 3
Nb. Ik ga ervanuit dat daar vanwege de client-server-setup geen ali illegali versies van mogelijk zijn. Als ze er wel zijn, dan moet je bovenstaande als niet verzonden beschouwen![]()
[...]
Dat maakt toch niet uit?
Hoe kom je daar bij dan?Bomin schreef op maandag 17 december 2012 @ 00:28:
Leuk en aardig dat je dat gokt en er geen behoefte aan hebt, maar het grootste deel van de simulatie loopt niet in jouw client, maar op de GlassHouse servers van Maxis/EA. Een setup vergelijkbaar met die van Diablo 3. Dus tenzij GlassHouse lekt of er somehow een kloon gemaakt wordt hoef je niet op een omweg te rekenen waarbij je met een lokale server verbinding maakt.
Zeker aangezien ze zeggen dat je bij een disconnect nog enkele minuten door kan spelen.
Van wat ik heb begrepen gebruiken ze het online gebeuren om de staat van je stad te synchroniseren met de server. Dit zorgt er dan weer voor dat je kan handelen met andere spelers. En natuurlijk dat ze piraten kunnen weren.
Als er een illegale versie komt, kun je er op rekenen dat deze niet online kan. Het is aan Maxis/EA om er voor te zorgen dat het online gebeuren genoeg toevoegt om would-be piraatjes over te halen om het spel te kopen.
http://www.gamekings.tv/videos/simcity-hands-on/
Dat je de stad bij moet houden. Ze stellen dat als je een paar weken niet speelt je hele stad eigenlijk "dood" gaat en je opnieuw kunt beginnen. Hier schrik ik eerlijk gezegd een beetje van.. Een van de dingen die in mijn ogen toch wel belangrijk is, is dat je gewoon een spel even aan de kant kunt leggen als je er geen zin meer in hebt of er een tijdje geen tijd voor hebt. Het lijkt me een zeer vervelende ervaring dat als je ruim twee maanden aan het bouwen bent, dan om welke reden dan ook een tijdje offline bent, en je dan weer helemaal van vooraf aan kunt beginnen..
~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~
Of je gaat bijvoorbeeld een maand op vakantie...Eagle Creek schreef op maandag 17 december 2012 @ 02:18:
Ik zag in deze review:
Dat je de stad bij moet houden. Ze stellen dat als je een paar weken niet speelt je hele stad eigenlijk "dood" gaat en je opnieuw kunt beginnen. Hier schrik ik eerlijk gezegd een beetje van.. Een van de dingen die in mijn ogen toch wel belangrijk is, is dat je gewoon een spel even aan de kant kunt leggen als je er geen zin meer in hebt of er een tijdje geen tijd voor hebt. Het lijkt me een zeer vervelende ervaring dat als je ruim twee maanden aan het bouwen bent, dan om welke reden dan ook een tijdje offline bent, en je dan weer helemaal van vooraf aan kunt beginnen..
Verschillende antwoorden op de Reddit AmAA, maar misschien heb ik het verkeerd begrepen. Zal ze er later vandaag nog eens bij pakken. Maar het moeten simuleren van duizende agents door hun servers werd o.a. als reden gegeven voor de limiet van 12 steden per regio als ik het me goed herinner.RocketKoen schreef op maandag 17 december 2012 @ 01:58:
[...]
Hoe kom je daar bij dan?
Zeker aangezien ze zeggen dat je bij een disconnect nog enkele minuten door kan spelen.
Van wat ik heb begrepen gebruiken ze het online gebeuren om de staat van je stad te synchroniseren met de server. Dit zorgt er dan weer voor dat je kan handelen met andere spelers. En natuurlijk dat ze piraten kunnen weren.
Als er een illegale versie komt, kun je er op rekenen dat deze niet online kan. Het is aan Maxis/EA om er voor te zorgen dat het online gebeuren genoeg toevoegt om would-be piraatjes over te halen om het spel te kopen.
Maar dat zou inhouden dat bijna alles op de servers van EA plaatsvindt. Ik neem aan dat de simulatie gewoon client gebaseerd is en er een sync elke zoveel minuten met de servers is betreffende inwoners, energie en dergelijke.Bomin schreef op maandag 17 december 2012 @ 10:30:
[...]
Verschillende antwoorden op de Reddit AmAA, maar misschien heb ik het verkeerd begrepen. Zal ze er later vandaag nog eens bij pakken. Maar het moeten simuleren van duizende agents door hun servers werd o.a. als reden gegeven voor de limiet van 12 steden per regio als ik het me goed herinner.
Echter kun je regio's wel afsluiten voor vreemde en ik neem aan dat dit zo blijft. Als een stad inactief word in mijn gebied waar ik alleen mensen heb toegelaten die ik zelf uitgenodigd heb maakt het dus niet uit. Want niemand pakt die stad van me af en die stad gaat nergens heen, ik kan er alleen voor kiezen iemand anders in die stad te laten spelen of zelf verder te gaan daar. En als die vriend die de stad gestart had weer zin heeft om te spelen kan ik het altijd weer terug geven aan hem.Eagle Creek schreef op maandag 17 december 2012 @ 02:18:
Ik zag in deze review:
Ook voor gebieden waar je niemand hebt uitgenodigd ga ik er van uit dat de regio settings het zelfde blijven, dus gesloten en wanneer je terug komt kun je verder gaan waar je stad gebleven was. Zonder dat je gewoon 2 maanden stotpt en de stad zou doortellen waardoor je 200mil in de schulden staat of 200mil op de bank hebt staan omdat het door bleef tellen.
Niet te snel rare conclusies trekken
you should not attack your enemy before fully understanding his potentials
Hier ben ik ook bang voor. Een mooi voorbeeld is dat als je de game nu niet koopt dat je dan niet de superhelden DLC krijgt maar er apart bij moet kopen. En als ik terugdenk aan de release van de Sims 3 waar je al gelijk op dag 1 extra meubelsetten en andere ongein kon downloaden, vrees ik hetzelfde voor SimCity. Ook gelijk de reden dat ik nog geen bestelling heb geplaatst is dat ik de prijs erg hoog vind voor een PC-game. 60 euro voor de standaard game en 80 euro voor een deluxe pakket? Nah... ik wacht wel even met de aanschaf.Postius schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 14:59:
Ik heb zelfs nog de vrees voor een constructie net als bij CoD en BF3. Premium account bijkopen zodat je 'alle' extra's krijgt.Stefandepefan schreef op maandag 17 december 2012 @ 11:47:
[...]
Hier ben ik ook bang voor. Een mooi voorbeeld is dat als je de game nu niet koopt dat je dan niet de superhelden DLC krijgt maar er apart bij moet kopen. En als ik terugdenk aan de release van de Sims 3 waar je al gelijk op dag 1 extra meubelsetten en andere ongein kon downloaden, vrees ik hetzelfde voor SimCity. Ook gelijk de reden dat ik nog geen bestelling heb geplaatst is dat ik de prijs erg hoog vind voor een PC-game. 60 euro voor de standaard game en 80 euro voor een deluxe pakket? Nah... ik wacht wel even met de aanschaf.
Dat is dan ook de origin prijs.Stefandepefan schreef op maandag 17 december 2012 @ 11:47:
[...]
Hier ben ik ook bang voor. Een mooi voorbeeld is dat als je de game nu niet koopt dat je dan niet de superhelden DLC krijgt maar er apart bij moet kopen. En als ik terugdenk aan de release van de Sims 3 waar je al gelijk op dag 1 extra meubelsetten en andere ongein kon downloaden, vrees ik hetzelfde voor SimCity. Ook gelijk de reden dat ik nog geen bestelling heb geplaatst is dat ik de prijs erg hoog vind voor een PC-game. 60 euro voor de standaard game en 80 euro voor een deluxe pakket? Nah... ik wacht wel even met de aanschaf.
In de winkel ligt ie straks voor €50
in de budget winkels voor €45
en in de online budget winkels (key only, grijze import ect) voor €25
Als je gaat bestellen op de simcity website staat al een France/Germany/UK pack voor de deluxe editie staat. Deze lijken me iets meer richting het Europese model te gaan. Maar ook dat in de winters geen sneeuw valt vind ik persoonlijk er jammer.anandus schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 22:03:
Mijn vraagn op de AMA was deze:
[...]
Hierop kreeg ik twee antwoorden:
[...]
[...]
Dus het ziet er naar uit dat ze inderdaad bezig zijn om het meer 'condensed' te maken daar waar nodig. Als ik het goed begrijp.
Dat is zeker jammer, het zou wel een extra uitdaging zijn om de wegen begaanbaar te houden voor het verkeer.Awaken1 schreef op maandag 17 december 2012 @ 13:09:
[...] Maar ook dat in de winters geen sneeuw valt vind ik persoonlijk er jammer.
En natuurlijk voor het kerstplaatje
WP: Ecodan PUHZ-SW50
Verwijderd
In filmpjes zag ik hoe ze casino's, politiebureau's uitbreiden en dit lijkt me er leuk alleen deed me wel meteen denken ik zie hier wel veel DLC releases voorkomen per maand ala Sims 3 met accessoires packs.
Nu nog even wachten en kijken als er rond de kerst misschien nog een kleine korting op komt. Ik vind dat Origin altijd alles 20 euro duurder neerzet voor release en dit dan zo laat terwijl die voor 40 euro in de schappen ligt maar zonder de DLC packs. Wat dan moet betekenen dat je eigenlijk al voor de DLC betaald naar mijn gevoel en het is EA dat betekend dat elke pack iets van 8~10 euro per stuk gaat kosten.
Sure die komen er vast wel maar dat is nouw eenmaal de prijs voor iets wat ik persoonlijk bij elke citybuilding game heb gemist. real life tegenspelers. ik speelde vroeger altijd simcity 3000 en simcity 4 met vrienden maar je kon niet elkaar helpen.Postius schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 14:59:
nu lijkt het wel echter meer een gemeenschap een metropool met echte mensen die echte beslissingen maken die niet voortvloeien uit een pre based script
Ik zie het verband tussen multi-player en DLC niet...welvaartsbuik schreef op woensdag 19 december 2012 @ 01:11:
[...]
Sure die komen er vast wel maar dat is nouw eenmaal de prijs voor iets wat ik persoonlijk bij elke citybuilding game heb gemist. real life tegenspelers. ik speelde vroeger altijd simcity 3000 en simcity 4 met vrienden maar je kon niet elkaar helpen.
nu lijkt het wel echter meer een gemeenschap een metropool met echte mensen die echte beslissingen maken die niet voortvloeien uit een pre based script
Ik vind zelf multiplayer belangrijker dan me doodmodden. vind dus de DLC's prima mischien kost het me een euro maar ik beleef veel meer plezier aan het gamen met vrienden en vreemden om zo of elkaars leven zuur te maken of elkaar te helpen! dus DLC zijn niet zozeer slechtRoom42 schreef op woensdag 19 december 2012 @ 01:42:
[...]
Ik zie het verband tussen multi-player en DLC niet...
Het zou een ander businessmodel moeten zijn. Maar de meeste bedrijven hanteren het oude businessmodel met de mooie toevoeging van extra inkomsten die de DLC genereren.
Eigenlijk gewoon een verkapte prijsverhoging.Mils schreef op woensdag 19 december 2012 @ 10:01:
Daar ben ik het niet mee eens. Als je als bedrijf van plan bent om betaalde DLC aan te bieden, is het niet meer dan logisch om niet de hoofdprijs te vragen voor je game. Je laat bewust spelelementen uit een game, die er normaal in zouden hebben gezeten.
Het zou een ander businessmodel moeten zijn. Maar de meeste bedrijven hanteren het oude businessmodel met de mooie toevoeging van extra inkomsten die de DLC genereren.
Ik weet nog goed dat toen ik mijn eerste games kocht, alle A titels fl99,95 (€45) waren.
Nu, een jaar of 15 later liggen ze nog steeds voor €42-€45 in het schap.
Als je met 3% inflatie rekent zou de prijs nu op €70 moeten liggen.
Het punt is meer dat ze multiplayer ook zo hadden kunnen introduceren, zonder aan DLCs te beginnen. Die twee hebben verder niks met elkaar te maken, behalve dan dat ze allebei een verschil zijn met de vorige SimCities.welvaartsbuik schreef op woensdag 19 december 2012 @ 09:48:
Ik vind zelf multiplayer belangrijker dan me doodmodden. vind dus de DLC's prima mischien kost het me een euro maar ik beleef veel meer plezier aan het gamen met vrienden en vreemden om zo of elkaars leven zuur te maken of elkaar te helpen! dus DLC zijn niet zozeer slecht
Dat altijd online zijn is voor mij in ieder geval een grote afknapper. In ieder geval de optie om alleen en offline te kunnen spelen zou aardig zijn geweest. Nu is het weinig meer dan DRM en een bepaalde speelmodus die mij niet aanstaat die me opgedrongen wordt.
Altijd online is voor mij juist geen afknapper vooral omdat een global market er niet was tenminste geen reële. ik denk dat je niet veel merkt van het altijd online zijn. en daarnaast ik heb altijd een internet connectie op werk op, op school en op reis.henkie196 schreef op woensdag 19 december 2012 @ 10:19:
[...]
Het punt is meer dat ze multiplayer ook zo hadden kunnen introduceren, zonder aan DLCs te beginnen. Die twee hebben verder niks met elkaar te maken, behalve dan dat ze allebei een verschil zijn met de vorige SimCities.
Dat altijd online zijn is voor mij in ieder geval een grote afknapper. In ieder geval de optie om alleen en offline te kunnen spelen zou aardig zijn geweest. Nu is het weinig meer dan DRM en een bepaalde speelmodus die mij niet aanstaat die me opgedrongen wordt.
en ja als online een markt wilt maken en de game dus veel echter moet je online en moet iedreen dezelfde soort mods hebben en mods moeten geen invloed moeten hebben op de markt. hier voor zijn DLC dus handig.
Ik heb in principe niks tegen altijd online als ze het goed doen, maar dat lijken ze totaal niet te kunnen dus van mij mag je het dan weglaten. Ook denk zoals eerder aangehaald in het topic dat ze met een premium pass gaan werken en er echt heel veel dlc komt. Ze hadden misschien beter voor een F2P model kunnen gaan.
henkie196 schreef op woensdag 19 december 2012 @ 10:19:
[...]
Nu is het weinig meer dan DRM en een bepaalde speelmodus die mij niet aanstaat die me opgedrongen wordt.
Tja, daar moet je de dievengilde en huftertjes die niet voor hun games betalen maar voor bedanken

[ Voor 10% gewijzigd door anandus op 19-12-2012 17:15 ]
Kijk naar Ubisoft. Hun acties om piraterij te voorkomen faalde verschrikkelijk. Servers die constant down waren.
Zelfs de mensen die hun game legaal hadden gekocht downloadde een crack om aan de drm te ontkomen. Dan doe je toch echt iets fout en stimuleer je de piraterij nog meer.
En dat juist op een moment dat het voor iedereen normaler wordt om een software pakket legaal aan te schaffen. Maar dat is een andere discussie
[ Voor 0% gewijzigd door Mils op 19-12-2012 17:57 . Reden: taalkundig ]
De Limited Edition is uitsluitend beschikbaar als reservering en bevat bonuscontent voor dezelfde prijs.
De Heroes and Villains-set bevat de volgende content.
NIEUWE PERSONAGES
Beschermheer van SimCity MaxisMan neemt het op tegen de boosaardige Dr. Vu en zijn handlangers.
MISDAADGOLVEN
De boosaardige Dr. Vu is ontsnapt en zet je stad in rep en roer. De reguliere politie heeft zijn handen vol aan deze superschurk. De boosaardige Dr. Vu zoekt Sims die hem willen helpen met zijn schimmige plannetjes.
HOOFDKWARTIER SUPERHELDEN
Zet het hoofdkwartier van MaxisMan in je stad om de misdaad te bestrijden en je Sims te beschermen. Breid de basis uit met de Turbomachinegarage en het Reticulator-landingsplatform.
SCHUILPLAATS SNODE SCHURK
Plaats Dr. Vu’s Grot in je stad en veroorzaak een misdaadgolf. Zodra de boosaardige Dr. Vu meer misdaden pleegt, kun je zijn grot uitbreiden met een speciaal laboratorium en een garage voor zijn Duivelse VuMobiel.
• Britse Stedenset
• Franse Stedenset
• Duitse Stedenset
Die Dr. Vu vond ik in SimCity 4 ook maar niets, persoonlijk, denk ook niet dat ik die Schurkenset ga aanschaffen.
[ Voor 33% gewijzigd door anandus op 19-12-2012 19:12 ]
Heb zelf wel veel ervaring met online games, WoW,Gw2, Diablo III etc. en sure er is onderhoud nodig en meestal worden de servers overladen die eerste paar uur. de enige waar ik echt problemen mee had was Diablo III en dit nieteens om de connectie.Postius schreef op woensdag 19 december 2012 @ 17:11:
Bart het spijt me maar je hebt duidelijk weinig ervaring met spellen die altijd een internetverbinding vereisen. Tot nu toe is het bij alle grote titels waarbij je ook altijd verbonden moest zijn altijd misgegaan in de eerste weken van de launch. Als je op het punt komt dat als je niet betaald je een betere service krijgt dan moet je je als developer is achter de oren gaan krabben denk ik.
Daarnaast krijg je als je niet betaald een slechtere service bijv. geen autopatch, geen klantenservice bij problemen(ik neem hieraan dat de gemiddelde gebruiker geen tweaker is), volledige game ervaring(iets wat ik bij mijn "neppe" AC3 bijvoorbeeld miste).
Gewoon even zo een vraag he... Maar mag men uberhaupt eisen dat je online MOET zijn om te spelen? Ik bedoel zometeen koop ik een koffie-apperaat dat alleen koffie mag produceren als het apperaat online is zodat Philips of iedere andere toko kan analyseren hoeveel koffie ik drink ofzohenkie196 schreef op woensdag 19 december 2012 @ 10:19:
[...]
Het punt is meer dat ze multiplayer ook zo hadden kunnen introduceren, zonder aan DLCs te beginnen. Die twee hebben verder niks met elkaar te maken, behalve dan dat ze allebei een verschil zijn met de vorige SimCities.
Eens. Daarnaast wil ik gewoon kunnen modden en zoals dat er nu naar uitziet gaat dat dus niet gebeuren. Want hoe ga je mods laden in een online spel als ze lokaal voor iedereen anders kunnen zijn? Of Maxis komt met een eigen soort DLC winkel waar ook andere mods kunnen plaatsen, al dan niet tegen een prijskaartje. Dan heeft a. Maxis sowieso al dictatuurschap op mods, heeft weinig zin om ergens anders te kijken, en b. kunnen goeie mods straks ook geld gaan vragen voor hun werk, ik ook dat wel. Maja de ene persoon kan totaal niet modden die moet dus alles dan gaan kopen om een beetje leuke stad, naar zijn inzicht, te creëren.Postius schreef op woensdag 19 december 2012 @ 17:11:
Bart het spijt me maar je hebt duidelijk weinig ervaring met spellen die altijd een internetverbinding vereisen. Tot nu toe is het bij alle grote titels waarbij je ook altijd verbonden moest zijn altijd misgegaan in de eerste weken van de launch. Als je op het punt komt dat als je niet betaald je een betere service krijgt dan moet je je als developer is achter de oren gaan krabben denk ik.
Ik heb in principe niks tegen altijd online als ze het goed doen, maar dat lijken ze totaal niet te kunnen dus van mij mag je het dan weglaten. Ook denk zoals eerder aangehaald in het topic dat ze met een premium pass gaan werken en er echt heel veel dlc komt. Ze hadden misschien beter voor een F2P model kunnen gaan.
Puntje bij paaltje.
Als ik niet de tools krijg om mijn eigen gebouwtjes te creëren dan gaat deze meneer gewoon geen Sim City kopen. En ik denk dat zeer veel mensen, iig van diehard SimCity zo erover denken. Modden is een must voor deze game.
Dafuqgeen klantenservice
[ Voor 51% gewijzigd door Chip. op 20-12-2012 01:48 ]
Klanten service is er wel degelijk bij games. ondersteuning bij bugs, niet werkende levels, niet opstarten bij nieuwe installatie, problemen met accounts en nog veel meer.[b]Wouser schreef op donderdag 20 december 2012 @ 01:39:
Dafuqkantenservice bij een game
heb je dat? Bel je dan naar de klantenservice i.e. nou mevrouw mijn game doet het niet meer. Hij wilt niet meer opstarten.
en over het stukje ik wil modden dus iedere andere diehard wil dat. hoe weet jij dat?
Dude dat iets op een doos staat maakt het absoluut niet rechtsgeldig of iets......alex3305 schreef op donderdag 20 december 2012 @ 02:11:
Wouser, zolang het op de doos staat mag het, het altijd online zijn dan. Dan is het namelijk onderdeel van het product en kon je van te voren weten dat je altijd online moet zijn.

Maar ook absoluut niet ongeldig..........'Postius schreef op donderdag 20 december 2012 @ 14:56:
[...]
Dude dat iets op een doos staat maakt het absoluut niet rechtsgeldig of iets......
En ik zou niet weten waarom online/drm via de licentie niet rechtsgeldig zou zijn
* heuveltje heeft trouwens 100en uren in SC3000 en 4 zitten zonder dat daar ooit een mod aan te pas is gekomen.
Dus om nu te stellen dat iedereen wil modden is ook uit de lucht gegrepen
[ Voor 22% gewijzigd door heuveltje op 20-12-2012 15:07 ]
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Dude, dat iets op een doos staat betekend wel dat je weet wat je koopt of iets....Postius schreef op donderdag 20 december 2012 @ 14:56:
[...]
Dude dat iets op een doos staat maakt het absoluut niet rechtsgeldig of iets......

True maar eigenlijk hoef je helemaal niet online te zijn om te kunnen spelen. Maxis, en andere producenten, programmeren het echter zo dat het spel het alleen doet als je online bent. Met als enigste reden dat zij a. er zeker van zijn dat jij een autentiek spel hebt, b. reclame kunnen tonen in de games (zonder feedback op waarop de gamer klikt kun je adverteerders niet uit betalen), c. veel data over je verzamelen (gedrag, etc.).alex3305 schreef op donderdag 20 december 2012 @ 15:09:
[...]
Dude, dat iets op een doos staat betekend wel dat je weet wat je koopt of iets.....
De enigste "goeie" reden waarom je het zou toestaan dat mensen alleen kunnen spelen is a. en zelfs daarbij kun je gewoon, is al heel veel discussie over geweest, vragen stellen m.b.t. of dat ook een goeie reden is.
Als ik het me goed herinner, moet de winkel een spel in ieder geval wel altijd terug nemen als er niet op de doos staat dat je online moet zijn voor activatie/spelen. Als het er wel opstaat was je vantevoren gewaarschuwd en is het een ander verhaal. Had volgens mij iets te maken met de gebruiksvoorwaarden kennen voordat je iets koopt.heuveltje schreef op donderdag 20 december 2012 @ 15:06:
Maar ook absoluut niet ongeldig..........'
En ik zou niet weten waarom online/drm via de licentie niet rechtsgeldig zou zijn
Of als de opvolger er is, om iederen te 'verplichten' die te halen.Mils schreef op donderdag 20 december 2012 @ 15:27:
Als EA de game zat is, zullen ze dan ook gelijk de servers offline halen? Ik vind het nog wel is leuk om een oude game uit de kast te trekken. Als de servers permanent offline zijn kan je de game natuurlijk ook niet meer spelen
"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt
Bij dit soort games (online only) is het niet ongebruikelijk dat ze een patch/versie uitbrengen als het zo ver komt dat je gewoon offline kan gaan spelen als ze niet langer de online service willen aanbieden. Verder loop je wel heel erg vooruit op zaken. De game is nog niet eens uit...Mils schreef op donderdag 20 december 2012 @ 15:27:
Als EA de game zat is, zullen ze dan ook gelijk de servers offline halen? Ik vind het nog wel is leuk om een oude game uit de kast te trekken. Als de servers permanent offline zijn kan je de game natuurlijk ook niet meer spelen
you should not attack your enemy before fully understanding his potentials
Ik kan je vertellen dat ze na anderhalf jaar de servers uit gooien. Dan is deeltje 2 immers klaar! EN dat ding van Maxis hierboven, dat slaat gewoon totaal nergens op. Ze hebben online DRM zodat ze waardevolle data kunnen verzamelen voorzichelf. Niet voor hun klant voor zichzelf. En zodat ze 100den DLC kun maken die je wel moet kopen aangezien je niet offline kan spelen. Er is maar 1 reden waarom ze het doen en dat is omdat ze denken dat ze er veel meer winst mee gaan maken. Servicegraad of niveau naar de klant toe boeit ze echt geen reed.
Nee ik baseer me op ervaringen en op feiten hoe het met anderen spellen van EA is afgelopen. Kan er verder ook niks aan doen hoe EA met zijn games omgaat. De consumenten vinden het allemaal schijnbaar prima want alles blijft verkopen, ik zelf vind het toch wat jammer dat het zo moet.
[ Voor 47% gewijzigd door Postius op 21-12-2012 20:01 ]
EA heeft dat dus eerder gedaan. Vooral bij sportspellen waar elk jaar een nieuwe versie van uit komt.
zodra de nieuwe in de winkel lag, gooiden ze de servers van de oude eruit.
Niemand is verplicht. Bevallen bepaalde dingen niet dan kan je het beste een signaal afgeven door je portemonnee in je zak te houden
Daarnaast: Wees blij dat ze geen maandelijkse kosten in rekening brengen
[ Voor 16% gewijzigd door anandus op 21-12-2012 17:51 ]
Is natuurlijk niet helemaal waar, de Fifa, NHL, Madden franchises hebben allemaal een ondersteuning van 2 versies, op dit moment dus 11 en 12.RocketKoen schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 16:44:
[...]
EA heeft dat dus eerder gedaan. Vooral bij sportspellen waar elk jaar een nieuwe versie van uit komt.
zodra de nieuwe in de winkel lag, gooiden ze de servers van de oude eruit.
Terecht imo omdat oudere versies steeds minder gespeeld worden omdat er nieuwere versies zijn, vind bijvoorbeeld maar eens een tegenstander bij oudere versies.
Een groot verschil is ook dat je die spelen gewoon offline kunt blijven spelen, geen goed vergelijk dus.
Verder eens met Anandus, als je vindt dat een beveiliging dan wel ondersteuning dan wel het online moeten zijn tegen je principes is hoef je het niet te kopen natuurlijk.
Zoals het er nu naar uitziet ga ik dat ook niet doen denk ik.
Only fools are enslaved by time and space.
Je weet dat ze tegenwoordig expres onderdelen van een spel weglaten om het later erbij te verkopen? Als je tegenwoordig 40 tot 60 euro neerlegt weet je vrij zeker dat je niet de volledige game hebt. En nee je hoeft DLC niet te kopen maar je blijft altijd met een wrang gevoel dat je nooit een volledig spel hebt.anandus schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 17:50:
Je weet dat je de spellen (of DLC) niet hoeft te kopen, hè?
Niemand is verplicht. Bevallen bepaalde dingen niet dan kan je het beste een signaal afgeven door je portemonnee in je zak te houden
Daarnaast: Wees blij dat ze geen maandelijkse kosten in rekening brengen

Ik heb ook totaal niks tegen puur cosmetische DLC, dat mogen mensen helemaal zelf weten. Echter zie ik tegenwoordig ook steeds vaker onderdelen die wel relevant zijn voor de gameplay of daadwerkelijk iets toevoegen. In het geval van Simcity kan je met cosmetische DLC allebei de kanten op. Immers speel je toch vaak voor de bepaalde sfeer van je stad waar je voor gaat (vissersdorp, metropool, villa dorp, etc) en gaat skin DLC opeens toch een belangrijkere rol spelen dan bij pakweg dota 2 of team fortress. Immers zonder bepaalde skins ook geen bepaald dorpje.LoneRanger schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 21:01:
@Postius, ben het toch niet helemaal met je eens. Afhankelijk per spel zal het idd wel zo zijn dat een dlc een essentieel onderdeel van een spel is/kan zijn maar in de meeste gevallen toch echt iets extra's wat je niet perse nodig hebt. Als het bij Simcity om b.v. de subway als dlc gaat dan vind ik het essentieel maar een pakketje met wat gebouwen of extra maps, b.v. een Amsterdam thema, vind ik eigenlijk wel kunnen. Extra maps als dlc alleen als het spel in de basis ook een behoorlijk aantal maps heeft. Dat dat trouwens in 99 anders was zal ook wel te maken hebben met het feit dat internet/het online zijn wat minder ingeburgerd is dan tegenwoordig waar de dekking van breedband 90%+ is. Neemt trouwens niet weg dat ik nog steeds niet snap waarom deze pc titel zo prijzig is, dat bedrag hoef je niet eens neer te leggen voor een tripple A titel op de ps3 of xbox.
[ Voor 55% gewijzigd door Postius op 22-12-2012 01:18 ]
Only fools are enslaved by time and space.
Als ik die steden in de demo's zie, dan is dat ter grootte Benthuizen, maar vol met skyscrapers.
Ik hoop toch echt dat dat alleen is omdat ze de tech willen laten zien.
Als iets leuk was aan de eerdere SC's dan was van die Megalopolises bouwen met uitwaaiende voorsteden, meerdere CBD's, verschillende soorten woondistricten, etc.
Met zo'n Mickey Mouse dorpje vol met geplempte gebouwen schiet het niet echt op.
Ik houd mijn hart vast.
De praatjes maken me zeer enthousiast, maar praatjes vullen geen gaatjes.
Ik wacht op release en community feedback.
@Loneranger.
Misschien is breedband daar ~90%, maar dat is niet overal zo, natuurlijk.
De wereld is groter dan NL.
Hier in Indo bv is het nog maar treurig gesteld.
Ik zit bv op 768kbs. En dat is goed/snel/duur hiero.
Kan wel sneller, maar daar betaal je gewoon veels te veel voor.
En dan heb je ook nog dat Inet er regelmatig een dagje uitligt, of paar uur.
Menigeen doet online zaken op werk, of op de telefoon.
De computers zijn er wel, meesten hebben gewoon goeie hardware.
Dus de markt is er.
Als je altijd online moet zijn, dan kunnen ze een half Werelddeel per direct als markt afschrijven.
[ Voor 33% gewijzigd door HMC op 23-12-2012 07:03 ]
Eat the bugs, live in a pod
Helaas is de casual gamers groep de laatste jaren zo groot geworden dat dit spel zomaar eens toch geen flop zou kunnen worden. Voor EA dan.

Ja, klopt, de kaarten zijn inderdaad klein, helaasHMC schreef op zondag 23 december 2012 @ 06:57:
Vinden jullie de mappen niet verschrikkelijk klein?
Als ik die steden in de demo's zie, dan is dat ter grootte Benthuizen, maar vol met skyscrapers.
Ik hoop toch echt dat dat alleen is omdat ze de tech willen laten zien.
Als iets leuk was aan de eerdere SC's dan was van die Megalopolises bouwen met uitwaaiende voorsteden, meerdere CBD's, verschillende soorten woondistricten, etc.
De kaarten worden ongeveer zo groot als een medium-kaart in SC4.
Ze willen dat je je stad eigenlijk over verschillende kaarten verspreid. Dus 1 kaart met centrum, 1 kaart met industriegebied, 1 kaart met voorstad, etc.
Van mij had het ook wel groter gemogen.
Verwijderd
Verder denk ik dat enkele zich hier ook verkijken op het 'modden'. Ik heb bv. jaren SC4 gespeeld zonder ook maar iets te downloaden. Voor mij is het dus ook geen 'must'. Ik wacht rustig de eerste reviews af, maar dat ik de game ga kopen is wel zo goed als zeker..
Verwijderd schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 12:18:
Ik heb bv. jaren SC4 gespeeld zonder ook maar iets te downloaden.
Ik kan je aanraden om dat wel te doen, dingen zoals de NAM zijn essentieel en maken het spel veel meer 'af'
Overigens denk ik niet dat SimCity modbaar zal zijn, gezien de online-opzet.
Hoogstens wat grafische dingen, zoals misschien skins of shaders ofzo.
[ Voor 20% gewijzigd door anandus op 25-12-2012 13:05 ]
Verwijderd
Uiteindelijk ook wel gedaan, maar was meer om aan te geven dat het modden geen must is om jaren speelplezier te hebben..anandus schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 13:03:
[...]
offtopic:
Ik kan je aanraden om dat wel te doen, dingen zoals de NAM zijn essentieel en maken het spel veel meer 'af'
Overigens denk ik niet dat SimCity modbaar zal zijn, gezien de online-opzet.
Hoogstens wat grafische dingen, zoals misschien skins of shaders ofzo.
Het altijd online kan ik nog bevatten vanwege de grondstoffen die men online kan verhandelen, zodat de er geen verstoring in die markt zal ontstaan. Echter is er een grote angst bij mensen omdat EA servers heeft gesloten van een aantal spellen die niet meer zo populair waren en wie zegt dat het niet gebeurd bij dit spel over 5 a 6 jaar?
Dan zijn er de klachten betreft de grootte van de steden en de ruimte daartussen. Zou dat beperkt zijn omdat er max. 10.000 sims kunnen worden gesimuleerd per stad? En komt dat dan omdat ze per huis/appartement/flat een realistisch aantal erin willen stoppen? Is daarom de grote beperkt, want grotere steden, betekent meer sims dus een krachtige PC is er voor nodig? En zo ja, komt dat dan weer doordat EA ook rekening houd met de oudere PC's?
En dat we nu uitzicht hebben over de hele regio als we in een stad spelen (in tegenstelling tot SC4, waar de grenzen ophouden in het niets) dat we daarom die lege plekken zien?
Ofwel, is de wens naar meer realisme hier ook de begrenzer op hoe het spel er uit zal gaan zien? En zo kan je wel doorgaan met vragen stellen of hier wel de goede/slechte keuzes zijn gemaakt.
Ik weet in ieder geval wel dat ik mijn aanschaf even laat afwachten tot er mensen mee aan de slag zijn geweest. Ik klaag dan wel vaak genoeg in dit topic de laatste tijd, ik wil ook nog even aanzien wat er straks echt in de game gebeurd. Reviews van Tweakers, Power Unlimited of Insidegamer (om een paar te noemen) zullen niet de doorslag geven om de aankoop te doen, maar ik ga me goed verdiepen in de reacties van mensen...
Ik denk dat je hier wel een punt hebt, ik heb het gevoel dat EA een nieuwe doelgroep wil bereiken, maar daarmee de oude een beetje, verwaarloosd. €70 is voor mij echt te veel, ik wacht tot hij A: positieve, onderbouwde reacties krijgt en B: de prijs naar beneden gaat. (Of ik neem een wat minder legale versie, test 'm uit. Goed? Kopen, slecht? Prullenbakje)Stefandepefan schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 16:19:
Ik denk dat er een aantal concessies/keuzes zijn gemaakt voor deze game die voor een groep mensen niet bevalt. Een aantal voorbeelden
Het altijd online kan ik nog bevatten vanwege de grondstoffen die men online kan verhandelen, zodat de er geen verstoring in die markt zal ontstaan. Echter is er een grote angst bij mensen omdat EA servers heeft gesloten van een aantal spellen die niet meer zo populair waren en wie zegt dat het niet gebeurd bij dit spel over 5 a 6 jaar?
Dan zijn er de klachten betreft de grootte van de steden en de ruimte daartussen. Zou dat beperkt zijn omdat er max. 10.000 sims kunnen worden gesimuleerd per stad? En komt dat dan omdat ze per huis/appartement/flat een realistisch aantal erin willen stoppen? Is daarom de grote beperkt, want grotere steden, betekent meer sims dus een krachtige PC is er voor nodig? En zo ja, komt dat dan weer doordat EA ook rekening houd met de oudere PC's?
En dat we nu uitzicht hebben over de hele regio als we in een stad spelen (in tegenstelling tot SC4, waar de grenzen ophouden in het niets) dat we daarom die lege plekken zien?
Ofwel, is de wens naar meer realisme hier ook de begrenzer op hoe het spel er uit zal gaan zien? En zo kan je wel doorgaan met vragen stellen of hier wel de goede/slechte keuzes zijn gemaakt.
Ik weet in ieder geval wel dat ik mijn aanschaf even laat afwachten tot er mensen mee aan de slag zijn geweest. Ik klaag dan wel vaak genoeg in dit topic de laatste tijd, ik wil ook nog even aanzien wat er straks echt in de game gebeurd. Reviews van Tweakers, Power Unlimited of Insidegamer (om een paar te noemen) zullen niet de doorslag geven om de aankoop te doen, maar ik ga me goed verdiepen in de reacties van mensen...
Misschien worden mods wel mogelijk alleen dan op eigen opgezette vriendengames oid (EA, laat ons de optie hebben zelf servers te maken, zodat we die kunnen tweaken!
🠕 This side up
Zie: http://www.simcity.com/nl_NL/beta/info als jullie interesse hebben.
Hier staat ie toch voor €49,04 dat klinkt voor mij beter dan €70,- Ik ga ook even afwachten totdat er wat reviews en ervaringen worden gepost om te kijken of het wat is.Koenvh schreef op zondag 30 december 2012 @ 21:55:
[...]
Ik denk dat je hier wel een punt hebt, ik heb het gevoel dat EA een nieuwe doelgroep wil bereiken, maar daarmee de oude een beetje, verwaarloosd. €70 is voor mij echt te veel, ik wacht tot hij A: positieve, onderbouwde reacties krijgt en B: de prijs naar beneden gaat. (Of ik neem een wat minder legale versie, test 'm uit. Goed? Kopen, slecht? Prullenbakje)
Misschien worden mods wel mogelijk alleen dan op eigen opgezette vriendengames oid (EA, laat ons de optie hebben zelf servers te maken, zodat we die kunnen tweaken!), maar ik verwacht het niet
Vermaak me in de tussentijd met Sid Meier's Railroads (eindelijk crash-vrij gekregen
Verwijderd
Het mooiste is natuurlijk als je op de map waarop je speelt een grote metropool kan bouwen met buitenwijken en voorstadjes, en de nodige infrastructuur zoals spoorwegen/openbaar vervoer netwerk en dat de randen van de agglomeratie omringt blijven met groen of agrarisch gebied.
En dat je dan delen van de map kan selecteren en toewijzen met een bepaalde functie (stadscentrum, buitenwijk, industrie, winkelcentrum), die dan ook weer invloed heeft op de grondprijs, of het type gebouwen dat er verrijst.
Met de huidige hardware die er is zou ik toch op zijn minst een Simcity willen zien waarbij de maximale mapgrootte op schaal zo'n 20 x 20 km is, en je kan natuurlijk altijd voor een kleiner oppervlak kiezen.
het lijkt er dan ook sterk op dat dit een beetje een facebook achtige kleutergame wordt waarvan de kans dat ik die ga aanschaffen zeer gering is, maar we houden het in de gaten.
Ik ben sceptisch, want er komt de laatste jaren zowiezo al niet veel soeps uit op game-gebied, en elke keer als er iets komt waar je wat van verwacht, valt het weer vies tegen.
Kroeg- en slowchattopic en de indeling in regions: SimCity Kroegtopic
Het grote klachten en problemen topic staat hier: [SimCity] Klachten en problemen. Ook voor de Mac!
Let op:
Gaat het om release ervaringen, kopen, Origin, cd keys of verwante zaken? Doe dat s.v.p. in [Simcity 2013] Aanschaf & Origin. Zo kunnen we het hier bij de game zelf houden.