Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-10 16:10
Mja, je mag hopen dat de servers het bij de laatste servertest houden. Test of niet, dit is het laatste moment waarop de servers stabiel genoeg moeten blijken om deze beperkte hoeveelheid spelers aan te kunnen.

Er zullen nu waarschijnlijk minder spelers actief zijn dan bij de uiteindelijke launch.

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
SoaDmaggot schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 16:49:
Mja, je mag hopen dat de servers het bij de laatste servertest houden. Test of niet, dit is het laatste moment waarop de servers stabiel genoeg moeten blijken om deze beperkte hoeveelheid spelers aan te kunnen.

Er zullen nu waarschijnlijk minder spelers actief zijn dan bij de uiteindelijke launch.
Het kan bijna niet anders als dat de servers op de launch dag eruit gaan.

Bij een online game zal je server capaciteit kopen op je gemiddelde verwachtte belasting toch? Bij een Launchdag heb je in 1x een megapiek in gebruik die daarna nooit meer voorkomt. Daarom zijn tot nu toe bijna alle titels die servers nodig gefaald op launch dag (alle ubisoft titels, Diablo 3, alle mmorpg's de eerste 2 dagen). Dus ik ben heel benieuwd. Maar mijn verwachting is dat op launchdag de servers er sowieso uitgaan aangezien ze die piek helemaal niet aan kunnen. Of ze moeten een slim wacht systeem hebben ingebouwd wat me een redelijk alternatief lijkt.

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Snoz Lombardo schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 12:16:
Nee, volgens mij niet.

Hier een Simcity blog over wegen waarin ook bruggen en tunnels besproken wordt: http://www.simcity.com/en...he-way-simcitys-road-tool
Volgens mij wel, http://imgur.com/a/MHf7a#0
Iig hoeft er geen berg of helling te zijn om een brug/viaduct te bouwen.

Only fools are enslaved by time and space.

Verwijderd

hmm interresant. als je die plaatjes zo bekijkt komt het denk ik doordat de brug vanuit het water is doorgetrokken. Van het weekend maar eens uitvogelen hoe ze dat hebben gedaan ;)

• MethinX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-11 20:37

MethinX

't is wat!

Ik gok ook dat ie door het water is doorgetrokken, net als in dit filmpje te zien: YouTube: Let´s Play SimCity 2013 (Closed BETA) [German] \[Full-HD] -Brückenbau -Bridgebuilding

Je moet doen wat je niet laten kunt, en laten wat je niet doen kunt.

• frankvdberg
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 05-07 23:59
Op deze foto zie je het helemaal goed: http://i.imgur.com/KQSK5CO.jpg

Verwijderd

Maar dat is wel erg nice ;) Misschien zou het ook mogelijk zijn om een deel van die brug dan af te breken, of is dat onmogelijk? :P Ik ben benieuwd, en ga komend weekend even uitgebreid uitpluizen wat er allemaal kan qua wegen !

• Sinus_rhythm
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-11 16:15
Ik zit net een filmpje te kijken en zie dat je ook parken kan uitbreidden! YouTube: SimCity - Lets play #2 Closed BETA als het goed is gaat de link naar de juiste tijd anders zie vanaf 28:26. Verder is het filmpje saai te noemen :)

Verwijderd

Martinspire schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 00:37:
@camacha: wat mogelijk meeweegt bij Simcity is dat het speelbaar moet blijven op hele trage machines.

[...]

Ik vind het ook wel jammer, maar als ik gewoon een hele leuke game kan spelen, maakt me dat minder uit. Hebben we weer iets om naar uit te kijken met patches/dlc/opvolgers.
Klopt, zoals ik hierboven al aanhaal. Dat zou echter in mijn ogen juist reden moeten zijn zo goed mogelijk gebruik te willen maken van meerdere cores; dan heb je de beste kans van slagen op oudere systemen met een lagere snelheid per core.

Maar goed, misschien maar eens afwachten hoe het in de realiteit speelt, al blijven die kleine maps wel een frustratie.
MethinX schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 08:21:
Ja had het gelezen, maar ik snap de vergelijking met weermodellen niet echt. Weermodellen zijn toch bedoeld om alle (van elkaar los staande) scenario's te berekenen? In simcity lijkt me dat 1 scenario genoeg is :)
Hoe kom je erbij dat weermodellen allerlei scenario's doorrekenen? Voor zover ik weet worden weermodellen niet gebruteforced - al zal het voor sommige zaken wel eens gebeuren. Weermodellen bestaan, net als grafische berekeningen, uit heel veel data die berekend moet worden en van alles heeft invloed op elkaar. Denk bij grafisch spul aan het berekenen van reflecties, schaduwen en AA, bij weermodellen aan verschillende drukgebieden en andere factoren die een wisselwerking hebben. Daarom doet men dergelijke berekeningen graag op GPU's. Het berekenen van het wel en wee van een stad lijkt daar prachtig op; allerlei losse zaken die een (als het nauwkeurig gebeurt) vrij complexe wisselwerking met elkaar aangaan.

Heel simpel gesteld wordt het dagelijks leven in een stad ook niet centraal aangestuurd (hooguit de bestuurlijke beslissingen) en het model weerspiegelt dat.
SoaDmaggot schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 10:45:
Tjah, de beta draaide hier tenslotte echt retelekker, terwijl m'n PC toch aardig wat moeite heeft met Cities XL. Dat een game niet overweg kan met meerdere cores zegt verder vrij weinig over de performance. Naast het simuleren is het grafisch geweld ook een aardige belasting voor de CPU, en die blijkt dus op zijn eigen core het werk te doen..
Welk grafisch geweld? Het spel ziet er niet slecht uit, maar uitzonderlijke eye candy valt het ook weer niet te noemen :p

• snowD
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11 12:46
nog ff over die aankomende beta: de vorige beta en de aankomende (die die nieuw is) naast elkaar geen verschil behalve dat de nieuwe een "release datum" heeft op 16 Feb -> zaterdag om 1500 uur.

Afbeeldingslocatie: http://img571.imageshack.us/img571/4995/simcity.png

[ Voor 6% gewijzigd door snowD op 14-02-2013 19:07 ]

• Mmore
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-11 20:36
Nieuwe blog op simcity.com, "The Heroes And Villains of SimCity".
http://www.simcity.com/en...s-and-villains-of-simcity

• Riqy
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-10 23:12
Klinkt nou nietecht realistisch ofzo... Denk ook niet dat ik dat echt ga gebruiken in mijn steden...

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

Verwijderd

Ze hebben bij simcityhub.com een high res afbeelding toegevoegd aan de Cape Trinity page.Zo te zien een mockup van de laatste beta. iig is het dezelfde region.

http://www.simcityhub.com/regions/cape-trinity

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2013 20:16 . Reden: typo ]

• LunaTempesta
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-11 20:34
Is er al ergens een filmpje te vinden waar de stad lekker de hoogte in gaat? Building wise? Ik heb eigenlijk nog geen echte flats en gebouwen voorbij zien komen. Iets wat iedereen natuurlijk naar toe gaat streven later.

• Koenvh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 01:07

Koenvh

Hier tekenen: ______

LunaTempesta schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 20:17:
Is er al ergens een filmpje te vinden waar de stad lekker de hoogte in gaat? Building wise? Ik heb eigenlijk nog geen echte flats en gebouwen voorbij zien komen. Iets wat iedereen natuurlijk naar toe gaat streven later.
Of alleen maar rijke mensen ;)

🠕 This side up

Verwijderd

LunaTempesta schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 20:17:
In 1 uur zal dat niet gebeuren.

Uit de vorige SC weet ik wel dat je een behoorlijke stad gebouwd moet hebben voordat er echt grote flats komen te staan. dus in de closed beta zal je geen grote gebouwen gaan zien.

Verwijderd

ik denk dat je daar high density voor nodig hebt ? die zit niet in de beta

• kid1988
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-11 14:03
Verwijderd schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 21:34:
ik denk dat je daar high density voor nodig hebt ? die zit niet in de beta
Volgens mij bouw je in simcity niet meer met densities. De density van de gebouwen is volgens mij afhankelijk van allerlei factoren, waaronder de aanliggende wegen (dirt road of avenue) en de vraag naar andere gebouwen. Ik heb zelf de eerste beta niet gespeeld maar dit kwam voorbij in enkele van de filmpjes.

kid1988 wijzigde deze reactie 26-11-1998 04:19 (101%)

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:06
kid1988 schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 22:03:
[...]

Volgens mij bouw je in simcity niet meer met densities. De density van de gebouwen is volgens mij afhankelijk van allerlei factoren, waaronder de aanliggende wegen (dirt road of avenue) en de vraag naar andere gebouwen. Ik heb zelf de eerste beta niet gespeeld maar dit kwam voorbij in enkele van de filmpjes.
Die density is vziw alleen afhankelijk van de weg en laat nou net enkel density 1 en 2 in beta hebben gezeten en density lvl 3 niet.

• Riqy
kid1988 schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 22:03:
[...]

Dit klopt inderdaad, de breedte (density) van de weg bepaald watvoor soort huizen eraan gebouwd worden. Dit geldt overigens ook voor de winkels en industrie zones ;)
Bredere wegen zijn in de beta niet beschikbaar, dus ver omhoog zul je niet gaan hiermee...

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

• LunaTempesta
Dus flats zullen eerder aan een high density weg gebouwd worden? Klinkt logisch.

Verwijderd

LunaTempesta schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 22:43:
Dus flats zullen eerder aan een high density weg gebouwd worden? Klinkt logisch.
Alleen zelfs, aan dirt roads niet.

• LunaTempesta
Dat wordt een hoop trial and error waarschijnlijk. Om nou overal high density road neer te gooien maakt het denk ik niet zo handig.

• Sinus_rhythm
Verwijderd schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 22:43:
[...]

Alleen zelfs, aan dirt roads niet.
En je hebt parken/politiestation/ziekenhuis/ect nodig om de wealth te verhogen. Hoe donkerder blauw de map hoe meer wealth.

Zie: Afbeeldingslocatie: http://eaassets-a.akamaihd.net/www.simcity.com/sites/default/files/data_layer.gif

• Donnie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-09 14:10

Donnie

AKA DonCorleone

Vind het wel jammer dat je niet gewoon met je vorige beta code en download gewoon mee kan doen, beetje vaag dat je hem weer opnieuw moet krijgen en moet installeren...

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

• LunaTempesta
Zou er overigens nog een beta komen waarin deze high densities wel kunnen? Ik zie het nut niet helemaal van een Beta als ze enorm veel content blokeren. Beta is er toch juist om het allemaal te proberen. De spelers snappen het echt wel als er iets verkeerd gaat.

• Donnie

Donnie

AKA DonCorleone

De beta is daar ook niet voor bedoeld, ze willen puur een stresstest doen op de servers, de content gaat het niet meer zozeer om, de game is toch al gold...

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

• Sinus_rhythm
LunaTempesta schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 22:53:
Zou er overigens nog een beta komen waarin deze high densities wel kunnen? Ik zie het nut niet helemaal van een Beta als ze enorm veel content blokeren. Beta is er toch juist om het allemaal te proberen. De spelers snappen het echt wel als er iets verkeerd gaat.
Deze bèta's zijn om de servers van Simcity uit te testen niet het lokale deel..

• LunaTempesta
Alright. Vergeet mijn vraag dan maar =P.

• Nostordici
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-11 22:06
Misschien een stomme vraag, maar is er iets anders in deze beta t.o.v. de vorige beta?

• Sinus_rhythm
Shady15 schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 22:58:
Misschien een stomme vraag, maar is er iets anders in deze beta t.o.v. de vorige beta?
Weinig tot niks.. Alleen hebben ze nieuwe/meer servers...

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-11 20:21

Sabbi

je denkt aan mij.

Uit de Beta-2 FAQ:
Q: Is this the same experience as before?

A: We have implemented changes based on user feedback from our first Closed Beta. Players who participated in the first Closed Beta will notice improvements in the game when they use the zoning and road tools, alongside the hundreds of bug-fixes as well.

• Mmore
Iemand die een indicatie heeft hoeveel data SimCity bijv. per uur verbruikt? Heb alleen mobiel internet op het moment, met een limiet.

Ik had al gevonden dat de download zo rond de 1.4Gb lag, wat nog wel te doen is..

• Koenvh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 01:07

Koenvh

Hier tekenen: ______

Ik ben benieuwd naar het nieuwe zoning, dit eerste was niks (zoning mogelijk op onmogelijke plekken), dus ik hoop dat beter is geworden

🠕 This side up

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-11 11:24
Mmore schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 23:13:
Iemand die een indicatie heeft hoeveel data SimCity bijv. per uur verbruikt? Heb alleen mobiel internet op het moment, met een limiet.

Ik had al gevonden dat de download zo rond de 1.4Gb lag, wat nog wel te doen is..
Dat was de beta download (met maar 1 map, en een klein deel van de gebouwen).
De full game wordt als het goed is 12GB.

Als je alleen mobiel internet hebt, kun je beter voor een DVD gaan. Daarna zal het verbruik wel meevallen.

TheS4ndm4n#1919

• Mmore
Sorry, wat onduidelijk misschien. Ik bedoelde voor de komende beta. Hopelijk heb ik in maart weer een vaste lijn, als Ziggo weer durft te graven (het sneeuwt nu dus het zal wel weer ff gaan duren tot ze verder gaan).

Heb het antwoord hier gevonden: http://www.reddit.com/r/S...ge_during_a_onehour_game/

Valt wel mee dus :)

[ Voor 25% gewijzigd door Mmore op 14-02-2013 23:59 ]

Verwijderd

Hrm helaaas, SimCity afgelopen week gepre-ordered maar geen key voor aankomende beta :(

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:41

Rhapsody

In Metal We Trust

Verwijderd schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 00:08:
Hrm helaaas, SimCity afgelopen week gepre-ordered maar geen key voor aankomende beta :(
Of je wacht gewoon even. De vorige keer kreeg ik de key ook net van te voren.

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

• Danno88
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-11 13:44
Hier duidelijke screen van het effect van High Density Roads:

Before
Afbeeldingslocatie: http://sphotos-g.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/23341_10151411250529866_84957129_n.jpg

After
Afbeeldingslocatie: http://sphotos-h.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/295441_10151411530309866_1897650480_n.jpg

• Riqy
De straten op deze screenshots zijn wel even breed (middelste en buitenste 2) das wel iets waar je rekening mee moet houden bij het aanleggen ervan...

My iRacing

• Roberttt
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:27
Ze blijven even breed, dan hoef je er juist geen rekening mee te houden? :P Dat is het mooie van het kunnen upgraden van de straten zonder dat dat je hele stad planning overhoop ligt. Tenzij je natuurlijk een avenue op de plek van een normale straat wilt leggen.

• Riqy
Roberttt schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 09:09:
Ze blijven even breed, dan hoef je er juist geen rekening mee te houden? :P Dat is het mooie van het kunnen upgraden van de straten zonder dat dat je hele stad planning overhoop ligt. Tenzij je natuurlijk een avenue op de plek van een normale straat wilt leggen.
Bedoelde meer dat bepaalde straten wel te upgraden zijn en bepaalde andere niet, maar dat was uit mijn bericht niet helemaal duidelijk volgens mij 8)7

My iRacing

• RocketKoen
Riqy schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 09:10:
[...]

Bedoelde meer dat bepaalde straten wel te upgraden zijn en bepaalde andere niet, maar dat was uit mijn bericht niet helemaal duidelijk volgens mij 8)7
Je kan alleen niet upgraden van een gewone straat naar een avanue.

TheS4ndm4n#1919

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:27
Ik heb de mac client van Origin geinstalleerd, maar ik zie alleen maar de PC versie staan.
Is dit ook meteen de mac client of komt deze later ?

Bij andere titels staat het namelijk specifiek aangeven.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• Riqy
Als je wat meer naar boven was gescrolld, had je gelezen dat de mac client nog niet uit is...

Zoeken is blijkbaar erg moeilijk tegenwoordig 8)7 :+

My iRacing

• RocketKoen
Riqy schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 09:48:
Als je wat meer naar boven was gescrolld, had je gelezen dat de mac client nog niet uit is...

Zoeken is blijkbaar erg moeilijk tegenwoordig 8)7 :+
de PC client ook nog niet hoor ;)
Maar de Mac versie wordt inderdaad pas in juni ofzo verwacht.
Als het goed is kun je wel de PC versie kopen, en dan later de mac versie installeren.

TheS4ndm4n#1919

• LunaTempesta
Danno88 schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 08:12:
Hier duidelijke screen van het effect van High Density Roads:

Before
[afbeelding]

After
[afbeelding]
Dat ziet er erg mooi uit! Kan iemand niet ff het maandje Feb doorspoelen? Maart brengt zoveel goede games, Monster Hunter, Bioshock, Simcity.. Momenteel heb ik toch nik te doen ha ha!
Misschien moet ik CitiesXL maar even proberen, heb die eigenlijk nooit gespeeld.

• Bossie
RocketKoen schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 10:16:
[...]

de PC client ook nog niet hoor ;)
Maar de Mac versie wordt inderdaad pas in juni ofzo verwacht.
Als het goed is kun je wel de PC versie kopen, en dan later de mac versie installeren.
Beetje teleurstellend is dat, uiteraard heb ik voor games niet tweede win/pc naast mijn iMac ;)

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• Dionisio
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 29-08 16:46
LunaTempesta schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 10:47:
[...]

Dat ziet er erg mooi uit! Kan iemand niet ff het maandje Feb doorspoelen? Maart brengt zoveel goede games, Monster Hunter, Bioshock, Simcity.. Momenteel heb ik toch nik te doen ha ha!
Misschien moet ik CitiesXL maar even proberen, heb die eigenlijk nooit gespeeld.
Heb zelf ook over CitiesXL zitten denken, maar als ik de verhalen zo hoor over bugs, slecht geprogrammeerd, geen simcity feeling e.d. dan is het niet echt de moeite waard. Ik spel zelf momenteel SimCity 3000 en SimCity 4 om weer helemaal in de simcity feeling te komen.
En dan dit weekend hopelijk met de beta aan de slag....heerlijk! Kan niet wachten tot het spel uitkomt. :9

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik hoop ook dat ik mee mag doen in de beta, de vorige heb ik voorbij laten gaan, maar ben wel benieuwd of het nog een beetje draait op mijn macbook (330m-gt). Als blijkt dat het niet lekker draait dan moet ik maar snel een game-pc in elkaar sleutelen :)

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• Asprine
Hey zijn er al indrukken over de performance?
Wat voor (besturing)systeem heb je en hoe speelde de beta?
thanks

• RocketKoen
Asprine schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 11:36:
Hey zijn er al indrukken over de performance?
Wat voor (besturing)systeem heb je en hoe speelde de beta?
thanks
Vloeiend op een Q9450 (4,5 jaar oude quadcore) en een AMD 6950. Alles op de hoogste setting.
Met een mindere videokaart zul je de opties wat lager moeten zetten.
En mn processorbelasting zat op 70% ongeveer (netjes verdeelt over alle cores).

Maar vooral de processor belasting kan nog wel eens omhoog gaan naarmate de stad groeit.

TheS4ndm4n#1919

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09:18
Mijn PC zit daar een beetje boven (Core i7 950 @ 4GHz icm GTX670) dus dat zal wel los lopen.

Cities XL 2012 draait daar dus voor geen meter op maar dat ligt dus blijkbaar aan het spel. Heb er wel een stadje van 50.000 inwoners dat nog redelijk draait en leuke winst maakt.
Even gespeeld om te testen of een soortgelijke game iets voor mij is en dat ziet er toch wel goed uit.

De plaats is in simcity mss wat beperkt maar dat lijkt mij net een heel mooie uitdaging. Net zoals ze de woningen tegenwoordig kleiner/praktischer maken om meer mensen op een kleinere oppervlak te laten wonen. Verder heb je de samenwerking met de regio's wat ook weer een leuk aspect brengt (hopelijk)

• LunaTempesta
Dionisio schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 11:08:
[...]

Heb zelf ook over CitiesXL zitten denken, maar als ik de verhalen zo hoor over bugs, slecht geprogrammeerd, geen simcity feeling e.d. dan is het niet echt de moeite waard. Ik spel zelf momenteel SimCity 3000 en SimCity 4 om weer helemaal in de simcity feeling te komen.
En dan dit weekend hopelijk met de beta aan de slag....heerlijk! Kan niet wachten tot het spel uitkomt. :9
I see. Achja, het is ook weer zo verwijderd >_>. Ben alleen een beetje bang dat ik de verouderde graphics van Simcity 4/3000 niet meer over het hoofd kan zien.

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Engineer Stewie schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 13:50:
Mijn PC zit daar een beetje boven (Core i7 950 @ 4GHz icm GTX670) dus dat zal wel los lopen.

Cities XL 2012 draait daar dus voor geen meter op maar dat ligt dus blijkbaar aan het spel. Heb er wel een stadje van 50.000 inwoners dat nog redelijk draait en leuke winst maakt.
Even gespeeld om te testen of een soortgelijke game iets voor mij is en dat ziet er toch wel goed uit.

De plaats is in simcity mss wat beperkt maar dat lijkt mij net een heel mooie uitdaging. Net zoals ze de woningen tegenwoordig kleiner/praktischer maken om meer mensen op een kleinere oppervlak te laten wonen. Verder heb je de samenwerking met de regio's wat ook weer een leuk aspect brengt (hopelijk)
Cities draait op geen enkel systeem normaal, daar moet je je nietzoveel zorgen over maken. En dit is EA. Ze zullen het zo breed mogelijk ontwikkelen, de meeste mensen hebben geen monster PC thuis.

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

• Dionisio
LunaTempesta schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 14:07:
[...]

I see. Achja, het is ook weer zo verwijderd >_>. Ben alleen een beetje bang dat ik de verouderde graphics van Simcity 4/3000 niet meer over het hoofd kan zien.
Das waar. Je kan het altijd proberen...en misschien dat ik ook het niet kan laten om het zelf uit te proberen :P
Maak je maar geen zorgen om de graphics...gameplay is wat telt in deze games en die is gewoon in één woord heerlijk! Als de gameplay van een game prima in orde is, vergeet je vaak de graphics eromheen...trust me! :)

• thvers
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-11 10:55
Ik moet zeggen dat als ik citiesxl2012 speel ik na een x aantal 100.000 inwoners het erg stokkerig vind spelen, dit ligt aan een bug die nooit is opgelost.
Verder is het echt een citie builder, vooral als je er een heel pakket met mods er over heen gooid is het prima te spelen, het enige nadeel is dat het na een tijdje kan gaan vervelen aangezien het enige doel is om meer inwoners te krijgen incl. een mooie winst.

Om de tijd tot simcity door te komen zal ik dit zeker een keer proberen.
tip: kijk vooral eens naar de CJ van citiesXL, zitten een aantal mooie tussen!

• Er!k
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-11 18:02
Mijn betakey is binnen :)

• Egocentrix
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-09 17:56

Egocentrix

Parttime zeurkous

@ Asprine:
Ik heb de beta gedraaid op mijn laptop met een i5-540m en een Nvidia NVS 5100M. Dat is dezelfde gpu als een 330m, daar doet het iets minder in games. Ik kon het toch 1600x900 op low/medium settings vloeiend spelen, dus ik zou me geen zorgen maken.

The above message has been encrypted using a quadruple ROT13-algorithm. --- Bad grammar makes me sic.

• Sinus_rhythm
Heb je SimCity besteld via origin?

• Dionisio
No way! Keys worden toch pas morgen uitgedeeld?

• Pctje91
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 31-10 14:13
Mijn betakey is ook binnen :D

• Yerap
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-09-2023
Als je een beta key krijgt graag ook even vermelden of je hem van de preorder hebt of van de inschrijving op de site.

• rico_fxp
  • Laatst online: 28-10 18:45
Net ook mijn beta key ontvangen van bol

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-11 16:21
Hmmm ik had nog een beta code van de eerste closed beta (niet gebruikt ivm vakantie) Nu heb ik deze ingevuld en geeft die aan dat ik wel toegang heb tot de beta maar ik kan de client (nog) niet downloaden..

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

• Snoz Lombardo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-11 22:26
Game Mania heeft om 15:00 uur 20 codes weggegeven voor de beta via Facebook. Om 16:00 uur geven ze er weer 20 weg.

(Ik weet niet waarom ik dit hier meld en daarmee mijn eigen kansen verlaag maar toch, succes ;))

• Zeara
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-11 19:42
Hehe, toch maar eens proberen voor de grap ;P En dan maar hopen dat je een key pakt die niemand anders pakt :P

Aangezien ze gewoon op een rijtje worden weggeven.

[ Voor 19% gewijzigd door Zeara op 15-02-2013 15:35 ]

• Dionisio
Snoz Lombardo schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 15:19:
Game Mania heeft om 15:00 uur 20 codes weggegeven voor de beta via Facebook. Om 16:00 uur geven ze er weer 20 weg.

(Ik weet niet waarom ik dit hier meld en daarmee mijn eigen kansen verlaag maar toch, succes ;))
Ik zit rond 16 uur klaar om met mijn finger op de F5 toets te rammen! Kom maar op met die keys! :P

Verwijderd

Helaas geen toegang tot origin hier op m'n werk :P succes guys!

• oppie85
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 25-05-2021
Het is toch zo dat iedereen die al ooit via Origin heeft gepreordered sowieso een key krijgt? Ik heb in ieder geval geen zin om weer de hele dag te gaan bedelen (en uiteindelijk zelfs nog keys over te hebben).

• Zeara
Ik zie net dat ze er eigenlijk 40 weggeven, 20 op de NL pagina en 20 op de BE pagina :P

• Donnie

Donnie

AKA DonCorleone

Haha, klopt ja, gelukkig heb ik er net 1 via twitter te pakken gekregen ;) Laat maar doorkomen zeg ik...

• Snoz Lombardo
Zeara schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 15:40:
Ik zie net dat ze er eigenlijk 40 weggeven, 20 op de NL pagina en 20 op de BE pagina :P
Nice! Dubbele kans 8)

@hieronder: www.origin.com/account > Productcode verzilveren

[ Voor 11% gewijzigd door Snoz Lombardo op 15-02-2013 15:46 ]

• Ferio
  • Laatst online: 27-10 09:57
waar voer je die codes in dan?

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Net een mail van Bol.com, beta key :D

Als ik er eentje over heb zal ik me hier melden.

https://discord.com/invite/tweakers

• Riqy
Wanneer gaat origin/simcity zelf de bevestigingen doen van de beta spelers eigenlijk? heb me wel opgegeven, maar heb geen idee hoe het verder gaat...

My iRacing

• Sinus_rhythm
Origin, Productcode verzilveren.

• spacemouse
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-09 19:56
Riqy schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 15:45:
Wanneer gaat origin/simcity zelf de bevestigingen doen van de beta spelers eigenlijk? heb me wel opgegeven, maar heb geen idee hoe het verder gaat...
Volgens mij morgen pas.

• Donnie

Donnie

AKA DonCorleone

Nu wachten helaas tot morgen middag 3 uur :(

• Ferio
lekker snel die origin website... pffff

• Dylan93
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08:54
Verwijderd schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 18:47:
[...]

Klopt, zoals ik hierboven al aanhaal. Dat zou echter in mijn ogen juist reden moeten zijn zo goed mogelijk gebruik te willen maken van meerdere cores; dan heb je de beste kans van slagen op oudere systemen met een lagere snelheid per core.

Maar goed, misschien maar eens afwachten hoe het in de realiteit speelt, al blijven die kleine maps wel een frustratie.

[...]

Welk grafisch geweld? Het spel ziet er niet slecht uit, maar uitzonderlijke eye candy valt het ook weer niet te noemen :p
Misschien niet direct grafisch geweld maar ze gebruiken de GPU ook voor andere berekeningen, hier een handige post op Reddit van een Maxis ontwikkelaar:

http://www.reddit.com/r/S...es_or_faster_clock_speed/

• Donnie

Donnie

AKA DonCorleone

8XTT-XTVR-A4YV-EUGF-YDUD
6388-8XH7-K9S5-YLCN-G8HU
4KB3-V8JY-ZVMK-MAN5-ER4S
AEBK-462C-MS5C-65YJ-VMRH
H64L-7BVF-DT6K-5G8U-YF83
C6UL-PBRZ-DTV8-73M6-FSJK
BGPP-DBDW-3J58-KCE2-A7VU
BJMV-UXBX-CWAB-6SY4-CAEN
3SU4-6N3K-UC27-EP6F-WQUF
G9WE-TNBV-TAB7-7KES-DGFF
2EHZ-FPZ9-KPA9-KRX3-VJTM
FPLU-EWRA-QAUE-EFVQ-V5XV
8AW6-CQPD-HL9X-WW5Z-QPPY
CC66-EZDY-53WD-W53V-3KNH
FBCU-PPEF-Z96V-482Z-RS9R
899H-4S29-ULWU-DZCS-GQ9E
6CXP-V5M6-T7KS-GUMV-NU63
7SFF-3YBA-D7CF-4G9T-GEUA
G6HH-WKVA-NZ4J-CW4N-2F9Y
9XMD-EAM2-RT4J-77C6-FJTG

DCDM-BD7D-E8RU-6NJ8-FBF2
GH2A-SDC8-RFNC-YQFA-YVYD
2SL4-D3VR-C2YS-58TP-MGRX
BKEW-8WA7-4ZH5-JH4T-RBK3
B3XF-PCES-BEY3-NQ74-B5HC
EWJS-4U5T-3JE3-L378-9KL9
95QY-AJ8A-KV66-GVHA-H3ZK
CVPX-GWAB-VC5B-RNC2-UQQ4
G2LU-FZAP-WBKC-V9LR-4XGD
H2P7-EBDA-R5AB-67D7-MQ7H
9DM5-MHBS-EXLE-FA3Q-MEZ6
BNKB-3HYW-GNHX-K59K-8FQB
DJWE-3AD3-5DW2-UKVF-M9UK
BT88-6RL3-DTSP-76ER-YHYZ
4EVM-LRPA-8G37-T4Y6-L8MS
2KEW-82S7-7QHX-BA8P-8NYX
DCG8-74VG-V3NV-8MMW-URMW
HBEN-6VHQ-9WXP-UF54-LRNK
6X7F-CYBQ-QLQ3-DKP2-DP3G
928G-XPXA-GBWQ-EGJH-MD3A

[ Voor 33% gewijzigd door Donnie op 15-02-2013 16:00 ]

• Sinus_rhythm
Zoals hier boven :P En heb er zelf ook 1 d:)b

[ Voor 173% gewijzigd door Sinus_rhythm op 15-02-2013 16:02 ]

• Riqy
yeah heb er een :D 6388-8XH7-K9S5-YLCN-G8HU Verzilverd door mij :D

My iRacing

• Zeara
Ik heb er een! :D

BGPP-DBDW-3J58-KCE2-A7VU is voor mij

[ Voor 54% gewijzigd door Zeara op 15-02-2013 16:01 ]

• Snoz Lombardo
LOL :P Ik heb er een!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-11 17:02
telkens page load error, terwijl ik ruim op tijd was, klote kut origin

• spacemouse
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-09 19:56
Geregistreerd met 899H4S29ULWUDZCSGQ9E.
Mocht ik morgen nog een key krijgen, dan zal ik hem hier neerzetten.

[ Voor 14% gewijzigd door spacemouse op 15-02-2013 16:04 ]

• rhomio
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
ik heb er ook 1tje >:)

(G9WETNBVTAB77KESDGFF)

[ Voor 39% gewijzigd door rhomio op 15-02-2013 16:03 ]

• Riqy
spacemouse schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 16:01:
Geregistreerd, mocht ik morgen nog een key krijgen, dan zal ik hem hier neerzetten.
Same here ;)

My iRacing

• Zeara
7U8Q-ASXB-9MZ9-9T4E-KR5U
3NK3-9F32-762J-AHQ2-ZGRD
FY4U-DLES-2LHF-Y7Z7-YNJ9
8PAJ-4UTW-FCYZ-Y2ZT-LVEF
E57F-CAC9-DC5P-484Q-7KQL
ETY8-VFEP-C86X-RUNC-3ASE
887F-G3AV-WX2J-K3DA-6TZS
7F5M-BVC9-SHJR-DQHB-GKUH
9MX7-AVT4-B96S-NZQL-7D8B
BTBB-CTA6-G34Q-Y4LB-5EUB
FQL4-LATB-2HSS-57FX-3ESX
DHWE-AGUE-6FQM-7JA4-9UF8
DXXX-NC58-WKG2-KJTY-7JT6
ERD5-8GV4-55CG-3855-AQDR
667X-4ELX-J5SZ-H78L-2GQY
GXYQ-SUL3-ZA9T-ZH4Q-CX8M
CVFF-GSLV-VXCL-XJY8-XR4L
C5ZR-8KSV-RYSP-GL48-FGSX
DANN-GGPJ-4THZ-P5NV-U3SQ
227F-AJ6S-T3NH-5FJG-QL3H

Die van de Vlaamse pagina (al zal het wel te laat zijn nu)

• Ferio
elke keer time-out.. wtf

• Dionisio
Nice! Heb een key kunnen bemachtigen! 8)
Als ik morgen alsnog een key van Maxis krijg, dan zal ik hier posten :)

• MSoft06
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08-11 21:10
Ik heb 9XMD-EAM2-RT4J-77C6-FJTG gebruikt :D

Dank!

Verwijderd

DANN-GGPJ-4THZ-P5NV-U3SQ heb ik in gebruik. _/-\o_

• Terranova
Idd, ik was nog geen 4 seconden na de facebook post al bezig. Gaat telkens fout

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-11 23:23
Alle codes uit de post van Zeara zijn al gebruikt, kan ik vertellen. De rest dus waarschijnlijk ook. Zelf nog geen code ontvangen (aangemeld voor beta).

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• MethinX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-11 20:37

MethinX

't is wat!

Ik was ook al 20 seconden na de update bezig, maar niks gekregen helaas..

Probeer overigens wel via de origin website te verzilveren aangezien ik hier geen origin client heb.

Je moet doen wat je niet laten kunt, en laten wat je niet doen kunt.

• Terranova
MethinX schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 16:07:
Ik was ook al 20 seconden na de update bezig, maar niks gekregen helaas..

Probeer overigens wel via de origin website te verzilveren aangezien ik hier geen origin client heb.
Same here

• Schaapje_BlaaT
  • Laatst online: 12-11 14:36
bah, te laat :P alle codes alweer gebruikt

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

Pagina: 1 ... 48 ... 131 Laatste

Let op:
Kroeg- en slowchattopic en de indeling in regions: SimCity Kroegtopic

Het grote klachten en problemen topic staat hier: [SimCity] Klachten en problemen. Ook voor de Mac!

Let op:
Gaat het om release ervaringen, kopen, Origin, cd keys of verwante zaken? Doe dat s.v.p. in [Simcity 2013] Aanschaf & Origin. Zo kunnen we het hier bij de game zelf houden.