Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Ferio
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 27-10 09:57
Magic schreef op maandag 11 februari 2013 @ 10:22:

serieus? ik speel die alweer een maandje ofzo, en het eerste wat ik dacht (na hem 2 jaar ofzo niet meer aangeraakt te hebben) was dat het spel prima "ge-aged" is, graphics vind ik zelfs meer dan prima. En de gameplay is nog super. (let wel op dat je hardware rendering gebruikt uiteraard)
Na het 5e deel valt ie tegen. :P

Spel speelt goed, niets mis mee alleen het 5e deel ziet er zoveel beter uit. :D

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:06
PcDealer schreef op maandag 11 februari 2013 @ 10:23:
Studenten die het zwaar hebben? Laat me niet lachen. Op een enkeling na die meerdere baantjes heeft, lenen er velen veel te veel, gaan meerdere keren per week op stap alsof het niks kost, nieuwste telefoons, merkkleding, etc. Moet ik door gaan?
Achja, laat ik maar niet meer reageren want het is offtopic. Maar je hebt gelijk, die studenten zijn er. Gelukkig ken ik ook zat studenten die zich wel bewust zijn van het feit dat ze lenen.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Die van mij is bijna afbetaald. Jeej! \o/

LinkedIn WoT Cash Converter

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ferio schreef op maandag 11 februari 2013 @ 10:31:
[...]

Na het 5e deel valt ie tegen. :P

Spel speelt goed, niets mis mee alleen het 5e deel ziet er zoveel beter uit. :D
Ah, ik ben nog niet spoiled met de nieuwe versie, misschien komend weekend ;)

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Ik heb me opnieuw ingeschreven voor de beta. Nu niet vergeten!

• CyberHanz
  • Laatst online: 04-11 11:57
'k heb voor 5 euro SimCity 4 bij Origin aangeschaft. Hooguit uurtje gespeeld, wat een verschil met 5 zeg :D Trok het toch niet om het te spelen.
Nog 4 weken wachten, dan maar weer Sim spelen. (Beta komend weekend niet meegeteld)

• Simbirsk
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15-10 22:53
Hoe vaak gaat de cd keys vs fysieke schijfjes discussie zich hier nog herhalen? Dit als de dicussie over of er wel of geen god is, uiteindelijk gewoon een welles niettes verhaal. Hou er toch mee op.

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-11 00:19
CyberHanz schreef op maandag 11 februari 2013 @ 11:17:
'k heb voor 5 euro SimCity 4 bij Origin aangeschaft. Hooguit uurtje gespeeld, wat een verschil met 5 zeg :D Trok het toch niet om het te spelen.
Nog 4 weken wachten, dan maar weer Sim spelen. (Beta komend weekend niet meegeteld)
Haha ik had precies hetzelfde. Ik had wel weer zin om een stad te bouwen, maar het was me toch allemaal effe iets te ouderwets en onhandig. Dan herinner ik hem wel beter blijkbaar.

Denk dat ik binnenkort de game lekker via Origin aan ga schaffen. Wellicht volledige mep, maar als ook de 2e beta gewoon prima bevalt vind ik het niet erg om de ontwikkelaar wat meer te betalen als ik daarmee mezelf toch prima kan vermaken. Voor BF3 heb ik bv ook wel meer betaald dan nodig was, maar daar zit ook alweer 700 uur in. Tel daarbij nog een xbox server op, dan kom ik uit op 24 eurocent per uur. Prima prijs lijkt me :9 (komen vast nog wel meer dingen bij maar al met al zal het nooit meer dan 1 euro per uur zijn).

Bovendien ben ik er dan van verzekerd dat ik ook daadwerkelijk bij de release aan de slag kan (nog even afhankelijk van de servers natuurlijk). Sommige keysites lijken hem pas later uit te leveren.

Martinspire - PC, PS5, XSX

• Ferio
Welke edities zijn eigenlijk na lancering nog beschikbaar?

• Mmore
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-11 20:36
Wind wordt, unlike wat ik in de eerdere filmpjes gezien heb, dynamisch in plaats van dat het altijd één kant op draait :o Je bent dus niet direct veilig als je al je zware industrie in een hoek van je stad dumpt.

https://twitter.com/oceanquigley/status/300843059657195521

Quote van Reddit;
[–]I believe it is either 60* or up to 60* in each direction. There is a comment about this somewhere on the EA forums - and this will be the same across all cities in a region.
http://nl.reddit.com/r/Si...ays_wind_will_be_dynamic/

[ Voor 68% gewijzigd door Mmore op 11-02-2013 13:59 ]

• Magic
  • Niet online
Mmore schreef op maandag 11 februari 2013 @ 13:51:
Wind wordt, unlike wat ik in de eerdere filmpjes gezien heb, dynamisch in plaats van dat het altijd één kant op draait :o Je bent dus niet direct veilig als je al je zware industrie in een hoek van je stad dumpt.

Quote van Reddit;

[...]
Nice :) Ben benieuwd wat dat met windenergie doet, in de gameplay filmpjes die ik gezien heb leek het er op dat windmolens aan de kust meer energie produceerden dan windmolens in het binnenland.

Het zou wel mooi zijn als je primaire bron windmolens zou zijn, maar bij tekort toch een buurman moet bijspringen. :)

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-11 15:13
Mmore schreef op maandag 11 februari 2013 @ 13:51:

Quote van Reddit;

[...]
Nu, zelfs dan nog ... als je je vervuilende industrie in een hoek dumpt ... hebben je buursteden daar dan mogelijk last van?

• LocalJoost
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04-11 20:53

LocalJoost

plaatje hieronder

chime schreef op maandag 11 februari 2013 @ 14:13:
[...]

Nu, zelfs dan nog ... als je je vervuilende industrie in een hoek dumpt ... hebben je buursteden daar dan mogelijk last van?
Zeker!

Dat is een van de uitdagingen van region play geloof ik... Als jij vervuiling veroorzaakt hebben de buren daar last van!
edit: mits ze in de windrichting zitten :)

[ Voor 5% gewijzigd door LocalJoost op 11-02-2013 14:20 ]

☻/ Trotse papa van Thijs en Bas :)
/▌Beesjes haal je uit het asiel, heb ik uit betrouwbare bron :)
/ \ BOB :)

• Evil Cowman
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15:22
Magic schreef op maandag 11 februari 2013 @ 14:11:
[...]

Nice :) Ben benieuwd wat dat met windenergie doet, in de gameplay filmpjes die ik gezien heb leek het er op dat windmolens aan de kust meer energie produceerden dan windmolens in het binnenland.

Het zou wel mooi zijn als je primaire bron windmolens zou zijn, maar bij tekort toch een buurman moet bijspringen. :)
windmolens die op een plek staan waar meer wind is (lees: bovenop een berg bijvoorbeeld) geven ook meer elektriciteit. volgens mij ging het zelfs zo ver dat als je teveel windmolens dicht op elkaar zet dat ze dan elkaar qua wind in de weg zitten zeg maar en dus minder wind vangen

helaas kan ik de bron even niet meer vinden.. een van de devs hadden het gezegd op twitter volgens mij :)

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:42
PcDealer schreef op maandag 11 februari 2013 @ 11:17:
Ik heb me opnieuw ingeschreven voor de beta. Nu niet vergeten!
Even gekke vraag, maar waar schrijf je je in voor de volgende beta :? Gewoon weer op zoek naar een key of :?

• Snoz Lombardo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-11 22:26
Ik vind het wel een mooie uitdaging om een stad te maken die leeft van wind- en zonne-energie. Veel investeren in scholen om zonnepanelen te krijgen en inderdaad windmolens goed positioneren.

• Snoz Lombardo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-11 22:26
Kaap schreef op maandag 11 februari 2013 @ 14:32:
[...]

Even gekke vraag, maar waar schrijf je je in voor de volgende beta :? Gewoon weer op zoek naar een key of :?
http://www.simcity.com/beta

• Sinus_rhythm
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-11 16:15
Evil Cowman schreef op maandag 11 februari 2013 @ 14:29:
[...]

windmolens die op een plek staan waar meer wind is (lees: bovenop een berg bijvoorbeeld) geven ook meer elektriciteit. volgens mij ging het zelfs zo ver dat als je teveel windmolens dicht op elkaar zet dat ze dan elkaar qua wind in de weg zitten zeg maar en dus minder wind vangen

helaas kan ik de bron even niet meer vinden.. een van de devs hadden het gezegd op twitter volgens mij :)
Zelf heb ik in de bèta gemerkt dat de wind ook kan gaan liggen. En ik merkt ook op dat windenergie ook minder 'krachtig' was, als je de molens bijvoorbeeld bij de zee plaatste dan kreeg je soms stroomstoringen aan de andere kant van de stad ookal had je veel windmolens geplaatst.

Dat merk je ook in de filmpjes van 'HypnotoadProductions' YouTube: ►Sim City 2013 - Beta Gameplay - 04: Taking a Gamble al komt hij zelf er niet achter. Hij gooit er een kolencentrale bij maar net voor dat hij dat doet dan zie je dat er weinig tot geen stroom zijn industriegebied bereikt terwijl er 1.6 MW stroom over is..

[ Voor 22% gewijzigd door Sinus_rhythm op 11-02-2013 14:53 ]

• Countess
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-10 20:15
Sinus_rhythm schreef op maandag 11 februari 2013 @ 14:46:
[...]

Zelf heb ik in de bèta gemerkt dat de wind ook kan gaan liggen. En ik merkt ook op dat windenergie ook minder 'krachtig' was, als je de molens bijvoorbeeld bij de zee plaatste dan kreeg je soms stroomstoringen aan de andere kant van de stad ookal had je veel windmolens geplaatst.
ligt volgens mij ergens anders aan. ik had namelijk het zelfde gehad met water. dat bevond zich in een hoek van de map en de industry aan de andere kant van de map had regelmatig geen water ondanks dat er meer als voldoende werd geproduceerd.
de water-agents sloegen gewoon te vaak af om daar te komen.

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

• Koenvh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 01:07

Koenvh

Hier tekenen: ______

Countess schreef op maandag 11 februari 2013 @ 15:07:
[...]

ligt volgens mij ergens anders aan. ik had namelijk het zelfde gehad met water. dat bevond zich in een hoek van de map en de industry aan de andere kant van de map had regelmatig geen water ondanks dat er meer als voldoende werd geproduceerd.
de water-agents sloegen gewoon te vaak af om daar te komen.
Dat is niet heel moeilijk op te lossen, gewoon het aantal wegen naar de hoofdweg/avenue weghalen. Wanneer mijn stad wat groter werd, probeerde ik altijd het aantal afslagen te verlagen tot het minimale, minder verkeersproblemen en beter vervoer van water e.d.

🠕 This side up

• GENETX
15:00 uur. Maar dan nog...

• Sinus_rhythm
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-11 16:15
Koenvh schreef op maandag 11 februari 2013 @ 15:30:
[...]

Dat is niet heel moeilijk op te lossen, gewoon het aantal wegen naar de hoofdweg/avenue weghalen. Wanneer mijn stad wat groter werd, probeerde ik altijd het aantal afslagen te verlagen tot het minimale, minder verkeersproblemen en beter vervoer van water e.d.
In de bèta hebben we alleen met de watertoren mogen spelen. Het lijkt mij dat de water pumping station krachtiger is?

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-11 23:23
Net precies nog aangemeld voor de bèta, en dat ging goed. Hoop niet dat ik te laat ben...
Nu even dit forum doorspitten om te kijken waar ik deze game het goedkoopste kan krijgen. Heb er na de eerste bèta toch wel zin in!

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Studenten die het zwaar hebben? Laat me niet lachen. Op een enkeling na die meerdere baantjes heeft, lenen er velen veel te veel, gaan meerdere keren per week op stap alsof het niks kost, nieuwste telefoons, merkkleding, etc. Moet ik door gaan?

Ik koop het liefste ook een retail. Ik bij enkele spellen het gevoel "die moet ik meteen hebben!ONEONE1", maar meestal koop ik dan de "Game of the Year/Collectors/Saga edition" na een jaar voor tientjes minder dan bij release. Ik kijk ook regelmatig in de budgetbak of daar nog een spel is die mijn collectie van de franchise compleet maakt.

Ik wil bij voorkeur niets bij Origin of Steam. Als er iets gebeurd met je account ben je de spreekwoordelijke Sjaak. Als het om slechts een paar euro gaat, kan ik er wel mee leven.
Nu moet je niet alle studenten over een kam scheren hé...

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Lees nog eens.

Verwijderd

Koenvh schreef op maandag 11 februari 2013 @ 15:30:
[...]

Ik had het idee dat het ook wel verschil uitmaakte of je hem direct aan je hoofdavenue plaatste of aan een zijweg.

• Koenvh

Koenvh

Verwijderd schreef op maandag 11 februari 2013 @ 17:26:
[...]

Ik had het idee dat het ook wel verschil uitmaakte of je hem direct aan je hoofdavenue plaatste of aan een zijweg.
Dan heb je me verkeerd begrepen, ik bedoelde een hoofdavenue zonder zijwegen die er doorheen gaan (vermindert verkeerslichten), waardoor de "agents" minder afslagen kunnen nemen... En gelijk tot achterin de stad doorgaan.

🠕 This side up

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
https://twitter.com/moskow23/status/296355832998801408

Erg erg jammer. Dit kan nog wel is problemen gaan opleveren.....*kijkt naar Cities XL waar 1 van de grootste problemen is dat het maar op 1 core loopt en meerdere cores niet benut"

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Verwijderd

Postius schreef op maandag 11 februari 2013 @ 18:07:

Erg erg jammer. Dit kan nog wel is problemen gaan opleveren.....*kijkt naar Cities XL waar 1 van de grootste problemen is dat het maar op 1 core loopt en meerdere cores niet benut"
Ik snap het probleem niet helemaal. Als je een core hebt voor de basis heb je de andere core(s) toch nog om mooie graphics te renderen? Bij mij trok ie het wel prima. Alleen de graphics kon ik bij mij alleen op low zetten, maar dat komt hier dus niet door.

• spacemouse
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-09 19:56
Zo, net mijn digital deluxe exemplaar bij Origin besteld.

Ik denk dat ik me ga toeleggen op handel en grondstofwinning (olie, erts, enz.).
Misschien dat één van de auteurs van dit topic het kan aanpassen in het overzicht van de GOT provincietabel.

Verwijderd

Ik kan personelijk echt niet wachten tot dit spel uit is. Werd helaas niet uitgekozen om met de eerste bèta mee te doen. Dus heb hem toch maar gelijk ge pre-ordered toen ik las dat je dan zowieso een key voor de 16e krijgt. Heb trouwens een goeie site met veel info gevonden : http://www.simcityhub.com

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-11 11:24
Verwijderd schreef op maandag 11 februari 2013 @ 18:18:
[...]

Ik snap het probleem niet helemaal. Als je een core hebt voor de basis heb je de andere core(s) toch nog om mooie graphics te renderen? Bij mij trok ie het wel prima. Alleen de graphics kon ik bij mij alleen op low zetten, maar dat komt hier dus niet door.
Hier waren met de beta alle 4 de cores redelijk gelijkmatig belast.
Niet eens heel zwaar ook, ongeveer 70% op een Q9450. Terwijl dat toch al een behoorlijk bejaarde processor is.

TheS4ndm4n#1919

Verwijderd

Inderdaad, dat was precies wat ik daarbij dacht. Cities XL levert bij veel mensen problemen op, omdat het stevig singlethreaded is. Juist simulaties van deze aard zouden prachtig over meerdere cores verdeeld moeten kunnen worden, maar om onduidelijke redenen is dat niet de insteek die ontwikkelaars hanteren.

Misschien is dat ook de verklaring waarom regions/maps relatief klein zijn.
offtopic:
Daar heb je weer zo'n roeptoeter :> Als je even terugleest zie je dat iemand zegt dat studenten op de centen moeten letten, niet dat ze het zo zwaar hebben. Sommige mensen hebben een beeld van studenten die er maar op los feesten onder het mom van een studie, maar meestal is dat beeld gebaseerd op een kleine groep die misbruik maakt van de situatie, hoe men zelf studeerde (en de projectie daarvan op de grote groep) en soms afgunst. Lenen komt veel voor, niet zelden omdat er na de studie maar zoveel tijd voor werk overblijft en dat lang niet altijd genoeg is.

Als ik naar mijn eigen situatie kijk moet ik helaas best wat lenen om uit te komen. Ik houd in goede maanden 100 euro over voor incidentele uitgaven (inclusief alle kleding, onderhoud en zaken die vervangen moeten worden, maar ook 'luxe' zoals een keer een spelletje of een keertje wat drinken met vrienden), in slechte maanden eigenlijk niets. Heb ik het slecht? Absoluut niet. Heb ik geld voor de nieuwste telefoons, iedere week uitgaan of bakken met merkkleding? Absoluut niet. Die 60 euro is gewoon een significante uitgave voor veel studenten en het is niet gek dat men probeert dat tot een minimum te reduceren.

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:17
Dus de glassbox engine draait op 1 engine, terwijl cores gebruikt kunnen worden voor grafische dingetjes en geluid...

Klinkt alsof de cpu dus een redelijke bottleneck gaat worden. Grafisch kan alles natuurlijk veel beter door je videokaart gedaan worden.

Klinkt als mogelijke Cities XL problemen ja :(

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Basekid schreef op maandag 11 februari 2013 @ 19:39:
Dus de glassbox engine draait op 1 engine, terwijl cores gebruikt kunnen worden voor grafische dingetjes en geluid...

Klinkt alsof de cpu dus een redelijke bottleneck gaat worden. Grafisch kan alles natuurlijk veel beter door je videokaart gedaan worden.

Klinkt als mogelijke Cities XL problemen ja :(
Dat klinkt inderdaad best wel zielig. Zeker nu Intel zo goed als alle single cores eruit gaat gooien. We kunnen wel aannemen dat je zo nooit grotere maps gaat krijgen.

• Riqy
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-10 23:12
Alleen er is wel een verschil: CitiesXL draait ALLES op 1 core, in geval van SimCity is dit alleen de engine, alles er omheen draait op de andere cores ;)

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

• Delta21
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-06 07:34
Misschien heb ik het ergens gemist, maar als ik nu nog pre-order bij Origin krijg ik dan nog een beta key voor a.s weekend? of ben ik telaat nu?

Verwijderd

Riqy schreef op maandag 11 februari 2013 @ 20:06:
Alleen er is wel een verschil: CitiesXL draait ALLES op 1 core, in geval van SimCity is dit alleen de engine, alles er omheen draait op de andere cores ;)
Alleen de engine is wel een significant deel van het geheel. Maar goed, the proof is in the pudding.

• spacemouse
Delta21 schreef op maandag 11 februari 2013 @ 20:11:
Misschien heb ik het ergens gemist, maar als ik nu nog pre-order bij Origin krijg ik dan nog een beta key voor a.s weekend? of ben ik telaat nu?
Ze adverteren er nog steeds mee, dus ik ga er van uit dat je een beta-key krijgt als je pre-orderd.

Dit is wat er bij de * staat:

*THIS OFFER IS BEING ISSUED TO YOU FOR PROMOTIONAL PURPOSES ONLY AND DOES NOT CONSTITUTE A CREDIT, CHARGE, DEBIT OR GIFT CARD. OFFER EXPIRES FEBRUARY 13, 2013 AT 8:00AM GMT. GOOD ONLY FOR NEW PURCHASES OF "SIMCITY" (“PRODUCT”). VALID ONLY AT WWW.ORIGIN.COM AND PARTICIPATING ONLINE RETAILERS . BETA CODES ARE AVAILABLE WHILE QUANTITIES LAST. BETA ACCESS CODE EXPIRES FEBRUARY 17, 2013 AT 2:01PM GMT. CODE WILL BE SENT VIA EMAIL PROVIDED WITH YOUR ORDER. BETA ENTRY AND RELEASE DETAILS AVAILABLE AT HTTP://WWW.SIMCITY.COM/BETADISCLAIMER.

[ Voor 45% gewijzigd door spacemouse op 11-02-2013 20:22 ]

• Delta21
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-06 07:34
Thx! Ik had me al aangemeld voor de beta vanmiddag, onder het mom van ik zie wel. Maar ik ben nu zeker vrij a.s weekend dus ik dacht what the heck, Ik pre order hem wel kan ik het weekend zeker weten even lekker rommelen met de beta.

• sQuarecoW
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08:48
Megamind schreef op maandag 11 februari 2013 @ 19:43:
[...]

We kunnen wel aannemen dat je zo nooit grotere maps gaat krijgen.
Zoals ik het lees komen er wel grotere maps, maar niet meteen:

https://twitter.com/oceanquigley/status/300679028602466305
Ze consideren het. Dat betekent dus helemaal niets :P

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• sQuarecoW
Haha ja, maar ze hebben het dus ook niet direct afgeschoten/het is niet technisch onhaalbaar. Wellicht is het idee dat je pas na een tijdje spelen genoeg hebt van de kleine ruimte die je hebt. Dus dan is een grotere map wel een 'upgrade'.
Nee, ze zeggen inderdaad ook niet direct dat het geen optie of onmogelijk of niet aan de orde is, dat is zeker waar :)

[ Voor 7% gewijzigd door anandus op 11-02-2013 21:13 ]

Verwijderd

Jemig. Wat is er met het schalen gebeurd???

AMA Quote:

1 With even the most basic computer having at least a dual core process, and many gaming rigs having 4 or even 8 core setups - does the new SimCity take advantage of any of this? If I have a 4 core setup, can I expect SimCity to max out all 4 cores?

2 Is the new game primarily CPU or GPU driven?

A:

1 We try to scale to the underlying hardware as much as possible, but Amdahl's Law hits pretty hard when it comes to games. Creating meaningful work for multiple cores and dealing with concurrency are not trivial challenges. That said, we do require a dual core CPU at a minimum because our rendering system is asynchronous and runs concurrently with the rest of the game for maximal performance.

2 Once you get to more developed cities and more cities in a region, it becomes both.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 11 februari 2013 @ 22:07:
Creating meaningful work for multiple cores and dealing with concurrency are not trivial challenges.
Dit klinkt me een beetje vreemd in de oren, komende van een grote ontwikkelaar. Van wat ik weet zijn simulatiemodellen juist erg geschikt voor parallellisatie (hence het gebruik van GPU's in dat veld) en zo'n grote speler zou iets toch niet moeten laten omdat het moeilijk zou zijn.

Ik vind het wat teleurstellend en ik hoop niet dat het indicatief is voor de instelling waarmee ze het project ingegaan zijn, maar dat het een keuze is geweest om juist meer werk aan andere zaken te kunnen besteden.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2013 22:20 ]

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Een week of wat geleden plaatste EA een link naar developer filmpje 3. Heb ik die nou gemist of is dat filmpje nooit gekomen?

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Verwijderd schreef op maandag 11 februari 2013 @ 22:19:
[...]
Van wat ik weet zijn simulatiemodellen juist erg geschikt voor parallellisatie
Mij lijkt zo'n model met allemaal agents juist moeilijker te paralleliseren, je kan moeilijker verschillende dingen naast elkaar berekenen omdat alles afhankelijk is van elkaar, toch?

• WhiteDog
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-11 15:45

WhiteDog

met zwarte hond

Na een uur filmpjes gezien te hebben heb ik hem ook maar gewoon besteld.
Voor 30,06 € voor de Limited Edition kon ik hem niet laten liggen 8)7 (cdkeyshere + coupon CDKH9acq5)

Hoop wel op voldoende DLC zoals farming, military, underground, ...
EA kennende zal dat wel geen probleem zijn :)

Verwijderd

anandus schreef op maandag 11 februari 2013 @ 22:28:
Mij lijkt zo'n model met allemaal agents juist moeilijker te paralleliseren, je kan moeilijker verschillende dingen naast elkaar berekenen omdat alles afhankelijk is van elkaar, toch?
Dat is precies waar ik eerder op doelde; weermodellen en dergelijke zaken zijn problemen van dezelfde orde en lijken volgens mij ook sterk op wat hier gedaan wordt. Die blijken uitstekend op GPU's berekend te kunnen worden, omdat er absurd veel betrekkelijk simpele zaken naast elkaar berekend kunnen worden, terwijl die ook allemaal invloed op elkaar hebben. Een CPU verschilt in de zin dat er minder (maar complexere) zaken tegelijk afgehandeld kunnen worden, maar multithreading doet juist wat GPU's zo geschikt maar voor dergelijke taken; parallelliseren. Alles wat ik weet van simulatiemodellen en hardware wijst erop dat multithreading en parallelle berekeningen uiterst nuttig en bruikbaar zijn, terwijl de aanpak van dit project juist het tegenovergestelde lijkt te doen.

Overigens hoeft dingen naast elkaar berekenen ook bij zaken die er minder geschikt voor zijn geen enorm probleem op te leveren; je kunt prachtig een pool met opdrachten creëren, waaruit iedere thread stukjes pakt en eventueel resultaten terugrapporteert. Het blijkt dat maar heel weinig taken inherent echt niet te parallelliseren zijn, het grootste probleem is voornamelijk een gebrek aan ervaring of fantasie van de ontwikkelaar.

Ik kan me werkelijk waar niet voorstellen dat het lastiger is om SimCity multithreaded te maken dan een generieke fps.

• NLMarcel194
  • Laatst online: 01-11 12:08
WhiteDog schreef op maandag 11 februari 2013 @ 23:50:
Na een uur filmpjes gezien te hebben heb ik hem ook maar gewoon besteld.
Voor 30,06 € voor de Limited Edition kon ik hem niet laten liggen 8)7 (cdkeyshere + coupon CDKH9acq5)

Hoop wel op voldoende DLC zoals farming, military, underground, ...
EA kennende zal dat wel geen probleem zijn :)
beetje mierenneukenrij maar het best kan je gewoon betalen in dollars ben je iets goedkoper uit

als de koers nou wat meer mee zit zou het wat lekkerder zijn

• WhiteDog
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-11 15:45

WhiteDog

met zwarte hond

NLMarcel194 schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 00:26:
[...]

beetje mierenneukenrij maar het best kan je gewoon betalen in dollars ben je iets goedkoper uit

Oh crap nog paar centen laten liggen :X
Ging hem eerst bij g2play halen maar die was gewoon 10 € duurder.

On topic: zijn er toevallig video's van zeehavens / trein? Of zitten deze niet in de game?
Laatst een filmpje uitgekomen met alleen maar trein. Haven is er ook, zowel voor goederen als toeristen.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Iemand een filmpje gezien van iemand die wel fatsoenlijk kan bouwen/plannen?

• Magic
  • Niet online
PcDealer schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 08:39:
Iemand een filmpje gezien van iemand die wel fatsoenlijk kan bouwen/plannen?
Nope, nog niet tegengekomen, ondanks dat er meerdere mensen de afgelopen week nog beta footage gepost hebben. (daarvoor was het alleen die Hypnotoad).

Nou ben ik zelf ook niet iemand die tot in het ondeindige doorplanned, ik vind het ook leuk om een stad organisch op te bouwen, maar een waterpomp midden op je industrieterrein neerzetten doe ik zelfs niet :P

• gassiepaart
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:35
Ze mogen het verkeer wel wat realistischer maken, nu moet een trein voorrang aan auto's geven op een kruising. Daarnaast zie je op de filmpjes dat er alleen maar normale kruisingen zijn voor auto's. Het ziet er zo raar uit op een 'landelijk terrein' dat auto's voorrang moeten geven aan alles van rechts. Zelfs brandweerautos stoppen voor stoplichten en moeten voorrang verlenen....
anandus schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 00:39:
Laatst een filmpje uitgekomen met alleen maar trein. Haven is er ook, zowel voor goederen als toeristen.

• sQuarecoW
Dat van die trein die voorrang geeft gaan auto's gaan ze nog oplossen zei Quigley, want dat was een bug, maar dat van brandweer/politie enz die niet door rood rijden niet. Dat is een beperking (nu) in de engine. Maar hij gaf wel aan dat als er een baan vrij is, ze dan wel de andere auto's inhalen.

[ Voor 0% gewijzigd door sQuarecoW op 12-02-2013 09:30 . Reden: Typefout ]

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

WhiteDog schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 00:35:
[...]

On topic: zijn er toevallig video's van zeehavens / trein? Of zitten deze niet in de game?
Hier is een trein te zien: http://www.simcity.com/en...imCity-Game-Intro-Trailer / http://www.simcity.com/en...gameplay-strategy-video-1 en ook een bruinkoolgraver.
Hier een haven: http://www.simcity.com/en...ity_Trailer_Insiders_Look.

Disclaimer: images not representative of actual gameplay. Ik zie wel aanleiding om aan te nemen dat er veel dlcs gaan komen. Ik denk aan specialisaties in de olie industrie, havenbedrijf, grondstofwinning, etc.

Hier veel diepgaande info: Wikipedia: SimCity (2013 video game)

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 17:45
Ik heb echt zo'n zin in dit spel! Lijkt me heerlijk om uren bezig te zijn om een mooi stukje stad te maken. Ben voornemens om niet in uur een heel veld vol te gooien net als bij de beta..
nog paar weekjes en dan eindelijk aan de slag :)

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

• dteunissen
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-10 11:12
Man o man, ik heb echt zin om deze game te gaan spelen.
Heb mezelf voorgenomen om de laagste speedsetting te gebruiken en rustig aan beginnen als een dorp welke ik uitbouw tot een stad (in tegenstelling tot vroeger in Simcity, Simcity 2000 etc...) :) !

In het begin zal ik ook niet gaan specialiseren in een bepaalde industrie of wat, ik zorg dat alles aanwezig is en wellicht dat ik dan later nog besluit om te specialiseren.

Ik ben benieuwd hoe jullie het gaan doen:
- Lekker er doorheen blazen of ook gaan jullie het ook rustig aan doen?
- Gaan jullie direct specialiseren of doen jullie eerst een allegaartje in jullie dorp/stad om te wennen en specialiseren jullie wellicht nadien?

YaY I'm exited :9 !!!

• Comgenie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:00

Comgenie

Soms heb je dat

Inmiddels ook maar zo'n pre-order geplaatst :P. De beta heeft me de vorige keer genoeg vermaakt en voor die prijs :).

Ik ben ook van plan lekker rustig aan te gaan doen. Zeker aan het begin als er geen tijdslimiet op zit :P. Rustig uitdenken wat ik ga plaatsen en waar. En nadat alles een beetje lekker loopt ga ik pas specialiseren.
Ben heel benieuwd naar de features tussen de verschillende steden en de online gameplay natuurlijk. Maja, we mogen eerst nog even wachten :P.

No animals were harmed in the making of this comment.

• Riqy
Comgenie schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 12:13:
Ik ben ook van plan lekker rustig aan te gaan doen. Zeker aan het begin als er geen tijdslimiet op zit :P. Rustig uitdenken wat ik ga plaatsen en waar. En nadat alles een beetje lekker loopt ga ik pas specialiseren.
Ben heel benieuwd naar de features tussen de verschillende steden en de online gameplay natuurlijk. Maja, we mogen eerst nog even wachten :P.
zoals bovenstaande ;)

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

• Schaapje_BlaaT
  • Laatst online: 12-11 14:36
NLMarcel194 schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 00:26:
[...]

bah, ik betaal in dollars en krijg 30.20 in rekening, mét coupon :P
Zal wel komen van Paypal dat natuurlijk ook graag winst wil maken

Nog steeds goeie deal, dat wel :) Voor het bespaarde bedrag kan ik mooi DLC kopen als die uitkomt.

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

• Mausz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-03 10:39
WhiteDog schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 00:35:
[...]
http://www.youtube.com/embed/KrDHqN9AXiU

http://www.youtube.com/embed/jHsz1vJ3VEM

[ Voor 36% gewijzigd door Mausz op 12-02-2013 13:49 ]

• GENETX
dteunissen schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 12:09:
Man o man, ik heb echt zin om deze game te gaan spelen.
Heb mezelf voorgenomen om de laagste speedsetting te gebruiken en rustig aan beginnen als een dorp welke ik uitbouw tot een stad (in tegenstelling tot vroeger in Simcity, Simcity 2000 etc...) :) !

In het begin zal ik ook niet gaan specialiseren in een bepaalde industrie of wat, ik zorg dat alles aanwezig is en wellicht dat ik dan later nog besluit om te specialiseren.

Ik ben benieuwd hoe jullie het gaan doen:
- Lekker er doorheen blazen of ook gaan jullie het ook rustig aan doen?
- Gaan jullie direct specialiseren of doen jullie eerst een allegaartje in jullie dorp/stad om te wennen en specialiseren jullie wellicht nadien?

YaY I'm exited :9 !!!
Mja rustig aan ga ik het niet doen. Er moet tenslotte ook wel een beetje actie zijn. Altijd op slow simuleren heeft voor mij weinig meerwaarde. Doorgaans zet ik hem op pauze als ik wat bouw zodat ik in alle rust kan plannen. Dan even op slow simuleren om te checken of alles klopt (oa qua agents) en als het stabiel loopt op full speed tot er wat gebeurd of ik weer een stuk wil verbouwen.

Specialisatie hangt er van af. Ik wil me eerst eens gaan focussen op een tech city die consumentenelektronica fabriceert. dat zijn steden voor rijke lui. Ik zit er aan te denken om in het begin de helft van mn grond vol te bouwen met lelijke rasters vol industrie en residential voor arme mensen >:) . In de beta was dit een prima strategie om snel geld te verdienen. Dan kan ik de inkomsten uit dat deel van de stad gebruiken om de uiteindelijk gespecialiseerde stad mee te financieren :+ Gewoon lekker arme mensen nog een poot uitdraaien muhwawawawa >:)

• RocketKoen
GENETX schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 13:57:
[...]

Mja rustig aan ga ik het niet doen. Er moet tenslotte ook wel een beetje actie zijn. Altijd op slow simuleren heeft voor mij weinig meerwaarde. Doorgaans zet ik hem op pauze als ik wat bouw zodat ik in alle rust kan plannen. Dan even op slow simuleren om te checken of alles klopt (oa qua agents) en als het stabiel loopt op full speed tot er wat gebeurd of ik weer een stuk wil verbouwen.

Specialisatie hangt er van af. Ik wil me eerst eens gaan focussen op een tech city die consumentenelektronica fabriceert. dat zijn steden voor rijke lui. Ik zit er aan te denken om in het begin de helft van mn grond vol te bouwen met lelijke rasters vol industrie en residential voor arme mensen >:) . In de beta was dit een prima strategie om snel geld te verdienen. Dan kan ik de inkomsten uit dat deel van de stad gebruiken om de uiteindelijk gespecialiseerde stad mee te financieren :+ Gewoon lekker arme mensen nog een poot uitdraaien muhwawawawa >:)
En later wil je je rijke wijk uitbreiden, en wil er niemand meer wonen omdat de grond enorm vervuild is ;)

TheS4ndm4n#1919

• GENETX
Ga het dan wel zo plannen dat de arme woonwijken komen op de plaats waar ik in de toekomst rijke buurten wil hebben. Idem voor industrie. Dat moet die problemen minder ernstig maken.

Mja, niemand weet nog wat de juiste strategie is. Is ook een beetje trial and error. Dus dit zou mijn eerste trial zijn en hoop op weinig error ;)

• Ferio
Wel grappig dat in de tutorial van simcity de stad geen power heeft, maar de verkeerslichten wel werken.

Mis ik iets?

Edit: gaat om de video's van beta spelers, heb hem zelf niet gespeeld.

[ Voor 23% gewijzigd door Ferio op 12-02-2013 14:16 ]

• GENETX
Een bugreport?

Is wel zoiets waarbij je zou verwachten dat de stoplichten niet werken en dus de wegen minder efficient zijn. Weet niet hoe makkelijk ze dit in de glassbox kunnen doen, maar ik zou zeggen dat je een avenue dan zou kunnen simuleren als geen avenue zijnde.

[ Voor 90% gewijzigd door GENETX op 12-02-2013 14:13 ]

• Ferio
Speel het zelf niet, zag het alleen in de video's... wellicht al verholpen met de a.s beta.. :)

• Ferio
GENETX schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 14:12:
Een bugreport?

Is wel zoiets waarbij je zou verwachten dat de stoplichten niet werken en dus de wegen minder efficient zijn. Weet niet hoe makkelijk ze dit in de glassbox kunnen doen, maar ik zou zeggen dat je een avenue dan zou kunnen simuleren als geen avenue zijnde.
Had chaos verwacht op de wegen toen ik de video zag dat er geen kolen werden ingekocht en het de plant dus buiten werking was, dus geen stroom in de gehele stad. Klopt iets niet... :D

[ Voor 3% gewijzigd door Ferio op 12-02-2013 14:18 ]

• FrankMennink
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-04 11:34
GENETX schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 14:12:
Een bugreport?

Vorige beta deed de ingame bug report feature het niet bij mij, bug report over bug report gestuurd :9

• ikbengoofy
  • Laatst online: 27-10 20:40
vanaf wanneer gaat de beta in?
tot 17feb maar vanaf?
Spel gepre-ordered dus kan sowieso beta doen

Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje

Verwijderd

Ik neem aan dat je je ook ergens op moet geven voor de beta? Heb hem namelijk ook gepre-ordered op origin maar ben nog werkelijk niks tegengekomen over mogelijke beta's.

• ikbengoofy
  • Laatst online: 27-10 20:40
ik heb de "closed beta" al gespeeld, en als ik nu in origin kijk zie ik de beta op grijs staan, als ik me muis erop hou zie ik "je heb simcity closed beta gereserveerd"

zal wel goed zijn :P

Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje

ikbengoofy schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 17:01:
vanaf wanneer gaat de beta in?
tot 17feb maar vanaf?
De 17e.

• spacemouse
Het pre order aanbod van de beta codes loopt tot 13 februari 08.00 GMT (= 09.00 Nederlandse tijd), zolang de voorraad strekt.

De beta code vervalt op 17 februari op 14.01 GMT (= 15.01 Nederlandse tijd).

De twee data staan in de * note onder aan de pre order webpagina.
http://store.origin.com/store/eaemea/nl_NL/html/pbPage.SimcityNL/

Het schijnt dat de beta 24 uur duurt, dus van 16 februari 15.01 Nederlandse tijd.

[ Voor 16% gewijzigd door spacemouse op 12-02-2013 17:40 ]

• LunaTempesta
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-11 20:34
Hey lot, ik wil hem toch ook maar gaan pre-orderen. Vroeger enorm veel plezier gehad ookal bergreep ik er toen weinig van. Waar kan ik het beste een CD-Key bestellen/download. Ik heb geen dvdplayer in mijn laptop, en volgensmij is een key alleen vaak ook goedkoper. Heb al wat verschillende sites voorbij zien komen maar klinkt allemaal een beetje vaag die sites die keys aanbieden.

Is het niet slimmer om een origin account vast te maken en daar te bestellen?
LunaTempesta schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 17:37:
Is het niet slimmer om een origin account vast te maken en daar te bestellen?
Het is de makkelijkste, maar ook de duurste optie van allemaal.
Er worden heleboel winkels in dit topic genoemd, blader er eens doorheen zou ik zeggen :)

• LunaTempesta
Pfff. En dan nog een keuze maken tussen de verschillende beschikbare versies. Drama, nooit goed geweest in beslissen. Zou het in een later stadium na release mogelijk zijn om de 3 steden packs nog te kopen? Beetje variatie is altijd wel fijn, maar ik weet niet of de extra prijs het waard is momenteel.

• spacemouse
Doe net een interessante ontdekking. In mijn Origin staat de Beta van de vorige keer nog, maar kan hem nu niet meer opstarten. Er staat de volgende melding: Nog niet uitgebracht. Je hebt SimCity Closed Beta gereserveerd.

• Postius
LunaTempesta schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 17:51:
Pfff. En dan nog een keuze maken tussen de verschillende beschikbare versies. Drama, nooit goed geweest in beslissen. Zou het in een later stadium na release mogelijk zijn om de 3 steden packs nog te kopen? Beetje variatie is altijd wel fijn, maar ik weet niet of de extra prijs het waard is momenteel.
Ik duur er mn hand voor in het vuur te steken dat die extra packs nog als DLC beschikbaar komen. Zou me daar niet zoveel zorgen over maken.

• LunaTempesta
Dan is het een kwestie van de goedkoopste optie kiezen nu.
Jammer dat het allemaal account/pc gebonden is tegenwoordig. Heb hier een vader zitten die hem eigenlijk toch ook wel wilt proberen, ookal heeft hij al in jaren geen game meer gedaan. Alleen verwacht ik niet dat hij zo snel er geld voor gaat neerleggen.

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17:07
LunaTempesta schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 17:54:
Dan is het een kwestie van de goedkoopste optie kiezen nu.
Jammer dat het allemaal account/pc gebonden is tegenwoordig. Heb hier een vader zitten die hem eigenlijk toch ook wel wilt proberen, ookal heeft hij al in jaren geen game meer gedaan. Alleen verwacht ik niet dat hij zo snel er geld voor gaat neerleggen.
Jij hoeft niet meer na te denken over een kadootje voor vaderdag!

• Donnie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-09 14:10

Donnie

AKA DonCorleone

spacemouse schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 17:51:
Doe net een interessante ontdekking. In mijn Origin staat de Beta van de vorige keer nog, maar kan hem nu niet meer opstarten. Er staat de volgende melding: Nog niet uitgebracht. Je hebt SimCity Closed Beta gereserveerd.
Lees de beta faq maar is, als je de vorige beta hebt meegedaan hoef je je niet meer in te schrijven voor deze nieuwe beta, je moet echter wel een nieuwe key ingeven dus je speelt niet automatisch mee!

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

• spacemouse
Donnie schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 18:08:
[...]

Lees de beta faq maar is, als je de vorige beta hebt meegedaan hoef je je niet meer in te schrijven voor deze nieuwe beta, je moet echter wel een nieuwe key ingeven dus je speelt niet automatisch mee!
Ik heb hem gisteren besteld bij Origin, dus als het goed is zou ik mee moeten spelen. Vandaar dat hij nu waarschijnlijk aangeeft dat de beta gereserveerd is.
spacemouse schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 18:11:
[...]

Ik heb hem gisteren besteld bij Origin, dus als het goed is zou ik mee moeten spelen. Vandaar dat hij nu waarschijnlijk aangeeft dat de beta gereserveerd is.
Staat er bij mij ook en ik heb hem niet in de pre-order staan bij origin.
Postius schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 17:51:
[...]

Ik duur er mn hand voor in het vuur te steken dat die extra packs nog als DLC beschikbaar komen. Zou me daar niet zoveel zorgen over maken.
Feitelijk is dat toch al zo, je kunt je normale versie upgraden voor €19,99 naar de Unlimited versie en heb je dus de extra packs.

Only fools are enslaved by time and space.

Verwijderd

Ligt misschien aan mij maar ik volg het niet helemaal. Simcity pre-orderen via Origin en je krijgt automatisch toegang tot de beta die 16/17feb aan de gang gaat?

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Ja (beta 2) zie ook http://www.simcity.com/en...simcity-closed-beta-2-faq

[ Voor 75% gewijzigd door PcDealer op 12-02-2013 20:00 ]

• LunaTempesta
Zit je uiteindelijk ook aan Origin vast als je dit wilt spelen? Ik vindt steam eigenlijk al helemaal niks, Verschilt Origin veel?

• Postius
LunaTempesta schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 19:28:
Zit je uiteindelijk ook aan Origin vast als je dit wilt spelen? Ik vindt steam eigenlijk al helemaal niks, Verschilt Origin veel?
Ja als je steam niks vindt, bedenk al het gemak en service dat je bij steam krijgt en haal dat weg en je hebt origin. Het is min of meer hetzelfde maar bestaat veel korter dus alles is gewoon minder.Maar als je geen argumenten geeft waarom je steam niks vindt dan is het ook moeilijk vergelijken want weet niet waar je waarde aan hecht. In ieder geval is steam al een hele stap voorwaarts ten opzichte van DvD's.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Tja, ik heb liever iets fysieks.

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-11 00:19
Ik heb met beiden geen problemen. Kan het downloaden wanneer ik wil, gaat met een prima snelheid en installeren gaat ook snel genoeg. Dat je er nog een friendslist en shop bij krijgt is leuk en aardig, maar je zult er weinig last van hebben.
@hierboven: je kunt de factuur ook printen :+

[ Voor 8% gewijzigd door Martinspire op 12-02-2013 20:01 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

• Koenvh

Koenvh

Martinspire schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 20:01:
Ik heb met beiden geen problemen. Kan het downloaden wanneer ik wil, gaat met een prima snelheid en installeren gaat ook snel genoeg. Dat je er nog een friendslist en shop bij krijgt is leuk en aardig, maar je zult er weinig last van hebben.
@hierboven: je kunt de factuur ook printen :+
Dat doe je toch al standaard? Wat moet je anders als behang hebben?

🠕 This side up

• RocketKoen
Geen vrouwen die je wegjaagt als ze die "kast vol DVD's" gaan onderzoeken, en er achter komen dat het allemaal games zijn :P

TheS4ndm4n#1919

• Koenvh

Koenvh

RocketKoen schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 20:16:
Geen vrouwen die je wegjaagt als ze die "kast vol DVD's" gaan onderzoeken, en er achter komen dat het allemaal games zijn :P
Oplossing: Onderin de sokkenla, dubbele bodem ;)

🠕 This side up

• LunaTempesta
Nou, Origin gaat het niet worden. Wat een gekloot. Denk installeer het even, en probeer een game via de launcher te downloaden en spelen maar nee hoor. Krijg constant een error dat need for speed world niet geinstalleerd kan worden. Ofnouja. 'There has been an error starting the application. Please contact customer support if this problem persists.' - Aan dat laatste ga ik niet beginnen als ze niet eens duidelijk het probleem van de error weergeven.
Heb alles al geprobeerd opnieuw te instaleren and such maar niks. Kan me herinneren dat ik met steam lange tijd terug ook wel eens install problems had. Handmatig instaleren via de gedownloaden bestanden werkt overigens ook niet.

• Riqy
Hetgene dat je probeert is wel een gratis spel he, dus dan moet je niet direct verwachten dat het perfect werkt. Ik gebruik die origin launcher voor een paar meer spellen en heb er nog nooit problemen mee gehad... Met die beta was het gewoon simpelweg code erin registreren, spel downloaden en spelen maar ;)

Vind het alleen jammer dat de standaard locatie van origin installatie een andere is als de directory waar de spellen in komen...

My iRacing

Pagina: 1 ... 46 ... 131 Laatste

Let op:
Kroeg- en slowchattopic en de indeling in regions: SimCity Kroegtopic

Het grote klachten en problemen topic staat hier: [SimCity] Klachten en problemen. Ook voor de Mac!

Let op:
Gaat het om release ervaringen, kopen, Origin, cd keys of verwante zaken? Doe dat s.v.p. in [Simcity 2013] Aanschaf & Origin. Zo kunnen we het hier bij de game zelf houden.