Zou natuurlijk gaaf zijn als ze modding mogelijk maken. Het maakt het spel een stuk leuker en het spel leeft langer (kijk maar naar simcity 4) en daar hebben uiteindelijk ook de makers EA / MAXIS profijt van. Als die mogelijkheid er komt, dan hoop ik wel dat ze de modding een stuk simpeler maken dan in Simcity 4 zodat je ook makkelijk met vrienden kan sharen.oppie85 schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 09:36:
Ik ben zelf wel geinteresseerd in de uiteindelijke mogelijkheden voor modding - ook al zegt Maxis dat ze het niet supporten at launch denk ik dat dingen als texture replacements waarschijnlijk wel al moeten kunnen, maar volgens mij moeten daar wel een hoop bestanden voor ontcijferd worden... iemand ervaring daarmee?
Dat weet ik zo net nog niet. Ze moeten de servers natuurlijk up houden, zonder dat er extra inkomsten worden gegenereerd. Het is alleen het aankoopbedrag + eventuele DLC's, niet een maandelijks bedrag wat ze krijgen.Dionisio schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 10:16:
[...]
Het maakt het spel een stuk leuker en het spel leeft langer (kijk maar naar simcity 4) en daar hebben uiteindelijk ook de makers EA / MAXIS profijt van.
Texture replacements zie ik nog wel voor mogelijk, maar échte mods, zoals extra gebouwen, wegen, gameplay-aanpassingen, etc. lijken mij heel moeilijk in het huidige model
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Inderdaad dat verwacht ik ook niet. Al die gebouwen zijn gerigged tegenwoordig. Er is echt een Input stapel en output stapel voor geproduceerde goederen e.d.Er zit dus ook logica in de gebouwen zelf, ze doen echt iets.anandus schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 10:20:
Texture replacements zie ik nog wel voor mogelijk, maar échte mods, zoals extra gebouwen, wegen, gameplay-aanpassingen, etc. lijken mij heel moeilijk in het huidige model
Computer says no
Tuurlijk kan het wel. Zet een store op waar mensen die dingen kunnen kopen en verkopen (bijv. 50c voor een nieuw gebouw of zoiets) en room daar 10%-50% van af. Eventueel met een kwaliteitscheck zodat niet alles er zomaar op wordt gegooid (zoals bij Steam).
Gratis mods zullen er dan niet komen, maar het zorgt er wel voor dat de servers langer up kunnen blijven en dat spelers wat minder snel uitgekeken raken.
Gratis mods zullen er dan niet komen, maar het zorgt er wel voor dat de servers langer up kunnen blijven en dat spelers wat minder snel uitgekeken raken.
hetzelfde systeem als EA voor de sims 3 hanteert dusCaelorum schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 10:31:
Tuurlijk kan het wel. Zet een store op waar mensen die dingen kunnen kopen en verkopen (bijv. 50c voor een nieuw gebouw of zoiets) en room daar 10%-50% van af. Eventueel met een kwaliteitscheck zodat niet alles er zomaar op wordt gegooid (zoals bij Steam).
Mwuah dat klinkt opzich nog niet zo'n extreem gek idee, mits die prijzen niet zo hoog zijn. Enige probleem is dan weer: we hebben het hier wel over EA.
En het gedeelte dat betaalde items weer net beter doen dan niet betaalde items.
En het gedeelte dat betaalde items weer net beter doen dan niet betaalde items.
Theoretisch zou het kunnen, natuurlijk, maar als dit het geval zou zijn zouden ze dat waarschijnlijk met veel tamtam brengen lijkt me.Caelorum schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 10:31:
Daarbij zullen heel veel van die entitlement-gamers klagen dat fanmade-mods gratis moeten zijn, natuurlijk.
Maar theoretisch het zou zeker kunnen, ze hebben ook aangegeven dat mods wel mogelijk zijn met deze engine. Maar dat hoeft niet te betekenen dat ze het ook daadwerkelijk zullen doen. Ik lees dat eerder als "We kunnen eindeloos DLC blijven toevoegen"
Wel even rekening houden dat het niet om de LE versie gaat. Die kost namelijk 50 euro.agoNITE schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 10:47:
Voor de mensen die het niet erg vinden een key via G2play.net te kopen:
*klikbaar*
[afbeelding]
Zoiets zou natuurlijk kunnen, maar liever zou ik gratis via een community zien natuurlijk.Caelorum schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 10:31:
agoNITE schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 10:47:
Voor de mensen die het niet erg vinden een key via G2play.net te kopen:
*klikbaar*
[afbeelding]
Awaken1 schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 09:24:
Nu te koop voor 32.99 (key pre-order) op g2play.net
https://www.g2play.net/store/SimCity-EA-Origin-Key.html
Gelijk gekocht.
Edit: Grijze keys;)
Die server upkeep moet je niet overschatten. Houdt er rekening mee dat je niet zoals met een MMO een continue verbinding hebt met de servers. Het zal eerder in de orde van eens per 5 minuten een korte status update zijn om je save veilig te stellen.mat.hi.as schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 10:19:
[...]
Dat weet ik zo net nog niet. Ze moeten de servers natuurlijk up houden, zonder dat er extra inkomsten worden gegenereerd. Het is alleen het aankoopbedrag + eventuele DLC's, niet een maandelijks bedrag wat ze krijgen.
Zoals ze ook al hebben aangegeven, de global market is ook niet iets wat dynamisch verloopt in de zin van continue updates. Maar periodiek wordt geupdate. Dus ook daarvoor is geen continue verbinding nodig. Zoals reeds bevestigd, de markt zoals bij inloggen wordt je toegestuurd, en dat blijft het gedurende je speelsessie dan ook.
Dit resulteert in zeer weinig bandbreedte verbruik, en leidt er ook toe doordat er relatief weinig client-server interactie is, dat een groot aantal servers niet nodig is.
Dan is er uiteraard savegame space. Zelfs als we uitgaan van een grote savegame file, 5 MB per save, en we in acht nemen dat je 10 regionen kunt bespelen, met 16 steden in ieder. Is dat nog steeds slechts 800 MB per persoon, in het "slechtse" geval.
Met andere woorden, je kunt ruim 5000 spelers kwijt per 4 TB schijfje. Je wilt wel enige redundancy uiteraard, dus dat zal in een RAID-variant draaien, maar dan alsnog. Stel 3 miljoen spelers, is dat nog steeds slechts 600 schijven nodig voor de ruimte + 600 extra voor redundancy. Geen idee wat exact de momenteel gaande prijzen zijn voor schijven bij inkoop in grote aantallen als deze, maar stel dat het 200 per stuk is, is het alsnog slechts 240.000. Je gooit een groot aantal van dit soort schijven erin per server, dus daar zal je ook niet heel hard gaan aantikken. Inclusief overige hardware kosten denk ik dat een budget van 350.000 niet heel erg ver uit de buurt zal liggen, en als EA 25 Eur/$ per box krijgt, is dat 14.000 sales.
De hardware kosten zullen dan ook echt niet de beperkende factor gaan worden hierin. Zeker niet als ze het spel via Origin sales in de toekomst blijven verkopen en voor 5$/Eur per keer over de toonbank laten gaan. Leg daarbovenop nog eens DLC items, stuff packs en expansion packs zoals we ze hoogstwaarschijnlijk wel kunnen gaan verwachten net als bij The Sims... dan zal dat wel goed zitten.
Tjah, zoals hierboven al wordt aangegeven gaat het daar niet om de limited, maar de normale editie.
Als we dan toch op het onderwerk grijze keys zitten: http://www.cdkeyhud.com/s...ty-limited-edition-cd-key
Ook grijs, goedkoper, én de Limited Edition.
Als we dan toch op het onderwerk grijze keys zitten: http://www.cdkeyhud.com/s...ty-limited-edition-cd-key
Ik weet het zo net nog niet. Maxis weet heel goed dat de levensduur van de game vooral afhangt van de beschikbaarheid van mods (en ze hebben regelmatig aangegeven dat GlassBox gebouwd is met mods in mind) dus is zou het heel raar vinden als ze daar server-side nog geen rekening mee houden.anandus schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 10:20:
Daarnaast hangt de moeilijkheidsgraad van het modden vooral af van de kwaliteit van de tools die door de community ontwikkeld worden. Mocht iemand interesse hebben om daar een beginnetje mee te maken, stuur me maar eens een berichtje
Persoonlijk denk ik niet dat community based tools echt iets zullen bijdragen hierin, vergeet namelijk niet de always online component. Ik denk niet dat modding in SimCity direct client side zal plaatsvinden, maar dat je in plaats daarvan je customs moet laten voldoen aan bepaalde eisen, upload naar hun servers en de community het vervolgens van daaruit kan plukken.oppie85 schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 11:19:
[...]
Ik weet het zo net nog niet. Maxis weet heel goed dat de levensduur van de game vooral afhangt van de beschikbaarheid van mods (en ze hebben regelmatig aangegeven dat GlassBox gebouwd is met mods in mind) dus is zou het heel raar vinden als ze daar server-side nog geen rekening mee houden.
Daarnaast hangt de moeilijkheidsgraad van het modden vooral af van de kwaliteit van de tools die door de community ontwikkeld worden. Mocht iemand interesse hebben om daar een beginnetje mee te maken, stuur me maar eens een berichtje
Om dat proces te bewerkstelligen zullen zij hoogstwaarschijnlijk hun eigen modding tool releasen. En zal de rest gewoon werk zijn in tools als Blender en Gimp of commerciële alternatieven.
Wat uiteraard niet wil zeggen dat er nog geen begin te maken is, maar dat begin zal met name moeten liggen in content denk ik ipv zozeer te richten op tools.
Prijzen per schijven zou ik nu wel niet berekenen. Al was het nu wel maar enkel de beta maar enkele personen hadden zich bezig gehouden met te bekijken hoeveel data er nu in zo'n uur gebruikt wordt, en waar het ook naartoe gaat.
In Reddit: Bandwidth usage during a one-hour game wordt er gezegd dat de data naar Amazon cloud servers gaat. Zeker geen slecht idee en een goede toepassing van hoe je cloud computing en storage kan gebruiken.
Als het allemaal goed geprogrammeerd is kan je namelijk het aantal servers gaan scalen naar gelang het aantal gebruikers. Derrick Schneider die oa. tijdens de beta de servers opvolgde zei ook dat hij er even eentje 'kwijt' was. Dus volgens mij zullen ze in het begin gewoon veel servers gebruiken maar gerust kunnen afbouwen als er bijvoorbeeld binnen 3 jaar niet zoveel mensen het nog spelen.
Hierdoor is het ook wel goedkoper volgens mij om de servers een lange tijd te laten draaien.
Als iemand zelf mods wilt gaan maken moet die er best wel wat van kunnen denk ik. Ik heb zelfs geen idee wat dit allemaal betekent. Iemand misschien?
In Reddit: Bandwidth usage during a one-hour game wordt er gezegd dat de data naar Amazon cloud servers gaat. Zeker geen slecht idee en een goede toepassing van hoe je cloud computing en storage kan gebruiken.
Als het allemaal goed geprogrammeerd is kan je namelijk het aantal servers gaan scalen naar gelang het aantal gebruikers. Derrick Schneider die oa. tijdens de beta de servers opvolgde zei ook dat hij er even eentje 'kwijt' was. Dus volgens mij zullen ze in het begin gewoon veel servers gebruiken maar gerust kunnen afbouwen als er bijvoorbeeld binnen 3 jaar niet zoveel mensen het nog spelen.
Hierdoor is het ook wel goedkoper volgens mij om de servers een lange tijd te laten draaien.
Als iemand zelf mods wilt gaan maken moet die er best wel wat van kunnen denk ik. Ik heb zelfs geen idee wat dit allemaal betekent. Iemand misschien?
quote: Rick Pierce @ExtraNoiseI'm anxious to start working on 3d models of cars to add to the game (eventually)! Any polygon limits I should know?
quote: Ocean Quigley @oceanquigley@ExtraNoise Let's see - they're 5 LOD's, from 800 tris at highest down to like, 20! on the lowest. Also a 256x256 normal/spec/diffuse maps
Het enige dat er echt server-side gesimuleerd wordt is de region en global economy; het belangrijkste stuk (de stad simulatie) gebeurt gewoon client-side. Het enige dat me een beetje zorgen baart is het competetieve multiplayer element waarbij mods een oneerlijk voordeel zouden kunnen vormen en wat voor Maxis reden zou kunnen zijn om de bestanden te checken op wijzigingen - maar wat mij betreft zouden ze kunnen volstaan met spelers die mods hebben geinstalleerd uitsluiten van deelname aan de global economy.psychodude schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 11:36:
Persoonlijk denk ik niet dat community based tools echt iets zullen bijdragen hierin, vergeet namelijk niet de always online component. Ik denk niet dat modding in SimCity direct client side zal plaatsvinden, maar dat je in plaats daarvan je customs moet laten voldoen aan bepaalde eisen, upload naar hun servers en de community het vervolgens van daaruit kan plukken.
Om dat proces te bewerkstelligen zullen zij hoogstwaarschijnlijk hun eigen modding tool releasen. En zal de rest gewoon werk zijn in tools als Blender en Gimp of commerciële alternatieven.
Wat uiteraard niet wil zeggen dat er nog geen begin te maken is, maar dat begin zal met name moeten liggen in content denk ik ipv zozeer te richten op tools.
Wat tools betreft - ik verwacht niet dat Maxis ooit een volledige mod SDK zal gaan vrijgeven - bij SC4 waren de Lot Editor en BAT onmisbaar, maar zonder de community-made tools die wat meer low-level editing mogelijk maken waren dingen als de Network Addon Mod nooit mogelijk geweest. Ik weet vrij zeker dat daar al een hoop progress gemaakt kan worden om op zijn minst texture/model replacements van bijvoorbeeld vehicles mogelijk te maken (het mooie van zo'n beta is bijvoorbeeld dat er ook al files beschikbaar zijn om te analyseren
Hmmm....aan die mogelijke oneerlijkheid bij het gebruik van mods zat ik ook te denken....en oplossing zou idd uitsluting van de economie kunnen zijn of de mod mogelijkheid alleen mogelijk maken onder de sandbox mode.oppie85 schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 12:15:
[...]
Het enige dat er echt server-side gesimuleerd wordt is de region en global economy; het belangrijkste stuk (de stad simulatie) gebeurt gewoon client-side. Het enige dat me een beetje zorgen baart is het competetieve multiplayer element waarbij mods een oneerlijk voordeel zouden kunnen vormen en wat voor Maxis reden zou kunnen zijn om de bestanden te checken op wijzigingen - maar wat mij betreft zouden ze kunnen volstaan met spelers die mods hebben geinstalleerd uitsluiten van deelname aan de global economy.
Wat tools betreft - ik verwacht niet dat Maxis ooit een volledige mod SDK zal gaan vrijgeven - bij SC4 waren de Lot Editor en BAT onmisbaar, maar zonder de community-made tools die wat meer low-level editing mogelijk maken waren dingen als de Network Addon Mod nooit mogelijk geweest. Ik weet vrij zeker dat daar al een hoop progress gemaakt kan worden om op zijn minst texture/model replacements van bijvoorbeeld vehicles mogelijk te maken (het mooie van zo'n beta is bijvoorbeeld dat er ook al files beschikbaar zijn om te analyseren).
Server-side zal dat inderdaad niet gesimuleerd worden, maar ze moeten een mogelijkheid hebben om binnen region play die files ook te hebben. Ze kunnen het niet zo in elkaar steken dat als ik en jij samen spelen, maar ik speel met 200 custom buildings dat jij binnen de region map enkel brown boxes ziet staan in mijn city bijvoorbeeld.oppie85 schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 12:15:
[...]
Het enige dat er echt server-side gesimuleerd wordt is de region en global economy; het belangrijkste stuk (de stad simulatie) gebeurt gewoon client-side. Het enige dat me een beetje zorgen baart is het competetieve multiplayer element waarbij mods een oneerlijk voordeel zouden kunnen vormen en wat voor Maxis reden zou kunnen zijn om de bestanden te checken op wijzigingen - maar wat mij betreft zouden ze kunnen volstaan met spelers die mods hebben geinstalleerd uitsluiten van deelname aan de global economy.
Wat tools betreft - ik verwacht niet dat Maxis ooit een volledige mod SDK zal gaan vrijgeven - bij SC4 waren de Lot Editor en BAT onmisbaar, maar zonder de community-made tools die wat meer low-level editing mogelijk maken waren dingen als de Network Addon Mod nooit mogelijk geweest. Ik weet vrij zeker dat daar al een hoop progress gemaakt kan worden om op zijn minst texture/model replacements van bijvoorbeeld vehicles mogelijk te maken (het mooie van zo'n beta is bijvoorbeeld dat er ook al files beschikbaar zijn om te analyseren).
Daarnaast voor wat betreft "eerlijkheid" van mods denk ik dat we waarschijnlijk beperkingen zullen hebben in wat mods kunnen doen, waarbij we eerder moeten denken aan "reskins" te kunnen maken van gebouwen, ipv zozeer echt eigen values eraan te hangen.
Zaken als NAM e.d. verwacht ik persoonlijk niet van dat dit een echte mogelijkheid wordt voor de nieuwe SimCity, i.i.g. niet tot de community de Maxis region play achter zich laat en er een sandbox server emulation for thuisgebruik of in de zin van private servers komen.
De trend van de LOT editor en BAT zullen hoogstwaarschijnlijk hetgeen worden waarmee het gedaan zal moeten worden.
Het is namelijk voor EA ook totaal niet interessant om de community nieuwe features te laten ontwikkelen, want juist nieuwe features zijn een goede insteek voor expansion packs.
Wat is "grijs" bij die aankopen?
Verwijderd
Ik denk zelf dat het online gedoe juist ter preventie is van modding. Op deze manier kunnen ze soortgelijke shop opzetten als in Sims 3 waar ze allerlei bankjes, stoeltjes verkopen tegen een klein bedrag.
Dat Sim City deze weg ook op kan gaan is wel duidelijk aan de digital deluxe. Ik veronderstel dat er meerdere themes tegen een prijs van 5 ~ 10 euro vrijkomen zodat je een Russische omgeving hebt. Gister viel het mij ook op in Origin dat ze nu een Diamant Park exclusief erbij hebben in de LE en DD. Hieruit maak ik de veronderstelling dat er ook losse plop objecten te koop worden gezet.
Modding zou je kunnen zien in een offline versie of misschien als er nog een soort singleplayer omgeving wordt opgezet die bij jezelf wordt opgeslagen.
Dat Sim City deze weg ook op kan gaan is wel duidelijk aan de digital deluxe. Ik veronderstel dat er meerdere themes tegen een prijs van 5 ~ 10 euro vrijkomen zodat je een Russische omgeving hebt. Gister viel het mij ook op in Origin dat ze nu een Diamant Park exclusief erbij hebben in de LE en DD. Hieruit maak ik de veronderstelling dat er ook losse plop objecten te koop worden gezet.
Modding zou je kunnen zien in een offline versie of misschien als er nog een soort singleplayer omgeving wordt opgezet die bij jezelf wordt opgeslagen.
die is idd zeer cheap, heb je hem daar zelf ook besteld?SoaDmaggot schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 10:58:
Tjah, zoals hierboven al wordt aangegeven gaat het daar niet om de limited, maar de normale editie.
5 LOD's (Level of Details) wat wil zeggen 5 varianten van de models met verschillende polygon counts. Hoeveel tris een polygon count, kan enigzins variabel zijn meen ik. Maar Qua tris count schaalt het dus iig van 20 naar 800. Bijv één varian van het gebouw met 20 tris, voor maximum view distance. Dan iets van 100, 200, 400, 800 bijv. Naarmate je inzoomed wil je meer detail kunnen zien, dus up je de poly count.Artouiros schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 12:01:
@ExtraNoise Let's see - they're 5 LOD's, from 800 tris at highest down to like, 20! on the lowest. Also a 256x256 normal/spec/diffuse maps
Van veraf ziet het oog dat verschil toch niet, en wil je juist voorkomen dat je GPU nodeloos veel polygons moet renderen.
Het 2e stukje 256x256 normal/spec/diffuse maps slaat op textures.
Normal mapping is een bump mapping variant om belichting te kunnen faken, waardoor je een realistischere look kunt geven met minder polycount.
Spec mapping, oftewel specular mapping, slaat simpelweg gezegd op reflectiviteit. Diffuse reflection omvat ook reflectiviteit, maar van "matte oppervlakten".
Zie specular reflectivity een beetje als de "shine" in een opgepoetste, net gelakte auto of van een zilveren troffee. En diffuse reflection als de reflectie van het licht op de muur, je bureau, etc.
Let wel, deze uitleg is overly simplified
Ik denk niet dat ze modding tegen willen gaan. Sterker nog, Maxis heeft het altijd geprezen. Maar wel kunnen enkele zaken zoals gezien in The Sims over de afgelopen jaren een belangrijke rol hebben gespeeld in de keuze online only, ook eventueel gezien modding.Verwijderd schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 13:09:
Ik denk zelf dat het online gedoe juist ter preventie is van modding. Op deze manier kunnen ze soortgelijke shop opzetten als in Sims 3 waar ze allerlei bankjes, stoeltjes verkopen tegen een klein bedrag.
Maxis vond het namelijk belangrijk dat community created content vrij toegankelijk was voor iedereen. Maar in het geval van The Sims waren met name spelers het daar niet altijd mee eens. Zo zijn er diverse paysites waar men community made content voor The Sims kan kopen.
Uiteindelijk blijkt daar dan toch een markt voor te bestaan, waardoor Maxis mogelijk een soortgelijke keuze als met bijv. Dota 2 e.d. kan maken. Laat de community het creëeren, en ons het eventueel verkopen. Ik denk persoonlijk niet dat alles paid zal worden, maar ik zie het wel als optie erbij. Soortgelijk aan het idee welk Blizzard bijv. had met battle.net (ik weet niet of dat ooit nog echt iets geworden was, maar waarin user created maps ook verkocht zouden kunnen worden en Blizzard een bepaalde cut zou krijgen).
Ik ken Sims niet, maarwerkt het en beetje met custom-made content dan? En is dat allemaal betaald of ook gratis? Is er ook iets van kwaliteitscontrole?
Dankje voor de moeitepsychodude schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 13:19:
[...]
Let wel, deze uitleg is overly simplified.
Ik weet niet meer of ik het hier gezien had of op Reddit maar ik had blijkbaar nog een tab open staan van een wiki op IGN waar de Regions staan opgelijst met verdere informatie per regio als je doorklikt. Voorlopig zijn er 3 regio's met 16 plots maar van wat ik heb gelezen vormen elke 4 plots dus een soort cluster met elk hun connecties en hun eigen great work.
Over great works heb ik nog niet zoveel extra informatie al heb ik nog wel een dump van de js code waar er veel informatie staat over alles. Jammer genoeg heb ik nog wel geen manier gevonden hoe ik mogelijk de packages kan openen om de graphics eruit te halen. Dat zou makkelijker zijn om de vereisten voor het bouwen van Great Works te tonen.
Van wat ik snel gevonden heb zou een Arcology 2 800 000 metal, 1 000 000 alloys en 600 000 tv's vereisen.
Verwijderd
PcDealer schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 13:08:
Wat is "grijs" bij die aankopen?
anandus schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 10:43:
Die key-stores zijn vaak keys vanuit andere regio's dan Nederland, bijvoorbeeld Rusland.
Dit is vaak niet toegestaan onder de EULA, en je loopt het risico op een ban of het intrekken van je key.
Plus dat je daarmee belastingen ontduikt.
Maar die discussie past beter in het daarvoor bestemde topic: Online Gamekeys kopen - Deel II
Niets mis met het linken naar keystores, maar dan is het wel zo netjes om te vermelden dat het om een grijs gebied gaat, voor mensen die niet bekend zijn met dat fenomeen![]()
600.000 tv's? Ik dacht 6 miljoen, maar ik heb er ook maar vluchtig naar gekeken in de beta.
Het probleem met The Sims is dat ze wel een centraal systeem hebben, maar welk niet verplicht is.anandus schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 14:17:
Ik ken Sims niet, maarwerkt het en beetje met custom-made content dan? En is dat allemaal betaald of ook gratis? Is er ook iets van kwaliteitscontrole?
Er is geen echte kwaliteitscontrole, maar dankzij user ratings kun je wel vanuit het centrale systeem vrij gemakkelijk de betere producten vinden. Vergelijk met bijv. iets als simtropolis.
Het nadeel gezien het niet verplicht is, is dat veel mensen er geen gebruik van maken. Als ze het op een eigen locatie gooien kunnen ze tenslotte cash innen via advertentiekosten, via het verkopen via paypal, etc.
Daardoor is het bij The Sims door de loop der jaren ernstig versnipperd geraakt. Ook wat dat betreft, een soortgelijke situatie als met SC4, hoeweel in het geval van SC4 veel sites het hebben opgegeven en er nog maar een handjevol echt over is.
Dat blijft lastig voor de eindgebruiker, dependencies welk niet langer terug te vinden zijn, cross-linking tussen diverse sites, etc. Eén centraal, officieel systeem zou daarin een hoop voordelen voor de gebruiker brengen. Natuurlijk is het niet altijd even optimaal voor de modder, maar voor de rest van de klanten heeft het natuurlijk sterk de voorkeur om het via de officiele channels of zelfs vanuit ingame binnen te kunnen halen, ipv zich te moeten registreren op zich van sites.
Bovendien als het centraal geregeld wordt betekend het ook direct dat je je customs mee kan nemen, net als je cloud saves. In plaats van dat je mods die je op je PC installeert bijv. ook op je laptop moet installeren indien je save games kopieerde.
Dat zou ook wel mogelijk zijn, er staat 6E5; als ik dat in Google ingeef met '6E5 to decimal' bekom ik 600 000.anandus schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 14:21:
600.000 tv's? Ik dacht 6 miljoen, maar ik heb er ook maar vluchtig naar gekeken in de beta.
Edit: hah! Had even geen idee wat het kon zijn maar nu begrijp ik wel waar de E voor staat. Doh...
Najah, net gedaan met examens, even geen energie meer om na te denken
[ Voor 21% gewijzigd door Artouiros op 01-02-2013 14:28 ]
Verwijderd
Laten we dit dan ook weer niet ONDERschatten a.u.b.Met andere woorden, je kunt ruim 5000 spelers kwijt per 4 TB schijfje. Je wilt wel enige redundancy uiteraard, dus dat zal in een RAID-variant draaien, maar dan alsnog. Stel 3 miljoen spelers, is dat nog steeds slechts 600 schijven nodig voor de ruimte + 600 extra voor redundancy.
High availability storage is wel een stuk complexer dan even 4 TB-schijfjes dubbelen en klaar.
Er is een manier om die packages te openen - dat is ook precies waarom ik me afvraag of er mensen zijn die geinteresseerd zouden zijn in het (mee)bouwen aan een tool. Ik ga verder niet in detail omdat ik geen NDA's wil schenden.Artouiros schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 14:19:
Over great works heb ik nog niet zoveel extra informatie al heb ik nog wel een dump van de js code waar er veel informatie staat over alles. Jammer genoeg heb ik nog wel geen manier gevonden hoe ik mogelijk de packages kan openen om de graphics eruit te halen. Dat zou makkelijker zijn om de vereisten voor het bouwen van Great Works te tonen..
Ik geloof niet dat g2play aan deze zogenaamde grijze keys doet (zonder dit te vermelden). Ik heb er al een game of tien gekocht en in het geval dat dit games waren waar ook goedkopere Russische versie van waren, waren die keys altijd een aparte aanbieding waar dit specifiek bij vermeld werd. Hun grote kortingen zijn vaak óf bij een tijdige pre-order, óf een tijdje na de release.
Het valt wel op dat de niet Europese releasedatum bij hun keys vermeld staat, dus je koopt sowieso een key uit een andere regio...MicScott schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 14:32:
[...]
Ik geloof niet dat g2play aan deze zogenaamde grijze keys doet (zonder dit te vermelden). Ik heb er al een game of tien gekocht en in het geval dat dit games waren waar ook goedkopere Russische versie van waren, waren die keys altijd een aparte aanbieding waar dit specifiek bij vermeld werd. Hun grote kortingen zijn vaak óf bij een tijdige pre-order, óf een tijdje na de release.
My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Hm, het kan natuurlijk verschillen per game, maar ik heb ooit Black Ops 1 daar gekocht, en kreeg toen een Duitse key. (Ik woonde in Duitsland, en er stond ook bij de koop vermeld dat inwoners van Duitsland een Duitse key zouden krijgen.)Riqy schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 14:34:
[...]
Het valt wel op dat de niet Europese releasedatum bij hun keys vermeld staat, dus je koopt sowieso een key uit een andere regio...
Ik heb iig nog nooit een game per proxy moeten activeren en bij games waarbij dat wel moest werd het altijd groot vermeld.
Bij twijfel kun je het ze altijd vragen.
Ik wil ook nog even vermelden dat SimCity gisteren en eergisteren nog 41 Euro was bij g2play, (een normale prijs) dus waarschijnlijk is het een tijdelijke aanbieding.
Edit: misschien heb ik het niet bij het rechte eind hoor, maar ik heb nog nooit problemen met ze gehad. Ik zal vanavond eens mijn receipts checken of er belasting op vermeld staat.
[ Voor 9% gewijzigd door MicScott op 01-02-2013 14:51 ]
Dat is wel weer een slechte voorbeeld, omdat Duitsland wel eens vaker speciale versies krijgt van games vanwege het strenge beleid daar.MicScott schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 14:44:
[...]
Hm, het kan natuurlijk verschillen per game, maar ik heb ooit Black Ops 1 daar gekocht, en kreeg toen een Duitse key. (Ik woonde in Duitsland, en er stond ook bij de koop vermeld dat inwoners van Duitsland een Duitse key zouden krijgen.)
Ik heb iig nog nooit een game per proxy moeten activeren en bij games waarbij dat wel moest werd het altijd groot vermeld.
Bij twijfel kun je het ze altijd vragen.
Ik wil ook nog even vermelden dat SimCity gisteren en eergisteren nog 41 Euro was bij g2play, (een normale prijs) dus waarschijnlijk is het een tijdelijke aanbieding.
Edit: misschien heb ik het niet bij het rechte eind hoor, maar ik heb nog nooit problemen met ze gehad. Ik zal vanavond eens mijn receipts checken of er belasting op vermeld staat.
Hou daar is mee op het is perfect legaal en niks grijs aan. Mensen als anadus willen gewoon dat het illegaal en zijn tegen wereld handel. Door zijn angst denk hijat het illegaal is niks is minder waar. Je mag gewoon games uit het buitenland kopen, of jij er nu angstig voor bent of niet Ananadus.
EN als je de game goedkoop wilt dan wacht je 1 week tot hij uit is en ga je daarna online zoeken. Prijzen droppen echt heel snel de eerste 2 weken. Soms wel de helft van een pre-order.
En er komt 0,0 mod support natuurlijk voor deze sim city. Daarom is het ook online, dan kunnen ze ieder lullig dingetje wat je normaal zou modden, mag je nu lekker 1 euro voor betalen. 1 euro voor extra bankje, 1 euro voor oranje bomen, 1 euro voor groene bomen, 5 euro voor 3 parkjes. En ga zo maar door. Je koopt dadelijk 50% van een game voor 40 euro en de rest mag je er lekker later bijlappen. Maar je weet vrij zeker dat je voor die 40 euro (of 20 als je handig bent) een halve game gaat krijgen. Want de DLC komt er immers aan. Ik zou ook niet op modders rekenen tenzij je de piraat versie wilt spelen, modding is nu DLC en daar ga je voor betalen.
GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k
Verwijderd
Stond er iemand op je tenen ofzo? Kom met bronnen en ga geen fabeltjes lopen verkopen.Postius schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 15:18:
Hou daar is mee op het is perfect legaal en niks grijs aan. Mensen als anadus willen gewoon dat het illegaal en zijn tegen wereld handel. Door zijn angst denk hijat het illegaal is niks is minder waar. Je mag gewoon games uit het buitenland kopen, of jij er nu angstig voor bent of niet Ananadus.
Postius schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 15:18:
[...]
offtopic:
Los van het op de man spelen, ik ben niet tegen 'wereldhandel' en zou ook niet weten hoe je aan dat idee komt.
Je moet klagen bij Steam en Origin en consorten, niet mij zwartmaken.
Ik geef alleen aan dat het volgens hun voorwaarden niet toegestaan is en dat zij daarom in hun recht staan om mogelijke actie te ondernemen, zoals het intrekken van keys of het bannen van accounts, ook al komt het zeer zelden voor dat zoiets gebeurd.
Het heeft niets met mijn 'angst' te maken, maar gewoon het feit dat het eerlijke verhaal verteld moet worden, zodat mensen niet voor mogelijke nare verrassingen komen te staan.
Nogmaals, ik heb nergens gezegd dat ik tegen dat soort key-sites ben, maar vind wel dat erbij verteld moet worden dat het op eigen risico is en het mogelijke consequeties kan hebben.
Los daarvan vind ik, en dat heb ik al eerder aangegeven, dat de discussie over key-sites beter in het keysite-topic plaats kan vinden in plaats van dit topic te vervuilen.
Dit is nog steeds een topic over Simcity.
Los van het op de man spelen, ik ben niet tegen 'wereldhandel' en zou ook niet weten hoe je aan dat idee komt.
Je moet klagen bij Steam en Origin en consorten, niet mij zwartmaken.
Ik geef alleen aan dat het volgens hun voorwaarden niet toegestaan is en dat zij daarom in hun recht staan om mogelijke actie te ondernemen, zoals het intrekken van keys of het bannen van accounts, ook al komt het zeer zelden voor dat zoiets gebeurd.
Het heeft niets met mijn 'angst' te maken, maar gewoon het feit dat het eerlijke verhaal verteld moet worden, zodat mensen niet voor mogelijke nare verrassingen komen te staan.
Nogmaals, ik heb nergens gezegd dat ik tegen dat soort key-sites ben, maar vind wel dat erbij verteld moet worden dat het op eigen risico is en het mogelijke consequeties kan hebben.
Los daarvan vind ik, en dat heb ik al eerder aangegeven, dat de discussie over key-sites beter in het keysite-topic plaats kan vinden in plaats van dit topic te vervuilen.
Dit is nog steeds een topic over Simcity.
Z'n toon kon wat gematigder, maar jij was diegene die met wilde claims als "tegen de EULA" en "daarmee ontduik je belasting" komt, dus het lijkt me nuttiger om daar zelf wat meer onderbouwing bij te geven.Verwijderd schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 15:36:
[...]
Stond er iemand op je tenen ofzo? Kom met bronnen en ga geen fabeltjes lopen verkopen.
Verwijderd
Als je wat beter had gelezen, dan zag je dat het een quote was. Deze vraag is hier al vaker voorbij gekomen. Tevens staat er ook een link in naar het juiste topic. Dit topic gaat over SimCity en niet over keys.MicScott schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 15:40:
[...]
Z'n toon kon wat gematigder, maar jij was diegene die met wilde claims als "tegen de EULA" en "daarmee ontduik je belasting" komt, dus het lijkt me nuttiger om daar zelf wat meer onderbouwing bij te geven.
Postius schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 15:18:
[...]
En er komt 0,0 mod support natuurlijk voor deze sim city. Daarom is het ook online, dan kunnen ze ieder lullig dingetje wat je normaal zou modden, mag je nu lekker 1 euro voor betalen. 1 euro voor extra bankje, 1 euro voor oranje bomen, 1 euro voor groene bomen, 5 euro voor 3 parkjes. En ga zo maar door. Je koopt dadelijk 50% van een game voor 40 euro en de rest mag je er lekker later bijlappen. Maar je weet vrij zeker dat je voor die 40 euro (of 20 als je handig bent) een halve game gaat krijgen. Want de DLC komt er immers aan. Ik zou ook niet op modders rekenen tenzij je de piraat versie wilt spelen, modding is nu DLC en daar ga je voor betalen.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Niet nodig om captain obvious te spelen 
Ik kan iets niet goed uitvinden, weet iemand hoe het werkt als een "buurman" inactief raakt, blijft zijn stad gewoon draaien, gaat die kapot?
Wel handig te weten als ik dadelijk me stad afstem op een ander..
Ik kan iets niet goed uitvinden, weet iemand hoe het werkt als een "buurman" inactief raakt, blijft zijn stad gewoon draaien, gaat die kapot?
Wel handig te weten als ik dadelijk me stad afstem op een ander..
[ Voor 29% gewijzigd door psychoclown op 04-02-2013 13:53 ]
Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje
Dat is lang en breed besproken, terug in het topic 
Zodra een stad niet 'bespeeld' wordt blijft de stad in een soort standby staan en veranderd er niets aan de status van de stad.
Zodra een stad niet 'bespeeld' wordt blijft de stad in een soort standby staan en veranderd er niets aan de status van de stad.
En als een speler echt voor lange tijd inactief blijft, denk aan weken / maanden, dan denk ik dat EA een limiet daarvoor instelt? En dat dan die stad verwijderd wordt of iets dergelijks? Hmmm....SoaDmaggot schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 16:44:
Dat is lang en breed besproken, terug in het topic
Op een gegeven moment kun je inactieve steden van anderen overnemen. Weet niet hoe lang de inactiviteit daarvoor moet zijn, en of de stad bewaard blijft of dat je met een leeg veld opnieuw begint.Dionisio schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 16:48:
[...]
En als een speler echt voor lange tijd inactief blijft, denk aan weken / maanden, dan denk ik dat EA een limiet daarvoor instelt? En dat dan die stad verwijderd wordt of iets dergelijks? Hmmm....
Abandoned steden zijn inderdaad over te nemen. Voor zover bekent moet de gebruiker zelf de stad abandoned instellen om een andere speler de mogelijkheid te geven deze stad over te nemen.
Volgens mij is er nog niets bekent over het automatisch kunnen vrijgeven van een stad na X inactiviteit.
Volgens mij is er nog niets bekent over het automatisch kunnen vrijgeven van een stad na X inactiviteit.
Volgens mij is dat juist wel de bedoeling. Anders zit je nog met het probleem van gebruikers die stoppen met spelen en nooit meer terugkomen.
Van iemand op Reddit:
Van iemand op Reddit:
Within any region you are playing in, you can claim as many open plots as you care to. Just bear in mind that in any online (friends or public) region, inactive cities become claimable. I don't think they've announced how long they have to be inactive, but that fact is stated.
mooi thanks.
wel zo handig om te weten voordat mijn miljoenen stad zonder stroom staat
ben alvast aan het voorbereiden zeg maar.
wel zo handig om te weten voordat mijn miljoenen stad zonder stroom staat
ben alvast aan het voorbereiden zeg maar.
Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje
Ik bouw gewoon z'n missile test site uit SC4 en laat die crashen in de verlaten stad van de buren
Dan laat ik mijn godzilla op je los. :W
En ik Maxisman!SoaDmaggot schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 17:05:
Dan laat ik mijn godzilla op je los. :W
of Dr. Vu
[ Voor 8% gewijzigd door Koenvh op 01-02-2013 22:16 ]
🠕 This side up
De rust is wedergekeerd zie ik
Je kan het ook zien als stilte voor de storm 
Over storm gesproken: hoeveel mensen hebben een tornado gehad in de beta? Ik heb best een aantal uur zitten spelen en het is bij mij "maar" één keer voor gekomen.
Over storm gesproken: hoeveel mensen hebben een tornado gehad in de beta? Ik heb best een aantal uur zitten spelen en het is bij mij "maar" één keer voor gekomen.
3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)
Ik heb wel zelf een paar tornado's rondgestrooid, maar verder ben ik geen rampen tegengekomen.
The above message has been encrypted using a quadruple ROT13-algorithm. --- Bad grammar makes me sic.
Ik heb geen rampen gezien in mijn beta.
Ik ook niet, alleen in de tutorial...Iooryz schreef op zondag 03 februari 2013 @ 14:54:
Ik heb geen rampen gezien in mijn beta.
An a day keeps the doctor away.
same here
My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Je kon inderdaad handmatig met tornado's strooien.
En sommigen hebben ook een random ramp meegemaakt, ufo's, zombies en meteorieten is wat ik gelezen heb op de diverse fora. Al is dat volgens mij niet veel voorgekomen.
En sommigen hebben ook een random ramp meegemaakt, ufo's, zombies en meteorieten is wat ik gelezen heb op de diverse fora. Al is dat volgens mij niet veel voorgekomen.
Hm dat je dat handmatig doen had ik weer niet gezien
Ik kreeg hem echt random. Gelukkig wel in een stuk waar nog amper huizen stonden
Ja, je moest 6 windturbines bouwen en dan kon je de tornado unlocken 
Dus 5 minuten voor het uur afgelopen was snel overal tornado's op gooien
[ Voor 35% gewijzigd door anandus op 03-02-2013 15:09 ]
Ah vandaar
Ik kwam wel is iets tegen soort van achievement wat iets met wind te maken had maar het was me totaal niet opgevallen
Maak daar maar 10 minuten van, 5 minuten was te weiniganandus schreef op zondag 03 februari 2013 @ 15:08:
Ja, je moest 6 windturbines bouwen en dan kon je de tornado unlocken
🠕 This side up
Zal best wel tijdje duren, want 2/3 weken op vakantie is toch niet ongewoon...Snoz Lombardo schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 16:57:
Volgens mij is dat juist wel de bedoeling. Anders zit je nog met het probleem van gebruikers die stoppen met spelen en nooit meer terugkomen.
Van iemand op Reddit:
[...]
Gister nog eens even bezig geweest met SimCity 4, medium mapsize gepakt voor de overeenkomst met nieuwe...
Kwam er gewoon achter dat je na 2-3 uurtjes eigenlijk al uitgespeeld bent, omdat het spel dan niet veel meer mogelijkheden heeft... Of je veel te dure dingen moet gaan neerzetten die helemaal niet uit kunnen kwa kosten...
Denk toch dat SimCity 5 zich daar wel mee onderscheid: je hebt altijd wat te doen (specialisatie, regio gebonden dingen, grote projecten, trade routes opzetten waarmee je geld kan verdienen)
Kwam er gewoon achter dat je na 2-3 uurtjes eigenlijk al uitgespeeld bent, omdat het spel dan niet veel meer mogelijkheden heeft... Of je veel te dure dingen moet gaan neerzetten die helemaal niet uit kunnen kwa kosten...
Denk toch dat SimCity 5 zich daar wel mee onderscheid: je hebt altijd wat te doen (specialisatie, regio gebonden dingen, grote projecten, trade routes opzetten waarmee je geld kan verdienen)
My iRacing
Ik heb de beta key gehad, maar pas gezien nadat de beta was afgelopen
oh zit er een tijdlock op? Mooie boel moet dus wss ergens torrent vandaan halen oidPcDealer schreef op zondag 03 februari 2013 @ 16:49:
Ik heb de beta key gehad, maar pas gezien nadat de beta was afgelopen
De beta was van 25 t/m 28 januari
lol, succesMooie boel moet dus wss ergens torrent vandaan halen oid
Verwijderd
Randoms kwamen bij mij wel af en toe voor, maar niet bij elk potje. Mijn eerste random was een tornado en daar schrok ik ook van, omdat ik niet verwachte zoiets te zien opdoemen.anandus schreef op zondag 03 februari 2013 @ 15:02:
Je kon inderdaad handmatig met tornado's strooien.
Ik heb nog 0 willekeurige rampen gehad... Ik hoop dat ze niet al te vaak komen, dat lijkt me niet echt leuk namelijk...
🠕 This side up
Nou, volgens mij valt de schade van de 'rampen' reuze mee. Van wat ik gezien heb in filmpjes vliegen alleen gebouwen in brand of storten ze in. Wegen en het landschap blijven onaangetast. Even de boel blussen, rubble weghalen en verder gaan (want zoning blijft ook bewaard als je rubble verwijderd).
In SC4 had je nog wel landschap dat vervormde na een aardbeving of vulkaan ofzo, dat heb ik nog niet terug gezien.
In SC4 had je nog wel landschap dat vervormde na een aardbeving of vulkaan ofzo, dat heb ik nog niet terug gezien.
Ik heb die rampen ook nooit zo begrepen, net alsof het zo lekker realistisch is dat een stad wordt geteisterd door een Tornado en een meteo rieten regen binnen 1 "jaar".
Edit: ik heb trouwens wel rampen in de bèta, van de vijf potjes die ik heb gedaan had ik 1x een tornado en 1x de meteoren.
Edit: ik heb trouwens wel rampen in de bèta, van de vijf potjes die ik heb gedaan had ik 1x een tornado en 1x de meteoren.
[ Voor 27% gewijzigd door Donstil op 03-02-2013 21:02 ]
In de beta handmatig tornado's gegooid. Random zombies, meteoren en aliens gehad. Eigenlijk al deze rampen 2 keer wel.
Ook dat, maar in voorgaande delen was het nog wel leuk om een grote voltooide stad in de as te leggen met wat disasters. Daarna savegame terughalen en weer verder gaan. Dat zit er nu niet meer in.
Destructie zoals hieronder zul je niet terugzien in SC5 denk ik:
Destructie zoals hieronder zul je niet terugzien in SC5 denk ik:
ohh... alleen als dat menu aan de linkerzijde... Heerlijk, krijg je echt het gevoel dat je met een sim bezig bent.
War is the only proper school of the surgeon.
Wauw Simcity 2000, dat heb ik een paar dagen geleden ook maar weer eens geïnstalleerd op mijn Virtuele Windows XP
. Ik kan ook echt niet wachten op SimCity (5). Ik vind Simcity 2000 nog steeds wel een van de leukste simcity games. Eigenlijk leuker dan 4, die is zo ingewikkeld
...
Rampen blijven hopelijk wel uit te schakelen, ze zijn best leuk om na de ramp gebruikt te hebben je oude save weer te laden. Maar random rampen die dan net even de grootste wolkenkrabbers in je stad kapot maken.. dat lijkt me minder leuk
Rampen blijven hopelijk wel uit te schakelen, ze zijn best leuk om na de ramp gebruikt te hebben je oude save weer te laden. Maar random rampen die dan net even de grootste wolkenkrabbers in je stad kapot maken.. dat lijkt me minder leuk
[ Voor 30% gewijzigd door Fireblade75 op 03-02-2013 23:18 . Reden: Die smily was wel heel erg boos ]
wolkenkrabbers kosten je geen holFireblade75 schreef op zondag 03 februari 2013 @ 23:16:
Wauw Simcity 2000, dat heb ik een paar dagen geleden ook maar weer eens geïnstalleerd op mijn Virtuele Windows XP. Ik kan ook echt niet wachten op SimCity (5). Ik vind Simcity 2000 nog steeds wel een van de leukste simcity games. Eigenlijk leuker dan 4, die is zo ingewikkeld
...
gewoon buldozertje erover en de sims bouwen een gratis nieuwe voor je.
Het wordt pas vervelend als ze jouw dure gebouwen slopen. En helemaal irritant als je dan geen geld hebt om ze terug te zetten.
Zo had ik in de beta bijvoorbeeld een meteor, die op mijn enige fire station neer kwam...
Halve stad afgebrand
Dat is natuurlijk dubbele pechRocketKoen schreef op maandag 04 februari 2013 @ 01:32:
Zo had ik in de beta bijvoorbeeld een meteor, die op mijn enige fire station neer kwam...
Halve stad afgebrand
Mits je buren hebt die extra brandweer capaciteit beschikbaar hebbenEngineer Stewie schreef op maandag 04 februari 2013 @ 08:53:
[...]
Dat is natuurlijk dubbele pech. Als het goed is komt in de final versie de brandweer van een andere stad je brandjes wel blussen
.
Pro-tip: Lening afsluiten en daarmee een (nood-)brandweertje bouwen.RocketKoen schreef op maandag 04 februari 2013 @ 01:32:
[...]
Halve stad afgebrand
Verwijderd
Inderdaad. Ik zit daar ook niet op te wachten. Een keertje oké, maar om nu binnen 4 jaar 3 rampen mee te maken zou toch erg jammer zijn. Is er iets bekend over de freqentie waarmee de rampen voor komen?Koenvh schreef op zondag 03 februari 2013 @ 20:50:
Ik heb nog 0 willekeurige rampen gehad... Ik hoop dat ze niet al te vaak komen, dat lijkt me niet echt leuk namelijk...
Zag in het "disasters-filmpje" wel dat als je een goede 'reddingsbrigade' (ambulances, brandweer, politie) op hebt gezet (of iig voldoende voor je stad), dat de schade dan sowieso wel binnen proporties zou moeten blijven. En UFO's zijn wel grappig. Wat ik wel jammer vind is eigenlijk het gebrek aan een overstroming en de mogelijkheid je stad daar tegen te beschermen (waterkeringen, dijken en/of andere opties).
Als je waterkeringen etc toevoegd wil ik ook kunnen polderen.Verwijderd schreef op maandag 04 februari 2013 @ 12:28:
[...]
Inderdaad. Ik zit daar ook niet op te wachten. Een keertje oké, maar om nu binnen 4 jaar 3 rampen mee te maken zou toch erg jammer zijn. Is er iets bekend over de freqentie waarmee de rampen voor komen?
Zag in het "disasters-filmpje" wel dat als je een goede 'reddingsbrigade' (ambulances, brandweer, politie) op hebt gezet (of iig voldoende voor je stad), dat de schade dan sowieso wel binnen proporties zou moeten blijven. En UFO's zijn wel grappig. Wat ik wel jammer vind is eigenlijk het gebrek aan een overstroming en de mogelijkheid je stad daar tegen te beschermen (waterkeringen, dijken en/of andere opties).
Laat ze maar een Dutch set maken met gemalen en deltawerken
Je vergeet iets te melden: LET OP! Geld lenen kost geld!anandus schreef op maandag 04 februari 2013 @ 09:00:
[...]
Pro-tip: Lening afsluiten en daarmee een (nood-)brandweertje bouwen.
Heb zelf sinds kort SimCity 2000 Network Edition op een virtual machine met XP draaien. Speel het nu via hamachi samen met een aantal vrienden en wat zijn we verslaafd...hahaFireblade75 schreef op zondag 03 februari 2013 @ 23:16:
Wauw Simcity 2000, dat heb ik een paar dagen geleden ook maar weer eens geïnstalleerd op mijn Virtuele Windows XP. Ik kan ook echt niet wachten op SimCity (5). Ik vind Simcity 2000 nog steeds wel een van de leukste simcity games. Eigenlijk leuker dan 4, die is zo ingewikkeld
...
Het blijft een heerlijk spel!
Als je via een andere winkel dan Origin Simcity koopt, kun je dan via orgin de upgrade kopen naar digital deluxe?
Waarschijnlijk wel, hier is de upgrade.
Had al maximaal geleendanandus schreef op maandag 04 februari 2013 @ 09:00:
[...]
Pro-tip: Lening afsluiten en daarmee een (nood-)brandweertje bouwen.
Maar brandweer is gewoon tyfus duur. 30k voor een fire station als ik het me goed herinner, en 15k per uitbreiding.
En met 20 brandjes in je stad duurt het ff voordat het geblust is.
Verwijderd
Brandweer was 20K, ziekenhuis ook 20K en politie was 30K.RocketKoen schreef op maandag 04 februari 2013 @ 13:46:
[...]
Had al maximaal geleend
Maar brandweer is gewoon tyfus duur. 30k voor een fire station als ik het me goed herinner, en 15k per uitbreiding.
Hopen dat het ook werkt met de grijze import
Bij SC4 kon je echt heel erg lang door spelen zonder algemene voorzieningen. Een van de grootste problemen van dat spel was dat veel mensen veels te vroeg alles neerzetten. Voor 20k inwoners politie, brandweer en gezondheidszorg + school. Mijn eerste politie bureau was er pas rond de 20-25k en eerste EHBO rond de 40-50k. Ben benieuwd of dat in deze sim city hetzelfde is. Ik denk het wel aangezien die dingen zo duur zijn.RocketKoen schreef op maandag 04 februari 2013 @ 13:46:
[...]
Had al maximaal geleend
GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k
Verwijderd
Bij mij viel het op wanneer je een paar mensjes had die werkongeval of ziek waren er een soort quest komt waardoor je misschien gedwongen voelt een ziekenhuis neer te zetten om dat specifieke probleem op te lossen. Als je dat niet in rekening neemt dan komt het ongeveer neer op wat jij net zei. Ik had best laat pas politie en ziekenhuis neer geplopt en brandweer wat eerder omdat er snel een brandje was ontstaan in het industrie terrein.Postius schreef op maandag 04 februari 2013 @ 14:01:
[...]
Bij SC4 kon je echt heel erg lang door spelen zonder algemene voorzieningen. Een van de grootste problemen van dat spel was dat veel mensen veels te vroeg alles neerzetten. Voor 20k inwoners politie, brandweer en gezondheidszorg + school. Mijn eerste politie bureau was er pas rond de 20-25k en eerste EHBO rond de 40-50k. Ben benieuwd of dat in deze sim city hetzelfde is. Ik denk het wel aangezien die dingen zo duur zijn.
Ik vind het wel mooi dat de brandweer (en politie en ziekenhuis) ook buiten hun "range" werken. Je kan dus zeker in het begin met 1 gebouw je hele stad voorzien. Op een gegeven moment krijgen ze het zo druk dat ze niet meer op tijd ergens komen maar zeker voor in het begin is dit wel leuk gedaan
Je krijgt op het bouwscherm ook precies te zien hoe goed het gaat.Mattie112 schreef op maandag 04 februari 2013 @ 15:08:
Ik vind het wel mooi dat de brandweer (en politie en ziekenhuis) ook buiten hun "range" werken. Je kan dus zeker in het begin met 1 gebouw je hele stad voorzien. Op een gegeven moment krijgen ze het zo druk dat ze niet meer op tijd ergens komen maar zeker voor in het begin is dit wel leuk gedaan
Bijvoorbeeld bij ziekenhuizen hoeveel deaths per day. Bij brandweer hoeveel buildings burned down ect.
Ik zag vandaag dat er verschillende versies van het spel gaan uitkomen. Zijn die duurdere versies enkel met cosmetische upgrades of echt met game improving upgrades. Maw is het nodig om die duurdere versies te kopen om een even goeddraaiende stad te kopen? Of is het enkel wat textures en niet noodzakelijke gebouwen?
Ja en neeLetsnow schreef op maandag 04 februari 2013 @ 15:32:
Ik zag vandaag dat er verschillende versies van het spel gaan uitkomen. Zijn die duurdere versies enkel met cosmetische upgrades of echt met game improving upgrades. Maw is het nodig om die duurdere versies te kopen om een even goeddraaiende stad te kopen? Of is het enkel wat textures en niet noodzakelijke gebouwen?
De Deluxe versie komt met 3 'city sets', dat is vooral grafisch (andere huisjes, extra landmarks).
Maar er zit ook een andere trein/bus/politiestation bij die ietsiepietsie beter zijn dan de originele.
Maar echt game improving? Nee, dat niet, in principe kan je met de gewone versie vooruit
Verwijderd
De gewone versie kan je net zover komen als de Deluxe. Enigste voordeel is de variatie die de Deluxe oplevert maar ik veronderstel dat deze uiteindelijk ook beschikbaar worden via de DLC Store samen met nog meer thema's. Zie nu al een Aziatische stad thema tevoorschijn komen in gedachten.
Afhankelijk van wat je belangrijk vind natuurlijk kan dit spel leuker maken als je meerdere steden wil managen tegelijkertijd. Persoonlijk lijkt het mij leuker om met verschillende thema's aan de slag te zijn geeft toch weer een ander gevoel als je uiteindelijk naar je stad kijkt in volle glorie.
Vraag me alleen af hoeveel mensen die extra 30~40 euro erboven op hebben gegooid voor de 3 thema sets.
Afhankelijk van wat je belangrijk vind natuurlijk kan dit spel leuker maken als je meerdere steden wil managen tegelijkertijd. Persoonlijk lijkt het mij leuker om met verschillende thema's aan de slag te zijn geeft toch weer een ander gevoel als je uiteindelijk naar je stad kijkt in volle glorie.
Vraag me alleen af hoeveel mensen die extra 30~40 euro erboven op hebben gegooid voor de 3 thema sets.
Ik zit eigenlijk wel te denken om de digital deluxe versie te kopen, alleen al omdat het simcity is. simcity 4 speel ik 10 jaar na dato nog steeds regelmatig, mijn geld heb ik daar al ruim uit. Hoewel ik mijn bedenkingen heb bij bepaalde design-keuzes, verwacht ik dat deze ook minstens 5 jaar meegaat 
En variatie ben ik grote voorstander van, simcity 4 is mijn enige probleempunt de variatie in gebouwen, vooral als je een heel blok hebt met 1 type huis, dat is zo lelijk
Ik hoop alleen dat het niet zo'n uitbreiding-festijn wordt als de sims.
En variatie ben ik grote voorstander van, simcity 4 is mijn enige probleempunt de variatie in gebouwen, vooral als je een heel blok hebt met 1 type huis, dat is zo lelijk
Ik hoop alleen dat het niet zo'n uitbreiding-festijn wordt als de sims.
[ Voor 18% gewijzigd door Magic op 04-02-2013 16:21 ]
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
Let op:
Kroeg- en slowchattopic en de indeling in regions: SimCity Kroegtopic
Het grote klachten en problemen topic staat hier: [SimCity] Klachten en problemen. Ook voor de Mac!
Let op:
Gaat het om release ervaringen, kopen, Origin, cd keys of verwante zaken? Doe dat s.v.p. in [Simcity 2013] Aanschaf & Origin. Zo kunnen we het hier bij de game zelf houden.
Kroeg- en slowchattopic en de indeling in regions: SimCity Kroegtopic
Het grote klachten en problemen topic staat hier: [SimCity] Klachten en problemen. Ook voor de Mac!
Let op:
Gaat het om release ervaringen, kopen, Origin, cd keys of verwante zaken? Doe dat s.v.p. in [Simcity 2013] Aanschaf & Origin. Zo kunnen we het hier bij de game zelf houden.