Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:17
Postius schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 14:52:
[...]

Dat is gewoon nie waar!

Cities in motion 2 heeft een agent systeem. Agents hebben een vast huis, vaste werkplek, vaste routines etc INC vrij in het weekend! En hier kunnen steden wel groot en mooi zijn. Dus SC5 is gewoon bullshit, ze hebben gewoon geen talent, gewoon 0,0. Vervolgens hangen ze een bullshit verhaal op wat mensen ook nog geloven ook, ongelooflijk. Er zijn zat spellen (ook oud zat) met vaste agents die WEL kloppen, want eht agent systeem in sc5 is gewoon compleet verrot, iedereen woont overal in elk huis! Dus ach, SC5 is een bagger spel dat bagger gerpogrameerd is en 0,0 design heeft. Vervolgens liegen ze gewoon over de oorzaken en het enige wat ze laten zien is dat ze geen idee hebben. Erg sneu. En societies praten we hier niet over....Zwarte bladzijde.
Klopt, de agents in SC5 hebben geen apart leven. Als je kijkt hoe ze zich gedragen, gaan ze vaak naar het eerste lege huis/werk plekje dat ze kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-06 21:34
Postius schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 14:52:
[...]

Dat is gewoon nie waar!

Cities in motion 2 heeft een agent systeem. Agents hebben een vast huis, vaste werkplek, vaste routines etc INC vrij in het weekend! En hier kunnen steden wel groot en mooi zijn. Dus SC5 is gewoon bullshit, ze hebben gewoon geen talent, gewoon 0,0. Vervolgens hangen ze een bullshit verhaal op wat mensen ook nog geloven ook, ongelooflijk. Er zijn zat spellen (ook oud zat) met vaste agents die WEL kloppen, want eht agent systeem in sc5 is gewoon compleet verrot, iedereen woont overal in elk huis! Dus ach, SC5 is een bagger spel dat bagger gerpogrameerd is en 0,0 design heeft. Vervolgens liegen ze gewoon over de oorzaken en het enige wat ze laten zien is dat ze geen idee hebben. Erg sneu. En societies praten we hier niet over....Zwarte bladzijde.
Mij lijkt het systeem van Cities in Motion ook een stuk makkelijker minder cpu-tijd kosten omdat er niet iedere dag de meest efficiente route hoeft worden berekend. Sim City berekent voor iedere agentiedere keer opnieuw de meest efficiente route als er een verplaatsing is.

Omdat dit soort problemen NP-Hard zijn is er een algoritme nodig dat best complex is, als je dit met meer dan een miljoen agents/inwoners zou moeten doen dan kan het haast niet meer real-time met een mid-end pc.

Het ligt dus allemaal wel een stuk complexer dan dat je zo voor doet komen maar ben het wel met je eens dat dit helemaal niet goed werkt zoals het nu geimplementeerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:30

MeNTaL_TO

The future is not set

Maks schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 16:16:
[...]

Mij lijkt het systeem van Cities in Motion ook een stuk makkelijker minder cpu-tijd kosten omdat er niet iedere dag de meest efficiente route hoeft worden berekend. Sim City berekent voor iedere agentiedere keer opnieuw de meest efficiente route als er een verplaatsing is.

Omdat dit soort problemen NP-Hard zijn is er een algoritme nodig dat best complex is, als je dit met meer dan een miljoen agents/inwoners zou moeten doen dan kan het haast niet meer real-time met een mid-end pc.

Het ligt dus allemaal wel een stuk complexer dan dat je zo voor doet komen maar ben het wel met je eens dat dit helemaal niet goed werkt zoals het nu geimplementeerd is.
Uh? Wait wut? Efficiente route? Ze sturen iedere agent gewoon langs iedere locatie als ie moet werken en wederom als ie een huis zoekt, er wordt juist niets gerekend, dat is juist het commentaar. Ik weet niet wat voor bullshit jij nu weer gelezen hebt, want dit is juist NIET wat simcity doet.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
MeNTaL_TO schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 15:35:
[...]

Uh? Wait wut? Efficiente route? Ze sturen iedere agent gewoon langs iedere locatie als ie moet werken en wederom als ie een huis zoekt, er wordt juist niets gerekend, dat is juist het commentaar. Ik weet niet wat voor bullshit jij nu weer gelezen hebt, want dit is juist NIET wat simcity doet.
Ik snap wat je bedoelt, het is inderdaad zo dat iedere agent naar de dichtbijzijnste commodity rijdt. Als er een vol is dan gaat ie naar de volgende, dat is inderdaad vrij onrealistisch.

Dat was echter mijn punt niet. Ik betoog enkel dat de simulatie (ook in deze onrealistische vorm) al enorm complex is. Ik wil het niet te technisch maken maar met pathfinding en dit soort optimalisatieproblemen wordt het al snel een ingewikkeld wiskundig verhaal.

Aan je reactie merk ik dat je geëmotioneerd bent, dat kan ik best begrijpen want het is best een boel geld voor een computerspel. Als je dan ook nog eens het idee hebt dat het niet functioneert dan is dat helemaal zuur, ik hoop alleen dat je in ziet dat er zeker niet voor de makkelijkste weg is gekozen. Ik denk eerder dat ze iets te ambitieus waren met dit project waardoor het nu maar voor de helft werkt.

Als je misschien toch nog interesse hebt dan is dit wel interessant om te lezen: Simcity trafic tuning en Wikipedia linkje over waarom het zo complex is*.

*Edit\ Meh dit is niet helemaal het probleem dat hier speelt, als iemand een betere standaardvorm weet mag ie hem posten :+

[ Voor 3% gewijzigd door Maks op 06-10-2013 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

Maks schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 16:05:
Dat was echter mijn punt niet. Ik betoog enkel dat de simulatie (ook in deze onrealistische vorm) al enorm complex is. Ik wil het niet te technisch maken maar met pathfinding en dit soort optimalisatieproblemen wordt het al snel een ingewikkeld wiskundig verhaal.
Aangezien andere agent based spellen dit wel gewoon voor elkaar krijgen gaat jouw verhaal niet op :) EA heeft het gewoon verprutst en helaas is dat niet de eerste keer dat ze dat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
Anoniem: 172410 schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 16:11:
[...]

Aangezien andere agent based spellen dit wel gewoon voor elkaar krijgen gaat jouw verhaal niet op :) EA heeft het gewoon verprutst en helaas is dat niet de eerste keer dat ze dat doen.
Dat klopt maar die hebben een meer eenvoudige simulatie onder de motorkap. Achteraf hadden ze voor de speelbaarheid een veel minder dynamische simulatie moeten kiezen denk ik (a la SC4 ofzo) maar ik vind het wel mooi dat ze zoiets geprobeerd hebben (deels gefaald, dat wel hehe).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maks schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 16:20:
Dat klopt maar die hebben een meer eenvoudige simulatie onder de motorkap. Achteraf hadden ze voor de speelbaarheid een veel minder dynamische simulatie moeten kiezen denk ik (a la SC4 ofzo) maar ik vind het wel mooi dat ze zoiets geprobeerd hebben (deels gefaald, dat wel hehe).
Tsja, die dynamische simulatie moeten we maar van ze aannemen, want EA heeft continu mooie praatjes gehad. Het resultaat is in ieder geval flink minder dynamisch en dat is wat telt.

Overigens zie ik ook niet hoe die simulatie dynamischer zou zijn, zoals MeNTaL_TO al uitlegt. Er is helemaal niets dynamisch; men rijdt gewoon een beetje rond totdat er een plekje is dat geschikt is. Ik zie niet hoe dat ingewikkelder of realistischer zou moeten zijn dan agents die echt een thuis hebben en ook zaken als weekend kennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snowD
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-05 12:20
wordt er wel rekening gehouden dat wanneer er file is en je een nieuwe (snellere) route maakt dat er op die manier dus dynamiek inkomt? ( minder auto's in de file meer via deze nieuwe weg..) no offense intended

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
Anoniem: 172410 schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 16:39:
[...]

Tsja, die dynamische simulatie moeten we maar van ze aannemen, want EA heeft continu mooie praatjes gehad. Het resultaat is in ieder geval flink minder dynamisch en dat is wat telt.

Overigens zie ik ook niet hoe die simulatie dynamischer zou zijn, zoals MeNTaL_TO al uitlegt. Er is helemaal niets dynamisch; men rijdt gewoon een beetje rond totdat er een plekje is dat geschikt is. Ik zie niet hoe dat ingewikkelder of realistischer zou moeten zijn dan agents die echt een thuis hebben en ook zaken als weekend kennen.
Ik geloof niks van die "ingewikkelde simulatie". Ik zou het zelfs geen simulatie durven noemen eigenlijk. Ik ken meer dan genoeg spellen die een realistischer simulatie hebben, dat volledig client side doen en met veel grotere steden.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tsurany schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 11:48:
Ik geloof niks van die "ingewikkelde simulatie". Ik zou het zelfs geen simulatie durven noemen eigenlijk. Ik ken meer dan genoeg spellen die een realistischer simulatie hebben, dat volledig client side doen en met veel grotere steden.
Klopt. Mij hoor je niet beweren dat CitiesXL een foutloos spel is, maar de onderliggende simulatie doet het vele malen beter dan die van SimCity, met veel grotere mapsizes. Mensen die er verstand van hebben prijzen dat om het relatieve realisme. Helaas zitten er daar weer wat haken en ogen aan de gameplay, maar het is duidelijk dat EA zeker niet de beste beslissing heeft gemaakt.

Zelfs als je naar agent based simulaties kijkt zijn er wel best wat beter uitgevoerde spellen te vinden dan SC5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Tsurany schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 11:48:
[...]
Ik ken meer dan genoeg spellen die een realistischer simulatie hebben, dat volledig client side doen en met veel grotere steden.
In dit genre ken ik alleen maar CitiesXL die zijn eigen issues heeft. Welke bedoel jij dan, aangezien ik ondanks Simcity's problemen deze nog steeds torenhoog boven de concurrentie uit vind komen. Met op een goede 2e plek simcity 4

[ Voor 3% gewijzigd door Magic op 07-10-2013 16:12 ]

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SerealKiller
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:05

SerealKiller

Fas est et ab hoste doceri

Wat ik me afvraag is hoe een spel zoals Transport Tycoon, wat in principe maar paar MB groot is zo netjes de voertuigen etc kan volgen. Misschien zijn het minder agents in totaal dan in Simcity, maar vergeet niet dat het spel uit 1995 komt.

De zelfde techniek wordt geloof ik ook in rollercoaster tycoon gebruikt, waardoor je een vrij diepe simulatie krijgt. Hoe kan het dan, dat bijna 19 jaar later een spel als Simcity zo "slecht" draait.

War is the only proper school of the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Magic schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 16:12:
[...]

In dit genre ken ik alleen maar CitiesXL die zijn eigen issues heeft. Welke bedoel jij dan, aangezien ik ondanks Simcity's problemen deze nog steeds torenhoog boven de concurrentie uit vind komen. Met op een goede 2e plek simcity 4
Tropico?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
snowD schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 11:39:
wordt er wel rekening gehouden dat wanneer er file is en je een nieuwe (snellere) route maakt dat er op die manier dus dynamiek inkomt? ( minder auto's in de file meer via deze nieuwe weg..) no offense intended
Nee omdat EA's simulatie echt simpel en kinderlijk eenvoudig is. Er is maar 1 optimale route. Iedere agent woont in elk huis. Dat is mijn grootste probleem met SC, de onderliggende simualtie slaat helemaal nergens op, terwijl dit het hoogtepunt had moeten zijn. Maar als je een sim game maakt, zonder degelijke sim engine, kan het nooit wat worden volgens mij.

En leuk dat EA allemaal excuusjes heeft, maar 90% daarvan is gewoon onzin. Sim City is gewoon uiterst slecht geprogrammeerd en gedesigned. Wat heeft geleidt tot een zeer middelmatig spel en slechte sim game.Tja ik speel sim games, voor het sim gedeelte!

En over TTD deluxe, agent systemen en goeie simulaties is nog veel al een kwestie van goeie code en formules schrijven. Iets wat ze bij EA zo te zien niet kunnen.

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18:23

JoepW

iRacer & Home Assistant

Ze hebben de hierboven beschreven zaken idd allemaal compleet fout gedaan en daarnaast hebben ze echt veel te veel tijd gestopt in allerlei onzinnige detail-animaties in en rond gebouwen die me echt totaal niet interesseren....
En volgens mij zijn het met name die onzinnige animaties die zoveel rekenkracht vragen.

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:32
Ik heb het idee dat we eigenlijk met z'n allen gissen hoe het zit met de simulatie. Ik ben zelf ook geen expert, maar ik zou best wel eens de verdediging van EA/Maxis willen horen waarom de simulatie zo in elkaar zit en waarom dat beter is dan de andere simulatiespellen. Ik geloof namelijk best dat de spellen waarvan we hier vinden dat de simulatie beter is truukjes gebruiken waardoor het heel wat lijkt, maar het eigenlijk ook maar nep is.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Hmm, tropico mag ik ook graag spelen, maar toch zie ik die niet echt als eenzelfde genre. Waarschijnlijk door de productieketens en het feit dat alles ploppable is waardoor ik het meer vergelijk met de anno serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oppie85
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 25-05-2021
JoepW schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 15:22:
Ze hebben de hierboven beschreven zaken idd allemaal compleet fout gedaan en daarnaast hebben ze echt veel te veel tijd gestopt in allerlei onzinnige detail-animaties in en rond gebouwen die me echt totaal niet interesseren....
En volgens mij zijn het met name die onzinnige animaties die zoveel rekenkracht vragen.
Die onzinnige animaties staan compleet los van de simulatie. Qua videokaart wordt er vanwege allerlei optimalisaties niet eens zoveel gevraagd. De meeste rekenkracht gaat zitten in het sturen van duizenden 'onzichtbare' agents die zaken als bijvoorbeeld happiness of crime verspreiden én in het constant herberekenen van de invloed van deze waarden op de afzonderlijke gebouwen. Dit levert in theorie een zeer betrouwbare simulatie op waar vorige games in de serie een vooral op statistieken gebaseerde engine draaiden die in veel gevallen compleet onvoorspelbaar was. Of dit achteraf gezien de beste keuze is geweest kun je vraagtekens bij zetten, maar het is in ieder geval niet zo dat grotere kaarten simpel te implementeren zouden zijn.

Hoe dan ook blijf ik optimistisch over de game en vooral de aangekondigde offline mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:09

heuveltje

KoelkastFilosoof

Luuk1983 schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 15:24:
Ik heb het idee dat we eigenlijk met z'n allen gissen hoe het zit met de simulatie. Ik ben zelf ook geen expert, maar ik zou best wel eens de verdediging van EA/Maxis willen horen waarom de simulatie zo in elkaar zit en waarom dat beter is dan de andere simulatiespellen. Ik geloof namelijk best dat de spellen waarvan we hier vinden dat de simulatie beter is truukjes gebruiken waardoor het heel wat lijkt, maar het eigenlijk ook maar nep is.
Maar dat is toch wat je wil als gamer :?
Dat het goed lijkt !
Of ze achter de schermen nu ge-agent,gerenderd, standaard statistieken, of van mij part een random generator gebruiken boeit me niet. zolang het op het scherm maareen resultaat ziet wat lijkt te kloppen

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:58
Damn zeg, hele computer game zooi is nep. Echt alles wordt gefaked. Zoals mijn docent graphics programming altijd zegt "cheating, without getting caught". Je wilt niet weten wat voor soort algoritmes er worden gebruikt om licht te simuleren of de illusie van beweging. Die lijken meestal niet eensin de verste verte op de fysieke modellen.
De desktop pc's van nu zijn niet eens in staat om die fysieke modellen realtime te berekenen. Probeer maar eens een raytracing simulatie te vinden die realtime draait op een standaard desktop pc ^^
Ditzelfde geld ook voor AI, behalve dat we daar de fysieke modellen niet eens van weten. Laat staan dat dat wat we weten enigszins echt en realtime kunnen simuleren. We komen een heel eind, maar met ongeveer 20% van de rekenkracht van de cpu tot je beschikking (in het geval van Sim city 4 wellicht 30%) kom je nog niet echt ver. Die andere rekenkracht hebben ze hard nodig voor de graphics :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-06 10:52

Basszje

Reisvaap!]

Magic schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 16:03:
[...]

Hmm, tropico mag ik ook graag spelen, maar toch zie ik die niet echt als eenzelfde genre. Waarschijnlijk door de productieketens en het feit dat alles ploppable is waardoor ik het meer vergelijk met de anno serie.
Nee maar in Tropico wonen mensen wel ergens, werken ze ergens en recreeren ze ergens. En dat wordt allemaal bijgehouden zonder al te hogen systeemeisen ( bovendien werkt de zoomfunctie ook nog eens geweldig :P ) . Het is geen goede vergelijking omdat in Tropico 1000 mensen al een boel is, maar toch.

Cities in Motion werkt qua simulatie ook vrij goed. Mensen die tot de zoveelste halte rondhoppen en meestal vrij goed ( logisch ) berekend. En dat is een indie-titel. Dan kan het grote EA toch wel beter lijkt mij.

-edit TTD had ook zijn problemen met treinen die verdwalen op een gegeven moment :+

[ Voor 4% gewijzigd door Basszje op 11-10-2013 18:33 ]

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 512330

Beste Tweakers,

Ik heb daarstraks Simcity gedownload en geïnstalleerd. Maar als hij 100% geïnstalleerd is moet ik heel de tijd weer op installeren klikken. Dan gaat hij weer opnieuw installeren en doet hij weer hetzelfde. Ik heb het al 10x opnieuw geprobeerd. Weet iemand wat ik kan doen?

Groet L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-04 15:00
Probeer je Origin client samen met alle games eens te verwijderen en opnieuw installeren

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:40
SerealKiller schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 12:22:
Wat ik me afvraag is hoe een spel zoals Transport Tycoon, wat in principe maar paar MB groot is zo netjes de voertuigen etc kan volgen. Misschien zijn het minder agents in totaal dan in Simcity, maar vergeet niet dat het spel uit 1995 komt.

De zelfde techniek wordt geloof ik ook in rollercoaster tycoon gebruikt, waardoor je een vrij diepe simulatie krijgt. Hoe kan het dan, dat bijna 19 jaar later een spel als Simcity zo "slecht" draait.
Er is nogal een verschil tussen 100 en 100.000 agents he. Transport Tycoon is trouwens geen "AI", het is gewoon relatief simpele pathfinding. De simulatie in sim-games is over 't algemeen een stuk complexer.

Dat neemt niet weg dat ze wat mij betreft de plank in SC5 volledig misgeslagen hebben. De manier waarop elektriciteit en water gesimuleerd worden zijn zowel onrealistisch als CPU intensief. Ik vermoed dat de enige reden dat het er nog zo in zit gewoon is dat ze het in een vroeg stadium al naar buiten gebracht hebben dat "alles" een agent is.

Het nadeel van die aanpak van alles simuleren is dat ze de individuele agents gewoon erg dom hebben moeten maken om het behapbaar te houden voor de huidige systemen. Dat zie je iedere dag als de 'mensen' naar huis gaan vanuit hun werk: gewoon allemaal brute force een breadth-first search doen.
Luuk1983 schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 15:24:
Ik heb het idee dat we eigenlijk met z'n allen gissen hoe het zit met de simulatie.
Genoeg informatie te vinden op teh intarwebz. En als je een beetje snapt hoe dergelijke dingen onder de motorkap werken kun je een hoop afleiden van het gedrag van de simulatie.

[ Voor 11% gewijzigd door Hydra op 13-10-2013 19:11 ]

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-06 08:12

World Citizen

FreeReef.nl

Alstublieft... een presentatie van Glassbox door de makers zelf...

http://www.andrewwillmott.com/talks/inside-glassbox

Dan word inderdaad ook direct duidelijk dat het een prestatie probleem is. Deze engine is veel te zwaar voor hedendaagse computers, of hij zou helemaal kaal geplukt moeten worden. Daarnaast zijn er een hoop fouten gemaakt... en word er niet echt super goed getest. Dit merk je aan bugs die terug komen als er een nieuwe update is, en dit merk je aan het feit dat ze claimen dingen opgelost te hebben met een nieuwe update, terwijl blijkt dat die update het helemaal niet oplost.

De engine heeft wel echt potentieel btw... Ik zit eigenlijk te wachten op een volgende game die er gebruik van maakt.

Ondertussen... werkt het nog steeds allemaal maar halvenbak.
Giften werken niet, nauwelijks, of 1x...
Sommige achievements worden niet unlocked,
Resources als water worden verdeeld over de hele region behalve de steden die het gebruiken,
Regionaal uitwisselen van politie ed werkt ook maar af en toe...
Great Works worden niet gesynced
Leaderboard werkt af en toe
Friends list werkt af en toe
Grote steden geeft een Memory Bug
Talloze kleine dingen die niet of af en toe werken

enz enz enz

Het maakt mij weinig meer uit, en speel het eigenlijk omdat ik het falen wel interessant vind om te zien.

bv
Claimen dat giften met update 7.5 weer werkt.. OOK in bestaande regio's, en wat blijkt... het werkt niet in bestaande regio's, ow... en eigenlijk ook niet altijd in nieuwe regio's...
Schuddebuiken kan ik erom :)

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoebe
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-01 16:15
Ik speel het spel nu 2 dagen. Heeft iemand enig idee waarom ik alleen maar met de Antarctica server kan connecten? Dat is de enige server die ik zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Laatst online: 22:25
Zal niet door de drukte komen.. Grootste miskoop in tijden :(

TWEAKERS FC EREDIVSIE VOETBALPOULE 24/25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoebe
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-01 16:15
Ondanks de vele tekortkomingen vind ik het een leuk spel. De uitgangspunten zijn heel leuk. De uitwerking een stuk minder :)

Maar ik kan nu maar 1 gebied spelen en zou graag meerdere gebieden spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:40
Ik speel ook simcity,, zijn er mensen die zin hebben om samen in een map te spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:04

Onbekend

...

SerealKiller schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 12:22:

De oude versies van Transport Tycoon kenden ook zijn limieten en problemen, zoals de pathfinding en synchronisatie in een netwerk-game.
Als je de huidige broncode van OpenTTD bekijkt, zie je ten eerste dat bijzonder goed op het geheugengebruik en efficiëntie wordt gelet. Elke aanpassing, hoe klein dan ook, kan het spel flink trager maken.

Verder is er in OpenTTD geen zelflerend effect in de game, en eigenlijk is de uitkomst van een actie in het spel goed te voorspellen. In SimCity is de uitkomst lastig te voorspellen en daarin is SimCity te ver in doorgeschoten. Dit simuleren (en grafische effecten) gaat helaas ten koste van de snelheid van het spel. Zolang ze hier niets aan doen, zal het altijd een zorgenkindje blijven....

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtenbos
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:19
Hoe doen jullie het met het water management, ik moete iedere keer mijn stad omgooien om voldoende water op te pompen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:17
mtenbos schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 13:25:
Hoe doen jullie het met het water management, ik moete iedere keer mijn stad omgooien om voldoende water op te pompen
Naast de waste facility een water refresher (of hoe dat ook heet); zo krijg je een mooie cyclus die altijd standhoud :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jef Delathouwer
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-05 21:00
Update 8.0 komt deze week (ziet er voor de zoveelste keer wel belovend uit)
Update 8.0 will be available during the week starting 28th October 2013. We will announce the exact release day and timing next week.

New: 4 New Regions
There are four new regions being released in celebration of the Cities of Tomorrow expansion pack. Two of these regions are desert-themed with saguaro cacti, dry brush, and fewer water resources. The other two use the new tropical themed textures complete with palm trees and long coastlines. For players that want to experience cities with multiple Freeway entrances, both the Verdant Jungle and Desolation regions offer this city layout. These regions are available to all players."

Serenity Key - 6 city island region
A tropical island region centered around a long dormant volcano. Each of the three islands has two cities on it, so boats will be vital to trading with your neighbors. The city sites were made flat and easy for players to experiment with MegaTowers, OmegaCo, and The Academy.

Rambling Badlands - 14 city desert region
This desert valley region was created to provide opportunities for our competitive players. There are two clusters of seven cities in this region separated by a natural barrier. Each cluster has a great work that the other cluster can see. Race to complete the great work and show off to your neighbors.

Verdant Jungle - 8 city jungle region:
The jungle meets the sea in this eight city region. A cluster of four cities in the mountains looks down on another cluster of four cities along the coastline. The city sites in this region provide more of a challenge for city builders looking to clear back the jungle.

Desolation - 7 city lake region:
Desolation is a desert region recovering from a nuclear disaster. Most cities will take advantage of the natural desert canyon land beauty. Only an expert mayor should take on the challenge at the bottom of the crater in the Fallout Epicenter city site. New buildings from Cities of Tomorrow should help with this challenge.

New: Roman Casino
This Roman themed medium-wealth casino comes with additional expansion options including:
Baccarat Room – The Roman Luck Casino has a Baccarat Room module that allows you to increase the capacity of your casino.

Concert Hall – Increase your city's tourist attraction further with an exciting Concert Hall!

New: Added the option to disable Random Disasters in the Normal game mode.
Note: Random Disasters are ENABLED by default and can be disabled through the in game options. Players disabling random disasters in pre-existing cities may experience one additional disaster after making the change. This is due to the way disasters are queued within the system. New cities created after disabling random disasters and cities that have experienced the additional disaster should no longer experience further incidents.
Great Works: Now synchronize across all cities in the region
Hotels: Now develop only in Commercial zones near Landmarks, Stadiums and casinos.
New: 3D Zoning, RCI can now build under bridges, the RCI buildings will estimate the appropriate height building and develop according to the space allowed.
Medium Wealth Happiness: Medium Wealth happiness varies past a rating of 330 depending on how Sims are feeling about the city
Recycling and Garbage: Trucks now operate 24 hours a day
Recycling Center: Resource storage capacity has been increased.
Emergency Services: Fire Department helicopters will more effectively respond to fires if available
Education: Improvements and balance changes to ensure that buildings won’t go abandoned as fast due to lack of tech or unskilled workers.
RCI Zoning: RCI rollover effects will no longer persist on roads when zones are not placed in that location. The ghosting zone effect is also resolved.
Tourism: Tourist specialized cities will now be more effective when used in conjunction with public transit.
UI: HQ modules’ unlock requirements now display more accurately.
Tutorial: Mini-tutorial about radiation added to help players in the new city; Fallout Epicenter in the new region; Desolation
UI: Updated the legend on the radiation map
UI: Oil under building monthly calculations is now more precise
Audio: Residential buildings will now play the correct audio when selected.
Trinity Point: Trees will no longer be affected by minor graphical issues near the coastline.
Miscellaneous performance improvements
bron

PSN: Wippie1880

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mils
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:42
Dan gaan we hem weer een keer proberen :) Ik speel het spel nu bij elke update eventjes.

WP: Ecodan PUHZ-SW50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthNeo
  • Laatst online: 03-03 14:28
Patch ziet er wel goed uit, misschien toch weer eens tijd om te installeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:05

SpamLame

niks

Shit kan ik weer opnieuw beginnen. Na elke update krijg ik vage problemen in bestaande regio's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timba-
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05-06 22:01
Hebben mensen hier zin om een game te beginnen en een tijdje alleen tijd besteden aan die stad? Meestal als ik nu een game join zie ik na dag 1 niemand meer terugkomen :(

Ik ben voornamelijk goed in het trading gebeuren, ik heb al eens een stad gebouwd die tot de miljard kwam en als ik metaal of olie in de grond heb lukt het me altijd wel om een bloeiende stad te creeëren. Dus ik kan dan ook iedereen een beetje financieel ondersteunen in barre tijden. Ook kan ik een great work bouwen in me eentje, maar als ik niet olie en metaal beide heb dan is het prettiger om het samen te doen.

Waar ik wat minder goed ben is een grote bevolking creeëren, ik blijf meestal een beetje hangen rond de 200.000.

Dus! Als iemand zin heeft, mijn origin login is Timba87.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timba-
De nieuwe maps zien er echt heel leuk uit trouwens, en veel steden hebben 2 ingangen dus dat beloofd een stuk minder verkeersproblemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-06 12:50

Snippertje

Light up your life

Timba- schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 21:53:
Hebben mensen hier zin om een game te beginnen en een tijdje alleen tijd besteden aan die stad? Meestal als ik nu een game join zie ik na dag 1 niemand meer terugkomen :(

Ik ben voornamelijk goed in het trading gebeuren, ik heb al eens een stad gebouwd die tot de miljard kwam en als ik metaal of olie in de grond heb lukt het me altijd wel om een bloeiende stad te creeëren. Dus ik kan dan ook iedereen een beetje financieel ondersteunen in barre tijden. Ook kan ik een great work bouwen in me eentje, maar als ik niet olie en metaal beide heb dan is het prettiger om het samen te doen.

Waar ik wat minder goed ben is een grote bevolking creeëren, ik blijf meestal een beetje hangen rond de 200.000.

Ik wil wel, zal je morgen toevoegen. Tijdje niet gespeeld, maar mede door de nieuwe patch wel weer zin.

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mils
Hebben jullie de vernieuwde versie al gedownload en gespeeld? Hoe vonden jullie hem?

Ik heb je trouwens toegevoegd Timba- op Origin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-06 12:30
ik wil ook wel meespelen. Ben nu met een schoolstad bezig en dat wil ik vaker doen ;)

If it aint broke, fix it till it is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-06 22:30
Hotels: Now develop only in Commercial zones near Landmarks, Stadiums and casinos.
Eeeeeeeinddeeeeelijk.. een fix voor toerisme verkeer probleem! _/-\o_

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-04 15:00
HawVer schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 12:38:
[...]

Eeeeeeeinddeeeeelijk.. een fix voor toerisme verkeer probleem! _/-\o_
Dat werd echt wel tijd ja :+

@Timba87: Heb je toegevoegd, wil wel meedoen in je regio, doe mij maar een toeristenstad dan 8)

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timba-
Ok, ik start een game, maar ik kan nog niet iedereen uitnodigen omdat we nog niet allemaal op dezelfde server zijn geweest. Ik start m op west 4, dus als iedereen daar even naartoe wilt komen kan ik iedereen uitnodigen. Je kunt ook Venxir toevoegen zodat hij je kan uitnodigen.

Het is een gesloten game, zodat er geen vervelende mensen bijkomen ;)

Overigens heb ik een kleine vraag aan iedereen: gebruik alsjeblieft geen kerncentrale. Die dingen ontploffen altijd uiteindelijk, en dan heb je niks meer aan je stad :( Als je gewoon aanvinkt "importeer olie" bij je oliecentrale, komt er automatisch een vrachtwagentje olie brengen, of je nou wel een trade depot hebt of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-06 12:30
Timba- schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 18:50:
Ok, ik start een game, maar ik kan nog niet iedereen uitnodigen omdat we nog niet allemaal op dezelfde server zijn geweest. Ik start m op west 4, dus als iedereen daar even naartoe wilt komen kan ik iedereen uitnodigen. Je kunt ook Venxir toevoegen zodat hij je kan uitnodigen.

Het is een gesloten game, zodat er geen vervelende mensen bijkomen ;)

Overigens heb ik een kleine vraag aan iedereen: gebruik alsjeblieft geen kerncentrale. Die dingen ontploffen altijd uiteindelijk, en dan heb je niks meer aan je stad :( Als je gewoon aanvinkt "importeer olie" bij je oliecentrale, komt er automatisch een vrachtwagentje olie brengen, of je nou wel een trade depot hebt of niet.
Nice, dat van die kerncentrale heb ik nog nooit meegemaakt eigenlijk? :P

If it aint broke, fix it till it is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timba-
ik ongeveer 5 keer :( trauma's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukwa
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12-06 08:37

Luukwa

o/

Is de performance al wat beter? Toen het spel net uit was haalde ik net de 30FPS..

Soundcloud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snowD
is die cities of tomorrow DLC opzichzelfstaande? of moet je daar ook de originele versie van hebben? kameraad is geinteresseerd in COT DLC maar vind het nog al prijzig als hij zowel voor simcity als de DLC ong. 30 euro p/s moet betalen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
snowD schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 13:30:
is die cities of tomorrow DLC opzichzelfstaande? of moet je daar ook de originele versie van hebben?
Ja, je hebt het origineel nodig

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timba-
mbt de game die we gestart zijn, ik ben vanavond wel flink online denk ik. Dus jullie kunnen me toevoegen onder Timba87 als je erbij wilt, en ehm anders Mils85 Venxir, snippertje1989 of Zaaroc voor als ik er niet ben (ik ga er maar even vanuit dat jullie het goedvinden dat jullie namen genoemd worden hehe, anders even zeggen :) )

Ik heb ondertussen een redelijk mooi tradingstadje gebouwd, vanavond kunnen we beginnen met een grote constructie :) Ik dacht zelf aan de space center omdat die gewoon t meest interactief is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zagre
  • Laatst online: 31-01 09:39
Timba- schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 17:41:
mbt de game die we gestart zijn, ik ben vanavond wel flink online denk ik. Dus jullie kunnen me toevoegen onder Timba87 als je erbij wilt, en ehm anders Mils85 Venxir, snippertje1989 of Zaaroc voor als ik er niet ben (ik ga er maar even vanuit dat jullie het goedvinden dat jullie namen genoemd worden hehe, anders even zeggen :) )

Ik heb ondertussen een redelijk mooi tradingstadje gebouwd, vanavond kunnen we beginnen met een grote constructie :) Ik dacht zelf aan de space center omdat die gewoon t meest interactief is :)
ik wil ook wel meedoen (origin= lZagrel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timba-
Ik kan je niet vinden onder die naam man, kun je mij anders even toevoegen? Timba87

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zagre
  • Laatst online: 31-01 09:39
Timba- schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 18:43:
Ik kan je niet vinden onder die naam man, kun je mij anders even toevoegen? Timba87
verzoek is verstuurd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-06 22:25

PcDealer

HP ftw \o/

Heb je wel voldoende hoogopgeleide Sims?

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silvester6
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19:36
Ik krijg bij elke server en elke map de foutmelding dat het niet goed is opgeslagen. hierdoor is het spel dus onspeelbaar. iemand een oplossing hiervoor?

Als ik weer een nieuwe regio maak gaat de 1e stad goed tot ik afsluit en later weer inlog vanaf dat moment is die regio ook verpest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau1187
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 05-06 10:00
Na twee maanden niet gespeeld te hebben ga ik vandaag maar weer eens kijken hoe het is. Eerst even wat patches downloaden zo te zien :)

Edit: Paar uur gespeeld. Nu wil ik Origin afsluiten, maar ik krijg de melding dat aangeraden wordt dat ik eerst SimCity afsluit. Ik heb dat echter gewoon netjes gedaan vanuit het hoofdmenu. In Origin is de 'Play' knop bij SC niet klikbaar, dus om de een of andere reden denkt Origin dat ik nog aan het spelen ben. Iemand ervaring met dit probleem? Ik wil niet m'n voortgang van de afgelopen paar uur kwijtraken...

[ Voor 60% gewijzigd door Lau1187 op 03-11-2013 15:41 ]

Steam ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creapYYY
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05-11-2024
Prima dit weer. Momenteel geeft hij aan dat de server vol zit.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Voor een kerncentrale moet je deze gewoon dicht genoeg bij je universiteit hebben. Je universiteit genereerd "knowledge", en de kerncentrale (en alle high tech industrie) is een knowledge-sink. Als je high tech industrie alles opslokt, dan komt er te weinig bij je kerncentrale en dan ploft ie dus.

ik neem altijd deze guide ter hand en heb nog nooit een meltdown gehad:
http://forum.ea.com/eaforum/posts/list/9402772.page

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Lau1187 schreef op zondag 03 november 2013 @ 10:30:
Ik wil niet m'n voortgang van de afgelopen paar uur kwijtraken...
Had wel dat ik aan het spelen was en SimCity besloot dat de servers voor onderhoud down gingen en wel meteen. Kon niets meer doen, dus ik weet niet of er wat was opgeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Laatst online: 17:09

heuveltje

KoelkastFilosoof

Magic schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 11:12:
Voor een kerncentrale moet je deze gewoon dicht genoeg bij je universiteit hebben. Je universiteit genereerd "knowledge", en de kerncentrale (en alle high tech industrie) is een knowledge-sink. Als je high tech industrie alles opslokt, dan komt er te weinig bij je kerncentrale en dan ploft ie dus.

ik neem altijd deze guide ter hand en heb nog nooit een meltdown gehad:
http://forum.ea.com/eaforum/posts/list/9402772.page
Dus das de reden dat mijn high tech fab om de 4 maanden afbrand 8)7
Ik ga heel die redenatie achter die engine nooit snappen |:(

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau1187
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 05-06 10:00
PcDealer schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 13:55:
[...]

Had wel dat ik aan het spelen was en SimCity besloot dat de servers voor onderhoud down gingen en wel meteen. Kon niets meer doen, dus ik weet niet of er wat was opgeslagen.
Bij mij was blijkbaar wel alles opgeslagen nog, de dag erna zag m'n stad er hetzelfde uit. Dus ik weet niet waar het fout is gegaan dat Origin dacht dat ik nog in-game zat...

Steam ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

heuveltje schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 16:24:
[...]

Dus das de reden dat mijn high tech fab om de 4 maanden afbrand 8)7
Ik ga heel die redenatie achter die engine nooit snappen |:(
Klinkt mij anders logisch in de oren die redenatie van die poster. Doe er je voordeel mee.
Lau1187 schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 16:53:
[...]

Bij mij was blijkbaar wel alles opgeslagen nog, de dag erna zag m'n stad er hetzelfde uit. Dus ik weet niet waar het fout is gegaan dat Origin dacht dat ik nog in-game zat...
Eergisteren weer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153905

Ik heb Simcity sinds de release gekocht en had inmiddels 138 uur gespeeld .
Nu heb ik maanden lang Simcity niet gespeeld en ben nu wel eens benieuwd na de velen update's hoe het ne speelt .
Ik heb Simcity gespeeld met update 3.0 en daarna het spel niet meer opgepakt .
Ik heb nu toch weer eens zin om eens de Simsity te spelen en ben ook benieuwd naar de verbeteringen .
Maar ik was al in het begin van de relaese dik tevreden met deze hele goede stads simulatie .
Dus al vernieuwingen maken de game alleen maar leuker om te spelen en zal de komende tijd zeker de nodige uren Simcity spelen .
TOP GAME voor de mensen die van deze game genre houden .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mils
Sinds de laatste update crashed Simcity een stuk vaker :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Nou toerisme is nog niet gefixt.. Mijn stad is failliet. Teveel taxi's en weet ik veel die nooit aankomen dus mijn inkomsten schommelde enorm (van +20.000 naar -10.000) etc. Vervolgens ook nog zeuren dat ik te weinig arbeiders heb, terwijl ik geen ruimte meer over heb om dingen te bouwen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snowD
Snippertje schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 11:16:
Nou toerisme is nog niet gefixt.. Mijn stad is failliet. Teveel taxi's en weet ik veel die nooit aankomen dus mijn inkomsten schommelde enorm (van +20.000 naar -10.000) etc. Vervolgens ook nog zeuren dat ik te weinig arbeiders heb, terwijl ik geen ruimte meer over heb om dingen te bouwen :(
teveel taxis betekend dat je geen of te weinig hotels hebt en dan loop je inderdaad geld mis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silvester6
Iemand enig idee waarom ik geen gemiddeld toeristen in mijn stad krijg? het puilt uit van de lagen en hoge |:( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oppie85
silvester6 schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 19:32:
Iemand enig idee waarom ik geen gemiddeld toeristen in mijn stad krijg? het puilt uit van de lagen en hoge |:( |:(
Dit betekent waarschijnlijk dat de aantrekkingskracht voor $$ toeristen te laag is in je stad. Voor iedere groep is deze verschillend en deze bepaalt het aantal toeristen van een zekere welvaartsklasse die tegelijk in je stad kunnen zijn. In het stadsspecializatiescherm voor de Casino's zit er op de tooltip van het overzicht rechtsbeneden een handige samenvatting van het huidige aantal toeristen van een bepaalde welvaartsklasse en het maximum dat er op dat moment in de stad kan zijn. Dit maximum kun je verhogen door bijvoorbeeld borden bij Casino's te plaatsen of om meer commerciële gebouwen van het betreffende welvaartsniveau te hebben; $$ toeristen komen af op $$ commercie, hotels en casinos. Daarnaast moet je ervoor zorgen dat alle toeristen de stad kunnen bereiken; alleen $ en $$ toeristen gebruiken bussen en de trein, terwijl $$ en $$$ toeristen via cruiseschip, luchthaven en (als de de DLC hebt) zeppelin binnenkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13:51
Zijn er al mensen die Cities of Tommorow hebben gespeeld? Zo ja, hoe is het? Ik twijfel nog om hem te kopen, thema spreekt mij wel aan en heb ook een goede prijs weten te vinden (iets minder dan 20 euro via: link).

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evil Cowman
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:27
Soepstengel schreef op woensdag 13 november 2013 @ 11:35:
Zijn er al mensen die Cities of Tommorow hebben gespeeld? Zo ja, hoe is het? Ik twijfel nog om hem te kopen, thema spreekt mij wel aan en heb ook een goede prijs weten te vinden (iets minder dan 20 euro via: link).
komt morgen pas uit toch? Mijn broertje heeft hem via Origin gekocht en die zegt dat de countdown timer pas vannacht om 12 uur afloopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
Evil Cowman schreef op woensdag 13 november 2013 @ 11:36:
[...]

komt morgen pas uit toch? Mijn broertje heeft hem via Origin gekocht en die zegt dat de countdown timer pas vannacht om 12 uur afloopt
Oh, sorry mijn fout! Ik zag gister avond iemand online met allemaal Cities of Tommorow dingen in zijn stad, dus ik ging er vanuit dat die al uit was. Maar dat zou dan alleen maar USA zijn geweest denk ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oppie85
Ik heb 'm al een tijdje in beta gespeeld en de expansion is wat mij betreft zeker wel 20 euro waard; de combinatie van megatorens en geavanceerde technologie voegen genoeg nieuwe content en gameplay toe om een interessante 'endgame' te vormen voor je steden. Mocht je geen fan zijn van de nieuwe SimCity dan denk ik niet dat deze expansion je gaat overhalen, maar mocht je 'm met plezier gespeeld hebben dan kan ik de expansion zeker aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Thnx voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silvester6
Ik heb een pre order gedaan ben benieuwd morgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
Ik heb hem vanochtend via eerder genoemde link gekocht en kon gelijk spelen x) Leuke uitbreiding en ik denk inderdaad wel dat dat de 20 euro wel waard was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickzz
  • Laatst online: 26-04 19:21
Soepstengel schreef op woensdag 13 november 2013 @ 18:18:
Ik heb hem vanochtend via eerder genoemde link gekocht en kon gelijk spelen x) Leuke uitbreiding en ik denk inderdaad wel dat dat de 20 euro wel waard was :)
Tjah, al een uurtje geleden besteld en nog geen code ontvangen. Enige wat ik hierover kan zeggen is dat het gewoon pure oplichterij is.

Voortaan toch even contact opnemen en dan wordt het gelijk opgelost!

[ Voor 8% gewijzigd door yannickzz op 13-11-2013 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibrand
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:44
Ook ik heb de uitbreiding via de genoemde link gekocht. binnen 2 minuten een e-mail met de code ontvangen.
Geen oplichterij dus. Neem anders eens contact op met de webshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickzz
  • Laatst online: 26-04 19:21
Sibrand schreef op woensdag 13 november 2013 @ 20:08:
Ook ik heb de uitbreiding via de genoemde link gekocht. binnen 2 minuten een e-mail met de code ontvangen.
Geen oplichterij dus. Neem anders eens contact op met de webshop.
Code was incorrect, ze hebben me een nieuwe opgestuurd die wel werkt. Heb het nu even gespeeld en het is hoe dan ook zeker een leuke uitbreiding!

[ Voor 15% gewijzigd door yannickzz op 13-11-2013 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 129207

Ik zal helaas moeten wachten tot 0:00

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:53

TheVMaster

Moderator WOS
Thanks voor de tip! Heb hem ook besteld en binnen paar minuten een code....en Origin slikt de code ;) Morgen maar eens ff lekker spelen...

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
ik ben ook overstag gegaan, en heb voor 19,19 ofzo bij g2play de key voor Cities of tomorrow gekocht, even gespeeld en vooral de grootte van gebouwen viel wel erg tegen, je hebt al relatief weinig ruimte op bepaalde mappen, dan maken ze het nog eens onhandig door enorme panden neer te zetten...
als je nou in zo'n woon toren 300.000 inwoners kwijt kon, was het een ander verhaal, maar dat kan volgens mij niet

ik merk trouwens dat ik na maanden niet spelen toch flink mijn best moet doen weer 'in' het spel te komen..

[ Voor 11% gewijzigd door mschol op 14-11-2013 01:33 ]

• Xtzlove
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-04 12:58
Ik ben ook er benieuwd naar reacties over de nieuwe expansion. Ik twijfel nog enorm of ik deze DLC moeten kopen aangezien 20 euro een aardig bedrag is voor een DLC

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:31
Ik heb het spel ook maar eens aangeschaft, bij gamecardwinkel. Geen erg vlot, betalen en direct een code via de mail. De code werd me wel toegezonden in de vorm van een scan.

In elk geval, verslavend spel om te spelen. Nu nog even de tijd vinden om er mee verder te gaan.

Vraag: Mijn waste disposal is een paar keer overbelast geweest en nu is de hele omgeving daar bruin (van het stront), zijn er ingame methode om de grond weer te reinigen? (Ze zijn inmiddels weg en ik heb nu een treatment plant).

Mijn YouTube Channel

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:08

Koppensneller

winterrrrrr

Snowwie schreef op donderdag 14 november 2013 @ 11:38:
Ik heb het spel ook maar eens aangeschaft, bij gamecardwinkel. Geen erg vlot, betalen en direct een code via de mail. De code werd me wel toegezonden in de vorm van een scan.

In elk geval, verslavend spel om te spelen. Nu nog even de tijd vinden om er mee verder te gaan.

Vraag: Mijn waste disposal is een paar keer overbelast geweest en nu is de hele omgeving daar bruin (van het stront), zijn er ingame methode om de grond weer te reinigen? (Ze zijn inmiddels weg en ik heb nu een treatment plant).
Bomen blijven planten (die gaan dood op bruine grond) en lang wachten.

• ismilyfox
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 16-10-2023
Ook gekocht van Orgin.. alleen kan het niet downloaden.. Moet ik op een code wachten ofzo ? Heb te snel weggeklikt namelijk 8)7

[ Voor 53% gewijzigd door ismilyfox op 14-11-2013 22:53 ]

Blizzard: Smilyfox#21203

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racemichel
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:35
Met de nieuwe DLC is er een grond reinig apparaat, gelukkig klein en vaak ergens tussen te proppen. Kost wel 1250 van dat nieuwe soort wifi (zo noem ik t maar ff, naam vergeten)

Zelf kan ik helaas nog geen goede balans vinden in de megatorens , iedere keer geen werk of dat ze een mall willen..zelfs als de torens via skyrails verbonden zijn met elkaar, resultaat verlaten die verdieping..

Overigens gaan er idd maar weinig mensen in zon toren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evil Cowman
racemichel schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 03:56:
Met de nieuwe DLC is er een grond reinig apparaat, gelukkig klein en vaak ergens tussen te proppen. Kost wel 1250 van dat nieuwe soort wifi (zo noem ik t maar ff, naam vergeten)

Zelf kan ik helaas nog geen goede balans vinden in de megatorens , iedere keer geen werk of dat ze een mall willen..zelfs als de torens via skyrails verbonden zijn met elkaar, resultaat verlaten die verdieping..

Overigens gaan er idd maar weinig mensen in zon toren..
Ik word werkelijk helemaal gek dat ze blijven zeuren om winkelcentra in mijn torens en dat dan vervolgens die winkelcentra leeg blijven en gaan zitten klagen dat ze geen klanten hebben (terwijl de RCI blijft aangeven dat ze wel nodig zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
Evil Cowman schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 07:59:
[...]

Ik word werkelijk helemaal gek dat ze blijven zeuren om winkelcentra in mijn torens en dat dan vervolgens die winkelcentra leeg blijven en gaan zitten klagen dat ze geen klanten hebben (terwijl de RCI blijft aangeven dat ze wel nodig zijn)
Kunnen sims de winkelcentra wel bereiken? Vaak als het echt heel erg druk is dan gebeuren bij mij ook dat soort dingen (soms is het zo erg dat mijn energiecentrale geen olie meer heeft omdat die truck dan vast staat hehe).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evil Cowman
ja het verkeer is wel een chaos.. dus zou kunnen dat mensen die buiten de torens wonen die winkelcentra niet kunnen bereiken maar dan zouden er alsnog meer dan genoeg bewoners van de toren zelf moeten zijn die het wel kunnen bereiken en die doen dat blijkbaar niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 129207

Ik heb de dlc gekocht voor 30 euro maar heb er tot nu toe nog geen spijt van is weer een uitdaging geworden nu een stad te maken, en die goed te laten draaien, maar dat is mijn idee

Zou in de toekomst wel leuk vinden met meer mensen samen te willen spelen dus voeg me gerust toe :
Dageid is me origin naam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lehoon
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 27-09-2023
Timba- schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 21:53:

Ik merk hetzelfde. Heb je toegevoegd (Arfur-Foulksayck). Hopelijk langer plezier dan 1 dag op een map.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:31
Die maps zijn echt veel te klein. Er wordt steen en been geklaagd over meer residentie zones terwijl er simpelweg geen ruimte meer is voor meer zones. En dan heb ik nog niet eens een treinstation, een vliegveld en een universiteit gebouwd. En dan heb ik het wegennet al zo krap mogelijk gemaakt dat de ruimte zo optimaal mogelijk benut wordt. M'n stad moet natuurlijk niet één en al grid stijl worden naar Amerikaans model.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evil Cowman
oh dat gebeurd bij mij continu vanzelf wel.. en dan heb ik nu nog ongeveer 20% van mn map vrij over en de rest is al een pure verkeerschaos :D echt geen idee wat ik daar aan moet doen meer -_- ondertussen fikt alles af omdat de brandweer nergens kan komen en gaat alles dicht/failliet omdat Omega niet meer op tijd bezorgd wordt.. AAAAARGH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major Carnage
  • Laatst online: 10-05 14:46

Major Carnage

waki miko Reimu

Heb je veel drones? Dat scheelt namelijk enorm in de hoeveelheid verkeer :)

Specs | FFXIV: Maki Kato@Alpha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Snowwie schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 02:17:
Die maps zijn echt veel te klein. Er wordt steen en been geklaagd over meer residentie zones terwijl er simpelweg geen ruimte meer is voor meer zones. En dan heb ik nog niet eens een treinstation, een vliegveld en een universiteit gebouwd. En dan heb ik het wegennet al zo krap mogelijk gemaakt dat de ruimte zo optimaal mogelijk benut wordt. M'n stad moet natuurlijk niet één en al grid stijl worden naar Amerikaans model.
Ja hier hetzelfde. Krijg je de vraag, goh we zouden een universiteit moeten bouwen. Oké prima, maar dan moet ik wel 10% van mijn kaart gebruiken om dat te kunnen doen, dat kost dus weer residentie. Dus gaan ze daar weer om zeuren etc. Hoop toch echt dat er ooit nog grotere maps kunnen komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mils
Simcity 6 waarschijnlijk ;) EA heeft toch een verkoopargument nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silvester6
Begint aardig te lopen nu met omegaco. Nu kan ik ook een extractiemachine plaatsen bij de fabriek. alleen geeft die aan plaatsen op pluspunt. iemand een idee wat ze daar mee bedoelen
al gevonden. ik had de leiding in de grond gelegd

[ Voor 13% gewijzigd door silvester6 op 16-11-2013 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evil Cowman
Major Carnage schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 10:22:
Heb je veel drones? Dat scheelt namelijk enorm in de hoeveelheid verkeer :)
nu zoveel drones (100% van de residential zones heeft er 1 :D ) dat het verkeer wel weer meevalt idd :) in ieder geval gaat nu niet meer iedereen dood omdat de ziekenwagens/brandweerwagens/politie in het verkeer vaststaan want dat zijn ook allemaal drones nu :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snowD
klinkt alsof die nieuwe dlc een soort van pleister op een open bot breuk is.. zo van hier heb je DLC om je gigantische problemen mee optelossen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
ismilyfox schreef op donderdag 14 november 2013 @ 22:48:
Ook gekocht van Orgin.. alleen kan het niet downloaden.. Moet ik op een code wachten ofzo ? Heb te snel weggeklikt namelijk 8)7
hoezo kan je het niet downloaden?
Pagina: 1 ... 128 ... 131 Laatste

Let op:
Kroeg- en slowchattopic en de indeling in regions: SimCity Kroegtopic

Het grote klachten en problemen topic staat hier: [SimCity] Klachten en problemen. Ook voor de Mac!

Let op:
Gaat het om release ervaringen, kopen, Origin, cd keys of verwante zaken? Doe dat s.v.p. in [Simcity 2013] Aanschaf & Origin. Zo kunnen we het hier bij de game zelf houden.