Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
MetaFrame schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 10:26:
Ik krijg Origin niet eens fatsoenlijk opgestart... Maar dat kan ook aan Mavericks Beta liggen...
Ik draai op DP6 en daar werkt hij wel op.

Nou althans inclusief de boven genoemde problemen natuurlijk :P

[ Voor 11% gewijzigd door Donstil op 30-08-2013 11:30 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de game iets van 2 weken geleden gehaald, sommige dingen vallen me best tegen.
Heb bijv. een handels/electronics stad en het geld blijft maar binnen stromen, niet dat dit erg is maar had het wel wat moeilijker verwacht. Ook heb ik Great-Works aangevraagd en er staat dat het binnen minuten gereed zou moeten zijn maar ik wacht al een week.

Maar zou toch nog graag een game proberen met wat actieve Nederlanders, dus vroeg me af op wat voor server jullie spelen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:12
checkpointx schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 07:42:
Wat een slecht programmeer werk is dit zeg, resolute komt niet boven de 1600x900, terwijl ik hem via bootcamp en parallels al prima op 25zoveel kom spelen.Ook moet ik de settings lager zetten dan via bootcamp om het speelbaar te houden.

Trieste is zelfs dat hij via parallels veel beter werkt dan de native mac app. Snap niet dat ze hier die maanden extra voor nodig hadden...

FYI ik heb een imac 27" eind 2012 model, met 3,2 ghz i5 en 16 gb ram.
Imac 21" 2011 (2.7ghz i5, 6770M 512MN, 16GB ram, 256GB SSD). Mijn stad gemaakt in bootcamp is nit eens speelbaar op de laagste graphic settings op 1080p. In bootcamp geen enkel probleem.

Dit is idd bijzonder teleurstellend ....

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-09 11:01
Als ik dit zo lees kan ik beter de bootcamp partitie maar weer op mijn MBA 2012 zetten geloof ik...

Wel slecht dat ze na ongeveer een half jaar extra ontwikkelen nog steeds een product afleveren wat zo slecht werkt in verhouding tot de Windows variant...

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• checkpointx
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Riqy schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 11:41:
Als ik dit zo lees kan ik beter de bootcamp partitie maar weer op mijn MBA 2012 zetten geloof ik...

Wel slecht dat ze na ongeveer een half jaar extra ontwikkelen nog steeds een product afleveren wat zo slecht werkt in verhouding tot de Windows variant...
Windows variant was in het begin ook knudde, maar blijft onverklaarbaar, temeer dat hij 10 dagen voor de oorspronkelijke release datum naar Augustus is verplaatst. Dit hadden ze beter kunnen/moeten doen. Daarnaast was een offline modus ook leuk geweest..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauz1978
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:57

Mauz1978

Console War Veteran

Ik moet zeggen dat ik, na drie maanden het spel niet hebben aangeraakt, me toch weer vermaak met Sim City. En het grensprobleem is ietwat opgelost met de no border mod wat echt heel simpel te installeren is.

http://community.simtropo...outside-citybox-70-ready/

Ik gooi de sewers daar, pas wat snelwegen aan voor meer/minder toegangswegen naar mn stad. Maar voor een stadion is het ook handig buiten je stad te plaatsten, de kosten en inkomsten blijven gewoon voor je stad. Aan te raden! 5mb, unzippen, setup uitvoeren, klaar!

Something under the bed is drooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostley
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-08-2024
Bospa01 schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 11:31:
[...]

Imac 21" 2011 (2.7ghz i5, 6770M 512MN, 16GB ram, 256GB SSD). Mijn stad gemaakt in bootcamp is nit eens speelbaar op de laagste graphic settings op 1080p. In bootcamp geen enkel probleem.

Blij om te lezen dat ik niet de enige ben met dit issue.
Onder bootcampende Win 7 install geen enkel probleem, alles op high 1080p
Met OS-x op dezelfde settings is het onspeelbaar... ;(

PSN ID: Ancta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaVeFiSh
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-03 14:26
Ghostley schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 23:15:
[...]

Blij om te lezen dat ik niet de enige ben met dit issue.
Onder bootcampende Win 7 install geen enkel probleem, alles op high 1080p
Met OS-x op dezelfde settings is het onspeelbaar... ;(
Ik heb het vandaag ook geïnstalleerd op mijn mac (3.4Ghz i7, 16GB, 6970M 2GB en een 256GB SSD) en hier draait het als een zonnetje op 1080p tot nu toe. Zal morgen nog ff verder testen door wat volgebouwde cities in te laden.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/cavefish-2679/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06:36

JoepW

iRacer & Home Assistant

Misschien is dit iets voor de hogere resoluties: http://answers.ea.com/t5/...y-Resolutions/m-p/1464329

En verder zie ik dat her en der mensen met een i7 wel en met een i5 of i3 processor niet tevreden zijn over de performance....

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSD1982
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-09 10:26
Performance is bedroevend. Ik moet de settings ook lager zetten als in Windows. Waar ik mij het meest aan stoor is de muis die later reageerd dan dat ik klik. Heel vervelend met het bouwen van je stad. Iemand anders dit ook gemerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goodfellas
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07-05 12:39
Ja dat heb ik ook, maar zijn dat niet gewoon performance issues? Ik bedoel het ziet er bij mij prima uit op 1680 met settings op med-high. Zolang ik niets doe draait het ook soepel. Maar het zonen of aanleggen van wegen hapert en er zit soms een vertraging tussen klikken en registratie.

Oh ja, heb een I7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren ook geinstalleerd op OS X, wekt hier prima op een Mac Pro uit 2009. Veel handiger dan steeds dat gefrut met Bootcamp.

Heb het idee dat ik met SimCity OS X net iets verder het beeld kan inzoomen en de huizen, bordjes net wat anders worden weergegeven dan met de Windows versie. Dit weekeind nog eens beter vergelijken.

Iemand anders ook meer verschillen opgevallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:32

HaterFrame

Well... Poo came out!

Donstil schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 11:29:
[...]
Ik draai op DP6 en daar werkt hij wel op.
Nou althans inclusief de boven genoemde problemen natuurlijk :P
Ik heb ook DP6, welke setup heb je?

Ik draai t op een macbook pro ret 15" i7, 16gb mem...

Origin start niet op, het schermpje om in te loggen verschijnt een fractie van een seconde en is dan weer weg.
update
Inmiddels heb ik Origin aan de praat en zowaar start Simcity op, maar dan!....
Alleereerst krijg ik een fullscreen window en in het menu kan ik niets aanklikken :/

Gaat allemaal weer soepeltjes.

[ Voor 19% gewijzigd door HaterFrame op 31-08-2013 12:19 ]

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:27
Verwijderd schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 11:29:
Heb de game iets van 2 weken geleden gehaald, sommige dingen vallen me best tegen.
Heb bijv. een handels/electronics stad en het geld blijft maar binnen stromen, niet dat dit erg is maar had het wel wat moeilijker verwacht. Ook heb ik Great-Works aangevraagd en er staat dat het binnen minuten gereed zou moeten zijn maar ik wacht al een week.

Maar zou toch nog graag een game proberen met wat actieve Nederlanders, dus vroeg me af op wat voor server jullie spelen? :)
Europe West 5 momenteel in 2 regio's. Echter zijn de inkomsten voor mij zo hoog bij meerdere steden dat de lol er wel af is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Piwi_
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:27
MetaFrame schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 10:52:
[...]

Ik draai t op een macbook pro ret 15" i7, 16gb mem...

Origin start niet op, het schermpje om in te loggen verschijnt een fractie van een seconde en is dan weer weg.
update
Inmiddels heb ik Origin aan de praat en zowaar start Simcity op, maar dan!....
Alleereerst krijg ik een fullscreen window en in het menu kan ik niets aanklikken :/

Gaat allemaal weer soepeltjes.
Hier werkt Origin ook niet meer na een upgrade naar DP6, risico van een beta natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:32

HaterFrame

Well... Poo came out!

Het vreemde is dat het 1x na het installeren werkt en daarna is het weer kaput!

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Piwi_
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:27
MetaFrame schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 14:30:
Het vreemde is dat het 1x na het installeren werkt en daarna is het weer kaput!
Vraag mij af hoe je Simcity dan nu kan spelen? Gewoon niet meer? :( Downgraden gaat i.i.g. niet

Edit: Ik heb een oplossing gevonden: http://forum.ea.com/eaforum/posts/list/15/9683454.page
Edit 2: Die bij mij niet schijnt te werken

Toevallig iemand die de Origin Beta voor OSX ergens wil delen of een link heeft die wel op DP6 werkt?

Edit 3:
Dit lost het probleem op. Origin heeft daarnaast langs van zombieSessies waardoor het ook nog nodig is je mac te rebooten
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
1. Full uninstall of Origin (delete all prefs, etc...) (AppCleaner)
2. Run Origin, skipping 1st authentication request
3. Click "Install Helper" and authenticating
4. Upon running, immediately go to Prefs -> General -> Check box "Origin Beta Participation"
5. Quit Origin
6. Start Origin 
7. Popup appears showing install of Origin update (beta).
8. Install gets stuck. After some time, Force Quit
9. Start Origin again

[ Voor 63% gewijzigd door _Piwi_ op 31-08-2013 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bpow
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-09 19:44
Iemand het spel al op een Macbook late 2008 (2.4ghz) laten draaien en mij kan vertellen of het een beetje speelbaar is?

[ Voor 3% gewijzigd door Bpow op 31-08-2013 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grwl
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-09 14:58
Bpow schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 16:49:
Iemand het spel al op een Macbook late 2008 (2.4ghz) laten draaien en mij kan vertellen of het een beetje speelbaar is?
Ik speel het soms op een macbook pro mid 2010. Daar moet ik alle settings op low zetten. En dan gaat het nog niet zo vlot en ziet het er ook niet uit.
Ik vermoed dus van niet, sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
MetaFrame schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 10:52:
[...]

Zowel op de iMac als MBP draai ik hem, had geen Origin geïnstalleerd toen ik naar DP6 updaten en heb hem dus vers geïnstalleerd .
Misschien dat dit nog wat uitmaakt?

iMac : 2012 i7 3.x / 16gb / 256gb SSD / 2tb / ATI 6990.
MBP : 2011 i7 2,4 (quad) / 8gb / 120 gb SSD / ATI 6750

Op alle twee draait het prut trouwens, perfect onder bootcamp, ruk onder OSX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZTeeVeR
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-08 10:05
Snelle vraag, is er ergens een goede strategy site? ik heb eigenlijk alleen deze nog voor optimaal traffic management:

http://www.rerolled.org/s...039&viewfull=1#post128039

Dell XPS L702X, Ci72620M, 6GB, Geforce GT 550M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaVeFiSh
Ook ik ben gister tegen 2 vervelende de dingen op Mac OS aangelopen. De eerste is dingen aan klikken met de muis, dit klinkt als een functionaliteit waarvan je zou verwachten dat dit niet heel complex moet zijn. Ik heb helaas het probleem dat ik soms wel 3 keer op iets moet klikken voordat je het selecteert (ik heb geen last van lag of haperingen en dergelijke) en dit geld voor alle onderdelen die je kunt bouwen (wegen,gebouwen,etc.) en niet de menu's...die werken wel goed. Het 2e was een memory overflow foutmelding waardoor uiteraard het hele spel eruit knalde, opzich was ik weinig kwijt (denk 1 minuut van mijn werk) maar hoop dat het hierbij gaat blijven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
Zou je willen posten wat voor Mac je hebt ivm het spelen zonder haperingen ?

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaVeFiSh
Bospa01 schreef op zondag 01 september 2013 @ 15:34:
Zou je willen posten wat voor Mac je hebt ivm het spelen zonder haperingen ?
Sure:

Imac 27" (mid 2011 model)
Processor: 3.4 Ghz i7
Memory: 16GB 1333Mhz DDR3
Graphics: AMD Radeon HD 6970M 2048 MB
Software: OS X 10.8.4

Verder heb ik de volgende ingame instellingen:

Screen resolution: 1920 x1080
Full Screen: On
Lightning: High
Textures: High
Shadows: Medium
Geometry: High
Animation Detail: Medium
Tilt Shift: Less
Anti Aliasing: Off
Frameratecap: 30 fps
Vsync: Yes
UI Scale: Helemaal links
Filter: Off

Vind trouwens nog steeds dat ze echt die map size omhoog moeten gooien, is gewoon te weinig ruimte om er een fatsoenlijke stad van te maken.

[ Voor 10% gewijzigd door CaVeFiSh op 01-09-2013 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
CaVeFiSh schreef op zondag 01 september 2013 @ 19:49:
[...]

Sure:

Imac 27" (mid 2011 model)
Processor: 3.4 Ghz i7
Memory: 16GB 1333Mhz DDR3
Graphics: AMD Radeon HD 6970M 2048 MB
Software: OS X 10.8.4

Verder heb ik de volgende ingame instellingen:

Screen resolution: 1920 x1080
Full Screen: On
Lightning: High
Textures: High
Shadows: Medium
Geometry: High
Animation Detail: Medium
Tilt Shift: Less
Anti Aliasing: Off
Frameratecap: 30 fps
Vsync: Yes
UI Scale: Helemaal links
Filter: Off

Vind trouwens nog steeds dat ze echt die map size omhoog moeten gooien, is gewoon te weinig ruimte om er een fatsoenlijke stad van te maken.
Mijn iMac heeft ook die set-up maar vind hem toch verre van ideaal spelen.
Op Bootcamp loopt hij veeel beter.

(Met alles op High en AA aan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Nou ik blijf bij de PC. Op de mac heb ik veel lag.
Het viel me trouwens gisteren op dat ook zelfs op mijn dikke Game PC de boel langzaam wordt. Vooral slopen en in Sandbox mode staat zo ongeveer de hele PC stil na een paar keer mijn tegoed ophogen. Slechte code optimalisering, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beOnt
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 16:02
Ik krijg die recycling echt niet aan de praat.
1 recycling center haalt 6000 bakken op
Met 2 recycling centers haal ik ook maar +/- 6000 bakken op.

Ik snap het echt niet, de opslagplaatsen zijn ook niet vol.
Ik dacht dat het probleem oorspronkelijk bij mijn verkeer lag, maar dat is sinds de laatste update geen probleem meer.

Ik heb hetzelfde probleem ook met gewoon afval, dit terwijl er meer dan genoeg resources beschikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LegeBoekenkast
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16-09 13:50
Bospa01 schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 11:31:
[...]

Hier hetzelfde. Ik heb dezelfde specs maar de performance is om te janken, in bootcamp loopt hij als een zonnetje.

Heb daarnaast er veel problemen met klikken, soms moet ik 3 keer klikken om wegen te kunnen uprgaden. Erg frustrerend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:38
LegeBoekenkast schreef op maandag 02 september 2013 @ 16:45:
[...]

Hier hetzelfde. Ik heb dezelfde specs maar de performance is om te janken, in bootcamp loopt hij als een zonnetje.

Heb daarnaast er veel problemen met klikken, soms moet ik 3 keer klikken om wegen te kunnen uprgaden. Erg frustrerend!
Ah ben niet de enige, daar erger ik mij ook dood aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
tiswat schreef op maandag 02 september 2013 @ 17:41:
[...]

Ah ben niet de enige, daar erger ik mij ook dood aan.
Idd, zie http://forum.ea.com/eafor.../15/9687952.page#29993974

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Krijgen jullie ook elke keer zo'n irritant schermpje over "Origin in game" bij het opstarten van SC op Mac?
Afbeeldingslocatie: http://spaghetticoder.org/Origin-in-game.png

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16-09 13:39
Moeten alle klachten en problemen met de Mac versie niet gewoon in het Klachten en Problemen topic geplaatst worden? [SimCity] Klachten en problemen Ik zie nu allemaal berichten voorbij komen die volgens mij niet echt voor dit topic bedoelt zijn, of zie ik dat verkeerd?

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Goed id idd. Let's play ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aivy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-06 08:13
Vraag: Hoe veel mensen hier spelen simcity en hoe veel uur ongeveer per week ??

Ik zelf ben na Update 7 ( op PC) toch weer vrijsnell gestop toch nog iets te byggy voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
Ik ben ook alweer vrijwel gestopt. Het gaat te makkelijk om geld te verdienen en er zijn nog steeds veel teveel bugs. En ik vind het verkeer niet eens zoveel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 15:38

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Soepstengel schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 14:00:
Moeten alle klachten en problemen met de Mac versie niet gewoon in het Klachten en Problemen topic geplaatst worden? [SimCity] Klachten en problemen Ik zie nu allemaal berichten voorbij komen die volgens mij niet echt voor dit topic bedoelt zijn, of zie ik dat verkeerd?
Mee eens.

Modbreak:De pc problemen en klachten horen in dat topic. Dit geldt natuurlijk ook voor de Mac-versie. Hou dit topic schoon van dat soort reacties.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-09 18:43

Snippertje

Light up your life

Aivy schreef op woensdag 04 september 2013 @ 08:55:

Ik zelf ben na Update 7 ( op PC) toch weer vrijsnell gestop toch nog iets te byggy voor mij.
Speel het toch wel een aantal uur per week, maar ik vind het echt ongelooflijk jammer dat meerdere steden in je eentje runnen gewoon niet te doen is. Als ik brandweerwagens van mijn ene naar de andere stad wil sturen, moet ik eerst de andere stad laden. Daarnaast houden de steden ook niet realtime van elkaar bij wie wat heeft, want als ik de ene stad laadt heeft de andere opeens stroom nodig of water tekort. Laad ik de stad dan weer, is het probleem weer verholpen. Ook het migreren van arbeiders gebeurd amper, waardoor het onmogelijk is een arbeidersstad en een industrie stad te hebben.

Tel daarbij op dat het verkeer in een casino stad gewoon niet te doen is, vervuiling amper weg te krijgen is en je veel te weinig ruimte voor je stad hebt. Dan ben ik voorlopig wel weer even klaar met simcity.

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16-09 13:39
Aivy schreef op woensdag 04 september 2013 @ 08:55:

Ik probeer het zo af en toe eens. Haal mijn uitdagingen nu vooral uit het maken van leuke en mooie steden inplaats van grid steden, dat maakt het voor mij een stuk leuker. Verkeer is wel degelijk een verbetering naar mijn mening, al is het alleen maar omdat vuilniswagens etc. niet meer (zo vaak) achter elkaar aan rijden. Desalniettemin kan het echt wel een heel stuk beter! Ben op dit moment ook veel bezig met bruggen (geen tunnels, want die doen het bijna nooit bij mij i.v.m. het water) en ben nog een beetje aan het uitzoeken hoe je dit het beste kan gebruiken.

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mils
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05:47
Ik erger me ook aan het verkeer op de snelwegen tussen de verschillende steden.

Als je speelt met bijv. stad 1; dan staat het verkeer muurvast op de snelweg naar stad 2.

Wanneer je dan direct switcht naar stad 2; dan staat er helemaal geen file van stad 1 richting stad 2?

WP: Ecodan PUHZ-SW50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erpeet
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-09 14:59

Erpeet

Origin: Waterfles_NL

Deze week na de update ook weer begonnen. Alles werkt wel weer beter onder andere het verkeer. Alleen jammer dat de regio waarin ik ben gestart, na een paar dagen grotendeels bestaat uit spooksteden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:04

The_Worst

Unox

Deze week na de update ook weer eens een keer begonnen. Ik ben nu vooral bezig om steden in de Sandbox te bouwen. Beetje experimenteren met bepaalde indelingen zonder dat je oog hoeft te houden op het budget. Andere manier van spelen maar best leuk.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Gister ben ik gestart met een olie stad. Daar wordt plastic mee gemaakt. Maar ik ben ook verder aan het kijken naar meer mogelijkheden om geld te verdienen, ook wanneer de olie op is. Hieronder een video van m'n olie stad(je)

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=d3aOWoUDyb0&feature=youtu.be]

...

• Suicyder
Luxicon schreef op donderdag 05 september 2013 @ 12:43:
Gister ben ik gestart met een olie stad. Daar wordt plastic mee gemaakt. Maar ik ben ook verder aan het kijken naar meer mogelijkheden om geld te verdienen, ook wanneer de olie op is. Hieronder een video van m'n olie stad(je)

...
Wat ik over het algemeen doe in een nieuwe regio is olie gebruiken om bijvoorbeeld een processorstad te financieren, zodra de olie dan op is kan ik er mooi huizen etc neer ploffen :P
Ik kies vaak olie omdat die amper grondvervuiling opleveren, ore en coal laten een bak rommel achter en moet je eerst maanden er parken op parkeren om eraf te komen.

• Luxicon
Processoren traden schijnt veel geld op te leveren ja.
Dat lijkt me wel wat om erbij te plaatsen.
Levert dit ook winst op wanneer je alle benodigdheden inkoopt en de geproduceerde processoren verkoopt?
Ik heb naast olie, enkel ervaring met een kolenmijn.

...

• Suicyder
Alleen processoren geen idee. Ik kocht alloy/plastic in (en haalde die bij recyclen op), maakte zelf de processoren en daarmee maakte ik weer computers (en een paar TV's).

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-09 15:11

SpamLame

niks

Luxicon schreef op donderdag 05 september 2013 @ 12:50:
Processoren traden schijnt veel geld op te leveren ja.
Dat lijkt me wel wat om erbij te plaatsen.
Levert dit ook winst op wanneer je alle benodigdheden inkoopt en de geproduceerde processoren verkoopt?
Ik heb naast olie, enkel ervaring met een kolenmijn.
Moet je even uitpluizen, zelf produceren kost namelijk ook geld, in de vorm van een recycle plant/oil plant & refinery/ore mine & melter.
En dat zijn alleen de componenten om de grondstoffen te maken voor CPU's.
Daarnaast ben je geld kwijt voor extra Power/Sewage/Water om alle productielijnen te voorzien.

Als voorbeeld, direct na de release had ik een stad die op Computers (geloof 5 Computer plants + ondersteunde plant en utilities) draaide.
In eerste instantie had ik genoeg Olie om zelf plastic te maken.
Nadat dat op was moest ik Olie importeren, later ben ik plastic gaan importeren om de refinery's kwijt te raken. Al die tijd heb ik alloy geïmporteerd vanweg gebrek een resources op mijn eigen plot.

Na een update blijkt de prijs van TV's hoger te zijn dan computer waarop ik de produktielijnen heb uitgewisseld zodat ik meer kon verdienen.

Volgens mij zijn de prijzen momenteel ongunstig om alle grondstaffen voor een TV (CPU/Plastic/Alloy (als ik me niet vergis) te importeren, maar dat je beter ruwe grondstoffen kan importeren en omzetten.

Moraal van het verhaal, voor elk plot zal je uit moeten zoeken wat het gunstigste is om op te zetten aan produktie. Misschien is het zelfs gunstiger om geen produktie op te zetten en het bij RCI te houden evnt. aangevult met cultuur/casino.

• Luxicon
Oke top,duidelijke uitleg. Ik ga er even over nadenken wat te doen als de olie op is, maar er zijn zo te horen mogelijkheden genoeg. :)

...

• SpamLame

SpamLame

niks

Correct, meeste simple is om olie te importeren als dat kosten/baten technisch kan natuurlijk.
Of het uit kan merk je snel genoeg als je naar de -schiet op je maandelijkse trading rapporten ;)

• Riqy
Je kan ook altijd nog ombouwen naar een toeristen stad, daar verdien je ook zeker weten genoeg mee als je het goed doet.

Heb zelf een toeristenstad met momenteel:
- Winkels
- Simpel Casino
- Expo Center (de kleine)
- Pretpark

en verdien hiermee standaard 6-8k per uur met daarbovenop nog tussen de 150-250k per dag.

Hierbij moet je wel goed op je openbaar vervoer letten, de mensen moeten wel bij de bovengenoemde zaken kunnen komen zonder auto en ze moeten je stad in kunnen komen...

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

• Ferio
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-08 20:39
Hoe is simcity inmiddels? Heb het al maanden niet aangeraakt.. :)

• Riqy
Ik zou zeggen: lees de berichten in de afgelopen paar pagina's even terug, dan weet je het...

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creapYYY
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-09 20:30
Gisteren sinds weken weer Simcity gestart en ik merk dat het een stuk leuker is geworden, mede doordat je met bruggen en tunnels het verkeer veel beter kan 'sturen' :).

Ik was zo weer drie uur verder :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Riqy schreef op donderdag 05 september 2013 @ 13:44:
Je kan ook altijd nog ombouwen naar een toeristen stad, daar verdien je ook zeker weten genoeg mee als je het goed doet.

Heb zelf een toeristenstad met momenteel:
- Winkels
- Simpel Casino
- Expo Center (de kleine)
- Pretpark

en verdien hiermee standaard 6-8k per uur met daarbovenop nog tussen de 150-250k per dag.

Hierbij moet je wel goed op je openbaar vervoer letten, de mensen moeten wel bij de bovengenoemde zaken kunnen komen zonder auto en ze moeten je stad in kunnen komen...
Goed idee om in een stad uit te proberen. :)

Wat ik minder handig vind is de 'handel' met andere steden.
De enige manier die ik tot dusver zie om te handelen is naar een andere stad te switchen en dan goederen cadeau te doen, maar dat is verre van ideaal (dat is niet echt handel), gezien de beperkte ruimte in een stad. Is er overigens een manier om goederen te ruilen zonder van stad te switchen?
Zo heb ik nu een stad waar nagenoeg geen water is...

Nog een opmerkelijk punt is de grote constructie. De stad die deze gestart is kan deze zien terwijl deze in opbouw is, maar vanuit ieder andere stad is er geen grote constructie te zien?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpamLame

SpamLame

niks

Luxicon schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 21:28:
[...]

Goed idee om in een stad uit te proberen. :)

Wat ik minder handig vind is de 'handel' met andere steden.
De enige manier die ik tot dusver zie om te handelen is naar een andere stad te switchen en dan goederen cadeau te doen, maar dat is verre van ideaal (dat is niet echt handel), gezien de beperkte ruimte in een stad. Is er overigens een manier om goederen te ruilen zonder van stad te switchen?
Klopt die heb ik ook niet echt gevonden, giften of de global market zijn denk ik je enige opties
Zo heb ik nu een stad waar nagenoeg geen water is...
Water kan je inkopen van een andere stad tenzij je dat expliciet uitgezet hebt, dit de je per waterproduktieeenheid.
Als je je stadhuis eenmaal hebt uitgebreid met een utility vleugel dan kan je water produceren met een waste treatment facility. Deze neemt sewage aan en geeft water terug aan de bode. Dit duurt even voordat het duidelijk zichtbaar is, maar dan heb je in principe een oneindige watervoorraad.
Nog een opmerkelijk punt is de grote constructie. De stad die deze gestart is kan deze zien terwijl deze in opbouw is, maar vanuit ieder andere stad is er geen grote constructie te zien?
Dit is een bug die al langer bekend is hoewel je overige steden de great work ook pas na een tijdje zien, eerlijk gezegt weet ik niet of dit in u7 verholpen zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
SpamLame schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 21:40:
[...]

Klopt die heb ik ook niet echt gevonden, giften of de global market zijn denk ik je enige opties
Helaas. Al kan ik snappen dat het niet zozeer wenselijk is je stad doorloopt, terwijl je niet aanwezig bent.
Het lijkt mij beter als je zelf kan bepalen of je steden die je op dat moment niet bestuurd, door kunt laten gaan, zodat er tussen in ieder geval je eigen steden gehandeld kan worden.
Met het nadeel je de stad niet actief bij kunt sturen.
Water kan je inkopen van een andere stad tenzij je dat expliciet uitgezet hebt, dit de je per waterproduktieeenheid.
Als je je stadhuis eenmaal hebt uitgebreid met een utility vleugel dan kan je water produceren met een waste treatment facility. Deze neemt sewage aan en geeft water terug aan de bode. Dit duurt even voordat het duidelijk zichtbaar is, maar dan heb je in principe een oneindige watervoorraad.
Dat wist ik niet, super! :)
Dit is een bug die al langer bekend is hoewel je overige steden de great work ook pas na een tijdje zien, eerlijk gezegt weet ik niet of dit in u7 verholpen zou zijn.
Op die manier. Nou mooi dat het toch werkt. Dat zou echt niet leuk zijn als grote constructies niet voor iedere stad te zien is.

...

• Nielster
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-09 16:03
Ik heb Sim City door middel van bootcamp kunnen spelen op mijn Macbook Pro (early 2011). Wel moest ik lightning uitzetten om het speelbaar te houden. Zou het helpen als ik mijn ram geheugen een upgrade geef? Momenteel heb ik 4gig in mijn Macbook Pro zitten. Of moet Sim City het echt hebben van de kracht van mijn grafische kaart?

Ik wil Sim City graag weer eens spelen nu deze ook voor de Mac beschikbaar is.

• Donstil
  • Niet online
Ik zit met een irritant probleem.

Ik heb een Regio waarin ik en een kennisje van me spelen. Alles goed en aardig, ik heb een stad die veel winst maakt (net zoals die van hem) en wil een nieuwe beginnen.

Dus stukje land geclaimed en spelen dacht ik, nu op dat stukje grond klapt de game er continu uit.
"Je spel wordt niet goed opgeslagen, om dit te verhelpen BLA BLA". Ik heb ongeveer 2 minuten de tijd en dan komt steenvast deze melding.

Betekend dit nou dat ik met de regio niets meer kan of is hier iets tegen te doen? Onze eerste 2 steden doen het prima maar maken bakken winst dus zijn uitgespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-ash3/581844_10151889560994866_1482265415_n.jpg

Zou het dan echt gaan gebeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze gaan ons vertellen dat ze de stekker eruit trekken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Niet online
Ze gaan de mappen kleiner maken.. :P

Nee, ze willen de nieuwe expansion van simcity aansmeren.
‘Cities of Tomorrow’ expansion pack announced
http://simcitydaily.com/2...expansion-pack-announced/

[ Voor 11% gewijzigd door Arsenius op 17-09-2013 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als dat klopt is het toch fantastisch dat ze daadwerkelijk niets kunnen doen zonder dat ik me in het ootje genomen voel. We zullen zien.

• Donstil
  • Niet online
Arsenius schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 23:32:
Ze gaan de mappen kleiner maken.. :P

Nee, ze willen de nieuwe expansion van simcity aansmeren.

[...]

http://simcitydaily.com/2...expansion-pack-announced/
Dat zou het toch niet echt zijn?

"What the future holds" klinkt wel wat veel belovender.

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Nope het is future buildings.
Een aantal winkels hadden het te vroeg on-line gezet en er circuleren op inet plaatjes er van.
Ik heb weer eens een toeristenstad gebouwd, zonder industrie maar wel een handels depot voor vracht en ondanks dat de advisor constant roept dat er niet genoeg vrachtproducenten zijn loopt de biel als een trein en ik verdien geld als water. Maar ja, nu is de boel in balans en de srad vol, dus is de uitdaging is er weer af ;(

• snowD
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11-09 17:35
is dat een .. straat in de lucht? wutt..

• Riqy
Waar kan ik mijn geld terugvragen, ik voel me opgelicht...

Wel een dikke expansion (die vast weer 20-30 eu moet kosten) maar geen fatsoenlijk werkend spel na inmiddels 7 maanden...
Vind dit echt te schandalig voor woorden...

My iRacing

• martijn.s
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 18:27
Vooralsnog geen bigger maps of ofline mode...

Preview van Cities of the Future:
https://www.youtube.com/w...er_embedded&v=vDDYP7cdUKo

[ Voor 3% gewijzigd door martijn.s op 19-09-2013 16:19 ]

Zou er iemand zijn die die expansion gaat kopen? Volgens mij mogen ze blij zijn als ze 17 kopieën verkopen :+

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Jump
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-07 00:10
Ik denk dat ze er meer van verkopen dan je zou durven denken, jammergenoeg.

internix.be

Verwijderd

Jump schreef op donderdag 19 september 2013 @ 17:29:
Dit inderdaad. Het is toch jammer dat je als consument geen mogelijkheid hebt meer druk te zetten dan extra meuk niet kopen. EA heeft het geld nu eenmaal binnen.

Wat betreft de fixes kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat het meer zoethouders zijn dan dat er echt een effort gemaakt wordt om dingen significant te verbeteren.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2013 17:45 ]

Jump schreef op donderdag 19 september 2013 @ 17:29:
Ja, het was ook maar wishful thinking :-(
Het is jammer dat EA zich niets aan hoeft te trekken van de consumenten (wat Camacha ook zegt).

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Wat een klap geld om meer mensen per m2 kwijt te kunnen in te kleine steden!!!! :N
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/22265537/simcity/wateengeld.png

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ik dacht ik check dit topic weer eens na z'n 7 maanden om te kijken of het spel al speelbaar is. Dus geen DRM, grotere mappen, functioneel wegensysteem, regio die werkt...
Tot over een halfjaar. :P

PS: F U EA en je DLC. :/

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 08:02
lol €40 voor een stukje DLC dat 1 op 1 gejat is van anno 2040.

TheS4ndm4n#1919

• Bossie
RocketKoen schreef op donderdag 19 september 2013 @ 22:14:
Ipv dat ze eerst de mac client speelbaar maken ... |:(

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:47
RocketKoen schreef op donderdag 19 september 2013 @ 22:14:
2070 :-)

En ik moest ook direct denken aan Anno... denk dat ik die weer eens ga spelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

40 euro _O- Wat een droeftoeters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creapYYY
migchiell schreef op donderdag 19 september 2013 @ 23:33:
[...]

2070 :-)

En ik moest ook direct denken aan Anno... denk dat ik die weer eens ga spelen!
Ik heb me echt vermaakt met dat spel. De muziek alleen al tijdens het spelen, geweldig _/-\o_

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Eindelijk weer eens opgestart sinds vanaf een week na de release niet meer aangeraakt te hebben. Het blijft een leuk spel om zo nu en dan even naar terug te vallen. Maar wat is de Mac client een intens drama. Zelfs op low draait het beroerd, waarbij de Windows client nog acceptabele kwaliteit laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielster
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-09 16:03
Iemand met kennis/ervaring die mijn vraag zou kunnen beantwoorden? :)
Nielster schreef op donderdag 12 september 2013 @ 19:21:
Ik heb Sim City door middel van bootcamp kunnen spelen op mijn Macbook Pro (early 2011). Wel moest ik lightning uitzetten om het speelbaar te houden. Zou het helpen als ik mijn ram geheugen een upgrade geef? Momenteel heb ik 4gig in mijn Macbook Pro zitten. Of moet Sim City het echt hebben van de kracht van mijn grafische kaart?

Ik wil Sim City graag weer eens spelen nu deze ook voor de Mac beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KISS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-08 13:28

KISS

Keep It Simple St*pid

@Nielster,
Zelf heb ik SimCity eerst gespeeld op een NVidia Quadro FX1500.
Dit zag er niet echt fraai uit... helemaal niet eigenlijk.
Toen een 'echte (redelijke) spelletjeskaart' aangeschaft en voilà, toen zag het er wel mooi uit.
Of het er sneller door geworden is?
Nou nee, want het was en is gewoon snel genoeg.

Dit is een 'Windows ervaring', maar misschien heb je er wat aan.

Win10 / Gigabyte GA-990FXA-UD3 / AMD Phenom II X6 1100T / 32GB Corsair DDR3 / MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G / 1x Samsung 850 EVO 250GB + 2x Samsung 1,5TB SATA / DELL U2515H+HP1940 / Sony FH-7mkII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Nielster schreef op zondag 22 september 2013 @ 17:42:
Iemand met kennis/ervaring die mijn vraag zou kunnen beantwoorden? :)

[...]
Op mijn Macbook pro retina late-2012 (zonder verdere grafische updates, du's met zo'n intel dingetje) is SC in windows (bootcamp) goed speelbaar op 1440x900. Wel met lighting uit, en de settings niet zo heel hoog, maar ik kan gewoon lekker steden bouwen.

Onder OS X is het een groot drama. Zelfs met alles low op 1200x800 is het niet speelbaar. Gewoon niet aan beginnen.

LootBoxSurvivor

Hey, zo te zien is het spel nog steeds niet speelbaar? Wel frappant want ik zag een expansion pack, toen ik de prijs wilde checken. Maar deze was nog 59.95 op de ea site. Wel jammer het lijkt me een tof spel, maar ik gun EA het geld niet als het een kut spel is. Met kut bedoel ik dan dat ze het niet fatsoenlijk laten werken.

En dan nu die expansion zodat je geld kan graaien, want natuurlijk moet je de hoogte in als je map voor de stad te klein is.

EA = droefnis alom.

• ProudElm
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05:57
vind het spel nu heerlijk spelen.. Maar ja.. vond het in et begin al wel redelijk te doen, nu alleen maar beter geworden.. but hey, thats me

oh ja, die expensions, nog niks van gekocht.. vind ik niks aan:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vraagje ik weet niet hoe ik de cheats in simcity 2013 moet in voeren kan er iemand me helpen ik zou graag mijn geld omhoog willen doen kan er iemand mer aub helpen :) :) :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadradial
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 01-08 14:49
Verwijderd schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 19:19:
vraagje ik weet niet hoe ik de cheats in simcity 2013 moet in voeren kan er iemand me helpen ik zou graag mijn geld omhoog willen doen kan er iemand mer aub helpen :) :) :) :)
WTF? 8)7

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Verwijderd schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 19:19:
Google!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• One2Move
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15-11-2023
LootBoxSurvivor schreef op woensdag 25 september 2013 @ 23:13:
Hey, zo te zien is het spel nog steeds niet speelbaar? Wel frappant want ik zag een expansion pack, toen ik de prijs wilde checken. Maar deze was nog 59.95 op de ea site. Wel jammer het lijkt me een tof spel, maar ik gun EA het geld niet als het een kut spel is. Met kut bedoel ik dan dat ze het niet fatsoenlijk laten werken.

En dan nu die expansion zodat je geld kan graaien, want natuurlijk moet je de hoogte in als je map voor de stad te klein is.

EA = droefnis alom.
Dat was ook het eerste dat mij te binnen schoot. Ik vraag me trouwens af hoe het straks gaat werken als je een buurman hebt met die expansions en spelers zonder..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CB org
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-08 17:08
http://www.simcity.com/en_US/blog/article/state-of-simcity

Geen grote steden door performance issues :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkDePoema
  • Registratie: Oktober 2005
Ai, zoals het daar staat klinkt het wel heel definitief. Dit gaat veel spelers ervan weerhouden het spel (weer) op te pakken, als ik me de laatste pagina's in dit topic goed herinner. Ikzelf heb het na release ook maar 1 maand gespeeld, en na de laatste update weer geprobeerd. Maar zonder grotere maps lukt het mij niet om er de good old SimCity-feel bij te krijgen. Jammer, jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creapYYY
HenkDePoema schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 16:24:
[...]

Ai, zoals het daar staat klinkt het wel heel definitief. Dit gaat veel spelers ervan weerhouden het spel (weer) op te pakken, als ik me de laatste pagina's in dit topic goed herinner. Ikzelf heb het na release ook maar 1 maand gespeeld, en na de laatste update weer geprobeerd. Maar zonder grotere maps lukt het mij niet om er de good old SimCity-feel bij te krijgen. Jammer, jammer.
Dan ben ik er ook definitief klaar mee. Al maken ze zich daar vast niet druk om, geld hebben ze toch al van me ontvangen |:( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beOnt
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 16:02
creapYYY schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 16:29:
[...]

Dan ben ik er ook definitief klaar mee. Al maken ze zich daar vast niet druk om, geld hebben ze toch al van me ontvangen |:( .
Hier hetzelfde.
Spijtige zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creapYYY
beOnt schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 16:31:
[...]

Hier hetzelfde.
Spijtige zaak.
Toch heb ik me in de eerste maand echt vermaakt met het spel. Uren vlogen voorbij, het is alleen het constante gekloot met het traffic en de te kleine ruimte die het voor mij verpest hebben. Volgende release wacht ik eerst af, al kan dat nog wel een paar jaar duren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMPJ
  • Laatst online: 12-09 20:40
En bij deze ben ik dan ook afgehaakt... Wat een ellende daar bij EA zeg :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-09 18:43

Snippertje

Light up your life

1 maand flink gespeeld, maar kleine maps was echt heel erg jammer. Hoopte het weer op te pakken met grote maps, want de connectiviteit met andere steden als je alleen speelt is een drama...

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zonde hoor. Ook al had ik het spel gepreorderd (dom), ik heb het bij release na 2 uur spelen weer opzij gelegd in afwachting op grotere steden, ervanuitgaande dat die toch wel zouden komen, maar blijkbaar is het zo brak geprogrammeerd dat dat niet mogelijk is.
Jammer. Had ik toch maar op de geld-terug-actie van de eerste week in moeten gaan in plaats van goede hoop te hebben.

Laten we maar hopen dat de offline-optie er in ieder geval wel in komt, zodat modders kunnen proberen om grotere maps mogelijk te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Dat wordt dan duimen voor een off-line mode en een mod die WEL buiten de city-grenzen werkt. :+
En ik snap dat performance geneuzel niet ik heb een i5 en een i7 bak en op beide draait het allemaal prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:11
Idd. ze kunnen toch simpelweg je systeem testen en gebaseerd daarop de mapsize aanpassen? Het is gewoon een kwestie van niet willen, niet van niet kunnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:39

Auredium

Informaticus Chaoticus

Ze hebben gewoon zo dicht mogelijk bij een 'The SIms' ervaring willen komen met waarschijnlijk als einddoel een integratie tussen the sims en simcity. Het gevolg is dat je nu individuele personen kunt tracken en auto's kunt tracken maar dat vervolgens de sim zoveel 'kracht' kost schijnbaar dat het te moeilijk is om grotere steden te maken.

Incidenteel ben ik iemand die SimCity Societies heeft en ik kan je vertellen dat deze twee Simcities veel met elkaar gemeen hebben zo kon je bij societies ook mensen tracken bijvoorbeeld en was het 'bouwgebied' ook vrij beperkt. De twee wijken feitelijk niet veel van elkaar af in dat oogpunt. Het verschil i dat SimCity wel nog wat reken en gokwerk doet met gebouwen e.d. en daardoor de stad 'leeft' Maar als je de cityviews naast elkaar legt dan zie je dat er op dat gebied toen al veel gelijk was qua bouwgebied en graphics.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Laatst online: 25-08-2021
Auredium schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 20:58:
Ze hebben gewoon zo dicht mogelijk bij een 'The SIms' ervaring willen komen met waarschijnlijk als einddoel een integratie tussen the sims en simcity. Het gevolg is dat je nu individuele personen kunt tracken en auto's kunt tracken maar dat vervolgens de sim zoveel 'kracht' kost schijnbaar dat het te moeilijk is om grotere steden te maken.

Incidenteel ben ik iemand die SimCity Societies heeft en ik kan je vertellen dat deze twee Simcities veel met elkaar gemeen hebben zo kon je bij societies ook mensen tracken bijvoorbeeld en was het 'bouwgebied' ook vrij beperkt. De twee wijken feitelijk niet veel van elkaar af in dat oogpunt. Het verschil i dat SimCity wel nog wat reken en gokwerk doet met gebouwen e.d. en daardoor de stad 'leeft' Maar als je de cityviews naast elkaar legt dan zie je dat er op dat gebied toen al veel gelijk was qua bouwgebied en graphics.
Dat is gewoon nie waar!

Cities in motion 2 heeft een agent systeem. Agents hebben een vast huis, vaste werkplek, vaste routines etc INC vrij in het weekend! En hier kunnen steden wel groot en mooi zijn. Dus SC5 is gewoon bullshit, ze hebben gewoon geen talent, gewoon 0,0. Vervolgens hangen ze een bullshit verhaal op wat mensen ook nog geloven ook, ongelooflijk. Er zijn zat spellen (ook oud zat) met vaste agents die WEL kloppen, want eht agent systeem in sc5 is gewoon compleet verrot, iedereen woont overal in elk huis! Dus ach, SC5 is een bagger spel dat bagger gerpogrameerd is en 0,0 design heeft. Vervolgens liegen ze gewoon over de oorzaken en het enige wat ze laten zien is dat ze geen idee hebben. Erg sneu. En societies praten we hier niet over....Zwarte bladzijde.

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BinaryRun
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-08 23:21
Werkt de mac client inmiddels goed?
Pagina: 1 ... 127 ... 131 Laatste

Let op:
Kroeg- en slowchattopic en de indeling in regions: SimCity Kroegtopic

Het grote klachten en problemen topic staat hier: [SimCity] Klachten en problemen. Ook voor de Mac!

Let op:
Gaat het om release ervaringen, kopen, Origin, cd keys of verwante zaken? Doe dat s.v.p. in [Simcity 2013] Aanschaf & Origin. Zo kunnen we het hier bij de game zelf houden.