Even met dit tooltje zitten spelen, maar hij maakt mijn tunnels niet ondergronds.. beetje lastig, overpasses gaan wel goed, iemand tips?sekeroglan schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 12:08:
[...]
Je kan er inderdaad echt leuke dingen mee doen, je moet er wel voor zitten om alles goed te kunnen aansluiten.
[afbeelding]
[afbeelding]
Iemand hier die de stoplicht hack aan de praat heeft gekregen?
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
De stoplicht- en 'bouwen buiten de stadsgrenzen'-mod's beschouw ik als hacks en heb ik niet geprobeerd.Donstil schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 22:46:
Iemand hier die de stoplicht hack aan de praat heeft gekregen?
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Daarom noem ik het ook een hackJoepW schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 23:17:
[...]
De stoplicht- en 'bouwen buiten de stadsgrenzen'-mod's beschouw ik als hacks en heb ik niet geprobeerd.
Ziet er op YouTube wel goed uit. Ik speel ook met de street mod namelijk.
Ik heb even met ea games gemailt over het gebruik mods, ik kreeg dit als reactie:
U kunt mods gebruiken op uw eigen risico.
Account worden alleen gebanned als er een gebruikers overeenkomst geschonden wordt.
In het kort meestal wordt dit gedaan als iemand vals speeld in een spel.
Voor meer informatie raad ik u aan de gebruikers overeenkomst te lezen.
Mocht uw spel en of installatie defect raken door een mod, bieden wij geen ondersteuning.
U kunt mods gebruiken op uw eigen risico.
Account worden alleen gebanned als er een gebruikers overeenkomst geschonden wordt.
In het kort meestal wordt dit gedaan als iemand vals speeld in een spel.
Voor meer informatie raad ik u aan de gebruikers overeenkomst te lezen.
Mocht uw spel en of installatie defect raken door een mod, bieden wij geen ondersteuning.
Tunnel 2 selecteren.. tunnel 1 maakt de tunnels net boven de grond.dragoncry schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 22:33:
[...]
Even met dit tooltje zitten spelen, maar hij maakt mijn tunnels niet ondergronds.. beetje lastig, overpasses gaan wel goed, iemand tips?
Daarnaast moet je eerst de tunnel maken en dan pas de aansluiting naar de weg vanaf de tunnel. Een tunneltje trekken vanuit een bestaande weg gaat niet goed.
Overigens een mooie overpass kun je het best maken met tunnel 1 en overpass 1. Dit neemt het minste ruimte in omdat je maar een klein stukje helling nodig hebt.
http://hawvie.deviantart.com/
Heb het aan de gang, bedankt voor de tipsHawVer schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 12:12:
[...]
Tunnel 2 selecteren.. tunnel 1 maakt de tunnels net boven de grond.
Daarnaast moet je eerst de tunnel maken en dan pas de aansluiting naar de weg vanaf de tunnel. Een tunneltje trekken vanuit een bestaande weg gaat niet goed.
Overigens een mooie overpass kun je het best maken met tunnel 1 en overpass 1. Dit neemt het minste ruimte in omdat je maar een klein stukje helling nodig hebt.
Hierbij alvast de features van versie 5.0:
Currently In Development
Hi Mayors – below you'll find the notes that are in development for Update 5.0.
Update 5 is focused on improvements to Multiplayer and Multi-city Play
• Global Market: Price charts for Global Market resources are available from the SimCity World button on the main menu.
• Region Wall: The Region Wall chat has been completely updated with a new look and new functionality! Chat functions more efficiently and it’s much easier to communicate with other players. Time stamps show on chat messages on rollover. Regional events are easier to read and can be toggled on and off.
• Join Region Filters: Added a filter for friends’ regions.
• Gifting Improvements: Cash gifts are now delivered electronically, not by truck. This should improve the efficiency of gifting.
• Resource gifts: Resource gifts will happen more reliably. Multiple trucks can make deliveries at once if they are available in the sending city and the truck capacities have been increased.
• Trading control: Added feature to give players more control over their utilities. Players can now choose whether or not to keep their power, water, or sewage local. This setting can be found on the information panel accessible by clicking on the power plant, water tower, or sewage pipe or plant. Sharing with the region is on by default.
• Great Works Improvements: Delivery trucks will mark their resources as dropped off as soon as they reach the Great Works, instead of when they arrive back in the city. This will make tracking time more reliable.
• Great Works Improvements: Update to have all resources at Great Works handled at the regional level. This will address players in different cities seeing different resources once the server has processed the region and cities.
• Great Works Improvements: Fixed an issue where an Arcology would maintain power from the region and fixed an issue where shoppers would not increase at the Arcology as it was leveled up. This will update in both existing and new Arcologies.
• Great Works Improvements: Tuned the Solar Farm.
• Regional Unlocks: The advanced coal mine unlocks regionally. Fixed issue where the Trade HQ sometimes did not unlock.
• Regional Missions: Added seven new regional missions: Drink It Up!, Plug In, So Stoked, The Wheels on the Bus, Ferry Dust, Station to Station, and Riding Coach.
• Regional Achievement: Added a new regional achievement, Field Trip!
• Fire Advisor Trading clarity: Tuned the Fire advisor so they do not tell you that neighbors are sending fire trucks when your neighbor has no fire stations.
• Trading: School buses that travel from a neighbor’s city will show that city’s avatar.
• Regional Commuting: Fixed an issue where Sims would not be able to take transit out of cities with lots of streetcars or shuttle buses. This could cause some cases where commuting Sims could not return home and their homes would go abandoned.
• Garbage Trucks and Recycling Trucks: Fixed an issue that some cities experienced where garbage and recycling trucks do not leave their buildings or disappeared when trading service with neighbors. Existing cities who have trucks that have disappeared will have to demolish their missing trucks’ garages and plop new garages.
• Text Clarification: The “Out of Money” message now says “Can’t find work” when appropriate in rollover feedback and the approval rating UI. This is to clarify your Sims’ actual need.
Op simcitynet.nl zie ik staan dat er religieuze gebouwen aan zitten te komen.
Kerk:

Moskee:

Tempel:

New Age:

"Inwoners van steden die een religieus gebouw bezoeken, verlaten dit met blijdschap. Ieder gebouw heeft een ochtend- en avonddienst." (bron)
Verder geen info over prijzen o.i.d.
Kerk:

Moskee:

Tempel:

New Age:

"Inwoners van steden die een religieus gebouw bezoeken, verlaten dit met blijdschap. Ieder gebouw heeft een ochtend- en avonddienst." (bron)
[ Voor 15% gewijzigd door Snoz Lombardo op 06-06-2013 10:11 ]
Alles leuk en aardig, maar met al die extra gebouwen is er straks nergens meer ruimte voor op de mini-plots.
Daar komt weer een DLC'tje van €9,99.Snoz Lombardo schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 10:10:
Op simcitynet.nl zie ik staan dat er religieuze gebouwen aan zitten te komen.
Kerk:
[afbeelding]
Moskee:
[afbeelding]
Tempel:
[afbeelding]
New Age:
[afbeelding]
Over 3 jaar zijn we 45 DLC´s en uitbreidingen verder, Een beetje het The Sims syndroom.
Daar ben ik ook bang voor. ik hoopte zelf op een systeem met microtransacties. Splits zo'n pakket uit in losse gebouwen, en vraag voor elk 99 cent bijvoorbeeld. 99 cent voor de kerk heb ik nog wel over, maar 4 euro voor het hele pakket vind ik teveel voor wat je ervoor terugkrijgt.
[ Voor 5% gewijzigd door Magic op 06-06-2013 11:05 ]
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
Na lang twijfelen, het topic doorlezen, en filmpjes kijken heb ik Sim City gister toch maar aangeschaft(key)
20:00 geinstalleerd, en gestopt toen ik wat moe begon te worden, het zegt genoeg dat de tijd toen op 01:30 stond -____-
Anyway, ik had het veel eerder moeten kopen
Nu lees ik overal dat mensen hun stad dicht hebben groeien. (verkeerstechnisch), daar heb ik alleen niet zoveel last van nog. Wat echter wel een groot probleem is, is dat ik mijn Residential Zone niet lekker van de rond krijg, verder dan luxe villa's kom ik niet, terwijl skyscrapers toch wel erg leuk zouden zijn. (wat doe ik fout?)
Die challenges (bijv. dat je binnen zoveel tijd 100 mensen bij je parken moet hebben, en dat je dan 5k krijgt oid.) zijn die gebonden aan hoe goed je bent? Zat via skype met een maat in dezelfde (prive) "server" en hij kreeg challenge na challenge, terwijl ik er hier en daar eens een kreeg, waardoor mijn geld niet vooruit te branden was. (hadden allebei de tijd op Llama staan).
Iemand nog wat tips om aan het begin wat makkelijk een stad op te bouwen (zonder dat ik constant meldingen krijg zovan : je bent over 4 uur failliet?), na een uurtje of 5 in dezelfde stad bouwen zit ik nog maar op een inkomen van +-2.400$/hour, dat vind ik er behoorlijk amateuristisch uitzien zegmaar
20:00 geinstalleerd, en gestopt toen ik wat moe begon te worden, het zegt genoeg dat de tijd toen op 01:30 stond -____-
Anyway, ik had het veel eerder moeten kopen
Nu lees ik overal dat mensen hun stad dicht hebben groeien. (verkeerstechnisch), daar heb ik alleen niet zoveel last van nog. Wat echter wel een groot probleem is, is dat ik mijn Residential Zone niet lekker van de rond krijg, verder dan luxe villa's kom ik niet, terwijl skyscrapers toch wel erg leuk zouden zijn. (wat doe ik fout?)
Die challenges (bijv. dat je binnen zoveel tijd 100 mensen bij je parken moet hebben, en dat je dan 5k krijgt oid.) zijn die gebonden aan hoe goed je bent? Zat via skype met een maat in dezelfde (prive) "server" en hij kreeg challenge na challenge, terwijl ik er hier en daar eens een kreeg, waardoor mijn geld niet vooruit te branden was. (hadden allebei de tijd op Llama staan).
Iemand nog wat tips om aan het begin wat makkelijk een stad op te bouwen (zonder dat ik constant meldingen krijg zovan : je bent over 4 uur failliet?), na een uurtje of 5 in dezelfde stad bouwen zit ik nog maar op een inkomen van +-2.400$/hour, dat vind ik er behoorlijk amateuristisch uitzien zegmaar
Skyscrapers krijg je pas zodra je mensen blij zijn, en de huizen als het ware gaan uitbreiden en/of upgraden.
Dit gebeurd in 3 stappen: je hebt eerst de kleine huisjes, daarna appartementen, daarna flats en daarna pas wolkenkrabbers.
Daarnaast hangt het heel erg af van de residential zone die je gemaakt hebt: mensen in een villa hebben veel meer nodig om gelukkig te zijn dan mensen in een klein huisje...
Dit gebeurd in 3 stappen: je hebt eerst de kleine huisjes, daarna appartementen, daarna flats en daarna pas wolkenkrabbers.
Daarnaast hangt het heel erg af van de residential zone die je gemaakt hebt: mensen in een villa hebben veel meer nodig om gelukkig te zijn dan mensen in een klein huisje...
My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Kijk eens goed naar de ruimte die je gebouwen hebben. Flats nemen meer oppervlak in, en zullen dus grotere plots moeten hebben. Als je een klein vierkant aan wegen gemaakt hebt, en de hele binnenkant bekleed hebt met residential, zul je inderdaad nooit flats krijgen, maar blijven steken op losse huizen of appartementen. Maak je vervolgens maar 1 kant van het vierkant residential, dan kan dat gebouw groter groeien, en krijg je flats.
Dat is het verschil tussen Density en Wealth. Kijk even hier: http://www.ea.com/uk/news/simcity-building-wealthZen!th schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 11:10:
Anyway, ik had het veel eerder moeten kopen![]()
Game zojuist gekocht , en is nu aan het downloaden.
Iemand nog tips voor beginner ?
Iemand nog tips voor beginner ?
Zie bovenstaande tips
voor de rest:
Goed letten op ruimte voor RCI, wegen logisch indelen, en de rest is gewoon trial & error denk ik
Goed letten op ruimte voor RCI, wegen logisch indelen, en de rest is gewoon trial & error denk ik
My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Oww thanks! daar staat iig mijn probleem duidelijk uitgelegdRonaldMcDonald schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 11:20:
[...]
Dat is het verschil tussen Density en Wealth. Kijk even hier: http://www.ea.com/uk/news/simcity-building-wealth
Ga ik vanavond eens even goed doorspitten en het een en ander proberen!
Je wegen moeten ook High Dens zijn... Aan een medium Dens weg worden geen "skyscrapers" gebouwd.
Je kunt je medium dens weg upgraden via het "wegen" menu.
Je kunt je medium dens weg upgraden via het "wegen" menu.
FreeReef.nl
Ja daar was ik al achter
heeft me een hoop tijd gekost voor ik t idee daarachter doorhad 
Aan High Density Streets worden alleen flats gebouwd, en High Density Avenues worden wel skyscrapers gebouwd. Ik krijg alleen die StreetCars nog niet lekker aan de praat, te weinig wegen en ruimte om het zo op te bouwen.
Aan High Density Streets worden alleen flats gebouwd, en High Density Avenues worden wel skyscrapers gebouwd. Ik krijg alleen die StreetCars nog niet lekker aan de praat, te weinig wegen en ruimte om het zo op te bouwen.
Datsoort dingen moet je gewoon vooraf goed plannen, anders kom je er later mee in de knoei...
My iRacing
Uh, volgens mij is dat niet waar? High Density streets kunnen ook gewoon skypscrapers krijgen zover ik weet? Ik bouw zo min mogelijk gebouwen aan een avenue (omdat voertuigen niet kunnen draaien op avenues) en ik heb ook gewoon skyscrapers.Zen!th schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 13:02:
Aan High Density Streets worden alleen flats gebouwd, en High Density Avenues worden wel skyscrapers gebouwd.
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Klopt, High Density streets zijn, wat betreft mogelijke gebouwen en max density, gelijk aan elkaar.
Of lekker slopenRiqy schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 13:25:
Datsoort dingen moet je gewoon vooraf goed plannen, anders kom je er later mee in de knoei...
Iets met trial and error

My iRacing
Dat idd... en dat het naar mijn mening dan wel leuk is om een compleet nieuwe woonwijk uit de grond te stampen. In het rond ipv rechthoekig. Mooie bomen, parken enz enz.
Maar goed je moet iets he als je kleine vierkantje vol is.
Zijn er uberhaupt nog tweakers regio's actief? Zijn er ook mensen die nieuwe regio willen beginnen? en daarin niet permanent actief spelen (paar uurtjes per dag max zegmaar)
My iRacing
Dat vind ik behoorlijk actief anders nogRiqy schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 14:22:
en daarin niet permanent actief spelen (paar uurtjes per dag max zegmaar)
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Nouja je hebt ook mensen die 24/7 spelen actief vinden
Maja ik zit overdag met werk, en heb geen zin om altijd de hele avond te gamen...
My iRacing
Ik ben blij als ik in het weekend een paar uurtjes kan spelen.. Ondanks dat, heerlijk verslavend spel.. Dit weekend de mod proberen met tunnels... Dat lijkt me echt ideaal..
Ik eventueel nog wel, zit al met een vriend in een Regio, kan je in meerdere regio's een stadje beginnen?Riqy schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 14:22:
Zijn er uberhaupt nog tweakers regio's actief? Zijn er ook mensen die nieuwe regio willen beginnen? en daarin niet permanent actief spelen (paar uurtjes per dag max zegmaar)
Paar uurtjes per dag moet kunnen, sommige dagen minder (maandag-woensdag) en t weekend wat meer.
Ja die is er, ik zit nu in een regio met Ferio en wat andere tweakers. Speel een uurtje per dag oid.Riqy schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 14:22:
DM'tje sturen naar Ferio en hij nodigt je uit.
Ik ben redelijk succesvol met een stad met veel toeristen. Hier een uitgebreide foto reportage.
Ik heb een aantal tunnels in gebruik om de verkeersstromen te scheiden.
Kijk maar eens wat rond

Kijk maar eens wat rond

Yep, vergeten
mac versie verschoven naar augustus: http://www.simcity.com/en...ity-mac-update-and-beyond
Xbox Live: MarkH
beetje jammer, dan kan ik em straks in het weekend nog niet spelen als ik bij me vriendin ben (die wil em ook gaan kopen namelijk) of ik moet windows op me macbook gaan zetten, maar das tegen mijn principes...
My iRacing
Hoe zuur voor de mac-gebruikers... Ze hebben al zo lang moeten wachten, en nu, met minder dan een week te gaan, wordt de release doodleuk 2 maanden opgeschoven...MarkH NL schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 21:42:
mac versie verschoven naar augustus: http://www.simcity.com/en...ity-mac-update-and-beyond
Steam ||
Damn! Had ik vandaag al bijna mijn windows 8 partitie van mn MacBook afgehaald. Gelukkig dat ik dat nog niet heb gedaan!
MBPr 13" - iPhone Xr - iPad Pro 12.9 - Apple Watch 42mm - A7 III
Jammer, ik ben dat spelen via Bootcamp wel echt zat namelijk.MarkH NL schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 21:42:
Nou ja, als je dit schrijft
Windows users zijn gewoon Mac beta testers...
Dan word je als Mac user gewoon geëerd"We have made this tough decision because we do not believe it is ready for prime-time yet. We want to ensure the Mac is a great experience for our players and that is why we are taking more time."
FreeReef.nl
Leuk!! Ik heb zo het idee dat in deze stad al aardig wat speeltijd zit.:)JoepW schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 16:55:
Ik ben redelijk succesvol met een stad met veel toeristen. Hier een uitgebreide foto reportage.
Kijk maar eens wat rond
[...]
Jazeker.
Van een andere elektronica stad om het startkapitaal, overigens en de stroom van een great works.
De 2 toeristen-fuiken bij het treinstation en bij de bootterminals werken prima
Baal wel dat de MAC versie is uitgesteld, want mijn game-PC (eigenlijk een race-rig) staat op zolder (warm!) en virtueel draait Simcity op mijn macbook af en toe wat slecht. Heb geen zin om bootcamp te installeren.
Van een andere elektronica stad om het startkapitaal, overigens en de stroom van een great works.
De 2 toeristen-fuiken bij het treinstation en bij de bootterminals werken prima
Baal wel dat de MAC versie is uitgesteld, want mijn game-PC (eigenlijk een race-rig) staat op zolder (warm!) en virtueel draait Simcity op mijn macbook af en toe wat slecht. Heb geen zin om bootcamp te installeren.
Balen ! Eindelijk over de drempel heen en besloten dat ik hem echt wil (dankzij jullie mooie verhalen en plaatjes) en dan dit...MarkH NL schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 21:42:
Respect trouwens JoepW ! Gaaf
PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos | HomeAssistant | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegen | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er Rode Kruis
Is dat een extreem klein landje, of lijkt dat maar zo?JoepW schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 16:55:
Kijk maar eens wat rond
Ik heb gister nog even een een landje gestart. Maar for some reason ben ik al bijna failliet voordat ik uberhaupt in de buurt kom van een firestation en dat soort zaken. Sowieso stamp ik het hele land vol met Residential en Industrial, en constant blijft de vraag voor die zones moeilijk hoog. Heb naar die Building Wealth zitte kijken, maar ik kom er niet uit -__-
De residential en industrie staan met elkaar in verbinding he, wat betekend:
Hoe meer residential, hoe meer industrie mensen willen (voor werk)
Hoe meer industrie, hoe meer residential nodig is (voor werknemers)
Zodra je een stuk van beide gebouwd hebt kun je vaak beter even afwachten, aangezien de huizen en fabrieken nog gebouwd moeten worden
Hoe meer residential, hoe meer industrie mensen willen (voor werk)
Hoe meer industrie, hoe meer residential nodig is (voor werknemers)
Zodra je een stuk van beide gebouwd hebt kun je vaak beter even afwachten, aangezien de huizen en fabrieken nog gebouwd moeten worden
My iRacing
Ziet er cool uit man (of vrouw)!. Welke kleuren template gebruik je?JoepW schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 16:55:
Kijk maar eens wat rond
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
De truuk is om gewoon rustig aan te doen. Niet meteen je hele plot volbouwen, maar begin gewoon met kleine stukjes en ga die kleine stukjes rustig aan uitwerken. En neem de tijd om wat te wachten. Als de residents happy zijn gaan de density vanzelf omhoog en komen er meer inwoners op hetzelfde oppervlak. Ook kan de industrial demand hoog zijn, zonder dat er een worker shortage is. Fabrieken hebben een 'van/tot' aantal werknemers nodig. Dus een minimum en een maximum. Pas als ze echt workershortages hebben, dan heb je te weinig werknemers.Zen!th schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 09:03:
Is dat een extreem klein landje, of lijkt dat maar zo?
Ik heb gister nog even een een landje gestart. Maar for some reason ben ik al bijna failliet voordat ik uberhaupt in de buurt kom van een firestation en dat soort zaken. Sowieso stamp ik het hele land vol met Residential en Industrial, en constant blijft de vraag voor die zones moeilijk hoog. Heb naar die Building Wealth zitte kijken, maar ik kom er niet uit -__-
En probeer ook niet meteen aan ALLE behoeftes te voldoen. In het begin is scholing gewoon nog niet nodig en veel te duur. Begin met de basis, dus water, stroom, sewage en wat parken hier en daar (voor de happiness en land value). Daarna komt vanzelf een keer de brandweer. De politie is zeker in het begin nog niet nodig.
Bouw eerst een buffer op en ga lekker een paar duizend in de plus qua uurwinst.
Dat lijkt maar zoZen!th schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 09:03:
[...]
Is dat een extreem klein landje, of lijkt dat maar zo?......
(ManDonstil schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 09:51:
[...]
Ziet er cool uit man (of vrouw)!. Welke kleuren template gebruik je?
Gewoon standaard.
De Digital Deluxe upgrade, en de losse stedensets zijn nu 50% bij origin. Helaas het pretpark DLC niet
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
Pretpark DLC is 6 eurie voor een losse key.Magic schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 13:04:
De Digital Deluxe upgrade, en de losse stedensets zijn nu 50% bij origin. Helaas het pretpark DLC niet
Uit principe koop ik niet via EA/Origin, stelletje oplichters daar
Het nadeel aan dat pretpark DLC is denk ik, dat je weer meer troep neer kan zetten, maar geen extra ruimte krijgt
Ooh het lijkt zo "bleek" vond het wel fraai namelijk.JoepW schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 13:04:
Gewoon standaard.
Zojuist na lang twijfelen Simcity aangeschaft, hopelijk gaat ie me niet teleurstellen.
Vanavond simcity voor mijn vriendin halen, eens kijken in hoeverre die steden interactie alweer werkt vanavond
My iRacing
Ik heb de laatste tijd problemen om mijn streetcars vol te krijgen.. Er wil niemand mee reizen.. Kennen jullie dat? En wat kan ik er aan doen?
High wealth wil niet met streetcars, is dat het probleem?HawVer schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 22:50:
Ik heb de laatste tijd problemen om mijn streetcars vol te krijgen.. Er wil niemand mee reizen.. Kennen jullie dat? En wat kan ik er aan doen?
🠕 This side up
Nee, het gaat om een industriestad met low en mid wealth. Het ging een tijdje goed, zo rond de 24.000.. maar nu haal ik met een beetje geluk nog 4 duizend. De reistijd is ook niet het probleem. Ik heb het idee dat ze in een patch weer wat gewijzigd hebben.
http://community.simtropolis.com/topic/58059-sctweak/Er!k schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 08:34:
Hoe krijg je die tunnels voor elkaar?
Ook belangrijk: ga niet meteen voor "het grote geld" door alles richting high density te gooien. Je vervoerssysteem kan dat waarschijnlijk niet aan en dan bestaat de kans dat je hele stad in 1 grote gridlock veranderd.Luuk1983 schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 10:50:
De truuk is om gewoon rustig aan te doen. Niet meteen je hele plot volbouwen, maar begin gewoon met kleine stukjes en ga die kleine stukjes rustig aan uitwerken.
https://niels.nu
NietRiqy schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 15:05:
Vanavond simcity voor mijn vriendin halen, eens kijken in hoeverre die steden interactie alweer werkt vanavond
GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k
ARGH, drama dit. Aan het begin was het leuk, en toen kwam het punt waar ik bij meer spellen mee zit ..
De niet noobfriendlyheid van dit spel
Je moet teveel en je kan te weinig. For some reason heb k een hekel aan lenen, dus dat doe ik niet. Maar echt, ik loop nu lekker 3k in de min per uur, omdat ik constant Hazmat fires heb, geen Hazmat Truck, geen School of Engineering, geen geld, en constant teweinig stroom.
Owja, en alle gebouwen die gaan "upgraden" doen daar een dag of 60 over omdat mijn verkeer aan het begin van de stad al dicht zit (de op/afrit van de snelweg). Ongelofelijk hoe irritant ze dit spel hebben weten te maken
is er een manier om alle vervoer wat niet per auto hoeft te komen (dus workers enzo) te blocken? ik heb een trainstation, ik heb een ferry, maar bij zeus daar maken 3-6 mensen per dag gebruik van en iedereen komt via die crapingang van de snelweg af.
Zometeen de 6e stad weer opnieuw beginnen denk ik.
Mijn bij tot nog toe elke game>genoeg inkomen>te weinig stroom>ik bouw extra stroom opwekkingsrommel>te weinig cash per uur>ik bouw extra huizen/fabrieken/commercial>te weinig afvoer van riolering>ik bouw riolering>te weinig inkomsten>extra huizen/fabrieken/commercial>te weinig water>extra water pomp>te weinig geld>hazmat fire> ik moet 40000 miljard hebben om die sh*t te kunnen researchen en bouwen>ik heb maar 20-40k.
Seriously volgens mij zijn de makers van dit spel niet verder gekomen dan een kleine 30k inwoners, en toen gestopt.
Zou het de bedoeling geweest zijn van EA/Maxis om iemand in een region eerst 5 steden te f*ckuppe om zo alle troep te unlocken, en dan 1 stad te kunnen maken waar je stroom/water/riolering/brandweer/politie/medische hulp te kunnen leechen? In dat geval, EA/Maxis well done!
De niet noobfriendlyheid van dit spel
Owja, en alle gebouwen die gaan "upgraden" doen daar een dag of 60 over omdat mijn verkeer aan het begin van de stad al dicht zit (de op/afrit van de snelweg). Ongelofelijk hoe irritant ze dit spel hebben weten te maken
Mijn bij tot nog toe elke game>genoeg inkomen>te weinig stroom>ik bouw extra stroom opwekkingsrommel>te weinig cash per uur>ik bouw extra huizen/fabrieken/commercial>te weinig afvoer van riolering>ik bouw riolering>te weinig inkomsten>extra huizen/fabrieken/commercial>te weinig water>extra water pomp>te weinig geld>hazmat fire> ik moet 40000 miljard hebben om die sh*t te kunnen researchen en bouwen>ik heb maar 20-40k.
Seriously volgens mij zijn de makers van dit spel niet verder gekomen dan een kleine 30k inwoners, en toen gestopt.
Zou het de bedoeling geweest zijn van EA/Maxis om iemand in een region eerst 5 steden te f*ckuppe om zo alle troep te unlocken, en dan 1 stad te kunnen maken waar je stroom/water/riolering/brandweer/politie/medische hulp te kunnen leechen? In dat geval, EA/Maxis well done!
Je weet dat je veel gebouwen kunt uitbreiden.. ik bouw trouwens altijd kolen of olie centrale omdat groene stroom te weinig opleverd..Zen!th schreef op zondag 09 juni 2013 @ 10:52:
ARGH, drama dit. Aan het begin was het leuk, en toen kwam het punt waar ik bij meer spellen mee zit ..
De niet noobfriendlyheid van dit spelJe moet teveel en je kan te weinig. For some reason heb k een hekel aan lenen, dus dat doe ik niet. Maar echt, ik loop nu lekker 3k in de min per uur, omdat ik constant Hazmat fires heb, geen Hazmat Truck, geen School of Engineering, geen geld, en constant teweinig stroom.
Owja, en alle gebouwen die gaan "upgraden" doen daar een dag of 60 over omdat mijn verkeer aan het begin van de stad al dicht zit (de op/afrit van de snelweg). Ongelofelijk hoe irritant ze dit spel hebben weten te makenis er een manier om alle vervoer wat niet per auto hoeft te komen (dus workers enzo) te blocken? ik heb een trainstation, ik heb een ferry, maar bij zeus daar maken 3-6 mensen per dag gebruik van en iedereen komt via die crapingang van de snelweg af.
Industrie is een "dead end" dus imo de investering aan onderwijs e.d. niet waard. Als je high-tech hebt krijg je idd te maken met hazmat en veel stroom verbruik. Als je wel gewoon graag met industrie speelt zou ik dat doen in een plot met grondstoffen/fabricatie zodat je veel extra inkomsten hebt. Het is gewoon niet mogelijk om alles in 1 stad te hebben zonder grote problemen. Opzich kan het wel maar dan met moderatie maar dan nog zit je met het feit dat je te weinig ruimte hebt voor workers en de balans shops/shoppers. Onderwijs is ook zoiets, eigenlijk is dat gekoppeld aan industrie, voor C heb je immers geen tech-level, maar aangezien industrie verder geen nut heeft behalve werkgelegenheid en belastinginkomsten zijn universiteiten alleen van belang voor het onderzoeken wat een behoorlijk dure bezigheid is dus. Zo lang ze industrie verder geen nut geven laat ik het ook liever links liggen. Je moet echt afwegen wat je nu precies wilt per stad en zoveel mogelijk zorgen dat je balans in orde is wbt banen/workers/shoppers [ook per klasse] zodat je geen onnodig verkeer genereert.Zen!th schreef op zondag 09 juni 2013 @ 10:52:
Heel verhaal
Only fools are enslaved by time and space.
Ja, maar wat moeten ze dan? van alleen Residential en Commercial kan je niet leven .. Sowieso peert dat iedereen em, per auto ofc, want dat spel snapt niet dat je ook met de trein naar je werk kan, naar andere steden. Krijg je daar weer het gezeik dat je meer auto's heb dan weg .. Alles brand nu ook gewoon af, want brandweerwagens doen er, letterlijk, een dag over om bij een brand te komen 
De opzet is leuk, maar de balans wat nodig is, en wat de gevolgen ervan zijn is gewoon ronduit ruk imo.
Ergens doe ik dus iets niet goed, ik volg alleen niet helemaal waar -__-
[afbeelding] Dit is dus letterlijk elke map bij mij. Begin lichtelijk geirriteert te raken door SimCity
De opzet is leuk, maar de balans wat nodig is, en wat de gevolgen ervan zijn is gewoon ronduit ruk imo.
[afbeelding] Dit is dus letterlijk elke map bij mij. Begin lichtelijk geirriteert te raken door SimCity
[ Voor 6% gewijzigd door Zen!th op 09-06-2013 12:23 ]
Het is ook best wel een rommeltje 
Je moet om te beginnen met minder kruispunten gaan werken, bevorderd de doorstroming enorm.
Je moet om te beginnen met minder kruispunten gaan werken, bevorderd de doorstroming enorm.
Ik denk ook dat je meer grote wegen moet gebruiken. Dus niet de kleine wegen, ook al zijn ze helemaal geüpgraded. Je 'rondwegen' rond een centrum zouden eigenlijk allemaal van die brede units moeten zijn. Het liefst met streetcars, veel streetcars, maar dat kost weer meer geld en is dus pas later in het spel (40k+ inwoners schat ik zo) echt nodig.
Overigens: ik ben ook nog maar nieuw in het spel en ik heb maar één stad echt succesvol gekregen door heel geleidelijk aan te groeien (dus het spel constant op snelheid 3, omdat het anders te lang duurt). Toch heb ik daar ook de landwaarde te snel omhoog gegooid, waardoor ik te veel high wealth commercial had en te weinig high wealth shoppers.
Ik ben het wel met je eens dat het verkeer nog altijd een zooi is, zelfs na updates. Misschien moeten we meer investeren in de grotere wegen en het opebaar vervoer. D.w.z.: 5 stations: één in elke hoek en één in het centrum.
Heeft iemand een idee hoe goed bussen zijn voor je verkeer? Ik heb het idee dat als je veel bussen hebt, dat die de zaken alleen maar blokkeren. Als je 10 bussen hebt en een halte in de buurt van de terminal heeft een aantal wachtende passagiers, dan gaan ze met z'n allen racen om wie er het eerst is. Dat betekent dat 10 bussen naast/achter elkaar van alle kanten op die plek afkomen. En dat gaat dan pingpongen tussen steeds de dichtsbijzijnde bushalte met passagiers. Heb ik dan te veel bussen, of te weinig haltes? Of kun je beter geen/nauwelijk bussen nemen en investeren in streetcars/trams en treinen?
Overigens: ik ben ook nog maar nieuw in het spel en ik heb maar één stad echt succesvol gekregen door heel geleidelijk aan te groeien (dus het spel constant op snelheid 3, omdat het anders te lang duurt). Toch heb ik daar ook de landwaarde te snel omhoog gegooid, waardoor ik te veel high wealth commercial had en te weinig high wealth shoppers.
Ik ben het wel met je eens dat het verkeer nog altijd een zooi is, zelfs na updates. Misschien moeten we meer investeren in de grotere wegen en het opebaar vervoer. D.w.z.: 5 stations: één in elke hoek en één in het centrum.
Heeft iemand een idee hoe goed bussen zijn voor je verkeer? Ik heb het idee dat als je veel bussen hebt, dat die de zaken alleen maar blokkeren. Als je 10 bussen hebt en een halte in de buurt van de terminal heeft een aantal wachtende passagiers, dan gaan ze met z'n allen racen om wie er het eerst is. Dat betekent dat 10 bussen naast/achter elkaar van alle kanten op die plek afkomen. En dat gaat dan pingpongen tussen steeds de dichtsbijzijnde bushalte met passagiers. Heb ik dan te veel bussen, of te weinig haltes? Of kun je beter geen/nauwelijk bussen nemen en investeren in streetcars/trams en treinen?
Er zitten gewoon een paar grote fouten in de core engine van SimCity, vooral wat betreft hoe en waar door de entities in het spel naar werk en shops e.d. gezocht wordt. En EA is er niet het bedrijf naar om nadat het spel al verkocht is dit flink op de schop te gooien en te verbeteren. Ben er dus helaas achter dat SC5 t.o.v. 4 gewoon een grote miskoop is.
Ze hebben bedacht dat ze nu een 'echte' simulator willen maken, dus ipv. een paar 'slimme' werkzoekenden te simuleren, simuleren ze nu alle werkzoekenden, maar op een vrij domme manier. Dit leidt dus tot die enorme verkeersproblemen omdat bijvoorbeeld werkzoekenden iedere keer als ze uit werk kom domweg op zoek gaan naar het meest dichtbijzijnde huis. SC4 deed dat anders, daar werd gewoon per huis bepaald naar welke fabriek / shop de inwoners gingen i.p.v. de inwoners zelf continue te simuleren.
En helaas is dat compleet mislukt. En met een uitgever als EA wordt zo'n spel dan gewoon alsnog op de markt gezet.
Ze hebben bedacht dat ze nu een 'echte' simulator willen maken, dus ipv. een paar 'slimme' werkzoekenden te simuleren, simuleren ze nu alle werkzoekenden, maar op een vrij domme manier. Dit leidt dus tot die enorme verkeersproblemen omdat bijvoorbeeld werkzoekenden iedere keer als ze uit werk kom domweg op zoek gaan naar het meest dichtbijzijnde huis. SC4 deed dat anders, daar werd gewoon per huis bepaald naar welke fabriek / shop de inwoners gingen i.p.v. de inwoners zelf continue te simuleren.
En helaas is dat compleet mislukt. En met een uitgever als EA wordt zo'n spel dan gewoon alsnog op de markt gezet.
Industrie doet verder niks, heeft geen nut dus je hebt het niet nodig. De I in RCI kun je dus net zo goed negeren. Origineel was het idee dat industrie voor de goederen moest zorgen die Commercie verkocht maar dat hebben ze uitgezet omdat dat kennelijk te moeilijk was voor den Noob.Zen!th schreef op zondag 09 juni 2013 @ 12:22:
Ja, maar wat moeten ze dan? van alleen Residential en Commercial kan je niet leven .. Sowieso peert dat iedereen em, per auto ofc, want dat spel snapt niet dat je ook met de trein naar je werk kan, naar andere steden. Krijg je daar weer het gezeik dat je meer auto's heb dan weg .. Alles brand nu ook gewoon af, want brandweerwagens doen er, letterlijk, een dag over om bij een brand te komen
Nu krijgt commercie gewoon magisch haar goederen wat industrie totaal overbodig maakt. Uiteraard heeft het werkgelegenheid maar dat heeft commercie ook dus het enige voordeel is dat je hogere belasting kunt vangen van industrie en de nadelen zijn vooral vervuiling en volgens mij heb je meer brandweer nodig.
Wat betreft de balans, gewoon op je inwoneraantal klikken en naar details gaan daar zie je het aantal agents wat bij je inwoneraantal hoort en het aantal banen per klasse. Je moet daar zeker niet 100% aan voldoen maar daar kun je wel zien of je balans een beetje klopt.
Idem shoppers [tevreden/ontevreden] en het aantal goods wat commercie eventueel overhoud. Als er een overschot van goods is in C$$ betekend dat dat je of teveel C$$ hebt of te weinig R$$ die haar inkopen daar doet. Het kan eventueel ook nog zo zijn dat je wel genoeg R$$ hebt maar dat die te ver van de C$$ wonen of er bijna niet kunnen komen omdat je verkeer continue vast staat.
Als je zorgt voor een balans tussen beide en ook een beetje logische infrastructuur opzet dan heb je het minste problemen met verkeer.
Ontevreden shoppers gaan je regio in, werkelozen gaan je regio in dus dat elimineren scheelt al een hoop.
Met treinen zorg ik er altijd zoveel mogelijk voor dat wanneer ik workers in mijn stad wil hebben het station bij de werkgelegenheden staat. Geen idee of het echt zo is maar volgens mij maakt dat het nemen van de trein aantrekkelijker mits het station wat het vertrekpunt is in de buurt staat van de woningen in de andere stad. Dat lijkt mij iig logisch. Liefst zorg ik er dus wel voor om zo min mogelijk forensen te hebben. Stations en veerboten zie ik ook meer als achterdeurtjes voor toeristen zodat ze niet via de weg mijn steden in hoeven.
Het slechtste wat je kunt doen is meer workers hebben dan banen want workers gaan toch echt eerst opzoek hun eigen stad om uiteindelijk de regio in te trekken, idem met shoppers.
Only fools are enslaved by time and space.
Jawel, van alleen R en C kan je wel leven. Sterker nog, je kan het met alleen maar R af en wat Parkjes. Het SIm gedeelte van Sim City is niet aanwezig namelijk.Zen!th schreef op zondag 09 juni 2013 @ 12:22:
[ Voor 5% gewijzigd door Postius op 09-06-2013 16:10 ]
GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k
Hier enkele indelingen die zeker wel werken qua verkeer. De ronde stad draait winst door C en Toeristen en de rechte stad draait winst door metaal en legeringen maken van lokale erts en kolen.

Yippy!! nieuwe bug erbij!!
Handel ligt plat... exporteert niets meer... alle leningen zijn verbruikt en 30k in de min...
Zie online dat er meer mensen zijn met dit probleem... echt bagger... ik kan dus nu niet meer spelen
tot de bug opgelost is... zucht
Handel ligt plat... exporteert niets meer... alle leningen zijn verbruikt en 30k in de min...
Zie online dat er meer mensen zijn met dit probleem... echt bagger... ik kan dus nu niet meer spelen
Heb hier ook last van gehad, heb toen maar een nieuwe stad aangemaaktcallous schreef op maandag 10 juni 2013 @ 10:23:
Yippy!! nieuwe bug erbij!!

Wat betreft de epische verkeersproblemen: Het eerste wat ik bouw in een nieuwe stad is een avenue, recht door de map. Hieraan bouw ik vierkante blocks van die low-density wegen. Later bouw ik eventueel aan de randen nog wat avenues. M.b.v openbaar vervoer heb ik zo nooit echt problemen met verkeer.
Met andere woorden, je zorgt ervoor dat je niet teveel inwoners krijgt (door low density wegen te gebruiken)D422 schreef op maandag 10 juni 2013 @ 10:56:
Wat betreft de epische verkeersproblemen: Het eerste wat ik bouw in een nieuwe stad is een avenue, recht door de map. Hieraan bouw ik vierkante blocks van die low-density wegen. Later bouw ik eventueel aan de randen nog wat avenues. M.b.v openbaar vervoer heb ik zo nooit echt problemen met verkeer.
haha flauw 
ik had wel opeens mega opstopping... had ik het spoor dwars door een avenue gelegd... das wel heel erg dom
Ik had ook al eens iemand de hoofdweg juist zien weghalen en opnieuw aangelegd OM de stad heen. Zo kan het verkeerd van stad A naar C (jij hebt stad
zonder jouw verkeer dwars te zitten. Verder zoals vaker getipt T splitsingen gebruiken.... dat lijkt toch wel redelijk goed te werken.
ik had wel opeens mega opstopping... had ik het spoor dwars door een avenue gelegd... das wel heel erg dom
Ik had ook al eens iemand de hoofdweg juist zien weghalen en opnieuw aangelegd OM de stad heen. Zo kan het verkeerd van stad A naar C (jij hebt stad
Ik maak in het begin low-density wegen. Uiteraard upgrade ik deze later
Meteen high-density wegen aanleggen is niet slim aangezien je wealth dan te snel omhoog gaat en je commercial en andere voorzieningen dit niet bijhouden.
Wealth staat volledig los van density.D422 schreef op maandag 10 juni 2013 @ 13:36:
Ik maak in het begin low-density wegen. Uiteraard upgrade ik deze laterMeteen high-density wegen aanleggen is niet slim aangezien je wealth dan te snel omhoog gaat en je commercial en andere voorzieningen dit niet bijhouden.
Wealth = land value
Density = happiness (waarbij de maximale density door de wegen bepaald wordt)
Klopt inderdaad.. Had density en wealth omgedraaid. In dat geval vormt dat geen probleem met het aanleggen van high-density wegen in het begin, hoewel je wel snel geen geld meer hebt in dat geval ;p.
Heb al 10 weken niet meer gespeeld, vandaar de verwarring. ;p
Heb al 10 weken niet meer gespeeld, vandaar de verwarring. ;p
Hoe hoger de value hoe lager de density btw. Rijke lui wilken ruimte 
En een 'drukke weg' kan ook high density gebouwd worfen btw.
De problemen ontstaan vooral als je van mid naar high density gaat. Gridlocks zorgen er bijvoorbeeld ook voor dat je energiecentrale niet op tijd z'n toeleveringen krijgt. Valt opeens je energy (en dus ook je water) uit, tja.D422 schreef op maandag 10 juni 2013 @ 10:56:
Het is nog steeds high-density, maar het aantal mensen per m2 is dan lager. Maar je kunt dus prima high value high density hebben. Je hebt dan minder mensen die meer belasting betalen.JoepW schreef op maandag 10 juni 2013 @ 14:12:
Hoe hoger de value hoe lager de density btw. Rijke lui wilken ruimte
I know 
En sorry voor de typo's. Ik post met mijn telefoon
En sorry voor de typo's. Ik post met mijn telefoon
Verwijderd
Wat kan ik tegen homeless doen? Ik heb vanalles geprobeerd maar ze blijven maar komen!
Zit inmiddels op 250 homeless 0,o
En me bussen gaan de stad niet in =/ Die blijven maar hangen voor het bus station...
Nog nooit deze problemen gehad en nu na de laatste update ineens wel.
En me bussen gaan de stad niet in =/ Die blijven maar hangen voor het bus station...
[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2013 19:17 ]
Homeless heb ik ook in 1 van mijn steden. Geen idee hoe dat op te lossen.
En met de bussen heb ik ook gehad.
Ik heb toen de busterminal en alle! bushaltes verwijderd (K-klus) en gewacht tot alle bussen verdwenen waren naar de regio en toen de boel opnieuw opgezet. Ik heb wel het busstation toen op een andere plek gezet. En toen functioneerde het weer.
En met de bussen heb ik ook gehad.
Ik heb toen de busterminal en alle! bushaltes verwijderd (K-klus) en gewacht tot alle bussen verdwenen waren naar de regio en toen de boel opnieuw opgezet. Ik heb wel het busstation toen op een andere plek gezet. En toen functioneerde het weer.
Verwijderd
Beetje jammer... was net een eigen regio beginnen prive om een great work neer te zetten... afgelopen weekend veel aan gedaan om alles stabiel te houde 
Geef het maar weer op, spel word met de dag minder leuk....
Geef het maar weer op, spel word met de dag minder leuk....
Ik heb het idee dat er sinds een tijdje meer en sneller zwervers in je stad zijn. Volgens mij worden mensen zwervers omdat ze niet genoeg geld verdienen om in hun huis te kunnen wonen. Dit kan komen door te weinig banen/te lange reistijd naar hun werk. Het helpt sowieso om abandoned huizen plat te gooien en te zorgen dat al je vuilnis opgehaald wordt. Verder weet ik ook niet goed wat je er tegen moet doen.Verwijderd schreef op maandag 10 juni 2013 @ 19:15:
Wat kan ik tegen homeless doen? Ik heb vanalles geprobeerd maar ze blijven maar komen!
Steam ||
Verwijderd
Ja maar er is een nadeel, als je huizen weg haalt die abandoned zijn, dan heb je meer kans op vervuiling omdat er resten blijven. (Gelezen op een ander forum)
Verder is het zo, ik heb vanaf het begin een school neergezet en mijn mensen gaan gewoon niet naar school.... dan raken ze achter op de industrie want die willen meer geleerde (1 tandwiel) vervolgens laat ik hem hier op staan en komen er zwervers, als ik dan een universiteit neerzet dan krijg je binnen 15 minuten 3 tandwielen en gaat je industrie hard omhoog en raken ze helemaal achter...
Ik denk dat simcity zijn doel voorbij schiet.
Je moet een kant kiezen, geleerd of juist niet? (zo zijn er nog wel 100 wegen die je kan doen met simcity)
als je dus geleerd doet dan raken je sims achter en krijg je werkloosheid, maar je hebt geen optie om een 'low education industry' te maken. Dit word voor je gedaan...
Zou graag zien dat je de macht als burgermeester heb in meer dingen, ik mag wel zeggen hoeveel politie auto's er zijn maar ik mag niet bepalen of een deel van mij industry high of low is
Beetje jmmr, hoop dat ze snel een update uitbrengen.
Ook willen ze alleen maar denken aan het hele plaatje met bijvoorbeeld de map size,terwijl er genoeg mensen zijn die wel een grote stad aankunnen en daar word niets mee gedaan
Geloof dat ik maar weer terug ga naar simcity 4
Verder is het zo, ik heb vanaf het begin een school neergezet en mijn mensen gaan gewoon niet naar school.... dan raken ze achter op de industrie want die willen meer geleerde (1 tandwiel) vervolgens laat ik hem hier op staan en komen er zwervers, als ik dan een universiteit neerzet dan krijg je binnen 15 minuten 3 tandwielen en gaat je industrie hard omhoog en raken ze helemaal achter...
Je moet een kant kiezen, geleerd of juist niet? (zo zijn er nog wel 100 wegen die je kan doen met simcity)
als je dus geleerd doet dan raken je sims achter en krijg je werkloosheid, maar je hebt geen optie om een 'low education industry' te maken. Dit word voor je gedaan...
Zou graag zien dat je de macht als burgermeester heb in meer dingen, ik mag wel zeggen hoeveel politie auto's er zijn maar ik mag niet bepalen of een deel van mij industry high of low is
Ook willen ze alleen maar denken aan het hele plaatje met bijvoorbeeld de map size,terwijl er genoeg mensen zijn die wel een grote stad aankunnen en daar word niets mee gedaan
Waarom zit iedereen toch continu te zeuren over de mapsize?
Iedereen heeft nu al problemen met verkeer en dat wordt dan alleen maar erger. Daarnaast is er nu een regio wat bij de voorgaande versies niet was. En dat maakt het in totaal WEL een grotere map.
je hoeft niet in elke stad ALLES te proppen... je kunt binnen een regio verschillende soorten specialismes hebben, wat het dus juist leuker en uitdagender maakt...
Ik ga er sterk vanuit dat dat ook de gedachte van Maxis is en dat er NEVER grotere maps zullen komen, althans, officieel.
Iedereen heeft nu al problemen met verkeer en dat wordt dan alleen maar erger. Daarnaast is er nu een regio wat bij de voorgaande versies niet was. En dat maakt het in totaal WEL een grotere map.
je hoeft niet in elke stad ALLES te proppen... je kunt binnen een regio verschillende soorten specialismes hebben, wat het dus juist leuker en uitdagender maakt...
Ik ga er sterk vanuit dat dat ook de gedachte van Maxis is en dat er NEVER grotere maps zullen komen, althans, officieel.
Ik geloof dat de industrie techlevel bepaald wordt door de hoogste school in de regio (of alleen in de stad, dat weet ik niet zeker). En als mensen niet naar school gaan, heb je genoeg speciale school-bushaltes gemaakt? Die zijn nodig voor alle scholen, behalve voor de universiteit.Verwijderd schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 13:03:
Ja maar er is een nadeel, als je huizen weg haalt die abandoned zijn, dan heb je meer kans op vervuiling omdat er resten blijven. (Gelezen op een ander forum)
Okay, niet alleen mapzise, ook meerdere connectie met de snelweg. 100.000 inwoners en maar één snelweg toegang werkt natuurlijk niet.callous schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 13:25:
En ja, je moet alles in één stad proppen want regio spelen werkt niet. Alleen als alle steden online zijn werkt de regio een beetje maar aangezien er heen "regionaal" bestuur is. daarom zal het ook nooit gaan werken omdat zodra één stad wat aanpast een andere stad daar gevolgen van onder vind. Simcity is burgemeester spelen, in charge zijn en dat ben je met dit spel duidelijk niet.
Verwijderd
Die had ik wel, elke straat een school met extra school bussen.Luuk1983 schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 13:47:
[...]
Ik geloof dat de industrie techlevel bepaald wordt door de hoogste school in de regio (of alleen in de stad, dat weet ik niet zeker). En als mensen niet naar school gaan, heb je genoeg speciale school-bushaltes gemaakt? Die zijn nodig voor alle scholen, behalve voor de universiteit.
Als je een school naast je industry neerzet gaat je industry gelijk omhoog, of je mensen geleerd genoeg zijn of niet en dan verdwijnd al het lage industry..

Je hoeft het niet, je moet het alleen wel kunnen. Alles in 1 map, want ze gaan er wel mooi vanuit dat iedereen precies weten wat ze moeten maken in een multiplayer maar er zijn altijd kinderen die komen en gelijk weer weg gaan, en zo een slot in je map in nemen...Ik zie amper dat mensen een greatwork maken zonder iets private te hebben. Terwijl je juist wil dat je samen een mooie map maakt met alle great works.callous schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 13:25:
Daarom zou ik graag een grote map willen met meer mogelijk heden hebben dat je toch multiplayer kan en de mogelijkheid zelf heb om dit te doen.
[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2013 15:02 ]
callous schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 13:25:
[...]

🠕 This side up
Ik kan geen servers kiezen bij het opstarten. Krijg het scherm met servers te zien, maar die is helemaal grijs. Kan wel op okay en cancel drukken, maar doen niks. Iemand een idee? Heb ook al SC opnieuw opgestart, Origin opnieuw opgestart.. Werkt niet
Dat plaatje maakt al veel duidelijk, verder komen verkeersproblemen omdat alles op mekaar gepropt wordt in grote gebouwen als gevolg van veel te weinig ruimte. Zou je een grotere map hebben dan zou lagere density nog een optie zijn en daarmee verkeersproblemen beter beheersbaar.callous schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 13:25:
ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB
Plus je kan verkeer dan via meerdere kanten de stad in en uit laten gaan. De allergrootste bottleneck is vaak maar één toegangsweg naar de snelweg. En hoe goed je het ook doet, als er veel verkeer is krijg je daar ergens de problemen.Schaapje_BlaaT schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 10:52:
[...]
Dat plaatje maakt al veel duidelijk, verder komen verkeersproblemen omdat alles op mekaar gepropt wordt in grote gebouwen als gevolg van veel te weinig ruimte. Zou je een grotere map hebben dan zou lagere density nog een optie zijn en daarmee verkeersproblemen beter beheersbaar.
Ik had hier ook last van.Kiwitje schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 02:53:
Ik kan geen servers kiezen bij het opstarten. Krijg het scherm met servers te zien, maar die is helemaal grijs. Kan wel op okay en cancel drukken, maar doen niks. Iemand een idee? Heb ook al SC opnieuw opgestart, Origin opnieuw opgestart.. Werkt niet
In de installatie map (program files/origin games/simcity/simcity recovery) de recovery draaien en bij mij werkte die weer.
Let op:
Kroeg- en slowchattopic en de indeling in regions: SimCity Kroegtopic
Het grote klachten en problemen topic staat hier: [SimCity] Klachten en problemen. Ook voor de Mac!
Let op:
Gaat het om release ervaringen, kopen, Origin, cd keys of verwante zaken? Doe dat s.v.p. in [Simcity 2013] Aanschaf & Origin. Zo kunnen we het hier bij de game zelf houden.
Kroeg- en slowchattopic en de indeling in regions: SimCity Kroegtopic
Het grote klachten en problemen topic staat hier: [SimCity] Klachten en problemen. Ook voor de Mac!
Let op:
Gaat het om release ervaringen, kopen, Origin, cd keys of verwante zaken? Doe dat s.v.p. in [Simcity 2013] Aanschaf & Origin. Zo kunnen we het hier bij de game zelf houden.