Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:52
Ik bedoelde: als er een dag in het spel verstrekt, is dat meteen ook de overgang van een maand. Dus 24 uur in gametijd = een maand, kortom elke dag gaat er een maand voorbij.

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jef Delathouwer
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 29-08 21:12
Floris-K schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 13:07:

@Jef Delathouwer
Met de grote gebouwen kun je ook doen aan preventie. Gezondheidscentrum(busjes), brandweercommandant en misdaadbestrijdingscentrum(busjes). Hier staat alles op 0.. Geen gebouwen afgebrand, geen doden. Wel 2 misdaden per dag.
Weet ik, maar mij gaat het om het feit dat ik dit vroeger niet nodig had met hetzelfde onderwijsniveau. Nu investeert ge in onderwijs en moet ge toch nog zwaar investeren in preventie en politie. Want op vlak van brandweer en zieken heb ik geen verschil waargenomen met voor of na patch 4.0.

PSN: Wippie1880

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProudElm
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-09 22:31
HawVer schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 12:40:
[...]

Nee dat werkt niet. Die regio simulatie werkt alleen als je tegelijkertijd in die twee steden speelt. Dus één iemand in stad 1, en één iemand in stad 2. Dat is nodig om de forenzen te kunnen simuleren. Als je snel genoeg wisselt tussen de steden kun je wat forenzen heen en weer krijgen. Alleen dat werkt verre van optimaal. Ik zou het alleen gebruiken voor het uitwisselen van goederen/stroom, etc. Maar niet gebruiken voor iets waar verkeer voor nodig is
Dat zuigt.. Dat leek me dus wel het leuke aan een regio... Helaas....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• callous
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-08 10:59
ProudElm schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 15:10:
[...]

Dat zuigt.. Dat leek me dus wel het leuke aan een regio... Helaas....
Ik denk dat als dat kon dat grotere maps ook mogelijk had moeten zijn... het zit hem, volgens EA juist iin de hoeveelheid berekeningen wat de huidige pc's niet meer kunnen...vroeger wel, maar nu niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProudElm
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-09 22:31
Uhm, daarom toch juist altijd online?? Zodat 'onze' pc's dat toch niet hoeven te doen? :S Was toch prima te doen? Stad A max 200$ workers zonder baan. Die kunnen dus de regio in. Of stad A nu wel of niet actief is....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 16:51
ProudElm schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 15:30:
Uhm, daarom toch juist altijd online?? Zodat 'onze' pc's dat toch niet hoeven te doen? :S Was toch prima te doen? Stad A max 200$ workers zonder baan. Die kunnen dus de regio in. Of stad A nu wel of niet actief is....?
Die bullshit van Maxis is al uit de weg geruimd. Alle berekeningen worden op de cliënt uitgevoerd. Zijn al video's van een gehackte versie die volledig offline draait. Het enige wat je mist zijn de global leader boards en de market prices. En je hoeft mij niet te vertellen dat daar heftige berekeningen achter zitten.. :P Met dat soort onzin kunnen ze misschien non-tech gamers overtuigen, maar ik trap er niet in.

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthNeo
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 04-08 21:57
HawVer schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 15:58:
[...]

Die bullshit van Maxis is al uit de weg geruimd. Alle berekeningen worden op de cliënt uitgevoerd. Zijn al video's van een gehackte versie die volledig offline draait. Het enige wat je mist zijn de global leader boards en de market prices. En je hoeft mij niet te vertellen dat daar heftige berekeningen achter zitten.. :P Met dat soort onzin kunnen ze misschien non-tech gamers overtuigen, maar ik trap er niet in.
Heb ook al verschillende filmpjes gezien waarin de hele regio als 1 stad draait, pc kon het prima aan! Deze zag ik gisteren: YouTube: SimCity - Biggest City Yet [Mods]

Zitten echt al een hoop verbeteringen in de game, maar momenteel werkt regio play echt niet goed als je bijvoorbeeld een stad wilt bouwen puur voor arbeidskrachten die je in een andere stad wilt inzetten, en met Archeology kun je dit ook maar deels opvangen. Toch zonde, m.i. moeten ze of regio play beter invullen maar liever zou ik gewoon veel grotere steden zien waar je toch veel meer uit kunt halen. Lijkt me juist veel interessanter om echt op grote schaal een stad in te richten, maar dan moeten ze toch bepaalde restricties weer weghalen (zoals max. 3 streetcars per stad)

[ Voor 5% gewijzigd door DarthNeo op 28-05-2013 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
DarthNeo schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 16:08:
[...]

Heb ook al verschillende filmpjes gezien waarin de hele regio als 1 stad draait, pc kon het prima aan! Deze zag ik gisteren: YouTube: SimCity - Biggest City Yet [Mods]
Best cool, gaat dit goed met opslaan enz?

Kunnen wij dit ook installeren/activeren/tweaken?

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthNeo
Donstil schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 16:55:
[...]

Best cool, gaat dit goed met opslaan enz?

Kunnen wij dit ook installeren/activeren/tweaken?
Volgens mij wel, maar ik heb het zelf nog niet getest, filmpje stond i.i.g. in een topic over tile size op Simtropolis http://community.simtropo...ut-city-tile-size/page-36

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
De pretpark DLC staat online.

Ik hoop maar dat het was is want met 9,99 is hij net zo geprijsd als bv die stedensets en daar zit nou niet bepaald veel content in.
DarthNeo schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 18:17:
[...]

Volgens mij wel, maar ik heb het zelf nog niet getest, filmpje stond i.i.g. in een topic over tile size op Simtropolis http://community.simtropo...ut-city-tile-size/page-36
Cool ik ga er eens in duiken van het weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
http://community.simtropo...oc-build-outside-citybox/

Ga hem later vanavond nog wel even proberen, ben wel benieuwd. :)

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ik heb het net even geprobeerd, krijg het helaas niet werkend.
Wel ben ik ineens met een andere server verbonden (een vreemde naam die niet van EA af lijkt te komen)

Edit: Ik kan wel dingen buiten de map sloten (het spoor, de weg enz) maar kan met de camera niet buiten dat vierkant.

[ Voor 12% gewijzigd door Donstil op 28-05-2013 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sekeroglan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-09 17:42

sekeroglan

Bezint eer ge begint.

Is het ook mogelijk om meer dan 3 toeristen trekjes te unlocken?

https://card.exophase.com/1/1116015.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Mm de DLC valt toch wel tegen. Had verwacht dat je zelf een pretparkje kon bouwen maar dat lijkt het niet te zijn. Het valt onder de toeristische trekpleisters en ziet er naar uit alsof je gewoon in 1 klik een bepaald type pretpark bouwt (Er zijn er 3)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 19:30:
[...]

Ik heb het net even geprobeerd, krijg het helaas niet werkend.
Wel ben ik ineens met een andere server verbonden (een vreemde naam die niet van EA af lijkt te komen)

Edit: Ik kan wel dingen buiten de map sloten (het spoor, de weg enz) maar kan met de camera niet buiten dat vierkant.
Werkt hier wel, de server die je bedoelt is "DNT shard name".
Als ik in google zoek dan zijn er verwijzingen richting het EA forum, hoe en wat precies weet ik niet want ik heb geen zin om dat te lezen. :P

Oh, druk je wel op dat nieuwe knopje wat je in beeld krijgt, daarmee krijg je het menu om buiten de stad te bouwen.
Een andere fout die je gemaakt kunt hebben is door de installer.bat te gebruiken, die is juist om te un-installen.

[ Voor 16% gewijzigd door LoneRanger op 28-05-2013 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau1187
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18-09 12:55
Ik denk dat ik nog even wacht met de amusement park DLC. Via verschillende gamekey-sites zijn de stedenset DLC's voor enkele euro's goedkoper te krijgen, dat zal met het pretpark ook wel gebeuren lijkt me :)

Steam ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
LoneRanger schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 20:06:
[...]

Werkt hier wel, de server die je bedoelt is "DNT shard name".
Als ik in google zoek dan zijn er verwijzingen richting het EA forum, hoe en wat precies weet ik niet want ik heb geen zin om dat te lezen. :P

Oh, druk je wel op dat nieuwe knopje wat je in beeld krijgt, daarmee krijg je het menu om buiten de stad te bouwen.
Een andere fout die je gemaakt kunt hebben is door de installer.bat te gebruiken, die is juist om te un-installen.
Nou alles werkt wel maar dat stippellijntje verdwijnt niet.

Ik heb hem met de hand geïnstalleerd trouwens, je kan ook installer met de .bat maar daar kwam ik later pas achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-08 19:33
wat de dlc precies inhoud: YouTube: SimCity Amusement Park Overview

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Toch een stuk uitgebreider dan ik dacht. Zo toch nog maar even klooien dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DarthNeo schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 16:08:

Zitten echt al een hoop verbeteringen in de game, maar momenteel werkt regio play echt niet goed als je bijvoorbeeld een stad wilt bouwen puur voor arbeidskrachten die je in een andere stad wilt inzetten, en met Archeology kun je dit ook maar deels opvangen. Toch zonde, m.i. moeten ze of regio play beter invullen maar liever zou ik gewoon veel grotere steden zien waar je toch veel meer uit kunt halen. Lijkt me juist veel interessanter om echt op grote schaal een stad in te richten, maar dan moeten ze toch bepaalde restricties weer weghalen (zoals max. 3 streetcars per stad)
Kijk, dit begint er goed uit te zien! Nog even en we kunnen tenminste fatsoenlijk SimCity spelen }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SerealKiller
  • Laatst online: 19-09 20:07

SerealKiller

Fas est et ab hoste doceri

Wat me opviel was dat hij het verkeer ook niet onder controle kreeg, wat een bende files had hij staan.

Maar verder OT, zo'n DLC gaat (voor mij!) duidelijk de andere kant op van wat ik graag zou willen zien, graag meer diepgang in het spel dan weer een oppervlakkige addon die je waarschijnlijk binnen 1 avond helemaal hebt uitgebouwd.

Missschien over een maandje maar weer eens het spel proberen, hopelijk dat het dan weer iets beter gaat.

War is the only proper school of the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:12

Vis

Hordes fans van het zojuist afgelopen rockconcert :p

Afbeeldingslocatie: http://oi41.tinypic.com/97jwua.jpg

Afbeeldingslocatie: http://oi44.tinypic.com/2vdlk3p.jpg

Even een winst van 2 ton binnen halen is wel lekker, alleen kunnen ze nu allemaal naar huis lopen :p
Denk dat ik toch maar een busstation ga aanmaken :p

Vind het na een lange tijd (release) weer wel leuk om te spelen moet ik zeggen.

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vis schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 23:03:
Vind het na een lange tijd (release) weer wel leuk om te spelen moet ik zeggen.
Lange tijd 7(8)7 Dat spel is nog geen drie maanden uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
Ik heb wat meer info over mijn stad. :) Klein filmpje met een overzicht van de stad.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ngpxujCB7o3yXiiCLsdzq7SJ/medium.jpg

Dit is mijn low wealth deel van de stad. Ik maak alleen gebruik van T-kruisingen. Op de hoek van de wijk plaats ik commercial zodat ze naar hun werk/winkel kunnen lopen.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/STHK45SQuKSmoOw6Krol8Vb8/medium.jpg

Boven de wijk ligt een tradeport die coal en ore vervoert naar de fabrieken. Vlak onder de tradeport zit een tunnel die ongeveer naar de andere kant van de map loopt. Dit zodat het lokale verkeer niet in de weg zit. Hieronder zie je de lay-out bij de de fabrieken.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/w3IqY843AZyAzAHS8iyoaEM9/medium.jpg

Rechts boven in de map zit high wealth. De fabrieken zijn goed te bereiken met de auto omdat hight wealth sims geen gebruik maken van OV.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/6XgCKwvIpqNArdvwVycNqYBn/medium.jpg

Hier zie je een plaatje van de trade en zie je het goederenvervoer van de tradeport naar de fabrieken.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/UyHD6n6BZYTQ0JpYFHXwJrUU/medium.jpg

En nog wat stats: :P

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/kEC7opFV4sbIIzNZHVecywwV/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/2eApdtv3aJbq5eBa9MAombTC/medium.jpg

So far so good, geen files tot nu toe. Ik wil nog meer inwoners hebben, maar eerst meer winst maken.

[ Voor 112% gewijzigd door HawVer op 28-05-2013 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:16

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Verwijderd schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 23:07:
[...]

Lange tijd 7(8)7 Dat spel is nog geen drie maanden uit.
Waarschijnlijk bedoelt hij dat de release van het spel (3 maand geleden) lang op zich heeft laten wachten ;)

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos | HomeAssistant | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegen | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er Rode Kruis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthNeo
frankwopereis schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 09:21:
[...]

Waarschijnlijk bedoelt hij dat de release van het spel (3 maand geleden) lang op zich heeft laten wachten ;)
Denk meer dat net als vele die in het begin zo teleurgesteld waren in de kwaliteit van de game (door vele bugs etc.), toen gestopt zijn met spelen, nu wel weer beginnen met spelen.

Zelf heb ik ook ruim 1,5 maand niet gespeeld, vreemd voor een spel wat echt wel een hoge verslavingsfactor heeft. We zijn er nog steeds niet, maar het begint wel steeds beter speelbaar te worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:52
HawVer schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 23:12:

Boven de wijk ligt een tradeport die coal en ore vervoert naar de fabrieken. Vlak onder de tradeport zit een tunnel die ongeveer naar de andere kant van de map loopt. Dit zodat het lokale verkeer niet in de weg zit. Hieronder zie je de lay-out bij de de fabrieken.
Hoe krijg je dat voor elkaar met die tunnel? Ziet er wel mooi uit en is aardig ruimtebesparend :)

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
Riqy schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 09:51:
[...]

Hoe krijg je dat voor elkaar met die tunnel? Ziet er wel mooi uit en is aardig ruimtebesparend :)
Met een tooltje:
http://community.simtropolis.com/topic/58059-sctweak/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:00
Ik heb het idee dat het verkeer nooit op orde gaat komen zonder de meest basic verkeersinrichtingselementen: éénrichtingsstraten, 'afslagen', overpasses en rotondes. Niet voor niets worden die dingen heel erg veel toegepast in de werkelijke wereld. Je wil je hoofdstroom van verkeer kunnen laten doorstromen en zo min mogelijk kruisingen en splitsingen hebben. Ik heb mijn verkeer desondanks wel redelijk op orde, maar als je een stad hebt die maar met één weg verbonden is met de regio, dan moet je uiteindelijk toch alles en iedereen op die ene weg krijgen. Dat maakt het lastig.

Als tip heb ik gemerkt dat het volgende iig goed werkt: zorg dat je verkeer goed de stad uit kan. Oftewel, de weg die je stad uit gaat moet zo breed mogelijk zijn (high density avenue) en een groot stuk voordat de weg de stad uit gaat geen splitsingen meer hebben. Het scheelt in mijn ervaring een hoop als je uitgaande verkeer, zodra ze op die weg zijn in één keer door kunnen rijden. Zet ook geen gebouwen aan die avenue, zodat je geen verkeer hebt van mensen die op die weg gaan rijden om naar huis of werk te gaan. (zeg überhaupt zo min mogelijk gebouwen aan een avenue, maar dat is een ander verhaal).

[ Voor 33% gewijzigd door Luuk1983 op 29-05-2013 10:35 ]

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Als Maxis nu zelf eens zou afkomen met iets zoals NAM zouden veel van die problemen opgelost zijn. Het probleem met dat multiplayergedoe is dat mods bij iedereen geïnstalleerd moeten zijn. Stel dat mijn stad een rotonde heeft door een mod, wat gebeurd er dan als iemand zonder die mod bij mij komt kijken? Hmz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Ola.

Gister toch maar SC aangeschaft en lekker bezig gegaan en ik snap nu ook waar die verhalen over traffic issues vandaan komen :)

M'n 2e stad in m'n regio is aan z'n eigen succes tenonder gegaan. Veel high-density RCI, bijbehorend traffic, brandweerwagens e.d. kunnen niet op hun plek komen en hoppa de hele boel fikt af.

Opnieuw beginnen dus maar, nu met wat extra informatie / kennis in 't achterhoofd :)

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragoncry
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-09 16:07
Vanavond maar eens wat van de Mods proberen, vooral buiten je stadsgrenzen kunnen bouwen is interessant, hoopende dat ik dan van 1 regio 1 stad kan maken, gewoon voor de lol :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• callous
Wat ik niet begrijp is waarom jullie allemaal 100k+ inwoners hebben en ik niet boven de 90k uitkom. Alle woningen zijn wolkenkrabbers en uur inkomen is in de + en maandelijkse inkomen zelfs 1 miljoen.

screenshot:
https://www.dropbox.com/s/djv5rttmhsqmaua/foto.PNG

Vanavond ga ik toch die pretpark kopen... lijkt me toch wel heel erg leuk en ook maar gelijk de Leaf oplaadpunt, is immers toch gratis en sinds nu net weet ik het bestaan ervan :S

PS... waar kun je zien welke update versie je geinstalleerd hebt?

[ Voor 7% gewijzigd door callous op 29-05-2013 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
callous schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 12:48:
Wat ik niet begrijp is waarom jullie allemaal 100k+ inwoners hebben en ik niet boven de 90k uitkom. Alle woningen zijn wolkenkrabbers en uur inkomen is in de + en maandelijkse inkomen zelfs 1 miljoen.

screenshot:

Vanavond ga ik toch die pretpark kopen... lijkt me toch wel heel erg leuk en ook maar gelijk de Leaf oplaadpunt, is immers toch gratis en sinds nu net weet ik het bestaan ervan :S
Ziet er toch wel goed uit op je screenshot.

Ik heb in dat plot een stad van 250.000 inwoners kunnen bouwen trouwens. Klein beetje industrie links achter maar voornamelijk woningen en winkels.
dragoncry schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 12:30:
Vanavond maar eens wat van de Mods proberen, vooral buiten je stadsgrenzen kunnen bouwen is interessant, hoopende dat ik dan van 1 regio 1 stad kan maken, gewoon voor de lol :)
Ik ben benieuwd of je het werkend krijgt. Ik heb het op mijn beide machines geprobeerd maar niet werkend gekregen helaas. Ook een collega welke het gister heeft geprobeerd kreeg het niet werkend.

Beide hebben we update 4.0 maar ik heb de DLC gekocht (mocht dat wat uitmaken) hij niet.

[ Voor 39% gewijzigd door Donstil op 29-05-2013 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragoncry
Donstil schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 12:49:
[...]

Ik ben benieuwd of je het werkend krijgt. Ik heb het op mijn beide machines geprobeerd maar niet werkend gekregen helaas. Ook een collega welke het gister heeft geprobeerd kreeg het niet werkend.

Beide hebben we update 4.0 maar ik heb de DLC gekocht (mocht dat wat uitmaken) hij niet.
Ik heb nu alle updates, en geen DLC, jammer als het niet lukt, maar wel leuk om te proberen, ik laat wel even weten of het gelukt is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
dragoncry schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 12:51:
[...]

Ik laat wel even weten of het gelukt is :)
Oke cool, ben benieuwd, lijkt me idd erg fet om het op de hele map te kunnen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
callous schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 12:48:

screenshot:

PS... waar kun je zien welke update versie je geinstalleerd hebt?
Dat komt omdat in $$$ wolkenkrabbers minder mensen wonen dan in $ wolkenkrabbers. En aan je screenshot te zien heb je veel $$$ wolkenkrabbers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau1187
Donstil schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 12:55:
[...]

Oke cool, ben benieuwd, lijkt me idd erg fet om het op de hele map te kunnen spelen.
Wat ik heb begrepen is dat je met de mod wel buiten je city boundary kunt bouwen, maar dat je niet met de camera buiten je stadsgrens komt. Dus dan heb je er alsnog niet zo veel aan... Maar ik hou dit topic in de gaten om te zien hoe en wat :)

Steam ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragoncry
Lau1187 schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 13:00:
[...]

Wat ik heb begrepen is dat je met de mod wel buiten je city boundary kunt bouwen, maar dat je niet met de camera buiten je stadsgrens komt. Dus dan heb je er alsnog niet zo veel aan... Maar ik hou dit topic in de gaten om te zien hoe en wat :)
Als je in region view bent kun je 2 maal rechts klikken om dat gebied te bekijken, je kunt zoomen en draaien, maar als je de camera beweegt (pannen) springt hij terug naar je stad.

http://community.simtropolis.com/topic/57261-mod-pack-plop-outside-city-box-all-my-others/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau1187
dragoncry schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 13:08:
[...]

Als je in region view bent kun je 2 maal rechts klikken om dat gebied te bekijken, je kunt zoomen en draaien, maar als je de camera beweegt (pannen) springt hij terug naar je stad.

http://community.simtropolis.com/topic/57261-mod-pack-plop-outside-city-box-all-my-others/
Aha, goed om te weten :)

Steam ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkH NL
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19-09 15:05
Pretparkenset de moeite waard om te kopen of niet?

Xbox Live: MarkH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• callous
HawVer schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 12:56:
[...]

Dat komt omdat in $$$ wolkenkrabbers minder mensen wonen dan in $ wolkenkrabbers. En aan je screenshot te zien heb je veel $$$ wolkenkrabbers.
$$$ is toch high density? zou toch beter moeten zijn? Of betekent het dan dat daar minder mensen met meer geld wonen, dus meer inkomen met minder mensen?

Maar is het dan positief of juist negatief? wat kun je beter hebben dan? waarschijnlijk wat je maar net wil, veel bewoners of veel inkomen... zie ik dat goed?

Dat zou dan ook wel verklaren waarom ik minder last van verkeersproblemen heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
callous schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 13:49:
[...]

$$$ is toch high density? zou toch beter moeten zijn? Of betekent het dan dat daar minder mensen met meer geld wonen, dus meer inkomen met minder mensen?

Maar is het dan positief of juist negatief? wat kun je beter hebben dan? waarschijnlijk wat je maar net wil, veel bewoners of veel inkomen... zie ik dat goed?

Dat zou dan ook wel verklaren waarom ik minder last van verkeersproblemen heb...
Density = happiness
Wealth = Land value

De density wordt bepaalt door het type weg waar een gebouw aan ligt in combinatie met de happiness. Meer happiness = hogere density (zolang de weg het toe laat). Je kan dus zowel $ als $$ als $$$ high density hebben.

De $/$$/$$$ (de wealth) wordt bepaald door de land value. En die bepaal je door bepaalde gebouwen neer te zetten die de land value positief (politie, brandweer, school, parken etc) of negatief (industrie, waste disposal, power plants) beinvloeden.

En inderdaad, bij dezelfde density wonen er minder high wealth mensen op een oppervlak dan low wealth mensen.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• callous
Luuk1983 schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 14:24:
[...]

Density = happiness
Wealth = Land value

De density wordt bepaalt door het type weg waar een gebouw aan ligt in combinatie met de happiness. Meer happiness = hogere density (zolang de weg het toe laat). Je kan dus zowel $ als $$ als $$$ high density hebben.

De $/$$/$$$ (de wealth) wordt bepaald door de land value. En die bepaal je door bepaalde gebouwen neer te zetten die de land value positief (politie, brandweer, school, parken etc) of negatief (industrie, waste disposal, power plants) beinvloeden.

En inderdaad, bij dezelfde density wonen er minder high wealth mensen op een oppervlak dan low wealth mensen.
Ok, thnx voor je uitleg!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Lau1187 schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 13:00:
[...]

Ja klopt dit haalde ik er ook uit. Toch doen ze in het Youtube filmpje dit wel dacht ik.

Als ik nu met een bouwwerk begin aan mijn kant van de rand en hij overlapt wordt hij alsnog rood en is dus niet te bouwen. Komt vast wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragoncry
Buiten de grenzen bouwen gaat prima, ook snelwegen en afritten werkt prima, camera helaas niet aan de gang gekregen..

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/axms6v.png

Je kunt alleen ploppable gebouwen buiten je stadsgrenzen zetten, dus geen zones helaas, en alleen met behulp van de Debug mode, wel kun je de snelwegen en rail verleggen, heb alleen nog niet uitgevonden hoe je de afrit moet draaien :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
dragoncry schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 17:00:
Buiten de grenzen bouwen gaat prima, ook snelwegen en afritten werkt prima, camera helaas niet aan de gang gekregen..

[afbeelding]

Je kunt alleen ploppable gebouwen buiten je stadsgrenzen zetten, dus geen zones helaas, en alleen met behulp van de Debug mode, wel kun je de snelwegen en rail verleggen, heb alleen nog niet uitgevonden hoe je de afrit moet draaien :S
Zover was ik nou precies ook ;)

Het bouwt een beetje lastig zo in de verte 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19-09 17:01
RCI verhouding is nog steeds fucked up precies... toch nog maar even wachten voor ik terug begin te spelen.

Hoe moeilijk kan het nu zijn om de cijfertjes in de code wat te tweaken zodat high density industrie niet plotseling meer employees nodig heeft dan je ooit kan voorzien aan Residential...

Nee... pretpark DLC heeft voorrang want daar zat iedereen op te wachten... uitmelkerij tot en met...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragoncry
Donstil schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 17:02:
[...]

Zover was ik nou precies ook ;)

Het bouwt een beetje lastig zo in de verte 8)7
Ja klopt maar als je dat andere veld ook claimt, kun je tussen de steden in bouwen :) dan is het niet zo ver meer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreonStyle
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01-09-2020
Heeft iemand wel is zoveel Traffic gehad dat zelfs de stad/regio UIT vastloopt? Ik vind het jammer, want het ging echt lekker en nu heb ik met deze stad behoorlijke problemen om centjes te verdienen.. Geen idee hoe ik dit kan oplossen.

http://i40.tinypic.com/2wf2u4j.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
CreonStyle schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 20:31:
Heeft iemand wel is zoveel Traffic gehad dat zelfs de stad/regio UIT vastloopt? Ik vind het jammer, want het ging echt lekker en nu heb ik met deze stad behoorlijke problemen om centjes te verdienen.. Geen idee hoe ik dit kan oplossen.

Absoluut en veel verder ook. Dat de hele Regio ermee vast stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
Inrage schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 17:09:
[...]
RCI verhouding is nog steeds fucked up precies... toch nog maar even wachten voor ik terug begin te spelen.

Hoe moeilijk kan het nu zijn om de cijfertjes in de code wat te tweaken zodat high density industrie niet plotseling meer employees nodig heeft dan je ooit kan voorzien aan Residential...

Nee... pretpark DLC heeft voorrang want daar zat iedereen op te wachten... uitmelkerij tot en met...
Er zijn een minimum aantal jobs om een fabriek te laten draaien en een maximum aantal jobs. Wat je hier ziet is het maximum aantal jobs. Dus laat je er niet door verwarren, want de fabrieken draaien prima, ondanks dat er 10.000 banen beschikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau1187
Zijn er al meer mensen die de pretpark DLC gekocht hebben? Voegt het wat toe?

Steam ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthNeo
Lau1187 schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 10:13:
Zijn er al meer mensen die de pretpark DLC gekocht hebben? Voegt het wat toe?
Ik pas voorlopig nog even, prijs vind ik eerlijk gezegd wat aan de hoge kant, wacht wel tot er een keer ergens korting te pakken is of via een andere site aangeboden worden. Wacht eerst nog wat bug-fixes af :)

Zag vanochtend nog wel een aardig plaatje voorbij komen op Simtropolis, alleen wel flinke omvang van het park :)

http://i1340.photobucket...._22-16-17_zpsd2195270.png

http://i1340.photobucket...._22-19-09_zps291e90b0.png

Bron: http://community.simtropo...w-us-your-amusement-park/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau1187
DarthNeo schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 10:33:
[...]

Ik pas voorlopig nog even, prijs vind ik eerlijk gezegd wat aan de hoge kant, wacht wel tot er een keer ergens korting te pakken is of via een andere site aangeboden worden. Wacht eerst nog wat bug-fixes af :)

Zag vanochtend nog wel een aardig plaatje voorbij komen op Simtropolis, alleen wel flinke omvang van het park :)

http://i1340.photobucket...._22-16-17_zpsd2195270.png

http://i1340.photobucket...._22-19-09_zps291e90b0.png

Bron: http://community.simtropo...w-us-your-amusement-park/
Dat ziet er wel tof uit, en het valt me nog mee eigenlijk hoeveel ruimte het park inneemt. Ik hoop inderdaad ook dat ik 'm nog ergens goedkoper kan vinden, de stedensets zijn op keysites te krijgen voor €6, hopelijk deze DLC ook binnenkort.

Steam ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er al nieuws over de grootte van de map die ze zouden aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-08 20:39
Zal nooit een DLC kopen, kan dat geld wel ergens anders aan besteden.. 10 euro voor een dingetje in je spel... lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gezien wat ze voor prutwerk ze ons hebben laten spelen, hadden ze deze DLC wel gratis mogen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
Verwijderd schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 12:25:
Gezien wat ze voor prutwerk ze ons hebben laten spelen, hadden ze deze DLC wel gratis mogen geven.
Zal me niets verbazen als er straks een dlc komt van €25,- euro voor grotere maps... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ferio schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 12:35:
[...]

Zal me niets verbazen als er straks een dlc komt van €25,- euro voor grotere maps... 8)7
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myri
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-09 15:18
Elke keer ik dit topic voorbij zie komen kan ik niet laten het even te lezen... In de (ijdele) hoop dat het ondertussen allemaal VEEL beter gaat met het spel dat zoveel meer verdiend. Enkel maar om teleurgesteld te zijn dat dat niet zo is. Dat wordt dus afwachten om binnen een jaar ofzo de "Simcity Complete Edition" te kopen waar alle dlc etc al inzitten (en dan hopelijk ook een patch om volledig offline te spelen)

Of ben ik nu te cru?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacemouse
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 02-04 14:34
CreonStyle schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 20:31:

Verkeer is sinds patch 4.0 wel weer een stukje lastiger. Ik zie op je image dat er gelijk bij het binnenkomen van je stad een vierkant vlak in je avenue, waar geen verkeer is. Ik vermoed de overgang naar een medium density avenue of een trambaan avenue.
Zo'n vierkant wil je niet bij het binnenkomen van je stad hebben. Het is in feite een kruising waar het nodige verkeer waarschijnlijk U-turns maakt.
Verder is (veel) openbaar vervoer belangrijk. Pas toen ik in mijn stad van 160.000 inwoners een tweede busterminal met de nodige extra bussen had geplaatst, werd de situatie beter en ging de wachttijd van de bushaltes omlaag. Voorheen had ik zelfs in een stad met 250.000 inwoners geen tweede busterminal nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ferio schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 12:20:
Zal nooit een DLC kopen, kan dat geld wel ergens anders aan besteden.. 10 euro voor een dingetje in je spel... lol
Dat is je goed recht zou ik zeggen. Ik kan persoonlijk niet wakker liggen van een tientje.
Lau1187 schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 10:37:
[...]

Dat ziet er wel tof uit, en het valt me nog mee eigenlijk hoeveel ruimte het park inneemt. Ik hoop inderdaad ook dat ik 'm nog ergens goedkoper kan vinden, de stedensets zijn op keysites te krijgen voor €6, hopelijk deze DLC ook binnenkort.
Echt waar? Ga je echt wachten en zoeken voor €3,99?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthNeo
spacemouse schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 12:40:
[...]

Verkeer is sinds patch 4.0 wel weer een stukje lastiger. Ik zie op je image dat er gelijk bij het binnenkomen van je stad een vierkant vlak in je avenue, waar geen verkeer is. Ik vermoed de overgang naar een medium density avenue of een trambaan avenue.
Zo'n vierkant wil je niet bij het binnenkomen van je stad hebben. Het is in feite een kruising waar het nodige verkeer waarschijnlijk U-turns maakt.
Verder is (veel) openbaar vervoer belangrijk. Pas toen ik in mijn stad van 160.000 inwoners een tweede busterminal met de nodige extra bussen had geplaatst, werd de situatie beter en ging de wachttijd van de bushaltes omlaag. Voorheen had ik zelfs in een stad met 250.000 inwoners geen tweede busterminal nodig.
Klopt inderdaad, als je een upgrade zou doen naar streetcarts qua weg, dan zou je dit op kunnen vangen.

Verder heb je hier ook al de pech dat je een overpass hebt net buiten je stad i.p.v. grote 3x3 weg (3 in/3 uit), nu moet het verkeer zich daar ook al samenvoegen in een kleiner aantal banen en dat komt de doorstroom ook niet echt ten goede...

Zelf ben ik nu veel aan het testen met gelijk een bus terminal en aan de andere kant van de weg een streetcar, zodat de auto's bij binnenkomst parkeren in de terminal (bussen zelf weggehaald) en overstappen naar de streetcars waarbij ik de grootste doorgangswegen via de streetcars laat lopen en tot nu toe loopt dat best fijn, scheelt een hoop auto's en de rest van het verkeer heeft het een stuk makkelijker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 19-09 08:14
Verwijderd schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 12:25:
Voor het prutswerk heb je natuurlijk wel een gratis volledig spel gekregen ;)

Zelf heb ik het spel (nog) niet, al volg ik deze thread wel af en toe. Het lijkt nu goed speelbaar te zijn, de meeste bugs zijn er uit. Maar ben zelf ook fan van het grotere stedenwerk, en hoewel het idee regio's conceptueel goed is, is het in de praktijk niet zo shared als gehoopt. (ik spreek dan over een industriele regio maken zodat iedereen daarheen gaat werken bv).

Ik twijfel dus nog ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau1187
Donstil schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 13:08:

Echt waar? Ga je echt wachten en zoeken voor €3,99?
Ik hoef niet nu, meteen, onmiddellijk, het pretpark te hebben, dus ja, ik zal over een week wel eens op de keysites gaan kijken of 'ie er voor een paar euro minder is. Lijkt me niks verkeerds aan. Als 'ie nou over een tijdje toch nergens anders te krijgen is dan bij Origin dan kijk ik dan wel of ik er een tientje voor wil uitgeven, of dat ik deze DLC aan me voorbij laat gaan.

Steam ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragoncry
Meer mensen last van sims die sluiproutes door het bos nemen? :+

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/2eb68tt.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien komen ze van de afwerkplek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

dragoncry schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 20:59:
Meer mensen last van sims die sluiproutes door het bos nemen? :+

[afbeelding]
LOL @ sluiproute

Ik heb mezelf wat aangedaan: nog een SC5 gekocht voro mijn vriendin, op het risico dat haar laptop het niet zou trekken. Nu werkt het gelukkig wél, weliswaar met alles op low (ziet er SC4 uit), maar op 2 avonden tijd is ze al verslaafd :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-09 15:33

World Citizen

FreeReef.nl

Je kunt HIER een vraag stellen aan devs, en wellicht krijg je dan antwoord.

Ter info... voor als je twijfelt of het allemaal wel echt zo slecht is....

Dit is een lijst met huidige bugs...

CBR00001 (Disappearing Students/Prevented from Using Buses/Dropping Attendance & Tech)
CBR00002 (Crash to Desktop)
CBR00003 (Simoleon Gifting)
CBR00004 (Zones/Zoning Disappears)
CBR00005 (City Syncing - Regional Simoleon & Population Values)
CBR00006 (Double Decker Buses/Streecars Not Reflecting Garages Plopped)
CBR00007 (Oil Refineries Complain of No Oil next to Full Warehouse)
CBR00008 (Cars Stuck in Utility Vehicles While Merging)
CBR00009 (Arcology Processing)
CBR00010 (Wellness Van Gifting Fails to Arrive)
CBR00011 (Sewage Backup)
CBR00012 (Population Data Wrong)
CBR00013 (City Not Loading)
CBR00014 (Trains Not Picking Up Sims)
CBR00015 (Sims Commuting and Not Finding Job)
CBR00016 (Negative Service Vehicle Values)
CBR00017 (Various Achievements Not Working)
CBR00018 (Trade Double Charge)
CBR00019 (Unable to Load City)
CBR00020 (Tourists Hide in Hotels on 2.0 Upgrade)
CBR00021 (Commuting - Trapping Workers/Shoppers)
CBR00022 (No Money Complaints)
CBR00023 (Simoleon Gifting)
CBR00024 (Tourism Buildings Unavailable in Other Cities)
CBR00025 (Server Crash Text)
CBR00026 (Regular Game Freeze - New City)
CBR00027 (FPS Crawl Bus Stop Edit)
CBR00028 (Rollbacks)
CBR00029 (Disappearing Objects on Plopping)
CBR00030 (Tourism)
CBR00031 (Ferry Terminal Sewage Problem)
CBR00032 (Double Decker Buses Transform to 80 Sim Buses)
CBR00033 (Demolished Lizard 'Fire' Remains)
CBR00034 (Unable to Load City)
CBR00035 (Casino Profit Unchanged After 2.0 Rebuild)
CBR00036 (Great Works Material Requirements Inaccurate)
CBR00037 (Road Graphics Bugout - Ground/Dirt)
CBR00038 (Cities with Ocean/River Connection - No Water Table Apparent)
CBR00039 (No Low Wealth Tourism After Turning Off-On Gambling House)
CBR00040 (Idle Pause)
CBR00041 (Simoleon Gifting)
CBR00042 (Region Filter - Join Game)
CBR00043 (UI Bug (Ignores Setting) - Min Lighting Only)
CBR00044 (Mass Transit Casino Revenue Loss)
CBR00045 (High Density Residential Building Flicker)
CBR00046 (Service Vehicles Remain after Demolish)
CBR00047 (15 Minute Load Times & Rollbacks)
CBR00048 (Simoleon Gifting)
CBR00049 (Water Table Not Replenished by Rain)
CBR00050 (No Low Wealth Tourism)
CBR00051 (Coastline Definition & Broken Rail Link)
CBR00052 (Fires Fail to Extinguish/Burn Out)
CBR00053 (Complete/Dramatic Loss of Tourism)
CBR00054 (Fire Truck Agents Don't Leave Service Building)
CBR00055 (Garbage Trucks - Waste Time/Drive In Loops)
CBR00056 (Always Charged for Trees (Even where Unploppable))
CBR00057 (Casinos Bankrupt after Restarting Game)
CBR00058 (Vehicle Agents Don't Consider Double Length of Avenue Paths)
CBR00059 (Flags Go Against Wind)
CBR00060 (School Buses/Bus Stops)
CBR00061 (Pedestrian Agents Attempt to Cross (and Fail) Bridges)
CBR00062 (Where Is The Shopping in this Town?)
CBR00063 (Possible Cause of Further Bugs - Game Saves)
CBR00064 (Fire Truck Agents Don't Leave Service Building)
CBR00065 (Garbage & Recycling Trucks - Not Collecting)
CBR00066 (Unable to Progress with Great Works Region - Airport)
CBR00067 (City Specialisation Graphics Disappear)
CBR00068 (Consumer Electronic Factory - Lacks Plastic Yet Resources Exist)
CBR00069 (Background Music Often Echos / Plays Double)
CBR00070 (Neutron Rector Conflicts - Nearby Road Graphic Disappear)
CBR00071 (Medium Wealth Shoppers Disappear - Forces Down Building Happiness)
CBR00072 (Medium Wealth Shoppers Disappear - W2 at 330 Max Happiness)
CBR00073 (Sims with Money Leaving City through Town Hall)
CBR00074 (Dump Zones / Ground Pollution)
CBR00075 (ATI Mobility Radeon HD 5650 Grid Lines)
CBR00076 (Unable to Abandon City, on (Re)Claiming Stops Working/Will Not Load)
CBR00077 (Terrain Issues after Demolishing City)
CBR00078 (Worker Pedestrian Behaviour)
CBR00079 (No Profit from Luxury Casino - Despite Nearing Full Capacity)
CBR00080 (Double Decker Buses to Single (No Transformation - Instant))
CBR00081 (Post 2.0 Park Visitor Statistics)
CBR00082 (Airport Not Processing Flights Quick Enough)
CBR00083 (Airport Explosion (Huge) on High Graphics Settings)
CBR00084 (Elegant Casino Modules Do Not Increase Capacity Numbers)
CBR00085 (City Fails to go Bankrupt)
CBR00086 (Mathematical Error? Causing Recycling/Health/Fire Bugs)
CBR00087 (Medium Wealth Shopper Issues)
CBR00088 (Falling Buildings? Wrong Affine Transformation?)
CBR00089 (75% Rating - Mayors Mansion)
CBR00090 (City Shows Empty in Region View)
CBR00091 (Higher Number of Import Agents Bankrupts City)
CBR00092 (Arcology Population Not Counted in Region Population)
CBR00093 (TV Factory Plopping Results in Instant (Demolishing?) Explosion)
CBR00094 (Resume City - Wrong Label)
CBR00095 (Long Load Times)
CBR00096 (Expo Center Roads - Disallow Trucks)
CBR00097 (Vanishing Agents)
CBR00098 (Park Statistics Wrong - Homeless)
CBR00099 (Worker Agents Giving Up Looking for Jobs)
CBR00100 (Protesting for the sake of Protesting)
CBR00101 (Data Layers Wrong / Missing Colour)
CBR00102 (Out of Money Buildings)
CBR00103 (Population Data/City Choking/Unable to Build)
CBR00104 (Worker Behaviour Mismatches Blog Statement)
CBR00105 (FPS Consistently Drops as Tourism Increases)
CBR00106 (Sea of Taxis, 18k-22k Tourists (Traffic Empacts Emergency Services))
CBR00107 (Construction Stops after 10-20 Mins of Gameplay)
CBR00108 (Willis Tower Impacts Stable Tourism Numbers)
CBR00109 (Trade Port Truck Priority - Import Unable to Cope)
CBR00110 (Tax vs Population - Balance)
CBR00111 (Education Agents Too Simplistic)
CBR00112 (Wrong City Loading from Play Menu / Region View UI Missing)
CBR00113 (Police Vehicles Do Not Patrol Full City - Heatmap Missed Areas)
CBR00114 (Uncollected Garbage/Recycling at Empty/Abandoned Buildings)
CBR00115 (Ridiculously High Crime Levels)
CBR00116 (Shopping Agents Stuck in Shops)
CBR00117 (Specific Processor Factory Configurations Affect Tech Receiving/Level)
CBR00118 (Streecars Not Able to Exit Depot Properly/Remain after Demolish)
CBR00119 (Water Tile in the Sky)
CBR00120 (Sinkhole)
CBR00121 (Distant Island - No Water - Not Even With Local Towers)
CBR00122 (Population Panel said 'Good Night')
CBR00123 (Land Defined as Water - Unable to Plop)
CBR00124 (Boats on the Runway)
CBR00125 (Dino in the Water - Intended?)
CBR00126 (Globe Theatre - No Worker, Due to Boat on Runway (Water Definition))
CBR00127 (Post Disaster Rogue Ambulance - Sirening and Searching Constantly)
CBR00128 (Post 2.1 - Hotels Trap Tourists (Even After Several Bulldoze Attempts))
CBR00129 (Busses Stuck at Bus Terminal)
CBR00130 (Moving Vans Missing / Disappeared)
CBR00131 (Basic Agents Destructable/Finite)
CBR00132 (Tosca Cliff: Ferry Terminal - Unable to Road Link)
CBR00133 (Regional Resources Not Functioning)
CBR00134 (Tooltip for Combustion Oil Generator Wrong)
CBR00135 (German Trains No Longer Appear - Just Default(s))
CBR00136 (Low Wealth Buildings on High Land Value Grounds)
CBR00137 (Sims Protesting "Low Land Value" Incorrectly)
CBR00138 (Sims Protesting at Mansion without Reason)
CBR00139 (Recycling Center Freight Trucks Quit Delivering)
CBR00140 (GamblingHQ wrongly labelled CasinoHQ)
CBR00141 (Agents/Objects Visible in Pause - After Being Demolished)
CBR00142 (No Shortcut to Escape Event / Research Window)
CBR00143 (Pump from Water Pumping Station - Graphics Disappear until Rebuild)
CBR00144 (Upgraded Avenue Split by Service Building using Same Direction)
CBR00145 (Maxis Manor - Frozen Button after Losing and Gaining Back Water)
CBR00146 (Upgrade Thumbnail for Mayor's Mansion Shows as City Hall Thumbnail)
CBR00147 (School Expansion Space - Shows No Problem but Requires Additional Tile)
CBR00148 (Building Click - Looping Sound)
CBR00149 (Airport Minutes Rise to 5000, Show Hyphen and Drop to 0)
CBR00150 (Clinic Expansion Raise Limit to 32 instead of 25 - Post Zombies)
CBR00151 (Commercial Says "lots" and "no' shoppers at Same Time)
CBR00152 (Abandoned Buildings Not Shown in Bulldozing Overlay)
CBR00153 (Building Stuck with "Everyone is Dying Around Us" Status)
CBR00154 (Unable to Remove Ambulance Carpark Strip - Hospital - Post Disaster)
CBR00155 (Highway Signs Clipped)
CBR00156 (Plopped Trees Disappear Upon Leaving Game and Restarting)
CBR00157 (Resource Exports)
CBR00158 (Sims Don't Go To School)
CBR00159 (Korean Version - Typing Issues)
CBR00160 (Crippled Avenue)
CBR00161 (Zones Out of Nowhere)
CBR00162 (Buses Return Straight to Depot)
CBR00163 (Visiting Shoppers Lose Orange Circle)
CBR00164 (Visiting Shoppers Not Marked As Such)
CBR00165 (Phantom Fires in Specific Buildings)
CBR00166 (No Money Pause with Profit)
CBR00167 (Radiation Radius Worse)
CBR00168 (Simoleon Gifting (Specific City))
CBR00169 (Fire Service Not Responding)
CBR00170 (Status of Airport GW Differs by City)
CBR00171 (Recycling Trucks Drive in Circles)
CBR00172 (Odd-Shaped Lots)
CBR00173 (Medium Density Street Tooltip (Stop Signs))
CBR00174 (High Density Streets Use Stop Signs)
CBR00175 (Regional School Buses Prevent Education)
CBR00176 (Recycle Trucks Not Working)
CBR00177 (Moving Vans Vanish into Thin Air)
CBR00178 (Road Overlap City Border)
CBR00179 (Cars Stop at Dirt Road Intersection)
CBR00180 (Students Vanish (Finite Agents?))
CBR00181 (Terrain Ferry Terminal Road Connection)
CBR00182 (Education Students/Transport)
CBR00183 (Worker Commuter Behaviour)
CBR00184 (Moving Vans Stuck on Highway)
CBR00185 (Reconstruction of Buildings Delayed Longer Than 5-6 Hours)
CBR00186 (Giant Lizard Stuck Ingame)
CBR00187 (Zoning Permanently Removes Zonable Area)
CBR00188 (Incorrect Streetcar Ridership Statistics)
CBR00189 (Unable to Demolish Dirt Road)
CBR00190 (Warehouse Trucks Circling)
CBR00191 (Agent Behaviour with Goals)
CBR00192 (Year Two Commuting Stall - Post 3.0)
CBR00193 (Vehicle Veers Left on Right Turn)
CBR00194 (Pedestrians Circle Between Bus Stops)
CBR00195 (Recycling Trucks Stuck on Highway)
CBR00196 (Cannot Rotate or Pan Game at Speed)
CBR00197 (Unable to Plant Trees)
CBR00198 (Incorrect Municipal Bus Terminal Passenger Waiting Count)
CBR00199 (Misleading Poor/Terrible Tourism Attendance Warning)
CBR00200 (Buildings not Upgrading/Increasing Density past 0%)
CBR00201 (Streetcars Return to Depot and Stay)
CBR00202 (Unreasonable Amount of Tourists Commuting to Empty City)
CBR00203 (Fire Helicopters Not Responding)
CBR00204 (Lizard Damage to Services Indicator Non-Existent)
CBR00205 (Recycling Center Module Plopping/Placement)
CBR00206 (Streetcars Tooltip Incorrect - Stops)
CBR00207 (Vacant Residences Remaining Vacant)
CBR00208 (Blocked Recycling Trucks at Recycle Center)
CBR00209 (Garbage Truck Garages Seem Closed Although Activated)
CBR00210 (Ambulance Multiple Injured Sims From Neighbouring City in One Vehicle)
CBR00211 (Consumer Electronic Factory - Production Failing)
CBR00212 (Extra Ambulances Not Working)
CBR00213 (Bulldoze Stops Working)
CBR00214 (Oil Imports Not Used)
CBR00215 (Tourists Today Tooltip - Incorrect Displays Yesterdays Data)
CBR00216 (Traffic Turnaround Gap (Broken) Highway Connection)
CBR00217 (Meteor Strike - Looping Sound (Even Non-Struck Cities))
CBR00218 ([user] left vs [user] joined Reversed)
CBR00219 (No C Causes No Ill Effects After 19 Months - Tuning)
CBR00220 (Sims Claim to Like Shops After 19 Months When None Exist)
CBR00221 (Ore Transported Between Mines - Instead of to Trade Depots)
CBR00222 (Train Station Roads - Disallow Trucks)
CBR00223 (Oil Well Not Recognising Well Resources)
CBR00224 (Vanishing Coal Mine Non-Demolishable Road Remains)
CBR00225 (MaxisMan Disappeared)
CBR00226 (Regional Water Supply Not Supplying Multiple Mines)
CBR00227 (Colleges Not Very Effective)
CBR00228 (Garbage Can Statistics Incorrect)
CBR00229 (Trade Delivery Trucks Entering/Immediately Leaving City)
CBR00230 (German High Speed Trains No Passangers)
CBR00231 (Glitched Streetcar Route)
CBR00232 (Smelting Factory Delivery Trucks Not Leaving Garage(s))
CBR00233 (Trade Delivery Trucks Not Delivering Goods Properly)
CBR00234 (Trade Resource Numbers Do Not Add Up)
CBR00235 (Mayors Mansion Road Non-Demolishable)
CBR00236 (Maxis Manor Road/Garage/Turbopad Non-Demolishable)
CBR00237 (Happiness Indicator Colour on $$ Fails to Change Like $ & $$$)
CBR00238 (Status of Arcology GW Differs by City)
CBR00239 (Grade School Bus Capacity Incorrect - Tooltip?)
CBR00240 (Single Exit Lane via Off Ramp Causes City Failure at Maturity)
CBR00241 (No Mined Goods Moving)
CBR00242 (Unable to Plop Landmark)
CBR00243 (Fire Trucks Have HazMat Identity Crisis)
CBR00244 (Vacant Business Cause: No Shoppers)
CBR00245 (Media Markt DLC)
CBR00246 (Industry Unable to Recover After Fire)
CBR00247 (Rebuilt House Keeps 'Help! Fire!' Status)

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
World Citizen schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 10:28:

...
Ik praat het niet goed, maar dit is toch best 'normaal'. Pak willekeurige software en je krijgt zo'n lijst met bugs. Dat wil niet zeggen dat iedereen altijd van alle bugs last heeft. Ja natuurlijk zitten er een paar vervelende bugs tussen als je er last van hebt, maar bugs zijn echt niet te voorkomen en de meeste in die lijst vallen nog wel mee. Het is onmogelijk om alle scenario's die ooit voor kunnen komen te testen, zeker niet bij een simulatiespel. Zolang ze de support goed in orde houden en nieuwe patches uitbrengen vind ik het geen probleem. In het dagelijkse spel heb ik eigenlijk weinig last van bugs moet ik zeggen. Zeker met de laatste patches.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Luuk1983 schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 10:36:
[...]
In het dagelijkse spel heb ik eigenlijk weinig last van bugs moet ik zeggen. Zeker met de laatste patches.
Wat men wel of niet accepteert moet men zelf weten.. Uiteraard komen bugs voor, maar ik vind het SC verhaal anders. Ik vind dit buiten proporties als je van lancering naar nu kijkt.

Je laatste gedeelte ben ik het niet meer eens... Jij mag van mij de achievements gaan halen... allemaal aftikken. En dan hoor ik graag van je of het spel "uit" te spelen valt in opzichte van achievements.

Ik vind het ook leuk om te spelen, maar niet op de manier zoals bedoeld. Als ik achievements wil halen, en het spel wil spelen zoals geadverteerd is, kan dat niet door de bugs.

Maar ik ben het wel met je eens dat je plezier kunt beleven met het spel... Het is maar net wat je verwacht, en wat je er mee doet.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacemouse
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 02-04 14:34
World Citizen schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 10:28:

...
Dit is een lijst met alle bekende bugs, waarvan een deel met de laatste patches al weer zijn opgelost. Bovendien staan sommige bugs twee keer in de lijst (simoleons gifting, waar ik zelf nooit een probleem mee heb gehad).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

spacemouse schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 11:13:
[...]

Dit is een lijst met alle bekende bugs, waarvan een deel met de laatste patches al weer zijn opgelost. Bovendien staan sommige bugs twee keer in de lijst (simoleons gifting, waar ik zelf nooit een probleem mee heb gehad).
Gifting was een soort van probleem. Je moest een gemeente huis hebben wilde je het kunnen ontvangen. Echter konden mensen je wel geld sturen als je die niet had. Dat geld verdween op de snelweg.

Er werd nergens in de game duidelijk gemaakt dat je een gemeente huis nodig had..

Aangezien ze de melding niet hebben toegevoegd, maar het proces van giftig hebben aangepakt was het wel degelijk een bug.

Dit is veranderd.

[ Voor 20% gewijzigd door World Citizen op 31-05-2013 11:38 ]

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
Paar tweakers hier en ik zn een serieuze regio begonnen, actief en zonder abandons... zijn er nog meer kandidaten? Stuur dan ff een PM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Er word redelijk gereageerd door "developers" in het EA forum...

Of ze jouw vraag beantwoorden en of je daar blij mee bent... moet je maar hopen. Maar je krijgt reactie.

+ voor dat!

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sekeroglan

sekeroglan

Bezint eer ge begint.

Je kan er inderdaad echt leuke dingen mee doen, je moet er wel voor zitten om alles goed te kunnen aansluiten.

Afbeeldingslocatie: http://s16.postimg.org/ny1vzpp75/Spark_2013_06_01_12_01_16.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s13.postimg.org/ihciowppf/Spark_2013_06_01_12_02_23.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsiey
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 13:13
Kan iemand mij vertellen als deze mod is toegestaan: http://community.simtropo...oc-build-outside-citybox/

Dat ik straks niet in 1 keer een ban aan mijn broek heb hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11:00

JoepW

iRacer & Home Assistant

Geen enkele MOD is tot nu toe 'goedgekeurd'.
Maar ik gebruik ze allemaal (behalve het buiten de stadsgrenzen bouwen) en heb geen enkel probleem tot nu toe.

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben maar eens aan de slag gegaan met segregatie en inmiddels levert dat een stad op van 600K inwoners zonder verkeer, naja op services na dan natuurlijk. Ook OV is totaal onnodig sinds voetgangers de tramlijnen mogen gebruiken. Segregatie in Simcity wil zeggen dat Commercie en Residential gescheiden zijn en dus niet met de auto bereikbaar.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/UW3gNh7WDE2IzIfV86VAXWEx/medium.jpg

Tijdens het bouwen wel wat kleine meetfoutjes gemaakt die ik gedeeltelijk nog moet herstellen.
Het is best wel opletten want je moet [bijna] alle services dubbel bouwen en veelal op het oog capaciteit bepalen omdat je gescheiden bouwt en Simcity de capaciteit voor het hele plot aangeeft.
Tijdens het bouwen ook best grappige dingen meegemaakt, zo dacht ik dat het voor de commercie wel goed zou zijn een toeristische attractie [molentje] neer te zetten en een tijdje later stond m'n hele commerciële district vast met vooral taxi's. Gevolgen waren dramatisch, vuil werd niet meer opgehaald, de een naar de andere zaak brandde af en een golf van misdaad. Snel de molen verwijderd en daarna lang wachten tot uiteindelijk alle taxi's verdwenen waren. Daarna kon de grote schoonmaak beginnen maar omdat ik het er zo druk mee had had ik over het hoofd gezien dat door het niet opgehaalde huisvuil er veel grondvervuiling was ontstaan war nog een verdwaalde waterpomp middenin stond. Kortom de halve stad was ook nog eens ziek geworden en de ziekenhuizen puilden uit met patiënten. Een groot drama dus puur omdat ik een molentje in het centrum van de stad had geplaatst. :P
Eens kijken of ik de miljoen kan aantikken deze week.

Oh, ik speel in de zandbakmodus maar heb geen cheat hoeven te gebruiken tot nu toe behalve dan dat je alles tot je beschikking hebt zonder het te hoeven unlocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sekeroglan

sekeroglan

Bezint eer ge begint.

LoneRanger schreef op zondag 02 juni 2013 @ 19:54:
Ik ben maar eens aan de slag gegaan met segregatie en inmiddels levert dat een stad op van 600K inwoners zonder verkeer, naja op services na dan natuurlijk. Ook OV is totaal onnodig sinds voetgangers de tramlijnen mogen gebruiken. Segregatie in Simcity wil zeggen dat Commercie en Residential gescheiden zijn en dus niet met de auto bereikbaar.

[afbeelding]

Tijdens het bouwen wel wat kleine meetfoutjes gemaakt die ik gedeeltelijk nog moet herstellen.
Het is best wel opletten want je moet [bijna] alle services dubbel bouwen en veelal op het oog capaciteit bepalen omdat je gescheiden bouwt en Simcity de capaciteit voor het hele plot aangeeft.
Tijdens het bouwen ook best grappige dingen meegemaakt, zo dacht ik dat het voor de commercie wel goed zou zijn een toeristische attractie [molentje] neer te zetten en een tijdje later stond m'n hele commerciële district vast met vooral taxi's. Gevolgen waren dramatisch, vuil werd niet meer opgehaald, de een naar de andere zaak brandde af en een golf van misdaad. Snel de molen verwijderd en daarna lang wachten tot uiteindelijk alle taxi's verdwenen waren. Daarna kon de grote schoonmaak beginnen maar omdat ik het er zo druk mee had had ik over het hoofd gezien dat door het niet opgehaalde huisvuil er veel grondvervuiling was ontstaan war nog een verdwaalde waterpomp middenin stond. Kortom de halve stad was ook nog eens ziek geworden en de ziekenhuizen puilden uit met patiënten. Een groot drama dus puur omdat ik een molentje in het centrum van de stad had geplaatst. :P
Eens kijken of ik de miljoen kan aantikken deze week.

Oh, ik speel in de zandbakmodus maar heb geen cheat hoeven te gebruiken tot nu toe behalve dan dat je alles tot je beschikking hebt zonder het te hoeven unlocken.
heb je meer foto's?

wil het ook wel proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragoncry
sekeroglan schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 12:08:
[...]

Je kan er inderdaad echt leuke dingen mee doen, je moet er wel voor zitten om alles goed te kunnen aansluiten.

[afbeelding]

[afbeelding]
Misschien maar eens proberen :), werkt dit op elke willekeurige map?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
LoneRanger schreef op zondag 02 juni 2013 @ 19:54:
[...]
Tijdens het bouwen ook best grappige dingen meegemaakt, zo dacht ik dat het voor de commercie wel goed zou zijn een toeristische attractie [molentje] neer te zetten en een tijdje later stond m'n hele commerciële district vast met vooral taxi's. Gevolgen waren dramatisch, [...]
Hahaha :P , daar ben ik ook 'the hard way' achter gekomen. Segregation in Sim City werkt niet i.c.m. toeristen. Ze kunnen wel via het OV binnenkomen. Maar als ze dan weer weg willen, dan plopt er uit het niets een taxi.
dragoncry schreef op maandag 03 juni 2013 @ 07:37:
[...]
Misschien maar eens proberen :), werkt dit op elke willekeurige map?
Ja, zowel in hoge als lage maps.
larsiey schreef op zondag 02 juni 2013 @ 19:15:
Kan iemand mij vertellen als deze mod is toegestaan: http://community.simtropo...oc-build-outside-citybox/

Dat ik straks niet in 1 keer een ban aan mijn broek heb hangen.
Ik vind deze discutabel.. Deze vind ik meer neigen naar een hack dan de andere mods. Maar dat is gevoel.. Deze mod veranderd de hele gameplay en geeft je in de leaderboards een voordeel t.o.v. de kleine plots.

[ Voor 38% gewijzigd door HawVer op 03-06-2013 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragoncry
[...]

Ja, zowel in hoge als lage maps.

[...]

Ik vind deze discutabel.. Deze vind ik meer neigen naar een hack dan de andere mods. Maar dat is gevoel.. Deze mod veranderd de hele gameplay en geeft je in de leaderboards een voordeel t.o.v. de kleine plots.
Ok dank je, over de mod.. je kunt alleen plopable gebouwen buiten je grenzen bouwen, zo groot is dat voordeel dus niet, daarbij is er buiten je grenzen geen water e.d., maarja, het blijft een gevoel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Segregation is interessant, maar het zorgt er wel voor dat er geen verkeer door je stad kan. Als je dus bv een Greatwork aan het bouwen bent, dan kunnen vrachtwagens met kolen ed niet door de stad heen... Daar moet je dus wel rekening mee houden..

Geld giften gaat dan ook niet als daar een segregeerde stad tussen zit...
Sewage, water en stroom kun je ook niet door die stad heen sturen. omdat de weg dus niet doorverbonden is.
(al kun je middels een mod Sewage ed, over alle wegen sturen, zelfs rails.)

Dus deze techniek vergt veel plannen....
dragoncry schreef op maandag 03 juni 2013 @ 09:15:
[...]

je kunt alleen plopable gebouwen buiten je grenzen bouwen, zo groot is dat voordeel dus niet,
Nou, ik zet toch met liefde en plezier mijn casino's ed buiten de stad... Tevens neemt groene energie heel veel ruimte in... Ik zou het een zeer groot voordeel willen noemen.

[ Voor 33% gewijzigd door World Citizen op 03-06-2013 11:35 ]

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragoncry
World Citizen schreef op maandag 03 juni 2013 @ 11:01:

[...]

Nou, ik zet toch met liefde en plezier mijn casino's ed buiten de stad... Tevens neemt groene energie heel veel ruimte in... Ik zou het een zeer groot voordeel willen noemen.
Voor nu zijn die bouwmogelijkheden aardig beperkt, als ze het volledig aan de gang krijgen, wordt het een ander verhaal, (tenminste, van wat ik ervan heb gezien).

Maar op deze manier moet je helemaal geen mods gebruiken, iedere mod geeft gebruikers een voordeel ten opzichte van diegene die deze mod(s) niet gebruiken, maarja dat is ieders eigen keus.

Ik hoop dan ook niet dat EA modden keihard gaat verbieden, maar in plaats daarvan modders uitsluit van deelname aan de leaderboards, of iets in die richting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
dragoncry schreef op maandag 03 juni 2013 @ 12:34:
[...]
Voor nu zijn die bouwmogelijkheden aardig beperkt, als ze het volledig aan de gang krijgen, wordt het een ander verhaal, (tenminste, van wat ik ervan heb gezien).

Maar op deze manier moet je helemaal geen mods gebruiken, iedere mod geeft gebruikers een voordeel ten opzichte van diegene die deze mod(s) niet gebruiken, maarja dat is ieders eigen keus.

Ik hoop dan ook niet dat EA modden keihard gaat verbieden, maar in plaats daarvan modders uitsluit van deelname aan de leaderboards, of iets in die richting.
Sommige mods zijn broodnodige features die ze gewoon standaard moeten maken. Bijvoorbeeld de overpass/tunnel functionaliteit is zo belangrijk voor je verkeersstromen. Het zal een tijdskwestie geweest zijn dat deze niet toegevoegd is. De car crossover mod zorgt ervoor dat er minder u-turns zijn. Zelfs één van de maxis ontwikkelaar heeft al aangegeven dat hij die standaard wil maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
HawVer schreef op maandag 03 juni 2013 @ 12:42:
De car crossover mod zorgt ervoor dat er minder u-turns zijn. Zelfs één van de maxis ontwikkelaar heeft al aangegeven dat hij die standaard wil maken.
Dat zou ik echt stom vinden. Ik het echt gaan auto's toch ook niet door een middenberm? Je moet gewoon niet zoveel avenues gebruiken, dat is in werkelijkheid ook zo. Ik vind het mogelijk maken voor auto's om door de middenberm te gaan dus echt geen realistische oplossing om 'verkeersproblemen' op te lossen die veroorzaakt worden door teveel gebruik van avenues. Je moet gewoon zo min mogelijk aan avenues bouwen.

Dat je bruggen/tunnels zou moeten kunnen maken vind ik niet meer dan logisch. Alle tools die in de werkelijkheid hebt om verkeer goed te laten doorstromen (dus die bruggen/tunnels, maar ook eenrichtingsstraten en rotondes) zitten niet in het spel.

[ Voor 15% gewijzigd door Luuk1983 op 03-06-2013 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragoncry
HawVer schreef op maandag 03 juni 2013 @ 12:42:
[...]

Sommige mods zijn broodnodige features die ze gewoon standaard moeten maken. Bijvoorbeeld de overpass/tunnel functionaliteit is zo belangrijk voor je verkeersstromen. Het zal een tijdskwestie geweest zijn dat deze niet toegevoegd is. De car crossover mod zorgt ervoor dat er minder u-turns zijn. Zelfs één van de maxis ontwikkelaar heeft al aangegeven dat hij die standaard wil maken.
Standaard maken is nog beter :D , maar voorlopig maar even dankbaar gebruik maken van de beschikbare mods, behalve die van buiten je zone bouwen, die maakt voor mij het spel niet leuker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Ik heb ook zitten spelen met de MOD die Overpassen en Tunnels mogelijk maakt.. En ja, dat is echt super handig... en helpt een heleboel. Ze mogen dit van mij 1 op 1 implementeren aangezien ik niet inzie hoe dit effect heeft op het leaderboard.

Het leaderboard is het enige competitieve in de game.. dus als dat blijft werken zou het goed moeten zijn lijkt me.

Maar wie weet.. zit er een adder onder het gras.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Iemand overigens dit gezien.

6.99 euro voor de uitbreidingen.... Ik ken de leverancier alleen niet.

http://fast2play.com/simcity.html

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Hoeveel gaat de "los de verkeersproblemen op"-patch kosten? :)

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 18-09 00:57

Koenvh

Hier tekenen: ______

Hydra schreef op maandag 03 juni 2013 @ 15:31:
Hoeveel gaat de "los de verkeersproblemen op"-patch kosten? :)
Is er al: YouTube: SimCity 5 (2013) | Traffic Mod with Cheat Engine

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Een collega heeft hem gekocht voor 6.99 en kreeg na 7 minuten zijn code... die inderdaad ook gewoon werkt.

Dus http://fast2play.com/simcity.html

Voor 6.99 euro DLC's (mocht je nog geld aan EA willen geven :X )

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sekeroglan schreef op zondag 02 juni 2013 @ 22:06:
[...]

heb je meer foto's?

wil het ook wel proberen :)
Jawel en als je wilt wil ik ze ook wel posten maar het is echt veel leuker om het zelf uit te vinden en fouten te maken. Ik heb als voorbereiding 2 filmpjes bekeken op youtube:

Het basisprincipe:

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=Bq04pMDIeHA]

Het centrum van je map bepalen:

Ik geloof dat ik zijn 1M stad ook gezien heb.
World Citizen schreef op maandag 03 juni 2013 @ 11:01:
Segregation is interessant, maar het zorgt er wel voor dat er geen verkeer door je stad kan. Als je dus bv een Greatwork aan het bouwen bent, dan kunnen vrachtwagens met kolen ed niet door de stad heen... Daar moet je dus wel rekening mee houden..

Geld giften gaat dan ook niet als daar een segregeerde stad tussen zit...
Sewage, water en stroom kun je ook niet door die stad heen sturen. omdat de weg dus niet doorverbonden is.
(al kun je middels een mod Sewage ed, over alle wegen sturen, zelfs rails.)

Dus deze techniek vergt veel plannen....
Ik gebruik verder geen mods, te simpel. :P
Je gebruikt je fantasie niet want het is wel degelijk mogelijk om goederen door te voeren maar dan moet je niet denken aan een stad met R en C maar b.v. allemaal produktie [tv's, computers e.d.] die je afscheid van de doorvoerroute. Workers haal je op bij je Arcology met streekbussen en die kunnen dan in de fabrieken werken. Workers uit omliggende steden komen dan niet met de auto maar worden ook hooguit opgehaald met de bus.
Maar je hebt wel een punt hoor want verder dan optimaliseren om zoveel mogelijk inwoners te hebben is er verder niet veel maar het leert je wel efficiënt omgaan met de ruimte. Veel leuker dan dat trucje wat eerst mogelijk was om gewoon je belasting op 0% te zetten.
Je moet best veel afwegen want zonder scholing heb je veel meer criminaliteit en dus veel meer politie nodig wat ruimte kost maar ook meer ziekenhuizen en energie b.v.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

LoneRanger schreef op maandag 03 juni 2013 @ 23:01:
[...]

Ik gebruik verder geen mods, te simpel. :P
Je gebruikt je fantasie niet want het is wel degelijk mogelijk om goederen door te voeren maar dan moet je niet denken aan een stad met R en C maar b.v. allemaal produktie [tv's, computers e.d.] die je afscheid van de doorvoerroute. Workers haal je op bij je Arcology met streekbussen en die kunnen dan in de fabrieken werken. Workers uit omliggende steden komen dan niet met de auto maar worden ook hooguit opgehaald met de bus.
Maar je hebt wel een punt hoor want verder dan optimaliseren om zoveel mogelijk inwoners te hebben is er verder niet veel maar het leert je wel efficiënt omgaan met de ruimte. Veel leuker dan dat trucje wat eerst mogelijk was om gewoon je belasting op 0% te zetten.
Je moet best veel afwegen want zonder scholing heb je veel meer criminaliteit en dus veel meer politie nodig wat ruimte kost maar ook meer ziekenhuizen en energie b.v.
Klopt je kunt een heel eind komen, maar ik bedoelde meer DOOR je stad heen.

Dus

StadA----------StadB---------StadC

Als StadB gesegregeerd is, dan kan je geen sewage ed van StadA naar StadB sturen...

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

World Citizen schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 14:12:
[...]

Dus

Als Stad B gesegregeerd is, dan kan je geen sewage ed van Stad A naar Stad B sturen...
Nee en je kan ook geen energie ect kopen van 1 stad, bv A. Moet van 2 steden komen, van 2 kanten.
Ik heb een stad gebouwd met segregation, maar was snel klaar toen de regio in 2'n gedeeld bleek te zijn erdoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

JoepW schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 15:25:
[...]

Nee en je kan ook geen energie ect kopen van 1 stad, bv A. Moet van 2 steden komen, van 2 kanten.
Ik heb een stad gebouwd met segregation, maar was snel klaar toen de regio in 2'n gedeeld bleek te zijn erdoor.
Precies.

Ik zit te denken aan een andere manier. Er zijn gebouwen die je kunt bouwen zonder dat er verhuiswagens en cementwagens nodig zijn..
Eigenlijk alles behalve res/com en indu ....

Als je nou een stukje in je stad maakt wat niet verbonden is met de buitenwereld. Je bouwt in dat stukje een extra waterpomp, sewage en electra... Dan zou je in dat stuk dus bv casino's ed kunnen bouwen...

Dat stuk staat niet via de weg in contact met de buitenwereld, en er rijd dus geen verkeer naartoe. Je laat bezoekers dan via trein oid komen...

Dan is je stad dus niet gesplitst... maar heb je wel een apart stuk waar je niet met de auto kunt komen....

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Is een idee. Keep us posted ;)
Ik experimenteer momenteel met een low wealth elektronica stad (met lokaal alle benodigde grondstoffen) met ca. 80k inwoners en great works Solar Power met tunnels en fly-over's met 1 toegangsweg en ik moet zeggen dat het verkeer eigenlijk heel soepeltjes verloopt. Ik heb alleen de balans nog niet helemaal met workers / arbeidsplaatsen en financieel is het nogal fluctuerend. Nog een beetje tunen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
World Citizen schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 14:12:
[...]

Dus

Als StadB gesegregeerd is, dan kan je geen sewage ed van StadA naar StadB sturen...
Jawel dat kan wel mits het geen stad is met R en C.
Je kan ook de doorgang in takt laten en dat de segregatie juist is dat regio verkeer doorstroom heeft en b.v. je t.v. productie met b.v. je universiteit alleen te bereiken is dmv openbaar vervoer. Is b.v. makkelijk al je een Arcology hebt in de regio, die kunnen dan de tv's voor je produceren. Je goederen voer je verder uit/in met de trein. Dat kun je dus ook met kolen of olie doen voor je energiecentrale[s].

Maar ik snap wel wat je bedoelt hoor. ;)
Segregatie heeft verder geen nut in de regio als het om R/C gaat en daarnaast is het dan ook geen segregatie meer omdat inwoners uit andere steden voor verkeer gaan zorgen in je C gebied en je R waarschijnlijk in de auto stapt bij ontevredenheid of de winkels of zo snel geen baan kan vinden.
Het is iig een leuke bezigheid ook omdat het allemaal niet super simpel is en je heel veel dingen in de gaten moet houden en vaak dingen efficiënter moet herbouwen.

Pagina: 1 ... 120 ... 131 Laatste

Let op:
Kroeg- en slowchattopic en de indeling in regions: SimCity Kroegtopic

Het grote klachten en problemen topic staat hier: [SimCity] Klachten en problemen. Ook voor de Mac!

Let op:
Gaat het om release ervaringen, kopen, Origin, cd keys of verwante zaken? Doe dat s.v.p. in [Simcity 2013] Aanschaf & Origin. Zo kunnen we het hier bij de game zelf houden.