Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151099

Zonder utilties,safety of education.... bizar hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythio
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 29-06 09:26
Hij heeft tax op 0% staan. Dan hoeven je sims niks, want ze doen niks en betalen niks.
Wel leuk om eens uit te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-06 21:05
Anoniem: 151099 schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 14:08:
[...]

Zonder utilties,safety of education.... bizar hoor.
Ja maar het spel is helemaaal niet buggy hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-06 15:12
Mythio schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 14:10:
Hij heeft tax op 0% staan. Dan hoeven je sims niks, want ze doen niks en betalen niks.
Wel leuk om eens uit te proberen.
Toont wel aan dat er iets goed mis is met de SimCity simulatie-engine...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:40
chrisO schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 14:14:
[...]

Toont wel aan dat er iets goed mis is met de SimCity simulatie-engine...
Ja in ieder geval dat er geen crime en fire hazard is!

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153905

Ik heb de snelheid eens verhoogd en de belasting op 5 gezet en dan eens meer dan een half uur begon de dichtheid te groeien totdat ik nu 118.000 inwoners heb .
Maar wat ik vreemd vind is dat ik tijdens het spelen niks gehaast deed en toch zeker een paar uur aan het spelen was en geen dichtheid kreeg , misschien heb ik iets over het hoofd gezien
Ik vind SimCity een zeer vermakkelijke game die lekker wegspeelt en geen haast want SimCity doe je op het gemak .
Anoniem: 153905 schreef op donderdag 04 april 2013 @ 14:32:
Ik ben al een tijdje bezig met spelen van SimCity en heb al verschillende steden gebouwd in een regio .
In het begin is het mij gelukt om meerdere steden laten uitgroeien tot dichtheid met wolkenkrabbers .
Maar in sommige nieuwe gebieden lukt het mij niet meer om die dichtheid te verhogen en blijven de huizen klein .
Heb van het begin af de grootste wegen aangelegd met alles erop en eraan voor de dichtheid te laten groeien maar helaas .
Is het misschien mogelijk dat bepaalde gebieden geen dichtheid toelaten zodat de huizen niet tot appartementen groeien ??????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Anoniem: 153905 schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 14:34:
Ik heb de snelheid eens verhoogd en de belasting op 5 gezet en dan eens meer dan een half uur begon de dichtheid te groeien totdat ik nu 118.000 inwoners heb .
Maar wat ik vreemd vind is dat ik tijdens het spelen niks gehaast deed en toch zeker een paar uur aan het spelen was en geen dichtheid kreeg , misschien heb ik iets over het hoofd gezien
Ik vind SimCity een zeer vermakkelijke game die lekker wegspeelt en geen haast want SimCity doe je op het gemak .

[...]
Dichtheid groeit met happiness.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkH NL
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:53
Ik ben inmiddels begonnen met het verplaatsen van mijn industrie naar de rand (processorfabriek enzo) omdat iedereen loopt te zeuren over bacteriën. Daarna de bodem weer schoonmaken met bomen en wat andere grote gebouwen verplaatsen. Heb/had 6 miljoen beschikbaar dus moet een eind komen :-)

Xbox Live: MarkH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
LiquidT_NL schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 14:37:
[...]
Dichtheid groeit met happiness.
Inderdaad, je hebt twee factoren: land value en happiness.
  • Land value bepaalt hoe 'mooi' gebouwen er uit zien en of er rijke of armere sims komen wonen
  • Happiness bepaalt de density, waarbij de gebruikte weg de maximale density bepaalt.
Land value kan je verhogen door gebouwen te plaatsen die gunstig zijn voor de land value, zoals parken, politiebureau's, brandweer kazernes en scholen. Uiteraard heb je ook gebouwen die de landvalue negatief beinvloeden, zoals sewage gebouwen, dumps etc.

Happiness wordt bepaalt door sommige gebouwen (bijvoorbeeld parken) en verder of de diensten op orde zijn. Minder afval, goede fire coverage, weinig crime etc. zorgen voor happiness. Maar ook bijvoorbeeld het plaatsen van bushaltes zoals hierboven aangegeven.

Er zijn dus ook gebouwen die zowel aan de land value als happiness bijdragen, zoals parken.

[ Voor 3% gewijzigd door Luuk1983 op 05-04-2013 15:20 ]

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Luuk1983 schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 14:49:
[...]

Inderdaad, je hebt twee factoren: land value en happiness.
  • Land value bepaalt hoe 'mooi' gebouwen er uit zien en of er rijke of armere sims komen wonen
  • Happiness bepaalt de density, waarbij de gebruikte weg de maximale density bepaalt.
Land value kan je verhogen door gebouwen te plaatsen die gunstig zijn voor de land value, zoals parken, politiebureau's, brandweer kazernes en scholen. Uiteraard heb je ook gebouwen die de landvalue negatief beinvloeden, zoals sewage gebouwen, dumps etc.

Happiness wordt bepaalt door sommige gebouwen (bijvoorbeeld parken) en verder of de diensten op orde zijn. Minder afval, goede fire coverage, weinig crime etc. zorgen voor happiness.

Er zijn dus ook gebouwen die zowel aan de land value als happiness bijdragen, zoals parken.
Volgens mij is er verder nog het verschil dat happiness opbouwt over langere tijd. Is dus alles goed geregeld over langere tijd, dan gaat de happiness ook verder omhoog. Land value stijgt niet natuurlijk maar direct door de omliggende factoren die het beïnvloeden (of heb ik dat verkeerd?).

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
LiquidT_NL schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 15:08:
[...]

Volgens mij is er verder nog het verschil dat happiness opbouwt over langere tijd. Is dus alles goed geregeld over langere tijd, dan gaat de happiness ook verder omhoog. Land value stijgt niet natuurlijk maar direct door de omliggende factoren die het beïnvloeden (of heb ik dat verkeerd?).
Volgens mij klopt het inderdaad zoals je het zegt. Of in ieder geval, dat is ook mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inrage
  • Laatst online: 09-06 21:05
Grootste invloed op happiness zijn taxes, taxes beinvloeden eigenlijk alles.
Minder taxes = minder crime
Minder taxes = minder brand
Minder taxes = minder ziekte
Enz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ik zie nu pas dat het aftakelen van de Game begonnen is, Reclame in de vorm van DLC namelijk Leaf oplaad autootjes.

Beetje jammer wel dat SimCity de kant op gaat van TheSims.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoerddebruin
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:48
Donstil schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 16:33:
Ik zie nu pas dat het aftakelen van de Game begonnen is, Reclame in de vorm van DLC namelijk Leaf oplaad autootjes.

Beetje jammer wel dat SimCity de kant op gaat van TheSims.
Het is optioneel. Je bent dus niet verplicht het te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:59

World Citizen

FreeReef.nl

sjoerddebruin schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 17:20:
[...]

Het is optioneel. Je bent dus niet verplicht het te installeren.
Dan kun je dus geen enkele region joinen omdat je niet dezelfde content hebt.... Lijkt me, als je kijkt naar de DL versie problemen.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythio
Daarnaast is het gratis en hoef je het niet te gebruiken, alleen geinstalleerd hebben staan is genoeg om regio te joinen.

Ik heb die maxisman dingen ook nog nooit in een regio gebruikt, zie nut niet van in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evil Cowman
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 28-06 18:23
Heb trouwens een erg apart probleem.. Een vriend van mij heeft 2 dagen geleden Simcity gekocht, we hebben elkaar toegevoegd op Origin, en als ik hem wil uitnodigen voor de region staat hij niet in de lijst met vrienden die Simcity hebben (en hij heeft het de afgelopen 2 dagen vrij veel gespeeld)

iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snowD
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19:40
Evil Cowman schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 18:05:
Heb trouwens een erg apart probleem.. Een vriend van mij heeft 2 dagen geleden Simcity gekocht, we hebben elkaar toegevoegd op Origin, en als ik hem wil uitnodigen voor de region staat hij niet in de lijst met vrienden die Simcity hebben (en hij heeft het de afgelopen 2 dagen vrij veel gespeeld)

iemand suggesties?
friends gaat per server .. dat wil zeggen als jij op server EUW1 zit en je vriend zit op EUW2 dan kan je niet samen spelen (en zie je elkaar ook niet in de friends list van Simcity)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Dit lukt mij dus niet. Net die stad ook gebouwd, maar ik krijg dus wel criminaliteit, veel brand, ze worden ziek en een hoop abandoned homes.

Maar ik heb dan wel een kleine stad gesloopt en op die grond deze constructie neergezet, omdat ik nergens anders de ruimte had. Ook heb ik een andere grote welvarende stad in de buurt, daar heb ik mijn startkaptiaal van gekregen uiteraard, want het aanleggen van alleen de wegen kostte me al ruim een ton.

Misshcien straks eens in sandbox proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemkoDJ
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-01 13:59
Hoe kan je een lening afsluiten? Ik kreeg eerst de optie omdat ik bijna failliet ging maar die heb ik toen afgeslagen, maar nu kan ik het nergens meer terug vinden... :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Niet online
Op de Bond knop klikken in je budget panel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37384

RemkoDJ schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 10:37:
Hoe kan je een lening afsluiten? Ik kreeg eerst de optie omdat ik bijna failliet ging maar die heb ik toen afgeslagen, maar nu kan ik het nergens meer terug vinden... :S
Gewoon klikken op je huidige saldo, en dan staan er rechts in het midden van het scherm 3 knoppen voor Lening A, B en C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:39
LiquidT_NL schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 15:08:
[...]

Sims worden happy van shoppen en van in een park wandelen. Elke dag dat ze dat kunnen doen, stijgt de happiness een beetje. De happiness stijgt dus inderdaad naarmate de tijd verstrijkt.

Behalve dat verhoog je de happiness inderdaad ook met voorzieningen als stroom/water/afval/riolering/scholing/ziekenhuizen/brandweer/politie en met parken.

De land value verhoog je met scholen/ziekenhuizen/brandweer/politie en met parken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
migchiell schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 11:51:
[...]

Sims worden happy van shoppen en van in een park wandelen. Elke dag dat ze dat kunnen doen, stijgt de happiness een beetje. De happiness stijgt dus inderdaad naarmate de tijd verstrijkt.

Behalve dat verhoog je de happiness inderdaad ook met voorzieningen als stroom/water/afval/riolering/scholing/ziekenhuizen/brandweer/politie en met parken.

De land value verhoog je met scholen/ziekenhuizen/brandweer/politie en met parken.
Het verlagen van de belasting werkt het beste om de Happiness omhoog te gooien.
Hoge Happiness is weer mooi voor het upgraden van de woningen.

Als je dus een stabiele omzet hebt in handel of je hebt al een shitload aan cash dan zet je de bewoners belasting een half uurtje op 0% en de Happiness vliegt omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomanII
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22:17
Wat te doen aan file op de snelweg? Heb tussen 2 steden een gigantische file, waardoor al m'n recycle wagens vaststaan en ik nu geen grondstoffen meer in m'n stad krijg. Nu zijn m'n steden (80k en 300k inwoners) dus failliet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
  • Laatst online: 30-06 20:10
RomanII schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 22:43:
Wat te doen aan file op de snelweg? Heb tussen 2 steden een gigantische file, waardoor al m'n recycle wagens vaststaan en ik nu geen grondstoffen meer in m'n stad krijg. Nu zijn m'n steden (80k en 300k inwoners) dus failliet.
Spoorstation bij groot handelscentrum aanleggen, zodat de treinen de grondstoffen vervoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er!k
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 28-06 22:05
Zojuist gestart met mijn eerste 'Great Work'; een international vliegveld. Om de olie daar te krijgen heb ik olie op 'lokaal opslaan' gezet en ik zie nu inderdaad vrachtwagens naar mijn Great Work gaan. Echter, er blijft staan: 0 van 250.000 vaten afgeleverd?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37384

Er!k schreef op zondag 07 april 2013 @ 09:31:
Zojuist gestart met mijn eerste 'Great Work'; een international vliegveld. Om de olie daar te krijgen heb ik olie op 'lokaal opslaan' gezet en ik zie nu inderdaad vrachtwagens naar mijn Great Work gaan. Echter, er blijft staan: 0 van 250.000 vaten afgeleverd?!
Je moet inderdaad lokaal doen en ook vanuit je stad op je great work klikken en aangeven dat je olie gaat leveren (met die powerbutton zeg maar).
Die aantallen klopten bij mij ook nooit en als ik switchte van stad, dan waren ze ineens anders iedere keer.
Tot m'n Great work ineens klaar was in 1 stad en vanuit twee andere steden gezien nog lang niet... Dat soort dingen 8)7

Ik heb dit spel al 2 weken niet meer aangeraakt, ik wacht nog op "de big patch", als die nog een keer komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er!k
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 28-06 22:05
Thnx, had al zo'n vermoeden... Ik wacht ook op die megapatch, maar kan het ondertussen toch niet laten om af en toe mezelf even te pijnigen met deze versie :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAS80
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-05 17:20
Ik ben dit weekend maar eens volledig voor simcity gegaan, in de week heb ik geen tijd door mijn werk en had het nog niet echt gespeeld. Mijn eerste stad ging er goed maar ging kapot aan zieke het was al een metropool een stomme fout gemaakt en alles gewist :D
Op een gegeven moment ga en wil je te snel en dan ga ik nat, trouwens die nissan leaf is verdomt goed voor de happyness en de luchtkwaliteit. En dat kreeg ik vanmiddag wel in de gaten happyness en gezondheid van je sims zijn de sleutels tot een sucsesvolle stad.

Gamertag XBL: AltScarfaceNL Steam: 'Alt Scarface NL'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:35

Hoogie2004

Whohooooo

Ik ben hem aan het nabouwen, en dit werkt gewoon verbazingwekkend goed :P

Zit nu op 300K+ inwoners, en gaat echt als een speer. Geen zieken, geen crime, precies zoals beschreven. Iedereen klagen over water en power, maar wel de gebouwen upgraden naar high-density enzo :)

Let wel op dat je je taxes voordat je begint met bouwen op 0% zet, anders verwachten de sims services die er niet zijn. Tevens de Sandbox nemen, omdat je anders niet genoeg geld hebt om alles aan te leggen.

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Niet online
Hoogie2004 schreef op maandag 08 april 2013 @ 08:00:
[...]

Ik ben hem aan het nabouwen, en dit werkt gewoon verbazingwekkend goed :P

Zit nu op 300K+ inwoners, en gaat echt als een speer. Geen zieken, geen crime, precies zoals beschreven. Iedereen klagen over water en power, maar wel de gebouwen upgraden naar high-density enzo :)

Let wel op dat je je taxes voordat je begint met bouwen op 0% zet, anders verwachten de sims services die er niet zijn. Tevens de Sandbox nemen, omdat je anders niet genoeg geld hebt om alles aan te leggen.
Dan zit het hem daar dus in, beginnen als sandbox en niet in een bestaande regio op de fundering van een gesloopte stad... Bij mij heb ik heel veel last van leegstand, crime, brand en ziekte. Wel tot aan 700k inwoners gekomen, maar mijn geduld is een beetje op omdat ik per uur ongeveer 50 gebouwen moet slopen vanwege dat ze verlaten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Het is wel een interessante test-case, want het bewijst dat alles vasthangt aan de tax-rate...

Als al je sims dus geen tax betalen vanaf het begin van hun leven, boeit geen gas/water/licht/werk/shops/whatever dus niet, en worden ze toch happier :) Wel vaag dat brand / ziekte daar ook aan gekoppeld is. Crime kan ik me voostellen, want dat doen ze om geld te krijgen :P

[ Voor 19% gewijzigd door Hoogie2004 op 08-04-2013 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythio
Kurkentrekker schreef op maandag 08 april 2013 @ 10:46:
[...]

Dan zit het hem daar dus in, beginnen als sandbox en niet in een bestaande regio op de fundering van een gesloopte stad... Bij mij heb ik heel veel last van leegstand, crime, brand en ziekte. Wel tot aan 700k inwoners gekomen, maar mijn geduld is een beetje op omdat ik per uur ongeveer 50 gebouwen moet slopen vanwege dat ze verlaten zijn.
Eigenlijk zou het niet veel uit moeten maken denk ik. Zolang je taks op 0% staat zullen de nieuwe sims niks nodig hebben. Het is wel van belang dat er geen grondvervuiling/luchtvervuiling/radiation etc zijn. Het moet "lijken" op een nieuw speelveld. Volgens mij is sandbox overigens niet nodig, als je begint met genoeg geld.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 29-06 00:18

Koenvh

Hier tekenen: ______

Ik heb Harry Potter in m'n stad :+
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/A15D1is.jpg

Nieuwe moeilijkheidsgraad: Problemen in codetaal
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Lf22Or7.jpg

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashingst
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-02 10:57
Dit is misschien een domme vraag, maar ik heb SimCity gekocht en geactiveerd op mijn Origin-account. Als ik nu mijn PC opnieuw installeer, kan ik dan (ZONDER DE CD) SimCity weer van Origin afhalen (downloaden dus) en dan weer spelen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 179336

flashingst schreef op maandag 08 april 2013 @ 17:19:
Dit is misschien een domme vraag, maar ik heb SimCity gekocht en geactiveerd op mijn Origin-account. Als ik nu mijn PC opnieuw installeer, kan ik dan (ZONDER DE CD) SimCity weer van Origin afhalen (downloaden dus) en dan weer spelen??
Zodra je key éénmaal geactiveerd is, kan je de games via jouw account downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Even die 1,8 miljoen inwoners nagebouwd. Kwam tot 1.4 miljoen door verkeerde plot-keuze.
Screenshot van net nadat ik de belastingen op 20% had gezet :+ (dik 157k per uur aan inkomsten)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/lmXagiuwyuVKq8tpaUd1dn8d/medium.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Hoogie2004 op 09-04-2013 08:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythio
Wel een geinige manier om veel geld te verdienen op een nieuw plot.

Bouw met je 50k zoveel je kunt, tax op 0%, zoveel mogelijk inwoners, dan tax op 20% en wachten tot iedereen vertrekt, ondertussen heb je paar mil opgehaald aan taks en je kunt, zonder vervuiling of gebrek aan resources, beginnen aan een nieuw plot met veel geld ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snowD
is geld transfer nu al gefixed dan? (god heb al een hele tijd niet meer gespeeld...mischien toch maar weer is doen dan?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoz Lombardo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-06 08:49
snowD schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 13:23:
is geld transfer nu al gefixed dan? (god heb al een hele tijd niet meer gespeeld...mischien toch maar weer is doen dan?)
Werkt prima hoor. In de stad die geld stuurt even wachten tot je melding krijgt dat het weg is, en in de ontvangende stad dan even geduld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
flashingst schreef op maandag 08 april 2013 @ 17:19:
Jup, in feite koop je een licentie. Dat je daar dan toevallig een doosje met een CD bij krijgt is mooi meegenomen. In feite is de code genoeg om de game te registreren op Origin. Vanaf dat moment is de key gekoppeld aan je Origin-account en kan je het spel altijd overal downloaden. Je zou eventueel als je een langzame internetverbinding hebt ervoor kunnen kiezen om de game van de CD te installeren, maar verder heb je het hele doosje en de CD niet nodig. Voor Steam geldt in die zin hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordi267
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-05 13:33
heb zelf ook stad nagebouwd met alleen maar woonwijken maar bij mij verbouwd die de huizen niet na een grotere dichtheid of hoe dit ook benoemd wordt. iemand idee waardoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sekeroglan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-06 16:58

sekeroglan

Bezint eer ge begint.

Ben bezig geweest om een toeristen stad te maken om te kijken of dat wel werkt

heb nu ongeveer 4 miljoen bezoekers en rond 50K toeristen.

Afbeeldingslocatie: http://s7.postimg.org/huxwyyhc7/Spark_2013_04_09_20_19_12.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s22.postimg.org/8w895mnp9/Spark_2013_04_09_20_17_52.jpg

Tijdens event wordt bijna alles geel van de taxi's :P

[ Voor 6% gewijzigd door sekeroglan op 09-04-2013 20:24 ]

https://card.exophase.com/1/1116015.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 366845

http://www.reddit.com/r/S...esday_does_somebody_here/

Weet niet goed wat ik daar van moet maken, met name omdat er geen spoor van te vinden is op het engelse gedeelte van simcity.com of twitter.

Vanaf volgende week is Simcity trouwens gratis te krijgen.

Ikzelf ben er wel klaar mee, elke keer als ik probeer te spelen is er wel iets met de server of gaat het saven fout. Ben nu lekker bezig in CIM2 maar toch benieuwd naar die patch, die google vertaling heeft het over Tuning sims... Zolang al de agents gewoon dom van A naar B gaan is er gewoon geen zak aan.
jordi267 schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 20:09:
heb zelf ook stad nagebouwd met alleen maar woonwijken maar bij mij verbouwd die de huizen niet na een grotere dichtheid of hoe dit ook benoemd wordt. iemand idee waardoor?
Heb je wel high density wegen?

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 366845 op 09-04-2013 22:21 . Reden: Reactie op Jordi267 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

jordi267 schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 20:09:
Hebben ze genoeg plaats?
High-density wegen?

Duurt overigens even voordat ze upgraden, bij mij begon het rond de ingang, waar al het verkeer binnenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sekeroglan schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 20:24:
Ben bezig geweest om een toeristen stad te maken om te kijken of dat wel werkt

heb nu ongeveer 4 miljoen bezoekers en rond 50K toeristen.

[afbeelding]

[afbeelding]

Tijdens event wordt bijna alles geel van de taxi's :P
Hoi fijne buurman :w , wil je de criminaliteit dan ook aan jouw kant van de rivier houden?
Je hebt gewoon een wijk met flats waar alleen criminelen wonen, hoop dat je snel failliet gaat. :P

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:22

Rhapsody

In Metal We Trust

Op Google+ kwam ik een aankondiging van SimCity tegen: https://plus.google.com/100597775052506427886/posts
We've got news for you, dear mayors! SimCity: Update 2.0! The update, which will be published soon (More details to come later), will include several critical fixes and many smaller improvements. here's a very small preview of what's to come with the update:
• Casinos are adjusted so it is possible to make a profit from them.
• Bankrupt cities can receive financial aid from other cities.
• Recycling Center bugs fixed.
• Fixed a bug that caused air pollution to come from seemingly nowhere.
• Fixed Trade Ports that stopped working for no reason.
• Neighboring cities with a large amount of buses will only send a few buses to your city, so your city is not clogged with buses.
• Fixed problems that caused cities to not process correctly.
• Data maps and some interface elements are displayed in the standard color when using filters (except for the colorblind filters)

The above is not the complete list; expect to hear further details sometime soon. Because this is the first major update, we would like to warn in advance that it is not a simple task to update the game for such a large amount of players. When the update is released, the servers may become unstable for a hour or two, but the wait should be worthwhile with all of the new changes.

For now, try Cheetah Speed, which has been added back to some servers! Thanks for your patience, mayors!

[ Voor 99% gewijzigd door Rhapsody op 10-04-2013 10:10 ]

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01-07 12:56

Auredium

Informaticus Chaoticus

Klinkt al beter. Ik zie iig ook al iets wat wijst op een traffic verbetering in het spel met betrekking tot de bussen. Het is wel nasty dat je aangrenzende steden ervoor kunnen zorgen dat jou stad een slechte verkeersdoorvoer heeft simpelweg door heel veel bussen te hebben.

Ik had begrepen dat Casino's ook inderdaad een zorgenkind waren. Iemand liet een Casinostad zien waarin de low range casino's winst boekten maar het high range casino met geen mogelijkheid winst kon krijgen. Zelfs niet met een airstrip er recht naast. Dat was wel erg aangezien je veel geld in dat gebouw stopt en dus profit terug verwacht.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sekeroglan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-06 16:58

sekeroglan

Bezint eer ge begint.

LoneRanger schreef op woensdag 10 april 2013 @ 10:08:
[...]

Hoi fijne buurman :w , wil je de criminaliteit dan ook aan jouw kant van de rivier houden?
Je hebt gewoon een wijk met flats waar alleen criminelen wonen, hoop dat je snel failliet gaat. :P
:w

Helaas komt de politie er niet doorheen, alles staat vast ;(

https://card.exophase.com/1/1116015.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Ik mis eenrichtings-wegen toch wel heel erg (of anders iets van tunnels / bruggen kunnen maken). Zonder wat meer controle over wegenbouw is het gewoon onmogelijk om fatsoenlijke verkeersdoorstroming te krijgen boven de 150k mensen ofzo... Met enkele eenrichtingswegen kun je de verkeerstromen ten minste sturen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lagean
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22-03-2021
Cheetah speed aan, tsja er speelt al bijna niemand meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik zit er inderdaad aan te denken om Simcity (compleet met Origin ID en Battlefield 3 en al) te verkopen... Speel het echt totaal niet meer en verwacht dat de uitdaging niet meer terugkomt.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
Lagean schreef op woensdag 10 april 2013 @ 12:47:
Cheetah speed aan, tsja er speelt al bijna niemand meer.
Het voordeel van Cheetah-speed is wel dat je nu een stuk sneller een stad kunt bouwen waarin het verkeer volkomen vast staat :-)

Mi. is hét grote manco van SC dat je inwoners geen vaste baan of huis hebben, aan het begin van de dag gaan ze allemaal alle bedrijven/fabrieken af om te kijken of er toevallig banen vrij zijn en aan het eind van de dag gaan ze allemaal alle huizen af om te kijken of er toevallig woonruimte vrij is. Dat zorgt voor heel veel "random" verkeer, omdat een flink deel van je inwoners meerdere bedrijven/huizen af moet zoeken en dus steeds weer de weg op moet. Ik zie wel arme zielen die om 6 uur 's avonds uit hun werk komen maar om 4 uur 's nachts nog steeds op zoek zijn naar hun huis... zelfde geldt voor studenten, die zoeken ook gewoon een random huis als de school uitgaat.

Daarnaast snap ik de pathfinding van (school)bussen, vuilniswagens en recycle-wagens niet... die lijken ook flink wat nutteloze kilometers te maken, ik zie ze regelmatig meerdere keren dezelfde straat op en neer rijden zonder daar iets te doen, lijkt alsof ze vastzitten in een loop ofzo. Bussen rijden ook regelmatig haltes voorbij, soms meerdere keren, zonder passagiers op te halen of af te zetten. In de praktijk hebben bussen en vuilniswagens toch een vaste route of vaste wijk, zou je zeggen... maar ik zie regelmatig een kolonne van 10 recycle-wagens aan 1 kant van de stad rondjes rijden, terwijl er elders nog wel wat te doen is. De diensttijden verschillen ook per dag, soms werken mijn vuilnismannen door tot een uur of 5 's middags maar soms vinden ze het om een uur of 1 ook wel mooi geweest, terwijl nog niet alles is opgehaald...

Ook onhandig: als er een misdaad wordt gepleegd dan gaan breken álle politiewagens hun patrouille af om erheen te gaan, beetje overdreven om 15 wagens te sturen naar een inbraak... gaat ten koste van de patrouilles.

Laatste zeurpuntje: het lijkt alsof de fire marshall te lui is om zn garage uit te komen... of kan dat komen doordat ik unfulfilled jobs heb, en dat toevallig deze job unfulfilled is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_shadow
  • Laatst online: 19-05 16:02

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Auredium schreef op woensdag 10 april 2013 @ 10:20:
[...]

Ik had begrepen dat Casino's ook inderdaad een zorgenkind waren. Iemand liet een Casinostad zien waarin de low range casino's winst boekten maar het high range casino met geen mogelijkheid winst kon krijgen. Zelfs niet met een airstrip er recht naast. Dat was wel erg aangezien je veel geld in dat gebouw stopt en dus profit terug verwacht.
Dan lag het dus toch niet aan mij. Ik had een stad met een olievoorraad die langzaam op aan het raken was, dus als backup plan was ik begonnen met het uitrollen van casino's. Twee goedkope casino's deden het prima, beiden zo'n 30k winst per dag. Maar duurdere casino, met medium en highend hotel kamers, bleven steken op flinke verliezen. :-(

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkH NL
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:53
Mac versie komt 11 juni uit: http://forum.ea.com/eaforum/posts/list/9432981.page
Q: When will the Mac version be available?
A: SimCity for Mac will be available on June 11, 2013.

Q:Why is the Mac port launching later?
A: The Maxis studio is not producing a Mac port, but has created a native version that has been optimized for Mac OS.

Q: How will users purchase the Mac version?
A: SimCity for Mac will be available as a digital download via Origin. It will be available for pre-purchase on Origin starting April 10th, 2013. If players have already purchased the PC version of the game, then they will receive the Mac version automatically on June 11, with no additional purchase needed.

Q: Will the Mac version be available at retail?
A: The Mac version of SimCity will be available as a digital download only.

Q: What languages will be supported?
A: The Mac version supports all languages available in the PC version.

Q: Will the Digital Deluxe version be available for Mac?
A: Yes. You will be able to purchase the standard and Digital Deluxe versions for Mac.

Q: Does SimCity support cross-platform play between PC and Mac users?
A: Yes. Everyone is playing together on the same servers. That means PC and Mac users will be building cities alongside each other.

Q: If I have both a PC and a Mac, do I have to purchase two copies of the game if I want to play on both systems?
A: All players who registered their copy of SimCity will have access to both the PC and Mac versions of the game through Origin. Only one Origin account can be logged in at a time. No additional purchases are necessary.

Q: If I previously purchased a copy of SimCity for PC, do I need to purchase a copy for Mac, too?
A: All players who previously purchased a copy of SimCity for PC will find the Mac version already pre-entitled in their Origin accounts on June 11. No additional purchase is necessary.

Q: I bought the PC version of SimCity. How can I confirm I have the Mac version?
A: In Origin, on your “My Games” page, hover over SimCity and click the info button. You will then see SimCity on Mac in the “Add-ons & Bonuses” section. You will be able to download and play the Mac version on June 11.

Q: What system specs are you targeting with the Mac version?
A: Any user with LION OSX 10.7.5 and a Core 2 processor will be able to enjoy SimCity for Mac.

Q: Will the Mac version have any advantages or additions over the PC version?
A: The Mac version will have the same features as the PC version.

Q: Will the Mac version support Retina display?
A: We have not yet determined if we have Retina display support.

Q: Will there be a demo for the Mac version?
A: There is no demo currently planned for the Mac version.

Q: Will SimCity be available on any iOS devices?
A: SimCity is currently available for the PC and will be available on Mac on June 11, 2013.

Q: Can I take my existing cities that I have created on a PC and start playing with them on the Mac version of SimCity as well?
A: Yes. You will need to log in to the same server you first created your cities on. You will be able to pick up where you left off on.

[ Voor 96% gewijzigd door MarkH NL op 10-04-2013 16:14 ]

Xbox Live: MarkH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SerealKiller
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:13

SerealKiller

Fas est et ab hoste doceri

Room42 schreef op woensdag 10 april 2013 @ 12:57:
Ik zit er inderdaad aan te denken om Simcity (compleet met Origin ID en Battlefield 3 en al) te verkopen... Speel het echt totaal niet meer en verwacht dat de uitdaging niet meer terugkomt.
Mag je je origin account verkopen ja?

War is the only proper school of the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135195

Jammer... ik dacht met SImCity eindelijk een spel te hebben met wat diepgang dat me zou boeien maar ik vind het verschrikkelijk saai... Het heeft allemaal gewoon niets met het 'echte leven' te maken. Ik hoopte op 'real life' omstandigheden maar het is allemaal fake en nep: het is een systeem dat in de verre verte lijkt op het echte leven maar in feite is het gewoon een computersysteempje dat je moet proberen te verslaan. Het is dus helemaal geen sim imho. Het is een beperkt en kleinschalig computerspel en dodelijk saai... Zoals iemand anders al zei beleef ik meer plezier aan NFS MW dat ik gratis heb gekregen. (Alhoewel ik dat spel ook alweer zat ben door diverse beperkingen.)

Het ligt misschien ook gewoon aan mij, hoor: computergames kunnen me niet meer boeien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
SerealKiller schreef op woensdag 10 april 2013 @ 20:42:
[...]

Mag je je origin account verkopen ja?
Maakt toch niet uit? Ik verkoop het spel en die zit vast aan mijn account. Dus ik lever gewoon mijn wachtwoord erbij en laat de koper het wachtwoord en e-mailadres wijzigen. Zo doe ik het met Steam ook. Ik maak voor ieder spel een nieuw account aan.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het maakt voor jou (en veel anderen) inderdaad wellicht niet uit, maar officieel mag het gewoon niet. ;)

[ Voor 91% gewijzigd door Anoniem: 135195 op 10-04-2013 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Anoniem: 135195 schreef op woensdag 10 april 2013 @ 21:41:
[...]

Het maakt voor jou (en veel anderen) inderdaad wellicht niet uit, maar officieel mag het gewoon niet. ;)
Ja, jij bedoeld officieel volgens EA ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Room42 schreef op woensdag 10 april 2013 @ 21:42:
[...]

Ja, jij bedoeld officieel volgens EA ;)
Inderdaad. En ook volgens Steam trouwens. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 470627

Vroeger liep ik over de rommelmarkten elke koninginnedag op zoek naar leuke afdank-spelletjes.. Zit er nu ook niet meer in nu alles online geregistreerd is. Het is gewoon niet meer zoals het was :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_shadow
  • Laatst online: 19-05 16:02

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Anoniem: 135195 schreef op woensdag 10 april 2013 @ 21:15:
[...] Ik hoopte op 'real life' omstandigheden maar het is allemaal fake en nep: het is een systeem dat in de verre verte lijkt op het echte leven maar in feite is het gewoon een computersysteempje dat je moet proberen te verslaan. Het is dus helemaal geen sim imho. Het is een beperkt en kleinschalig computerspel en dodelijk saai... [...]
Sorry, maar je verwachtte iets wat dezelfde mogelijkheden zou hebben als "in het echt"? Dat is in mijn ogen enigszins naief. Het is onmogelijk om een spel te maken wat alle mogelijke facetten van een echte stad simuleert, waar alle facetten ook nog eens in detail geconfigureerd kunnen worden. Dan wordt het gewoonweg te veel, te moeilijk, en bijzonder oninteressant.

Ik heb ergens gelezen dat ze bijvoorbeeld de manier waarop energiecentrales gebouwd worden hebben versimpeld, omdat ze op een gegeven moment met een systeem zaten waar alle losse onderdelen van de centrale (zonnepanelen, omvormers etc) los te configureren en te upgraden waren. Gevolg: de mogelijkheid dat de centrale te warm werd en ontplofte (alles wel geupgrade, maar de koeling niet). Leuk als je een solar power centrale simulator hebt, maar voor een citybuilder compleet irrelevant.

Het is en blijft een spel, geen planningssimulator. Dat je het dodelijk saai vind, zegt in mijn ogen meer over (onrealistische) verwachtingen die je er bij had, in plaats van over het spel zelf.

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
the_shadow schreef op donderdag 11 april 2013 @ 13:51:
[...]

Sorry, maar je verwachtte iets wat dezelfde mogelijkheden zou hebben als "in het echt"? Dat is in mijn ogen enigszins naief. Het is onmogelijk om een spel te maken wat alle mogelijke facetten van een echte stad simuleert, waar alle facetten ook nog eens in detail geconfigureerd kunnen worden. Dan wordt het gewoonweg te veel, te moeilijk, en bijzonder oninteressant.
[...]
Tuurlijk kun je niet alle aspecten simuleren, maar wat je simuleert moet gewoon realistisch zijn, in dit genre. Dat is gewoon vreselijk nagelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Room42 schreef op woensdag 10 april 2013 @ 21:38:
[...]

Maakt toch niet uit? Ik verkoop het spel en die zit vast aan mijn account. Dus ik lever gewoon mijn wachtwoord erbij en laat de koper het wachtwoord en e-mailadres wijzigen. Zo doe ik het met Steam ook. Ik maak voor ieder spel een nieuw account aan.
Maak je voor iedere game een losse account zodat je het altijd later nog kan doorverkopen? Of handel je sowieso in Steam games? Moet er niet aan denken dat ik voor iedere Steam game een los acccount heb, heb er meer dan 180 :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Room42 schreef op donderdag 11 april 2013 @ 14:45:
[...]
Tuurlijk kun je niet alle aspecten simuleren, maar wat je simuleert moet gewoon realistisch zijn, in dit genre. Dat is gewoon vreselijk nagelaten.
Welnee, realisme wil je zo dicht mogelijk benaderen maar het gaat om de balans omdat het immers een spel is. Jouw huis fikt echt niet af puur omdat je in een stad woont waar maar 2 brandweerauto's zijn maar in een spel moeten er consequenties aanhangen dat je niet voldoende brandweer hebt en dat doet een spel dan dmv regelmatig een brandje uit te laten breken. Ik woon in een behoorlijke buurt maar zie hier echt niet om de zoveel huizen een $$ parkje. Je kunt het er over hebben dat je de balans niet goed vindt of dat iets te ver gezocht is maar je zegt zelf al dat je niet alle aspecten kunt simuleren en toch wil je realisme?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
LiquidT_NL schreef op donderdag 11 april 2013 @ 14:55:
[...]

Maak je voor iedere game een losse account zodat je het altijd later nog kan doorverkopen? Of handel je sowieso in Steam games? Moet er niet aan denken dat ik voor iedere Steam game een los acccount heb, heb er meer dan 180 :')
offtopic:
Nee, zoveel games heb ik niet (heb nu 3 steam accounts en 1 Origin) en ben vooral begonnen met losse accounts toen mijn eerste account met alle HL en CS-varianten erin gehijacked werd en ik dus in geen van de games meer op VAC-servers kon spelen. Dit zou mijn eerste account zijn dat ik doorverkoop.
LoneRanger schreef op donderdag 11 april 2013 @ 16:03:
[...]

Welnee, realisme wil je zo dicht mogelijk benaderen maar het gaat om de balans omdat het immers een spel is. Jouw huis fikt echt niet af puur omdat je in een stad woont waar maar 2 brandweerauto's zijn maar in een spel moeten er consequenties aanhangen dat je niet voldoende brandweer hebt en dat doet een spel dan dmv regelmatig een brandje uit te laten breken. Ik woon in een behoorlijke buurt maar zie hier echt niet om de zoveel huizen een $$ parkje. Je kunt het er over hebben dat je de balans niet goed vindt of dat iets te ver gezocht is maar je zegt zelf al dat je niet alle aspecten kunt simuleren en toch wil je realisme?
Ik snap je punt en je kunt ook niet alles 100% realistisch maken, omdat er teveel aspecten invloed hebben. Zo moet je de $$-parkjes ook als plaatsvervanger zien voor de niet-gesimuleerde zaken in de buurt die maken dat de buurt een $$-niveau krijgt. Dat is ook prima opgelost, wat dat betreft. Maar het geheel had gewoon wel wat beter uitgewerkt mogen worden, waardoor er meer variabelen zijn en dus meer uitdaging ligt in het vinden van de juiste balans binnen de wijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Northwave4500
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-03 09:57
Weer een (kleine?) update bezig. Ben benieuwd of en wat er verbeterd is...

Merge wuurd 't beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
Northwave4500 schreef op donderdag 11 april 2013 @ 18:43:
Weer een (kleine?) update bezig. Ben benieuwd of en wat er verbeterd is...
Hopelijk een flinke schop onder de kont van al die luie Sims die het verdommen om gewoon te gaan werken :-)

Een beroepsbevolking van zo'n 10% lijkt me erg laag namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Northwave4500
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-03 09:57
Mwah.. na 10 minuten spelen weer een roll back... laat maar zitten dan

Merge wuurd 't beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 30-06 20:09

Metro2002

Memento mori

Gisteren BIJNA mijn stad kwijt zeg. Simcity crashte en toen ik het spel weer opstartte zag ik een leeg vlak op de plaats waar mijn stad stond, ook wilde het spel mijn stad niet laden (hij bleef op het laadscherm hangen). Alleen toen ik 'stad verlaten' deed en direct erna de stad weer claimde kon ik godzijdank mijn stad weer laden (was al een flink wat uren bezig ermee :+ )

-O- beetje jammer dat soort dingen.

Ook blijf ik het kleine speelveld écht een doorn in het oog vinden. Op een gegeven moment wil je grotere gebouwen gaan plaatsen zoals een recycle center of wil je via wind en zonne energie je stad van stroom voorzien dan is je speelveld echt heel snel vol. Ook wegen netjes aanleggen of de boel een beetje mooi maken... forget it, alles moet tot de laatste vierkante centimeter volgeramd worden en dat vind ik toch wel echt heel erg jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordi267
het is wel logisch dat ze willen dat je alle ruimte zo goed mogelijk benut, ze hadden misschien wel voor kunnen kiezen dat wanneer je aan bepaalde eisen voldoet er voor kan kiezen een stuk grond er bij aan te kopen of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 30-06 20:09

Metro2002

Memento mori

jordi267 schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 11:15:
het is wel logisch dat ze willen dat je alle ruimte zo goed mogelijk benut, ze hadden misschien wel voor kunnen kiezen dat wanneer je aan bepaalde eisen voldoet er voor kan kiezen een stuk grond er bij aan te kopen of iets dergelijks.
ik vind het niet zo logisch maar ok, vroeger kon je tenminste mooi je industrial zones en commercial zones een beetje scheiden, dat gaat nu niet vanwege de ruimte. En een groot vliegveld net buiten de stad of een uitgebreid spoorwegennet gaat ook niet vanwege de ruimte. Het is echt heel beperkt vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordi267
Metro2002 schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 11:19:
[...]

ik vind het niet zo logisch maar ok, vroeger kon je tenminste mooi je industrial zones en commercial zones een beetje scheiden, dat gaat nu niet vanwege de ruimte. En een groot vliegveld net buiten de stad of een uitgebreid spoorwegennet gaat ook niet vanwege de ruimte. Het is echt heel beperkt vind ik.
het is ook maar net waar je denkt het geld mee te gaan verdienen, ik denk dat je niet eens zoveel industriele zones moet willen maar snel moet gaan zorgen voor de educatie en dan gaan specialiseren op iets wat je oneindig kan gaan maken. denk bijvoorbeeld aan de electronics handel. waneer je dit scheid van de woonwijken omdat de landwaarde er anders minder van wordt denk ik dat je redelijk veel geld kan verdienen op een klein oppervlakte. Wanneer je redelijk wat geld hebt ga je vroeg of laat toch bepaalde delen van de stad herstructurerendenk ik.

maargoed om even terug te komen op je punt, je hebt gelijk ik wil verdomme meer kunnen bouwen in zo'n stad :+

[ Voor 5% gewijzigd door jordi267 op 12-04-2013 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mausz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-03 10:39
Word er uberhaupt nog wel gespeelt? Ik zelf speel het eigenlijk al een week of 2 a 3 niet meer. Op een of andere manier op uitgekeken. Met spellen als Sim city 4 en CitiesXL kon ik me echt veel langer amuseren. Ik lees nu overal eigenlijk niks positiefs (hier, reddit of ergens anders).

Spel lijkt snel te sterven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-06 07:35
Mausz schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 13:01:
Word er uberhaupt nog wel gespeelt? Ik zelf speel het eigenlijk al een week of 2 a 3 niet meer. Op een of andere manier op uitgekeken. Met spellen als Sim city 4 en CitiesXL kon ik me echt veel langer amuseren. Ik lees nu overal eigenlijk niks positiefs (hier, reddit of ergens anders).

Ben al bijna een maand echt gestopt nog paar keer effe gekeken naar wat kleine updates, maar nee.
Ik wacht wel op de grote 2.0 update, mocht dat niks zijn kijk ik bij 2.5 wel weer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01-07 08:11
Misschien zijn een groot aantal mensen aan het wachten op patch 2.0, in de hoop dat de grootste fouten er uit zijn?

Als ik de patch notes lees, is het in theorie al vrij goed wat ze daar fixen. Heb het spel nog altijd niet gekocht omdat ik ook eerder hou van grote maps, en toch wacht op de iets bugvrijere versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18:44

TommyGun

Stik er maar in!

Zelden...

Wellicht weer als ze structurele dingen gaan fixen maar tot die tijd zeker niet.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-06 07:35
Lointje schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 13:14:
Misschien zijn een groot aantal mensen aan het wachten op patch 2.0, in de hoop dat de grootste fouten er uit zijn?

Als ik de patch notes lees, is het in theorie al vrij goed wat ze daar fixen. Heb het spel nog altijd niet gekocht omdat ik ook eerder hou van grote maps, en toch wacht op de iets bugvrijere versie.
Simpele bugfix gaat niet eens het probleem oplossen, als ik morgen het spel 100% bugvrij en werkt alles qua servers en leaderbords. Dan nog weet ik zeker dat een grote groep het spel links laat liggen. Er zullen sommige dingen wat spel eigen is, moeten veranderen. Veel mensen zien dat als bug, maar dat is niet zo.

Sterker nog, ik denk dat het spel nu nog enigsins leuk is door die bugs, geeft bepaalde moeilijkheid omdaar omheen te werken, zodat je geen last hebt. Is dat morgen opgelost, is het helemaal ram maar raak voor een knaak :D

side note: Misschien heb ik in het begin wel veel te veel gespeeld. Eerste week dik 90 uur, 2de week 40 uur in de afgelopen 2 weken 5 uur. :P

[ Voor 6% gewijzigd door Practics op 12-04-2013 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thvers
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-05 23:06
heb zelf het spel ook al 3 weken niet meer gespeeld, vind het erg jammer dat de maps zo klein zijn omdat je heel snel klaar bent met een stad. En al dat overschakelen naar andere steden heb ik ook niet heel veel zin in.

Met cities XL kon ik zo weken bezig zijn met een stad en dan was deze nog niet klaar met mijn speelwijze:
Beginnen met een klein dorpje, die uitbreiden door me ergens op te focussen (olie, water, landbouw etc.) door het geld hier van de stad uitbreiden tot uiteindelijk een enorme metropool. En vooral in het begin geen rekening houden met de infrastructuur zodat als het wat drukker wordt ik een keuze moet maken tussen slopen, ringwegen, OV waar voor mij dan de echte uitdaging zit. Soms uren naar een stukje aan het kijken hoe ik dat kan verbeteren daar. :)

Helaas met deze sim city is dat niet mogelijk ivm de beperkte ruimte. :(

Hopelijk snel een grote update zodat het weer aantrekkelijk wordt want nu is het zonde van mijn geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalessyn
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22-01-2014
Ik ben gestopt met spelen omdat te veel dingen gewoon niet werkten zoals beloofd, terwijl het spel juist ontworpen is om gebruik te maken van die diensten. De plots zijn klein, maar één van de redenen is dat je niet alles zelf hoeft te bouwen: als je goed samenwerkt met je buren, heb je immers lang niet alles zelf nodig. Door serverproblemen komt echter regelmatig een deel van de diensten niet aan, waardoor je wél zelf overal backups van moet bouwen om maar niet zonder te zitten als de server weer eens een slechte dag heeft. Het budget maakt overuren om die redenen, en je hebt ook nog eens minder ruimte om te bouwen. Tel daar de problemen met het verkeer (al schijnt dat beter te worden nu), visitors (in samenhang met verkeer), diensten die vast komen te staan en de rollbacks die veel mensen ervaren (zelf nooit last van gehad tot nu toe) en het spel is gewoon zo goed als onspeelbaar.

SimCity is gewoon te vroeg gebracht, en tot ze de boel patchen zodat de bedoelde en beloofde gameplay ook daadwerkelijk aanwezig is ben ik er even klaar mee. Erg jammer, want het idee van het spel is zeker niet slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pgerrits
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01-04 00:29
Update:
Currently In Development

We have an update for you, Mayors. We’re currently working on a number of fixes/improvements in our Development Test environment, the majority of which will be added to our next updates.

Once we’re ready to release these fixes, we’ll update this thread with more details.

In the meantime, we’re also working on improvements on our Public Test Server. You can see these changes right now, so we encourage you to try them out on the Test server. Here’s what’s on it right now:

Updates currently on our Public Test Server:

• Join Region Filter: Results will only show regions with available slots.
• Leaderboards: Leaderboards restored.

Updates currently in our Development Test environment:

What’s New

• Mayors Mansion: Mayor will now drive his fancy cars to work. Mayor will take his helicopter, limo, or sports car if the modules are present.
• Data maps: Now show in their normal color when a color filter is enabled (unless in a colorblind mode)
• HUD: Now color-corrects when in a colorblind mode.

Fixes and Updates
• Cities not Processing/rollbacks: Fix to mitigate the chance of future occurrences of cities not processing and rollbacks.
• Leaderboards: Restoring leaderboards to all servers.
• Invitations: Invitations to join a region should be sent and received more quickly.
• Region Filters: Now sorts regions with available cities to the top
• Tourism: Fixes for unexplained fluctuation of tourists. Tourists more smartly counted on transit.
• Casinos: Casinos tuned so that Gambling will be a more profitable specialty. Players can bulldoze and replace existing casinos to see effects of tuning.
• More Casinos: Raised module limit on Sci-Fi and Sleek Casinos to 6 modules.
• Region Play: Cash gifts can now be received in a bankrupt city.
• Education: Fixed school buses getting stuck at the high school. Existing Schools will fix themselves.
• Education: Fixed school buses picking up students at neighboring cities that didn’t have school bus stops.
• Education: Fix to more accurately track regional student population.
• Education: Fix where kids leaving the school bus stop would teleport to the nearest pedestrian path instead of walking directly into the school.
• Education: University wings now give the proper bonus.
• Recycling: Fix for the Recycling Center where it would sometimes stop working, recycling services will visit other cities.
• Air pollution: Fixed issue where air pollution would appear to come from nowhere. Fix issues where your regional air pollution would be reflected back into your box for a double penalty.
• Fire Service: Fire Trucks don’t clump, dispatch to fires more efficiently.
• Water: Water pumps are now capable of pumping water from rivers at a larger radius so they can take better advantage of the water table in a city.
• Disasters: Cooldown for random disasters: Some players were getting hit too frequently with random disasters, this introduces a cooldown where no random disasters will occur.
• Trade: Fix for trade ports that suddenly stop shipping.
• Transit: Street Cars and Buses go to high volume stops first.
• Transit: A city with residents and public transit will now provide the accurate amount of workers and shoppers to its neighbors.
• Transit: A transit vehicle stuck in a pick-up or drop off loop will now go back to a garage instead of trying to pick up more people.
• Transit: Neighbors buses will now come in lower numbers into the city and do a better job at picking up local passengers first.
• Tuning: Residential-only cities have failure state.
• Budgets: Fixed bug with monthly transactions being used to get around systems pushing back.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacemouse
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 02-04 14:34
Goed om te zien dat men druk doende is om een hoop bugs te herstellen.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik weinig problemen ervaar met het spel tot nu toe. Ik heb er inmiddels al 360 uur speeltijd op zitten en speel nog dagelijks.

De twee bugs waar ik het meeste last van heb is het recyclecentre wat geen afval van buurgemeenten wil verwerken en bussen die vol zijn en in een loop terecht komen bij een bushalte. Hierdoor raakt vaak de hele weg verstopt met verkeer en als je dan toevallig even aan de andere kant van de stad bezig was, kan het zomaar zijn dat de halve stad vast staan.
De bushalte een keer uit- en inschakelen zorgt er voor dat de bus dan weer verder rijdt, maar persoonlijk vind ik het de meest irritante bug die ik tot nu toe tegen ben gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
  • Laatst online: 30-06 20:53

Ik zit te wachten tot het spel beter wordt met bug fixes en mods, dat doen er wel meer denk ik.
De nieuwste lijst met bug fixes is een begin, maar nog niet genoeg. Die map size moeten ze ook wat aan doen, dat gepruts op een postzegel is niets voor mij en die regios zijn ook te klein, zeker omdat niet alle steden aan elkaar gelinkt zijn.

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:38

FlyEragon

Alien Monkeys

Ik wacht tot de map size een keer aangepakt wordt tot minimaal 4x huidige formaat, tot dat moment zijn waarschijnlijk de meeste irritante bugs er ook wel uit. Ik werd een beetje cluastrofobisch tijdens de beta test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-07 07:25
FlyEragon schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 17:55:
Ik wacht tot de map size een keer aangepakt wordt tot minimaal 4x huidige formaat, tot dat moment zijn waarschijnlijk de meeste irritante bugs er ook wel uit. Ik werd een beetje cluastrofobisch tijdens de beta test.
Dit :Y

Het is jammer dat je stad zo snel vol is, dan is het alleen nog upgraden etc wat voor mij persoonlijk de lol weg haald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh

Koenvh

R0y. schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 19:16:
[...]

Dit :Y

Het is jammer dat je stad zo snel vol is, dan is het alleen nog upgraden etc wat voor mij persoonlijk de lol weg haald
"Gebruik dan de regio als je stad"
Dat werkt dus niet, omdat er maar één weg gaat naar de andere stad. Gevolg: File tot in de andere stad

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afwezig
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-05 20:36
Wat spacemouse en Schaapje_BlaaT zeggen. Ik was erg hoopvol en enthousiast over SimCity maar na amper 30 uur played ben ik er al klaar mee. Verschrikkelijke bugs, fixes die een eeuwigheid op zich laten wachten en gewoon slecht design mbt kleine maps, verkeer en region play maken het voor mij onspeelbaar. Over een half jaartje probeer ik het opnieuw, hopelijk met grote maps en (verkeers)mods.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timofp
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-12-2024
Ik heb de eerste twee weken heel veel gespeeld, maar sinds dien het spel niet meer aangeraakt. Ben terug volop bezig met Cities XL, veel meer bouwplezier en leuke community met mods

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snowD
traffic is gefixed neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SerealKiller
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:13

SerealKiller

Fas est et ab hoste doceri

snowD schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 13:29:
Laatste keer dat ik het speelde was het alsnog drama, maar dat is alweer ff geleden.

War is the only proper school of the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 503097

Nee dat is zeker nog niet goed,

Ik heb nog niet veel van die updates gemerkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh

Koenvh

snowD schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 13:29:
Kort: Nee
Lang: Klein beetje, maar nog lang niet genoeg.

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online

Ja ik ook, ik speel nu ongeveer 3 weken ook niet meer en ben eigenlijk ook niet van plan het snel op te pakken.

Ik wacht wel even op de Mac versie en hoop dat de game dan ook weer volledig werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Koenvh schreef op zondag 14 april 2013 @ 00:17:
[...]

Kort: Nee
Lang: Klein beetje, maar nog lang niet genoeg.
Wat vind je genoeg dan, dat je met een slechte planning geen opstoppingen hebt? :P
Het verkeer is het probleem ook helemaal niet maar het feit dat OV drukke haltes niet als prioriteit heeft, itt hoe ze het uitlegden en datzelfde probleem hebben je vuilniswagens en bepaalde services. Vooral OV is niet te onderschatten want veel wachtenden op OV betekend veel workers die niet tijdig werk vinden en je gaat meer bussen inzetten omdat de wachttijd te hoog wordt. Ik blijf erbij dat verkeer verder prima werkt als het [regio] plan klopt want als ik b.v. een file voor of in mijn stad heb dan kan ik altijd traceren waar het wegkomt. Als omliggende steden ontzettend veel ontevreden shoppers hebben en jij hebt alles wel voor elkaar komen die allemaal op jou af b.v. terwijl zoiets simpels als het plaatsen van parken of zorgen voor wat winkels en/of goederen al een stuk van die reizigers thuis houdt. Idem met benodigde workers, stel je hebt heel veel $ workers nodig, zorg dan dat die aan de kant van je stad binnenkomen, liefst per trein, waar ze nodig zijn, midden op je industrieterrein b.v. maar zorg dan ook vooral dat het voor $ workers in de regio de beste oplossing is om met de trein te gaan.

Ik heb nogal eens het idee dat het gros een stad wil met zoveel mogelijk inwoners en daarnaast ook nog eens veel geld wil verdienen met casino's danwel grondstoffen e.d. en dat allemaal in 1 stad zonder verder rekening te houden met een gebalanceerde workforce. Kijk maar eens in willekeurige steden online.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/TRPvTCmmwDaQSgVlPceqC6o8/medium.jpg

Dit plaatje is van 9uur 'smorgens, onderin zie je $ workers binnenkomen die kunnen gelijk rechtsaf het industrieterrein op, de $$ workers komen uit het centrum, aan de kant van de "great work" zit nog wat $ workforce die voeden de kantoren net als de $$$ die zowel naar de industrie als naar de kantoren gaan, 2 kanten op dus. Het enige wat nog totaal verkeerd staat is mijn station maar dat komt vooral omdat ik aan het aanpassen ben naar de omstandigheden in de regio die steeds wisselen. Naast het industrieterrein en een aan de kant van de "great work" zou optimaal zijn, dat zou het centrum nog een stuk ontlasten. Ik heb in deze trouwens ook nog de moeilijkheid dat ik maar aan 1 kant verbonden ben met de buren wbt wegen maar juist daarom heb ik voor die kant gekozen wbt industrie. Nu ben ik dus zelfvoorzienend wbt winkels/industrie/goederen waar het initiële plan was juist de regio te voorzien van industrie/goederen. Het verkeer was dus nog beter te regelen geweest als iemand anders voor goede winkels had gezorgd zodat ik niet al die shoppers uit de regio kreeg. ;)
Als je nu merkt dat een flat aangeeft ongelukkig te zijn omdat ze geen geld hebben kunnen ze dus niet tijdig werk vinden en dan kan het een optie zijn om er commercie te zonen ipv residential en dan omgekeerd als een winkel/kantoor klaagt over te weinig klanten. Moeilijker is om je infrastructuur aan te passen maar dat is ook een optie.

Verkeer werkt imo prima, helemaal als ze de eerder genoemde foutjes bij het OV hebben gladgestreken. Het moet namelijk wel een uitdaging blijven en niet zo zijn dat je zelfs bij een dikke puinhoop :+ geen problemen hebt. Maar goed, dat is mijn bescheiden mening waar de meerderheid het toch niet mee eens is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
pfff ik zit in de knel met mijn casino's, heb één stad (self supporting) gemaakt die draait op electronica. Stad had op een gegevenmoment 20 miljoen op de rekening, dus dacht ga ik een gok/toeristenstad maken. Ik 10 miljoen gestort, klein begonnen en de casino's draaide massive winsten (5 van die simpele). Toen door gaan bouwen met van die grote evenementen stadions/attracties, veel treinstations etc.

Nu heb ik mooie stad, stadions maken goede winsten, maar uit het niets doen die casino's opeens niets meer (als in: draaien behoorlijke verliezen). Ik snap er echt niets van. Ik heb ook de grotere casino's gebouwd, maar die doen ook weinig. Komt dat doordat de inwoners hoogopgeleid zijn? Of doordat er veel high-wealth mensen wonen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-06 15:22
Okasha schreef op zondag 14 april 2013 @ 10:23:

Nu heb ik mooie stad, stadions maken goede winsten, maar uit het niets doen die casino's opeens niets meer (als in: draaien behoorlijke verliezen). Ik snap er echt niets van. Ik heb ook de grotere casino's gebouwd, maar die doen ook weinig. Komt dat doordat de inwoners hoogopgeleid zijn? Of doordat er veel high-wealth mensen wonen?
Nee, dat komt door bugs... heel simcity zit vol met bugs. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh

Koenvh

Zo, laatst weer eens SC4 erbij gepakt. Aantal mods had ik nog... Meer mijn spel, ben niet zo van dat micro managment. Dit vond ik trouwens wel grappig :+ :
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/DW5ULQO.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/mKRmsFe.jpg

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberDonky
  • Laatst online: 06-06 20:51

CyberDonky

DealBytes

Zelf heb ik ook al 2 á 3 weken geen Simcity meer gespeeld. Er zijn voor mij enkele points wat voor mij eerst gefixed moet gaat worden in Patch 2.0
De grootte van de map is gewoon te klein, je kan amper bouwen.. dus dat mag voor mij wel wat groter.

Ik wacht nog even, maar ga denk straks toch nog even een kijkje nemen (:
Pagina: 1 ... 115 ... 131 Laatste

Let op:
Kroeg- en slowchattopic en de indeling in regions: SimCity Kroegtopic

Het grote klachten en problemen topic staat hier: [SimCity] Klachten en problemen. Ook voor de Mac!

Let op:
Gaat het om release ervaringen, kopen, Origin, cd keys of verwante zaken? Doe dat s.v.p. in [Simcity 2013] Aanschaf & Origin. Zo kunnen we het hier bij de game zelf houden.