Metro2002 schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 09:14:
Is het soort mensen wat je aantrekt in een res. zone nou alleen afhankelijk van het soort parkjes wat je erbij in de buurt poot? Of komt dat omdat ik in een gekke bui toch die rare schoolbus haltes eens neergepoot heb . En als ze vragen om arbeiders, bedoelen ze dan de lage klasse of bedoelen ze gewoon meer inwoners? Dat zijn even zaken die ik nog niet helemaal snap.
High wealth residential wil graag 2 parkjes of een groot park in de buurt, en publieke service in de buurt (een politiebureau, school, brandweer, gemeentehuis, stadhuis, burgemeesterhuis. Belangrijk is wel dat de parkjes tenminste $$$ zijn. Parkjes van $$ zorgen voor een lagere landwaarde.
De afweging tussen de hoeveelheid arbeiders/plus de hoeveelheid banen beschikbaar moet je in het scherm bevolking/population doen. Dat is betrouwbaarder dan de 'demand' (Groene/blauwe/gele) balkjes onderin het scherm. De uitdaging is om de juiste balans te zoeken tussen het aantal arbeiders en het aantal banen. Als de density van industrie hoger wordt betekent dit dat er ook extra werkplekken beschikbaar komen. Meestal zijn er meer banen dan arbeiders.
En mensen blijven maar demonstrereren omdat er teveel bacterien in de stad zijn

wtf doe ik daar aan?? ik heb al scholen en ziekenklinieken en luchtveruiling is er amper.
Probeer eens een waterzuivering.
.edit.
Tips van ea forum:
It's all forms of pollution, education, having a wellness center at the hospital etc.
If they are sick and you don't know why, here are some things to check:
1. Water -- Is it clean or do you need to add a filtration to your water pump or place another water tower on a non-polluted water source.
2. Sewage -- Make sure you are taking it away from the sims and disposing of it properly, and that you are not at capacity.
3. Pollution -- Bottom right is the data layer button. Check the ground, air, radiation etc. (I've noticed that placing trees for ground pollution will slowly diminish the brown area. Over time, you have to replace the trees until it's all gone. The data map will get whiter as pollution is taken care of.
4. Trash -- Is it picking up or is there an overflow in the city? Aside from it being a fire hazzard, I believe this contributes to sickness.
5. Education -- Educated sims get sick less often. Maybe place some places for your sims to get educated if they are not already. The university has a department of medicine. Whiel that is active, sims who go to it, are less likely to get sick as well.
6. Hospital (not clinic) -- Do you have the wellness center? This allows a truck (or van) to go out and prevent sims from getting sick as often.
Start with that and see how that helps. I may have forgotten something, and hope all this is accurate.
En klopt het dat politie en brandweer maar zo weinig dekkingsgraad hebben?
Ja, als je politieauto's rondrijden zie je de dekkingsgraad mee bewegen met de auto's. Politieauto's patrouilleren en dus hebben ze een grotere dekkingsgraad als dat het politiebureau aangeeft. Een groot politiebureau is voldoende voor een hele stad (tenzij je verkeersproblemen hebt). Het aantal politieauto's zou ik bepalen op basis van de hoeveelheid misdaden die gepleegd worden in je stad.
[
Voor 27% gewijzigd door
HawVer op 21-03-2013 10:55
]