Erg herkenbaar!A.W.E.S.O.M.-0 schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 15:44:
[...]
Hehe, herkenbaar! Ik had gister ook zo'n akkefietje om een stad draaiende te houden. Vol op industrie, draaide dik winst per maand maar ook zo'n 30K per uur het schip in. Constant een dikke buffer aanhoudende van een kleine 5 ton aan simdollars.
Maar dan was er zo'n heerlijke chain of events....
-Water op, MOEST een nieuwe pompcentrum bouwen, aardige aanslag op de buffer.
-Opeens een enorme influx van bezoekers in m'n stad, de regioweg had een file tot aan m'n buren, dus m'n geïmporteerde olie kwam niet aan, 50% minder power generated.
-Industrie en trade ports hebben niet genoeg stroom, exporteert ook niets meer over zee/rail.
-Bankroet, nog maar eens 3 ton lenen.
-File loste niet op, belastingen om hoog.
-Al m'n vrachtwagens met olie en export nog steeds vast.
-Openbare voorzieningen 1 voor 1 uit.
-Massale exodus van 150K naar 70K in een oogwenk.
-Netto per uur nóg harder het schip in.
-Noodzending centen van van m'n broertje staat ook vast in de file en komt niet op tijd aan.
-Stad failliet, een en al brand, vervuiling en germs.
-Uithuilen en opnieuw beginnen.
Had een stad met 360K inwoners, elke dag kwamen er 100k mensen uit andere steden op bezoek. Voor zowel werk, shopping, school en toerisme (grootste deel was shoppers). Had geen ruimte voor een kerncentrale dus bouwde ik een oliecentrale die ik dan weer olie liet importeren. Maar door al die bezoekers had ik gewoon files op de snelweg die tot 2 steden verder stil stonden. Resultaat: vrachtwagens me tolie bereiken mijn oliecentrale niet. Gelukkig stond ik 20K in de plus en verdiende ik dus bakken met geld.
Oplossing:
Als je een oliecentrale bouwt heeft hij standaard 2000 vaten olie, dus zodra mijn centrale nog maar 500 olievaten had -> nieuwe neerzetten voor 75k, zodra die werknemers had de oude slopen. En dat dan een keer of 20 totdat ik klaar was met m'n stad xD
'I reject your reality and substitute my own'