Kunnen mensen in Oceanië nou geen gratis game krijgen? Dat 'portaal' gaat daar namelijk niet open volgens de FAQ
Oog ik zie het nu ja, had ik in de auto even overheen gelezen.Johan tb schreef op maandag 18 maart 2013 @ 22:43:
Dat hoeven ze ook niet aangezien het woord FAQ aanklikbaar is en daar alles instaat.
Prima lijst games, niet dat ik er iets van kan gebruiken maar het zijn geen 5,- games zoals ik had verwacht.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Dit vind ik wel netjes van EA, nu heb ik SimCity én Need for Speed Most Wanted voor €40,- euro kunnen kopen; prima deal dacht ik zo.
An a day keeps the doctor away.
Ik krijg maar geen mensen met 2 $$. Zijn wel veel banen voor maar er komen maar geen mensen.
Heb je $$ parkjes?soccerroos schreef op maandag 18 maart 2013 @ 23:34:
Ik krijg maar geen mensen met 2 $$. Zijn wel veel banen voor maar er komen maar geen mensen.
Ram op F7 en check de kleuren van de grond. Ze moeten een bepaalde waarde hebben.
[ Voor 16% gewijzigd door Zorian op 18-03-2013 23:36 ]
ja een paar bij die huizenXereon schreef op maandag 18 maart 2013 @ 23:35:
[...]
Heb je $$ parkjes?
Ram op F7 en check de kleuren van de grond. Ze moeten een bepaalde waarde hebben.
Verwijderd
Je hoeft er maar een paar, ik ben mijn stad aan het redden en daarvoor heb ik 3 blokken ge-dezoned en dit bleef er over:

Als ik mijn hele stad zou dezonen zou je dat patroon overal terugzien. Het is die eenvoudige promenade, hij staat onder plaza $$$ maar hij zegt zelf dat hij maar $$ is. Nou ja, je ziet hoe mijn stad ontploft met een paar parkjes
hmm ik heb nog maar 3000 man in mijn stad, misch wil ik wel te snel. Merk nu dat het niet meer bui te houden is omdat alles in de fik vliegt en ziek worden. Zou niet lang duren voordat de politie nodig is.Verwijderd schreef op maandag 18 maart 2013 @ 23:44:
[...]
Je hoeft er maar een paar, ik ben mijn stad aan het redden en daarvoor heb ik 3 blokken ge-dezoned en dit bleef er over:
[afbeelding]
Als ik mijn hele stad zou dezonen zou je dat patroon overal terugzien. Het is die eenvoudige promenade, hij staat onder plaza $$$ maar hij zegt zelf dat hij maar $$ is. Nou ja, je ziet hoe mijn stad ontploft met een paar parkjes
Overig heb ik ook nog niet die mooie hoge gebouwen?
Verwijderd
Die mooie hoge gebouwen komt van medium en high wealth, die duren eeuwen voor ze in je stad komen wonen. Het duurt in het begin wel even, als je eenmaal een basis hebt en je hebt scholing, brandweer, ziekenhuis en politie dan komen de rijken vanzelf als je landvalue omhoog gooit met parkjes.soccerroos schreef op maandag 18 maart 2013 @ 23:49:
[...]
hmm ik heb nog maar 3000 man in mijn stad, misch wil ik wel te snel. Merk nu dat het niet meer bui te houden is omdat alles in de fik vliegt en ziek worden. Zou niet lang duren voordat de politie nodig is.
Overig heb ik ook nog niet die mooie hoge gebouwen?
In mijn living on the beach stad is de grootste klacht lage landvalue, hehe. Zijn vast die mensen die naast de bus terminals of zonnepanelen wonen, de rest is allemaal licht/donker blauw.
Het groeit trouwens weer aardig aan bij mij:

En vanuit mijn andere stad zie je hoeveel ruimte zo'n compleet uitgebouwd zonnepaneel ding opslokt

Ik ben trouwens gisteren met deze regio begonnen, misschien 5 uurtjes spelen om het zo te krijgen
En bug gevonden

Laatste edit dan ga ik naar bed

Heeft iemand anders gemerkt dat dit park geen happiness geeft? Ik plopte hem en de buurt vond het maar niks geloof ik, totdat ik andere parkjes in de buurt plaatste... Wel jammer

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2013 01:00 . Reden: overlapping solar panel bug? ]
Als iedereen high educated is en er zitten toch unskilled workers in je powerplant, dan kun je hem het beste even sluiten en weer openen zodat er nieuwe workers in komen. Bij mij bleven er ook structureel domme mensen in werken, maar dat kwam omdat hij te dicht bij de ingang van de stad stond. Zo kwamen er workers uit mijn nabijgelegen low tech productiestad. Oplossing was de hele plant naar achteren te verplaatsen in de stad, en nu is hij de hele tijd safe. Wel heb ik een klein radiation vlekje opgelopen op de plek waar de eerste plant stond, maar daar staan allemaal dingen waar geen mensen wonen nu.Kan je een nuclear power plant verwijderden zonder dat je overal radiation krijgt? Kreng blijft maar melden dat mijn worker education level "unsafe" is, en dat terwijl er een universiteit staat en zo goed als iedereen is afgestudeerd.
Dan hadden ze er ook mooi een functie in kunnen maken dat wanneer er hoogopgeleide mensen zijn, dat deze in de powerplant gaan werken, dit is toch wel het grootste veiligheidsrisico van iedere stad.Kurkentrekker schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 07:37:
[...]
Als iedereen high educated is en er zitten toch unskilled workers in je powerplant, dan kun je hem het beste even sluiten en weer openen zodat er nieuwe workers in komen. Bij mij bleven er ook structureel domme mensen in werken, maar dat kwam omdat hij te dicht bij de ingang van de stad stond. Zo kwamen er workers uit mijn nabijgelegen low tech productiestad. Oplossing was de hele plant naar achteren te verplaatsen in de stad, en nu is hij de hele tijd safe. Wel heb ik een klein radiation vlekje opgelopen op de plek waar de eerste plant stond, maar daar staan allemaal dingen waar geen mensen wonen nu.
Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.
Is er eigenlijk bekend wanneer die traffic en hulpdiensten patch uitgerold gaat worden?
My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Ik ben als een achterlijke bezig geweest om mijn verkeer te optimaliseren. Ik heb nu 100k inwoners en letterlijk 400k bezoekers. Low wealth shoppers komen vanuit de regio allemaal bij mij shoppen. Teruggerekend naar het niet fuzzy aantal zijn het 40k extra auto's die 'sochtends mijn stad in willen en 'smiddags de stad weer uit willen. Op een gegeven moment was het zo veel verbeterd dat de snelweg het uitgaande verkeer niet meer aan kon. Stond er een file bij de uitgang naar de snelweg.

http://hawvie.deviantart.com/
dat je files krijgt in je stad ok, maar dat zelfs die grote snelweg ook stil komt te staan is toch wel een beetje vaag..
Je kan ook gewoon de upgrade in de university uitvinden, dan kost het 1/4e van de oppervlakte, die het nu kost.
Je hebt trouwens nog steeds te weinig parken. Het beste is om om de twee stroken een strook $$$ parken te maken.
of $$ afhankelijk van wat voor wealth je wilDarf schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 09:30:
[...]
Je kan ook gewoon de upgrade in de university uitvinden, dan kost het 1/4e van de oppervlakte, die het nu kost.
Je hebt trouwens nog steeds te weinig parken. Het beste is om om de twee stroken een strook $$$ parken te maken.
Ik wil totaal geen $$$ in mijn stad eigelijk dus optimaliseer alles op $$
| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |
Kun je die zandwegen ook nog upgraden naar 2 baans ? als er huizen om heen liggen? Heb nu dat er files ontstaan.
Zandweggetjes kan je upgraden tot high density streetssoccerroos schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 09:37:
Kun je die zandwegen ook nog upgraden naar 2 baans ? als er huizen om heen liggen? Heb nu dat er files ontstaan.
Je hebt maar 2 soorten wegen eigenlijk met elke verschillende density
streets en avenues, de avenues beginnen bij die weg met die groene middenstrook
| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |
Als je Avenue's bedoeld niet nee, moet je eerst weer alles slopen. Volgens mij kan je hem wel gewoon helemaal upgraden naar een 'Drukke weg'. Kan je vinden waar je een keuze maakt van de vorm van je weg, daar staat een zonnetje met een pijltje erin waarmee je wegen kan upgraden.soccerroos schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 09:37:
XBL GT: HabbekratzNL
Eigenlijk is dat slopen wel raar..waarom vernietigt het eigenlijk je gebouw?
Ze hadden beter kunnen kiezen dat het gebouw dan versnelt leegloopt (of voor utilities etc niks meer doet) vanwege gebrek aan water/stroom/riolering.
Als je snel genoeg een avenue aanlegt moet dat toch gewoon kunnen...waarom alles meteen weg
Zou veel beter zijn als je kon upgraden zodat je met je stad mee kan groeien...
Ze hadden beter kunnen kiezen dat het gebouw dan versnelt leegloopt (of voor utilities etc niks meer doet) vanwege gebrek aan water/stroom/riolering.
Als je snel genoeg een avenue aanlegt moet dat toch gewoon kunnen...waarom alles meteen weg
Zou veel beter zijn als je kon upgraden zodat je met je stad mee kan groeien...
Dat heb ik ook de 'hard way' geleerd. Belangrijke les: zet nooit je belangrijke services (politie, ziekenhuis, brandweer) aan een doorlopende street in plaats van avenue. Later niet meer te upgraden 
Heeft me in mijn huidige stad een hoop geld gekost. Van mijn part kost het 'road replace' i.p.v. 'road upgrade' dan een pak meer, als je je gebouwen maar niet hoeft te slopen
Heeft me in mijn huidige stad een hoop geld gekost. Van mijn part kost het 'road replace' i.p.v. 'road upgrade' dan een pak meer, als je je gebouwen maar niet hoeft te slopen
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Services kan je het beste aan hun eigen doodlopende straat plaatsen. Liefst een medium street zodat hij nooit uit komt op een kruispunt met stoplichten. Dan kunnen ze tenminste altijd de grote weg op.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Ik had net last van een gekke bug: Mijn brandweerauto reed rondjes op een drukke weg. Hij bleef maar keren, dat ging heel lang zo door, terwijl er verder geen file stond en er maar 1 brand woede
''And maybe where the wind blows, Its all worth waiting for''
Ik vind het ook raar dat het verwijderen van een weg ertoe leidt dat alle gebouwen langs die weg gesloopt worden. Het is niet realistisch (wegupgrades gebeuren wel vaker) en niet logisch. Ik denk dat het te verklaren valt door het ontwerp van SimCity: de wegen zijn het belangrijkste element in het spel, omdat alle interactieve dingen (zoals mensen, power, elektriciteit) via de wegen lopen.
De gebouwen langs de weg zijn, vanuit de techniek achter het spel gezien, eigenlijk maar bijzaak. Dat er gebouwen moeten verdwijnen als een bredere weg wordt aangelegd is logisch. Dat gebeurt in de echte wereld ook wanneer er een nieuwe weg komt die niet past tussen de bestaande gebouwen.
Cities XL is in dat opzicht realistischer: als je een weg upgrade moet je alleen gaan slopen als het niet meer past.
De gebouwen langs de weg zijn, vanuit de techniek achter het spel gezien, eigenlijk maar bijzaak. Dat er gebouwen moeten verdwijnen als een bredere weg wordt aangelegd is logisch. Dat gebeurt in de echte wereld ook wanneer er een nieuwe weg komt die niet past tussen de bestaande gebouwen.
Cities XL is in dat opzicht realistischer: als je een weg upgrade moet je alleen gaan slopen als het niet meer past.
We are shaping the future
Wat zijn Services alweer ? En hoe kunnen jullie die screens maken, als ik op prt sc druk pakt die het scherm er onder.Tsurany schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 09:53:
Services kan je het beste aan hun eigen doodlopende straat plaatsen. Liefst een medium street zodat hij nooit uit komt op een kruispunt met stoplichten. Dan kunnen ze tenminste altijd de grote weg op.
"C" voor fotosoccerroos schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 10:16:
[...]
Wat zijn Services alweer ? En hoe kunnen jullie die screens maken, als ik op prt sc druk pakt die het scherm er onder.
"V" voor video
Services zijn brandweer, ziekenhuis ect..
[ Voor 7% gewijzigd door Sinus_rhythm op 19-03-2013 10:19 ]
Zo wil ik het inderdaad nu ook oplossenTsurany schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 09:53:
Ja dat denk ik ook. Al hadden ze het misschien op kunnen lossen door die interactieve ingang automatisch te verplaatsen naar een andere aanwezige weg en pas kunnen gaan slopen indien er geen weg beschikbaar meer is.Alex) schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 09:59:
[...]
Ik denk dat het te verklaren valt door het ontwerp van SimCity: de wegen zijn het belangrijkste element in het spel, omdat alle interactieve dingen (zoals mensen, power, elektriciteit) via de wegen lopen.
[...]
Met services bedoelt men meestal de volgende belangrijke drie: politie, ziekenhuis, brandweer. Drie stuks die je midden in je stad wilt en goed bereikbaar moeten zijn omdat ze met auto's werken.
De enige uitzondering daarop is dus de garbage collection. Deze werkt wel met auto's maar hoeft niet snel ter plaatse te zijn en wil je sowieso niet midden in je stad hebben vanwege de vervuiling
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
dan krijg je het net wat anders zonder de menuSinus_rhythm schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 10:19:
[...]
"C" voor foto
"V" voor video
Services zijn brandweer, ziekenhuis ect..

In het instellingenmenu rechtsbovenaan kun je aanvinken of het menu ed getoont moeten wordensoccerroos schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 10:23:
[...]
dan krijg je het net wat anders zonder de menu
[ Voor 3% gewijzigd door Sinus_rhythm op 19-03-2013 10:26 ]
En probeer ze dan ergens in het midden van de map te plaatsen ... een uitval weg naar alle kanten.. Dan heb je mogelijk maar 1 station nodig..Cloud schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 10:22:
[...]
Zo wil ik het inderdaad nu ook oplossenMinimaal verkeer bij de services en inderdaad geen stoplichten.
Ik heb 1 map draaien waar dit lukt.. Je hebt minder ruimte voor R omdat je dus wat wegen hebt lopen waar je niets tegenaan wilt bouwen, maar met 1 Brandweer/Politie/Ziekenhuis kun je dan net een hele stad dekken.
FreeReef.nl
Ik weet niet hoe, maar het spel werkt op mijn stage plek. Terwijl andere online dingen/games niet werken.
Weet iig dat ik me vandaag niet verveel.
Ben ik even blij dat je niet hier stage loopt!LunaTempesta schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 10:47:
Ik weet niet hoe, maar het spel werkt op mijn stage plek. Terwijl andere online dingen/games niet werken.
☻/ Trotse papa van Thijs en Bas :)
/▌Beesjes haal je uit het asiel, heb ik uit betrouwbare bron :)
/ \ BOB :)
Op je stageLunaTempesta schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 10:47:

Haha, gaat bij mij noway lukken
Ha ha. Tja, het is geen 'wehcamp' o.i.d. Gaat hier heel anders, rapportje schrijven, onderzoekje doen, etc. Zit aardig wat niks doen tussen, en begeleiding is er nauwelijks.
Ik merk nu wel, na even spelen, dat alles wat slomer gaat dan in de beta. Voelt een beetje gek op het begin.
Ik merk nu wel, na even spelen, dat alles wat slomer gaat dan in de beta. Voelt een beetje gek op het begin.
Hoezo ''hier''..?LocalJoost schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 10:49:
[...]
Ben ik even blij dat je niet hier stage loopt!
Ontopic: Mijn stadje loopt nu lekker! Financieel goed, nog geen last van veel files... wel veel last van straling door een komeet
[ Voor 13% gewijzigd door Ps3gamer91 op 19-03-2013 11:46 ]
''And maybe where the wind blows, Its all worth waiting for''
Dat komt doordat 'cheetah speed' nog steeds niet aangezet is. Snelheid 2 en 3 zijn dus hetzelfde.LunaTempesta schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 10:58:
[...]
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Nou, als ik hier een stagiair zou hebben die lekker Simcity aan het spelen zou zijn, had ie een probleem!Ps3gamer91 schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 11:40:
[...]
Hoezo ''hier''..?
Ontopic: Mijn stadje loopt nu lekker! Financieel goed
En jij zit onder werktijd lekker op het themaforum van SimCity te kijken?LocalJoost schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 11:58:
[...]
Nou, als ik hier een stagiair zou hebben die lekker Simcity aan het spelen zou zijn, had ie een probleem!
Dit is dus gaar he.. Ik had plechtig aan mezelf beloofd dat ik nooit wat van ea zou kopen.. Maar nu die actie.. ik heb nog een bol.com bon thuis liggen van 35 euro, dat zou dus betekenen dat ik simcity + battlefield 3 (die ik wel graag wil) voor 20 euro heb.. lfirst world problem...
traktor scratch!
Welke actie bedoel je? waarbij je een extra game krijgt? Dan had je de game voor een bepaalde datum al moeten kopen. Geloof met de release zo uit me hoofd...Erikie schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 12:13:
Dit is dus gaar he.. Ik had plechtig aan mezelf beloofd dat ik nooit wat van ea zou kopen.. Maar nu die actie.. ik heb nog een bol.com bon thuis liggen van 35 euro, dat zou dus betekenen dat ik simcity + battlefield 3 (die ik wel graag wil) voor 20 euro heb.. lfirst world problem...
bl44t
Nee hoor, zolang je SC maar voor 26 maart 07:59 registreert krijg je een gratis game.YaaD schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 12:19:
[...]
Welke actie bedoel je? waarbij je een extra game krijgt? Dan had je de game voor een bepaalde datum al moeten kopen. Geloof met de release zo uit me hoofd...
Steam ||
Ow oke, ik dacht dat het alleen de mensen betrof die de game in een bepaalde tijd hadden gekocht en dus tijdens de release problemen hadden. goede actie zou ik zeggen danLau1187 schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 12:20:
[...]
Nee hoor, zolang je SC maar voor 26 maart 07:59 registreert krijg je een gratis game.
bl44t
Is het mogelijk om een gedeelte van de lening af te betalen of kan het alleen in 1x ?
Alleen in één keer..soccerroos schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 12:24:
Is het mogelijk om een gedeelte van de lening af te betalen of kan het alleen in 1x ?
Je betaald automatisch een xxx bedrag aan rente per uur terug volgens mij. Daarnaast kan je de lening inderdaad in 1 keer aflossen.soccerroos schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 12:24:
Je betaalt de rente + aflossingVincitore schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 12:25:
[...]
Je betaald automatisch een xxx bedrag aan rente per uur terug volgens mij. Daarnaast kan je de lening inderdaad in 1 keer aflossen.
Koop ik simcity wel van jou voor 20 euroErikie schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 12:13:
Er is ook een prestatie om 1 miljoen aan schulden af te betalen. Die werkt dan ook alleen maar door ze af te laten betalen door de tijd en niet in 1x. Scheelt mensen ook weer wat kosten.

Kijk, dit vind ik dus scheef aan de nieuwe Simcity. Ik kom daadwerkelijk om in het geld dankzij mijn alloy imperium. Maar omdat die industrie niks aan de belastingen afdraagt, schrijf ik rode cijfers. Ook al is het onmogelijk om op 0 uit te komen (aangezien ik meer dan een miljoen per maand verdien), moet ik toch door allemaal hoepels springen om weer in de zwarte cijfers te komen.
Ik had liever gezien dat een deel van die specialization weer terug vloeit in de uurlijkse inkomsten. Nu is het wel zo dat ik mijn stad grotendeels gefocussed heb op deze industrie; daarom zijn er praktisch alleen laagopgeleide werknemers nodig om de boel draaiende te houden, en ik dus mijn kleine beetje residential compleet op die groep moet gooien. Dus blijven de inkomsten daaruit wat achter.
PS5 PSN: UnrealKazu
Hummm.. je per uur saldo is idd negatief. Maar je industrie maakt winst. Daarom maak je overal ook gewoon winst. Er is niets aan de hand en met "maar" 6700 dollar in je stad specialisatie valt het best mee. Doe dat 3x en probeer dan nog maar eens in de plus te staan met enkel belasting/uitgaven. Daarom moet je met die industrie juist winst maken. Zolang monthly profit + transactions maar groen is.
Bij mijn industriestad heb ik de beslasting moeten verlagen om meer inwoners/werknemers in mijn stad te krijgen.. Sta nu 30.000 per uur in de minKazu schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 12:43:
[afbeelding]
Kijk, dit vind ik dus scheef aan de nieuwe Simcity. Ik kom daadwerkelijk om in het geld dankzij mijn alloy imperium. Maar omdat die industrie niks aan de belastingen afdraagt, schrijf ik rode cijfers. Ook al is het onmogelijk om op 0 uit te komen (aangezien ik meer dan een miljoen per maand verdien), moet ik toch door allemaal hoepels springen om weer in de zwarte cijfers te komen.
Ik had liever gezien dat een deel van die specialization weer terug vloeit in de uurlijkse inkomsten. Nu is het wel zo dat ik mijn stad grotendeels gefocussed heb op deze industrie; daarom zijn er praktisch alleen laagopgeleide werknemers nodig om de boel draaiende te houden, en ik dus mijn kleine beetje residential compleet op die groep moet gooien. Dus blijven de inkomsten daaruit wat achter.
Het is ook inderdaad niet dat het erg is dat ik per uur verlies maak, netto sta ik toch dik in de min. Maar ik irriteer me er gewoon aan dat de 'normale' gang van zaken (aka volgens het oude Simcity stramien) in de min staat
Eerste stad gaat goed, maar tegelijk ook een beetje verkloot. Alle andere plekken in de region waaien richting die stad. En ik heb nou net alles volgebouwd met resedential en wat commerce, maar geen industry. Ik dacht, dit doe ik wel ff in een ander gebied. Oei.
Subtiel verschil tussen op je gemak gaan zitten gamen en af en toe twee minuten op een forum bladerenHanZwo schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 12:01:
[...]
En jij zit onder werktijd lekker op het themaforum van SimCity te kijken?
Ik vind het wel jammer om in de min te staan, maar wel miljoenen te beuren met je productie van bepaalde items en verhandelen er van. Zonder specialisatie krijg ik het niet voor mekaar om een grote stad (80k mensen 3/4 deel hoge waarde) winstgevend te laten verlopen. Ze gaan dan zeuren om meer politie, brandweer en ziekenhuizen en dat kan er gewoon niet uit, naast een bak aan onderwijs.
Dit op te lossen zie ik elektronica nu als enige oplossing, want dat kun je behouden zonder afhankelijk te zijn van grondstoffen die eindig zijn. Het is mogelijk door plastic en legeringen in te kopen en processoren te verkopen en zwaar succesvol te zijn.
Dit op te lossen zie ik elektronica nu als enige oplossing, want dat kun je behouden zonder afhankelijk te zijn van grondstoffen die eindig zijn. Het is mogelijk door plastic en legeringen in te kopen en processoren te verkopen en zwaar succesvol te zijn.
Dat is ook momenteel de manier waarop ik mijn stad draaiende hou. Ik heb ore en coal, die laat ik allemaal omvormen tot Alloy om die naar processor fabrieken te transporteren en plastic laat ik importeren (aangezien mijn sims nog geen neiging hebben gekregen om te gaan recyclen).4Real schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 13:15:
Ik vind het wel jammer om in de min te staan, maar wel miljoenen te beuren met je productie van bepaalde items en verhandelen er van. Zonder specialisatie krijg ik het niet voor mekaar om een grote stad (80k mensen 3/4 deel hoge waarde) winstgevend te laten verlopen. Ze gaan dan zeuren om meer politie, brandweer en ziekenhuizen en dat kan er gewoon niet uit, naast een bak aan onderwijs.
Exacte datum/tijd niet bekend maar de patch ligt momenteel bij QA. Duurt hopelijk niet al te lang meer.Riqy schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 09:05:
Is er eigenlijk bekend wanneer die traffic en hulpdiensten patch uitgerold gaat worden?
If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL
Huh hebben ze een QA afdeling dan?The_Worst schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 13:26:
[...]
Exacte datum/tijd niet bekend maar de patch ligt momenteel bij QA. Duurt hopelijk niet al te lang meer.
Oh ja, ik heb ook een hele idiote bug. Ik krijg om de zoveel tijd 330k van mijn andere stad via een gift. Ik heb een aantal keer geld heen en weer gesluisd, en kennelijk is daar ergens wat fout gegaan. Want het geld gaat niet van mijn ene stad af, maar komt wel bij mijn andere stad. En het mooie is, dit herhaalt zich dus om de zoveel maanden
Gratis geld!
Zolang ze maar een beetje IQ hebben om dat te beseffen en op te lossen vind ik het best.
Mwah, nuance.4Real schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 13:15:
80k is ten eerste niet groot. Grote steden vind ik toch wel 200k+ want dan begin je echt uit je voegen te groeien. De handel is nu leuk en aardig omdat er nog geen wereldprijzen zijn. Zodra dat weer werkt, zal het echt niet zo easy mode gaan als nu. De prijzen zijn nu vast en fluctueren niet. Het idee is met wereld handel dat er echt een vraag en aanbod zal gaan gelden. Dan worden die TV's en Computers ineens minder waard omdat geen hond ze nodig heeft. Die legeringen worden dan ineens een heel ander verhaal.
Mark my words ^^
Geen zwart geld wit wassen hé!?Kazu schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 13:34:
Oh ja, ik heb ook een hele idiote bug. Ik krijg om de zoveel tijd 330k van mijn andere stad via een gift. Ik heb een aantal keer geld heen en weer gesluisd, en kennelijk is daar ergens wat fout gegaan. Want het geld gaat niet van mijn ene stad af, maar komt wel bij mijn andere stad. En het mooie is, dit herhaalt zich dus om de zoveel maandenGratis geld!
Verwijderd
Voor de mensen die SimCity gekocht hebben via Origin en een tegoed hebben van € 20. Er zijn nu enkele games in de aanbieding @ Origin. Heb zojuist Far Cry 3 gekocht voor € 19,99.
Geen slechte deal, 3 games voor € 80,-.
Nadeel alleen is dat je ore en coal nog wel een keertje opraken. Plastic en legeringen kun je dan uit je recycle-center halen, maar dan moet je wel mensen hebben die recyclen. Echter kun je beter een paar van die centra op een stel steden laten lopen, zodat je zeker weet een goed inkomen een plastic te kunnen realiseren.icratox schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 13:19:
[...]
Dat is ook momenteel de manier waarop ik mijn stad draaiende hou. Ik heb ore en coal, die laat ik allemaal omvormen tot Alloy om die naar processor fabrieken te transporteren en plastic laat ik importeren (aangezien mijn sims nog geen neiging hebben gekregen om te gaan recyclen).
Yup klopt, een lange termijnplan is het ook niet. De bedoeling was dat ik eerst zou focussen om de grondstoffen te verwijderen uit de grond (geleidelijk) en dan langzaam aan uitbreiden naar een educatie/trade/tech achtig iets, het ligt er een beetje aan hoe het gaat lopen en wanneer mijn sims eens een keer besluiten dat alles zomaar weg gooien niet mileuvriendelijk is4Real schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 13:39:
[...]
Nadeel alleen is dat je ore en coal nog wel een keertje opraken. Plastic en legeringen kun je dan uit je recycle-center halen, maar dan moet je wel mensen hebben die recyclen. Echter kun je beter een paar van die centra op een stel steden laten lopen, zodat je zeker weet een goed inkomen een plastic te kunnen realiseren.

[ Voor 7% gewijzigd door icratox op 19-03-2013 13:49 ]
Dan zou ik nu alvast in educatie gaan investeren, want dat duurt een tijdje voordat je bevolking zo'n dusdanig niveau heeft dat ze daadwerkelijk willen gaan recyclen.icratox schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 13:48:
[...]
Yup klopt, een lange termijnplan is het ook niet. De bedoeling was dat ik eerst zou focussen om de grondstoffen te verwijderen uit de grond (geleidelijk) en dan langzaam aan uitbreiden naar een educatie/trade/tech achtig iets, het ligt er een beetje aan hoe het gaat lopen en wanneer mijn sims eens een keer besluiten dat alles zomaar weg gooien niet mileuvriendelijk is't wilt niet vlot lopen met de huidige stad, terwijl ik in een andere stad rond dezelfde tijd een enorme overvloed had aan recycling.
Het is wel jammer dat grondstoffen best snel uit je stad verdwenen zijn.
Waarom zou je per sé in het zwart uit moeten komen? Snelle berekening leert toch 1,2 mil / 24 = 50k per uur. Tel dat bij je inkomsten op en je hebt je inkomen.Kazu schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 12:43:
[afbeelding]
Daar zit een gevaar in als je een laag saldo hebt. Ik maakte een bescheiden winst (30k) per maand met een recyclingcenter en een trade port. Echter, je negatieve uurtarief wordt werkelijk per uur afgerekend, de rest niet. Zo kwam mijn saldo dus op 0 uit en was ik failliet, terwijl ik genoeg winst maakte op andere vlakken.Darf schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 13:55:
[...]
Waarom zou je per sé in het zwart uit moeten komen? Snelle berekening leert toch 1,2 mil / 24 = 50k per uur. Tel dat bij je inkomsten op en je hebt je inkomen.
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Qua grondstoffen klopt het inderdaad, momenteel zijn mijn mijn installaties vrij uitgebreid en ze halen een grote hoeveelheid tonnen uit de grond. In dat opzicht denk ik dat het aantal grondstoffen te weinig is, vooral te weinig om je echt in the specialiseren. Tegen de tijd namelijk dat je je erin hebt gespecialiseerd raken je grondstoffen op.4Real schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 13:52:
[...]
Dan zou ik nu alvast in educatie gaan investeren, want dat duurt een tijdje voordat je bevolking zo'n dusdanig niveau heeft dat ze daadwerkelijk willen gaan recyclen.
Het is wel jammer dat grondstoffen best snel uit je stad verdwenen zijn.
Ben begonnen met een universiteit (en daarvoor een kleine school) om zo ook de hele processor industrie op gang te krijgen, dus hopelijk begint het recyclen snel.
Sja, gooi je er een paar bonds tegenaan, niet heel boeiend.Luuk1983 schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 13:57:
[...]
Daar zit een gevaar in als je een laag saldo hebt. Ik maakte een bescheiden winst (30k) per maand met een recyclingcenter en een trade port. Echter, je negatieve uurtarief wordt werkelijk per uur afgerekend, de rest niet. Zo kwam mijn saldo dus op 0 uit en was ik failliet, terwijl ik genoeg winst maakte op andere vlakken.
SimCity naast mijn laptop (i5/8GB/GT550m) ook op mijn PC (C2DE8400 @ 3,6/6GB/8800GT) geïnstalleerd. Draait voor geen meter
. Medium (1920x1080) is een schokfeest. Alles laag is enigszins speelbaar. Dan maar weer de laptop pakken.
Ligt het nou aan mij of kan je alleen nog op de laagste snelheid spelen. Ben van de ene stad naar de andere gegaan en terug en daar nu ook hetzelfde probleem!
Verder bezig met het grote project de ene stad geeft aan dat er genoeg legering geleverd is en de andere stad moet nog leveren! Hoe zit dit moet ieder zijn eigen aandeel leveren, of is dit gezamelijk?
Verder bezig met het grote project de ene stad geeft aan dat er genoeg legering geleverd is en de andere stad moet nog leveren! Hoe zit dit moet ieder zijn eigen aandeel leveren, of is dit gezamelijk?
Het kan soms helpen om nog even een andere stad te bekijken en dan weer terug te gaan, dan kan het probleem verholpen zijn.lampje77 schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 14:18:
Ligt het nou aan mij of kan je alleen nog op de laagste snelheid spelen. Ben van de ene stad naar de andere gegaan en terug en daar nu ook hetzelfde probleem!
Verwijderd
Denken jullie dat ze de gebieden nog eens gaan uitbreiden? Ik heb nu een stad met 243.000 inwoners maar alles is volgebouwd, kan geen kant meer op. Best jammer.
Ik heb ongeveer de helft van mijn stad wonigen en een kwart winkels met klein beetje entertainment.. Er is een kwart leeg en heb ongeveer 250.000 inwonersVerwijderd schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 14:25:
Denken jullie dat ze de gebieden nog eens gaan uitbreiden? Ik heb nu een stad met 243.000 inwoners maar alles is volgebouwd, kan geen kant meer op. Best jammer.
Verwijderd
Dwars door mijn gebied loopt een hele grote rivier.Sinus_rhythm schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 14:33:
[...]
Ik heb ongeveer de helft van mijn stad wonigen en een kwart winkels met klein beetje entertainment.. Er is een kwart leeg en heb ongeveer 250.000 inwoners.
Mijn stad:

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2013 14:41 ]
Volgens mij werden er soms een paar kleine hints gegeven dat er over word nagedacht, maar echt iets concreet is er nog niet.Verwijderd schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 14:25:
Ik ken het probleemVerwijderd schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 14:36:
[...]
Dwars door mijn gebied loopt een hele grote rivier.
Ik ga er eigenlijk van uit dat er eerder een mod zal komen om de boundaries te vergroten dan dat Maxis het zal doen. Dit waarschijnlijk in combinatie met een offline mod, omdat je anders natuurlijk niet je stad kan syncen.
Het is in ieder geval wel een van mijn grootste ergernissen; de hoeveelheid ruimte. Je kan nooit eens lekker experimenteren, en vooral als je poppable buildings wil neerzetten moet je vaak hele wijken slopen om ook nog de ruimte te houden om ze uit te breiden.
Ik vraag me af wat er moet gebeuren voordat ze uit zichzelf grotere maps uit brengen.
Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.
Hoe krijg je dit stuk weg aan elkaar ? op ze te verbinden lukt niet

Soms helpt het om eerst een extra stukje te verwijderen waardoor de ruimte er tussen groter wordt, waarna je ze alsnog kan verbinden.
Ik los het soms op door een kleinere weg er tussen te zetten (bijvoorbeeld zandpad), wat wel lukt. En dan de weg te upgraden naar het zelfde 'niveau' weg.
Hehe, herkenbaar! Ik had gister ook zo'n akkefietje om een stad draaiende te houden. Vol op industrie, draaide dik winst per maand maar ook zo'n 30K per uur het schip in. Constant een dikke buffer aanhoudende van een kleine 5 ton aan simdollars.Sinus_rhythm schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 12:47:
[...]
Bij mijn industriestad heb ik de beslasting moeten verlagen om meer inwoners/werknemers in mijn stad te krijgen.. Sta nu 30.000 per uur in de min
Maar dan was er zo'n heerlijke chain of events....
-Water op, MOEST een nieuwe pompcentrum bouwen, aardige aanslag op de buffer.
-Opeens een enorme influx van bezoekers in m'n stad, de regioweg had een file tot aan m'n buren, dus m'n geïmporteerde olie kwam niet aan, 50% minder power generated.
-Industrie en trade ports hebben niet genoeg stroom, exporteert ook niets meer over zee/rail.
-Bankroet, nog maar eens 3 ton lenen.
-File loste niet op, belastingen om hoog.
-Al m'n vrachtwagens met olie en export nog steeds vast.
-Openbare voorzieningen 1 voor 1 uit.
-Massale exodus van 150K naar 70K in een oogwenk.
-Netto per uur nóg harder het schip in.
-Noodzending centen van van m'n broertje staat ook vast in de file en komt niet op tijd aan.
-Stad failliet, een en al brand, vervuiling en germs.
-Uithuilen en opnieuw beginnen.
http://www.ign.com/wikis/simcity/Solar_Farm
"Cities connected to the Solar Farm can purchase large amounts of power at a discounted cost"
Weet iemand hoe hoog die discount is en of het opweegt tegenover:
- Het bouwen van een Universiteit (§88.000, -§1600/hr)
- Het bouwen van een School of Science (§40.000, -§1000/hr)
- Research project (§175.000)
- Aanschaf Solar Farm (§500.000, -§300/hr)
- 600 tons of Alloy
- 115,000 crates of Plastic
- 45,000 crates of Processors
Oh wacht, ik geef zelf het antwoord al!
"Cities connected to the Solar Farm can purchase large amounts of power at a discounted cost"
- 600 tons of Alloy
Maar je hebt niet eens industrie nodig? Maar als ie naar de klote gaat kan je hem beter gewoon uit laten draaien en alle services etc uit zetten. Heb je dadelijk een mooie lege plot maar 2 miljoen op de bank.A.W.E.S.O.M.-0 schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 15:44:
[...]
Hehe, herkenbaar! Ik had gister ook zo'n akkefietje om een stad draaiende te houden. Vol op industrie, draaide dik winst per maand maar ook zo'n 30K per uur het schip in. Constant een dikke buffer aanhoudende van een kleine 5 ton aan simdollars.
Maar dan was er zo'n heerlijke chain of events....
-Water op, MOEST een nieuwe pompcentrum bouwen, aardige aanslag op de buffer.
-Opeens een enorme influx van bezoekers in m'n stad, de regioweg had een file tot aan m'n buren, dus m'n geïmporteerde olie kwam niet aan, 50% minder power generated.
-Industrie en trade ports hebben niet genoeg stroom, exporteert ook niets meer over zee/rail.
-Bankroet, nog maar eens 3 ton lenen.
-File loste niet op, belastingen om hoog.
-Al m'n vrachtwagens met olie en export nog steeds vast.
-Openbare voorzieningen 1 voor 1 uit.
-Massale exodus van 150K naar 70K in een oogwenk.
-Netto per uur nóg harder het schip in.
-Noodzending centen van van m'n broertje staat ook vast in de file en komt niet op tijd aan.
-Stad failliet, een en al brand, vervuiling en germs.
-Uithuilen en opnieuw beginnen.
GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k
Klopt maar ik heb de Solarfarm wel in mijn regiobokkem schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 15:47:
http://www.ign.com/wikis/simcity/Solar_Farm
- 600 tons of Alloy
Had gisteren bijna hetzelfde. Zat lekker te gaan in mijn electronica-stadje, 50k per uur in de min, maar toch mooie winsten met mijn 2 processor plants en 6 customer electronic plants.
Toen ik een buffer had van circa 1M kwam ik op het idee om mijn great work (space center) maar eens te supporten. Plots vertrokken uit mijn 5 volledig uitgebouwde tradeports alle 12 de vrachtwagens tegelijk naar het great work kennelijk. Ik kreeg het pas in de gaten nadat al mijn factories stil vielen omdat mijn volledige supply chain gefnuikt was door het feit dat mijn trucks 3 ingame dagen nodig hadden om terug te keren.
Mits 300k bonds nog net een nieuwe tradeport kunnen zetten en bevoorraden voordat ik bankroet was. Had letterlijk nog 50k in kas toen mijn eerste TV-tjes terug verkocht werden.
[ Voor 7% gewijzigd door v0LrAtH op 19-03-2013 15:55 ]
Verwijderd
Is jammer dat je de materialen niet per goederentrein kan versturen.v0LrAtH schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 15:51:
Had gisteren bijna hetzelfde. Zat lekker te gaan in mijn electronica-stadje, 50k per uur in de min, maar toch mooie winsten met mijn 2 processor plants en 6 customer electronic plants.
Toen ik een buffer had van circa 1M kwam ik op het idee om mijn great work (space center) maar eens te supporten. Plots vertrokken uit mijn 5 volledig uitgebouwde tradeports alle 12 de vrachtwagens tegelijk naar het great work kennelijk. Ik kreeg het pas in de gaten nadat al mijn factories stil vielen omdat mijn volledige supply chain gefnuikt was door het feit dat mijn trucks 3 ingame dagen nodig hadden om terug te keren.
Mits 300k bonds nog net een nieuwe tradeport kunnen zetten en bevoorraden voordat ik bankroet was. Had letterlijk nog 50k in kas toen mijn eerste TV-tjes terug verkocht werden.
Ik had gisteren iets raars, (bug wellicht? )
Mijn handelsdepot kon ik geen opslagplaats voor kolen of erts meer uitbreiden (limiet bereikt)
Terwijl mijn adviseur dit wel steeds zegt.
Mijn kolen en erts mijnen zijn nu uitgeschakeld omdat ik geen opslag meer heb
Maar als ik niet kan uitbreiden, dan wat?
Mijn verkeer stond trouwens ook ineens hardstikke vast.. waarna ik de wegen heb geupgrade... nog altijd!
Mijn handelsdepot kon ik geen opslagplaats voor kolen of erts meer uitbreiden (limiet bereikt)
Mijn verkeer stond trouwens ook ineens hardstikke vast.. waarna ik de wegen heb geupgrade... nog altijd!
[ Voor 14% gewijzigd door Vis op 19-03-2013 15:56 ]
Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||
Tradeport kan toch een treinstation als module bouwen?Verwijderd schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 15:54:
[...]
Is jammer dat je de materialen niet per goederentrein kan versturen.
Extra handelsdepot bouwen?Vis schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 15:55:
Ik had gisteren iets raars, (bug wellicht? )
Klopt, maar hij bedoelt om je goederen per trein naar je Great Work te transporteren. Zou inderdaad super handig zijn.Puc van S. schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 15:56:
[...]Tradeport kan toch een treinstation als module bouwen?
Hmmz... maar ik meen toch echt dat ik ruimte had voor extra opslag bij mijn 1e handelsdepot... vreemd en dom
Zal straks eens proberen, thanks!
Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||
Je kan meen ik per handelsdepot 4 of 5 uitbreidingen zetten voor je ene nieuwe moet bouwen. Je kan overigens (indien van toepassing) de bestaande uitbreiding van vracht slopen en daar een andere voor in de plek zetten.Vis schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 15:58:
[...]
Hmmz... maar ik meen toch echt dat ik ruimte had voor extra opslag bij mijn 1e handelsdepot... vreemd en dom
Zal straks eens proberen, thanks!
Er is er standaard eentje in gebruik voor "freight" (vracht). Die zou ik niet slopen, want dan kunnen je fabrieken niet meer afzetten.Vis schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 15:58:
[...]
Dat zou je zeggen, maar ik kwam er niet meer bovenop, misschien dat als ik inderdaad direct alle parks had vernietigd en echt ALLE services uitgezet had het nog wel kon, maar nu kreeg ik niet op tijd genoeg inwoners en inkomen, maar lesson learnedPostius schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 15:48:
[...]
Maar je hebt niet eens industrie nodig? Maar als ie naar de klote gaat kan je hem beter gewoon uit laten draaien en alle services etc uit zetten. Heb je dadelijk een mooie lege plot maar 2 miljoen op de bank.
Overigens is dat wel een beetje de Sim City ervaring tot nu toe. Alles gaat perfect, alles onder controle en vanaf zo'n 120.000 inwoners begint de shitstorm met van alles en nog wat aan ellende: verkeer klemvast, overal germs, niet genoeg fire stations, politie, ziekenhuis capaciteit etc. etc.
Tegen de tijd dat ik het OV systeem en de sociale voorzieningen op peil heb inclusief wat universiteiten dan zijn de maandelijkse kosten zo belachelijk hoog dat je wel industrie MOET hebben om nog positief te draaien. De mensenstroom die je uiteindelijk krijgt van een leuk aantal toerisme- en de gokgebouwen is me tot nu toe altijd fataal geworden.
Bouw ze dan niet?A.W.E.S.O.M.-0 schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 16:06:
[...]
De mensenstroom die je uiteindelijk krijgt van een leuk aantal toerisme- en de gokgebouwen is me tot nu toe altijd fataal geworden.
Ik bouw ze dus inderdaad bewust niet, en ook omdat er plaats tekort voor is.
Bloemen scheiden het gras in de tuin.
Ik dacht pak het eerste stad zou wel makkelijk zijn maar met die hoge berg is erg lastig als je laterna bruggen wilt bouwen.
Het is wel heeeel erg lastig om de windmolen te laten liggen!Erycius schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 16:16:
[...]
Bouw ze dan niet?
Verwijderd
Er is een stad in mijn regio welke 177miljoen heeft! Grote industrie, en zeer vervuilde grond en lucht.
Niet? Ik vind ze wel grappig juist, heb er nu drie en zou er wel meer willen maar dat kan helaas niet.Erycius schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 16:16:
[...]
Bouw ze dan niet?
Ze trekken winst als een malle en de winkels/hotels eromheen blijven ook maar groeien.
(Empire State 85k per dag, eiffeltoren 65k per dag, Arc du triomphe 25k per dag).
Straks als de bug's uit de Casino's zijn (ooit) en de regio play lekker werkt wordt het helemaal feest.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Let op:
Kroeg- en slowchattopic en de indeling in regions: SimCity Kroegtopic
Het grote klachten en problemen topic staat hier: [SimCity] Klachten en problemen. Ook voor de Mac!
Let op:
Gaat het om release ervaringen, kopen, Origin, cd keys of verwante zaken? Doe dat s.v.p. in [Simcity 2013] Aanschaf & Origin. Zo kunnen we het hier bij de game zelf houden.
Kroeg- en slowchattopic en de indeling in regions: SimCity Kroegtopic
Het grote klachten en problemen topic staat hier: [SimCity] Klachten en problemen. Ook voor de Mac!
Let op:
Gaat het om release ervaringen, kopen, Origin, cd keys of verwante zaken? Doe dat s.v.p. in [Simcity 2013] Aanschaf & Origin. Zo kunnen we het hier bij de game zelf houden.