Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stark
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-10 18:30
Heeft iemand misschien een filmpje waar je kan zien wat SimCity Deluxe allemaal voor gebouwen geeft?
Ik heb al de officiële filmpjes gezien en de screenshots maar dat is geloof ik niet alles. Ik wil graag de policestation, vervoer en andere gebouwen zien. Oh, en de superhero etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-10 01:16
LiquidT_NL schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 20:08:
Heb zelf ook even gecheckt en werkt, hier mijn recording (over een paar minuten):
[video]
Ik zie veel kruispunten, ook in vele andere Sim City video's.

Zou het verkeer misschien beter doorstromen als je meer rotondes zou maken?

Kruisingen op verschillende hoogtes bouwen zodat verkeer boven en onder langs kan werkt zeker niet?

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paul - K schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 17:51:
Ik zag net een post op het EA Forum mbt de Traffic AI: het lijkt erop alsof deze al flink verbeterd is (op de testserver in ieder geval). Hopen dat ze dit snel doorvoeren! :)

http://forum.ea.com/eaforum/posts/list/9365467.page
directe link naar video:
YouTube: SimCity Traffic AI Improving!
Hoe is dit beter dan? Ik zie massa's auto's over een dirtroad rijden terwijl ze starten op de avenue en dan rijden ze om, over de zandweg, om weer terug te keren aan de andere kant van de avenue. Als het beter was dan bleven ze op de avenue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:51

Phydomir

Dennis

Verwijderd schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 22:02:
[...]

Hoe is dit beter dan? Ik zie massa's auto's over een dirtroad rijden terwijl ze starten op de avenue en dan rijden ze om, over de zandweg, om weer terug te keren aan de andere kant van de avenue. Als het beter was dan bleven ze op de avenue.
Het gaat er om dat in de oude situatie alle auto's over de dirt road gingen omdat die het kortst is.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:27

Entity

9000rpm

matsen schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 21:05:
Kan iemand mij vertellen of het handelen tussen steden (water/stroom/afval/politie/ambulances etc.) werkt?
Bij mij werkt dus totaal niet. Als ik stroom wil kopen van stad X, dan zegt hij dat het mogelijk is, maar er gebeurd niks mee....
Ik speel in een regio die alleen beheerd wordt door mij (natuurlijk wel met meerdere steden). Hebben meerdere mensen hier last van?

Edit:
De upgrades van het stadhuis worden trouwens ook niet gedeeld met de regio ;(
Heb het idee dat de servers het te druk hebben momenteel om dat vlot af te handelen... Eerder deze week werkte dat allemaal prima en vlot, maar vandaag liep dat niet echt lekker. Het duurde lang voordat zaken gedeeld werden, sommige dingen lukten helemaal niet. Ik had 1 stad die energie en water leverde aan een andere, die stad begon teveel te vragen, dus ik de capaciteit in de ene stad uitgebreid, maar die extra capaciteit werd in de andere stad niet zichtbaar...

Heb inmiddels al best wat uurtjes in SC zitten, maar af en toe heb ik het gevoel dat ik nog met een beta product aan het spelen ben... Hopelijk pakken ze die issues allemaal snel aan want het is wel frustrerend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phydomir schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 22:06:
[...]

Het gaat er om dat in de oude situatie alle auto's over de dirt road gingen omdat die het kortst is.
Ah ok, ik zit naar het onderste gedeelte te kijken waar ze eerst van de avenue naar rechts gaan de zandweg op, dan naar beneden en weer naar links terug naar de avenue. Probleem lijkt daar nu wel omgedraaid, nu nemen ze de lange zandweg i.p.v. de korte, lege, avenue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Verwijderd schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 22:18:
[...]

Ah ok, ik zit naar het onderste gedeelte te kijken waar ze eerst van de avenue naar rechts gaan de zandweg op, dan naar beneden en weer naar links terug naar de avenue. Probleem lijkt daar nu wel omgedraaid, nu nemen ze de lange zandweg i.p.v. de korte, lege, avenue.
Wat ik zag is dat ze de avenue kiezen zodra de dirt road vol stond en weer naar de dirt road gingen als de avenue vol stond. Dat is al een hele verbetering.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:25
Snowwie schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 22:00:
[...]
Misschien, helaas zitten ze niet in Simcity :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:43

Koppensneller

winterrrrrr

Hebben jullie er ook last van dat er maar een klein deel van de workers zin heeft om te commuten naar een nabijgelegen stad? Ik probeer een dedicated industriestad in te richten naast een residential stad, maar in de ene stad zitten ze met een uitkering op de bank terwijl in de andere stad fabrieken sluiten wegen personeelstekorten. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stark
Koppensneller schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 22:34:
Hebben jullie er ook last van dat er maar een klein deel van de workers zin heeft om te commuten naar een nabijgelegen stad? Ik probeer een dedicated industriestad in te richten naast een residential stad, maar in de ene stad zitten ze met een uitkering op de bank terwijl in de andere stad fabrieken sluiten wegen personeelstekorten. 8)7
Kan je dat niet aangeven als je naar region view gaat dan bij dat icoontje met 3 poppetjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:43

Koppensneller

winterrrrrr

Stark schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 22:42:
[...]

Kan je dat niet aangeven als je naar region view gaat dan bij dat icoontje met 3 poppetjes?
Je kunt daar per wealth level per stad zien hoeveel banen, workers en unempoyed er zijn, maar geen mensen tussen steden heen en weer sturen of zo. Ik zie dat 3/4 van mijn low wealth workers (ongeveer 400) unemployed zijn, terwijl er in de nabijgelegen stad 600 banen beschikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Hmmmm vandaag weer wat uurtjes gespeeld maar merk dat toeristen systeem toch ook niet helemaal lekker loopt, Gister kwamen er nog 4000 toeristen naar de stad en nu staat in elke stad gewoon alles standaard op 0, komen er wel wat bij maar bij detail blifjt het op 0 staan. maar goed ik bouw gewoon lekker door het word vanzelf wel beter.

Nu bezig met een kleine mining stad/trade post eens kijken of ik dat voor elkaar krijg het houd je bezig :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben jullie eigenlijk ook dat er per sessie bij andere type wegen het scherm op zwart gaat als je er op klikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SerealKiller
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-10 11:58

SerealKiller

Fas est et ab hoste doceri

Verwijderd schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 22:51:
Hebben jullie eigenlijk ook dat er per sessie bij andere type wegen het scherm op zwart gaat als je er op klikt?
Ik niet in ieder geval, maar het laatste half uur was hij erg buggy dus ben ermee gekapt.

War is the only proper school of the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Dit is ook nieuw!! :D We gaan vooruit!

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/VE7rl3UEozgCK1hsOmKDpS9o/full.jpg

Hier ben ik echt zo blij mee! Ik had het spel al bijna afgeschreven.

Of vergis ik me nou?

[ Voor 28% gewijzigd door Room42 op 14-03-2013 23:02 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Soms loont het ook wel om lokaal even goed naar een file te kijken. Zo had ik een file vanaf de snelweg staan bij een T splitsing van 2 ave's. Er sloegen echter meer mensen linksaf (stokje naar beneden van de T) dan rechtdoor gingen. Klein stukje gesloopt en er voor gezorgd dat linksaf nu de doorgetrokken weg is en rechtoor rechts afslaan is geworden. En het helpt enorm, ineens is mijn file opgelost daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Room42 schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 23:00:
Dit is ook nieuw!! :D We gaan vooruit!

[afbeelding]

Hier ben ik echt zo blij mee! Ik had het spel al bijna afgeschreven.

Of vergis ik me nou?
Dat zit er al in vanaf de 1e beta. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 23:04:
[...]

Dat zit er al in vanaf de 1e beta. ;)
Ha, ok, dus alleen bij de wegen met een tramrail kan men niet keren.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-09 18:35
Als je goed kijkt zie je dat daar een zijstraatje is van het busdepot (ofzo) waardoor hij kan keren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redax
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-10 12:38
Ik zit nu in server Europa West 1, ik merk dat deze server het over het algemeen toch wel moeilijk heeft, zo kom ik er nu bijvoorbeeld niet in. Weet iemand of er een mogelijkheid is om je regio over te laten plaatsen van de ene server naar een andere?

Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timofp
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 24-10 22:59
Redax schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 23:40:
Ik zit nu in server Europa West 1, ik merk dat deze server het over het algemeen toch wel moeilijk heeft, zo kom ik er nu bijvoorbeeld niet in. Weet iemand of er een mogelijkheid is om je regio over te laten plaatsen van de ene server naar een andere?
Die mogelijkheid is er niet, ik speel sinds 5 dagen op EU East 3 en dit loopt perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

Vis

Hmmz je merkt wanneer je teveel Simcity heb gespeeld wanneer ik op deze pagina naar beneden wou "scrollen" door simpelweg met mn muis naar beneden te slepen :p

Ik zit btw even vast met mijn 2e stad, die eigenlijk zo goed als failliet is gegaan, hij staat nu op pauze, en heb 4 mogelijkheden om dit op te lossen, zoals belastingen omhoog bla bla, maar nu kan ik geen van de 4 mogelijkheden doen, omdat er simpelweg niets in die stad is, ja paar residential zones en een ronde straat.

Kan ik die stad deleten ofzo? want ik ben echt ten einde raad wat ik er mee moet... hij blijft op pauze hangen..

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
Er is overigens een nieuwe blog update op de simcity site geplaatst. Echter niet te vinden omdat de url ervan naar de vorige blog post verwijst :') Maar simpel genoeg zelf op te lossen (8 in 9 veranderen in de url...)

Anyway, de blog, ook te lezen via http://www.simcity.com/en_US/blog/article/simcity-update-9:
Hello, I’m Stone Librande, the Lead Designer of SimCity, and I wanted to take a moment to address some of the questions that I’ve been hearing about our game. Now that we’re getting close to resolving our server issues, we’re putting a lot of attention on improving the simulation based on the community’s feedback.

SimCity is built on GlassBox, which is an agent-based simulation engine. At the surface level, GlassBox is designed around the premise that “Agents” are created to carry data to various “Sinks” around the city. In SimCity, you can think of the “Agents” as Sims and vehicles. The “Sinks” are the buildings that receive money, happiness and other resources from these Agents. During development we tested many cities in a variety of scenarios, but there are almost limitless permutations. Now that the game is in your hands we are seeing the emergence of many cities that test our systems in unique ways. It’s great to watch this happen because at its core SimCity is a game about experimentation and exploration. (Of course, it’s not so great when these experiments reveal bugs.)

We are constantly tuning the game and through the telemetry of our players we are shaping and evolving the experience to accommodate many different play styles. When bugs are discovered we will address them as quickly as possible, with updates such as the ones we’ve been rolling out over the past week. Our main focus right now is updating the pathing system that the Agents use to get to their Sinks. Running a successful city means keeping the traffic flowing and we are actively working to make this system better.

We understand that when cars always take the shortest route between point A and point B there will be unavoidable (and illogical) traffic jams, so we are retuning these values it to make the traffic flow more realistically. Guillaume Pierre (our lead scripter) talked a bit about the improvements that we are making to the traffic system in the game here. To dig a little deeper our roads will have a weighting system based on 25%, 50% and 75% capacity. As a road hits those marks it will become less and less appealing for other cars, increasing the likelihood of them taking an alternate path if one exists.

We are working on additional fixes with the pathing of our Agents and these changes will streamline the way that the simulation unfolds in your city. For instance, emergency vehicles will not get blocked in their garages and will move into empty lanes to get around traffic jams. We’re also working on preventing service vehicles from clumping up (for instance, only one fire truck will respond to a fire instead of two) and improving the way that Public Transportation operates in the city. We are currently testing a patch internally and hope to have it out to you soon.

SimCity is a simulation but it is also a game. We wanted to make managing the mundane day-to-day functionality of a city a fun experience. We wanted players to be invested in the lives of their individual Sims, which is why you can click on one and see a name and small story about what is happening to him or her at that moment.

On that note I wanted to take a moment to address a question that’s been coming up: the persistence of our Sims. The Sims in the game are persistent in many respects. They go from a home to a workplace or to a shop and back each day. Their happiness, money, sickness, education level, etc. are also persistent and are carried around the city with each Sim as the simulation unfolds. But many aspects of the Sims are not persistent. They don’t own a particular house or have permanent employment. We also don’t track their names, their clothing, gender, or skin color. We did this as in attempt to increase performance so that we could have more Sims in the city. Ultimately we didn’t feel that the cost of adding in that extra layer of micro detail made the macro game play richer. Game design is filled with tradeoffs and compromises like this and we are constantly evaluating these (and many other) decisions.

I want to end on some good news. We are slowly re-enabling some of the non-essential features that we had turned off during the week of launch. Regional Achievements are live on a select number of servers and we’ve re-enabled Leaderboards on the Test server. We need your help testing the Leaderboards so I encourage you to go to the Test server so that we can expedite the timeframe in which this feature is brought back to the rest of our servers.

We’ll continue to provide you with updates on the game as we make these changes. We appreciate all of the feedback that you’ve been giving us and I want to assure you that we’re listening. It’s fascinating for us to see all of the different ways that players are testing our systems and we’re excited about making SimCity better with your help.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoz Lombardo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-10 08:56
Aapenootjes schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 23:48:
Er is overigens een nieuwe blog update op de simcity site geplaatst. Echter niet te vinden omdat de url ervan naar de vorige blog post verwijst :') Maar simpel genoeg zelf op te lossen (8 in 9 veranderen in de url...)

Anyway, de blog, ook te lezen via http://www.simcity.com/en_US/blog/article/simcity-update-9:

[...]
Hm, dat klinkt dan wel weer goed, dat ze de problemen gelijk goed aanpakken. Neemt niet weg dat het belachelijk is dat deze zaken überhaupt konden bestaan. Ze gaan blijkbaar nu pas een weighing system toepassen op wegen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stark
Ben benieuwd hoe snel die patch dan komt. Ik hoop voor het weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaVeFiSh
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-10 14:58
Ik durf het nog niet aan om serieus te beginnen aan city's. Vanmiddag ook weer zo een leuke, deed een beetje handelen in processors en dit verliep prima. Maakte dikke winst (eindemaandswinst) en verdiende daarnaast ook nog eens 7k+ per uur. En toen opeens gebeurde er wat vreemds: Mijn industrie, residence, commerce bleven hetzelfde en ook had ik niks veranderd aan mijn educatie,vervoer of wat dan ook... maar plotseling ging mijn inkomsten van processoren naar -270k per maand en mijn inkomsten per uur naar -19k per uur. Dus ik weer zoeken wat er mis was en kwam ik er achter dat het aantal toeristen binnen 5 minuten van 6k naar 128 was gegaan en al mijn tradedepots vol zaten en die karren "Alweer" niet kwamen. Dit heb ik tot nu toe niet meer kunnen herstellen. Dat met die tradekarren schijnt een bekend probleem te zijn met de server belasting enzo, denk dat die toeristen ook wel eens daarmee te maken zullen hebben.

Ik las in de posten hierboven dat ze nu proberen die server problemen te fixen, hopen maar dat ze een beetje opschieten want heb wel zin om nu aan een serieuze regio te beginnen.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/cavefish-2679/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
Ja ik merk ook echt extreme pieken en dalen in het aantal visitors in mijn steden. Dat wisselt vaak tussen de 0 en de 1M visitors :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalessyn
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22-01-2014
CaVeFiSh schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 00:03:
Ik las in de posten hierboven dat ze nu proberen die server problemen te fixen, hopen maar dat ze een beetje opschieten want heb wel zin om nu aan een serieuze regio te beginnen.
Inderdaad, ook in de Tweakers regio's is het vaak lastig om samen te werken doordat zelfs simpele dingen als stroom afnemen van elkaar al niet werkt. Ik denk dat ik SimCity nog maar eventjes op de plank leg, tot in ieder geval het merendeel naar behoren werkt. Momenteel stop je nog te vaak uren in een stad die vervolgens door een of ander serverprobleem alsnog in de soep draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaVeFiSh
  • Laatst online: 16-10 14:58
Kalessyn schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 00:05:
[...]
Momenteel stop je nog te vaak uren in een stad die vervolgens door een of ander serverprobleem alsnog in de soep draait.
Dit is precies het probleem. Ik vind het een heel leuk spel maar kan op dit moment er nog niet serieus er mee bezig zijn want voordat je het weet heeft de server het weer zwaar en stort daardoor je gehele economie ingame in. Zeker als je bijvoorbeeld afhankelijk bent geworden van toeristen of trading. En wat je zegt, nu mis je echt de multiplay. Ik speel het spel met mijn broer samen en alle services die je aan elkaar wilt verlenen die werken niet. Zo had ik vanmiddag een kerncentrale gemaakt met het idee dat hij dan zijn kolencentrale's kon slopen en dan netjes van mij gaan aftappen. Dus ik ff testen vanuit mijn andere city...maar kreeg er echt geen stroom door :P

http://eu.battle.net/d3/en/profile/cavefish-2679/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg ook mijn Pro stadion niet vol. Ondanks dat ie vlakbij de toegangsweg staat en ik geen files heb bij de toegang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timofp
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 24-10 22:59
Waar ik me ook best wel aan erger zijn de grafische glitches, dit stoort vooral als je ook een stad wil maken welke een beetje mooi oogt in close up.

Hier is alles in orde
Afbeeldingslocatie: http://i990.photobucket.com/albums/af22/timofp/Spark_2013-03-15_00-30-58_zps2e6d08d8.png

Als je de weg echter een beetje langer gemaakt gebeurt dit...
Afbeeldingslocatie: http://i990.photobucket.com/albums/af22/timofp/Spark_2013-03-15_00-31-04_zpsb0585054.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanmiler
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-10 09:50
Waarschijnlijk omdat het zo laat is, maar ik zie het probleem niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
Verlengen van de weg zorgt dat er zand over de rand van het park gaat. Is inderdaad slordig. Maar wegen geven sowieso vaak grafische fouten. Dat hangt overigens ook vaak van het zoom level af. Verder inzoomen vermindert de fouten vaak aanzienlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Northwave4500
  • Laatst online: 06-03 09:57
Ik heb ook vaker een glitch bij het connecten van een treinstation aan een weg. Aan de voorkant van het station ligt een weg eraan vast. Als ik die vast maak aan mijn wegennet veranderd het min of meer in een soort stationsplein

Ok, ik vind daar even geen voorbeeld van, maar was zojuist even aan het spelen en toen gebeurde het volgende. Er loopt een high dens avenue door mijn stad dorp heen. daaraan ligt een commercial zone. het eerste wat opvalt zijn de med wealth gebouwen die 10 meter hoger liggen dan de avenue... waarom?
En rechts zijn de volgende 3 gebouwen aan het upgraden tot 1 gebouw. Het ziet er al vreemd uit omdat normaal gesproken een gebouw eerst gesloopt wordt en dan vanuit de grond opnieuw omhoog komt. hier wordt het er ' overheen' gebouwd.
Afbeeldingslocatie: http://i1327.photobucket.com/albums/u667/Northwave4500/17056fc0-0143-47d6-a9ab-9f0a88dd88d7_zpsb852f6e7.jpg

De bouw is klaar.. en wederom torent het gebouw hoog boven de avenue uit... Al zien we de oude gevel nog vaag door het zand heen komen.
Afbeeldingslocatie: http://i1327.photobucket.com/albums/u667/Northwave4500/3d7cc72f-aa83-4a6a-9571-6f4726496ca2_zps9c50d29c.jpg

Vanwege files even verderop besluit ik een weg door de commercial zone heen te trekken. Het ontbreken van terraforming blijkt een gemis. Er ontstaat een oerlelijke bult. Maar er blijkt een nieuwe feature te zijn. Namelijk Archeologische opgravingen. Want wat blijkt? De oude gebouwen komen onder het zand vandaan!! Wat een topspel! _/-\o_ :+
Afbeeldingslocatie: http://i1327.photobucket.com/albums/u667/Northwave4500/4a7d7f23-5382-435c-9344-b63e4f90fe81_zpsc1a62c59.jpg

[ Voor 79% gewijzigd door Northwave4500 op 15-03-2013 09:55 . Reden: plaatjes toegevoegd ]

Merge wuurd 't beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Laatst online: 13-05-2021
maxoss schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 20:20:
[...]
Check ook is een gewone server. Ik heb beide getest, maar kon geen verschil merken. Op beide servers, als de dirt road volgelopen was pakten de sims de avenue.
Bizar. Dan hebben ze dat sneaky gepatcht, want vorige week waren er nogal wat filmpjes gepost hoe beroerd de path finding is.
timofp schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 20:33:
[...]
Inderdaad, zojuist even op Europa East 3 getest en het lijkt te werken, sims nemen een langere weg als de korte vol staat omwille van file! dit was vroeger zeker niet zo.
*O* Niet alleen een verbetering, maar ook een teken dat EA van plan is de problemen te patchen :)
Inrage schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 21:02:
Eigenlijk tonen ze gewoon beter 10.000 inwoners ipv de inflated 100k en dan werkt het systeem misschien gewoon wel.
Hoe bedoel je? Wat denk je dat er werkelijk anders gaat veranderen aan de game dat er iets anders gaat werken? Het is toch gewoon een beetje padding van je inwoners aantal???
Snowwie schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 22:00:
[...]

Ik zie veel kruispunten, ook in vele andere Sim City video's.

Kruisingen op verschillende hoogtes bouwen zodat verkeer boven en onder langs kan werkt zeker niet?
De video is een demonstratie van de nieuwe pathfinding (die blijkbaar ook al werkt in de gewone servers), deze stad is even in 1 minuut uitgetekend om verkeersstromen te genereren (zie ook de titel, mijn eerdere post, mijn post zelf wat dat betreft, de beschrijving bij het filmpje).

@blogpost: zeer goed :) Mooi ook dat veel van deze issues in SC4 zaten en toen pas werden opgelost met Rush Hour, maar nu met internet deze zaken werkelijk direct aan de kaak worden gesteld en worden gefixt. EA/Maxis pakt het imho goed op.

[ Voor 5% gewijzigd door LiquidT_NL op 15-03-2013 09:43 ]

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
LiquidT_NL schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 09:40:
*O* Niet alleen een verbetering, maar ook een teken dat EA van plan is de problemen te patchen :)
Ze zullen wel moeten, het is denk ik geen geheim dat er net als bij de sims de nodige uitbreidingen moeten komen. d'r is natuurlijk geen kip die _in de huidige staat_ van plan is om er veel geld in te stoppen aan uitbreidingen. :)

Zie het patchen als "investeren", en dan wordt ik behoorlijk positief dat Simcity een waardige opvolger kan worden van SC4 :)

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:46
Magic schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 09:48:
[...]

Ze zullen wel moeten, het is denk ik geen geheim dat er net als bij de sims de nodige uitbreidingen moeten komen. d'r is natuurlijk geen kip die _in de huidige staat_ van plan is om er veel geld in te stoppen aan uitbreidingen. :)

Zie het als "investeren", en dan wordt ik behoorlijk positief dat Simcity een waardige opvolger kan worden van SC4 :)
Dit is misschien wel het eerste positieve effect van DLC.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Nu online

Vis

Hoe kan ik een 2e stad deleten?

Mijn hoofdstad werkt goed, maar mijn 2e stad is mislukt en wil ik weg hebben, kan niks meer omdat deze op pauze staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evadnl
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 25-10 23:06
Vis schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 10:02:

Mijn hoofdstad werkt goed, maar mijn 2e stad is mislukt en wil ik weg hebben, kan niks meer omdat deze op pauze staat.
Gaat niet. :9

Correct me if I'm wrong. Zit met hetzelfde issue in een regio 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door evadnl op 15-03-2013 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Nu online

Vis

evadnl schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 10:03:
[...]

Gaat niet. :9

Correct me if I'm wrong. Zit met hetzelfde issue in een regio 8)7
Hmm handig... nieuwe regio beginnen dus, met als gevolg dat mijn hoofdstad verloren is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibrand
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08:19
Vis schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 10:02:

Kan je niet gewoon een bult geld sturen vanuit je hoofdstad, en dan alles platgooien voor het geld op is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evadnl
Sibrand schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 10:07:
[...]

Kan je niet gewoon een bult geld sturen vanuit je hoofdstad, en dan alles platgooien voor het geld op is?
Heb ik ook al geprobeerd, probleem is, je stad staat op pauze en er komt dus ook geen truck met geld binnen. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibrand
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08:19
evadnl schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 10:08:
[...]

Heb ik ook al geprobeerd, probleem is, je stad staat op pauze en er komt dus ook geen truck met geld binnen. |:(
Hmm, heb nog niet zoveel ervaring, maar hoe zit het met een lening afsluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
evadnl schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 10:08:
[...]

Je kan gewoon alle services uitzetten. Dan zijn je uitvagen 0.
Zodra je inkomsten > uitgaven zal je stad weer van pauze af gaan.

Je begint gewoon met de minst nuttige dingen uitzetten, en probeert iig power, water, sewage en trash service in tact te houden.

edit: Tenzij je bonds zo hoog zijn dat je door de afbetalingen alsnog in de min blijft.
Dan is je stad hopeloos verloren.

En die kun je ook niet meer deleten. Je kan alleen de hele regio resetten, niet 1 stad.

[ Voor 17% gewijzigd door RocketKoen op 15-03-2013 10:13 ]

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
Als die drie opties (belasting verhogen, lening afsluiten, kosten verlagen) niet werken is je stad verloren en moet je voor de vierde optie, een nieuwe stad beginnen, kiezen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evadnl
Je kunt er drie afsluiten, als deze reeds afgesloten zijn en je stad gaat failliet en alles ligt al plat, kan je niks meer, en ben je genoodzaakt een nieuwe stad te beginnen :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
evadnl schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 10:12:
Je kunt er drie afsluiten, als deze reeds afgesloten zijn en je stad gaat failliet en alles ligt al plat, kan je niks meer, en ben je genoodzaakt een nieuwe stad te beginnen :(.
Als je het zo ver hebt laten komen, zijn die inwoners ook beter af zonder jou :P

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Als je in de map overview zit kan je op je stad klikken en dan abandon doen.

Over het pathfinding probleem en sims die al rondrijdent op zoek zijn naar een huis/winkel. Zou dit niet vrij eenvoudig kunnen worden opgelost door de pathfinding te doen voordat de agent een gebouw verlaat.

Stel: 100 sims verlaten een fabriek. De pathfinding van de eerste agent gaat na het dichtstbijzijnde huis en dat huis wordt geflagt. Er gaat een signaal terug naar de agent en die kan vertrekken. Nu gaat de volgende agent weg en krijgt op het eerste huis en ziet dat die al geflagt is al bezet ondanks dat er misschien nog geen sim echt aanwezig is en gaat dan door naar het volgende beschikbare huis, als dit huis dan aan een andere weg ligt zal hij direct een andere route kiezen enz. enz.

Misschien denk ik te simpel en kost dit ontzetten veel rekenkracht maar is het wel een methode om te voorkomen dat agents doelloos rond rijden tot ze iets gevonden hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Nu online

Vis

Idd maar die nieuwe stad kan ik dus niet beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Phydomir schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 10:14:
Dan blijft de stad gewoon staan. Alleen ben je dan niet meer de eigenaar.
Vis schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 10:14:
Idd maar die nieuwe stad kan ik dus niet beginnen.
Niet op de plek van je oude stad nee. Ze bedoelen een nieuwe stad beginnen ergens anders in de regio.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Nu online

Vis

Hmm thanks, straks eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:44
Wat ik redelijk irritant vind is dat als een road niet ligt zoals jij hem wil en hij loopt langs een gebouw dat het gebouw ook gesloopt word als je de road sloopt.

Ik snap dat een gebouw road access nodig heeft maar in vorige delen kreeg je dan een notifcatie dat een gebouw niet bereikbaar is. Nu gaat hij gewoon de bulldozer in. Vooral irritant bij gebouwen die veel geld kosten om neer te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Nee, nieuwe stad bedoelden ze mee een andere stad in de regio helaas. De hele stad resetten naar leeg is onmogelijk. Wel heel vreemd maar zo is het helaas. Wat ook vreemd is dat je soms je uitgaven ook niet meer op 0 krijgt. Ik had laatst mijn stad ook falliet en zelfs toen ik alles had uitgezet kreeg ik mn maandelijkse inkomsten/uitgaven niet op nul of positief.... Ergens werd nog geld aan uitgegeven, maar ik kon het niet vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Laatst online: 26-10 16:00
Dracula schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 10:15:
Wat ik redelijk irritant vind is dat als een road niet ligt zoals jij hem wil en hij loopt langs een gebouw dat het gebouw ook gesloopt word als je de road sloopt.

Ik snap dat een gebouw road access nodig heeft maar in vorige delen kreeg je dan een notifcatie dat een gebouw niet bereikbaar is. Nu gaat hij gewoon de bulldozer in. Vooral irritant bij gebouwen die veel geld kosten om neer te zetten.
Ik ervaar het als een feature.. omdat ik vaak regio's opnieuw indeel. :P

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evadnl
RocketKoen schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 10:14:
[...]

Als je het zo ver hebt laten komen, zijn die inwoners ook beter af zonder jou :P
Gelukkig heb ik het niet zover laten komen maar iemand anders in mijn regio. Ik wilde die stad opnieuw opbouwen maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Laatst online: 26-10 16:00
evadnl schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 10:20:
[...]
Gelukkig heb ik het niet zover laten komen maar iemand anders in mijn regio. Ik wilde die stad opnieuw opbouwen maar helaas.
Dan moet je een tweede stad in de regio maken en vervolgens geld doneren als die stad wel goed loopt. Vervolgens kun je met de donatie de failliete stad opnieuw gaan opbouwen.

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
Dat is inderdaad het vervelende, er zal altijd een lege plek in je regio blijven omdat je een foutje maakte. Wel erg jammer.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
GENETX schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 10:17:
Nee, nieuwe stad bedoelden ze mee een andere stad in de regio helaas. De hele stad resetten naar leeg is onmogelijk. Wel heel vreemd maar zo is het helaas. Wat ook vreemd is dat je soms je uitgaven ook niet meer op 0 krijgt. Ik had laatst mijn stad ook falliet en zelfs toen ik alles had uitgezet kreeg ik mn maandelijkse inkomsten/uitgaven niet op nul of positief.... Ergens werd nog geld aan uitgegeven, maar ik kon het niet vinden...
Daar is de expenses lay-over voor. Dan krijg je mooi rode balkjes in je scherm bij gebouwen die geld uitgeven.
Daarnaast is er je budget scherm. Daar zie je hoeveel je per catagorie uitgeeft. Bijvoorbeeld aan het afbetalen van leningen.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-10 14:46
GENETX schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 10:17:
Jawel toch? Je kan in het regio overzicht (niet degene die je ingame krijgt, maar degene die je krijgt vanuit het startscherm van het spel) kiezen om je stad te abandonen, volgens mij moet je daarna toch daar overnieuw kunnen beginnen?

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-10 20:05
evadnl schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 10:20:
[...]

De beste oplossing vind ik nog steeds de taxes op 20% zetten en wachten tot iedereen weg is. Dan heb je > 1 miljoen en kan je rustig overnieuw beginnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-10 20:59

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Het feit dat je een stad niet kan resetten is mij ook een doorn in het oog. Ik had een redelijke stad draaien, maar daar kwam door een klein oepsje in de lokale kerncentrale ruw een eind aan. Gevolg: een halve kaart die besmet is en waar dus niemand echt gelukkkig word. Ik heb de volledige map leeg gemaakt (alles gebuldozered), maar de vieze nucleaire vlek zit er nog. Volgende keer houd ik het wel bij wind/zonne energie :X

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
Puc van S. schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 10:23:
[...]

Jawel toch? Je kan in het regio overzicht (niet degene die je ingame krijgt, maar degene die je krijgt vanuit het startscherm van het spel) kiezen om je stad te abandonen, volgens mij moet je daarna toch daar overnieuw kunnen beginnen?
Nee, je kan dezelfde stad hervatten zoals je hem achter liet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
MuddyMagical schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 10:23:
[...]

De beste oplossing vind ik nog steeds de taxes op 20% zetten en wachten tot iedereen weg is. Dan heb je > 1 miljoen en kan je rustig overnieuw beginnen
Als je daarvoor je inwoners allemaal hebt weggejaagd en 300k aan leningen hebt, is dat niet genoeg.

Overigens is het nooit de bedoeling geweest dat je een jaar lang ofzo in dezelfde regio speelt.
Ze zijn van plan om elke paar weken een chalange te doen (de 1e is haal 2,5 miljoen inwoners).
Je krijgt dan een achievement als je het binnen de tijd haalt. En de 1e 10% krijgt een speciale unlock ofzo.
Het lijkt me logisch dat je alleen met een nieuwe regio mee mag doen.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Puc van S. schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 10:23:
[...]

Nope, dan kom je in de stad zoals ie achtergelaten is...
RocketKoen schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 10:22:
[...]

Daar is de expenses lay-over voor. Dan krijg je mooi rode balkjes in je scherm bij gebouwen die geld uitgeven.
Daarnaast is er je budget scherm. Daar zie je hoeveel je per catagorie uitgeeft. Bijvoorbeeld aan het afbetalen van leningen.
Ja exact. Bedenk me nu dat ik het niet op 0 kon krijgen ivm leningen. Alle gebouwen stonden uit, maar dat kan niet met leningen. Dan ben je echt helemaal verloren. Eigenlijk zou dit ook een bug moeten zijn, want imho zou je een stad altijd weer op moeten kunnen lappen. Dit is een soort deadlock. Door de leningen kom je niet in het groen. Omdat je leningen hebt kun je niet geld lenen en omdat je op pauze staat kan er ook geen geld geschonken worden*. Eigenlijk zou je leningen op pauze moeten kunnen zetten. Dan moet je wel emer terug betalen later, maar je kan je stad wel oplappen.

*) Overigens kon ik wel olie uit mn depots verkopen. Tijdens het pauze scherm kwam dan ineens de truck en kon ik toch even spelen, tot ook al mn olie op was... Misschien dat je toch geld als gift kan ontvangen in pauze mode?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL

Over het pathfinding probleem en sims die al rondrijdent op zoek zijn naar een huis/winkel. Zou dit niet vrij eenvoudig kunnen worden opgelost door de pathfinding te doen voordat de agent een gebouw verlaat.

Stel: 100 sims verlaten een fabriek. De pathfinding van de eerste agent gaat na het dichtstbijzijnde huis en dat huis wordt geflagt. Er gaat een signaal terug naar de agent en die kan vertrekken. Nu gaat de volgende agent weg en krijgt op het eerste huis en ziet dat die al geflagt is al bezet ondanks dat er misschien nog geen sim echt aanwezig is en gaat dan door naar het volgende beschikbare huis, als dit huis dan aan een andere weg ligt zal hij direct een andere route kiezen enz. enz.
Lees de blogpost: ze gaan het aanpakken voor politie etc, ik neem aan dat inwoners vanzelf komt. Overigens is wat jij hier stelt geen pathfinding probleem, maar een assignment probleem. Pathfinding wordt nu ook gedaan als het gebouw wordt verlaten.
Magic schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 09:48:
[...]

Zie het patchen als "investeren", en dan wordt ik behoorlijk positief dat Simcity een waardige opvolger kan worden van SC4 :)
same :) Maar ik had er sowieso wel vertrouwen in gelukkig :)

[ Voor 8% gewijzigd door LiquidT_NL op 15-03-2013 10:29 ]

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ps3gamer91
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08:10
the_shadow schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 10:25:
Het feit dat je een stad niet kan resetten is mij ook een doorn in het oog. Ik had een redelijke stad draaien, maar daar kwam door een klein oepsje in de lokale kerncentrale ruw een eind aan. Gevolg: een halve kaart die besmet is en waar dus niemand echt gelukkkig word. Ik heb de volledige map leeg gemaakt (alles gebuldozered), maar de vieze nucleaire vlek zit er nog. Volgende keer houd ik het wel bij wind/zonne energie :X
Hoe is dat gekomen dan? :P weinig hoogopgeleiden?

''And maybe where the wind blows, Its all worth waiting for''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapie
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Kan je ook geld vragen voor de scholen? ze zitten al snel te klagen dat de belastingen erg hoog zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
nieuws: Maxis werkt aan patch voor enkele gameplayfouten SimCity
Ps3gamer91 schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 10:31:
[...]

Hoe is dat gekomen dan? :P weinig hoogopgeleiden?
Meestal dit:
Je hebt veel hoog opgeleiden. Bouwt kerncentrale
Je stad groeit enorm, verkeersinfarct volgt
Schoolbussen zitten vast in het verkeer, en 2/3 van je students komt niet meer op school
Education level daalt
BOEM
joosthaarman schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 10:33:
Kan je ook geld vragen voor de scholen? ze zitten al snel te klagen dat de belastingen erg hoog zijn....
Echt een Amerikaans spel. De rijken klagen al bij meer dan 9% belasting.

[ Voor 37% gewijzigd door RocketKoen op 15-03-2013 10:36 ]

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_shadow

the_shadow

RocketKoen schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 10:33:
nieuws: Maxis werkt aan patch voor enkele gameplayfouten SimCity
[...]

Meestal dit:
Je hebt veel hoog opgeleiden. Bouwt kerncentrale
Je stad groeit enorm, verkeersinfarct volgt
Schoolbussen zitten vast in het verkeer, en 2/3 van je students komt niet meer op school
Education level daalt
BOEM

[...]

Echt een Amerikaans spel. De rijken klagen al bij meer dan 9% belasting.
Dat was initieel het geval (ik zag een waarschuwing langs komen dat de situatie gevaarlijk was). Toen heb ik de centrale maar gesloopt en een nieuwe neergezet (de standaard situatie van een nieuwe centrale is namelijk safe :P). Tot het laatste moment was de centrale nog safe, toen toch nog ontploft :P

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
the_shadow schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 10:37:
[...]

Dat was initieel het geval (ik zag een waarschuwing langs komen dat de situatie gevaarlijk was). Toen heb ik de centrale maar gesloopt en een nieuwe neergezet (de standaard situatie van een nieuwe centrale is namelijk safe :P). Tot het laatste moment was de centrale nog safe, toen toch nog ontploft :P
Hoe heb je hem gesloopt dan? Ik las laatst dan er standaard een meltdown is bij het slopen van een kerncentrale.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_shadow

the_shadow

RocketKoen schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 10:39:
[...]

Hoe heb je hem gesloopt dan? Ik las laatst dan er standaard een meltdown is bij het slopen van een kerncentrale.
Ik heb er gewoon een bulldozer overheen gereden. :P Dat ging verder prima, zorgde niet voor een meltdown. De centrale die ik daarna op dezelfde plek had neergezet heeft nog een tijd goed gedraaid, maar ontplofte zonder duidelijke oorzaak opeens spontaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afwezig
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-10 23:10
Ik heb zitten twijfelen om het spel te kopen of om te wachten of dat ze uiteindelijk een trafficmod zouden introduceren. Ik heb gekozen om het gewoon te kopen, maar ik heb nu al spijt :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Nu online

Vis

GENETX schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 10:28:
[...]

Nope, dan kom je in de stad zoals ie achtergelaten is...

[...]

Misschien dat je toch geld als gift kan ontvangen in pauze mode?!
Dit heb ik dus geprobeerd, mijn hoofdstad heeft 20K als gift gegeven, maar komt maar niet bij mijn 2e stad omdat die op pauze staat.

Dit werkt dus wel met olie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Vis schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 10:48:
[...]

Dit heb ik dus geprobeerd, mijn hoofdstad heeft 20K als gift gegeven, maar komt maar niet bij mijn 2e stad omdat die op pauze staat.

Dit werkt dus wel met olie?
Het versturen van giften kan, zeker op drukke servers, behoorlijk lang duren.
Je moet ingelogd blijven in de verzendende stad, totdat je het bericht krijgt dat je gift is verzonden.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim.scheffer
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-05 20:51

tim.scheffer

Diablofreak

@vis

Dan is dat met olie misschien wel een bug?
Alhoewel giften er een tijdje over doen voor ze bij je zijn. Er rijd namelijk een geldwagen van stad 1 naar stad 2 toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
Giften werkt niet als je stad op pauze staat, je kan die stad het beste gewoon verlaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oggy
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-10 17:09
Hey mensen, ik heb nu een enkele stad gemaakt met 350k inwoners, 15k $ banen, 10k $$ banen en 3 a 4k $$$ banen. iedereen werkt. bijna geen banen te veel.

Alles gaat goed kwa criminaliteit, brand, ziekte, riool, water, elektra.

Ik draai -10.000 verlies per uur, maar per dag maak ik 250/300k winst door recyclenen van alles, plastic (12k), legering (48k), metaal (28k). en olie. nu 1.3miljoen in de bank.

Alleen ik merk vaak dat gebouwen ineens niet meer verder geconstruct worden. Houd gewoon op en blijft steken op 0%. En dat mijn inwoners aantal het zelfde blijft.

Ik zat bijvoorbeeld een eeuwigheid vast op 55k inwoners.

Wat ik deed om dit te "fixen" was het laden van een andere stad in de regio van een maat met wie ik speel. Dan ging ik weer terug naar mijn eigenstad. Binnen 5 minuten, zonder wat te doen, ging mijn inwoners aantal van 55k(zat een uur op 55k) naar 155k.... Gelukkig had ik genoeg buffer van alles om dit op te vangen. Maar dit zelfde gebeurde rond 220k (uiteindelijk een sprong in 5 minuten naar 280k) en bij 310k zat ik weer vast, waar hij uiteindelijk met reloaden sprong naar 350/360k.

Hebben meer mensen hier last van?

i7 8700k @ 4.8ghz 24/7, 16gb ddr4 3200, MSI 1080 Gaming / CM Mastercase Maker 5T, Audio Technica AD900X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoz Lombardo
Als je Nuclear Power Plant (deels) ontploft is kun je proberen zoveel mogelijk ploppable gebouwen in die omgeving te plaatsen. Die hebben geen last van de fallout. Mijn hele Electronics divisie, inclusief HQ's, is verhuist richting power plant zodat ik meer schone ruimte heb voor de zoning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v0LrAtH
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-12-2024
Ik heb dit ook wel gemerkt, en ik denk dat ik het kan herleiden tot het systeem van density upgrades. Kennelijk gaan gebouwen naar een hoger niveau van density zo gauw hun "happiness" emmertje vol is.

Nu hebben gebouwen in dezelfde blok vaak dezelfde bronnen van happiness, en zullen dus gelijk blijven lopen. Gevolg is dat hele blokken vaak tegelijk upgraden naar een hogere density. Als je meerdere gelijkaardige blokken tegelijk bouwt kan dit nog extremer uitpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Mijn hele industriestad is afgebrand en zit onder de fallout, kan ik niet opnieuw beginnen? Ik kan niks opstarten, heb geen cash meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Arsenius schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 11:20:
Mijn hele industriestad is afgebrand en zit onder de fallout, kan ik niet opnieuw beginnen? Ik kan niks opstarten, heb geen cash meer.
LOL, je dacht zeker wat cash te maken door hem vannacht door te laten draaien? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Arsenius schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 11:20:
Als je je stad nog op een minimaal niveau lopende kan krijgen, kun je alles slopen en wachten tot de fallout verdwijnt. Of gewoon een klein dorpje bouwen in het stuk dat nog leefbaar is.
Eventueel met een donatie uit een andere stad.

Staat je stad al op pauze en kun je niet meer boven een negatief saldo uitkomen, dan ben je hopeloos verloren.
Magic schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 11:21:
[...]

LOL, je dacht zeker wat cash te maken door hem vannacht door te laten draaien? :P
been there.. Heb wel eens 3 uur film zitten kijken zonder dat ik wat aan mn stad hoefde te doen.
Maar de volgende dag ben ik 2 minuten weg om koffie te zetten, land er een meteor die mijn brandweer, politie en ziekenhuis sloopt. Halve stad afgebrand.

[ Voor 27% gewijzigd door RocketKoen op 15-03-2013 11:24 ]

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Magic schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 11:21:
[...]

:P O-) Yups

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim.scheffer
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-05 20:51

tim.scheffer

Diablofreak

deze gast (maker van Minecraft) doet t goed met fabrieken... 15M profit per dag.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/agBSpiR.png

source: https://twitter.com/notch/status/312506772449529856

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snowD
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17-10 13:30
MicScott schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 13:46:
[...]

Van die comment heb ik nog geen bron gezien, enkel dat je extra steden in je regio zou kunnen zetten. Meer info hieromtrent zou welkom zijn.
meer leesvoer

http://pastie.org/6506929

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wabs
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik heb een 145k inwoner stad waar de traffic en zoning niet top van is. Echter met 4 processor fabrieken en 2 tv fabrieken (2 trade ports, 1 aan het spoor 1 aan zee, en dan nog een normale trade depot voor de tv's) maak ik meer dan 3mil per maand winst. Heb nu 8mil in wallet en mn great work Arcology is voor 60% van resources voorzien.

Iemand al een arcology af en goed draaiende? Ik weet dat ie veel stroom nodig heeft dus mn university is nu de kerncentrale upgrades aan het researchen.

Ik wil dan in de 2e stad een volledig geupgrade kerncentrale ploppen en mega watervoorziening en die lekker evrder op pauze laten, dan 10mil doneren aan een nieuwe lege stad en daar een mooie stad zonder residential van maken (schijnt te kunnen als de arcology goed werkt??)

iemand al ervaring met die Great work (arcology)?? ben benieuwd hoe goed dat werkt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lagean
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22-03-2021
Simcity is veel te makkelijk, kijk wat iedereen hier kan verdienen man, zit toch geen uitdaging in, volgens mij ben je dan best snel uitgekeken op dit spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redax
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-10 12:38
Lagean schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 11:31:
Simcity is veel te makkelijk, kijk wat iedereen hier kan verdienen man, zit toch geen uitdaging in, volgens mij ben je dan best snel uitgekeken op dit spel.
Heb je het al gespeeld dan? Om dat soort bedragen te krijgen moet je het wel eerst goed organiseren, daar zit best wat tijd in de eerste paar keren.

Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Lagean schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 11:31:
't is net wat voor doelstellingen je jezelf stelt of het spel makkelijk is of niet. Zo kan ik ook zeggen dat bijvoorbeeld Battlefield 3 makkelijk is, als je dood gaat kun je het gewoon opnieuw proberen.

Daarnaast heb ik ook nog nooit met Simcity 4 stad failliet zien gaan. Een goedlopende stad maken daarentegen is heel wat anders dan slechts een groen cijfertje bij je inkomen te zien.

Een andere vraag: Hoe communiceren jullie met mensen in jullie regio? Ik heb gezien dat mensen hun stadsnaam veranderen in "SendMeCoal" en dergelijke, maar een regio "prikbord" zou wel prettig zijn.

[ Voor 23% gewijzigd door Magic op 15-03-2013 11:44 . Reden: aargh ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Magic schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 11:34:
[...]

't is net wat voor doelstellingen je jezelf stelt of het spel makkelijk is of niet. Zo kan ik ook zeggen dat bijvoorbeeld Battlefield 3 makkelijk is, als je dood gaat kun je het gewoon opnieuw proberen.
Mooi verwoord :D
Daarnaast heb ik ook nog nooit met Simcity 4 stad failliet zien gaan. Een goedlopende stad maken daarentegen is heel wat anders dan slechts een groen cijfertje bij je inkomen te zien.
Same here. Ik ben absoluut geen expert in SC, ik heb elk deel (m.u.v. 2000) maar 1 ~ 3 steden gebouwd, maar ik heb me daar ook zelden in de nesten gewerkt. Overigens lijkt het ook erg op de trucjes herhalen per deel van je stad. Er zijn trouwens zat mensen die in het begin gruwelijk op hun smoel zijn gegaan in dit deel.
Een andere vraag: Hoe communiceren jullie met mensen in jullie regio? Ik heb gezien dat mensen hun stadsnaam veranderen in "SendMeCoal" en dergelijke, maar een regio "prikbord" zou wel prettig zijn.
Linksbovenin zit een knopje voor de region chat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-10 11:05
Ik heb op dag 1 of 2 een mooie goed draaiende stad gemaakt maar kan hem niet meer vinden. Ben reeds alle servers af gegaan. Iemand enig idee wat er gebeurd kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Malt007 schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 11:56:
Ik heb op dag 1 of 2 een mooie goed draaiende stad gemaakt maar kan hem niet meer vinden. Ben reeds alle servers af gegaan. Iemand enig idee wat er gebeurd kan zijn?
Toch wat beter zoeken. Er zijn nog geen meldingen geweest van steden die volledig verdwijnen tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
LiquidT_NL schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 11:50:
[...]
Linksbovenin zit een knopje voor de region chat.
Ah, ik dacht dat dat een soort "console" was. toen ik er wat intypte gebeurde er niks, maar dat kan ook aan de problemen met de servers toen gelegen hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan676
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 24-10 12:53
Magic schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 12:04:
[...]

Ah, ik dacht dat dat een soort "console" was. toen ik er wat intypte gebeurde er niks, maar dat kan ook aan de problemen met de servers toen gelegen hebben. :)
Als je wat intypt dan verschijnt het er uiteindelijk wel, duurt alleen best wel lang. Daarnaast worden ook alle mededeling van de regio er in geplaatst wat dus betekend dat je eigenlijk nooit ziet wat er getypt word omdat dit al verdwenen is in de andere meldingen voordat het verschijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoz Lombardo
Kun je überhaupt resources als ore, coal, oil etc naar een specifieke stad sturen of erom vragen? Die zaken worden toch gewoon algemeen geëxporteerd vanuit een Trade Depot/Port naar de Global Market?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
De regio topics op got werken toch beter.
Of #simcity op IRC

Maar dan moet je wel een 2e scherm hebben, want als je ALT-TABt gaat je game op pauze
Snoz Lombardo schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 12:09:
Kun je überhaupt resources als ore, coal, oil etc naar een specifieke stad sturen of erom vragen? Die zaken worden toch gewoon algemeen geëxporteerd vanuit een Trade Depot/Port naar de Global Market?
Je kan ze giften

[ Voor 52% gewijzigd door RocketKoen op 15-03-2013 12:11 ]

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoz Lombardo
RocketKoen schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 12:10:
De regio topics op got werken toch beter.
Of #simcity op IRC

Maar dan moet je wel een 2e scherm hebben, want als je ALT-TABt gaat je game op pauze
[...]

Je kan ze giften
Ohja, natuurlijk |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mopster
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-05-2024

Mopster

Curieuzeneuzemosterd

Christiaan676 schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 12:09:
[...]

Als je wat intypt dan verschijnt het er uiteindelijk wel, duurt alleen best wel lang. Daarnaast worden ook alle mededeling van de regio er in geplaatst wat dus betekend dat je eigenlijk nooit ziet wat er getypt word omdat dit al verdwenen is in de andere meldingen voordat het verschijnt.
Probleem is ook dat als het openstaat, het de focus heeft en je dus niet meer kan navigeren met het keyboard. Mag nog verbeterd worden :)

MSI X570 Gaming Edge Wifi, AMD Ryzen 7 5800x, Corsair Vengeance RGB Pro 3600CL16 16Gb, Sapphire RX590 Nitro+, Crucial MX 512Gb + 2Tb, Seagate SSHD 2TB, Creative SoundBlaster Zx, Razer Blackwidow Stealth 2016, Logitech G703, DELL S2721DGF, ASUS VG248QE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comgenie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23-10 12:58

Comgenie

Soms heb je dat

tim.scheffer schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 11:26:
deze gast (maker van Minecraft) doet t goed met fabrieken... 15M profit per dag.
[afbeelding]

source: https://twitter.com/notch/status/312506772449529856
Haha, heeft waarschijnelijk hetzelfde als ik gedaan. Nieuwe stad opgezet en alleen maar focussen op het maken van electronica, eerst processors en daarna snel over op TV's. Ik heb nu 8 processor fabrieken en 8 TV fabrieken en haal nu net zoveel winst :P. Voor de rest maar een paar huisjes en de utilities.

De helft van de map is overigs nog leeg :).

No animals were harmed in the making of this comment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-10 11:05
LiquidT_NL schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 12:01:
[...]

Toch wat beter zoeken. Er zijn nog geen meldingen geweest van steden die volledig verdwijnen tot nu toe.
Gevonden, ik had op 1 server blijkbaar al 2 regio's ingericht en toen ik de 1e keer op verder spelen drukte kreeg ik de andere regio.

Ander probleem, bij deze stad heb ik een afvalprobleem. Dit wordt veroorzaakt door een recyclecenter die niet werkt. Heb al gelezen dat dat vaker voorkomt. Hiervoor heb ik een 2e stad ingericht die meer dan voldoende capaciteit heeft om het afval van die grote stad te verwerken, echter hij zegt dat de wegen niet verbonden zijn terwijl de steden naast elkaar liggen. Is dit een bug of doe ik iets fout?
Pagina: 1 ... 101 ... 131 Laatste

Let op:
Kroeg- en slowchattopic en de indeling in regions: SimCity Kroegtopic

Het grote klachten en problemen topic staat hier: [SimCity] Klachten en problemen. Ook voor de Mac!

Let op:
Gaat het om release ervaringen, kopen, Origin, cd keys of verwante zaken? Doe dat s.v.p. in [Simcity 2013] Aanschaf & Origin. Zo kunnen we het hier bij de game zelf houden.