Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoomSmurf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-06 16:50

BoomSmurf

Am-Ende!

Heeft iemand de 5D3 toevallig al met DSLR Controller getest ? ( http://dslrcontroller.com )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-09 22:41
Universal Creations schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 16:26:
Er zit wel veel ruisreductie in, maar ik weet niet of dat aan te passen is in de camera.
Het schijnt dus dat de kwaliteit qua video afgezien van betere ISO prestaties niet verbetert is, in deze review zeggen ze zelfs dat de beeldkwaliteit overeenkomt met 720p ipv. 1080p en dat hij last heeft van een soort banding / codec ruis op lage iso's in donkere gedeeltes. -O-

Erg teleurstellend voor de bewegende beeldjes mensen maargoed, zoals ze met de 5DII ook al zeiden ... het is een foto camera. Er gaan namelijk al weer rumors over een 4K HD DSLR van hun en ze hebben natuurlijk de C300, ze gaan hun eigen ruiten in gooien als ze van de 5DIII een gigantisch video monster maken.

Ik denk dus dat we meer 5DII (niet 3) gaan zien vanwege de lage prijs en prachtige film prestaties waar de 5DIII niet zo veel aan heeft toe te voegen en dat we de 5DIII niet zo héél vaak zullen zien.

Maargoed, het is een foto camera. Wil je echt leuk filmen koop dan een C300 :9~

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jd1987
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-09 11:02

jd1987

cliquefotografie.nl

EOSHD moet je altijd met een korreltje zout nemen, die heeft een nogal eigen mening met vaak hele boute uitspraken... De huidige lijn HDSLR's doet wel 1080p, maar het ziet er meer uit als 720p van een "gewone" camera, omdat het beeld nogal soft is en er eigenlijk maar 700 zichtbare lijnen worden waargenomen. De MKIII verhoogt dit naar 800 lijnen. Vanwege de nieuwe pixel binning, ipv line skinning werd verwacht dat dat 1000 lijnen zou zijn. De GH2 is namelijk scherper, doordat deze ook pixel binning gebruikt. Lijkt erop dat Canon bewust de C300 probeert te beschermen door de MKIII te crippelen, maarja dat zijn ook maar rumors/vermoedens. Ook is hij de enige die die low iso noise voor elkaar krijgt, rest van de twitterende pro's heeft geen last ervan. Lijkt op een codec probleem momenteel, native materiaal in PP CS5.5 geeft geen noise.

Dat het alleen een fotocamera is, is natuurlijk onzin, het is een hybride. Qua beeldkwaliteit zal de gemiddelde YouTube kijkert het verschil niet eens zien tussen een 550D en een C300. Het is vooral een makkelijkere workflow voor de cameraman zelf(en geen problemen met moire/anti-aliasing/rolling shutter). Leuk dat je verteld dat als je wilt filmen je dan maar een C300 moet kopen, maar die is €16.000, terwijl een 5DMKII €1800 is en een MKIII €3500, klein verschil maar...

[ Voor 8% gewijzigd door jd1987 op 25-03-2012 14:53 ]

Nikon Z6 | Nikkor 16-35 F4 VR AF-S | Nikkor 24-70 F2.8 AF-S | Nikkor 85 F1.8 AF-S | DJI Mini 2 | Lenovo Yoga Slim 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
Als je echt leuk wil filmen ;) Ik zeg daar boven nog dat we de 5DII en 5DIII echt nog wel gaan zien in nieuwere films hoor ;)

Schijnt een codec issue te zijn dus? Nouja goed hoe lang is de 5DIII nu ook uit, er zullen echt nog wel firmware updates uit komen en de Magic Lantern software zal er ook nog wel voor uit komen!

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-09 23:47

mphilipp

Romanes eunt domus

jd1987 schreef op zondag 25 maart 2012 @ 14:51:
Dat het alleen een fotocamera is, is natuurlijk onzin, het is een hybride.
Dat is ook helemaal niet gezegd. Het is voornamelijk een fotocamera. Daar is het mee begonnen en dat filmen is erbij gekomen. Eerlijk gezegd zie ik dat hele filmen met zo'n ding ook qua ergonomie helemaal niet zitten. Het beeld mag dan mooi zijn, maar mij lijkt het alleen maar onhandig. Ik wou dat ze het optioneel maakten, zodat ik niet hoef te dokken voor iets wat ik toch niet ga gebruiken. Ik zou niet weten wat ik moest filmen.
Maar goed, het is en blijft een fotocamera waarmee je ook kunt filmen. Niks hybride. Een smartphone noemen we ook geen hybride omdat ie kan bellen, gamen, fotograferen en filmen. Toch?

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jd1987
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-09 11:02

jd1987

cliquefotografie.nl

Ik snap die drang van fotografen niet zo goed om maar constant te verkondigingen dat filmen met een DSLR maar nutteloos is en dat je voor film een echte camera nodig hebt. Hoe kan je objectief tot zo'n conclusie komen? Ooit meer in verdiept? Of serieus gefilmd met een DSLR met de juiste accessoires? Ja je hebt wat spullen nodig om er goed mee uit de voeten te kunnen, maar ik vind de formfactor van DSLR's juist heel bevrijdend. Je kan veel gekkere shots uithalen, omdat je de camera op plekken kwijt kunt waar je met een traditionele camera niet kan bereiken. Ook vind ik het voor docu/event werk fijner werken omdat je minder opvalt. Om de ergonomie is prima heen te werken en dat hoeft geen duizenden euro's te kosten.

Met een 550D kan je ook echt leuk filmen hoor. Hell ik verdien al 2 jaar een leuke boterham met een 550D en heb vorige week een 2e prijs gepakt op een internationaal filmfestival, hele film gedraaid op een 550D... Je moet de zwakheden van je camera kennen en daar omheen werken en de sterke punten naar voren laten komen en gebruiken om je verhaal je vertellen. Om echt leuk te fotograferen heb je toch ook niet perse een Leica M9 nodig of een 1DX?

Gezien het verkoop succes van de 5DMKII, waar het hele filmverhaal een hele grote bijdrage aan heeft geleverd, denk ik dat je prima kan spreken over hybride camera's...

Nikon Z6 | Nikkor 16-35 F4 VR AF-S | Nikkor 24-70 F2.8 AF-S | Nikkor 85 F1.8 AF-S | DJI Mini 2 | Lenovo Yoga Slim 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

mphilipp schreef op zondag 25 maart 2012 @ 23:28:
Dat is ook helemaal niet gezegd. Het is voornamelijk een fotocamera. Daar is het mee begonnen en dat filmen is erbij gekomen. Eerlijk gezegd zie ik dat hele filmen met zo'n ding ook qua ergonomie helemaal niet zitten. Het beeld mag dan mooi zijn, maar mij lijkt het alleen maar onhandig. Ik wou dat ze het optioneel maakten, zodat ik niet hoef te dokken voor iets wat ik toch niet ga gebruiken. Ik zou niet weten wat ik moest filmen.
Maar goed, het is en blijft een fotocamera waarmee je ook kunt filmen. Niks hybride.
Ik vind dat soort opmerkingen zoo jammer hé ... -O-

Kijk bijvoorbeeld naar deze post : Orion84 in "[verzamel] Vogels"
Typisch voorbeeld van "Hoeveel foto's je ook neemt : Het verhaal komt niet helemaal over!" naar mijn mening EN DAAROM PRECIES vind ik video op een dSLR nou zo handig :)

Het hoeft niet elke keer verplicht de volgende kaskraker te zijn in de bioscoop !! Gewoon ... leuk, handig en scheelt weer een heel verhaal vertellen elke keer als je iemand een foto reeks laat zien. That's it!

En natuurlijk BECAUSE WE CAN!!!/We have the technology!/enz... :+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:39
nero355 schreef op maandag 26 maart 2012 @ 12:21:
[...]

Ik vind dat soort opmerkingen zoo jammer hé ... -O-

Kijk bijvoorbeeld naar deze post : Orion84 in "[verzamel] Vogels"
Typisch voorbeeld van "Hoeveel foto's je ook neemt : Het verhaal komt niet helemaal over!" naar mijn mening EN DAAROM PRECIES vind ik video op een dSLR nou zo handig :)

Het hoeft niet elke keer verplicht de volgende kaskraker te zijn in de bioscoop !! Gewoon ... leuk, handig en scheelt weer een heel verhaal vertellen elke keer als je iemand een foto reeks laat zien. That's it!

En natuurlijk BECAUSE WE CAN!!!/We have the technology!/enz... :+
Als je het er gratis bij zou krijgen dan uiteraard, stop het erin en baat het niet dan schaad het niet. Probleem alleen is dat als je de camera voor foto's alleen koopt, je toch (bij wijze van) 500 euro R&D betaald op die camera die in film features gegaan zijn.
Sure, als je het hebt is het af en toe best handig. En zou het dus gratis zijn, zou je hem ook niet horen zeuren. Het is het feit dat je ervoor betaald wat het onplezieriger maakt.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
Bovendien hebben we voor de mensen die echt alles willen met hun camera (en vaak ook nog dat het niks mag wegen ook) van die mooie ILC's en compacts voor? Die kunnen ook 1080p filmen én foto's maken én wegen niks.

Nee, ik vind dat het tijd wordt dat ze gewoon lekker de 550D etc. allemaal zo moeten laten, lekker foto's maken en filmen en dat ze de xD lijn maar uit elkaar moeten trekken met aparte camera's voor foto's en (4k) HD DSLR's voor films. Aangezien de rumors gaat dit dus ook komen ;)

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Nomad schreef op maandag 26 maart 2012 @ 12:40:
Als je het er gratis bij zou krijgen dan uiteraard, stop het erin en baat het niet dan schaad het niet. Probleem alleen is dat als je de camera voor foto's alleen koopt, je toch (bij wijze van) 500 euro R&D betaald op die camera die in film features gegaan zijn.
Sure, als je het hebt is het af en toe best handig. En zou het dus gratis zijn, zou je hem ook niet horen zeuren. Het is het feit dat je ervoor betaald wat het onplezieriger maakt.
De chip kan het, het display incl. Live View zit er al op, nog wat software gedoe erbij en je bent er : Kijk maar naar de custom firmware voor de 50D die 720p mogelijk heeft gemaakt :)
Ventieldopje schreef op maandag 26 maart 2012 @ 13:18:
Bovendien hebben we voor de mensen die echt alles willen met hun camera (en vaak ook nog dat het niks mag wegen ook) van die mooie ILC's en compacts voor? Die kunnen ook 1080p filmen én foto's maken én wegen niks.

Nee, ik vind dat het tijd wordt dat ze gewoon lekker de 550D etc. allemaal zo moeten laten, lekker foto's maken en filmen en dat ze de xD lijn maar uit elkaar moeten trekken met aparte camera's voor foto's en (4k) HD DSLR's voor films. Aangezien de rumors gaat dit dus ook komen ;)
Ja maar volgens jou moeten ze ook een versie met en een versie zonder Pop-up Flash maken voor wie dat wil dus daar ga ik effe niet op in als je het niet erg vindt :+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:28
Nomad schreef op maandag 26 maart 2012 @ 12:40:
* Universal Creations gaat achter de schermen op de virtuele oortjes krijgen...

Dus omdat sommige mensen bepaalde functies niet gebruiken, moeten die maar gratis zijn?
Van mij mogen hadden ze de AF van de 5D2 mogen beperken tot alleen het middelste punt, de mode knop beperken tot Av, M, Bulb, C1, C2 en C3 (de rest gebruik ik niet). RAW+JPG is overbodig, Highlight priority, ruisreductie en iso25600 hadden ook niet ontwikkeld hoeven worden.
Kortom: er worden nu eenmaal keuzes gemaakt door een fabrikant en dat er dan functies op zitten die jij niet nodig vindt, dat is vervelend, maar zo werkt het nu eenmaal.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
@Nero
Touché. Maar die maken ze gelukkig al, 5D's en 1D's :+

Maar het is inderdaad de chip waar de R&D in gestoken is om video beelden uit te kunnen lezen, aangezien dat heel anders gebeurt dan foto's (pixel binning, sampling etc.) om het daarna nog eens te coderen met een codec en het geluid er onder te krijgen etc.

Voor foto's was dus een 'tragere' processor voldoende, eentje die al de video specifieke functies niet heeft ;)

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
Universal Creations schreef op maandag 26 maart 2012 @ 14:03:
[...]

* Nomad gaat achter de schermen op de virtuele oortjes krijgen...

Dus omdat sommige mensen bepaalde functies niet gebruiken, moeten die maar gratis zijn?
Van mij mogen hadden ze de AF van de 5D2 mogen beperken tot alleen het middelste punt, de mode knop beperken tot Av, M, Bulb, C1, C2 en C3 (de rest gebruik ik niet). RAW+JPG is overbodig, Highlight priority, ruisreductie en iso25600 hadden ook niet ontwikkeld hoeven worden.
Kortom: er worden nu eenmaal keuzes gemaakt door een fabrikant en dat er dan functies op zitten die jij niet nodig vindt, dat is vervelend, maar zo werkt het nu eenmaal.
Mijn post was trouwens niet vanuit mijn eigen situatie beredeneerd, ik wil uiteindelijk wel wat meer prutsen met filmen en dan is het fijn dat je cam het kan.
Maar kortweg ben ik het met je eens en oneens. Eens dat we niet 1000 verschillende camera's per merk mogen verwachten, waar iedereen diegene kan kopen met precies wat hij wil en niet wil.
Maar tegelijkertijd is het jammer dat je voor de 5d3 best een stukje R&D betaald voor filmen, terwijl dat misschien wel helemaal niet is wat je wilt.
Het losmaken van filmen en fotograferen zou ik niet vreemd vinden. Je hebt er hele andere spullen voor nodig en gaat heel anders te werk, dus even overlap en beiden gebruiken gebeurt zelden. Dan heb ik het natuurlijk over professioneel gebruik en niet voor de consument. De consument wil de camera voor beiden gebruiken, zoals orion84 bijvoorbeeld gedaan heeft.
Maar wmb wordt de 5d3 als pro camera in de markt gezet en dan kan ik de splitsing me al meer voorstellen.

Nogmaals, persoonlijk mag het er van mij prima inzitten, ik wil nog wel met beiden gaan spelen, maar daarom mag ik best de advocaat van de duivel spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-04-2023
Opzich lijkt me een budget 5DII of III zonder film-mode en een wat minder uitgebreide AF best interessant. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:14

sapphire

Die-hard pruts0r

Dart stond toch van de week al op Canon rumors. Een CR2 bericht dat er in de 2e helft van 2012 een 'budget' FF aan zou komen die onder de 5DII komt en de 5DII qua prijs opvolgt.

ik ben benieuwd wat dat dan zou mogen zijn, maar een 5DII met 19 punts AF en de film opties weg zou ik iig voor tekenen :P

* sapphire vind de 5DII prijs erg tegenvallen ;(

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Scirocco schreef op maandag 26 maart 2012 @ 15:32:
Opzich lijkt me een budget 5DII of III zonder film-mode en een wat minder uitgebreide AF best interessant. :)
De oude 5D niets voor jou dan? Of wil je meer dan 12MP en liveview?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mappy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:25

Mappy

Piramide van Austerlitz

Helaas hebben ze daar inmiddels ook de prijs naar 3499 verhoogd :|

If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoomSmurf

BoomSmurf

Am-Ende!

Mappy schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 17:45:
[...]

Helaas hebben ze daar inmiddels ook de prijs naar 3499 verhoogd :|
Dan ook echt net... vanochtend was de prijs een stuk lager!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 01:12
Hij stond een tijdje (meerdere dagen) op ongeveer €3000, maar nu is 'ie nergens onder de €3499 te krijgen...

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJRB
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-07 23:42
Hahn schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 18:04:
Hij stond een tijdje (meerdere dagen) op ongeveer €3000, maar nu is 'ie nergens onder de €3499 te krijgen...
Nivo Schweitzer in Amsterdam heeft ze voor 3389 euro incl.

http://www.nivo-schweitze...on+eos5d+mk3+body/45287/0

Leica MM + Sony A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GemeenAapje
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21-08 21:59
Shit, was gonna buy from Azerty TODAY! :-(
Not now. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GemeenAapje
Ik heb Azery gisteren een email gestuurd over de wachttijd van de kamera, en was op hun reactie aan't wachten. Ik vind het echt shit en unfair dat ze de prijs nu omhoog hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GemeenAapje
3000 euro hier http://www.simplyelectron...pid=17998&setcurrency=eur

Maar het is geen NL bedrijf dus je moet zelf import en BTW belasting betalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:47
GemeenAapje, met de Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/edit.gif knop kan je je bericht wijzigen als je de laatste bent die heeft gereageerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
GemeenAapje schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 19:03:
Ik heb Azery gisteren een email gestuurd over de wachttijd van de kamera, en was op hun reactie aan't wachten. Ik vind het echt shit en unfair dat ze de prijs nu omhoog hebben.
3 jaar terug had ik dezelfde ervaring bij Azerty met de 5D2. Enorme prijs- en (belangrijker) levertijdfluctuaties in korte tijd. Voor mij destijds reden om de camera ergens anders aan te schaffen, na aanvankelijk bij Azerty te hebben besteld.

[ Voor 4% gewijzigd door BamSlam_ op 27-03-2012 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJRB
GemeenAapje schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 19:07:
3000 euro hier http://www.simplyelectron...pid=17998&setcurrency=eur

Maar het is geen NL bedrijf dus je moet zelf import en BTW belasting betalen
Wat is nou 300 euro op zo'n bedrag? Alleen maar gedoe om de camera te krijgen terwijl je in een NL winkel er gewoon mee naar buiten loopt, alles kunt proberen vooraf en als er iets stuk is mee terug kunt.
En of je goedkoper uit bent is ook een gok (btw invoer)

Ik heb bij mijn vaste fotozaak voor veel spullen meer betaald dan je via internet zou kunnen vinden, maar heb er voor dat bedrag makkelijk voordeel van gehad. Reparaties of calibratie met korting, voorrang met producten, spullen voor 90 of 100 procent van de aankoopprijs kunnen inruilen ect.
En dan hebben we het niet over de liters koffie ;)

Leica MM + Sony A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GemeenAapje
Sorry PowerUp, shall remember :-D

FYI iedereen.... http://www.centralpoint.n...paign=googleproductsearch

3078 euros! Van een NL bedrijf.

Robert, voor mij is een 400+ eur korting wel belangerijk hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoomSmurf

BoomSmurf

Am-Ende!

De vraag is hoelang ze die prijs aanhouden. Ze zeggen uitverkocht, in het verleden behaalde resultaten suggereren dat CP ze vooralsnog helemaal niet gehad heeft (want zo werkt CP). Ook heb ik van de week ergens gelezen (kan me niet herinneren waar) dat Canon een minimum verkoopprijs gesteld had voor de eerste batches, naar wat ik me herinnner was dit EUR 3299. In hoeverre dat klopt weet ik niet, maar CP kennende betwijfel ik ten zeerste of ze voor die prijs (EUR 3078) gaan leveren.
RobertJRB schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 19:16:...

Ik heb bij mijn vaste fotozaak voor veel spullen meer betaald dan je via internet zou kunnen vinden, maar heb er voor dat bedrag makkelijk voordeel van gehad. Reparaties of calibratie met korting, voorrang met producten, spullen voor 90 of 100 procent van de aankoopprijs kunnen inruilen ect.
Welke winkel dan? Ik ga liever naar een goede winkel dan een webshop, om dezelfde redenen, maar als het om zulke bedragen gaat moet je wel even weten welke winkels "de goeden" zijn. Zo ga ik bijvoorbeeld nooit meer naar de MediaMarkt (als er advies nodig is bij een produkt) - hoe vaak ik daar al niet regelrecht voorgelogen ben... :)

[ Voor 44% gewijzigd door BoomSmurf op 27-03-2012 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ze zullen wel moeten denk ik. Het is geen onredelijke prijs :)

[ Voor 6% gewijzigd door Nordlys op 27-03-2012 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoomSmurf

BoomSmurf

Am-Ende!

JvdGeest schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 19:28:
Ze zullen wel moeten denk ik. Het is geen onredelijke prijs :)
Als je nu daadwerkelijk bestelt wel, natuurlijk. Anders gezegd: ik verwacht dat zodra ze daadwerkelijk voorraad hebben, de prijs omhoog gaat voor eenieder die nog niet besteld heeft.

(door slechte ervaringen in het verleden bestel ik zelf niet meer als het produkt niet op voorraad is...)

[ Voor 15% gewijzigd door BoomSmurf op 27-03-2012 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GemeenAapje
Ok heb hem besteld door CentralPoint. Om 400+ euro te besparen zal ik wel 3 maanden of zo wachten, maakt niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:36
BoomSmurf schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 19:26:
[...]

Welke winkel dan? Ik ga liever naar een goede winkel dan een webshop, om dezelfde redenen, maar als het om zulke bedragen gaat moet je wel even weten welke winkels "de goeden" zijn. Zo ga ik bijvoorbeeld nooit meer naar de MediaMarkt (als er advies nodig is bij een produkt) - hoe vaak ik daar al niet regelrecht voorgelogen ben... :)
Gewoon de betere fotozaken. De grotere plaatsen hebben die allemaal wel. Wel een beetje zoeken, je hebt ook fotozaken die eigenlijk weer te klein zijn en daardoor weer duurder dan gebruikelijk zijn of een erg beperkt aanbod in de winkels hebben.
Zeker geen mediamarkten doen. Enkel als je zonder gedoe even een body in je hand wilt houden, waar dan ook nog een batterij in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-09 23:47

mphilipp

Romanes eunt domus

jd1987 schreef op maandag 26 maart 2012 @ 00:17:
Ik snap die drang van fotografen niet zo goed om maar constant te verkondigingen dat filmen met een DSLR maar nutteloos is en dat je voor film een echte camera nodig hebt.
Misschien zit het opgesloten in het woordje fotograaf... ;)

BTW: ik heb het steeds over 'ik'. Ik vind het nutteloos omdat ik niet film. Ook niet met mijn smartphone. Ok, in 2 jaar tijd misschien 3 filmpjes gemaakt en ik kijk er nooit meer naar. Van mij mag iedereen met dat ding gaan filmen, maar ik vind het gekunsteld. Dat mag volgens mij nog steeds in een democratie, een eigen mening.
En ik ben ook van mening dat men het best optioneel had mogen maken. Maar dan waren beide modellen waarschijnlijk duurder geweest. Op een budget model zit ik niet te wachten, want daar hebben ze meer vanaf gesloopt dan alleen het filmen ben ik bang.
De Live view is iets dat ik altijd heb willen hebben op een DSLR, sinds ik dat had op mijn Minolta A2.
Ik wil een MkIII primair vanwege de betere AF, en secundair vanwege het betere scherm en daarna om de betere ISO prestaties. Dat laatste vind ik niet super belangrijk, want ik kon op zich wel uit de voeten met hetgeen de MkI bood. Maar meer is beter zullen we maar zeggen.

Maar goed, het kost weer een pak geld en ik wil ook nog een hele dure vakantie houden. Ik moet het nog maar zien voor elkaar te krijgen.

[ Voor 61% gewijzigd door mphilipp op 27-03-2012 23:13 ]

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 20:31

miekol

erm

Ga b.v. eens naar Calumet, zijn tegenwoordig ook helemaal niet meer duurder nu ze grofweg dezelfde prijzen als Kamera Express hanteren. Kundig personeel en altijd goede service, helemaal als ze je een beetje kennen (na verloop van tijd).

En bijna alles op (ook alle dure apparatuur) op voorraad en uitgebreid uit te proberen in de winkel...

[ Voor 8% gewijzigd door miekol op 28-03-2012 00:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJRB
De vraag is hoelang ze die prijs aanhouden. Ze zeggen uitverkocht, in het verleden behaalde resultaten suggereren dat CP ze vooralsnog helemaal niet gehad heeft (want zo werkt CP). Ook heb ik van de week ergens gelezen (kan me niet herinneren waar) dat Canon een minimum verkoopprijs gesteld had voor de eerste batches, naar wat ik me herinnner was dit EUR 3299. In hoeverre dat klopt weet ik niet, maar CP kennende betwijfel ik ten zeerste of ze voor die prijs (EUR 3078) gaan leveren.

[...]

De winkel waar ik het over had is Nivo Schweitzer in Amsterdam (haarlemmerstraat).
Met sommige artikelen best prijzig, maar veel ook niet. Veel kennis, helpen graag en ze hebben veel merken die bijna nergens anders te krijgen zijn als RRS, Arca Swiss, Hasselblad, Leica, LEE, Hitech, Billingham, Artisan & Artist ect. En heel veel daarvan op voorraad. Enige dat ze niet hebben is B+W filters.

Maar dit soort winkels zijn in de grote steden wel meer te vinden, camulet bijvoorbeeld. Foto den boer in Amsterdam (vooral middenformaat en tweedehands) is ook erg prettig. In Utrecht zitten ook een paar fijne winkels.
De grote fotozaken als cameranu of konijnenberg heb ik trouwens ook goede ervaringen mee. Maar die missen de rust en persoonlijkheid van een kleine zaak.

Leica MM + Sony A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
Studio samples van dpreview: http://www.dpreview.com/previews/canoneos5dmarkiii/12
Pas boven de ISO6400 zie ik een duidelijk verschil met de MkII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 14-09 01:12
En dat was toch precies de bedoeling? Want tot ISO6400 is de 5D2 ook al prima te gebruiken :P

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
Hahn schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 16:16:
En dat was toch precies de bedoeling? Want tot ISO6400 is de 5D2 ook al prima te gebruiken :P
nou nou prima te gebruiken. Iso6400 is geen waarde die ik gebruik hoor. Ik ben nu ook weer niet zo'n fijnproever, maar iso6400 is gewoon ruizig en dat ziet de klant ook zeker weten wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
PowerUp schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 16:09:
Studio samples van dpreview: http://www.dpreview.com/previews/canoneos5dmarkiii/12
Pas boven de ISO6400 zie ik een duidelijk verschil met de MkII
Toch zie ik al enig verschil bij ISO 1600 in het voordeel van de MKIII waar je vooral in het hoofd en de horizontale streepjes bij de MKII al aardig wat groene spikketjes kan zien wat bij de MKIII toch een stuk minder is ;)

Op m'n MKII is ISO 3200 nog prima te gebruiken, ISO 4000 tot 6400 wordt het al lastiger maar in veel gevallen komt er nog wel een goed bruikbaar resultaat uit (zeker met goeie NR tools). Boven de 6400 is het gewoon confetti en valt er niks meer van te maken.

[ Voor 21% gewijzigd door Ventieldopje op 28-03-2012 16:38 ]

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
Als ik die tool zo bekijk zie ik vooral wat jpg verbetering, bij de raw zie ik weinig tot geen verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multilayer
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-08 18:12
Misschien moet de NMA eens naar de prijsvorming van Canon / Nikon en detailhandel kijken:
5d3: 3499
pricewatch: Canon EOS 5D Mark III
D800: 2899
pricewatch: Nikon D800
D800E :3299
pricewatch: Nikon D800E
D4: 5929 (foto De Vakman krijgt boete wegens typefout) ;(
pricewatch: Nikon D4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Tus
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-05-2024

G-Tus

Doe gewoon jij

Ik zie niet wat het probleem is? Je klaagt dat de prijzen van alle winkels hetzelfde zijn op een product dat nog niet eens een week te koop is? De D800E wordt nog niet eens geleverd. Daarnaast mogen we nog van geluk spreken dat de prijzen van de Nikon's nog niet verhoogd is, zoals dat wel in Engeland gebeurd is.

Er schijnen problemen te zijn met de RAW Converter in DPP met 5D2 files die erg soft worden. Meer daarover: http://the-digital-pictur...I-DSLR-Camera-Review.aspx

Helaas werkt ie ook nog niet native in Lightroom.

[ Voor 28% gewijzigd door G-Tus op 28-03-2012 17:18 ]

Flickr | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multilayer
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-08 18:12
@doenormaalman
Kun je zien als klagen of een observatie.

DPP gebruikt trouwens niemand die een 5d2 of 5d3 (of welke prodslr dan ook) gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-07 16:31
multilayer schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 17:35:
@doenormaalman
Kun je zien als klagen of een observatie.

DPP gebruikt trouwens niemand die een 5d2 of 5d3 (of welke prodslr dan ook) gebruikt.
Onzin, DPP wordt best gebruikt door de pro's en heeft vaak mooiere kleuren dan Lightroom. :)
Mark Kuipers gebruikt het bijvoorbeeld.

[ Voor 8% gewijzigd door -DG- op 28-03-2012 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol

miekol

erm

Had vandaag een redelijk documentaire klus, heel veel mensen in actie op 2.0 ~ 2.8 gefotografeerd (met 50 1.2) en hit/miss ratio was helaas erg teleurstellend. Leuk zoveel AF punten (gebruik al alleen de cross points), maar had met 5d2 en één focus punt en recomposen denk ik wel meer scherpe beelden gehad...

Ben erg benieuwd hoe een D700/D800 met dit soort situaties om zou gaan. Vind op deze manier de 5D3 toch een behoorlijke teleurstelling. Misschien verwacht ik ook teveel, maar wat heb je aan snelle primes als je ze toch nooit scherp in actie kan gebruiken...

Oh en nog iets vreemds, naast mijn PW TT1/5's die niet meer op de 5d3 werken, wil mijn Sigma 85 1.4 ook niet meer scherpstellen (op voorwerpen verder dan 1,5 meter)... :( 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door miekol op 28-03-2012 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Heeft dat niet met de 50L te maken? Die lens blijft lastig om goed mee te focussen. Hier een greep van wat ervaringen op het internet met snelle primes op de 5d3:
My 24L and 35L are great using any focus point wide open, the 50L is a tricky lens. It performs well with the centre point, but may vary with using outer focus points. With the 50D the 50L as all over the place. The 5D3 seems to have tamed the 50L some. I'm much happier with the 50L on the 5D3 vs. my (now on eBay) 50D.
My 24L mk2, 35L, 85 1.8, and 200/2 are all spot on, my 50 1.2L is performing well too, albeit not quite as well as my other primes, but the 50 1.2L is never perfect. I'm coming from a 50D to add some perspective.
My 5DIII is working great with the 35L 1.4 wide open. Accurate focussing in low light in the center and extreme left and right focus points. And ISO 3200 is amazing.
The AF is just stunning,I can finally shoot wide open with the 50L and 85L using any of the focusing points and even in low light situation the results are stunning!
It really gives a completely new life to those lens!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol

miekol

erm

Hmmm interessant, misschien ben ik nog iets te negatief, maar het is behoorlijk frusterend als zoiets niet out of the box werkt. Zal de boel eens laten calibreren allemaal, heeft bij mijn 5d2 ook wel geholpen, had toch gehoopt dat dat nu niet meer hoefde. Laat ik het nog niet helemaal afschrijven dan :)

Mijn 24 1.4L II vind ik namelijk ook nog niet echt denderend op de 5d3...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Villean
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 22:00
miekol schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 18:06:
Had vandaag een redelijk documentaire klus, heel veel mensen in actie op 2.0 ~ 2.8 gefotografeerd (met 50 1.2) en hit/miss ratio was helaas erg teleurstellend. Leuk zoveel AF punten (gebruik al alleen de cross points), maar had met 5d2 en één focus punt en recomposen denk ik wel meer scherpe beelden gehad...

Ben erg benieuwd hoe een D700/D800 met dit soort situaties om zou gaan. Vind op deze manier de 5D3 toch een behoorlijke teleurstelling. Misschien verwacht ik ook teveel, maar wat heb je aan snelle primes als je ze toch nooit scherp in actie kan gebruiken...

Oh en nog iets vreemds, naast mijn PW TT1/5's die niet meer op de 5d3 werken, wil mijn Sigma 85 1.4 ook niet meer scherpstellen (op voorwerpen verder dan 1,5 meter)... :( 8)7
Hmm erg weird ik het die Sigma ook maar ik vind juist dat die sneller focust. Ook heb ik gemerkt dat al mijn lensen niet meer microfocusadjestment hoeven te hebben.

AMD 7950X | 128GB DDR5 | GTX3080Ti | Canon R5 | RF 15-35mm F2.8 | 35mm F1.4L II | RF 50mm F1.2L | RF 70-200mm F2.8 IS | EF 400mm F2.8 IS II | Phrozen 8K Mini & 8K Mighty

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol

miekol

erm

Villean schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 18:18:
[...]

Hmm erg weird ik het die Sigma ook maar ik vind juist dat die sneller focust. Ook heb ik gemerkt dat al mijn lensen niet meer microfocusadjestment hoeven te hebben.
Nou hij focussed wel retesnel op mijn 5d3, maar hij wil nergens meer op locken voorbij 1,5 meter!! Ook op klaarlichte dag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Tus

G-Tus

Doe gewoon jij

miekol schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 18:06:
De 50/1.2L heeft slecht gecorrigeerde sferische aberratie, mede door het ontbreken van een floating element systeem. Dat houdt in dat bij het afstoppen de focusafstand veranderd. Dit wordt ook wel focusshift genoemd op het Internet. Minimaal, maar dat is met zeer krappe scherptediepte op korte scherpstelafstanden makkelijk zichtbaar en dus vernietigend voor je foto. Het is niet op te lossen met microadjustment of hardwarematige calibratie door Canon. Volgens mij is probleem te vermijden door of op f/1.2 te schieten of kleiner dan f/2.8.

Zelf vind ik het niet zo'n probleem, want ik schiet meestal op f/1.2. Ook met een goede sharpening voor web publishing zal je niet snel zien dat de foto lichtelijk out of focus.

Flickr | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Villean
  • Laatst online: 12-09 22:00
miekol schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 18:37:
[...]

Nou hij focussed wel retesnel op mijn 5d3, maar hij wil nergens meer op locken voorbij 1,5 meter!! Ook op klaarlichte dag...
Net even getest maar alle 25 foto's waren in focus. Ik denk dat er eerder iets mis is met jou 5DIII of Sigma maar ik denk eerder je 5DIII omdat je zei dat je 24LII ook niet lekker werkte.

AMD 7950X | 128GB DDR5 | GTX3080Ti | Canon R5 | RF 15-35mm F2.8 | 35mm F1.4L II | RF 50mm F1.2L | RF 70-200mm F2.8 IS | EF 400mm F2.8 IS II | Phrozen 8K Mini & 8K Mighty

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol

miekol

erm

G-Tus schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 18:47:
[...]

De 50/1.2L heeft slecht gecorrigeerde sferische aberratie, mede door het ontbreken van een floating element systeem. Dat houdt in dat bij het afstoppen de focusafstand veranderd. Dit wordt ook wel focusshift genoemd op het Internet. Minimaal, maar dat is met zeer krappe scherptediepte op korte scherpstelafstanden makkelijk zichtbaar en dus vernietigend voor je foto. Het is niet op te lossen met microadjustment of hardwarematige calibratie door Canon. Volgens mij is probleem te vermijden door of op f/1.2 te schieten of kleiner dan f/2.8.

Zelf vind ik het niet zo'n probleem, want ik schiet meestal op f/1.2. Ook met een goede sharpening voor web publishing zal je niet snel zien dat de foto lichtelijk out of focus.
Aha! Daar ga ik eens mee experimenteren, kijken hoe die op 1.2 werkt. Hebben de Canon 50 1.4 en Sigma 50 1.4 hier ook last van? Misschien zijn die dan beter voor mij geschikt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
G-Tus schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 18:47:
[...]

Met de Sigma 50/1.4 en Minolta 58/1.2 heb ik er ook last van tot aan de f/2. En er is inderdaad weinig aan te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
Volgens mij kun je dat wel gewoon corrigeren met micro adjustments. Even snel een plaatje van wiki gehaald: Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/9/92/Spherical_aberration_2.svg/220px-Spherical_aberration_2.svg.png

Het focus punt is niet perfect maar een soort van uitgesmeerd met ergens een optimum als gevolg van het effect dat in het plaatje te zien is. Dus verandert de positie van dat optimum als je afstopt (dus afdrukt met een hoger f-getal dan waar je op focust). Als je echter focust met een gesloten diafragma heb je er geen last van.

Je kunt per diafragma grootte een micro adjustment doen die het focuspunt goed doet leggen voor dat diafragma. Dat betekend dus wel dat je een vaste combinatie hebt van diafragma en micro adjustment, maar daar valt mee te leven als je bijvoorbeeld een shoot wilt doen op f/2.8 ipv f/1.2.
Verder hangt het exacte focuspunt nog enigszins af van de focus afstand, maar vanaf een paar meter is dat effect erg klein, bovendien kun je ook hiervoor corrigeren als de afstand ongeveer hetzelfde blijft.

Als je ermee rondloopt is het dus vrijwel niet te corrigeren. Maar als je een aantal geplande shots moet maken dan is het goed te doen.

Verder praat ik niet uit ervaring maar vanuit de theorie. Helaas kan ik niet testen of wat ik zeg in de praktijk ook haalbaar is, maar iemand die duizenden euro's uitgeeft aan apparatuur kan vast wel een tabelletje maken met micro adjustments per diafragma en focus afstand :P Uiteraard stel ik mij beschikbaar om de setup van iemand anders te gebruiken om zelf deze tabel te maken. DM voor adres waar de 5DmkIII + 50mm f/1.2 naar toe te sturen :+

[ Voor 7% gewijzigd door Sibylle op 28-03-2012 22:40 ]

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol

miekol

erm

Sibylle schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 22:32:

Verder praat ik niet uit ervaring maar vanuit de theorie, en nee ik ben geen science-kiddy die wat gelezen heeft ;-) Helaas kan ik niet testen of wat ik zeg in de praktijk ook haalbaar is, maar iemand die duizenden euro's uitgeeft aan apparatuur kan vast wel een tabelletje maken met micro adjustments per diafragma en focus afstand :P
Dat zou in theorie inderdaad kunnen, maar een van de redenen dat ik bereid ben zoveel uit te geven is dat het "gewoon moet werken." :P

En ik er dan vanuit ga dat het ook gewoon werkt, maar misschien wil ik wel teveel, dan heb ik me er maar bij neer te leggen en aan te passen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Sibylle schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 22:32:
Volgens mij kun je dat wel gewoon corrigeren met micro adjustments. Even snel een plaatje van wiki gehaald: [afbeelding]

Het focus punt is niet perfect maar een soort van uitgesmeerd met ergens een optimum als gevolg van het effect dat in het plaatje te zien is. Dus verandert de positie van dat optimum als je afstopt (dus afdrukt met een hoger f-getal dan waar je op focust). Als je echter focust met een gesloten diafragma heb je er geen last van.

Je kunt per diafragma grootte een micro adjustment doen die het focuspunt goed doet leggen voor dat diafragma. Dat betekend dus wel dat je een vaste combinatie hebt van diafragma en micro adjustment, maar daar valt mee te leven als je bijvoorbeeld een shoot wilt doen op f/2.8 ipv f/1.2.
Verder hangt het exacte focuspunt nog enigszins af van de focus afstand, maar vanaf een paar meter is dat effect erg klein, bovendien kun je ook hiervoor corrigeren als de afstand ongeveer hetzelfde blijft.

Als je ermee rondloopt is het dus vrijwel niet te corrigeren. Maar als je een aantal geplande shots moet maken dan is het goed te doen.

Verder praat ik niet uit ervaring maar vanuit de theorie. Helaas kan ik niet testen of wat ik zeg in de praktijk ook haalbaar is, maar iemand die duizenden euro's uitgeeft aan apparatuur kan vast wel een tabelletje maken met micro adjustments per diafragma en focus afstand :P Uiteraard stel ik mij beschikbaar om de setup van iemand anders te gebruiken om zelf deze tabel te maken. DM voor adres waar de 5DmkIII + 50mm f/1.2 naar toe te sturen :+
Maar hoe wil je die micro-adjustment per diafragma in de camera krijgen? Zelfde probleem als met zoomlenzen bij verschillende brandpuntsafstanden. Zelfs als je dat al hebt, verschillen back- en frontfocus ook nog per focus-afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
Universal Creations schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 22:48:
[...]

Maar hoe wil je die micro-adjustment per diafragma in de camera krijgen? Zelfde probleem als met zoomlenzen bij verschillende brandpuntsafstanden. Zelfs als je dat al hebt, verschillen back- en frontfocus ook nog per focus-afstand.
Handmatig dus, voor een shoot precies invoeren voor specifiek diafragma, focus afstand en je daar dan aan houden...het is niet praktisch nee maarjah.

Het is denk ik wel te doen in de firmware, maar Canon heeft zo'n geavanceerde functie (nog) niet erin zitten.

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Sibylle schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 23:00:
Handmatig dus, voor een shoot precies invoeren voor specifiek diafragma, focus afstand en je daar dan aan houden...het is niet praktisch nee maarjah.
Meen je dit nu serieus? Heb je weleens een shoot gedaan? Je kunt toch onmogelijk iedere keer bij het veranderen van je diafragma opnieuw een micro-adjustment gaan doen. Dit is onwerkbaar.
Het is denk ik wel te doen in de firmware, maar Canon heeft zo'n geavanceerde functie (nog) niet erin zitten.
Misschien wel, maar voorlopig heeft geen enkele fabrikant dat volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
Het zou ook gewoon niet nodig moeten zijn toch? Ze moeten gewoon aan dat lens ontwerp sleutelen, ik meen ook dat er een 2e versie komt van de 50mm f/1.2 ;)

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Ventieldopje schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 23:21:
Het zou ook gewoon niet nodig moeten zijn toch? Ze moeten gewoon aan dat lens ontwerp sleutelen, ik meen ook dat er een 2e versie komt van de 50mm f/1.2 ;)
Ik vraag me af of er veel snelle 50mm lenzen zijn zonder focus-shift.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Tus

G-Tus

Doe gewoon jij

Universal Creations schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 22:48:
[...]

De 5D3 lost het zoomlens probleem natuurlijk gedeeltelijk op door aparte microadjustment mogelijkheid te bieden op het wide en tele eind van een zoomlens.
Ventieldopje schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 23:21:
Waarom zouden ze? De eerste voldoet prima: http://photography-on-the...ead.php?t=307389&page=418

[ Voor 27% gewijzigd door G-Tus op 29-03-2012 00:31 ]

Flickr | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJRB
Universal Creations schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 23:32:
[...]

Ik vraag me af of er veel snelle 50mm lenzen zijn zonder focus-shift.
Niet voor SLR's maar bij de M mount ken ik eigenlijk alleen de Zeiss sonnar 50/1.5 die last heeft van focus shift. De andere snelle standaard lenzen (leica 50/1.4 lux en 50/0.95 nocti, voightlander 50/1.1) hebben er niet of nauwelijks last van. De f/2's en daarboven al helemaal niet.
Bij de 35 lux hebben ze de focus shift kunnen verwijderen door in het nieuwe ontwerp een floating lens element toe te passen. Zat zoiets al niet in de 50L?

[ Voor 13% gewijzigd door RobertJRB op 29-03-2012 09:55 ]

Leica MM + Sony A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol

miekol

erm

Van de week heb ik bij Chipclean mijn 5d3 laten calibreren icm met mijn objectieven. Bij de 50 bleek 0 correctie nodig in test opstelling, maar vandaag weer helft van de shots out of focus. Nu meesten op 3.2 geschoten om 'veilig' te zitten. Scherpgesteld door zoeker en met live view AF, geen verschil. Ik snap er niks meer van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koetjeboe
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:36

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

Oei, ben wel benieuwd. Mijn canon 50/1.4 ligt momenteel in de reparatie dus kan hem niet testen (die focusde helemaal niet meer :+).

[ Voor 15% gewijzigd door Koetjeboe op 30-03-2012 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
  • Laatst online: 03-09 15:33
miekol schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 14:10:
Van de week heb ik bij Chipclean mijn 5d3 laten calibreren icm met mijn objectieven. Bij de 50 bleek 0 correctie nodig in test opstelling, maar vandaag weer helft van de shots out of focus. Nu meesten op 3.2 geschoten om 'veilig' te zitten. Scherpgesteld door zoeker en met live view AF, geen verschil. Ik snap er niks meer van...
En bij welk diafragma heeft Chipclean gewerkt, en welk diafragma gebruikte je bij de shots die out-of-focus waren?

Je weet dat wat chipclean aan "calibratie" doet niets anders is dan de micro adjustment die je zelf ook kunt doen?

Hoe klein was de DoF? Was het wel de lens die het verkeerd deed, of had de lens de juiste focus en heb jij zelf iets naar voren of achteren bewoog waardoor je onderwerp buiten de DoF kwam? (ook dat is een veel voorkomende oorzaak van focus issues)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol

miekol

erm

mjtdevries schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 14:52:
[...]

En bij welk diafragma heeft Chipclean gewerkt, en welk diafragma gebruikte je bij de shots die out-of-focus waren?

Je weet dat wat chipclean aan "calibratie" doet niets anders is dan de micro adjustment die je zelf ook kunt doen?

Hoe klein was de DoF? Was het wel de lens die het verkeerd deed, of had de lens de juiste focus en heb jij zelf iets naar voren of achteren bewoog waardoor je onderwerp buiten de DoF kwam? (ook dat is een veel voorkomende oorzaak van focus issues)
Dat eerste weet ik ja, maar ik heb thuis niet zo een test opstelling. Bij Chipclean getest op 1.2 en 2.8 allebei perfect in focus.

En bewegen, nee sorry, maar ik ben geen idioot :+ ;) Nee zonder dollen, bij diafragma 1.2 ofzo zou ik dat nog wel geloven, maar bij 3.2 niet meer. Buiten dat ik gewoon stil sta + stilstaand persoon fotografeer. AF punt op persoon en gelijk doordrukken zodra de focus er is. En niet 1 foto onscherp maar wel 20. En dan ook nergens scherp. En telkens opnieuw half gefocussed. 1/160 met flitslicht (van Bowens Quad), dus lijken mij behoorlijk ideale omstandigheden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Op f/1.2 en f/2.8 getest is niet echt handig vanwege focus-shift tussen f/1.2 en f/2.8....
Maar heb je ook zelf getest met een statief? Kun je niet een paar van die shots hier posten. Ik vind het maar een vreemd verhaal dat ie bij Chipclean wel goed werkt en als je het zelf doet niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol

miekol

erm

Foto's van vanmiddag zijn voor een magazine dus die kan ik niet even online knallen, maar wil van het weekend wel even wat test shots buiten maken.

Neemt niet weg dat ik toch zelf onder de indruk ben heel behoorlijk met een camera om te kunnen gaan, verdien er niet voor niks mijn geld mee, en dat het spul gewoon hoort te werken, zonder gezeik met kalibreren en weet ik het allemaal.

Maar goed, misschien zit ik er wel naast, ik zal morgen/zondag eens de deur uitgaan voor wat empirisch onderzoek :)

[ Voor 13% gewijzigd door miekol op 30-03-2012 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
D800 vs 5d III Dynamisch bereik testje
http://www.digifotopro.nl...kon-d800-dynamisch-bereik

Ik vind het heel bijzonder dat de D800 dit wint (met afstand). Terwijl de D800 ruim 50% meer pixels heeft.
Qua iso-performance wint de 5d3 het namelijk ook niet voor zover ik gelezen heb en op detail uiteraard ook niet.

AF systeem van beide camera's zijn erg goed, praktijk zal moeten uitwijzen of daar nog significant verschil in zit.
Voorlopig vind ik de D800 opvallend goed presteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Ik vind het bijzonder dat ze een Canon 60mm hebben gebruikt, welke lens is dat ?

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Deze: pricewatch: Canon EF-S 60mm f/2.8 Macro USM
Het is wel te begrijpen, zodat ze het verschil in pixels kunnen opheffen. Je hebt door de 1,2x grotere brandpuntsafstand 1,44x zoveel pixels voor een object en dat komt bijna overeen met de 1,6x zoveel pixels die de Nikon meer heeft t.o.v. de Canon. Beter was een verhouding van 1,28x in brandpuntsafstanden geweest, wat ze natuurlijk hadden kunnen bereiken met zoomlenzen, maar dit is wel redelijk eerlijk.

[ Voor 60% gewijzigd door Universal Creations op 31-03-2012 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
Universal Creations schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 12:35:
Deze: pricewatch: Canon EF-S 60mm f/2.8 Macro USM
Het is wel te begrijpen, zodat ze het verschil in pixels kunnen opheffen. Je hebt door de 1,2x grotere brandpuntsafstand 1,44x zoveel pixels voor een object en dat komt bijna overeen met de 1,6x zoveel pixels die de Nikon meer heeft t.o.v. de Canon. Beter was een verhouding van 1,28x in brandpuntsafstanden geweest, wat ze natuurlijk hadden kunnen bereiken met zoomlenzen, maar dit is wel redelijk eerlijk.
Canon EF-S op een 5D Mark III? :?

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Goed punt.... was even vergeten dat dat een EF-S lens is. Dan wordt het wel wat lastig. Er is nog een Tamron, maar dat is ook een EF-S lens. Verder heb je nog een Sigma 24-60 die wel geschikt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

En is het ook "geschikt" voor een test vs een Nikkor 50mm prime ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
Universal Creations schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 12:52:
Goed punt.... was even vergeten dat dat een EF-S lens is. Dan wordt het wel wat lastig. Er is nog een Tamron, maar dat is ook een EF-S lens. Verder heb je nog een Sigma 24-60 die wel geschikt is.
Een 70-200mm heeft ook 60mm :+ Vind het maar vaag en maakt het al iets oneerlijker, wat is nou een review als ze niet vermelden wat ze gebruiken behalve de body? De banding issues blijven tho ...

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Iets ?
Canon heeft genoeg EF 50mm primes waaruit je kan kiezen, waarom hebben ze het niet gebruikt ?
En als ze zooms hebben gebruikt, waarom Nikon op 50 en Canon op 60 en welke zooms dan ?
Het feit dat er niks over vermeld staat zegt mij al genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
Om het verschil in pixels op te lossen oid. zoals UC zei, maar ik vind ook dat ze het gewoon hadden moeten testen met een 50mm. Maarja, punt blijft dat ze gewoon meer duidelijkheid moeten scheppen over de werkwijze. Bovendien zijn de RAW tools voor beide camera's nog niet uitontwikkeld en het lijkt me dan ook van belang dat je vermeld welke versie je gebruikt.

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Het maakt hier eigenlijk weinig uit, want het gaat niet om de absolute scherpte of iets dergelijks, maar over het dynamisch bereik en daar verandert een 50mm prime weinig aan. Zolang er maar hetzelfde aantal pixels in de getoonde crop zitten. En dat is bij benadering gebeurd.
Met die RAW-converters heb je wel een punt, maar hoeveel daar nog uit te toveren is, is moeilijk te zeggen. Het blijft verbazingwekkend dat Nikon zijn huiswerk een stuk beter heeft gedaan dan Canon als het gaat om de sensor(output).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
Universal Creations schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 14:26:
Het maakt hier eigenlijk weinig uit, want het gaat niet om de absolute scherpte of iets dergelijks, maar over het dynamisch bereik en daar verandert een 50mm prime weinig aan. Zolang er maar hetzelfde aantal pixels in de getoonde crop zitten. En dat is bij benadering gebeurd.
Met die RAW-converters heb je wel een punt, maar hoeveel daar nog uit te toveren is, is moeilijk te zeggen. Het blijft verbazingwekkend dat Nikon zijn huiswerk een stuk beter heeft gedaan dan Canon als het gaat om de sensor(output).
Zeker weten, ook omdat er berichten kwamen dat de banding issues opgelost zouden zijn met de test modellen in ieder geval en nu blijkt dat dus niet het geval te zijn, tel dat op bij dat het ISO bereik is opgeschroeft maar de kwaliteit (en bruikbaarheid) teleurstellend is. Het enige punt is dan nog de AF maar daar hebben we ook een veel goedkopere 7D voor (hoewel de AF van de 5DIII beter is). Geen idee wat dit voor invloed heeft op de prijzen van de 5DII en voor de gene die hem in willen ruilen / 2e hands willen verkopen.

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
  • Laatst online: 03-09 15:33
Ik heb me ook zitten af te vragen in hoeverre een lens verschil kan maken in deze tests.
Een lens die minder contrast geeft, zou in deze vorm van testen het idee geven dat er meer dynamisch bereik is.

Dat neemt niet weg dat het verschil in ruis bij het zo extreem ophalen van schaduw wel gigantisch is.

Wel een mooi bewijs (als het nog nodig was) dat het aantal MP niets zegt over ruis prestaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
mjtdevries schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 15:22:
Wel een mooi bewijs (als het nog nodig was) dat het aantal MP niets zegt over ruis prestaties.
Ik neem aan dat je pixelgrootte bedoelt en niet MP. Maar dat is dus nu een keer het geval, wat betekent dat er dus technologisch gezien een flinke vooruitgang is geboekt. We hebben het dan over ruim 2/3 stop verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
Dat was op zich wel te verwachten door de vooruitgang die de APS-C sensoren ondertussen hebben geboekt.
Vergelijk van D800, 5D2 en K-5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadButcher
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:55
Nomad schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 21:11:
D800 vs 5d III Dynamisch bereik testje
http://www.digifotopro.nl...kon-d800-dynamisch-bereik

Ik vind het heel bijzonder dat de D800 dit wint (met afstand). Terwijl de D800 ruim 50% meer pixels heeft.
Qua iso-performance wint de 5d3 het namelijk ook niet voor zover ik gelezen heb en op detail uiteraard ook niet.

AF systeem van beide camera's zijn erg goed, praktijk zal moeten uitwijzen of daar nog significant verschil in zit.
Voorlopig vind ik de D800 opvallend goed presteren :)
Kijk maar eens het verschil van het dynamisch bereik tussen Canon en Nikon in de loop van de jaren op de site van DxOmark.
Zal je zien dat er bij Canon weinig verandert, en dat er bij Nikon (Sony) grote vooruitgang is.
dynamisch bereik

Voor mij bijna reden om over te stappen, want ik mis vooral 's zomers in de zon een hoop dynamisch bereik met m'n 5D2. Ik hoop dan ook op voorbeeldfoto's van de 5D3 en D800 in die omstandigheden komende zomer. Om zo het dynamisch bereik echt te kunnen beoordelen.

Het lijkt er op dat de 5D3 alleen in filmen beter is dan de D800 dmv pixel-binning. En dat voor de rest de D800 met kop en schouders de betere camera is.
* 2 stops beter dynamisch bereik
* hogere resolutie
* geen banding noise
* 200k shutterlife ipv 150k
* goedkoper
* minder front en backfocusing problemen met Nikon glas dan Canon met Canon glas.
Enig minpuntje wat ik kan bedenken: geen halve resolutie bij RAW zoals SRAW bij Canon.

[ Voor 27% gewijzigd door MadButcher op 01-04-2012 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
Op dpz staat in de marktplaats een 1ds3 te koop voor 2175 euro (inclusief btw en btw bon mogelijk) en één voor 2500 euro. Dit is verder geen spam, ik ken die jongens verder niet, maar ik noem het om aan te geven hoe hard de 1ds3 2e hands waarde gezakt is door de 5d3 komst. Extreem gezakt, want een paar maanden geleden had ik bijna een 1ds3 gekocht voor 3500 euro, nu kan ik hem ex btw voor 1800 euro kopen.

Maar goed, 1800 euro voor de 1ds3, of 2500 euro (ex btw) voor de 5d3, die soortgelijk AF heeft, beter LCD, kan filmen, soortgelijke resolutie, betere ruisprestaties, mooier menu, nieuw etc.

Toch, het is verbazend hoeveel goedkoper een 1ds3 ineens is. Het kriebelt bijna om een 1ds3 te kopen, omdat hij altijd zoveel duurder was. Maar ik doe het niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 12:38
Snelle vraag hier dit niet direct over de functies van de 5DIII gaat maar wel over de aanschaf.
Die 3500 euro die hij moet kosten is mij teveel, maar ik ga in mei naar New York. Nu issie daar een stuk goedkoper, maar ik vraag me af of het te doen is om deze door de douane te krijgen?

Mij lijkt het beste om de camera gewoon op een lens in de tas te duwen, inclusief de strap etc.
En dan de doos op laten sturen via de post?

Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
TranceSetter schreef op maandag 02 april 2012 @ 12:29:
Snelle vraag hier dit niet direct over de functies van de 5DIII gaat maar wel over de aanschaf.
Die 3500 euro die hij moet kosten is mij teveel, maar ik ga in mei naar New York. Nu issie daar een stuk goedkoper, maar ik vraag me af of het te doen is om deze door de douane te krijgen?

Mij lijkt het beste om de camera gewoon op een lens in de tas te duwen, inclusief de strap etc.
En dan de doos op laten sturen via de post?

Iemand hier ervaring mee?
Je bent best goed in fotografie, waarom niet een btw nummer aanvragen en een klein bedrijfje beginnen.
Maak een kleine webshop waar je je foto's verkoopt op canvas e.d. en hang er een google adwords van 40 euro aan. Heb je amper onkosten en ik denk dat het wel uit kan.
Met dus als mooi voordeel dat je je btw terug kan krijgen, kan je een nederlands model kopen en kost het je alweer 20% minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
Op Powerup na, hebben al mijn moderators een 5d2 (en ik heb er ook 1). Heb er even over nagedacht en ik vind dat je als admin toch niet met hetzelfde materiaal kan werken als je moderators, dus heb de 5d3 maar gekocht :+.
Hij was niet op voorraad, dus zal deze week wel gebeld worden om hem op te halen :D.

Mooi speelgoed :). Jammer dat de grip nog niet leverbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoomSmurf

BoomSmurf

Am-Ende!

Update: CP heeft het van de website gehaald en een mailtje verstuurd dat dit product niet meer leverbaar is en naar verwachting ook niet meer leverbaar zal worden. Was ook wel grappig om te zien hoe de verwachtte leverdatum elke dag een dag verschoof (datum + 3 weken).

Volgens mij had iemand ook daadwerkelijk de bestelling geplaatst, wat is hiervan geworden ?

(Overigens heb ik zelf zaterdag de 5Dm3 opgepikt... gewoon in de winkel)

[ Voor 3% gewijzigd door BoomSmurf op 02-04-2012 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Nomad schreef op maandag 02 april 2012 @ 15:11:
Op Powerup na, hebben al mijn moderators een 5d2 (en ik heb er ook 1). Heb er even over nagedacht en ik vind dat je als admin toch niet met hetzelfde materiaal kan werken als je moderators, dus heb de 5d3 maar gekocht :+.
Hij was niet op voorraad, dus zal deze week wel gebeld worden om hem op te halen :D.

Mooi speelgoed :). Jammer dat de grip nog niet leverbaar is.
Pff, ik ga 167 1Dx-en halen voor 1 matrix shot. En een D800 om een foto te maken van de opstelling.

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
Moby schreef op maandag 02 april 2012 @ 16:27:
[...]

Pff, ik ga 167 1Dx-en halen voor 1 matrix shot. En een D800 om een foto te maken van de opstelling.
crap!

*belt Canon importeur
*belt lenen.nl

Potjandriedubbeltjes, back on topic jij dekzwabber!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 12:38
Nomad schreef op maandag 02 april 2012 @ 12:34:
[...]

Je bent best goed in fotografie, waarom niet een btw nummer aanvragen en een klein bedrijfje beginnen.
Maak een kleine webshop waar je je foto's verkoopt op canvas e.d. en hang er een google adwords van 40 euro aan. Heb je amper onkosten en ik denk dat het wel uit kan.
Met dus als mooi voordeel dat je je btw terug kan krijgen, kan je een nederlands model kopen en kost het je alweer 20% minder.
Dat is misschien nog wel eens een goed idee, maar ik snap niet zoveel van KvK/BTW/Belastingen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
TranceSetter schreef op maandag 02 april 2012 @ 18:28:
[...]

Dat is misschien nog wel eens een goed idee, maar ik snap niet zoveel van KvK/BTW/Belastingen :/
Dat is niet zo heel complex. Zeker als je het bedrijf niet je hoofdinkomen maakt, maar een nevenactiviteit, dan is het goed te doen.
Loop eens de kvk binnen en bespreek het met ze, dat is gratis volgens mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonvw
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-01 14:49
Ik heb me vorig jaar ingeschreven bij de KvK. Kreeg wat opdrachten van een bedrijf uit waar ik spullen voor moest hebben en het werd teveel om zwart te doen (en ze wilde een BTW bon). Dus ingeschreven bij de KvK en een accountant opgezocht waar ik vertrouwen in had want zelf heb ik 0,0 kaas gegeten van belastingen etc.
Hoogstens 2 bruiloften per jaar, zo nu en dan een klusje voor een schilder bedrijf en heel af en toe eens een portretje.. Heb gewoon een 40 urige werkweek op kantoor, dus kan mooi m'n camera en andere leuke spulletjes ervan betalen en kan de BTW heerlijk terug vorderen :)

Zat afgelopen jaar nog net onder de grens van de kleine ondernemersregeling.. Dus hoefde geen BTW af te dragen over de verstuurde facturen :)

[ Voor 16% gewijzigd door leonvw op 03-04-2012 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Tus

G-Tus

Doe gewoon jij

Sinds vanochtend in het bezit van deze camera en tot nu toe bijna alleen goede dingen gevonden. Hieronder een lijstje van wat ik tot nu toe heb gevonden, sommige punten ten opzichte van de 5D2/1D3:
  • Batterij en geheugenklepje hebben nu een veertje dus schieten open bij losklikken en blijven openstaan.
  • 1-series waardige hoeveelheid custom functions en kan in veel gevallen zelfs meer.
  • Customizable knoppen, zo kan de DOF preview knop 13 verschillende functies uitvoeren. Je kan nu in M-modus een van de wieltjes standaard op ISO zetten.
  • Instant One-Shot/AI-Servo switch kan je instellen op een knop. Als die knop dus vasthoudt veranderd de AF modus.
  • Focuspunt(en) wordt weergegeven tijdens AI-Servo en dus ook hoe de camera andere focuspunten automatisch selecteert tijdens tracking. Weet je dus gelijk of ie het juiste volgt.
  • Met automatische AF puntselectie en AI Servo kan je nog steeds met de joystick het initiële focuspunt zelf selecteren.
  • Magnify knop is geniaal, kan je instellen dat ie instant op pixel niveau inzoomt op het gebruikte AF punt.
  • 1-series filenaming, heeft dus unieke identifier, in mijn geval 688B ipv IMG_ (je kan ook IMG_ kiezen). Daarnaast kan je ook een 4 letterige custom name doen, bv. GTUSxxx ipv IMG_xxxx.
  • De Lock knop kan nu je ook de joystick en main dial laten uitschakelen. Als je nu ook bv. exp. comp. probeert te doen terwijl Lock aanstaat laat het LCD bovenop een L zien.
  • Auteursnaam en copyright informatie kunnen nu in de camera worden aangepast.
  • Bracketing kan max tussen -9EV en +9EV met 7 shots. Specificaties suggeren dat dit maar +/- 3EV is. Met compensatie kan je zelfs -14EV of +14EV bereiken.
Voorderest zijn er natuurlijk een hoop dingen die al eerder genoemd zijn.

Er zijn ook een aantal vreemde dingen, zo kunnen video instellingen alleen aangepast worden als de videomodus aanstaat en de sensor dus blootgesteld is. Het volledige menu is ook erg groot nu en het is dan ook even zoeken waar ook alweer iets staat. Ook heb ik de 'Original decision data' niet terug kunnnen vinden. Misschien hebben ze die gewoon weggelaten omdat ie recentelijk gehackt is.

Flickr | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Het zou ook eens niet. Feli met je nieuwe aanschaf! :)

Leuk om die ervaringen te lezen, klinkt erg goed. Wat zijn je ervaringen met AF i.c.m. je primelenzen ten opzichte van de 5d2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Tus

G-Tus

Doe gewoon jij

Ik heb nog niet veel geschoten, moet ook AF Microadjustment nog testen, in eerste instantie alles doorgelopen wat er aangepast kan worden, want dat is flink meer dan bij de 5D2 en 1D3. Van wat ik tot nu toe geschoten heb is het wel een verademing om gewoon AI Servo en autopuntselectie te aan te hebben staan. Vervolgens kan je zelf je focuspunt selecteren (meestal gewoon middelste) en dan te recomposen en gewoon in je zoeker zien dat je camera je onderwerp volgt en de daarbij gebruikte focuspunten laat zien. Iets wat de 1D3 dus niet laat zien.

Flickr | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
G-Tus schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 17:27:
Ik heb nog niet veel geschoten, moet ook AF Microadjustment nog testen, in eerste instantie alles doorgelopen wat er aangepast kan worden, want dat is flink meer dan bij de 5D2 en 1D3. Van wat ik tot nu toe geschoten heb is het wel een verademing om gewoon AI Servo en autopuntselectie te aan te hebben staan. Vervolgens kan je zelf je focuspunt selecteren (meestal gewoon middelste) en dan te recomposen en gewoon in je zoeker zien dat je camera je onderwerp volgt en de daarbij gebruikte focuspunten laat zien. Iets wat de 1D3 dus niet laat zien.
Die manier van focussen lijkt mij ook niet verkeerd :). Kan je en snel op je onderwerp mikken, maar ook gewoon recomposen zonder verlies van scherpte op je onderwerp.

Je lijst met verbeterpunten klinkt goed! Veel van je punten klinken mij ook als nuttige toevoegingen ipv vulling/extra/bonus/onnodig spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Klinkt erg goed! Maakt ie ook foto's? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
Universal Creations schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 17:43:
Klinkt erg goed! Maakt ie ook foto's? :+
Ja hallo, dan is die niet meer nieuw!
Je moet een beetje zuinig zijn op je spul, beetje de sluiter lopen te slijten :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Nomad schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 17:45:
Je moet een beetje zuinig zijn op je spul, beetje de sluiter lopen te slijten :S
Die is onder de gordel!
* Universal Creations kijkt naar zijn gehavende 5D2 met vernieuwde sluiter, laser-schade op de sensor en hier en daar versleten verf bij de nekstrap-oogjes..

Pagina: 1 ... 3 ... 13 Laatste