Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:39
Universal Creations schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 17:58:
[...]

Die is onder de gordel!
* Nomad kijkt naar zijn gehavende 5D2 met vernieuwde sluiter, laser-schade op de sensor en hier en daar versleten verf bij de nekstrap-oogjes..
Oh waarom je de 5d3 moet kopen, die heeft een sensorcleaning functie, zodat je sluiter niet toevallig tegen je borsteltje aan klapt tijdens het cleanen :+.

Man, wil die 5d3 gewoon hebben. beetje wachten op levering naar de winkel toe is geen fluit aan :+

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Tus
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-05-2024

G-Tus

Doe gewoon jij

Ken het gevoel, op mn 5D2 heb ik 2 maanden moeten wachten. :+

Flickr | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Tus

G-Tus

Doe gewoon jij

Canon heeft een aparte handleiding geschreven voor het autofocussysteem van de 1D X en 5D Mark III: http://learn.usa.canon.co...ebook.shtml?categoryId=12

Flickr | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-09 22:41
G-Tus schreef op woensdag 04 april 2012 @ 14:16:
Canon heeft een aparte handleiding geschreven voor het autofocussysteem van de 1D X en 5D Mark III: http://learn.usa.canon.co...ebook.shtml?categoryId=12
Hebben ze zo'n super snel AF systeem .. moeten we alsnog eerst een boekwerk door lezen voordat we er iets aan hebben! Missen we alsnog allerlei foto's :9

[ Voor 3% gewijzigd door Ventieldopje op 04-04-2012 14:39 ]

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Tus

G-Tus

Doe gewoon jij

Valt in mijn ervaring wel mee, als je in het begin gewoon Versatile, AI Servo en Autopoint selection aanzet kan je praktisch alles doen (pagina 34 en 35 van die guide).

Wat wel interessant is, is wat op pagina 46/47 verteld wordt. Op de 5D3 kan je die functie dan wel alleen aan de DOF preview knop binden, maar is volgens mij toch wel erg handig, bijvoorbeeld standaard gewoon autopuntselectie en dan op de DOF preview instant Spot AF.

Flickr | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadButcher
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:55
De laatste versie dat ik weet en heb van DPP is 3.11.4.10
Deze kan de raw-files van de 5D3 niet lezen.
Welke versie zit er dan op de cd-rom bij de camera?
Hier staat nog niks:
http://www.usa.canon.com/...rk_iii#DriversAndSoftware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

G-Tus schreef op woensdag 04 april 2012 @ 14:59:
Op de 5D3 kan je die functie dan wel alleen aan de DOF preview knop binden, maar is volgens mij toch wel erg handig, bijvoorbeeld standaard gewoon autopuntselectie en dan op de DOF preview instant Spot AF.
Moet je nog steeds de DoF Preview knop vasthouden ?? Bij de 7D wel namelijk en dat vind ik echt bagger :/ Moet gewoon een switch knop zijn !! Is het eventueel te regelen via de extra knoppen naast de mount ?

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Tus

G-Tus

Doe gewoon jij

Je moet hem nog steeds vasthouden, maar de DOF preview is bij de 5D3 wel aan de andere kant en makkelijk vast te houden met je pink. De 5D3 heeft geen extra knoppen naast de DOF preview, de 1D X heeft er wel een hoop.

Flickr | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadButcher
Staat DPP 3.11.10 ergens online?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:46

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

ik kwam dit linkje tegen: disney.com
en het werkt ook nog

[ Voor 7% gewijzigd door Nomad op 06-04-2012 11:36 ]

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadButcher
Vishari Beduk schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 09:10:
[...]

ik kwam dit linkje tegen: disney.com
en het werkt ook nog
Inderdaad! Mijn dank is groot!

[ Voor 7% gewijzigd door Nomad op 06-04-2012 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
http://www.digifotopro.nl...-canon-5d-mark-iii-in-dpp
3.11.10 werkt niet goed met de 5d3 bestanden.

Neemt niet weg dat ergens anders downloaden dan bij Canon illegaal is en dus niet de bedoeling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
Beter even wachten op de update lijkt mij, midden april komt de update uit als het goed is ;) Hoop dat de start van de 1D-X beter gaat, problemen al om ... of zo lijkt het in ieder geval!

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Tus

G-Tus

Doe gewoon jij

De start van de 1D X? Die had allang uit moeten zijn, maar door problemen met de accu, geklaag over f/8 focus etc. etc. is ie nog niet uit.

Flickr | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
G-Tus schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 13:39:
De start van de 1D X? Die had allang uit moeten zijn, maar door problemen met de accu, geklaag over f/8 focus etc. etc. is ie nog niet uit.
Exactly, ik doelde dan op dat als hij eenmaal in de winkels ligt. Dus de start was al niet optimaal maar ik mag toch hopen dat ze nu wel voorzichtiger zijn met wat ze in de winkel leggen. Software bundelen die dan uiteindelijk gewoon niet werkt is gewoon slordig!

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAJH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
dpreview.com heeft zojuist een aantal production samples geplaatst op http://www.dpreview.com/g...rk-iii-production-samples.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:46

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

RAJH schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 09:06:
dpreview.com heeft zojuist een aantal production samples geplaatst op http://www.dpreview.com/g...rk-iii-production-samples.
het commentaar bij die reviews wordt steeds grappiger, er is echt een twee deling:
je hebt mensen die de 5D3 bezitten en die zijn er lovend over
en je hebt mensen die de 5D3 niet hebben en die zijn alleen maar over van alles en nog wat aan het klagen _O-

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Trots vs afgunst, een probleem dat zich ook hier op dit forum afspeelt.
Objectiviteit is altijd ver te zoeken.

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sylux
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-12-2021
[ikhebhemnietmodus]

Het is toch ook gewoon een onding, de Nikon D800 is gewoon in ieder opzicht beter. :+

[/ikhebhemnietmodus]

Edit: ik zie dat mijn broertjes account is aangemeld op de aaipet, maar dit is Sapphire die post ;)

[ Voor 27% gewijzigd door sylux op 07-04-2012 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Er is misschien een (kleine) issue met de 5D3, namelijk dat de bovenste LCD licht doorlekt:
http://www.canonrumors.com/forum/index.php?topic=5462.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Tus

G-Tus

Doe gewoon jij

Ja met een lensdop of bodydop erop.... zodra je gewoon normaal een foto probeert te nemen met een lens veranderd er helemaal niks aan je exposure meting. Ik ga morgen overdag nog meer testen, maar ik ben benieuwd of er enig verschil is als je een foto probeert te maken. De hoeveelheid licht die er nu door lijkt te lekken valt in het niet bij de hoeveelheid licht die er nu op f/1.2, ISO 12800 en 1/50e door de lens heen gaat.

Daarnaast heb ik het ook geprobeerd met een 1D3, 5D2 en EOS 3, die vertonen het allemaal niet, maar elke camera heeft wel een andere mening over de belichting op ISO 800. De 1D3 wil 25 sec, 5D2 20 sec, EOS 3 8 sec en de 5D3 5 sec zonder LCD verlichting en 3"2 (2/3e stop meer dus) met LCD verlichting.

Flickr | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
Same here G-tus, het lijkt mij niet zo veld relevant, in ieder geval niet bij mijn werk. Hoger dan iso6400 lijkt mij onwaarschijnlijk en langer dan 1/10 seconde ook, dus dan heb ik altijd 98% van het licht wel door de lens komen en in de marge misschien van het lcd lampje.....denk niet dat je het terugziet op je foto's.

Dinsdag bel ik even achter mijn 5d3 aan, ben wel benieuwd waar die blijft. Hopelijk heeft canon geen tekorten, er zijn meer camerawinkels die hem momenteel niet op voorraad hebben :P.

En dan hopelijk ook snel die grip beschikbaar in de winkels, ben daar toch wel teveel aan gehecht om zonder te moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Laatst online: 04-07 09:17
Even een beetje on the sideline vraag: kent iemand een mount die in de flits socket past waarop je zowel een Led lamp kunt vast zetten en erachter nog een accesoires (bijv audio ontvanger)? Ik kan zo iets nergens vinden, maar weet wel dat die er zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Tus

G-Tus

Doe gewoon jij

http://www.studio1productions.com/tri-mount.htm Eerste resultaat als je zoekt op Hot Mount Accessories

Flickr | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Hot shoe heet dat ding dus, heb t nu wel gevonden. Dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Tus

G-Tus

Doe gewoon jij

Vandaag iets aparts ontdekt....

De zoeker is afhankelijk van de batterij. Als de camera aanstaat krijg je dus op het LCD scherm in de zoeker AF-punten, grid etc. etc. te zien, als je dat allemaal aan hebt staan in de custom functions. Zodra de camera in sleepmode gaat blijft de spotmeting cirkel zichtbaar, klinkt normaal. Zet je de camera uit met de schakelaar veranderd er niks, ook normaal. Verwijder je echter de batterij, wordt de zoeker opeens een stuk donkerder, denk meer dan 2 stops (afgaande op wat ik gewend ben bij het verschil tussen standaard superprecisiematglas bij de 5D2 en 1D3), en vreemdgenoeg verdwijnt de spotmeting cirkel ook.

Dit zou er dus op kunnen duiden dat de batterij ten alle tijden leeggezogen wordt door de zoeker, dat is jammer.

Echter vind ik het veel interessanter om erachter te komen waarom de gehele zoeker zoveel donkerder wordt? Zou dit erop kunnen duiden dat er een volledig LCD scherm met pixels in de zoeker zit, omdat alle pixels gedeeltelijk dichtslaan zonder energie, die niet alleen in staat is om het grid, de AF-punten en spotmeting cirkel te laten zien, maar bijvoorbeeld via een Magic Lantern-achtige firmware van alles op het LCD kan laten zien? Bijvoorbeeld een histogram (die dan afhankelijk is van de meting sensor ofso....) ? Of misschien custom grids? De huidige grid komt namelijk niet overeen met Rule of Thirds. Een guldensnede of Fibonacci zou wel vet zijn. Misschien de huidige focusafstand in beeld kunnen krijgen (misschien niet heel handig, maar grappig om te weten), die wordt tenslotte ook in de EXIF opgeslagen.

Naar alle waarschijnlijkheid is het gewoon zo'n standaard LCD met vaste patroontjes, aangezien je ook niet echt pixels ziet. Echter vind ik het dan wel vreemd dat de gehele zoeker donkerder wordt, maar misschien is dat wel standaard, in ieder geval zie ik het niet gebeuren op het top LCD.

Flickr | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
De 5D3 maakt inderdaad gebruik van een transparant LCD scherm. De specs:
Met behulp van een transparant LCD om AF-informatie en een beeldraster weer te geven, maakt de beeldzoeker van de EOS 5D Mark III het voor fotografen gemakkelijker om hun onderwerpen nauwkeurig en met de gewenste compositie vast te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-04-2023
G-Tus schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 23:44:

De zoeker is afhankelijk van de batterij. Als de camera aanstaat krijg je dus op het LCD scherm in de zoeker AF-punten, grid etc. etc. te zien, als je dat allemaal aan hebt staan in de custom functions. Zodra de camera in sleepmode gaat blijft de spotmeting cirkel zichtbaar, klinkt normaal. Zet je de camera uit met de schakelaar veranderd er niks, ook normaal. Verwijder je echter de batterij, wordt de zoeker opeens een stuk donkerder, denk meer dan 2 stops (afgaande op wat ik gewend ben bij het verschil tussen standaard superprecisiematglas bij de 5D2 en 1D3), en vreemdgenoeg verdwijnt de spotmeting cirkel ook.

Dit zou er dus op kunnen duiden dat de batterij ten alle tijden leeggezogen wordt door de zoeker, dat is jammer.

Echter vind ik het veel interessanter om erachter te komen waarom de gehele zoeker zoveel donkerder wordt? Zou dit erop kunnen duiden dat er een volledig LCD scherm met pixels in de zoeker zit, omdat alle pixels gedeeltelijk dichtslaan zonder energie, die niet alleen in staat is om het grid, de AF-punten en spotmeting cirkel te laten zien, maar bijvoorbeeld via een Magic Lantern-achtige firmware van alles op het LCD kan laten zien? Bijvoorbeeld een histogram (die dan afhankelijk is van de meting sensor ofso....) ? Of misschien custom grids? De huidige grid komt namelijk niet overeen met Rule of Thirds. Een guldensnede of Fibonacci zou wel vet zijn. Misschien de huidige focusafstand in beeld kunnen krijgen (misschien niet heel handig, maar grappig om te weten), die wordt tenslotte ook in de EXIF opgeslagen.

Naar alle waarschijnlijkheid is het gewoon zo'n standaard LCD met vaste patroontjes, aangezien je ook niet echt pixels ziet. Echter vind ik het dan wel vreemd dat de gehele zoeker donkerder wordt, maar misschien is dat wel standaard, in ieder geval zie ik het niet gebeuren op het top LCD.
Ik vroeg het me ook al eens af in t 7D topic, want de 7D heeft precies het zelfde. Daar wist ook niemand de exacte reden helaas. Zou wel tof zijn als je met een hack meer dingen zou kunnen weergeven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
*gerucht*

Komt misschien een recall voor de 5D3:
http://www.canonrumors.co...n-eos-5d-mark-iii-recall/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Tus

G-Tus

Doe gewoon jij

Het is een redelijke shitstorm geworden op andere fora. Ik heb nog niks meegemaakt op die van mij, het lichtlekkage probleem vertoont ie wel, maar daar heb ik nog niks van gemerkt als ik normaal foto's maak. Ik heb geen 200/2 of 800/5.6 waarmee bepaalde IS problemen zijn.

Sinds vandaag wel een Eye-Fi kaartje gekocht, waar blijkbaar soms een Err 80 fout van kan ontstaan, nog niet gehad. Die Eye-Fi is wel grappig om te hebben, iets goedkopere Geotagging en de mogelijkheid om waar ik ook ben foto's van mn smartphone of tablet te sturen, om ze vervolgens online te gooien. Op een tablet is het ook fijn om de foto's te bekijken.

Flickr | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koetjeboe
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:36

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

Met die van mij heb ik ook geen enkel probleem, heerlijk toestel. Enige probleem wat ik heb is dat soms het importeren in lightroom niet goed gaat maar dat zou ook goed aan lightroom zelf kunnen liggen (Het is ook nog een release candidate).

Vanavond wel voor het eerst mijn net gerepareerde canon 50mm 1.4 uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shark.Bait
  • Laatst online: 04-09 13:50

Shark.Bait

deze zin geen werkwoord.

G-Tus schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 23:44:
Bij Nikon wordt de accu leeggezogen doordat je bijv te alle tijden kan aflezen hoeveel foto's je nog kan maken. In de Nikon handleiding staat dat het beter is voor je accu leven dat hij langzaam leeggezogen wordt dan dat hij niets doet (en zo alle energie vast houdt)-en dat ze dat daarom gedaan hebben. Ik kan me voorstellen dat Canon dit om die reden ook doet.

Nikon, Fujifilm en Apple zooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunny
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-09 13:21
DaannO schreef op maandag 09 april 2012 @ 21:34:
[...]

Hot shoe heet dat ding dus, heb t nu wel gevonden. Dank :)
beetje laat maargoed.. toevallig vorige week eentje over de toonbank zien gaan.

http://www.kamera-express.nl/product/dorr-twin-video-holder/

flickr Canon 5D Mark II | Canon 5D Mark III | 35mm f/1.4L | 50mm f/1.8 | 85mm f/1.2L II | 16-35mm f/2.8L II | 24-70mm f/2.8L | 70-200 f/2.8L IS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Tus

G-Tus

Doe gewoon jij

The-Digital-Picture.com heeft zn 5D3 review af, en hij is heeeeeel lang:

http://the-digital-pictur...I-DSLR-Camera-Review.aspx
The Canon EOS 5D Mark III just seems right for nearly all uses - from the most serious professional needs down to the most-important family memories captures. The 5D III has become my primary DSLR - at least until the 1D X appears. This camera is a lot of fun to work with.

Flickr | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Vandaag met Canon gebeld wat er aan de hand is met de leveringen; mijn 5D Mark 3 kit icm de 24-105 is werkelijk nergens leverbaar en bij de MediaMarkt, waar ik al aanbetaald heb voor de kit, al helemaal niet :X De medewerkers wisten alleen te melden dat hij inderdaad erg schaars was en met mondjesmaat uitgeleverd wordt. Erg fijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Zo werkt dat bijna altijd met nieuwe high-end dSLR's :)

Canon announcement over de LCD issue:
To Users of the Canon EOS 5D Mark III Digital SLR Camera
Thank you for using Canon products.

The phenomenon described below has been confirmed when using the Canon EOS 5D Mark III Digital SLR Camera.

Canon is now examining the countermeasures and once the countermeasures are decided, we will post the information on our Web site.

Phenomenon
In extremely dark environments, if the LCD panel illuminates, the displayed exposure value may change as a result of the AE sensor’s detection of light from the LCD panel.

Affected Product
Canon EOS 5D Mark III Digital SLR Camera

Support
Once the preparations are complete, we will be making an announcement on our Web site.

This information is for residents of the United States and Puerto Rico only. If you do not reside in the USA or Puerto Rico, please contact the Canon Customer Support Center in your region.

Please register the EOS 5D Mark III. By registering, we will be able to notify you via email when service updates are available. If you already registered, please ensure you are opted-in to receive the notification.
http://www.usa.canon.com/...il&docId=0901e02480538fc7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Tus

G-Tus

Doe gewoon jij

Zojuist de Kenko MC4 AF 1.4 DGX binnen gekregen en natuurlijk gelijk getest.

Wat blijkt, de 5D3 kan gewoon prima autofocussen als je die converter op de 100-400L plakt, wat dus effectief f/8 is, zonder contactpunten af te hoeven plakken. Zelfs op de camera zelf wordt f/8 getoond. EXIF laat ook 560mm en f/8 zien. Lens wordt in EXIF getoond als 100-400L, geen indicatie van TC gebruikt.

Jammergenoeg is de 100-400L de enige die werkt momenteel, al mn andere lenzen laten de camera direct vastlopen of laten de camera vastlopen direct nadat de eerste foto is genomen (de foto wordt niet opgeslagen).

Ik had hem gekocht voor mn TS17, maarja daar werkt ie dus niet mee. Lijkt een 5D3 probleem te zijn, TS17+Kenko werkt prima op 5D2 en 1D3.

Flickr | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Iemand enig idee waar ik deze kit kan bestellen? Werkelijk nergens meer op voorraad, dus ik gok dat de voorraad of mega schaars is, wat bijzonder is voor zo een dure kit, of productie problemen :( pricewatch: Canon EOS 5D Mark III + 24-105mm f/4L IS USM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merlijn_merlin
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

Merlijn_merlin

Vraag naar de voorwaarden

DaannO schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 19:04:
Iemand enig idee waar ik deze kit kan bestellen? Werkelijk nergens meer op voorraad, dus ik gok dat de voorraad of mega schaars is, wat bijzonder is voor zo een dure kit, of productie problemen :( pricewatch: Canon EOS 5D Mark III + 24-105mm f/4L IS USM
Idee om de body en lens los te kopen? Scheelt echt niks....

Wat Heeft Geert Nu Weer Gefotografeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Merlijn_merlin schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 19:22:
[...]

Idee om de body en lens los te kopen? Scheelt echt niks....
Ja, is idd ook een optie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
Canon levert momenteel niet, waarschijnlijk vanwege de kleine issues

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Nomad schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 19:26:
Canon levert momenteel niet, waarschijnlijk vanwege de kleine issues
Grmbl, heb die gear voor 30 april nodig :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Er zijn nog een paar kleine fotozaakjes in Nederland die de 5D3 als het goed is nog wel hebben liggen.... even goed zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
DaannO schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 19:29:
[...]

Grmbl, heb die gear voor 30 april nodig :X
Ik zit nu ook al ruim 2 weken te wachten. Maar ik heb een5d2 om de tij d te overbruggen tot de 3 er is. Ik snap hoe je je voelt dus, al zit ik niet zo krap als jij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Nomad schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 20:06:
[...]

Ik zit nu ook al ruim 2 weken te wachten. Maar ik heb een5d2 om de tij d te overbruggen tot de 3 er is. Ik snap hoe je je voelt dus, al zit ik niet zo krap als jij.
T lullige is dat ik anderhalve maand geleden een 5D MK2 had gekocht en twee weken erna terug had gebracht op de dag dat de MK3 werk aangekondigd. Ik had dus stille hoop, aangezien hij begin april de verkoop in zou gaan, dat hij nu wel goed beschikbaar zou zijn. Maar nee dus :X Ach, das het leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Maar zou je nog steeds een 5D3 willen, als je weet dat er een issue is ?
Waarschijnlijk is het ook niet met een firmware update op te lossen.
Ook al heb je er met normaal gebruik geen last van, Ik zou iig wachten tot het is opgelost (en de prijs wat verder naar beneden zakt).
Tot die tijd => 5D2.

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
Een volledig niet merbaar issue, ik lust hem wel hoor. Ik fotografeer niet op iso 100,000 en 30 seconden lang. Vind het dus vooral een pobleem op papier en niet een waar ik ooit tegenaan loop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 11:59

Royz

Kleurenblind!!

Het is eigenlijk best vreemd dat dit issue niet eerder is gevonden. Camera's worden door en door getest toch? Nou ben ik zelf tester, en de testcase op iedere ISO de maximale sluitertijd hanteren en testen lijkt me normaal.

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Nomad schreef op woensdag 18 april 2012 @ 09:32:
Een volledig niet merbaar issue, ik lust hem wel hoor. Ik fotografeer niet op iso 100,000 en 30 seconden lang. Vind het dus vooral een pobleem op papier en niet een waar ik ooit tegenaan loop.
Idd, imho een non-issue inderdaad en er is ook alleen iemand per toeval achter gekomen toen hij de lens eraf had gehaald.. Ik heb dit gewoon nodig voor filmen en moet de audio goed kunnen monitoren, dat gaat op de MK2 dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadButcher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 05:33
Royz schreef op woensdag 18 april 2012 @ 09:48:
Het is eigenlijk best vreemd dat dit issue niet eerder is gevonden. Camera's worden door en door getest toch? Nou ben ik zelf tester, en de testcase op iedere ISO de maximale sluitertijd hanteren en testen lijkt me normaal.
Achteraf is dat makkelijk gezegd. Het is menselijk (en dus niet slecht) dat er fouten/foutjes worden gemaakt in een ontwerp. Die fouten daarna openlijk toegeven is heel goed.
En ach, hoeveel voorbeelden zijn er niet van top-of-the-bill producten met (ontwerp)foutjes?

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaannO schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 20:20:
[...]

T lullige is dat ik anderhalve maand geleden een 5D MK2 had gekocht en twee weken erna terug had gebracht op de dag dat de MK3 werk aangekondigd. Ik had dus stille hoop, aangezien hij begin april de verkoop in zou gaan, dat hij nu wel goed beschikbaar zou zijn. Maar nee dus :X Ach, das het leven.
Je had misschien iets beter moeten opletten. Vanaf maandag ochtend was er weer voorraad bij digitalstreet.nl
Ik heb de hele dag getwijfeld of ik hem zou aanschaffen (3399 body, 4278 body+kit). Review van de shop is uitstekend, er is ook een fysieke winkel. Enig nadeel was nog de prijs, er zijn altijd mensen die langer wachten en speculeren op een snelle prijsdaling, die er ook gaat komen op het moment dat er meer aanbod is dan vraag. Maar hoelang dit nog gaat duren valt nog af te wachten. Daarnaast is deze prijs wel 100 euro minder dan de adviesprijs en kreeg ik ook nog 16 euro korting op de lens. Plus gratis verzending.
Dus nadat ik de hele dag had getwijfeld heb ik laat in de avond toch de aankoop gedaan.

Gistermiddag kwam UPS langs om de bestelling af te leveren. Ik ben helemaal blij. Alles is goed geleverd. Kwaliteit is super, boven verwachting.

Om je nog even te helpen met je vraag:

Als je hem snel wilt hebben is er wel voorraad voor 3499:

http://www.talensfoto.nl/...p-voorraad?keyword=eos+5d

Ik zou wel even bellen, maar het is wel een goede zaak.

Succes ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 14-09 01:12
Verwijderd schreef op donderdag 19 april 2012 @ 12:54:
[...]

Je had misschien iets beter moeten opletten. Vanaf maandag ochtend was er weer voorraad bij digitalstreet.nl
Hij had 'm al besteld en dan ga je 'm niet zo snel ook nog even ergens anders bestellen.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Hahn schreef op donderdag 19 april 2012 @ 12:57:
[...]
Hij had 'm al besteld en dan ga je 'm niet zo snel ook nog even ergens anders bestellen.
Inderdaad, en 2500 euro al zelfs aanbetaald..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaannO schreef op donderdag 19 april 2012 @ 13:02:
[...]

Inderdaad, en 2500 euro al zelfs aanbetaald..
Tsja... Mediamarkt..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Verwijderd schreef op donderdag 19 april 2012 @ 13:15:
[...]

Tsja... Mediamarkt..........
Ja idd, lang verhaal maar met handen en voeten gebonden :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
Dxo heet de 5d3 sensor getest:
http://www.dxomark.com/in...ase/Canon/EOS-5D-Mark-III
en:
http://www.dxomark.com/in...Review/Sensor-performance

[ Voor 32% gewijzigd door Nomad op 19-04-2012 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Tus

G-Tus

Doe gewoon jij

*verkoopt 5D3 en alle lenzen* Nikon here I come!

Flickr | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:47
Bevestigt die test met het dynamisch bereik. Overall ook nauwelijks beter dan de 5D2...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
PowerUp schreef op donderdag 19 april 2012 @ 17:51:
Bevestigt die test met het dynamisch bereik. Overall ook nauwelijks beter dan de 5D2...
Teleurstellende resultaten voor mensen die al een 5DII hebben vind ik persoonlijk. Ik denk dat deze camera het zou moeten hebben van mensen die nog geen 5DII hebben en van zijn AF systeem. Had het verschil in ISO prestaties toch wel anders ingeschat nouja, wachten op de 5D IV :X ... of de 3D met 1 supergevoelig AF punt in het midden, ingebouwde grip, hoge dynamic range, geen banding issues en gigantische ISO prestaties :9~

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:28
Jammer dat de grafiekjes op een vreemde manier in de getalletjes terecht komen en dat ook real-world prestaties mij echt niet zo overtuigen. Iemand op fredmiranda zegt er wat verstandig over: http://www.fredmiranda.com/forum/topic/1106279/0#10558602

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 10:18
(absoluut!) niet lullig bedoeld, maar mensen die nu met een 5DII kunnen en willen werken, zullen ook niet snel gecharmeerd zijn van de meerwaarde van een 5DIII tov de 5DII. Mensen die voorheen een 1D verkozen boven een 5D, zijn dat wel ;)

De 5DIII heeft gewoon een verkeerde naam gekregen, als hij 3D had geheten, _net_ geprofileerd onder de 1D-serie (door missen van grip) was er niets aan de hand geweest en had iedereen het ding begrepen :) Nu is het gewoon niet het sensor-monster dat mensen gewend zijn van de 5D-lijn, maar wel het overall-monster dat een 1D(non-s) shoot verwacht.

De 5DIII heeft gewoon als totaal-pakketje een net wat ander werkveld gekregen dan de 5DI en II dat hadden, meer in de lijn met de 1D-serie, waar de 1DX het 1Ds-werkveld bedient.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
De 1DX is niet echt de 1Ds3 vervanger, meer de 1D4 vervanger met een grotere sensor. Ik verwacht eigenlijk nog een megapixelmonster die de 1Ds3 gaat vervangen. Dus minimaal 30MP en iets van 6fps maximaal.

Ben het wel eens wat betreft de 5D3 dat dat eigenlijk de 3D is waar heel lang op gehoopt werd.

[ Voor 19% gewijzigd door Universal Creations op 19-04-2012 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
Universal Creations schreef op donderdag 19 april 2012 @ 18:34:
De 1DX is niet echt de 1Ds3 vervanger, meer de 1D4 vervanger met een grotere sensor. Ik verwacht eigenlijk nog een megapixelmonster die de 1Ds3 gaat vervangen. Dus minimaal 30MP en iets van 6fps maximaal.

Ben het wel eens wat betreft de 5D3 dat dat eigenlijk de 3D is waar heel lang op gehoopt werd.
Er zijn er meer die dat verwachten: http://www.canonrumors.co...g-megapixel-body-in-2013/

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunny
Henk schreef op donderdag 19 april 2012 @ 18:23:
(absoluut!) niet lullig bedoeld, maar mensen die nu met een 5DII kunnen en willen werken, zullen ook niet snel gecharmeerd zijn van de meerwaarde van een 5DIII tov de 5DII. Mensen die voorheen een 1D verkozen boven een 5D, zijn dat wel ;)

De 5DIII heeft gewoon een verkeerde naam gekregen, als hij 3D had geheten, _net_ geprofileerd onder de 1D-serie (door missen van grip) was er niets aan de hand geweest en had iedereen het ding begrepen :) Nu is het gewoon niet het sensor-monster dat mensen gewend zijn van de 5D-lijn, maar wel het overall-monster dat een 1D(non-s) shoot verwacht.

De 5DIII heeft gewoon als totaal-pakketje een net wat ander werkveld gekregen dan de 5DI en II dat hadden, meer in de lijn met de 1D-serie, waar de 1DX het 1Ds-werkveld bedient.
mwah, denk dat het ook redelijk mee valt. Meeste klanten die ik heb binnen zien komen juist van een 5DII af. Heb zelf met de 5DIII zitten spelen, AF en handeling is voor mij toch wel een reden om al over te stappen.. (misschien vindt iemand de rate button handig, mij lijkt het overbodig) wacht alleen tot er weer voorraad is :F

flickr Canon 5D Mark II | Canon 5D Mark III | 35mm f/1.4L | 50mm f/1.8 | 85mm f/1.2L II | 16-35mm f/2.8L II | 24-70mm f/2.8L | 70-200 f/2.8L IS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
Ik heb ook een 5d2 en zodra dat verrekte ding op voorraad komt, ook een 5d3. De 5d2 zal dan wel weer de deur uit gaan, vind hem te duur als back-up.
Maar ik vind de 5d3 genoeg upgrades hebben voor de stap van de 2 af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Sunny schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 10:49:
(misschien vindt iemand de rate button handig, mij lijkt het overbodig)
Ik ben niet de enige gelukkig :)

Ventieldopje vindt hem weer helemaal geweldig... maar die vindt alles geweldig wat Canon doet geloof ik :+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
nero355 schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 13:38:
[...]

Ik ben niet de enige gelukkig :)

Ventieldopje vindt hem weer helemaal geweldig... maar die vindt alles geweldig wat Canon doet geloof ik :+
Weetje hoe veel werk er in zo'n knopje gaat zitten, ben ik dan de enige die het knopje waardeert? -O- sarcasme hoor

[ Voor 3% gewijzigd door Ventieldopje op 20-04-2012 13:55 ]

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Tus

G-Tus

Doe gewoon jij

Voor mij heeft de Rate knop alleen waarde als er een Eye-Fi kaart in zit, je kan namelijk de Rate knop instellen als Protect knop. Je stelt de Eye-Fi kaart dan in dat ie alleen foto's verzend die Protected zijn.

Flickr | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 14-09 01:12
Ik vind zowel de rate- als de compare-knop bijzonder nutteloos. Raten en vergelijken doe ik wel op de computer. Die knoppen zou ik verwachten op een instapmodel, niet op een (semi)professionele camera...

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
MM belt me net op, ze hebben even voor me na gevraagd wanneer de levering komt; laatste week van april/ eerste week van mei :X

Maandag maar eens kijken of ik ergens anders de body los kan vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Tus

G-Tus

Doe gewoon jij

Hahn schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 13:59:
Ik vind zowel de rate- als de compare-knop bijzonder nutteloos. Raten en vergelijken doe ik wel op de computer. Die knoppen zou ik verwachten op een instapmodel, niet op een (semi)professionele camera...
Compare knop is geen aparte knop, het is onderliggende functie van de Picture Styles knop. Daarnaast kan je met die knop ook Direct printen. Nu zijn inderdaad Compare en Direct Print nutteloze functies zoals je aangeeft.

Ik gebruik de Picture Styles knop om af en toe te kijken hoe zwart/wit werkt in een bepaalde situatie. Daarnaast is het de snelste manier om Multi Exposure en HDR in te stellen. HDR is waardeloos, omdat het JPEG only is. Multi Exposure kan wel grappig zijn en het wordt opgeslagen in RAW.

Flickr | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
En nu officieel; Canon bevriest leveringen tot dat het probleem is opgelost http://www.slashgear.com/...k-iii-shipments-20223833/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

DaannO schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 15:35:
En nu officieel; Canon bevriest leveringen tot dat het probleem is opgelost http://www.slashgear.com/...k-iii-shipments-20223833/
Staat toch echt onder -> Update: Canon USA tells SlashGear that it will not be suspending shipments of the 5D Mark III, unlike its counterparts in Canada and the UK.

Hoe dan ook... dit mag natuurlijk niet mogen gebeuren bij deze camera / welke camera dan ook...

[ Voor 10% gewijzigd door Tha BasZ op 20-04-2012 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d.baars
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 03-01-2023
Vandaag heeft Azerty laten weten dat ze de 5D Mark III helemaal niet meer kunnen leveren, erg fijn want ik heb 'm al ruim een maand geleden besteld. Vond het opzich niet erg om te wachten omdat ze me met redelijke zekerheid konden vertellen dat hij rond 5 mei geleverd kon worden en het grote prijsverschil maakte veel goed.
Maar nu baal ik enorm dat ik 'm niet toch bij Digitalstreet had gehaald aan het begin van de week :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
Canon nieuwe bodies hebben wel altijd iets geloof ik de laatste tijd :S.
Doe mij maar 1 uit de oude serie met lichtlekkie, als ik hem dan wel gewoon morgen heb :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Met een beetje mazzel wordt 'ie er minder populair van, dat lijkt me goed voor de winkelprijs ;)

...als 'ie uiteindelijk leverbaar wordt that is :{

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Tus

G-Tus

Doe gewoon jij

Ik weet het niet.... ik denk eerlijk gezegd dat de beste deal te krijgen is tijdens een MM/Saturn BTW deal. 6 maanden na release van de 5D2 was de prijs ook pas van 2500 naar 2350 gezakt. Door een BTW deal kon ik er toen één voor 1980 krijgen, maar daar heb ik vervolgens wel 2 maanden op moeten wachten en sommige mensen zelfs langer... is trouwens niet gezegd dat Media Markt zo stom is om deze keer de 5D3 mee te laten doen...

Het lichtlek probleem, wat eigenlijk geen probleem lijkt te zijn voor normale fotografie, is nog niks vergeleken met het High ISO probleem wat de 5D2 had in het begin, of kan niemand zich de 'Black dots' meer herinneren?

Zeker met het uitstellen van de 1D X denk ik dat de 5D3 alleen maar gewilder wordt.... veel mensen die een 1D4 gebruiken voor actie merken zelfs dat ze meer in focus foto's krijgen met de 5D3. Je hebt tenslotte niks aan 10fps als de helft van de foto's out-of-focus zijn.

Flickr | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Ok, brace you're selfs.. Net langs mn MediaMarkt filiaal gegaan om verhaal te halen. Ze hebben gebeld met hun accountmanager bij Canon; alle levering is dus inderdaad opgeschort aan iedereen. De levering zal begin juni(!!) waarschijnlijk weer van start gaan, aldus de accountmanager :X

Gelukkig heeft MM besloten mijn oude MK2 tijdelijk te lenen zodat wij niet zonder zitten. Top services dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Tus

G-Tus

Doe gewoon jij

Nieuwe firmware! http://www.canonrumors.co...-firmware-1-1-2-released/

Canon USA geeft antwoord op het lichtlek probleem: http://www.canonrumors.co...eak-resolution-canon-usa/

En volgens Canon wordt de 5D3 weer geleverd: http://www.canonrumors.co...ill-start-shipping-again/

Nu zegt dat laatste waarschijnlijk alleen iets over de USA. Dus kan best zo zijn dat in NL het pas begin juni weer begint.... maar dat zou ik vreemd vinden (en kut voor iedereen die een bestelling heeft staan :X )

Mijn 5D3 komt dus in aanmerking voor lichtlek service.... maar ik weet dus niet of ik dat ga doen. Eerst maar eens de nieuwe firmware installeren. Want:
2. Fixes a phenomenon where a pink cast may develop over the image when the shutter is completely pressed with the camera’s power turned off (by the auto power off setting).
Dit klinkt vervelend, want ik zet mn camera nooit uit. Ik had wel gemerkt dat op ISO 51200 en 102400 rechtsonderin de foto een paarse zweem ontstond. Misschien is die zweem minder zichtbaar op lagere ISO's, maar wel aanwezig...

Flickr | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d.baars
DaannO schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 16:41:
Ze hebben gebeld met hun accountmanager bij Canon; alle levering is dus inderdaad opgeschort aan iedereen. De levering zal begin juni(!!) waarschijnlijk weer van start gaan, aldus de accountmanager :X
Dat verklaart een hele hoop, wel raar dat MediaMarkt de enige is die dat kan vertellen. Ik heb ondertussen 8 winkels gebeld of gemaild, waarvan twee in Duitsland en niemand kon zeggen of hij uberhaupt nog geleverd gaat worden.

Hij is nog wel op voorraad bij een paar "winkels" in de UK op eBay, maar dat zijn allemaal importmodellen waar geen BTW-factuur bij geleverd wordt. Wellicht interessant voor diegenen die geen eigen bedrijfje hebben en hem toch graag willen kopen. Omgerekend wordt hij voor 3150 euro verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

d.baars schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 17:02:
Hij is nog wel op voorraad bij een paar "winkels" in de UK op eBay, maar dat zijn allemaal importmodellen waar geen BTW-factuur bij geleverd wordt. Wellicht interessant voor diegenen die geen eigen bedrijfje hebben en hem toch graag willen kopen. Omgerekend wordt hij voor 3150 euro verkocht.
Daar zou ik mee oppassen - zo te zien zijn het allemaal bedrijfjes in Hong Kong. Die beweren wel vaker dat ze vanuit de EU verzenden en doen dat dan niet, en als je dan onverhoopt invoerrechten moet betalen hangt het erg van de hoogte van het bedrag af of ze dat vergoeden of dat ze een keertje negatieve feedback voor lief nemen. In dit geval denk ik dat ze de negatieve feedback voor lief zullen nemen :)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Canon schijnt weer 5D3's de deur uit te sturen, met een fix voor de LCD issue.

Hier staat overigens beschreven hoe die fix is gedaan... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Tsja, mooi is de oplossing niet, maar blijkbaar wel effectief. Nu maar hopen dat de warmtehuishouding in de body niet al te veel negatief verandert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Tus

G-Tus

Doe gewoon jij

Zoals je hier kan zien: http://www.lensrentals.com/blog/2012/04/5d-iii-strip-tease zit de 5D3 standaard al propvol met tape.

Maar dit duidt er wel op dat er echt een lichtlekkage was en het geen electronicafout was. Misschien toch maar even laten fixen.

EDIT: Moet wel een k*tklus geweest zijn om alle 'lekkende' camera's die uiteindelijk uit de handel waren genomen met de hand open te schroeven en een stom stukkie tape erin te plakken. :+

[ Voor 27% gewijzigd door G-Tus op 02-05-2012 19:14 ]

Flickr | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Tja... tape is inderdaad vaak te vinden in allerlei soorten electronica dus best logisch dat ze het zo hebben gefixt.

Mijn oma zegt bovendien altijd dat je ALLES kan fixen met tape :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Afbeeldingslocatie: http://www.cyclelicio.us/wp-content/uploads/2011/11/flowchart.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Dat is een mooie flowchart :+

Of zoals iemand ooit zei: "Duct tape is like the force. It has a dark side, a light side, and it holds the universe together."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunny
Halverwege deze maand zullen er weer batches 5D's binnen stromen, zal dan wel ff kieken of ze er last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djbeboy
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17-08 11:31
Sunny schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 13:44:
Halverwege deze maand zullen er weer batches 5D's binnen stromen, zal dan wel ff kieken of ze er last van hebben.
Mag ik vragen waar de info vandaan komt dat er deze maand weer 5D's leverbaar zijn ? Ik heb er nl. ergens eentje gereserveerd maar ze kunnen me niet vertellen wanneer de volgende levering verwacht wordt. Als ik verder wat andere webshops bekijk zie ik nergens een verwachte leverdatum.

Ik hoop in ieder geval wel dat ze deze maand beschikbaar komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
djbeboy schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 11:03:
[...]

Mag ik vragen waar de info vandaan komt dat er deze maand weer 5D's leverbaar zijn ? Ik heb er nl. ergens eentje gereserveerd maar ze kunnen me niet vertellen wanneer de volgende levering verwacht wordt. Als ik verder wat andere webshops bekijk zie ik nergens een verwachte leverdatum.

Ik hoop in ieder geval wel dat ze deze maand beschikbaar komen :)
In Nederland heb je maar enkele grote leveranciers. Winkels krijgen af en toe updates van wanneer er weer voorraad is en Sunny werkt in een winkel volgens mij.

Ik heb ook gehoord dat er vanaf volgende week weer 5d3's geleverd gaan worden.

[ Voor 6% gewijzigd door Nomad op 08-05-2012 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djbeboy
Ik hoop dat er inderdaad volgende week weer 5d's beschikbaar zijn. Aangezien ik niet zo fortuinlijk ben dat ik 2 spiegelreflexen kan veroorloven heb ik mijn 7D al verkocht. En ondanks dat de NEX-5n een fijne camera is mis ik toch echt de snelheid en het gemak van een DSLR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d.baars
Bij onze oosterburen wordt hij rond 6-10 juni weer verwacht, bij diezelfde winkels waar hij daarvoor rond 6 mei verwacht werd. Alles is dus een maandje opgeschoven door het LCD backlight probleem. Wel goed balen, ook ik had m'n 5D MK2 midden april al verkocht. Heb gelukkig nog wel een 50D liggen maar mis de fullframe sensor wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunny
d.baars schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 10:38:
Bij onze oosterburen wordt hij rond 6-10 juni weer verwacht, bij diezelfde winkels waar hij daarvoor rond 6 mei verwacht werd. Alles is dus een maandje opgeschoven door het LCD backlight probleem. Wel goed balen, ook ik had m'n 5D MK2 midden april al verkocht. Heb gelukkig nog wel een 50D liggen maar mis de fullframe sensor wel.
Deze week heeft Canon zelf een kleine batch naar verschillende winkels verstuurd. De grotere batches komen volgende week, we praten dan over aantallen tot 100 per winkel (afhankelijk van grootte winkel natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy1982
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-11-2021
Bij comcom.nl verkopen ze hem voor ongeveer 3000 euro incl btw. Echter helaas niet op vooraad. Denken jullie dat de prijs bij de andere leveranciers ook naar beneden gaan? Of zal hij juist bij deze site ook weer omhoog gaan als hij op vooraad is? Ik kom hem namelijk liever bij de fotozaak op de hoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Het komt wel vaker voor dat er net 1 of 2 zaakjes in het land het product lager verkopen (ook bij de D800 zo). Ik gok nog niet dat de prijs van de 5D3 omlaag gaat de komende tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djbeboy
Ik werd vandaag gebeld door Digitalstreet dat de 5D MK3 binnen is ! Het lijkt er dus op dat Canon weer gaat leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
djbeboy schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 21:47:
Ik werd vandaag gebeld door Digitalstreet dat de 5D MK3 binnen is ! Het lijkt er dus op dat Canon weer gaat leveren.
Vooralsnog lijken ze de enige te zijn. Weinig voorraad gezien verder tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Twee zaken die hem op voorraad lijken te hebben:
- http://webshop.verschoore...ii-body-n/art!!!!45906!NL
- http://www.fotodevakman.n...-mark-iii-body-10672.html

Nu weet ik niet of dat voor djdeboy's bericht al zo was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Inderdaad. Nou was gisteren natuurlijk weggevallen dus ik ga er vanuit dat volgende week het opgang is gekomen. Zo lijkt de eerste week van juni toch wel redelijk rieeel :)
Pagina: 1 ... 4 ... 13 Laatste