Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:48
nu nog in het noorden. De meeste winkels bestellen niet bij canon zelf, maar bij grootte leveranciers en die leveranciers krijgen volgende week pas voorraad. Ik verwacht de mijne dus ergens volgende week pas.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kreeg Vrijdag telefoontje van J&F Pro (camerakoning.nl) die schijnen een redelijke stroom binnen te krijgen iedere keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunny
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-09 13:21
Volgende week komen er weer als het goed is 24 binnen ;)

Moet zeggen dat de AF me zeker bevalt. Enige waar ik even aan moet wennen is het in/uit zoomen van afbeelding. De DOF button indrukken is ook even wennen, zal wel meer mee moeten klooien voor ik eraan wen.

flickr Canon 5D Mark II | Canon 5D Mark III | 35mm f/1.4L | 50mm f/1.8 | 85mm f/1.2L II | 16-35mm f/2.8L II | 24-70mm f/2.8L | 70-200 f/2.8L IS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:47
Sunny schreef op zondag 20 mei 2012 @ 12:41:
[...]

Volgende week komen er weer als het goed is 24 binnen ;)

Moet zeggen dat de AF me zeker bevalt. Enige waar ik even aan moet wennen is het in/uit zoomen van afbeelding. De DOF button indrukken is ook even wennen, zal wel meer mee moeten klooien voor ik eraan wen.
Kun je wel schieten terwijl je de DoF button indrukt dan? :+

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunny
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-09 13:21
Ventieldopje schreef op zondag 20 mei 2012 @ 13:58:
[...]

Kun je wel schieten terwijl je de DoF button indrukt dan? :+
Dof knop druk je nu in met je ring vinger of pink. Deze is namelijk verplaatst naar de rechterkant en heeft de grootte van je mount knop. Vele hebben deze gekoppeld aan AI Servo.

flickr Canon 5D Mark II | Canon 5D Mark III | 35mm f/1.4L | 50mm f/1.8 | 85mm f/1.2L II | 16-35mm f/2.8L II | 24-70mm f/2.8L | 70-200 f/2.8L IS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d.baars
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 03-01-2023
Hoe zit het eigenlijk met de grips? (BG-E11) deze is ook nog steeds slecht leverbaar, of zitten deze in dezelfde leveringen als de body zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
d.baars schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 14:18:
Hoe zit het eigenlijk met de grips? (BG-E11) deze is ook nog steeds slecht leverbaar, of zitten deze in dezelfde leveringen als de body zelf?
Schijnt nu eindelijk mondjesmaat op voorraad te komen. Vind het een mooi dingetje van wat ik zo gezien heb, vind het alleen érg jammer dat ze de on/off switch een schuif switch van gemaakt hebben, het lijkt me dat je dan maar ergens tegen iets of iemand aan hoeft te stoten en je grip staat weer uit, dan vond ik dat draai knopje toch véél praktischer. Maargoed de praktijk moet het uitwijzen.

Jammer dat ze niet alsnog voor de 5DII een verbeterde grip uitbrengen aangezien die camera nog steeds ontzettend veel gebruikt wordt door iedereen.

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d.baars
Ventieldopje schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 14:32:
[...]

Vind het een mooi dingetje van wat ik zo gezien heb, vind het alleen érg jammer dat ze de on/off switch een schuif switch van gemaakt hebben, het lijkt me dat je dan maar ergens tegen iets of iemand aan hoeft te stoten en je grip staat weer uit, dan vond ik dat draai knopje toch véél praktischer. Maargoed de praktijk moet het uitwijzen.
Heb je daar een foto van? Ik heb even op Google gezocht naar reviews en foto's maar weinig gevonden. Ik moet trouwens zeggen dat ik bij de BG-E9 en BG-E2N ook vaak het draaiknopje ongemerkt opeens op "off" had staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
There you go! Als hij hier int dorp op voorraad is (met grip hopelijk) dan wil ik hem zeker wel eens een keer in mijn handen houden naast mijn 5DII.

http://www.canonrumors.co...p-pics-preview/#more-9967

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Werd wel tijd ... de grip is IMHO een van DE verbeteringen ten opzichte van de oude modellen : Eindelijk een joystick erbij voor je focus punten + dat stomme batterijklepje is weer weg en de boel schuift uit naar links *O*

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Tus
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-05-2024

G-Tus

Doe gewoon jij

Ja het is dan ook de duurste grip tot nu toe... en ik heb hem in Nederland nog niet op voorraad gezien.

Flickr | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 01:12
Fucking hel, $349 voor de grip :X Vind het pookje wel heel nice, dat mis ik wel op m'n 7D+grip. Maar op die plaatjes snap ik niet helemaal wat dat batterijklepje doet :? Is dat zodat je 'm niet kwijtraakt of doet het ook echt nog wat? :+

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Tus

G-Tus

Doe gewoon jij

In de voorgaande grips kon je dat klepje in een uitsparing stoppen. Nu scharniert ie dus ergens aan... iets fancier.

Flickr | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Dus het is inderdaad zodat je 'm niet kwijtraakt en that's all? Wist ik niet eens :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet dat klep je toch ergens laten als je grip op je Camera zit. Dat kan ook bij de 7D grip. Dat is wel zo fijn als je de grip weer even wilt verwijderen en zonder wilt schieten dan heb je het klepje zo weer bij de hand en raak je hem inderdaad niet zo snel kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Laatst online: 10:16
Ah, normaal valt het klepje iets dieper, maar hier is die ruimte er dus niet. Daar zal dat scharnier wel voor gekomen zijn dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 19:10

FongWan

The Stormrider ...

DPreview heeft de review online :D *O* Jammer van de jpg output als ik dat zo lees in the samenvatting. -O- Na het werk maar de review eens helemaal doorlezen.

Oh well, volgende week heb ik als het goed is mijn 5D mk3 binnen :) Kan ik eindelijk mijn lenzen op FF gebruiken. Nu nog mijn 500D en 10-22 verkopen ...

Linkje:
http://www.dpreview.com/reviews/canon-eos-5d-mark-iii

Samengevat:

Conclusion - Pros
Good resolution and detail in raw files
Good color and tonality across the ISO range
Reliable metering even in difficult contrast situations
Very responsive and snappy operation, thanks to new Digic 5+ processor
6 frames per second continuous shooting with good buffering
Excellent build-quality with magnesium shell and weather-sealing
Intuitive user interface and good ergonomics with large number of external controls
Very comprehensive user interface customization options
Excellent viewfinder with 100% coverage
Good high resolution LCD monitor
Reliable and quick AF system with comprehensive customization options
Efficient vignetting, distortion and CA correction
Full manual control in video mode
Choice between IPB and ALL-I video compression modes
Headphone socket
Rear-dial becomes touch-sensitive when recording video
In-camera HDR mode with many options
Multi-exposure mode
Comprehensive Auto ISO customization options
Efficient silent-shutter option, single shot or continuous drive mode
Dual SD and CF card slots
Side-by-side playback mode and rating allow for initial image selection on the go
Good battery life
Good bundled raw converter with comprehensive feature set (Digital Photo Pro)

Conclusion - Cons
Destructive noise reduction results in mushy JPEGs, even at base ISO
Visible sharpening artifacts at default settings
Heavy-handed noise reduction leads to lack of low-contrast detail at higher ISOs
Distortion correction not available 'on the fly'
Built-in microphone only monaural
Soft video output with less dynamic range than stills
No built-in AF illuminator

[ Voor 5% gewijzigd door FongWan op 23-05-2012 12:18 ]

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 08:44:
Je moet dat klep je toch ergens laten als je grip op je Camera zit. Dat kan ook bij de 7D grip. Dat is wel zo fijn als je de grip weer even wilt verwijderen en zonder wilt schieten dan heb je het klepje zo weer bij de hand en raak je hem inderdaad niet zo snel kwijt.
Dat wist ik dus niet, dus mijn klepje zwerft ergens rond :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Hahn schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 12:25:
Dat wist ik dus niet, dus mijn klepje zwerft ergens rond :+
Echt zoveel mensen die dat niet weten _O- Waren laatst nog ergens een flink aantal posts over :D
FongWan schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 12:13:
Jammer van de jpg output als ik dat zo lees in the samenvatting. -O-
Sinds de 7D lijkt dat wel een Canon probleem te worden... alle toestellen die ervoor zijn gemaakt hebben nergens last van!
Oh well, volgende week heb ik als het goed is mijn 5D mk3 binnen :) Kan ik eindelijk mijn lenzen op FF gebruiken. Nu nog mijn 500D en 10-22 verkopen ...
Ik zie eigenlijk altijd 1 opmerking van gebruikers die van Crop naar Full Frame zijn gegaan en dat is dat ze balen dat de 10-22 weg moest ;)
Dus als ik jou was zou ik die 2 gewoon lekker houden indien het kan en gewoon als tweede body/dedicated UWA combo gebruiken !!
Samengevat:

Conclusion - Cons
Destructive noise reduction results in mushy JPEGs, even at base ISO
Heavy-handed noise reduction leads to lack of low-contrast detail at higher ISOs
Soft video output with less dynamic range than stills
Nog meer 7D kwaaltjes :) / :(

Maar ehh wat betekent "Built-in microphone only monaural" ??
Die dingen zijn toch Stereo gewoon (mocht het daar over gaan...) ?!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Tus

G-Tus

Doe gewoon jij

Nee de interne microfoon is altijd mono geweest. Niet dat je die microfoon wil gebruiken...

Sowieso zie ik het nut niet in van hoge kwaliteit JPEG. RAW gaat je altijd betere kwaliteit opleveren, en journalisten die JPEG schieten voor snelheid hebben toch geen pixelperfecte 22mp platen nodig...

[ Voor 3% gewijzigd door G-Tus op 23-05-2012 17:46 ]

Flickr | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
G-Tus schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 17:45:
Nee de interne microfoon is altijd mono geweest. Niet dat je die microfoon wil gebruiken...

Sowieso zie ik het nut niet in van hoge kwaliteit JPEG. RAW gaat je altijd betere kwaliteit opleveren, en journalisten die JPEG schieten voor snelheid hebben toch geen pixelperfecte 22mp platen nodig...
Mensen die geld zat hebben, een 5DIII kopen maar geen verstand van zaken hebben moeten toch iets te klagen hebben :+

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 19:10

FongWan

The Stormrider ...

nero355 schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 17:36:
[...]

Ik zie eigenlijk altijd 1 opmerking van gebruikers die van Crop naar Full Frame zijn gegaan en dat is dat ze balen dat de 10-22 weg moest ;)
Dus als ik jou was zou ik die 2 gewoon lekker houden indien het kan en gewoon als tweede body/dedicated UWA combo gebruiken !!
Klopt ik weet en lees dat ook, de 17-40 doet het minder goed op de randen en overige zaken maar ik zie mijzelf niet met 2 bodies rondlopen hoe fijn dat ook zou zijn om de 10-22 te kunnen houden voor wideangle. Ik wacht dan wel op een opvolger van de 17-40 die zich kan meten met de 10-22 op crop.

Toch wel jammer dat Canon geen crop functie aanbiedt zoals Nikon zodat je crop lenzen ook erop kan gebruiken. Dan zou ik het wel weten en de 10-22 houden ... ach ja. Er valt altijd wel wat te zeuren.

Vind ik wel erg kort door de bocht, natuurlijk is het zo dat als je de beste kwaliteit met genoeg speelruimte voor post processen gewoon in RAW moet schieten. Daar hoor je mij ook niet over en ben ik het met je eens.

Maar het is me vaak genoeg overkomen dat ik vrienden snel foto's wil sturen zonder dat ik eerst nog eens moet gaan post processen voordat ik ze kan versturen. Of in een andere situatie letterlijk ter plekke kan overgooien op kun computer zodat ze de foto's hebben. Waarom dan niet de jpg's gebruiken die gewoon ook scherp/goed zouden moeten zijn?
Ventieldopje schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 18:20:
[...]
Mensen die geld zat hebben, een 5DIII kopen maar geen verstand van zaken hebben moeten toch iets te klagen hebben :+
Ik zie de smiley en het zal vast sarcastisch bedoeld zijn je mag toch best verwachten van een high end camera als de 5DIII dat deze ook voor jpg output gewoon goed presteert?

[sarcasm on]
Om het even om te draaien, iemand met verstand van zaken zou eigenlijk puur jpg moeten schieten omdat hij/zij de foto gewoon meteen goed neemt en geen post processing nodig heeft. :P
[sarcasm off]

En tja, er valt altijd wel wat te klagen :+

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 12:38
FongWan schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 20:19:
Ik zie de smiley en het zal vast sarcastisch bedoeld zijn je mag toch best verwachten van een high end camera als de 5DIII dat deze ook voor jpg output gewoon goed presteert?
Zet je die verschrikkelijke noise reduction toch helemaal uit? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
Of schiet je sRaw :+

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yjanse
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Wellicht een tip voor de mensen die nog twijfelen: vandaag tot en met zaterdag volgens mij, kun je bij de Mediamarkt de 5D3 body bestellen voor 2999,- euro inclusief 500,- euro korting. Ik heb hem besteld bij MM Roermond, waar ze een levering verwachtten midden of eind juni (ook body + 24-70 II).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 05:33
Heel eenvoudig: omdat het kan en omdat je al €3000 uitgeeft voor een camera.
Je wilt op je auto bijvoorbeeld ook niet dat je sleutel in het portier maar af en toe werkt, omdat je een afstandbediening hebt. Persoonlijk maakt me de relatief slechte out-of-the-box jpg kwaliteit niks uit, bij zo een camera niet continu op RAW schieten is als parels voor de zwijnen.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..bennie
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 31-03 11:47
Voor eventfotografie vind ik het wel een pre dat ik tijdens de korte pauzes in camera al selecties kan maken en uiteindelijk gewoon met weinig moeite de serie in jpg kan aanleveren. Klanten vinden het geweldig als je snel kunt aanleveren, liefst nog wanneer de gasten vertrekken een beamer bij de uitgang plaatsen. Scheelt enorm in de nabewerking wanneer de jpg's goed van kwaliteit zijn en je er van uit kunt gaan dat wanneer er iemand is die een uitvergroting besteld, deze tevreden is met de kwaliteit, zonder verdere tussenkomst. Maar enfin, ik begrijp dat je het uit kunt schakelen, dus komt vast goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
..bennie schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 11:35:
Voor eventfotografie vind ik het wel een pre dat ik tijdens de korte pauzes in camera al selecties kan maken en uiteindelijk gewoon met weinig moeite de serie in jpg kan aanleveren. Klanten vinden het geweldig als je snel kunt aanleveren, liefst nog wanneer de gasten vertrekken een beamer bij de uitgang plaatsen. Scheelt enorm in de nabewerking wanneer de jpg's goed van kwaliteit zijn en je er van uit kunt gaan dat wanneer er iemand is die een uitvergroting besteld, deze tevreden is met de kwaliteit, zonder verdere tussenkomst. Maar enfin, ik begrijp dat je het uit kunt schakelen, dus komt vast goed!
Ik denk dat dat ook niet de meest veeleisende klanten zijn en gaat het er meer om wie er op de foto staan en hoe ze er op staan (gekke bekken :9) dan het technische aspect ;) Schieten in JPG is in veel gevallen dan prima en inderdaad lekker snel :)

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad-
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-07 23:28

Ad-

yjanse schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 21:32:
Wellicht een tip voor de mensen die nog twijfelen: vandaag tot en met zaterdag volgens mij, kun je bij de Mediamarkt de 5D3 body bestellen voor 2999,- euro inclusief 500,- euro korting. Ik heb hem besteld bij MM Roermond, waar ze een levering verwachtten midden of eind juni (ook body + 24-70 II).
Werkt niet bij MM in Groningen.
Daar zei de verkoper: het mag niet van Canon. Het is dan aan elke vestiging zélf om te besluiten of ze dan helemaal zélf die korting willen geven. Groningen kiest voor niet meedoen :(

Het kan me niet schelen dat ik een lemming ben.... ik -- ga -- niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Tus

G-Tus

Doe gewoon jij

Vandaag foto's wezen maken en aangezien ik standaard RAW naar CF en JPEG Large Fine naar SD weg laat schrijven, heb ik dus identieke foto's van RAW en JPEG. Van een specifieke foto beide geïmporteerd in Lightroom, side-by-side 100% ingezoomed bekeken, printscreen gemaakt, opgeslagen als PNG en geupload:

Afbeeldingslocatie: http://www.g-tus.nl/images/RAWvsJPEG.png

Links RAW, rechts JPEG large fine op 1/200e, f/8, ISO 100

Standard picture style, noise reduction uit, ALO uit, HTP uit, geen Lens correction profiles in camera aanstaan.

Wat mij betreft is het dus bullshit dat JPEG minder scherp is op base ISO. Ja de JPEG heeft duidelijk meer sharpening vanwege de standard picture style en iets minder DR.

Flickr | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:32
G-Tus schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 17:18:
Vandaag foto's wezen maken en aangezien ik standaard RAW naar CF en JPEG Large Fine naar SD weg laat schrijven, heb ik dus identieke foto's van RAW en JPEG. Van een specifieke foto beide geïmporteerd in Lightroom, side-by-side 100% ingezoomed bekeken, printscreen gemaakt, opgeslagen als PNG en geupload:

[afbeelding]

Links RAW, rechts JPEG large fine op 1/200e, f/8, ISO 100

Standard picture style, noise reduction uit, ALO uit, HTP uit, geen Lens correction profiles in camera aanstaan.

Wat mij betreft is het dus bullshit dat JPEG minder scherp is op base ISO. Ja de JPEG heeft duidelijk meer sharpening vanwege de standard picture style en iets minder DR.
Zal wel aan mij liggen maar ik vind de rechter een stuk mooier om eerlijk te zijn. Lijkt veel scherper en veel meer detail.

edit: op groot formaat is het een ander verhaal.

[ Voor 79% gewijzigd door SquareOne op 25-05-2012 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Logisch toch? In raw pas je zelf sharpening toe, bij JPG word dat afhankelijk van je camerainstellingen voor je gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliss94
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 31-12-2020
Morgen ook nog. Maar dit geld niet in de webshop zo te zien? Ik kan daar de 5D niet eens vinden.

Edit:
Weet iemand trouwens hier iets meer van? Ziet er uit als een goede deal. En hier lijkt het alsof er niets mis mee is.
Iemand hier ervaring mee?

[ Voor 31% gewijzigd door neliss94 op 27-05-2012 23:25 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
neliss94 schreef op zondag 27 mei 2012 @ 20:28:
[...]

Morgen ook nog. Maar dit geld niet in de webshop zo te zien? Ik kan daar de 5D niet eens vinden.

Edit:
Weet iemand trouwens hier iets meer van? Ziet er uit als een goede deal. En hier lijkt het alsof er niets mis mee is.
Iemand hier ervaring mee?
Geen camerawinkel die de camera op voorraad heeft, maar de site die je linkt heeft hem niet alleen op voorraad (55 zelfs!), maar is ook nog eens honderden euro's goedkoper dan de rest.
Klinkt als een goede deal :+

if it looks to good to be real, it probably is. Ik zou mijn centjes er niet heen sturen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edelf
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:55
vergeet je niet de BTW en de invoerrechten !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Tus

G-Tus

Doe gewoon jij

Flickr | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
I had a failed transaction with Sale-point where I tried to buy a mobile phone but was unable to make a successful payment on there site. Long story short they sent me and email saying not very much but I owed them ex amount of Euro's compensation I received a few emails with different amounts that I owed them ( very confusing) they gave no real reason why.
So to sum up I never received any goods from them, I never received any service from them and my payment failed because of there site and for some reason they think I'm owe them money.
The final straw I have just received a letter from a German debt collection agency for €147 on behalf of sale-point.
Don't go near them!!!
Mwa, toch maar even wachten tot ie weer op voorraad is? :+

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:31

Royz

Kleurenblind!!

Klinkt een beetje als ClickAndBuy praktijken ;)

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliss94
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 31-12-2020
Mmm, lijkt me duidelijk!
Bedankt. Voor die prijs wou ik het best even hier vragen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad-

Ad-

Saturn in Groningen heeft BTW-vrij actie, ze zijn wél bereid de Mark III te leveren, levertijd onbekend. Van te voren het hele bedrag aanbetalen.

Edit:
Bij bestellen het hele bedrag aanbetalen. Mocht je willen annuleren kan dat, krijg je dán het geld terug.
(Levertijd nog steeds niet bekend)

[ Voor 34% gewijzigd door Ad- op 01-06-2012 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad-

Ad-

edelf schreef op maandag 28 mei 2012 @ 08:05:
vergeet je niet de BTW en de invoerrechten !
Daarnaast hoor ik dat, de wereldwijde garantie ten spijt Canon alleen garantie wil verlenen op het continent waar de Canon is gekocht. Dus alstie iets mankeert moet hij eerst terug naar het continent waar je 'm gekocht hebt voor garantie :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d.baars
Ad- schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 20:54:
Saturn in Groningen heeft BTW-vrij actie, ze zijn wél bereid de Mark III te leveren, levertijd onbekend. Van te voren het hele bedrag aanbetalen.

Edit:
Bij bestellen het hele bedrag aanbetalen. Mocht je willen annuleren kan dat, krijg je dán het geld terug.
(Levertijd nog steeds niet bekend)
Net bij Saturn in Hoofddorp geweest hiervoor, maar die wilde niet voor me bestellen met de BTW-vrij actie. Verschilt per filiaal of ze dit doen. Ook daar levertijd onbekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

MM Arena heeft er vandaag een aantal uitgeleverd. Nog bedankt voor de tip oOo

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is eigenlijk de oorzaak dat de MKIII twee keer zo duur is als de MKII?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Volgens mij vergeet je dat de 5D2 bij de introductie geen 1700 euro kostte (eerder rond de 2400). Desondanks ben ik het met je eens dat de 5D3 te hoog geprijsd is, de body zou eerder rond de 2900 euro moeten kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Tsunami =>
- veel schade
- productie heeft een lange tijd stil gestaan
- wederopbouw kost heel veel geld

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tupolev141
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-07-2023

tupolev141

Vlaams rund

GoT schreef op zondag 03 juni 2012 @ 09:45:
Tsunami =>
- veel schade
- productie heeft een lange tijd stil gestaan
- wederopbouw kost heel veel geld
Ik ben een beetje cynischer en hou het op: Because they can... :)

* Insert streetcred enhancing system specs and other toys here *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edelf
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:55
Rataplan schreef op zondag 03 juni 2012 @ 02:30:
[...]
MM Arena heeft er vandaag een aantal uitgeleverd. Nog bedankt voor de tip oOo
en nu niks meer op voorraad ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

edelf schreef op zondag 03 juni 2012 @ 14:06:
en nu niks meer op voorraad ?
Daar heb ik niet naar gevraagd. Bel ze ff :)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadButcher
  • Laatst online: 14-09 17:55
Ken Rockwell is niet helemaal lovend over de nieuwe AF, beter gezegd de implementatie ervan uit praktisch oogpunt:
http://www.kenrockwell.com/canon/5d-mk-iii.htm
En dan met name big black squares die het onderwerp blokkeren.
Is wat van te zeggen.
Wat heb ik aan 100% viewfinder met zo'n lompe blokken, wat dat betreft is de 5D2 fijner.

Ik heb tot vandaag ook zitten twijfelen aan de 5D3 (vanwege BTW-aktie bij Saturn hier).
Heb nu de 5D2.
Gebruik hem voornamelijk als huisvader om m'n (snelle) zoontje mee te fotograferen.
Als pro heb je een bijna 100% hitrate nodig, als amateur niet.
Ik krijg kansen genoeg om m'n zoontje te fotograferen. Vandaar dat ik twijfelde.
En de IQ is het normale ISO bereik 100~800 is niet beter.

[ Voor 13% gewijzigd door MadButcher op 03-06-2012 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
MadButcher schreef op zondag 03 juni 2012 @ 16:01:
Ken Rockwell is niet helemaal lovend over de nieuwe AF, beter gezegd de implementatie ervan uit praktisch oogpunt:
Is wat van te zeggen.
Wat heb ik aan 100% viewfinder met zo'n lompe blokken, wat dat betreft is de 5D2 fijner.

Ik heb tot vandaag ook zitten twijfelen aan de 5D3 (vanwege BTW-aktie bij Saturn hier).
Heb nu de 5D2.
Gebruik hem voornamelijk als huisvader om m'n (snelle) zoontje mee te fotograferen.
Ik krijg kansen genoeg om m'n zoontje te fotograferen. Vandaar dat ik twijfelde.
Beter nog, ik denk dat de IQ amper beter is op welke ISO dan ook, dus voor het beeld moet je het absoluut niet doen. In JPG schiet de 5d3 een stuk beter, maar de raw's schelen wmb zeker minder dan 1 stopje, dus dat is niet de winst.

De 5d3 boven de 5d2 koop je voor de AF, dual kaartjes, snelheid en misschien sommige filmers voor het geluids koptelefoon aansluiting.
Maar als bovenstaande punten je niet bijzonder aanspreken als echt nodig zijnde, dan zou ik de 5d2 lekker houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Tus

G-Tus

Doe gewoon jij

MadButcher schreef op zondag 03 juni 2012 @ 16:01:
Is wat van te zeggen.

Heb nu de 5D2.
En toch is het grappig dat diezelfde Ken Rockwell de laatste tijd niets anders dan lovend is over de 5D3. Als je zijn nieuwspagina bekijkt: http://www.kenrockwell.com/tech/00-new-today.htm zie je eigenlijk alleen maar zijn voorkeur van de 5D3 boven de D800/D800E. De Nikon's hebben trouwens precies dezelfde blokkerende zwarte blokken.

Flickr | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:28
Mensen waar hebben we het over. Ingaan op de woorden van Ken Rockwell....

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadButcher
Nomad schreef op zondag 03 juni 2012 @ 17:08:
[...]

Beter nog, ik denk dat de IQ amper beter is op welke ISO dan ook, dus voor het beeld moet je het absoluut niet doen. In JPG schiet de 5d3 een stuk beter, maar de raw's schelen wmb zeker minder dan 1 stopje, dus dat is niet de winst.

De 5d3 boven de 5d2 koop je voor de AF, dual kaartjes, snelheid en misschien sommige filmers voor het geluids koptelefoon aansluiting.
Maar als bovenstaande punten je niet bijzonder aanspreken als echt nodig zijnde, dan zou ik de 5d2 lekker houden :)
De langzame AF van de 5D2 heeft me destijds z'n aankoop uitgesteld.
De snellere AF van de 5D3 is zeker welkom met een rondrennend kind.
Alleen is me dat meer dan 2000 euro waard?
M'n telleurstelling zit hem in het achterblijven van het dynamisch bereik t.o.v. Nikon/Sony.
De zomerfoto's met felle zon zien er toch wat beter uit op een D800 lijkt het.
En het achterblijven van de scherpte in filmen (1080p lijkt meer op 720p bij de 5D2 EN 5D3).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadButcher
Hier een interessant praktisch vergelijk tussen de D800 en 5D3 van zonnige foto's:

5D3

D800

Die D800 lijkt me veel beter in de speeltuin op een zonnige zomerdag om m'n zoontje natuurgetrouw te fotograferen. Het gaat me niet om de 36 megapixel, maar om het dynamisch bereik.

[ Voor 4% gewijzigd door MadButcher op 04-06-2012 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Ik zie vooral diepere schaduw van de 5D3 en bij de iso-tests zie ik dat de 5D3 veel langer kleur vasthoudt. De D800 wordt enorm bleek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 10:18
Universal Creations schreef op maandag 04 juni 2012 @ 00:09:
Ik zie vooral diepere schaduw van de 5D3 en bij de iso-tests zie ik dat de 5D3 veel langer kleur vasthoudt. De D800 wordt enorm bleek.
ik kom vast enorm bot over, maar:

ik zie pixelpeepers en/of tech-Nerds die liever over camera's praten dan ze gebruiken. Alsof je een compleet camera-systeem kiest op een (halve) stop DR, gebaseerd op tests die vaak uitgaan van jpg's, of raw's die direct omgezet worden zonder enige vorm van speling.

Mijn 1DIII heeft vaak al meer DR dan ik nodig heb, laat staan dat deze camera ooit te wensen overlaat (immers, het is een ontzettend uitgewerkte 1DsIII / 5DII sensor).

En die ene keer dat mijn huidige cam te weinig DR 'heeft', accepteer ik dat _ik_ de faalhaas ben, niet de cam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 20:31

miekol

erm

Henk schreef op maandag 04 juni 2012 @ 00:56:
[...]

ik zie pixelpeepers en/of tech-Nerds die liever over camera's praten dan ze gebruiken. Alsof je een compleet camera-systeem kiest op een (halve) stop DR, gebaseerd op tests die vaak uitgaan van jpg's, of raw's die direct omgezet worden zonder enige vorm van speling.

Mijn 1DIII heeft vaak al meer DR dan ik nodig heb, laat staan dat deze camera ooit te wensen overlaat (immers, het is een ontzettend uitgewerkte 1DsIII / 5DII sensor).

En die ene keer dat mijn huidige cam te weinig DR 'heeft', accepteer ik dat _ik_ de faalhaas ben, niet de cam.
Hier wil ik me ook wel bij aansluiten, het is een beetje het zelfde probleem als een plasma TV uitzoeken bij de Media Markt. Er staat altijd wel een duurder model naast, met nóg betere specs, maar heb je die thuis ook nodig? En niet te vergeten, thuis staan ze niet meer naast elkaar, zie je het verschil dan ook nog?

Dus tsja, heb je echt een 5d3 of een D800 nodig om een spelend kind te fotograferen? Staat iedereen natuurlijk vrij zijn geld naar eigen inzicht uit te geven, dus ga vooral je gang, het is en blijft gave apparatur, maar persoonlijk zou ik een 2e hands 1d(s) of D3(x) overwegen, heb je toch super goede auto focus en nog steeds zeer goede beeld kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Laatst online: 10:31

Royz

Kleurenblind!!

Is nu ook uit voorraad leverbaar bij Kamera-Express las ik

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesper86
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
haha, een 1DIII gebruiker die durft te zeggen dat het ook met minder kan. best grappig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
jesper86 schreef op maandag 04 juni 2012 @ 10:31:
haha, een 1DIII gebruiker die durft te zeggen dat het ook met minder kan. best grappig.
Aan de andere kant, hij kan het toch het beste weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesper86
  • Niet online
henkie196 schreef op maandag 04 juni 2012 @ 10:50:
[...]

Aan de andere kant, hij kan het toch het beste weten?
Zeg ook niet dat het niet waar is :+

Maar goed ik vind het niet zo gek om de ideale omstandigheden te willen creeren, zodat iig de potentie zo hoog mogelijk is. Zeker als tweaker is dat gewoon interessant, omdat het kan. Als je die drang en nieuwsgierigheid heb, niks mis mee waar zijn we anders mens voor. Misschien werkte van gogh ook wel met verf van de wibra, (zelfgemaakt mss wel) maar dat doet er niet zo toe. Placebo's werken, dus waarom niet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
jesper86 schreef op maandag 04 juni 2012 @ 10:31:
Deze 1DIII gebruiker ziet in alles (behalve focus-punt-gekoppelde spotmeting :( ) een upgrade in de 5DIII t.o.v. zijn huidige cam. Mede daarom snap ik niet waar het over gaat. Behalve dan labeltjes-geilheid. Daar komt de reactie vandaan. Mensen moeten eens gaan fotograferen (en die foto's afdrukken) ipv zich drukmaken of hun digitale piemel een paar cm groeit tov iemand die met een Nikon D800 schiet als ze uitsnedes van plaatjes op 200% naast elkaar op een display toveren ;)

Zo vaak als ik mensen ook hoor zeggen dat als ze mijn cam hebben, 'ze het ook zouden kunnen'. En vervolgens met een 7D over hun schouder staan. Pure bullshit, er is niets dat een 1D kan, wat een 7D niet zou kunnen, zij het met wat andere handelingen ;)

En over de D800-discussie, ik heb die samples op dpreview zitten bekijken, en zo onder de indruk was ik er eigenlijk niet van.

Dat wil trouwens niet zeggen dat ik geen voorstander ben van meer DR of wat dan ook, of ontken dat het in bepaalde mate nuttig is, maar imho is die ondergrens voor DR en ruis allang behaald met een 40D/5DI. Alles wat daarboven zit is m.i. echt pure luxe, en zeker geen reden meer om te breken met een systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesper86
  • Niet online
Yes yes, we weten het. Ik bedoelde maar, dat als je het ene leuk vind (digitale piemel), dat zegt nog niet dat je het andere niet doet (foto's afdrukken).

De D800 is op 100%, of juist als een gehele foto- net als elke andere ff dslr. Je vergeet alleen snel wat 100% van 36MP precies uitbeeld, maar als je het in context weet te plaatsen is het niets minder dan indrukwekkend. Los van of je er nou wat aan heb of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Henk schreef op maandag 04 juni 2012 @ 00:56:
[...]

Klopt, maar gelukkig keek ik naar iets wat niet technisch is, maar puur om hoe het er uit ziet. Daarnaast ben ik het met je eens dat je met RAW veel kunt aanpassen en dat zo'n test weinig daar over zegt. Wat ik helemaal waardeloos vind, is dat ze dit soort testen niet met dezelfde lens doen (wat wel makkelijk kan), zodat je verschil in kleuren krijgt, wat niets met de camera te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
jesper86 schreef op maandag 04 juni 2012 @ 11:42:
Yes yes, we weten het. Ik bedoelde maar, dat als je het ene leuk vind (digitale piemel), dat zegt nog niet dat je het andere niet doet (foto's afdrukken).

De D800 is op 100%, of juist als een gehele foto- net als elke andere camera. Je vergeet alleen snel wat 100% van 36MP precies inhoud, maar als je het in context weet te plaatsen is het niets minder dan indrukwekkend. Los van of je er nou wat aan heb of niet.
Dat zeg ik ook helemaal niet. Los van het feit of ik 36MP nuttig vind of niet, ik haakte in op het feit dat er mensen zijn die (durven) zeggen dat de 5DIII tegenvalt. Het is een 1DsIII (_DE_ top-cam van Canon, de 1Dx is nog niet leverbaar ;) ), praktisch opnieuw uitgevonden en zonder ingebouwde grip. Hoe kan die in hemelsnaam tegenvallen?
Universal Creations schreef op maandag 04 juni 2012 @ 11:45:
[...]

Klopt, maar gelukkig keek ik naar iets wat niet technisch is, maar puur om hoe het er uit ziet. Daarnaast ben ik het met je eens dat je met RAW veel kunt aanpassen en dat zo'n test weinig daar over zegt. Wat ik helemaal waardeloos vind, is dat ze dit soort testen niet met dezelfde lens doen (wat wel makkelijk kan), zodat je verschil in kleuren krijgt, wat niets met de camera te maken heeft.
Dusdat, maar dat is het verschil tussen tweakers en fotografen/mensen die fotograferen. De eerste kijkt naar specs en 100% samples, de laatste naar daadwerkelijk werkbare output en daadwerkelijke foto's :)

Over de hele D800 discussie kan ik heel kort zijn: Ik vind eigenlijk 22MP al teveel, omdat de meeste lenzen het TOCH niet lekker aankunnen, zeker niet wide-open. Het frustreert je workflow alleen maar met belachelijk grote en zware bestanden. En dan komt nikon, een merk wat notabene op lenzenaanbod links en rechts gewoon gaten laat vallen, met een bijna-40MP-cam. Ik ben heel blij dat Canon wat dat betreft pas op de plaats had gedaan, iets wat ik bij de Nikon D700 met zijn 'summiere' 12MP en D3-focus-unit juist andersom zo waardeerde.

Gelukkig is het nu Canon die het kunstje flikt van de afgeslankte top-cam :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Er zijn ook genoeg fotografen die kijken naar specs en 100% samples, anders zouden Canon en Nikon allang failliet zijn. Een 70-200 f/2.8 IS mk1 is voor iedere fotograaf genoeg, maar toch zie je de mk2 veel verkocht worden en echt niet alleen maar aan hobbyisten. Zelfde met bodies. Kijk maar naar de prijs van de 1Ds3. Die is flink aan het kelderen en dat is echt niet omdat die pro's die niet pixel zouden peepen allemaal hun 1Ds3 houden. Nee, die pro's gooien de 1Ds3 in de verkoop om vervolgens een 1DX of 5D3 te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Universal Creations schreef op maandag 04 juni 2012 @ 12:02:
Er zijn ook genoeg fotografen die kijken naar specs en 100% samples, anders zouden Canon en Nikon allang failliet zijn. Een 70-200 f/2.8 IS mk1 is voor iedere fotograaf genoeg, maar toch zie je de mk2 veel verkocht worden en echt niet alleen maar aan hobbyisten. Zelfde met bodies. Kijk maar naar de prijs van de 1Ds3. Die is flink aan het kelderen en dat is echt niet omdat die pro's die niet pixel zouden peepen allemaal hun 1Ds3 houden. Nee, die pro's gooien de 1Ds3 in de verkoop om vervolgens een 1DX of 5D3 te kopen.
Mee eens, mede daarom ben ikzelf ook ontzettend geinteresseerd in de 5D3, al gaat dat me wel om meer dan alleen een betere sensor.

Het ging mij hier om de hele gefocustheid op DR, samen met de insinuatie dat die overwogen werd vanwege betere foto's van iemand buiten in de volle zon. Alsof DR het enige is dat een compleet systeem maakt. Had dan een Fuji S5 gekocht ;)

Ik zie iig in de 5D3 een gebalanceerde camera, en een heel fijn stuk gereedschap.

Maar misschien ben ik het pixelpeepen wel gewoon verleerd ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
Ik snap Henk zijn punt zeker wel en in de praktijk werk ik net zo. Liever een lens die vlot focust en mij mijn werk laat doen, dan een die op papier superscherp is, maar waar ik in de praktijk te traag mee ben.
Specs op papier zeggen maar zoveel, de rest moet je in de praktijk ondervinden.

De 5d3 is voor mij de camera die ik wilde toen de 5d2 uit kwam. De punten die ik graag anders wilde op de 5d2 waren: AF, snelheid, robuustheid en dual slot kaartjes. De sensor heb ik altijd van gezegd, die mag zo blijven in de 5d3. En dat is precies wat ze hebben gedaan.

Aan de andere kant snap ik tweakers ook (ben er zelf ook 1), je wilt vergelijken en de techniek staat niet stil, dus vooruitgang elke zoveel jaar ligt in de lijn der verwachting. En die vooruitgang meet je nu eenmaal vaak o.a. met specs.

De 1dII was toen die uit kwam een prachtige camera en ik heb er 2 van gehad, maar dat betekent niet dat ik hem nu nog zou willen voor mijn werk. Er is nu zoveel mooiers te krijgen, dat de 1d2 echt verouderd genoemd mag worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
@Martijn: Dusdat. De 5DIII is gewoon een cam waar een hele hoop canonians al een tijdje op wachten ;)

Over de 1DII: als je er morgen mee zou _moeten_ werken, zou je er ook prachtige output uit halen, en niemand zou gaan mieren dat het met een 1DII geschoten is, of dat je dichtgelopen vlakken zou hebben door missende DR ;) Dat zou betekenen dat fotografen namelijk de afgelopen honderden jaren alleen maar ontevreden waren, en dat de holy grail D800 nu eindelijk uit is zonder die beperking. Nah ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-04-2023
Henk schreef op maandag 04 juni 2012 @ 11:52:
[...]

Het is een 1DsIII (_DE_ top-cam van Canon, de 1Dx is nog niet leverbaar ;) ), praktisch opnieuw uitgevonden en zonder ingebouwde grip.
Precies wat ik dacht. Daarom snap ik dat geklaag over de hogere intro prijs tov de mk2 ook niet. Ze hadden ook gewoon het AF systeem van de 7D erin kunnen doen, maar je krijgt veel meer. Het is nu gewoon een compleet systeem zoals de 1D altijd geweest is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
Verouderd is ook niet hetzelfde als onwerkbaar!
Maar we hebben het hier over de aanschaf van nieuwe spullen en dan wil je wel waar voor je geld en dan ga je vergelijken.
Of ik uit de 1d2 mooie shots kan halen, probably, nadat ik eerst een week mag oefenen met de 6 knoppen combinaties die je moet toepassen om een foto te maken zo ongeveer. Ergonomisch ken ik amper grotere missers dan die camera.

Maar absoluut hoor, die 5d3 doet alles wat ik verlang van een camera en daarom heb ik hem 2 maanden geleden al besteld :). Hoewel dat blijkbaar geen garantie was om hem ook te krijgen, zit er nog steeds op te wachten :(. Stomme canon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
Nomad schreef op maandag 04 juni 2012 @ 12:31:
Verouderd is ook niet hetzelfde als onwerkbaar!
Maar we hebben het hier over de aanschaf van nieuwe spullen en dan wil je wel waar voor je geld en dan ga je vergelijken.
Of ik uit de 1d2 mooie shots kan halen, probably, nadat ik eerst een week mag oefenen met de 6 knoppen combinaties die je moet toepassen om een foto te maken zo ongeveer. Ergonomisch ken ik amper grotere missers dan die camera.

Maar absoluut hoor, die 5d3 doet alles wat ik verlang van een camera en daarom heb ik hem 2 maanden geleden al besteld :). Hoewel dat blijkbaar geen garantie was om hem ook te krijgen, zit er nog steeds op te wachten :(. Stomme canon!
* Ventieldopje geeft Nomad een extra 'I' voor zijn 5DII. Tada, hier uw upgrade >:)

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
Ventieldopje schreef op maandag 04 juni 2012 @ 14:08:
[...]

* Ventieldopje geeft Nomad een extra 'I' voor zijn 5DII. Tada, hier uw upgrade >:)
* Nomad ontvangt en kan nu op een stokje bijten totdat de 3 er is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
LOL :+ Mag ik dan als je de Mark III hebt je Mark II hebben om stiekem een 5D Mark IV te smeden (3d functie dmv. ductape, je weet zelf) :+

[ Voor 91% gewijzigd door Ventieldopje op 04-06-2012 15:04 ]

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadButcher
Ik vernam al een paar jaartjes geleden van het verschil tussen dynamisch bereik van het menselijke oog en de digitale sensor. En dat is best gigantisch.
En toen de Nikon D7000 en Pentax K5 hadden die ineens een 2 stop beter dynamisch bereik.
En Nikon (Sony) heeft die trend voorgezet met als gevolg dat de sensor in de D800 de allerbeste tot nu toe is (op lage tot middennivo ISO's).

Kijk maar eens apart naar de trending van het dynamisch bereik in de toplijn over de laatste jaren tussen Nikon en Canon:
http://www.dxomark.com/in...type%29/usecase_landscape

Op de D800 komen de schaduwpartijen natuurlijker over, komt de hele foto natuurlijker over.
Nu heeft Canon wel wat veel contrast in de normale picture-styles.
En ik probeer in de raw-converter DPP de curve wat neutraler te maken.

p.s.
Onze bedrijfsfotograaf moest over van Nikon naar Canon en vond dat het contrast van Canon erg hoog was (D300s -> 5D2).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel &#039;ns wat

(overleden)
Ik lees her en der in reviews over zwarte autofocuspunten.
In die van Ken Rockwell zelfs over zwarte vlakken, maar ik kan er verder niet uit opmaken of dat nou door de viewfinder is of bij het reviewen van shots op de lcd.
Iemand met 'n MKIII die me hierover wat kan vertellen?

Na wat meer gegoogled te hebben hierover blijkt het dus echt over de viewfinder te gaan. Dus dat betekent dan dat je eigenlijk niet meer kan zien waar je op aan het focussen bent, of wat moet ik me daarbij voorstellen?

[ Voor 28% gewijzigd door dodge_911 op 04-06-2012 15:07 ]

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
MadButcher schreef op maandag 04 juni 2012 @ 15:03:
Ik vernam al een paar jaartjes geleden van het verschil tussen dynamisch bereik van het menselijke oog en de digitale sensor. En dat is best gigantisch.
En toen de Nikon D7000 en Pentax K5 hadden die ineens een 2 stop beter dynamisch bereik.
En Nikon (Sony) heeft die trend voorgezet met als gevolg dat de sensor in de D800 de allerbeste tot nu toe is (op lage tot middennivo ISO's).

Kijk maar eens apart naar de trending van het dynamisch bereik in de toplijn over de laatste jaren tussen Nikon en Canon:
http://www.dxomark.com/in...type%29/usecase_landscape

Op de D800 komen de schaduwpartijen natuurlijker over, komt de hele foto natuurlijker over.
Nu heeft Canon wel wat veel contrast in de normale picture-styles.
En ik probeer in de raw-converter DPP de curve wat neutraler te maken.

p.s.
Onze bedrijfsfotograaf moest over van Nikon naar Canon en vond dat het contrast van Canon erg hoog was (D300s -> 5D2).
Dit ligt dus ook heel erg aan je RAW converter denk ik. Uit de camera geloof ik best dat Canon meer contrast heeft maar als ik alleen al zie wat LR3 -> LR4 voor verschil maakt in beeldkwaliteit en dan met name aan contrast en dynamisch bereik ...

Bij Nikon kun je volgensmij beter onder belichten en bij Canon juist liever overbelichten (je kunt echt onwijs veel halen uit highlights).

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart.O
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-09 14:28
dodge_911 schreef op maandag 04 juni 2012 @ 15:05:
Ik lees her en der in reviews over zwarte autofocuspunten.
In die van Ken Rockwell zelfs over zwarte vlakken, maar ik kan er verder niet uit opmaken of dat nou door de viewfinder is of bij het reviewen van shots op de lcd.
Iemand met 'n MKIII die me hierover wat kan vertellen?

Na wat meer gegoogled te hebben hierover blijkt het dus echt over de viewfinder te gaan. Dus dat betekent dan dat je eigenlijk niet meer kan zien waar je op aan het focussen bent, of wat moet ik me daarbij voorstellen?
Als je in al servo schiet hoor je ( in voorgaande modellen) een rood autofocuspunt te krijgen als hij ergens op scherp is gesteld. De 5d3 en de 1dx doen dit niet, canon is er mee bezig en principe kunnen ze het makkelijk aan zetten echter heeft dit effect op de exposure dus toch niet zo makkelijk als het klinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
Bart.O schreef op maandag 04 juni 2012 @ 15:25:
[...]

Als je in al servo schiet hoor je ( in voorgaande modellen) een rood autofocuspunt te krijgen als hij ergens op scherp is gesteld. De 5d3 en de 1dx doen dit niet, canon is er mee bezig en principe kunnen ze het makkelijk aan zetten echter heeft dit effect op de exposure dus toch niet zo makkelijk als het klinkt.
Dan is mijn 5DII zeker kapot, die doet dit ook niet ;)

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart.O
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-09 14:28
Kan zijn dat ik het verkeerd heb geinterpreteerd. Het gaat er om dat je ze rood kunt laten oplichten zodat je ze in lowlight kunt zien? Heb op me 60d getest en daar werkt het idd ook niet zoals ik het eerder uitlegde.

http://www.canonrumors.co...-ai-servo-af-point-issue/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• treative
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-09 19:39
Als je in AI servo schiet hoor je dat juist niet te krijgen. Maar wanneer het donker is kun je de punten niet onderscheiden van de achtergrond, daarom zou het in die situaties handig zijn als de focuspunten rood oplichten zodat je weet waar je op focust.

Sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Tus

G-Tus

Doe gewoon jij

Ik probeer momenteel om het vast te leggen, alleen dat is dus nog niet zo makkelijk. Heeft iemand enig idee hoe je een goede foto door de zoeker van een camera kan maken? Ik heb een macro lens geprobeerd, compact camera, fotofunctie van een camcorder, camera van een mobiele telefoon, allemaal werkt het niet. Het enige waar het enigzins mee lukt is de videofunctie van een camcorder, zal dat dan zometeen ook posten.

EDIT: Het is ook niet handig dat een andere tweaker m'n statief geleend heeft....

[ Voor 9% gewijzigd door G-Tus op 04-06-2012 16:55 ]

Flickr | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
G-Tus schreef op maandag 04 juni 2012 @ 16:53:
EDIT: Het is ook niet handig dat een andere tweaker m'n statief geleend heeft....
Wie moeten we bannen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
G-Tus schreef op maandag 04 juni 2012 @ 16:53:
Ik probeer momenteel om het vast te leggen, alleen dat is dus nog niet zo makkelijk. Heeft iemand enig idee hoe je een goede foto door de zoeker van een camera kan maken? Ik heb een macro lens geprobeerd, compact camera, fotofunctie van een camcorder, camera van een mobiele telefoon, allemaal werkt het niet. Het enige waar het enigzins mee lukt is de videofunctie van een camcorder, zal dat dan zometeen ook posten.

Gewoon zoals we op de meeting deden met je mobiele telefoon door je zoeker en dan filmen :+ Ging perfect, toverde alle DSLR's om in HD monsters! :9 Snapte toen ook pas waarom de 5DII zo gewild is om mee te filmen, de zoeker heeft de perfecte grootte :+

G-Tus, kun je niet gewoon een filmpje / foto maken van je schermpje terwijl hij op live-view staat? :+

[ Voor 5% gewijzigd door Ventieldopje op 04-06-2012 17:33 ]

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Tus

G-Tus

Doe gewoon jij

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=cWfdtVid7xE]

Oke het is niet zo duidelijk als ik wilde, maar het punt is dus dat de camera geen problemen heeft met het focussen op die zwarte poot van dat schaap, terwijl je het AF punt zelf niet kan zien, maar hij wel wordt weergegeven. Om te laten zien dat de rode verlichting een oplossing zou kunnen zijn, druk ik op de AF punt selectie knop om de boel rood op te laten lichten. Je ziet dus opeens het grotere vierkantje rechts in beeld, het gebruikte AF punt.

Bij de 1D Mark III blijft je AF punt altijd rood, no matter what. Dat is dus wat veel mensen missen. Let wel op, deze video is specifiek Single Point AI Servo op beide camera's. De 1D Mark III laat niets zien bij autopuntselectie, de 5D Mark III juist wel.

Grappige sidenote: je hoort de 1D Mark III niet focussen in de video, omdat ik hem op manual focus moest zetten, AF ging alleen maar hunten. Zelfde lens gebruikt, dus de 5D Mark III is nu dus wetenschappelijk ( :+ ) veel beter in low-light autofocus.

Flickr | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Dat is AI Servo, maar hoe is One Shot dan ?? Een 7D heeft hetzelfde probleem, maar in One Shot niet :)

Al met al heb ik maar 1 echt probleem met de 5DMKIII en dat is de prijs... zodra die goedkoop genoeg is : Kopen kopen kopen !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Tus

G-Tus

Doe gewoon jij

nero355 schreef op maandag 04 juni 2012 @ 17:53:
Dat is AI Servo, maar hoe is One Shot dan ?? Een 7D heeft hetzelfde probleem, maar in One Shot niet :)

Al met al heb ik maar 1 echt probleem met de 5DMKIII en dat is de prijs... zodra die goedkoop genoeg is : Kopen kopen kopen !!
One Shot is gewoon hetzelfde als alle non-1 serie camera's: zwart punt dat rood oplicht wanneer focus klaar is. Maarja, One Shot heeft wat mij betreft geen functie meer op de 5D3, AI Servo levert veel consistentere resultaten op voor mij.

Daarnaast is de prijs gewoon prima, dat is hierboven al vaak genoeg gezegd.

Flickr | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadButcher
Hier een hele duidelijke foto van te weinig dynamisch bereik van een 5D2 (en de 5D3 is niet beter):

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/s720x720/532761_318970501518456_100002165257998_716745_1340813785_n.jpg

ISO 400, picturestyle Faithfull, contrast -2, shadow 1.

[ Voor 20% gewijzigd door MadButcher op 04-06-2012 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-09 22:47
Picturestyle, JPEG dus... met een RAW moet daar nog een hoop aan te verhelpen zijn lijkt me.

[ Voor 5% gewijzigd door PowerUp op 04-06-2012 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadButcher
PowerUp schreef op maandag 04 juni 2012 @ 18:36:
Picturestyle, JPEG dus... met een RAW moet daar nog een hoop aan te verhelpen zijn lijkt me.
Nee, is met DPP van RAW naar JPEG geconcerteerd, daar kan je dat ook instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Hoeft geen JPEG te zijn toch? Picturestyles kan Canon's software wel mee om lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-09 22:47
MadButcher schreef op maandag 04 juni 2012 @ 18:37:
[...]

Nee, is met DPP van RAW naar JPEG geconcerteerd, daar kan je dat ook instellen.
Ah, dat wist ik niet. Maar is het overbelichte dan niet meer te corrigeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
MadButcher schreef op maandag 04 juni 2012 @ 18:30:
Hier een hele duidelijke foto van te weinig dynamisch bereik van een 5D2 (en de 5D3 is niet beter):

[afbeelding]

ISO 400, picturestyle Faithfull, contrast -2, shadow 1.
Vind het nou niet echt storend ofzo, schaduwen zijn prima ... dit is juist de ideale foto met veel DR aangezien je bij Canon (en zeker de 5DII) beter kan overbelichten dan onderbelichten. Ik weet zeker dat je nog héél veel terug kan halen uit het overbelichte deel.

Gebeurt mij ook wel eens bij live band fotografie en sta altijd weer versteld hoeveel detail er terug te halen valt! Niks mis met je plaat dus ;)

Bovendien heeft een 5DII helemaal niet weinig DR ... het heeft alleen problemen met het optrekken van detail uit dichtgelopen schaduwen, iets waar de D800 weer heer en meester is ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Ventieldopje op 04-06-2012 19:27 ]

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Jip, gewoon goed belichten... Maar er zit gewoon al ruis in de schaduws en die wordt dan versterkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
Of je moet gewoon Ken Rockwell zijn, die past de wereld aan zijn camera aan :+

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad-

Ad-

Mark iii Zaterdag besteld (géén BTW) bij Saturn Groningen is gister (di. 5 Juni) aangekomen. :9
Gisteravond, vooral laat bij weinig licht, buiten foto's mee gemaakt.
Ik kom bij een 7D vandaan.... sodemieter wat ziet deze Mark iii goed in het donker zeg... geweldig !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d.baars
Ad- schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 09:51:
Mark iii Zaterdag besteld (géén BTW) bij Saturn Groningen is gister (di. 5 Juni) aangekomen. :9
Gisteravond, vooral laat bij weinig licht, buiten foto's mee gemaakt.
Ik kom bij een 7D vandaan.... sodemieter wat ziet deze Mark iii goed in het donker zeg... geweldig !
Als ik dat had geweten had ik naar Groningen gerezen :P Heb 'm al sinds 11 mei in bestelling staan bij een ander winkel die hem goedkoop aanbied. Ze zeggen dat ze ook een Nederlandse leverancier hebben, maar de levertijd staat daar nog steeds op 2-5 weken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de mk3 nu ook. Alles wat mij stoorde aan de mk2 is nu verbeterd. De autofocus is helemaal top en de extra snelheid is ook een verademing. Voor de rest...1 a 1,5 stop betere isoprestaties.

Dat geneuzel over dynamisch bereik....ik werk dagelijks met de mk2 en heb nooit te klagen gehad over DR. Uiteraard is de camera niet zo goed in DR in vergelijking met je eigen ogen. Dit zal voorlopig nog een hele tijd duren.

De prijs van de camera vind ik wel 1000e te duur eigenlijk. Maargoed....ik moest hem gewoon hebben. Had nog een 30d als backup en daar wil je als je een mk2 of mk3 gewend bent echt niet meer mee werken.

Mensen die hun spelende kind willen fotograferen...leer fotograferen en koop gewoon een 1100d en houd 3000e in de zak door geen 5d mk3 te kopen. Daar kan het namelijk ook prima mee.
Pagina: 1 ... 5 ... 13 Laatste