Ik ben benieuwd! Het lijkt erop dat de vernieuwde look (bye bye aero glass) nog niet is toegepast. Ik hoop in ieder geval dat deze versie beter omgaat met wireless adapters, want zowel mijn linksys als sitecom adapter geven problemen.
Oohw?? Hmm...dan moet ik dat toch ff aanpassen...
[ Voor 5% gewijzigd door TheVMaster op 23-04-2021 16:02 ]
Windows Server 2012 Release Candidate is er al!
http://technet.microsoft.com/en-us/evalcenter/hh670538.aspx
Yeah..over 8 minuten is hij binnenPBP schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 20:14:
Windows 8 X64 EN-US.ISO
BUILD STRING -8400.0.WINMAIN_WIN8RC.120518-1423_X64FRE_SERVER_EN-US-HRC_SSS_X64FRE_EN-US_DV5.ISO
Link
Dit is de server toch?TheVMaster schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 20:23:
[...]
Yeah..over 8 minuten is hij binnensnel ff USB stick preppen
Linkjes komen nu wel tevoorschijn maar ze wijzen naar de consumer preview.
Bijv: http://technet.microsoft.com/en-us/evalcenter/hh670538.aspx aan de rechterkant
[ Voor 27% gewijzigd door Harmsen op 31-05-2012 20:25 ]
What a fine day for Science! | Specs
Ehh....ja
Hmm..hij verwijst nu weer naar de Windows Server '8' Beta...Ik blijf btw maar 'F5-en' op deze pagina..maar hij wil maar niet komenYanze schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 19:46:
Windows Server 2012 Release Candidate is er al!
[ Voor 19% gewijzigd door TheVMaster op 31-05-2012 20:39 ]
Houd gewoon het MDL-forum in de gaten.
Daar staan de download-links vaak als 1e.
Ik houd gewoon dat topic continue in de gaten. Kan je ook lezen dat MS op dit moment met de download-links aan het klooien is.
Daar staan de download-links vaak als 1e.
Ik houd gewoon dat topic continue in de gaten. Kan je ook lezen dat MS op dit moment met de download-links aan het klooien is.
| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |
Inderdaad de directe links op het MDL forum gebruiken. Microsoft heeft de links op de technet pagina weer terug veranderd naar de Consumer Preview.
Ik ben hem aan het downloaden via MSDN. Daar staan ook product keys...
BronWindows 8 Release Preview with Apps (x86) - DVD (English)
Release Date: 5/31/2012|Details
Download: 2494 MB
File Name: en_windows_8_release_preview_with_apps_x86_dvd_863 997.iso
Languages: English
SHA1: 8BED436F0959E7120A44BF7C29FF0AA962BDEFC9
Ehh...dan heb jij een andere MSDN dan ik...want hier staat hij er nog nietHarmsen schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 20:54:
Ik ben hem aan het downloaden via MSDN. Daar staan ook product keys...
[ Voor 10% gewijzigd door TheVMaster op 31-05-2012 21:02 ]
Verwijderd
Op TechNet staat ie nu ook tussen de Subscriber Downloads 
https://technet.microsoft...e=10&PageIndex=0&FileId=0
https://technet.microsoft...e=10&PageIndex=0&FileId=0
[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2012 21:02 ]
Hij staat er wel tussen.
Bijna onderaan.
Bijna onderaan.
Ff zoeken op release preview en dan vindt je de goede welTheVMaster schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 21:00:
[...]
Ehh...dan heb jij een andere MSDN dan ik...want hier staat hij er nog nietNa een paar keer refresh staat hij er tussen
YEaah...
32-bit:
http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=251533
64-bit:
http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=251532
KEY: TK8TP-9JN6P-7X7WW-RFFTV-B7QPF
Iso's.
http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=251533
64-bit:
http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=251532
KEY: TK8TP-9JN6P-7X7WW-RFFTV-B7QPF
Iso's.
[ Voor 13% gewijzigd door MelvinB op 31-05-2012 21:09 ]
Downloading now
.
Voor mensen die willen upgraden vanuit een Consumer Preview; dit is niet mogelijk (zie FAQ). Windows zal wel je bestanden behouden in een Windows.old folder, maar je zult dus alle programma's e.d. opnieuw moeten installeren. Upgraden vanaf Windows 7 is wel mogelijk.
Voor mensen die willen upgraden vanuit een Consumer Preview; dit is niet mogelijk (zie FAQ). Windows zal wel je bestanden behouden in een Windows.old folder, maar je zult dus alle programma's e.d. opnieuw moeten installeren. Upgraden vanaf Windows 7 is wel mogelijk.
[ Voor 11% gewijzigd door RadiusK op 31-05-2012 21:24 ]
Ik doe een nieuwe install op mijn Iconia Tab W500.
Windows 7 USB/DVD download tool niet vergeten:
http://www.microsoftstore....Help_Win7_usbdvd_dwnTool
Deze pakt de Release Preview ook, want daar is die tool nu mee bezig.
Windows 7 USB/DVD download tool niet vergeten:
http://www.microsoftstore....Help_Win7_usbdvd_dwnTool
Deze pakt de Release Preview ook, want daar is die tool nu mee bezig.
Zohww...heb de TS ff voorzien van de linkjes naar de ISO's
Ik vermoed dat er wat verbindingsproblemen zijn, mijn eerste downloadpoging brak af op 2GB. Poging 2 nu.
Zo, nu de komende tijd hopen dat de optimalisatie voor W8 icm kinect er eentje wordt om te smullen dan kan ik mijn lol niet meer op vanaf de bank. Heerlijk lijkt me dat. Gewoon geen muis en tobo meer nodig voor de meest simpele dingen zoals een liedje, film of foto luisteren/aanzetten/bekijken.
Het worden mooie tijden
W8 kicks ass
sorry voor het enthousiastme
Het worden mooie tijden
sorry voor het enthousiastme
Het komt hier nu binnen op 5.5MB/s, dus dat lijkt goed te gaan. De Windows.MS.com pagina is traaaaaag ondertussen, dat wel...Aegir81 schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 21:33:
Ik vermoed dat er wat verbindingsproblemen zijn, mijn eerste downloadpoging brak af op 2GB. Poging 2 nu.
De snelheid was het probleem niet, de download hield er gewoon plots mee op.arnoud_h schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 21:39:
[...]
Het komt hier nu binnen op 5.5MB/s, dus dat lijkt goed te gaan. De Windows.MS.com pagina is traaaaaag ondertussen, dat wel...
Ik ben wel razend benieuwd of de ondersteuning voor draadloze adapters verbeterd is. Hoewel ik de wifi-verbinding wel aan de praat kreeg heeft ze nooit snel gewerkt. Hopelijk is er nu een betere ondersteuning.
[ Voor 3% gewijzigd door Aegir81 op 31-05-2012 21:43 ]
Op mijn Samsung Series 7 Slate PC werkte zowel 3G als WiFi na een cold boot prima, maar als ik 'm in slaap zette had vooral 3G vaak problemen om verbinding te maken. Ik hoop ook dat dat os opgelost...
Ik had zo snel op de ISO link geklikt (welke nu binnen is) dat ik 'm onbewust op mijn Mac Pro gedownload heb. Dus nu eerst weer naar mijn PC verplaatsen voordat we aan de slag kunnen
Ik had zo snel op de ISO link geklikt (welke nu binnen is) dat ik 'm onbewust op mijn Mac Pro gedownload heb. Dus nu eerst weer naar mijn PC verplaatsen voordat we aan de slag kunnen
[ Voor 32% gewijzigd door arnoud_h op 31-05-2012 21:51 ]
Weet niet of het in de CP ook al zo was, alleen als je in de verkenner een foto opent, wordt dit gedaan in de Metro-picture app. Vervolgens kun je niet met ctrl+scroll inzoomen

Doe je de x86 of x64 versie daarop?MelvinB schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 21:25:
Ik doe een nieuwe install op mijn Iconia Tab W500.
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Ik ben wel blij dat we nu weer van dat irritante betta visje af zijn.
En bijna alle drivers zijn ook al aanwezig zie ik, de STmicro accelerometer doet het ook out of the box, alleen 3G en de SM Bus Controller zijn er nog niet, die dan maar even weer installeren. Ging best soepel die erase & install. Wel leuk dat zelfs de Win7 desktop pattern mee gesynct wordt vanaf de vorige beta.
De W7 vensters zijn nog steeds half doorschijnend. Toch zo gelaten of gaat dat alsnog verdwijnen als de GM uitkomt?
En bijna alle drivers zijn ook al aanwezig zie ik, de STmicro accelerometer doet het ook out of the box, alleen 3G en de SM Bus Controller zijn er nog niet, die dan maar even weer installeren. Ging best soepel die erase & install. Wel leuk dat zelfs de Win7 desktop pattern mee gesynct wordt vanaf de vorige beta.
De W7 vensters zijn nog steeds half doorschijnend. Toch zo gelaten of gaat dat alsnog verdwijnen als de GM uitkomt?
[ Voor 13% gewijzigd door arnoud_h op 31-05-2012 22:30 ]
x86.
Heeft de beste driver-support.
Hij staat er inmiddels op. Nu de boel ff goed instellen.
Mail-app ziet er goed uit en de Store is nu sneller.
[ Voor 35% gewijzigd door MelvinB op 31-05-2012 22:31 ]
Ik vind het wel een stuk logischer nu de Server versie als naam het jaartal krijgt inplaats van het nummer 8.
Is pas in de RTM verdwenen.arnoud_h schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 22:29:
Is het nu eindelijk mogelijk om zelf je POP & IMAP servers in te stellen?MelvinB schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 22:30:
[...]
x86.
Heeft de beste driver-support.
Hij staat er inmiddels op. Nu de boel ff goed instellen.
Mail-app ziet er goed uit en de Store is nu sneller.
Bugger, nee.... Nog steeds alleen hotmail, google en exchange... Slapen ze daar ofzo?RevenNL schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 22:45:
[...]
Is het nu eindelijk mogelijk om zelf je POP & IMAP servers in te stellen?
Meer een vorm van wanbeleid...arnoud_h schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 22:47:
[...]
Bugger, nee.... Nog steeds alleen hotmail, google en exchange... Slapen ze daar ofzo?
Ook de nieuwe GUI zit nog niet in de RC. Toch leuk als firma's de status "RC" en "beta" niet serieus nemen...

Achja, dan kunnen we nu geen eventuele kritiek geven op de GUI. Die komt dan wel met de release lol.
Rotatie op mijn W500 is verbeterd. Gaat nu veel sneller en zonder dat het beeld eerst volledig zwart wordt.
Moest wel wederom de Win7-driver installeren.
Alleen de Weather-app laat geen info zien in de live tile. Andere apps wel. Zitten overigens wel een paar nieuwe apps in de Store.
Alleen de Weather-app laat geen info zien in de live tile. Andere apps wel. Zitten overigens wel een paar nieuwe apps in de Store.
Op mijn Samsung 700T1A hoefde ik de drivers voor de accerelometer deze keer niet te installeren (was bij de vorige versie nog wel nodig). Ze hebben er ook een animatie aan toegevoegd waar het scherm iets krimpt voor het gaat draaien (de draai zal wel door Apple gepatenteerd zijnMelvinB schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 22:59:
Rotatie op mijn W500 is verbeterd. Gaat nu veel sneller en zonder dat het beeld eerst volledig zwart wordt.
Hier ook geen weather live tile...
Die Flash-support in IE10 Metro is ook een aanfluiting.
Spele.nl doet het bijv. niet.
Spele.nl doet het bijv. niet.
offtopic:
Flash moet toch dood
Flash moet toch dood
Als dat ding op een geemuleerde USB port zit (en dat soort implementaties zie ik wel vaker met 3G/UMTS modules) dan hoop ik met je mee, maar vrees van niet.arnoud_h schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 21:50:
Op mijn Samsung Series 7 Slate PC werkte zowel 3G als WiFi na een cold boot prima, maar als ik 'm in slaap zette had vooral 3G vaak problemen om verbinding te maken. Ik hoop ook dat dat is opgelost
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Tot nu toe overleefd de Mobile Broadband verbinding het als ik de Slate in slaap zet. Wel jammer dat de Vodafone app die in de Store stond nu weer verdwenen is. Geen VF logo meeralt-92 schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 23:09:
offtopic:
Flash moet toch dood
[...]
Als dat ding op een geemuleerde USB port zit (en dat soort implementaties zie ik wel vaker met 3G/UMTS modules) dan hoop ik met je mee, maar vrees van niet.
Hoe zou ik kunnen zien of hij op een geemuleerde USB poort zou zitten? Het is een combo WiFi/3G PCIe card van Option/Broadcom.
Is Metro uit te zetten, en startmenu aan te zetten? Heb het over een registersleutel, 3rd-part apps daarvoor hoef ik niet.
Device strings uit devicemanager vissen
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Daar staat: "Location: on Globe Trotter MO67xx" (wat het type PCIe kaart is).Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 23:35:
Dubbelklik op het device in device manager, kijk wat er achter de location string staat.
Gelukkig staat Cut the Rope nog wel in de store, ben alleen al mijn scores kwijt
Iemand een suggestie welke virtual software ik het beste kan gebruiken om de nieuwe windows 8 uit te proberen?
Volgens mij is de Release Preview IS corrupt, heb nu mijn pc ermee verkloot.
Wat is er precies gebeurt dan, afgezien van "verkloot". Lijkt me sterk dat de Release Preview zelf corrupt is anders waren er wel meer mensen met problemen, maar misschien is jouw download niet goed binnengekomen.shadowman12 schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 00:43:
Volgens mij is de Release Preview IS corrupt, heb nu mijn pc ermee verkloot.
Oplossing is om hem opnieuw te downloaden en dan de SHA1 die je op deze pagina vind te vergelijken met die van de download. Dit kan ik overigens aan iedereen aanraden om te doen.
[ Voor 4% gewijzigd door Ramon op 01-06-2012 00:55 ]
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Bij mij stopte ie na de fase van het kopieren, daarna geprobeert de partitions te clearen, maar die heeft alles gecleared van mijn USB stick.Ramon schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 00:54:
[...]
Wat is er precies gebeurt dan, afgezien van "verkloot". Lijkt me sterk dat de Release Preview zelf corrupt is anders waren er wel meer mensen met problemen, maar misschien is jouw download niet goed binnengekomen.
Oplossing is om hem opnieuw te downloaden en dan de SHA1 die je op deze pagina vind te vergelijken met die van de download. Dit kan ik overigens aan iedereen aanraden om te doen.
Verwijderd
bij mij is ook de sm bus controller de enige zonder driver.arnoud_h schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 22:29:
hoe fix ik dit?
Voor iedereen die Media Center in WIndows 8 RP wilt hebben want deze wordt niet standard geinstalleerd moet je de volgende handelingen doen:
Windows Media Center is not preinstalled in Windows 8 Release Preview. If you want to use Windows Media Center, you need to add it by following these steps:
Swipe in from the right edge of the screen, and then tap Search.
(If you're using a mouse, point to the upper-right corner of the screen, and then click Search.)
Enter add features in the search box, and then tap or click Add features to Windows 8.
Tap or click I already have a product key.
Enter this product key: MBFBV-W3DP2-2MVKN-PJCQD-KKTF7 and then click Next.
Select the checkbox to accept the license terms and then click Add features.
Your PC will restart and Windows Media Center will now be on your PC and the tile will be pinned to the Start screen.
It's never easy.....
Verwijderd
Driver installeren lijkt me een prima oplossing....Verwijderd schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 04:44:
[...]
bij mij is ook de sm bus controller de enige zonder driver.
hoe fix ik dit?
En de driver die dit fixed is de Intel Chipset Driver.Verwijderd schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 06:47:
[...]
Driver installeren lijkt me een prima oplossing....
http://downloadcenter.int...ware+Installation+Utilityarnoud_h schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 06:47:
[...]
En de driver die dit fixed is de Intel Chipset Driver.
Win7 pakken? Deze heb ik onlangs geïnstalleerd in Win7 en was ditmaal alleen de SM Bus driver. Normaal in Vista 64 met '-OVERALL" pakte hij bijna tot alle systemdrivers. Vond dit al raar in Win7.
Win7 versie 9.3.0.1019: http://downloadcenter.int...ware+Installation+Utility
[ Voor 16% gewijzigd door XRayXI op 01-06-2012 07:04 ]
Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt
Eigenlijk nog 2 vragen over de nieuwe versie:
1) Tot wanneer is deze versie geldig?
2) Wie heeft de upgrade uitgevoerd (vanuit W7 of W8 CP) en hoe ging dat?
[ Voor 4% gewijzigd door Martinspire op 01-06-2012 08:34 ]
Installatie ging heel vlot, ik heb enkel het exact zelfde probleem als met de vorige preview: de wifi adapter werkt niet goed. Ik heb wel een verbinding maar de downloadsnelheid is zo'n 80-90% lager dan in Win7. De uploadsnelheid is wel ok.
Volgens mij begrijp je zelf de termen "RC" en "beta" niet goed.Asgaro schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 22:56:
[...]
Meer een vorm van wanbeleid...
Ook de nieuwe GUI zit nog niet in de RC. Toch leuk als firma's de status "RC" en "beta" niet serieus nemen...Kijk naar Google, die heeft jarenlang (!) Beta op zijn GMail geplakt waardoor niemand de term Beta nog serieus durft te nemen.
Achja, dan kunnen we nu geen eventuele kritiek geven op de GUI. Die komt dan wel met de release lol.
Bovendien is nu de Release Preview uit, niet een Release Candidate.
Ja en wat is een release preview dan, snap jij het wel? Want dat smaakje hadden we nog niet, dus uitleg gewenst.
De win7 versie werkte onder Win8CP nog wel perfect dusModest71 schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 07:03:
[...] Win7 pakken? Deze heb ik onlangs geïnstalleerd in Win7 en was ditmaal alleen de SM Bus driver. Normaal in Vista 64 met '-OVERALL" pakte hij bijna tot alle systemdrivers. Vond dit al raar in Win7.[...]
Ik raad ook iedereen met een ati kaart aan om de AMD win8 preview drivers te installeren. Dan heb je je oude vertrouwde control center weer terug.
[ Voor 16% gewijzigd door Caelorum op 01-06-2012 10:08 ]
Installatie verliep vlekkeloos.Martinspire schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 08:34:
1) ?
2) Ik, vanaf CP. Hij neemt helemaal niks mee, maar zet alles keurig netjes in een Windows.old map. Inloggen met je Microsoft Account (Live ID) als je dat prettig vindt, zorgt ervoor dat je weer vanouds bezig bent in W8.
Heerlijk
Volgens winver is deze versie geldig tm 16-1-2013
- NAC Breda -
Ik heb de G-Sensor_Bosch_1.0.0.5_W7x86 driver geïnstalleerd en rotatie werkt nog niet. Heb jij nog een extra driver geïnstalleerd?MelvinB schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 22:59:
Wel handig dat de NL spellingscontrole nu in vensters van Internet Explorer werkt.
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Naar mijn weten hebben ze gewoon "beta" vervangen door "consumer preview". En "RC" door "release preview".EgMaf schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 09:45:
[...]
Volgens mij begrijp je zelf de termen "RC" en "beta" niet goed.
Bovendien is nu de Release Preview uit, niet een Release Candidate.
Gewoon om eens hip te doen
Daarnaast wel een ongelukkige bewoording, want sommige zeggen "consumer preview" en andere "customer preview". Google maar is en je vindt veel hits voor beide bewoordingen.
Ik denk dat "RC" toch betekent dat een build feature complete is...
Heeft iemand Windows 8 release preview al getest met het eduroam netwerk? Op de HvA werkte de CP in ieder geval niet.
Hoezo moet ik uitleggen wat een Release Preview is? Ik ben Microsoft niet, en ik heb geen behoefte om de definitie op te zoeken (of uit te vinden). Het zal wel zoiets als een vooruitblik (preview) op de uiteindelijke (release) versie zijn.Sjah schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 09:53:
Ja en wat is een release preview dan, snap jij het wel? Want dat smaakje hadden we nog niet, dus uitleg gewenst.
Het is in ieder geval iets anders dan een Release Candidate, terwijl Asgaro dat verschil niet zag.
Toch is het de RC.:P
Microsoft is popie jopie namen aan het gebruiken.
Eerst Developer preview= moet je zien als Alpha.
dan Consumer preview = moet je zien als Beta.
dan nu de Release Preview= moet je zien als Release Candidate.
http://www.lolstatistics.com/signature/eu/20836683/309
Waarom zou je de developer preview niet gewoon kunnen zien als developer preview, de consumer preview niet gewoon als consumer preview en de release preview niet gewoon als release preview?
Aangezien in de uiteindelijke versie aero schijnt te vervallen kun je natuurlijk niet spreken van een release candidate. Ondanks functioneel compleet zal er voor de release nog het nodige veranderen.blamauci schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 11:39:
Toch is het de RC.:P
De eerste Developer preview lijkt mij ook geen alpha maar een beta 1, de consumer preview misschien een beta 2.
edit: of wat Ramon zegt
Ramon schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 11:40:
Waarom zou je de developer preview niet gewoon kunnen zien als developer preview, de consumer preview niet gewoon als consumer preview en de release preview niet gewoon als release preview?

Ik heb het bij de Consumer Preview ook niet werkend gekregen, toen ik terug ging en keek naar Windows 7 en die vergeleek met de instellingen die worden aangeschreven in de HR handleiding, zag ik dat er 1 instelling niet beschreven werd;Tripwire999 schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 11:15:
Heeft iemand Windows 8 release preview al getest met het eduroam netwerk? Op de HvA werkte de CP in ieder geval niet.
Bij 'Connect to these servers:' stond standaard 'radius.hro.nl' ingesteld. Dit zou eens heel goed kunnen betekenen dat het met die instelling wel werkt
Wil ik ook wel graag weten, Metro is leuk voor een tablet, maar op mijn laptop zit ik daar niet op te wachten.Sjah schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 23:32:
Is Metro uit te zetten, en startmenu aan te zetten? Heb het over een registersleutel, 3rd-part apps daarvoor hoef ik niet.
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Precies, vooral aangezien een alpha vaak pas de eerste versie is waarbij echt wordt getest (door in dit geval MS) en de beta vaak ook al feature complete is, maar gewoon nog buggy. De RC is in principe een beta waarvan ze denken dat die zodanig stable is dat ze het in de winkels kunnen leggen. De drie versies die ze nu hebben uitgebracht voldoen eigenlijk geen beta en geen RC. Wellicht een goed geteste alpha, omdat die niet feature complete hoeft te zijn.Ramon schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 11:40:
Anyways, het ligt er ook een beetje aan hoe je alpha, beta en RC definieerd. We weten bijv. allemaal wel dat google beta ziet als een "we kunnen alles veranderen zonder dat jullie het recht hebben hierover te zeuren"-versie.
Even de drivers installeren van je wifi adapter en je viola de snelheid is weer geheel terug.Aegir81 schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 09:21:
Installatie ging heel vlot, ik heb enkel het exact zelfde probleem als met de vorige preview: de wifi adapter werkt niet goed. Ik heb wel een verbinding maar de downloadsnelheid is zo'n 80-90% lager dan in Win7. De uploadsnelheid is wel ok.
It's never easy.....
ben net de release preview aan het installeren op een ASUS Eee Slate EP121
Ideaal om deze release op te testen. Ik hou jullie op de hoogte van mijn bevindingen.
Ideaal om deze release op te testen. Ik hou jullie op de hoogte van mijn bevindingen.
Op de HAN kreeg ik het ook niet werkzaam. Het scheelt dat ik vandaag me laatste collega alweer gehad heb. Toch vandaag even mailtje sturen naar de ICT.Tripwire999 schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 11:15:
1) AbuhMartinspire schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 08:34:
2)

Hoe switch ik de default account in mail? Ik wil niet mailen met hotmail, maar met GMail
Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8
Ik heb upgrade vanaf W7 gedaan, geen problemen.Snake schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 13:52:
[...]
1) Abuh
2) [afbeelding] 'nuff said
Hoe switch ik de default account in mail? Ik wil niet mailen met hotmail, maar met GMail
RE: mail, switchen naar local account?
Ik heb overigens wel problemen met het installeren van apps uit de store nu.
Ja ik dus ook niet op de HvA schijnt misschien een instelling te zijn die ze bij de netwerk beheerders moeten omzetten ofzo. Ze konden mij overigens wel vertellen dat als windows 8 officieel uitkomt het allemaal wel werkt.Jefrim schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 13:36:
[...]
Op de HAN kreeg ik het ook niet werkzaam. Het scheelt dat ik vandaag me laatste collega alweer gehad heb. Toch vandaag even mailtje sturen naar de ICT.
I don't want thatMunkleSon schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 14:17:
[...]
Ik heb upgrade vanaf W7 gedaan, geen problemen.
RE: mail, switchen naar local account?
Ik heb overigens wel problemen met het installeren van apps uit de store nu.
Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8
Als het nu nog niet gemeld/gevonden is zal het er niet inzitten, helaas.
Mee eens, maar ik denk dat oudjes die de pc nog te moeilijk vinden, dit systeem wel 'ns erg kunnen waarderen, en dan is het een doorslaand in de ogen van Ms lijkt mij.Metro is leuk voor een tablet, maar op mijn laptop zit ik daar niet op te wachten.
Wie weet zitten we in 2018 nog op W7 en zijn we oldskool.
Ik denk eigenlijk dat oudjes er juist het meeste moeite gaan hebben. Deze mensen hebben vaak een truukje geleerd wat ze gewoon elke keer herhalen omdat het werkt, maar geen idee hebben wat ze werkelijk doen, net zoals honden. Van jonge mensen en tweakers verwacht ik dat ze wel weten wat ze doen en zich niet laten tegenhouden door een verwijderd knopje.Sjah schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 15:50:
[...]
Als het nu nog niet gemeld/gevonden is zal het er niet inzitten, helaas.
[...]
Mee eens, maar ik denk dat oudjes die de pc nog te moeilijk vinden, dit systeem wel 'ns erg kunnen waarderen, en dan is het een doorslaand in de ogen van Ms lijkt mij.
Wie weet zitten we in 2018 nog op W7 en zijn we oldskool.

Ik heb W8 over mijn W7 geplaatst. Maar nu merk ik dat ik geen recovery meer kan uitvoeren vanaf mijn partitie. In het BIOS wordt de partitie gewoon niet vermeld en wanneer ik via verkenner ga meldt hij dat de partitie niet compatibel is met de versie van Windows die ik gebruik.
Kan dit opgelost worden?
Kan dit opgelost worden?
Gebruik hem nu een paar uur en het bevalt me prima. Wel vind ik de metro interface echt totaal overbodig, ik snap dat het voor tablets leuk is maar voor op een desktop/laptop is het echt compleet overbodig. Ook de apps die er standaard op staan zoals het weer, nieuws etc. wat heb je er aan?? Het is toch 100x makkelijker om naar www.weer.nl of nu.nl te gaan..
Overigens heb ik 'm op mijn netbook geïnstalleerd en dat leverde een aantal problemen op. Weet niet of het al is gepost (niet gevonden) maar misschien handig voor mensen die ook een netbook gebruiken met een wat oudere CPU:
Ik heb via een Iso de installatie gestart en via de .exe die je kunt downloaden vanaf de Microsoft website. Beide gaven aan dat mijn CPU niet aan de eisen voldeed (eisen zijn 1Ghz ik heb 1,6) dus daar was niet tevreden mee. Even op google gezocht kwam ik erachter dat bepaalde CPU functies niet aan stonden in het bios of simpelweg niet kunnen bij mijn CPU. Daarom een bootable USB stick gemaakt en jawel toen kon ik gewoon de installatie starten en werd Windows 8 vlekkeloos geinstalleerd.
Volgende probleem was de resolutie.
Die was op mijn netbook max. 1024x600. Daardoor kon ik geen enkele app openen en alleen de desktop gebruiken omdat ze minimaal 1024x768 nodig hebben. Even op Google gezocht en dat is via regedit op te lossen. http://liliputing.com/201...-on-an-older-netbook.html
Wel is het allemaal iets minder scherp daardoor.
Overigens heb ik 'm op mijn netbook geïnstalleerd en dat leverde een aantal problemen op. Weet niet of het al is gepost (niet gevonden) maar misschien handig voor mensen die ook een netbook gebruiken met een wat oudere CPU:
Ik heb via een Iso de installatie gestart en via de .exe die je kunt downloaden vanaf de Microsoft website. Beide gaven aan dat mijn CPU niet aan de eisen voldeed (eisen zijn 1Ghz ik heb 1,6) dus daar was niet tevreden mee. Even op google gezocht kwam ik erachter dat bepaalde CPU functies niet aan stonden in het bios of simpelweg niet kunnen bij mijn CPU. Daarom een bootable USB stick gemaakt en jawel toen kon ik gewoon de installatie starten en werd Windows 8 vlekkeloos geinstalleerd.
Volgende probleem was de resolutie.
Wel is het allemaal iets minder scherp daardoor.
Dat had ik ook. Heb een I5 2500k dus vond het wat vreemd. Bij mij was de oplossing om de optie "no-execute bit" (NX bit) in te schakelen in de bios (UEFI bij mij). Neem aan dat jij dat ook hebt gedaan?P-aul schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 18:45:
[...] Ik heb via een Iso de installatie gestart en via de .exe die je kunt downloaden vanaf de Microsoft website. Beide gaven aan dat mijn CPU niet aan de eisen voldeed (eisen zijn 1Ghz ik heb 1,6) dus daar was niet tevreden mee. Even op google gezocht kwam ik erachter dat bepaalde CPU functies niet aan stonden in het bios of simpelweg niet kunnen bij mijn CPU. Daarom een bootable USB stick gemaakt en jawel toen kon ik gewoon de installatie starten en werd Windows 8 vlekkeloos geinstalleerd. [...]
Heb je toevallig ook een EFI bios? Dat zou iig kunnen verklaren waarom die met een usb stick wel doet en zonder niet. In het laatste geval heb je dan waarschijnlijk niet een UEFI install gedaan. Dat zal wat impact hebben, maar wat precies zou ik zo niet weten.
[ Voor 3% gewijzigd door Caelorum op 01-06-2012 19:04 ]
Is dat zo? Het is een kwestie van tijd voordat je niet beter weet. ipv nu lasting bij weeronline mijn regio te selecteren krijg ik van bing netjes het weer in mijn region voorgeschoteld. De people app is imho net zoiets als tweetdeck alleen dan klinischer en gewoon zeer functioneel. De mail app, live, gmail en exchange in een programma netjes opgedeeld door ms. Hup accountje intikken en gaan.P-aul schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 18:45:
Ook de apps die er standaard op staan zoals het weer, nieuws etc. wat heb je er aan?? Het is toch 100x makkelijker om naar www.weer.nl of nu.nl te gaan..
De photo's app, als fotograaf directe integratie met flickr!
Zodra je dat allemaal gekoppeld hebt, ben ik benieuwd of je de traditionele website nog verkiest boven een app. Is gewoon een mindset en als je al gewend bent aan je smartphone, je tablet dan volgt de computer vanzelf!
even iets anders, ik heb een Logitech g15 en krijg het lcd niet meer aan de praat omdat de Logitech drivers het os niet ondersteunen (kunnen geen w7 vinden) iemand suggesties hoe ik dat opgelost krijg? fixed, setup uitvoeren met WXP SP3 compatibility mode
en mijn windows 8 freeze't om de haverklap
i5 2500K
Sapphire HD6950 2 Gb
16 Gb DDR3
Crucial m4 128 Gb ssd
Asrock Z68 Extreme 4 Gen3
[ Voor 7% gewijzigd door loewie1984 op 01-06-2012 19:56 ]
Dit is een interessant artikel als je Windows Media Center wil toevoegen aan Windows 8 Release Preview: http://nl.hardware.info/r...-center-toe-aan-windows-8.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Klopt, maar het mooie is dat mijn CPU dat helemaal niet ondersteund. Heb de laatste Bios versie en de functie staat er simpelweg niet in. Toen heb ik geprobeerd om via USB te installeren en dat lukte wel.Caelorum schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 19:02:
[...]
Dat had ik ook. Heb een I5 2500k dus vond het wat vreemd. Bij mij was de oplossing om de optie "no-execute bit" (NX bit) in te schakelen in de bios (UEFI bij mij). Neem aan dat jij dat ook hebt gedaan?
Heb je toevallig ook een EFI bios? Dat zou iig kunnen verklaren waarom die met een usb stick wel doet en zonder niet. In het laatste geval heb je dan waarschijnlijk niet een UEFI install gedaan. Dat zal wat impact hebben, maar wat precies zou ik zo niet weten.
Ja, ik vermoed(de) dat dat te maken heeft met wel of geen UEFI, daarom wilde (en wil) ik graag weten of je mobo een 'ouderwets' BIOS heeft of UEFI.P-aul schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 20:01:
[...] Klopt, maar het mooie is dat mijn CPU dat helemaal niet ondersteund. Heb de laatste Bios versie en de functie staat er simpelweg niet in. Toen heb ik geprobeerd om via USB te installeren en dat lukte wel.
Komt bekend voor. Dat deed die van mij gisteren ook (de CP), deze install van de preview dan weer niet. Heb overigens een i5 2500K en een P67 Extreme4loewie1984 schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 19:46:
[...]en mijn windows 8 freeze't om de haverklap![]()
i5 2500K [...] Asrock Z68 Extreme 4 Gen3
-----
Overigens kon ik gisteren dus niet inloggen met mijn Nederlands live account in de music, video of xbox live app. Wat erg vreemd is aangezien video en xbox live het wel gewoon doen op mijn telefoon (wp7) en xbox360. Vandaag kon het ook nog niet, tot ik het een paar minuten geleden weer probeerde. Blijkbaar is er toch nog ergens iets verandert.
Movies Marketplace doet het nu ook weer gewoon. Nu nog maar hopen dat MS dit keer het wel belangrijk vind een Music Marketplace te maken. Op WP7 zijn door het gebrek aan een Nederlandse Music Marketplace behoorlijk wat features uitgeschakeld.
Ook hoop ik dat je binnenkort dan ook overal met PayPal kan betalen en niet alleen in de Windows store.
[ Voor 29% gewijzigd door Caelorum op 01-06-2012 20:29 ]
Ja, nu vond ik dit: http://answers.downloadat...-few-minutes-of-idle.html en dat lijkt te helpenCaelorum schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 20:22:
[...]
Ja, ik vermoed(de) dat dat te maken heeft met wel of geen UEFI, daarom wilde (en wil) ik graag weten of je mobo een 'ouderwets' BIOS heeft of UEFI.
[...]
Komt bekend voor. Dat deed die van mij gisteren ook (de CP), deze install van de preview dan weer niet. Heb overigens een i5 2500K en een P67 Extreme4
The procedure:
* Copy the contents of \Windows\Minidump to another (temporary) location somewhere on your machine.
* Zip up the copy.
* Attach the ZIP archive to your post using the "paperclip" (file attachments) button.
*If the files are too large please upload them to a file sharing service like "Rapidshare" and put a link to them in your reply.
To ensure minidumps are enabled:
* Go to Start, in the Search Box type: sysdm.cpl, press Enter.
* Under the Advanced tab, click on the Startup and Recovery Settings... button.
* Ensure that Automatically restart is unchecked.
* Under the Write Debugging Information header select Small memory dump (256 kB) in the dropdown box (the 256kb varies).
* Ensure that the Small Dump Directory is listed as %systemroot%\Minidump.
* OK your way out.
* Reboot if changes have been made.
Je kan natuurlijk gewoon alle Metro apps verwijderen en het start screen gewoon als launcher voor je desktop apps gebruiken. Je hoeft Metro-apps niet te gebruiken.P-aul schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 18:45:
Gebruik hem nu een paar uur en het bevalt me prima. Wel vind ik de metro interface echt totaal overbodig, ik snap dat het voor tablets leuk is maar voor op een desktop/laptop is het echt compleet overbodig. Ook de apps die er standaard op staan zoals het weer, nieuws etc. wat heb je er aan?? Het is toch 100x makkelijker om naar www.weer.nl of nu.nl te gaan..
Ik heb hier hetzelfde probleem, ondanks dat de CP wel vlekkeloos liep, probleem hier is dat het beeld bevriest, maar dat de muis nog kan bewegen, ik verwacht een driver issue, maar de event-viewer is maagdelijk schoon van errors.<knip>...
en mijn windows 8 freeze't om de haverklap![]()
Dus als je iets weet hoor ik het graag.
If it is broken, fix it. If it ain't broken, make it better!
Toevallig een laptop met NVidia & Intel grafische chips?
Een Intel HD Graphics.EgMaf schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 20:58:
Toevallig een laptop met NVidia & Intel grafische chips?
/edit:Het lijkt voornamelijk voor te komen bij het gebruik van Chrome
[ Voor 26% gewijzigd door BlackBurn op 01-06-2012 21:05 ]
Heb ik net gepost na mijn post, > loewie1984 in "[Windows 8] Ervaringen & discussies - Deel 2". Je moet de minidump aanpassen bij recovery settings. En meld je bevindingen eens binnen het uur, bij mij heeft het direct geholpen.
[ Voor 12% gewijzigd door loewie1984 op 01-06-2012 21:09 ]
Die post had ik gezien, maar dacht dat, die bedoeld was om een minidump te maken als het mis ging :-Ploewie1984 schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 21:05:
[...]
Heb ik net gepost na mijn post, > loewie1984 in "[Windows 8] Ervaringen & discussies - Deel 2". Je moet de minidump aanpassen bij recovery settings. En meld je bevindingen eens binnen het uur, bij mij heeft het direct geholpen.
Heb de aanpassing gedaan en tot nu toe loopt het overigens wel.
Ja, heel gek. Dat dacht ik ook nl. maar na het wijzigen van de setting heb ik tot op heden geen problemen meer ervaren (na 1,5 uur nu, gemiddeld staat de computer het hele weekend aan. Als ie dat overleeft geloof ik het welBlackBurn schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 21:10:
[...]
Die post had ik gezien, maar dacht dat, die bedoeld was om een minidump te maken als het mis ging :-P
Heb de aanpassing gedaan en tot nu toe loopt het overigens wel.
Zwijg er mij van... Mijn vader is wel een manager bij Siemens en zit dagelijks lang aan zijn PC. Maar toch doet hij nog zaken zoals dubbelklikken op een internetlink! Dan beginnen mijn tenen echt te krommen hé, en ik kan het hem niet afleren.Sjah schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 16:39:
Heb het dan ook over de mensen die nog steeds de computer niet omarmd hebben, zijn er genoeg.
Eerlijk gezegd zou iedereen in een bedrijf een cursus Leer Deftig Werken Met Computer moeten krijgen.
Om nu overdreven de lijn door te trekken: niemand krijgt toch een auto zonder eerst een rijexamen af te leggen? Hoewel foutief gebruik van een computer geen even drastisch gevolgen kan hebben, zou het toch al véél problemen en frustraties de wereld uit helpen
Maar dat terzijde
Het valt mij erg op dat Windows Phone gebruikers over het algemeen redelijk positief zijn over Metro terwijl vrijwel alle andere mensen voornamelijk haten op die touch interface. Het klopt denk ik inderdaad dat het een mindset is. Ik snap alle ophef rondom metro nog steeds niet, Windows 8 is ontwikkeld voor de komende generatie devices en op een nieuwe ultrabook met speciaal touchpad zal ook metro prima te bedienen zijn.loewie1984 schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 19:46:
[...]
Is dat zo? Het is een kwestie van tijd voordat je niet beter weet. ipv nu lasting bij weeronline mijn regio te selecteren krijg ik van bing netjes het weer in mijn region voorgeschoteld. De people app is imho net zoiets als tweetdeck alleen dan klinischer en gewoon zeer functioneel. De mail app, live, gmail en exchange in een programma netjes opgedeeld door ms. Hup accountje intikken en gaan.
De photo's app, als fotograaf directe integratie met flickr!
Zodra je dat allemaal gekoppeld hebt, ben ik benieuwd of je de traditionele website nog verkiest boven een app. Is gewoon een mindset en als je al gewend bent aan je smartphone, je tablet dan volgt de computer vanzelf!
Wat ik nog steeds niet snap is dat mensen zich massaal druk maken over de volgende zaken:
- Het niet kunnen uitzetten van Metro "Windows 8 is bij voorbaat al een flop want metro kan niet uit en zakelijke gebruikers gaan echt niet met metro werken". Ik kan hier hele verhalen gaan schijven over scenario's waarin bedrijven baat hebben bij Windows 8 zoals het OS nu is maar ik heb er gewoon geen zin in. De tijd zal het leren, in mijn ogen zijn er echter genoeg voordelen om straks binnen een bedrijf mobile devices te voorzien van Windows 8.
- Bediening van metro op een niet touch apparaat "Metro is onhandig en totaal niet werkbaar" Dit zijn in mijn ogen gewoon luie mensen, als je even moeite steekt in t begrijpen van de interface en de shortcuts dan is metro prima te besturen met toetsenbord en muis. Als je echt niet aan metro kan wennen, je kan met 1 klik op de desktop tile terug naar de oude vertrouwde desktop. Zelf had ik de gewoonte om alles met het start menu te doen, standaard programma's stonden meteen klaar en alle andere applicaties of bestanden kon ik snel bereiken via het zoek vak. Binnen metro kan dit nog steeds, dus wat is nou echt het probleem?
Sinds ik Windows 8 gebruik maak ik ook eindelijk echt gebruik van de kracht van de Windows 7/8 taakbalk, de jump lists met pinned items kunnen voor mij prima een desktop vol icoontjes vervangen.
- ontbreken van media center, dvd & blu-ray support Al jaren zeurt men dat Windows te groot is en teveel onboard meuk heeft. Nu gaat microsoft eindelijk weer meer optionele functies bieden, is het weer niet goed. Nu ontbreekt er ineens zogenaamde essentiele functionaliteit? De DVD functionaliteit van Media Player heb ik werkelijk nooit gebruikt en media center gebruik ik op mijn desktop ook niet. Dat ik media center voor een HTPC appart moet aanschaffen ervaar ik niet als een probleem mits de aanschafprijs van een standaard Windows 8 versie niet te hoog ligt.
Ik vraag me telkens af of de zeurende mensen complete angst hebben voor verandering
Wat is er eigenlijk mis met Windows 7 als alternatief? Als je geen touchscreen hebt en niet kan wennen aan metro dan is Windows 7 toch een prima alternatief? In mijn ogen heb je wel degelijk een keuze tussen metro en puur aero, wil je puur aero gebruik dan Windows 7, heb je geen probleem met een beetje verandering en vooruitgang gebruik dan Windows 8. Windows 8 heeft een aantal zeer mooie features zoals client hyper-
[ Voor 4% gewijzigd door dutch_warrior op 01-06-2012 21:57 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Lees voor meer informative over standaard issues en vragen ook de Topicstart. Hier vind je ook de links naar de officiele Microsoft ISO's van de Release Preview en de product key.
Het is NIET nodig om te melden dat er weer een nieuwe RTM build te downloaden is....ook downloadlinks/locaties zijn NIET nodig! Daarnaast is het natuurlijk ook niet nodig om uit te leggen hoe je de (illegaal verkregen) RTM kunt activeren! Twijfel? Vraag het eerst even in een DM :-)
Updates voor de TS? Stuur TheVMaster een DM!
Lees voor meer informative over standaard issues en vragen ook de Topicstart. Hier vind je ook de links naar de officiele Microsoft ISO's van de Release Preview en de product key.
Het is NIET nodig om te melden dat er weer een nieuwe RTM build te downloaden is....ook downloadlinks/locaties zijn NIET nodig! Daarnaast is het natuurlijk ook niet nodig om uit te leggen hoe je de (illegaal verkregen) RTM kunt activeren! Twijfel? Vraag het eerst even in een DM :-)
Updates voor de TS? Stuur TheVMaster een DM!