Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Amen!
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Hehe dat heb je snel gelezen dan
Tja ik moest even mijn frustratie over de starheid van sommige mensen van me afschrijven.
Take that as a complimentdutch_warrior schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 21:44:
[...]
Het valt mij erg op dat Windows Phone gebruikers over het algemeen redelijk positief zijn over Metro-=...
Alle mensen die blaten over W8 en dat ze er maar niet aan kunnen wennen zijn idd bang voor verandering. Het is niet meer dan normal dat die mindset die schijnbaar iedereen lijkt te begrijpen op telefoons (er bestaan niets anders meer dan apps) die vervolgens de tablet revolutie hebben ontketend (met dank aan apple dat moet gewoon gezegd worden) en nu zelfs de oudere generatie dat ook lijken te snappen is een hybride pc/tablet platform gewoon de logische volgende stap imho.
Ik zie het gewoon gebeuren over een jaar heb je voor alles een W8 app, zoals facebook, youtube, noem maar op. Dan de integratie met Kinect. er staan al filmpjes op youtube hoe men door een foto collectie in W8 scroll met behulp van Kinect. Straks heb je WP8, W8 tablet, W8 computer en de nieuwe xbox en krijg je een seamless ervaring gepresenteerd van al deze devices en daar zit volgens mij ook de kracht in. Bijna een 3A (anywhere, anytime, any device) in je woonkamer/leefomgeving met herkenbare en uniforme vormgeving.
en als ik zo'n artikeltje lees: http://www.nrc.nl/tech/20...g-ik-mijn-computer-terug/ wil ik die auteur gewoon rechtuit in zijn gezicht uitlachen. Ze plaatsen het allemaal alsof Microsoft ze iets wil flikken, alsof Microsoft de controle over de desktop wil handhaven. Als iedereen zo goed met zijn pc om kon gaan (jaarlijks klus ik nog wat bij, gemiddeld 2 restages per klant per jaar) dan hadden ze de boel wel zo gelaten. En nu wordt alles simpeler, zit overal een gedachte achter en gaan mensen steigeren... de wereld op zijn kop! Zijn vast allemaal it-experts die huis-tuin en keuken gebruikers!
[ Voor 18% gewijzigd door loewie1984 op 01-06-2012 21:59 ]
Is vast wel lekker hè, jezelf allemaal veren in je reet steken vanwege je eigen progressieve geweldigheid en de rest wegzetten als vastgeroeste kneuzen....

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Dat zullen niet mijn woorden zijn, maar het is wel tekenend dat op het moment dat er een grote verandering is, denk aan Windows 95, Windows XP en Windows Vista/7, dat er elke keer hetzelfde verhaal klinkt. Ook door de personen die nu zweren bij Windows 7... Het is gewoon steeds hetzelfde gezever dat na enkele maanden weer vergeten is.Help!!!! schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 22:00:
^^
Is vast wel lekker hè, jezelf allemaal veren in je reet steken vanwege je eigen progressieve geweldigheid en de rest wegzetten als vastgeroeste kneuzen....![]()
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Wikipedia: Pseudologia phantasticaHelp!!!! schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 22:00:
^^
Is vast wel lekker hè, jezelf allemaal veren in je reet steken vanwege je eigen progressieve geweldigheid en de rest wegzetten als vastgeroeste kneuzen....![]()
- Het is gewoon niet gemaakt voor muis + toetsenbord, maar voor touchscreen. Als je bijvoorbeeld een image opent, kun je niet inzoomen door ctrl+scroll te gebruiken, maar moet je op het +'je en -'je klikken. Ik denk dat het met multitouch wel goed werkt.
- MS is gewoon niet consistent: Je kan op twee plaatsen nieuwe gebruikers aanmaken: in het control panel en in PC Settings (Metro). Voor sommige dingen die je in het account wilt aanpassen moet je in het control panel zijn, terwijl sommige dingen alleen in PC settings gedaan kan worden.
- Er is gewoon geen goede reden voor een lockscreen op de desktop.
- Je moet extra stappen nemen om je PC uit te zetten.
- Hoewel dit gewoon smaak en verder onbelangrijk is: Ik vind het login-scherm gewoon heel erg lelijk vergeleken met het Windows 7 login scherm.
- Metro-apps lopen bij mij trager dan normale programma's. Outlook start bij mij sneller op dan de mail-app (SSD)
- Als je een Metro-App wilt de-installeren, kan dit alleen via de Metro-interface. Programma's de-installeren kan alleen via de desktop. Bij dit soort dingen krijg je het gevoel alsof je 2 OS'en door elkaar draait.
- Met Metro ben je lang niet zo productief als op de desktop. Je kan eigenlijk maar met 1 app tegelijk werken. Ik weet dat je kunt snappen, alleen zijn apps gewoon onbruikbaar als ze 1/3 van het scherm innemen i.p.v. 1/2
Hoezo dat gezeur gaat toch nergens over? Bevalt metro je niet dan kun je gewoon Windows 7 blijven gebruiken. Ik erger me gewoon aan allerlei onzin filmpjes op youtube over waarom Windows 8 totaal onbruikbaar zou zijn. En het punt van Loewie klopt wel degelijk, veel zelf uitgeroepen "Windows/computer Experts" schieten helemaal in de stress en doen alsof de introductie van Metro het einde van de wereld betekend. Al die onzin is nergens voor nodig het is gewoon Vista al over again. Vista was geen supergoed OS maar de kritiek is destijds zwaar overdreven en datzelfde lijkt nu weer te gebeuren.Help!!!! schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 22:00:
^^
Ik moet je op een aantal punten inderdaad gelijk geven. Waar je wel rekening mee moet houden is dat de overduidelijke splitsing tussen sommige zaken een bewuste keuze is geweest. Neem het aanmaken van een gebruiker: Je hebt een expert methode via control panel/ computer mangement mmc en je hebt de standaard methode via metro. Deze scheiding is er zodat de gewone tablet gebruiker ook extra users kan aanmaken maar niet meteen in de stress hoeft te schieten van allerlei extra opties of onbekende vensters.X_lawl_X schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 22:06:
Ik moet zeggen dat ik niet echt tevreden ben met metro op de desktop:
Wat betreft het trager werken van metro apps, daar heb ik geen last van mijn mail app is sneller gebruiksklaar dan outlook en ik werk ook vanaf een SSD. Ik moet wel toegeven dat de metro apps wel iets sneller zouden kunnen, soms gaat er overdreven veel tijd verloren aan allerlei fancy effecten zoals een fade-in en fade-out. Op Windows Phone is het me ook al opgevallen dat alles vooral supersnel lijkt te gaan maar in de praktijk werken de meeste zaken marginaal sneller dan op een toestel met een ander OS.
Positief is dan weer dat mijn Metro app's tot nu toe nog net zo vlot werken als toen ik de laptop net had geinstalleerd, meestal is mijn outlook na een maand al een stuk trager omdat de pst files alweer hard groeien.
Over de productiviteit, wij tweakers weten meestal wel waar we mee bezig zijn op de pc maar sommige mensen raken het overzicht gewoon snel kwijt. Mijn moeder zou bijvoorbeeld in metro net zo productief zijn als op de normale desktop want ze werkt in 1 app tegelijkertijd en als er teveel dingen zichtbaar zijn schiet ze al in de stress. Maar wij tweakers horen ons dan ook bewust te zijn van het feit dat je binnen windows 8 op verschillende manieren kan werken. De splitsing tussen metro en de desktop is een grote zwakte van het OS maar ook meteen een grote kracht.
@hieronder
Inderdaad, een hoop gedoe om 1 kleine actie. Ik kijk meestal even in mijn mail app, en ik snap de messenger app vaak aan de rand van het scherm daarna ga ik door naar de desktop om mijn andere programma's te gebruiken. Metro is op de desktop geen voordeel, maar ik kan prima leven met metro als dat nodig is om client hyper-v te kunnen gebruiken
[ Voor 24% gewijzigd door dutch_warrior op 01-06-2012 22:30 ]
Het is simpel, vind je Metro niet leuk, dan gebruik je het niet. Zo simpel dat ik me afvraag waarom mensen zich dit niet bedenken. Je PC afsluiten gaat via Settings charm > Power > Shutdown, dat vind ik hardly extra stappen.... Het is vrij logisch dat je Metro apps deinstalleert via Metro en niet via de desktop. want Metro apps leven in de Metro-interface, dat voelt dan misschien als 2 OS'en maar so be it. Natuurlijk ben je niet zo productief in Metro als in de desktop. Wie heeft je verteld dat het doel van Metro was om productief te zijn? Voor productiviteit ga je de desktop in. Wil je consumeren (op een tablet), dan ga je in Metro... zo simpel is het.X_lawl_X schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 22:06:
Ik moet zeggen dat ik niet echt tevreden ben met metro op de desktop:Die live Tiles zijn dan wel weer handig.
- Het is gewoon niet gemaakt voor muis + toetsenbord, maar voor touchscreen. Als je bijvoorbeeld een image opent, kun je niet inzoomen door ctrl+scroll te gebruiken, maar moet je op het +'je en -'je klikken. Ik denk dat het met multitouch wel goed werkt.
- MS is gewoon niet consistent: Je kan op twee plaatsen nieuwe gebruikers aanmaken: in het control panel en in PC Settings (Metro). Voor sommige dingen die je in het account wilt aanpassen moet je in het control panel zijn, terwijl sommige dingen alleen in PC settings gedaan kan worden.
- Er is gewoon geen goede reden voor een lockscreen op de desktop.
- Je moet extra stappen nemen om je PC uit te zetten.
- Hoewel dit gewoon smaak en verder onbelangrijk is: Ik vind het login-scherm gewoon heel erg lelijk vergeleken met het Windows 7 login scherm.
- Metro-apps lopen bij mij trager dan normale programma's. Outlook start bij mij sneller op dan de mail-app (SSD)
- Als je een Metro-App wilt de-installeren, kan dit alleen via de Metro-interface. Programma's de-installeren kan alleen via de desktop. Bij dit soort dingen krijg je het gevoel alsof je 2 OS'en door elkaar draait.
- Met Metro ben je lang niet zo productief als op de desktop. Je kan eigenlijk maar met 1 app tegelijk werken. Ik weet dat je kunt snappen, alleen zijn apps gewoon onbruikbaar als ze 1/3 van het scherm innemen i.p.v. 1/2
Als ik 's ochtends mijn PC opstart, is het eerste wat ik doe op de desktop tile klikken om mijn desktop te starten en dan start ik daarna mijn applicaties ( Firefox, Sublime Text, etc) vanaf de task bar, wat ik al deed sinds Windows 7, enige verschil is dus de klik op de desktop tile, ik snap niet dat mensen over zoiets zo moeilijk doen.
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
edit:
Yeah, kan nu ook Hyper-V vanuit Windows 8 op mijn laptop draaien (heb een nieuwe gekocht)
[ Voor 18% gewijzigd door Turdie op 01-06-2012 22:56 ]
Ja, alleen om sommige dingen kun je gewoon niet omheen. Het lock screen moet gewoon optioneel worden. Het afsluiten is ook gewoon standaard meer acties.Ramon schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 22:21:
[...]
Het is simpel, vind je Metro niet leuk, dan gebruik je het niet. Zo simpel dat ik me afvraag waarom mensen zich dit niet bedenken. Je PC afsluiten gaat via Settings charm > Power > Shutdown, dat vind ik hardly extra stappen.... Het is vrij logisch dat je Metro apps deinstalleert via Metro en niet via de desktop. want Metro apps leven in de Metro-interface, dat voelt dan misschien als 2 OS'en maar so be it. Natuurlijk ben je niet zo productief in Metro als in de desktop. Wie heeft je verteld dat het doel van Metro was om productief te zijn? Voor productiviteit ga je de desktop in. Wil je consumeren (op een tablet), dan ga je in Metro... zo simpel is het.
Als ik 's ochtends mijn PC opstart, is het eerste wat ik doe op de desktop tile klikken om mijn desktop te starten en dan start ik daarna mijn applicaties ( Firefox, Sublime Text, etc) vanaf de task bar, wat ik al deed sinds Windows 7, enige verschil is dus de klik op de desktop tile, ik snap niet dat mensen over zoiets zo moeilijk doen.
W7:
- Start
- Afsluiten
- Muis naar rechterbovenhoek
- Settings charm
- Power button
- Afsluiten
Ja leuk, maar hoe vaak sluit je je computer tegenwoordig nog af?X_lawl_X schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 22:52:
[...]
Ja, alleen om sommige dingen kun je gewoon niet omheen. Het lock screen moet gewoon optioneel worden. Het afsluiten is ook gewoon standaard meer acties.
W7:W8
- Start
- Afsluiten
Ik weet dat je eenvoudig een shortcut zou kunnen maken, alleen dat voelt eigenlijk een beetje als een workaround aan.
- Muis naar rechterbovenhoek
- Settings charm
- Power button
- Afsluiten
Laptops klap je dicht, en PC's lock je (Win-L) en vallen daarna vanzelf in slaap. Of je gebruikt de hardware key (ook op tablets)
Ik doe nog wel eens een herstart (als ik weer eens een process heb opgehangen
[ Voor 2% gewijzigd door EgMaf op 01-06-2012 22:59 . Reden: hardware key/tablet toegevoegd ]
Het probleem zit hem eigenlijk in de fan's van mijn PC. Die maken *net* iets te veel herrie, waardoor ik zelf niet in slaap kan vallen als ik hem niet uitzet.EgMaf schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 22:57:
[...]
Ja leuk, maar hoe vaak sluit je je computer tegenwoordig nog af?
Laptops klap je dicht, en PC's lock je (Win-L) en vallen daarna vanzelf in slaap.
Ik doe nog wel eens een herstart (als ik weer eens een process heb opgehangen), maar afsluiten? Eigenlijk nooit...
Het lock screen is gewoon smaak, ik vind het zelf wel om een full screen afbeelding te zien.X_lawl_X schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 22:52:
[...]
Ja, alleen om sommige dingen kun je gewoon niet omheen. Het lock screen moet gewoon optioneel worden. Het afsluiten is ook gewoon standaard meer acties.
Ik weet dat je eenvoudig een shortcut zou kunnen maken, alleen dat voelt eigenlijk een beetje als een workaround aan.
Voor een reboot doe ik meestal Windows + R en dan "shutdown -r -t 0" intypen. Echt afsluiten doe ik niet zo vaak meer maar als ik mijn laptop of desktop uitzet dan doe ik dat meestal door op de powerknop of de keyboard shortcut te drukken.
[ Voor 16% gewijzigd door dutch_warrior op 01-06-2012 23:13 ]
Of de shortcut windows key + i gebruiken, dan krijg je direct de instellingen menu, scheelt toch weer zo 2 handelingen.dutch_warrior schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 23:12:
[...]
Het lock screen is gewoon smaak, ik vind het zelf wel om een full screen afbeelding te zien.
Voor een reboot doe ik meestal Windows + R en dan "shutdown -r -t 0" intypen. Echt afsluiten doe ik niet zo vaak meer maar als ik mijn laptop of desktop uitzet dan doe ik dat meestal door op de powerknop of de keyboard shortcut te drukken.
fixed.
Overigens ram voor wachtwoord op lockscreen uitzetten en voor direct doorbooten naar het startscreen (zonder inloggen)
kan je ff het volgende doen: win+r -> control userpasswords2 -> enter -> "Users must enter a password" uitvinken en ok rammen. Wachtwoord invoeren en je bent er vanaf.
Voor automatisch locken disablen kan je win+x -> power options-> Choose whent o turn off the display (links) en dan op never zetten
Certificaat geïnstalleerd, gaat goed.
Via https://remote.<domein.tld>/owa levert alsnog een melding dat het (self-signed) certificaat niet geldig is.
Onder Windows 7 werkt dit prima.
Verschil is wel dat ik Win7 in het domein zit en in Win8 niet.
Ik zag al wel dat mijn netwerkverbinding als public ipv company wordt gezien, waardoor het interne netwerkverkeer ook geblokkeerd werd, dus ff de firewall uitgezet.
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
Lijkt me toch moeilijk, zo zonder startmenu...Ramon schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 22:21:
[...]
Het is simpel, vind je Metro niet leuk, dan gebruik je het niet. Zo simpel dat ik me afvraag waarom mensen zich dit niet bedenken. Je PC afsluiten gaat via Settings charm > Power > Shutdown, dat vind ik hardly extra stappen.... Het is vrij logisch dat je Metro apps deinstalleert via Metro en niet via de desktop. want Metro apps leven in de Metro-interface, dat voelt dan misschien als 2 OS'en maar so be it. Natuurlijk ben je niet zo productief in Metro als in de desktop. Wie heeft je verteld dat het doel van Metro was om productief te zijn? Voor productiviteit ga je de desktop in. Wil je consumeren (op een tablet), dan ga je in Metro... zo simpel is het.
Ik heb Win 8 al even niet meer geprobeerd, maar wat gebeurt er als op je op de Win-key drukt? Dan verschijnt toch dat supergroot Metro overzicht?
Of klik eens op je Network icoontje rechtsonder? Wat gebeurt er: er verschijnt een supergrote Metro sidebar.
Alle andere kritiekpuntjes kan ik nog door de vingers zien.
Behalve dat puntje over consistentie: dit vind ik nog steeds een grove design fout. Twee totaal verschillende GUI's door elkaar laten smelten, slaat toch niet op veel...
Kon er na die twee weken beter mee werken. Edoch mis ik toch echt het old school Start Menu. Ik heb een mooie mix van dingen die via Start Menu en haar jumplists en via de taakbalk en haar jumplists worden opgestart. Dat houdt de UI schoon.
Ik snap dat Micrsoft twee werelden in één OS wil brengen en prijs hen daar voor. Maar ik zie geen nut om voor search as you type and then start naar Metro te springen. Fijn dat er nieuwe shortcuts zijn maar waarom via Metro?
How about de old school startknop onder de Windows toets en shift+ windows toets voor Metro? Of omgekeerd en dat via instellingen te regelen? Geef de gebruikers de keuze hoe ze Desktop/Metro evenwicht willen leggen.....
Ik ben het met je eens dat "we" snel zeuren maar het apart moeten aanschaffen van media center vind ik het wel een issue. MCE is al jaren mijn standaard media player. Ik vind het heel prettig dat ik geen muis nodig heb om muziek te draaien (Ik draai muziek als ik andere dingen aan het doen ben, koken, huishouden etc, dan is mce ideaal). Ik zal dit zeker missen en ik vraag me af of ik er wel voor wil gaan betalen, ik vind XMBC (nog) geen alternatief en ik vind Windos 8 verder een mooi product maar het zal voor mij reden zijn Windows 8 niet aan te schaffen.dutch_warrior schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 21:44:
[...]
- ontbreken van media center, dvd & blu-ray support Al jaren zeurt men dat Windows te groot is en teveel onboard meuk heeft. Nu gaat microsoft eindelijk weer meer optionele functies bieden, is het weer niet goed. Nu ontbreekt er ineens zogenaamde essentiele functionaliteit? De DVD functionaliteit van Media Player heb ik werkelijk nooit gebruikt en media center gebruik ik op mijn desktop ook niet. Dat ik media center voor een HTPC appart moet aanschaffen ervaar ik niet als een probleem mits de aanschafprijs van een standaard Windows 8 versie niet te hoog ligt.
Dan koop je toch gewoon Windows 8 Pro? Dan heb je het Media Center er direct inzitten, waarschijnlijk gewoon even duur als Windows 7 Home Premium nu is.Altijd_Lastig schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 07:35:
[...]
Ik ben het met je eens dat "we" snel zeuren maar het apart moeten aanschaffen van media center vind ik het wel een issue. MCE is al jaren mijn standaard media player. Ik vind het heel prettig dat ik geen muis nodig heb om muziek te draaien (Ik draai muziek als ik andere dingen aan het doen ben, koken, huishouden etc, dan is mce ideaal). Ik zal dit zeker missen en ik vraag me af of ik er wel voor wil gaan betalen, ik vind XMBC (nog) geen alternatief en ik vind Windos 8 verder een mooi product maar het zal voor mij reden zijn Windows 8 niet aan te schaffen.
Okay, ik had begrepen dat MCE in geen enkele versie meer zat. De pro versie wordt het dus :-)Loller1 schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 08:10:
[...]
Dan koop je toch gewoon Windows 8 Pro? Dan heb je het Media Center er direct inzitten, waarschijnlijk gewoon even duur als Windows 7 Home Premium nu is.
Even de consumer preview in een virtual macine geïnstalleerd om te spelen.
IE etc mocht ik niet runnen als admin. Oké, goeie keuze denk ik maar dan moet ik dus ..ergens.. een andere user aanmaken, uiteindelijk wel gevonden. Euh... moet ik dan perse een Live mail gebruiken, oh nee, niet in het zicht een optie om zonder te kunnen.
Inloggen als aangemaakt user, IE. Best snel. maar ik wil Bing niet als zoekmachine, waar moet ik dan dat weer instellen? Zoeken, bah.
Nouja, ik ga nog even verder spelen maar eerste indruk is niet erg best. Ben erg benieuwd of dit gaat aanslaan.
Misschien de release preview proberen?erikafoort schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 09:40:
Wat een gok zeg.
Even de consumer preview in een virtual macine geïnstalleerd om te spelen.
IE etc mocht ik niet runnen als admin. Oké, goeie keuze denk ik maar dan moet ik dus ..ergens.. een andere user aanmaken, uiteindelijk wel gevonden. Euh... moet ik dan perse een Live mail gebruiken, oh nee, niet in het zicht een optie om zonder te kunnen.
Inloggen als aangemaakt user, IE. Best snel. maar ik wil Bing niet als zoekmachine, waar moet ik dan dat weer instellen? Zoeken, bah.
Nouja, ik ga nog even verder spelen maar eerste indruk is niet erg best. Ben erg benieuwd of dit gaat aanslaan.
Ik verwacht niet dat dit W8 gerelateerd is. Als het domein een Enterprise CA heeft en daar is het certificaat onder uitgegeven moet je ook de CA certificaat vertrouwen. Dat moet trouwens onder het computer account. Heb je dat laatste ook gedaan onder het mom van "Certificaat geïnstalleerd, gaat goed." ?CAP-Team schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 00:24:
Certificaat geïnstalleerd, gaat goed.
Wie weet hoe ik dit kan oplossen? Op internet vind ik niets bruikbaars.
Ik vind het vooral jammer, omdat ik graag aan de Metro-interface wil wennen. Waarschijnlijk installeer ik hem nog wel een keertje op m'n desktop, want met muis werkt het al prettiger. Het grootste probleem vind ik echter dat ik gewoon niet meer vensters tegelijkertijd op mijn scherm kan zien. Ik heb er nog even geen moeite in gestoken om te kijken of je een vaste schermindeling voor de 'snapgebieden' kunt maken. Dat zal vast wel, zodoende je niet het idee hebt dat je met 1080p zit te werken op een 800x600 schermpje. Want zoals eerder gezegd, heb je dat gevoel nu wel een beetje. Een venster over de volledige hoogte aan de linkerkant van m'n scherm en twee van halve hoogte aan de rechterkant van m'n scherm zou het werken in Metro al een heel stuk aangenamer maken.
In dat geval zou ik echter ook wel liever willen dat je bepaalde programma's automatisch aan een bepaald snapgebied zou kunnen linken, zodat je die niet de hele tijd naar de juiste plaats hoeft te slepen. Maar óf ze hebben dit al lang voor elkaar en ik heb gewoon niet lang genoeg met W8 gespeeld, óf ik had het in de ideeënbus moeten gooien toen ze de interface nog aan het bedenken waren.
Verwijderd
Installeren met "Windows 7" compatibility is ook geen oplossing. Is er een aparte versie voor Windows 8 ?
Domme fout >_<
Ik had dus het verkeerd pakketje gedownload. Het zal wel dat het dan niet lukt

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2012 13:50 ]
Godfather Bodybuilding topic reeks
In de Notifier kijken wat daar als default browser staat.-EvoLution- schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 12:01:
Via 'Default programs' heb ik Google Chrome als standaard browser ingesteld. Maar als ik via de Gmail Notifier mijn Gmail account wil openen, wordt deze alsnog in IE10 (Desktop) geopend. Terwijl je zou zeggen dat deze in Chrome geopend wordt.
Wie weet hoe ik dit kan oplossen? Op internet vind ik niets bruikbaars.
| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |
Device Control moet je ook installen. Was ik vergeten te melden.c70070540 schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 10:42:
[...]
Ik heb de G-Sensor_Bosch_1.0.0.5_W7x86 driver geïnstalleerd en rotatie werkt nog niet. Heb jij nog een extra driver geïnstalleerd?
Wel handig dat de NL spellingscontrole nu in vensters van Internet Explorer werkt.
Trouwens, de Weather-app heeft een bug wat er voor zorgt dat de er geen info op de live tile staat.
Accuweather is het beste alternatief. Staat in de Store onder Great apps for Release Preview.
[ Voor 19% gewijzigd door MelvinB op 02-06-2012 13:05 ]
Met USB en UEFI install viel het hier op zich wel mee. Win7 install leek wel iets sneller.MrJ schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 12:51:
Ligt het aan mij of is de install erg slow? Zowel DVD als bootable USB stick schieten totaal niet op.
Verwijderd
Als ik de windows drivers gebruik geen probleem alleen wordt de gt525m dan niet gebruikt bij games en dergelijke, met de Nvidia 296.17 (win8 beta driver) werken games prima maar heb ik boven staand probleem.
Met de laatste whql van Nvidia 301.42, crashed de hele laptop als ik "Manage 3D settings" aan klik in de Nvidia settings.
Iets waar ik helemaal niet bij kan (Nvidia settings) met de standaard windows driver. (You are currently not ussing a Nvidia cpu..etc) waardoor ik niet kan aangeven welke programma de Nvidia kaart moeten gebruiken i.p.v. de Intel.
Dell Vostro 3750
Intel HD 3000 / Geforce GT525m
Heb nu met de group policy editor het lockscreen helemaal gedisabled, maar mijn grootste probleem ermee was dat ik niet gelijk m'n wachtwoord in kon tikken, eerst een andere key. Als je met deze quote dit bedoeld ben ik erg benieuwd dat te fixen is, want ik wil gewoon net als in Ubuntu als ik aan kom lopen wachtwoord intikken en met enter klaar zijn.Caelorum schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 23:41:
[...]
Overigens ram voor wachtwoord op lockscreen uitzetten
edit: en als iemand weet hoe je logon screen background zonder extra tools kan fixen ben ik een oor.
[ Voor 8% gewijzigd door afraca op 02-06-2012 13:44 ]
IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB
Tip: Zet NVidia Optimus (Switchable Graphics) eens uit in je bios...Verwijderd schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 13:23:
Nu hopen dat Nvidia (snel) een nieuwe (beta) driver uitbrengt, die sommige Metro apps niet laat crashen.
Als ik de windows drivers gebruik geen probleem alleen wordt de gt525m dan niet gebruikt bij games en dergelijke, met de Nvidia 296.17 (win8 beta driver) werken games prima maar heb ik boven staand probleem.
Met de laatste whql van Nvidia 301.42, crashed de hele laptop als ik "Manage 3D settings" aan klik in de Nvidia settings.
Iets waar ik helemaal niet bij kan (Nvidia settings) met de standaard windows driver. (You are currently not ussing a Nvidia cpu..etc) waardoor ik niet kan aangeven welke programma de Nvidia kaart moeten gebruiken i.p.v. de Intel.
Dell Vostro 3750
Intel HD 3000 / Geforce GT525m
In W8 is het toch gewoon: Enter - Wachtwoord - Enter - Klaar?afraca schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 13:37:
[...]
Heb nu met de group policy editor het lockscreen helemaal gedisabled, maar mijn grootste probleem ermee was dat ik niet gelijk m'n wachtwoord in kon tikken, eerst een andere key. Als je met deze quote dit bedoeld ben ik erg benieuwd dat te fixen is, want ik wil gewoon net als in Ubuntu als ik aan kom lopen wachtwoord intikken en met enter klaar zijn.
edit: en als iemand weet hoe je logon screen background zonder extra tools kan fixen ben ik een oor.
Stond op 'System default', zou zeggen dat ie dan ook Chrome zou openen..MelvinB schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 12:58:
[...]
In de Notifier kijken wat daar als default browser staat.
Heb 't nu op Chrome ingesteld, nu geen problemen meer!
- Download een oudere versie van jouw driver (bijvoorbeeld die van Windows 7)
- Pak het zip-bestand uit in een map op je computer
- Ga naar de Device Manager
- Network apdaters
- Klik rechts op de wifi-adapter
- Kies voor update driver software
- Kies voor 'Browse my computer" (De Windowsdriver is recenter en bij automatisch zoeken neemt hij steeds de meest recente)
- Let me pick from a list of device drivers on my computer (Klik dit zeker aan, zelf biedt Windows 8 anders enkel de recentste versie aan)
- Ga naar de map van het uitgepakte zip-bestand waar jouw driver staat en dubbelklik erop
[ Voor 5% gewijzigd door Aegir81 op 02-06-2012 14:19 ]
Verwijderd
Vanuit mezelf sprekend: ik was er altijd als de kippen bij om Windows te upgraden. Ik hoorde wellicht altijd bij de eerste 0,1% aandeel op internet. Nu echter met Windows 8 heb ik voor het eerst mijn reserveringen. Niet zozeer omdat ik tegen die tablet-interface ben want op tablets en hybrides is dat absoluut winst. Wellicht koop ik ooit wel een tablet/convertable met Windows 8 juist om die reden. Het is meer dat je die tablet-interface niet helemaal weg krijgt als je geen touchscreen-device hebt. Daarbij is het mijn persoonlijke keuze om geen fullscreen apps te willen gebruiken op mijn laptop. Windows heet Windows omdat je met losse vensters kunt werken. Nogmaals prima dat er een hybride Windows-versie op de markt komt maar de eindgebruiker moet zelf kunnen bepalen welke interface hij gebruikt.c70070540 schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 22:04:
[...]
Dat zullen niet mijn woorden zijn, maar het is wel tekenend dat op het moment dat er een grote verandering is, denk aan Windows 95, Windows XP en Windows Vista/7, dat er elke keer hetzelfde verhaal klinkt. Ook door de personen die nu zweren bij Windows 7... Het is gewoon steeds hetzelfde gezever dat na enkele maanden weer vergeten is.
---
Eerlijk gezegd komt mij de kritiek op dit standpunt nogal de strot uit. Laat mensen in hun waarde. Hun voorkeuren zijn andermans zaken helemaal niet. Prima als je een mening hebt maar die mag best met een beetje respect en zonder vooringenomenheid gebracht worden. Mensen verschillen enorm in hoe ze met een computer omgaan, ook als je tweakers onderling vergelijkt. Daar moet je geen discussiepunt van wíllen maken. Anders ben je weinig meer dan de betweter die graag zijn mening doordramt zonder enige bijdrage aan het gesprek.
Ten eerste omdat ik daar aan gewend ben, en ten tweede omdat op hogere resoluties en grotere monitoren het gewoon zonde van je ruimte is om bijna een heel scherm aan 1 programma te wijden. Absoluut niet efficiënt/functioneel. Ik zie het nut er een stuk meer van in wanneer je 3 "panels" hebt waar je apps op zou kunnen snappen. Dat zou zelfs nog beter zijn dan al die schermpjes die je in Aero telkens weer op het juiste formaat moet slepen.Ramon schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 12:36:
Waarom probeer je uberhaupt je "venster"-idee in Metro te krijgen?
Met een vaste indeling (die uiteraard per panel aan minimum App-resolutie eisen zou moeten voldoen) zou je dat laatste probleem niet meer hebben, en tóch op hogere resoluties functioneler gebruik kunnen maken van een echte Metro-achtige interface.
[ Voor 16% gewijzigd door twi op 02-06-2012 15:19 ]
Hij gaat er hier echt vanaf trouwens. Ik als power user vind het niks, en mijn vriendin als normale user vind het ver-schrik-ke-lijk. Een vriendin van haar die er op heeft gewerkt werd er ook helemaal wild van. Tel uit je winst Microsoft.
Zoals zovelen hier, ik juich het toe dat ze het lef tonen een serieuze overhaul te doen. Dit is een nieuw OS met een halve compatibility mode ingebouwd. Maar kan ik ook net zo goed overstappen naar OSX. Probeerde eens per jaar of ik dat iets vond, maar miste Windows. Dat zal in een klap afgelopen zijn.
Niemand dwingt je toch om Metro apps te gebruiken?Verwijderd schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 14:41:
[...]
Het is meer dat je die tablet-interface niet helemaal weg krijgt als je geen touchscreen-device hebt. Daarbij is het mijn persoonlijke keuze om geen fullscreen apps te willen gebruiken op mijn laptop.
Dat kan toch? Dat heet de desktop.Windows heet Windows omdat je met losse vensters kunt werken.
Ook dat is prima mogelijk. JUIST met deze interface. Ok er zijn een aantal dialogen die in Metro stijl zijn maar ik zie daar niet zo een probleem in? Je kan nog steeds kiezen of je liever Metro-apps of desktop-apps gebruikt. Overigens... MS dringt al jaren vanalles op, waarom nu pas steigeren?Nogmaals prima dat er een hybride Windows-versie op de markt komt maar de eindgebruiker moet zelf kunnen bepalen welke interface hij gebruikt.

Helemaal mee eens. Maar als je sommige reacties leest dan vraag ik me soms af of mensen wel begrijpen dat er nog gewoon een desktop is. Sommige mensen gaan op de een of andere manier met Metro-only aan de slag alsof de desktop van de ene op de andere dag niet meer bestaat ofzo, en als mensen vanuit dat idee dan Windows 8 gaan afkraken, dan ben ik vind ik ook in mijn recht om uit te leggen dat de desktop niet verdwijnt, dat de desktop niet ouderwets is en voorlopig ook niet zal verdwijnen. Zie bijvoorbeeld het bericht van twi....---
Eerlijk gezegd komt mij de kritiek op dit standpunt nogal de strot uit. Laat mensen in hun waarde. Hun voorkeuren zijn andermans zaken helemaal niet. Prima als je een mening hebt maar die mag best met een beetje respect en zonder vooringenomenheid gebracht worden. Mensen verschillen enorm in hoe ze met een computer omgaan, ook als je tweakers onderling vergelijkt. Daar moet je geen discussiepunt van wíllen maken. Anders ben je weinig meer dan de betweter die graag zijn mening doordramt zonder enige bijdrage aan het gesprek.
Volgens mij ben jij niet gewend om metro-apps als vensters te gebruiken, maar om desktop apps als vensters te gebruiken en dat (zoals al tig-duizend keer gezegd) is prima mogelijk.
Mee eens, daarom ben ik ook 99,9% van de tijd in de desktop. Dat ziet er ongeveer zo uit:en ten tweede omdat op hogere resoluties en grotere monitoren het gewoon zonde van je ruimte is om bijna een heel scherm aan 1 programma te wijden. Absoluut niet efficiënt/functioneel.

Ook dat ben ik niet met je eens. De task manager is vernieuwd, copy-dialog is vernieuwd, explorer is vernieuwd, interface wordt straks compleet vernieuwd, etc. Meer vernieuwing dan van Vista naar 7. Als ik MS was en wilde dat een interface niet meer gebruikt zou worden, zou ik er geen verbeteringen in aanbrengen. Dat sommige dingen je terug gooien naar Metro is een kwestie van de default apps voor bijvoorbeeld PDF en MP3 aanpassen.UltraSub schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 15:52:
Maar die desktop is dus wel crippled he.. daar kun je lang over discussieren, maar het is geen volwaardige desktop meer. Als het even kan wippen ze je er weer uit naar Metro. Als het echt de bedoeling was dat de desktop grootschalig gebruikt zou worden, dan was het gewoon met een vinkje mogelijk geweest daar default terecht te komen en Metro volledig te disablen.
[ Voor 12% gewijzigd door twi op 02-06-2012 16:15 ]
Want je merkt duidelijk dat ze met deze Windows veel Xbox Live zaken in je gezicht gaan smijten.
Hun Gaming For Windows Live platform is een regelrechte flop en er zijn dus nauwelijks developers die het ondersteunen haha. Als je dan kijkt naar Steam, dat door iedereen warm wordt onthaald (én consument, én game developers) vind ik het raar dat MS hun geld volledig op console gaming zet.
Precies, hoe vervelend niet? Zonder grappen, die eerste enter is de eerste paar keer prima, maar als je het elke dag in Ubuntu 20 keer kan overslaan is het opeens erg frustrerend als het in windows wel moet. Maar nog belangrijker, na de eerste enter moet je een seconde wachten tot je kan typenEgMaf schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 13:54:
[...]
In W8 is het toch gewoon: Enter - Wachtwoord - Enter - Klaar?

Een power-user wil gewoon dingen snel doen. Als je windows knopt inramt en "upda" intypt, wil je niet eerst te hoeven klikken op de settings tab, in windows 7 werden alle resultaten samen gepresenteerd....
IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB
Dat is volgens mij ook het grote verschil. Ik denk dat veel mensen (ook hier op Tweakers) van zichzelf denken dat ze power-user zijn. Maar in feite zich kapot schrikken als ze een hard-core gebruiker zien werken, iemand die zo weinig mogelijk naar de muis grijpt, en zien hoe schermen bij die user voorbij flitsen. Mensen realiseren zich vaak niet dat kleine vertragingen voor zo'n user enorm irritant zijn. (Ja, ik weet dat er een fikse lijst aan shortcuts is voor W8, maar toch, het straalt er vanaf dat het een muis/touch OS is).afraca schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 16:32:
[...]
Precies, hoe vervelend niet? Zonder grappen, die eerste enter is de eerste paar keer prima, maar als je het elke dag in Ubuntu 20 keer kan overslaan is het opeens erg frustrerend als het in windows wel moet. Maar nog belangrijker, na de eerste enter moet je een seconde wachten tot je kan typen![]()
Een power-user wil gewoon dingen snel doen. Als je windows knopt inramt en "upda" intypt, wil je niet eerst te hoeven klikken op de settings tab, in windows 7 werden alle resultaten samen gepresenteerd....
En volgens mij interesseert het MS geen moer, die markt. Is ook hun goed recht. Maar ik zweer dat het ze gebruikers gaat kosten.
Als mijn scherm in slaap is (niet mijn PC), dan druk ik op enter en tik meteen mijn wachtwoord in (en weer enter). Nog voordat mijn scherm wakker iswordt mijn wachtwoord al geverifieerd… Dus of ik heb een heel sloom scherm (BenQ EW2430, 2 maanden oud), of mijn PC reageert veel sneller op de 1e enter..afraca schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 16:32:
[...]
Precies, hoe vervelend niet? Zonder grappen, die eerste enter is de eerste paar keer prima, maar als je het elke dag in Ubuntu 20 keer kan overslaan is het opeens erg frustrerend als het in windows wel moet. Maar nog belangrijker, na de eerste enter moet je een seconde wachten tot je kan typen
Mee eens, ik hoop dat dat bij de RTM gefixed is. Overigens is "upda" een verkeerd voorbeeld, want die gaat bij mij wel meteen naar "Check online voor updates". "Powe" voor power options is bij mij een beter voorbeeld.Een power-user wil gewoon dingen snel doen. Als je windows knopt inramt en "upda" intypt, wil je niet eerst te hoeven klikken op de settings tab, in windows 7 werden alle resultaten samen gepresenteerd....
Windows 8 is hopeloos instabiel, hij bleef elke keer als ik en even gebruiken compleet hangen waarna de enige mogelijkheid was om aan/uit knop ingedrukt te houden. Mijn broertjes pc had ook al problemen met de consumer preview, dus dit is een veel voorkomend probleem. De Windows 7 rc was veel beter, deze heb ij vroeger gedraaid en die was perfect, maar dit is nog echt een pre-alpha.
Voor de mensen die klagen over de metro ui: op een paar beperkingen na is er prima te werken en het ziet er leuk uit
win-key --> typen --> tab --> down --> enter --> juiste kiezen (aangezien je standaard de metro update-meneer krijgt.
Overigens beperken de grafische missers zich niet tot Visual Studio (alle menu's in full CAPS , kleurenstellingen die contrast missen) , want ik kan met moeite m'n scrollbar onderscheiden. Gebruik ze zelden, maar toch effe een "ai" - momentje.
Oja, en Matthijs was me net voor, maar terwijl de consumer preview als een zonnetje draaide is vandaag de release preview 4 keer volledig vastgelopen. Geen gekke dingen gedaan, geen exotische drivers, m'n hardware is nog gezond als een twintigjarige. De consumer preview gaf geen problemen met wifi, bij de release preview mag ik mooi een aparte driver downloaden en installen om m'n performance te vertienvoudigen.
Nouja, het moet ook geen rant-topic worden. Met een positieve noot afsluiten:
Bij de verbeterde multimonitor support zit dus die sticky corner, een randje van 6 pixels. Werkt fijn
maak daar maar van win-key -> typen -> down -> down -> enter -> kiezen. Dat is iets makkelijker omdat je toch al naar de down moet gaanafraca schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 18:21:
Even voor de goede orde, automatisch behoud bij het zoeken de "apps" tab de focus, dus voor updates moet je
win-key --> typen --> tab --> down --> enter --> juiste kiezen (aangezien je standaard de metro update-meneer krijgt. [...]
Anyways ik ervaar juist andersom. CP liep bij mij vaak vast (3-4x per dag), maar release preview tot nu toe nog niet.
Hierbij kreeg de volgende foutmelding :
Dit gebeurd ook bij windows server 2012.
Wie herkend dit probleem en heeft dit gefixed?
Had ik in de CP nooit gehad. Maar ff in de gaten houden dan.
Heb geen zin alle software opnieuw te installeren dus dan maar geen win8
Heb je Patch 02 al draaien:pitchdown schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 18:37:
Ik probeer Windows 8 RC die eergisteren is uitgekomen te installeren op Vmware Vsphere 5
Hierbij kreeg de volgende foutmelding :
[afbeelding]
Dit gebeurd ook bij windows server 2012.
Wie herkend dit probleem en heeft dit gefixed?
ESXi500-201112001 (Patch 02)
Zie ook hier:
Windows 8 Release Preview runs fine on ESXi 5.0 Update 1
Misschien heb je ook wat aan deze thread op de VMware Forums:
Windows 8 Release Preview x64 gets stuck during boot
(vmGenCounter.enable = FALSE toevoegen aan je VM Profile)
[ Voor 14% gewijzigd door Turdie op 02-06-2012 20:10 ]
Een tijdje hebben diverse developers vervangende Apple-menu-lookalikes gebouwd tot mensen er aan gewend waren om met de Dock te werken (ok, en tot Apple het ding een beetje flexibeler had gemaakt).
Ik vermoed dat het Metro Start scherm ook wel zal wennen op een desktop/laptop.
Op een tablet, waar ik ondertussen al een tijdje met plezier W8 draai ben ik er wel van overtuigd en werkt W8 verrassend lekker, op de desktop ben ik het tot nu toe aan het vermijden...
Ik vermoed dat er dan ook wel thirdparty apps zullen komen die meer op de wensen van desktop gebruikers inspringen.
Als Metro de toekomst van Windows is, wordt mijn volgende pc een Mac mits Windows 7 niet meer supported is.
Simpel voorbeeldje waarom:
Ik zit achter een pc. Met een muis, en een toetsenbord. Een precisie-instrument, bedoeld om tot op de pixel nauwkeurig een keuze te kunnen maken. Er verschijnt een push notification van de Messenger-applicatie. Nu interesseert mij dat niet, dus besteed ik er geen aandacht aan. Ik was immers bezig in het venster op de achtergrond (klassieke desktop).
Ik wil op het kruisje van het achterliggende venster klikken om dat venster te sluiten. Ik klik. BAM. Fullscreen Messenger. Ik weet 100% zeker dat ik niet op de notification klikte. En toch kreeg ik de Messenger-applicatie, en stond het venster dat ik wilde nog steeds open.
Nog zo'n irritatie: ik ga naar de Store, waar ik "Cut the Rope" download. Het downloaden op zich duurt al vrij lang (op mijn iPad gaat dat toch echt stukken sneller!) maar vooruit, ik geef het even de tijd. Ik start het spel. Het eerste wat me opvalt: de graphics zijn niet scherp (zie de rafelige Om Nom), wederom iets wat ik op iOS nooit zie!

En niet veel later krijg ik deze melding:

Goed, einde Cut the Rope-experiment. Op naar de volgende app: de ingebouwde Xbox Live-Games-applicatie. Eens kijken hoe dat eruitziet. Ik was serieus verbaasd over de kwaliteit van de afbeeldingen. Het is 2012, je hebt de beschikking over de nieuwste technologieën, en dít is de afbeeldingskwaliteit die je eruit krijgt?

Toen dacht ik "Misschien ligt dit wel aan het feit dat ik een VM gebruik. Laat ik eens iets anders starten, als dat er ook zo brak uitziet weet ik dat het niet aan Windows ligt." Het resultaat:

Let wel: dit shot is gemaakt met software rendering. Ik ben van mening dat een applicatie uit 2012 in staat moet zijn om dat minstens te evenaren, en niet zo'n rafelig plaatje uit te spugen zoals er gebeurde.
Nog zo'n absurditeit: ik klikte de Bing Travel-app aan en bladerde een beetje rond. Ik keek in de Task Manager en kreeg bijna een rolberoerte: die veredelde plaatjesviewer stond 250 MB RAM op te slurpen. Dat vind ik wel bizar veel voor een paar plaatjes.
Mijn conclusie: ik vind iOS 4.0 (nu bijna 2 jaar oud!) op een aantal gebieden volwassener dan Windows 8. Het multitasken werkt er beter, het ziet er beter uit (ik vind Metro ronduit lelijk), en het gehele platform voelt veel meer doordacht aan. iOS is logisch. Windows 8 is niet logisch, maar zit vol met verborgen menuutjes, opties, enzovoorts.
Windows 8 komt nog niet eens in de buurt van iOS 5.1, zeker niet op grafisch gebied. En hier moet Microsoft dan de harten van veel mensen mee veroveren, en de tabletoorlog mee winnen?
We are shaping the future
Daarnaast is de app waarschijnlijk nog niet aangepast aan hoge resolutie desktop beeldschermen.
Ook draai je op een lage resolutie (als je dezelfde resolutie gebruikt als de plaatjes), zorg er eerst eens voor dat die op dezelfde resolutie staat als je beeldscherm zelf.
Alex) schreef op zondag 03 juni 2012 @ 05:51:
Zodra de Release Preview uit was heb ik de tijd genomen om eens met Windows 8 te spelen... ik kan slechts één reactie bedenken die mijn gevoel het beste omschrijft.
Als Metro de toekomst van Windows is, wordt mijn volgende pc een Mac mits Windows 7 niet meer supported is.
Simpel voorbeeldje waarom:
Ik zit achter een pc. Met een muis, en een toetsenbord. Een precisie-instrument, bedoeld om tot op de pixel nauwkeurig een keuze te kunnen maken. Er verschijnt een push notification van de Messenger-applicatie. Nu interesseert mij dat niet, dus besteed ik er geen aandacht aan. Ik was immers bezig in het venster op de achtergrond (klassieke desktop).
Ik wil op het kruisje van het achterliggende venster klikken om dat venster te sluiten. Ik klik. BAM. Fullscreen Messenger. Ik weet 100% zeker dat ik niet op de notification klikte. En toch kreeg ik de Messenger-applicatie, en stond het venster dat ik wilde nog steeds open.
Nog zo'n irritatie: ik ga naar de Store, waar ik "Cut the Rope" download. Het downloaden op zich duurt al vrij lang (op mijn iPad gaat dat toch echt stukken sneller!) maar vooruit, ik geef het even de tijd. Ik start het spel. Het eerste wat me opvalt: de graphics zijn niet scherp (zie de rafelige Om Nom), wederom iets wat ik op iOS nooit zie!
[afbeelding]
En niet veel later krijg ik deze melding:
[afbeelding]
Goed, einde Cut the Rope-experiment. Op naar de volgende app: de ingebouwde Xbox Live-Games-applicatie. Eens kijken hoe dat eruitziet. Ik was serieus verbaasd over de kwaliteit van de afbeeldingen. Het is 2012, je hebt de beschikking over de nieuwste technologieën, en dít is de afbeeldingskwaliteit die je eruit krijgt?
[afbeelding]
Toen dacht ik "Misschien ligt dit wel aan het feit dat ik een VM gebruik. Laat ik eens iets anders starten, als dat er ook zo brak uitziet weet ik dat het niet aan Windows ligt." Het resultaat:
[afbeelding]
Let wel: dit shot is gemaakt met software rendering. Ik ben van mening dat een applicatie uit 2012 in staat moet zijn om dat minstens te evenaren, en niet zo'n rafelig plaatje uit te spugen zoals er gebeurde.
Nog zo'n absurditeit: ik klikte de Bing Travel-app aan en bladerde een beetje rond. Ik keek in de Task Manager en kreeg bijna een rolberoerte: die veredelde plaatjesviewer stond 250 MB RAM op te slurpen. Dat vind ik wel bizar veel voor een paar plaatjes.
Mijn conclusie: ik vind iOS 4.0 (nu bijna 2 jaar oud!) op een aantal gebieden volwassener dan Windows 8. Het multitasken werkt er beter, het ziet er beter uit (ik vind Metro ronduit lelijk), en het gehele platform voelt veel meer doordacht aan. iOS is logisch. Windows 8 is niet logisch, maar zit vol met verborgen menuutjes, opties, enzovoorts.
Windows 8 komt nog niet eens in de buurt van iOS 5.1, zeker niet op grafisch gebied. En hier moet Microsoft dan de harten van veel mensen mee veroveren, en de tabletoorlog mee winnen?
Verwijderd
Die optie heb ik er (helaas) niet tussen staan, BIOS van de Vostro is vrij beperkt..EgMaf schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 13:53:
[...]
Tip: Zet NVidia Optimus (Switchable Graphics) eens uit in je bios...
om nom ziet er perfect uit bij mijAlex) schreef op zondag 03 juni 2012 @ 05:51:
de graphics zijn niet scherp (zie de rafelige Om Nom), wederom iets wat ik op iOS nooit zie!
[afbeelding]

tja je zit immers in een VM...En niet veel later krijg ik deze melding:
[afbeelding]
Je zit in een VM, je hebt dus niet de beschikking over de nieuwste technologien (zoals hardware accelerated graphics)Goed, einde Cut the Rope-experiment. Op naar de volgende app: de ingebouwde Xbox Live-Games-applicatie. Eens kijken hoe dat eruitziet. Ik was serieus verbaasd over de kwaliteit van de afbeeldingen. Het is 2012, je hebt de beschikking over de nieuwste technologieën, en dít is de afbeeldingskwaliteit die je eruit krijgt?
[afbeelding]

het is wel flauw om zo ongeveer het enige 3D spel wat software rendering ondersteunt te gebruiken voor een vergelijking.Toen dacht ik "Misschien ligt dit wel aan het feit dat ik een VM gebruik. Laat ik eens iets anders starten, als dat er ook zo brak uitziet weet ik dat het niet aan Windows ligt." Het resultaat:
[afbeelding]
heb je iOS wel eens in een VM gedraaid?Nog zo'n absurditeit: ik klikte de Bing Travel-app aan en bladerde een beetje rond. Ik keek in de Task Manager en kreeg bijna een rolberoerte: die veredelde plaatjesviewer stond 250 MB RAM op te slurpen. Dat vind ik wel bizar veel voor een paar plaatjes.
De hele metro interface is 1 groot excuus om je met reclame en apps van MS te overladen, kinderlijk en niet geschikt voor de een desktop pc.
Als je dan op de desktop zit, mag je strak bij de release, ook nog even genieten van een vormgeving anno 1995 en een missende startknop, zodat je alsnog in metro moet zitten hannessen om zaken te starten.
Als tegengewicht aan bovenstaande : leuk voor op een padje, apple krijgt er een goede concurrent bij. Als ze in redmond nu nog even op het laatste moment wakker worden en een optie geven om een fatsoenlijke desktop te installeren , dan wordt het nog wat met W8. Anders is het een waardeloos prul (voor op de desktop)
- Ik vind het geweldig en stap meteen over
- Meh, maar ik zal er wel aan wennen
- Ik blijf bij W7, zolang het kan, en zie dan wel verder
- Ik stap over naar een ander OS als dit zo blijft.
Dan moet je die poll wel opsplitsen tussen technische verbeteringen (taskmgr, copy window, geheugenbeheer, snelheid enz) en optische verbeteringen (metro, lockscreen).UltraSub schreef op zondag 03 juni 2012 @ 12:23:
Is het niet eens tijd voor een poll in de TS?
- Ik vind het geweldig en stap meteen over
- Meh, maar ik zal er wel aan wennen
- Ik blijf bij W7, zolang het kan, en zie dan wel verder
- Ik stap over naar een ander OS als dit zo blijft.
Mijn stem zou zijn: Technisch geweldige verbetering, optisch wennen, maar zal wel lukken.
Verder gebruik ik metro zeer weinig, maar dit hoeft ook niet zoals @Ramon hier al menigmaal heeft geprobeerd uit te leggen.
Het opstarten van apps die je veel gebruikt doe je gewoon via je taskbar (pinned) en als je iets anders moet hebben is het win-key + typen + enter om het te starten. Dat mensen hier kantjes vol kunnen typen over het feit dat je niet direct in settings zoekt vind ik wat vreemd, alsof ik dagelijks continue windows update aan het opstarten ben? Ik kom nadat ik mijn pc geinstalleerd heb vrijwel nooit meer in de settings.
De doorgevoerde verbeteringen aan de desktop zijn verder echt de moeite waard. Multi monitor verbeteringen, verkenner ribbon, copy dialog, task manager enz. Daarnaast is het gewoon weer een stukje sneller dan win7 al was (zowel het opstarten als het werken ermee zelf). Daarnaast is aero met zijn doorzichtige randjes toch wel wat achterhaald tegenwoordig en vind ik de terugkeer naar een meer simplistische layout binnen de desktop een vooruitgang. Jammer dat dit nog niet volledig is doorgevoerd in de Release Preview.
Wanneer je krampachtig win8 wilt laten werken zoals win7, werkt het inderdaad niet prettig. Wanneer je met win8 werkt zoals het bedoeld is werkt het heerlijk. Ik vraag me serieus af waarvoor ik het startmenu gebruikte in win7. Verder is het helemaal niet zo verschillend van win7, ik werk op de uni doordeweeks vaak met win7 pc's en eigenlijk vergt het helemaal geen gewenning als je wisselt tussen win7 en 8. Daarnaast is het inderdaad zoals @Ramon al zei een kwestie van je default programs voor bekende bestandstype even veranderen en je komt nooit meer ongewenst in metro terecht.
Helaas zie je al deze kritiek bij elke verandering terugkomen zoals voor OS X al werd aangehaald door @arnoud_h en zoals in de volgende blogpost ook te zien is voor windows: http://blogs.msdn.com/b/b...ws-8-user-experience.aspx
Dit werd er geschreven toen de muis net opkwam:
“There is no evidence that people want to use these things.” (John C. Dvorak, San Francisco Examiner, February 19, 1984)
“The mouse and its friends are merely diversions in this process. What sounds revolutionary does not necessarily help anyone with anything, and therein lies the true test of commercial longevity.” (David A. Kay, Datamation, October 1983)
Over win95 en het nieuwe startmenu:
"I still prefer the Win3.x way of
finding and then launching programs from pretty icons in group windows
in Program Manager rather than, as we do now, with multiple layers of
pure text menus (Start | Programs | many submenus, etc.) I don’t like
the length of time it takes to wade through these submenus, and I
particularly don’t like the excessive hand/mouse activity it involves."
Het lijkt me verder een logische volgende stap dat onze laptops op den duur voorzien worden van touchscreens en wie weet wat er met de desktops gebeurd. Je ziet nu al dat het aandeeld laptops flink toeneemt t.o.v. desktops. Ik denk dan ook dat windows 8 momenteel voor sommige misschien nog wat te futuristisch is, maar ik denk dat microsoft goed heeft ingezien welke kant we opgaan in de nabije toekomst en met windows 8 een flinke stap vooruit heeft gezet.
Dit is natuurlijk een kwestie van smaak, binnen W7 kan je kiezen of je aero gebruikt of terug wilt naar 1995, in W8 wordt je gedwongen.shappie schreef op zondag 03 juni 2012 @ 12:55:
Daarnaast is aero met zijn doorzichtige randjes toch wel wat achterhaald tegenwoordig en vind ik de terugkeer naar een meer simplistische layout binnen de desktop een vooruitgang. Jammer dat dit nog niet volledig is doorgevoerd in de Release Preview.
Inderdaad is er bij elke verandering wel wat kritiek te vinden, W8 is echter een absurde stap voor de desktop (prima voor padjes) en de desktop in 1995 style moet een keuze zijn.Helaas zie je al deze kritiek bij elke verandering terugkomen
Een touchscreen op een laptop dan wel een desktop, is een ergonomische ramp, zie jij jezelf al 8 uur met je armen gestrekt windows bedienen ? Binnen 2 weken mag je bij de fysio revalideren. Windows 8 is verre van futuristisch, het is een simpele consumenten schil voor een tablet , niets voor op een laptop of desktop, in dat geval is het eerder een stap of 3 terug.Het lijkt me verder een logische volgende stap dat onze laptops op den duur voorzien worden van touchscreens en wie weet wat er met de desktops gebeurd. Je ziet nu al dat het aandeeld laptops flink toeneemt t.o.v. desktops. Ik denk dan ook dat windows 8 momenteel voor sommige misschien nog wat te futuristisch is, maar ik denk dat microsoft goed heeft ingezien welke kant we opgaan in de nabije toekomst en met windows 8 een flinke stap vooruit heeft gezet.
Mijn voorspelling : Super flop , binnen 2 jaar hebben we W9 in 2 uitvoering : tablet en laptop / desktop.
Jammer dat MS zo makkelijk dit product door kan duwen op de markt, omdat het met elke nieuwe pc wordt meegeleverd, ik denk dat het aantal losse verkopen richting de nul gaat lopen.
Wie weet worden ze nog wakker bij MS en verschijnen er opties waardoor het werkbaar wordt op een non-tablet.
(ja ik draai windows 8 via virtual box, metro is vreselijk 1 app per keer, full screen op mijn 26 inch, de desktop is weinig anders ziet er alleen slechter uit, en ja ik mis de startknop, metro voelt aan als een berg reclame widgets met een onhandige interface)
[ Voor 6% gewijzigd door HaseMike op 03-06-2012 13:18 ]
Natuurlijk is dit allemaal afhankelijk van ieder zijn persoonlijke smaak, maar dat zal je altijd houden.
Hier overigens even een plaatje ter verduidelijking: http://blogs.msdn.com/cfs...0_theme_5F00_0459AA86.png
Ik zie mijzelf nu natuurlijk ook niet met een touchscreen werken op een desktop. Ik had het daarom ook over touchscreens op laptops en vroeg me af wat er met desktops gaat gebeuren als steeds meer mensen laptops en tablets gebruiken. Op een laptop zou het denk ik best handig kunnen zijn, zie bijvoorbeeld de link van @Ramon. Toch lees je van de mensen die al een tijdje met windows 8 werken op een laptop met touchscreen dat het heel natuurlijk werkt en dat je vanzelf de goede balans vind tussen het gebruik van je touchscreen/tobo en muis. Over revalidatie bij de fysio las ik verder niets, al kan dit natuurlijk verzwegen zijn.
Met een win8 'touchscreen laptop' / 'tablet met tobo' haal je denk ik de ultieme pc voor je dagelijkse bezigheden in huis. Wanneer je van huis bent (bijv. de trein, of op bezoek ergens) werk je als op een laptop. Op de bank 's avonds werk je als met een tablet om nog even wat te browsen, een video'tje te kijken of je sociale media bij te houden. En wil je intensiever werk verrichten plug je hem aan een externe monitor en muis/tobo op je bureau (thuis of op je werk) en je hebt een 'volwaardige desktop'. Natuurlijk zal je voor zaken als 3D tekenen, video bewerking misschien kracht tekort komen en hiervoor nog steeds een zware desktop gebruiken, maar dit is maar een heel klein gedeelte van de afzetmarkt natuurlijk.
Zo'n soort alles in 1 laptop/tablet/desktop zie ik wel zitten en win8 maakt dit perfect mogelijk. Het is alleen nog wachten op de goede hardware hiervoor. Het grootste probleem voor het succes van win8 is denk ik dan ook de beschikbare hardware op het moment van uitkomen. Apple heeft zoiets zelf in de hand met bijv. een iPad of Macbook Pro, Microsoft moet daarentegen maar hopen dat fabrikanten kwalitatief goede hardware op de markt brengen. De kracht van Windows is natuurlijk dat het overal op draait, maar het probleem is voor mij vaak dat er eigenlijk geen hardware wordt gemaakt die kwalitatief in de buurt komt van producten van bijv. Apple. Gelukkig gaat het steeds beter sinds Intel met het ultrabook concept is gekomen (zie bijv. nieuws: Samsung introduceert nieuwe Series 9-ultraportable begin juni).
[ Voor 14% gewijzigd door shappie op 03-06-2012 13:51 ]
Ik ken het uiteindelijke ontwerp voor de w8 desktop waarvoor je een pic hebt gelinkt, echt vreselijk. Bleek 2D en ronduit lelijk, maar smaak...
Daarbij zie ik voor touchscreens geen grote toekomst (buiten natuurlijk de tablets, phones) gewoon vanwege het feit dat ze 50 centimeter van je af staan. Als ik nu mij arm uitstrek haal ik het scherm niet eens.
Ach W8 zal ook wel op mijn pc komen uiteindelijk, zodra iemand een patch heeft voor een mooi thema, een startknop met search, en metro alleen als ongebruikte "Shit voor windows live" door het leven kan gaan.
Zonder grapjes : De Ipad gaat de deur uit als er een W8 tablet komt met dezelfde resolutie. Maar voor desktop en laptop is het teveel, slechte, humor ipv werkbaar.
Je kunt gewoon win-key indrukken en beginnen met typen. Search zit gewoon in metro net zoals het nu in je startmenu zit.HaseMike schreef op zondag 03 juni 2012 @ 13:52:
Ach W8 zal ook wel op mijn pc komen uiteindelijk, zodra iemand een patch heeft voor een mooi thema, een startknop met search, en metro alleen als ongebruikte "Shit voor windows live" door het leven kan gaan.
Ik werk zelf fulltime op een desktop met win8 en zie metro maar zeer sporadisch. Ik zie metro eigenlijk alleen bij opstarten en afsluiten en een enkele keer als ik mijn calendar wil inzien oid of de messenger app gebruik (die geeft vanzelf notifications als je berichten krijgt). Als ik een programma zoek kan je gewoon zoeken (zoals search in je startmenu) of op het icoontje van dat programma klikken in metro (zoals je op icoontjes klikte in je startmenu). Verder werk ik zoals ik dat onder win7 ook gewoon deed in de desktop met dezelfde programma's. Het enige verschil is eigenlijk dat de desktop is verbeterd en dat win8 sneller is.
Het mooie is juist dat je als desktop gebruiker net zo kan werken als je gewend bent en tegelijkertijd dankzij Metro op touchscreen devices ook fatsoenlijk aan de slag kan (i.t.t. win7 met een touchscreen).
Heb je overigens al de release preview draaien ? Metro is 1 groot reclame blok voor MS diensten en software.
Vind het prima als je het leuk vind, maar zelf wil ik gewoon een desktop, geen schil, geen touchscreen onzin , geen bergen reclame en gewoon een keuze uit thema's. W8 kost mij meer geklik en gedoe dan W7 om hetzelfde voor elkaar te krijgen.
Het is zo jammer dat ze het fout hebben gedaan, desktop gebruikers zullen metro zien als een irritante schil, metro gebruikers zullen verward zijn als ze voor sommige apps ineens op een desktop omgeving belanden.Verder val ik van mijn stoel van verbazing over de gruwelijk lelijke desktop die ze verplicht willen stellen.
Typen om te zoeken en dan vervolgens de app selecteren waarmee je wilt zoeken! Iedeaal om snel wat op wikipedia op te zoeken, in de store te zoeken etc
Het weer in een plaats? Plaatsnaam typen en Weather kiezen.
Zoeken op internet? Zoekopdracht en internet explorer kiezen.
Contact gegevens? Naam en people kiezen.
Emailtje? keywords en Mail kiezen.
BRIL-JANT
[ Voor 47% gewijzigd door Zeebonk op 03-06-2012 14:43 ]
Ik niet namelijk.
Op mijn tablet krijg ik nu ook cursor te zien op het Lockscreen wanneer ik het apparaat opnieuw heb opgestart.
Dit had ik niet in de Consumer Preview.

Dat is dus niet waar. Ten eerste kan je alle standard apps verwijderen en dan heb je geen 'reclame' meer.HaseMike schreef op zondag 03 juni 2012 @ 14:14:
[...]
Heb je overigens al de release preview draaien ? Metro is 1 groot reclame blok voor MS diensten en software.
Vind het prima als je het leuk vind, maar zelf wil ik gewoon een desktop, geen schil, geen touchscreen onzin , geen bergen reclame en gewoon een keuze uit thema's. W8 kost mij meer geklik en gedoe dan W7 om hetzelfde voor elkaar te krijgen.
[...]
Ten tweede zijn veel dingen juist met dezelfde of minder geklik te doen doordat ze of het process exact hetzelfde hebben gelaten (bijv. zoeken en starten van een applicatie) of gewoon keyboard shortcuts hebben toegevoegd voorbeelden zijn onder andere win+x -> a = command promt met elevated rights of win+i -> enter = control panel, volgens mij kan je beiden niet makkelijker opstarten in win7 dan in win8. (maar kan me natuurlijk vergissen).
Overigens snel zoeken in Settings is win+w
Oh en eentje die ik nog niet eerder heb gezien is win+<punt> is snappen van een app rechts->links->groot.
[ Voor 6% gewijzigd door Caelorum op 09-06-2012 13:17 . Reden: alt -> win, anders werken de shortcuts alsnog niet ]
Dat ziet er echt ontzettend lelijk uit. Dit is het bastaardkind van Aero en Metro.shappie schreef op zondag 03 juni 2012 @ 13:41:
Ik weet niet of je het nieuwe win8 thema hebt gezien? Maar dit is verre van 'terug naar 1995', het ziet er juist strak uit, i.p.v. de overvloed aan transparancy, gloss, glow, rounded corners enz. van nu. Je ziet ook op het gebied van webdesign dat men steeds meer terug gaat naar simpele kleuren, strakke lijnen enz. Het gebruik van een overvloed aan effecten is op zijn retour en ik vind het goed dat win8 meegaat in deze trend.
Natuurlijk is dit allemaal afhankelijk van ieder zijn persoonlijke smaak, maar dat zal je altijd houden.
Hier overigens even een plaatje ter verduidelijking: http://blogs.msdn.com/cfs...0_theme_5F00_0459AA86.png
.
"Je ziet ook op het gebied van webdesign dat men steeds meer terug gaat naar simpele kleuren, strakke lijnen enz." sinds wanneer? Genoeg sites die ik tegenkom (ook uit 2012) waar dat allesbehalve het geval is. Ook in Android 4.0 is er nog steeds een berg aan effecten, gradients en rijk kleurgebruik te vinden. Net als in magazines, op tv, en eigenlijk op alle dragers waar degene die ernaar kijkt zich op niet al te grote afstand ervan bevindt.
Ja, in het openbaar vervoer (waar Metro duidelijk z'n oorsprong in vindt) gebruikt men vooral grote kleurvlakken, pictogrammen en grote letters. Maar dat moet ook wel, zulke borden worden vanaf een grote afstand gelezen en dan is het gebruik van kleurverlopen niet praktisch.
Maar op een korte afstand? Dan is zoiets helemaal niet esthetisch of functioneel. Het is gewoon saai. Ik ben daarom ook blij dat velen niet de Metro-hype gaan volgen. Ik geef het een jaar of 3 totdat Microsoft hierop terugkomt.
[ Voor 3% gewijzigd door Alex) op 03-06-2012 15:40 ]
Heb je uberhaupt Windows 8 ooit bekeken, of schrijf je dit vanuit wat jij herrinert ooit gezien te hebben? Windows 8 heeft inderdaad grote gekleurde vlakken, met forse letters en pictogrammen. Maar zit eveneens ook vol met gradients, op de Windows 8 store na zijn er eigenlijk alleen maar gradients te vinden in achtergronden en vlakken.Alex) schreef op zondag 03 juni 2012 @ 15:39:
[...]
Dat ziet er echt ontzettend lelijk uit. Dit is het bastaardkind van Aero en Metro.
"Je ziet ook op het gebied van webdesign dat men steeds meer terug gaat naar simpele kleuren, strakke lijnen enz." sinds wanneer? Genoeg sites die ik tegenkom (ook uit 2012) waar dat allesbehalve het geval is. Ook in Android 4.0 is er nog steeds een berg aan effecten, gradients en rijk kleurgebruik te vinden. Net als in magazines, op tv, en eigenlijk op alle dragers waar degene die ernaar kijkt zich op niet al te grote afstand ervan bevindt.
Ja, in het openbaar vervoer (waar Metro duidelijk z'n oorsprong in vindt) gebruikt men vooral grote kleurvlakken, pictogrammen en grote letters. Maar dat moet ook wel, zulke borden worden vanaf een grote afstand gelezen en dan is het gebruik van kleurverlopen niet praktisch.
Maar op een korte afstand? Dan is zoiets helemaal niet esthetisch of functioneel. Het is gewoon saai. Ik ben daarom ook blij dat velen niet de Metro-hype gaan volgen. Ik geef het een jaar of 3 totdat Microsoft hierop terugkomt.
Ik vind juist het overzichtelijkheid enorm verbeterd in vergelijk met andere OSen, of het even functioneel is ben ik nog niet over uit. Maar alles valt wel op zijn plek als je de apps op zich bekijkt. Vind wel dat van de desktop gebruiker erg verlangd word dat ze shortcuts kennen en gebruiken. Als je die dan kent dan is het veel beter om mee te werken dan Windows 7 nog, maar dat zullen sommige misschien tegenspreken.
Voor mijn HP Photosmart C6380 lijkt het anders te liggen. Als ik de Win7 drivers van de HP website probeer te installeren, dan zie ik na het uitpakken van de drivers in een venster de melding: Selecteer installeren om het nieuwe HP apparaat te installeren. Er kan echter alleen gekozen worden voor de optie "Afsluiten".
Een onlangs aangeschafte Samsung UE40D6200 3D LED tv die op het bekabelde netwerk is aangesloten, wordt door Windows 8 correct herkend. Daarvoor heb ik niets hoeven installeren.
Van de software heb ik tot nu toe alleen de Win7 software van een USB weegschaal, met succes kunnen installeren. Ik ga er vanuit dat de meeste Win7 software ook in Windows 8 kan worden geïnstalleerd.
Ik heb vorige week uitgebreid de tijd genomen om ermee te spelen, dus ja.FricoRico schreef op zondag 03 juni 2012 @ 15:51:
[...]
Heb je uberhaupt Windows 8 ooit bekeken, of schrijf je dit vanuit wat jij herrinert ooit gezien te hebben?
Ja nou, de applicaties die je het meeste gebruikt staan inderdaad bol van de gradients. Personen, Messenger, Mail, Store, de browser, de kalender... Oh wacht. Dat is gewoon een schreeuwend witte achtergrond waar wat lettertjes over zijn uitgestort.Windows 8 heeft inderdaad grote gekleurde vlakken, met forse letters en pictogrammen. Maar zit eveneens ook vol met gradients, op de Windows 8 store na zijn er eigenlijk alleen maar gradients te vinden in achtergronden en vlakken.
Er zijn wel wat apps waar gradients te vinden zijn, zoals de Bing-apps. Jammergenoeg is het dan niets meer dan een fade van wit naar grijs, die ook nog eens slecht uit de verf komt en verder functioneel niets toevoegt.
Ik vind Windows 8 niet overzichtelijk. Veel zaken zitten weggestopt in menuutjes waarvoor geen visuele hints bestaan (zoals die Charms-bar, welke idioot heeft bedacht dat dat een goed idee is?). Ook moet je veel te veel kilometers maken.Ik vind juist het overzichtelijkheid enorm verbeterd in vergelijk met andere OSen, of het even functioneel is ben ik nog niet over uit. Maar alles valt wel op zijn plek als je de apps op zich bekijkt. Vind wel dat van de desktop gebruiker erg verlangd word dat ze shortcuts kennen en gebruiken. Als je die dan kent dan is het veel beter om mee te werken dan Windows 7 nog, maar dat zullen sommige misschien tegenspreken.
Rechtsklik maar eens op een tile die bovenaan het startscherm staat... Helemaal onderaan verschijnt dan ineens een balk. Het idee van een contextmenu is niet alleen dat het gaat over hetgeen waarmee je bezig bent, maar ook dat het daarbij in de buurt staat. Als ik eerst mijn muis 20 cm naar onder moet gooien valt dat idee toch wel een beetje in het niet.
Ik heb Windows 8 RP getest in VMWare Workstation 8. Dat werkt op zich prima, maar je moet wel de VMWare Tools installeren i.v.m. de graphics.thommich schreef op zondag 03 juni 2012 @ 16:05:
Ik zou graag Windows 8 eens proberen in een Virtual Machine. Heb dit wel nog nooit gedaan. Zijn daar bepaalde extra vereisten voor, en heb ik dan alle functionaliteit of werkt het OS maar half in een VM?
Google eens, of probeer het uit. En ja.. het werkt.thommich schreef op zondag 03 juni 2012 @ 16:05:
Ik zou graag Windows 8 eens proberen in een Virtual Machine. Heb dit wel nog nooit gedaan. Zijn daar bepaalde extra vereisten voor, en heb ik dan alle functionaliteit of werkt het OS maar half in een VM?
Dus als dat op het laptop scherm was en ik ben aan het werk om mijn lcd dan toont het metro scherm op mijn laptop. Ik vindt het niet altijd even logisch. Wat vinden jullie ervan?
Hail to the king baby!
Ja, ik vind dat erg storend. Ook dat ik met mijn twee monitoren nog steeds geen 4 apps naast elkaar kan openen (twee groot, twee pinned). Het is allemaal al wel verbeterd, maar nog steeds verre van ideaal IMO.urk_forever schreef op zondag 03 juni 2012 @ 16:15:
[...] Dus als dat op het laptop scherm was en ik ben aan het werk om mijn lcd dan toont het metro scherm op mijn laptop. Ik vindt het niet altijd even logisch. Wat vinden jullie ervan?
Ik zal sowieso zelf nog wat opzoekwerk doen, maar kan je mij vertellen wat het voordeel van VMWare Workstation 8 is tov Virtualbox?Alex) schreef op zondag 03 juni 2012 @ 16:08:
Ik heb Windows 8 RP getest in VMWare Workstation 8. Dat werkt op zich prima, maar je moet wel de VMWare Tools installeren i.v.m. de graphics.
Virtual box is gratis, een veel groter voordeel dan elk voordeel dat VMware zou hebben :-)thommich schreef op zondag 03 juni 2012 @ 16:37:
[...]
Ik zal sowieso zelf nog wat opzoekwerk doen, maar kan je mij vertellen wat het voordeel van VMWare Workstation 8 is tov Virtualbox?
Virtual box is perfect voor dit, VMware heeft meer mogelijkheden maar die gebruik je als "newby" toch niet.
Ik heb wat mindere ervaringen met VirtualBox, o.a. qua performance. Die is bij VMWare beter voor mijn gevoel.thommich schreef op zondag 03 juni 2012 @ 16:37:
[...]
Ik zal sowieso zelf nog wat opzoekwerk doen, maar kan je mij vertellen wat het voordeel van VMWare Workstation 8 is tov Virtualbox?
Maar 't is een kwestie van smaak, denk ik.
Verwijderd
Best of all worlds?
Na vanaf dag 1 Windows 8 DP met laptop (HP Elitebook) en tablet (Acer W500) vertoon ik al tekenen van zo veel gewenning dat ik net zo wil werken met Windows 7 desktop
Ik ben ervan overtuigd dat het merendeel na een paar weken niet anders meer wil.
Het is leuk dat je Android 4 aanhaalt, volgens mij is google juist met ICS ook een soortgelijke weg ingeslagen met een simpeler ontwerp en minder ronde hoeken, gloss, schaduwen, schreeuwende gradients enz. Zie ook: http://developer.android.com/design/style/themes.htmlAlex) schreef op zondag 03 juni 2012 @ 15:39:
[...]
Het is volgens mij toch allemaal vrij clean, hetzelfde geldt eigenlijk voor de laatste update van gmail layout. Windows 8 gaat inderdaad duidelijk een stapje verder, maar toch zie ik ook bij ICS duidelijk dezelfde trend terug.
En verder zit er in metro juist een groot bereik aan kleuren, zie de default metro styles en de tiles bijv. Als ik mijn metro interface open oogt dat fris, maar toch overzichtelijk (zelfde geldt voor lockscreen). Daarnaast kunnen appmakers zelf kiezen hoe ze hun app ontwerpen. Neem bijv. de USA Today app, hierin zijn ze er wat mij betreft toch in geslaagd om nieuws (stukken tekst) op een strakke en mooie manier weer te geven en dit binnen de metro filosofie (zie: http://njnnetwork.com/njn...12/03/T231H-USA-Today.jpg / http://2.bp.blogspot.com/...Y+app+for+windows+8-1.png).
Verder vandaag van de CP naar de RP gegaan en toch wel de moeite waard. Wat nieuwe metro apps erbij (jammer dat de nieuws app (nog) geen NL nieuws heeft) en vooral de mailapp is erop vooruit gegaan. Verder wat kleine verbeteringen aan de messenger app ('online contacts only' sorteer mogelijkheid en meer smileys) en metro op dualscreen is erop vooruit gegaan (nog steeds niet helemaal optimaal, maar voldoet voor mij nu prima). Het nieuwe desktop thema hinkt nu nog beetje op twee gedachten (aero vs. simpele look), had liever gezien dat ze direct in 1 keer naar de nieuwe look waren gegaan.
Verwijderd
NL ondersteuning is er sinds vandaag en het werkt erg leuk en handig.
Windows 8 heeft een duidelijk betere Xbox integratie als Windows 7.
Kortom: ik ben dik tevreden. Het start lekker snel op. Alle hardware en software die ik gebruik doet het ook onder deze release en ik heb geen last van rare crashes en zo.
Nog even een prikkelende opmerking: ik denk dat Microsoft hoge ogen gaat gooien met Windows 8.
[ Voor 8% gewijzigd door willempjuh op 04-06-2012 14:14 ]
Dit topic is gesloten.
Lees voor meer informative over standaard issues en vragen ook de Topicstart. Hier vind je ook de links naar de officiele Microsoft ISO's van de Release Preview en de product key.
Het is NIET nodig om te melden dat er weer een nieuwe RTM build te downloaden is....ook downloadlinks/locaties zijn NIET nodig! Daarnaast is het natuurlijk ook niet nodig om uit te leggen hoe je de (illegaal verkregen) RTM kunt activeren! Twijfel? Vraag het eerst even in een DM :-)
Updates voor de TS? Stuur TheVMaster een DM!