[Windows 8] Ervaringen & discussies - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 22 ... 24 Laatste
Acties:
  • 118.269 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Windows 8 RTM sijpelt hier binnen op mijn uiterst trage mobiele verbinding in het verre oosten. Met een beetje geluk kan ik overmorgen installeren. Paste Windows net als veel Linux-distro's ook nog maar op een cd... :P
Altijd_Lastig schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 16:03:
Heel veel mensen kunnen niet tegen verandering, wat dat betreft is het wonderbaarlijk dat we niet allemaal nog in berenvellen lopen.
We hebben er anders bijna 200.000 jaar over gedaan om uit onze grotten te komen. Wonderbaarlijk durf ik dat dus niet te noemen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik draai het nu een paar dagen. Het is behoorlijk wennen, maar het draait wel heel soepel allemaal. Sommige dingen zijn misschien echt iets omslachtiger, anderen zullen gewoon wennen zijn. Maar de dagelijkse werkzaamheden gaan goed en alles gaat gewoon lekker snel.

Misschien went het nog meer over enkele dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shappie
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
TheVMaster schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 15:23:
Dat zijn waarschijnlijk dezelfde mensen die Windows 8 nog nooit langer dan 1 dag gedraait hebben O-)
Daar zit wat in... :+
Daarom valt het des te meer te prijzen dat Microsoft deze stap aandurft en zich niet al te veel van de gemiddelde opinie aantrekt.
Ik ben ook blij dat ze deze stap hebben genomen en hoop dat ze consequent blijven. Na een dag ben je er aan gewend, dus dat moet allemaal wel goed komen.

Dit neemt natuurlijk niet weg dat de afsluitknop misschien wel op een logische locatie zit, maar niet op een praktische locatie. Ik snap aan de ene kant wel waarom, op laptops en tablets maakt het niks uit, hier gebruik je altijd de fysieke knoppen. Voor desktops is het daarentegen natuurlijk niet echt handig, al geef ik toe dat de meeste mensen ook op een desktop prima de fysieke powerbutton kunnen gebruiken, maar dit uit gewoonte niet doen (hier hoor ik zelf ook bij). Maar zoals ik al aangaf kan ik me hier niet druk om maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 14:37:
[...]

"Volgens mij moet je om bij Start te komen in Win7 je muis naar linksonder bewegen"

Oh jij wil het nu zo gaan draaien dat een muisbeweging naar een functie toe ook als "handeling" meetelt. Spoedcursus jezelf belachelijk maken....is prima knul dan kom het er dus nog steeds op neer dat Win 8 100% meer handeling nodig hebt dan de vorige Windows versies. Je kan op je kop gaan staan maar deze feiten zijn niet te verdraaien.
Euh, volgens mij ben jij degene die het zo ging draaien..
Verwijderd schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 14:27:
[...]
Ja maar om bij settings te komen moet je wel een swipe naar rechts maken. Newsflash: dat is ook 1 handeling meer dus die ik er bij optelde.
Vandaar mijn reactie, "Als we zo gaan beginnen.."

Maar even snel ingeschat, hoor jij bij de groep die Win8 (hooguit) 2 uur "getest" heeft, dus veel plezier op je Mac..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raro007
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-11-2024
beste mensen ik heb een ssd gekocht en wil windows vista opnieuw gaan installeren omdat die veel sneller is dan een hardeschijf.
wat raden jullie mij aan: vista installeren en als windows 8 komt dan upgraden waardoor ik weer alles opnieuw moet installeren.
of wachten tot windows 8 uitkomt en dan op de ssd installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:41

World Citizen

FreeReef.nl

Verwijderd schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 16:45:
[...]

Maar even snel ingeschat, hoor jij bij de groep die Win8 (hooguit) 2 uur "getest" heeft, dus veel plezier op je Mac..
Heb nu al een tijdje op de zaak W8 draaien... maar mij ontgaat het nieuwe systeem toch ook. Ik kan me niet voorstellen dat mensen hun programma's, documenten, foto's en muziek "sneller, beter, efficienter en logischer" kunnen vinden in de Metro interface dan in het ouderwetse startmenu.

Ik kan overal wel aan wennen... maar het moet wel vooruitgang zijn... Ik ga niet wennen aan iets omdat het "nieuw of fancy" is....

ipv te verwijten dat ik en anderen, langer moeten "wennen" geef me eerst eens een rede waarom ik uberhaubt de nieuwe interface zou gebruiken. Geef me nou eens een reden waarom jij er zo blij mee bent? Werkt je echt sneller... voelt het autonomer? Kosten je werkzaamheden minder tijd of energie?

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

raro007 schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 16:52:
beste mensen ik heb een ssd gekocht en wil windows vista opnieuw gaan installeren omdat die veel sneller is dan een hardeschijf.
wat raden jullie mij aan: vista installeren en als windows 8 komt dan upgraden waardoor ik weer alles opnieuw moet installeren.
of wachten tot windows 8 uitkomt en dan op de ssd installeren?
Als Vista nu nog prima werkt, lekker even wachten. Tenzij je opnieuw installeren geen probleem vind, dan wel al installeren.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-09 00:29
Naja windows 8 is al gelekt en te downloaden. En via MSDN en dergelijke komt hij volgende week uit. Dus ik zou nog heeeeel even wachten als je toch naar Windows 8 wil :)

http://blog.bjornhouben.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toasterlabs
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-09 10:56
World Citizen schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 16:53:
[...]

Heb nu al een tijdje op de zaak W8 draaien... maar mij ontgaat het nieuwe systeem toch ook. Ik kan me niet voorstellen dat mensen hun programma's, documenten, foto's en muziek "sneller, beter, efficienter en logischer" kunnen vinden in de Metro interface dan in het ouderwetse startmenu.

Ik kan overal wel aan wennen... maar het moet wel vooruitgang zijn... Ik ga niet wennen aan iets omdat het "nieuw of fancy" is....

ipv te verwijten dat ik en anderen, langer moeten "wennen" geef me eerst eens een rede waarom ik uberhaubt de nieuwe interface zou gebruiken. Geef me nou eens een reden waarom jij er zo blij mee bent? Werkt je echt sneller... voelt het autonomer? Kosten je werkzaamheden minder tijd of energie?
En toch.... Ik vind alles sneller en logischer. Integratie met andere diensten is beter en de waarschuwing "bubbles" vind ik gestroomlijnder (en leuk geintegreerd me O2013 :p)

Voor mij werkt het sneller en logischer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

[...]

Tja, het blijft natuurlijk altijd lastig om dat voor anderen te bepalen. Het is iets persoonlijks natuurlijk.

Maar goed:

Sinds februari draai ik alleen nog maar Windows 8 op mijn computers. Elke keer als ik weer achter een Windows 7, Vista of XP machine zit, dan erger ik me aan de bediening zoals deze in de oudere versies is. Dat is voor mij genoeg reden om lekker bij Windows 8 te blijven.

Nogmaals, ik kan niet voor anderen aangeven waarom zij per sé Windows 8 zouden moeten gebruiken. Ik kan alleen aangeven dat ik het gevoel heb dat velen die hier lopen te bashen dat doen zonder Windows 8 echt wat langer en open minded uitgeprobeerd te hebben en volledig de hakken in het zand hebben staan als er ook maar 1 dingetje anders werkt dan dat het onder een oudere versie was. Dat is wat ik hier vooral proef in de reacties. De personen die het wel wat langer uitgeprobeerd hebben en het gefundeerd niet prettig vinden werken daargelaten natuurlijk.

Let op, hierboven is geen verwijt of bashing naar anderen toe, maar gewoon een gevoel.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

90% van de tijd zit ik op de desktop en werk ik exact hetzelfde als onder Win7, meeste programma's in de toolbar en als ik een ander programma opstart, win toets, 3 letters etc, etc. (net als in Win7)

De interface van bijvoorbeeld verkenner en taakbeheer vind ik vele malen beter dan in Win7.
Mijn laptop is in het algemeen sneller (opstarten, programma's, etc) dan onder Win7.

Metro vind ik voor als nog handig voor mail, agenda, rdp. En er draaien wat meer dingen, webradio bijvoorbeeld.
Metro staat op de desktop/laptop pas in de kinderschoenen natuurlijk. Ik heb er wel geteld 6 tiles op staan.
Maar ik ga er van uit dat de komende maanden genoeg interessante apps bij gaan komen in de store.

Als ik op de desktop zit te photoshoppen en er is een rdp sessie, mail staat open en de webradio app, dan kan ik links boven erg vlot switchen tussen desbetreffende applicaties, waaronder de desktop aangezien dit ook als één (grote) metro app wordt gezien.

Instellingen instellen, doe je (als het goed is) niet zo vaak.
Met desktop apps zitten de instellingen/settings in de toolbar bovenaan, bij de metro apps zitten ze rechts (verborgen), ja is anders maar je moet ze ergens laten als je geen toolbaar in je app hebt.. ;)

Al met al werkt Win8 voor mij (nu al) handiger dan Win7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shappie
  • Niet online
Als ik wat bestanden moet zoeken (muziek, foto's, documenten) open ik meestal gewoon explorer en browse naar de juiste map. Wanneer je liever de zoekfunctie uit het startmenu gebruikt, deze zit ook in Win8 (Win-F + typen). Ik maak zelf ook geen gebruik van bijv. de Foto's, Video, Music apps, maar dit hoeft natuurlijk ook niet. Ik gebruik nog steeds gewoon de Windows Photo Viewer in de desktop voor plaatjes, Foobar2000 voor muziek en mpc-hc voor video's. Kortom zie ik op dit punt niet zoveel vooruitgang voor desktops, maar ook zeker geen achteruitgang.

Verder start ik programma's met de zoekfunctie (Win + typen) of gewoon door op het icoontje in Metro te klikken. Ik heb mijn programma's netjes gesorteerd in Metro en kan alles zo snel en gemakkelijk vinden. In Win7 moest ik hiervoor nog door de mappenstructuur onder 'Alle programma's' bladeren. En veelgebruikte software staat natuurlijk in mijn taskbar gepinned, zodat ik daar direct bij kan. Kortom zie ik hier wel degelijk vooruitgang, ik kan mijn software sneller vinden in Metro dan in het oude startmenu.

Mijn conclusie is dus dat ik op de desktop prima met Metro kan werken, het is inderdaad geen revolutie voor mij. Ik werk meestal nog gewoon hetzelfde als ik onder Win7 gewend was. Maar het is dus zeker geen achteruitgang. Daarbij komen dan wat positieve punten van Win8 buiten Metro om: nieuwe taskmanager, multi monitor taskbar (vind ik persoonlijk erg handig met 2 monitoren), copy dialog (een detail, maar ook erg praktisch als je veel bestanden kopieert over het netwerk e.d.) en de ribbon in verkenner. Daarnaast start Win8 natuurlijk sneller en komt het sneller uit standby.

Mijn laptop draait sinds kort ook Win8 en dat bevalt ook prima, hij is echt instant uit standby en razendsnel.
Als laatste heb je nog de tablets die Win8 gaan draaien. Ik heb zelf nog geen Win8 tablet, maar ik denk dat iedereen het er wel over eens is dat Win8 goed geschikt is voor tablets.

Als nadeel hou ik dan de veelbesproken locatie van de shutdown knop in Win8 over. En voor sommige kan het een nadeel zijn dat de search is opgedeeld in Apps, Settings en Files. Ik zelf heb hier weinig last van aangezien ik via Win-x vaak snel genoeg bij settings gerelateerde zaken ben en ik vrijwel nooit op Files zoek.

Ik ben wel benieuwd wat jij nu als vervelend ervaart aan Win8 en waarom, of waar je nu echt flink aan moet (of moest) wennen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

c70070540 schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 17:05:
[...]

Tja, het blijft natuurlijk altijd lastig om dat voor anderen te bepalen. Het is iets persoonlijks natuurlijk.

Maar goed:

Sinds februari draai ik alleen nog maar Windows 8 op mijn computers. Elke keer als ik weer achter een Windows
*knip*

Let op, hierboven is geen verwijt of bashing naar anderen toe, maar gewoon een gevoel.
Ik vind het uiteraard ook niet erg als iemand anders iets prettig vind wat ik niet vind :)

Kritisch zijn word al snel als bashen gelezen. Maar dat bedoel ik echt niet.

Wellicht is een voorbeeld beter.
Vroegah toen ik iets nodig had in windows ging ik altijd naar links onder. Vanuit daar kon ik alles doen. In elk programma (buiten spellen) kon ik ook nog steeds naar links onder om iets anders te doen of om een 2e programma op te starten.. Ik werd dus altijd naar dezelfde plek gestuurd.

Omdat W8 voornamelijk met de Touch gedachte is gemaakt, vervalt deze eis voor Touch based interfaces. Immers zweef je met je hand veel sneller van links naar rechts dan met je muis. Met je hand doe je dit Native..

In W8 trof ik mijzelf naar een aantal uur met een pijnlijke pols. Op een 24 of 27 " scherm moet je continu met je muis naar rechts boven en dan weer links boven... en af en toe weer links onder.

Dus in mijn ogen hebben ze mijn single-start punt verdeeld in 3 punten. Met een muis en tobo werkt dit in mijn geval trager en blijkbaar pijnlijk op den duur.

Zo had ik een lijst met recente programmas altijd links onderin benaderbaar.. Als ik iets nodig had wat ik niet vaak nodig had, klikte ik ook links onder op starten--> programmas, en daar was de rest. In dat ene kleine start menu wat eentwintigste deel van mijn scherm besloeg vond ik ALLE programma's.

Nu heb ik een overzicht met blokken die elke al meer ruimte innemen dan het hele startmenu, en als ik een programma wil wat niet in een blokje staat kost me dat enkele handelingen .Ik kan hier dan weer een blokje van maken, maar dan heb ik uiteindelijk dus 50 blokjes... Door de vorm van al die blokjes, en de bewegingen in die blokjes was ik zeer snel het overzicht kwijt, en moest ik zoeken naar het juiste blokje.

Is geen bash.. maar mijn Ervaring waar ik over zou willen Discussiëren....

Want als er blijkbaar nog een kwartje moet vallen waarin ik de logica zie.. dan verander ik ter plekke van mening..

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand al vertellen of het straks mogelijk is om te upgraden naar Windows 8 zonder eerst de oude Windows-versie te moeten installeren? Ik heb namelijk een ongebruikte Vista-licentie bij m'n laptop waarvan ik het installatiemedium niet (meer) heb. Is het straks voldoende om de Vista-key in te voeren op de upgrade-website waarna deze key een valid Windows-8-key wordt? Of is het niet zo simpel gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

World Citizen schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 17:19:
[...]

Zo had ik een lijst met recente programmas altijd links onderin benaderbaar.. Als ik iets nodig had wat ik niet vaak nodig had, klikte ik ook links onder op starten--> programmas, en daar was de rest. In dat ene kleine start menu wat eentwintigste deel van mijn scherm besloeg vond ik ALLE programma's.

Nu heb ik een overzicht met blokken die elke al meer ruimte innemen dan het hele startmenu, en als ik een programma wil wat niet in een blokje staat kost me dat enkele handelingen .Ik kan hier dan weer een blokje van maken, maar dan heb ik uiteindelijk dus 50 blokjes... Door de vorm van al die blokjes, en de bewegingen in die blokjes was ik zeer snel het overzicht kwijt, en moest ik zoeken naar het juiste blokje.
Je desktop programma's wil je ook helemaal niet op de Metro-start hebben (is mijn mening), dan blijf je inderdaad continu switchen tussen desktop en metro.
Verwijderd schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 17:14:
[...]

90% van de tijd zit ik op de desktop en werk ik exact hetzelfde als onder Win7, meeste programma's in de toolbar en als ik een ander programma opstart, win toets, 3 letters etc, etc. (net als in Win7)

Metro vind ik voor als nog handig voor mail, agenda, rdp. En er draaien wat meer dingen, webradio bijvoorbeeld.
Metro staat op de desktop/laptop pas in de kinderschoenen natuurlijk. Ik heb er wel geteld 6 tiles op staan.
Maar ik ga er van uit dat de komende maanden genoeg interessante apps bij gaan komen in de store.
En tussen draaiende Metro apps switchen gaat dus vrij simpel, links boven in het scherm. Ook als je op de desktop aan het werken bent, en als je vanuit een metro app daar heen gaat staat je desktop er ook tussen.
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/18177933/desk.png

<edit>
En als nou "teveel" apps hebt om in de taakbalk te zetten, kan je een mapje met snelkoppelingen als toolbar toevoegen, die dan uitklapt. Dat deed ik in WinXP altijd.

Voorbeeldje
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/18177933/start.png

Zo zou je zelfs meerdere uitklap menu's kunnen maken, apps, games, etc...

En als je de map "C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs" als toolbar toevoegt (en geheel links op de taakbalk zou zetten), heb je 90% van het WinXP startmenu terug. ;)
Maar dan wen je nooit aan de Win8 interface... :P

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2012 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 23:21
Ja, maar..... Wij gebruiken op kantoor Outlook en niet die Metro mail app zoals jij.
Voor ons op kantoor is er werkelijk (vooralsnog) geen enkele metro app.

Dus
tussen draaiende Metro apps switchen
is helemaal niet van toepassing. Dat er 2 apps zijn voor hetzelfde maakt alles alleen nodeloos ingewikkeld. Niet handig ofzo....

Net zoals dat extern bureaublad (RDP) . Je hebt gewoon de oude Remote Desktop zoals in Windows 7, maar je hebt ook de Metro app versie ervan. Waarom?

En dan die IE10 ook al? Ik vind het gewoon bizar, en heb gelijk het vinkje gezet dat die altijd de desktop variant moet openen. Waarom heb je uberhaupt die Metro IE10 nodig?

Vroeger zat alles (om even op de afsluitknop terug te komen) alles bij elkaar ; opnieuw opstarten, gebruiker wisselen, uitloggen, locken, sleep, hibernate etc. Alles zat onder die ene knop.
Ik kan het mis hebben, maar volgens mij is Log Off nu alleen te bereiken via CTRL ALT DEL , afsluiten en restarten zit in de charms aan de rechterkant onder, Locken en gebruiker wisselen zit geloof ik ook onder CRTL ALT DEL , het is allemaal zo versnipperd.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De metro apps hoef je niet te gebruiken en die al voor geinstalleerd zijn kan je eventueel verwijderen.
Het is dus een keuze van de gebruiker. Dat er sommige dubbel zijn, tablets bijv hebben geen desktop interface en zijn dus aangewezen op de metro rdp, ie, etc.
Maar als je er voor kiest om op je pc de "normale" rdp te gebruiken, verwijder je de metro versie toch.
Microsoft heeft uiteraard wat "standaard" metro apps voor geinstalleerd.

Net wat ik zeg, ik heb "maar" 6 tiles op de metro staan, maar daar gaan er vast meer bijkomen als de store straks aangevuld wordt.

En bij andere zal over een paar maanden nog steeds enkel de desktop tile als enige er op staan, net waar je voor kiest.

Als de nieuwe interface van verkenner en dergelijke, en de snelheid van Win8 je niet kan overhalen, en je gaat (vooralsnog) niets met metro apps doen, zou ik ook bij Win7 blijven, eerlijk is eerlijk.
Maar ik ben zeer positief over Win8.

En hoe het gaat lopen in het bedrijfsleven zal de toekomst moeten uitwijzen. Aangezien er nog heel veel bedrijven op XP zitten of net naar Win7 zijn/gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooiNietDus
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 26-11-2022
Iemand een idee om de "Search programs and files" tevoorschijn te toveren? Een start menu hoef ik niet per se, maar die wel.....

[edit] Ik bedoel: zonder gebruik te maken van de muis, en in zo min mogelijk keyboard strikes

[ Voor 27% gewijzigd door MooiNietDus op 09-08-2012 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MooiNietDus schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 22:19:
Iemand een idee om de "Search programs and files" tevoorschijn te toveren? Een start menu hoef ik niet per se, maar die wel.....

[edit] Ik bedoel: zonder gebruik te maken van de muis, en in zo min mogelijk keyboard strikes
Eh....Windows toets en dan gewoon typen gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan zoekt hij alleen in apps. Ik vind het systeem met aparte sneltoetsen voor files/settings/apps ook niet ideaal werken. Zeker niet voor de wat niet-powerusers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrDirect schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 20:53:

Vroeger zat alles (om even op de afsluitknop terug te komen) alles bij elkaar ; opnieuw opstarten, gebruiker wisselen, uitloggen, locken, sleep, hibernate etc. Alles zat onder die ene knop.
Ik kan het mis hebben, maar volgens mij is Log Off nu alleen te bereiken via CTRL ALT DEL , afsluiten en restarten zit in de charms aan de rechterkant onder, Locken en gebruiker wisselen zit geloof ik ook onder CRTL ALT DEL , het is allemaal zo versnipperd.....
Log off/sign out en lock vind je onder je gebruikernaam, rechtsboven in het metro scherm.

Ik ben met je eens, daar had alles (lock, shut down, sleep, sign out, etc) moeten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Halelujah :')
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/qtT01.png

Tis dan wel 3rd party maar het werkt.
Nu nog een mod waarbij direct naar desktop geboot wordt en ik neem Windows 8 in gebruik op mijn slow ass laptop.

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2012 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
OMG...wat lelijk :+

Nee ff serieus....wat is daar nu handig aan? Probeer mij dat nu eens uit te leggen..? Je hebt nog steeds Metro.....maar nu alleen een extra startmenu...

Wel grappig btw.....welke app is dat?

[ Voor 5% gewijzigd door TheVMaster op 09-08-2012 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheVMaster schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 23:02:
[...]

OMG...wat lelijk :+

Nee ff serieus....wat is daar nu handig aan? Probeer mij dat nu eens uit te leggen..? Je hebt nog steeds Metro.....maar nu alleen een extra startmenu...
Ik doe het echt niet voor de mooiigheid hoor, dit werkt tenminste to the point.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 23:04:
[...]

Ik doe het echt niet voor de mooiigheid hoor, dit werkt tenminste to the point.
Oke..maar wat werkt er anders niet dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheVMaster schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 23:05:
[...]

Oke..maar wat werkt er anders niet dan?
Ik zei niks over dingen die niet werken, ik geef alleen aan dat ik Metro omslachtig vind werken.
Overigens dit is geen 'app' ;)

http://classicshell.sourceforge.net/

Het is al een paar keer in deze topic aangegeven, heb het toevallig ergens anders opgepikt.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2012 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kazu
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-08 19:47
Verwijderd schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 22:56:
Halelujah :')
[afbeelding]

Tis dan wel 3rd party maar het werkt.
Nu nog een mod waarbij direct naar desktop geboot wordt en ik neem Windows 8 in gebruik op mijn slow ass laptop.
Dat is zelfs nog een stap achteruit in vergelijking met Windows 7 :P

PS5 PSN: UnrealKazu

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 23:06:
[...]

Ik zei niks over dingen die niet werken, ik geef alleen aan dat ik Metro omslachtig vind werken.
Jij het het over 'to the point'...maar hoezo is Metro omslachtiger dan Windows 7 (start menu). Op zich werkt het beiden op dezelfde manier.... WINkey --> Typen ...alleen als je inderdaad ook in Windows 7 nog Alle Programma's gebruikte in je startmenu...tja dan snap ik wel dat je Metro omslachtig vind.

Begrijp me goed hoor..als je dat fijn vind moet je het vooral doen, alleen probeer ik te begrijpen waarom men het Startmenu terug wilt. Zelf had ik de eerste dagen (misschien wel een of twee weken zelfs) 'last van Metro'. Maar op zich was ik daar na dus een periode wel aan gewend....

[ Voor 21% gewijzigd door TheVMaster op 09-08-2012 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kazu schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 23:07:
[...]

Niet echt, je kan nog steeds winkey en beginnen met typen en het werkt precies als Windows 7.
Volgens mij waar jij op doelt is ook nog wel in te stellen maar zover ben ik nog niet.
TheVMaster schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 23:08:
[...]

Jij het het over 'to the point'...maar hoezo is Metro omslachtiger dan Windows 7 (start menu). Op zich werkt het beiden op dezelfde manier.... WINkey --> Typen ...alleen als je inderdaad ook in Windows 7 nog Alle Programma's gebruikte in je startmenu...tja dan snap ik wel dat je Metro omslachtig vind.
Alle programma's is voor mij gewoon makkelijk want je hebt direct overzicht het staat zo goed als op alphabetische volgorde en als je alles alphabetisch op volgorde wil krijgen in Metro krijg ik gewoon frustraties omdat de tiles geen logische schuifvolgorde hanteren.

En als laatst het afsluiten van je computer, given dat laatste kan je wel zo instellen door met de power knop in te drukken je systeem uit te schakelen. Maar bij mijn laptop wordt de shutdown knop als sleep button gebruikt en closed lid als do nothing. :')

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2012 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:19
Metro is bijv. niet handig met visual studio, een pakket waar je normaal gesproken maar 1 snelkoppeling van gebruikt (Visual Studio zelf), maar in het start menu zijn er ongeveer 30 verschillende applicaties (spy++, atltracetool, VS command prompt, etc) die je maar af en toe gebruikt. Dan is het gewoon handig om zo'n startmenu te hebben, vooral omdat ik wel eens wil vergeten hoe het ook alweer heet.

Ander voorbeeld is dat ik heel af en toe mijn software moet testen op Section 508 (Amerikaanse wetgeving omtrent accessibility) en dan wat van die 'windows ease of access' tools moet gebruikten (narrator, high contrast, etc), dan is het ook handig dat je die groep ziet welke tools dat allemaal ook al weer waren.

Maar dat zijn dus geen dingen die je constant op je desktop of metro-scherm wilt hebben, aangezien je het maar sporadisch gebruikt. Sowieso gaan de meeste professionals weinig met Metro doen, aangezien het minder productief is om maar 1 applicatie tegelijk open te zien (ok 1,5 als je het snap-window meetelt).

[ Voor 17% gewijzigd door sewer op 09-08-2012 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sewer schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 23:19:
Metro is bijv. niet handig met visual studio, een pakket waar je normaal gesproken maar 1 snelkoppeling van gebruikt (Visual Studio zelf), maar in het start menu zijn er ongeveer 30 verschillende applicaties (spy++, atltracetool, VS command prompt, etc) die je maar af en toe gebruikt. Dan is het gewoon handig om zo'n startmenu te hebben, vooral omdat ik wel eens wil vergeten hoe het ook alweer heet.

Ander voorbeeld is dat ik heel af en toe mijn software moet testen op Section 508 (Amerikaanse wetgeving omtrent accessibility) en dan wat van die 'windows ease of access' tools moet gebruikten (narrator, high contrast, etc), dan is het ook handig dat je die groep ziet welke tools dat allemaal ook al weer waren.
Hmm..ja..er zitten ook wel 'nadelen' aan Metro...en ik denk dat jij een goed voorbeeld noemt. Maar ze houden natuurlijk rekening met de grote massa en het gros van de mensen zal max. 10 applicaties ofzo gebruiken...en dat past natuurlijk perfect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryuukami
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-01 00:05
Ach je kan met Windows net zo werken als je zelf wil er is nu alleen een nieuwe manier van werken bij gekomen. Ik persoonlijk vind de oude manier lekker werken gewoon met je muis over de mappen gaan en ze gaan gewoon open en dicht en ik kan lekker in de desktop blijven werken. Ik vond met menu van Windows 7 ook altijd al waardeloos ik heb Classic Shell nu zelfs op mijn Windows 7 systeem geinstalleert. Ik ben ook die gebruiker die al die tijd met Windows XP in de klassiek mode heeft gewerkt De enigste reden waarom ik voorlopig niet overstap is omdat ik Aero Glass toevallig wel mooi vind. Wat ik wel belachelijk vindt zijn de prijzen als Microsoft dit het besturing systeem zou vinden dat iedereen wil hebben hadden ze die prijzen toch nooit ze belachelijk laag gehouden dus zo zeker zijn ze nu ook weer niet van zichzelf

Ryuukami

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
Maar voor de duidelijkheid, ik vind Metro best wel geinig en lekker werken, zelfs op dit laptopje zonder touchscreen. Als er wat meer apps ter beschikking komen, dan denk ik dat ik buiten mijn werk heel veel onder Metro kan doen (dat is toch vooral wat surfen + RDP/VNC naar mijn servertje).

Maar als ik thuis werk, en ik zit toch al ongeveer de hele dag in de desktop (zie van de professionele tools ook niet snel Metro-varianten komen), dan is voor mij persoonlijk die classic shell wel fijn. Niet noodzakelijk (ik vind mijn tools ook wel in de Metro app search), maar het is gewoon net iets beter voor mijn productiviteit. Maar misschien ben ik een van de weinigen die het start menu nog een beetje gebruikt :P

[ Voor 6% gewijzigd door sewer op 09-08-2012 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strunkie
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-10-2024

Strunkie

> Post is rechts!

Ryuukami schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 23:30:
Ach je kan met Windows net zo werken als je zelf wil er is nu alleen een nieuwe manier van werken bij gekomen. Ik persoonlijk vind de oude manier lekker werken gewoon met je muis over de mappen gaan en ze gaan gewoon open en dicht en ik kan lekker in de desktop blijven werken. Ik vond met menu van Windows 7 ook altijd al waardeloos ik heb Classic Shell nu zelfs op mijn Windows 7 systeem geinstalleert. Ik ben ook die gebruiker die al die tijd met Windows XP in de klassiek mode heeft gewerkt De enigste reden waarom ik voorlopig niet overstap is omdat ik Aero Glass toevallig wel mooi vind. Wat ik wel belachelijk vindt zijn de prijzen als Microsoft dit het besturing systeem zou vinden dat iedereen wil hebben hadden ze die prijzen toch nooit ze belachelijk laag gehouden dus zo zeker zijn ze nu ook weer niet van zichzelf
Misschien heeft Microsoft zijn ogen eindeijk eens geopend?
Ik heb nog nooit een Windows key gekocht puur omdat ik het te duur vind.

Nu ga ik er zeker wel eentje kopen omdat hij nu niet zo idioot duur is voor een update(!).

^ Post is hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Laatst online: 29-09-2023
Metro is niet meer en gaat voortaan door het leven als.....Windows 8.
Dus Metro-apps bijv. zou dan Windows 8-apps gaan moeten heten.
''Anything currently/formerly known as a "Metro-Style application" (with or without a hyphen) will now be known officially as a "Windows 8 application." References to the "Metro user interface" will now be replaced by "Windows 8 user interface." And instead of saying "Metro design," the Softies and those adhering to their official guidelines will be using the words "Windows 8 design."
http://www.zdnet.com/micr...-it-windows-8-7000002392/

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om hier nog even op terug te vallen;
Kazu schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 23:07:
[...]

Customizen is goed te doen onder ClassicShell, is alleen wat werk om alles een beetje goed te krijgen want niet alles zit standaard inbegrepen, zoals My Music of Devices and Printers. Nog steeds relatief makkelijk om in te stellen in ieder geval.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/LvnuQ.png

Verder heeft ClassicShell ook een autoboot naar desktop functie dus ik ben content. :)

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2012 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-09 21:12
bij de rtm staan mijn programma's gesorteerd op merk in metro. Hebben meer mensen dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strunkie

Strunkie

> Post is rechts!

Verwijderd schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 23:49:

[...]

Customizen is goed te doen onder ClassicShell, is alleen wat werk om alles een beetje goed te krijgen want niet alles zit standaard inbegrepen, zoals My Music of Devices and Printers.
[afbeelding]

Autoboot naar desktop functie heeft het ook, ik ben content. :)
Ik heb liever één muisklik meer dan de hele dag naar die lelijke classicShell kijken :O

^ Post is hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Strunkie schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 23:54:
[...]

Ik heb liever één muisklik meer dan de hele dag naar die lelijke classicShell kijken :O
Zet je em toch op Aero theme :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sewer schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 23:19:

Maar dat zijn dus geen dingen die je constant op je desktop of metro-scherm wilt hebben, aangezien je het maar sporadisch gebruikt. Sowieso gaan de meeste professionals weinig met Metro doen, aangezien het minder productief is om maar 1 applicatie tegelijk open te zien (ok 1,5 als je het snap-window meetelt).
Je weet toch ook wel dat je dingen kunt groeperen in Metro? (Uitzoomen in het metro startscherm door bv rechtsonder op het min-teken te klikken en vervolgens rechtsklikken op een groep applicaties en daar een naam aan geven. Dan hoef je niet een hele groep vol te maken, maar kun je na bv 5 tiles al een nieuwe groep hebben).

Dus dan maak je 1 groep met Favoriete programma's waar je dan bv Visual Studio in zet, maar ook je browser en weet ik wat meer. Daarnaast maak je een groep met "handige tools" aan en daar zet je dingen in die je niet vaak nodig hebt, maar wel bij de hand wilt hebben.

Dat sorteren werkt hier overigens prima. Hij werkt met een kolom van 2 stuks naar kolom en van onder naar boven. Alleen met een brede tile is het soms wat lastig, maar dat heb je met jouw genoemde programma's toch niet.

Het gaat er ook niet zozeer om dat je alles in metro gaat draaien, maar Metro als startmenu werkt gewoon prima.

Ik gok overigens dat je in Windows 7 ook niet het standaard menu aan had staan maar ook wel classic grijs met een ouderwets startmenu had? Of heb ik het verkeerd?

[ Voor 6% gewijzigd door Martinspire op 10-08-2012 00:39 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryuukami
Dat is het mooie van Classis Shell je kan hem helemaal custimizen er zijn verschillende skins en je kan ze ook zelf maken er zullen er vast nog veel meer komen ik heb mijn eige start button gemaakt om toch een beetje de windows 7 look te houden :)

[ Voor 23% gewijzigd door Ryuukami op 10-08-2012 13:53 ]

Ryuukami

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit vind ik nu gaaf. Je loopt wat rond te klooien en ramt op wat knoppen.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/hE67aWxvTUnR488x23eE9EVm/thumb.png

En opeens.. windowed metro. Dat zou een optie moeten zijn. De taakbalk kan ik ook zichtbaar maken met een klik van de muis. Het bovenstaande screenshot is gemaakt met slechts één monitor.

met http://code.google.com/p/altdrag/ kan dat. Blijkbaar kan je daarmee op de metro windows verplaatsen en resizen. Het werkt ook met apps zelf. Wat dacht je van deze?
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/3c8dzqzF3hyFILUru5XljSlF/thumb.png

Bing weer en je favoriete klassieke desktop programma's tegelijk zichtbaar. Ja, dat kon al lang met de ingebouwde metro mogelijkheid om te 'multitasken'. Maar dat werkt imho voor geen meter.

Er zijn wat kinderziektes. Sommige apps resizen zichzelf weer terug. Ook hiden ze zodra je ergens in je klassieke window manager klikt. Voor diegenen als ik die metro alleen gebruiken om in te zoeken maar het niet op prijs stellen dat het je hele scherm vult is het zeker handig.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2012 01:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik volg deze Windows 8 discussie al een hele tijd. Erg interessant. Zelf heb ik Windows 8 ook al uitgeprobeerd, maar de Metro-interface bevalt me totaal niet. Windows 7 draait hier perfect, dus eigenlijk zie ik geen reden tot upgrade (hoewel een aantal windows 8 features en de snelheid van Windows 8 in het algemeen me zeker aanspreken, maar Windows 7 draait op mijn PC ook supersnel).

Vernieuwing is prima, maar niet iedere verandering is een verbetering. Ik las al over ClassicShell en Start8. Als Microsoft dergelijke third-party tools niet verder gaat blokkeren (al dan niet bewust), dan ben ik zeker bereid de RTM-versie van Windows 8 een kans te gunnen. Ik zou dan zelf die tools gebruiken als tijdelijke overgang om de overstap iets te vergemakkelijken.

Zelf gebruik ik het startmenu niet erg vaak en mijn meestgebruikte programma's heb ik gepind in de taakbalk (Windows 7). Toch komt het wel voor dat ik toch het startmenu nodig heb om minder vaak gebruikte programma's te starten. Nu zijn er natuurlijk diverse ander manieren om dat te organiseren (mapjes op desktop met links), maar via startmenu werkt dan het fijnst (naar mijn mening).

Voor mij is een PC een tool, ofwel een middel om mijn dagelijks brood mee te verdienen. Die PC is nu erg goed ingericht en bevat alle programma's die ik nodig heb. Ik ken bijna alle shortcuts van Windows 7 en kan dus nu snel alle nodige handelingen verrichten.

Metro voegt wat mij betreft echt niets toe op een desktop-PC. Op een PC zal ik, voor zover ik nu kan overzien, ook niet snel gaan werken met Metro-apps (als ik een tablet had, zou dat waarschijnlijk anders zijn; ik denk dat Windows 8 het op tablets heel goed zal doen).

Zoals het er nu uitziet wil ik Windows 8 RTM best een eerlijke kans geven, maar dan wel met een start menu en de mogelijkheid meteen te booten naar m'n desktop. Metro gebruik ik niet (op dit moment).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mieske666
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08-09 10:09
Grappig om te zien hoe divers de reacties op Win8 zijn. Ik vind (ex)Metro wel handig vanwege de live tiles en even snel te checken of er nieuwe email is zonder dat ik daar outlook voor hoef te starten. Met dat betreft is mijn digitale leven wel de cloud geworden. Mijn Windows Phone en mijn Desktop PC delen dezelfde informatie. Ik vind het echt heel handig.

Ik vind de snelheid perspectief van Win8 echt een stuk beter dan Win7. Het lijkt nu op de snelheid die OSX ook heeft.

Ik vind het een vooruitgang. De apps in de store zullen ook niet zo duur worden op uitzonderingen na.

En voor tablets. Dat heb ik nog niet eens geprobeerd. Maar lijkt me dat het best goed gaat werken. Nu nog eens zien of de Pro Audio bedrijven er ook apps voor gaan maken. Nu is alles nog Ipad..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
Bedankt voor de uitleg, ik ga daar van het weekend eens wat mee klooien. Klinkt wel als een werkbare oplossing.
Ik gok overigens dat je in Windows 7 ook niet het standaard menu aan had staan maar ook wel classic grijs met een ouderwets startmenu had? Of heb ik het verkeerd?
Nee, ik draai een nieuw OS het liefst zonder aanpassingen (dus standaard layout, UAC aan, etc), omdat ik voor mijn werk programmeur ben, en onze externe klanten waarschijnlijk ook die aanpassingen niet doen. Ik switch alleen naar classic view of 125%/150% tekstgrootte als ik iets expliciet wil testen.
Enige wat ik echt aanpas zijn wat Explorer Settings (extensies + verborgen bestanden tonen, simple file sharing uitzetten) en in het 'Sound Scheme' alle geluidjes verwijderen :P

Bij deze versie ben ik nog een beetje aan het twijfelen of ik Classic Shell erop ga houden. Ik ben het met je eens dat het Metro scherm ook een aardig startmenu is, maar vooral op die momenten waar ik bijna alleen in de Desktop-mode zit, is het wel handig als je ook daar overal snel bij kunt.
Verwijderd schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 01:59:
Zoals het er nu uitziet wil ik Windows 8 RTM best een eerlijke kans geven, maar dan wel met een start menu en de mogelijkheid meteen te booten naar m'n desktop. Metro gebruik ik niet (op dit moment).
Dan kun je met Classic Shell je lol wel op, in de default setting boot hij al automatisch door naar de desktop, en wordt winkey automatisch al doorgelust naar die Classic Shell (en shift+winkey om terug te gaan naar Metro), zelfde met linkermuistoets en shift+linkermuistoets als je linksonder zit. Dat programma is ook mega-instelbaar, alleen al voor het startmenu zijn al meer dan 100 settings voor layout en gedrag.
Alleen zag ik zo snel niet hoe je de rechtermuisklik kan beinvloeden als je linksonder zit (dan krijg je dat handige menuutje met event viewer etc.), maar winkey+x werkt ook.

[ Voor 34% gewijzigd door sewer op 10-08-2012 08:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09-09 19:02
Verwijderd schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 23:06:
[...]

Overigens dit is geen 'app' ;)

http://classicshell.sourceforge.net/

Het is al een paar keer in deze topic aangegeven, heb het toevallig ergens anders opgepikt.
Ik denk dat jij gewoon bij Windows 7 moet blijven! ;)

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kazu
Verwijderd schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 23:49:

[...]

Customizen is goed te doen onder ClassicShell, is alleen wat werk om alles een beetje goed te krijgen want niet alles zit standaard inbegrepen, zoals My Music of Devices and Printers. Nog steeds relatief makkelijk om in te stellen in ieder geval.

[afbeelding]

Verder heeft ClassicShell ook een autoboot naar desktop functie dus ik ben content. :)
Zo te zien kan je het start menu goed emuleren door middel van die add-on. Maar waar ik o.a. ook op doelde met mijn opmerking was de lijst van meest gebruikte programma's in het start menu. In W7 pin ik al mijn meest gebruikte programma's op de taakbalk, en als er dan toch een programma is wat ik niet zo heel vaak gebruik (gecrashte auto-startups zoals Live Messenger) dan staat die wel in de lijst van meest gebruikte programma's.

Ik bedacht me net iets tijdens het lezen van al die reacties. Eigenlijk moet je metro gewoon zien als één groot start menu wanneer je werkt in desktop modus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryuukami
Tis niet helemaal hetzelfde maar ik heb mijn Aero terug ik wil niet in een hokje geduwd worden ik wil zelf bepalen hoe ik wil werken en hoe het eruitziet
http://www.windows8core.c...in-windows-8-rtm-sort-of/

Ryuukami

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:24

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Ik had ook al geprobeerd om het Aero theme van Release Preview in de RTM te zetten (theme bestanden overschrijven) maar dat werkt (helaas) niet. Ik vind de theme van de Release Preview wel mooi namelijk.

Eigenlijk wel vreemd. Themes zitten al sinds Windows XP in Windows en nog steeds ben je officieel gebonden aan de themes die Microsoft meelevert. Zonder hacken zit je daar dus aan vast.

[ Voor 31% gewijzigd door CAP-Team op 10-08-2012 11:30 ]

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CAP-Team schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 11:29:
Ik had ook al geprobeerd om het Aero theme van Release Preview in de RTM te zetten (theme bestanden overschrijven) maar dat werkt (helaas) niet. Ik vind de theme van de Release Preview wel mooi namelijk.

Eigenlijk wel vreemd. Themes zitten al sinds Windows XP in Windows en nog steeds ben je officieel gebonden aan de themes die Microsoft meelevert. Zonder hacken zit je daar dus aan vast.
Ehh..je kunt al jaaaaren eigen Themes installeren hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shappie
  • Niet online
Ryuukami schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 11:24:
Tis niet helemaal hetzelfde maar ik heb mijn Aero terug ik wil niet in een hokje geduwd worden ik wil zelf bepalen hoe ik wil werken en hoe het eruitziet
Vind je dit ook prettig werken? Het is volledig transparant, i.t.t. de wazige transparantie in Win7, en als ik het plaatje bij het artikel bekijk erg chaotisch (plaatje). Bijvoorbeeld hoe IE boven Explorer hangt is echt extreem onduidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simplicidad
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07-09 16:12
Heel veel mensen kunnen niet tegen verandering, wat dat betreft is het wonderbaarlijk dat we niet allemaal nog in berenvellen lopen.
Als mensen niet tegen verandering kunnen dan is er totaal geen progressie meer in de maatschappij. Iets zegt mij dat die stelling totaal niet klopt.

Mensen kunnen verandering aan als het voor hen een meerwaarde biedt of het leven voor hen makkelijker maakt. Bij metro heb ik telkenmale het gevoel dat het bestaat omdat Microsoft in de nieuwe markten achter de feiten zit aan te hollen. Windows 8 is in eerste plaats een vehikel om mensen "vertrouwd" te maken met Metro in de hoop dat ze bij de volgende smartphone en tablet voor een Windows oplossing zullen kiezen.

En mensen "voelen" dit ook aan, ik kan nu niet precies het UX artikel naar boven halen die dit fenomeen beschrijft, maar je mag mensen toch wel wat meer respijt geven. De gebruiker is trouwens *nooit* fout als het over zo'n zaken gaat. Ze zijn nooit fout als het gaat over hun persoonlijke beleving of hoe "prettig" of "fun" ze iets vinden werken.

Bedoel welke omgekeerde wereld zou het anders zijn dat een ander moet bepalen dat wat ik voel , ik niet mag voelen of dat ik daar "verkeerd" in ben. Zeker al zo'n flauw excuus van "ze hebben het maar 1 dag gebruikt" of "ze kunnen geen verandering aan". Een goeie interface pik je al van dag 1 op. En inzake "verandering". Er zijn andere "computer" apparaten die in sommige optieken een pc vervangen voor vele mensen, de omgeving is in die zin ook radicaal anders en dat belet mensen niet om die zaken te gebruiken.

Volgens mij heeft het metro verhaal bitter weinig te maken met een grote verandering, anders had Microsoft zich er volledig op toegelegd ipv nu op 2 gedachten te hinken (Metro & halve desktop) Iedereen die een UX boek ter hand neemt kan zo enkele zaken opnoemen bij W8 waar het fout gaat en daar verblind de situatie van XP (wat zuiver esthetisch was) echt in het niets bij. OS X verbrak compatibiliteit met veel zaken en veranderde radicaal, daar had je geen OSX mode en dan nog een resoluut andere omgeving wat enkel maar verwarring zou zorgen bij gebruikers.

Eerlijk gezegd als ik sommige van jullie reacties lees dan moet ik altijd zo hard terugdenken aan het boek "The inmates are running the asylum" van Alan Cooper (http://www.amazon.com/The...ning-Asylum/dp/0672316498 - trouwens met een MS verleden) en het is en blijft een reëel probleem in IT.

Ik neem je op je woord dat binnen enkele jaren Microsoft hiervoor geroemd zal worden. Ik vind het enorm moedig wat ze hebben gedaan, maar ik heb eigenlijk wel het gevoel dat het mossel noch vis is en ik hou eigenlijk al mijn hart vast voor mijn familieleden wanneer ze W8 in hun handen gaan krijgen... .

Ik ben naast een OS X gebruiker (mijn ontwikkel omgeving) ook een fervent Windows gebruiker (dus heb dagelijks te maken met veranderingen) en doch zegt W8 mij ook niet veel en zijn er veel zaken die ik niet snap.

[ Voor 24% gewijzigd door simplicidad op 10-08-2012 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-09 09:24

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Ryuukami schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 11:24:
Dat is natuurlijk een compleet kul argument. Dat is nooit mogelijk geweest, tenzij je je eigen windows manager gaat programmeren. In Windows 1 t/m 7 zijn er keuzes voor je gemaakt, idem met Gnome, KDE, XFCE, en noem ze maar op. Dat er in Windows 8 andere keuzes zijn gemaakt dan in Windows 7 wil nog niet zeggen dat je nu opeens restricties opgelegd krijgt.

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
simplicidad schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 12:17:
[...]

Als mensen niet tegen verandering kunnen dan is er totaal geen progressie meer in de maatschappij. Iets zegt mij dat die stelling totaal niet klopt.

Mensen kunnen verandering aan als het voor hen een meerwaarde biedt of het leven voor hen makkelijker maakt. Bij metro heb ik telkenmale het gevoel dat het bestaat omdat Microsoft in de nieuwe markten achter de feiten zit aan te hollen. Windows 8 is in eerste plaats een vehikel om mensen "vertrouwd" te maken met Metro in de hoop dat ze bij de volgende smartphone en tablet voor een Windows oplossing zullen kiezen.

En mensen "voelen" dit ook aan, ik kan nu niet precies het UX artikel naar boven halen die dit fenomeen beschrijft, maar je mag mensen toch wel wat meer respijt geven. De gebruiker is trouwens *nooit* fout als het over zo'n zaken gaat. Ze zijn nooit fout als het gaat over hun persoonlijke beleving of hoe "prettig" of "fun" ze iets vinden werken.

Bedoel welke omgekeerde wereld zou het anders zijn dat een ander moet bepalen dat wat ik voel , ik niet mag voelen of dat ik daar "verkeerd" in ben. Zeker al zo'n flauw excuus van "ze hebben het maar 1 dag gebruikt" of "ze kunnen geen verandering aan". Een goeie interface pik je al van dag 1 op. En inzake "verandering". Er zijn andere "computer" apparaten die in sommige optieken een pc vervangen voor vele mensen, de omgeving is in die zin ook radicaal anders en dat belet mensen niet om die zaken te gebruiken.

Volgens mij heeft het metro verhaal bitter weinig te maken met een grote verandering, anders had Microsoft zich er volledig op toegelegd ipv nu op 2 gedachten te hinken (Metro & halve desktop) Iedereen die een UX boek ter hand neemt kan zo enkele zaken opnoemen bij W8 waar het fout gaat en daar verblind de situatie van XP (wat zuiver esthetisch was) echt in het niets bij. OS X verbrak compatibiliteit met veel zaken en veranderde radicaal, daar had je geen OSX mode en dan nog een resoluut andere omgeving wat enkel maar verwarring zou zorgen bij gebruikers.

Eerlijk gezegd als ik sommige van jullie reacties lees dan moet ik altijd zo hard terugdenken aan het boek "The inmates are running the asylum" van Alan Cooper (http://www.amazon.com/The...ning-Asylum/dp/0672316498 - trouwens met een MS verleden) en het is en blijft een reëel probleem in IT.

Ik neem je op je woord dat binnen enkele jaren Microsoft hiervoor geroemd zal worden. Ik vind het enorm moedig wat ze hebben gedaan, maar ik heb eigenlijk wel het gevoel dat het mossel noch vis is en ik hou eigenlijk al mijn hart vast voor mijn familieleden wanneer ze W8 in hun handen gaan krijgen... .

Ik ben naast een OS X gebruiker (mijn ontwikkel omgeving) ook een fervent Windows gebruiker (dus heb dagelijks te maken met veranderingen) en doch zegt W8 mij ook niet veel en zijn er veel zaken die ik niet snap.
Heel veel mensen zijn niet alle mensen. Maar overal zie je dat mensen hakken in het zand zetten als er werkwijzes veranderen. Collega's die nog steeds niet begrijpen dat structuur in je documentatie niet werkt maar niet over willen naar een DB systeem. Dit ligt voor grootste deel aan niet goed uitleggen. Dat is wat MS nog niet goed doet, uitleggen waarom ervoor Metro gekozen is.

Juist voor de "normale" gebruiker zie ik enorme voordelen. Een grote knop met je applicatie, een gebruiker hoeft straks de desktop helemaal niet te zien. Een knop internet, mail en facebook en dat is alles wat ze nodig hebben.

Op het werk ook, een gemiddelde gebruiker heeft maat een paar applicaties, i.p.v. het hele start menu met policies uitkleden e.d. een simpel start scherm met alleen de apps die de gebruiker nodig heeft. Ideaal, zal helaas nog een paar jaar duren voor de meeste apps hier op aangepast zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pedr0 schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 09:05:
[...]

Ik denk dat jij gewoon bij Windows 7 moet blijven! ;)
Op mijn desktop zal dit ook gewoon het geval zijn, maar voor mijn laptop moest ik maar wat compromis sluiten omdat tja ik kan de voordelen van Windows 8 goed gebruiken, alleen de 'nadelen' die er bij komen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Altijd_Lastig schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 12:54:
[...]

Heel veel mensen zijn niet alle mensen. Maar overal zie je dat mensen hakken in het zand zetten als er werkwijzes veranderen. Collega's die nog steeds niet begrijpen dat structuur in je documentatie niet werkt maar niet over willen naar een DB systeem. Dit ligt voor grootste deel aan niet goed uitleggen. Dat is wat MS nog niet goed doet, uitleggen waarom ervoor Metro gekozen is.

Juist voor de "normale" gebruiker zie ik enorme voordelen. Een grote knop met je applicatie, een gebruiker hoeft straks de desktop helemaal niet te zien. Een knop internet, mail en facebook en dat is alles wat ze nodig hebben.

Op het werk ook, een gemiddelde gebruiker heeft maat een paar applicaties, i.p.v. het hele start menu met policies uitkleden e.d. een simpel start scherm met alleen de apps die de gebruiker nodig heeft. Ideaal, zal helaas nog een paar jaar duren voor de meeste apps hier op aangepast zijn.
Dat is meer filosofie... want dan heeft die gebruiker eigenlijk helemaal geen PC nodig, maar een Console naar zijn gereedschap. Geserveerde apps zouden voor hem veel beter zijn. Je hebt nu namelijk 1% profijt van je volledige besturingssysteem (aka 1 app) maar in ruil daarvoor wil je wel een heel systeem beheren. Aanschafkosten van deze werkplek zijn dan ook te hoog mbt het rendement.

Ik zou in jouw geval eerder zoeken naar een andere manier van presenteren van zijn gereedschap. bv Een Thinclient met een Linux distro zou dan al vaak genoeg zijn.

Maar hellaas is de praktijk anders, en willen veel van die mensen alsnog tooltje draaien voor bv de mobiel wat plugins voor websites.

Deze "light" users hebben dus toch weer een fullblown OS nodig. Wat je in het geval van W8 net zo veel moet beheren als W7... het beheren met policies moet je namelijk in w8 net zo veel doen als in 7...
Een startmenu uitkleden is trouwens ook niet dé juiste manier van beveiligen..

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shappie
  • Niet online
De gebruiker is trouwens *nooit* fout als het over zo'n zaken gaat. Ze zijn nooit fout als het gaat over hun persoonlijke beleving of hoe "prettig" of "fun" ze iets vinden werken.
Wanneer je de feiten niet (voldoende) kent kun je volgens mij wel degelijk fout zitten als gebruiker. Voordat ik Win8 zelf had geprobeerd had ik ook geen hoge verwachtingen (dat is zachtjes uitgedrukt) en nu ben ik een tevreden fulltime Win8 gebruiker. Ik had me ook nooit kunnen voorstellen dat zo'n 'blokken-interface voor tablets' prettig zou werken op een desktop met een muis en toetsenbord.
Zeker al zo'n flauw excuus van "ze hebben het maar 1 dag gebruikt" of "ze kunnen geen verandering aan". Een goeie interface pik je al van dag 1 op.
Wat mij betreft wel erg kort door de bocht. Dus wanneer je 2 dagen zou moeten wennen aan een interface, maar deze op de langere termijn wel degelijk voordelen heeft is het een waardeloze verbetering?
Zelf was ik overigens binnen een dag aan Win8 gewend, maar dit kan natuurlijk per persoon flink verschillen.
En inzake "verandering". Er zijn andere "computer" apparaten die in sommige optieken een pc vervangen voor vele mensen, de omgeving is in die zin ook radicaal anders en dat belet mensen niet om die zaken te gebruiken.
Omdat men bij bijv. een tablet wel bereid is zich erin te verdiepen en moeite te doen aan de nieuwe werkwijze te wennen. Bij een desktop is deze bereidheid er totaal niet en moet alles maar hetzelfde blijven, 'zo was het altijd en het werkte toen ook prima'.
Volgens mij heeft het metro verhaal bitter weinig te maken met een grote verandering, anders had Microsoft zich er volledig op toegelegd ipv nu op 2 gedachten te hinken (Metro & halve desktop)
Vanwaar de 'halve desktop'? Volgens mij is de desktop op geen enkel punt minderwaardig t.o.v. de desktop in Win7. Alleen is het startmenu vervangen door een startscreen.
Iedereen die een UX boek ter hand neemt kan zo enkele zaken opnoemen bij W8 waar het fout gaat en daar verblind de situatie van XP (wat zuiver esthetisch was) echt in het niets bij. OS X verbrak compatibiliteit met veel zaken en veranderde radicaal, daar had je geen OSX mode en dan nog een resoluut andere omgeving wat enkel maar verwarring zou zorgen bij gebruikers.
Ik denk dat de veranderingen in Win8 ook grotendeels esthetisch zijn voor de desktop. Je startmenu is vervangen door een startscreen met de mogelijkheid apps te draaien. Zoals gezegd is dit een 'mogelijkheid' en kun je ook prima alleen shortcuts naar desktop apps in je startscreen zetten zoals je ook in het startmenu gewend was. En OS X kon radicaal om, omdat OS X een volwaardig desktop OS is. Win8 zou dat zonder de desktop niet zijn, vandaar ook dat de desktop gewoon aanwezig is en zelfs op een aantal punten is verbeterd.
Ik vind het enorm moedig wat ze hebben gedaan, maar ik heb eigenlijk wel het gevoel dat het mossel noch vis is en ik hou eigenlijk al mijn hart vast voor mijn familieleden wanneer ze W8 in hun handen gaan krijgen... .
Ik verwacht dat het juist met 'gewone' pc gebruikers allemaal niet zo'n probleem zal zijn. Wanneer MS zorgt dat er een fatsoenlijke uitleg bij Win8 komt en dat is wel de bedoeling, dan komt dat wel goed. Volgens mij hebben vooral de 'power-users' (wie dat ook mogen zijn) moeite met Win8. Het is voor deze groep gebruikers denk ik toch moeilijker om een nieuwe werkwijze aan te leren. En dat is hun goed recht natuurlijk, maar geen reden om een interface nooit te mogen veranderen.
Waar heb je moeite mee, of kun je echt niet aan wennen? Wat ervaar jij in de praktijk als vervelend?
We zitten hier immers toch in het "Ervaringen & discussies" topic en ik denk niet dat je die twee los van elkaar kunt zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...] Iedereen die een UX boek ter hand neemt kan zo enkele zaken opnoemen bij W8 waar het fout gaat en daar verblind de situatie van XP (wat zuiver esthetisch was) echt in het niets bij. [...]
Ik ben het voor een groot deel met je eens, maar dit is wel een beetje kort door de bocht. Als je bijv. "About Face3" of "Interaction Design beyond human-computer interaction" hebt gelezen weet je ook wel dat het verdomd moeilijk is een interface te maken waar zoveel verschillende typen gebruikers gebruik van maken. Wat voor de 1 goed werkt hoeft niet goed te werken voor de ander. Zeggen dat er fouten zijn gemaakt vind ik dan ook behoorlijk ongenuanceerd (zacht uitgedrukt).

Metro valt of staat denk ik met een fatsoenlijke uitleg over hoe het werkt. Ik hoop dat MS hier wel echt werk van maakt.

[ Voor 7% gewijzigd door Caelorum op 10-08-2012 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekess
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19-06 16:05
Ontwikkeling van de opvolger is begonnen.
Codenaam ervan is "Blue".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowikPL
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-07 08:31
Ik ben aan het uitproberen van Windows 8 op mijn USB Drive. Echter ik kan de Catalyst Control Center niet aan de praat krijgen. Release Preview geïnstalleerd en ook de 12.4 12.6 beta voor win 7.
Ik krijg melding van :

Afbeeldingslocatie: http://img10.imageshack.us/img10/6546/catalystd.jpg

* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Niekess schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 14:22:
Ontwikkeling van de opvolger is begonnen.
Codenaam ervan is "Blue".
:) heb je hier ook een bron van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Nu online
TheVMaster schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 14:48:
[...]

Ik ben ook wel benieuwd ja :)

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kazu
SlowikPL schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 14:47:
Ik ben aan het uitproberen van Windows 8 op mijn USB Drive. Echter ik kan de Catalyst Control Center niet aan de praat krijgen. Consumer Preview geïnstalleerd en ook de 12.4 12.6 beta voor win 7.
Ik krijg melding van :

[afbeelding]
Anders probeer je even de Release Preview, deze is nieuwer en lost mogelijk het probleem wat je hebt op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowikPL
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-07 08:31
Kazu schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 15:03:
[...]

Anders probeer je even de Release Preview, deze is nieuwer en lost mogelijk het probleem wat je hebt op.
Sorry dat was ook Release Preview. Verkeerd geschreven.

* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:24

CAP-Team

XBL: CAPTeam

TheVMaster schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 11:45:
[...]

Ehh..je kunt al jaaaaren eigen Themes installeren hoor...
Alleen als ze door Microsoft uitgegeven zijn of als je UXTHEME.DLL hackt ja.
Toch? :?

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
Zover ik weet hebben ze nog geen codename (vrijgegeven), blue is trouwens al gebruikt voor zo'n MSN CMS-achtig systeem.

Ik hoop, tegen beter in, nog steeds op een revival van WinFS :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

sewer schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 15:17:
[...]

Zover ik weet hebben ze nog geen codename (vrijgegeven), blue is trouwens al gebruikt voor zo'n MSN CMS-achtig systeem.

Ik hoop, tegen beter in, nog steeds op een revival van WinFS :P
WinFS is opgenomen in SQL Server. Of het ooit nog naar de desktop komt zoals bedoeld, dat is een grote vraag, ik denk van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
c70070540 schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 17:15:
[...]
WinFS is opgenomen in SQL Server. Of het ooit nog naar de desktop komt zoals bedoeld, dat is een grote vraag, ik denk van niet.
WinFS is vervallen. Ze hebben wel veel van de nieuwe dingen in SQL Server gestopt, maar als filesystem is de ontwikkeling stopgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06:28
Kazu schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 09:12:
[...]

Zo te zien kan je het start menu goed emuleren door middel van die add-on.
Ik ben wat aan het spelen met Classic Shell. Ziet er netjes uit en is erg instelbaar. Alleen jammer dat het de Classic start menu indeling heeft. Misschien dat ze een variant maar dan voor het Windows 7 menu kunnen maken...
Maar waar ik o.a. ook op doelde met mijn opmerking was de lijst van meest gebruikte programma's in het start menu. In W7 pin ik al mijn meest gebruikte programma's op de taakbalk, en als er dan toch een programma is wat ik niet zo heel vaak gebruik (gecrashte auto-startups zoals Live Messenger) dan staat die wel in de lijst van meest gebruikte programma's.
Eindelijk iemand die gepinde applicaties en start menu gebruikt zoals ik. Dat werkt voor mij uitstekende en het Metro start menu is voor mij donweg een verslechtering.

Het goede aan een OS is dat er vaak diverse wegen zijn die naar Rome leiden. Ik snap niet dat bovengenoemde wijze van werken of Aero niet onderdeel van keuzemogelijkheden kunnen zijn ?

Enne, bespaar me de geijkte adolescente ideologische kul argumenten van niet hebben geprobeerd of niet veranderingsgezind genoeg te zijn. Dat is onvolwassen gedrag in dit topic waar ik me groen en geel aan erger.... :r :X |:(

Ik heb alle transities van XP naar Vista naar 7 soepel genomen en heb vernieuwingen over het algemeen gewaardeerd noch heb ik het klassieke start menu uit het jaar nul achter me aan gesleept . Maar het opdringen van Metro start menu zonder weg terug naar iets dat werkt wil er domweg niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CAP-Team schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 15:07:
[...]

Alleen als ze door Microsoft uitgegeven zijn of als je UXTHEME.DLL hackt ja.
Toch? :?
Ehh.....pfff..volgens mij niet hoor, maar zeker weten doe ik dit niet...theme's interesseren me niet zoveel. Het enige wat ik altijd aanpas zijn de backgrounds ;) en dat kan gewoon...en ik kan hem dan ook opslaan als een nieuw theme....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryuukami
Ik ben wat aan het spelen met Classic Shell. Ziet er netjes uit en is erg instelbaar. Alleen jammer dat het de Classic start menu indeling heeft. Misschien dat ze een variant maar dan voor het Windows 7 menu kunnen maken...
Alstublieft die is er ook al en er zullen er nog veel meer komen
http://lee-soft.com/vistart/
Het nadeel van deze is dat je hem nog niet althans kan customizen zoals Classic Shell maar dat zal vast wel komen rechtermuisknop werkt niet en je kan geen mappen verplaatsen aanmaken en veranderen

[ Voor 29% gewijzigd door Ryuukami op 10-08-2012 18:02 ]

Ryuukami

Acties:
  • 0 Henk 'm!
c70070540 schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 17:15:
[...]

Dat 'nieuwe file system' is toch met Windows Server 2012 meegeleverd..? Het heet ReFS volgens mij :+

Ik zie nu overigens dat er al diverse 'truukjes' zijn om toch een vorm van nostalgie in Windows 8 te stoppen : 'het oude startmenu'. Pfff..ik hoop dat Microsoft hier (in ieder geval voor de consumentenversie) een oplossing voor gaat vinden...anders gaat niemand straks wennen aan de 'Windows 8 Interface'... O-)

[ Voor 24% gewijzigd door TheVMaster op 10-08-2012 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shappie
  • Niet online
EricJH schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 17:37:
Eindelijk iemand die gepinde applicaties en start menu gebruikt zoals ik. Dat werkt voor mij uitstekende en het Metro start menu is voor mij donweg een verslechtering.
Wat houd je tegen die veelgebruikte software helemaal links in Metro neer te zetten? Ik gebruikte onder Win7 inderdaad ook vaak de 'veelgebruikte apps', maar deze veranderen vrijwel nooit als je je pc eenmaal een tijdje gebruikt en ik heb deze veelgebruikte software nu gewoon op een snel bereikbare locatie in Metro staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Ik gebruik het venster "Run" om een aantal van mijn veelgebruikte, maar niet gepinde, programma's te starten. Chrome en IE staan gepinned, de rest gaat vrijwel allemaal via "Run". :)

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TheVMaster schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 17:52:
[...] Dat 'nieuwe file system' is toch met Windows Server 2012 meegeleverd..? Het heet ReFS volgens mij :+ [..]
Volgens mij is ReFS net zo gelijk aan WinFS als WinFS is aan NTFS en NTFS aan ReFS (niet dus :P). Waar ReFS kan worden benaderd als NTFS kon WinFS dat niet. WinFS maakte volgens wikipedia iig ook fundamenteel onderscheid tussen de verschillende data zoals videos, afbeeldingen, tekstdocumenten etc.
Volgens mij is het enigste waar WinFS en ReFS op elkaar lijken het feit dat ze allebij tabellen gebruiken met records om dingen in op te slaan zoals een relationele database dat ook doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekess
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19-06 16:05
TheVMaster schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 14:48:
[...]

De bron was vanaf een Chinese website maar op dit moment is het nieuws alleen maar groter geworden.
Zo is er nu een codenaam genaamd "Blue" en is er op de site van Microsoft een functie open.

Een geode uitgebreide bron is hiero:
http://www.neowin.net/new...dows-9-dev-work-kicks-off

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eypo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-09 20:33
Nou ik heb net uitgevonden hoe ik startup programma's kan maken. Vroeger simpel toevoegen aan startup van alle programma's, maar nu moet je naar: 'C:\Users\{username}\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs'

(waarom staat er nog start menu?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strunkie

Strunkie

> Post is rechts!

joris1989 schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 19:44:
Nou ik heb net uitgevonden hoe ik startup programma's kan maken. Vroeger simpel toevoegen aan startup van alle programma's, maar nu moet je naar: 'C:\Users\{username}\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs'

*iets mompelt met overgangsfase, het zelfde dat sommige programma's nog de oude interface hebben*

^ Post is hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
Hhhm, als je minesweeper wilt installeren (onder games, en dan gaat ie naar de windows store), dan staat daar dat het 100 MB is :? :P

edit:
Dacht eerst dat een foutje op de site was, maar ze hebben het spel echt zo opgeblazen 8)7

[ Voor 26% gewijzigd door sewer op 10-08-2012 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
joris1989 schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 19:44:

Het is beter als je de task scheduler gebruikt. Een uitleg van hoe je het gebruikt staat hier. Dat ding blijft namelijk gegarandeert nog werken. (Die zit er overigens al sinds win98 in :P) Je kan dat ding vinden door <win> + W -> "schedule a task" te doen.

@boven: Dat zal de artwork wel zijn :)

[ Voor 7% gewijzigd door Caelorum op 10-08-2012 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Alex) schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 18:01:
Ik gebruik het venster "Run" om een aantal van mijn veelgebruikte, maar niet gepinde, programma's te starten. Chrome en IE staan gepinned, de rest gaat vrijwel allemaal via "Run". :)
Ehh...via "Run"?? :+
sewer schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 20:34:
Hhhm, als je minesweeper wilt installeren (onder games, en dan gaat ie naar de windows store), dan staat daar dat het 100 MB is :? :P

edit:
Dacht eerst dat een foutje op de site was, maar ze hebben het spel echt zo opgeblazen 8)7
Eh...het spel is nu ook iets uitgebreider..met XBOX Live support....etc..etc..

[ Voor 40% gewijzigd door TheVMaster op 10-08-2012 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedB
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 30-08 08:16
sewer schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 20:34:

edit:
Ik heb het vandaag ook uitgeprobeerd. Ik zag in een flits 100MB staan, maar ik dacht daar zal wel een komma tussen gestaan hebben (10,0MB). Spel downloadde snel (minder dan een minuut op mijn 1,5MB/s lijntje) dus het is (nog) geen 100MB :)

Ik heb trouwens een probleempje: als ik een spel eindig (op een 16x16 bord dacht ik) dan blijft ie ergens in die vuurwerkachtige animatie hangen. Kan komen omdat ie niet wou inloggen op XBOX Live, maar ook door drivers van videokaart. AMD CCC werkt bij mij in ieder geval niet op Windows 8.

[ Voor 20% gewijzigd door DiedB op 10-08-2012 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
TheVMaster schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 21:08:

Eh...het spel is nu ook iets uitgebreider..met XBOX Live support....etc..etc..
Klopt, ik zie het nu, best leuk gedaan. Spelletje zeker 10 jaar niet meer gespeeld, maar is nog steeds verslavend :P
DiedB schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 21:08:
Spel downloadde snel (minder dan een minuut op mijn 1,5MB/s lijntje) dus het is (nog) geen 100MB :)
Jawel, 120 MB.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Ok8vuoWkhlEyGSKxqIycv9iR/full.jpg
DiedB schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 21:08:
Ik heb trouwens een probleempje: als ik een spel eindig (op een 16x16 bord dacht ik) dan blijft ie ergens in die vuurwerkachtige animatie hangen. Kan komen omdat ie niet wou inloggen op XBOX Live, maar ook door drivers van videokaart. AMD CCC werkt bij mij in ieder geval niet op Windows 8.
Hier doet ie het wel goed (bij 9x9 en 16x16) op een laptopje (met i5 m560 en simpele "Intel HD Graphics"), ik ben ook niet ingelogd op xbox live.
TheVMaster schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 21:28:
Vooral dat XBOX Live Support is wel erg grappig...kunnen we niet tegen elkaar spelen?
Moet ik eerst een account maken :+ Maar nu even naar de Olympische spelen kijken :P

[ Voor 72% gewijzigd door sewer op 10-08-2012 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sewer schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 21:15:
[...]

Klopt, ik zie het nu, best leuk gedaan. Spelletje zeker 10 jaar niet meer gespeeld, maar is nog steeds verslavend :P

[...]

Jawel, 120 MB.

[afbeelding]
Vooral dat XBOX Live Support is wel erg grappig...kunnen we niet tegen elkaar spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
:Y

Doet precies wat het moet doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cappuccino
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
Iemand een idee of de RTM versie volledig dezelfde zal zijn als de versie die binnenkort in de winkelrekken ligt?
Draait windows 8 prima op wat oudere systemen (e8200 cpu, 4gb ddr2 ram, ..)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas Hochstenbach
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:01

Tomas Hochstenbach

Redacteur componenten
Ja, de RTM-versie is de laatste Windows 8-build.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Alex) schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 22:09:
[...]

:Y

Doet precies wat het moet doen. :)
Ehh...tja...klopt..maar dan mis je de 'intelligente' search. moet de executable in map staan uit je path enzo..pff...ouderwets :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

@Muskito
Yep de RTM gaat ook naar alle fabrikanten dus de echte versie geen beta.
Draait ook op oudere machines ik heb hem zelfs draaiend gehad op een Samsung NC10 met een Atom CPU...

De blokken (Metro) interface verwacht wel een minimale 1024*768 resolutie.

Je kan zowel de 32 bit als 64 bits versie downen (30 dagen probeerversie) ISO vanaf mydigitallife site

[ Voor 3% gewijzigd door RAAF12 op 10-08-2012 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
TheVMaster schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 22:20:
[...]

Ehh...tja...klopt..maar dan mis je de 'intelligente' search. moet de executable in map staan uit je path enzo..pff...ouderwets :p
Maar het werkt tenminste wél. Net zoals ik ook vrij vaak een command prompt nog open heb staan. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb al een tijdje het vermoeden dat de opgegeven grootte slaat op de grootte op de harddisk na install en niet de hoeveelheid die moet worden gedownload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Windows 8 fast-bootdinges doet een beetje raar.

Ik had het voor elkaar gekregen mijn installatie te vernaggelen door wat met de partities te schuiven vanuit een ander OS. Kan gebeuren. Maar dan start de boel niet meer. Via F9 kan je dan wel kiezen voor 'start a different operating system' (wat bij mij instant een error gooide in de bekende XP boot menu stijl, winload.exe)

Lang verhaal kort, na enige tijd aanprutsen kreeg ik weer een boot menu voor mijn kiezen. Ik koos windows 8 en.. het werkt. En de volgende boot doet hij alles weer netjes. Blijkbaar wordt de image waarop windows de boot 'cachet' niet meteen gewist bij een error. Dat kan beter.

trouwens, is het in de RTM nog steeds zo dat fast boot wordt uitgeschakeld op het moment dat je hibernate uitschakelt? Ik dacht dat dat bij de dev preview zo was, maar heb er daarna niets meer over gehoord. Laat ik het eens uittesten.

Edit: hij boot met hibernate aan even snel als met hibernate uit. Dat scheelt weer 4GB disk space :)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2012 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 23:21
Kan ik mijn bestaande mail importeren in Metro mail?
En kan ik (als de mail er eenmaal inzit) ook backuppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MrDirect schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 10:08:
Kan ik mijn bestaande mail importeren in Metro mail?
En kan ik (als de mail er eenmaal inzit) ook backuppen?
Backuppen nee. Je kan ook alleen een google account (SMTP+), live account (Exchange ActiveSync) of een normale Exchange account toevoegen dacht ik. Die laten alledrie de mail ook op de server staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 17:25

AzzKickah

06-CENSORED

Waar is Wordfeud gebleven dan? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neanderthaler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-07 16:39

neanderthaler

Are friends electric?

Ben em aan het downloaden. Eigenlijk voldoet W7 nog prima, de kans om legaal het nieuwe OS te upgraden vanaf XP zou niet gek zijn.

Dan nog even wachten hoe ver de knutselaars komen met shell improvements of alternatieve shells, ze zijn immers al mooi op weg.

Zou cairoshell goed werken op W8?

http://cairoshell.github.com/

http://grissettvddaney.blogspot.nl/2010/06/cairo-shell.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cappuccino
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
Alex) schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 22:40:
[...]

Maar het werkt tenminste wél. Net zoals ik ook vrij vaak een command prompt nog open heb staan. :Y
Bedankt Alex!

Een idee van partitiegrootte nodig voor Windows 8? Ik veronderstel dat ik met 70gb wel toekom...

Hoe is de stabiliteit en driver herkenning op dit moment? Al te doen als vervanger van WIN7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij werkt alles uit of the box met uitzondering van de SD-kaartlezer. Alleen kan ik de AMD drivers niet installeren omdat mijn videokaart EOL werd verklaard een maand voor de release van W8..

Als je geen problemen had met W7 ga je dat met W8 ook niet krijgen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strunkie

Strunkie

> Post is rechts!

Huh: Links onder... http://i48.tinypic.com/15rmuyw.png

Via: Configuratiescherm\Systeem en beveiliging\Bestandsgeschiedenis

@hieronder, misschien dat iemand het hele venster wilt zien?
Ach laat ook maar :F

[ Voor 73% gewijzigd door Strunkie op 11-08-2012 21:26 ]

^ Post is hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Your point.

It is missing. En leer eens een screenshot croppen tot de essentiele zaken?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1 ... 22 ... 24 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees voor meer informative over standaard issues en vragen ook de Topicstart. Hier vind je ook de links naar de officiele Microsoft ISO's van de Release Preview en de product key.

Het is NIET nodig om te melden dat er weer een nieuwe RTM build te downloaden is....ook downloadlinks/locaties zijn NIET nodig! Daarnaast is het natuurlijk ook niet nodig om uit te leggen hoe je de (illegaal verkregen) RTM kunt activeren! Twijfel? Vraag het eerst even in een DM :-)

Updates voor de TS? Stuur TheVMaster een DM!