Nieuw: DiscVault 26 — Beheer je fysieke schijvenverzameling | DiscVault 26. Beschikbaar als PWA en (binnenkort) native iOS app

Oftewel het terugzetten van een backup gemaakt met Windows 7.
Volgens mij kun je er ook gewoon backups mee maken.
[ Voor 12% gewijzigd door CAP-Team op 11-08-2012 22:49 ]
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
Verwijderd
Wat Windows 8 op desktop naar mijn mening had moeten zijn: gewoon dat onhandige bureaublad uit windows 7 vervangen door wat nu de "(ex-)Metrointerface" wordt genoemd. Een beetje een vervanging voor zowel het bureaublad, het startmenu en de gadgets. De vensters draaien dan gewoon over de Metro. Handiger toch? Maarja... MicrosoftVerwijderd schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 01:48:
Dit vind ik nu gaaf. Je loopt wat rond te klooien en ramt op wat knoppen.
[afbeelding]
En opeens.. windowed metro. Dat zou een optie moeten zijn. De taakbalk kan ik ook zichtbaar maken met een klik van de muis.
Wat is er vreemd aan een optie Herstel (computer - systeemherstel) en een optie Bestandsherstel (file backup) ?
We zitten hier op Tweakers. Van de tiepmiep op kantoor kan ik niet verwachten dat ze anders weet dan een compleet shot @ volle resolutie door te sturen in de mail - liefst nog in een document geplakt ook ipv rechtstreeks in de mail.
Maar van iemand die op een site voor computer enthiusasten zit mag ik echt wel een beetje common sense terug zien.
[ Voor 47% gewijzigd door alt-92 op 11-08-2012 22:41 ]
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Het is natuurlijk wel apart dat die optie Windows 7 File Recovery heet, terwijl je in Windows 8 aan het werk bentalt-92 schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 22:36:
[...]
Wat is er vreemd aan een optie Herstel (computer - systeemherstel) en een optie Bestandsherstel (file backup) ?
Nieuw: DiscVault 26 — Beheer je fysieke schijvenverzameling | DiscVault 26. Beschikbaar als PWA en (binnenkort) native iOS app
Restore files backed up in previous versions of Windows
[This information is preliminary and subject to change.]
If you used Backup and Restore in a previous version of Windows, you can still restore files from those backups.
[ Voor 6% gewijzigd door sewer op 12-08-2012 07:15 ]
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
Verwijderd
Ik ben er niet zo gecharmeerd van dat Windows dit nu doet. Soms gebruik ik veel liever de driver van de fabrikant dan die van Microsoft, ook al heeft die een oudere datering. Beetje jammer dat Windows niet op zijn minst een melding geeft en dat je de keuze krijgt voorgelegd om te updaten of niet.
Andere issue is dat mijn Intel SSD (G2 postville van 80 GB) niet volledig in Windows 8 wordt ondersteund. De SSD toolbox installeert niet en de gebruikte driver is er eentje van Microsoft gedateerd 2006. Dit betekent geen TRIM-functie en als ik in een explorer-scherm door bestanden scroll dan is telkens een duidelijke hapering te merken. Hopelijk komt Intel snel met een update want anders ben ik straks genoodzaakt om terug te stappen naar Windows 7.
Voor de rest werkt alles naar behoren. Het systeem is enorm snel. Het start bijv binnen 10 seconden op daar waar Windows 7 er nog 20 seconden voor nodig had. Het is af en toe even zoeken naar opties en menuutjes, en de oude ingesleten gewoonten van het werken met Windows 7 zullen moeten slijten. Tot dusver ben ik voorzichtig positief.
Verwijderd
Je SSD heeft geen drivers. Je SATA controller heeft een driver. Ik gebruik de beta drivers van lenovo:Verwijderd schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 13:35:
Andere issue is dat mijn Intel SSD (G2 postville van 80 GB) niet volledig in Windows 8 wordt ondersteund. De SSD toolbox installeert niet en de gebruikte driver is er eentje van Microsoft gedateerd 2006. Dit betekent geen TRIM-functie en als ik in een explorer-scherm door bestanden scroll dan is telkens een duidelijke hapering te merken. Hopelijk komt Intel snel met een update want anders ben ik straks genoodzaakt om terug te stappen naar Windows 7.
http://support.lenovo.com...etail.page?DocID=DS027683
handmatig installeren via device manager, onder "IDE ATA/ATAPI controllers" als het goed is.

iastor = rapid storage driver. Ik zie dat het geschuif met partities mijn alignement heeft verprutst. Even kijken hoe ik dat kan oplossen...
Overigens ondersteunt de standaard msahci driver wel gewoon trim. Ik weet alleen niet zeker of DIPM ook werkt. Vandaar dat ik nu de rapid storage driver draai.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2012 13:46 ]
Verwijderd
Ik kan wel degelijk tegen verandering hoor. Dat is ook de reden waarom ik mijn pc heb weggedaan en een mooie IMac heb gekocht met OSX mountain Lion. Dus dat argument van jou kan zo weer down the drain.Altijd_Lastig schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 16:03:
[...]
Heel veel mensen kunnen niet tegen verandering, wat dat betreft is het wonderbaarlijk dat we niet allemaal nog in berenvellen lopen.
Daarom valt het des te meer te prijzen dat Microsoft deze stap aandurft en zich niet al te veel van de gemiddelde opinie aantrekt. Over een paar jaar prijst iedereen Microsoft hierom. Daarbij er is altijd commentaar op nieuwe releases waarin veel veranderd wordt. Windows XP wordt nu de hemel in geprezen waar bij de launch het commentaar niet van de lucht was voor die teletubie Windows.
Overigens geld hetzelfde voor Apple (die kreeg ook het nodige commentaar toen van 9 naar X werd geswitched) en andere bedrijven die durven veranderen. Goed dat ze durven veranderen.
Verwijderd
http://cairoshell.github.com/neanderthaler schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 14:37:
Ben em aan het downloaden. Eigenlijk voldoet W7 nog prima, de kans om legaal het nieuwe OS te upgraden vanaf XP zou niet gek zijn.
Dan nog even wachten hoe ver de knutselaars komen met shell improvements of alternatieve shells, ze zijn immers al mooi op weg.
Zou cairoshell goed werken op W8?
http://cairoshell.github.com/
http://grissettvddaney.blogspot.nl/2010/06/cairo-shell.html
Is dat de "ik wil eigenlijk een MAC maar ik heb er het geld niet voor" shell ofzo? LOL
Kijk bijvoorbeeld hier: zoveel witruimte... Plaats daar dan advertenties ofzo lol!
Verwijderd
Iedereen kan een macje kopen. Een kennis heeft zijn mac al na 2 dagen weggedaan voor een Lenovo IdeaCentre A720. De mac was een miskoop voor hem. Mag er nu mee spelen met Windows 8 tot de RTM uit is. En ja, de Lenovo is duurder dan de macVerwijderd schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 14:39:
[...]
Is dat de "ik wil eigenlijk een MAC maar ik heb er het geld niet voor" shell ofzo? LOL
Na wat spelen met de Lenovo wil ik nu ook een scherm met touch (icm met toetsenbord en muis)
Kan niemand aanbevelen nu nog een AIO te kopen zonder touch. The future has begon
Dat argument is misschien slecht, maar de jouwe dat omdat jij het kunt heel veel mensen het ook kunnen is ook heel erg slecht.Verwijderd schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 14:35:
[...] Ik kan wel degelijk tegen verandering hoor. Dat is ook de reden waarom ik mijn pc heb weggedaan en een mooie IMac heb gekocht met OSX mountain Lion. Dus dat argument van jou kan zo weer down the drain.
1. Mensen kunnen wel tegen verandering, maar willen het vaak/soms niet.
2. Jij bent niet 'heel veel mensen'.
Verwijderd
Thanks! Heb deze geïnstalleerd en laptop lijkt ook nog iets sneller te zijn geworden. Het gehakkel bij het scrollen door bestanden blijft echter. De icoontjes van de bestanden komen langzaam in beeld en zolang dit proces aan de gang is, is de laptop vrij traag. Vreemd want onder Windows 7 had ik hier geen last van.Verwijderd schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 13:44:
Je SSD heeft geen drivers. Je SATA controller heeft een driver. Ik gebruik de beta drivers van lenovo:
http://support.lenovo.com...etail.page?DocID=DS027683
handmatig installeren via device manager, onder "IDE ATA/ATAPI controllers" als het goed is.
Verwijderd
Je kan de Toolbox uit de install directory van w7 gebruiken , of het zin heeft is een andere zaak omdat w8 een ssd waarschijnlijk genoeg ondersteund . Je kan de toolbox gebruiken en de systemtuner geeft een waarschuwing voor prefetch enabled . Of je prefetch wil gebruiken is een andere zaak , bij W8 staat die op 3 , dat wil zeggen voor boot en aplicaties . Bij mij staat die nu op 2 , alleen de boot prefetch is enabled , kijken of het enig effect heeft . Er kan best voordeel inzitten omdat system drivers voorraf in het ram geladen wordenVerwijderd schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 13:35:
Andere issue is dat mijn Intel SSD (G2 postville van 80 GB) niet volledig in Windows 8 wordt ondersteund. De SSD toolbox installeert niet en de gebruikte driver is er eentje van Microsoft gedateerd 2006. Dit betekent geen TRIM-functie en als ik in een explorer-scherm door bestanden scroll dan is telkens een duidelijke hapering te merken. Hopelijk komt Intel snel met een update want anders ben ik straks genoodzaakt om terug te stappen naar Windows 7.
Edit , net de RST 11.5.2.1001 WHQL van station drivers.com geinstaleerd en optimize drives voor enkele ATA7-Postville ssd wordt ondersteund . Met raid zit er een kans in dat met ATA8 ssd optimize ook gebruikt kan worden
Prefetch disablen via regedit
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Session Manager\Memory Management\PrefetchParameters
Parameters
0: Disable
1: Prefetch when an application runs
2: Prefetch on startup or bootup
3: Always Prefetch
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2012 21:17 ]
Even de "oude" structuur in gedachten houdend, je hebt ergens, dan wel in je eigen profiel, danwel in de map all users een map start menu.
Daar staan snelkoppelingen in. Hier toont hij soms het icoon niet. Ik vermoed omdat er een subdir in zit.
Maar dan het icoon voor SkyDrive toont hij dubbel? Ik kan geen dubbele snelkoppeling vinden.
En dan het icoon voor Live Messenger, die heb ik in de map internet gezet, maar staat nu onder apps.
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
Dubbele Skydrive is waarschijnlijk vanwege de Windows 8 app én de old skool Windows Skydrive app?CAP-Team schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 01:29:
Ik snap de werking van het scherm "All apps" nog niet helemaal.
[afbeelding]
Even de "oude" structuur in gedachten houdend, je hebt ergens, dan wel in je eigen profiel, danwel in de map all users een map start menu.
Daar staan snelkoppelingen in. Hier toont hij soms het icoon niet. Ik vermoed omdat er een subdir in zit.
Maar dan het icoon voor SkyDrive toont hij dubbel? Ik kan geen dubbele snelkoppeling vinden.
En dan het icoon voor Live Messenger, die heb ik in de map internet gezet, maar staat nu onder apps.
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
In Metro kunnen geen mappen worden gebruikt, hoeveel mappen je ook aanmaakt, alle apps blijven altijd staan waar ze stonden in het "All Apps" menu. De SkyDrive icoontjes worden veroorzaakt door de SkyDrive App en de desktop versie van SkyDrive.CAP-Team schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 01:29:
Ik snap de werking van het scherm "All apps" nog niet helemaal.
[afbeelding]
Even de "oude" structuur in gedachten houdend, je hebt ergens, dan wel in je eigen profiel, danwel in de map all users een map start menu.
Daar staan snelkoppelingen in. Hier toont hij soms het icoon niet. Ik vermoed omdat er een subdir in zit.
Maar dan het icoon voor SkyDrive toont hij dubbel? Ik kan geen dubbele snelkoppeling vinden.
En dan het icoon voor Live Messenger, die heb ik in de map internet gezet, maar staat nu onder apps.


Vanuit daar kun je ze wel weer vast pinnen to start
En daar kun je weer een groep maken en een naam geven
[ Voor 26% gewijzigd door Ryuukami op 13-08-2012 11:38 ]
Ryuukami
Dit wist ik dus nog niet.....vanavond eens even mee spelen. En dat het maar snel 15 Augustus is!Ryuukami schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 11:24:
Als je een map aanmaak in programs dan komt ie niet in het hoofdmenu maar wel in het menu all apps
[afbeelding]
[afbeelding]
Vanuit daar kun je ze wel weer vast pinnen to start
En daar kun je weer een groep maken en een naam geven
[afbeelding]
Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112
Nog maar 2 nachtjes!Pedr0 schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 14:33:
[...]
Dit wist ik dus nog niet.....vanavond eens even mee spelen. En dat het maar snel 15 Augustus is!
Nieuw: DiscVault 26 — Beheer je fysieke schijvenverzameling | DiscVault 26. Beschikbaar als PWA en (binnenkort) native iOS app
Dat ziet er interessant uit. Linkje?Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 14:29:
Valt genoeg aan te passen ,hij boot gelijk naar dekstop en een halve metro op het buraublad![]()
[afbeelding]
Dat was mogelijk in de Release Preview, niet meer in de RTM (build 9200).Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 14:29:
Valt genoeg aan te passen ,hij boot gelijk naar dekstop en een halve metro op het buraublad![]()
[afbeelding]
http://www.stardock.com/products/start8/
[ Voor 10% gewijzigd door Ryuukami op 13-08-2012 15:15 ]
Ryuukami
Op zich is het programma leuk bedacht. De uitvoering (technisch) nog niet goed, na installatie meteen een explorer vastloper.Ryuukami schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 15:14:
Jawel hoor werkt nog steeds met start8 krijg je het metro menu ja ik zeg het nog gewoon in het klein op je desktop
http://www.stardock.com/products/start8/
De optie om de startknop weer te geven en als je er op klikt om dan naar het nieuwe Startscherm te gaan vind ik top!
Vanwege de vastloper heb ik hem weer uninstalled.
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Win-key is gewoon full-screen Metro-menu, op de startknop klikken een verkleinde versie.
Echt top!
Nog geen foutmelding/vastloper gezien hier.
;-) Ik denk dat Microsoft het gewoon graag 'simpel' wil houden. Anders heb je weer twee soorten 'startmenu'...AzzKickah schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 15:47:
Geweldig programmaatje! Dit is hoe ik Microsoft het graag had zien doen
Win-key is gewoon full-screen Metro-menu, op de startknop klikken een verkleinde versie.
Echt top!
Nog geen foutmelding/vastloper gezien hier.
Overigens schijnt Microsoft volgend jaar met een soort van 'update' voor Windows 8 te komen genaamd Blue.
[ Voor 18% gewijzigd door TheVMaster op 13-08-2012 16:16 ]
Nieuw: DiscVault 26 — Beheer je fysieke schijvenverzameling | DiscVault 26. Beschikbaar als PWA en (binnenkort) native iOS app
Verwijderd
Het nieuwe startscherm begint nu redelijk te wennen. Ik blijf er wel bij dat een fullscreen startmenu nogal overkill is. Ik vind het gek gezegd zelfs een beetje desoriënterend. Bij het oude startmenu blijft de rest van je scherminhoud intact. Nu 'swirlt' het fullscreen menu in beeld en duurt het een fractie van een seconde voor ik weet waar ik moet klikken. Ook jammer dat die tiles zo groot zijn. En hoe ik ook indeel het blijft er m.i. een beetje rommelig uitzien. Een simpel lijstje met shortcuts en veelgebruikte programma's blijft tot dusver onovertroffen in functionaliteit. Maar goed, volgens velen hier moeten we met de tijd mee dus ik zal er geen ellenlange discussie over herstarten.
De omschrijving klopt echter niet helemaal. In het kort doe je het volgende:
1. Start powershell met admin rechten
2. Enable powershell script uitvoer: set-executionpolicy remotesigned
3. Download de laatste build op http://dl.dropbox.com/u/13365029/WordfeudMetro/index.html
4. Pak de files uit naar een map bijvoorbeeld C:\WordfeudMetro_1.0.0.9_AnyCPU_Debug
5. In powershell ga naar de map via : cd C:\WordfeudMetro_1.0.0.9_AnyCPU_Debug
6. In powershell type: .\Add-AppDevPackage.ps1
Om hem achteraf weer te verwijderen doe het volgende:
1. Start powershell met admin rechten
2. In powershell type: Get-AppxPackage | where PublisherId -eq csykjp4qexh44 | Remove-AppxPackage
[ Voor 66% gewijzigd door punisher007 op 13-08-2012 17:44 ]
Verwijderd
Oude startmenu is echt niet meer van deze tijd , maak eerlijk gezegd zo goed als geen gebruik van startmenus , Maak een map op het buraublad met snelkopelingen naar verschillende toepassingen . Zo houd je een leeg buraublad met maar een map . Als je dan alle mooie effecten weghaald zie je aan de desktop verschil niet meer tussen W7/W8 . Verschil tussen xp en W7 is verder best groot , maar verschil tussen W7 en W8 is een stuk minder groot .TheVMaster schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 15:51:
[...]
;-) Ik denk dat Microsoft het gewoon graag 'simpel' wil houden. Anders heb je weer twee soorten 'startmenu'...
Overigens schijnt Microsoft volgend jaar met een soort van 'update' voor Windows 8 te komen genaamd Blue.
Het is vreemd dat xp de snelste gamemap loading times heeft van die drie ossen
Ehh...jammer genoeg doet hij het niet...hij geeft aan dat het een te oude versie is en dat je moet updaten. Ik bedoel...hij installeert wel, hij is ook op te starten..maar als ik een potje wil spelen dan geeft hij dus die melding.punisher007 schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 17:10:
Voor de mensen die overgestapt zijn naar Windows 8 RTM , Wordfeud missen en niet willen wachten ... je kunt hem sideloaden.
[...]
Ikke.....Loller1 schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 20:09:
Wie kijkt er eigenlijk al uit naar Windows Blue?
ff serieus....niemand weet nog 'wat' er in zit en wat het precies gaat zijn..dussuh..neuh ik zit er niet op te wachten op dit moment..eerst Windows 8 maar ff een plekje geven
[ Voor 40% gewijzigd door TheVMaster op 13-08-2012 20:23 ]
Nieuw: DiscVault 26 — Beheer je fysieke schijvenverzameling | DiscVault 26. Beschikbaar als PWA en (binnenkort) native iOS app
* Alex) rent
We are shaping the future
Vreemd, bij mij werkt hij gewoon.TheVMaster schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 20:16:
[...]
Ehh...jammer genoeg doet hij het niet...hij geeft aan dat het een te oude versie is en dat je moet updaten. Ik bedoel...hij installeert wel, hij is ook op te starten..maar als ik een potje wil spelen dan geeft hij dus die melding.
Bij mij werkt hij ook wel..maar als ik een nieuwe game wil starten (waarom zou ik in hemelsnaam iets in het Noors willen doen
Nieuw: DiscVault 26 — Beheer je fysieke schijvenverzameling | DiscVault 26. Beschikbaar als PWA en (binnenkort) native iOS app
Ik merk trouwens wel dat hij nog wel een beetje buggy is. Dus af en toe bij rare dingen de applicatie sluiten en opnieuw starten kan geen kwaad
[ Voor 34% gewijzigd door punisher007 op 13-08-2012 21:48 ]
Ik ga het nog eens proberenpunisher007 schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 21:41:
Naja zoals ik al zei, bij mij werkt hij compleet zoals hij moet. Ik ben dus benieuwd of dit een geïsoleerd probleem is bij jou met Wordfeud.
Nieuw: DiscVault 26 — Beheer je fysieke schijvenverzameling | DiscVault 26. Beschikbaar als PWA en (binnenkort) native iOS app
punisher007 schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 00:26:
Ik kom er net achter dat je ook gewoon vanuit de Windows Store kan rechtsklikken, dan your apps kiezen en dan apps selecteren en installeren die je op de release preview geinstalleerd had/hebt
Nieuw: DiscVault 26 — Beheer je fysieke schijvenverzameling | DiscVault 26. Beschikbaar als PWA en (binnenkort) native iOS app
Verwijderd
Is niemand anders al tegen problemen aangelopen doordat Windows op eigen houtje drivers een update geeft??
Verwijderd
1 dingetje alleen.... waarom scrollt dat menu van links naar rechts? Ik heb een muis met scrollwiel die van boven naar onder gaat. Als ik een muis had die netjes heen en weer kon scrollen zou ik me niet eens druk maken over de touchscreen-achtige interface.
Verwijderd
Dat kon je uitvinken aan het einde van de installatie bij die vragen over updates enzo. Daar stond er ook 1 "automatisch apparaat drivers....etc.etc". Dat zal je in de settings dus ook wel uit kunnen zetten.Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 05:53:
Is niemand anders al tegen problemen aangelopen doordat Windows op eigen houtje drivers een update geeft??
Verwijderd
Voorheen was dat F8. Nu is dat:
Control Panel > General > Advanded Startup > Restart
Dan reboot je PC en mag je nog eens door een menu ploegen:
Troubleshoot > Advanced Options > Windows Startup Settings > Restart
En dán pas kom je in de buurt. Je krijgt wat voorheen het 'F8-menu' was waar je
Disable Driver signature Enforcement
selecteert en je unsigned driver kan installeren.
Maar.... Terwijl je je driver installeert, geeft Windows 8 nog doodleuk de melding "Windows blocked the installation of an unsigned driver" of iets in die trend. OMG NOOOOOO!
Gelukkig is dat blijkbaar louter 'informatief' want de unsigned driver deed het perfect en ik kon m'n smartphone zonder problemen flashed, wat niet lukt met de 64-bit signed driver
Anyway... Hoeveel moeite moet je daar nu niet voor doen? Nog een geluk dat we hier tweakers zijn, want ik zie John Doe dat nooit doen. Die slaat zijn laptop tegen de muur stuk. Dat je op een tablet geen F8 hebt is duidelijk, maar damn... Maak het toch misschien iets toegankelijker?
(maar het menuutje zit wel iets verstopt)
[ Voor 8% gewijzigd door Eypo op 14-08-2012 09:07 ]
Hartstikke fout dus.Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 09:02:
Gisteren heb ik een unsigned driver geïnstalleerd om een Samsung Omnia 2 te flashen naar een Nederlandstalige ROM. Ik moet zeggen dat het vrij omslachtig is om "Disable Driver signature Enforcement" te kiezen.
Voorheen was dat F8. Nu is dat:
Control Panel > General > Advanded Startup > Restart
Het is Settings > Change PC Settings.
In Control Panel komt helemaal geen General voor.
Verwarringzaaier!
En dat is maar goed ook! Zonder driver signature enforcement kan elke willekeurige driver geinstalleerd worden. De optie zit er in om driver developers het leven makkelijker te maken, maar als het gebruikt wordt zit er niets meer in de weg voor kernel-level malware (zoals bijvoorbeeld rootkits).Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 09:02:
Ik moet zeggen dat het vrij omslachtig is om "Disable Driver signature Enforcement" te kiezen.
Waar heb je gezien dat het om 09:00 onze tijd gedaan wordt?shadowman12 schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 09:17:
Nog 24 uur en dan komt de echte RTM online!!!!
[ Voor 18% gewijzigd door Zr40 op 14-08-2012 09:22 ]
Nee het was omdat Windows 8 te snel opstart dat de tijd waarin je op F8 kon drukken te kort was geworden. Effectief zou het bijna niet meer zou lukken om via de oude F8 methode dat menu te bereiken.joris1989 schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 09:07:
Volgens mij is dat nu zo geworden zodat je PC sneller op kan starten, omdat hij nu niet meer op de F8 toets hoeft te wachten. Ik vind het eerlijk gezegd niet zo storend, F8 heb ik 1x per half jaar nodig; opstarten doe ik elke dag.
(maar het menuutje zit wel iets verstopt)
What a fine day for Science! | Specs
Verwijderd
ga je de download links ook posten?shadowman12 schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 09:17:
Nog 24 uur en dan komt de echte RTM online!!!!
Je kan windows 8 morgen hier downloaden.
Is niet nodig; het gaat gewoon bij MSDN, DreamSpark Premium (MSDN AA) en TechNet te downloaden zijn. Zie dit voor meer datums en locatiesVerwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 09:26:
ga je de download links ook posten?
Ik vermoed dat hij dat hier (en dan in de rechter sidebar) gezien heeft...Zr40 schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 09:19:
[...]
Waar heb je gezien dat het om 09:00 onze tijd gedaan wordt?
Nieuw: DiscVault 26 — Beheer je fysieke schijvenverzameling | DiscVault 26. Beschikbaar als PWA en (binnenkort) native iOS app
En niet te vergeten dat de #1 reden voor blauwe schermen brakke drivers zijn die in kernel mode draaien en een unhandled exception maken. Daarom zijn printer drivers met de komst van windows 2000 in user mode gezetZr40 schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 09:19:
[...]
En dat is maar goed ook! Zonder driver signature enforcement kan elke willekeurige driver geinstalleerd worden. De optie zit er in om driver developers het leven makkelijker te maken, maar als het gebruikt wordt zit er niets meer in de weg voor kernel-level malware (zoals bijvoorbeeld rootkits).
Ik ben echt benieuwd naar de RTM, hopelijk word windows 8 snel uitgerold hier
[ Voor 13% gewijzigd door Widow op 14-08-2012 09:45 ]
Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.
Laten we hopen dat de bijgewerkte versies van de ADK, MDT 2012 Update 1 (en eventueel SCCM 2012) wel snel beschikbaar komenWidow schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 09:44:
[...]
En niet te vergeten dat de #1 reden voor blauwe schermen brakke drivers zijn die in kernel mode draaien en een unhandled exception maken. Daarom zijn printer drivers met de komst van windows 2000 in user mode gezethet is misschien moeilijker geworden om drivers in kernel mode te krijgen, maar de stabiliteit gaat er wel op vooruit.
Ik ben echt benieuwd naar de RTM, hopelijk word windows 8 snel uitgerold hierik hoorde dat morgenmiddag de RTM word binnen gehaald, zodra hij beschikbaar is voor deployment ga ik meteen mn laptop opnieuw installeren
Nieuw: DiscVault 26 — Beheer je fysieke schijvenverzameling | DiscVault 26. Beschikbaar als PWA en (binnenkort) native iOS app
Desnoods installeer ik hem gewoon vanaf een CDtje en hang ik hem zelf in het domein. Mn huidige windows 7 installatie heb ik een beetje vernaggelt, dus ik wil snel overstappenTheVMaster schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 09:47:
[...]
Laten we hopen dat de bijgewerkte versies van de ADK, MDT 2012 Update 1 (en eventueel SCCM 2012) wel snel beschikbaar komen
Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.
Ja, maar dat is niet leuk....ach..ik ga ook echt niet wachten op onze IT-afdeling.....morgenavond staat Windows 8 RTM op mijn laptop....maar 'k heb die deployment tools wel nodig om alvast met Win2k12 en Windows 8 deployments te stoeienWidow schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 10:08:
[...]
Desnoods installeer ik hem gewoon vanaf een CDtje en hang ik hem zelf in het domein. Mn huidige windows 7 installatie heb ik een beetje vernaggelt, dus ik wil snel overstappen
Nieuw: DiscVault 26 — Beheer je fysieke schijvenverzameling | DiscVault 26. Beschikbaar als PWA en (binnenkort) native iOS app
Reken er maar niet opVerwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 10:16:
[...]
ik hoop eigenlijk op een download link hier in deze thread.
Nieuw: DiscVault 26 — Beheer je fysieke schijvenverzameling | DiscVault 26. Beschikbaar als PWA en (binnenkort) native iOS app
Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112
Ik voorzie ook wel problemen met Windows 8 Fast Boot waar ze in feite gewoon het RAM dat door de kernel wordt gebruikt tijdens het opstarten lezen vanaf de HDD/SDD, waardoor ze niet dingen hoeven uit te rekenen die toch vrijwel nooit veranderen door de jaren heen.Harmsen schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 09:22:
[...] Nee het was omdat Windows 8 te snel opstart dat de tijd waarin je op F8 kon drukken te kort was geworden. Effectief zou het bijna niet meer zou lukken om via de oude F8 methode dat menu te bereiken.
Dat van het te snel opstarten kan ik me ook nog wel inkomen. Mijn moederbord heeft ook een ingebouwde vertraging van 1 sec om op een knopje te kunnen drukken. Hadden ze die vertraging er niet ingebouwd was die zo snel door de UEFI opstartmodus geblazen dat je niet eens in de setup kan komen.
Ik heb gisteren Visual Studio 2011 2010 (thanks Caelorum
Eerst Service Pack 1 wissen. Dan een oude tool van MS gebruiken uit 2010 (met de /full flag). Dan nog de restjes in Control Panel wissen. En uiteindelijk nog met CCleaner alles wissen van registry keys.
Oja, en in Program Files (x86) ook nog wat mapjes wissen.
[ Voor 10% gewijzigd door Asgaro op 14-08-2012 11:30 ]
Bedoel je niet 2010?Asgaro schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 11:09:
[...]Ik heb gisteren Visual Studio 2011 verwijderd, maar wat een karwei was dat zeg.[...]
En ja, Visual Studio verwijderen doe ik altijd door een reinstall van Windows. Dat pakket nestelt zich echt overal en als je een beetje uitgebreide setup hebt zijn die 50+ programma's die je in een specifieke volgorde moet verwijderen ook behoorlijk irritant en vermoeiend op handmatig te doen.
Het is uiteindelijk gelukt zonder problemen te hebben met andere zaken nu zoals Office.Caelorum schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 11:14:
[...]
Bedoel je niet 2010?
En ja, Visual Studio verwijderen doe ik altijd door een reinstall van Windows. Dat pakket nestelt zich echt overal en als je een beetje uitgebreide setup hebt zijn die 50+ programma's die je in een specifieke volgorde moet verwijderen ook behoorlijk irritant en vermoeiend op handmatig te doen.
Ik verwacht het niet overigens....Pedr0 schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 10:59:
Kan ik morgen eindelijk WMC installeren.......althans, dat hoop ik!
Nieuw: DiscVault 26 — Beheer je fysieke schijvenverzameling | DiscVault 26. Beschikbaar als PWA en (binnenkort) native iOS app
Verwijderd
( nero werkt nu wel onder Enterprise itt de Vorige 8 versies )
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2012 11:49 ]
Nero 8 werkte bij mij in alle preview releases. Nero 7 kreeg ik idd ook niet aan de praat.Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 11:49:
( nero werkt nu wel onder Enterprise itt de Vorige 8 versies )
in theorie helemaal niets....al heb je natuurlijk bij de versie van TechNet en MSDN wel 100% garantie dat er geen rootkits e.d. in zitten.Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 11:49:
En wat is het verschil met de gelekte RTM's en die versies van morgen??
( nero werkt nu wel onder Enterprise itt de Vorige 8 versies )
Nieuw: DiscVault 26 — Beheer je fysieke schijvenverzameling | DiscVault 26. Beschikbaar als PWA en (binnenkort) native iOS app
Waar heb je NERO voor nodig dan? Imgburn ftw!AzzKickah schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 12:05:
[...]
Nero 8 werkte bij mij in alle preview releases. Nero 7 kreeg ik idd ook niet aan de praat.
Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112
Overigens gister ook de Windows Live Essentials 2012 geinstalleerd, en zag niet lang daarna een popup dat een applicatie m'n locatie heeft opgevraagd. Bleek Windows Photo Gallery dat gedaan te hebben. Heb dus gelijk de "Allow applications to use your location" uit gezet. Onnauwkeurig, en dan ook nog eens ongevraagd locatie weggeven, daar doe ik niet aan.
flickr | D90 | 50mm 1.8 | Sigma 24-70 HSM | Sigma 70-200 | Nikon 70-300 | 18-105 | SB-600
Ehh...Caelorum schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 13:37:
Het is wel gevraagd tijdens de setup van windows als het goed is.
Nieuw: DiscVault 26 — Beheer je fysieke schijvenverzameling | DiscVault 26. Beschikbaar als PWA en (binnenkort) native iOS app
Ja.. dat locatie-geneuzel natuurlijk.
Klopt, maar ik ging er dan een beetje van uit dat per app gevraagd ging worden of je locatie gebruikt mocht worden.Caelorum schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 13:37:
Het is wel gevraagd tijdens de setup van windows als het goed is.
flickr | D90 | 50mm 1.8 | Sigma 24-70 HSM | Sigma 70-200 | Nikon 70-300 | 18-105 | SB-600
Volgens mij vroeg de RTM het zelfde. Maargoed applicaties vragen het inderdaad, maar niet aan de gebruiker, maar aan Windows zelf. Caveat emptor..
[ Voor 1% gewijzigd door ExtremelyBroken op 14-08-2012 14:36 . Reden: tikfout ]
flickr | D90 | 50mm 1.8 | Sigma 24-70 HSM | Sigma 70-200 | Nikon 70-300 | 18-105 | SB-600
Wel slecht btw
[ Voor 6% gewijzigd door Caelorum op 14-08-2012 14:58 ]
Voor VS2012 is er een launch event op 12 september, geen idee of die voor MSDN-subscribers al eerder komt, maar zover ik weet wordt dat niet morgen. Hij is trouwens een paar dagen geleden wel al gelektAsgaro schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 11:09:
Komt morgen Visual Studio 2012 RTM dan ook uit naast Win 8?
VS2012 staat idd vanaf morgen ook op MSDNsewer schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 15:12:
[...]
Voor VS2012 is er een launch event op 12 september, geen idee of die voor MSDN-subscribers al eerder komt, maar zover ik weet wordt dat niet morgen. Hij is trouwens een paar dagen geleden wel al gelekt
What a fine day for Science! | Specs
Locatie zat ook al in Windows 7 als een sensor.Caelorum schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 14:58:
Metro Apps vragen wel om toestemming tijdens de installatie. Kan me voorstellen dat er geen check in zit voor 'gewone' desktop applicaties.
Wel slecht btw
We are shaping the future
Kunt u iets niet vinden? sleep de muis naar een hoek toe.punisher007 schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 16:23:
Ik ben eens begonnen met een soort van "handleiding" voor mensen om goed te kunnen werken met de Windows 8 interface, maar het is toch meer werk dan ik gedacht/gehoopt had
Voor meer info kunt u terug kijken in het Windows 7 handboek?
^ Post is hierboven!
Ik heb wel gezocht, maar volgens mij is het gewoon niet mogelijk?
Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |
Naja helaas is het toch niet zo simpel voor velen. Tot nu toe heb ik dit (let even niet op de layout, die zuigt): http://bjornhouben.wordpr...ws-8-user-interface-help/Strunkie schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 16:27:
[...]
Kunt u iets niet vinden? sleep de muis naar een hoek toe.
Voor meer info kunt u terug kijken in het Windows 7 handboek?
Volgens mij kan het alleen door te snappen van een van de 2 applicaties.en ook alleen beide op hetzelfde scherm.CasGas schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 16:41:
Hoe kan ik eigenlijk meerdere apps op mijn scherm naast elkaar krijgen? In de Metro interface dus..
Ik heb wel gezocht, maar volgens mij is het gewoon niet mogelijk?
Eh..je wilt twee metro-apps naast elkaar draaien en bedoel je dus dit (Bing Weather en Bing Travel naast elkaar):CasGas schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 16:41:
Hoe kan ik eigenlijk meerdere apps op mijn scherm naast elkaar krijgen? In de Metro interface dus..
Ik heb wel gezocht, maar volgens mij is het gewoon niet mogelijk?

of bedoel je dit (de ruimte tussen twee tiles kan verschillen)?

en dan voor de vergelijking van bovenstaande...nogmaals maar nu met minder ruimte..
[ Voor 31% gewijzigd door TheVMaster op 14-08-2012 17:25 ]
Nieuw: DiscVault 26 — Beheer je fysieke schijvenverzameling | DiscVault 26. Beschikbaar als PWA en (binnenkort) native iOS app
Zie Naming group of tiles in Modern UI van http://bjornhouben.wordpr...ws-8-user-interface-help/D-TECH schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 17:29:
Hoe maak je die categorieën in het start-menu? Dus office, sociaal, games etc.
Dan weet ik meteen ook of het duidelijk is
Ctrl + naar je toe scrollen. En dan rechtermuisknop op een groep klikken en je kunt onderin ervoor kiezen een naam in te geven voor je groep.D-TECH schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 17:29:
Hoe maak je die categorieën in het start-menu? Dus office, sociaal, games etc.
Hier krijg ik een "Page not found" melding. Weet je zeker dat je die pagina toegankelijk hebt gemaakt voor niet ingelogde bezoekers?punisher007 schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 17:33:
Zie Naming group of tiles in Modern UI van http://bjornhouben.wordpr...ws-8-user-interface-help/
Dan weet ik meteen ook of het duidelijk is
[ Voor 38% gewijzigd door shappie op 14-08-2012 17:35 ]
Die twee links van punisher007 werken hier ook niet
[ Voor 57% gewijzigd door punisher007 op 14-08-2012 18:02 ]
Nope, no working link...punisher007 schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 17:55:
Als het goed is zou de link moeten werken. Deze link is trouwens ook wel erg nice.
En nu wel
[ Voor 3% gewijzigd door Gé Brander op 14-08-2012 18:04 ]
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
We are shaping the future
Je kunt natuurlijk ook gewoon Windows Live Writer gebruiken, ik heb zelf de ervaring dat die iets beter/fijner werkt dan Wordpunisher007 schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 17:55:
Als het goed is zou de link moeten werken, maar volgens mij doe ik iets fout met bewerken blog via Office 2013. Deze link is trouwens ook wel erg nice.
Microsoft heeft, met het oog op de beschikbaarheid van Windows 8 (morgen), de Skydrive website gerestyled. Bij mij geeft hij nog de 'oude' interface weer, maar als ik het Windows Team Blog goed gelezen heb, dan wordt die update de komende 24 uur uitgerold.
[ Voor 29% gewijzigd door TheVMaster op 14-08-2012 19:18 ]
Nieuw: DiscVault 26 — Beheer je fysieke schijvenverzameling | DiscVault 26. Beschikbaar als PWA en (binnenkort) native iOS app
Had ik eerlijk gezegd niet verwacht, van Vista naar 7 hadden we geen enkele discrepantie gezien, en van XP naar Vista ook alleen maar dingen die je kon verwachten (bijv. UAC-gerelateerde dingen zoals proberen iets weg the schrijven naar HKLM, terwijl het programma niet elevated runt).
Vooralsnog ga ik ervan uit dat het gewoon keiharde windowsbugs zijn
Dit topic is gesloten.
![]()
Lees voor meer informative over standaard issues en vragen ook de Topicstart. Hier vind je ook de links naar de officiele Microsoft ISO's van de Release Preview en de product key.
Het is NIET nodig om te melden dat er weer een nieuwe RTM build te downloaden is....ook downloadlinks/locaties zijn NIET nodig! Daarnaast is het natuurlijk ook niet nodig om uit te leggen hoe je de (illegaal verkregen) RTM kunt activeren! Twijfel? Vraag het eerst even in een DM :-)
Updates voor de TS? Stuur TheVMaster een DM!

