[Windows 8] Ervaringen & discussies - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 21 ... 24 Laatste
Acties:
  • 118.273 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheVMaster schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 13:59:
[...]

Ik ben ook een enorme minimalist m.b.t. m'n bureablad. Op mijn Windows 8 Desktop heb ik dan ook geen enkel enkel icoontje staan (op de prullenbak na dan).
Hier nog zo'n minimalist....

Die (de prullenbak) zou ik dan ook pinnen aan het explorer icoon in de taakbalk en de desktop "echt" helemaal leeg maken. ;)

http://dl.dropbox.com/u/18177933/Untitled.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shappie
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Cubic X schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 13:48:
[...]

Ik heb het een week gedraaid op de PC van mijn ouders, ik was wel benieuwd hoe zij reageren op Windows 8 (ik vind het zelf het slechtste OS ooit). Nou, de reactie van mijn ouders was net zoals die van mij :o . Mijn ouders gebruiken de PC alleen voor Hyves/Facebook, bankzaken en wat surfen (vakanties, informatie zoeken, etc.). Na een week zeiden ze bijna gillend dat ze Windows 7 terug wilden, ze vonden die interface van Windows 8 zo verwarrend en lelijk en ze konden er niks mee. Van IE10 werden ze helemaal gek en konden er niks mee worden. Uiteindelijk Windows 7 weer teruggezet en nu zijn ze weer tevreden :) . Gelukkig hoef ik daar ook geen Windows 8 meer te installeren en 'onderhouden' :) .
In de desktop modus verschilt IE10 vrijwel niet van IE9 (qua uiterlijk en functionaliteit). Als je alleen maar surft maakt het volgens mij helemaal niet uit welk OS je gebruikt. Een veelgebruikt programma zoals je browser start je toch vanuit je taskbar (pinned app). In zo'n geval kun je net zo goed Win8 gebruiken, heb je ook nog het voordeel van de snelheid van Win8 (zeker bij het booten).
Asgaro schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 14:04:
Ik zie niet in waarom men mensen niet de keus kan laten: als die dan wensen om toch de start button zelf er terug in te steken, dat ze dat dan toelaten.
Wanneer je de keuze laat, dan proberen mensen Metro vijf minuten uit en knallen hierna een 3th party startmenu kloon op hun pc. En zitten we weer gezellig in 1995 (Win95) te werken.
Juist wanneer iedereen straks aan Win8 met Metro gewend is heb je op alle platformen (WinPhone, Tablets, Laptops, Desktops en Hybride oplossingen) een consistente gebruikerservaring. Dat je dezelfde interface op die verschillende platformen op een andere manier gebruikt spreekt voor zich. Zo zul je op een tablet veel meer gebruik maken van Metro apps e.d. en zit je op je desktop misschien wel 99% van de tijd gewoon in je desktop. Metro is een startscreen met de mogelijkheid software te draaien, op een tablet zul je hier veel gebruik van maken, op een desktop gebruik je het gewoon vooral als startscreen.
Mavamaarten schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 14:09:
[...]

[mbr]*knip* Rustig....denk aan je bloedruk[/mbr]
Ik heb het uitgebreid geprobeerd en ik vond het vreselijk. [mbr]*knip*[/mbr]
Ik probeer een discussie te voeren waarbij iedereen zijn mening probeert te onderbouwen en we niet aan het gooien zijn met scheldwoorden en onderbuikgevoelens.
Dat jij je ergert aan Metro en de effecten (bericht) kan natuurlijk, maar zoals Darkstone (bericht) al aangaf kun je dit gewoon uitschakelen. Nu kun je natuurlijk Metro afschrijven op basis van uiterlijk (iets wat afhankelijk is van ieder zijn smaak), maar volgens mij kun je met Metro in Win8 dezelfde doelen bereiken als in Win7 met het startmenu. Qua functionaliteit doet Win8 niet onder voor Win7 en loopt het zelfs voorop op bepaalde punten.

Ik werk momenteel op mijn desktop vrijwel hetzelfde met Win8 als ik gewend was met Win7. Wanneer ik bezig ben met webdevelopment of bijv. Visual Studio 2012 zit ik gewoon in de desktop. Ik heb mijn muziek aanstaan in Foobar2000, browse in Opera en Firefox, schrijf code in Notepad++ enz. Het enige verschil is dat ik nu een startscreen heb met een iets ander uiterlijk, waar ik ook prima mijn software kan vinden (via zoekfunctie of gewoon met de muis). De veelgebruikte software start ik nogsteeds vanuit mijn taskbar dus daar is zelfs niets aan veranderd.
Martinspire schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 14:25:
Ik denk overigens dat een groot aantal gebruikers een hele andere verwachting hadden van metro. Uiteindelijk is het in feite een startmenu wat ook applicaties kan draaien. Dat is in eerste instantie even wennen, maar zodra je alle functies gevonden hebt, werkt het echt meer dan prima.

Ik snap ook de nieuwe ophef over het booten in Metro niet helemaal. Je wilt bij het opstarten toch meteen applicaties gaan gebruiken? Of blijft iedereen de hele dag op zijn bureaublad hangen? Of je nu icoontjes en applicaties ziet in Metro of op het bureaublad met taakbalk maakt dat imo weinig uit.
Precies wat ik probeer uit te leggen. Het is allemaal een storm in een glas water. Er veranderd helemaal niet zoveel voor desktop gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-09 21:59

Mavamaarten

Omdat het kan!

Ik snap wel dat een mod mijn post edit, maar dan verandert hij wel de betekenis van mijn post -.-"
In mijn post zei ik dat ik het vreselijk vond dat anderen het maar niet willen accepteren dat ik het niets vind. Leuk voor jullie dat je het wel geweldig vinden, maar omdat ik het slecht vind roepen jullie gelijk "dat ik het nog niet uitgebreid heb geprobeerd". Laat een mens toch gewoon zijn eigen mening hebben :F

Ik snap ook wel dat windows 8 zijn voordelen heeft. Hij start retesnel op enzo, maar ik vind de voordelen niet opwegen tegen de nadelen (die jullie dan weer voordelen vinden).

[ Voor 17% gewijzigd door Mavamaarten op 07-08-2012 14:55 ]

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Mavamaarten schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 14:50:
Ik snap wel dat een mod mijn post edit, maar dan verandert hij wel de betekenis van mijn post -.-"
In mijn post zei ik dat ik het vreselijk vond dat anderen het maar niet willen accepteren dat ik het niets vind. Leuk voor jullie dat je het wel geweldig vinden, maar omdat ik het slecht vind roepen jullie gelijk "dat ik het nog niet uitgebreid heb geprobeerd". Laat een mens toch gewoon zijn eigen mening hebben :F
Ik snap het eerlijk gezegd niet. Er stond niks onoirbaars in.

Mensen die de huidige implementatie van Metro en de keuzes van MS niks vinden worden in dit topic stelselmatig op een inmiddels nogal vervelende manier in de hoek gezet.

Daarvoor hoef je alleen de laatste pagina maar te lezen...... :X

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shappie
  • Niet online
Mavamaarten schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 14:50:
shappie schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 13:01:
De grote meerderheid van de negatieve reacties komen volgens mij van mensen die het niet 'actief hebben gebruikt' zoals ik aangaf in mijn post. Van de actieve gebruikers die regelmatig in dit topic posten is de meerderheid wel degelijk positief.
shappie schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 12:14:
Oh? In dit topic kom ik vooral positieve reacties tegen van de actieve gebruikers van Win8. De mensen die roepen dat het een ramp is, zijn meestal de mensen die het nog niet uitgebreid hebben geprobeerd.
Wanneer je van jezelf weet dat je het uitgebreid hebt geprobeerd hoef je je natuurlijk niet aangesproken te voelen.

Ik baseer deze uitspraken overigens vooral op de newstopics hier op tweakers die over Win8 gaan.
Titan_Fox in 'nieuws: Microsoft blokkeert boot-to-desktop-hack in Windows 8'
'Bovendien krijg je ook nog maar een slap aftreksel voorgeschoteld; het is geen volwaardig bureaublad meer zoals dit in Windows 7 nog voorhanden is.'
Voor zover ik weet is er niks veranderd aan je bureaublad...

SuperDre in 'nieuws: Microsoft blokkeert boot-to-desktop-hack in Windows 8'
'Overigens wil ik ook graag dat applicaties gewoon in de achtergrond door blijven draaien en niet in een suspend-mode gaan waarbij het programma ook compleet gestopt kan worden als windows de ruimte nodig heeft (duidelijk een gevalletje MOBILE).'
Huh? Ook met Win8 kun je gewoon multitasken. Alleen Metro apps die geen constante internet connectie nodig hebben worden inderdaad gesuspend als je ze wegklikt, maar dat lijkt me logisch.
Help!!!! schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 15:00:
Ik snap het eerlijk gezegd niet. Er stond niks onoirbaars in.

Mensen die de huidige implementatie van Metro en de keuzes van MS niks vinden worden in dit topic stelselmatig op een inmiddels nogal vervelende manier in de hoek gezet.

Je bent vrij om Win8 links te laten liggen, ik probeer hier niet te zeggen dat iedereen Win8 fantastisch moet vinden. Wel probeer ik duidelijk te maken dat je met Win8 dezelfde doelen op een effectieve en snelle manier kunt bereiken en dat het jammer is dat veel mensen geen moeite doen eens een weekje fulltime met Win8 te werken als default OS. Dan zijn vrijwel alle vooroordelen en misverstanden de wereld uit. Hierna kun je een weloverwogen mening vormen over Win8.

Wanneer je je wel in Win8 hebt verdiept en de proef op de som hebt genomen hoef je je natuurlijk niet aangesproken te voelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

@shappie mensen quotten (gaat dat zelfs, verleden tijd van quoten :+ ) mijn post waarbij ze zeggen dat ik het nog nooit geprobeerd heb blabla. Als zelfs mods al mijn posts gaan editen om hem een andere betekenis te geven?

*knip* niet doen...

[ Voor 8% gewijzigd door TheVMaster op 07-08-2012 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Dit is voorlopig m'n nieuwe Windows 8 wallpaper :)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/vOx8R.png

[ Voor 109% gewijzigd door Slashdotter op 07-08-2012 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
shappie schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 15:13:
Je bent vrij om Win8 links te laten liggen, ik probeer hier niet te zeggen dat iedereen Win8 fantastisch moet vinden. Wel probeer ik duidelijk te maken dat je met Win8 dezelfde doelen op een effectieve en snelle manier kunt bereiken en dat het jammer is dat veel mensen geen moeite doen eens een weekje fulltime met Win8 te werken als default OS. Dan zijn vrijwel alle vooroordelen en misverstanden de wereld uit. Hierna kun je een weloverwogen mening vormen over Win8.
Als ik na 20 minuten al een dermate hekel heb aan Windows 8 dat ik mijn laptop bijna van ellende het raam uit smijt, dan heb ik niet bepaald zin om mezelf een week lang te gaan kwellen met Windows 8. En dan heb ik alleen maar basic things gedaan: wat van de meegeleverde apps geprobeerd, een beetje gespeeld met de desktop, geprobeerd een gedownload programma te runnen...

Zelfs dat laatste liet Windows niet toe i.v.m. een gebrek aan een digitale handtekening. Windows weigerde gewoon om de applicatie te starten en gaf me geen enkele uitleg over hoe ik dat wél zou kunnen doen. Slechts één knop: "OK".

Hoe je het ook wendt of keert: Metro en Windows 8 zitten ontzettend in de weg, zelfs op de desktop. De visual style van de desktop vind ik ook geen verbetering ten opzichte van Windows 7. :/

[ Voor 20% gewijzigd door Alex) op 07-08-2012 15:29 ]

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:58
Alex) schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 15:21:

Hoe je het ook wendt of keert: Metro en Windows 8 zitten ontzettend in de weg, zelfs op de desktop. De visual style van de desktop vind ik ook geen verbetering ten opzichte van Windows 7. :/
En dan moet je eens gaan RDP'en van een Win8 machine naar een andere Win8 machine..... man man, niet mee te werken. Ga ik met de muis naar onder om dat geweldige nieuwe start menu te krijgen om een programma te starten op m'n rdp8 machine , krijg ik het startmenu van de machine waar ik zelf achter zit....

Om gillende gek van te worden. Het is net alsof die designers er zelf totaal niet zelf mee gewerkt hebben.
De connectie closen is ook al zo bizar. Je moet naar die charms gaan aan de zijkant om de power knop te zoeken. Je raadt het al, ik krijg dan de charms van de machine waar ik achter zit en niet die van waar ik op ingelogd ben. Echt totaal onwerkbaar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 14:36:
[...]

Hier nog zo'n minimalist....

Die (de prullenbak) zou ik dan ook pinnen aan het explorer icoon in de taakbalk en de desktop "echt" helemaal leeg maken. ;)

http://dl.dropbox.com/u/18177933/Untitled.png
:+ Maar dan snap ik die gadgets weer niet aan de rechterkant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:52
Mavamaarten schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 15:16:
@shappie mensen quotten (gaat dat zelfs, verleden tijd van quoten :+ ) mijn post waarbij ze zeggen dat ik het nog nooit geprobeerd heb blabla. Als zelfs mods al mijn posts gaan editen om hem een andere betekenis te geven?

*knip* niet doen
Als je niet zo'n aggresieve taal had gebruikt was die ook niet geedit. Dat de betekenis is veranderd toen het geedit moest worden is dan wel weer behoorlijk idioot.
Help!!!! schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 15:00:
[...] Ik snap het eerlijk gezegd niet. Er stond niks onoirbaars in.

Als je de originele post had gelezen had je het wel begrepen. Toen ik het las was ik echt aan het overwegen het te reporten en dat heb ik echt absoluut niet snel. Dat hij zelf aangeeft dat hij het snapt zou voor jou ook wel een teken moeten zijn dat de inhoud niet zo geweldig was.
Overigens merk ik niets van het "stelselmatig op een inmiddels nogal vervelende manier in de hoek" zetten. Veel van de argumenten zijn ook deels niet waar. Wordt daar dan op gewezen wordt dat weer gezien als aanvallend.
Kijk dat je metro in Windows 8 niet fijn vind om mee te werken is je eigen mening. Als je dat hier neer zet en fatsoenlijk onderbouwt zal er ook niemand zijn die zegt dat je dom bent oid. Er zijn namelijk ook genoeg situaties te bedenken en redenen te geven waarom metro niet gaat werken in een bepaalde situatie.

Zelf zit ik momenteel in ubuntu 12.04 op mijn laptop. Ik heb een lange tijd met Windows 8 gewerkt en deze zal ook gewoon weer op mijn desktop komen te staan, omdat het nu eenmaal fijner devven is voor .net in VS2010 dan monodevelop.
Nu ik weer een week ubuntu gebruik (en fedora) snap ik weer alle kritiek op metro. Metro werkt fijn IMO, maar er zijn toch wel punten waarop het ernstig te kort schiet. De kleinere menu van ubuntu en de HUD zijn twee dingen die iig voor gebruikers die graag overzicht houden en met het toetsenbord werken een stuk fijner dan het fullscreen Metro. Daar staat tegenover dat ik nog steeds denk dat iemand die nieuw is met PC's (dus niet een vader of moeder die al 10+ jaar een windows noob is) Windows 8 een stuk makkelijker is om mee te werken dan Ubuntu met Unity of Fedora met Gnome3.

@onder: ontopic genoeg? ^^

[ Voor 65% gewijzigd door TheVMaster op 07-08-2012 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Modbreak:Voordat de boel uit de hand loopt....svp even ON-TOPIC blijven :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:52

SkyStreaker

Move on up!

TheVMaster schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 13:59:
[...]

Wat jij er chaotisch aan vind weet ik natuurlijk niet, maar eh....chaotisch is wel het laatste hoe ik de Windows 8 interface zou willen noemen. Overigens vind ik het wel vreemd dat je het redelijk intuitief noemt, maar het vervolgens onzin vind...eh..wat is het nu?
Ik werk met alles onder de startknop, dat is prima en overzichtelijk voor mij. Het werkt intuïtief, sure - laat ik het dan zeggen dat de manier van werken gewoon voor mij persoonlijk niks doet. Ik weet niet hoe ik het anders moet zeggen...

Wat ik bedoel met chaotisch is dat heel snel het overzicht kwijt raak tussen wat ik aan het doen ben en niet aan het doen ben, ik raak er wat in de war van - maar goed, ik heb ook gezegd: "voorlopig d'r af". In de toekomst wanneer ik het legitiem via mijn vriendin kan aanschaffen dat ik er nog eens goed voor ga zitten.

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er nog mensen die ook hebben gespeeld met de Windows 8 To Go functie?
Heb hier 3x geprobeerd met zowel de Home Premium ding, Pro en Enterprise.
Elke keer na 70 minuten wachten op die USB-stick (gaat dat bij jjullie wel sneller?), reboot ik mijn pc en krijg ik mooi Windows 8 logo te zien maar geen 'loading'-bolletje.

Gisteren heb ik 1x bij de Home Premium dat 'loading'-bolletje gehad, vervolgens kreeg ik het blauwe scherm van opstarten van Windows 8, gevolgd met een mededeling dat mijn PC gereboot moest worden. Helaas iets te snel om te lezen wat er precies stond (iets in de trant van 'Sorry, your computer needs to be restarted). Dus nog een keer proberen, exact hetzelfde. Met de Enterprise versie krijg ik alleen 4 rasters van Windows 8 en kan ik wachten totdat ik een ons weg, gebeurt niks.

Iemand die het vanaf een USB-stick is gelukt om te booten?

Ik gebruik overigens een 32GB USB 3.0 stick van Verbatim (de Store 'n Go serie die een tijdje terug bij de MediaMarkt voor € 18,- in de aanbieding was).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:58
SkyStreaker schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 16:06:

Wat ik bedoel met chaotisch is dat heel snel het overzicht kwijt raak tussen wat ik aan het doen ben en niet aan het doen ben, ik raak er wat in de war van
Ja inderdaad, dat vind ik eigenlijk een hele goede verwoording. Ik ben aan het werk, heb m'n openstaande schermen geordend, en heb bijvoorbeeld even de calculator nodig. START-calc en de calculator opent. Maar doordat m'n scherm helemaal verdwenen is in die korte tijd, moet ik weer even scannen over m'n scherm of alles er nog staat. Verwarrend inderdaad, dat vind ik wel een goede omschrijving.
In het oude start menu, zie je gewoon dat er niks verandert op je scherm, je ogen hoeven dus niet opnieuw te focussen ofzo. Ik vind het naast verwarrend dus ook vermoeiend. Kan gewenning zijn, maar ik wil er liever niet aan wennen. En dat is het mooie van ons systeem... wie betaalt, bepaalt ;)

Dus ik denk dat het allemaal wel goed zal komen zodra er minder centjes binnen komen bij Microsoft.

Dit jaar is trouwens ook de eerste keer dat ik m'n Technet niet heb verlengd. Gelukkig mis ik niks deze keer :)

[ Voor 5% gewijzigd door MrDirect op 07-08-2012 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SkyStreaker schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 16:06:
[...]

Ik werk met alles onder de startknop, dat is prima en overzichtelijk voor mij. Het werkt intuïtief, sure - laat ik het dan zeggen dat de manier van werken gewoon voor mij persoonlijk niks doet. Ik weet niet hoe ik het anders moet zeggen...

Wat ik bedoel met chaotisch is dat heel snel het overzicht kwijt raak tussen wat ik aan het doen ben en niet aan het doen ben, ik raak er wat in de war van - maar goed, ik heb ook gezegd: "voorlopig d'r af". In de toekomst wanneer ik het legitiem via mijn vriendin kan aanschaffen dat ik er nog eens goed voor ga zitten.
Neuh..mij doet die manier van werken eigenlijk ook niets...het werkt hetzelfde als met Windows 7, het is niet 'anders' of 'makkelijker'. Al moet ik zeggen dat ik verwacht dat dat op een 'touch-device' ineens wel 'handiger' is....
Ik begrijp volgens mij ook wat je bedoelt met chaotisch...Wat ik ook wel ervaar is dat je (omdat je vanuit Metro maar 1 app en ook nog in full screen draait) vaak even niet ziet 'wat' je allemaal open hebt. Zoals je normaal op een desktop natuurlijk 2x je browser, 1 x word....exdel....eventueel nog andere apps open hebt staan...dat is inderdaad ff lastig....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
  • Laatst online: 15:02
metro en die apps moet ik erg aan wennen. ook erg onhandig al die app previews van functies die ok gewoon op de dekstop zouden moeten werken, maar die je daar niet kunt vinden.
ook handig dat berichten app ding. op msn heb ik netjes een foto naast de contacten waar ik mee praat, maar op de berichten app alleeen een grijs silhouet
ik vond met msn al iritant al die chatgesprekken achter tabs, ik heb ze liever naast elkaar, maar met die app gaat dat opeens weer niet. verspilling van ruimte op een gewone pc met 19 inch monitor, en geen voordeel als je geen touch scherm hebt.

dat dat op een 9 inch tablet met touchscreen wel zo handig is, dat begrijp ik ook wel.
maar op een gewoon scherm dat dan ook maar opdringen vindt ik te ver gaan..
daar zit je dan met je setup met 3 monitoren en een beamer erbij of zo, kun ej wel 1 app tegelijk op je beeldscherm hebben, en je kunt niet makkelijk ff wissellen. of je moet op je toetsenbord al die sneltoetsen leren ( erg handig met een touch interface ook, ahum)

wat ik me ook avraag, als je nu inlogt met je msn, werkt dat dan eigenlijk hetzelfe als inloggen bij een domein, inclusief roaming desktop e.d. ? of i het toch echt weer iets anders?

ik vind het misschien helemaal niet prettig dat ik ingelogd ben met naam@htmail.com, en dat dan alles wat ik doe daaraan gekoppeld is, de rest van de wereld hoeft niet ALLES van me te weten? ik had toch juist de keus om op het ene sociale netwerk bepaalde mensen te hebben, en op het andere sociale netwerk eer andere? en ik wil ook niet altijd door al die mensen lastig gevallen worden.. nu moet ik actoef telkens beheen wie wat wanneer mag zien.. het wordt bijna tijd om voor prive een secretaresse aan te schaffen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
engelbertus schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 16:30:
metro en die apps moet ik erg aan wennen. ook erg onhandig al die app previews van functies die ok gewoon op de dekstop zouden moeten werken, maar die je daar niet kunt vinden.
ook handig dat berichten app ding. op msn heb ik netjes een foto naast de contacten waar ik mee praat, maar op de berichten app alleeen een grijs silhouet
ik vond met msn al iritant al die chatgesprekken achter tabs, ik heb ze liever naast elkaar, maar met die app gaat dat opeens weer niet. verspilling van ruimte op een gewone pc met 19 inch monitor, en geen voordeel als je geen touch scherm hebt.

dat dat op een 9 inch tablet met touchscreen wel zo handig is, dat begrijp ik ook wel.
maar op een gewoon scherm dat dan ook maar opdringen vindt ik te ver gaan..
daar zit je dan met je setup met 3 monitoren en een beamer erbij of zo, kun ej wel 1 app tegelijk op je beeldscherm hebben, en je kunt niet makkelijk ff wissellen. of je moet op je toetsenbord al die sneltoetsen leren ( erg handig met een touch interface ook, ahum)

wat ik me ook avraag, als je nu inlogt met je msn, werkt dat dan eigenlijk hetzelfe als inloggen bij een domein, inclusief roaming desktop e.d. ? of i het toch echt weer iets anders?
Je desktop wordt inderdaad niet geroamed, maar je Metro Apps....bureaublad achtergrond, lockscherm etc. wel...
ik vind het misschien helemaal niet prettig dat ik ingelogd ben met naam@htmail.com, en dat dan alles wat ik doe daaraan gekoppeld is, de rest van de wereld hoeft niet ALLES van me te weten? ik had toch juist de keus om op het ene sociale netwerk bepaalde mensen te hebben, en op het andere sociale netwerk eer andere? en ik wil ook niet altijd door al die mensen lastig gevallen worden.. nu moet ik actoef telkens beheen wie wat wanneer mag zien.. het wordt bijna tijd om voor prive een secretaresse aan te schaffen...
Je weet het misschien nog niet....maar eh..als je je computer installeert zonder actieve netwerkverbinding, dan kun je gewoon 'ouderwets' een lokale gebruiker aanmaken zonder dat je dus 'connected' bent naar al die sociale netwerken. Overigens vind ik de Messaging Apps echt waardeloos en voor Messenger gebruik ik nog gewoon 'ouderwets' Windows Live Messenger...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
ik heb er pidgin op staan ook hoor ;) maar goed, ik dacht ik probeer win8 eerst zoals het bedoeld is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
engelbertus schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 16:40:
ik heb er pidgin op staan ook hoor ;) maar goed, ik dacht ik probeer win8 eerst zoals het bedoeld is..
Ja...daarbij komt nog dat ik een of ander 'uitzonder Microsoft Account' heb...waarbij dus de Facebook / Messenger / Flickr stuff niet werkt in de Messaging en People en Photos App.....ook bij de RTM is dit niet opgelost. Zodra hij echt beschikbaar is ga ik daarover wel eens ff met MS bellen...want dit is wel lastig.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
De laatste keer dat ik de Messaging-app heb geprobeerd vond ook ik 'm vrij waardeloos. Ruimteverspillend, zeer weinig functies, en grafisch niet echt een hoogstandje. Lang leve de klassieke WLM (2009! :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
ik vind het voor een pc maar erg onhandig. laat je je thuis pc onbeheerd staan( want je bent thuis) is het voor grappige vrienden opeens erg ahndig om overal van alles uit te halen waar je later maar moet zien of je er achter komt.

dat wil je dus niet, dus je logt in met een account dat niet gekoppeld is. dus mis je alles wat MS zo graag aan ons wil laten zien, maar heey, er kan niet met je profielen gerotzooid worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

TheVMaster schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 16:04:
[modbreak]

Voordat de boel uit de hand loopt....svp even ON-TOPIC blijven :+
[/modbreak]
Toch toevallig dat er wéér een stuk teveel is weg-geedit uit mijn post. Zo valt het natuurlijk altijd goed te praten he :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
WLM was echt supper idd, voor messaging. zoals het bedoeld is. nu met dat hele live gebeuren er om heen en koppelingen wordt het al onoverzichtelijk, ik vond het altijd superhandig dat chatlog werden opgeslagen, nu moet je maar afwachten of dat gebeurd, en of je opeens met iemand via facebook zit te chatten, of dat het echt via msn gaat.

ook intereseert dat live gedoe me weinig op msn, wat kan mij het schelen dat de kat van de buren een vlieg heeft gevangen.... en dat 3 keer te moeten lezen, inclusief alle reacties.. liever niet, ik kom niet eens meer toe aan messaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shappie
  • Niet online
engelbertus schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 16:44:
ik vind het voor een pc maar erg onhandig. laat je je thuis pc onbeheerd staan( want je bent thuis) is het voor grappige vrienden opeens erg ahndig om overal van alles uit te halen waar je later maar moet zien of je er achter komt.

dat wil je dus niet, dus je logt in met een account dat niet gekoppeld is. dus mis je alles wat MS zo graag aan ons wil laten zien, maar heey, er kan niet met je profielen gerotzooid worden.
Wanneer je je PC onbeheerd laat terwijl er mensen in de buurt zijn waarvan je weet dat ze eraan kunnen zitten is dat natuurlijk niet de schuld van MS. In zo'n geval vergrendel ik mijn pc/laptop altijd even (Win+L).

Verder is de Messaging app niet optimaal, maar dat maakt gelukkig niet zoveel uit, je kunt je favoriete messenger nog steeds installeren in de desktop. Al maak ik momenteel nog wel gebruik van de Messaging app, ik hou wel van een simpele chat client, jammer dat er nog wat bugs en gebreken in zitten (autocorrect niet uit te krijgen, geen files delen e.d.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
shappie schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 16:52:
[...]

Wanneer je je PC onbeheerd laat terwijl er mensen in de buurt zijn waarvan je weet dat ze eraan kunnen zitten is dat natuurlijk niet de schuld van MS. In zo'n geval vergrendel ik mijn pc/laptop altijd even (Win+L).

Verder is de Messaging app niet optimaal, maar dat maakt gelukkig niet zoveel uit, je kunt je favoriete messenger nog steeds installeren in de desktop. Al maak ik momenteel nog wel gebruik van de Messaging app, ik hou wel van een simpele chat client, jammer dat er nog wat bugs en gebreken in zitten (autocorrect niet uit te krijgen, geen files delen e.d.)
Eh..ik heb mezelf aangeleerd (ook aangezien ik vaak bij klanten ook Domain Admin rechten heb) om mijn scherm ten allen tijde te locken als ik van m'n werkplek weg loop....ook thuis (ivm katten die nog wel eens over m'n toetsenbord willen lopen)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09 21:40

wowi

rtm geinstalleerd ter test en ik moet zeggen, er wordt je veel opgedrongen door microsoft, als je niet oppast tijdens de installatie.

Dan metro is nog steeds erg irritant aanwezig, en dat de metro applicaties gewoon blijven draaien terwijl je daar allang niet meer meebezig bent vind ik ronduit slecht.

Metro iconen voor desktop veel te groot, en aanmeld en afmeld iconen ook, waarom moet afsluiten zo moeilijk, eerst afmelden en dan pas afsluiten? Moet ik nu zelf een batch commando op me desktop zetten om af te sluiten shutdown etc.

Start8 voor startmenu geinstalleerd dat geeft wel wat normale werking terug, maar het ziet er niet uit,
microsoft, zijn mensen op de desktop blind of zo? Of draait microsoft het allemaal zelf op enkel 5 inch schermpjes???

En let op bij je netwerk en share instellingen, daar moet je wel wat wijzigen.
De boot partitie is naar 350 mb gegaan staat een wim recover bestand in nu.

Positief is taskmanager, meer info enz

Verkenner heeft een ribbon gekregen maar die staat standaard uit.
Nog steeds heeft microsoft de extensie uitstaan van een bestand wat ik erg slecht vind!!

Besturings interface absoluut ongeschikt voor desktop.
Metro werkt alleen fullscreen, dit is ronduit waardeloos.
Metro maken en niet eens meerdere schermen van metro naast elkaar kunnen zetten?? Het lijkt wel het oude dos tijdperk??? 8)7
Metro applicaties sluiten niet !!
Let op met install en laat vooral niet alles auto doen!!!!!!!!!
Totaal onduidelijk hoe je van de ene metro applicatie naar een andere metro applicatie kan, (ja alt tab werkt alt f4 niet meer om de metro applicatie af te sluiten.).
Je kunt de metro applicatie afschieten onder taakbeheer.
Heb je geen email adres ingevoerd, en je klikt op mail, en je zegt daar cancel wordt je terug verwezen naar dat zelfde scherm ??? 8)7 ?

Rechten overnemen zit iets anders in elkaar.

Conclusie dit is geen desktop vervanger, dit is meer geschikt voor tablets en mobiel.
Ik blijf voor lopig lekker op win7 zitten en mocht microsoft dit toch blijven promoten ga ik naar linux toe.
Of apple.

[ Voor 3% gewijzigd door wowi op 07-08-2012 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-09 21:12
Metro apps sluit je door ze naar beneden te slepen. Probeer het maar eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerst afmelden om af te sluiten? hoe kom je daar nou bij?
Alt-F4 werkt prima om Metro apps te sluiten.
Switchen tussen apps, kan links boven.

Ik moet zeggen dat het switchen links boven super fijn is, aangezien de desktop ook 1 (grote) app is (en ik Metro apps niet sluit) kan ik zo heel vlot schakelen tussen desktop, metro rdp, metro radio, metro mail, etc.

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2012 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shappie
  • Niet online
wowi schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 17:03:
Dan metro is nog steeds erg irritant aanwezig, en dat de metro applicaties gewoon blijven draaien terwijl je daar allang niet meer meebezig bent vind ik ronduit slecht.
Je merkt niks van die apps als ze niet actief zijn. Ze gebruiken dan ook geen resources en worden eigenlijk gewoon 'bevroren' en weer aangeroepen als je ze opent.
Metro iconen voor desktop veel te groot, en aanmeld en afmeld iconen ook, waarom moet afsluiten zo moeilijk, eerst afmelden en dan pas afsluiten? Moet ik nu zelf een batch commando op me desktop zetten om af te sluiten shutdown etc.
- Je kunt afsluiten met een knop op je behuizing van je desktop/laptop.
- Ctrl-alt-del en dan rechtsonder.
- Je kunt ook naar de settingscharm (Win+i of muis rechterbovenhoek naar beneden bewegen en op settings klikken) en dan op 'Power' klikken.
- Je kunt inderdaad ook een snelkoppeling maken.

Maar dit is al honderd keer besproken in dit topic, met 1 zoekactie had je al deze opties ook kunnen vinden.
Besturings interface absoluut ongeschikt voor desktop.
Metro werkt alleen fullscreen, dit is ronduit waardeloos.
Metro maken en niet eens meerdere schermen van metro naast elkaar kunnen zetten?? Het lijkt wel het oude dos tijdperk??? 8)7
Zoals ook al is aangegeven is Metro eigenlijk een startscreen met de optie programma's te draaien. Op een tablet zul je veel gebruik maken van deze programma's, op een desktop kun je het ook gewoon gebruiken als een startscreen en zo je programma's zoeken, starten enz. Je hoeft de Metro apps niet te gebruiken.
Metro applicaties sluiten niet !!
Je kunt ze beetpakken met je muis bovenaan de rand van je scherm en dan naar beneden slepen om te af te sluiten. Verder werkt alt-f4 hier ook prima. Maar zoals al aangegeven, deze apps gebruiken geen resources als je ze niet actief open hebt staan.
Let op met install en laat vooral niet alles auto doen!!!!!!!!!
Ik ben zelf weinig raars tegen gekomen met de Release Preview die ik nu draai, maar heb de RTM nog niet bekeken (is ook nog niet officieel uit).
Welke opties staan standaard aan en horen volgens jou uit?
Totaal onduidelijk hoe je van de ene metro applicatie naar een andere metro applicatie kan, (ja alt tab werkt alt f4 niet meer om de metro applicatie af te sluiten.).
Je muis naar linkerbovenhoek bewegen en dan naar beneden halen (of Win-Tab), hier kun je tussen Metro apps switchen en Alt-Tab werkt inderdaad ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09 21:40

wowi

shappie schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 17:19:
[...]

Je merkt niks van die apps als ze niet actief zijn. Ze gebruiken dan ook geen resources en worden eigenlijk gewoon 'bevroren' en weer aangeroepen als je ze opent.

[...]

- Je kunt afsluiten met een knop op je behuizing van je desktop/laptop.
- Ctrl-alt-del en dan rechtsonder.
- Je kunt ook naar de settingscharm (Win+i of muis rechterbovenhoek naar beneden bewegen en op settings klikken) en dan op 'Power' klikken.
- Je kunt inderdaad ook een snelkoppeling maken.

Maar dit is al honderd keer besproken in dit topic, met 1 zoekactie had je al deze opties ook kunnen vinden.

[...]

Zoals ook al is aangegeven is Metro eigenlijk een startscreen met de optie programma's te draaien. Op een tablet zul je veel gebruik maken van deze programma's, op een desktop kun je het ook gewoon gebruiken als een startscreen en zo je programma's zoeken, starten enz. Je hoeft de Metro apps niet te gebruiken.

[...]

Je kunt ze beetpakken met je muis bovenaan de rand van je scherm en dan naar beneden slepen om te af te sluiten. Verder werkt alt-f4 hier ook prima. Maar zoals al aangegeven, deze apps gebruiken geen resources als je ze niet actief open hebt staan.

[...]

Ik ben zelf weinig raars tegen gekomen met de Release Preview die ik nu draai, maar heb de RTM nog niet bekeken (is ook nog niet officieel uit).
Welke opties staan standaard aan en horen volgens jou uit?

[...]

Je muis naar linkerbovenhoek bewegen en dan naar beneden halen (of Win-Tab), hier kun je tussen Metro apps switchen en Alt-Tab werkt inderdaad ook prima.
alt f4 werkt niet maar kan zijn omdat het in een virtuele omgeving zit nu, die methode om te sluiten werkt wel
Dus dat is positief, mooi daar had ik al naar gezocht in de besturing, en ja ik had het allemaal op kunnen zoeken maar ik ga er toch wel een beetje over uit dat dit wel veel gebruikers vriendelijker had mogen zijn.
Dingen die ik zoek, zijn niet te vinden af en toe, b.v. dat afsluiten van metro applicaties.
En afsluiten met control alt del wordt ik niet vrollijk van als ik in een viruele omgeving zit. Shutdown command veruit het snelste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:57

World Citizen

FreeReef.nl

Mag ik heel eerlijk zijn en zeggen dat ik erg schrik.

Ik ben enkele jaren geleden overgestapt naar een ander OS, maar ik volg Windows altijd nog zakelijk. Vandaag dan ook een versie ergens vandaan getoverd, en een VM opgezet.

pfff.. uhm, oke. Even opnieuw beginnen dacht ik eigenlijk meteen.
Ik stond echt even perplex over wat ik voor me kreeg.

Ik als iter die toch zeker 4 uur per dag achter windows zit, kon niet direct vinden wat ik nodig had.. en begreep niet instinctief hoe het nou allemaal werkte. Als je wat rond klikt word er eigenlijk nog maar weinig duidelijk over de nieuwe filosofie..

Ik had al begrepen dat Metro een flinke impact had, maar ik had toch wel gehoopt dat je er autonoom mee werkt omdat je altijd al Windows hebt gebruikt..

Maar dit is toch iets heel anders. Ik vind niet dat je per definitie de hele Metro schil moet uitzetten.. AlsMS vind dat dit dé manier van werken is.. geef ik het een kans. Maar nonde knetters wat een ... groot bos.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X_lawl_X
  • Laatst online: 11-09 16:13
Wat mij opviel tijdens het spelen met W8 is dat als je UAC-meldingen op z'n hoogst heb staan, de reset & refresh optie in PC-settings niet meer werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryuukami
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-01 00:05
Windows 8 Pro 60 euro ik ben dit op al meer sites tegengekomen
http://www.websonic.nl/ni...wnload-voor-60-euro-41726
Dit laat toch wel zien hoe hard Microsoft Windows 8 gaat pushen of hebben we al die jaren teveel betaalt

edit
Deze vind ik wel leuk ook :)
On that note, for those of you still on Windows XP, the fact that Microsoft is offering Windows 8 Pro as opposed to Windows 8 (consumer) should be of particular interest. Windows 8 Pro comes with downgrade rights, which allow the owner to legally install older versions of Windows. So for those of you needing to upgrade from XP but still wanting to hang back with Windows 7, this is a de-facto $40 Windows 7 Professional upgrade too.
http://www.anandtech.com/...grade-will-cost-just-3999

[ Voor 53% gewijzigd door Ryuukami op 07-08-2012 17:52 ]

Ryuukami

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
wowi schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 17:37:
[...] alt f4 werkt niet maar kan zijn omdat het in een virtuele omgeving zit nu, die methode om te sluiten werkt wel
[...] En afsluiten met control alt del wordt ik niet vrollijk van als ik in een viruele omgeving zit. Shutdown command veruit het snelste.
De meeste VM software voeren dingen als key modifier combinaties (alt+ en ctrl+alt+) uit op de host. Om die reden zit er eigenlijk altijd wel een menu optie om bijv. ctrl+alt+delete te sturen naar de VM.
Wat betreft VMs afsluiten zit er in de meeste software ook wel een shutdown optie die gewoon de hardwarematige shutdown knop emuleert. Dit is eigenlijk ook meteen de beste manier om windows af te sluiten sinds windows 7. Het is iig al een behoorlijke tijd niet meer gevaarlijk om windows op die manier af te sluiten (zolang je alleen drukt, niet de knop ingedrukt houd)

@World_Citizen: MS gaat zeer waarschijnlijk een first-boot video erin stoppen zodat het een en ander wordt uitgelegd. Misschien dat iemand met de echte RTM dit kan bevestigen zodra deze beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
De enige modifier key die zowel op de host als in de guest wordt uitgevoerd is Ctrl-Alt-Del. In principe gaan alle modified keys naar de VM, als die gefocust is. Met uitzondering van de toetscombinatie om de focus vrij te geven (in VMWare is dat by default Ctrl-G dacht ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik als iter die toch zeker 4 uur per dag achter windows zit, kon niet direct vinden wat ik nodig had.. en begreep niet instinctief hoe het nou allemaal werkte. Als je wat rond klikt word er eigenlijk nog maar weinig duidelijk over de nieuwe filosofie..
Windows toets en typen wat je nodig hebt. Makkelijker en sneller kun je echt niets vinden.
Wat is dat toch met Iters die blijven hangen in het verleden, als ik alleen al kijk naar collega's die nog altijd het klasieke startmenu gebruiken omdat ze nooit hebben willen wennen aan het (onderhand ook al oude) XP startscherm.

Neem even de tijd om er aan te wennen en 9 van de 10 keer is het een verbetering.

Goed dat MS dit doet, misschien dat Metro nog niet ideaal is maar dat de UI verbeterd/veranderd wordt is goed. Anders zitten we over 100 jaar nog met muis, toetsenbord en startknop te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09-09 19:02
Op een of andere manier zijn me Titles in het Nederlands? E-mail, Contacten, Berichten

Dit wil ik helemaal niet en ik krijg het niet voor elkaar om dit in het Engels te krijgen. Iemand een idee?
Ik wil geen PM/AM in de tijd (desktop) ;)

En ik heb een probleem binnen HyperV client. HyperV ziet m'n netwerkshare niet...........maar ik kan er wel handmatig heen browsen?!

----
E:\ refers to a location that is unavailable........
-----

Waar E een netwerkdrive is die gewoon werkt!

[ Voor 47% gewijzigd door Pedr0 op 07-08-2012 22:30 ]

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Caelorum schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 18:17:
[...]

@World_Citizen: MS gaat zeer waarschijnlijk een first-boot video erin stoppen zodat het een en ander wordt uitgelegd. Misschien dat iemand met de echte RTM dit kan bevestigen zodra deze beschikbaar is.
Ik kreeg een filmpje waarin het volgende kwam

- HI
- Your computer needs to configure... of zo iets

En toen 3 dezelfde grafiche animatie over het met je muis naar rechts boven in de hoek gaan. (was verkeerd in text uitgelegd tenover het plaatje btw)

Ik kreeg een melding waarin ik het idee had een uitleg te krijgen.. Maar na de volgende melding "lets get started" was ik in het "start" scherm.

Ik dacht de laatste versie te hebben....

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Alex) schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 18:30:
De enige modifier key die zowel op de host als in de guest wordt uitgevoerd is Ctrl-Alt-Del. In principe gaan alle modified keys naar de VM, als die gefocust is. Met uitzondering van de toetscombinatie om de focus vrij te geven (in VMWare is dat by default Ctrl-G dacht ik).
Hmm in KVM+QEMU is dat niet zo. Daar gebeurt alles op de host tenzij je de vm je muis grabbed (dan alleen ctrl+alt+del niet). Ik dacht dat het met Hyper-V zo ook ging (als is de host daar de hyper-v server en is je normale windows ook maar een client).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mieske666
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08-09 10:09
Goed ik heb bijna alles gelezen over de periode vanaf de developer preview.

Er zijn wat dingen waar ik mijn bedenkingen bij heb maar die zijn behoorlijk beperkt tot hoe het er uit ziet.

Ergens vind ik het jammer dat Aero weg is. Ik vond het niet speciaal mooi maar het maakte Windows 7 wel prettiger voor het oog dan wat ik nu van de RTM build te zien krijg.

Ik zie de noodzaak van het weghalen van het startmenu niet zo voor mensen die daar op georiënteerd zijn. Had niet gehoeven wat mij betreft.

Pluspunten zie ik ook wel.

Tjee dit is wel een heel snel OS zeker de RTM versie. Alles voelt heel "snappy". Ook het installeren vanaf USB ging verbazend snel. Sneller dan ik ooit heb meegemaakt op welk besturing systeem dan ook.
Ik persoonlijk vind Metro wel prettig. Maar ben het ook gewend van mijn telefoon. Ik heb er niet zo'n probleem mee en ik hoop op een heel goede integratie tussen mij next WP8 Phone en mijn systemen. Beetje jammer wel dat ik mijn Trophy niet kan meenemen naar die infra. Maarja.

Ik snap de mensen wel die problemen hebben met de overstap naar een nieuwe gui die duidelijk nog wel een tijd in ontwikkeling is. Ik denk ook niet dat windows 9 alleen maar metro georiënteerd zal zijn ik denk wel dat die twee werelden samen zullen smelten in Windows 9. Of althans dat hoop ik :)

Tot nu toe zie ik in Windows 8 een mooi systeem in Metro maar minder mooi dan het was op desktop (but i really dont care that much). En een vooral heel snel en van wat ik heb gezien ook een heel veilig OS.

Mieske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Pedr0 schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 21:17:
Op een of andere manier zijn me Titles in het Nederlands? E-mail, Contacten, Berichten

Dit wil ik helemaal niet en ik krijg het niet voor elkaar om dit in het Engels te krijgen. Iemand een idee?
Ik wil geen PM/AM in de tijd (desktop) ;) [...]
Uit mijn hoofd: Engelse taal toevoegen en bovenaan on de lijst zettten en dan deze wijzigen en tijd instelling op 24uurs klok zetten. Kan het morgen wel precies voor je opzoeken als ik er aan denk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pedr0 schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 21:17:

Ik wil geen PM/AM in de tijd (desktop) ;)

[....]
Wel vaag...ik heb Nederlandse regionale settings, een US International keyboard...en Engelstalige tiles...owja..de klok is gewoon 24h weergave...

Hoe zijn jou regionale en keyboardinstellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noakes
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 07-10-2022
Mieske666 schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 03:13:
Tjee dit is wel een heel snel OS zeker de RTM versie. Alles voelt heel "snappy". Ook het installeren vanaf USB ging verbazend snel. Sneller dan ik ooit heb meegemaakt op welk besturing systeem dan ook.
Ik persoonlijk vind Metro wel prettig. Maar ben het ook gewend van mijn telefoon. Ik heb er niet zo'n probleem mee en ik hoop op een heel goede integratie tussen mij next WP8 Phone en mijn systemen. Beetje jammer wel dat ik mijn Trophy niet kan meenemen naar die infra. Maarja.
Hoe heb jij je USB install stick gefabriceerd? Ik gebruik de Windows 7 USB Download tool, maar deze geeft een error op 't eind dat er probleem is bij het bootable maken van de USB Flash Drive. Wellicht dat jij een andere methode gebruikt (wellicht is er ook wel probleem met mijn USB stick...).

[ Voor 6% gewijzigd door noakes op 08-08-2012 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
noakes schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 10:04:
[...]

Hoe heb jij je USB install stick gefabriceerd? Ik gebruik de Windows 7 USB Download tool, maar deze geeft een error op 't eind dat er probleem is bij het bootable maken van de USB Flash Drive.
Ik heb ook 'gewoon' de Windows 7 USB Download tool gebruikt....hoe groot is je USB stick?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noakes
TheVMaster schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 10:05:
[...]
Ik heb ook 'gewoon' de Windows 7 USB Download tool gebruikt....hoe groot is je USB stick?
Dit is wellicht een facepalm antwoord: 4GB ;) (zal wel net te klein zijn...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
noakes schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 10:07:
[...]

Dit is wellicht een facepalm antwoord: 4GB ;) (zal wel net te klein zijn...)
Hmm...die van mij is 32GB, maar op 4GB moet het ook gewoon passen hoor....en als je hem eerst eens ff grondig formatteerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noakes
TheVMaster schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 10:08:
[...]
Hmm...die van mij is 32GB, maar op 4GB moet het ook gewoon passen hoor....en als je hem eerst eens ff grondig formatteerd?
Heb de quick format optie uitgeschakeld. FAT32 en default cluster size aangevinkt. De Windows 7 USB Download tool geeft daarna ook nog aan dat het formateert. Ik zal het zo nog een keer doen en de foutmelding even exact overnemen.

[ Voor 7% gewijzigd door noakes op 08-08-2012 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:22
Draai je de tool toevalig op Windows 8? Daar geeft ie nog wel eens wat errors :)

Je kunt de stick anders met diskpart cleanen en formatteren (+active maken) en dan het volgende doen:
To bypass formatting the USB device within the tool:

1. Ensure the registry key "HKCU\SOFTWARE\Microsoft\ISO Backup Tool" is created.

2. Create a new DWORD value named "DisableFormat" in this location and set the value to 1.

NOTE: The USB device should be formatted manually before running the tool.
dan kopieert ie gewoon alles naar de usb stick :) handig ook als je zelf een UEFI bootable stick wil maken aangezien hij anders NTFS geformat wordt door de tool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas Hochstenbach
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:35

Tomas Hochstenbach

Redacteur componenten
Dat gaat dus zo (ingeven in CMD als admin, regel voor regel):"
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
diskpart
list disk
select disk #
clean
create partition primary
select partition 1
active
format quick fs=fat32
assign
exit

Ik had hetzelfde probleem. Na diskpart z'n werk te laten doen deed de tool van Microsoft het zonder verdere aanpassingen, dus inclusief z'n eigen format.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noakes
TomasH schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 10:12:
Dat gaat dus zo (ingeven in CMD als admin, regel voor regel):"
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
diskpart
list disk
select disk #
clean
create partition primary
select partition 1
active
format quick fs=fat32
assign
exit

Ik had hetzelfde probleem. Na diskpart z'n werk te laten doen deed de tool van Microsoft het zonder verdere aanpassingen, dus inclusief z'n eigen format.
Thanks, ik ga er mee aan de slag.
Inmiddels dit stappenplan gevolgd. Krijg nog steeds deze melding:
Files copied succesfully. However, we were unable to run bootsect to make the USB device bootable.
Ben nu dit nog aan t proberen (eigenlijk hetzelfde als dit):
To bypass formatting the USB device within the tool:

1. Ensure the registry key "HKCU\SOFTWARE\Microsoft\ISO Backup Tool" is created.

2. Create a new DWORD value named "DisableFormat" in this location and set the value to 1.

NOTE: The USB device should be formatted manually before running the tool.
Ik denk trouwens dat ik 't probleem heb gevonden waarom de Windows 7 USB Download tool niet goed functioneert (zie in het onderstaande het vetgedrukte [is van toepassing in mijn geval]):
If you bought Windows 7 from the MS Store:
When creating a bootable USB device, I am getting an error about bootsect
To make the USB device bootable, you need to run a tool named bootsect.exe. In some cases, this tool needs to be downloaded from your Microsoft Store account. This may happen if you're trying to create a 64-bit bootable USB device from a 32-bit version of Windows. To download bootsect:
Login to your Microsoft Store account to view your purchase history
Look for your Windows 7 purchase.
Next to Windows 7, there is an "Additional download options" drop-down menu.
In the drop-down menu, select "32-bit ISO."
Right-click the link, and then save the bootsect.exe file to the location where you installed the Windows 7 USB/DVD Download Tool (e.g. C:\Users\username\AppData\Local\Apps\Windows 7 USB DVD Download Tool).
Once the file has been saved, go back to the Windows 7 USB/DVD Download tool to create your bootable USB device.
bron

[ Voor 77% gewijzigd door noakes op 08-08-2012 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
noakes schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 10:13:
[...]

Thanks, ik ga er mee aan de slag.
Inmiddels dit stappenplan gevolgd. Krijg nog steeds deze melding:

[...]

Ben nu dit nog aan t proberen (eigenlijk hetzelfde als dit):

[...]

Ik denk trouwens dat ik 't probleem heb gevonden waarom de Windows 7 USB Download tool niet goed functioneert (zie in het onderstaande het vetgedrukte [is van toepassing in mijn geval]):

[...]
bron
Oohww..maar dat kan inderdaad niet....USB stick maken met Windows 7 x64 vanuit een 32-bits installatie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
noakes schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 10:04:
[...] Hoe heb jij je USB install stick gefabriceerd? [...]
Als je alleen wilt installeren van de usb stick kan je gewoon de iso downloaden, uitpakken met bijv 7-zip en dan de inhoud op een bootable usb stick gooien. Dat werkt hier iig al sinds dat windows 7 uit is gekomen. Bootable maken kan je dan weer met partition manager ding in windows.

[ Voor 8% gewijzigd door Caelorum op 08-08-2012 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryuukami
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-01 00:05
Voor de mensen die hem met de welbekende truc hebben geactiveerd die overigens niet meer werkt niet inloggen met je Windows account als je die wilt houden tenminste :)
http://www.windows8core.c...k-your-microsoft-account/

Ryuukami

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Laatst online: 29-09-2023
Ryuukami schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 11:06:
Voor de mensen die hem met de welbekende truc hebben geactiveerd die overigens niet meer werkt niet inloggen met je Windows account als je die wilt houden tenminste :)
http://www.windows8core.c...k-your-microsoft-account/
Ik heb dat gelezen, maar die gast heeft een crash gehad waardoor zijn pc steeds in repair-mode ging.
Waarschijnlijk is zijn hele Win8-installatie corrupt en probeert Win8 dat te herstellen, inclusief het opnieuw activeren. Maar ja, dat gaat nu wat moeilijk aangezien die KMS-host inmiddels offline is.

Inmiddels heeft hij alles opnieuw geinstalleerd en kan gewoon inloggen met zijn MS-account, alleen kan hij niet activeren, wat dus niemand meer kan.

Niets bijzonders dus.

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06:48
Sowieso: waarom zou MS accounts gaan blokkeren? Ik denk heel eerlijk gezegd dat ze er niet zo mee zitten dat een groepje mensen nu "proef draait". Door de relatief lage aanschafprijs zullen een hoop van die mensen straks ongetwijfeld een licentie kopen.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strunkie
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-10-2024

Strunkie

> Post is rechts!

posttoast schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 12:48:
Sowieso: waarom zou MS accounts gaan blokkeren? Ik denk heel eerlijk gezegd dat ze er niet zo mee zitten dat een groepje mensen nu "proef draait". Door de relatief lage aanschafprijs zullen een hoop van die mensen straks ongetwijfeld een licentie kopen.
Microsoft blokkeerd zoveel live accounts:
illegale linken/bestanden in skydrive.
xbox waarbij je maybe gebruikt maakt van een glitch of mod.

En straks ook nog als je illegale software draait, nee Big Brother komt niet op mijn HDD te staan!

^ Post is hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Laatst online: 11-09 13:24

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Ik zat me net te bedenken, bij Windows 7 heb je een Enterprise en Ultimate versie waarbij je via Windows Update van taal kunt wisselen. Dus een oorspronkelijk Engelstalige Windows kan zo Nederlands gemaakt worden. Is dat met Windows 8 (Professional) ook mogelijk?
En zal de Nederlandse Windows 8 vanaf volgende week beschikbaar zijn op Technet of alleen de hoofdtalen zoals Engels, Duits, Frans en Chinees.

edit:
Net ook succesvol VirtualBox geprobeerd onder Win8 RP, werkt goed!

[ Voor 9% gewijzigd door CAP-Team op 08-08-2012 16:35 ]

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CAP-Team schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 16:17:
Ik zat me net te bedenken, bij Windows 7 heb je een Enterprise en Ultimate versie waarbij je via Windows Update van taal kunt wisselen. Dus een oorspronkelijk Engelstalige Windows kan zo Nederlands gemaakt worden. Is dat met Windows 8 (Professional) ook mogelijk?
En zal de Nederlandse Windows 8 vanaf volgende week beschikbaar zijn op Technet of alleen de hoofdtalen zoals Engels, Duits, Frans en Chinees.

edit:
Net ook succesvol VirtualBox geprobeerd onder Win8 RP, werkt goed!
Bij Windows 8 is dat ook mogelijk, al moet ik wel zeggen dat ik (op dit moment) niet precies weet hoe dat precies zal gaan werken...en of Nederlands ook gelijk beschikbaar is. Als ik even af ga op de vorige versies dan denk ik dat Nederlands wel direct beschikbaar is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

Ik heb nu zo'n beetje alle programma's die ik onder Windows 7 geïnstalleerd heb ook onder Windows 8 geïnstalleerd staan. Erg handig dat je de meeste programma's zo kunt kopiëren van de ene naar de andere installatie (en ik heb een zwervend profiel).

Eigenlijk werkt alles vlekkeloos! d:)b

Probleemgeval:
- Imagine (plugin voor Total Commander) deze crasht als je hem start, ook als losstaand programma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Windows 8 RTM uitgeprobeerd met Parallels op mijn MAC en moet zeggen dat het een uiterst claustrofobisch gevoel geeft allemaal met die Metro Gui en alle full screen apps. Wat een drama.

Moest ook nog even googlen om erachter te komen hoe je Windows moest afsluiten, wat een faal.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2012 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eypo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-09 20:33
Ik werk er nu een beetje mee in de avonduren/ privé. Conclusie: Metro is leuk, maar het startmenu is beter. Windows Desktop is zeer verbeterd. Als ik Metro kan verwijderen dan doe ik het. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritchie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-09 07:46
Verwijderd schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 11:20:

Moest ook nog even googlen om erachter te komen hoe je Windows moest afsluiten, wat een faal.
Met de uitknop.

- NAC Breda -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Wat hij bedoeld is de hardwarematige uit knop die op zowat elke pc zit sinds de term PC is uitgevonden. In een vm heb je overigens meestal ook een uitknop ergens in het menu zitten. En ja dat is met Windows 8 toch echt wel de beste manier om hem uit te zetten. Zolang je die knop alleen maar indrukt en niet 3-7sec ingedrukt houd (wat dat is niet ok)

[ Voor 21% gewijzigd door Caelorum op 09-08-2012 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

TheVMaster schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 10:52:
[...]

Oohww..maar dat kan inderdaad niet....USB stick maken met Windows 7 x64 vanuit een 32-bits installatie..
Kan wel hoor, je moet alleen de bootsect.exe van de 32bit 7 te pakken krijgen.
Linkje daarnaar toe is hier te vinden: Create a Bootable Windows 7 x64 Install Flash Drive from 32-bit Windows

[ Voor 26% gewijzigd door Raven op 09-08-2012 12:43 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritchie
Maar ik ben het met je eens hoor, sommige zaken zijn nu zo verplaatst dat je goed moet zoeken, bijvoorbeeld de netwerk settings.

- NAC Breda -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Niet online
Ritchie schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 12:39:
[...]

Maar ik ben het met je eens hoor, sommige zaken zijn nu zo verplaatst dat je goed moet zoeken, bijvoorbeeld de netwerk settings.
Ik zet zelden een PC uit, standbye is voldoende en ondanks dat Windows 8 erg snel opstart gaat wakker worden uit standbye nog altijd sneller.
Wil je wel snel een pc uitzetten dan is er volgens mij niets mis mee om de aan/uit knop te gebruiken. Moet je die wel zo instellen dat de PC uitgaat en niet in standbye gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritchie
Altijd_Lastig schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 12:53:
[...]

Ik zet zelden een PC uit, standbye is voldoende en ondanks dat Windows 8 erg snel opstart gaat wakker worden uit standbye nog altijd sneller.
Wil je wel snel een pc uitzetten dan is er volgens mij niets mis mee om de aan/uit knop te gebruiken. Moet je die wel zo instellen dat de PC uitgaat en niet in standbye gaat.
Eens, bij mijn laptops hetzelfde. Klep dicht, klaar.
Heb ik hem weer nodig, klep open en meteen aan de slag kunnen.

- NAC Breda -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Caelorum schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 12:35:
[...]

Wat hij bedoeld is de hardwarematige uit knop die op zowat elke pc zit sinds de term PC is uitgevonden. In een vm heb je overigens meestal ook een uitknop ergens in het menu zitten. En ja dat is met Windows 8 toch echt wel de beste manier om hem uit te zetten. Zolang je die knop alleen maar indrukt en niet 3-7sec ingedrukt houd (wat dat is niet ok)
Wat is dat voor onzinnige informatie? Een uitknop? Doe jij je pc altijd uit via je uitknop hardwarematig of doe je dat middels softwarematig afsluiten? Je wilt ook wel eens restarten ...doe jij dan zeker ook via je uitknop?
Maar ik heb hem gevonden hoor: rechterhoek tikken, instellingen klikken, dan uit knop klikken en daarin kan je kiezen voor restarten, uitzetten en idle ...omslachtiger hadden ze het niet kunnen maken, maar volgens jou is die softwarematige uitzet mogelijkheid allemaal overbodige onzin. Leg mij dan eens uit waarom MS überhaupt de moeite heeft genomen om dit nog wel in dit OS te verbergen?

En die VM doet er niet veel toe ik heb tijdelijk Win 8 geïnstalleerd zodat ik weet waar ik over praat als ik stel dat dit een claustrofobische drama OS is van Microsoft. En niet omdat ik een "MAC fan" ben oid ik heb tot aan een half jaar geleden altijd met Windows gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 13:17:
[...]

Wat is dat voor onzinnige informatie? Een uitknop? Doe jij je pc altijd uit via je uitknop hardwarematig of doe je dat middels softwarematig afsluiten? Je wilt ook wel eens restarten ...doe jij dan zeker ook via je uitknop?
Maar ik heb hem gevonden hoor: rechterhoek tikken, instellingen klikken, dan uit knop klikken en daarin kan je kiezen voor restarten, uitzetten en idle ...omslachtiger hadden ze het niet kunnen maken, maar volgens jou is die softwarematige uitzet mogelijkheid allemaal overbodige onzin. Leg mij dan eens uit waarom MS überhaupt de moeite heeft genomen om dit nog wel in dit OS te verbergen?

[...]
Volgens mij is het in Windows 7 ook een aantal stappen, daarbij zit hij daar ook op een onlogische plaats :+ Voor Windows 8 is het maar een stap meer als ik het goed heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheVMaster schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 13:37:
[...]

Volgens mij is het in Windows 7 ook een aantal stappen, daarbij zit hij daar ook op een onlogische plaats :+ Voor Windows 8 is het maar een stap meer als ik het goed heb.
Windows 7: klik, klik (onlogische plaats? ) 8)7

Windows 8: schuif rechterhoek, klik (instellingen), klik (options), klik (zet computer uit) (en dit is wel een "logische" plaats?) 8)7

Met Windows 8 dus precies 2x meer handelingen om je PC uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

Verwijderd schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 13:52:
[...]

Windows 7: klik, klik (onlogische plaats? ) 8)7

Windows 8: schuif rechterhoek, klik (instellingen), klik (options), klik (zet computer uit) (en dit is wel een "logische" plaats?) 8)7

CTRL - ALT - DEL en Powericon klikken en Shutdown of Restart.

Problemen zoeken?

Waarom is het op een Apple geen probleem om uitzetten te doen via een hardware knop, maar nu met Windows 8 wel opeens?

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 13:52:
[...]

Settings (in rechter onderhoek inderdaad), Power, Shut down, is 1 klikje meer dan in Win7 (Start, Shut down).

Voor herstart en sleep is het net zoveel geklik, aangezien die bij Win7 in het menu achter de eerste optie zit.

Ik heb al jaren 1 knop van mijn muis ingesteld als "alt-F4", werkt perfect voor programma's maar ook voor Windows. (hoewel ik altijd sleep gebruik, oftewel, klep van laptop dicht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb bij oude windows versies wel eens iets van eoa write-delay caching ofzo uitgezet zodat je hem wel zonder risico gewoon met de powerknop x seconden indrukken veilig uit kon zetten. Kan dat bij nieuwe(re) windows zoals win8 niet meer dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:53

AzzKickah

06-CENSORED

Ik heb gewoon een shortcut naar 'shutdown -h' op m'n desktop geplaatst. Dat rode aan/uit-icoontje eraan, klaar.

Dan is het Win+D, dubbelklik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 14:04:
Ik heb bij oude windows versies wel eens iets van eoa write-delay caching ofzo uitgezet zodat je hem wel zonder risico gewoon met de powerknop x seconden indrukken veilig uit kon zetten. Kan dat bij nieuwe(re) windows zoals win8 niet meer dan?
Paar sec vast houden gaat de soft/hardware geforceerd uit, 1 klein drukje is voldoende op de soft/hardware normaal te laten afsluiten. (mits je dat instelt in de power-options. Bij laptops staat de powerknop standaard op slaapstand volgens mij)

Afbeeldingslocatie: http://www.techexams.net/technotes/70-620-vista/configure-power-options_clip_image006.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-09 17:25

Pykow

Angelo OTR

ik heb windows 8 nog niet geinstalleerd (de 2e beta versie wel op me laptop) maar ik heb nog paar vragen

kan je metro interface uitzetten ? zodat je gewoon het oude vertrouwde startmenu krijgt.
kan je die side menu's uitzetten en deze settings gewoon via configuratiescherm aanpassen ?
moet je nog steeds met Windows live account inloggen ? kan je niet gewoon gebruikers hebben als in windows 7?

als dit niet het geval is, blijf ik lekker op Windows 7 zitten.
want ik zie geen meerwaarde in windows 8. hij start sneller op ? met me SSD gaat het al razend snel
ik wil niet met windows live inloggen, want ik gebruik 2 verschillende wachtwoorden.
ik heb gewoon een 19 inch scherm en geen touche screen, dus ik heb niks aan metro

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BinaryRun
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-08 23:21
Pykow schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 14:12:
ik heb windows 8 nog niet geinstalleerd (de 2e beta versie wel op me laptop) maar ik heb nog paar vragen

kan je metro interface uitzetten ? zodat je gewoon het oude vertrouwde startmenu krijgt.
kan je die side menu's uitzetten en deze settings gewoon via configuratiescherm aanpassen ?
moet je nog steeds met Windows live account inloggen ? kan je niet gewoon gebruikers hebben als in windows 7?

als dit niet het geval is, blijf ik lekker op Windows 7 zitten.
want ik zie geen meerwaarde in windows 8. hij start sneller op ? met me SSD gaat het al razend snel
ik wil niet met windows live inloggen, want ik gebruik 2 verschillende wachtwoorden.
ik heb gewoon een 19 inch scherm en geen touche screen, dus ik heb niks aan metro
1. Nee, het nieuwe startmenu is verplicht al zijn er wel scripts voor.
2. Erm, nope? Licht eraan welke settings. Maar in windows 7 kan je toch ook geen instellingen van individuele programma's in config aanpassen?
3. Je kon in de beta's al een lokaal account gebruiken. xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

c70070540 schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 14:02:
[...]

CTRL - ALT - DEL en Powericon klikken en Shutdown of Restart.

Problemen zoeken?

Waarom is het op een Apple geen probleem om uitzetten te doen via een hardware knop, maar nu met Windows 8 wel opeens?
Laten we even helder zijn hier: JIJ trekt nu een vergelijking met Apple hier en ik zal daar op in gaan:
Apple OSX: klik klik en iMac gaat uit. Kan ook met de knop dan zal OSX later niet opnieuw opstarten met "schijfcontrole" of iets dergelijks..dus dat.

Ik duidde alleen maar aan dat het met Windows 8 VEEL omslachtiger is geworden. En ik ben niet de enige die er zo over denkt ..daar heeft Apple 0,00000 mee te maken overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 14:03:
[...]

Settings (in rechter onderhoek inderdaad), Power, Shut down, is 1 klikje meer dan in Win7 (Start, Shut down).

Voor herstart en sleep is het net zoveel geklik, aangezien die bij Win7 in het menu achter de eerste optie zit.

Ik heb al jaren 1 knop van mijn muis ingesteld als "alt-F4", werkt perfect voor programma's maar ook voor Windows. (hoewel ik altijd sleep gebruik, oftewel, klep van laptop dicht)
Ja maar om bij settings te komen moet je wel een swipe naar rechts maken. Newsflash: dat is ook 1 handeling meer dus die ik er bij optelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 14:24:
[...]
Kan ook met de knop dan zal OSX later niet opnieuw opstarten met "schijfcontrole" of iets dergelijks..dus dat.
Windows komt ook niet met "schijfcontrole" als je via de powerknop je computer uitzet, dus die vergelijking gaat ook nergens over.
Verwijderd schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 14:27:
[...]

Ja maar om bij settings te komen moet je wel een swipe naar rechts maken. Newsflash: dat is ook 1 handeling meer dus die ik er bij optelde.
Volgens mij moet je om bij Start te komen in Win7 je muis naar linksonder bewegen, dan op start drukken en je muis omhoog en naar rechts bewegen om bij Shutdown te komen.
Als we zo gaan beginnen.. :X

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2012 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

Verwijderd schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 14:24:
[...]
Laten we even helder zijn hier: JIJ trekt nu een vergelijking met Apple hier en ik zal daar op in gaan:
Apple OSX: klik klik en iMac gaat uit. Kan ook met de knop dan zal OSX later niet opnieuw opstarten met "schijfcontrole" of iets dergelijks..dus dat.

Ik duidde alleen maar aan dat het met Windows 8 VEEL omslachtiger is geworden. En ik ben niet de enige die er zo over denkt ..daar heeft Apple 0,00000 mee te maken overigens.
Alles is een kwestie van gewenning natuurlijk. Alleen omdat je nu waarschijnlijk enkele jaren gewend bent aan de wijze van Windows 7 wil/kun je een iets andere wijze (CTRL-ALT-DEL, power, shutdown of gebruik van de powerknop) niet accepteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Windows komt ook niet met "schijfcontrole" als je via de powerknop je computer uitzet, dus die vergelijking gaat ook nergens over.
Mwah met Windows 7 had ik daar wel last van. Maar goed we gaan nu over randzaken praten.

Conclusie waar het hier over ging: De basis om je WIndows 8 pc softwarematig uit te zetten, dus voor degene die niet onder hun bureau willen klimmen om pc hardwarematige uit zetten, is precies 2x zoveel handelingen als mert vorige Windows versies. Fact. En een gemiddelde nieuwe Windows 8 gebruiker zal eerst google af moeten zoeken om die uitknop überhaupt te vinden schat ik zo in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mee eens, ik heb ook een aantal basic zaken moeten googlen waaronder hoe ik hem uitzet. Andere dingen waren o.a. de netwerk instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

CAP-Team schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 14:30:
[...]

Alles is een kwestie van gewenning natuurlijk. Alleen omdat je nu waarschijnlijk enkele jaren gewend bent aan de wijze van Windows 7 wil/kun je een iets andere wijze (CTRL-ALT-DEL, power, shutdown of gebruik van de powerknop) niet accepteren.
Zo kan ik het ook... leg mij eerst eens uit waarom de functie uberhaubt veranderd is dan. Waarom zou ik iets anders moeten gaan doen, wat zijn de voordelen, of wat was het nadeel...?
Hoeveel efficiënter werk ik nu? Wat word me bespaard door de nieuwe manier van afsluiten>

Waar is dus de vooruitgang?

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

World Citizen schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 14:33:
[...]

Zo kan ik het ook... leg mij eerst eens uit waarom de functie uberhaubt veranderd is dan. Waarom zou ik iets anders moeten gaan doen, wat zijn de voordelen, of wat was het nadeel...?
Hoeveel efficiënter werk ik nu? Wat word me bespaard door de nieuwe manier van afsluiten>

Waar is dus de vooruitgang?
Volgens mij is de vooruitgang dat je gewoon met 1 handeling de pc uit kan zetten... De powerknop. Dus wat is het issue dan nu?
Verwijderd schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 11:20:
Windows 8 RTM uitgeprobeerd met Parallels op mijn MAC en moet zeggen dat het een uiterst claustrofobisch gevoel geeft allemaal met die Metro Gui en alle full screen apps. Wat een drama.
Wie begint er hier over een MAC? Maar ok, laten we daar verder niet op ingaan. Draagt inderdaad niets bij aan de discussie.
Drama maken is ook een vak. Nog even de vergelijking naar Linux of OSX... Als je overstapt van het ene OS naar het andere is een aanpassing van werkwijze wel acceptabel, maar als Microsoft iets veranderd binnen Windows is het niet acceptabel?

[ Voor 41% gewijzigd door Gé Brander op 09-08-2012 14:40 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

[...]

Volgens mij moet je om bij Start te komen in Win7 je muis naar linksonder bewegen, dan op start drukken en je muis omhoog en naar rechts bewegen om bij Shutdown te komen.
Als we zo gaan beginnen.. :X
"Volgens mij moet je om bij Start te komen in Win7 je muis naar linksonder bewegen"

Oh jij wil het nu zo gaan draaien dat een muisbeweging naar een functie toe ook als "handeling" meetelt. Spoedcursus jezelf belachelijk maken....is prima knul dan kom het er dus nog steeds op neer dat Win 8 100% meer handeling nodig hebt dan de vorige Windows versies. Je kan op je kop gaan staan maar deze feiten zijn niet te verdraaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan me vergissen, maar volgens mij is het niet nodig om zo vijandig naar elkaar te worden.
c70070540 schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 14:36:
[...]

Volgens mij is de vooruitgang dat je gewoon met 1 handeling de pc uit kan zetten... De powerknop. Dus wat is het issue dan nu?
Dat kan met Windows 7 toch ook al? Bij mij in ieder geval wel. Gister ging de kat op de powerknop staan en Windows sloot netjes af :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

c70070540 schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 14:36:
[...]

Man ik raakte mijn pc nooit aan. Ik deed mijn pc altijd uit via linksonde Windowsknop, shutdown.

En geloof me knul met mij zijn er nog miljarden mensen die zo hun pc uitdoen en die nu 2x zoveel handelingen moeten doen om hun pc softwarematig uit te zetten als ze die functie uberhaupt al kunnen vinden. Voor jou dus geen probleem, prima, maar dit wil niet zeggen dat dit probleem dan niet bestaat. Jij moet politicus worden. :+

Maar ik vertrek uit dit stuiptrekkende kippenhok want ik heb wel wat beters te doen.

Doei

daaaagg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Verwijderd schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 14:41:
Ik kan me vergissen, maar volgens mij is het niet nodig om zo vijandig naar elkaar te worden.

[...]

Dat kan met Windows 7 toch ook al? Bij mij in ieder geval wel. Gister ging de kat op de powerknop staan en Windows sloot netjes af :(
Klopt. Dus wat is de issue dan om met Windows 8 dat vooral te gebruiken? Waarom zou je prominent een power down functie in het OS plaatsen?

Als we over een laptop praten kan je dus kiezen tussen klep dicht (fysieke handeling) om in sleep te gaan en power button om uit te zetten.

En dat alles is in de settings ook nog eens prima naar wens anders te configureren.

Naar mijn beleving zijn er bepaalde mensen gewoon aan het spijkers op laag water zoeken om maar te kunnen bashen. Maar nogmaals, dat is mijn beleving. Ik kijk liever openminded naar veranderingen in plaats van zeuren en bashen naar verandering.
Verwijderd schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 14:42:
[...]

Man ik raakte mijn pc nooit aan. Ik deed mijn pc altijd uit via linksonde Windowsknop, shutdown.

En geloof me knul met mij zijn er nog miljarden mensen die zo hun pc uitdoen en die nu 2x zoveel handelingen moeten doen om hun pc softwarematig uit te zetten als ze die functie uberhaupt al kunnen vinden. Voor jou dus geen probleem, prima, maar dit wil niet zeggen dat dit probleem dan niet bestaat. Jij moet politicus worden. :+

Maar ik vertrek uit dit stuiptrekkende kippenhok want ik heb wel wat beters te doen.

Doei

daaaagg.
Gaan we nu lekker denigrerend doen? Prima, ik zal je hier niet missen!

[ Voor 28% gewijzigd door Gé Brander op 09-08-2012 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

True, maar objectief bekeken is afsluiten vanuit Windows nu omslachtiger geworden.
Een ieder kan dan voor zichzelf wel bepalen of dat een probleem vormt. Zo kan het mij aan m'n reet roesten, maar ik kan me voorstellen dat het voor iemand anders een ergernis is.
Voor beide kanten kan gezegd worden: "Waarom moeilijk doen, als het makkelijk kan."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik moet eerlijk zeggen dat ik de plek in Windows 8 onder Settings een betere plek dan onder het StartMenu, maar goed....wat kunnen mensen toch een enorm probleem maken van 'zoiets kleins'..iets waar je na 2 dagen aan gewend bent.

Ja, dan moet je wel willen wennen aan iets nieuws, iets wat mensen over het algemeen maar lastig en eng vinden...iets nieuws :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-09 00:29
Zelf heb ik er geen probleem mee, maar het is even wennen. Daarnaast weet ik wel dat er een hele hoop mensen zijn in mijn kennissen- en vriendenkring die niet heel erg goed kunnen omgaan met Windows en al zeker moeite zullen hebben met grote veranderingen. Dus ik zie nog wel een uitdaging in deze. Ik hoop dan ook dat er een hele goede introductie tour / cursus zit in Win 8.

http://blog.bjornhouben.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!
punisher007 schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 14:57:
Zelf heb ik er geen probleem mee, maar het is even wennen. Daarnaast weet ik wel dat er een hele hoop mensen zijn in mijn kennissen- en vriendenkring die niet heel erg goed kunnen omgaan met Windows en al zeker moeite zullen hebben met grote veranderingen. Dus ik zie nog wel een uitdaging in deze. Ik hoop dan ook dat er een hele goede introductie tour / cursus zit in Win 8.
Er zit inderdaad een first login animatie in die uitlegt dat je naar linksonder of rechts boven/onder moet gaan met je muis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shappie
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 14:48:
Zo kan het mij aan m'n reet roesten, maar ik kan me voorstellen dat het voor iemand anders een ergernis is.
Hier kan ik me inderdaad ook echt niet over opwinden, laat staan er een hele pagina in dit topic mee te vullen.
Ik blijf me ook verbazen over de soms razende reacties van mensen over dit soort kleine details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
shappie schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 15:04:
[...]

Hier kan ik me inderdaad ook echt niet over opwinden, laat staan er een hele pagina in dit topic mee te vullen.
Ik blijf me ook verbazen over de soms razende reacties van mensen over dit soort kleine details.
Dat zijn waarschijnlijk dezelfde mensen die Windows 8 nog nooit langer dan 1 dag gedraait hebben O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Niet online
TheVMaster schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 15:23:
[...]

Dat zijn waarschijnlijk dezelfde mensen die Windows 8 nog nooit langer dan 1 dag gedraait hebben O-)
Heel veel mensen kunnen niet tegen verandering, wat dat betreft is het wonderbaarlijk dat we niet allemaal nog in berenvellen lopen.

Daarom valt het des te meer te prijzen dat Microsoft deze stap aandurft en zich niet al te veel van de gemiddelde opinie aantrekt. Over een paar jaar prijst iedereen Microsoft hierom. Daarbij er is altijd commentaar op nieuwe releases waarin veel veranderd wordt. Windows XP wordt nu de hemel in geprezen waar bij de launch het commentaar niet van de lucht was voor die teletubie Windows.

Overigens geld hetzelfde voor Apple (die kreeg ook het nodige commentaar toen van 9 naar X werd geswitched) en andere bedrijven die durven veranderen. Goed dat ze durven veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Altijd_Lastig schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 16:03:
[...]

Heel veel mensen kunnen niet tegen verandering, wat dat betreft is het wonderbaarlijk dat we niet allemaal nog in berenvellen lopen.

Daarom valt het des te meer te prijzen dat Microsoft deze stap aandurft en zich niet al te veel van de gemiddelde opinie aantrekt. Over een paar jaar prijst iedereen Microsoft hierom. Daarbij er is altijd commentaar op nieuwe releases waarin veel veranderd wordt. Windows XP wordt nu de hemel in geprezen waar bij de launch het commentaar niet van de lucht was voor die teletubie Windows.

Overigens geld hetzelfde voor Apple (die kreeg ook het nodige commentaar toen van 9 naar X werd geswitched) en andere bedrijven die durven veranderen. Goed dat ze durven veranderen.
Ow..ik prijs ook zeker het lef dat Microsoft heeft.....ik hoop ook echt dat ze niet gaan toegeven aan de groep mensen die graag het 'oude startmenu' terug wil. Het is echt een kwestie van wennen.....

Nou je het zegt,....XP vond men inderdaad in het begin verschrikkelijk....hehe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toasterlabs
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-09 10:56
Zelf draai ik windows 8 al een paar maanden als enigste OS op men laptop van het werk en moet eerlijk toegeven dat je er wat aan moet wennen maar dat duurt ook maar een dag of twee.

En net zoals Altijd_Lastig kan ik me nog heel goed herrineren dat windows XP het einde voor MS ging betekenen met die teletubbie interface.
Pagina: 1 ... 21 ... 24 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees voor meer informative over standaard issues en vragen ook de Topicstart. Hier vind je ook de links naar de officiele Microsoft ISO's van de Release Preview en de product key.

Het is NIET nodig om te melden dat er weer een nieuwe RTM build te downloaden is....ook downloadlinks/locaties zijn NIET nodig! Daarnaast is het natuurlijk ook niet nodig om uit te leggen hoe je de (illegaal verkregen) RTM kunt activeren! Twijfel? Vraag het eerst even in een DM :-)

Updates voor de TS? Stuur TheVMaster een DM!