[Windows 8] Ervaringen & discussies - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 20 ... 24 Laatste
Acties:
  • 118.280 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De metro adoptie is primair bij consumenten. Bedrijven hebben meestal een zeer vertraagde update policy en dan nog vaak primair om technische redenen. Denk 64 bit, app afhankelijkheid, toch wel hele oude hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
shadowman12 schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 23:54:
Trouwens ik denk dat de adoptie van Windows 8 nog wel een probleem kan gaan worden binnen grote bedrijven (meer dan 30.000 gebruikers) , als ik zie dat sommige bedrijven nog niet eens over kunnen naar Windows 7, omdat ze Apps hebben die best belangrijk zijn en dus genoodzaakt zijn op Windows XP te blijven.Deze week zat ik bij een bedrijf met ongeveer 60.000 gebruikers in Europa en die hebben hun VDI migratie moeten aanpassen en Windows XP naast de Windows 7 images moeten zetten, omdat heel veel apps niet over konden naar Windows 7. En Metro is een wezenlijke verandering voor gebruikers, of dat iedereen dat accepteert vraag ik me af, omdat veel gebruikers inmiddels een bepaald "trucje" kunnen een meer niet.

[...]
Ach....ik denk dat dat wel mee valt hoor. Er zijn inderdaad genoeg bedrijven die er naast nog XP moeten draaien, maar met de technieken van tegenwoordig (VDI, etc) is dat geen problem om de adoptie van Windows 8 (of de migratie naar 7) door te laten zetten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Trouwens ik denk dat de adoptie van Windows 8 nog wel een probleem kan gaan worden binnen grote bedrijven (meer dan 30.000 gebruikers) , als ik zie dat sommige bedrijven nog niet eens over kunnen naar Windows 7, omdat ze Apps hebben die best belangrijk zijn en dus genoodzaakt zijn op Windows XP te blijven.Deze week zat ik bij een bedrijf met ongeveer 60.000 gebruikers in Europa en die hebben hun VDI migratie moeten aanpassen en Windows XP naast de Windows 7 images moeten zetten, omdat heel veel apps niet over konden naar Windows 7. En Metro is een wezenlijke verandering voor gebruikers, of dat iedereen dat accepteert vraag ik me af, omdat veel gebruikers inmiddels een bepaald "trucje" kunnen een meer niet.
Mocht je een applicatie uit willen brengen op Windows 8, dan is het niet verplicht dat het een Metro app moet zijn. Tuurlijk, qua gui e.d. kun je hem erop aansluiten, maar dat is zeker niet nodig.

Overigens zijn applicaties die nog alleen op XP werken toch niet zo briljant dat het waarschijnlijk toch minder moeite is om hem vanaf 0 op te bouwen en dan meteen voor Win7/Win8 te maken. Metro is een leuke bonus, maar geen verpichting om applicaties te laten werken. Iets wat een aantal nieuwsberichten over klachten op Win8 hier op tweakers ook al hadden. Dat bv Steam niet meer zou werken e.d. (terwijl dat mogelijk alleen voor een Metro variant zou gelden).

Ik vraag me trouwens af wat voor rare applicaties je moet maken om hem niet compatible te maken met Win7. Dat moet met Backwards Compatibility mode toch wel op te lossen zijn als het echt niet op wil starten?

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het just me, of is de power saving in windows 8 wat agressief ingesteld?

Ik gebruik een wacom pen. Met een knopje kan je scrollen. Dat is niet vooruit te branden. Zelfs als je op de desktop snel scrolt (ergo: er valt niets te scrollen) gaat de muis cursor vertragen te opzichte van je pen bewegingen.. In firefox is het nog erger: je scrolt een stuk, en je kan een halve seconde wachten totdat de animatie voorbij is. En smooth scrolling staat uit in de opties. Met touchpad heb ik er overigens geen last van.

Zet ik throttlestop aan zonder settings te veranderen, dan gaat het opeens net zo vloeiend als in W7. cpu % blijft exact hetzelfde. Ik heb echt de pest aan dit soort dingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:50
Yep, goede tip!
Je kan trouwens onder mouse -> device settings (met synaptics driver krijg je dat tabblad erbij) -> disable ook handmatig het touchpad uitschakelen.
Waar heb jij de Windows 8 driver vandaan? De drivers op de Dell site werken niet, en de beta driver die ik bij Lenovo vond (http://206.17.82.2/en_US/...etail.page?DocID=DS027686) ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:21

[...]

Geen probleem hier, maar ik draai ze voorlopig nog even in Hyper-V op mijn laptop.
Dat gaat denk ik reuze meevallen, 95% kan sowieso gevirtualiseerd worden middels b.v. App-V :)
Er zijn maar vrij weinig apps die niet gevirtualiseerd kunnen worden!

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

musicfreak schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 09:11:
Waar heb jij de Windows 8 driver vandaan? De drivers op de Dell site werken niet, en de beta driver die ik bij Lenovo vond (http://206.17.82.2/en_US/...etail.page?DocID=DS027686) ook niet.
Ik gebruik de windows 7 driver. Ik heb best lang gezocht naar een fatsoenlijke win8 driver, maar die zijn schijnbaar nog niet uitgelekt of werken niet met mijn ps/2 device.

Van de synaptics website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 00:53:
Is het just me, of is de power saving in windows 8 wat agressief ingesteld?

Ik gebruik een wacom pen. Met een knopje kan je scrollen. Dat is niet vooruit te branden. Zelfs als je op de desktop snel scrolt (ergo: er valt niets te scrollen) gaat de muis cursor vertragen te opzichte van je pen bewegingen.. In firefox is het nog erger: je scrolt een stuk, en je kan een halve seconde wachten totdat de animatie voorbij is. En smooth scrolling staat uit in de opties. Met touchpad heb ik er overigens geen last van.

Zet ik throttlestop aan zonder settings te veranderen, dan gaat het opeens net zo vloeiend als in W7. cpu % blijft exact hetzelfde. Ik heb echt de pest aan dit soort dingen...
Zou wel kunnen want het viel mij gelijk op dat m'n accuduur beter is dan op Windows 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Microsoft Tightens Grip on OEM Windows 8 Licensing

With Windows 8, the information leaks continue with details on how Microsoft will be plugging one of its bigger areas of revenue loss: the OEM distribution process. The OEM vendors have a new set of hoops to jump through for Windows 8 OEM authentication.

Under OA 3.0, manufacturers will be required to write a unique Windows product key into the BIOS of each new PC, keyed to that particular computer's hardware. In the past, OEMs used the same product key for every PC they shipped.

http://www.theregister.co...indows_oem_activation_30/

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lekker handig als je na 2 jaar je mb kapot hebt, kun je gelijk ook een nieuwe licentie aanschaffen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee hoor. Dit is voor OEM's en wordt toegepast in laptops. Bovendien kan je altijd nog bellen met de code op de sticker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkbuster
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12-09 14:44
Wanneer is de RTM versie te vinden op technet/ MSDN? 15.08 zie het net.. sorry :o

[ Voor 26% gewijzigd door Punkbuster op 06-08-2012 11:33 ]

automation fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wou gisterenavond Windows 8 Enterprise RTM installeren, maar hij herkent de al wat oudere onboard SATA RAID chipset niet vanzelf. Het gaat om de VIA VT8237. Kent iemand toevallig een driver die compatible is met Windows 8? De Vista x64 en Windows Server 2003 x64 driver gaan niet.

Voorheen gebruikte ik een Intel SRCS14L PCI-X RAID controller. Die heeft tot nu toe op alle vorige mainboards gewerkt, zowel in PCI-X als PCI slots. Nu met een MS6702E (MSI K8T NEO2-FIR) crash het moederboard na POST als je wil booten vanaf die controller of de Intel Storage Console in wilt via XROM of DOS, Linux etc. Ik kan dus ook geen firmware update doorvoeren om te zien of dat het probleem verhelpt.

Enig idee iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:18
Zojuist de RTM geinstalleerd in een vmware en persoonlijk denk ik dat wel een licensie ga halen in oktober :)
Eerste indruk is positief en overzichtelijk.

Ik verwacht dat mijn kleine minpuntjes allemaal te configuren zijn, maar heb geen zin om er tijd in te steken totdat W8 daadwerkelijk gereleased is. Voor basic gebruikers zoals bijvoorbeeld mijn vader zal W8 een grote vooruitgang zijn.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:06
Bospa01 schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 12:12:
Zojuist de RTM geinstalleerd in een vmware en persoonlijk denk ik dat wel een licensie ga halen in oktober :)
Eerste indruk is positief en overzichtelijk.

Ik verwacht dat mijn kleine minpuntjes allemaal te configuren zijn, maar heb geen zin om er tijd in te steken totdat W8 daadwerkelijk gereleased is. Voor basic gebruikers zoals bijvoorbeeld mijn vader zal W8 een grote vooruitgang zijn.
Mijn ouders zou ik totaal niet aan Windows 8 overgeven, dan snappen ze er niets meer van: twee soorten GUIs die willekeurig lijken te wisselen voor bepaalde programma's, twee IE's die onafhankelijk van elkaar zijn, geen mogelijkheid tot het sluiten van Metro programma's, geen taakbalk om te zien wat er open staat... Mijn ouders zijn iets minder technisch en ik heb geen zin de komende twee maanden continu gebeld te worden ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Verwijderd schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 12:00:
Ik wou gisterenavond Windows 8 Enterprise RTM installeren, maar hij herkent de al wat oudere onboard SATA RAID chipset niet vanzelf. Het gaat om de VIA VT8237. Kent iemand toevallig een driver die compatible is met Windows 8? De Vista x64 en Windows Server 2003 x64 driver gaan niet.

Voorheen gebruikte ik een Intel SRCS14L PCI-X RAID controller. Die heeft tot nu toe op alle vorige mainboards gewerkt, zowel in PCI-X als PCI slots. Nu met een MS6702E (MSI K8T NEO2-FIR) crash het moederboard na POST als je wil booten vanaf die controller of de Intel Storage Console in wilt via XROM of DOS, Linux etc. Ik kan dus ook geen firmware update doorvoeren om te zien of dat het probleem verhelpt.

Enig idee iemand?
Al de Windows 7 drivers geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Pedr0 schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 09:12:
[...]

Dat gaat denk ik reuze meevallen, 95% kan sowieso gevirtualiseerd worden middels b.v. App-V :)
Er zijn maar vrij weinig apps die niet gevirtualiseerd kunnen worden!
Trust me, meer dan 300 applicaties virtualiseren kost tijd, en ook sommige apps kunnen niet gevirtualiseerd worden met App-V (en tevens business critical zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The__Virus schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 12:15:
[...]

Al de Windows 7 drivers geprobeerd?
Die zijn er helaas niet. Ze waren ingebakken bij Windows 7. Bij Windows 8 is dat niet meer het geval zo te zien. FAQ van Via:
VT8237, VT8237R, VT8237R Plus, VT8237S, VT8237A, VT8251, CX700/VX700, VX800(UT)/VX820(UT), VT6420, VT6421, VT6421/A:

Support for IDE, SATA and RAID are included in Windows 7.
No driver updates are currently available.

Installing the latest V-RAID driver will update the RAID utility only and not the driver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
shadowman12 schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 12:22:
[...]

Trust me, meer dan 300 applicaties virtualiseren kost tijd, en ook sommige apps kunnen niet gevirtualiseerd worden met App-V (en tevens business critical zijn).
Ach....er zijn bedrijven genoeg waar ze wel overgaan tot het virtualiseren van 300 Apps...en 80-90% van alle apps kan gewoon gevirtualiseerd worden hoor...no problem at all...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:59

RayNbow

Kirika <3

The__Virus schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 12:14:
geen mogelijkheid tot het sluiten van Metro programma's
Het is wel mogelijk:
  • Alt+F4
  • Swipe van top naar bottom
  • Muis naar linker bovenhoek voor recente Metro apps, vervolgens de juiste app aanklikken en naar beneden slepen

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Verwijderd schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 12:33:
[...]

Die zijn er helaas niet. Ze waren ingebakken bij Windows 7. Bij Windows 8 is dat niet meer het geval zo te zien. FAQ van Via:

[...]
Op de VIA website, als ik ik driver wil downloaden voor vista, staat er ook support voor windows 7 bij:
V-RAID Driver for Windows 98SE, Windows XP, Windows 2000, Windows ME, Windows NT, Windows Vista 64-Bit, Windows Vista 32-Bit, Windows Server 2003 x64, Windows XP 64-Bit, Windows 7 32-Bit, Windows 7 64-Bit
Die eens proberen?

[ Voor 23% gewijzigd door The__Virus op 06-08-2012 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The__Virus schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 13:00:
[...]

Op de VIA website, als ik ik driver wil downloaden voor vista, staat er ook support voor windows 7 bij:

[...]

Die eens proberen?
Dat zijn degenen die ik gisteren heb uitgeprobeerd. Ik heb het zip-bestand uitgepakt op mijn usb stick en de x64 drivers één voor één uitgeprobeerd. Zelfs met de niet-compatibele te unhiden. De VT8327 staat er gewoon niet tussen, en al helemaal geen subdirectory voor Windows 7.

Ik vroeg me nu af of het niet mogelijk is om ze uit een Windows 7 DVD te strippen en op de USB stick te zetten. Dat zou dan toch moeten werken met een beetje geluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierryziezo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Net even geprobeerd en het lijkt nergens naar... Wat bezielde de bedenkers van deze "geniale" tablet-versie van Windows?

Enkele opmerkingen van iemand die reeds 16 jaar Windows gebruikt heeft:
  • Er is totaal geen overzicht zoals men het gewend is: het bekijken van actieve programma's is een hel. Je desktop wordt als één blok beschouwd, terwijl de Metro-apps allemaal naast elkaar in de balk staan.
  • De Internet Explorer van Metro en die van de desktop zijn niet geïntegreerd. Wanneer je werkt met de ene vanuit de Metro-interface en dan snel wat zaken op de desktop doet, krijg je een volledig nieuw Internet Explorer-venster.
  • Intuïtief vind ik de menu's allerminst: pas na rechtsklikken bij die Metro-apps krijg je enkele keuzemogelijkheden (zoals bv de tabs en de adresbalk van IE).
  • Het werken met hot corners is barslecht uitgevoerd: eerst slepen naar de hoek, dan loodrecht naar beneden voor de actieve programma's bijvoorbeeld. Daarenboven: hoe vaak gebeurt het niet dat je het programma dat actief is ook wilt sluiten? Hiervoor moet je noodgedwongen dit venster verlaten, want het staat niet in de lijst met actieve programma's.
  • Mensen verplicht laten inloggen met een e-mailadres, zodat online en offline wachtwoord gewoon hetzelfde zijn.
  • Het afsluiten van de computer heeft me ongeveer 5 minuten gekost. Hoe kan men een dergelijke handeling zo banaliseren door ze praktisch onvindbaar te maken bij eerste gebruik?
Naar mijn bescheiden mening is dit echt een enorm slecht uitgevoerd project. Zolang ik nieuwsberichten over de bèta's las, dacht ik dat de uiteindelijke versie nog enigszins werkbaar zou zijn. Helaas, ik ben enorm ontgoocheld en ik denk dat ik Microsoft-producten naast me laat bij het kiezen van een volgend OS na Windows 7.

Asus Mainboard - Intel Pentium III 1 GHz - 512 MB SD-RAM - 2*80 GB Maxtor HDD - Toshiba DVD 16/48 - Plextor Plexwriter 48/24/48A - Acer AL511 TFT-monitor - Standaard keyboard - Logitech MX-300 mouse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
TheVMaster schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 12:38:
[...]

Ach....er zijn bedrijven genoeg waar ze wel overgaan tot het virtualiseren van 300 Apps...en 80-90% van alle apps kan gewoon gevirtualiseerd worden hoor...no problem at all...
Maar je komt wel in een lastige situatie als 10% van de apps business critical zijn (miljoenen per dag mee verdiend worden), en je ze niet kunt virtualiseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thierryziezo schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 13:55:

• Het werken met hot corners is barslecht uitgevoerd: eerst slepen naar de hoek, dan loodrecht naar beneden voor de actieve programma's bijvoorbeeld. Daarenboven: hoe vaak gebeurt het niet dat je het programma dat actief is ook wilt sluiten? Hiervoor moet je noodgedwongen dit venster verlaten, want het staat niet in de lijst met actieve programma's.
• Mensen verplicht laten inloggen met een e-mailadres, zodat online en offline wachtwoord gewoon hetzelfde zijn.

Als je het programma wil sluiten waar je in bezig bent hoef je toch niet naar "actieve programma's" te gaan, maar sluit je het programma gewoon?

Je kan prima met een lokaal account inloggen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 13:24

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Afsluiten van Win8 of slaapstand doe ik tegenwoordig met CTRL+ALT+DEL en dan dat knopje rechtsonderin en dan afsluiten of slaapstand.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierryziezo
  • Niet online
CAP-Team schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 15:06:
Afsluiten van Win8 of slaapstand doe ik tegenwoordig met CTRL+ALT+DEL en dan dat knopje rechtsonderin en dan afsluiten of slaapstand.
Ook een mogelijkheid, maar waarom hebben ze daar niet gewoon één knop geplaatst in de Metro-interface om ook alles af te sluiten?

Asus Mainboard - Intel Pentium III 1 GHz - 512 MB SD-RAM - 2*80 GB Maxtor HDD - Toshiba DVD 16/48 - Plextor Plexwriter 48/24/48A - Acer AL511 TFT-monitor - Standaard keyboard - Logitech MX-300 mouse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 14:38

Damian

Insane Obtrusion

't heet geen Metro meer ;) Nieuwe naam is alleen nog niet bekend ;)

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:22
Thierryziezo schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 15:07:
[...]Ook een mogelijkheid, maar waarom hebben ze daar niet gewoon één knop geplaatst in de Metro-interface om ook alles af te sluiten?
Omdat ze er vanuit gaan dat een apparaat een hardwarematige aan en uit knop heeft (zoals zo ongeveer 99,9999% van de apparaten die ik tegen kom binnen handbereik heeft)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
The__Virus schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 12:14:
[...]

Mijn ouders zou ik totaal niet aan Windows 8 overgeven, dan snappen ze er niets meer van: twee soorten GUIs die willekeurig lijken te wisselen voor bepaalde programma's, twee IE's die onafhankelijk van elkaar zijn, geen mogelijkheid tot het sluiten van Metro programma's, geen taakbalk om te zien wat er open staat... Mijn ouders zijn iets minder technisch en ik heb geen zin de komende twee maanden continu gebeld te worden ;).
Ik denk dat hij niet eens de desktop GUI gaat vinden, marktplaats en nieuws staan netjes in het start scherm of all apps overview. Daarmee is zijn gebruik voor 95% genoemd :)

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierryziezo
  • Niet online
Caelorum schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 15:18:
[...]

Omdat ze er vanuit gaan dat een apparaat een hardwarematige aan en uit knop heeft (zoals zo ongeveer 99,9999% van de apparaten die ik tegen kom binnen handbereik heeft)
Tablets en laptops wel, ja. Hoeveel mensen hebben, net als ik trouwens, desktops staan ver onder de tafel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daarom: shutdown /s /t 0 :P

En je kan hem afsluiten met de bekende charms bar (rechter onderhoek, settings. Of windows + i). Al vind ik dat die optie ook in het metro menu zou moeten staan achter je plaatje: daar kan je nu alleen lock en sign out kiezen. Daar snap ik ook weinig van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierryziezo
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 15:57:
Daarom: shutdown /s /t 0 :P

En je kan hem afsluiten met de bekende charms bar (rechter onderhoek, settings. Of windows + i). Al vind ik dat die optie ook in het menu menu zou moeten staan achter je plaatje: daar kan je nu alleen lock en sign out kiezen. Daar snap ik ook weinig van.
Inderdaad, het was logischer geweest om deze opties bij het gebruikersicoon te voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Bospa01 schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 15:40:
[...]

Ik denk dat hij niet eens de desktop GUI gaat vinden, marktplaats en nieuws staan netjes in het start scherm of all apps overview. Daarmee is zijn gebruik voor 95% genoemd :)
Tja maar moet ik hem weer laten switchen van Firefox naar een bizarre IE waar niet eens een adresbalk standaard zichtbaar is, net als al zijn favorieten... Hij heeft daar helemaaaal geen zin in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The__Virus schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 16:18:
[...]
Tja maar moet ik hem weer laten switchen van Firefox naar een bizarre IE waar niet eens een adresbalk standaard zichtbaar is, net als al zijn favorieten... Hij heeft daar helemaaaal geen zin in ;)
Je hebt met Windows 8 IE10 als metro app en als desktop app, met even een tiletje aanmaken met pad: "C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe".
Veel te lastig voor ons tweakers natuurlijk ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2012 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred-Erik
  • Laatst online: 18-04 18:51
Of je laat hem de Metro-versie van Chrome gebruiken, die ook al even beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Verwijderd schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 16:56:
[...] Je hebt met Windows 8 IE10 als metro app en als desktop app, met even een tiletje aanmaken met pad: "C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe".
Veel te lastig voor ons tweakers natuurlijk ;)
En dan zit die weer in de desktop interface te werken. Een transitie die nou weer juist niet de bedoeling was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Caelorum schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 18:00:
[...]

En dan zit die weer in de desktop interface te werken. Een transitie die nou weer juist niet de bedoeling was.
Onder de IE10 browser in "metro" doet flash het hier bij mij niet. In de Desktop versie wel...

Op mijn laptop boot ie nu binnen 9 seconden. Wel redelijk impressive, zonder SSD oid.

Windows 8 Pro RTM is nu ook gelekt trouwens.

[ Voor 57% gewijzigd door Damian op 06-08-2012 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023
Inmiddels kan je Win8 tot 120 dagen activeren en kan je dus dingen customizen.

CMD draaien als admin en dan het volgende na elkaar invoeren:
*KNIP* DON'T!

[ Voor 36% gewijzigd door TheVMaster op 06-08-2012 22:14 ]

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
MelvinB schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 19:02:

[...]
Werkt. Vraag me wel af of ik er verstandig aan gedaan heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toen ik voor het eerst Metro zag, moest ik er niks van hebben. Wat een vaag iets. Werkt nooit op een desktop, voor een touchscreen zou het wel perfect werken.

Maar nu ik er even mee heb gespeeld, moet ik toch mijn terugkomen op mijn mening. Het werkt eigenlijk best wel erg lekker! Ik ben nog niet 100% overtuigd, maar vooral die kleine dingen bevallen me erg (interface net wat smoother, gladder afgewerkt, etc.). Het kopiëren-venster is echt een genot geworden! Heerlijk overzichtelijk.

Zojuist de Pro versie geactiveerd. Misschien niet legaal, maar wel mooi om even mee te spelen. Was wel zo slim om mijn Live / Hotmail / Whatever -account niet te koppelen aan Windows 8. In ieder geval niet aan de Pro. Aan de Home Premium staat ie wel gekoppeld, en dat is best wel lekker werken. In Metro netjes je MSN / live berichten, contacten netjes erbij. Ook de integratie van Google (calendar en e-mail) werkt erg lekker. Vind het wel jammer dat wanneer je meerdere accounts koppelt, alle contactpersonen bij 'Personen' staan. Hierdoor staan er dubbele contacten in dat overzicht (hotmail vs. gmail). Ik kon zo 123 geen optie vinden om per account te sorteren of te hiden. Iemand weet waar dit staat & of dit überhaupt kan?

Tevens gebruik ik 2 Windows Live Accounts voor MSN. Nu kan ik keurig met één account op Windows 8 aanmelden en zie ik netjes mijn IM berichten in de Metro interface. Is het ook mogelijk om een 2e account hier bij te laten komen of haal ik dan Windows compleet overhoop?

Op het moment draai ik een niet zo legale versie van Windows 7, dus het upgrade offer kan ik wel op mijn buik schrijven. Ben dan ook benieuwd naar de prijzen van Windows 8 Professional. Ongetwijfeld is deze wel via andere wegen te krijgen, maar als ik mijn account ga koppelen, neem ik aan dat er bij Microsoft ook het e.e.a. wordt gechecked. Weet iemand of licenties aan je account gekoppeld zijn? *Note: niet dat ik per definitie een illegale versie ga draaien, maar eventuele accounts switches e.d. zijn die wel mogelijk? Zag namelijk bij een preview van Office dat het onder je account valt (in ieder geval de preview).

Ook gelijk Office 2013 preview geprobeerd. Sluit erg mooi aan bij de Windows 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strunkie
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-10-2024

Strunkie

> Post is rechts!

Verwijderd schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 19:35:
Toen ik voor het eerst Metro zag, moest ik er niks van hebben. Wat een vaag iets. Werkt nooit op een desktop, voor een touchscreen zou het wel perfect werken.

Maar nu ik er even mee heb gespeeld, moet ik toch mijn terugkomen op mijn mening. Het werkt eigenlijk best wel erg lekker! Ik ben nog niet 100% overtuigd, maar vooral die kleine dingen bevallen me erg (interface net wat smoother, gladder afgewerkt, etc.). Het kopiëren-venster is echt een genot geworden! Heerlijk overzichtelijk.

Zojuist de Pro versie geactiveerd. Misschien niet legaal, maar wel mooi om even mee te spelen. Was wel zo slim om mijn Live / Hotmail / Whatever -account niet te koppelen aan Windows 8. In ieder geval niet aan de Pro. Aan de Home Premium staat ie wel gekoppeld, en dat is best wel lekker werken. In Metro netjes je MSN / live berichten, contacten netjes erbij. Ook de integratie van Google (calendar en e-mail) werkt erg lekker. Vind het wel jammer dat wanneer je meerdere accounts koppelt, alle contactpersonen bij 'Personen' staan. Hierdoor staan er dubbele contacten in dat overzicht (hotmail vs. gmail). Ik kon zo 123 geen optie vinden om per account te sorteren of te hiden. Iemand weet waar dit staat & of dit überhaupt kan?

Tevens gebruik ik 2 Windows Live Accounts voor MSN. Nu kan ik keurig met één account op Windows 8 aanmelden en zie ik netjes mijn IM berichten in de Metro interface. Is het ook mogelijk om een 2e account hier bij te laten komen of haal ik dan Windows compleet overhoop?

Op het moment draai ik een niet zo legale versie van Windows 7, dus het upgrade offer kan ik wel op mijn buik schrijven. Ben dan ook benieuwd naar de prijzen van Windows 8 Professional. Ongetwijfeld is deze wel via andere wegen te krijgen, maar als ik mijn account ga koppelen, neem ik aan dat er bij Microsoft ook het e.e.a. wordt gechecked. Weet iemand of licenties aan je account gekoppeld zijn? *Note: niet dat ik per definitie een illegale versie ga draaien, maar eventuele accounts switches e.d. zijn die wel mogelijk? Zag namelijk bij een preview van Office dat het onder je account valt (in ieder geval de preview).

Ook gelijk Office 2013 preview geprobeerd. Sluit erg mooi aan bij de Windows 8.
Heb je geen enkele versie gekregen bij je Windows pc/laptop?

^ Post is hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Strunkie schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 19:42:
[...]

Heb je geen enkele versie gekregen bij je Windows pc/laptop?
Dat is wel een briljante opmerking. Helemaal vergeten!
Heb inderdaad bij mijn laptop een Windows 7 Home Premium gekregen. Deze is echter niet geregistreerd o.i.d., bij aanschaf van mijn laptop gelijk een andere erop gezet. Maar lijkt mij dat dat niet uit hoeft te maken.

Is het dan ook mogelijk om die W8 Pro te installeren op zowel mijn laptop als mijn PC? Dat zal denk ik wel niet? Nevermind:
Een upgradelicentie geldt voor maximaal één pc en mag alleen worden geïnstalleerd op pc's met een geldige basislicentie voor een gekwalificeerd besturingssysteem (zoals Windows XP SP3, Windows Vista of Windows 7).
Trouwens meer mensen last van een rare opmaak soms bij PC settings?
Bij mij staat soms de opmaak (borders, knoppen) niet op de goede plek. Het verschilt echter elke keer per setting (share, account, etc.). Ga ik vervolgens naar een andere setting en dan weer terug naar de 'foute', dan staat het wel weer goed.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2012 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brommer1
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Windows 8: Vollversion soll wohl 59,99 Euro kosten

http://winfuture.de/news,71298.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strunkie

Strunkie

> Post is rechts!

Verwijderd schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 19:44:
[...]

Dat is wel een briljante opmerking. Helemaal vergeten!
Heb inderdaad bij mijn laptop een Windows 7 Home Premium gekregen. Deze is echter niet geregistreerd o.i.d., bij aanschaf van mijn laptop gelijk een andere erop gezet. Maar lijkt mij dat dat niet uit hoeft te maken.

Is het dan ook mogelijk om die W8 Pro te installeren op zowel mijn laptop als mijn PC? Dat zal denk ik wel niet? Nevermind:

[...]
Nope je moet dan 2 licenties aanschaffen (helaas). Je hoeft windows niet te registreren om te upgraden.
Nadeel van een upgrade versie is wel dat je eerst de legale versie van Windows 7 moet installen en daarna de upgrade pas kan doen. Dit is ook de reden dat ik waarschijnlijk gewoon een full versie ga kopen.

^ Post is hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Strunkie schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 19:53:
[...]
Dit is ook de reden dat ik waarschijnlijk gewoon een full versie ga kopen.
Denk hier dan ook maar een full versie. Kan je op een later moment ook gewoon vers installeren i.p.v. Windows 7 erop en dan door naar W8. En voor een prijs van € 59,99 valt het ook wel weer wat mee, al blijft het voor meerdere PC's / laptops wel een fors bedrag als je alles bij elkaar optelt. Maar in ieder geval een stuk beter dan de honderden euro's die je voor Windows 7 kon neertikken als je meerdere wou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strunkie

Strunkie

> Post is rechts!

Verwijderd schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 19:55:
[...]

Denk hier dan ook maar een full versie. Kan je op een later moment ook gewoon vers installeren i.p.v. Windows 7 erop en dan door naar W8. En voor een prijs van € 59,99 valt het ook wel weer wat mee, al blijft het voor meerdere PC's / laptops wel een fors bedrag als je alles bij elkaar optelt. Maar in ieder geval een stuk beter dan de honderden euro's die je voor Windows 7 kon neertikken als je meerdere wou.
Wat ik zelf trouwens heb gedaan met Windows Vista is 1x kopen en dan installeren op mijn laptop en desktop. Heb hier nooit gezeur overgehad maybe dat het ook gewoon met Windows 7 mag/kan. Zo heel streng kijken ze niet naar dubbele keys.

^ Post is hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Strunkie schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 19:57:
[...]

Wat ik zelf trouwens heb gedaan met Windows Vista is 1x kopen en dan installeren op mijn laptop en desktop. Heb hier nooit gezeur overgehad maybe dat het ook gewoon met Windows 7 mag/kan. Zo heel streng kijken ze niet naar dubbele keys.
Ik las wel dat Microsoft vanaf heden strenger gaat controleren op dubbele key's en dat soort dingen. Kan helaas niet meer de bron hiervan terug vinden. Bij Windows 7 heb ik nooit een key ingevoerd :X, maar om me heen zie ik wel dat dat gedoogd wordt. Ik durf het alleen niet aan om een dubbele installatie te gaan doen en aan beide installaties hetzelfde account te koppelen. Heb er niet echt zin in dat mijn hele account dadelijk suspended is. Idem dito met Skydrive.. je zal maar net wat leuke foto's van je vriendin / vrouw / man of kind(eren) erop hebben staan :P Nu moet ik ook gelijk zeggen dat ik maar één geval ken op internet waar het account gesuspended is. Maar goed, we zullen zien wat het ons brengt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryuukami
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-01 00:05
MelvinB schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 19:02:

*KNIP*
Heb het ook even geprobeerd ben ermee aan het spelen in vm bij mij is ie geactiveerd tot 2-2-2013 _/-\o_
het watermerk rechtsonder is ook weg

edit
Ben er mee aan het spelen in Oracle vmware alleen ik krijg de kleuren niet 32 bits de resolutie kan ik wel aanpassen op de gebruikelijke manier maar hij herkent de grafische adapter niet goed is hier al een oplossing voor

[ Voor 50% gewijzigd door TheVMaster op 06-08-2012 22:15 ]

Ryuukami

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Strunkie schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 19:53:
[...] Nadeel van een upgrade versie is wel dat je eerst de legale versie van Windows 7 moet installen en daarna de upgrade pas kan doen. Dit is ook de reden dat ik waarschijnlijk gewoon een full versie ga kopen.
Je kan (zeer waarschijnlijk) gewoon Windows 7 op een schoon systeem installeren met de upgrade disc hoor. In windows vista was dit mogelijk met een dubbel upgrade van een schoon systeem en op windows 7 via deze methode.
Ik verwacht dat dit voor windows 8 ook nog wel mogelijk zal zijn, omdat het super handig is voor helpdesk mederwerkers om problemen op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ryuukami schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 20:15:
[...]

Heb het ook even geprobeerd ben ermee aan het spelen in vm bij mij is ie geactiveerd tot 2-2-2013 _/-\o_
het watermerk rechtsonder is ook weg
Ik vraag me af of dit wel helemaal legaal is, aangezien je dus nu een KMS aan het faken bent.

[ Voor 7% gewijzigd door Gunner op 06-08-2012 20:39 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
Gunner schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 20:36:
[...]
Ik vraag me af of dit wel helemaal legaal is, aangezien je dus nu een KMS aan het faken bent.
Iemand anders heeft een KMS opgezet en deze open gezet naar buiten toe. Deze zal vast snel genoeg offline gehaald wordenmaar tot die tijd heb je nu in ieder geval de tijd om even e.e.a. te proberen tot de officiele release.

Moet overigens zeggen dat ik denk dat ze met die prijswijziging wel een hoop piraterij tegen zullen gaan, €60 voor een volledige pro licentie is een goede prijs imho :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Een lage prijs is imho vooral nodig om uberhaupt een kans te maken W8 voldoende aan de man te brengen.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Laatst online: 00:32
Jazzle schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 21:08:
[...]

Iemand anders heeft een KMS opgezet en deze open gezet naar buiten toe. Deze zal vast snel genoeg offline gehaald wordenmaar tot die tijd heb je nu in ieder geval de tijd om even e.e.a. te proberen tot de officiele release.

Moet overigens zeggen dat ik denk dat ze met die prijswijziging wel een hoop piraterij tegen zullen gaan, €60 voor een volledige pro licentie is een goede prijs imho :)
Prima oplossing zo inderdaad. Ik denk dat ik hem ook even ga installeren, als ie uit is schaf ik hem direct aan voor die 60 euro. Prima deal.

Moet alleen die KMS server niet net plat zijn als ik ga installeren natuurlijk. Anders eens uitzoeken of ik zelf niet zo'n server op kan zetten ;)

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Iemand wel Flash werkend gekregen onder IE10, vanuit de metro interface?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Jazzle schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 21:08:
[...]

Ik kan me prima beheersen tot de officiële MDSN/Technet-release. Derhalve heb ik dit soort illegale acties niet echt nodig. Je kan het bagatelliseren wat je wil, maar dat blijft het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerfox
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-06 00:53

Zerfox

^this guy

Heeft iemand anders ook problemen met de autocorrectie in Windows 8? Een vriend en ik waren daarnet een gesprek aan het voeren en werden continue verbeterd in Messenger..
Wat leidde tot een hilarisch gesprek:
Persoon 1: sorry ik likte even de baklava
Persoon 1: wtf
Persoon 1: *ik was even naar het toilet
Persoon 2: baklava?
Persoon 1: autocorrect
Persoon 2: hahahaha
Persoon 1: blijkbaar
Persoon 2: :'D
:+

Je kan trouwens ook geen deel van het gesprek kopiëren en heb alles een voor een moeten plakken.. :X

[ Voor 11% gewijzigd door Zerfox op 06-08-2012 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shappie
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Zerfox schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 21:47:
Heeft iemand anders ook problemen met de autocorrectie in Windows 8? Een vriend en ik waren daarnet een gesprek aan het voeren en werden continue verbeterd in Messenger..

[...]

Je kan trouwens ook geen deel van het gesprek kopiëren en heb alles een voor een moeten plakken.. :X
Hier stoor ik me ook nogal aan, al het een en ander geprobeerd uit/aan te zetten in de settings, maar heb het nog niet uit gekregen helaas. Best wel storend, vooral omdat het een engelse autocorrect is en ik natuurlijk voornamelijk gewoon in het NL chat met de messaging app.

edit: Verder kun je ook geen bestanden delen, wat ik toch soms wel mis wanneer je even een screenshotje o.i.d. wilt laten zien.

[ Voor 8% gewijzigd door shappie op 06-08-2012 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strunkie

Strunkie

> Post is rechts!

Zerfox schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 21:47:

[...]

Ik moest lachen haha _/-\o_

^ Post is hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Kennelijk is er toch nog een klein verschil tussen de Release Preview en RTM: het schijnt niet meer mogelijk te zijn om Metro te skippen.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryuukami
Gewoon Classic shell installeren je oma zal dankbaar zijn gewoon weer een XP menu en hij start gelijk door naar de desktop. Media Player speelt geen dvd files meer ik dacht ik installeer K-Lite Codec Pack dat helpt niet maar het bijkomende effect was dat mijn hele metro scherm volstond met tegels als je meerdere programma's gaat installeren gaat dat een onoverzichtelijk zooitje worden je kan niks groeperen in mappen en alles wordt door elkaar gegooid

Ryuukami

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
shappie schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 22:31:
[...] Best wel storend, vooral omdat het een engelse autocorrect is en ik natuurlijk voornamelijk gewoon in het NL chat met de messaging app[...]
Ff Nederlands onderaan in je lijstje met talen zetten. Dan kan je met win+spatiebalk wisselen van taal en verandert de autocorrect mee. Als je dan Nederlands typt autocorrect die tenminste nog normaal. Woorden als "app" kan je dan nog toevoegen zodat die die ook correct herkend.

*edit* oh en het zit gewoon in de settings hoor.

[ Voor 18% gewijzigd door Caelorum op 06-08-2012 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Natuurlijk wel. Is het niet op een dan is het wel op een andere manier. Zoals:
http://www.neowin.net/for...k-works-in-windows-8-rtm/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoom eens in op je metro startscherm en kijk eens of je kan groeperen ;)
Die groepen kun je als je wil ook nog een naam geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Het heeft een paar dagen geduurd maar ben eindelijk gewend aan de W8 interface en het switchen tussen de desktop en metro modes. Tijd om het nu ook op fysieke machines te installeren.

Hoe komt het dat als je Google Chrome in Metro opstart dat die "sessie" (met geopende tabs) niet beschikbaar is in desktop mode en dat dat bij IE10 wel goed gaat? Die kan je dus wel in Metro starten, switchen naar desktop en direct verder gaan met dezelfde geopende tabs

[ Voor 3% gewijzigd door Slashdotter op 07-08-2012 01:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

180 dagen vrij van elk gezeik rond de activatie >:) Alles werkt nu en is aanpasbaar ook.

Mag toch hopen dat die Windows store snel gaat uitbreiden want er staat echt niks in. Ga trouwens pas in Metro internetten als Firefox er een browser voor heeft, Chrome en IE kunnen mij echt niet bekoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Laatst online: 19:50
Verwijderd schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 10:14:
Ik gebruik de windows 7 driver. Ik heb best lang gezocht naar een fatsoenlijke win8 driver, maar die zijn schijnbaar nog niet uitgelekt of werken niet met mijn ps/2 device.

Van de synaptics website.
Ah, dat heb ik zojuist ook gedaan (site: http://www.synaptics.com/resources/drivers/), en dat werkt! Via het extra tabblad bij de muis eigenschappen kan ik het touchpad idd uitschkelen. Mijn multimedia toets hiervoor werkt helaas nog niet, ondanks quickset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Laatst online: 11-09 13:24

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Op mijn Natural Ergonomic Keyboard 4000 van Microsoft werken de volumeknoppen ook niet, ondanks dat ik wel de software voor het toetsenbord geïnstalleerd heb.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Alex) schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 22:36:
Kennelijk is er toch nog een klein verschil tussen de Release Preview en RTM: het schijnt niet meer mogelijk te zijn om Metro te skippen.
Wanneer je een beetje ervaring hebt met programmeren (of je wacht tot iemand het uitbrengt) -> gewoon de metro thread killen van explorer ;)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Acer tegen Microsoft: Denk nog eens na over de Surface

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shappie
  • Niet online
Misschien moet Acer dan eens wakker worden en een fatsoenlijke tablet op de markt brengen? Wanneer hun producten voldoende concurrerend zouden zijn is er geen reden voor paniek. Blijkbaar zijn ze dit niet (iets waar de consument al langer achter is) en nu zijn ze opeens bang dat Surface beter zal verkopen dan de eigen tablets. En ik verwacht dat ze hier helemaal gelijk in hebben, want Surface heeft voor zover nu duidelijk is wel de juiste specs en bouwkwaliteit om een succes te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-09 21:12
Acer moet niet zeuren. De tablets die ze maken zijn ronduit flut, net als de WP telefoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023
Damian schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 21:22:
Iemand wel Flash werkend gekregen onder IE10, vanuit de metro interface?
Flash werkt wel onder IE10 Metro, alleen dan wel voor de websites die bij Microsoft op de ''whitelist'' staan. Deze lijst wordt overigens wel steeds verder uitgebreid heb ik eens gelezen.

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkbuster
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12-09 14:44
Draai nu de mooie Windows 8 RTM, 1 vraagje, ik zag in 1 van de vorige post een Power-off in het startmenu van de "Metro"Skin. Hoe maak je die ? En dan zn grote knop, niet alleen zn simpel icontje. ?

[ Voor 16% gewijzigd door Punkbuster op 07-08-2012 11:06 ]

automation fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
Verwijderd schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 02:23:
Mag toch hopen dat die Windows store snel gaat uitbreiden want er staat echt niks in.
Really?, het is nog niets eens gereleased, wat had je verwacht ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:18
Heb niet de hele thread gelezen, dus misschien is het al genoemd, maar ben aan het kijken of deze versie ook nog makkelijk professioneel te gebruiken is zonder start menu, maar het valt niet tegen.

Paar tips:
- win + x is erg handig in desktop-mode (menu met control panel, device manager, event viewer, etc)
- de start-menu items van niet metro-apps komen gewoon in C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu terecht, dus je kan een snelkoppeling hiervan op de desktop zetten
- win + q is de manier om apps te vinden (vergelijkbaar met typen in het start menu van Windows 7)

En in de metro interface is bijzonder handig:
- Win + . (en Win + shift + .) voor split screen rechts en links
- Win + f en Win + q voor zoeken
- Win + z in applicaties zoals Internet Explorer om de applicatie bar te krijgen
- En dan nog iets minder nuttige shortcuts: win + C, I, H, K, W

[ Voor 50% gewijzigd door sewer op 07-08-2012 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shappie
  • Niet online
Caelorum schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 23:38:
[...]

Ff Nederlands onderaan in je lijstje met talen zetten. Dan kan je met win+spatiebalk wisselen van taal en verandert de autocorrect mee. Als je dan Nederlands typt autocorrect die tenminste nog normaal. Woorden als "app" kan je dan nog toevoegen zodat die die ook correct herkend.

*edit* oh en het zit gewoon in de settings hoor.
Ik heb 'Autocorrect misspelled words' al een paar weken uit staan, maar toch blijft de Messaging app me dwarszitten ('heeft' wordt 'heft' enz.) Ik had alleen 'Highlight misspelled words' nog aanstaan, maar het uitzetten hiervan helpt ook niet.
sewer schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 11:26:
- win + q is de manier om apps te vinden (vergelijkbaar met typen in het start menu van Windows 7)
Wanneer je opzoek bent naar Apps kun je ook alleen win gebruiken en gewoon beginnen te typen. Standaard zoekt hij op apps en is de 'q' dus niet nodig. Win + w en f zijn wel nuttig wanneer je direct op settings of files wilt zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
shappie schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 11:40:
[...] Ik heb 'Autocorrect misspelled words' al een paar weken uit staan, maar toch blijft de Messaging app me dwarszitten ('heeft' wordt 'heft' enz.) Ik had alleen 'Highlight misspelled words' nog aanstaan, maar het uitzetten hiervan helpt ook niet.
[...]
Ik had al begrepen dat sommige mensen problemen hadden dat het in metro niet uitging. Ik vermoed dat het enige wat je dan nog kan doen is dus een extra taal toevoegen bij de language settings en met win+spatiebalk ff naar Nederlands te schakelen. Dan autocorrect die nog steeds wel, maar gaat die iig niet proberen elk correct Nederlands woord om te zetten in een Engels woord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryuukami
Punkbuster schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 10:30:
Draai nu de mooie Windows 8 RTM, 1 vraagje, ik zag in 1 van de vorige post een Power-off in het startmenu van de "Metro"Skin. Hoe maak je die ? En dan zn grote knop, niet alleen zn simpel icontje. ?
Gewoon op de oude manier in de desktop een snelkoppeling aanmaken dan eigenschappen en pin to start.Een grotere knop is niet mogelijk volgens mij dit kan alleen bij de metro apps rechtermuisknop eigenschappen

Ryuukami

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0nkeymen
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:23

M0nkeymen

Monkeystyle!

Punkbuster schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 10:30:
Maak in de map "%AppData%\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs" een snelkoppeling aan met als programma "shutdown -s -t 0" verander dan het icoon via de properties. Als je dan windowstoets+s+h+u+t etc. in type en dan rechtermuisknop op die tile, krijg je de optie "pin to start"

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/osxtn6.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door M0nkeymen op 07-08-2012 12:00 . Reden: plaatje toegevoegd ]

psn: M0nkeymen81 | Inglourious Guardians

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02:13
Weet iemand of de iconen van de standaard desktop apps in het Metro startscherm groter in de RTM versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01:30
Ik ben benieuwd!
Ik wacht tot de echte release versie uitkomt.
Dan ook maar meteen van het moment gebruik maken om een SSD in mijn computer te zetten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Laatst online: 20-08 09:51
nieuws: Microsoft blokkeert boot-to-desktop-hack in Windows 8

Trieste actie van Microsoft... Ze weten duidelijk dat hun Metro interface (ja, ik weet dat die naam wordt vervangen) niet gaat aanslaan op de desktop, maar nu trachten ze het toch nog te pushen. Door extra mankracht en dus gewoonweg nodeloos geld te verspillen voor het verwijderen van legacy code (start button niet terug te halen) en het expliciet onbruikbaar maken van hacks (voor direct boot in desktop).

Ik kijk uit naar Windows 9, want de huidige versie wordt een faal bij het grote publiek met een desktop of laptop zonder touch d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutervOorschot
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11-09 18:19
HyperioN schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 00:25:
Ik verwacht toch echt dat Microsoft straks in de RTM-versie de Start-knop terugbrengt in de "gewone" UI.
Dan is die UI gewoon te gebruiken als volledige desktop-environment voor laptop/desktop met muisbediening, en geschikt voor powerusers met alle gemakken van dien.

De Metro-interface wordt dan inderdaad voor de tablets waar Microsoft haar slag wil slaan. Ik denk (en hoop vooral stiekem) dat ze de Metro UI nu in de consumerpreview on-uitschakelbaar hebben gemaakt, en de Start-knop verwijderd hebben, om veel mensen eens te laten proeven aan het idee, en om dusdanig veel feedback te genereren op de Metro UI.

Ik kan me namelijk echt _niet_ indenken dat dit zo op de markt gezet worden. Dan graaft Microsoft haar eigen graf. Met muis is het amper werkbaar, veel te omslachtig. Ook mis je enórm veel features.
Simpel voorbeeld: ik ben gewend om tijdens internetten, bijvoorbeeld op GoT, bepaalde woorden te selecteren -> rechtermuisknop -> Search "keyword" on Google. Megahandig.
Als je nu rechtermuisknop klikt, krijg je enkel en alleen "Copy" te zien.

Is maar een simpel voorbeeld. Er zijn zo nog wel _duizenden_ features te verzinnen die nu via de Metro UI niet meer toegankelijk zijn. Ik ben zelf webdeveloper; moet er niet aan denken om op mijn werk deze omgeving te moeten gebruiken.

Laten we het allemaal nog even afwachten en anders blijven we lekker bij W7 op de desktop :)
als je met je muis naar links onder beweegt komt daar je startknop, zoals altijd al. De desktop in win8 is veel verbetert en de apps voegen juist veel toe maar je hebt er geen last van. Ook de charms kun je simpel tevoorschijn halen met een muis.

Hallo

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sewer schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 11:26:
Heb niet de hele thread gelezen, dus misschien is het al genoemd, maar ben aan het kijken of deze versie ook nog makkelijk professioneel te gebruiken is zonder start menu, maar het valt niet tegen.

Paar tips:
- win + x is erg handig in desktop-mode (menu met control panel, device manager, event viewer, etc)
- de start-menu items van niet metro-apps komen gewoon in C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu terecht, dus je kan een snelkoppeling hiervan op de desktop zetten

En in de metro interface is bijzonder handig:
- Win + . (en Win + shift + .) voor split screen rechts en links
- Win + f en Win + q voor zoeken
- Win + z in applicaties zoals Internet Explorer om de applicatie bar te krijgen
- En dan nog iets minder nuttige shortcuts: win + C, I, H, K, W
Er is zelfs in dit topic al een keer een link naar een docje gepost met 100 Win + snelkoppelingen :+
Asgaro schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 12:10:
nieuws: Microsoft blokkeert boot-to-desktop-hack in Windows 8

Trieste actie van Microsoft... Ze weten duidelijk dat hun Metro interface (ja, ik weet dat die naam wordt vervangen) niet gaat aanslaan op de desktop, maar nu trachten ze het toch nog te pushen. Door extra mankracht en dus gewoonweg nodeloos geld te verspillen voor het verwijderen van legacy code (start button niet terug te halen) en het expliciet onbruikbaar maken van hacks (voor direct boot in desktop).

Ik kijk uit naar Windows 9, want de huidige versie wordt een faal bij het grote publiek met een desktop of laptop zonder touch d:)b
Ik vind dit helemaal geen trieste actie van Microsoft. Ze nemen hiermee een enorm risico..maar ik denk wel dat de acceptatie en gewenning van T.I.F.K.A.M. gewoon veel sneller gaat. Daarbij weten we over 6-12 maanden niet anders meer en hoor je er niemand meer over...

[ Voor 34% gewijzigd door TheVMaster op 07-08-2012 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shappie
  • Niet online
Asgaro schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 12:10:
[URL="http://tweakers.net/nieuws/83585/microsoft-blokkeert-boot-to-desktop-hack-in-windows-8.html"]nieuws:
Oh? In dit topic kom ik vooral positieve reacties tegen van de actieve gebruikers van Win8. De mensen die roepen dat het een ramp is, zijn meestal de mensen die het nog niet uitgebreid hebben geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
shappie schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 12:14:
[...]

Oh? In dit topic kom ik vooral positieve reacties tegen van de actieve gebruikers van Win8. De mensen die roepen dat het een ramp is, zijn meestal de mensen die het nog niet uitgebreid hebben geprobeerd.
Hier heb je volgens mij helemaal gelijk in. De eerste keer (meer dan 6 mnd terug) dat ik Windows 8 zag was het echt even wennen, maar na een paar dagen/weken was ik er aan gewend en nu vind ik Windows 7 al ouderwets :+
Nu is dit laatste wat overdreven, want Windows 8 ziet er (op de desktop) voor 95% gewoon uit als Windows 7

[ Voor 10% gewijzigd door TheVMaster op 07-08-2012 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
[...]

Vergeet niet dat mensen in dit topic wel allemaal tech savvy zijn en ongetwijfeld wat makkelijker aan een nieuwe interface wennen dan 'het grote publiek'. Ik vind Windows 8 best fijn werken, maar het blijft een feit dat mensen hun werkwijze om zullen moeten gooien en dat wil niet iedereen. Daarnaast is het ook nog eens zo dat veel elementen in Windows 8 niet direct te zien zijn zoals de muis in de schermhoeken moeten gooien zonder dat daar een visuele aanwijzing voor is. Dat bevorderd de algemene acceptatie ongetwijfeld niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
  • Laatst online: 12-09 15:02
ik heb een vraag, ik heb windows 8 powersettings bekeken en kan bij het afsluiten nu kiezen voor suspend. welke api suspend wrdt hier bedoeld? volgens mij S4 ? of is dit S3? het is in ieder geval geen S1

en kan ik ook ergens in windows aangeven welke ik wil gebruiken?

bij de functies van de knoppen en deksel kan ik wel aangeven off, en bij deksel staat sleep ( maar als je in het drop downlijstje kijkt, staat er helemaal geen sleep bij)

ik had in mijn bios aangegeven dat ik resume from suspend kon doen door een usb device, maar dat werkte niet, en acpi stond daar op S1, wat dus betekent dat alleen een aantal onderdelen uit gaan, maar bijvoorbeeld devoeding volledig blijft draaien. in S3 gaat de voeding bijna uit,op een klein deel na dat het geheugen van stroom voorziet en in S4 gaat de hele pc uit, en wordt bij het opstarten de inhoud van het geheugen vanaf de hardeschijf weer ingeladen.

ik ben nu dus even eg in de war, bios zegt S1, wat dus bijna geen verschil maakt met de pc aan, maar als ik suspend kies in windows 8 dan gaat de pc wel degelijk helemaal uit( stil) maar het blauwe sierlampje in de muis blijft wel aan, maar daarmee kan ik de pc niet weer wakker maken.

edit:

ik heb even nog gekeken, ook als de pc echt uit gaat ( turn off) dan blijft het lampje in de muis branden.
in het bios heb ik bij powerptions nu ipv S1 gekozen voor S3. nu kan ik in windows kiezen voor hibernate. leuk, maar dat betekent volgens mij dat de gegevens in het geheugen naar de harddisk worden gekopieerd, en dat de pc uit gaat, dus S4, en dat je hem alleen met de aan en uitknop weer aan kunt zetten? dat is juist wat ik hierboven beschreef?
t wordt er niet simpeler op....

[ Voor 17% gewijzigd door engelbertus op 07-08-2012 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 02:23:
Mag toch hopen dat die Windows store snel gaat uitbreiden want er staat echt niks in.
Schaamteloos hoor; klagen over wat je niet legaal hebt verkregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
[...]

Beter lezen dan. Er zijn genoeg mensen die kritisch of zelfs ronduit negatief zijn over Windows 8. Ik weet nog niet precies bij welke groep ik hoor...

Positief ben ik allerminst en ik zal ook zeker niet vooroplopen om over te stappen op Windows 8. Maar ik vind wel dat Microsoft een enorme stap durft te zetten, en ik ben benieuwd naar hoe Jan Modaal en Opoe Beppie op deze nieuwe Windows-versie zullen gaan reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shappie
  • Niet online
Jazzle schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 12:18:
[...]

Vergeet niet dat mensen in dit topic wel allemaal tech savvy zijn en ongetwijfeld wat makkelijker aan een nieuwe interface wennen dan 'het grote publiek'. Ik vind Windows 8 best fijn werken, maar het blijft een feit dat mensen hun werkwijze om zullen moeten gooien en dat wil niet iedereen. Daarnaast is het ook nog eens zo dat veel elementen in Windows 8 niet direct te zien zijn zoals de muis in de schermhoeken moeten gooien zonder dat daar een visuele aanwijzing voor is. Dat bevorderd de algemene acceptatie ongetwijfeld niet.
Ik denk zelf juist dat de 'tech savvy' mensen het meeste moeite zullen hebben met Win8. De reactie van D-TECH in 'nieuws: Microsoft blokkeert boot-to-desktop-hack in Windows 8' vond ik wel mooi om te lezen, dat juist de digibeten gemakkelijk en snel uit de voeten kunnen met Win8 en Metro.

Natuurlijk is de GUI aangepast in Win8, maar zo drastisch is het nu ook weer niet, je kunt 'metro' oproepen in de linkerhoek, er zit alleen geen knop. Ik was daar echt binnen paar sec aan gewend (je verricht in principe exact dezelfde handeling, je gooit je muis naar de hoek en klikt). En zaken als de charms bar e.d. ontdek je ook snel genoeg. Zeer waarschijnlijk krijgt de final Win8 een kleine tutorial tijdens de installatie procedure met wat tips en tricks voor de nieuwe GUI (bron), hiermee moet het voor iedereen wel duidelijk zijn. Metro is gelukkig wel consistent en daardoor hoef je maar 1 keer wat trucjes te leren om met alle Metro apps te kunnen werken (search zit bijv. in elke app op zelfde plek, verder zitten extra's altijd onder de rechtermuisknop).

Vooral de tweakers lijken moeite met Metro te hebben en schreeuwen moord en brand, totdat ze het proberen, maar het is jammer dat vele niet tot dit punt komen vanwege de reacties die ze lezen van andere tweakers die het ook niet hebben geprobeerd. Veel mensen hebben volgens mij ook het idee dat de desktop zo goed als verdwenen is, terwijl de desktop in Win8 juist prima werkt en op een aantal punten is verbeterd (multi-monitor taskbar, copy dialog, task manager, explorer ribbon enz.)

Ik denk dat FoggyFreek in 'nieuws: Microsoft blokkeert boot-to-desktop-hack in Windows 8' de spijker op zijn kop slaat.
'Qua functionaliteit verlies je niets.'
En dat is denk ik het punt, je kunt hetzelfde en zelfs meer met Win8, maar omdat het iets anders werkt is het opeens eng.

De reacties die je leest onder bijvoorbeeld nieuws: Microsoft blokkeert boot-to-desktop-hack in Windows 8 staan vol met onwaarheden en verkeerde aannames. Het weerleggen ervan heeft helaas geen zin, want Win8 is door velen al afgeschreven voordat ze het ooit hebben geprobeerd.

Hopelijk komt Tweakers.net bij de release met een goed artikel over Win8, waarin alle misverstanden uit de wereld worden geholpen en ze ook de focus leggen op het gebruik van Win8 op een desktop/laptop met muis en toetsenbord. Veel mensen denken nu dat je alleen in Metro kunt werken of dat het oude startmenu is verdwenen zonder dat de functies die het had zijn opgevangen door Metro.
Alex) schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 13:00:
[...]

Beter lezen dan. Er zijn genoeg mensen die kritisch of zelfs ronduit negatief zijn over Windows 8. Ik weet nog niet precies bij welke groep ik hoor...
De grote meerderheid van de negatieve reacties komen volgens mij van mensen die het niet 'actief hebben gebruikt' zoals ik aangaf in mijn post. Van de actieve gebruikers die regelmatig in dit topic posten is de meerderheid wel degelijk positief.
TheVMaster schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 12:16:
[...]

Hier heb je volgens mij helemaal gelijk in. De eerste keer (meer dan 6 mnd terug) dat ik Windows 8 zag was het echt even wennen, maar na een paar dagen/weken was ik er aan gewend en nu vind ik Windows 7 al ouderwets :+
Nu is dit laatste wat overdreven, want Windows 8 ziet er (op de desktop) voor 95% gewoon uit als Windows 7
Het is inderdaad even wennen, maar zeker de moeite waard!

[ Voor 13% gewijzigd door shappie op 07-08-2012 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Laatst online: 06:31

SkyStreaker

Move on up!

Ik heb het getest, een week d'r op laten staan om er mee om te gaan. Het spijt me, ik vindt het 3x niks, onoverzichtelijk, chaotisch. Ik ben nogal een minimalist, aangaande mijn bureaublad en de nieuwe interface komt mij helemaal niet tegemoet hierin. Ja, het werkt redelijk intuïtief e.d. maar het is voor mensen zoals mij op dit moment helemaal onzin. D'r afgebonjoured, helaas.

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Dat "ik ben minimalist" snap ik nou nooit. Juist Windows 8 is dan beter dan vorige versies. Gewoon alle tiles van het startscreen af gooien en je bent klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-08 09:33
SkyStreaker schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 13:18:
Ik heb het getest, een week d'r op laten staan om er mee om te gaan. Het spijt me, ik vindt het 3x niks, onoverzichtelijk, chaotisch. Ik ben nogal een minimalist, aangaande mijn bureaublad en de nieuwe interface komt mij helemaal niet tegemoet hierin. Ja, het werkt redelijk intuïtief e.d. maar het is voor mensen zoals mij op dit moment helemaal onzin. D'r afgebonjoured, helaas.
Ik heb het een week gedraaid op de PC van mijn ouders, ik was wel benieuwd hoe zij reageren op Windows 8 (ik vind het zelf het slechtste OS ooit). Nou, de reactie van mijn ouders was net zoals die van mij :o . Mijn ouders gebruiken de PC alleen voor Hyves/Facebook, bankzaken en wat surfen (vakanties, informatie zoeken, etc.). Na een week zeiden ze bijna gillend dat ze Windows 7 terug wilden, ze vonden die interface van Windows 8 zo verwarrend en lelijk en ze konden er niks mee. Van IE10 werden ze helemaal gek en konden er niks mee worden. Uiteindelijk Windows 7 weer teruggezet en nu zijn ze weer tevreden :) . Gelukkig hoef ik daar ook geen Windows 8 meer te installeren en 'onderhouden' :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tja of dual monitor, een scherm metro en andere desktop mode.
werkt perfect. ik vind metro prima werken, het is gewoon je startknop is supersize.
vind het een goede keuze.
dus brand mij maar als een ketter maar ik vind het prima werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SkyStreaker schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 13:18:
Ik ben ook een enorme minimalist m.b.t. m'n bureablad. Op mijn Windows 8 Desktop heb ik dan ook geen enkel enkel icoontje staan (op de prullenbak na dan). Op het 'nieuwe' Startmenu heb ik op dit moment nog wel e.e.a. staan, maar zodra de RTM geinstalleerd is ga ik dat mooi groeperen..e.n blijft het nog steeds netjes en minimalistisch.

Wat jij er chaotisch aan vind weet ik natuurlijk niet, maar eh....chaotisch is wel het laatste hoe ik de Windows 8 interface zou willen noemen. Overigens vind ik het wel vreemd dat je het redelijk intuitief noemt, maar het vervolgens onzin vind...eh..wat is het nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Laatst online: 20-08 09:51
TheVMaster schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 12:13:
[...]

Ik vind dit helemaal geen trieste actie van Microsoft. Ze nemen hiermee een enorm risico..maar ik denk wel dat de acceptatie en gewenning van T.I.F.K.A.M. gewoon veel sneller gaat. Daarbij weten we over 6-12 maanden niet anders meer en hoor je er niemand meer over...
[...]

Op zich vind ik het wel chapeau dat Microsoft zo'n drastische GUI verandering aandurft, maar ik snap echt niet waarom ze expliciet de zaken die ik vernoemde, er dan uithalen...
Ik zie niet in waarom men mensen niet de keus kan laten: als die dan wensen om toch de start button zelf er terug in te steken, dat ze dat dan toelaten.
Nu lijkt het eerder dat MS echt hun eigen mening wil doordringen: "Je moet en zal de Metro UI veel gebruiken". Windows 8 zal standaard op de meeste PC's geleverd worden dus er zullen wel mensen zijn die hierover klagen...

Noot: ik heb de Customer Preview (of is het nu Consumer Preview, iedereen slaat het maar door elkaar lol) wel geprobeerd en naar mijn mening hebben ze te weinig geluisterd naar desktop gebruikers.
Daarmee wil ik vooral wijzen op de inconsistentie in de interface en is er niet echt veel samenhang tussen Metro en Desktop.
Maar goed: ik heb mijn beslissing enkele maanden geleden genomen toen ik een SSD kocht en een format moest doen: installeer ik terug Windows 7 SP1 64 bits of installeer ik de Windows 8 CP om dan bij release direct over te schakelen? Ik koos voor de eerste optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-09 21:59

Mavamaarten

Omdat het kan!

[...]

*knip* Rustig....denk aan je bloedruk
Ik heb het uitgebreid geprobeerd en ik vond het vreselijk. *knip*

[ Voor 19% gewijzigd door TheVMaster op 07-08-2012 14:19 ]

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik denk dat je de kritiek op Windows 8 eigenlijk kunt vergelijken met de discussie tussen controller of tobo/muis voor bv gaming.

Ik heb zelf een Xbox 360 en kan daarmee een aardig pakkie schieten. Ivm mijn mede console-eigenaars, sta ik vaak bovenaan en acht ik mezelf dan ook bovengemiddeld tot erg goed ( :*) ). Voor een heleboel genres aan games werkt het spelen met een controller vaak net zo fijn, zoniet fijner. Platformers, sportgames, racegames e.d. zijn prima te doen en werken vaak ook beter. Je bent er echter wel een tijdje mee bezig om eraan te wennen en de hele manier van spelen aan te leren. Dat kost sommige mensen meer tijd dan anderen en ook al beheers je de controls, dan nog komt het vaak toch nog aan op andere zaken zoals reactievermogen, intelligentie, taktiek en ga zo verder. Toch blijven een boel gebruikers de pc prefereren als gaming-platform, ondanks het feit dat het op een console net zo fijn kan spelen (of misschien zelfs fijner) als je jezelf eenmaal enkele zaken hebt aangeleerd en het platform weet te waarderen.

Daarnaast is er een andere gedachtegang voor het omgaan en ontwikkelen voor dergelijke systemen. Voor de desktops heb je altijd nog dat je bezig moet zijn met drivers, patches en problemen die je op de console niet hebt. Je hebt meer keuze, maar dit werkt niet altijd even fijn. Vergelijk je eigen ervaring met Windows XP met die van je ouders toen deze net uit was. Waarschijnlijk konden de meeste tweakers hier er prima mee omgaan, maar snapte de ouders er niet zoveel van.
Op de console wordt er gewoon meer van je weggehaald en dat levert dus ook minder problemen op. De keuze is minder, maar de ervaring is prettiger. Het opstarten van een nieuwe game kost je minder tijd aangezien er geen installatie benodigd is (of in ieder geval minder problemen geeft), het updaten gaat vrijwel helemaal automatisch en de integratie met de rest van het systeem is hoger (voicechat, een marketplace, mediacenter e.d. werken gewoon erg gebruiksvriendelijk).

Het resultaat is hierbij te merken. De casual gamer loopt ermee weg en bedient het systeem zoals het bedoeld is met veel gemak en zonder al teveel uitleg.
De die hard tweaker loopt te mekkeren dat het beperkt is en men minder controle heeft. Die had bv een andere indeling gewild en wat meer opties. Niet een ander thema of een andere avatar zoals je op de console hebt.

Toch hebben consoles een aantal goede jaren achter de rug vanwege de ondersteuning van 3rd party ontwikkelaars en de garanties die het systeem hun bied. Microsoft heeft nu een betrouwbaar platform voor ontwikkelaars gemaakt die het maken van applicaties voor Windows 8 (en meteen ook Windows Phone 8) erg gemakkelijk moet maken, maar ook onderhoud, support en promotie makkelijker moet maken.

Uiteindelijk zal de consument en de casual-user met het systeem prima uit de voeten kunnen, maar zal de tweak-community op hun achterste benen staan omdat het zoveel anders is en men er gewoon niet aan WIL wennen. Ikzelf als tweaker die dus ook fervente consolespeler is en eigenaar van een Windows Phone kan er prima mee overweg en ook mijn ouders waren er enthousiast over. Ik heb ze er nog niet zelf mee zien werken, maar zodra de RTM officieel uit is, zal ik wel een VM opzetten zodat ze er zelf mee kunnen spelen.

Ik denk overigens dat een groot aantal gebruikers een hele andere verwachting hadden van metro. Uiteindelijk is het in feite een startmenu wat ook applicaties kan draaien. Dat is in eerste instantie even wennen, maar zodra je alle functies gevonden hebt, werkt het echt meer dan prima.

Ik snap ook de nieuwe ophef over het booten in Metro niet helemaal. Je wilt bij het opstarten toch meteen applicaties gaan gebruiken? Of blijft iedereen de hele dag op zijn bureaublad hangen? Of je nu icoontjes en applicaties ziet in Metro of op het bureaublad met taakbalk maakt dat imo weinig uit.

[ Voor 4% gewijzigd door Martinspire op 07-08-2012 14:27 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Pagina: 1 ... 20 ... 24 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees voor meer informative over standaard issues en vragen ook de Topicstart. Hier vind je ook de links naar de officiele Microsoft ISO's van de Release Preview en de product key.

Het is NIET nodig om te melden dat er weer een nieuwe RTM build te downloaden is....ook downloadlinks/locaties zijn NIET nodig! Daarnaast is het natuurlijk ook niet nodig om uit te leggen hoe je de (illegaal verkregen) RTM kunt activeren! Twijfel? Vraag het eerst even in een DM :-)

Updates voor de TS? Stuur TheVMaster een DM!