[Windows 8] Ervaringen & discussies - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 19 ... 24 Laatste
Acties:
  • 118.284 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 13:24

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Ik gebruik Nero 7 nog onder Win7 :X

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:22
TheVMaster schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 14:13:
[...] Maar eh..jullie weten dat MSE niet te installeren is op Windows 8 :+
Standaard heeft Windows 8 al Antivirus en antispam aan boord he....overigens heb ik ook erg weinig software die niet werkt...
De nieuwe Windows Defender is MSE+de oude defender. Overigens kan je met wat registertweaks een scan files en scan directory optie maken. Ik weet niet meer precies hoe ik het heb gedaan, maar het is mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nero11, daar noem je ook iets op. ;)
Daar ben ik vanaf gestapt na v6.18 of zo.
Imgburn doet alles wat ik wil, en standaard in Windows kan ook al heel veel kwa branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Caelorum schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 14:17:
[...]

De nieuwe Windows Defender is MSE+de oude defender. Overigens kan je met wat registertweaks een scan files en scan directory optie maken. Ik weet niet meer precies hoe ik het heb gedaan, maar het is mogelijk.
Ja....beetje brakke zin....probeer mse ook niet te installeren..bedoelde idd dat MSE + Defender in Windows zit onder de naam 'Defender' ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheVMaster schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 14:14:
[...]

Hmm....Nero gebruik ik aantal jaren niet meer ;+ wanneer brand ik nog een dvd, maar eh..voor de time being kun je ook CDBurner XP gebruiken (die is gratis en), die werkt wel onder Windows 8 :+
Ja, dat kan dus niet. Ik heb Nero nodig voor het branden van gerenderde films die ik in Pinnacle maak, deze brand ik met Nero Vision zodat het afgespeeld kan worden in een DVD-speler en een menu heeft.

Of jullie weten toevallig alternatieven hiervoor? :>

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2012 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:06
Wow toch steeds aangenamer verrast door Windows 8, vindt het heerlijk verfrissend en snel werken. Ook ideaal dat het zelf .net downloadde toen hij merkte dat een app erom vroeg maar het nog niet geïnstalleerd had, erg netjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 14:43:
[...]

Ja, dat kan dus niet. Ik heb Nero nodig voor het branden van gerenderde films die ik in Pinnacle maak, deze brand ik met Nero Vision zodat het afgespeeld kan worden in een DVD-speler en een menu heeft.

Is er geen andere opslag mogelijkheid in Pinnacle?
Iso bijvoorbeeld, of maak je het menu met nero vision?

De laatste versie van Moviemaker al eens getest? geen idee trouwens of die met je Pinnacle bestanden overweg kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TheVMaster schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 13:13:
[...]

Ik mag wel aannemen dat ze ook bij Kaspersky gewoon met de CP en RP gewerkt hebben en dat ze hun producten al zo goed als klaar hebben.
Mijn ervaring is dat die niet al te snel zijn, maar nog altijd sneller dan een aantal andere pakketten (zo was mijn vorige scanner van Eset erg laag met Win7 support).

Maar wat ik bedoel is dat de RTM volgens mij ook nog niet bij die bedrijven aan is gekomen, ook al is ie nu gelekt (daar ga je echt geen versie voor maken lijkt me). Het zal over een paar dagen vast wel gebeuren, maar zo'n pakket moet ook weten wat voor dingen er nu weer gewijzigd zijn met de RTM versie. Het zal niet veel zijn, maar kan genoeg zijn dat ze zeggen "we wachten even". En mogelijk geeft de software aan dat het niet compatible is, dan kan het nog wel zijn dat het werkt, maar nog geen officiële support van Kaspersky krijgt.

Anyways, laten we met dit soort dingen gewoon wachten totdat ie op een officiële manier te krijgen is ;)

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:56
Net even de RTM in VMWare geprobeerd. Ik weet nog niet goed wat ik er van moet vinden. Die groten knoppen op zon groot scherm vind ik persoonlijk zonde van de ruimte.

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 14:43:

Je bent gewoon op zoek naar DVD authoring software dus? Is dit topic weliswaar niet voor bedoeld, maar wellicht biedt die term je wat meer houvast bij het zoeken.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
EricJH schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 04:21:
[...]
Wow, een potentiële geïnfecteerde ISO met hash codes om de goedgelovige tweakers in slaap te wiegen.... mompelt iets van spiegeltjes en kraaltjes voor de tweaker inboorling....

Als half Augustus Win 8 RTM gaat kun je met een gratis Technet account de hash codes van alle relreases checken....

Ben benieuwd bij welk botnet jij straks ben ingelijfd.... :9 :o :X O-)
Je kunt hem natuurlijk in een VM koppelen zonder netwerk, dan is de kans klein dat je een botnet helpt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tot hij officieel uitkomt wil ik er nu al gebruik van maken maar denken jullie dat het erg is als je inlogt met je eigen hotmail account? Dat Microsoft ineens alles afsluit of zo? :P

Het internet lijkt trager dan in dat het was in de RP, iemand hetzelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:08

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Ik zou niet met je hotmail gaan inloggen. Gebruik dan een dump accountje ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0nkeymen
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:23

M0nkeymen

Monkeystyle!

Vraagje...

Als ik wil upgraden van Vista SP2 naar Windows 8 dan staat er hier: windowsteamblog.com
It will also inform you of any application or device compatibility issues. It will ask you what you want to keep from your current Windows installation. You will be able to upgrade from any consumer edition of Windows 7 to Windows 8 Pro and bring everything along which includes your Windows settings, personal files, and apps. If you are upgrading from Windows Vista, you will be able to bring along your Windows settings and personal files, and if you are upgrading from Windows XP you will only be able to bring along your personal files. Of course, if you want to start fresh, you can choose to bring nothing along. Or if you prefer to format your hard drive as part of your upgrade experience, you can do so as long as you boot from media and then format your hard drive from within the setup experience for installing Windows 8, not prior to it.
dus geen applicaties voor Vista? of zijn er ook apps voor windows 7? Dan ik kan ik net zo goed een hele schone installatie doen, maar dan download ik een bootable USB of .ISO, is dit dan een hele versie van windows 8 of alleen een upgrade van Windows Vista?

stukkie voor in de topicstart?

Upgrade naar Windows 8 - plaatjes achtig iets... misschien...
Vanaf Windows XP, Windows Vista, of Windows 7 kan er geüpgraded worden naar Windows 8. De upgrade is verkrijgbaar voor $39.99 in 131 markets. In onderstaande tabel staat wat er bij een upgrade eventueel mee kan worden genomen. Een geheel schone installatie is ook mogelijk.
Windows versie
Persoonlijke
bestanden
Windows
instellingen
Apps
Windows 7
Ja
Ja
Ja
Windows Vista
Ja
Ja
Nee
Windows XP
Ja
Nee
Nee

psn: M0nkeymen81 | Inglourious Guardians

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
  • Laatst online: 08:00
Tortelli schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 20:56:
Ik zou niet met je hotmail gaan inloggen. Gebruik dan een dump accountje ofzo.
Dat zal allemaal wel meevallen, heb hem net ook geinstalleerd op me laptop en gewoon met me nieuwe Microsoft account aangemeld. Moet toch kijken hoe alles in elkaar verweven zit.

Nu ga ik wachten tot de 15de en dan gooi ik alles over op Win8 :)

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rookie no. 1
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 15:13
Win8 CP draait heerlijk, maar ik moet echt terug naar Win7, want ik heb onverklaarbare vertraging met gamen (ETQW) en dat maakt me zwaar ongelukkig.

Ik denk zelf dat het ligt aan de AMD Radeon driver voor Win8, dus dat zal vast wel gefixt worden binnenkort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrk87
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:40
Hmm, ik krijg de eerste watermarks in mijn scherm met activate windows now :( iets wat dus niet gaat lukken op deze enterprise n versie met kms licentie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Pedr0 schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 22:45:
[...]

Dat zal allemaal wel meevallen, heb hem net ook geinstalleerd op me laptop en gewoon met me nieuwe Microsoft account aangemeld. Moet toch kijken hoe alles in elkaar verweven zit.

Nu ga ik wachten tot de 15de en dan gooi ik alles over op Win8 :)
Ik heb hem ook geinstalleerd en heb met nmcap (onderdeel van Network Monitor) een uur lang het netwerkverkeer in de gaten gehouden, en heb echt niks raar gezien op het gebied van het netwerkverkeer (de trace zelf was ook 0 bytes). Wel vind ik vreemd dat er in rechter zijkant Build 9200 staat, dat heb ik nooit bij eerdere RTM's gezien.

[ Voor 8% gewijzigd door Turdie op 04-08-2012 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0nkeymen

M0nkeymen

Monkeystyle!

shadowman12 schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 00:16:
[...]

Ik heb hem ook geinstalleerd en heb met nmcap (onderdeel van Network Monitor) een uur lang het netwerkverkeer in de gaten gehouden, en heb echt niks raar gezien op het gebied van het netwerkverkeer (de trace zelf was ook 0 bytes). Wel vind ik vreemd dat er in rechter zijkant Build 9200 staat, dat heb ik nooit bij eerdere RTM's gezien.
Gaat pas weg als hij echt geactiveerd is.

En betreft vertraging bij games e.d. misschien? latency

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij de developer preview moest ik aardig wat tweaks doorvoeren om alles een beetje soepel te laten werken in vergelijking met windows 7. Met name de animaties. Ik stoorde me wel enorm aan de buggende pen flicks met mijn wacom tablet. Pen flicks, kortweg flicks in W8, is een windows feature. Zie MSDN: Flicks Gestures bv. Soms werkt het wel, en soms niet.

Bij de consumer preview waren de animaties een stuk sneller gemaakt. Dat scheelt tweakwerk. Flicks nog steeds stuk.

Bij de RTM, wederom hetzelfde probleem. Gebruikt er niemand bij microsoft een pen device ofzo? Efin..

Verder, in windows 7 heb je een hele lijst customization opties. Je kan window borders smaller of breder maken, de titelbalk kleiner, tooltips een andere kleur. De meeste opties zijn in windows 8 weg. Vooral de dunnere borders vind ik een broodnodige tweak in windows 8. Is daar misschien een registery hack voor? De borders zijn 6 pixels. Dat zijn er 5 te veel :P

Edit: HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Desktop\WindowMetrics\borderwidth in windows 7. -15 = 1px, -30 = 2px, en zo verder. Nu even testen in W8.

Edit: de juiste key is PaddedBorderWidth. Ik heb er even een gif van gemaakt: Borderwidth lijkt niets te doen in W8
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/LRc26Gxr03jaW7kWPEhxcNUM/full.gif
Je kan de borders ook heel groot maken. Handig voor je x86 tablet

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2012 01:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
M0nkeymen schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 00:27:
[...]

Gaat pas weg als hij echt geactiveerd is.

En betreft vertraging bij games e.d. misschien? latency
Activeren kan ik nu toch niet in deze gelekte build?

[ Voor 16% gewijzigd door Turdie op 04-08-2012 02:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0nkeymen

M0nkeymen

Monkeystyle!

shadowman12 schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 00:46:
[...]

Activeren kan ik nu toch niet in deze gelekte build?
Dit zijn de data waarop je officieel iets kan, in welke groep je thuis hoort weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
Nope, is nog niet mogelijk.....en nee de Technet keys werken niet op deze build :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

Net ook ff RTM geïnstalleerd in Virtualbox. Werkt leuk. Nog ff 11 dagen geduld en dan met de Technet versie aan de slag.

Grappig dat ze bij RTM de Video en Muziek app niet standaard meeleveren.

[ Voor 24% gewijzigd door CAP-Team op 04-08-2012 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De uitgelekte versie is een enterprise N. De N houd in dat er geen audio/video codecs bij zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

klinkt logisch idd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochem4207
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
De uitgelekte versie werkt fantastisch :D . Ik ben nu al gewend aan dat nieuwe vierkanterige style van windows.

Ik vind alles prima werken heb net java en firefox geinstalleerd want IE 10 vind ik beetje vaag. Ik vind de 'metro' interface goed werken en allemaal best mooi.

Alleen de accu meter lijkt beetje raar te doen bij mij ! Heeft iemand anders hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenvv2
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-09 15:33
Jammer dat ik mijn huidige RP niet kan upgraden naar de gelekte RTM. Toch maar even wachten en met de MSDN versie aan de slag. Ik gebruik w8 al vanaf de developer preview en als je eenmaal een beetje gewend bent werkt het aardig goed. Wel merk ik dat ik het metroscherm eigenlijk nooit gebruik, maar dat zal ongetwijfeld wel veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

svenvv2 schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 13:39:
Jammer dat ik mijn huidige RP niet kan upgraden naar de gelekte RTM. Toch maar even wachten en met de MSDN versie aan de slag.
Ook die zal je opnieuw moeten installeren, de RP is niet te upgraden, zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenvv2
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-09 15:33
Verwijderd schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 13:54:
[...]

Ook die zal je opnieuw moeten installeren, de RP is niet te upgraden, zover ik weet.
In dat geval ben ik alsnog te lui om voor die tien dagen twee windows installaties te doen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:52
Martinspire schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 20:15:
Hmm, dat lijkt me best rete-handig eigenlijk. Maar ik heb dan wel een Synaptics mousepad op mn Dell (XPS15) zitten. Zit al effe te google, maar kan nog niet vinden of er ook drivers van zijn.
Heb je toevallig nog wat gevonden? Ik merk nl. dat ik op mijn XPS15 onder Windows 8 het touchpad niet kan uitschakelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dell quickset geïnstalleerd?

Je kan trouwens onder mouse -> device settings (met synaptics driver krijg je dat tabblad erbij) -> disable ook handmatig het touchpad uitschakelen.

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2012 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BinaryRun
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-08 23:21
Weet iemand al wat de euro prijs wordt voor de upgrade? Gaan ze gewoon de $ door de € vervangen of wordt er nog een wisselkoers op los gelaten? Beetje jammer dat ze hier zelf nog niets over hebben gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Niet online
Waarom is IE10 niet al RTW? Die zit standaard in W8 en aangezien die al RTM is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RevenNL schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 18:26:
Weet iemand al wat de euro prijs wordt voor de upgrade? Gaan ze gewoon de $ door de € vervangen of wordt er nog een wisselkoers op los gelaten? Beetje jammer dat ze hier zelf nog niets over hebben gezegd.
1 dollar = 0.96 euro incl BTW. In het beste geval wordt het $ = €

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryuukami
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-01 00:05
Voor de mensen die Metro of hoe ze het ook gaan noemen gewoon irritant vinden probeer deze eens
http://classicshell.sourceforge.net/
In de laatste versie start je gelijk door naar de desktop mode en is het metro startmenu links ook uitgeschakeld. Mijn enige probleem is dat ik dus wel een fan ben van de Aero Glass look dus voorlopig blijf ik nog wel even bij Windows 7. Hoop wel dat er iemand iets kan schrijven om dat ook terug te brengen.

Ryuukami

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Net even gekeken naar Windows-To-Go, erg vette feature. Windows gewoon draaien vanaf een USB stick op bijna iedere device

Windows To Go is an enterprise feature of Windows® 8 Release Preview that enables users to boot Windows from a USB-connected external drive. Windows To Go drives can use the same image enterprises use for their desktops and laptops and can be managed the same way. Windows To Go is not intended to replace desktops, laptops or supplant other mobility offerings. Rather, it provides support for efficient use of resources for alternative workplace scenarios.
Bron: Windows To Go: Scenario Overview

Hier vind hoe je een USB stick kunt maken, die Windows-To-Go heeft (moet wel een stick van minimaal 32GB zijn)
Windows To Go Step by Step

Acties:
  • 0 Henk 'm!
shadowman12 schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 19:55:
Net even gekeken naar Windows-To-Go, erg vette feature. Windows gewoon draaien vanaf een USB stick op bijna iedere device

Windows To Go is an enterprise feature of Windows® 8 Release Preview that enables users to boot Windows from a USB-connected external drive. Windows To Go drives can use the same image enterprises use for their desktops and laptops and can be managed the same way. Windows To Go is not intended to replace desktops, laptops or supplant other mobility offerings. Rather, it provides support for efficient use of resources for alternative workplace scenarios.
Bron: Windows To Go: Scenario Overview

Hier vind hoe je een USB stick kunt maken, die Windows-To-Go heeft (moet wel een stick van minimaal 32GB zijn)
Windows To Go Step by Step
Mja dat werkt goed, al is het nog niet officieel uit, maar dat komt met de RTM nog wel. Vandaar dat er nog geen makkelijke optie is, maar moet je nog het 1 en ander zelf doen met de usb.

Overigens werkt het ook gewoon met Esata schijfjes, dus dat kan erg handig zijn, mocht je nog een extern ding hebben waar je wat meer op wilt zetten dan 32gb oid. Grote sticks zijn voorlopig nog redelijk prijzig, maar externe schijfjes dalen al hard en kun je desnoods uit oude systemen halen en in een externe behuizing doen.

[ Voor 5% gewijzigd door Martinspire op 04-08-2012 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

Martinspire schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 20:11:
[...]

Mja dat werkt goed, al is het nog niet officieel uit, maar dat komt met de RTM nog wel. Vandaar dat er nog geen makkelijke optie is, maar moet je nog het 1 en ander zelf doen met de usb.

Overigens werkt het ook gewoon met Esata schijfjes, dus dat kan erg handig zijn, mocht je nog een extern ding hebben waar je wat meer op wilt zetten dan 32gb oid. Grote sticks zijn voorlopig nog redelijk prijzig, maar externe schijfjes dalen al hard en kun je desnoods uit oude systemen halen en in een externe behuizing doen.
Ik had Windows to Go geinstalleerd op een externe SSD en ook nog bitlocker geconfigureerd met de Release Preview. Prima dual boot mogelijkheid. Verolgens de schijf in mijn laptop vervangen door de SSD en zelfs dan doet Windows to Go het prima. Leuk concept. Ben benieuwd of ik later de SSD er weer uit kan halen en weer extern mee op kan starten. In theorie zou het moeten kunnen.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Er is trouwens een nieuwe leak, Enterprise x64 (de niet-N versie, dus met WMP en audio/video codecs):

Modbreak:de toegevoegde waarde van complete namen ontgaat me voor deze discussie, dus weg.

Deze is bevestigd origineel en authentiek te zijn.

[ Voor 58% gewijzigd door alt-92 op 05-08-2012 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat watermerk zal vast wel uit te zetten zijn maar hoe lang heb je nou werkelijk met die Enterprise editie qua Trial periode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan hem 100 maal re-armen. Tenzij er nog een ander mechaniek achter zit: heel erg lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Nou dat rearmen schijnt bij de RTM niet mogelijk te zijn, dan krijg je een foutmelding als ik het goed begrepen heb. Dus ik denk dat over 30 dagen er een hoop paniek ontstaat bij een hoop mensen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The__Virus schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 23:58:
Nou dat rearmen schijnt bij de RTM niet mogelijk te zijn, dan krijg je een foutmelding als ik het goed begrepen heb. Dus ik denk dat over 30 dagen er een hoop paniek ontstaat bij een hoop mensen ;).
Dat rearmen werkt wel maar ik zie het nut niet als die melding rechtsonder niet in beeld is ( en kan je met regedit uitzetten ). Het is niet dat er ergens een counter aftelt...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-09 16:28
Ryuukami schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 19:39:
Voor de mensen die Metro of hoe ze het ook gaan noemen gewoon irritant vinden probeer deze eens
http://classicshell.sourceforge.net/
In de laatste versie start je gelijk door naar de desktop mode en is het metro startmenu links ook uitgeschakeld. Mijn enige probleem is dat ik dus wel een fan ben van de Aero Glass look dus voorlopig blijf ik nog wel even bij Windows 7. Hoop wel dat er iemand iets kan schrijven om dat ook terug te brengen.
http://lee-soft.com/vistart/

Stukken beter dan de door jou geposte programma.

Iemand die leuke en handige register tweaks kent voor windows 8? (zoals opstarten in desktop en niet metro bv.?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryuukami
Het probleem met vistart vind ik toch dat je niks kan customizen rechtermuisknop werkt niet vind het menu inderdaad wel beter maar het feit dat je niks kan veranderen stoort mij toch te veel misschien komt dat nog

Ryuukami

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03:16
Ik heb vistart eens geinstalleerd. Ziet er netjes uit en ben benieuwd of ik het houd of toch hard core Win 8 ga gebruiken. Jammer alleen dat de gebruikte afbeeldingen een wat lagere resolutie hebben. Dat ziet toch wat minder professioneel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Mizgala28 schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 01:23:
[...]

http://lee-soft.com/vistart/

Stukken beter dan de door jou geposte programma.

Iemand die leuke en handige register tweaks kent voor windows 8? (zoals opstarten in desktop en niet metro bv.?)
En waarom zou je nou zo een programma nodig hebben? Ik snap dat werkelijk nog steeds niet. Alle functionaliteit zit ingebakken in Windows 8 en allerlei extra's.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-12-2021
Wel leuk toen win95 uit kwam had je voor NT4 de 95 look dan kreeg je ook start menu ala win95.
nu hebben ze eindelijk afstand gedaan, gaat iedereen weer opzoek naar startmenu ....
dat start menu heeft het toch 17 jaar vol gehouden vreemd eigelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:54

Mavamaarten

Omdat het kan!

hetnet schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 10:56:
Wel leuk toen win95 uit kwam had je voor NT4 de 95 look dan kreeg je ook start menu ala win95.
nu hebben ze eindelijk afstand gedaan, gaat iedereen weer opzoek naar startmenu ....
dat start menu heeft het toch 17 jaar vol gehouden vreemd eigelijk.
Waarom vreemd? Het is bewezen dat het snel en intuitief werkt op desktops, in tegenstelling tot dat nieuwe metro menu. Het Windows 7 menu wil ik echt niet kwijt, ik gebruik het altijd om alles op te starten. Windows toets, de eerste letters van het programma typen, enter, en klaar. Ik heb geen zin om door dat idiote metro menu te gaan bladeren ipv het goed werkende start menu.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben het met je eens dat het start menu handiger is, maar in "metro" kan je ook gewoon de eerste letters beginnen typen en enter doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Lord
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 07:54
Mavamaarten schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 11:02:
[...]
Windows toets, de eerste letters van het programma typen, enter, en klaar. Ik heb geen zin om door dat idiote metro menu te gaan bladeren ipv het goed werkende start menu.
In de metro interface kun je meteen typen, op de desktop Windows toets en typen. Voor mij werkt dit net zo goed als onder Windows 7. Dit is wel op een 'machine ernaast' en nog niet voor volledig productie gebruik.

Wat maakt het voor jou nu onbruikbaar? Veel applicaties, veel oude desktop applicaties, ...? Ben ik benieuwd naar.

geeft geen inhoudelijke reacties meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mavamaarten schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 11:02:
[...]

Windows toets, de eerste letters van het programma typen, enter, en klaar.
Goh, zo start ik mijn programma's ook op in Win8. 8)7

Gebruikers die in Win7 het start-menu gebruiken als "Start-menu" (Klik op start, klik op "alle programma's", scroll naar juiste map, klik daar op, klik op het juiste programma) omdat ze niet weten wat de search balk onder aan het start-menu precies doet zullen inderdaad even slikken als ze Win8 opstarten en op de desktop interface komen.

Maar iedereen die hier roept, "ik wil gewoon op de Win toets rammen, xx-enter typen zodat programma xx start" hebben of Win8 niet "echt" getest/geprobeerd of roepen maar wat ze van andere horen/lezen. (net als met Vista paar jaar terug)

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2012 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryuukami
Het probleem is vind ik dat je dan switch uit de desktop naar de full screen metro interface dan je programma kan klikken en dan weer terug switch naar de desktop waarom. Omdat Microsoft iedereen wil dwingen om aan die interface te wennen ik ben een desktop muis gebruiker ik heb geen tablet en geen touchscreen waarom wordt ik niet de keuze gegeven omdat zelf te bepalen Met classic shell is het een klikje meer Windows toets vakje zoeken aanklikken typen selecteren en ik blijf gewoon lekker in mijn desktop mode.
En dit is nog maar het begin ik ben er van overtuigd dat er nog veel meer van dit soort programma's komen en dat is het mooie van het oude systeem i.p.v het nieuwe gesloten systeem waar Microsoft de mogelijkheid krijgt van ons om alles te controleren en bepalen

@nnd
Dit komt omdat de virtual box guest additions niet goed werkt in Windows 8 bij mij werd mijn muis zelfs een soort pingpong bal gewoon verwijderen en dan werkt het weer prima

[ Voor 47% gewijzigd door Ryuukami op 05-08-2012 12:07 ]

Ryuukami

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben het idd met je eens dat het absoluut niet handig is dat je nu 2 soort van werelden hebt die half langs elkaar bewegen en toch weer niet.

Ik ben ook nog steeds niet tevreden met de metro internet explorer. Hopelijk komt er een metro-firefox of metro-chrome die het wat beter aanpakt. (edit: van chrome is die er wel al geloof ik, maar heb hem zelf nog niet kunnen checken.)

Ik kan zelf overigens niet meer experimenteren met windows8, sinds ik de virtual box guest additions geinstalleerd heb is het zo traag dat het eigenlijk niet meer bruikbaar is. Beetje alsof er iets hangt ofzo, maar ik kan niks vinden... Voor de installatie van die guest additions draaide het als een zonnetje.
(edit2: beetje gerommeld met virtualbox settings, nu draait het weer als vanouds)

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2012 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
Ryuukami schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 11:21:
Het probleem is vind ik dat je dan switch uit de desktop naar de full screen metro interface dan je programma kan klikken en dan weer terug switch naar de desktop waarom.
Nee hoor, je kut je programma nog steeds gewoon opstarten door <WinKey>, <Eerste letters van het programma>, <Enter>. Daar zijn geen kliks voor nodig, en is niet anders of slechter dan onder Windows 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

Verwijderd schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 11:13:
[...]

Goh, zo start ik mijn programma's ook op in Win8. 8)7

Maar iedereen die hier roept, "ik wil gewoon op de Win toets rammen, xx-enter typen zodat programma xx start" hebben of Win8 niet "echt" getest/geprobeerd of roepen maar wat ze van andere horen/lezen. (net als met Vista paar jaar terug)
Het punt is niet dat het niet kan, maar dat het irritant is dat je dan weer opeens een metro fullscreen ding in je gezicht geduwd krijgt, en daarna toch weer terug in je desktop gegooid wordt. Een klein menu is toch veel beter in dat geval, dan zo'n huge fullscreen animatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Mavamaarten schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 12:24:
[...]

Het punt is niet dat het niet kan, maar dat het irritant is dat je dan weer opeens een metro fullscreen ding in je gezicht geduwd krijgt, en daarna toch weer terug in je desktop gegooid wordt. Een klein menu is toch veel beter in dat geval, dan zo'n huge fullscreen animatie?
Ik zie het scherm echt bijna niet.Ik zie in mijn ooghoeken iets verspringen, dat zag ik met Windows 7 en daarvoor ook, en het programma start op... Het maakt mij niets uit of ik even in mijn ooghoeken een beeldvullend scherm zie of een half schermvullend scherm zie. Dat is in mijn ogen beiden net zo irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forcepoint
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:56
Ik heb steeds dat als ik een tile voor het starten van Chrome in desktop (dus niet starten van Chrome in metro) plaats, dat deze weer verdwijnt als ik er eenmaal op klik (waarna Chrome wel goed start in desktop). Hebben meer mensen dit probleem?

Zelfde idee als dat je een shortcut op je desktop plaatst, maar dan wil ik nu een tile die een shortcut is naar Chrome op de desktop. Beetje vaag, maar ik vind dat full screen Chrome in Metro maar niks.

[ Voor 29% gewijzigd door Forcepoint op 05-08-2012 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shappie
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Mavamaarten schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 12:24:
[...]

Waarom is een klein menu beter dan een fullscreen scherm? Niemand gebruikt de nutteloze ruimte op zijn desktop wanneer hij in het startmenu bezig is, je kunt immers niet op je desktop werken terwijl je in het startmenu bezig bent. De overige ruimte kun je dus beter gebruiken om de zoekresultaten overzichtelijk weer te geven.

Ik begrijp ook niet goed waarom het zo'n probleem is dat je soms wisselt tussen de oude desktop en metro. Zolang je hetzelfde doel (zoeken, starten van apps enz.) kunt bereiken met Metro maakt dat toch niets uit? Ik ga me in ieder geval niet aan Metro ergeren omdat je het 'in je gezicht geduwd krijgt' of dat je erna weer 'in je desktop gegooid wordt'. Waar ik het overigens ook niet mee eens ben, de animaties van en naar metro zijn volgens mij gewoon snel en vloeiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

shappie schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 12:35:
[...]

Waarom is een klein menu beter dan een fullscreen scherm? Niemand gebruikt de nutteloze ruimte op zijn desktop wanneer hij in het startmenu bezig is, je kunt immers niet op je desktop werken terwijl je in het startmenu bezig bent. De overige ruimte kun je dus beter gebruiken om de zoekresultaten overzichtelijk weer te geven.

Ik begrijp ook niet goed waarom het zo'n probleem is dat je soms wisselt tussen de oude desktop en metro. Zolang je hetzelfde doel (zoeken, starten van apps enz.) kunt bereiken met Metro maakt dat toch niets uit? Ik ga me in ieder geval niet aan Metro ergeren omdat je het 'in je gezicht geduwd krijgt' of dat je erna weer 'in je desktop gegooid wordt'. Waar ik het overigens ook niet mee eens ben, de animaties van en naar metro zijn volgens mij gewoon snel en vloeiend.
Ik snap best dat het jou niet ergert, maar mij wel. Open voor de grap eens in windows 7 je startmenu. Klik open, klik toe. Tegelijkertijd ben ik gewoon op tweakers. Nu in windows 8 krijg je (een weliswaar korte) animatie naar een fullscreen ding, en ga je weer terug ook. Het zijn korte animaties maar ik heb ze gewoon niet nodig, ik vind het onnodige vertraging. Is het zo moeilijk te begrijpen dat verschillende mensen verschillende meningen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die animaties zijn irritant inderdaad. Maar die kan je dan ook uitzetten: system properties (windows + break, of Control Panel -> System and Security -> System, advanced system settings). Tabblad advanced, en dan settings (de bovenste)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/EnrjUQ8vGQj0hBuWNNvjNVuz/full.png

Ik heb het gros uit staan. Al die animaties vertragen alleen maar, en zelfs in een VM is het snel genoeg om alles relatief instant op het scherm te tonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar deze versies blijven dus voor altijd werken in deze niet geactiveerde staat.Gebruik hem nu al als hoofdbesturingssysteem en het werkt heerlijk. Alleen spotnet gaat van 1,6mb in de Release Preview naar 300 kb downloadsnelheid in de Enterprise editie, toch raar. Hebben meer mensen dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 12:53:
Die animaties zijn irritant inderdaad. Maar die kan je dan ook uitzetten: system properties (windows + break, of Control Panel -> System and Security -> System, advanced system settings). Tabblad advanced, en dan settings (de bovenste)
Ghehehe :P
Dat zet ik sinds XP al by default uit, het is zelfs zo erg dat ik daar tegenwoordig (sinds Vista) een GroupPolicy Preference voor heb gemaakt :+
Snappy windows ftw.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023
Verwijderd schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 12:59:
Maar deze versies blijven dus voor altijd werken in deze niet geactiveerde staat.Gebruik hem nu al als hoofdbesturingssysteem en het werkt heerlijk. Alleen spotnet gaat van 1,6mb in de Release Preview naar 300 kb downloadsnelheid in de Enterprise editie, toch raar. Hebben meer mensen dit?
Hoe zit dan met Windows Updates?
Wordt die versie dan niet gewoon uitgesloten?

Met Win7 had je nog Dazloader waardoor Windows Updates e.d altijd werken.
(dat systeem werkt nu anders in Win8)

-edit-

Win8 Pro x86/x64 schijnen nu ook gelekt te zijn. :)

[ Voor 5% gewijzigd door MelvinB op 05-08-2012 15:05 ]

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Verwijderd schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 11:13:
[...]

Gebruikers die in Win7 het start-menu gebruiken als "Start-menu" (Klik op start, klik op "alle programma's", scroll naar juiste map, klik daar op, klik op het juiste programma) omdat ze niet weten wat de search balk onder aan het start-menu precies doet zullen inderdaad even slikken als ze Win8 opstarten en op de desktop interface komen.

Dan mag ik wel hopen dat de zoekfunctionaliteit in Windows 8 sterk is verbeterd. Als ik op mijn Windows 7-laptop op Start druk en begin te typen ("cmd" als voorbeeld) duurt het 3 seconden voor ik een resultaat heb. In minder tijd heb ik de Command Prompt gevonden in de vele mapjes die het start menu telt.

Situatie: laptop is domainjoined, roaming profile, My Documents staat eveneens remote, wifi

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strunkie
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-10-2024

Strunkie

> Post is rechts!

Alex) schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 15:10:
[...]

Dan mag ik wel hopen dat de zoekfunctionaliteit in Windows 8 sterk is verbeterd. Als ik op mijn Windows 7-laptop op Start druk en begin te typen ("cmd" als voorbeeld) duurt het 3 seconden voor ik een resultaat heb. In minder tijd heb ik de Command Prompt gevonden in de vele mapjes die het start menu telt.

Situatie: laptop is domainjoined, roaming profile, My Documents staat eveneens remote, wifi
Bij mij komt CMD, evenals al het andere software, binnen 500 miliseconde naar voren, knap als je zo snel kan navigeren door alle foldertjes heen! Misschien omdat ik een SSD hebt maar volgens mij maakt dat niet echt het verschil!

edit: had je laatste zin niet gelezen mijn excuses!

[ Voor 5% gewijzigd door Strunkie op 05-08-2012 15:16 ]

^ Post is hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

[...]

Er is maar 1 applicatie die CMD heet. Als je die veel gebruikt dan hoef je niet te wachten en kan je gewoon blind Windows toets, C + M + D intypen en dan direct ENTER. Je hoeft nergens op te wachten en ik kan je verzekeren dat ik sneller bovenstaande doe dan jij in het startmenu de snelkoppeling naar CMD kan vinden.

Het is een ander verhaal als er meerdere applicaties met dezelfde naam zijn. Maar hoe vaak komt dat nou voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
c70070540 schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 15:17:
[...]

Er is maar 1 applicatie die CMD heet. Als je die veel gebruikt dan hoef je niet te wachten en kan je gewoon blind Windows toets, C + M + D intypen en dan direct ENTER.
Leuk in theorie. In praktijk werkt dat dus gewoon niet. Zojuist geprobeerd, en ik zit meerdere seconden te wachten tot de command prompt opent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Alex) schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 15:41:
[...]

Leuk in theorie. In praktijk werkt dat dus gewoon niet. Zojuist geprobeerd, en ik zit meerdere seconden te wachten tot de command prompt opent.
Bij mij gaat het echter als een dolle. Ik weet natuurlijk niet waarom het bij jouw lang duurt, maar het is op een Core i3 laptop met SSD echt zonder vertraging direct zichtbaar. Geen vertraging, niets.

Maar zoals jij het beschrijft lijkt het alsof het even duurt voordat CMD opstart nadat je de ENTER hebt ingedrukt. Klopt dat?

[ Voor 12% gewijzigd door Gé Brander op 05-08-2012 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Ik heb hier een Core i7 met een 7200 RPM-HDD.

En nee, het duurt echt even tot hij cmd gevonden heeft. Al die tijd blijft het Start-menu open staan, dan flitst er even cmd voorbij, en dan opent hij direct. Het is dus echt het zoeken dat even duurt.

[ Voor 70% gewijzigd door Alex) op 05-08-2012 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die zoekfundtie in windows 8 werkt gewoon retesnel hoor, ook op een normale HDD. Vind dit juist lekkerder werken zelfs dan hoe het in Windows 7 zat.
MelvinB schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 15:00:
[...]

Hoe zit dan met Windows Updates?
Wordt die versie dan niet gewoon uitgesloten?

Met Win7 had je nog Dazloader waardoor Windows Updates e.d altijd werken.
(dat systeem werkt nu anders in Win8)

-edit-

Win8 Pro x86/x64 schijnen nu ook gelekt te zijn. :)
Dat is altijd de vraag nog maar hetlijkt erop dat er geen bepaalde trial periode zit. DAZ komt vanzelf wel ;)

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2012 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 14:53

AzzKickah

06-CENSORED

Ook hier totaal geen vertraging. Pentium 4-tje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alex) schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 15:54:
Volgens mij is de groote van het doorzoekbare gedeelte ook van belang. Ik krijg toch wel binnen een halve seconde een hele lijst vol met resultaten op queries als 'qt' en andere random woorden. En volgens mij is jouw i7 een factor 4 sneller dan mijn C2D...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

^^^^ dat dus, profile redirection is een performance hit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
Verwijderd schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 15:54:
Die zoekfundtie in windows 8 werkt gewoon retesnel hoor, ook op een normale HDD. Vind dit juist lekkerder werken zelfs dan hoe het in Windows 7 zat.

[...]

Dat is altijd de vraag nog maar hetlijkt erop dat er geen bepaalde trial periode zit. DAZ komt vanzelf wel ;)
Daz heeft op MDL-forums gezegd dat hij geen interesse heeft in Win8, maar wel geintresseerd in de activatie-methode is. Maar hij weet niet of hij ooit een activatie-hack voor Win8 uitbrengt.
*snip*

[ Voor 11% gewijzigd door alt-92 op 05-08-2012 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je een programma vaak gebruikt zou je eigenlijk ook helemaal niet in Metro moeten zijn, maar via een pin in de taakbalk of desktopshortcut.
Anders zou ik je aanraden om hem vooraan je startmenu te zetten, zodat je hem snel kunt doen, maar ik snap nog steeds het probleem niet. Zoeken gaat zoiezo sneller in Win8 heb ik gemerkt, maar ik had mijn favo programma's die ik vaak open toch altijd wel gepinned aan mn taakbalk en/of in de eerste programmalijst in je startmenu (waar ie standaard je laatste programma's neerzet tenzij je aanzet dat je daar gewoon programma's kunt pinnen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mils
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-09 19:24
De Windows 8 pro x86 & x64 zijn nu ook geleaked, incl. de trialkey's. Ze zijn al te vinden op TPB

[ Voor 39% gewijzigd door Mils op 05-08-2012 17:19 ]

WP: Ecodan PUHZ-SW50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
Ja, heb de 32-bit draaien op mijn tablet.
Alleen kan je niet customisen omdat je niet kan activeren.

Wil wel uiteindelijk een licentie kopen voor deze tablet, want het draait geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 19:28
EgMaf schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 12:14:
[...]

Nee hoor, je kut je programma nog steeds gewoon opstarten door <WinKey>, <Eerste letters van het programma>, <Enter>. Daar zijn geen kliks voor nodig, en is niet anders of slechter dan onder Windows 7
Dat is niet helemaal waar. Als ik de device manager wil openen kan ik in Win 7 gewoon "device m" typen en staat deze bovenaan. Als ik hetzelfde intyp in windows 8 krijg ik 'No apps match your search" en moet ik eerst nog wisselen van Apps naar Settings en zelfs dan staat ie nog niet als eerste geselecteerd, ookal omdat deze in het settings menu standaard met een lijstje taken afkomt.

Je kan dus wel zeggen dat voor het starten van applicaties niets is veranderd, maar als je "find as you type" wenst toe te passen op iets anders dan apps heb je standaard al wel een kleine ergernis erbij.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:39

RayNbow

Kirika <3

Win+X, M? :+

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Niet online
Ga ook weer even bezig met Windows 8, op een aparte partitie wilde even hoe groot deze moest zijn en googlede op de systeemeisen. Kom ik tegen dat er wellicht een 128 bit versie van Windows 8 zou komen. Verder Googlen bracht me natuurlijk bij tweakers. nieuws: 'Windows 8 krijgt 128bit-kernel'

Enig idee waarom MS dit heeft losgelaten en zelfs weer 32bit versies gaat uitbrengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 14:53

AzzKickah

06-CENSORED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Altijd_Lastig schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 17:30:
Ga ook weer even bezig met Windows 8, op een aparte partitie wilde even hoe groot deze moest zijn en googlede op de systeemeisen. Kom ik tegen dat er wellicht een 128 bit versie van Windows 8 zou komen. Verder Googlen bracht me natuurlijk bij tweakers. nieuws: 'Windows 8 krijgt 128bit-kernel'

Enig idee waarom MS dit heeft losgelaten en zelfs weer 32bit versies gaat uitbrengen?
MS heeft dit niet losgelaten. Sterker nog, het is totale onzin. Klik eens op de eerste link in dat oude tweakers artikel en lees de update :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Mils schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 16:55:
De Windows 8 pro x86 & x64 zijn nu ook geleaked, incl. de trialkey's. Ze zijn al te vinden op TPB
maar kunnen ook niet geactiveerd worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Laatst online: 12-09 19:28
you are missing the point. Ik haal gewoon even de bewering onderuit als zou de zoekfunctionaliteit niet veel veranderd zijn. Daar waar vroeger alle resultaten werden weergegeven, onderverdeeld in groepen maar alle groepen open en zichtbaar, zie je nu enkel de eerste groep (apps) en moet je de andere groepen met de hand opendoen, zelfs al is de eerste leeg. Hier had MS imho ook een oplossing voor mogen vinden, want je zoekt niet altijd een app.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryuukami
Iedereen werkt op zijn of haar manier daar kun je nog wel jaren over gaan discuseren mijn probleem met metro is dat het een gesloten systeem is en Microsoft heeft nu eenmaal een monopoly positie. Ik vind dat de leverancier van een besturingssysteem niet ook nog eens de macht hoort te krijgen over alle applicaties die daar op draaien. En die positie ook nog eens gebruiken om je die richting in te sturen waarom word mij de keuze ontnomen. Ik kan Windows kopen zonder media player als ik dat wil ik krijg een keuze menu voor mijn browser. Waarom geen keuze metro ja\nee startknop ja\nee Aero ja\nee waarom mensen aan iets laten wenen en ze het dan weer afnemen vooruitgang prima maar laat mensen de keuze zelf maken
Edit
80% van alle nieuw systemen wordt straks gewoon geleverd met Windows 8 en Secure boot dus zeg nu niet dat we de keuze hebben over een half jaar kan je waarschijnlijk nergens Windows 7 meer kopen 40 euro voor een upgrade en geen retail versie meer maar gewoon 80 euro voor de nu legale oem versie laat wel zien hoe hard Microsoft Windows 8 gaat pushen alleen maar om ons in een gesloten en door hun gecontroleerde interface te krijgen. Een nieuwe interface prima maar laat mensen de keuze en geef niet Microsoft daar ook nog eens de totale controle over. Met Apple is het al waardeloos maar die leveren zelf de hardware en hebben nog niet zoon dominante positie als Microsoft

[ Voor 30% gewijzigd door Ryuukami op 05-08-2012 18:31 ]

Ryuukami

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strunkie
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-10-2024

Strunkie

> Post is rechts!

Blokker_1999 schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 17:41:
[...]

you are missing the point. Ik haal gewoon even de bewering onderuit als zou de zoekfunctionaliteit niet veel veranderd zijn. Daar waar vroeger alle resultaten werden weergegeven, onderverdeeld in groepen maar alle groepen open en zichtbaar, zie je nu enkel de eerste groep (apps) en moet je de andere groepen met de hand opendoen, zelfs al is de eerste leeg. Hier had MS imho ook een oplossing voor mogen vinden, want je zoekt niet altijd een app.
Ik ga lachen als we straks een huil topic hebben waarin mensen melden dat hun gehele live-account is geband!
Ryuukami schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 17:49:
Iedereen werkt op zijn of haar manier daar kun je nog wel jaren over gaan discuseren mijn probleem met metro is dat het een gesloten systeem is en Microsoft heeft nu eenmaal een monopoly positie. Ik vind dat de leverancier van een besturingssysteem niet ook nog eens de macht hoort te krijgen over alle applicaties die daar op draaien. En die positie ook nog eens gebruiken om je die richting in te sturen waarom word mij de keuze ontnomen. Ik kan Windows kopen zonder media player als ik dat wil ik krijg een keuze menu voor mijn browser. Waarom geen keuze metro ja\nee startknop ja\nee Aero ja\nee waarom mensen aan iets laten wenen en ze het dan weer afnemen vooruitgaan prima maar laat mensen de keuze zelf maken
Microsoft mag ook besluiten om heel windows kaal te slopen en dat je alleen nog Office mag gebruiken. Windows is niet het enigste besturingssysteem, dat de meerderheid het nou zo gebruikersvriendelijk vond.

[ Voor 43% gewijzigd door Strunkie op 05-08-2012 17:51 ]

^ Post is hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kazu
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-08 19:47
Ook ik kon niet nog 10 dagen wachten tot de MSDNAA release van de RTM, dus vandaag toch maar even een extra partitie aangemaakt en daar W8 op gegooid :+ De laatste keer dat ik W8 echt geprobeerd heb was toentertijd met de DP, dus het is goed om te zien dat er wat nuttige veranderingen zijn gemaakt.

Eén ding wat me wel nog steeds stoort, is dat de zoekfunctie niet kijkt naar de app waar je focus in hebt. Zodra je in een app zit, laten we zeggen Bing Maps, en je drukt op Windows + F, dan ga je naar de zoekfunctie die daarna op alles behalve de Maps app zijn focus heeft. Hoe kan zoiets simpels als dit niet geïmplementeerd zijn?

Maar nu iets wat ik hier niet terug lees, en mij wel is opgevallen: de Windows store is niet zo compleet als hij zou moeten zijn in deze RTM (lek). Zo mis ik apps zoals Cookbook en Cut the rope. Missen deze apps een bepaalde flag zodat ze in deze RTM store worden meegenomen oid?

PS5 PSN: UnrealKazu

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Alex) schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 15:54:

En nee, het duurt echt even tot hij cmd gevonden heeft. Al die tijd blijft het Start-menu open staan, dan flitst er even cmd voorbij, en dan opent hij direct. Het is dus echt het zoeken dat even duurt.
Eh..ik heb een Core2Duo met een trage disk en ook bij mij is het Windows-toets+C+M+D+ENTER en direct heb ik cmd geopend...binnen de 1 sec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:22
Blokker_1999 schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 17:41:
[...]. Daar waar vroeger alle resultaten werden weergegeven, onderverdeeld in groepen maar alle groepen open en zichtbaar, zie je nu enkel de eerste groep (apps) en moet je de andere groepen met de hand opendoen, zelfs al is de eerste leeg. Hier had MS imho ook een oplossing voor mogen vinden, want je zoekt niet altijd een app.
ff uit mijn hoofd want ik heb nu geen windows 8 om het te testen maar,
Winkey -> <naam> = zoeken in apps
Winkey + w -> <naam> = zoeken in settings
winkey + f -> <naam> = zoeken in files
en zo is er nog 1 ergens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]
maar kunnen ook niet geactiveerd worden..
Om te activeren denk ik dat je moet wachten tot 14/15 augustus, dan komt Windows 8 uit op TechNet en MSDN etc. Dan zal de activeringsservice ook wel beschikbaar zijn.

[ Voor 60% gewijzigd door Loller1 op 05-08-2012 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
n
Caelorum schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 20:27:
[...]

ff uit mijn hoofd want ik heb nu geen windows 8 om het te testen maar,
Winkey -> <naam> = zoeken in apps
Winkey + w -> <naam> = zoeken in settings
winkey + f -> <naam> = zoeken in files
en zo is er nog 1 ergens...
Winkey + Q -> <naam> is ook zoeken in apps :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Niet online
Strunkie schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 17:50:
[...]

Ik ga lachen als we straks een huil topic hebben waarin mensen melden dat hun gehele live-account is geband!
Dat zal wel meevallen, je gebruikt de rtm versie als trial. En dat 2 weken eerder dan MS eigenlijk wil. Om die 2 weken zullen ze niet moeilijk doen. Het wordt wat anders als je gaat proberen de activatie te omzeilen.

Daarbij, hadden ze de rtm maar niet moeten laten lekken :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Ik heb Windows 8 (Pro) voorlopig op mijn laptop gezet omdat ik daar toch verder weinig echt op werk. Op zich denk ik dat ik wel kan wennen aan het start scherm ipv start menu, alleen valt me toch wel op dat gestures en swipes toch wel echt nodig zijn om Windows 8 goed te kunnen gebruiken. Echter, m'n touchpad drivers werken niet lekker in Windows 8. Met de voorgeinstalleerde drivers kan ik wel scrollen maar swipen of pinchen werkt niet en dan is het sluiten van een metro app bijvoorbeeld wel heel omslachtig.

Mijn touchpad is een Elan op een al wat oudere Asus UL30A, deze ondersteund wel gewoon multitouch (tot 3 vingers) dus dat zou gewoon moeten werken maar ook de drivers van Asus doen het niet goed (slechter dan de generic Windows 8 drivers). Als ik de drivers van de Samsung series 9 of 7 pak (die ook Elan touchpads hebben) wordt de touchpad wel door het installatieprogramma herkend maar de driver zelf crasht iedere keer zodra ik het instellingen menu open.

Heeft iemand soortgelijke problemen?

[ Voor 3% gewijzigd door Jazzle op 05-08-2012 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
Voor de mensen die hem nog niet hadden, heb hem even geshared :+

100-Windows-8-Keyboard-Shortcuts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
*knip* Nergens voor nodig

[ Voor 90% gewijzigd door TheVMaster op 05-08-2012 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedB
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08:29
Zodra ik thuis ben zal ik de gelekte RTM ook eens even proberen (5 dagen ongeveer). De laatste versie die ik geprobeerd heb was de Developer Preview, dus ik ben benieuwd wat er allemaal veranderd is. Ik ga die gewoon een maand gebruiken en daarna zie ik wel of ik de upgrade koop of dat ik weer downgrade naar Windows 7. Ik verwacht overigens dat ik gewoon ga upgraden.

Heb over die upgrade nog een vraag: wordt gecontroleerd of je Windows 7 legitiem is? De mijne is dat in ieder geval niet. Vista en XP heb ik wel legaal (keys voor tig activaties van mijn oude MSDN-abo) dus zou fijn zijn als ik alvast wist of ik mag downgraden naar Vista om vervolgens weer te upgraden. Heb geen zin in een illegale Windows 8 namelijk, al helemaal niet voor 40 dollar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scartissue
  • Niet online
Ik heb zojuist de RTM versie van Windows 8 op mijn laptop geïnstalleerd. En ik loop tegen een vreemd probleem aan. Zodra Windows is opgestart kan ik alleen beeld krijgen als ik een extern scherm aansluit.
In de veilige modus heb ik wel gewoon beeld op mijn laptopscherm. Met de consumer preview die ik 2 maanden terug geprobeerd heb deed dit probleem zich niet voor, in Windows 7 ook niet...Heeft iemand anders hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Trouwens ik denk dat de adoptie van Windows 8 nog wel een probleem kan gaan worden binnen grote bedrijven (meer dan 30.000 gebruikers) , als ik zie dat sommige bedrijven nog niet eens over kunnen naar Windows 7, omdat ze Apps hebben die best belangrijk zijn en dus genoodzaakt zijn op Windows XP te blijven.Deze week zat ik bij een bedrijf met ongeveer 60.000 gebruikers in Europa en die hebben hun VDI migratie moeten aanpassen en Windows XP naast de Windows 7 images moeten zetten, omdat heel veel apps niet over konden naar Windows 7. En Metro is een wezenlijke verandering voor gebruikers, of dat iedereen dat accepteert vraag ik me af, omdat veel gebruikers inmiddels een bepaald "trucje" kunnen een meer niet.

scartissue schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 23:41:
Ik heb zojuist de RTM versie van Windows 8 op mijn laptop geïnstalleerd. En ik loop tegen een vreemd probleem aan. Zodra Windows is opgestart kan ik alleen beeld krijgen als ik een extern scherm aansluit.
In de veilige modus heb ik wel gewoon beeld op mijn laptopscherm. Met de consumer preview die ik 2 maanden terug geprobeerd heb deed dit probleem zich niet voor, in Windows 7 ook niet...Heeft iemand anders hier ook last van?
Geen probleem hier, maar ik draai ze voorlopig nog even in Hyper-V op mijn laptop.

[ Voor 81% gewijzigd door Turdie op 06-08-2012 00:00 ]

Pagina: 1 ... 19 ... 24 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees voor meer informative over standaard issues en vragen ook de Topicstart. Hier vind je ook de links naar de officiele Microsoft ISO's van de Release Preview en de product key.

Het is NIET nodig om te melden dat er weer een nieuwe RTM build te downloaden is....ook downloadlinks/locaties zijn NIET nodig! Daarnaast is het natuurlijk ook niet nodig om uit te leggen hoe je de (illegaal verkregen) RTM kunt activeren! Twijfel? Vraag het eerst even in een DM :-)

Updates voor de TS? Stuur TheVMaster een DM!