Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
Die framework versie kende ik nog nietmysterieworld schreef op maandag 30 juli 2012 @ 16:51:
P.S. het kan zijn dat er een NET 2.5 bestand geladen is in een aparte map
Treesize gaat op z'n plaat (zeker oudere versies) door symlinks, zelfs op Win7 of Vista al.
Cisco AnyConnect klinkt als een VPN client, altijd tricky bij OS upgrades.
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Ik heb het tot nu toe twee keer geprobeerd, maar iedere keer leverde dat aan het einde van het verhaal een unbootable systeem op.
Na een flinke tijd denken krijg ik de melding: "windows could not complete the installation. to install windows on this computer restart". En dan steeds weer hetzelfde...
Thanks, zal van de week eens een schone installatie doen i.p.v. de upgrade. Zal ook eens kijken of run as administrator werkt bij deze programma's.mysterieworld schreef op maandag 30 juli 2012 @ 16:51:
Voor de freezes heeft microsoft een work around update voor.
Als dat het probleem niet oplost, zijn er nog een paar andere mysterieuze oplossingen waar microsoft zelf nog niet 100% uit is, maar schijnt wel te helpen.
Het crashen van programma's en niet goed werkende is blijkbaar ook soms de oorzaak van verkeerde toegewezen bestands rechte aan mappen en bestanden door Windows 8 zelf in de volledige profiel mappen.
Vooral als je een upgrade had gedaan van windows 7 naar windows 8, zul je daar last van hebben.
Verder heeft windows 8 een aantal register rechten wijziging waardoor sommigen programma's niet kunnen schrijven naar de register.
Het help ook eens als je de administratie account aan zet, en daarop te gaat werken. (deze staat standaard disabled)
[...]
Klopt, is de enige reden dat hier nog een Windows 7 machine draait. Wat ik nog steeds raar vind is dat er niet gewoon een Treesize achtige functionaliteit ingebouwd zit in Windows. Zo moeilijk is dat toch niet, of zitten hier patenten op oid?alt-92 schreef op maandag 30 juli 2012 @ 20:41:
[...]
Die framework versie kende ik nog niet
Treesize gaat op z'n plaat (zeker oudere versies) door symlinks, zelfs op Win7 of Vista al.
Cisco AnyConnect klinkt als een VPN client, altijd tricky bij OS upgrades.
Ook hoop ik dat ze nu eindelijk fatsoenlijke (Europese) dvb-c/ci ondersteuning krijgen in de nieuwe wmc. Helaas in de previews nog niet, maarja positief denken
Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip
Verwijderd
Ben benieuwd naar de release on oktober.
Technisch is het niet moeilijk, alleen gaat de afdeling Legal denk ik alvast wat brieven klaarleggen omdat ze het één en ander aan commentaar vanuit bepaalde mededingingsautoriteiten verwachten.pennenlikker schreef op maandag 30 juli 2012 @ 21:48:
Wat ik nog steeds raar vind is dat er niet gewoon een Treesize achtige functionaliteit ingebouwd zit in Windows. Zo moeilijk is dat toch niet, of zitten hier patenten op oid?
Daarnaast is Treesize het 'kleine' broertje van een produkt wat MS ook als ISV Partner ondersteunt, dus het lijkt me wat onwaarschijnlijk.
De track-record van eHome bekeken: don't get your hopes up. Europa is notoir lastig onderhandelen qua licenses voor de ondersteuning van standaarden.Ook hoop ik dat ze nu eindelijk fatsoenlijke (Europese) dvb-c/ci ondersteuning krijgen in de nieuwe wmc. Helaas in de previews nog niet, maarja positief denken
[ Voor 8% gewijzigd door alt-92 op 30-07-2012 22:15 ]
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Toevallig gisteren gedaan.arnoud_h schreef op maandag 30 juli 2012 @ 21:39:
Heeft iemand al een keer geprobeerd om een W8 machine via de optie "Reset PC" terug naar nieuwstaat te brengen?
Ik heb het tot nu toe twee keer geprobeerd, maar iedere keer leverde dat aan het einde van het verhaal een unbootable systeem op.
Na een flinke tijd denken krijg ik de melding: "windows could not complete the installation. to install windows on this computer restart". En dan steeds weer hetzelfde...
Werkte hier zoals geadverteerd. Laatste stap duurde wel even maar daarna had ik netjes een schoon OS en mn documenten waren er ook nog.
Zojuist geprobeerd, op de win7 partitie werkt het prima, krijg dan de melding dat er geen fout aangetroffen is. Echter wanneer ik het op de win8 partitie probeer krijg ik een fout melding, met daarin dat het OS niet matcht, wat ook redelijk logisch is.AzzKickah schreef op maandag 30 juli 2012 @ 17:45:
[...]
Startup Repair met de WIn7 DVD al geprobeerd?
Echter stonden er bij de startup repair wel 2 win8 partities beide op de letter E:
Ik ga ervan uit dat dit niet helemaal normaal is ...
EDIT: Zojuist de partitie van win8 op mn ssd verwijderd, vervolgens opnieuw geinstalleerd... Zonder resultaat
Ik wil win8 best als main OS gebruiken, maar ik vraag me af of er dan ook al trucjes zijn om bijvoorbeeld je gehele User folder op een andere HDD te zetten.
Dit heb ik namelijk nu met win7 wel zo kunnen regelen!
EDIT2: Gevonden, mocht het allemaal niet werken, dan heb ik toch nog vakantie
[ Voor 30% gewijzigd door Kypo op 31-07-2012 00:57 ]
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Gunner schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 08:20:
Geruchten van een RTM op 1 augustus zijn inmiddels wel erg sterk.
Wanneer ik de muis dan weer aanraak zakt die binnen de minuut weer naar 45 graden. Als het scherm op zwart gaat, werkt de gpu dus op 100 procent ofzo.
Ook gaat mijn batterij dan veel sneller leeg als ik hem gewoon laat staan(2.5 uren), blijf ik er constant op werken, dan haalt hij de normale 5-6 uren.
Iemand nog dit probleem? Ik ga sowieso eens kijken voor een update van mijn videodriver, maar vind het gek dat het ineens is gebeurd(misschien Windows Update)
specs:
HP Probook 6560B
Core I5 2410M
4 GB Ram
320 GB Hard Disk
Intel HD3000(geen extra videokaart)

De RTM leak is geen gerucht want dat gaat ook gebeuren vandaag of morgen. Er zijn namelijk 3 groepen die het willen uitlekken. Doormiddel van de keys in de setup bestanden kan je ook een totale grace periode van 150 dagen bereiken.
De TechNet/MSDN gebruikers hier kunnen al naar de Microsoft Volume Licensing Service Center gaan en daar hun Windows 8 RTM key ophalen. Deze zijn getest op de 9200 build en zijn valid.
[ Voor 5% gewijzigd door Niekess op 31-07-2012 12:32 ]
Ehh...waar kunnen we die key ophalen?Niekess schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 12:31:
[afbeelding]
De RTM leak is geen gerucht want dat gaat ook gebeuren vandaag of morgen. Er zijn namelijk 3 groepen die het willen uitlekken. Doormiddel van de keys in de setup bestanden kan je ook een totale grace periode van 150 dagen bereiken.
De TechNet/MSDN gebruikers hier kunnen al naar de Microsoft Volume Licensing Service Center gaan en daar hun Windows 8 RTM key ophalen. Deze zijn getest op de 9200 build en zijn valid.
Ik heb gekeken, maar eh...op die Volume License site staat niets, althans ik krijg een foutmelding als ik aanlog met m'n 'zakelijke' adres....Gunner schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 12:49:
Ik wacht wel even totdat het op Technet staat.

Blijkbaar heb ik niet de juiste rechten

[ Voor 67% gewijzigd door TheVMaster op 31-07-2012 15:44 ]
Verwijderd
Nieuwe tiles interface, draait allemaal heel gelikt. Ik zit zelf nog heel erg in dubio. Van de ene kant draait het allemaal prima, van de andere kant vind ik het hels verwarrend. Je desktop lijkt een eigen app geworden en komt over als een soort aparte wereld, net of je 2 OS'en draait die het alle2 net niet zijn. Heb al een paar keer moeten googlen om er achter te komen hoe je simpele dingen moet doen, zoals bijvoorbeeld netwerk settings veranderen. Dat was echt niet te vinden, maar blijkbaar kan je dat vanuit de metro-wereld niet aanpassen.
Dan internet explorer, ben ik ook nog niet zo happy mee. Vanuit de metro-wereld ben je ineens je bookmarks kwijt. Je kan dat zover ik zie wel vervangen door tiles, maar zo ver ik nu kon zien heb ik in de metro-wereld nog niks handigs gevonden om bookmarks handig te ordenen en accessible te hebben vanuit internet explorer. Ik wil in folders kunnen sorteren, en niet overal tiles van maken. Verder ook nog geen manier gevonden om mn address bar in beeld te houden, en om er uberhaupt bij te kunnen. rechts-klikken op een willekeurig stuk webpage waar geen link of image ofzo zit en je krijgt hem, maar hoe het verder moet...
Korte samenvatting: wel indrukwekkend hoe goed het out of the box draait en hoe soepel alles draait. Nog niet overtuigd dat dit handig is, de 2 losse metro en desktop werelden komen heel onwennig over en het gebruiksgemak van de metro-internet explorer laat voor mij ook zwaar te wensen over.
Ik ga er binnenkort wat meer tijd in steken, tot dusver iig mijn indruk na installatie en een uurtje spelen.
Ok alles nu ingesteld zo als ik wil, en dus win8 draaiend... Echter heb ik amper tiles... Enkel inet explorer, bureaublad, Store (die niet werktMdehoog schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 00:00:
[...]
Zojuist geprobeerd, op de win7 partitie werkt het prima, krijg dan de melding dat er geen fout aangetroffen is. Echter wanneer ik het op de win8 partitie probeer krijg ik een fout melding, met daarin dat het OS niet matcht, wat ook redelijk logisch is.
Echter stonden er bij de startup repair wel 2 win8 partities beide op de letter E:
Ik ga ervan uit dat dit niet helemaal normaal is ...
EDIT: Zojuist de partitie van win8 op mn ssd verwijderd, vervolgens opnieuw geinstalleerd... Zonder resultaat
Ik wil win8 best als main OS gebruiken, maar ik vraag me af of er dan ook al trucjes zijn om bijvoorbeeld je gehele User folder op een andere HDD te zetten.
Dit heb ik namelijk nu met win7 wel zo kunnen regelen!
EDIT2: Gevonden, mocht het allemaal niet werken, dan heb ik toch nog vakantieBackup is gemaakt, en heb de win7 DVD naast me liggen mocht het allemaal niet werken

[ Voor 7% gewijzigd door Cooler_King op 31-07-2012 21:39 ]
Wat is dat nou voor bewijs?Cooler_King schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 21:39:
Lijkt erop dat een NL-er de primeur heeft met de RTM: http://twitpic.com/adxuyd
Dus grote kans dat hij morgen RTMed
Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112
Hmm...dan vraag ik mij echt af hoe hij aan die info komt...Pedr0 schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 22:33:
Hij reageerde net op een tweet van mij en zei dat het echt om de RTM ging. Buildnummer wil hij nog niet geven!
Dus grote kans dat hij morgen RTMed
9200.16384.win8_rtm.120725-1247
Nog geen officiële bron toch? http://winunleaked.infoNiekess schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 12:27:
RTM is signed off.
9200.16384.win8_rtm.120725-1247
psn: M0nkeymen81 | Inglourious Guardians
Verwijderd
RTM is toch de final versie? kortom, geen beta meerVerwijderd schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 13:53:
Wat is er nou zo boeiend aan een RTM versie dan? Kan me niet voorstellen dat daar veel afwijkingen in zitten tov een build van de laatste week/weken? Of heb ik het niet goed gevolgd en zitten er bepaalde zaken niet in de pre-RTM builds?
ps. Windows 8 RTM x64 English 9200.16384.12075-1247-4 Canouna-Leaked inmiddels te vinden op de bekende plekken. Wellicht kan die twitter gast even zijn MD5 hash delen zodat we zeker weten dat ie echt is

[ Voor 21% gewijzigd door Cooler_King op 01-08-2012 14:14 ]
Verwijderd
Link?
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2012 14:54 ]
Het is een fake.Cooler_King schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 14:04:
[...]
RTM is toch de final versie? kortom, geen beta meer
ps. Windows 8 RTM x64 English 9200.16384.12075-1247-4 Canouna-Leaked inmiddels te vinden op de bekende plekken. Wellicht kan die twitter gast even zijn MD5 hash delen zodat we zeker weten dat ie echt is
Source: http://forums.mydigitalli...as-been-signed-off/page27
Source: https://twitter.com/Canouna/status/230638989281996802
[ Voor 5% gewijzigd door ReTechNL op 01-08-2012 15:08 ]
Volgens mij onderhoudt Leon warme contacten met Paul Thurrot en Microsoft.TheVMaster schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 08:04:
[...]
Hmm...dan vraag ik mij echt af hoe hij aan die info komt...
Nog maar even wachten dan.. correcte grootte van de x64 iso moet 3.581.853.696 zijn en de MD5 hash 0E8F2199FAE18FE510C23426E68F675AReTechNL schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 15:06:
[...]
Het is een fake.
Source: http://forums.mydigitalli...as-been-signed-off/page27
Source: https://twitter.com/Canouna/status/230638989281996802
Dat zit er wel dik in ja. Heb al een beetje zitten te zoeken naar de lek/download en er is nog niks uit op dit moment. Er is ook geen tijd gegeven voor een lek maar gaat zeker wel vandaag gebeuren.Cooler_King schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 15:46:
[...]
Nog maar even wachten dan.. correcte grootte van de x64 iso moet 3.581.853.696 zijn en de MD5 hash 0E8F2199FAE18FE510C23426E68F675A
On August 15, we’ll be making the build available to MSDN subscribers and we’ll have a trial version available via TechNet. (Keep your eyes here and on the Windows 8 app developer blog for more info.)
http://blogs.msdn.com/b/s...and-net-4-5-complete.aspx
---------------------------------------
Windows 8 has reached RTM. It's 100% official now.
Set for MSDN/TechNet release on 15th of August, in public on 26 October.
http://blogs.msdn.com/b/b...ows-8-august-1-20-12.aspx
Visual Studio 2012 and .NET 4.5 has also reached completion.
Set for MSDN/TechNet release on 15th of August, launch event on 12 September.
http://www.visualstudiolaunch.com/vs2012vle/splash
[ Voor 4% gewijzigd door Niekess op 01-08-2012 18:39 . Reden: Links fixed ]
Today, I am excited to announce that Windows 8 has been released to manufacturing (RTM)! This means we’ve completed the product development and testing of the product and have started handing off the final code to our OEM partners. They can now begin preparing new Windows 8 PCs and devices they’ll introduce starting with General Availability. For more on RTM, I suggest reading this blog post from Steven Sinofsky on the Building Windows 8 blog.

So when will folks be able to get their hands on the new Windows 8 RTM code?
People will be able get Windows 8 starting on October 26th either by upgrading for $39.99 or on a new PC or device. And if you buy an eligible Windows 7 PC today, you will be able to purchase an upgrade to Windows 8 Pro for $14.99 (U.S.) through the Windows Upgrade Offer.
However, we have a number of programs that provides various audiences early access to the Windows 8 RTM code to help prepare for Windows 8 as it enters the marketplace this fall:
• August 15th: Developers will be able to download the final version of Windows 8 via your MSDN subscriptions.
• August 15th: IT professionals testing Windows 8 in organizations will be able to access the final version of Windows 8 through your TechNet subscriptions.
• August 16th: Customers with existing Microsoft Software Assurance for Windows will be able to download Windows 8 Enterprise edition through the Volume License Service Center (VLSC), allowing you to test, pilot and begin adopting Windows 8 Enterprise within your organization.
• August 16th: Microsoft Partner Network members will have access to Windows 8.
• August 20th: Microsoft Action Pack Providers (MAPS) receive access to Windows 8.
• September 1st: Volume License customers without Software Assurance will be able to purchase Windows 8 through Microsoft Volume License Resellers.
Please note: if a program you are in is not mentioned, please be patient as dates for Windows 8 RTM code availability for other programs will be communicated when the information becomes available.
For more information on what the RTM of Windows 8 means for businesses including Volume License customers, see this blog post from Erwin Visser on the Windows for your Business Blog. This post, also from Erwin, on how Windows 8 will work in your business is also a good post to read.
On August 15th, developers will be able to visit the Windows Dev Center to get access to all the tools and resources they need including the final build of Visual Studio 2012 to design, build, and sell apps in the Windows Store. Keep your eyes on the Windows Store for developers blog and Windows 8 app developer blog for more information. I am super excited to see the kinds of apps developers build for Windows 8! If you have the Windows 8 Release Preview installed, you can already check out some apps developers have created for Windows 8 today.
In the meantime, if you’d like to give a pre-release version of Windows 8 a test-run, feel free to download the Windows 8 Release Preview! You can also read about my personal experience with the Windows 8 Release Preview here (hint: I put it on all my PCs!).
Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112
Nu Office 2013 nog en het feestje is compleet. Of zouden ze ermee wachten tot Sharepoint 2013 ook klaar is?Niekess schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 18:16:
Visual Studio 2012 and .NET 4.5 zijn nu ook 100% compleet.
We are shaping the future
Vanaf rechts met 1 vinger het trackpad op swypen geeft de W8 charms, vanaf links de program switcher en van boven af de contextual menus.
Erg handig, en maakt het werken met een notebook met W8 ineens een stuk prettiger.
FYI: het is een Elan trackpad met de laatste drivers vanaf de Samsung website.
Hmm, dat lijkt me best rete-handig eigenlijk. Maar ik heb dan wel een Synaptics mousepad op mn Dell (XPS15) zitten. Zit al effe te google, maar kan nog niet vinden of er ook drivers van zijn. Zie tot nu toe alleen dat het technieken zijn die ze maken en verder alleen win7 drivers.arnoud_h schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 20:07:
Ik kwam er na een paar dagen toevallig achter dat de trackpad driver op mijn nieuwe Samsung Series 9 notebook onder Win8 'gewoon' de W8 swypes ondersteund...
Vanaf rechts met 1 vinger het trackpad op swypen geeft de W8 charms, vanaf links de program switcher en van boven af de contextual menus.
Erg handig, en maakt het werken met een notebook met W8 ineens een stuk prettiger.
FYI: het is een Elan trackpad met de laatste drivers vanaf de Samsung website.
Ik heb even snel dit filmpje ervan gemaakt:Martinspire schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 20:15:
[...]
Hmm, dat lijkt me best rete-handig eigenlijk. Maar ik heb dan wel een Synaptics mousepad op mn Dell (XPS15) zitten. Zit al effe te google, maar kan nog niet vinden of er ook drivers van zijn. Zie tot nu toe alleen dat het technieken zijn die ze maken en verder alleen win7 drivers.
http://youtu.be/nrzGb4cUv88
De drivers op de Samsung website zijn ook gewoon de Win7 drivers, maar werken prima onder W8.
[ Voor 9% gewijzigd door arnoud_h op 01-08-2012 20:45 ]
Volgende week komt de SATA bay aan, tijd voor een frisse installatie van de tegen dan ongetwijfeld uitgelekte RTM op de SSD
Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.
Ik zal het binnenkort eens op een systeem met Optimus ondersteuning installeren en kijken. Maar ik weet inderdaad niet hoe de automatische switching tussen internal en external graphics kan werken. Ik gok dat W8 voor een stuk meer dingen de GPU gebruikt, en waar de Optimus voor aan zou slaan.Petervanakelyen schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 22:02:
Iemand een idee hoe het zit met Nvidia Hybrid Graphics onder Windows 8? Die drivers zijn al een ramp onder Windows 7 en een Windows 8 driver bestaat niet (en zal er vanuit Dell ook nooit komen).
Aan de andere kant kan de interne Intel graphics met gemak de Metro interface en de animaties aan, dus zou alleen voor GPU intensieve apps de nVidia graphics er bij geschakeld hoeven worden.
Toch heb ik meer vertrouwen in nVidia dan AMD om die drivers op tijd en stabiel klaar te hebben.
Make lovecraft not warcraft.
Je kan onder Windows 7 per map (pictures, music, documents etc) de locatie wijzigen. Met Windows 8 is dat niet anders.Sméagol schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 23:13:
Ik had een hele tijd terug 1 van die beta’s gedownload, maar ’t was er nooit van gekomen om ’t te installeren. Voor de gebruikers, ik zou graag willen weten of gebruiker profielen makkelijker te verplaatsen zijn? Dit is denk ik mijn grootste ergenis in Windows 7. ’t vult m’n C drive terwijl ik dat niet wil.
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Verwijderd
Bij W7 waren ze daar een stuk sneller mee.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Ik gok dat het met de release van de RTM wel wat duidelijker zal worden. Maar dat het nu nog niet te pre-orderen is, komt toch gewoon omdat er nog geen melding is gemaakt van Microsoft bij de leveranciers? De productie is ook denk ik pas net gestart, dus dat is eigenlijk ook wel logisch. Verder moeten allerlei zaken nog gecontroleerd worden door van die organisaties ala Pegi e.d.Help!!!! schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 08:59:
Het verbaast me overigens wel dat er nog geen pre-orders zijn noch duidelijke gebruiksvoorwaarden van wat je met de aangekondigde versies mag.
Bij W7 waren ze daar een stuk sneller mee.
Die marketingmachine komt heus nog wel op gang. Laat ze nou maar eerst de RTM opzetten, dan komt de rest vanzelf.
Ja....dat zou wel balen zijn! Iemand hier al meer info over?CAP-Team schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 18:30:
Huh een trial versie op Technet?
Eh....een trial van Windows 8 op TechNet...lijkt me enorm onwaarschijnlijk. In de officiele aankondigingen heeft men het daar nergens over...VFRRijder schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 12:19:
[...]
Ja....dat zou wel balen zijn! Iemand hier al meer info over?
Ahh, ik denk dat je op de niet ingelogde Technet een trail kunt downloaden, maar bij de subscriptions zal je wel een echte volledige versie kunnen krijgen....denk ik.TheVMaster schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 12:22:
[...]
Eh....een trial van Windows 8 op TechNet...lijkt me enorm onwaarschijnlijk. In de officiele aankondigingen heeft men het daar nergens over...
Dat lijkt me ook erg onwaarschijnlijk. Er bestaat geen 'niet ingelogde' versie van Technet. Je kan wel alle downloads zien, maar dat is als lokkertje. Zodra je wat wil downloaden moet je inloggen.TheVMaster schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 12:22:
[...]
Eh....een trial van Windows 8 op TechNet...lijkt me enorm onwaarschijnlijk. In de officiele aankondigingen heeft men het daar nergens over...
Ik denk ook dat dit stukje niet goed geïnterpreteerd is, er stond wel iets over dat vanaf 15 augustus de RTM beschikbaar zal zijn voor testdoeleinden.On August 15, we’ll be making the build available to MSDN subscribers and we’ll have a trial version available via TechNet. (Keep your eyes here and on the Windows 8 app developer blog for more info.)
[ Voor 27% gewijzigd door Gunner op 02-08-2012 12:56 ]
Ik had een e6750 met P5K met Windows 7.
Heb nu AMD fx8150 met Fatality 990FX en nu Windows 8.
Geen overclock, alles standaard.
Handbrake 4.3 GB bestand converteren voor samsung:
e6750: 50 min
fx8150 Windows 7: 20 min
fx8150 Windows 8: 10 min
Newsbin 50 Gb blu-ray bestand unrarren:
e6750: vele uren, gebeurt meestal 's nachts
fx8150 Windows 7: 60 min
fx8150 Windows 8: 30 min
Waarom het in Windows 8 50% sneller gaat weet ik niet; ik concludeer alleen maar.
Ik werk met desktop gedeelte van Windows 8.
Voor mij geen Intel en Windows 7 meer
Enige nadeel met al die nieuwe metro toestanden (VS, de nieuwe office, ...) is het relatieve lage contrast van de GUI, waardoor je best een goed scherm hebt. Hier op het werk staan er goedkope samsung tft's .... niet bepaald super om op te kijken.
http://darrenwbaker.com/2...rtm-installed-the-photos/
Thanks, ik was al op de hoogte van die unintended installation, en dit is een variant daarop. Maar da’s dus alleen handig bij een clean install, en daar was ik (nog) niet aan toe. Maar mocht dat veranderen weet ik waar ik naar moet kijken!Forcepoint schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 23:48:
Voor het verplaatsen van de complete Users folder naar een andere schijf, kijk hier eens: klik. Werkt voor mij perfect onder windows 7, hopelijk ook nog onder windows 8.
Make lovecraft not warcraft.
The__Virus schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 13:41:
Iemand die al de Enterprise RTM heeft, heeft wat 'screenshots' gemaakt:
http://darrenwbaker.com/2...rtm-installed-the-photos/
Dat vind ik dan weer echt zonde. Begin je gelijk vanaf het eerste moment al met een 'verouderd' gevoel.Enter your LiveID, I mean Microsoft Account information. Notice it still mentions Hotmail. I guess they didnt get the Outlook.com memo in time.
Verwijderd
Dat is vakkundig jezelf voor de gek houden. Je nieuwe, top-of-the-line maar desondanks in veel scenario's trage AMD processor vergelijken met een processor die vijf jaar geleden (in Q3 '07 al) uitkwam en toen al een budget chippie wasbob1324 schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 13:01:
Om een of andere reden denk ik date er een heleboel Windows 8 en Bulldozer bashing en na-apen is op internet.
Ik had een e6750 met P5K met Windows 7.
Heb nu AMD fx8150 met Fatality 990FX en nu Windows 8.
Geen overclock, alles standaard.
[...]
Waarom het in Windows 8 50% sneller gaat weet ik niet; ik concludeer alleen maar.
Ik werk met desktop gedeelte van Windows 8.
Voor mij geen Intel en Windows 7 meer
De reden dat het onder W8 zoveel beter loopt dan onder W7 is trouwens dat W8 optimalisatie voor je Bulldozer heeft, terwijl W7 zich geen raad weet met de complexiteiten van de deels gedeelde en deels private caches van de verschillende cores.
[bron]
3585335296 = verkeerde grootte als je die bedoeltNiekess schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 16:05:
Waarschijnlijk is de 64-bit enUS iso nu gelekt. Ben hem nu aan het ophalen maar er is een kans dat deze nep is hoewel het tot nu toe ernaar lijkt dat het hem echt is.
dat zou idd handig zijn.. dan kan je een magnet link genereren en wachten tot iemand de goede uploadt ipv tijd te verspillen aan die neppersProGo schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 16:30:
Is de SHA1 hash al bekent?
[ Voor 33% gewijzigd door Cooler_King op 02-08-2012 16:55 ]
Wachten tot de download op Technet staat. Met een gratis account kun je dan de hash codes voor de ISO zien. Dan weet je 100% zeker dat een ISO aangeboden op het wereldwijde wilde web de juiste is.ProGo schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 16:30:
Is de SHA1 hash al bekent?
Niet om het één of ander, maar dit zijn toch echt het soort vragen die we hier dus NIET willen zien.Martindo schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 22:16:
Even een vraagje
Een klein beetje meer effort zou niet misstaan alvorens een post te doen.
http://winunleaked.info/t...0456&viewfull=1#post10456
Like i've said, "i smell a leak"
---------
For noob who don't know how to make a ISO bootable.
Get UltraISO.
Take a 8102/8250/8400 ISO
Open it in UltraISO
Delete all content
Add whole Enterprise N folder
Click save
Have fun
[ Voor 4% gewijzigd door TheVMaster op 03-08-2012 12:11 . Reden: geen linkjes! ]
Ja, Windows 8 Enterprise N.X_lawl_X schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 23:15:
Het schijnt dat dit de eerste leak is: *knip* (Non-Boot)
http://winunleaked.info/t...0456&viewfull=1#post10456
[...]
Nu installerend..
[ Voor 4% gewijzigd door TheVMaster op 03-08-2012 12:12 ]
Wow, een potentiële geïnfecteerde ISO met hash codes om de goedgelovige tweakers in slaap te wiegen.... mompelt iets van spiegeltjes en kraaltjes voor de tweaker inboorling....Niekess schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 03:06:
[...]
Ja, Windows 8 Enterprise N.
Nu installerend..
Als half Augustus Win 8 RTM gaat kun je met een gratis Technet account de hash codes van alle relreases checken....
Ben benieuwd bij welk botnet jij straks ben ingelijfd....

Verwijderd
Ik moet uiteindelijk toch gaan wennen aan de Metro interface, dan kan het net zo goed maar meteen
Verwijderd
En is er in de RTM al een fatsoenlijke manier om iets van bookmarks te ordenen in IE, en de address bar in beeld te hebben? Ik zie nu alleen tiles ipv bookmarks (niet handig als je er 100 hebt, en ik wil ze in mapjes plaatsen) en ik wil de address bar altijd in beeld. Enige manier die ik nu gevonden heb is ergens op een willekeurige plaats right-click maar dat is niet bepaald handig.
Dat zijn eigenlijk de 2 grootste problemen/irritaties die ik heb met de preview. Voor IE heb ik alleen de workaround dat je kan instellen dat hij de desktop versie moet openen, alleen krijg je dan gelijk de hele desktop en das nou weer net niet de bedoeling.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2012 07:42 ]

Verwijderd
zal wel meevallenEricJH schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 04:21:
[...]
Wow, een potentiële geïnfecteerde ISO met hash codes om de goedgelovige tweakers in slaap te wiegen.... mompelt iets van spiegeltjes en kraaltjes voor de tweaker inboorling....
Als half Augustus Win 8 RTM gaat kun je met een gratis Technet account de hash codes van alle relreases checken....
Ben benieuwd bij welk botnet jij straks ben ingelijfd....![]()
![]()
![]()
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Vind de Metro UI best wel tof persoonlijk, alleen het erge vind ik dat Windows 8 nu een hybride is van Metro en Windows 7, het moet allebei kunnen draaien om er iets van te maken. In mijn ogen had of het één of het ander gemoeten en niet deze tussenweg.
[ Voor 42% gewijzigd door The__Virus op 03-08-2012 11:13 ]
Verwijderd
Ja, Windows 7 is de oplossing ;-)The__Virus schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 11:11:
Wat ik wel ontzettend irritant vindt, is dat als je NL als locatie hebt ingesteld, programma's voor de helft Nederlands en voor de helft engels zijn. Iemand een oplossing?
Vind de Metro UI best wel tof persoonlijk, alleen het erge vind ik dat Windows 8 nu een hybride is van Metro en Windows 7, het moet allebei kunnen draaien om er iets van te maken. In mijn ogen had of het één of het ander gemoeten en niet deze tussenweg.
Heb de RTM ook draaien in een VM omgeving, kan niet echt nog belangrijke verschillen achterhalen met mijn live omgeving. Iemand een idee of er nog echt iets nuttigs is veranderd?

Overigens is Personalization ook een grote teleurstelling voor mensen zoals mij die graag een zwart thema hebben:

De titlebar + knoppen zijn amper meer zichtbaar

Daarnaast, dat je niet kan drag moven in 'Metro' is gewoon een drama. Gelukkig werkt Start8 nog in ieder geval, scheelt weer dat nutteloze 'Metro'
[ Voor 75% gewijzigd door Phyxion op 03-08-2012 11:48 ]
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Probeer dit eens:Mrk87 schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 11:11:
Kak, zonder Windows geactiveerd te hebben kan je hem niet meer personaliseren
Run regedit,
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\Curre ntVersion\Explorer\Accent]
ColorSet
Change value to 0,1, 2, 3 … to use another color set.
Logout will be needed to take effect
thnx, het werkt!The__Virus schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 11:48:
[...]
Probeer dit eens:
Run regedit,
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\Curre ntVersion\Explorer\Accent]
ColorSet
Change value to 0,1, 2, 3 … to use another color set.
Logout will be needed to take effect
als zo'n tooltje werkt moet het via registry toch ook wel aan te passen zijn?Adel_F16 schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 10:46:
IK HEB DE STARTKNOP TERUG
http://www.downloadcrew.com/article/27201-start8
De code van het oude startmenu is uit Windows gehaald, omdat het obsolete was. Dat tooltje stopt ofwel die code terug of ze hebben zelf iets geschreven (dit lijkt me meer). Het doet dus iets meer dan alleen maar ff een waarde ergens goed zetten.shoombak schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 12:00:
[...] als zo'n tooltje werkt moet het via registry toch ook wel aan te passen zijn?
Nee, de programma's die je in het Engels ziet hebben dan blijkbaar geen Nederlandse vertaling. Die voorkeursinstelling zegt niets meer dan "ik zou graag 1 van deze talen willen zien als je die hebt en het liefste de bovenste, dan die daaronder, etc". Het is geheel aan de appmaker om een Nederlandse vertaling te geven. Overigens was het zo bij de eerdere versies van Windows 8 dat als je geen Engels opgaf (dus alleen Nederlands) en Nederlands niet beschikbaar was die een semirandom taal ging proberen, waardoor je de app in het Duits of Spaans kreeg ofzo. Kan zijn dat dat nog steeds zo is, maar kan het niet voor je controleren.The__Virus schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 11:11:
Wat ik wel ontzettend irritant vindt, is dat als je NL als locatie hebt ingesteld, programma's voor de helft Nederlands en voor de helft engels zijn. Iemand een oplossing? [...]
Ondanks dat ik Windows 8 heel fijn vind ben ik toch op mijn laptop overgestapt op ubuntu 12.04 (fedora 17 werkt niet goed met een firegl kaart

Toch denk ik dat ik op mijn desktop wel Windows 8 ga blijven gebruiken.
OS keuze is zo lastig tegenwoordig
[ Voor 64% gewijzigd door Caelorum op 03-08-2012 12:16 ]
Dat Kaspersky (of een hoop andere virusscanners) niet werken is nogal logisch, ze kennen de nieuwe code niet (of gedeeltelijk niet). Daar moet dus nog een update van komen, maar die kunnen ze pas maken als de RTM ook daadwerkelijk beschikbaar is. Ga er niet vanuit dat ze bij Kaspersky gaan werken met een gelekte Win8 installatie.Adel_F16 schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 10:33:
Ik heb de RTM zojuist ook geïnstalleerd, en heb er een beetje spijt van. Veel software die ik probeer te installeren werkt nog niet onder windows 8 (oa. Kaspersky), en ik vind die metro interface echt 3x niks. Hopen dat iemand een patch uitbrengt waardoor de startknop weer terugkomt.
Overigens had ik met mijn Norton 360 geen problemen in Win8, maar heb ik wel van andere beveiligingspakketen van problemen vernomen.
De meeste andere apps zouden wel moeten werken overigens.
Ik mag wel aannemen dat ze ook bij Kaspersky gewoon met de CP en RP gewerkt hebben en dat ze hun producten al zo goed als klaar hebben.Martinspire schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 13:02:
[...]
Dat Kaspersky (of een hoop andere virusscanners) niet werken is nogal logisch, ze kennen de nieuwe code niet (of gedeeltelijk niet). Daar moet dus nog een update van komen, maar die kunnen ze pas maken als de RTM ook daadwerkelijk beschikbaar is. Ga er niet vanuit dat ze bij Kaspersky gaan werken met een gelekte Win8 installatie.
Overigens had ik met mijn Norton 360 geen problemen in Win8, maar heb ik wel van andere beveiligingspakketen van problemen vernomen.
Dat hoef je niet aan te nemen, dat is een feit. Ik ken een medewerker van McAfee en die heeft ook software tot zijn beschikking ruim voordat anderen dat hebben.TheVMaster schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 13:13:
[...]
Ik mag wel aannemen dat ze ook bij Kaspersky gewoon met de CP en RP gewerkt hebben en dat ze hun producten al zo goed als klaar hebben.
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
En anders stap je toch gewoon over op MSE?Martinspire schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 13:02:
[...]
Dat Kaspersky (of een hoop andere virusscanners) niet werken is nogal logisch, ze kennen de nieuwe code niet (of gedeeltelijk niet). Daar moet dus nog een update van komen, maar die kunnen ze pas maken als de RTM ook daadwerkelijk beschikbaar is. Ga er niet vanuit dat ze bij Kaspersky gaan werken met een gelekte Win8 installatie.
Verwijderd
Veel software? Ik ben de afgelopen maanden nog geen pakket tegengekomen wat niet werkt.Adel_F16 schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 10:33:
Ik heb de RTM zojuist ook geïnstalleerd, en heb er een beetje spijt van. Veel software die ik probeer te installeren werkt nog niet onder windows 8 (oa. Kaspersky), en ik vind die metro interface echt 3x niks. Hopen dat iemand een patch uitbrengt waardoor de startknop weer terugkomt.
Wat werkt er nog meer niet dan?
Maar eh..jullie weten dat MSE niet te installeren is op Windows 8
Standaard heeft Windows 8 al Antivirus en antispam aan boord he....overigens heb ik ook erg weinig software die niet werkt...
[ Voor 9% gewijzigd door TheVMaster op 03-08-2012 14:13 ]
Verwijderd
Nero 11Verwijderd schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 14:11:
[...]
Veel software? Ik ben de afgelopen maanden nog geen pakket tegengekomen wat niet werkt.
Wat werkt er nog meer niet dan?
Hmm....Nero gebruik ik aantal jaren niet meer ;+ wanneer brand ik nog een dvd, maar eh..voor de time being kun je ook CDBurner XP gebruiken (die is gratis en), die werkt wel onder Windows 8
Dit topic is gesloten.
Lees voor meer informative over standaard issues en vragen ook de Topicstart. Hier vind je ook de links naar de officiele Microsoft ISO's van de Release Preview en de product key.
Het is NIET nodig om te melden dat er weer een nieuwe RTM build te downloaden is....ook downloadlinks/locaties zijn NIET nodig! Daarnaast is het natuurlijk ook niet nodig om uit te leggen hoe je de (illegaal verkregen) RTM kunt activeren! Twijfel? Vraag het eerst even in een DM :-)
Updates voor de TS? Stuur TheVMaster een DM!