Mooi! Heb ondertussen Windows 8 op een eigen (niet VHD) partitie geïnstalleerd en dat gaat inderdaad prima, bij het starten van je PC krijg je het schermpje met welk OS je wil starten. Ik ga door met Windows 8 ontdekken...alt-92 schreef op zondag 15 juli 2012 @ 13:44:
Dat kan nog steeds mits je een extra partitie hebt - desnoods doe je het in een VHD.
Verwijderd
Het viel me gisteren pas op, maar je kan nu al zien welke apps er voor x86 en ARM zijn.
En gezien alle apps nog gratis zijn, is dat leuk shoppen.
Helemaal als je net als mij naast een W8 laptop ook een W8 tablet hebt
En gezien alle apps nog gratis zijn, is dat leuk shoppen.
Helemaal als je net als mij naast een W8 laptop ook een W8 tablet hebt
Verwijderd
Ook eindelijk grondig getest en ik ben onaangenaam verrast. Metro is zeer onoverzichtelijk. Het lijkt dubbele functionaliteit te hebben, zoals een extra configuratiescherm. De apps hebben onvoorspelbare interfaces, geef mij maar websites met links en artikelen in plaats van grote foto's en niet-lokale content (mijn account is gewoon op Nederland ingesteld, hoor!).
Ik geloof er ook niet in dat mensen dit willen. Toegang tot applicaties is gesplitst in twee. Wees dan mans en gooi die hele desktop eruit, als Microsoft toch wil dat we die metro interface gebruiken met alles full-screen
.
Het is een onderschatting van de intelligentie van de gebruikers, die volgens MS niet meer kunnen dan op een gekleurd vakje klikken een vooral niet meer dan een ding tegelijk moeten doen want dat is toch wel heel verwarrend hoor. Het wegnemen van de keuzevrijheid in deze is de druppel.
Ook word ik kotsmisselijk van het pushen van eigen content. Ik wil geen bing nieuws, sport en hotmail.
Ik geloof er ook niet in dat mensen dit willen. Toegang tot applicaties is gesplitst in twee. Wees dan mans en gooi die hele desktop eruit, als Microsoft toch wil dat we die metro interface gebruiken met alles full-screen

Het is een onderschatting van de intelligentie van de gebruikers, die volgens MS niet meer kunnen dan op een gekleurd vakje klikken een vooral niet meer dan een ding tegelijk moeten doen want dat is toch wel heel verwarrend hoor. Het wegnemen van de keuzevrijheid in deze is de druppel.
Ook word ik kotsmisselijk van het pushen van eigen content. Ik wil geen bing nieuws, sport en hotmail.
Als je die dingen niet wilt, kun je ze toch gewoon weghalen? Vind ze verder prima.
Overigens is er volgens mij nog geen locale content te gebruiken, maar werkt alles voorlopig nog met Amerikaanse insteek. De marketplace is dan ook nog niet helemaal open, dus het zal nog even duren voordat er Nederlandse apps in komen. Al zijn er al wel een aantal zoals Buienradar.
Heb inmiddels ook ontdekt hoe je groepen aan kunt maken in je startscherm.
Eerst uitzoomen zodat de applicaties wat duidelijker te zien zijn in grotere blokken, dan een applicatie van zo'n blok rechtsklikken en onderin voor "Name Group" kiezen.
Zo kun je applicaties wat beter sorteren en hou je de applicaties wat mooier bij elkaar. Zo heb ik nu een aantal belangrijke apps gegroupeerd, maar ook voor media, social en gaming nog wat groepen gemaakt. Ziet er een stuk mooier uit en zo onthou je imo ook beter waar je alles hebt gelaten.
Vraag me overigens nog wel af of er nog een mogelijkheid komt om applicaties van betere pictogrammen te voorzien. Op dit moment zijn de meeste applicaties die ik gebruik nog gericht op Windows 7 en ouder, waardoor er geen mooi groot icoontje bij staat, maar een kleine en met wat tekst erop. Ook hoop ik dat enkele applicaties nog gebruik gaan maken van grotere tiles of live tiles zoals browsers. Maar goed, dat is eerder een kwestie van tijd denk ik.
Microsoft komt vanavond (9 uur) nog met een aankondiging, ben benieuwd of het nog iets met Windows 8 te maken heeft: http://www.microsoft.com/...ul12/07-16JulyConfMA.aspx
Overigens is er volgens mij nog geen locale content te gebruiken, maar werkt alles voorlopig nog met Amerikaanse insteek. De marketplace is dan ook nog niet helemaal open, dus het zal nog even duren voordat er Nederlandse apps in komen. Al zijn er al wel een aantal zoals Buienradar.
Heb inmiddels ook ontdekt hoe je groepen aan kunt maken in je startscherm.
Eerst uitzoomen zodat de applicaties wat duidelijker te zien zijn in grotere blokken, dan een applicatie van zo'n blok rechtsklikken en onderin voor "Name Group" kiezen.
Zo kun je applicaties wat beter sorteren en hou je de applicaties wat mooier bij elkaar. Zo heb ik nu een aantal belangrijke apps gegroupeerd, maar ook voor media, social en gaming nog wat groepen gemaakt. Ziet er een stuk mooier uit en zo onthou je imo ook beter waar je alles hebt gelaten.
Vraag me overigens nog wel af of er nog een mogelijkheid komt om applicaties van betere pictogrammen te voorzien. Op dit moment zijn de meeste applicaties die ik gebruik nog gericht op Windows 7 en ouder, waardoor er geen mooi groot icoontje bij staat, maar een kleine en met wat tekst erop. Ook hoop ik dat enkele applicaties nog gebruik gaan maken van grotere tiles of live tiles zoals browsers. Maar goed, dat is eerder een kwestie van tijd denk ik.
Microsoft komt vanavond (9 uur) nog met een aankondiging, ben benieuwd of het nog iets met Windows 8 te maken heeft: http://www.microsoft.com/...ul12/07-16JulyConfMA.aspx
[ Voor 63% gewijzigd door Martinspire op 16-07-2012 18:56 ]
Waarschijnlijk niet. In San Fransisco duiken nu banners op van Office 2013. Ook worden nu afbeeldingen gepost van een nieuwe webpagina mbt office 2013Microsoft komt vanavond (9 uur) nog met een aankondiging, ben benieuwd of het nog iets met Windows 8 te maken heeft: http://www.microsoft.com/...ul12/07-16JulyConfMA.aspx
http://www.neowin.net/new...l-office-2013-later-today
[ Voor 18% gewijzigd door Mils op 16-07-2012 20:33 . Reden: Nieuwe informatie ]
WP: Ecodan PUHZ-SW50
Mja dat vermoeden had ik ook wel, al kan er nog wel een diepgaande integratie van Windows 8 worden getoond.Mils schreef op maandag 16 juli 2012 @ 19:08:
[...]
Waarschijnlijk niet. In San Fransisco duiken nu banners op van Office 2013. Ook worden nu afbeeldingen gepost van een nieuwe webpagina mbt office 2013
http://www.neowin.net/new...l-office-2013-later-today
Dat zou natuurlijk ook nog kunnen. Ik ben iig erg nieuwschierig naar office 2013.
Vooral of metro wordt toegepast en in welke mate.
Vooral of metro wordt toegepast en in welke mate.
WP: Ecodan PUHZ-SW50
Haha hoe hard is sharepoint gejat van de facebook wall
.
Vast wel..maar ehh....dan wel in OFF en niet in WOSMartinspire schreef op maandag 16 juli 2012 @ 22:29:
Ziet er wel nice uit. Helaas krijg ik nog geen Nederlandse spelling/interface toegevoegd (of de link werkt niet en anders kom ik bij een betaalde versie uit van 27 euro)
Komt er nog een Office 2013/Office 15 topic?
Helaas (weer) geen info over kosten or release datum...
Ben nu ff aan het pielen met office 2013 op Windows 8.
Moet zeggen werkt wel soepel allemaal maar ik vind die witte interface wel erg... wit!
Outlook werkt prima, en als je Office 2010 gewend bent, ben je hier ook zo aan gewend.
Moet zeggen werkt wel soepel allemaal maar ik vind die witte interface wel erg... wit!
Outlook werkt prima, en als je Office 2010 gewend bent, ben je hier ook zo aan gewend.
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
Zie hier de Nederlandse spellingscontrole als download staan:
http://www.microsoft.com/...oad/details.aspx?id=30340
Interface blijft nog wel in het Engels, maar dat maakt mij eigenlijk weinig uit. Werkt in ieder geval wel fijn.
Met dank aan FutureCow voor de vondst op de frontpage
http://www.microsoft.com/...oad/details.aspx?id=30340
Interface blijft nog wel in het Engels, maar dat maakt mij eigenlijk weinig uit. Werkt in ieder geval wel fijn.
Met dank aan FutureCow voor de vondst op de frontpage
Ik ben het hier helemaal mee eens. Je went er snel aan, maar het is wel heeeeeeeeeel erg wit inderdaad.CAP-Team schreef op maandag 16 juli 2012 @ 23:20:
Ben nu ff aan het pielen met office 2013 op Windows 8.
Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112
"You can use Office now -- But please stay online as we are 'wrapping things up'".
Dat duurt nu al bijna 20 minuten...
Dat vind ik gek. Terwijl m'n documenten de nieuwe icoontjes al hebben en de programma's al in het Start-scherm staan. Maar ik wacht wel ff tot ie helemaal klaar is (56% nu....)
Dat duurt nu al bijna 20 minuten...

Duurde maar 4min hier, de hele install

Was thuis idd ook zo gepiept.
What the f***....
Hoezo lelijk of niet?!
Damn.. vooral Outlook zeg. Verschrikkelijk gewoon. Veeeeel te veel wit. Lelijke icoontjes.
Door al het witte is het niet eens overzichtelijk. Geen folder-icoontjes meer links in m'n navigation-pane. Hele bovenkant wit.
En verder is het gewoon _exact_ Office 2010 maar dan met een iets andere interface. Qua kleuren dan. Niet eens qua indeling.
Nee... tot nu toe...
Damn.. vooral Outlook zeg. Verschrikkelijk gewoon. Veeeeel te veel wit. Lelijke icoontjes.
Door al het witte is het niet eens overzichtelijk. Geen folder-icoontjes meer links in m'n navigation-pane. Hele bovenkant wit.
En verder is het gewoon _exact_ Office 2010 maar dan met een iets andere interface. Qua kleuren dan. Niet eens qua indeling.
Nee... tot nu toe...

Kun je Office 2010 en Office 2013 zonder problemen naast elkaar installeren? Iemand toevallig al geprobeerd?
Ik heb ze naast mekaar draaien. Outlook 2010 nog als default staan.shadowman12 schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 10:00:
Kun je Office 2010 en Office 2013 zonder problemen naast elkaar installeren? Iemand toevallig al geprobeerd?
Nog wel wennen. Maar opzich met de integratie met skydrive. En straks een RT tablet is het wel een mooie integratie.
Zou mooi zijn als er nog wat skins komen om het wat op te fleuren.
Het is idd behoorlijk wit. En "plat".
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Yep ik heb het ook naast elkaar draaien.
Wat ik dan wel geinig vind aan Outlook is dat wanneer je replied op een mail, je geen apart venster meer krijgt.
Maar er moet echt iets met de themes gedaan worden want dit kan ik echt niet aanzien
Wat ik dan wel geinig vind aan Outlook is dat wanneer je replied op een mail, je geen apart venster meer krijgt.
Maar er moet echt iets met de themes gedaan worden want dit kan ik echt niet aanzien
Hmm. als ik reply krijg ik nog wel een apart venster te zien.
Sorry. Wel eerst de mail openen. En dan reply. Niet meteen vanuit de inbox.
Beter zo.
Sorry. Wel eerst de mail openen. En dan reply. Niet meteen vanuit de inbox.
Beter zo.
[ Voor 43% gewijzigd door DarkSide op 17-07-2012 10:12 ]
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Draait super...is gewoon een App-V package volgens mij die Office 2013 install....net als de beta's van Offic 2010 'vroeger'..shadowman12 schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 10:00:
De nieuwe OneNote ziet er erg goed uit, jammer dat veel docenten nog steeds geen fan zijn van laptops tijdens de les..
Ik wil het ook niet gebruiken. Precies of je hebt de scherminstellingen op 256 kleuren staan ipv miljoenen kleuren. Heel jammer dat men er niet meer aan doet om alles zo realistisch mogelijk weer te geven...AzzKickah schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 09:57:
What the f***....Hoezo lelijk of niet?!
Nee... tot nu toe...
Asus Mainboard - Intel Pentium III 1 GHz - 512 MB SD-RAM - 2*80 GB Maxtor HDD - Toshiba DVD 16/48 - Plextor Plexwriter 48/24/48A - Acer AL511 TFT-monitor - Standaard keyboard - Logitech MX-300 mouse
Hoe realistisch ziet een vel papier er uit?
[ Voor 4% gewijzigd door Gé Brander op 17-07-2012 17:16 ]
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Oh jouw buro is ook van papier met lades erop getekend? Dan snap ik 'm.
Verwijderd
Dat webradio metro programma is trouwens wel zeer handig
Hoop eigenlijk dat Youtube bijvoorbeeld ook snel komt en dergelijke. Die smalle balk links metro apps en dan rechts gewoon je desktop, werkt prima.
Realistisch? Wat is realistisch? Hoe ziet een "directory" op een pc er uit, volgens jou?Thierryziezo schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 14:44:
[...]
Ik wil het ook niet gebruiken. Precies of je hebt de scherminstellingen op 256 kleuren staan ipv miljoenen kleuren. Heel jammer dat men er niet meer aan doet om alles zo realistisch mogelijk weer te geven...
Jij doelt denk ik op "offline" metaforen die gebruikt worden voor digitale dingen. Microsoft stapt daar vanaf, en dat is wat mij betreft een enorm goede stap, want die metaforen kloppen vaak al helemaal niet meer.
Al helemaal niet als je bedenkt dat de digitale variant vaak inmiddels véél bekender is dan de real-life variant, en dus de metafoor niet meer opgaat.
Hoeveel kinderen, die nu opgroeien en dagelijks een computer gebruiken, hebben daadwerkelijk ooit een echte "folder" gezien? Zo'n ding dus, waar het "directory"-icoontje vandaan komt: http://www.totallyfreecre...ru-file-folder-drawer.jpg
Het zegt op zich genoeg dat een google-images-search op "folder" eigenlijk alleen maar folder-iconen naar voren tovert en geen foto's van échte "folders".
Hetzelfde geldt voor opslaan (een floppy, wat is dat?), een "bookmark" (bladwijzer? boekenlegger? wat is dat?), en nog veel meer. Zie: http://www.hanselman.com/...DontMakeSenseAnymore.aspx
Kortom: heel veel van deze metaforen voor digitale dingen kloppen niet meer. Dus waarom zou je ze dan nog gebruiken? Er is geen "realistische" weergave van iets dat digitaal is.
Wel geinig om te lezen, maar het is eigenlijk gewoon mierenneukerij natuurlijk.HyperioN schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 14:53:
[...]
Hetzelfde geldt voor opslaan (een floppy, wat is dat?), een "bookmark" (bladwijzer? boekenlegger? wat is dat?), en nog veel meer. Zie: http://www.hanselman.com/...DontMakeSenseAnymore.aspx
Iedereen herkent daar een microfoon in. Of een envelop. En die verdwijnen echt nog niet de komende 25 jaar.
Of een tandwiel voor Settings. Of een telefoonhoorn als phone-icon.
Dat is gewoon logisch en begrijpt iedereen, ook jonge mensen die geen Johnny Carson kennen.
Wat ik bedoelde met realistisch is een fraai 16- of 32-bit kleurenicoontje. Als je nu dat icoontje van Internet Explorer of de andere programma's ziet (evenals het Windows-logo), vind ik dat Microsoft de bal behoorlijk misslaat. We belanden precies terug in het tijdperk van Windows 95, waar het Internet Explorer-icoontje egaal donkerblauw was, terwijl het nu in Windows 8 in de metro-UI gewoon wit is... Zelfde verhaal met Office 2013: zet voor de gein eens je kleureninstellingen op 256 kleuren en vergelijk jouw Word-venster met dat van Office 2013. Smaken verschillen, maar ik denk dat ik niet de enige ben die dit ervaart.
Asus Mainboard - Intel Pentium III 1 GHz - 512 MB SD-RAM - 2*80 GB Maxtor HDD - Toshiba DVD 16/48 - Plextor Plexwriter 48/24/48A - Acer AL511 TFT-monitor - Standaard keyboard - Logitech MX-300 mouse
Ik ben het wat betreft hoe Office 2013 eruit ziet volledig met je eens.Thierryziezo schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 19:19:
Wat ik bedoelde met realistisch is een fraai 16- of 32-bit kleurenicoontje. Als je nu dat icoontje van Internet Explorer of de andere programma's ziet (evenals het Windows-logo), vind ik dat Microsoft de bal behoorlijk misslaat. We belanden precies terug in het tijdperk van Windows 95, waar het Internet Explorer-icoontje egaal donkerblauw was, terwijl het nu in Windows 8 in de metro-UI gewoon wit is... Zelfde verhaal met Office 13: zet voor de gein eens je kleureninstellingen op 256 kleuren en vergelijk jouw Word-venster met dat van Office 13. Smaken verschillen, maar ik denk dat ik niet de enige ben die dit ervaart.
Goeie vergelijking met die 256 kleuren. Toen ik dat las dacht ik 'verrek, dat is het idd!'.
Waarom moet de user interface van je tekstverwerker uit miljoenen kleuren bestaan? Een goede UI heeft niets met het aantal kleuren of de mate van transparantie te maken.
Ik zeg niet dat de Win8 UI perfect is (kuch, echt niet) maar vergelijken met Win 3.11 is ook weer overtrokken.
Mac OS X begon in de 10.0, 10.1 tijd ook als een transparante glimboel en is ondertussen ook behoorlijk plat geslagen. Nog een paar drop shadows onder de vensters en hier en daar een transparant deel (menubalk/dock).
Ik vind Office 13 vooral tegenvallen omdat ze alleen maar de kleurtjes lijken aangepast te hebben en wat tekst in hoofdletters hebben geschreven. Op een 11.6" touchscreen is het nog steeds een janboel van kleine icoontjes. In landscape mode op 1366x768 kan ik drie regels tekst in Word kwijt als het onscreen toetsenbord open staat. Zot...
Ik zeg niet dat de Win8 UI perfect is (kuch, echt niet) maar vergelijken met Win 3.11 is ook weer overtrokken.
Mac OS X begon in de 10.0, 10.1 tijd ook als een transparante glimboel en is ondertussen ook behoorlijk plat geslagen. Nog een paar drop shadows onder de vensters en hier en daar een transparant deel (menubalk/dock).
Ik vind Office 13 vooral tegenvallen omdat ze alleen maar de kleurtjes lijken aangepast te hebben en wat tekst in hoofdletters hebben geschreven. Op een 11.6" touchscreen is het nog steeds een janboel van kleine icoontjes. In landscape mode op 1366x768 kan ik drie regels tekst in Word kwijt als het onscreen toetsenbord open staat. Zot...
Ik heb Office 2013 proberen te installeren op mijn Windows 8 machine, maar krijg deze foutmelding als ik de setup start:
Ik heb even de fout door Google gehaald, maar niks kunnen vinden gerelateerd aan Office 2013Faulting application name: setup.exe_Microsoft Setup Bootstrapper, version: 15.0.4128.1014, time stamp: 0x4fe553ce
Faulting module name: ntdll.dll, version: 6.2.8400.0, time stamp: 0x4fb7166c
Exception code: 0xc0000374
Fault offset: 0x00000000000e8855
Faulting process id: 0x30
Faulting application start time: 0x01cd651fe72c4403
Faulting application path: C:\Users\Guido\AppData\Local\Temp\OWP6B31.tmp\setup.exe
Faulting module path: C:\Windows\SYSTEM32\ntdll.dll
Report Id: 25baf243-d113-11e1-9b71-c8600029acd6
Faulting package full name:
Faulting package-relative application ID:
Ze moeten ook nog eventjes kijken naar sommige vertalingen :-)

Ehem.. Wel dus. Kleur is wat dat betreft net zo belangrijk als vorm en plaatsing. Of het uitmaakt dat een interface uit miljoenen of maar een paar kleuren bestaat laat ik even in het midden, maar kleur is wel degelijk belangrijk. Is het niet om de intentie van een boodschap te verduidelijken of om de aandacht te focussen op iets, dan is het wel omdat kleur de gebruiker beinvloed of omdat het structuur kan aanbrengen in een interface.arnoud_h schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 22:33:
Waarom moet de user interface van je tekstverwerker uit miljoenen kleuren bestaan? Een goede UI heeft niets met het aantal kleuren of de mate van transparantie te maken.
[...]
Release date Windows 8: 28 oktober 2012
(WindowsTeamBlog)
Aangezien WinRT tegelijk gereleased zou worden, en die met Office2013 uitgeleverd gaat worden, neem ik aan dat dat ook de releasedate voor Office2013 zal zijn!
(WindowsTeamBlog)
Aangezien WinRT tegelijk gereleased zou worden, en die met Office2013 uitgeleverd gaat worden, neem ik aan dat dat ook de releasedate voor Office2013 zal zijn!
Mensen...mag het hier weer over Windows 8 gaan....doe ff een Office 2013 discussie starten in het Office forumm...svp
Wordt de TS nog uitgebreid? Er staan nog niet alle features in en ook wat vragen als "kan ik metro ook uitzetten" e.d. mogen er ook wel in.
Features die ik bv mis: betere taskmanager, sneller opstarten, multi-monitor support, microsoft account.
En mogelijk nog iets over de meegeleverde metro applicaties (mail, persons, etc).
En wat tutorialvideo's over hoe je met windows 8 metro moet werken (bv als poweruser).
Is het overigens al mogelijk om Windows 8 in het Nederlands te zetten? Niet dat ik dat echt nodig heb, maar vraag me af of er al language packs zijn.
Features die ik bv mis: betere taskmanager, sneller opstarten, multi-monitor support, microsoft account.
En mogelijk nog iets over de meegeleverde metro applicaties (mail, persons, etc).
En wat tutorialvideo's over hoe je met windows 8 metro moet werken (bv als poweruser).
Is het overigens al mogelijk om Windows 8 in het Nederlands te zetten? Niet dat ik dat echt nodig heb, maar vraag me af of er al language packs zijn.
[ Voor 8% gewijzigd door Martinspire op 19-07-2012 11:39 ]
Ik zal er binnenkort eens ff tijd voor maken :-)Martinspire schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 11:38:
Wordt de TS nog uitgebreid? Er staan nog niet alle features in en ook wat vragen als "kan ik metro ook uitzetten" e.d. mogen er ook wel in.
Te weinig diskspace voor 
Maar even serieus: welke versie en welke onderdelen?
De laatste Nero versie & install bij mij was een upgrade naar 8.xx en dat was ook het moment dat ik afscheid heb genomen van Ahead.
De laatste Nero versie & install bij mij was een upgrade naar 8.xx en dat was ook het moment dat ik afscheid heb genomen van Ahead.
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Verwijderd
Nero11 en het gaat vooral om Nero Vision ivm het branden van Pinnacle films met DVD menu's. Nu krijg ik bij de installatie verschillende onderdelen en het gaat mis bij flash waar een melding komt dat flashplayer zich niet kan registreren of iets.alt-92 schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 21:24:
Te weinig diskspace voor
[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2012 21:33 ]
En als je die prerequisite van tevoren los installeert?
Grmbl. Metro apps doen niet aan DFS blijkbaar.
Photo & Movies apps zien de dfslinks niet in mijn Media root.
En de normale Libraries doen het weer wel dus het is echt Metro specifiek..
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Hebben mensen hier de inking-mogelijkheden van Reader (Microsoft's PDF viewer) uitgeprobeerd? Ik vind zelf de resolutie van de inkt een beetje laag.
Edit:
^ filmpje gemaakt.
Edit:
^ filmpje gemaakt.
[ Voor 24% gewijzigd door RayNbow op 22-07-2012 19:46 ]
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Verwijderd
Volgens mij moeten de folders (die je wil zien in Metro's "Photo/Music/Movies") geïndexeerd worden door WindowsSearch.alt-92 schreef op zondag 22 juli 2012 @ 15:35:
Netwerk folders kunnen niet geïndexeerd worden..
Music en photo's hier op usb rechtstreeks aan laptop gaat prima, movies op server/netwerk share gaat dus niet.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2012 19:23 ]
Verwijderd
Dit hier ligt niet aan Windows 8, maar aan de hardware-combinatie of één stuk hardware die oude AMD Athlon 64 3500+ (Venice), maar misschien weet iemand wat de oorzaak kan zijn aan de hand van de Critical Event 41 die Windows 8 telkens logt?
Om de zoveel tijd freezed alles gewoon en moet je een hard reboot doen. Toen ik er pas mee aan de slag ging, was het om de 10 seconden dat het vastliep, zelfs in de BIOS, maar nu gebeurt het al véél minder. Windows meldt dus hetvolgende:
Ik dacht eerst dat ik beschadigd geheugen had, maar na een weekend te memtest86'en met een andere box, bleek alles ok te zijn. Misschien short er iets aan de CPU of het moederboard? Een Asus A8N-SLI Deluxe.
Doet die foutmelding een belletje rinkelen bij iemand?
Voorts is de frequentie van de vastlopers sterk verminderd bij het installeren van de laatste nvidia display drivers voor Windows 8 (Asus Geforce 6800 512MB) ipv de generic MS driver.
Om de zoveel tijd freezed alles gewoon en moet je een hard reboot doen. Toen ik er pas mee aan de slag ging, was het om de 10 seconden dat het vastliep, zelfs in de BIOS, maar nu gebeurt het al véél minder. Windows meldt dus hetvolgende:
- System
- Provider
[ Name] Microsoft-Windows-Kernel-Power
[ Guid] {331C3B3A-2005-44C2-AC5E-77220C37D6B4}
EventID 41
Version 3
Level 1
Task 63
Opcode 0
Keywords 0x8000000000000002
- TimeCreated
[ SystemTime] 2012-07-22T16:55:33.757200900Z
EventRecordID 695
Correlation
- Execution
[ ProcessID] 4
[ ThreadID] 8
Channel System
Computer Tranquility
- Security
[ UserID] S-1-5-18
- EventData
BugcheckCode 0
BugcheckParameter1 0x0
BugcheckParameter2 0x0
BugcheckParameter3 0x0
BugcheckParameter4 0x0
SleepInProgress 0
PowerButtonTimestamp 0
BootAppStatus 0

Ik dacht eerst dat ik beschadigd geheugen had, maar na een weekend te memtest86'en met een andere box, bleek alles ok te zijn. Misschien short er iets aan de CPU of het moederboard? Een Asus A8N-SLI Deluxe.
Doet die foutmelding een belletje rinkelen bij iemand?
Voorts is de frequentie van de vastlopers sterk verminderd bij het installeren van de laatste nvidia display drivers voor Windows 8 (Asus Geforce 6800 512MB) ipv de generic MS driver.
Ik heb me weten over te halen Windows 8 te gebruiken. Het is even wennen maar werkt goed.
AMD 9800X3D I Kingston Fury Beast 64GB CL30 6.000MT/s I MSI MAG B850 Tomahawk I ASUS Prime 9070XT I Lexar NM790 4TB I Google Pixel 9 Pro 256GB
Niet via Metro apps nee, maar WMP wel. Met dezelfde workaround als je uberhaupt al met Win7 libraries moet doen, m.a.w. via WMP toevoegen en niet binnen de libraries zelf (of je gaat de XML zelf editten, kan ook).Verwijderd schreef op zondag 22 juli 2012 @ 19:22:
Netwerk folders kunnen niet geïndexeerd worden..![]()
Music en photo's hier op usb rechtstreeks aan laptop gaat prima, movies op server/netwerk share gaat dus niet.
Maar ik bedoelde echt dat zelfs de DFS Links (folder shortcuts) niet eens worden weergegeven.
[ Voor 9% gewijzigd door alt-92 op 23-07-2012 14:40 ]
Ehh..ik kan mijn muziek (vna UNC paden) ook keurig weergeven hoor. Voeg ze gewoon toe aan libraries...en die zijn gewoon zichtbaar in m'n Metro Music App...ow...wacht ik heb een Windows Server 2012 Essentials aan de 'server-kant'....alt-92 schreef op maandag 23 juli 2012 @ 14:38:
[...]
Niet via Metro apps nee, maar WMP wel. Met dezelfde workaround als je uberhaupt al met Win7 libraries moet doen, m.a.w. via WMP toevoegen en niet binnen de libraries zelf (of je gaat de XML zelf editten, kan ook).
Maar ik bedoelde echt dat zelfs de DFS Links (folder shortcuts) niet eens worden weergegeven.
M'n Music Library

De Metro Music App

[ Voor 20% gewijzigd door TheVMaster op 23-07-2012 15:49 ]
Ik had het al een tijdje op mijn SlatePC draaien, maar ook maar overstag gegaan en het eens uitgebreid getest op mijn ultrabook. En ik moet zeggen, het went eigenlijk heel erg snel. Sneller dan ik verwacht had na enkele eerdere pogingen met eerdere versies Win8 op een notebook.matt1991 schreef op maandag 23 juli 2012 @ 14:06:
Ik heb me weten over te halen Windows 8 te gebruiken. Het is even wennen maar werkt goed.
Ik word langzaam aan zowaar positief
En dus indexedTheVMaster schreef op maandag 23 juli 2012 @ 15:43:
[...]
Ehh..ik kan mijn muziek (vna UNC paden) ook keurig weergeven hoor. Voeg ze gewoon toe aan libraries...en die zijn gewoon zichtbaar in m'n Metro Music App...ow...wacht ik heb een Windows Server 2012 Essentials aan de 'server-kant'....
Yes I know. Maar probeer dat maar eens met DFS shares, die worden dus ook niet op Win2012 indexed.
Gartner: Windows 8 ongeschikt voor de desktop
Dat moet pijn doen, daar in Redmond.
[ Voor 5% gewijzigd door Alex) op 23-07-2012 21:23 ]
We are shaping the future
Gartner?
Diezelfde toko die ook al minstens 10 jaar durft te beweren dat de TCO van Thin Clients niet hoger is als van een fat desktop?
Diezelfde toko die ook al minstens 10 jaar durft te beweren dat de TCO van Thin Clients niet hoger is als van een fat desktop?
Die ja, die kan je toch niet serieus nemen? LOL
Ok, granted, ze hebben een leuke toolset (4 quadrants) waarmee je als analist een boel dingen kan zeggen over wat een mogelijk goede strategie zou kunnen zijn, maar zoals met alle analistenclubs moet je hun woord niet perse at face value nemen.
Altijd je eigen onderzoek erbij doen.
Als het aan advies van Gartner zou liggen was een project wat nu al een jaar achter loopt op schema met 0,0 deliverables ongeveer hét ei van columbus - niets is minder waar gebleken, en niet door gebrek aan effort van IT ofzo
Altijd je eigen onderzoek erbij doen.
Als het aan advies van Gartner zou liggen was een project wat nu al een jaar achter loopt op schema met 0,0 deliverables ongeveer hét ei van columbus - niets is minder waar gebleken, en niet door gebrek aan effort van IT ofzo
Zal hier wel tig keer vaker zijn gemeld maar het is gewoon zo.Alex) schreef op maandag 23 juli 2012 @ 21:22:
Gartner: Windows 8 ongeschikt voor de desktop
Ik vind Windows 8 zeker mooi voor een tablet of een touch device, maar je bent gewoon gehandicapped als je met een muis of touchpad Windows 8 moet bedienen.
En dan ook dat start menu, ik vind het echt een draak om mee te werken. Daarnaast is het ook nog veel te omslachtig om je device even uit te zetten of standby te zetten. Eerst afmelden, dan op het power knopje rechtsonderin klikken en dan vervolgens eindelijk de standy of shut-down optie

Het bedrijf waar ik werk is laatst overgegaan op Windows 7 en dat blijft de komende jaren wel even zo. Ik zie er ook geen enkele meerwaarde in om Windows 8 bij ons op het bedrijf te installeren, dat gaat serieus een enorme berg shit opleveren met gebruikers die er geen bal van snappen.
Just my 2 cents...
Je bedoelt dat dedicated hardware knopje dat al 10.000 jaar op je computer zit? Of win+i en dan het poweicoontje en dan afsluiten? Of waar je ook maar dat powericoontje ziet? (op zo'n minstens 5 andere plekken komt dat ding ook naar voren namelijk).Vlassie1980 schreef op maandag 23 juli 2012 @ 23:05:
[...] En dan ook dat start menu, ik vind het echt een draak om mee te werken. Daarnaast is het ook nog veel te omslachtig om je device even uit te zetten of standby te zetten. Eerst afmelden, dan op het power knopje rechtsonderin klikken en dan vervolgens eindelijk de standy of shut-down optie[,..]
In een bedrijf weet ik ook niet zo goed hoe en wat. Punt is wel dat ik onder windows 8 nog minstens net zo productief ben als onder windows 7 en soms nog meer. En ik ben dan iemand die de computer vrij uiteenlopend gebruikt van papers en documentatie schrijven naar programmeren (voor werk en studie) en van games spelen tot films kijken. Ik ben wat dat betreft allesbehalve een standaard huis tuin en keuken gebruiker of een kantoormuis
Ik zie wel hoe bijv. mijn ouders goed overweg zouden kunnen met dit systeem (zie alleen geen reden voor ze om te upgraden, win 7 gaat ze ook goed af) en ik zie ook wel de voordelen van dit systeem kunnen zijn voor de wat grotere bedrijven (mits dat metro wat aan te passen is). Bijv. door metro-bedrijfsapplicaties te maken zodat alle werknemers op de hoogte kunnen worden gehouden en het een en ander zelf kunnen aanpassen.
Anyways, persoonlijk zit mij metro totaal niet in de weg. Ik besteed dan momenteel wel 90%+ tijd in de gewone desktop door maar ik verwacht dat naar mate er meer metro apps beschikbaar komen die voor mij interessant zijn de verhouding wel wat verandert.
oh, en waarom het soms effectiever werkt is omdat er wat kleine verbeteringen hier en daar zijn doorgevoerd in de desktop en omdat bepaalde settings en bestanden nu eens fatsoenlijk worden gesynced over mijn laptop, pc en telefoon.
[ Voor 6% gewijzigd door Caelorum op 23-07-2012 23:30 ]
Wat me, na maanden van praat, video's, discussies, enzovoorts nog steeds niet duidelijk is: wat is het voordeel van Metro? Waarom is Metro beter dan het oude applicatiemodel? En dan heb ik het nu niet over de technische invalshoek (platforms, deployment, enz) maar over de functionele.
Wat is nou hét unieke selling point van Metro. Waarom zou ik, als niet-technische eindgebruiker met standaardhardware*, Metro wíllen?
Het is niet als kritiek bedoeld, maar als een oprechte vraag. Het is mij namelijk echt niet duidelijk.
* Wat op dit moment dus gewoon een x86-machine zonder touchscreen is
Wat is nou hét unieke selling point van Metro. Waarom zou ik, als niet-technische eindgebruiker met standaardhardware*, Metro wíllen?
Het is niet als kritiek bedoeld, maar als een oprechte vraag. Het is mij namelijk echt niet duidelijk.
* Wat op dit moment dus gewoon een x86-machine zonder touchscreen is
Maar ja...welke consumer gebruikt er nu DFSalt-92 schreef op maandag 23 juli 2012 @ 21:08:
[...]
En dus indexed
Yes I know. Maar probeer dat maar eens met DFS shares, die worden dus ook niet op Win2012 indexed.
Mwaah...vind dat nog best meevallen hoor....Vlassie1980 schreef op maandag 23 juli 2012 @ 23:05:
[...]
Zal hier wel tig keer vaker zijn gemeld maar het is gewoon zo.
Ik vind Windows 8 zeker mooi voor een tablet of een touch device, maar je bent gewoon gehandicapped als je met een muis of touchpad Windows 8 moet bedienen.
Uitzetten is 'gewoon' oldskool ALT-F4 of WIN-i....sleep is nog eenvoudiger..gewoon laptop dichtklappen...En dan ook dat start menu, ik vind het echt een draak om mee te werken. Daarnaast is het ook nog veel te omslachtig om je device even uit te zetten of standby te zetten. Eerst afmelden, dan op het power knopje rechtsonderin klikken en dan vervolgens eindelijk de standy of shut-down optie
Ben wel benieuwd hoe Windows 8 voeten aan de grond denkt te krijgen op de 'standaard' business werkplek...dus op non-touch devices...maar de tijd zal het leren...Het bedrijf waar ik werk is laatst overgegaan op Windows 7 en dat blijft de komende jaren wel even zo. Ik zie er ook geen enkele meerwaarde in om Windows 8 bij ons op het bedrijf te installeren, dat gaat serieus een enorme berg shit opleveren met gebruikers die er geen bal van snappen.
Just my 2 cents...
[ Voor 14% gewijzigd door TheVMaster op 23-07-2012 23:54 ]
Oh, here's another funny thing: de Photo app pakt vervolgens wél doodleuk mijn picture library op van mijn laptop waarvandaan ik met een RDP sessie van die op ESXi5 draaiende Win8 gebruik maak - en dat is óók een DFS shareTheVMaster schreef op maandag 23 juli 2012 @ 23:53:
Maar ja...welke consumer gebruikt er nu DFSneej...grapje...hmm..daar moet toch wel iets voor zijn (Windows Search Server of hoe heet dat tegenwoordig?)....lijkt me lastig bij een bedrijf met DFS en veel multimedia

En die laptop-folder krijg ik weer met geen mogelijkheid weg

Waar de **** komt die vandaan? WMP media sharing? Is het ook niet want die staat uit.
[ Voor 6% gewijzigd door alt-92 op 23-07-2012 23:59 ]
Mja dr zijn een aantal dingen waarbij Metro iets te ver doorschiet op touchvlak.
Zo had ik toch graag gewoon minimize, (maximize) en close gewoon rechtsbovenin gewild. Dat dat niet nodig is voor metro maakt niet uit, maar voor mijn desktop hoeft echt niet alles open te blijven staan. Tuurlijk, ik heb zat geheugen en voor sommige apps is het handig, maar dat komt dan ook allemaal in je alt-tab ofzo te staan wat voor mij helemaal niet hoeft.
Ook vind ik het nog steeds debiel dat ze de startknop hebben weggehaald. Tuurlijk, de windowstoets werkt prima en tuurlijk kun je met je muis naam beneden, maar waarom dan wel zo'n "show desktop" knop rechtsonderin? Zoiezo had ie voor non-touch devices gewoon getoond kunnen worden. Je mist nu gewoon een stukje feedback en het werkt toch voor nieuwkomers wat onzeker. Ze missen de knop gewoon en dat is vaak wel te merken. Ook het verstoppen van de settings vind ik een debiele keuze. Daardoor vind ook bijna geen enkele nieuwkomer een manier om af te sluiten. Bovendien vond ik het altijd handig om mijn systeem in sluimerstand te zetten (bewaren van applicatiestatus dus), maar ook dat kan je niet zonder in metro te gaan liggen roeren. Hardware knoppen om dat te doen kan natuurlijk ook wel, maar waarom moet dat allemaal zo moeilijk?
Maar daarom vraag ik me ook af waarom de taakbalk nou weg moest in metro. Ik bedoel: als iedereen zijn favo apps wil pinnen, waarom haal je die balk dan weg in het nieuwe metro? Laat ze daar lekker verder pinnen of is dat dan weer niet de bedoeling?
Het startoverzicht is verder prima, dat indelen in groepen is erg handig en je hebt nog wel wat info. Maar ook daar had ik graag gewild dat je daar toch een tabblad met alle applicaties ziet zodat je niet alles op je startscherm hoeft te zetten als je dat toch niet nodig hebt. Nu worden overigens oude programma's nog gewoon met alle icoontjes in metro gezet (tot de handleiding en uninstall knoppen aan toe), maar die heb ik daar niet nodig. Ook het niet aan kunnen maken van folders om meerdere applicaties in te zetten of eventueel het in/uitklappen van groepen was wel handig geweest.
Al met al kan ik er wel mee werken en de nieuwe metro applicaties zorgen voor een frisse wind in softwareland, maar er zijn nog wel wat dingen die ik verbeterd wil zien. Nu is het echt nog veel te gefocused op de touchscreen, maar ik heb dat bij mijn desktop echt niet nodig. Daar heb ik juist een muis ter beschikking zodat ik een hoop acties daar ook gewoon snel mee kan doen.
Komend voorbeeld is al vaker aangehaald, maar ik doe het nu opnieuw: Metro had gewoon wat meer moeten lijken op dit concept: http://www.digitaltrends....t-that-you-wish-was-real/ Tuurlijk, het ziet er voor de windows 8 die-hards nu weer anders uit, maar het lijkt toch wat meer op wat men gewend is. Een stap naar Metro zoals ie nu is, is gewoon effe te groot en daardoor zie ik Windows 8 ook nog niet zo snel een succes worden. Het is ook weer niet nodig om weer volledig over te stappen op de oude manier van denken en dat bedoel ik ook niet, maar sommige dingen werken gewoon al prima met een tobo-muis, waardoor het nu lijkt alsof je er met windows 8 op achteruit gaat als je geen touch-device gebruikt.
Ik vind het idee van een windows-store met minder bloated applicaties en een rustige sfeer prima. Ik hoef ook niet 100 miljoen opties in 1x te zien, maar ik heb het idee dat applicaties nu vanwege deze insteek weer veel teveel opties gaan verliezen. Tuurlijk, niet alles was even zinvol, maar je hebt nu per app iets van 5 opties en daar blijft het bij. Gaat het startmenu op de schop om te personaliseren, gaan de applicaties weer achteruit op dat vlak.
Naja, we zullen zien wat er gaat gebeuren de komende maanden. Zoals ik al zei kan ik er wel mee werken en juich ik dit soort vernieuwingen ook wel toe (heb niet voor niets een Windows Phone), maar toch hoop ik dat ze bij MS gaan nadenken over een gulden middenweg om de wensen van de desktopgebruikers toch wat meer tegemoet te komen.
Zo had ik toch graag gewoon minimize, (maximize) en close gewoon rechtsbovenin gewild. Dat dat niet nodig is voor metro maakt niet uit, maar voor mijn desktop hoeft echt niet alles open te blijven staan. Tuurlijk, ik heb zat geheugen en voor sommige apps is het handig, maar dat komt dan ook allemaal in je alt-tab ofzo te staan wat voor mij helemaal niet hoeft.
Ook vind ik het nog steeds debiel dat ze de startknop hebben weggehaald. Tuurlijk, de windowstoets werkt prima en tuurlijk kun je met je muis naam beneden, maar waarom dan wel zo'n "show desktop" knop rechtsonderin? Zoiezo had ie voor non-touch devices gewoon getoond kunnen worden. Je mist nu gewoon een stukje feedback en het werkt toch voor nieuwkomers wat onzeker. Ze missen de knop gewoon en dat is vaak wel te merken. Ook het verstoppen van de settings vind ik een debiele keuze. Daardoor vind ook bijna geen enkele nieuwkomer een manier om af te sluiten. Bovendien vond ik het altijd handig om mijn systeem in sluimerstand te zetten (bewaren van applicatiestatus dus), maar ook dat kan je niet zonder in metro te gaan liggen roeren. Hardware knoppen om dat te doen kan natuurlijk ook wel, maar waarom moet dat allemaal zo moeilijk?
Maar daarom vraag ik me ook af waarom de taakbalk nou weg moest in metro. Ik bedoel: als iedereen zijn favo apps wil pinnen, waarom haal je die balk dan weg in het nieuwe metro? Laat ze daar lekker verder pinnen of is dat dan weer niet de bedoeling?
Het startoverzicht is verder prima, dat indelen in groepen is erg handig en je hebt nog wel wat info. Maar ook daar had ik graag gewild dat je daar toch een tabblad met alle applicaties ziet zodat je niet alles op je startscherm hoeft te zetten als je dat toch niet nodig hebt. Nu worden overigens oude programma's nog gewoon met alle icoontjes in metro gezet (tot de handleiding en uninstall knoppen aan toe), maar die heb ik daar niet nodig. Ook het niet aan kunnen maken van folders om meerdere applicaties in te zetten of eventueel het in/uitklappen van groepen was wel handig geweest.
Al met al kan ik er wel mee werken en de nieuwe metro applicaties zorgen voor een frisse wind in softwareland, maar er zijn nog wel wat dingen die ik verbeterd wil zien. Nu is het echt nog veel te gefocused op de touchscreen, maar ik heb dat bij mijn desktop echt niet nodig. Daar heb ik juist een muis ter beschikking zodat ik een hoop acties daar ook gewoon snel mee kan doen.
Komend voorbeeld is al vaker aangehaald, maar ik doe het nu opnieuw: Metro had gewoon wat meer moeten lijken op dit concept: http://www.digitaltrends....t-that-you-wish-was-real/ Tuurlijk, het ziet er voor de windows 8 die-hards nu weer anders uit, maar het lijkt toch wat meer op wat men gewend is. Een stap naar Metro zoals ie nu is, is gewoon effe te groot en daardoor zie ik Windows 8 ook nog niet zo snel een succes worden. Het is ook weer niet nodig om weer volledig over te stappen op de oude manier van denken en dat bedoel ik ook niet, maar sommige dingen werken gewoon al prima met een tobo-muis, waardoor het nu lijkt alsof je er met windows 8 op achteruit gaat als je geen touch-device gebruikt.
Ik vind het idee van een windows-store met minder bloated applicaties en een rustige sfeer prima. Ik hoef ook niet 100 miljoen opties in 1x te zien, maar ik heb het idee dat applicaties nu vanwege deze insteek weer veel teveel opties gaan verliezen. Tuurlijk, niet alles was even zinvol, maar je hebt nu per app iets van 5 opties en daar blijft het bij. Gaat het startmenu op de schop om te personaliseren, gaan de applicaties weer achteruit op dat vlak.
Naja, we zullen zien wat er gaat gebeuren de komende maanden. Zoals ik al zei kan ik er wel mee werken en juich ik dit soort vernieuwingen ook wel toe (heb niet voor niets een Windows Phone), maar toch hoop ik dat ze bij MS gaan nadenken over een gulden middenweg om de wensen van de desktopgebruikers toch wat meer tegemoet te komen.
Verwijderd
http://www.winsupersite.c...oot-desktop-start8-143772
Werkt ook op de laatste release.
En zo komen genoeg tools om de startknop te voorschijn te toveren.
Ik snap niet waar sommige zich al dan niet bewust druk om maken.
Wij zijn tweakers, dus wij vinden wel een manier om hier omheen te werken of dingen verder uit te vogelen. Een normale gebruiker zoals bijvoorbeeld mijn pa heeft hier veel meer moeite mee.Verwijderd schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 00:59:
http://www.winsupersite.c...oot-desktop-start8-143772
Daarnaast is het een 3rd party tool volgens mij, maar het blijft gewoon triest dat Mickeysoft zelf niet zo clever is om die Metro interface aan / uit te zetten. Hier gaan ze heel veel gebruikers mee voor hun hoofd stoten.
Ik doe gewoon altijd Windows knop inrammen --> pijltje naar rechts --> enter.Caelorum schreef op maandag 23 juli 2012 @ 23:28:
[...]
Je bedoelt dat dedicated hardware knopje dat al 10.000 jaar op je computer zit? Of win+i en dan het poweicoontje en dan afsluiten? Of waar je ook maar dat powericoontje ziet? (op zo'n minstens 5 andere plekken komt dat ding ook naar voren namelijk).
Thats it, en ik vind het dus irritant dat dat met Windows 8 niet gaat.
Ander voorbeeld: Ik wil naar Uninstall programs toe gaan, in Windows 7 ram ik weer op de Windows knop en begin ik het woordje Uninstall te typen waarna je vrij snel de optie Uninstall a program ziet verschijnen. In Windows 8 hoef je dat niet te proberen, want dat is te ingewikkeld voor de tablet gebruiker. Blijf met je klauwen van die opties af MS

[ Voor 36% gewijzigd door Vlassie1980 op 24-07-2012 09:13 ]
Ik vraag me inderdaad serieus af of Microsoft, als er kritiek komt na de release van Windows 8, bepaalde zaken middels een update alsnog gaat terugdraaien. Om een Vista-debacle te vermijden..
Verwijderd
Mijn laptop draait op Windows 8 CP. Ik heb een oude Vista-licentie voor m'n laptop en mag dus goedkoop upgraden maar heb daar de installatie-dvd niet van. Kan ik dan simpelweg mijn Vista-key intikken in de Upgrade Assistant en alsnog Windows 8 kopen en downloaden? Of moet ik dan eerst ergens een Vista-dvd vandaan toveren, installeren en dan upgraden? Hoop dat daar al iets over bekend is en dat Microsoft het de gebruiker zo makkelijk mogelijk maakt.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2012 09:45 ]
Wij tweakers nemen de moeite iets nieuws eerst grondig uit te proberen.Vlassie1980 schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 09:08:
[...]
Wij zijn tweakers, dus wij vinden wel een manier om hier omheen te werken of dingen verder uit te vogelen. Een normale gebruiker zoals bijvoorbeeld mijn pa heeft hier veel meer moeite mee.
Daarnaast is het een 3rd party tool volgens mij, maar het blijft gewoon triest dat Mickeysoft zelf niet zo clever is om die Metro interface aan / uit te zetten. Hier gaan ze heel veel gebruikers mee voor hun hoofd stoten.
[...]
Ik doe gewoon altijd Windows knop inrammen --> pijltje naar rechts --> enter.
Thats it, en ik vind het dus irritant dat dat met Windows 8 niet gaat.
Ander voorbeeld: Ik wil naar Uninstall programs toe gaan, in Windows 7 ram ik weer op de Windows knop en begin ik het woordje Uninstall te typen waarna je vrij snel de optie Uninstall a program ziet verschijnen. In Windows 8 hoef je dat niet te proberen, want dat is te ingewikkeld voor de tablet gebruiker. Blijf met je klauwen van die opties af MSHet werkte net zo fijn
Je kunt nog steeds gewoon "Uninstall a program" vinden. Je moet alleen even op Settings klikken rechtsbovenin tijdens het zoeken. Wat nog veel handiger is, is met de rechtermuisknop links onderin te klikken (of win-x sneltoets gebruiken), hier krijg je een menu met allemaal settings/configuratie gerelateerde zaken zoals uninstall (Programs and features). Als je jezelf dit eenmaal aanleert zijn alle configuratie gerelateerde zaken heel gemakkelijk te vinden.
Dat jouw oude routine voor het afsluiten van je PC niet meer werkt is misschien irritant. Maar volgens die redenatie mag er nooit iets veranderen, want dat is per definitie irritant.
Je kunt je pc prima afsluiten met je power button of win-i -> power -> sleep/hibernate/shutdown/restart. Je kunt ook in het menu wat win-i oproept komen door je muis vanuit rechterbovenhoek naar beneden te bewegen en op "Settings" te klikken. Als laatste kun je natuurlijk eerst uitloggen en dan afsluiten, maar dan maak je het jezelf onnodig lastig.
Als je de optie Hibernate onder Power in het menu mist moet je dit even inschakelen. Win-x -> 'Power Options' -> 'Choose what the power buttons do' -> 'Change settings that are currently unavailable' -> Hibernate aanvinken en 'Save changes'.
De reden dat je Metro niet uit kunt zetten is dat iedereen dan zonder enige moeite te doen zich erin te verdiepen Metro direct zou uitzetten. Want veranderingen zijn eng en moeten zo snel mogelijk weg! En op die manier zullen verbeteringen er nooit doorheen komen.
Ik zelf ervaar het Metro startscherm juist als een flinke verbetering t.o.v. het oude startmenu met al zijn submenu's op een vreselijk klein oppervlak. Als je je apps gewoon even goed indeeld kun je ze net zo snel en meestal zelfs sneller vinden dan dat je door een structuur van mapjes zou moeten navigeren. Doordat de tiles in Metro vrij groot zijn kun je ze ondanks de grotere afstand van de hoek linksonderin toch snel vinden. Daarnaast kun je het geheel nu veel beter naar je eigen wensen aanpassen t.o.v. van het oude startmenu met alleen 'veel gebruikte apps' en de wirwar van 'alle programma's'. En de apps die je echt veel gebruikt kun je natuurlijk nog steeds het beste in je taskbar pinnen.Vlassie1980 schreef op maandag 23 juli 2012 @ 23:05:
En dan ook dat start menu, ik vind het echt een draak om mee te werken.
Meer handelingen, want ik moet mijn arm verder bewegen. Bovendien is de gewoonte "Start -> Afsluiten" en niet op de power button drukken, dat is al bijna 20 jaar zo aangeleerd.shappie schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 10:09:
[...]
Dat jouw oude routine voor het afsluiten van je PC niet meer werkt is misschien irritant. Maar volgens die redenatie mag er nooit iets veranderen, want dat is per definitie irritant.
Je kunt je pc prima afsluiten met je power button
Alsnog een niveau verder weg dan in Windows 7.of win-i -> power -> sleep/hibernate/shutdown/restart.
Je kunt ook een beitel gebruiken om een spijker in de muur te tikken. Het lukt wel, maar geen hond doet het omdat het niet praktisch is.Je kunt ook in het menu wat win-i oproept komen door je muis vanuit rechterbovenhoek naar beneden te bewegen en op "Settings" te klikken.
Nee, het 'onnodig lastig maken' doet Microsoft wel voor je.Als laatste kun je natuurlijk eerst uitloggen en dan afsluiten, maar dan maak je het jezelf onnodig lastig.
Tot op zekere hoogte ben ik het met je eens. Zie ook de ribbon van Office 2007. Velen viinden het een verschrikking, anderen een zege. Dankzij de ribbon ben ik wat meer met Office gaan doen. Hulde voor Microsoft voor het proberen van iets nieuws, in dat opzicht.De reden dat je Metro niet uit kunt zetten is dat iedereen dan zonder enige moeite te doen zich erin te verdiepen Metro direct zou uitzetten. Want veranderingen zijn eng en moeten zo snel mogelijk weg! En op die manier zullen verbeteringen er nooit doorheen komen.
Het verschil tussen de ribbon en Metro is wel dat de ribbon slechts een klein deel vervangt: veel van de oude sneltoetsen en werkwijzen zijn niet veranderd. Je kunt nog steeds een briefje typen, een selectie maken en op Ctrl-B drukken om iets vetgedrukt te maken.
Met Metro zijn er veel meer verschillen, waardoor er meer weerstand komt vanuit de userbase. Dat is niet raar, maar de veelal negatieve reacties over Windows 8 (lees: over Metro) zouden inmiddels toch echt wel belletjes moeten doen rinkelen in Redmond.
Ik denk daarom ook dat de mensen in Cupertino niet kunnen wachten totdat alle nieuwe laptops met Windows 8 geleverd worden. Dat gaat ze geheid een hoop nieuwe klanten opleveren.
win+w en dan uninstall.. 1 knopje meer indrukken, maar wel met het gemak dat de rest van de tijd als je iets zoekt (bijv. een programma) je niet ook nog allemaal irrelevante resultaten krijgt toe geschoteld (settings, files, mails, etc).Vlassie1980 schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 09:08:
[...]
Ander voorbeeld: Ik wil naar Uninstall programs toe gaan, in Windows 7 ram ik weer op de Windows knop en begin ik het woordje Uninstall te typen waarna je vrij snel de optie Uninstall a program ziet verschijnen. In Windows 8 hoef je dat niet te proberen, want dat is te ingewikkeld voor de tablet gebruiker. Blijf met je klauwen van die opties af MSHet werkte net zo fijn
Ik ga verder niet inhoudelijk op je in want jij vind het niet fijn. Ik vind het wel een verbetering en geen discussie gaat iets veranderen in onze meningen dus
Ik denk zelf dat er wellicht initieel een lichte verschuiving is van windows 8 naar osx, maar dat uiteindelijk ook een hoop mensen weer terugkomen. Want osx is nog steeds een grotere verandering op de desktop dan windows 8 als je van windows 7 afkomt.
[ Voor 12% gewijzigd door Caelorum op 24-07-2012 10:26 ]
Lijkt me te ingrijpend voor een update of service pack. Ik denk dat microsoft bewust een enorm risico gaat nemen hiermee en dat dat zomaar eens de hele toekomst van het bedrijf zou kunnen gaan beslissen.CAP-Team schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 09:16:
Ik vraag me inderdaad serieus af of Microsoft, als er kritiek komt na de release van Windows 8, bepaalde zaken middels een update alsnog gaat terugdraaien. Om een Vista-debacle te vermijden..
Als Windows 8 een flop wordt (zoals Vista een flop bleek) zal Microsoft wel moeten. Een service pack zie ik dan als de enige optie om de fout recht te zetten zonder je bestaande gebruikers te schofferen. Een nieuwe release van Windows voorbereiden duurt jaren.Metro2002 schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 10:28:
[...]
Lijkt me te ingrijpend voor een update of service pack. Ik denk dat microsoft bewust een enorm risico gaat nemen hiermee en dat dat zomaar eens de hele toekomst van het bedrijf zou kunnen gaan beslissen.
En daar zit wat mij betreft ook een belangrijke oorzaak van alle weerstand.shappie schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 10:09:
[...]
Maar volgens die redenatie mag er nooit iets veranderen, want dat is per definitie irritant.
Mensen verzetten zich altijd tegen verandering en het "onbekende"; hoe open ze ook zeggen te staan voor verandering. Er is altijd een onbewuste drang naar het bekende, het veilige.
Dit zie je in alle facetten van de samenleving terugkomen. Voorbeeld: het veranderen van de indeling van een supermarkt. Ook al is er goed over nagedacht en gaat de winkel-efficientie van de klant omhoog; de eerste weken zullen de klachten binnenstromen totdat iedereen eraan gewend is en daarna toch begint in te zien dat het eigenlijk beter is.
Ander voorbeeld zijn de diverse turborotondes die begin deze eeuw in Nederland zijn aangelegd. Deze zijn bewezen efficienter en veiliger maar dat stootte ook op wat aardig verzet van de automobilist die "er niks van snapte".
Bekende quote van Henry Ford:
Hoewel hij deze tekst misschien wel nooit uitgesproken heeft, is het punt overduidelijk: mensen hebben een drang naar het bekende en iets nieuws of verandering brengt dus altijd weerstand met zich mee."If I had asked people what they wanted, they would have said faster horses."
Oftewel: hoewel ik het eens ben met delen van de kritiek die mensen uiten over W8, denk ik dat we nog even de "gewenningsfase" doorheen moeten. Over een jaar (of zo) kunnen we gaan zien hoeveel van die kritiek daadwerkelijk overeind blijft; of simpelweg een product was van de menselijke weerstand tegen het onbekende.
Want Windows 7 voldoet niet voor de huidige non touch hardware? Het is al zo vaak gezegd: je hebt toch de keuze of je gaat upgraden naar Windows 8 of gewoon bij Windows 7 wilt blijven?majic schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 09:47:
...
Ik hoop dat MS het licht nog gaat zien en Metro alleen uit gaat brengen als OPTIE, met name gefocussed op tablets en touchscreens. Anders ga ik gewoon een hackintosh draaien, dit kan echt niet meer..
Deze wilde ik hier graag kwijt. Uit dezelfde review van die Gartner medewerker :
Windows 8 vs Windows Vista
There are only three things I need to remember about Vista to compare these two operating systems.
Windows 8 vs Windows Vista
There are only three things I need to remember about Vista to compare these two operating systems.
- Hardware. When I first downloaded Vista, I had a heck of a time getting it to install on any hardware I had. If it did install the chances of my drivers working were slim to none. I remember raking through vendor sites trying different versions of drivers just to get a NIC to work or a graphic card to display properly. Either vendors weren’t ready for Vista or something was just majorly wrong with it (I don’t know which).
- Software. On the off chance I got Vista working in these early days the next step was getting my applications to work. This was hit and miss, when it failed chances where good vendors would point their finger at Vista and say they don’t support it on that OS.
- Buggy. This includes both of the above, but overall I’d just say the OS was buggy when released. Maybe it was rushed, I don’t know, I wasn’t an analyst at the time, I was an IT professional trying to determine if Vista was right for me. It wasn’t, I waited for Windows 7.
- Hardware. I have some random hardware sitting around my house and I’ve loaded Windows 8 on everything I have. In fact I just built the machine I’m currently working on a few hours ago and loaded Windows 8 on it. Everything works, my NIC works, my high end graphic card works, even my random USB devices I have plugged into it, which currently includes a Webcam and a wireless headset. All of it works without a single Google search for a driver.
- Software. I’ve loaded every peice of software I need on this desktop to do my job. Given I don’t have the greatest of software demands to write for a living, but I’m an IT guy first an analyst second, so I have lots of random apps, all of which work. I don’t think my apps realize they are on a new OS.
- Buggy? I’ve been running this OS on a slate device, in a VM, and on typical desktop hardware and I haven’t had the OS crash on me yet. I have had some Metro apps crash on me, but Microsoft doesn’t write those, whomever’s game I downloaded wrote it. As far as I can tell this OS is solid.
-- Altijd blijven prutsen --
En toch ben je blij dat bij elke nieuwe auto die je koopt de bediening van het gas, rem en koppeling op dezelfde plekken zitten. En juist die basis functies worden in windows8 compleet omgegooid.HyperioN schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 10:54:
[...]
En daar zit wat mij betreft ook een belangrijke oorzaak van alle weerstand.
Mensen verzetten zich altijd tegen verandering en het "onbekende"; hoe open ze ook zeggen te staan voor verandering. Er is altijd een onbewuste drang naar het bekende, het veilige.
Dit zie je in alle facetten van de samenleving terugkomen. Voorbeeld: het veranderen van de indeling van een supermarkt. Ook al is er goed over nagedacht en gaat de winkel-efficientie van de klant omhoog; de eerste weken zullen de klachten binnenstromen totdat iedereen eraan gewend is en daarna toch begint in te zien dat het eigenlijk beter is.
Ander voorbeeld zijn de diverse turborotondes die begin deze eeuw in Nederland zijn aangelegd. Deze zijn bewezen efficienter en veiliger maar dat stootte ook op wat aardig verzet van de automobilist die "er niks van snapte".
Bekende quote van Henry Ford:
[...]
Hoewel hij deze tekst misschien wel nooit uitgesproken heeft, is het punt overduidelijk: mensen hebben een drang naar het bekende en iets nieuws of verandering brengt dus altijd weerstand met zich mee.
Dat er detailverschillen (of dat er een compleet andere technische structuur zit) zitten in verschillende besturingssystemen is logisch, net als dat de de knoppen van de verwarming en airco bij elke auto (en de aandrijving bij bv electrische auto's) op een andere plek zitten maar de basis is en blijft hetzelfde.
Gereedschap dat je elke dag gebruikt wil je gewoon niet constant veranderd hebben.
@ all die zeggen dat mensen niet happig zijn op veranderingen:
Dit is voor het grootste deel inderdaad waar, en een nieuw OS betekent nou eenmaal verandering.
Maar laat Mickeysoft dan wel zo slim zijn om veranderingen geleidelijk te brengen en niet alles in 1 keer om te gooien.
Waarom in godsnaam die Metro interface op een desktop. Ik begrijp inmiddels heus wel dat die keuze vast staat. Maar why???
Dit is voor het grootste deel inderdaad waar, en een nieuw OS betekent nou eenmaal verandering.
Maar laat Mickeysoft dan wel zo slim zijn om veranderingen geleidelijk te brengen en niet alles in 1 keer om te gooien.
Waarom in godsnaam die Metro interface op een desktop. Ik begrijp inmiddels heus wel dat die keuze vast staat. Maar why???
Het is imo een non discussie.
MS dwingt veranderingen op die voor een grote userbase geen verbetering zijn. Dit terwijl ze zonder veel moeite de keuze had kunnen laten (voor desktopgebruikers).
Geen verbetering + dwang= zeer veel irritatie opwekken. Volgensmij is het nooit verstandig om zoveel klanten te ergeren.
MS dwingt veranderingen op die voor een grote userbase geen verbetering zijn. Dit terwijl ze zonder veel moeite de keuze had kunnen laten (voor desktopgebruikers).
Geen verbetering + dwang= zeer veel irritatie opwekken. Volgensmij is het nooit verstandig om zoveel klanten te ergeren.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Why not? Je kan nog steeds naar de desktop en je kan ook nog steeds je applicaties draaien die je ook op Windows 7 draaide. Het enige wat er dan voor je wijzigt is dat het start menu vervangen is door het Metro start scherm. Als je een applicatie wil draaien dan is het simpel de start knop op je toetsenbord indrukken en beginnen met typen wat je nodig hebt, net zoals het al werkte in Windows 7.Vlassie1980 schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 11:41:
@ all die zeggen dat mensen niet happig zijn op veranderingen:
Je kan het dus ook anders bekijken: Je kan nu meer! Niet alleen de normale desktop applicaties maar je kan nu ook Metro Apps draaien! En je krijgt ook nog een efficiëntere Windows met taskmanager verbeteringen enz.
Ow het is wel degelijk een discussie waard! Want jij vindt dat het geen verbeteringen zijn. Maar ik vind het sowieso wel een verbetering. Ben nog niks tegengekomen wat ik niet kan doen in 8 wat wel kon in 7 maar de extra mogelijkheid om Metro apps te draaien vind ik een welkome toevoeging. Wordfeud op een laptop is wel makkelijk zo!Help!!!! schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 11:47:
Het is imo een non discussie.
[ Voor 25% gewijzigd door Harmsen op 24-07-2012 11:52 ]
What a fine day for Science! | Specs
Dan had ie mazzel. Op m'n EP121 werkte BlueTooth niet en m'n WLAN slechts gedeeltelijk. Ik moest een driver van de Asus site halen om BlueTooth werkende te krijgen en m'n WLAN vriendjes te laten zijn met Eduroam.FoggyFreek schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 11:09:
Now lets compare this to Windows 8
- Hardware. I have some random hardware sitting around my house and I’ve loaded Windows 8 on everything I have. In fact I just built the machine I’m currently working on a few hours ago and loaded Windows 8 on it. Everything works, my NIC works, my high end graphic card works, even my random USB devices I have plugged into it, which currently includes a Webcam and a wireless headset. All of it works without a single Google search for a driver.
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Met google chrome kun je ook al flink wat mobiele apps installeren maar dat terzijde.Harmsen schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 11:48:
[...]
Why not? Je kan nog steeds naar de desktop en je kan ook nog steeds je applicaties draaien die je ook op Windows 7 draaide. Het enige wat er dan voor je wijzigt is dat het start menu vervangen is door het Metro start scherm. Als je een applicatie wil draaien dan is het simpel de start knop op je toetsenbord indrukken en beginnen met typen wat je nodig hebt, net zoals het al werkte in Windows 7.
Je kan het dus ook anders bekijken: Je kan nu meer! Niet alleen de normale desktop applicaties maar je kan nu ook Metro Apps draaien! En je krijgt ook nog een efficiëntere Windows met taskmanager verbeteringen enz.
[...]
Ow het is wel degelijk een discussie waard! Want jij vindt dat het geen verbeteringen zijn. Maar ik vind het sowieso wel een verbetering. Ben nog niks tegengekomen wat ik niet kan doen in 8 wat wel kon in 7 maar de extra mogelijkheid om Metro apps te draaien vind ik een welkome toevoeging. Wordfeud op een laptop is wel makkelijk zo!
Prima als jij het wilt gebruiken maar voor de mensen die het NIET willen gebruiken is het bloedirritant dat je er niet omheen kan.
Het toverwoord is hier keuze en dat heb je gewoon totaal niet.
Hadden ze die hele metro interface optioneel gemaakt , los op te starten en bv bij de ARM versie standaard opgestart net zoals windows media center die los op te starten is en bij de 'media center editie' automatisch opstartte, dan had niemand gezeurd en had iedereen blij geweest met de verbeteringen in windows 8. Die verbeteringen in bv de task manager ed worden nu allemaal compleet ondergesneeuwd door de metro interface waar geen hond op zit te wachten.
Ik vind het in een auto ook prettig dat ik de keuze heb om bv de climate control wel of niet aan te zetten, soms is het handig maar soms vind ik het ook wel prettig om de kachel op standje crematie te hebben. Ik zou me kapot ergeren als ik niet om de automatische stand heen kon.
[ Voor 7% gewijzigd door Metro2002 op 24-07-2012 12:22 ]
Ik heb nog steeds het probleem dat wanneer ik de vmware vsphere client start op windows een foutmelding komt bij het openen van een console van een vm (zoals op dit forum : http://communities.vmware.com/message/2044836)
Heeft iemand dit opgelost gekregen?
Heeft iemand dit opgelost gekregen?
Je hebt wel degelijk een keuze... Niemand legt jou op om Windows 8 te gaan gebruiken. Als je graag wil dat alles blijft zoals het is dan kan je prima Windows 7 blijven gebruiken. Als je ervoor kiest om Windows 8 te gaan gebruiken dan kies je dus ook voor de Metro interfaceMetro2002 schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 12:21:
[...]
Met google chrome kun je ook al flink wat mobiele apps installeren maar dat terzijde.
Prima als jij het wilt gebruiken maar voor de mensen die het NIET willen gebruiken is het bloedirritant dat je er niet omheen kan.
Het toverwoord is hier keuze en dat heb je gewoon totaal niet.
Hadden ze die hele metro interface optioneel gemaakt , los op te starten en bv bij de ARM versie standaard opgestart net zoals windows media center die los op te starten is en bij de 'media center editie' automatisch opstartte, dan had niemand gezeurd en had iedereen blij geweest met de verbeteringen in windows 8. Die verbeteringen in bv de task manager ed worden nu allemaal compleet ondergesneeuwd door de metro interface waar geen hond op zit te wachten.
Ik vind het in een auto ook prettig dat ik de keuze heb om bv de climate control wel of niet aan te zetten, soms is het handig maar soms vind ik het ook wel prettig om de kachel op standje crematie te hebben. Ik zou me kapot ergeren als ik niet om de automatische stand heen kon.
En wat is precies hetgene van de Metro interface waar jeje aan stoort? Alleen het startscherm of ook het Metro thema in de desktop modus?
De grootste problemen die ik tegenkom in dit topic zijn dus:
- Het afsluiten van je pc met Win8 kost een extra handeling wanneer je uit principe de power button niet kunt/wilt gebruiken (of alt-f4).
- Als je zoekt in Metro naar zaken die onder Settings horen te staan moet je even op "Settings" klikken (of direct met win-w zoeken). Ook kun je het nieuwe win-x menu gebruiken waarin de meeste settings gerelateerde zaken zijn te vinden.
- Mensen raken in paniek van Metro, want het is 'anders en (daardoor) waardeloos'. Helaas zijn er maar weinig mensen die dit proberen te onderbouwen en is het meestal alleen een opsomming van onderbuikgevoelens.
Daarnaast is de vergelijking met Vista nogal vergezocht, zoals @FoggyFreek al aangaaf. De knelpunten bij Vista waren drivers, software ondersteuning en stabilieit (of gebrek eraan). Win8 is gewoon een degelijk en stabiel OS, waarin alleen het startmenu is vervangen door Metro. Wanneer je gewoon al je software die je onder Win7 gebruikt installeert en de shortcuts netjes in Metro sorteert en de belangrijkse apps op je taskbar pint werkt het prima.
Ook denk ik niet dat iedereen nu overstapt op Apple. Je zult in dat geval ook moeten wennen aan OS X (de beperkingen op het gebied van de hardware, beschikbare software en de prijs nog even daargelaten). Maar omdat je nooit met OS X hebt gewerkt sta je er voor open en doe je enige moeite het onder de knie te krijgen. Kom je van een vorige Windows versie bij Win8 terecht doet niemand moeite zich aan te passen. Het had allemaal maar hetzelfde moeten zijn, het werkte onder Win7 toch ook gewoon? En als gevolg zijn mensen niet bereid Win8 te leren kennen.
De vergelijking met een auto is erg overdreven. Een auto rijden met een andere volgorde van de pedalen is natuurlijk heel wat anders dan een nieuwe layout van je startmenu. Met Win8 veranderd er eigenlijk verassend weinig aan de manier waarop je met een computer werkt (is mijn ervaring). Hoeveel tijd besteed je nu werkelijk in je startmenu? Het grootste gedeelte van de tijd zul je gewoon op de desktop werken en start je je belangrijkste software gewoon vanuit de taskbar (pinned apps). En als de Windows Store een beetje op gang gaat komen kun je straks gemakkelijk wat nieuws lezen of simpele (smartphone/tablet-achtige) games spelen tussen het serieuze werk op je desktop door.
- Het afsluiten van je pc met Win8 kost een extra handeling wanneer je uit principe de power button niet kunt/wilt gebruiken (of alt-f4).
- Als je zoekt in Metro naar zaken die onder Settings horen te staan moet je even op "Settings" klikken (of direct met win-w zoeken). Ook kun je het nieuwe win-x menu gebruiken waarin de meeste settings gerelateerde zaken zijn te vinden.
- Mensen raken in paniek van Metro, want het is 'anders en (daardoor) waardeloos'. Helaas zijn er maar weinig mensen die dit proberen te onderbouwen en is het meestal alleen een opsomming van onderbuikgevoelens.
Daarnaast is de vergelijking met Vista nogal vergezocht, zoals @FoggyFreek al aangaaf. De knelpunten bij Vista waren drivers, software ondersteuning en stabilieit (of gebrek eraan). Win8 is gewoon een degelijk en stabiel OS, waarin alleen het startmenu is vervangen door Metro. Wanneer je gewoon al je software die je onder Win7 gebruikt installeert en de shortcuts netjes in Metro sorteert en de belangrijkse apps op je taskbar pint werkt het prima.
Ook denk ik niet dat iedereen nu overstapt op Apple. Je zult in dat geval ook moeten wennen aan OS X (de beperkingen op het gebied van de hardware, beschikbare software en de prijs nog even daargelaten). Maar omdat je nooit met OS X hebt gewerkt sta je er voor open en doe je enige moeite het onder de knie te krijgen. Kom je van een vorige Windows versie bij Win8 terecht doet niemand moeite zich aan te passen. Het had allemaal maar hetzelfde moeten zijn, het werkte onder Win7 toch ook gewoon? En als gevolg zijn mensen niet bereid Win8 te leren kennen.
De vergelijking met een auto is erg overdreven. Een auto rijden met een andere volgorde van de pedalen is natuurlijk heel wat anders dan een nieuwe layout van je startmenu. Met Win8 veranderd er eigenlijk verassend weinig aan de manier waarop je met een computer werkt (is mijn ervaring). Hoeveel tijd besteed je nu werkelijk in je startmenu? Het grootste gedeelte van de tijd zul je gewoon op de desktop werken en start je je belangrijkste software gewoon vanuit de taskbar (pinned apps). En als de Windows Store een beetje op gang gaat komen kun je straks gemakkelijk wat nieuws lezen of simpele (smartphone/tablet-achtige) games spelen tussen het serieuze werk op je desktop door.
Als ik een nieuwe laptop of pc koop, heb ik dan de keuze om die met windows7 geleverd te krijgen straks? Ik ben bang van niet. Als ik ondersteuning wil blijven houden, kan ik dan eeuwig bij windows7 blijven? nee.Harmsen schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 13:06:
[...]
Je hebt wel degelijk een keuze... Niemand legt jou op om Windows 8 te gaan gebruiken. Als je graag wil dat alles blijft zoals het is dan kan je prima Windows 7 blijven gebruiken. Als je ervoor kiest om Windows 8 te gaan gebruiken dan kies je dus ook voor de Metro interface
Dr jekyll and mr hydeEn wat is precies hetgene van de Metro interface waar jeje aan stoort? Alleen het startscherm of ook het Metro thema in de desktop modus?
Het zijn gewoon 2 complete andere systemen die om de haverklap elkaar afwisselen. Ik zit lekker op de desktop te werken en ik wil een nieuw programma starten, hop daar verschijnt metro. Ik wil afsluiten, hop ik moet naar metro. Ik wil een programma zoeken, hop daar is metro.
Het is gewoon zó in your face en dat gecombineerd met een uiterlijk wat er totaal anders uitziet dan de traditionele desktop maakt het vreselijk rommelig en onoverzichtelijk. En praat me maar niet over al die onzichtbare menu's en veegbewegingen die je moet maken als je een metro app hebt. Leuk op een tablet maar totaal kansloos op de desktop natuurlijk. Het werkt gewoon niet lekker. Je hebt echt het gevoel met 2 aparte besturingssystemen te werken.
Sowieso ook de desktop programma's die Microsoft nu uitbrengt zijn ook spuuglelijk. Kijk maar eens naar de nieuwe visual studio. grijs, wit en menu's in hoofdletters. Hoe saai wil je het hebben.net als office 2013. Ook zo saai. Het doet me nogal denken aan de interface op de Atari ST en andere computers van vroeger:

Sta je dan met je videokaart die in staat is om fotorealistische games realtime op je scherm te renderen en microsoft die besluit dat zwart wit de nieuwe trend is

Maargoed, dat is lichtelijk offtopic,
Gemakkelijk nieuws lezen kan al en waarom zou ik vredesnaam smartphone achtige games gaan spelen op een desktop? Bovendien, als ik dat wil kan dat al via google chrome.shappie schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 13:43:
Even op het autovoorbeeld terugkomend. Stel, jij wil je huidige auto vervangen. Je rijdt nu in een stationwagen, rijdt 100km per dag en hebt een caravan. In de showroom staat dit:

Wat denk je dan? O wauw, een nieuw hip design, en het ding rijdt nog op lucht ook!
Of denk je: waar laat ik mijn hond, hoe ga ik mijn caravan meetrekken? is die 80km range wel voldoende? beperkt het mij niet?
Nu kan je in het geval van een auto nog naar een ander merk maar stel dat dit de enige autofabrikant was? De concurrent verkoopt alleen brommers en fietsen? Dan heb je dus geen keuze.
Datzelfde gevoel heb ik met metro. Het ziet er allemaal heel flashy uit maar in de praktijk geeft het voor mij alleen maar nadelen omdat mijn hele snelheid uit het werken weg is. Ik gebruik het startmenu best vaak want ik heb nogal veel programma's op de pc staan en ik niet de hele tijd dezelfde programma's gebruik. Bovendien is het continu een fullscreen scherm voor je bakkes krijgen gewoon mega irritant. En menu's verbergen is ook gewoon mega irritant. Als je eenmaal weet waar iets zit natuurlijk niet maar als je de handleiding erbij moet pakken of online moet opzoeken hoe je computer uit moet schakelen dan gaat er gewoon iets compleet fout in je ontwerp.
[ Voor 38% gewijzigd door Metro2002 op 24-07-2012 14:05 ]
Nee hoor je hebt ook bij de aankoop van een nieuwe pc nog steeds de keuze. Je kan een Apple kopen met Mac OS X, of een chromebook Je kan ook een computer kopen in onderdelen zonder besturingsysteem en dan er bijvoorbeeld Ubuntu op zetten. Vaak kan je bij een fabrikant van een laptop/computer ook je geld terug krijgen omdat je windows niet gaat gebruiken. ([Ervaringen] Nieuwe PC, OS/Software weigeren voor refund) Dan kan je je laptop alsnog gebruiken als je er zelf Windows 7 opzet. Allemaal mogelijk hoor!Metro2002 schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 13:52:
[...]
Als ik een nieuwe laptop of pc koop, heb ik dan de keuze om die met windows7 geleverd te krijgen straks? Ik ben bang van niet. Als ik ondersteuning wil blijven houden, kan ik dan eeuwig bij windows7 blijven? nee.
[...]
Dr jekyll and mr hyde
Het zijn gewoon 2 complete andere systemen die om de haverklap elkaar afwisselen. Ik zit lekker op de desktop te werken en ik wil een nieuw programma starten, hop daar verschijnt metro. Ik wil afsluiten, hop ik moet naar metro. Ik wil een programma zoeken, hop daar is metro.
Het is gewoon zó in your face en dat gecombineerd met een uiterlijk wat er totaal anders uitziet dan de traditionele desktop maakt het vreselijk rommelig en onoverzichtelijk. En praat me maar niet over al die onzichtbare menu's en veegbewegingen die je moet maken als je een metro app hebt. Leuk op een tablet maar totaal kansloos op de desktop natuurlijk. Het werkt gewoon niet lekker. Je hebt echt het gevoel met 2 aparte besturingssystemen te werken.
Maargoed, dat is lichtelijk offtopic,
[...]
Gemakkelijk nieuws lezen kan al en waarom zou ik vredesnaam smartphone achtige games gaan spelen op een desktop? Bovendien, als ik dat wil kan dat al via google chrome.
En dat het Metro startscherm (want zo te zien is dat hetgene wat je het meeste stoort) is je eigen mening. Ik vind het wel prima om mee te werken. Het start menu gebruik ik bijna nooit, typen wat je nodig hebt gaat bij mij toch sneller dan het aanklikken in een uitklap menu.
Die rare veegbewegingen moeten even wennen met een muis maar nu ik het doorheb wat waar zit is het voor mij geen probleem meer. Het is gewoon even wennen net zoals elk ander programma. Als ik in Eclipse werk moet ik ook altijd weer wennen omdat ik normaal in Visual Studio werk.
En dat je het zwart en wit design niet mooi vindt in de desktopomgeving is imho ook je eigen mening. Ik vind het dan wel weer mooi staan en weer eens wat anders dan Aero of de Windows XP look.
En het hele vergelijk met een auto is natuurlijk BS. Want er zijn genoeg autofabrikanten die verschillende modellen uitbrengen. En als er niemand zo'n nieuwe auto koopt dan draait de fabrikant vanzelf weer andere modellen in elkaar. En zo gaat het ook met Windows 8. Als niemand het gaat kopen dan wijzigt Microsoft vanzelf weer van alles voor Windows 9. Maar tot die tijd heb je zelf de keuze uit o.a. Windows 7, ChromeOS, Mac OS, iOS, Android, Ubuntu en Windows 8.
Ik gebruik mijn pc ook voor gamen dus het lijstje wordt: Windows 7, ChromeOS, Mac OS, iOS, Android, Ubuntu en Windows 8.Harmsen schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 14:52:
Maar tot die tijd heb je zelf de keuze uit o.a. Windows 7, ChromeOS, Mac OS, iOS, Android, Ubuntu en Windows 8.
Zoveel keuze heb ik dus niet. En ja alles is gebaseerd op mijn mening, dat lijkt me duidelijk.
Voor jou blijft de keuze dus: bij Windows 7 blijven. Als je een nieuwe pc/laptop koopt dan Windows 8 weigeren, refund vragen en dan Windows 7 installeren. Qua drivers is veel gelijk gebleven dus daar verwacht ik niet veel problemen voor je.Metro2002 schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 14:58:
[...]
Ik gebruik mijn pc ook voor gamen dus het lijstje wordt: Windows 7, ChromeOS, Mac OS, iOS, Android, Ubuntu en Windows 8.
Zoveel keuze heb ik dus niet. En ja alles is gebaseerd op mijn mening, dat lijkt me duidelijk.
Dat was ook mijn plan maar dat is natuurlijk geen oplossing voor de lange termijn. Ik hoop daarom dat microsoft ook met de opvolger van windows8 weer de traditionele weg opgaat en anders komt er een gameconsole en schakel ik op de pc over naar linux.Harmsen schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 15:10:
[...]
Voor jou blijft de keuze dus: bij Windows 7 blijven. Als je een nieuwe pc/laptop koopt dan Windows 8 weigeren, refund vragen en dan Windows 7 installeren. Qua drivers is veel gelijk gebleven dus daar verwacht ik niet veel problemen voor je.
Hier haak ik ook maar even op in: Ik koop geen pc, die bouw ik zelfHarmsen schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 15:10:
[...]
Voor jou blijft de keuze dus: bij Windows 7 blijven. Als je een nieuwe pc/laptop koopt dan Windows 8 weigeren, refund vragen en dan Windows 7 installeren. Qua drivers is veel gelijk gebleven dus daar verwacht ik niet veel problemen voor je.
Maar daar komt in de toekomst zeker weer Windows 7 op. Als *snip*inderdaad door blijft gaan met die Metro ongein in Windows 9 dan ga ik over op Apple
[ Voor 1% gewijzigd door alt-92 op 24-07-2012 19:28 ]
Je gaat op Linux overstappen, maar games zijn zeer belangrijk voor je?Metro2002 schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 15:18:
[...]
Dat was ook mijn plan maar dat is natuurlijk geen oplossing voor de lange termijn. Ik hoop daarom dat microsoft ook met de opvolger van windows8 weer de traditionele weg opgaat en anders komt er een gameconsole en schakel ik op de pc over naar linux.
Ik maak uit je verhaal op dat je gewoon een hekel hebt aan Metro, omdat het anders is dan wat je gewend bent. En nu je eenmaal hebt besloten dat het niks is, is alles eraan vervelend en storend geworden. Zet je hieroverheen en je zult merken dat er prima mee te werken valt, ik had hetzelfde met de developer preview destijds. Maar sinds ik de consumer preview (en nu de release preview) fulltime op mijn desktop draai, merk ik dat het eigenlijk prima werkt. Je moet gewoon dezelfde software installeren als onder Win7 en het een weekje fulltime gebruiken voor dezelfde zaken als je normaal doet.Metro2002 schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 13:52:
Het is gewoon zó in your face en dat gecombineerd met een uiterlijk wat er totaal anders uitziet dan de traditionele desktop maakt het vreselijk rommelig en onoverzichtelijk. En praat me maar niet over al die onzichtbare menu's en veegbewegingen die je moet maken als je een metro app hebt.
Zo is het fullscreen zijn van Metro natuurlijk geen probleem opzich. Hierdoor is het juist overzichtelijker geworden, door de extra ruimte kun je veel meer apps zien zonder extra handelingen (in Win7 zie je alleen een paar meestgebruikte apps staan). Daarnaast kun je meestal zonder scrollen het juiste programma vinden (tenzij je echt gigantisch veel software hebt geinstalleerd, maar dit gebruik je nooit allemaal met grote regelmaat), terwijl je onder Win7 juist door al die mapjes heen moest klikken op een heel klein oppervlak. Ben je iemand die graag gebruik maakt van de zoekfunctie om zijn apps te starten, deze is nog gewoon aanwezig in Metro.
Wanneer je gewoon werkt zoals je gewend bent (in de desktop) heb je vrijwel geen veegbewegingen of verborgen menu's nodig. En wanneer je een programma wilt starten vanuit Metro kun je ook af zonder veegbewegingen e.d. Het gevoel dat je met twee besturingssystemen werkt doet niks af aan de beschikbare functionaliteit en die is gewoon prima.
Je gaat overstappen op Apple, maar vind het belangrijk je pc's zelf te bouwen?Vlassie1980 schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 15:55:
[...]
Hier haak ik ook maar even op in: Ik koop geen pc, die bouw ik zelf
Maar daar komt in de toekomst zeker weer Windows 7 op. Als *snip* inderdaad door blijft gaan met die Metro ongein in Windows 9 dan ga ik over op Apple
[ Voor 5% gewijzigd door alt-92 op 24-07-2012 19:28 ]
Dan game ik dus niet meer op de pc, hence: anders komt er een gameconsoleshappie schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 16:17:
[...]
Je gaat op Linux overstappen, maar games zijn zeer belangrijk voor je?
Als het moet zal ik er wel aan wennen hoor maar het blijft gewoon lelijk (mening) en niet nodig. (feit, want iedereen werkt al vrolijk ruim 30 jaar lang zonder)Ik maak uit je verhaal op dat je gewoon een hekel hebt aan Metro, omdat het anders is dan wat je gewend bent. En nu je eenmaal hebt besloten dat het niks is, is alles eraan vervelend en storend geworden. Zet je hieroverheen en je zult merken dat er prima mee te werken valt, ik had hetzelfde met de developer preview destijds. Maar sinds ik de consumer preview (en nu de release preview) fulltime op mijn desktop draai, merk ik dat het eigenlijk prima werkt. Je moet gewoon dezelfde software installeren als onder Win7 en het een weekje fulltime gebruiken voor dezelfde zaken als je normaal doet.
Dat zijn jouw woorden, ik vind het fullscreen zijn van metro wel een probleem en ik vind het juist vreselijk onoverzichtelijk. Indelen in mapjes vind ik overzichtelijker dan een fullscreen ding met allemaal grote vlakken.Zo is het fullscreen zijn van Metro natuurlijk geen probleem opzich. Hierdoor is het juist overzichtelijker geworden, door de extra ruimte kun je veel meer apps zien zonder extra handelingen (in Win7 zie je alleen een paar meestgebruikte apps staan).
Dus eigenlijk is metro totaal overbodig en het gevoel dat je met 2 besturingssystemen werkt is gewoon dus niet nodig en rommelig. Qua functionaliteit heb ik nog 0 meerwaarde kunnen ontdekken aan metro.Wanneer je gewoon werkt zoals je gewend bent (in de desktop) heb je vrijwel geen veegbewegingen of verborgen menu's nodig. En wanneer je een programma wilt starten vanuit Metro kun je ook af zonder veegbewegingen e.d. Het gevoel dat je met twee besturingssystemen werkt doet niks af aan de beschikbare functionaliteit en die is gewoon prima.
Daarnaast ben ik gewoon bang dat veel programma's naar metro overgaan en dan kan je je soepele multitasking wel vaarwel zeggen natuurlijk, en nee , dat docken van programma's links of rechts is geen multitasking. Een venster voor of naast de ander kunnen zetten is gewoon soms rete handig en dat kan niet in metro.
Even ter verduidelijking: dit is allemaal gebaseerd op windows8 op de desktop. Op tablets zie ik het absoluut slagen en is metro imho wél een hele goede zet.
Ik durf eigenlijk wel te wedden dat bij de volgende release van Windows (of misschien al via een servicepack) de startknop gewoon weer terugkomt voor desktop-gebruikers (zonder touch).
Overigens heb ik al via diverse sites vernomen dat er een soort instructievideo komt van hoe je met Metro moet werken (voor de n00bs dus). Is die video al ergens uit of moeten we daarvoor echt nog tot de release wachten?
Overigens heb ik al via diverse sites vernomen dat er een soort instructievideo komt van hoe je met Metro moet werken (voor de n00bs dus). Is die video al ergens uit of moeten we daarvoor echt nog tot de release wachten?
[ Voor 37% gewijzigd door Martinspire op 24-07-2012 16:36 ]
Verwijderd
Ik denk dat microsoft gewoon innovatief bezig is en naar de toekomst kijkt.
Als je een smart window hebt of een tv met motion detection wil je niet zitten prullen met een klein start bolletje links beneden in een hoek, maar wil je gewoon een venster vastpakken en schuiven onder een ander duwen bijvoorbeeld.
Dat mensen zich zo willen vastbuiten in concepten die ondertussen 30 jaar oud zijn en niet openstaan voor nieuwe en innovatieve praktijken is toch te zot voor woorden in de 21ste eeuw. Zo worden we nooit een volwaardige Type I* beschaving ;-)
* Kardashev scale
Als je een smart window hebt of een tv met motion detection wil je niet zitten prullen met een klein start bolletje links beneden in een hoek, maar wil je gewoon een venster vastpakken en schuiven onder een ander duwen bijvoorbeeld.
Dat mensen zich zo willen vastbuiten in concepten die ondertussen 30 jaar oud zijn en niet openstaan voor nieuwe en innovatieve praktijken is toch te zot voor woorden in de 21ste eeuw. Zo worden we nooit een volwaardige Type I* beschaving ;-)
* Kardashev scale
Dat laatste vind ik inmiddels wel opgaan voor de animaties op Windows Phone 7. Het openen van bijvoorbeeld Outlook duurt voor mijn gevoel te lang, waardoor het me gaat storen. Op mijn Android-telefoon heb ik animaties gewoon aan laten staan, deze animaties duren echter dermate kort (een kwart seconde, hooguit) dat ze voor mij niet storend zijn.shappie schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 16:17:
Ik maak uit je verhaal op dat je gewoon een hekel hebt aan Metro, omdat het anders is dan wat je gewend bent. En nu je eenmaal hebt besloten dat het niks is, is alles eraan vervelend en storend geworden.
Alles waarmee we nu werken heeft ook een periode van 30 jaar ervoor gehad waarin mensen vrolijk konden werken. Betekend dit dat het een feit is dat al onze huidige materialen en technieken overbodig zijn? Met deze instellingen kom je nooit vooruit...Metro2002 schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 16:34:
Als het moet zal ik er wel aan wennen hoor maar het blijft gewoon lelijk (mening) en niet nodig. (feit, want iedereen werkt al vrolijk ruim 30 jaar lang zonder)
Metro is voor jouw misschien totaal overbodig, omdat je je huidige routine onaangepast wilt laten, hiervoor is de desktop aanwezig. Ik denk dat het merendeel wel openstaat voor apps als Wordfeud op een desktop/laptop/tablet, een overzichtelijke mooie app voor het nieuws enz. enz. Wanneer je kijkt hoe populair apps als DrawSomething, Wordfeud, SongPop enz. zijn op mobiele platformen, geeft dit zeker mogelijkheden voor Win8 desktops, laptops en tablets. Zeker het feit dat je met 1 app zoveel verschillende devices kunt bereiken moet ontwikkelaars wel aanspreken en dus zorgen voor een mooi aanbod van apps voor de consument.Metro2002 schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 16:34:
Dus eigenlijk is metro totaal overbodig en het gevoel dat je met 2 besturingssystemen werkt is gewoon dus niet nodig en rommelig. Qua functionaliteit heb ik nog 0 meerwaarde kunnen ontdekken aan metro.
Daarnaast ben ik gewoon bang dat veel programma's naar metro overgaan en dan kan je je soepele multitasking wel vaarwel zeggen natuurlijk, en nee , dat docken van programma's links of rechts is geen multitasking. Een venster voor of naast de ander kunnen zetten is gewoon soms rete handig en dat kan niet in metro.
Even ter verduidelijking: dit is allemaal gebaseerd op windows8 op de desktop. Op tablets zie ik het absoluut slagen en is metro imho wél een hele goede zet.
Chrome add-ons zijn hiervoor natuurlijk geen alternatief. Dan moet iedereen verplicht Chrome van Google gaan gebruiken. Even daargelaten waarom iemand liever uit de buurt zou willen blijven van Chrome, biedt Metro natuurlijk heel veel meer mogelijkheden (notificaties, windows store, ondersteuning verschillende manieren van input (touch, muis bijv.) enz.)
Ik verwacht niet dat de meer geavanceerde programma's (bijv. Photoshop, Visual Studio enz.) op korte termijn volledig zullen worden vervangen door een Metro app. Dat is ook niet de bedoeling van Metro.
Mja, MS heeft wel meerdere keren aangegeven dat Metro wat hun betreft zeker wel ook geschikt is voor applicaties zoals photoshop. Wat mij betreft zullen ze eerst het een en ander nog moeten verbeteren (multitasking en 24"+ schermen voornamelijk), maar ik zie het probleem ook niet zo.shappie schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 17:14:
[...] Ik verwacht niet dat de meer geavanceerde programma's (bijv. Photoshop, Visual Studio enz.) op korte termijn volledig zullen worden vervangen door een Metro app. Dat is ook niet de bedoeling van Metro.
Blijft wel dat dat soort pakketten echt niet zo 1,2,3 kunnen worden omgeschreven (precies waarom we de desktop nog hebben in deze versie) en er nog wel een aantal jaar overheen gaan voordat ze überhaupt klaar zouden zijn met porten van de applicaties naar Windows Runtime.
[ Voor 8% gewijzigd door Caelorum op 24-07-2012 19:31 ]
En, vergeet niet, dan moet de Windows Runtime wel aanslaan bij zowel het publiek als de ontwikkelaars!
Kijkende naar Windows Phone 7, dan is die interesse er niet. Veel apps zijn er niet of komen pas veel later (whatsapp als bekendste voorbeeld, zie ook Angry Birds, en het nog steeds afwezige Draw Something) en de kwaliteit is vaak bedenkelijk wanneer je kijkt naar iOS en Android. En ook de verkoopcijfers van Windows-telefoons vallen tegen.
En hoe goed Microsoft's tooling ook mag zijn, zolang er weinig interesse is vanuit het publiek zullen er ook weinig ontwikkelaars zijn met interesse in WinRT. En zolang er geen uitgebreid scala aan apps is (i.t.t. iPad en Android) zullen er ook weinig mensen interesse hebben in een Windows-tablet. Kip-ei-probleem.
Op persoonlijke noot: ik heb me als ontwikkelaar nog amper beziggehouden met WinRT. Een beetje documentatie doorkijken, een keer vs2012 opgestart in een VM en wat gespeeld. Ik ben niet enthousiast over Metro en 'Metro-style apps' en ben daardoor ook niet geïnteresseerd in ontwikkelen voor het platform. Als het moet voor m'n werk wil ik me er best in verdiepen, en zal ik het ongetwijfeld ook leuk vinden. Maar privé-tijd in devven voor Metro stoppen? Nee.
Kijkende naar Windows Phone 7, dan is die interesse er niet. Veel apps zijn er niet of komen pas veel later (whatsapp als bekendste voorbeeld, zie ook Angry Birds, en het nog steeds afwezige Draw Something) en de kwaliteit is vaak bedenkelijk wanneer je kijkt naar iOS en Android. En ook de verkoopcijfers van Windows-telefoons vallen tegen.
En hoe goed Microsoft's tooling ook mag zijn, zolang er weinig interesse is vanuit het publiek zullen er ook weinig ontwikkelaars zijn met interesse in WinRT. En zolang er geen uitgebreid scala aan apps is (i.t.t. iPad en Android) zullen er ook weinig mensen interesse hebben in een Windows-tablet. Kip-ei-probleem.
Op persoonlijke noot: ik heb me als ontwikkelaar nog amper beziggehouden met WinRT. Een beetje documentatie doorkijken, een keer vs2012 opgestart in een VM en wat gespeeld. Ik ben niet enthousiast over Metro en 'Metro-style apps' en ben daardoor ook niet geïnteresseerd in ontwikkelen voor het platform. Als het moet voor m'n werk wil ik me er best in verdiepen, en zal ik het ongetwijfeld ook leuk vinden. Maar privé-tijd in devven voor Metro stoppen? Nee.
[ Voor 23% gewijzigd door Alex) op 24-07-2012 19:50 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Lees voor meer informative over standaard issues en vragen ook de Topicstart. Hier vind je ook de links naar de officiele Microsoft ISO's van de Release Preview en de product key.
Het is NIET nodig om te melden dat er weer een nieuwe RTM build te downloaden is....ook downloadlinks/locaties zijn NIET nodig! Daarnaast is het natuurlijk ook niet nodig om uit te leggen hoe je de (illegaal verkregen) RTM kunt activeren! Twijfel? Vraag het eerst even in een DM :-)
Updates voor de TS? Stuur TheVMaster een DM!
Lees voor meer informative over standaard issues en vragen ook de Topicstart. Hier vind je ook de links naar de officiele Microsoft ISO's van de Release Preview en de product key.
Het is NIET nodig om te melden dat er weer een nieuwe RTM build te downloaden is....ook downloadlinks/locaties zijn NIET nodig! Daarnaast is het natuurlijk ook niet nodig om uit te leggen hoe je de (illegaal verkregen) RTM kunt activeren! Twijfel? Vraag het eerst even in een DM :-)
Updates voor de TS? Stuur TheVMaster een DM!