Wel, ik had ergens op een ander forum gelezen dat die SDK het niet doet icm met Visual Studio 2012 RC (Officiëel is er blijkbaar zelfs nog geen Phone SDK voor VS2012 RC). De persoon had dus VS2012 RC + VSE2011 + WP7 SDK geinstalleerd op een W8 64bits machine, en bij het deployen van zijn applicatie, liep het mis en zit hij/zij met een bsod tijdens het booten van de smartphone...Matthijs Hoekstra schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 07:51:
[...]
Wat bedoel je? Ik heb de wp7 Sdk gewoon geïnstalleerd op Windows 8.
Verwijderd
Dat zijn inderdaad de links, ik heb ze over het hoofd gezien omdat ze verder geen functie leken te hebben.Caelorum schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 23:40:
[...]
Ik dacht iets als: "C:\Users\<user>\AppData\Local\Microsoft\Windows\Application Shortcuts"
Daar staan iig foldernamen die overeenkomen met de foldernamen in "C:\Users\<user>\AppData\Local\Packages". En in die folders in AppShortcuts staat een shortcut file waarin een verwijzing wordt gedaan naar "C:\Program Files\WindowsApps" die je niet direct kan openen zonder de user eerst read rechten te geven.
Overigens kwam ik net ook C:\Users\<user>\AppData\Local\Microsoft\Windows\WinX tegen waarin alle shortcuts die ook in het win+x menu staan staan. Lijkt me dus dat je daar een shortcut kan toevoegen en dat die na een reboot er ook tussen staat. Net geprobeert door explorer.exe opniieuw op te starten maar dat werkt iig niet.
Als ik een link van naam veranderde, bleven de links in het start menu staan. Als je echter het hele mapje inclusief link verwijder dan verdwijnt het wel uit het start scherm.
Helaas is het me nog niet gelukt om de links te kopiëren naar een ander profiel. Wanneer je deze map kopieert naar een ander profiel dan staan ze wel in het nieuwe profiel maar de links zelf werken niet.
Dit is echt vervelend want nu kan ik dus niet voorgebouwde profielen maken. De officiële manier van profielen maken (Copyprofile true met sysprep) werkt ook al niet
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2012 12:55 ]
Persoonlijk zie ik veel verbeteringen in W8 die ik ook wel in W7 zou willen gebruiken, denk aan de verbeterde explorer en de algehele look en feel van de desktop layout. Daarom vind ik het ook zo jammer dat metro niet uit te schakelen is. Sommige toevoegingen zijn wel handig, maar ik ben alsnog efficienter op W7 dan op W8 in mijn normale werkflow, dit terwijl W8 de potentie heeft om sneller te zijn.Caelorum schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 22:29:
[...]
Eigenlijk is dit al de reden waarom je Win8 niet puur en alleen op Metro kan afschieten. Ikzelf kom vrijwel nooit in Metro om een app te openen. Alles draait eigenlijk op de desktop bij mij.
Dan kan je je natuurlijk afvragen waarom ik nog Win8 gebruik ipv Win7, maar er zijn ook andere wijzigingen en features toegevoegd die voor mij persoonlijk relevant zijn. Ik vermoed alleen wel dat het voor velen niet uit zal maken of ze nu win7 of win8 gebruiken.
Hoe dan ook, ik vind het dan ook vreemd dat er zo heftig wordt gereageerd op win8 door sommige mensen. Het is niet alsof je gedwongen wordt meer dan 90% van de tijd in Metro door te brengen of dat je gedwongen wordt te upgraden naar Windows 8 of überhaupt Windows te gebruiken.
Volledig met je eens!Cyleo schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 12:59:
[...]
Persoonlijk zie ik veel verbeteringen in W8 die ik ook wel in W7 zou willen gebruiken, denk aan de verbeterde explorer en de algehele look en feel van de desktop layout. Daarom vind ik het ook zo jammer dat metro niet uit te schakelen is. Sommige toevoegingen zijn wel handig, maar ik ben alsnog efficienter op W7 dan op W8 in mijn normale werkflow, dit terwijl W8 de potentie heeft om sneller te zijn.
Verwijderd
Als antwoord op je eerste vraag: waar dan? Ik meld alleen dat ik de combinatie van beide totaal verschillende interfaces inconsistent over vind komen. Dat is iets anders dan een waardering uitspreken over beide interfaces afzonderlijk. Ik kan ze beide waarderen, ieder in zijn eigen setting, maar dat is irrelevant in de vraagstelling over de strategie van Microsoft.Help!!!! schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 15:23:
[...]
Uiteindelijk doe je dus precies dat.![]()
Maakt mij niet uit verder want Metro is DE belangrijkste verandering in W8 en heeft daarmee de grootste impact.
Een tijd mocht er niet eens echt over gesproken worden hier want dan was je een vastgeroeste conservatief die niet meer meekan in de snelle veranderingen van de boze buitenwereld. En bovendien was het een "beta". Dat was pas echt volkomen ridicuul.
Over de andere veranderingen in W8 is iedereen iha wel (zeer) tevreden. Althans ik heb er geen significante klachten over gehoord
Volgensmij is de enige echte reden dat MS deze dwarse houding aannneemt, dat ze hopen dat iedereen zo tenminste weet wat metro is en daarmee sneller geneigd zullen zijn om Tablets/ Phones etc met een Metro achtige interface te kopen.
Persoonlijk vind ik het een dubieuze strategie.
Er wordt gezegd dat Microsoft zo zou garanderen dat Metro aantrekkelijker wordt voor programmeurs. Maar dat is alleen als je de aanname doet dat mensen Metro ook daadwerkelijk op hun huidige computers zullen gebruiken. Zou het niet slimmer zijn van Microsoft om Windows Phone wat agressiever te promoten? Dan komt Metro vanzelf in gebruik en kunnen mensen er bijv op hun tablets ook mee aan de gang. Ik denk in ieder geval dat een eventuele route via de pc geen effect zal hebben tot Windows 8 standaard met pc's wordt meegeleverd en dan nog is het maar de vraag of de gemiddelde consument uberhaupt in de gaten heeft dat er twee interfaces naast elkaar bestaan. En als ze de klassieke desktop uiteindelijk ontdekken wie zegt dat ze dan nog iets met Metro doen? Het blijft in mijn ogen een gigantische gok van een bedrijf om zijn hoofdproduct in te zetten in een 'paardenrace' van tablet-os'en.
Ben trouwens benieuwd hoe Windows 8 zal gaan reageren op alle (App)bloatware waar Windows 8-apparaten van voorzien zullen gaan worden. Zal Windows 8 dan nog steeds zo ''fast & fluid'' reageren?
Dan heb je dus een bureaublad vol rotzooi en ook nog eens diezelfde rotzooi in Metro...
Dan heb je dus een bureaublad vol rotzooi en ook nog eens diezelfde rotzooi in Metro...
| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |
Ik ben bang dat dat niet echt zal veranderen met Windows 8, 9 10, of 11... Het zijn de hardwaremakers die dat er op gooien en daar heeft Microsoft helaas niet over te zeggen.MelvinB schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 13:37:
Ben trouwens benieuwd hoe Windows 8 zal gaan reageren op alle (App)bloatware waar Windows 8-apparaten van voorzien zullen gaan worden. Zal Windows 8 dan nog steeds zo ''fast & fluid'' reageren?
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Op Windows RT zal dit geen probleem zijn, omdat hier alleen Metro-applicaties op kunnen draaien. En die kunnen het systeem niet zomaar vertragen, omdat ze als ze niet voor je neus staan geen CPU kunnen gebruiken, of slechts ééns in het half uur ofzo.MelvinB schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 13:37:
Voor x86-hardware veranderd er niets, me dunkt. Hoewel het met de nieuwe Task Manager voor de gemiddelde gebruiker wel makkelijker is geworden de opstartende programma's uit te zetten.
Verwijderd
We apart dat je met w8 het YouTube kanaal ineens een test wordt om HTML5 verder te ontwikkelen . Geen flash player meer nodig.
You are in a trial for HTML5 video on YouTube. Some users of supported browsers are automatically entered in to the trial. If you wish to leave the trial, use the link at the bottom. HTML5 is a new browser technology that allows us to show videos without the Flash plugin.
YouTube: YouTube - Broadcast Yourself.
You are in a trial for HTML5 video on YouTube. Some users of supported browsers are automatically entered in to the trial. If you wish to leave the trial, use the link at the bottom. HTML5 is a new browser technology that allows us to show videos without the Flash plugin.
YouTube: YouTube - Broadcast Yourself.
Ik heb w8 Release Preview draaien in Virtualbox, maar als ik m op 1080p draai flikkert het beeld heel vaak en krijg ik screens van andere apps te zien en lockt ie soms ook. Kortom: hij doet raar. Iemand anders dit probleem gehad? Is het op te lossen? Met de consumer preview had ik dit niet.
Bij mij gaf die zelfs op een gegeven moment aan dat er een applicatie was die het opstarten erg vertraagde en of ik niet even wou kijken naar welke programma's draaien bij het opstarten. Eigenlijk zoals IE9 en 10 dat ook doen als een programma echt enorm veel vertraagd.Fred-Erik schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 15:22:
[...] Voor x86-hardware veranderd er niets, me dunkt. Hoewel het met de nieuwe Task Manager voor de gemiddelde gebruiker wel makkelijker is geworden de opstartende programma's uit te zetten.
Wat de criteria was om die melding te krijgen weet ik niet en ik kan me ook niet herinneren dat ik ooit ergens deze feature vermeld heb zien, maar vond em zelf wel vet ^^
Verwijderd
Is er al iets zeker over TRIM voor RAID? Ik vind het moeilijk concrete informatie te achterhalen; de ene bron stelt dat het een hardwareprobleem is in de controller, de ander dat het met Windows 8 zou moeten (gaan) werken. Vooral veel interpretaties, aankondigingen en ander weinig concreet werk.
Je hebt waarschijnlijk de Guest additions geïnstalleerd ? Die werken namelijk nog niet goed voor windows 8, helaas dus draaien zonder deze additions. Ondertussen zelf W8 even op een oude drive geïnstalleerd ipv in een VM, leuk hoe w8 bijna alle driver vanzelf vind. Verder heb ik mij al eerder uitgelaten over w8 en heb ik de install alweer weggegooid. w8 komt er bij mij pas op als metro helemaal uitgeschakeld kan worden en er een aero achtig thema beschikbaar komt. Natuurlijk doet op een normale install de video het wel goed.tobitronics schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 21:19:
Ik heb w8 Release Preview draaien in Virtualbox, maar als ik m op 1080p draai flikkert het beeld heel vaak en krijg ik screens van andere apps te zien en lockt ie soms ook. Kortom: hij doet raar. Iemand anders dit probleem gehad? Is het op te lossen? Met de consumer preview had ik dit niet.
[ Voor 6% gewijzigd door HaseMike op 10-06-2012 07:34 ]
Verwijderd
^ Aero doet het hier prima in VM. Verder heb ik hetzelfde als jij: pas als de keuze ontstaat om Metro uit te schakelen / verwijderen - op mijn laptop heb ik er geen behoefte aan - stap ik over. Tot die tijd blijf ik bij Windows 7.
Als Microsoft de boeg met Windows echt helemaal omgooit dan doe ik dat uiteindelijk ook en stap over op een laptopvervanger met Android. Dat wordt dan waarschijnlijk een hybride zoals de Asus Transformer. Wel moeten die apparaten eerst nog flink wat krachtiger worden want ik wil bijv Photoshop niet missen. Hopelijk ziet Adobe tegen die tijd in wat de kracht van ARM is. Hoe dan ook, mijn Dell Studio 15 met Intel SSD loopt nog steeds flink harder dan de gemiddelde laptop. En met nog een jaar garantie te gaan, bestel ik binnenkort maar 's een nieuwe accu want dat is tot dusver het enige onderdeel dat hard aan vervanging toe is.
Heb het al meerdere keren verkondigd: ik was er altijd als de kippen bij om te upgraden maar voor het eerst sta ik bijzonder huiverig tegenover een mogelijke overstap. En nogmaals, niet omdat ik Metro per definitie slecht vind maar wel omdat ik Metro niet op mijn laptop wens te gebruiken. I.t.t. wat velen hier beweren, kun je met Windows 8 momenteel niet om Metro heen. Het vervangt het startmenu, het komt tevoorschijn als je switcht tussen applicaties, je hebt het nodig als je de computer wilt afsluiten, etc. etc. Dit vind ik persoonlijk zeer onprettig werken. Telkens een fullscreen app tussendoor voor basale functionaliteit ervaar ik als storend en ongewenst. Een menustructuur hoort niet fullscreen te zijn. Ik heb niet voor niets een scherm met hoge resolutie juist zodat ik op een relatief klein oppervlak door mijn programma's en instellingen kan bladeren. Als fullscreen menu's handig waren geweest op systemen met grote displays en een muis dan hadden we die al jaren gehad. En het kan niet vaak genoeg gezegd worden: dit is geen rant maar slechts mijn visie op hoe ik met mijn computer wens om te gaan. Er zijn ongetwijfeld vele gebruikers zoals ik en die kan Microsoft niet zomaar negeren.
De tijd zal leren wat de consument wenst te gebruiken: of Windows 8 wordt zeer populair of Microsoft komt snel met Windows 9 met 'ouderwets' startmenu. Dan kijken we terug op Windows 8 als een interessant experiment dat gedoemd was te mislukken. Of niet...
Als Microsoft de boeg met Windows echt helemaal omgooit dan doe ik dat uiteindelijk ook en stap over op een laptopvervanger met Android. Dat wordt dan waarschijnlijk een hybride zoals de Asus Transformer. Wel moeten die apparaten eerst nog flink wat krachtiger worden want ik wil bijv Photoshop niet missen. Hopelijk ziet Adobe tegen die tijd in wat de kracht van ARM is. Hoe dan ook, mijn Dell Studio 15 met Intel SSD loopt nog steeds flink harder dan de gemiddelde laptop. En met nog een jaar garantie te gaan, bestel ik binnenkort maar 's een nieuwe accu want dat is tot dusver het enige onderdeel dat hard aan vervanging toe is.
Heb het al meerdere keren verkondigd: ik was er altijd als de kippen bij om te upgraden maar voor het eerst sta ik bijzonder huiverig tegenover een mogelijke overstap. En nogmaals, niet omdat ik Metro per definitie slecht vind maar wel omdat ik Metro niet op mijn laptop wens te gebruiken. I.t.t. wat velen hier beweren, kun je met Windows 8 momenteel niet om Metro heen. Het vervangt het startmenu, het komt tevoorschijn als je switcht tussen applicaties, je hebt het nodig als je de computer wilt afsluiten, etc. etc. Dit vind ik persoonlijk zeer onprettig werken. Telkens een fullscreen app tussendoor voor basale functionaliteit ervaar ik als storend en ongewenst. Een menustructuur hoort niet fullscreen te zijn. Ik heb niet voor niets een scherm met hoge resolutie juist zodat ik op een relatief klein oppervlak door mijn programma's en instellingen kan bladeren. Als fullscreen menu's handig waren geweest op systemen met grote displays en een muis dan hadden we die al jaren gehad. En het kan niet vaak genoeg gezegd worden: dit is geen rant maar slechts mijn visie op hoe ik met mijn computer wens om te gaan. Er zijn ongetwijfeld vele gebruikers zoals ik en die kan Microsoft niet zomaar negeren.
De tijd zal leren wat de consument wenst te gebruiken: of Windows 8 wordt zeer populair of Microsoft komt snel met Windows 9 met 'ouderwets' startmenu. Dan kijken we terug op Windows 8 als een interessant experiment dat gedoemd was te mislukken. Of niet...
Je kunt overstappen op Android, maar ik verwacht niet dat dit op korte termijn in staat zal zijn Photoshop te draaien. Google heeft duidelijk een andere doelgroep met Android voor ogen (telefoons en tablets) en heeft voor laptops zijn Chrome OS (wat ook niet voor de doelgroep die met Photoshop werkt is gemaakt). Verder kan Adobe wel Photoshop voor ARM maken, maar zonder een volwaardig OS waar het op kan draaien zie ik dat nog niet gebeuren.Verwijderd schreef op zondag 10 juni 2012 @ 13:56:
Als Microsoft de boeg met Windows echt helemaal omgooit dan doe ik dat uiteindelijk ook en stap over op een laptopvervanger met Android. Dat wordt dan waarschijnlijk een hybride zoals de Asus Transformer. Wel moeten die apparaten eerst nog flink wat krachtiger worden want ik wil bijv Photoshop niet missen. Hopelijk ziet Adobe tegen die tijd in wat de kracht van ARM is.
Als ik switch tussen applicaties (via taskbar of alt-tab) zie ik geen Metro. Wanneer je wilt wisselen tussen Metro apps klopt het inderdaad, maar die hoef je natuurlijk niet te gebruiken.Verwijderd schreef op zondag 10 juni 2012 @ 13:56:
Het vervangt het startmenu, het komt tevoorschijn als je switcht tussen applicaties, je hebt het nodig als je de computer wilt afsluiten, etc. etc.
Het afsluiten van je pc kan met de aan/uit knop en als je het echt via de UI wilt doen kost het je misschien een handeling extra. Dit is niet echt iets waar ik me druk over kan maken.
Ik kan prima in de desktop werken zonder last te hebben van Metro. Verder zijn de verbeteringen aan de desktop natuurlijk ook wat waard! Wanneer je echt fulltime met Windows 8 gaat werken en gewoon dezelfde programma's installeert als onder Windows 7 merk je binnen een dag dat het prima werken is in de desktop.
Tijdens het bladeren door het startmenu gebruik ik nooit de overige ruimte op mijn desktop (zodra je hier klikt is je startmenu immers weg). Het is dus eigenlijk best wel vreemd dat een uitgebreid menu als het startmenu in zo'n klein hoekje wordt gestopt.Verwijderd schreef op zondag 10 juni 2012 @ 13:56:
Telkens een fullscreen app tussendoor voor basale functionaliteit ervaar ik als storend en ongewenst. Een menustructuur hoort niet fullscreen te zijn. Ik heb niet voor niets een scherm met hoge resolutie juist zodat ik op een relatief klein oppervlak door mijn programma's en instellingen kan bladeren.
Voor de 'gewone' consument is Windows 8 denk ik juist ideaal. Die kopen straks een mooie 'laptop met touchscreen' / 'tablet met toetsenbord' en hebben dan twee apparaten (tablet en laptop/desktop) in 1.Verwijderd schreef op zondag 10 juni 2012 @ 13:56:
De hardware fabrikanten zien dit ook in en laten nu op Computex veel van dit soort hybride oplossingen zien. Ik had mijn twijfels over de beschikbare hardware bij de Windows 8 launch, maar na Computex zijn die wel verdwenen.
Verder zijn alle argumenten al wel aan bod gekomen wat betreft Metro vs. Desktop en de combinatie ervan...
Verwijderd schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 14:53:
Er wordt hier bijzonder veel gediscussieerd over Metro vs desktop en dan met name in de stijl "metro is crap" versus "metro is fantastisch." Het blijkt wel weer dat over smaak niet te twisten valt dus misschien is het een idee om daar na pagina's en nog meer pagina's 's mee te stoppen.
Inderdaad, ik heb w8 op mijn thuis laptop draaien, maar ik vind het goed werken. Ik heb geen last van Metro. Ik werk, als software ontwikkelaar, veel op Windows maar bij mijn volgende (her)installatie van mijn werk machine ga ik er ook W8 op zetten.shappie schreef op zondag 10 juni 2012 @ 15:32:
[...]
Ik kan prima in de desktop werken zonder last te hebben van Metro. Verder zijn de verbeteringen aan de desktop natuurlijk ook wat waard! Wanneer je echt fulltime met Windows 8 gaat werken en gewoon dezelfde programma's installeert als onder Windows 7 merk je binnen een dag dat het prima werken is in de desktop.
Inderdaad, als je kijkt naar de start menu's van de oudere versies zie je het start menu steeds groter worden. Van het eerste startmenu in W95 met gewoon een lijst met items, naar WXP waar het startmenu al groter en uitgebreider werd naar het uitgebreide startmenu zoals dat in Vista/W7 zit. Het Metro startmenu is in mijn ogen een logische evolutie van het startmenu.shappie schreef op zondag 10 juni 2012 @ 15:32:
[...]
Tijdens het bladeren door het startmenu gebruik ik nooit de overige ruimte op mijn desktop (zodra je hier klikt is je startmenu immers weg). Het is dus eigenlijk best wel vreemd dat een uitgebreid menu als het startmenu in zo'n klein hoekje wordt gestopt.
Voor de opvolger van mijn laptop thuis zou ik dit inderdaad ideaal vinden. Mijn laptop zoals die nu is (Core i5, nVidia GT540M) maar dan gegoten in een Transformer achtig concept waarbij ik het als tablet kan gebruiken op de bank en in de dock kan stoppen als ik een spelletje wil spelen of iets dergelijks. Waarschijnlijk wel in 11" of 13" want 15,6" is waarschijnlijk wat te groot.shappie schreef op zondag 10 juni 2012 @ 15:32:
[...]
Voor de 'gewone' consument is Windows 8 denk ik juist ideaal. Die kopen straks een mooie 'laptop met touchscreen' / 'tablet met toetsenbord' en hebben dan twee apparaten (tablet en laptop/desktop) in 1.
De hardware fabrikanten zien dit ook in en laten nu op Computex veel van dit soort hybride oplossingen zien. Ik had mijn twijfels over de beschikbare hardware bij de Windows 8 launch, maar na Computex zijn die wel verdwenen.
Verder zijn alle argumenten al wel aan bod gekomen wat betreft Metro vs. Desktop en de combinatie ervan...
[...]
Hail to the king baby!
Ik krijg nu bij bijna elk programma wat ik opstart deze melding:
http://sdrv.ms/OcRgzA
Bij de consumer preview nooit last van gehad, daar werkte ook gewoon alle programma's op. Zijn er meer mensen die hier last van hebben? (ik gebruik nu de release preview
)
http://sdrv.ms/OcRgzA
Bij de consumer preview nooit last van gehad, daar werkte ook gewoon alle programma's op. Zijn er meer mensen die hier last van hebben? (ik gebruik nu de release preview
[ Voor 27% gewijzigd door pakakika op 10-06-2012 22:46 ]
Wat wel zou kunnen is dat alle partners die hardware voor het Windows platform maken, allemaal een touch screen gaan implementeren, dan heeft Metro zeker een toegevoegd waarde. En dat je dus of met Touch screen kunt bedienen en eigenlijk bijna geen muis meer nodig hebt.Verwijderd schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 13:36:
[...]
Als antwoord op je eerste vraag: waar dan? Ik meld alleen dat ik de combinatie van beide totaal verschillende interfaces inconsistent over vind komen. Dat is iets anders dan een waardering uitspreken over beide interfaces afzonderlijk. Ik kan ze beide waarderen, ieder in zijn eigen setting, maar dat is irrelevant in de vraagstelling over de strategie van Microsoft.
Er wordt gezegd dat Microsoft zo zou garanderen dat Metro aantrekkelijker wordt voor programmeurs. Maar dat is alleen als je de aanname doet dat mensen Metro ook daadwerkelijk op hun huidige computers zullen gebruiken. Zou het niet slimmer zijn van Microsoft om Windows Phone wat agressiever te promoten? Dan komt Metro vanzelf in gebruik en kunnen mensen er bijv op hun tablets ook mee aan de gang. Ik denk in ieder geval dat een eventuele route via de pc geen effect zal hebben tot Windows 8 standaard met pc's wordt meegeleverd en dan nog is het maar de vraag of de gemiddelde consument uberhaupt in de gaten heeft dat er twee interfaces naast elkaar bestaan. En als ze de klassieke desktop uiteindelijk ontdekken wie zegt dat ze dan nog iets met Metro doen? Het blijft in mijn ogen een gigantische gok van een bedrijf om zijn hoofdproduct in te zetten in een 'paardenrace' van tablet-os'en.
Verwijderd
Wekt hier gewoon op Windows 8. La noire krijg ik niet werkend.Verwijderd schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 17:17:
[...]
Max Payne 3 krijg ik ook niet werkend op Win8
Wordt ook bevestigd op het Rockstar forum, hopen op een (snelle) update vanuit Rockstar maar..
Even een sessie gehad over Windows 8.
Ralph: Welkom bij Microsoft. Mijn naam is Ralph. Goed dat U met ons contact heeft opgenomen. We gaan zien hoe we u het beste kunnen helpen.
Ralph: Goedemiddag Ik
Ik: Goedemiddag
Ralph: Windows 8 bevindt zich op dit moment nog in de ontwikkel fase. En alle informatie die wij verstrekken is terug te vinden op de volgende website:
Ralph: Forum
Ik : Ja, maar ik zie vaak nieuws over cloud enzo, maar dat wil ik niet
Ik : Mijn pc wil ik gebruiken als pc, en mijn bestanden zet ik niet zomaar op het web in cloud.
Ik: Mijn pc word gebruikt om muziek afbeeldingen en word documenten. Ik maak zelden gebruik van Cloud enzo. Ik ben iemand die gewoon iemand die zijn pc als pc ziet en niet anders
Ralph: Ik kom zo bij u.
Ik : Ik heb windows 8 gebruikt, ik kan er niet mee werken, gaat Microsoft in Windows 9 nog denken aan thuisgebruikers?????
Ralph: U begrijpt hopelijk dat ik hier als klantondersteunings medewerker geen inzicht in heb.
Ralph: Aangezien Windows 8 nog moet uitkomen.
Ik : Oké maar er kan nu toch wel gezegd worden of Windows 8 ook gewoon op een normale Desktop kan werken, zonder Metro interface.
Ralph: Stel deze vraag even op het technisch forum dat ik u heb doorgegeven.
Ralph: Daar krijgt u zeker weten een pasend antwoord.
Ralph: Is er nog iets anders waar ik u mee van dienst kan zijn?
Ik : Nee dank u, ik ben van plan om Windows 8 over te slaan, aangezien Microsoft nu wel heel erg aan het doorslaan is.
Ralph: Daar bent u natuurlijk vrij in, we vinden het natuurlijk wel jammer.
Ralph: Dank u voor uw contact met Microsoft. Ik wens u een prettige dag toe.
Dit kan ook wel toegepast worden in de Nieuwe Windows 8:
http://www.oostdam.info/i...ws-8-uitzetten-tablet-gui
Ralph: Welkom bij Microsoft. Mijn naam is Ralph. Goed dat U met ons contact heeft opgenomen. We gaan zien hoe we u het beste kunnen helpen.
Ralph: Goedemiddag Ik
Ik: Goedemiddag
Ralph: Windows 8 bevindt zich op dit moment nog in de ontwikkel fase. En alle informatie die wij verstrekken is terug te vinden op de volgende website:
Ralph: Forum
Ik : Ja, maar ik zie vaak nieuws over cloud enzo, maar dat wil ik niet
Ik : Mijn pc wil ik gebruiken als pc, en mijn bestanden zet ik niet zomaar op het web in cloud.
Ik: Mijn pc word gebruikt om muziek afbeeldingen en word documenten. Ik maak zelden gebruik van Cloud enzo. Ik ben iemand die gewoon iemand die zijn pc als pc ziet en niet anders
Ralph: Ik kom zo bij u.
Ik : Ik heb windows 8 gebruikt, ik kan er niet mee werken, gaat Microsoft in Windows 9 nog denken aan thuisgebruikers?????
Ralph: U begrijpt hopelijk dat ik hier als klantondersteunings medewerker geen inzicht in heb.
Ralph: Aangezien Windows 8 nog moet uitkomen.
Ik : Oké maar er kan nu toch wel gezegd worden of Windows 8 ook gewoon op een normale Desktop kan werken, zonder Metro interface.
Ralph: Stel deze vraag even op het technisch forum dat ik u heb doorgegeven.
Ralph: Daar krijgt u zeker weten een pasend antwoord.
Ralph: Is er nog iets anders waar ik u mee van dienst kan zijn?
Ik : Nee dank u, ik ben van plan om Windows 8 over te slaan, aangezien Microsoft nu wel heel erg aan het doorslaan is.
Ralph: Daar bent u natuurlijk vrij in, we vinden het natuurlijk wel jammer.
Ralph: Dank u voor uw contact met Microsoft. Ik wens u een prettige dag toe.
Dit kan ook wel toegepast worden in de Nieuwe Windows 8:
http://www.oostdam.info/i...ws-8-uitzetten-tablet-gui
[ Voor 5% gewijzigd door J.S. Bach op 11-06-2012 12:36 ]
Johann Sebastian Bach
Blijft jammer dat ze er nu zelfs die legacy code voor de start button hebben uitgehaald...
Wat willen ze hiermee bereiken?
- Ze steken nu onnodig extra tijd en geld in mankracht om al die legacy code mooi uit de code te vissen
- Daarnaast maken ze nu helemaal geen kans meer in het business gebeuren. (Niet dat dit zo een ramp is aangezien ik vermoed dat Windows 7 wel "de nieuwe XP" zal worden.)
- Ze steken nu onnodig extra tijd en geld in mankracht om al die legacy code mooi uit de code te vissen
- Daarnaast maken ze nu helemaal geen kans meer in het business gebeuren. (Niet dat dit zo een ramp is aangezien ik vermoed dat Windows 7 wel "de nieuwe XP" zal worden.)
Verwijderd
Ik verwacht evenmin Photoshop snel op Android te zien draaien. Maar geef het nog een jaar of twee en ARM is wellicht krachtig genoeg voor zwaardere applicaties. Of Android er daadwerkelijk geschikt voor is, weet ik niet. Bij mijn weten kun je gewoon native code compileren maar het OS zelf heeft misschien beperkingen. De plannen van Google zeggen weinig over de plannen van ontwikkelaars lijkt me. Zolang Android open source blijft, zie ik binnen de grenzen van het OS geen belemmeringen voor bedrijven om de software te ontwikkelen die ze wil. Desnoods buiten de Market om want je kunt natuurlijk gewoon je product op je eigen website blijven aanprijzen. De consument weet zo ook de x86-versie makkelijk te vinden.shappie schreef op zondag 10 juni 2012 @ 15:32:
[...]
Je kunt overstappen op Android, maar ik verwacht niet dat dit op korte termijn in staat zal zijn Photoshop te draaien. Google heeft duidelijk een andere doelgroep met Android voor ogen (telefoons en tablets) en heeft voor laptops zijn Chrome OS (wat ook niet voor de doelgroep die met Photoshop werkt is gemaakt). Verder kan Adobe wel Photoshop voor ARM maken, maar zonder een volwaardig OS waar het op kan draaien zie ik dat nog niet gebeuren.
Je hebt gelijk. Switchen kan inderdaad prima met alt-tab zie ik net. Blijkbaar had ik ergens een Metro-app openstaan. Afsluiten moet ik hier binnen de VM inderdaad via de UI doen. En dat was even zoeken voor ik vond waar die optie staat.[...]
Als ik switch tussen applicaties (via taskbar of alt-tab) zie ik geen Metro. Wanneer je wilt wisselen tussen Metro apps klopt het inderdaad, maar die hoef je natuurlijk niet te gebruiken.
Het afsluiten van je pc kan met de aan/uit knop en als je het echt via de UI wilt doen kost het je misschien een handeling extra. Dit is niet echt iets waar ik me druk over kan maken.
Zodra de final version uit is, zal ik Windows 8 absoluut nog een kans geven. Ik zal er wat langer mee werken dan een uurtje om te kijken of Metro inderdaad geen belemmering is. Ik blijf erbij dat Microsoft de consument gewoon de keuze had moeten geven om Metro al dan niet te gebruiken. Zet het voor mijn part allemaal standaard aan maar geef in ieder geval de mogelijkheid om terug te vallen op het klassieke startmenu. Ik houd van een zo kaal mogelijk OS en zet doorgaans alle mogelijke extra's uit. Denk bijv aan widgets, tablet-functies, media center e.d. die standaard allemaal zijn geïnstalleerd in Windows 7. Als daar Metro had tussengestaan was die gegarandeerd ook uitgevinkt geweest.Ik kan prima in de desktop werken zonder last te hebben van Metro. Verder zijn de verbeteringen aan de desktop natuurlijk ook wat waard! Wanneer je echt fulltime met Windows 8 gaat werken en gewoon dezelfde programma's installeert als onder Windows 7 merk je binnen een dag dat het prima werken is in de desktop.
Dan hebben we hier met een verschil in smaak te maken. Als ik een menu oproep, houd ik graag m'n desktop met alle vensters in beeld. Dat vind ik prettiger voor het overzicht. En ik heb goede ogen dus ik hoef geen beeldvullend menu met grote letters. Een klein menu mis ik helemaal niets aan en doet voor mij precies wat het moet doen.[...]
Tijdens het bladeren door het startmenu gebruik ik nooit de overige ruimte op mijn desktop (zodra je hier klikt is je startmenu immers weg). Het is dus eigenlijk best wel vreemd dat een uitgebreid menu als het startmenu in zo'n klein hoekje wordt gestopt.
Metro is absoluut een geweldige ontwikkeling voor hybride systemen maar dergelijke systemen zijn nog alles behalve mainstream. En verschillende apparaten vragen m.i. om verschillende interfaces. Een Windows Phone - achtige omgeving voor pc's en laptops blijft geforceerd op mij overkomen. Ze hadden wellicht beter een desktopvariant van Metro kunnen maken waarbij apps in hun eigen venster draaien. Dan kun je ook een market introduceren. Linux-distributies doen het al jaren met market-achtige omgevingen voor doorgaans gratis applicaties in desktopvorm dus waarom zou dat met Windows niet kunnen?[...]
Voor de 'gewone' consument is Windows 8 denk ik juist ideaal. Die kopen straks een mooie 'laptop met touchscreen' / 'tablet met toetsenbord' en hebben dan twee apparaten (tablet en laptop/desktop) in 1.
[...]
Ze willen bereiken dat iedereen met Metro geconfronteerd wordt en derhalve sneller zal besluiten om ook een Phone of Tablet met W8/Metro te kopen. En hiermee hun hun faalhistorie op gebied van Phone en Tablet te beeindigen.Asgaro schreef op maandag 11 juni 2012 @ 14:00:
Blijft jammer dat ze er nu zelfs die legacy code voor de start button hebben uitgehaald...
W7 blijft dan ws de komende jaren het OS voor business.
Verder hopen ze denk ik ook dat over een paar jaar, bedrijven geeneens desktops meer hebben maar alle werknemers een tablet die (evt.) gedocked wordt aan een tobo + groot (touch?) screen.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
En dan dus wel met Metro, dus het is juist een vooruitziende blik van Microsoft!Help!!!! schreef op maandag 11 juni 2012 @ 14:21:
[...]
Verder hopen ze denk ik ook dat over een paar jaar, bedrijven geeneens desktops meer hebben maar alle werknemers een tablet die (evt.) gedocked wordt aan een tobo + groot (touch?) screen.
Laten we wel reeel blijven: 95% van alle workflows komen tijdens de workflow helemaal niet in aanraking met Metro als ze dat niet willen (behoudens misschien het opstarten zelf). Dus lijkt mij de aanpak met Windows 8 juist een hele geode, om mensen alvast aan Metro te laten wennen zonder het meteen in vrijwel elke stap te integreren / verplichten.
Maarja, zeuren is nou eenmaal makkelijk.
Ik weet niet of iemand dat al geprobeerd had met de Release Preview, maar ik heb net even Classic Shell geinstalleerd en dat werkt perfect. Gewoon een XP-style start menu (ok, had liever die van Win7) en de Metro-interface komt niet meer naar boven als je op de Windows-toets drukt. Top.
Wat is voor jou dan de meerwaarde van win 8 als je metro verwijderd en een eigen startmenu gebruiktAzzKickah schreef op maandag 11 juni 2012 @ 15:30:
Ik weet niet of iemand dat al geprobeerd had met de Release Preview, maar ik heb net even Classic Shell geinstalleerd en dat werkt perfect. Gewoon een XP-style start menu (ok, had liever die van Win7) en de Metro-interface komt niet meer naar boven als je op de Windows-toets drukt. Top.
ora et labora
In ieder geval die ribbon in de explorer-windows, ideaal.mrc4nl schreef op maandag 11 juni 2012 @ 15:48:
[...]
Wat is voor jou dan de meerwaarde van win 8 als je metro verwijderd en een eigen startmenu gebruikt
En ongetwijfeld zullen er nieuwe features in Windows 8 komen die niet in Win7 zitten, en er zal ook software uitkomen wat niet meer op Win7 draait.
De blije progressieveling uithangen ook.EgMaf schreef op maandag 11 juni 2012 @ 14:48:
[...]
En dan dus wel met Metro, dus het is juist een vooruitziende blik van Microsoft!
Laten we wel reeel blijven: 95% van alle workflows komen tijdens de workflow helemaal niet in aanraking met Metro als ze dat niet willen (behoudens misschien het opstarten zelf). Dus lijkt mij de aanpak met Windows 8 juist een hele geode, om mensen alvast aan Metro te laten wennen zonder het meteen in vrijwel elke stap te integreren / verplichten.
Maarja, zeuren is nou eenmaal makkelijk.
En zo vooruitziend is het allemaal niet. Een blinde snapt nog dat MS een link tussen desktop en tablets moet vinden. Dat ze met een werkbaar tablet OS moeten komen. Veel mensen ergeren zich iig dood aan de manier waarop MS dit op de desktop doordrukt.
Er is imo nogal een behoorlijke kans dat de negatieve manier waarop MS dit pusht ertoe zal leiden dat Metro erg slecht publiciteit krijgt (krijgt het al) waardoor men juist GEEN phones en tablets van met W8 wil en Android en Apple hier van profiteren.
[ Voor 5% gewijzigd door Help!!!! op 11-06-2012 16:57 ]
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Het grappige is nou net dat ik in de niet-nerd media allemaal positieve verhalen hoor over de nieuwe Metro design-stijl. Ook zijn er al zat non-tech, conumenten-gerichte websites die dezelfde richting op gaan. kijk bijvoorbeeld maar een naar de VRT...Help!!!! schreef op maandag 11 juni 2012 @ 16:55:
[...]
De blije progressieveling uithangen ook.
En zo vooruitziend is het allemaal niet. Een blinde snapt nog dat MS een link tussen desktop en tablets moet vinden. Dat ze met een werkbaar tablet OS moeten komen. Veel mensen ergeren zich iig dood aan de manier waarop MS dit op de desktop doordrukt.
Er is imo nogal een behoorlijke kans dat de negatieve manier waarop MS dit pusht ertoe zal leiden dat Metro erg slecht publiciteit krijgt (krijgt het al) waardoor men juist GEEN phones en tablets van met W8 wil en Android en Apple hier van profiteren.
De toekomst zal het leren, en tot die tijd ben ik er alvast blij mee :-)
Is het niet erg kinderachtig om de klantenservice zastig te vallen met vragen waarvan je weet dat zij er niks mee kunnen? Tegen de mensen aan zeuren die zelf geen enkele invloed hebben omdat je kennelijk gefrustreerd bent over Windows 8 is absoluut geen juiste oplossing.Nivida_intel schreef op maandag 11 juni 2012 @ 12:30:
Even een sessie gehad over Windows 8.
En als je dan ook zo'n toon aan slaat weet je dat je niks zal bereiken.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Totdat ze ermee moeten werken?EgMaf schreef op maandag 11 juni 2012 @ 17:03:
[...]
Het grappige is nou net dat ik in de niet-nerd media allemaal positieve verhalen hoor over de nieuwe Metro design-stijl. Ook zijn er al zat non-tech, conumenten-gerichte websites die dezelfde richting op gaan. kijk bijvoorbeeld maar een naar de VRT...
De toekomst zal het leren, en tot die tijd ben ik er alvast blij mee :-)
Maar inderdaad, de tijd zal het leren.
PC Specs
Wat mij betreft is het issue met Metro de breuk met 20+ jaar desktopparadigma. Een heleboel kennis van hoe de pjoeter werkt kan de prullenbak in.
Zaken waarover je niet meer na hoefde te denken zijn niet meer vanzelfsprekend. Daar heb ik helemaal geen behoefte aan.
Ik heb even 30 mins met win8 gespeeld, dus ik ben geen expert, maar de metro apps lijken me minder controle te geven over het chrome. Ik kan niet meer bepalen hoe groot, klein, smal, breed mijn window is. Mijn eerste reactie hierop is: beh.. Waarom niet? Ik wil dat wel. Ik wil, net hoe mijn pet staat, elk detail van de plaatsing en grote, breedte van een window kunnen bepalen. Het lijkt me echt vreselijk als office gemetro-ed wordt. Of een metro browser.. Argh.
Mijn desktop/workstation is geen appliance a la de iPad of een smartphone. Het is mijn werkpaard waarover ik zoveel mogelijk controle wil om hem in te richten, te laten werken zoals ik dat wil.
Biedt een OS dat niet, dan draai ik het niet op mijn desktop en als het niet op mijn desktop draait dan hoef ik het ook niet op mijn laptop, want waarom zou ik moeite doen om iets te leren wat ik niet wil.
Zaken waarover je niet meer na hoefde te denken zijn niet meer vanzelfsprekend. Daar heb ik helemaal geen behoefte aan.
Ik heb even 30 mins met win8 gespeeld, dus ik ben geen expert, maar de metro apps lijken me minder controle te geven over het chrome. Ik kan niet meer bepalen hoe groot, klein, smal, breed mijn window is. Mijn eerste reactie hierop is: beh.. Waarom niet? Ik wil dat wel. Ik wil, net hoe mijn pet staat, elk detail van de plaatsing en grote, breedte van een window kunnen bepalen. Het lijkt me echt vreselijk als office gemetro-ed wordt. Of een metro browser.. Argh.
Mijn desktop/workstation is geen appliance a la de iPad of een smartphone. Het is mijn werkpaard waarover ik zoveel mogelijk controle wil om hem in te richten, te laten werken zoals ik dat wil.
Biedt een OS dat niet, dan draai ik het niet op mijn desktop en als het niet op mijn desktop draait dan hoef ik het ook niet op mijn laptop, want waarom zou ik moeite doen om iets te leren wat ik niet wil.
I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.
Dan ga je toch een Linux distro gebruiken zoals bijvoorbeeld Debian of FedoraboesOne schreef op maandag 11 juni 2012 @ 18:43:
Wat mij betreft is het issue met Metro de breuk met 20+ jaar desktopparadigma. Een heleboel kennis van hoe de pjoeter werkt kan de prullenbak in.

[ Voor 3% gewijzigd door Turdie op 11-06-2012 18:53 ]
Hehe.. Dus als je graag controle wil dan zout je maar op naar Linux?shadowman12 schreef op maandag 11 juni 2012 @ 18:46:
[...]
Dan ga je toch een Linux distro gebruiken zoals bijvoorbeeld Debian ofzo.
Fraaie argumenten.. mijn complimenten.
I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.
Verwijderd
Als je binnen 10 jaar allemaal een smart window bij je thuis hebt staan met Windows, zul je blij zijn met Metro.
Je komt je woonkamer binnen, en wijst al vóór je op de bank zit naar je Facebook app en alles wordt netjes getoond. Een zwaaibeweging en het is weer weg etc.
Of je hebt een foto of document dat gewoon naar de richting van je tablet schuift en het wordt netjes gekopieerd.
Die Metro interface heeft naar de toekomst toe enorm veel potentieel.
Een klassieke desktop is daar totaal niet voor geschikt. Ik zie je al elke keer naar je venster lopen om op een klein pietlullig kruisje te duwen
Het wordt misschien tijd dat we afstappen van het 'desktop' denken.
En wat met dat Japans lab dat met tactile holograms experimenteert? Een 3D object dat je kunt gebruiken. Misschien werk je in de toekomst niet meer met vlakke applicaties, maar worden het objecten die naargelang hoe je ermee omgaat, bepaalde functies uitvoert?
Leuke ontwikkelingen
Je komt je woonkamer binnen, en wijst al vóór je op de bank zit naar je Facebook app en alles wordt netjes getoond. Een zwaaibeweging en het is weer weg etc.
Of je hebt een foto of document dat gewoon naar de richting van je tablet schuift en het wordt netjes gekopieerd.
Die Metro interface heeft naar de toekomst toe enorm veel potentieel.
Een klassieke desktop is daar totaal niet voor geschikt. Ik zie je al elke keer naar je venster lopen om op een klein pietlullig kruisje te duwen
Het wordt misschien tijd dat we afstappen van het 'desktop' denken.
En wat met dat Japans lab dat met tactile holograms experimenteert? Een 3D object dat je kunt gebruiken. Misschien werk je in de toekomst niet meer met vlakke applicaties, maar worden het objecten die naargelang hoe je ermee omgaat, bepaalde functies uitvoert?
Leuke ontwikkelingen
Verwijderd
Begin een beetje te begrijpen hoe die metro op zijn plek valt , dat is toch met tabletachtige toestanden . Nu kun je met w8 alles met de muis/pointerdevice/toughscreen doen. behalve omswitchen van metro naar desktop. Die optie is dan te begrijpen omdat je dan niet per ongeluk van interface kan wisselen , daar kan je best van schrikken als je ineens een ander scherm ziet
Er is al een tool om metro uit te schakelen , verwacht best dat die optie later door een tweak gewoon beschikbaar wordt . Maakt het uit of een eindgebruiker de pc naar zijn gelieve wil indelen , hetzij door beide te gebruiken of er een compleet uit schakelen .
De performance blijft wel achter met XP , dat is te merken met online gamen waarbij ik met xp op startplek 1 tot 3 sta en met w8 is die plek van 12 tot 20 , benchmarks bevestigen dit resultaat . De disk acces times zijn vrij hoog , misschien moet er verder getweaked worden aan dat os, het is nog een soort beta
Er is al een tool om metro uit te schakelen , verwacht best dat die optie later door een tweak gewoon beschikbaar wordt . Maakt het uit of een eindgebruiker de pc naar zijn gelieve wil indelen , hetzij door beide te gebruiken of er een compleet uit schakelen .
De performance blijft wel achter met XP , dat is te merken met online gamen waarbij ik met xp op startplek 1 tot 3 sta en met w8 is die plek van 12 tot 20 , benchmarks bevestigen dit resultaat . De disk acces times zijn vrij hoog , misschien moet er verder getweaked worden aan dat os, het is nog een soort beta
Al dat gelul over Metro steeds.... mensen die gaan proberen om Metro apps te resizen...? Waarom? je kan desktop applicaties toch prima resizen. Wat is er mis met de Windows 8 desktop mode? Helemaal niets.boesOne schreef op maandag 11 juni 2012 @ 18:43:
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Jawel, namelijk -maar nu vervallen we in een circel- dat er geen Start-knop meer is. En waarom kun je geen shortcut naar een Metro-app op de desktop plaatsen?Ramon schreef op maandag 11 juni 2012 @ 19:06:
[...]
Al dat gelul over Metro steeds.... mensen die gaan proberen om Metro apps te resizen...? Waarom? je kan desktop applicaties toch prima resizen. Wat is er mis met de Windows 8 desktop mode? Helemaal niets.
Hoe krijg ik 'Computer' op de desktop? En dan niet zo'n shortcut, maar het 'vaste' icoon.
Ik zou ook graag zien dat Win8 gewoon naar de desktop boot, ipv Metro.
De veranderingen zijn te rigoureus, naar mijn smaak. Dat Metro erbij in/achter zit is prima, maar ze moeten het minder verplicht maken. Ik wil gewoon een optie hebben dat ik de Start-knop weer aan kan zetten bijv, en dat ie standaard boot naar de desktop.
Verwijderd
Rechtsklikken op de dekstop > Personalize > Change Desktop Icons (links)AzzKickah schreef op maandag 11 juni 2012 @ 19:10:
[...]
Hoe krijg ik 'Computer' op de desktop? En dan niet zo'n shortcut, maar het 'vaste' icoon.
Net zoals bij Windows 7 dus...
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2012 19:13 ]
Hmm, dat deed ik dus altijd vanuit het start-menu, rechtsklik op Computer --> Show on Desktop.Verwijderd schreef op maandag 11 juni 2012 @ 19:13:
[...]
Rechtsklikken op de dekstop > Personalize > Change Desktop Icons (links)
Net zoals bij Windows 7 dus...
OK, my bad
Niks mis mee.. Dat is juist het punt.. Er is helemaal niks mis met de desktop. Geef me een startmenu en ik ben stil. Geef me keus. Een OS hoort te faciliteren. Doe het dan!Ramon schreef op maandag 11 juni 2012 @ 19:06:
[...]
Al dat gelul over Metro steeds.... mensen die gaan proberen om Metro apps te resizen...? Waarom? je kan desktop applicaties toch prima resizen. Wat is er mis met de Windows 8 desktop mode? Helemaal niets.
Ik had trouwens begrepen dat de desktop er in zat als een soort legacy ding. Dat het op den duur weg moest. Dan heb je dus wel een metro-office, metro only browser.
Kijk, metro is wellicht leuk voor tablets, phones en misschien wel je TV of stereo ofzo. Maar in een werkomgeving achter een desktop met 2 x 24'' panels is het gewoon niet te doen. Ik moet info naast elkaar kunnen zetten. Elk denkbaar bestandsformaat in windows naast elkaar. Dat kan nu met win7, dat moet ook in win8 zonder gezeik.
De halve wereld zit elke dag op kantoor naar schermen te loeren. Die zijn al 20 jaar gewend aan de desktop. Dat moet je die mensen niet afpakken. Da's gewoon dom. Geef ze de keus. Why not?
Daarbij, als de desktop (op den duur) helemaal verdwijnt, hoezo heet het dan Windows?
Eigenlijk is het nu al gek dat het nog Windows heet, want het is niet meer gebaseerd op vensters maar op Metro-apps. Niks meer vensters naast elkaar, zoals Boes aangeeft. Weg is het hele Windows-idee.
Er zit ook geen klok in de Metro-interface.. Bouwen ze die nog in? Bijvoorbeeld in plaats van mijn naam die constant rechtsbovenin staat? Wel handig voor als ik mijn naam vergeet.
Eigenlijk is het nu al gek dat het nog Windows heet, want het is niet meer gebaseerd op vensters maar op Metro-apps. Niks meer vensters naast elkaar, zoals Boes aangeeft. Weg is het hele Windows-idee.
Er zit ook geen klok in de Metro-interface.. Bouwen ze die nog in? Bijvoorbeeld in plaats van mijn naam die constant rechtsbovenin staat? Wel handig voor als ik mijn naam vergeet.
[ Voor 27% gewijzigd door AzzKickah op 11-06-2012 19:30 ]
+100.boesOne schreef op maandag 11 juni 2012 @ 19:21:
[...]
Niks mis mee.. Dat is juist het punt.. Er is helemaal niks mis met de desktop. Geef me een startmenu en ik ben stil. Geef me keus. Een OS hoort te faciliteren. Doe het dan!
Geef ze de keus. Why not?
Prima dat Microsoft tablets, telefoon en desktop in één OS samen wil brengen. Maar geef de gebruiker de keuze om naar desktop te booten en het start menu te blijven gebruiken. Vooral het laatste gebruik ik veel naast mijn gepinde applicaties.
Dat gaat de eerstkomende 30 jaar niet gebeuren.AzzKickah schreef op maandag 11 juni 2012 @ 19:23:
Daarbij, als de desktop (op den duur) helemaal verdwijnt, hoezo heet het dan Windows?
Die keuze heb je grotendeels ook: gewoon op de "desktop" tile drukken voor het desktop scherm, en het Metro scherm gebruiken als start-menu.EricJH schreef op maandag 11 juni 2012 @ 19:25:
[...]
+100.
Prima dat Microsoft tablets, telefoon en desktop in één OS samen wil brengen. Maar geef de gebruiker de keuze om naar desktop te booten en het start menu te blijven gebruiken. Vooral het laatste gebruik ik veel naast mijn gepinde applicaties.
Juist door Metro op een paar kleine punten af te dwingen (zonder de klassieke workflow echt in de weg te gaan zitten), dwingen ze iedereen juist om aan nieuwere, betere en onderscheidende zaken te wennen. Als ze de mensen veel meer keuze zouden geven, kunnen ze net zo goed heel Metro eraf gooien, want een mens wil nou eenmaal geen veranderingen en wennen aan verbeteringen.
Trouwens....
Als Apple met iets innovatiefs komt, zonder backwards compatability, Is eht allemaal mooi, prachtig en noodzakelijk. Komt Microsoft met iets innovaties, met goede backwards compatability, is het juist een te grote schok voor vele techneuten... Vergeet niet, niemand dwingt je om over te stappen naar Windows 8, maar ik vermoed dat je over een jaartje of 2 aardig achterloopt als je de overstap niet snel maakt. Al helemaal als je in (web/application/gui) development of customer experience/customer service zit...
Sure. Het is dan ook niet mijn grootste klacht.EgMaf schreef op maandag 11 juni 2012 @ 19:37:
[...]
Die keuze heb je grotendeels ook: gewoon op de "desktop" tile drukken voor het desktop scherm, en het Metro scherm gebruiken als start-menu.
Wat een verbetering is is natuurlijk polyinterpretabel en kan ook floppen. De weg naar hel is geplaveid met goede bedoelingen....Juist door Metro op een paar kleine punten af te dwingen (zonder de klassieke workflow echt in de weg te gaan zitten), dwingen ze iedereen juist om aan nieuwere, betere en onderscheidende zaken te wennen. Als ze de mensen veel meer keuze zouden geven, kunnen ze net zo goed heel Metro eraf gooien, want een mens wil nou eenmaal geen veranderingen en wennen aan verbeteringen.

Ben noch web devver noch Apple gebruiker.Trouwens....
Als Apple met iets innovatiefs komt, zonder backwards compatability, Is eht allemaal mooi, prachtig en noodzakelijk. Komt Microsoft met iets innovaties, met goede backwards compatability, is het juist een te grote schok voor vele techneuten... Vergeet niet, niemand dwingt je om over te stappen naar Windows 8, maar ik vermoed dat je over een jaartje of 2 aardig achterloopt als je de overstap niet snel maakt. Al helemaal als je in (web/application/gui) development of customer experience/customer service zit...
Als geschreven ik vind het prima dat Microsoft twee werelden wil samenbrengen in één OS maar vind het jammer dat er niet de keuze wordt gegeven. Ik kan me goed aanpassen en de logica doorzien van het hoe en waarom van de keuzes. Edoch zou ik graag de keuze zien direct naar desktop te booten en startmenu te kunnen blijven gebruiken.
Ik vind het dan ook ontzettend flauw om mijn commentaar af te doen als zou ik niet in staat zijn me aan te passen aan "onvermijdelijke veranderingen".

Daar moet ik je (teruglezend) inderdaad gelijk in geven. Ik gebruikte "je" in de overdrachtelijke zin, dus niet persoonlijk aan jou gericht maar meer als "men". Maar dat was in mijn post inderdaad niet erg duidelijk, waarvoor mijn excuses.EricJH schreef op maandag 11 juni 2012 @ 19:51:
[...]
Ik vind het dan ook ontzettend flauw om mijn commentaar af te doen als zou ik niet in staat zijn me aan te passen aan "onvermijdelijke veranderingen".![]()
Bold van mij..EgMaf schreef op maandag 11 juni 2012 @ 19:37:
[...]
Juist door Metro op een paar kleine punten af te dwingen (zonder de klassieke workflow [becht in de weg te gaan zitten[/b]), dwingen ze iedereen juist om aan nieuwere, betere en onderscheidende zaken te wennen. Als ze de mensen veel meer keuze zouden geven, kunnen ze net zo goed heel Metro eraf gooien, want een mens wil nou eenmaal geen veranderingen en wennen aan verbeteringen.
Wat een ontzettend zwak verhaal. De verbeteringen zijn dus zo klein dat je mensen *moet* gaan dwingen ze te gebruiken anders hebben ze er geen zin in...
Laat maar zitten dan.
Mensen willen heus wel verbeteringen. Die hebben vaak te maken met meer keus, niet met minder keus en dwang. Ik ben geen koe met een ring door zijn neus
Apple brengt IOS ook niet naar de desktop. Ze brengen wel IOS achtige features naar de dekstop maar ze gaan geen afscheid nemen van de windows.Trouwens....
Trouwens.. Innovatie my ass. Ze binden me een hand op mijn rug en en geven me een ooglap en noemen het innovatie want het is nieuw. uhuh..
Dank daarvoor.EgMaf schreef op maandag 11 juni 2012 @ 20:21:
[...]
Daar moet ik je (teruglezend) inderdaad gelijk in geven. Ik gebruikte "je" in de overdrachtelijke zin, dus niet persoonlijk aan jou gericht maar meer als "men". Maar dat was in mijn post inderdaad niet erg duidelijk, waarvoor mijn excuses.
Microsoft neemt geen afscheid van de windows. Je desktop werkt nog prima in Windows 8 en er zijn zelfs verbeteringen in aangebracht. Het is erg jammer dat met merendeel een plaatje van metro met tegels en fullscreen apps heeft gezien en hier komt klagen dat ze dat niet willen op hun fantastische desktop. Of ze hebben het geprobeerd en proberen dan de Metro omgeving net zo te gebruiken als ze gewend zijn van de desktop interface van WinXP/7. Metro apps zijn niet hetzelfde als (de nog steeds aanwezige) desktop apps en dien je dus ook anders te gebruiken, of niet te gebruiken (kan ook prima).boesOne schreef op maandag 11 juni 2012 @ 20:27:
Apple brengt IOS ook niet naar de desktop. Ze brengen wel IOS achtige features naar de dekstop maar ze gaan geen afscheid nemen van de windows.
Het is meer "ik doe mezelf een ooglap voor en beweer dat er geen Desktop in Windows 8 zit".boesOne schreef op maandag 11 juni 2012 @ 20:27:
Trouwens.. Innovatie my ass. Ze binden me een hand op mijn rug en en geven me een ooglap en noemen het innovatie want het is nieuw. uhuh..
Iedereen vind het blijkbaar vreselijk dat het startmenu verdwijnt, maar ik vraag me af wat jullie in het startmenu deden/doen. Ik gebruikte het om mijn pc af te sluiten en voor de zoekfunctie. Verder pin je alle veelgebruikte apps in je taskbar (browser, verkenner, IM enz.) Dit kan allemaal nog prima met Windows 8.
Ik gebruik het om al mijn applicaties op te starten. Firefox en Visual Studio staan op men desktop, al de rest niet. Mijn desktop wil ik lekker clean en leeg. Leuk dus als je elke keer naar die vieze metro moet om elke app te starten, aangezien het zoekding nu in metro zit.shappie schreef op maandag 11 juni 2012 @ 21:37:
Ik vraag me af wat jullie in het startmenu deden/doen. Ik gebruikte het om mijn pc af te sluiten en voor de zoekfunctie. Verder pin je alle veelgebruikte apps in je taskbar (browser, verkenner, IM enz.) Dit kan allemaal nog prima met Windows 8.
Op zich vind ik metro niet lelijk, maar dat design kan je toch perfect toepassen op normale vensters?

Metro op die manier toegepast kan ik alleen maar toejuichen, maar laat dat tabletgebeuren achterwege
Android developer & dürüm-liefhebber
Verwijderd
Als computer gebruiker loop je toch altijd tegen twee verschillende soorten programma's aan? Of het is productief, of het is entertainment. Dat zijn heel breed de twee manieren waarop bijna iedereen zijn computer gebruikt. Zie Metro als de plaats waar je je entertainment en ontspanning vandaan haalt, je desktop als de plaats waar je productief kan zijn. Met Snappen kom je in het beste van beide werelden: Je gebruikt een klein stukje voor een onbelangrijke taak als Chat, Email checken, Patience of wat dan ook en de rest om productief te zijn. Perfect tijdens het huiswerk maken: Nooit was msn'en met een word document overzichtelijker.[b]EricJH schreef op maandag 11 juni 2012 @ 19:51
Als geschreven ik vind het prima dat Microsoft twee werelden wil samenbrengen in één OS maar vind het jammer dat er niet de keuze wordt gegeven. Ik kan me goed aanpassen en de logica doorzien van het hoe en waarom van de keuzes. Edoch zou ik graag de keuze zien direct naar desktop te booten en startmenu te kunnen blijven gebruiken.
Daarnaast is het niet zo'n probleem dat je in Metro opstart? Plaats daar wat snelkoppelingen naar je favoriete programma's en je houdt je desktop een beetje schoon. Als je opgestart bent druk je op de snelkoppeling en je bent weg. Daarnaast is het ook nog lekker groot, dus klik je niet mis
Hoe heb je nou je start menu open terwijl je naar de rest van je scherm kijkt? Want dat is eigenlijk het enige fundamentele verschil: Als je op (het niet bestaande) start drukt neemt het het hele scherm in, in plaats van maar een stukje van je scherm. Lekker overzichtelijk toch?
Ik gebruik start menu en gepinde snelkoppelingen naast en in aanvulling op elkaar. Daarnaast gebruik ik het om op old school wijze het Configuratiescherm te starten en onderdelen van Systeembeheer (die staat ingeschakeld in Startmenu). Het is de handelwijze van een minderheid maar er is niets mis daar ook naar te luisteren. Eén van de mooie dingen van ons type samenleving....shappie schreef op maandag 11 juni 2012 @ 21:37:
Iedereen vind het blijkbaar vreselijk dat het startmenu verdwijnt, maar ik vraag me af wat jullie in het startmenu deden/doen. Ik gebruikte het om mijn pc af te sluiten en voor de zoekfunctie. Verder pin je alle veelgebruikte apps in je taskbar (browser, verkenner, IM enz.) Dit kan allemaal nog prima met Windows 8.
Dingen als het Configuratiescherm / Systeembeheer kun je starten door te zoeken (win-key + typen + enter) of gewoon rechtermuisknop in de hoek linksonderin en "Control Panel" te klikken (of een van de andere configuratie gerelateerde opties in dat menu). Verder is dat niet iets wat ik dagelijks opstart, als mijn PC eenmaal is ingesteld kom ik daar niet zo vaak meer.EricJH schreef op maandag 11 juni 2012 @ 21:53:
[...]
Ik gebruik start menu en gepinde snelkoppelingen naast en in aanvulling op elkaar. Daarnaast gebruik ik het om op old school wijze het Configuratiescherm te starten en onderdelen van Systeembeheer (die staat ingeschakeld in Startmenu). Het is de handelwijze van een minderheid maar er is niets mis daar ook naar te luisteren. Eén van de mooie dingen van ons type samenleving....
Natuurlijk heeft iedereen zijn eigen wijze van werken met een PC, maar dit betekend niet dat dit nooit kan/zou mogen veranderen.
Hoewel ik je mening niet deel over 'dat vieze metro' moet ik je wel gelijk geven dat de zune software vele malen desktop vriendelijker is dan de huidige metro apps. Ik heb dan ook maar een suggestie naar MS gedaan dat ze de huidige Music app vervangen door een zune metro app, waarbij ze dus mooi de look&feel van die andere zo veel mogelijk over kunnen nemen.Mavamaarten schreef op maandag 11 juni 2012 @ 21:41:
[...]
Op zich vind ik metro niet lelijk, maar dat design kan je toch perfect toepassen op normale vensters?
[afbeelding]
Metro op die manier toegepast kan ik alleen maar toejuichen, maar laat dat tabletgebeuren achterwege
Ik ken de nieuwe shortcuts heb mijn Control Panel gepind en een aantal dingen daaruit weer gepind. Het is niet dat ik niet weet hoe dingen anders kunnen of ze niet weet te gebruiken.
Daarnaast vind ik de verdeling van veelgebruikte dingen in Startmenu en taakbalk gewoon fijn werken. Period!
Bespaar me alle voorlichtingspraatjes over hoe dingen werken. Die kan ik zelf ook verzinnen; echt, ik doe mijn huiswerk zoals dat hoort hier op Tweakers.
Sommige dingen zijn gewoon de moeite van het bewaren waard.
Ik installeer nogal wat dingen om te proberen en heb die in thema mappen in mijn startmenu staan. Works like a charm for me. Ik ben nooit zo gegrepen geweest door typen in startmenu en typen. Zal het incidenteel gebruiken.
Zoals ik al in een vorige post aangaf is niet alle verandering automatisch vooruitgang. Vergelijk de acceptatie van Vista. Ik heb altijd met plezier Vista gebruikt en 7 met nog veel meer plezier en ben niet vies geweest van de vernieuwingen die beiden brachten.
Daarnaast vind ik de verdeling van veelgebruikte dingen in Startmenu en taakbalk gewoon fijn werken. Period!
Bespaar me alle voorlichtingspraatjes over hoe dingen werken. Die kan ik zelf ook verzinnen; echt, ik doe mijn huiswerk zoals dat hoort hier op Tweakers.

Ik installeer nogal wat dingen om te proberen en heb die in thema mappen in mijn startmenu staan. Works like a charm for me. Ik ben nooit zo gegrepen geweest door typen in startmenu en typen. Zal het incidenteel gebruiken.
Zoals ik al in een vorige post aangaf is niet alle verandering automatisch vooruitgang. Vergelijk de acceptatie van Vista. Ik heb altijd met plezier Vista gebruikt en 7 met nog veel meer plezier en ben niet vies geweest van de vernieuwingen die beiden brachten.
Die is er wel, het is alleen op een andere plek. Op het moment dat de Charms Bar geopend wordt, is er een klok (inclusief datum ennetwerk + batterij status) te zien in de rechteronderhoek.AzzKickah schreef op maandag 11 juni 2012 @ 19:23:
[...]
Wat ik mij afvraag is hoe ze alle gebruikers gaan laten wennen aan Metro. Bepaalde gebaren of muis acties moeten opnieuw aangeleerd worden zoals bijvoorbeeld het afsluiten van applicaties: App van boven naar beneden slepen. Ik ben van een iets latere generatie, namelijk van DOS naar Win98 gegaan. In Windows 98 was er altijd zo'n welkom wizard met een (leuk) deuntje welke een paar basis dingen uitlegde. Misschien gaan ze ook wel zo iets implementeren voor Win8?

[ Voor 35% gewijzigd door thof op 11-06-2012 23:07 ]
Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]
Precies wat ik gedaan hadMieske666 schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 13:37:
Even een beetje info voor SSD gebruikers.
De meeste van ons zullen in Windows 7 alijd wel hibernation hebben uitgezet via de bekende command line regel "powercfg -h off".
Doe je dit in Windows 8 dan schakel je ook hybrid boot uit.Oké booten in Windows 8 gaat snel met een SSD maar gaat nog sneller met hybrid boot. Weer aanzetten is dus "powercfg -h on"
code:
1
| powercfg /h /size <percent_size> |
Minimale percentage is 50.
Hmm ik zou graag de prioriteiten van mijn wireless networks willen aanpassen, maar blijkbaar gaat dat niet meer zo eenvoudig als in Windows 7?
Enige wat ik gevonden heb is onder run dit uitvoeren:
explorer.exe shell:::{1fa9085f-25a2-489b-85d4-86326eedcd87}
Helaas doet dit niets bij mij...
Enige wat ik gevonden heb is onder run dit uitvoeren:
explorer.exe shell:::{1fa9085f-25a2-489b-85d4-86326eedcd87}
Helaas doet dit niets bij mij...
Ik heb sinds enige tijd weer Windows 7 geïnstaleerd op mijn laptop, omdat ik de Developer Preview niet als main OS wilde gebruiken. Nu de Release Preview uit is ben ik benieuwd naar de veranderingen t.o.v. de Developer Preview.
Dus ISO gedownload - USB Bootable gemaakt en installeren die hap! Echter krijg ik tijdens de setup meteen de melding: Your PC's CPU isn't compatible with Windows 8. (Intel C2D P8400).
Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Ik heb hiervoor namelijk al de Developer Preview x64 gedraaid op mijn laptop.
Dus ISO gedownload - USB Bootable gemaakt en installeren die hap! Echter krijg ik tijdens de setup meteen de melding: Your PC's CPU isn't compatible with Windows 8. (Intel C2D P8400).
Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Ik heb hiervoor namelijk al de Developer Preview x64 gedraaid op mijn laptop.
No execute bit aanzetten in je BIOS. De precieze benaming kan wat afwijken (behoorlijk zelfs), maar in principe gaat het over het volgende Wikipedia: NX bit.A-Vu schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 16:20:
[...]
De optie zou ergens onder CPU in je BIOS/UEFI moeten staan.
Ik vermoed dat je met priority bedoeld wel Wireless netwerk die moet verbinden en niet of LAN voor WAN gaat? In dat gevalskelleniels schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 13:26:
Hmm ik zou graag de prioriteiten van mijn wireless networks willen aanpassen, maar blijkbaar gaat dat niet meer zo eenvoudig als in Windows 7? [...]
Oftewel als je een paar keer expliciet connect met een ander wireless netwerk (zonder van de eerste te disconnecten) dan zou die dit moeten 'leren' en de volgende keer de goede moeten kiezen.[...]
To make sure we connect to the right network when multiple networks are available, Windows maintains an ordered list of your preferred networks based on your explicit connect and disconnect actions, as well as the network type. For example, if you manually disconnect from a network, Windows will no longer automatically connect to that network. If, while connected to one network, you decide to connect to a different network, Windows will move the new network higher in your preferred networks list. Windows automatically learns your preferences in order to manage this list for you.
[...]
Dit hebben ze blijkbaar gedaan zodat ze de netwerk stack konden herschrijven en dat allemaal onder andere voor: "This means you can reconnect your PC to a Wi-Fi network from standby in about a second –oftentimes before your display is even ready.". En natuurlijk een unified Mobile Broadband/LAN/WIFI stack.
[ Voor 73% gewijzigd door Caelorum op 12-06-2012 17:18 ]
Naar aanleiding van je post over wireless netwerken ging ik een kijken hoe dat wireless scherm er in Window 8 uitzag en ik kwam meteen weer een raar foutje tegen. Als ik, in een dual monitor opstelling met bureaublad uitbreiding aan, op het wireless icoontje klik op het hoofdscherm, dan wordt de lijst met wireless netwerken helemaal rechts (in mijn geval tenminste omdat mijn laptop scherm rechts van het hoofdscherm staat) getoond, in plaats van gewoon op het hoofdscherm zoals ik zou verwachten.
Jammer dat ik dat nergens als feedback aan Microsoft kan geven.
Ook herstart FireFox net twee keer op het secundaire scherm terwijl ik hem op het primaire scherm open had staan. Geen idee of dat aan FireFox of aan Windows ligt.
Hail to the king baby!
Dat connections metro overlay wordt geopend op het scherm waar je het laatst een metro-app open hebt gehad. Vrij vervelend.
On a sidenote, ik vind het toch mooi om te zien hoe consistent Microsoft is in het doorvoeren van de Windows 8-stijl. Zo is toch al wel weer een tijdje terug sinds het nieuwe logo (ja, dat vierkante) is gepresenteerd. Nou ging ik net naar de Windows 8 Preview-site, en ik zag... dit:

Lekker consistent, en een grote misser ook

We are shaping the future
Tis wat. Moord en brand.Alex) schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 08:13:
On a sidenote, ik vind het toch mooi om te zien hoe consistent Microsoft is in het doorvoeren van de Windows 8-stijl. Zo is toch al wel weer een tijdje terug sinds het nieuwe logo (ja, dat vierkante) is gepresenteerd. Nou ging ik net naar de Windows 8 Preview-site, en ik zag... dit:
[afbeelding]
Ik vind het wel mooi. Denk wel dat ik W8 design ga waarderen. Lekker simpel.Alex) schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 08:13:
[afbeelding]
Alleen die Metro implementatie hè

PC Specs
Dit is het Windows 8-logo zoals dat een tijdje terug is gepresenteerd, zoals het in de Charms-bar verschijnt, en zoals het op de Windows 8 compatability-stickers zal komen te staan:

Dat er dan 4 maanden na de presentatie, nog steeds een oud logo boven zo'n pagina prijkt, is toch een beetje raar. Vind ik dan.

Dat er dan 4 maanden na de presentatie, nog steeds een oud logo boven zo'n pagina prijkt, is toch een beetje raar. Vind ik dan.
Oh ja, op die manier. Ja inderdaad. Nieuwste logo vind ik mooier. Lekker strak.Alex) schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 09:43:
Dit is het Windows 8-logo zoals dat een tijdje terug is gepresenteerd, zoals het in de Charms-bar verschijnt, en zoals het op de Windows 8 compatability-stickers zal komen te staan:
[afbeelding]
PC Specs
Ik meen me te herinneren dat dat logo weer was ingetrokken...?Alex) schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 09:43:
[afbeelding]
In ieder geval heb ik destijds de feedback gegeven dat ze het beter op het WP7 logo kunnen baseren :-)
Het logo zit wel in de Release Preview, en de stickers die op de PC's komen te zitten zijn ook al uitgelekt.
Mooie uitleg van een paar zaken die veel irritatie op kunnen leveren bij nieuwe W8 gebruikers:
http://www.winsupersite.c...shut-restart-sleep-143414
http://www.winsupersite.c...shut-restart-sleep-143414
PC Specs
Verwijderd
Ik kan trouwens mijn brightness met de fn knoppen niet meer verstellen op mijn Sony Vaio. Herkent iemand dit probleem en is hier een oplossing voor?
Verwijderd
Lijkt me een driver probleem? Mijn moeder had ook problemen met het touchpad van haar laptop (scrollen werkte niet) doordat de standaard MS drivers dat blijkbaar niet ondersteunden. Ik zou even op de Sony/Vaio website zoeken naar je typenummer.
Ik heb het net geïnstalleerd, mijn vierkante scherm is hier duidelijk niet voor gemaakt (niet echt vierkant maar ja)
Vooral de browser werkt niet best, hoe krijg je dat balkje te zien? voor de rest is fullscreen prima, maar de browser balk is lelijk en komt uit windows Phone 7 (niet eens 7.5!)
Ik gebruik het nu met muis, kan wel
Vooral de browser werkt niet best, hoe krijg je dat balkje te zien? voor de rest is fullscreen prima, maar de browser balk is lelijk en komt uit windows Phone 7 (niet eens 7.5!)
Je hoeft de Metro browser ook niet te gebruiken gelukkig. Je hebt ook gewoon IE10 in de desktop. Verder krijg je de balken weer tevoorschijn door ergens met de rechtermuisknop te klikken volgens mij.kristan schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 18:38:
Ik heb het net geïnstalleerd, mijn vierkante scherm is hier duidelijk niet voor gemaakt (niet echt vierkant maar ja)
Maar dan wel ergens klikken met de rechtermuisknop waar geen plaatje of tekst staat
Verwijderd
Windows 8 bevalt prima tot nu toe, maar wel gewoon in desktop mode, Metro zelf ziet er ook nog prima uit maar is gewoon echt toaal niet geschikt voor een normale computer. Kijk naar die internet explorer bijvoorbeeld, werkt totaal niet en er zitten totaal geen functies in. Als er al iets kan dan moet het omslachtig en heel simpel zoals op een mobieltje. Geef mij maar alle opties die windows kan bieden in de desktop...
Dit dus.Verwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 20:35:
Windows 8 bevalt prima tot nu toe, maar wel gewoon in desktop mode, Metro zelf ziet er ook nog prima uit maar is gewoon echt toaal niet geschikt voor een normale computer. Kijk naar die internet explorer bijvoorbeeld, werkt totaal niet en er zitten totaal geen functies in. Als er al iets kan dan moet het omslachtig en heel simpel zoals op een mobieltje. Geef mij maar alle opties die windows kan bieden in de desktop...
Het is dan ook niet voor een desktop, maar dit kan nog beter, zeker de metro browser moet kunnen herkennen of je touchscreen hebt of niet en daar op het uiterlijk aanpassen.
Het multitasken lukt me nog niet en wat gebeurd er precies met het beeld bovenin vastgrijpen etc.
Windows 8 is prima voor mijn oude PC uit 2005, maar voor de rest...
Het oude "desktopsysteem" is zo handig, was niet aan vervanging toe.
Microsoft heeft nu een "tabletversie" gemaakt...
[ Voor 47% gewijzigd door Koenvh op 15-06-2012 21:19 ]
🠕 This side up
Het oude desktopsysteem is ook niet vervangenKoenvh.nl schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 21:18:
Windows 8 is prima voor mijn oude PC uit 2005, maar voor de rest...
Een klein technisch vraagje. De eerste poging om win8 te installeren mislukte, omdat mn beeld vol liep met artifacts en de installatie later helemaal vastliep. Daarna videokaart eruit gehaald en de onboard videokaart gebruikt, waarmee alles nu wel gewoon werkt zonder artifacts. Als ik mn videokaart weer terugplaats krijg ik weer artifacts en lijkt ie helemaal te hangen tijdens het opstarten.
Ok, kennelijk is mijn videokaart dus kapot (geheugen ofzo). Had ook heel af en toe al eerder met spellen dat er soms een artifactje in beeld was. Echter Windows Vista en 7 met Aero werkte probleemloos. Evenals Ubuntu met Compiz (3D) desktop.
Iemand een idee waarom onder Windows 8 mijn videokaart opeens helemaal niet meer werkt? Gebruikt win8 extra geavanceerde functies van de videokaart itt windows 7? Het gaat overigens om een nvidia 7600GT pci express.
Ok, kennelijk is mijn videokaart dus kapot (geheugen ofzo). Had ook heel af en toe al eerder met spellen dat er soms een artifactje in beeld was. Echter Windows Vista en 7 met Aero werkte probleemloos. Evenals Ubuntu met Compiz (3D) desktop.
Iemand een idee waarom onder Windows 8 mijn videokaart opeens helemaal niet meer werkt? Gebruikt win8 extra geavanceerde functies van de videokaart itt windows 7? Het gaat overigens om een nvidia 7600GT pci express.
Wellicht nog geen ondersteuning in de release previewPalomar schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 00:10:
Een klein technisch vraagje. De eerste poging om win8 te installeren mislukte, omdat mn beeld vol liep met artifacts en de installatie later helemaal vastliep. Daarna videokaart eruit gehaald en de onboard videokaart gebruikt, waarmee alles nu wel gewoon werkt zonder artifacts. Als ik mn videokaart weer terugplaats krijg ik weer artifacts en lijkt ie helemaal te hangen tijdens het opstarten.
Je kan ook proberen in windows 8 met je onboard video kaart drivers te downloaden
Windows 8 installeren op partities is een drama, in plaats van een normaal dual boot menu start eerst een windows booter, die het weliswaar wat mooier weergeeft, maar langer duurt. Daarna klik ik op Windows 7, de pc loopt vast. Ik zet hem uit, windows 7 start met diskcheck en ik zit eindelijk weer in windows 7. Werkt voor geen meter.
[ Voor 17% gewijzigd door StrongArmLance op 16-06-2012 15:00 ]
Gisteren toch nog eens een poging gewaagd: Windows 8 Release Preview geïnstalleerd op een Dell D830 uit 2008. Het OS zelf draait lekker soepel, en allerlei drivers werken gewoon out-of-the-box. Dat is een pluspunt.
Maar die interface hè... Wat een verschrikking. Op 1920x1200 is Metro een ramp, als je het mij vraagt.
Maar die interface hè... Wat een verschrikking. Op 1920x1200 is Metro een ramp, als je het mij vraagt.
Op grotere schermen is het best wel een ramp ja. Daar is het eigenlijk ook gewoon 'beter' om gewoon geen metro apps te gebruiken, of in ieder geval niet te lang in die metro interface te zitten.Alex) schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 15:05:
[...]Maar die interface hè... Wat een verschrikking. Op 1920x1200 is Metro een ramp, als je het mij vraagt.
Gewoon lekker naar de desktop heen gaan en metro gebruiken als een mooi startmenu
Verwijderd
Het lukt mij niet om in het 'startmenu' een link te maken naar de desktopversie van Internet Explorer. Alleen de Metro-versie is dan bereikbaar. Heeft iemand een manier?
Launch the Desktop Version of IE from the Windows 8 Start Screen
Net getest en het werkt
Net getest en het werkt
[ Voor 34% gewijzigd door Caelorum op 16-06-2012 15:26 ]
Hm ik heb gewoon een tile met de desktop IE staan, nooit iets speciaals voor hoeven doen. Maar ik heb dan nog de consumer preview draaien....
Zojuist de preview op mn laptop gezet, damn wat een lastig gedoe, zal wel even wennen zijn, maar na het eerste gebruik vind ik het allemaal nogal omslachtig.
Het resultaat is hetzelfde als naar "C:\Program Files (x86)\Internet Explorer" gaan en pin to startscreen op iexplore.exe doen.Ramon schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 15:29:
[...]
Hm ik heb gewoon een tile met de desktop IE staan, nooit iets speciaals voor hoeven doen. Maar ik heb dan nog de consumer preview draaien....
Als je zoekt in metro naar Internet explorer zal je altijd de metro versie krijgen en ik geloof dat in de developer preview die zelfs altijd de metro versie probeert te openen als je iexplore.exe opent vanuit het metro startscreen. In de release preview is dat laatste iig gelukkig al opgelost.
Iemand die mij al die sleep en toets combinaties kan uitleggen?
Lijkt me sterk dat je dan artifacts en vastlopers krijgt. Sowieso een best oude kaart (nvidia 7600GT, van 2007 ofzo?). Vermoed dat die videokaart gewoon al kapot was en windows 8 kennelijk zwaarder op de hardware-acceleratie leunt, waardoor die nu 'door de mand valt'kristan schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 14:56:
[...]
Wellicht nog geen ondersteuning in de release preview
Anyway, Windows 8 nu een paar dagen gedraaid. In het begin vond ik Metro een verschrikking, maar moet zeggen dat het wel snel went. Je moet even doorhebben hoe je snel dingen doet, bijv. met muis naar linker onderhoek om snel naar het 'startmenu' te gaan. Muis naar linker bovenhoek om draaiende apps te bekijken. Metro-apps snel sluiten door met muis bovenin naar beneden te slepen etc. Kan nu na een paar dagen wel snel ermee werken, zonder te moeten zoeken 'waar ik ben' en hoe ik terug moet naar waar ik vandaan kwam. Vraag me alleen af of nieuwe gebruikers dit ook allemaal snel doorhebben.
Vind Metro handig als startscherm om snel in die blokjes nieuwsberichten, nieuwe mail etc. te zien. Alleen de combinatie van Metro en de traditionele desktop vind ik niet zo geslaagd. Het is een beetje halfbakken nu. Zo van 'nog niet alles kan met Metro, dus stoppen we er ook nog maar een oude desktop waar je regelmatig naar wordt teruggegooid'.
Ik kan je iig alvast verwijzen naar een eerdere post van mij -> Caelorum in "[Windows 8] Ervaringen & discussies - Deel 1"kristan schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 17:26:
Iemand die mij al die sleep en toets combinaties kan uitleggen?
Dat zijn de keycombo's in het startscreen zoals ze onder de consumer preview waren. Ze kunnen dus zijn verandert, maar ik vermoed van niet.
[ Voor 12% gewijzigd door Caelorum op 16-06-2012 17:48 ]
Verwijderd
Draai de laatste preview nu hier op een Samsung Slate T700 Tablet. (11 inch, i5 cpu met 4GB ram en 128GB SSD)
Loopt best smooth al moet er nog het een en ander verbeteren aan de touch interface, citrix in seamless sessie en totaal geen toetsenbord kunnen activeren.
Video App die geen MKV ondersteurd is ook een beetje een domper, iemand er om heen kunnen komen?
zelfde als een netwerk share symlinken aan de video library werkt ook al niet om zo 2 TB aan eps te kunnen openen via Video App. werkt blijkaar alleen goed als de boel is geindext maar dat kan alleen als je data lokaal staat..
gaat wel via browse optie maar je krijgt ze niet standaard onder my video's.
Loopt best smooth al moet er nog het een en ander verbeteren aan de touch interface, citrix in seamless sessie en totaal geen toetsenbord kunnen activeren.
Video App die geen MKV ondersteurd is ook een beetje een domper, iemand er om heen kunnen komen?
zelfde als een netwerk share symlinken aan de video library werkt ook al niet om zo 2 TB aan eps te kunnen openen via Video App. werkt blijkaar alleen goed als de boel is geindext maar dat kan alleen als je data lokaal staat..
gaat wel via browse optie maar je krijgt ze niet standaard onder my video's.
Je kan de muis ook vanuit linksonder naar boven bewegen om de draaiende apps te bekijken.Palomar schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 17:29:
[...]
Je moet even doorhebben hoe je snel dingen doet, bijv. met muis naar linker onderhoek om snel naar het 'startmenu' te gaan. Muis naar linker bovenhoek om draaiende apps te bekijken. Metro-apps snel sluiten door met muis bovenin naar beneden te slepen etc. Kan nu na een paar dagen wel snel ermee werken, zonder te moeten zoeken 'waar ik ben' en hoe ik terug moet naar waar ik vandaan kwam. Vraag me alleen af of nieuwe gebruikers dit ook allemaal snel doorhebben.
En Metro apps sluiten hoeft niet.
Ik denk dat het op dit moment onrealistisch is om te proberen om op een desktop PC 100% alles in Metro te doen. Daarom is die desktop wel handig (zit er zelf ook 99,8% van de tijd in )Vind Metro handig als startscherm om snel in die blokjes nieuwsberichten, nieuwe mail etc. te zien. Alleen de combinatie van Metro en de traditionele desktop vind ik niet zo geslaagd. Het is een beetje halfbakken nu. Zo van 'nog niet alles kan met Metro, dus stoppen we er ook nog maar een oude desktop waar je regelmatig naar wordt teruggegooid'.
Super, bedankt!Caelorum schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 17:47:
[...]
Ik kan je iig alvast verwijzen naar een eerdere post van mij -> Caelorum in "[Windows 8] Ervaringen & discussies - Deel 1"
Dat zijn de keycombo's in het startscreen zoals ze onder de consumer preview waren. Ze kunnen dus zijn verandert, maar ik vermoed van niet.
Weet iemand ook wat dat bovenin vastgrijpen inhoudt behalve dat je het kan weggooien?
En ik heb hem geïnstalleerd op een aparte partitie, want als je het op de zelfde doet loopt alles mis toch? Ik weet niet hoe ms dit geregeld heeft, maar zo gaat het altijd. Dus alle apps die je eerst had op w7 kan ik nu niet gebruiken

Zo sluit je metro apps af (anders blijven ze suspended draaien). Je merkt er overigens weinig/niks van als je ze laat draaien.kristan schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 18:11:
Weet iemand ook wat dat bovenin vastgrijpen inhoudt behalve dat je het kan weggooien?
Ja tot zover kwam ik, maar ik dacht dat je zo in je app switch menu zou komen (wat geen gek idee is) maar ik las al hoe je daar in kom. Dankjeshappie schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 18:14:
[...]
Zo sluit je metro apps af (anders blijven ze suspended draaien). Je merkt er overigens weinig/niks van als je ze laat draaien.
Die People hub werkt net als in WP7 als een tiet heerlijk, het switchen tussen desktop en metro ook prima, echt super blij hiermee
Alleen dat van mn standaard apps is jammer en het missende start menu..
Wat is snappen?
Ik weet alleen dat mijn resolutie het niet ondersteund.
De people hub refresht alleen niet automatisch, vast wel in te stellen, ook lelijk dat de namen niet worden afgemaakt maar er up.... staat.
En ik neem aan dat ze de tekst issues aanpakken?
[ Voor 17% gewijzigd door StrongArmLance op 16-06-2012 18:20 ]
Naast afsluiten kan je er ook apps mee "snappen".shappie schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 18:14:
[...]
Zo sluit je metro apps af (anders blijven ze suspended draaien). Je merkt er overigens weinig/niks van als je ze laat draaien.
Het is voor mij inmiddels zo vanzelfsprekend dat ik het vergat erbij te zettenRamon schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 18:16:
[...]
Naast afsluiten kan je er ook apps mee "snappen".
Zat net es even te browsen met die Metro-versie van Internet Explorer, maar qua functionaliteit ziet dat er wel erg karig uit. Je kunt zo te zien niet eens bookmarks aanmaken? Alleen sites 'pinnen', maar dan komen ze ook in je Metro startscherm te staan.
Ook gebruik ik altijd een bookmarks-bar om boven in beeld bookmarks te zetten voor sites die ik vaak bezoek. Dit kan zo te zien ook niet (sowieso zat ik me een ongeluk te zoeken hoe ik uberhaupt een URL intyp, maar dat blijkt met rechter muisknop te moeten
).
Of zie ik iets over het hoofd?
(overigens gebruik ik gewoon Chrome, maar hoop niet dat die in de Metro-versie ook deze karige kant op gaat).
Ook gebruik ik altijd een bookmarks-bar om boven in beeld bookmarks te zetten voor sites die ik vaak bezoek. Dit kan zo te zien ook niet (sowieso zat ik me een ongeluk te zoeken hoe ik uberhaupt een URL intyp, maar dat blijkt met rechter muisknop te moeten
Of zie ik iets over het hoofd?
(overigens gebruik ik gewoon Chrome, maar hoop niet dat die in de Metro-versie ook deze karige kant op gaat).
[ Voor 10% gewijzigd door Palomar op 16-06-2012 18:34 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Lees voor meer informative over standaard issues en vragen ook de Topicstart. Hier vind je ook de links naar de officiele Microsoft ISO's van de Release Preview en de product key.
Het is NIET nodig om te melden dat er weer een nieuwe RTM build te downloaden is....ook downloadlinks/locaties zijn NIET nodig! Daarnaast is het natuurlijk ook niet nodig om uit te leggen hoe je de (illegaal verkregen) RTM kunt activeren! Twijfel? Vraag het eerst even in een DM :-)
Updates voor de TS? Stuur TheVMaster een DM!
Lees voor meer informative over standaard issues en vragen ook de Topicstart. Hier vind je ook de links naar de officiele Microsoft ISO's van de Release Preview en de product key.
Het is NIET nodig om te melden dat er weer een nieuwe RTM build te downloaden is....ook downloadlinks/locaties zijn NIET nodig! Daarnaast is het natuurlijk ook niet nodig om uit te leggen hoe je de (illegaal verkregen) RTM kunt activeren! Twijfel? Vraag het eerst even in een DM :-)
Updates voor de TS? Stuur TheVMaster een DM!