Oxellaar schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 06:47:
[...]
Als je even in PW kijkt bij de specs van de zwarte..... dan zie je dat hij exact hetzelfde is als de eerdere kleuren.
Wat voor kleuren ze ook uitbrengen, mijne gaat waarschijnlijk binnenkort in de verkoop.
Hij bevalt prima, maar ga waarschijnlijk voor de LG Nexus, nooit gedacht dat ik ooit interesse zou krijgen in een LG

Hoe hard Samsung ook zn best doet om te updaten, het duurt mij te lang.
Krijgen we eindelijk 4.1, dan komt 4.2 alweer uit, zo loop je altijd achter.
Ook de costom roms kunnen het niet bijhouden, CM10 is nog niet
stable te krijgen voor de S3.
De Nexus zal straks ook nadelen hebben, maar de specs liegen er niet om.

Wat zijn voor jouw de redenen om voor de LG Nexus 4 te gaan?
Behalve dan de snellere updates en de betere specs?
Op gsmarena in
deze review tussen de SGS3 en de LG Optimus G (waar de LG Nexus 4 op gebasseerd is qua hardware zoals je wellicht weet) is het verschil in performance niet zo heel erg groot. Uiteraard is de S4 pro in sommige benchmarks een stukje sneller dan de SGS3 maar in sommige ook weer niet.
Tuurlijk draait er op de Optimus G een LG-versie van Android die nu niet bekend staat voor z'n prestaties maar het is natuurlijk ook niet raar dat de S4 Pro nog niet goed scoort, de beschikbare apps en benchmarks zijn er nog niet voor geoptimaliseerd. De vraag is hoe lang dat nog moet duren.
Daarbij heeft de LG Nexus 4 (bij de launch) max maar 16 GB opslag (met een hoop cloudstorage, waar ik bijv geen behoefte aan heb), geen verwisselbare accu, geen microsd een iets kleiner scherm en softwareknoppen die eigenlijk alleen maar een stuk van het scherm innemen. Daarbij heeft de SGS3 een Wolfsen audio DAC en is het voor mij nog een raadsel welke audio dac de Nexus 4 gebruikt.
En tja het is een LG, de degelijkheid moet dus nog maar blijken.
Hierbij wil ik een eventuele toekomstige verkoopwaarde buiten beschouwing laten.
Ik wil je er niet vanaf praten maar dit waren uiteindelijk mijn beweegredenen om toch voor de SGS3 te kiezen (uiteraard dan wel in het zwart

). Dus ik zou er goed over nadenken of de LG Nexus 4 niet misschien een beetje tegen zal vallen als je nu al een SGS3 hebt.
ps. ik draai de CM10 nightly van 30 oktober en deze is toch echt wel stable.