Ok, even een tussenstandje dan maar.
Zie ook een
screenshot van het batterijverloop.
Bij het nemen van die foto staat de telefoon gewoon al een goed uur aan zonder bijzondere aanpassingen, De telefoon was hiervoor vanaf 100% geladen, maar ik had hem een reboot gegeven.
Wat mij opvalt is dat de batterijgrafiek van die foto begint NA de reboot op zo'n 90%, het stuk ervoor is dus ineens vergeten? vaag...
Om te testen of dit steeds gebeurt na een reboot zet ik (bij 1) het toestel 5 minuten helemaal uit (uitschakelen).
Dat is de zwarte hik in de grafiek.
Vlak daarna doe ik ook nog een reboot, maar ook dan gaat de batterijgrafiek gewoon verder met meten.
Als je verder nog kijkt naar de
screenshot die ik op dat moment nam valt mij weer op dat de blauwe balk van wifi aan is geweest totdat ik de telefoon weer aan zet

Raar...
Verder (Ná 1 in de eerste grafiek)
Hier schakel ik alle locatiegebonden services uit en doe de tip uit mijn vorige post van het standaard toetsenbord instellen, waarna het batterijverbruik enigszins stabiliseert, maar nog steeds harder achteruitgaat dan wat ik met ICS gewend was.
(Bij 2)
Hier ben ik even anderhalf uur de deur uit geweest.
Voor zover ik mij kan herinneren was het voorheen zo dat op zulke momenten er bij het automatisch overschakelen naar mobiele gegevens geen 'verbruik' meer was voor wifi en er dus een gat in de blauwe wifi balk ontstond.
Verder doe ik na punt 2 niet veel bijzonders met de telefoon, ik verwijder daarvoor nog wat niet gebruikte apps en check nogmaals of alle locatieservices uit staan, hierbij vind ik er nog 1 in de maps app van google en log ik uit op mijn Google+ account om eventuele synchronisatie daarvan uit te schakelen.
Deze 2 kwamen namelijk naar voren in de lijst met batterijgebruik.
Wat dan opvalt is dat het verbruik harder afneemt tussen punt 2 en 3 als tussen 1 en 2...
Vaag want ik heb alleen maar meer uitgezet...
Na de telefoon vervolgens dus bijna niet te gebruiken besluit ik om de batterij dan maar helemaal te drainen, zodoende kan ik voordat ik naar bed ga de batterij er nog even 20 minuten uit halen voordat ik m de rest van de nacht aan de lader hang.
Dat is dus bij punt 3.
En dan lijkt de batterij ineens alle kracht gevonden te hebben want drainen duurt ineens eeuwen als je het gebruik vergelijkt met normaal gebruik.
Ter vergelijk:
Normaal (volgens het eerste gedeelte van de grafiek) Wifi aan, af en toe wat applicaties gebruikt zoals browser en FB app maar verder niets schokkens behalve dan met de locatieservices uitzetten gespeeld te hebben.
Nu:
- schermhelderheid van automatisch afgehaald en op 100% gezet, met een time-out van 10 minuten.
- naast Wifi, nu ook GPS en BT aangezet.
- alle mogelijke accounts synchronisatie aangezet (waaronder Samsung account die niet wil syncen en een 3 tal andere die standaard uit staan.
- Alle mogelijke locatieservices aangezet.
- Google Now aangezet.
- Google+ weer aangemeld en wat oude foto's (100 stuks oid) automatisch laten uploaden
- MP3 speler op vol volume over een hoofdtelefoon muziek laten afspelen.
- een wifi-analyzer app laten scannen (scoort nog wel vrij hoog in cpu gebruik namelijk)
- Hulplamp (flitserlamp) continue aan gehad
- TV gekeken via ziggo live tv app (hierdoor blijft het scherm continue aan)
- Facebook app op de achtergrond open gezet
- Browser op de achtergrond open gezet.
- een spelletje op de achtergrond laten draaien
Allemaal tegelijk dus! meer belasting kon ik eigenlijk niet bedenken.... Ik heb de videospeler nog even in een pop-up laten draaien maar dan schakelt de MP3 speler zichzelf uit.
Als je die laatste 2 uur en 15 minuten (50% van de batterijlading bij 'volledige belasting' dus(zie hierboven)) vergelijkt met de ongeveer 7 à 8 (de vorige 50%) uur daarvoor (de 'weinig belasting') dan snap ik er weinig meer van...
Het strookt gewoonweg niet met elkaar...
Goed, na wat screenshots gemaakt te hebben en alle instellingen weer uit/terug/normaal gezet te hebben ging de telefoon vanzelf uit en heb ik de batterij er uit gehaald.
Daarna weer er in gedaan en opgeladen de rest van de nacht terwijl de telefoon uit stond. Toen hij vanochtend vol was weeropgestart (dus een reboot leek me overbodig verder (dit zou misschien de batterijcache oid leeg maken??) )
Nu aan het kijken wat er gebeurt, maar wat me vanochtend bij de normale gang van zaken al weer opviel is dat er na het eerste half uur al weer 3% van de lading gebruikt was.
Hiervoor met ICS haalde ik de telefoon van de lader en had hij na een half uur nog steeds de volle 100% bij hetzelfde gebruik als vandaag
Update:
Zit inmiddels op 6,5 uur en nog 80% batterij, ziet er dus niet bijzonder veelbelovend uit.
Heb wel in de tussentijd BBS via XDA geinstalleerd om eventueel verdere oorzaken te kunnen vinden en heb cache gewist in recovery modus.
De lijn van de grafiek ziet er echter redelijk hetzelfde uit voor als na de wipe (lichte stabilisering)
Voor het moment weet ik het niet, maar het drainen icm de batterij er even uit lijkt vooralsnog de grootste duit in het zakje te hebben gedaan.
[
Voor 4% gewijzigd door
gijsvogel op 08-11-2012 17:17
]