Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

n1ck schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 14:39:
[...]

Bedankt maar ze overweegt er een te kopen maar wil graag een Nederlandstalig "boekje" erbij :-)
Vandaar mijn vraag.
Hier kun je de NL downloaden http://www.samsung.com/nl...ads?isManualDownload=true

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze wil een "Boekje"...niet iederéén heeft een pc :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sslojko
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08:28
Ik had een Frans boekje erbij zitten volgens mij. Misschien even in de winkel vermelden dat je een Nederlands boekje erbij wilt. Anders is het misschien een idee om het zelf uit te printen. Weet dat het veel pagina's zijn maar het is een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kousje schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 14:44:
Ik heb continu problemen met mijn sd kaart. Ik krijg vaak de melding dat hij beschadigd is. De kaart formateer ik als FAT32. Moet ik de kaart anders formatteren?
welcom2theclub..
- draai je toevallig custom rom???? ondersteunt je exfat kaart niet en "sloopt hem"
-tot 32 gb is fat32 en zou geen probleem moeten zijn. boven 64gb is exfat en kan alleen met cmd of guiformat omgezet worden naar fat32..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 18:26:
[...]

Ze wil een "Boekje"...niet iederéén heeft een pc :+
Als er al een boekje meegeleverd wordt is dat meestal een "quickstart guide" waar je niet veel aan hebt.
Complete manuals worden zelden tot nooit meegeleverd, je zult het echt met die .pdf moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 11 november 2012 @ 07:53:
[...]

Als er al een boekje meegeleverd wordt is dat meestal een "quickstart guide" waar je niet veel aan hebt.
Complete manuals worden zelden tot nooit meegeleverd, je zult het echt met die .pdf moeten doen.
En ookal heeft ze geen computer, ze heeft wel een SGS3 om de pdf mee uit te lezen! >:)

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Toen mijn vrouw vanochtend wakker werd stond haar S3 ineens uit en ze krijgt hem dus niet meer aan. Vannacht heeft ie gewoon als anders aan de lader gehangen en ze heeft hem nog gewoon aan zien staan ergens vannacht.

Alles al geprobeerd. Accu eruit en paar minuten later er weer in. Aan de lader en proberen aan te zetten, niks werkt. Iemand nog enig advies? Ik vermoed dat foto's er ook niet meer af te krijgen zijn want ook aan de laptop doet ie niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09:33
Weet niet of het hier thuis hoort, maar mijn scherm heeft nu aan de linker kant en bovenkant een roze dunne streep in het beeld...uiteraard moet dit verholpen worden en neem ook aan kosteloos, aangezien je 2 jaar garantie hebt op je tel, gaat dit via dynafix? of is er een andere procedure ?

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
hars73 schreef op zondag 11 november 2012 @ 10:34:
Toen mijn vrouw vanochtend wakker werd stond haar S3 ineens uit en ze krijgt hem dus niet meer aan. Vannacht heeft ie gewoon als anders aan de lader gehangen en ze heeft hem nog gewoon aan zien staan ergens vannacht.

Alles al geprobeerd. Accu eruit en paar minuten later er weer in. Aan de lader en proberen aan te zetten, niks werkt. Iemand nog enig advies? Ik vermoed dat foto's er ook niet meer af te krijgen zijn want ook aan de laptop doet ie niks.
Kijk of je aan een andere volle accu kan komen zodat je hem in ieder geval kan opstarten ?

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

dave1972 schreef op zondag 11 november 2012 @ 10:38:
[...]

Kijk of je aan een andere volle accu kan komen zodat je hem in ieder geval kan opstarten ?
Inmiddels al geprobeerd en ook met een andere accu start ie niet op. En de eigen accu in de andere S3 geprobeerd en de accu heeft nog 90 procent. Dat wordt morgen naar de phonehouse....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exact hetzelfde probleem als mij, mijn toestel is ondertussen al bijna twee weken binnen voor herstel; ik weet dat bij de herstelfirma maandag vervangonderdelen binnenkomen dus ik hoop hem eind volgende week terug te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kousje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-03 07:02
Verwijderd schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 19:18:
[...]

welcom2theclub..
- draai je toevallig custom rom???? ondersteunt je exfat kaart niet en "sloopt hem"
-tot 32 gb is fat32 en zou geen probleem moeten zijn. boven 64gb is exfat en kan alleen met cmd of guiformat omgezet worden naar fat32..
Ik draai geen custom rom en gebruik een 32gb microsdkaart van samsung.
Toch als exfat formatteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-09 13:31

Ook gehad. Echt niets zelf aan te doen. Weggebracht bij een service centrum en vv is hij gerepareerd door Dynafix. Moederbord vervangen en software update.

Ik was na reparatie ook al mijn data kwijt. Handige tip, laat je foto's voortaan direct in je dropbox uploaden.

[ Voor 7% gewijzigd door Jasper op 11-11-2012 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kousje schreef op zondag 11 november 2012 @ 13:45:
[...]

Ik draai geen custom rom en gebruik een 32gb microsdkaart van samsung.
Toch als exfat formatteren?
zou gewoon prima moeten werken als fat32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-09 10:19

Dit euvel lees ik meer. Daarom laat m'n S3 niet doelloos aan de lader hangen terwijl dat geen probleem mag zijn overigens. Maar toch! ;)

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Jasper schreef op zondag 11 november 2012 @ 16:32:
[...]
Ook gehad. Echt niets zelf aan te doen. Weggebracht bij een service centrum en vv is hij gerepareerd door Dynafix. Moederbord vervangen en software update.

Ik was na reparatie ook al mijn data kwijt. Handige tip, laat je foto's voortaan direct in je dropbox uploaden.
De foto's bleken gelukkig op de micro SD kaart te staan, dus die kon ze er nog afhalen. Alle contacten echter niet (en ook niet gebackupped uiteraard...). Maar ook deze telefoon gaat naar een service centrum vandaag.

Ik kom dit euvel trouwens best veel tegen als je zoekt op internet, al is het in verhouding met het totale aantal toestellen waarschijnlijk maar een heel klein percentage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiroz
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-07 17:01
Verwijderd schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 04:06:
Wat is Jelly Bean een kut update, alleen maar last van battery drains en een oplossing ervoor is er niet. Zijn meerdere mensen die dit al gemeld hebben. Smartphone blijft telkens in ''awake'' staan terwijl het op standby staat.
Helaas geen suggestie voor hulp, maar wel benieuwd welke versie van BetterBatteryStats dit is en waar ik deze kan vinden? Ergens gratis op XDA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank..
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14:23
heeft iemand enig idee hoe je het geluid van de fotocamera uit kan zetten?
heb me rotgezocht maar kan het niet vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat zal wel niet kunnen ivm perverselingen die foto's willen schieten van vrouwen in kleedhokjes :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank..
CLB schreef op maandag 12 november 2012 @ 10:30:
Dat zal wel niet kunnen ivm perverselingen die foto's willen schieten van vrouwen in kleedhokjes :)
hahaha zou het daaom zijn? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

frank.. schreef op maandag 12 november 2012 @ 10:32:
[...]

hahaha zou het daaom zijn? 8)
Voor zover ik weet, is dit een van de redenen dat je het shutter geluid niet kan muten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:44
Grappig dat er op internet nog geen oplossing te vinden is voor de battery drains naar de Jelly Bean update als Wifi aanstaat en verbonden is. Het is toch wel erg vervelend namelijk. Frapant wel, dat slechts sommige telefoons hier door getroffen zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zunrob schreef op maandag 12 november 2012 @ 11:21:
Grappig dat er op internet nog geen oplossing te vinden is voor de battery drains naar de Jelly Bean update als Wifi aanstaat en verbonden is. Het is toch wel erg vervelend namelijk. Frapant wel, dat slechts sommige telefoons hier door getroffen zijn...
heb hier idd ook last van ..zo'n 20% op een nacht eet ie op...lijkt bij gebruik ook sneller te gaan... :(
frank.. schreef op maandag 12 november 2012 @ 10:27:
heeft iemand enig idee hoe je het geluid van de fotocamera uit kan zetten?
heb me rotgezocht maar kan het niet vinden...
een andere camera app. ik gebruik Camera Pro. kun je geluid uitzetten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Verwijderd schreef op maandag 12 november 2012 @ 11:41:
[...]

heb hier idd ook last van ..zo'n 20% op een nacht eet ie op...lijkt bij gebruik ook sneller te gaan... :(

[...]

Inderdaad, ik heb alles qua sync uitstaan. Een factory reset wil ik me nog niet aan wagen, te meer ook omdat er mensen zijn die vermelden dat dit geen effect heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01-10 21:09
Blijf last van houden dat Whatsapp berichten later binnen komen. Pas als ik whatsapp zelf open, komen er ineens berichten bij.

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraag ik heb heel internet google en tweakers omgekeerd maar ik kan het nergens vinden, sinds ik JB heb verbruikt mijn scherm volgens mijn batterij 68 %, en per nacht van 7 uur verbruikt mijn s3 ongeveer 30 %.

Ik heb wel wifi aan staan, maar ook als ik die uit zet verbruikt die 30 % per nacht, ik heb al een factory reset gedaan maar dat maakt helemaal niks uit, het toestel is ook niet geroot.

wie oh wie weet het antwoord of kan mij helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibizadesire
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-12-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 12:48:
Op zich werkt 4.1 prima.. heb alleen een probleem met de ABN AMRO App. Het invoeren van de cijfercombinatie gaat erg traag. Wanneer je te snel tikt slaat hij cijfers over. Komt dit probleem meer voor en wat is de oplossing?
Ik heb dat bij meerdere apps incl email. Het duurt min 3sec voor toetsenbord er is.
Sinds 4.1 lijkt het wel of hij belachelijk traag is geworden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Verwijderd schreef op maandag 12 november 2012 @ 12:12:
Ik heb een vraag ik heb heel internet google en tweakers omgekeerd maar ik kan het nergens vinden, sinds ik JB heb verbruikt mijn scherm volgens mijn batterij 68 %, en per nacht van 7 uur verbruikt mijn s3 ongeveer 30 %.

Ik heb wel wifi aan staan, maar ook als ik die uit zet verbruikt die 30 % per nacht, ik heb al een factory reset gedaan maar dat maakt helemaal niks uit, het toestel is ook niet geroot.

wie oh wie weet het antwoord of kan mij helpen.
Ik had ook het idee dat met JB mijn batterij achteruit was gegaan.
Ik heb een factory reset gedaan en vervolgens alle apps (S Voice, Flipboard, Samsung GO, Maps enz enz) één voor één aangezet en bij de instellingen gekeken of er iets was waardoor deze synchroniseerden, locatie zochten of verbinding zouden zoeken.
Alles waarvan ik vermoedde dat het batterij kostte vervolgens uitgevinkt.

Vervolgens heb ik alle apps welke ik niet gebruik helemaal uitgezet bij Applicatiebeheer.
Ik heb de apps expres niet direct uitgezet maar eerst alle instellingen van de apps nagegaan (dus 1x openen). Heb het idee dat de instellingen ergens toch worden doorgevoerd ondanks dat de app uitgeschakeld is.

Mij viel op dat er bij S Voice instellingen ergens staat dat deze constant meeluistert ofzo om te horen of je een commando roept. Er staat ook bij dat dit een battery drain kan veroorzaken.
Bij google now kan je bij de instellingen ook iets met locatiegegevens uitschakelen.
Bij Maps instellingen staat er ook iets met locatie.

-Direct na de JB update had ik met 10 uur rond de 60% over.
-Met ICS had ik bij 10 uur rond de 80% over.
-Ik zit nu op 10uur met 91% over. Stukken beter dus!
Met het zelfde dagelijkse gebruik bij alle drie.

[ Voor 4% gewijzigd door BMW_M3 op 12-11-2012 12:42 ]

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
Mars18 schreef op maandag 12 november 2012 @ 11:58:
Blijf last van houden dat Whatsapp berichten later binnen komen. Pas als ik whatsapp zelf open, komen er ineens berichten bij.
Waarschijnlijk alleen als je via wifi zit ? ik heb dat probleem nl wel met whatsapp :)

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een vraagje, kan je al die samsung Apps er af doen? dat je een clean Android hebt dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen87
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-10 15:56
Verwijderd schreef op maandag 12 november 2012 @ 13:43:
Een vraagje, kan je al die samsung Apps er af doen? dat je een clean Android hebt dus.
Sinds de Jelly Bean update kan je de meeste Apps wel verwijderen :)

Edit:
Hmmm, je kan ze alleen uitzetten. De reclame apps kan je alleen verwijderen....

[ Voor 15% gewijzigd door Koen87 op 12-11-2012 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Zag deze handige app voor de Iphone
https://itunes.apple.com/...ook-sync/id340787494?mt=8

Kennen jullie zoiets vergelijksbaar voor android?

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Koen87 schreef op maandag 12 november 2012 @ 13:50:
[...]

Edit:
Geeft het problemen als je deze uitschakelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank..
[/quote]

ok...ga ik die eens proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koen87 schreef op maandag 12 november 2012 @ 13:50:
[...]

Edit:
Welja, dat kan ook al helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Factory reset lijkt niet te helpen voor de WiFi drain. Het stomme is dat hij sommige instellingen ook lijkt te onthouden... Factory reset gedaan door alle 3 de knoppen te gebruiken btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-09 20:40
Sommige instellingen worden terug gezet bij het aanloggen met je Google account als je aangevinkt hebt dat het apparaat gebackup't moet worden.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Krypt schreef op maandag 12 november 2012 @ 15:17:
Sommige instellingen worden terug gezet bij het aanloggen met je Google account als je aangevinkt hebt dat het apparaat gebackup't moet worden.
Thanks, maar dat staat uit. Tevens had ik me toen nog niet aangemeld met mijn gmail-account. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredgroes
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:10
Misschien een tip voor de mensen met battery drains. Mijn vriendin haar s3 had hier ook last van. Ik heb de batterij toen de s3 aan stond eruit gehaald en na tien minuten er weer in gestopt en tot op heden zijn de drains verleden tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap het niet. Ik ben een gewone s3 gebruiker, geen rare apps, geen rare rom gewoon standaard instellingen. Unbranded .Beetje krantjes lezen, mail, agenda, natuurlijk bellen enz.. Na de JB update is mijn s3 echt een stuk zuiniger met energie, Gemiddeld 1% per uur dus zo'n 4 dagen op één keer opladen. (voorheen was het één maal per 3 dagen) Heb ik gewoon heel veel geluk of komt het doordat de meeste lezers van dit forum rare dingen doen met de telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 12 november 2012 @ 21:45:
Ik snap het niet. Ik ben een gewone s3 gebruiker, geen rare apps, geen rare rom gewoon standaard instellingen. Unbranded .Beetje krantjes lezen, mail, agenda, natuurlijk bellen enz.. Na de JB update is mijn s3 echt een stuk zuiniger met energie, Gemiddeld 1% per uur dus zo'n 4 dagen op één keer opladen. (voorheen was het één maal per 3 dagen) Heb ik gewoon heel veel geluk of komt het doordat de meeste lezers van dit forum rare dingen doen met de telefoon?
De meeste lezers doen dingen met hun telefoon, waar zo'n telefoon ook voor bedoeld is. Als jij 3 à 4 dagen haalt dan ben jij juist diegene die rare dingen doet met z'n telefoon, namelijk het ding amper gebruiken :+

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGizMo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-09 15:34
Mars18 schreef op maandag 12 november 2012 @ 11:58:
Geen GreenPower draaien toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijsvogel
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17-09 00:52
Laguna schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 00:18:
[...]

De meeste lezers doen dingen met hun telefoon, waar zo'n telefoon ook voor bedoeld is. Als jij 3 à 4 dagen haalt dan ben jij juist diegene die rare dingen doet met z'n telefoon, namelijk het ding amper gebruiken :+
Beetje rare reactie...
Hij geeft juist aan waarvoor de telefoon wordt gebruikt en heeft daarmee een verbruik van ong. 1% batterij p.u.
Als ik dat bijvoorbeeld vergelijk met mijn (soortgelijke) gebruik en verbruik van batterij dan zit daar toch echt wel wat verschil tussen, want ik haal hooguit 2 dagen sinds JB.
En voor zover ik hier lees ervaren meerdere mensen soortgelijk.

Tenzij dr cooper de telefoon tussentijds in flight-mode zet kan ik uit zijn reactie niet halen dat hij iets 'raars' er mee doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Verwijderd schreef op maandag 12 november 2012 @ 21:45:
Dit haal ik ook wel, als Wifi uitstaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Battery drain kan heel veel verschillende oorzaken hebben. Kan aan je bereik liggen, of je net tussen 2 masten zit waardoor hij telkens switcht tussen de masten, (goede) ondersteuning van Fast dormancy, de processen die je hebt draaien, hoeveel services je hebt draaien welke gestart willen zijn, gebruik etc. etc.

Bij mij scheelt het voornamelijk waar ik zit. Als ik op mijn werk ben in Maastricht dan zie ik dat er heel veel geswitcht wordt tussen masten en daar is mijn telefoon dan ook sneller leeg dan thuis. Daarbij werkt fast dormancy bij tmobile niet echt goed met mijn s3; want ik de RRC State amper terug vallen naar Idle. Wel PCH, maar idle is natuurlijk nog zuiniger.

Ik zag ook een aantal services die continue aan het herstarten waren; door bepaalde (vendor) programma's te freezen heb ik dat aantal aanzienlijk omlaag kunnen brengen. Tevens die ik vaak de mediaplayer er tussen staan welke de transcode service draait (om thumbs van filmpjes te genereren)

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
MrGizMo schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 00:20:
[...]

Geen GreenPower draaien toevallig?
Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:48
Net de update gedaan en nu krijg ik mijn agenda niet meer op mijn telefoon. Ik gebruik Business Calendar maar die blijft helemaal leeg.... zelfs wanneer ik een afspraak maak op de telefoon komt ie niet tevoorschijn op het toestel.

[ Voor 25% gewijzigd door LordLynx op 13-11-2012 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

LordLynx schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 14:25:
Net de update gedaan en nu krijg ik mijn agenda niet meer op mijn telefoon. Ik gebruik Business Calendar maar die blijft helemaal leeg.... zelfs wanneer ik een afspraak maak op de telefoon komt ie niet tevoorschijn op het toestel.
Ik gebruik ook Business Calendar. Bij mij werkt deze wel goed. Synchroniseert ook mooi met outlook/google.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuitarJJ
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-05-2023
zunrob schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 08:39:
[...]

Dit haal ik ook wel, als Wifi uitstaat...
Ik heb wifi altijd/continu aanstaan en haal ook wel de twee dagen sinds JB. Het is echt een verbetering wat betreft batterijduur :)

https://www.booksformanagers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FdWuitE
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13-02-2024
Ik heb een vraagje: ik gebruik firefox op mijn s3 en voor de update had ik de google search bar, die standaard op je homescreen staat, gekoppeld aan firefox zodat zoekresultaten werden weergegeven met firefox. Met de update is dit anders geworden, heeft iets met google now te maken volgens mij, is het nog mogelijk om dit weer op die manier in te stellen ik krijg het zelf namelijk niet meer voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FdWuitE schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 22:26:
Ik heb een vraagje: ik gebruik firefox op mijn s3 en voor de update had ik de google search bar, die standaard op je homescreen staat, gekoppeld aan firefox zodat zoekresultaten werden weergegeven met firefox. Met de update is dit anders geworden, heeft iets met google now te maken volgens mij, is het nog mogelijk om dit weer op die manier in te stellen ik krijg het zelf namelijk niet meer voor elkaar.
Je kan gewoon in de instellingen van die search bar instellen waar hij gaat zoeken en met welke app en of browser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FdWuitE
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13-02-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 22:37:
[...]

Je kan gewoon in de instellingen van die search bar instellen waar hij gaat zoeken en met welke app en of browser.
Ja dat kan ik dus niet meer vinden en ik heb me echt helemaal suf gezocht. Kun je misschien iets specifiekere aanwijzingen geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vads
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-09 23:55
Ik heb een tweetal vragen:
- met de nieuwe update is Google Now gekomen. Na het een paar dagen geprobeerd te hebben, voegt het voor mij niets toe. Ik heb het dan ook uitgezet bij de instellingen ervan, ook de locatiegegevens. Toch blijft bovenin de notificatiebalk het "N"-icoontje staan met die WIFI-golfjes linksonder. Is dit symbool van Google Now? Zo niet, wat dan wel? Zo ja, hoe sluit ik Google Now echt compleet af dat het ook geen iconen in mijn balk weergeeft?
Dat N-teken is inderdaad van NFC en niet van Google Now.

- Ik heb vorige week vanuit de VS een pakketje NFC tags laten overkomen. Deze heb ik gisteren ontvangen en ben ermee aan de slag gegaan. Wat mij opviel, en mij ook al was opgevallen bij het gebruiken van de NFC tags van de Sony Xperia S van mijn echtgenote, was dat de SGS3 de tags pas "herkent" zodra je het toestel uit de vergrendelstand haalt en het er tegenaan houdt. Ofwel, ik moet mijn toestel unlocken en pas dan scannen. Maar wat is dan de meer waarde van die tags? Want door het unlocken kan ik net zo goed handmatig in 1 seconde met mijn Extended Controls-widget alles uit- en aanzetten wat ik wil en heb ik die tags niet nodig?
Wat ik mij had voorgesteld, is dat ik thuis kom, mijn toestel (in het hoesje) langs een tag bij de deur haal en dat Wifi aan gaat bijvoorbeeld. Maar nu niet, eerst toestel uit hoesje, unlocken en dan pas scannen. Doe ik iets mis of ligt het aan een instelling? (ik heb trouwens ook al de schermbeveiliging veranderd van patroon naar vegen, maar dat helpt ook niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyanta
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14:35
Sinds de update naar Jelly Bean heb ik een probleem met Apex launcher...
Elke keer als ik het scherm (homescreens dus niet in menu's) aanraak om te vegen worden mijn icoontjes en widgets steeds feller van kleur. Dit duurt maar eventjes en dan springen de icoontjes en widgets weer terug naar hun oorspronkelijke kleur. En bij de volgende aanraking van het scherm worden ze weer feller..
Ik heb het idee dat apex launcher bij aanraking de informatie van een scherm onthoudt en hier een nieuwe laag overheen legt.. Doordat bij elke aanraking er een nieuwe laag overheen gelegd wordt, worden de icoontjes en widgets steeds feller van kleur. Dit vermoeden heb ik ook omdat wanneer de klok widget verspringt van bijvoorbeeld 1 naar 2 de 1 zichtbaar blijft en de 2 er overheen geprojecteerd wordt. En als de klok daarna van 2 naar 3 gaat blijven de 1 en 2 alsnog zichtbaar.
Ik heb meerdere launchers geprobeerd, maar die hebben dit probleem allemaal niet. En aangezien ik apex laucher het fijnst vind werken zou ik toch graag dit probleem opgelost hebben.
Met googlen kan ik nergens dit probleem terug vinden, en de site van apex launcher zelf zegt hier ook niets over.
Zijn er hier meer mensen met dit probleem, of weet iemand hier een oplossing voor?
Batterij eruit halen helpt ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18:56

Snippertje

Light up your life

Vads schreef op woensdag 14 november 2012 @ 10:21:
Ik heb een tweetal vragen:
- met de nieuwe update is Google Now gekomen. Na het een paar dagen geprobeerd te hebben, voegt het voor mij niets toe. Ik heb het dan ook uitgezet bij de instellingen ervan, ook de locatiegegevens. Toch blijft bovenin de notificatiebalk het "N"-icoontje staan met die WIFI-golfjes linksonder. Is dit symbool van Google Now? Zo niet, wat dan wel? Zo ja, hoe sluit ik Google Now echt compleet af dat het ook geen iconen in mijn balk weergeeft?

- Ik heb vorige week vanuit de VS een pakketje NFC tags laten overkomen. Deze heb ik gisteren ontvangen en ben ermee aan de slag gegaan. Wat mij opviel, en mij ook al was opgevallen bij het gebruiken van de NFC tags van de Sony Xperia S van mijn echtgenote, was dat de SGS3 de tags pas "herkent" zodra je het toestel uit de vergrendelstand haalt en het er tegenaan houdt. Ofwel, ik moet mijn toestel unlocken en pas dan scannen. Maar wat is dan de meer waarde van die tags? Want door het unlocken kan ik net zo goed handmatig in 1 seconde met mijn Extended Controls-widget alles uit- en aanzetten wat ik wil en heb ik die tags niet nodig?
Wat ik mij had voorgesteld, is dat ik thuis kom, mijn toestel (in het hoesje) langs een tag bij de deur haal en dat Wifi aan gaat bijvoorbeeld. Maar nu niet, eerst toestel uit hoesje, unlocken en dan pas scannen. Doe ik iets mis of ligt het aan een instelling? (ik heb trouwens ook al de schermbeveiliging veranderd van patroon naar vegen, maar dat helpt ook niet).
Dat N teken is niet van google now iig. Ik heb het wel aanstaan en geen N teken iig.

Verder die NFC tags werken ook als je toestel gelockt is, bij mij iig. Al bij de instellingen gekeken? Ik heb overigens helemaal geen beveiliging op mijn telefoon, misschien ligt het daar aan.

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
NFC werkt alleen als het scherm aan staat.

N Icoontje is eigenlijk ook van NFC. Waarschijnlijk is iets blijven hangen bij de BadgeProvider service. Ga even via settings naar je applicatie lijst, zoek 'm daar op en clear de cache en data van dat ding (als ie tenminste ook na een reboot blijft hangen).

[ Voor 9% gewijzigd door Krypt op 14-11-2012 13:04 ]

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackazz
  • Laatst online: 18-08-2021
Sinds een aantal weken heb ik ook de Galaxy SIII en hij bevalt me super. Ik heb echter één zeer irritant probleem. Tijdens telefoongesprekken lijkt af en toe de telefoon in de "dempen" toestand te gaan waardoor de andere kant van de lijn me niet meer hoord. Iemand dit toevallig ook al ervaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FdWuitE schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 23:22:
[...]

Ja dat kan ik dus niet meer vinden en ik heb me echt helemaal suf gezocht. Kun je misschien iets specifiekere aanwijzingen geven?
Als je op de search bar tikt opent het zoekscherm.
Dan kan je met de knop links onder naar een menu met daar de instellingen.
Daar kan je je browser kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vads schreef op woensdag 14 november 2012 @ 10:21:

Het is wel mogelijk om zonder te unlocken NFC te gebruiken, echter is dit om veiligheids redenen uitgeschakeld.
Met een mod is het mogelijk dit weer aan te zetten. Er zjn 2 mods voor, 1 unlocked - screen off en de andere unlocked - screen on.
zie: http://forum.xda-develope...ead.php?t=1712024&page=25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Enkele vragen met betrekking tot de batterij van de S3.
Maakt het veel uit of WiFi aan of uitstaat als je thuis bent en het niet gebruikt? Momenteel doe ik 2 dagen met mijn batterij (nu leg ik enkel wifi aan als ik het gebruik en ik leg het ook meteen af) Nu ligt de wifi dus 2 uur aan en surf ik ook 2 uur. Nu wil ik graag mijn wifi aanleggen vanaf ik thuiskom (voor whapp die eindelijk opkomt in België), maar ik wil niet dat mijn batterijleven nu plots helemaal gaat crashen. Kortom: heeft wifi een grote invloed op je batterij (als je verbonden bent met een netwerk)

Nog een vraag: is het nodig om eens in de maand je batterij volledig leeg te laten lopen? Iemand vertelde me dat dit nodig is om de levensduur van je batterij te verlengen in de long term.

Graag antwoord :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-10 19:08
sinds gisteren heb ik weer swype (beta) geïnstalleerd. Wat een verademing in vergelijking met de standaard android "doorlopende tekstinvoer". Had ik veel eerder moeten doen en ik raad het iedereen aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:09
Verwijderd schreef op woensdag 14 november 2012 @ 18:42:
Nog een vraag: is het nodig om eens in de maand je batterij volledig leeg te laten lopen? Iemand vertelde me dat dit nodig is om de levensduur van je batterij te verlengen in de long term.
Over het algemeen is het goed voor een Li-ion batterij om zo vaak mogelijk aan de lader te hangen en eens per maand leeggetrokken te worden. Hier zijn onderzoeken naar gedaan en gebruikers hebben bevestigd dat dit werkt. De informatie die ik weet is wel weer van een jaar of 2, 3 geleden denk ik maar zo hard gaan de ontwikkelingen op batterij-gebied niet dat dit niet meer geldt.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alucard.erbacam
  • Laatst online: 19-04 14:54
Jackazz schreef op woensdag 14 november 2012 @ 16:00:
Sinds een aantal weken heb ik ook de Galaxy SIII en hij bevalt me super. Ik heb echter één zeer irritant probleem. Tijdens telefoongesprekken lijkt af en toe de telefoon in de "dempen" toestand te gaan waardoor de andere kant van de lijn me niet meer hoord. Iemand dit toevallig ook al ervaren?
Ik had dit ook, kwam er echter achter dat dit bij mij een user-probleem was:
Tijdens een gesprek liet ik, naarmate het gesprek langer duurde, de telefoon met de onderkant op mijn vinger rusten, natuurlijk precies op het gaatje waar de microfoon zit.

Dit heb ik verder getest door tijdens een gesprek bewust het gaatje af te dekken en los te laten. Dit gaf het demp effect. Verder komt het, sinds ik dit weet en gestest heb, ook niet meer voor. Kijk de volgende keer tijdens het demp-probleem eens waar je vingers zich bevinden, het zou kunnen dat je hetzelfde doet als ik.

Verder zijn er toentertijd ook fixes voorgesteld op XDA waarbij ruisonderdrukking bij geluid uitgeschakeld moest worden. Dit heb ik toen gedaan, echter is hij sinds die tijd al tig keer geherinstalleerd geworden en heb ik het daarna nooit meer uit gezet (default is aan). Maar mocht je de boel niet afdekken is het misschien een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nas T schreef op woensdag 14 november 2012 @ 21:30:
[...]

Over het algemeen is het goed voor een NiMh batterij om zo vaak mogelijk aan de lader te hangen en eens per maand leeggetrokken te worden. Hier zijn onderzoeken naar gedaan en gebruikers hebben bevestigd dat dit werkt. De informatie die ik weet is wel weer van een jaar of 2, 3 geleden denk ik maar zo hard gaan de ontwikkelingen op batterij-gebied niet dat dit niet meer geldt.
Heeft de s3 geen li-ion batterij dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:14
S3 heeft idd li-ion en li-ion heeft er een hekel aan om leeg te raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raymond schreef op woensdag 14 november 2012 @ 22:31:
S3 heeft idd li-ion en li-ion heeft er een hekel aan om leeg te raken.
Na nog wat opzoekwerk heb ik gevonden dat een li ion batterij volledig leeg laten lopen niet goed is voor de batterij, maar wel af en toe eens nodig is om de indicator te calibreren. Meestal laat ik mijn s3 tot 15% zakken en laad ik hem dan volledig op (denk dat dit geen kwaad kan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga hier ook maar eens meelezen.. intussen een maand of 2 de S3, ben best tevreden alleen het scherm krast veel te snel. Ik gebruik nooit hoesjes of beschermfolie en dit is de 1e foon met krassen (altijd los in mijn zak met niets erbij). Ik ga eens kijken of er nog iets aan te doen is en dan toch misschien maar een keer een cover :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuitarJJ
Iemand ervaring met bumpers of cases van hard plastic of aluminium? Je hebt ook van die rubberen hoesjes, maar daar lijkt mij zo veel stof op komen.

Ik heb nu gewoon een leren hoesje en die voldoet prima. Het is echter irritant om hem er telkens uit te halen. Nu heb je van die mooie aluminium bumpers (bijvoorbeeld van Draco, alleen erg duur), alleen vraag ik me af hoe goed ze je S3 nou beschermen tijdens een val.

Iemand?
Afbeeldingslocatie: http://images.mobilefun.nl/graphics/450pixelp/35884.jpgAfbeeldingslocatie: http://images.mobilefun.co.uk/graphics/productmisc/35884/3.jpg

• Nas T
Verwijderd schreef op woensdag 14 november 2012 @ 22:27:
[...]
Heeft de s3 geen li-ion batterij dan?
Ja. Goed opgemerkt, ik heb de post aangepast.

vrede in rust

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Hi medetweakers,

ik heb nu ook last van scheuren aan bijde zijkanten van mij GSIII, wat kan ik hiermee?

Verwijderd

Kunnen jullie mij een indicatie geven hoelang de batterij ongeveer mee gaat van deze telefoon?

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-09 20:03
Verwijderd schreef op donderdag 15 november 2012 @ 15:23:
Kunnen jullie mij een indicatie geven hoelang de batterij ongeveer mee gaat van deze telefoon?
Ergens tussen de 3 en 60 uur. Hangt er volkomen vanaf hoe je je telefoon gebruikt. Als je een uur GPS gebruikt en muziek luistert, een uurtje de browser gebruikt via 3G, eventjes een spelletje speelt en continu je bluetooth verbonden hebt en je scherm op maximale lichtstand red je het nog geen dag. Net als met elke moderne smartphone, uitgezonderd de Motorola Maxx misschien.

• Nas T
Jackson6 schreef op donderdag 15 november 2012 @ 13:32:
Hi medetweakers,

ik heb nu ook last van scheuren aan bijde zijkanten van mij GSIII, wat kan ik hiermee?
Deze website proberen.

hebben meer mensen met de 4.1 update ook last van dat de stock browser het display automatisch donkerder zet? Een reboot (zelfs met batterij eruit) helpt niet.

vrede in rust

• 1475paul
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-04 08:21
ik zou graag bij standaard melding een andere toon willen toevoegen,maar weet niet hoe
is wel gelukt bij beltoon gewoon een mp3
weet iemand hoe dit moet voor de melding toon

Verwijderd

GuitarJJ schreef op woensdag 14 november 2012 @ 23:14:
Iemand ervaring met bumpers of cases van hard plastic of aluminium? Je hebt ook van die rubberen hoesjes, maar daar lijkt mij zo veel stof op komen.

Ik heb nu gewoon een leren hoesje en die voldoet prima. Het is echter irritant om hem er telkens uit te halen. Nu heb je van die mooie aluminium bumpers (bijvoorbeeld van Draco, alleen erg duur), alleen vraag ik me af hoe goed ze je S3 nou beschermen tijdens een val.

Iemand?
[afbeelding][afbeelding]
Ik denk dat een Case-mate tough of otterbox commuter je telefoon veel beter beschermen bij vallen.

• Kirretje
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:51
Jackson6 schreef op donderdag 15 november 2012 @ 13:32:
Hi medetweakers,

Terug naar de winkel. Laten opsturen, 2 a 3 weken geduld en nieuwe of gerepareerde ontvangen. Dat vertelden ze mij.

• paul404
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-09-2021
ik vind na de JB update geen wifi direct meer, alleen sbeam en nfc.. als ik nu een bestand via wifi direct wil versturen naar een andere s3 met Jb(beide toestellen sbeam en nfc aan) wordt er niets gevonden met scannen.. voorheen met ics en een aparte wifi direct knop geen probleem.. meer mensen hier problemen mee?
edit : wifi direct zit nu onder wifi instellingen, beide toestellen op wifi direct drukken (scannen) en nu wel verbinding... probleem opgelost... 8)7

[ Voor 19% gewijzigd door paul404 op 15-11-2012 20:58 ]

Verwijderd

Nas T schreef op donderdag 15 november 2012 @ 17:29:
[...]

Deze website proberen.

hebben meer mensen met de 4.1 update ook last van dat de stock browser het display automatisch donkerder zet? Een reboot (zelfs met batterij eruit) helpt niet.
Instellingen, Spaarstand, Achtergrondkleur wegvinken

• Nas T
Verwijderd schreef op donderdag 15 november 2012 @ 19:53:
[...]

Instellingen, Spaarstand, Achtergrondkleur wegvinken
Held. Instellingen van android bedoelde je dus, niet van internet. Heel erg bedankt.

vrede in rust

• alucard.erbacam
1475paul schreef op donderdag 15 november 2012 @ 18:44:
ik zou graag bij standaard melding een andere toon willen toevoegen,maar weet niet hoe
is wel gelukt bij beltoon gewoon een mp3
weet iemand hoe dit moet voor de melding toon
Geloof dat er een mapje "notifications" op je foon op de interne SD moet staan, daarin zet je de mp3 en klaar :)

• Ge1949
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-05-2023
Voor de JB upgrade had ik, als ik bluetooth aanzette, dat leuke fluit melodietje. Na de upgrade niet meer en ik kan nergens vinden hoe je dit weer aan kunt zetten. Heeft iemand een idee?

• 1475paul
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-04 08:21
alucard.erbacam schreef op donderdag 15 november 2012 @ 20:49:
[...]

Geloof dat er een mapje "notifications" op je foon op de interne SD moet staan, daarin zet je de mp3 en klaar :)
Werkt dank u

• alucard.erbacam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peedee
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-09-2022
Hallo, ik bestel (al zeg ik het zelf) de mooiste covers op E-Bay. Heb nu een luxury cover met blokjeskussen en veel chroom, zowel a.dd. zijkant als bij de uitsparingen achter. Lijkt op een leren achterkant. :P
GuitarJJ schreef op woensdag 14 november 2012 @ 23:14:

Iemand?
[afbeelding][afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Nu online
Kirretje schreef op donderdag 15 november 2012 @ 19:28:
[...]

Terug naar de winkel. Laten opsturen, 2 a 3 weken geduld en nieuwe of gerepareerde ontvangen. Dat vertelden ze mij.
Dat is toch te bizar voor woorden, keek net even, blijk ook ik het probleem te hebben, telefoon eind augustus gekocht.... Moet de klant weer 2 á 3 weken wachten door een fout van de fabrikant.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barock
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-02 09:19
Ge1949 schreef op donderdag 15 november 2012 @ 21:34:
Voor de JB upgrade had ik, als ik bluetooth aanzette, dat leuke fluit melodietje. Na de upgrade niet meer en ik kan nergens vinden hoe je dit weer aan kunt zetten. Heeft iemand een idee?
Nee, geen idee, maar ik ben juist blij dat het weg is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuitarJJ
peedee schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 07:23:
Hallo, ik bestel (al zeg ik het zelf) de mooiste covers op E-Bay. Heb nu een luxury cover met blokjeskussen en veel chroom, zowel a.dd. zijkant als bij de uitsparingen achter. Lijkt op een leren achterkant. :P
[...]
Maar het gaat mij er ook om dat de het scherm bij één val niet meteen gebarsten is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ge1949
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-05-2023
Barock schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 09:22:
[...]

Nee, geen idee, maar ik ben juist blij dat het weg is :)
Ik vond dat fluitje wel aardig maar kan het niet vinden om het weer aan te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerry_a
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:22

jerry_a

doei

Ge1949 schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 13:15:
[...]

Ik vond dat fluitje wel aardig maar kan het niet vinden om het weer aan te zetten.
Het geluid heet whistle.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie door de bomen het bos niet meer in verband met de batterij... op de ene site lees ik dat 's nachts laden slecht is en op de andere dat het geen kwaad kan. Dan weer lees ik op de ene site dat je shallow charges moet doen en dus niet laten leeglopen tot 20% ofzo maar al aan 50% best recharged. Heef iemand hier een goede link voor die klopt en het duidelijk uitlegt. Ik weet ook dat ik me eigenlijk niet erg zorgen moet maken, maar ik kan er niet aan doen dat ik altijd zo bezorgd ben....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijsvogel
Verwijderd schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 00:14:
Ik zie door de bomen het bos niet meer in verband met de batterij... op de ene site lees ik dat 's nachts laden slecht is en op de andere dat het geen kwaad kan. Dan weer lees ik op de ene site dat je shallow charges moet doen en dus niet laten leeglopen tot 20% ofzo maar al aan 50% best recharged. Heef iemand hier een goede link voor die klopt en het duidelijk uitlegt. Ik weet ook dat ik me eigenlijk niet erg zorgen moet maken, maar ik kan er niet aan doen dat ik altijd zo bezorgd ben....
Ik ben ook een beetje de draad kwijt.
De curves van mijn batterijgebruik vliegen ook alle kanten op...
De eerste dag na het laden doe ik bijvoorbeeld een volle dag met 30% ontlading en de dag daarna is de overige 70% ineens als sneeuw voor de zon verdwenen.
Nog een voorbeeld: met ICS had ik na een goed half uur nog gewoon 100% als de telefoon van de lader af kwam, nu met het zelfde gebruik met JB heb ik na een half uur ineens nog maar 96% lading en dan lijkt het zich te stabiliseren....
Ik snap het iig niet meer.
BBS geinstalleerd en die vindt geen grote drainers, heb al een keer of 3 volledige drain gedaan van de batterij en ook al cache gewist en batterij eruit enzovoorts.

Maar sinds de JB update word ik er niet meer wijs uit.
Totale vaagheid m.b.t. accu/batterij
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:23
Ik heb met JB overdag een gebruik van 3-4% gemiddeld per uur (beetje internet, beetje video, beetje navigatie, scherm 2h). Ook 'idle' is het verbruik zomaar 1-2% per uur. Pas als ik wifi en mobiel signaal uitzet kom ik op <1%h. In een nacht van 6-7h verbruikt hij dan 2-3% totaal.
Niet altijd superzuinig maar zonder echte tweaks toch >30-40h op 1 lading.

Wat me ook meeviel: als ik de vliegtuigstand aanzet dan kan ik daarna gewoon Wifi weer aanzetten. Toch blijft de vliegstuigstand actief en heb ik toch wifi. Of is er een andere manier om het mobiele signaal uit te zetten en toch wifi te hebben?

[ Voor 26% gewijzigd door marcelmg2 op 17-11-2012 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seatridder
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 31-07-2023
Ik heb ook een S3 vanaf juni. Een maand na aanschaf is er rechtsonder spontaan een barst onstaan. Ik weet zeker dat het toestel niet is gevallen. In de winkel wouden ze mij niet geloven. Aangezien het toestel nog goed werkte en de barst buiten het gebruiks/zicht veld is heb ik het maar laten rusten. Paar weken daarna kwamen daar spontaan nog 2 barstjes bij. Gelukkig nogsteeds buiten het zichts veld.

Vorige week is mijn toestel er spontaan mee gestopt. Wil niet meer aan. Heb deze aangeboden bij vodafone winkel voor reparatie. Die hebben deze doorgestuurd naar Dynafix. Gisteren heb ik een prijsopgave gekregen voor €423. Volgens Dynafix is dit val/stoot schade. Als bewijs laten ze mij foto's zien van de barstjes in het scherm. Voor Dynafix/Vodafone is hiermee de zaak af. Met andere woorden het glas vertoont spontane barstjes en de reparateur verschuilt zich acher het glas. Ze wijgeren het toestel te maken.

Het slechte kwalitijt van het glas is voor de reparatuur is dus een vrijbrief om onder elk vorm van garantie uit te springen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijsvogel
seatridder schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 17:04:
Het slechte kwalitijt van het glas is voor de reparatuur is dus een vrijbrief om onder elk vorm van garantie uit te springen.
Tja, het is erg vervelend voor je, dat begrijp ik.
Maar ik begrijp ook wel dat zij het willen afwenden en dat het lijkt op val/stootschade.
Ze zullen jou vast wel op je blauwe ogen willen vertrouwen maar zo werkt het natuurlijk helaas niet.
En omgekeerd zullen er natuurlijk ook weer een boel mensen zijn die niet zo eerlijk zijn en soortgelijke schade proberen te laten repareren terwijl ze wel schuld hebben. Wat dat betreft lijden de goeden nog steeds onder de kwaden helaas...

Maargoed,
Beter was je gelijk bij de eerste barst gegaan voor garantie, en ik snap je wel, maar begrijp eigenlijk niet waarom je dat niet gedaan hebt toentertijd.

Maar daar heb je nu niets meer aan.
Misschien iets om je aan vast te klampen; tijdens de eerste 6 maanden van de fabrieksgarantie geldt een omgekeerde bewijslast.
Simpel gezegd moet de fabrikant/verkoper aantonen dat het defect door de consument zelf is veroorzaakt. Je hoeft dan dus niet zelf je eigen "onschuld" te bewijzen.

Nog simpeler gezegd: de barsten in het glas zijn wel (volgens hun) het gevolg van val/stootschade maar zij moeten dus aantonen dat jij dit hebt veroorzaakt... (en dat doen ze nu niet)

Als Dynafix/Vodafone foto's van de alleen de barsten gebruikt als bewijs vind ik dat persoonlijk wat mager, en lijkt mij dat je van hun kunt en mag vragen dat ze aantonen dat er aantoonbare val of stootschade aan de behuizing op die plek is, zeker als jij bij jouw versie van het verhaal blijft en volhoudt dat vallen niet de oorzaak was. (dit klinkt misschien wat niet-vertrouwend maar ik geef daar mee aan hoe zij tegen de zaak aan zullen kijken)
Stel dat je bijvoorbeeld zelf foto's hebt van de eerste barst zonder schade aan de behuizing zou dat al weer een (kleine) duit in het zakje doen.

Al met al een lastig geval denk ik, en ik denk dat jij als gebruiker toch wat zwak staat maar wellicht bereik je iets door bovengenoemde regeling.
Maar leer hieruit alvast 1 ding, als er betaald moet worden vanwege verzekering of garantie dan zullen dat soort maatschappijen altijd hun snor proberen te drukken...
De aanhouder wint in dit soort gevallen vaak.
Misschien wat ver gezocht maar een rechtsbijstand kan misschien iets betekenen
En wat ook nog zou kunnen is dat je telefoon valt onder een inboedelverzekering.

Succes, ben wel benieuwd wat er uiteindelijk uitrolt.

[ Voor 5% gewijzigd door gijsvogel op 18-11-2012 01:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeltaBlast
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-09 12:12
Ik hoor een hoop slechte dingen over de JB update... Moet ik nou wel of niet updaten? Google Now hoeft van mij niet zo.

Overigens dat ik nog niet geupdate heb komt omdat de update elke keer niet lukt: op 30% valt m'n android ventje om en krijgt hij een rood uitroepteken op zn buik :(
Enig idee waar dat aan kan liggen (root bijv)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
Met de nieuwe JB update is mij 1 ding vooral opgevallen, m'n S3 kan maar niet ophouden over dat het niet kan verbinden met mijn Wi-Fi netwerk, terwijl dat wel voor de update kon. Soms verlies ik ook zomaar netwerk verbinding op een wel werkend netwerk, out of the blue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micheldenhaag
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01-10 08:30
marcelmg2 schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 13:15:
Ik heb met JB overdag een gebruik van 3-4% gemiddeld per uur (beetje internet, beetje video, beetje navigatie, scherm 2h). Ook 'idle' is het verbruik zomaar 1-2% per uur. Pas als ik wifi en mobiel signaal uitzet kom ik op <1%h. In een nacht van 6-7h verbruikt hij dan 2-3% totaal.
Niet altijd superzuinig maar zonder echte tweaks toch >30-40h op 1 lading.

Wat me ook meeviel: als ik de vliegtuigstand aanzet dan kan ik daarna gewoon Wifi weer aanzetten. Toch blijft de vliegstuigstand actief en heb ik toch wifi. Of is er een andere manier om het mobiele signaal uit te zetten en toch wifi te hebben?
dat is "normaal" bij Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TYPHOON-
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20:00
Net even de fabrieksinstellingen terug gezet na een backup te maken met kies.
Blijkt dat kies bij het herstellen van de backup niets op mijn toestel zet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
-TYPHOON- schreef op zondag 18 november 2012 @ 13:39:
Net even de fabrieksinstellingen terug gezet na een backup te maken met kies.
Blijkt dat kies bij het herstellen van de backup niets op mijn toestel zet...
Heb je al de batterij even los gehad en opnieuw geprobeerd?

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TYPHOON-
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20:00
neen niet echt, maar hij synced blijkbaar wel een aantal dingen.
Zo stonden in de emailapplicatie mijn mailadressen reeds ingesteld.
Maar apps, wifi, netwerk en contacten etc moet ik weer instellen...
Pagina: 1 ... 83 ... 113 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Berichten met prijsinformatie en/of levertijd hebben een eigen topic; (Samsung Galaxy SIII - Levertijden en Prijzen.) en horen niet in dit topic!

Discussie over het scherm graag in dit topic : Samsung Galaxy SIII: Het scherm. Is Pentile goed of slecht? want de meerderheid krijgt gezien het aantal topic reports ondertussen een punthoofd van dit onderwerp.

Samsung Galaxy SIII: Accessoires
Samsung Galaxy SIII] Custom ROM's & Custom Firmware

Lees ook eerst eens de gebruiksaanwijzing voor je een vraag stelt.