Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
joblamie schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 16:33:
[...]

Ik had ook exact dit probleem. Heb mn toestel om die reden omgeruild vanmiddag. Niet bij stil gestaan dat dit mogelijk met een instelling ook verholpen zou kunnen worden. De betreffende winkel had al eerder om dezelfde reden een S3 ingenomen zeiden ze.
De S3 heb ik dus omgewisseld, maar deze heeft gewoon exact hetzelfde probleem weer. Iedereen zou dus last moeten hebben van een zeer slechte verstaanbaarheid bij de SIII. Je lost het inderdaad op door ruisonderdrukking uit te schakelen. Degene aan de andere kant van de lijn geeft direct aan dat je beter verstaanbaar bent. Verbaast me wel dat dit niet veel vaker ter sprake is gekomen in dit topic, maar dat komt waarschijnlijk omdat veel mensen zeer weinig bellen.

[ Voor 3% gewijzigd door joblamie op 14-06-2012 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-10 11:39
Ik heb zelf wel al 2x gehad dat mijn S3 spontaan was gereboot... keer in de nacht en keer gewoon in mn broekzak... andere mensen ook last van?

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnve
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-10 14:17
Die van mij is de eerste nacht vastgelopen (zo vast dat ik hem met vol-down home en power moest resetten) waardoor me ik verslapen heb omdat de wekker niet af ging |:( en een paar uur later nog een keer. Sindsdien (dat was afgelopen vrijdag) heb ik er geen last meer van gehad. Maar ik wacht even met rooten en custom roms tot ik er van overtuigd ben dat het niet meer gaat gebeuren.

Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oulewappeur
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09-10 16:01

Oulewappeur

OmNomNom

joblamie schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 10:38:
[...]

De S3 heb ik dus omgewisseld, maar deze heeft gewoon exact hetzelfde probleem weer. Iedereen zou dus last moeten hebben van een zeer slechte verstaanbaarheid bij de SIII. Je lost het inderdaad op door ruisonderdrukking uit te schakelen. Degene aan de andere kant van de lijn geeft direct aan dat je beter verstaanbaar bent. Verbaast me wel dat dit niet veel vaker ter sprake is gekomen in dit topic, maar dat komt waarschijnlijk omdat veel mensen zeer weinig bellen.
Waar is deze ruis onderdrukking te vinden??? Ik heb nog maar weinig gebeld, maar het is wel makkelijk om even te testen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
Komende van HTC (na Nokia) ben ik blij dat ik gewacht heb op de S3 (terwijl ik ook heel tevreden was met de Sensation)..

De Galaxy-ervaring lijkt in totaal toch wat strakker en doordachter, bijvoorbeeld dat je het sms-overzicht met de volumeknop (als ingesteld) kunt vergroten..

Ook Software als Smart-Stay had al eerder op toestellen kunnen zitten..

S-voice zal na vertaling ook wel meer gebruikt worden (zeker bij het rijden)..

Ook het bel-menu is duidelijker en makkelijker.. en opeens is er weer video-bellen..

Kom in de Samsung OS wel veel onderdelen tegen van andere systemen..

Het startscherm lijkt een combinatie van de Nokia Bubbles (beta) en het Sense Lockscreen..

Het bellen en smssen begint toch flink op WM te lijken..

Uiteindelijk zullen de OS toch wel steeds meer op elkaar gaan lijken, net als de mogelijkheden..

Begrijp alleen niet dat iOS principieel widgets uit de weg blijft gaan.. Sneller kan toch echt niet..

Komende van Sense heb ik veel minder geïnstalleerd op de S3.. De standaard-software van de S3 voorziet al in heel veel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Denk dat je je aardig verkijkt dat het steeds meer op andere gaat lijken, Samsung gebruikt deze look eigenlijk al vanaf de S1 en dat is dus 2 jaar terug. Sense begint juist steeds meer op Touchwizz te lijken!

Qua ruisonderdrukking ik heb het aan en niemand hoort mij slecht!

[ Voor 9% gewijzigd door watercoolertje op 14-06-2012 11:01 ]

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo iedereen.,toch nog even proberen!
Ik heb even een vraag.
Ik heb sinds kort de S3.Ik had hiervoor de S2.
Bij de S2 kon je,als je een sms wou typen,gewoon een woord toevoegen(dus letter per letter),Ik zie dat dat niet gaat met de S3.
Wss is dit gewoon ergens een instelling maar ik kan ze niet vinden,en via google ben ik nog niet veel wijzer geworden.
Heeft hier iemand een antwoord op deze knullige vraag-(
Ik krijg het echt niet gevonden!!
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-09 10:54
janvanduschoten schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 09:58:
[...]

Wat heb je zelf allemaal al gevonden over de voordelen van rooten? Graag wat meer eigen inzet.
Maar dan krijg je niet te lezen wat de voordelen zijn van het rooten specifiek voor de s3 toch?
Het voordeel van rooten zal voor elk toestel verschillend zijn, als in als je de s3 root heb je die en die voordelen.
Daarbuiten is het ook fijn voor mensen die nog niet in dat wereldje bekent zijn om te lezen wat de specifieke voordelen zijn ge-ent op de s3 en dan zelf willen inschatten of ze die voordelen de moeite vinden om dit allemaal te gaan uitzoeken, met alle risico's van dien.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:32

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Het gaat er om dat er niet zomaar vragen gedumpt worden in een topic zonder zelf enige moeite te hebben gedaan.
Als ik zelf een minuut aan het zoeken ben kom ik op [Samsung Galaxy SIII] Custom ROM's & Custom Firmware terecht, het topic waar over rooten gesproken kan worden. Binnen dezelfde minuut zie ik in dat topic een andere link staan, http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1660918. Genoeg leesvoer over het rooten van de SIII, dan kan hij zelf bepalen of hij het wel of niet interessant vind om te doen.
Verdere discussie over moderatie mag per DM of in Ideeën- & Feedbacktopic voor Mobile. Dit topic is alleen voor het bespreken van de SIII.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-09 10:19
Ewivis schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 10:44:
Ik heb zelf wel al 2x gehad dat mijn S3 spontaan was gereboot... keer in de nacht en keer gewoon in mn broekzak... andere mensen ook last van?
Meerdere verhalen gelezen hierover. Spontaan nog niet meegemaakt wel in broekzak. Powerbutton blijft dan TE lang ingedrukt ondanks lockscreen toch een reboot.
klein minpuntje ;)

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwajoep
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21-09 11:36
Hoe is bij jullie het mobiele netwerksignaal ?
Hier t.o.v. mijn oude toestel weinig signaalstreepjes en er valt zelden een stukje groen te zien op de signaalbalk bij de stats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:24
kwajoep schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 11:46:
Hier t.o.v. mijn oude toestel weinig signaalstreepjes en er valt zelden een stukje groen te zien op de signaalbalk bij de stats.
Mijn schoonzuster heeft daar ook al last van. Bij de samsung galaxy S2 icm t-mobile vol bereik, terwijl met haar samsung galaxy S3 maar hooguit 2 streepjes heeft :?

Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Oulewappeur schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 10:54:
[...]
Waar is deze ruis onderdrukking te vinden??? Ik heb nog maar weinig gebeld, maar het is wel makkelijk om even te testen!
Als je aan het bellen bent op de menu-toets drukken. Daar staat dan ruisonderdrukking.
kwajoep schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 11:46:
In mijn huis heb ik met iedere telefoon slecht bereik, maar de HTC One X heeft er in vergelijking met de Samsung Galaxy S III wel meer bereik. De One X had meestal 2 streepjes en soms 1. De S III heeft er meestal 1 en soms 0. Het lijkt wel zo te zijn met de S III dat wanneer ik 0 streepjes heb, ik tóch nog smsjes ontvang. Hier blijkt maar weer uit dat iedere fabrikant zijn eigen interpretatie aan streepjes toekent.

[ Voor 18% gewijzigd door joblamie op 14-06-2012 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ri0ta
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 03-10 23:50
Hmm ik moet echt mn best doen om 6/7 uurtjes te halen met mijn batterij duur..dit na ongeveer een weekje lang laden. Ja met relatief veel gebruik..maar dan had ik toch gehoopt er minimaal 9 uurtjes mee te kunnen..blijkbaar niet. Ik merk wel dat thuis via wifi het opzich redelijk gaat (alsnog sneller dan zou moeten maar ok), buitenshuis via 3G slurpt mijn batterij gewoon leeg.

Heb spaarstand / 3g uit etc allemaal geprobeerd.. ook weet ik dat de batterij sterker wordt door hem vaker te laden enz enz.. allemaal gedaan..still doesn't work.. zelfs een factory set mocht niet helpen.

Ik denk iig dat ik alles heb gedaan wat ik kon doen...ga hem van de week even omruilen dan maar voor een ander.. tenzij iemand nog een verklaring / oplossing / opmerking heeft die revelant kan zijn hoor ik het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
ri0ta schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 12:11:
Hmm ik moet echt mn best doen om 6/7 uurtjes te halen met mijn batterij duur..dit na ongeveer een weekje lang laden. Ja met relatief veel gebruik..maar dan had ik toch gehoopt er minimaal 9 uurtjes mee te kunnen..blijkbaar niet. Ik merk wel dat thuis via wifi het opzich redelijk gaat (alsnog sneller dan zou moeten maar ok), buitenshuis via 3G slurpt mijn batterij gewoon leeg.

Heb spaarstand / 3g uit etc allemaal geprobeerd.. ook weet ik dat de batterij sterker wordt door hem vaker te laden enz enz.. allemaal gedaan..still doesn't work.. zelfs een factory set mocht niet helpen.

Ik denk iig dat ik alles heb gedaan wat ik kon doen...ga hem van de week even omruilen dan maar voor een ander.. tenzij iemand nog een verklaring / oplossing / opmerking heeft die revelant kan zijn hoor ik het graag!
Omruilen??..6 tot 9 uur intensief gebruik is het gebeurd met je batterij. Ook met een nieuwe/ander toestel.
Of je stap over op custom, kernels modems..UC/UV en andere tweaks beinvloed battery-use

Acties:
  • 0 Henk 'm!
silitek schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 12:23:
[...]
Of je stap over op custom, kernels modems..UC/UV en andere tweaks beinvloed battery-use
Dat doet allemaal bijzonder weinig. Er zijn geen magische Roms, kernels, settings, etc. Hij zal met gelijkblijvend gebruik echt niet opeens van 6 uur naar 9 uur gaan. Hooguit van 6 uur naar bijv. 6.5 uur, als je al mazzel hebt.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!
silitek schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 11:17:
[...]

Meerdere verhalen gelezen hierover. Spontaan nog niet meegemaakt wel in broekzak. Powerbutton blijft dan TE lang ingedrukt ondanks lockscreen toch een reboot.
klein minpuntje ;)
Als de powerbutton ingedrukt is moet dat ook, die functie MOET alles overrullen en NIKS van de software aan trekken, anders zou die bij een vastloper geen reboot meer mogelijk zonder de batterij er uit te hengelen!

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ri0ta
Ik heb (minstens 3) mensen in mijn directe omgeving met zelfde phone, zelfs zelfde provider, en weet hoeveel deze personen met hen telefoon bezig zijn.. en vreemd genoeg halen hen verbazingwekkend echt een stuk langere batterij duur..lees: 12 uur +-!
Tuurlijk ligt het een beetje aan indivudueel gebruik etc , maar ze halen met gemak 8 uurtjes met relatief intensief gebruik, en met lagere settings circa 12 uur.. is toch beduidend langer t.o.v. mij lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiatounes
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Overloop ff al je sync instellingen van apps zoals Facebook, Twitter enz. Helderheid van het scherm, of zelfs je bereik kunnen ook de boosdoener zijn.

Multiple pc builds in progress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07-10 22:17
Hmm.. wel een misser dat dit scherm ook niet randloos is en direct in de behuizing overloopt zoals de One X, dat geeft namelijk echt een heel mooi effect.

Pentile is jammer maar geen ramp, teletubbiekleuren zijn echt vreselijk mijn inziens, iedereen en zijn voorkeuren in waarde gelaten, maar ik kan het niet aanzien, is dit nog in te stellen ergens? Ik kan het niet vinden. Ik begrijp dan ook totaal niet dat er zoveel goede reviews kunnen zijn over het scherm, is er dan iets mis met mijn ogen of vinden zelfs relatief professionele reviewers een onnatuurlijk beeld beter dan gewoon een correct beeld?

Verder is het toestel vlot, voelt stevig genoeg aan enzo, is nog net met 1 hand te bedienen blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ri0ta
mafiatounes schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 12:34:
[...]

Overloop ff al je sync instellingen van apps zoals Facebook, Twitter enz. Helderheid van het scherm, of zelfs je bereik kunnen ook de boosdoener zijn.
Ook gedaan! Zoveel mogelijk uitgezet.. maar vind het nogal lame om met zo'n phone te lopen en zo weinig ''kracht'' te benutten. Ondanks dat heb ik het wel geprobeerd..minimale sync aan etc..still no effort.
Hoelang zitten jullie met relatief intensief gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
ri0ta schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 12:38:
[...]

Ook gedaan! Zoveel mogelijk uitgezet.. maar vind het nogal lame om met zo'n phone te lopen en zo weinig ''kracht'' te benutten. Ondanks dat heb ik het wel geprobeerd..minimale sync aan etc..still no effort.
hoe staat je schermbrightness ingesteld? als die op 100% staat of iig hoog dan gaat je accu ook sneller leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
watercoolertje schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 12:32:
[...]
Als de powerbutton ingedrukt is moet dat ook, die functie MOET alles overrullen en NIKS van de software aan trekken, anders zou die bij een vastloper geen reboot meer mogelijk zonder de batterij er uit te hengelen!
Yep, dat verklaard toch reboot in je zak.. :P Functie van de powerbutton dat is mij wel duidelijk. ;)
Brad Pitt schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 12:27:
[...]

Dat doet allemaal bijzonder weinig. Er zijn geen magische Roms, kernels, settings, etc. Hij zal met gelijkblijvend gebruik echt niet opeens van 6 uur naar 9 uur gaan. Hooguit van 6 uur naar bijv. 6.5 uur, als je al mazzel hebt.
Alle beetje helpen zeggen we dan maar.. :+

[ Voor 31% gewijzigd door silitek op 14-06-2012 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
TWeaKLeGeND schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 12:35:
Hmm.. wel een misser dat dit scherm ook niet randloos is en direct in de behuizing overloopt zoals de One X, dat geeft namelijk echt een heel mooi effect.

Pentile is jammer maar geen ramp, teletubbiekleuren zijn echt vreselijk mijn inziens, iedereen en zijn voorkeuren in waarde gelaten, maar ik kan het niet aanzien, is dit nog in te stellen ergens? Ik kan het niet vinden. Ik begrijp dan ook totaal niet dat er zoveel goede reviews kunnen zijn over het scherm, is er dan iets mis met mijn ogen of vinden zelfs relatief professionele reviewers een onnatuurlijk beeld beter dan gewoon een correct beeld?

Verder is het toestel vlot, voelt stevig genoeg aan enzo, is nog net met 1 hand te bedienen blijkbaar.
Wat scherm betreft kun je hier je gal spuwen..alles is de revue al gepaseerd.
En "teletubbie"kleuren zijn idd aan te passen...omdat het scherm plasma-achtige eigenschappen bezit heb je de optie "film" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackmore87
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18:45
[...]

Ik haal zeker 12u. Maar het blijft lastig vergelijken natuurlijk.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TWeaKLeGeND schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 12:35:Pentile is jammer maar geen ramp, teletubbiekleuren zijn echt vreselijk mijn inziens, iedereen en zijn voorkeuren in waarde gelaten, maar ik kan het niet aanzien, is dit nog in te stellen ergens?
Settings -> Display -> Screen Mode -> Movie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ri0ta
Ewivis schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 12:39:
[...]

hoe staat je schermbrightness ingesteld? als die op 100% staat of iig hoog dan gaat je accu ook sneller leeg.
haha ja..dat snap ik.. k ga wel even uitvogelen wat te doen ;) ben verder wel super tevreden over het toestel, komt vast wel goed.
iig bedankt tot zover voor jullie reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiatounes
  • Niet online
[...]

Probeer even de tips op deze sites eens uit zal ik zeggen.

http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2367542,00.asp

http://comluv.com/how-to-...y-life-of-android-phones/

http://lifehacker.com/579...e-from-your-android-phone

http://www.wikihow.com/Save-Battery-Power-on-an-Android

http://www.howtogeek.com/...roid-phones-battery-life/

Nadat je wat tips van deze sites hebt toegepast op je toestel gewoon ff rebooten, helemaal opladen en kijk dan hoe lang je hem kan gebruiken ;) .

Zoals eerder aangegeven is jouw batterijgebruik niet hetzelfde als dat van iemand anders hier op Tweakers of andere fora. Kijk ook even of je bereik goed is thuis of op je werk/school, veel verplaatsingen kan je batterijduur ook aantasten aangezien dan je toestel actief moet zoeken naar de beste zendmast(en) enz. Laat ons weten hoe het verloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03:14
als je gebruikstijd gaat vergelijken, kijk dan alsjeblieft bij instellingen> accu> scherm en post de tijd dat je scherm (dus ook de tijd dat je je toestel "gebruikt") aanstaat.

Moderne android smartphones met een groot scherm kunnen vaak makkelijk 48 uur standby staan (bij geen data verkeer zelfs langer, heb op vakantie met mijn nexus wel 5 dagen standby gehaald bij -geen- gebruik).
Ga je het toestel echter gebruiken is het vaak ergens tussen de 3-5 uur scherm tijd.

Je toestel gebruikt waarschijnlijk met wifi/3g en sync aan in standby rond de 1 en 2% per uur.... (als je goed bereik hebt kan dat zelfs nog beter.. heb genoeg users gezien met 2-3% in 8 uur 's nachts)

Tijdens gebruik gaat het echter met 20-30% per uur, met cpu/gpu intensieve apps/games en of hoge helderheid wellicht nog harder...

dus opmerkingen als:
blackmore87 schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 13:09:
Ik haal zeker 12u. Maar het blijft lastig vergelijken natuurlijk.....
of
ri0ta schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 12:34:
Ik heb (minstens 3) mensen in mijn directe omgeving met zelfde phone, zelfs zelfde provider, en weet hoeveel deze personen met hen telefoon bezig zijn.. en vreemd genoeg halen hen verbazingwekkend echt een stuk langere batterij duur..lees: 12 uur +-!
Tuurlijk ligt het een beetje aan indivudueel gebruik etc , maar ze halen met gemak 8 uurtjes met relatief intensief gebruik, en met lagere settings circa 12 uur.. is toch beduidend langer t.o.v. mij lijkt me?
of

zeggen zonder schermtijd HELEMAAL NIETS :P

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ri0ta
mafiatounes schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 13:27:
[...]

Probeer even de tips op deze sites eens uit zal ik zeggen.

http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2367542,00.asp

http://comluv.com/how-to-...y-life-of-android-phones/

http://lifehacker.com/579...e-from-your-android-phone

http://www.wikihow.com/Save-Battery-Power-on-an-Android

http://www.howtogeek.com/...roid-phones-battery-life/

Nadat je wat tips van deze sites hebt toegepast op je toestel gewoon ff rebooten, helemaal opladen en kijk dan hoe lang je hem kan gebruiken ;) .

Zoals eerder aangegeven is jouw batterijgebruik niet hetzelfde als dat van iemand anders hier op Tweakers of andere fora. Kijk ook even of je bereik goed is thuis of op je werk/school, veel verplaatsingen kan je batterijduur ook aantasten aangezien dan je toestel actief moet zoeken naar de beste zendmast(en) enz. Laat ons weten hoe het verloopt.
Thx ! Vele tips had ik al toegepast..maar heb nog wat aanvullingen gekregen.
- Zal onder andere een aantal tabs verwijderen (heb er nu 'slechts' 4 ingesteld)
- Geen live achtergrond gebruiken (heb dit soms wel soms niet gedaan)
- Zo min mogelijk widgets gebruiken die info ophalen van internet
- Optioneel is nog om een zwarte achtergrond te gebruiken (ivm amoled scherm), maar wat ik eigenlijk gewoon....afschuwelijk vind..haha..dus dat wellicht later.

@ prulleman - je hebt gelijk natuurlijk. Maar denk dat de tweakers hier wel een voorzichtige schatting kunnen maken wat ''relatief intensief gebruik is''. Ik zal vanaf mijn volgende x dat mijn phone geladen is even mijn energie beheer screenen en posten, wat idd wel preciezer is.
Toch is het vrij makkelijk om een indicatie te geven, er zit nogal een gat tussen 5a6 uur en 12 uurtjes namelijk.

Ik lig er iig niet wakker van om hem elke nacht aan de lader te leggen (doe ik hoe dan ook wel), maar zolang ik maar de dag kan door komen, zonder teveel concessies te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Prulleman schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 13:33:
zeggen zonder schermtijd HELEMAAL NIETS :P
Daar buiten, als je op de achtergrond ook nog "iets" doet of je bent met iets heftigs bezig i.p.v. een beetje een epub lezen kan dat uiteraard ook nogal invloed hebben op je accuduur, wat de scherm-aan tijd ook zegt.

Upload vaak Nandroids via Wifi naar m'n webspace en ben dan tegelijkertijd een beetje aan het internetten. Als je dan ziet hoé erg je accu zakt in anderhalf uur of zo, da's echt niet normaal. Als je echter met je brightness op nul een beetje donkere PDF's zit te lezen zal de accu tijdens een zelfde anderhalf uur met scherm aan nog niet de helft zijn gezakt vergeleken met dat eerdere gebruik.

Je eigen gebruik kan je gewoon nooit vergelijken met die van een ander. Wat de één "zwaar" noemt zal voor een ander weer lachwekkend licht gebruik zijn, enz. :)

Posts als: "als je zus en zo instelt haal je makkelijk zes uur scherm-aan tijd, kijk maar! <insert image>" zijn inderdaad nogal nutteloos :) Als jij het precies eender instelt en je gaat verder met joúw normale gebruik kan 'ie alsnog na vier uur op nul procent staan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
ri0ta schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 13:48:

@ prulleman - je hebt gelijk natuurlijk. Maar denk dat de tweakers hier wel een voorzichtige schatting kunnen maken wat ''relatief intensief gebruik is''. Ik zal vanaf mijn volgende x dat mijn phone geladen is even mijn energie beheer screenen en posten, wat idd wel preciezer is.
Toch is het vrij makkelijk om een indicatie te geven, er zit nogal een gat tussen 5a6 uur en 12 uurtjes namelijk.
Nee.. een "indicatie" en "relatief intensief gbruik" zegt echt helemaal niks...
Als je de voorbeelden van hierboven pakt (me verzonnen screen on tijden):
5-6 uur is met 4,5 schermtijd behoorlijk netjes...
12 uur met 3.5 uur schermtijd is redelijk, maar slechter dan de ^^

4.5 / 3.5 uur screen on vallen beide onder intensief gebruik (denk dat iedereen die > 2.5 zit dit wel als intensief ervaart, maar ook dat is persoonlijk) maar in dit voorbeeld 12 uur is dan niet 2x beter of langer maar juist slechter. Het zegt dus zonder scherm tijd echt niets.

1 uurtje je telefoon gebruiken betekend al snel een standby tijd die een halve dag of meer korter wordt.. Dit heeft relatief zo'n grote impact op je totale accu tijd dat je het echt niet weg kan laten in deze vergelijkingen

En zoals brad pitt terecht aangeeft, zelfs met schermtijd kan je het slecht vergelijken, hoewel deze voorbeelden wat mij betreft niet onder normaal gebruik vallen :p

[ Voor 9% gewijzigd door Prulleman op 14-06-2012 14:11 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:43
En aangezien je toch mensen kent met dezelfde foon, probeer desnoods hun batterij een dag. Kijken hoe het daar meegaat. Dat is altijd nog een makkelijker testje dan je hele foon inruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
AppieNL schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 14:42:
En aangezien je toch mensen kent met dezelfde foon, probeer desnoods hun batterij een dag. Kijken hoe het daar meegaat. Dat is altijd nog een makkelijker testje dan je hele foon inruilen.
Daar vind je alleen geen rotte (lees, die je mobiel wakker houden etc) apps mee, wat 9 van de 10 keer de oorzaak is van een snel lege accu. De onderlinge verschillen van de accu's zullen op een enkele uitzondering na heel klein zijn. Het zit echt in apps, instellingen en vooral gebruik

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiatounes
  • Niet online
Prulleman schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 14:57:
[...]

Daar vind je alleen geen rotte (lees, die je mobiel wakker houden etc) apps mee, wat 9 van de 10 keer de oorzaak is van een snel lege accu. De onderlinge verschillen van de accu's zullen op een enkele uitzondering na heel klein zijn. Het zit echt in apps, instellingen en vooral gebruik
Ben het eens met Prulleman. Er zijn wel apps (ben de namen ff kwijt) waarmee je kan zien welke apps het meest verbruiken, schermtijd/helderheid kan ook een oorzaak zijn als je 5 uur ligt te kijken naar het scherm is het ook snel afgelopen. En een witte livewallpaper zal ook nefast zijn. Er zijn zoveel oorzaken die een verminderde duur kunnen veroorzaken, zonder echt inzicht op gebruik (apps/sync, bereik, schermtijd/helderheid, enz) kan je niet echt de oorzaak vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
bij instellingen/accu vind je al een aardig overzicht over de verdeling van de stroom per app, maar apps als betterbatterystats geven echt inzicht in wat je telefoon uit zijn slaap houd. Als je problemen hebt als "heb niks gedaan met mijn toestel, maar na 5 uur was ie leeg" dan is er zeker een app die boel verkloot, kan sporadisch zijn, maar kan ook echt altijd zijn. Heb het zelf weleens met maps en facebook gehad.. beide keren leek de locatie bepaling gestart vanuit de app te blijven proberen een fix te vinden ofzo, waardoor het toestel in mijn zak met 20% per uur plat ging. De email app met exchange wil ook nog wel eens het toestel onnodig uit slaap te houden.
Dit soort dingen zijn dus te checken met betterbatterystats (wakelocks en alarms)

meer info + apk:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1179809

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
mafiatounes schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 15:05:
[...]

Ben het eens met Prulleman. Er zijn wel apps (ben de namen ff kwijt) waarmee je kan zien welke apps het meest verbruiken, schermtijd/helderheid kan ook een oorzaak zijn als je 5 uur ligt te kijken naar het scherm is het ook snel afgelopen. En een witte livewallpaper zal ook nefast zijn. Er zijn zoveel oorzaken die een verminderde duur kunnen veroorzaken, zonder echt inzicht op gebruik (apps/sync, bereik, schermtijd/helderheid, enz) kan je niet echt de oorzaak vinden.
Niet te veel background apps net als b.v JuiceDefender - battery saver..erg grote drainer. :+
En sociale media "bagger" apps. ;) Donker theme/wallpaper dat soort dingen helpen wel mee... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
Ik heb echt 0,0 problemen met de accu. Heb het idee dat hij net iets langer meegaat dan mijn S2. Maar zeker niet slecht. Niet ineens prots leeg, kan er iig makkelijk 1 dag mee doen. En ben niet iemand die zn mobiel alleen maar naast zich laat liggen :)
De accu is toch voor de meeste wel genoeg lijkt me? (voor zover het genoeg kan zijn, want 1 dag is eigenlijk belachelijk kort...)

[ Voor 11% gewijzigd door Ewivis op 14-06-2012 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
Ewivis schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 15:16:
Ik heb echt 0,0 problemen met de accu. Heb het idee dat hij net iets langer meegaat dan mijn S2. Maar zeker niet slecht. Niet ineens prots leeg, kan er iig makkelijk 1 dag mee doen. En ben niet iemand die zn mobiel alleen maar naast zich laat liggen :)
De accu is toch voor de meeste wel genoeg lijkt me? (voor zover het genoeg kan zijn, want 1 dag is eigenlijk belachelijk kort...)
Eens, batterij is uitstekend niks op aan te merken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackmore87
Ewivis schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 15:16:
Bij mij gaat ie ook een stuk langer mee dan dat mijn HTC Desire ooit heeft gekund. De algemene indruk over de batterij is bij mij ook erg goed. Uiteraard, zoals Prulleman zegt, moet je de statistieken bekijken wil je een objectief beeld kunnen vormen, maar ik ben in ieder geval tevreden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
Prulleman schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 14:57:
[...]

Dat is waar, het was ook meer als laatste optie bedoeld voordat die hierom daadwerkelijk een foon gaat omwisselen voor wat waarschijnlijk softwarematig is op te lossen of in een extreem geval is te fixen door een batterij om te ruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
AppieNL schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 15:20:
[...]

Dat is waar, het was ook meer als laatste optie bedoeld voordat zie hierom daadwerkelijk een foon gaat omwisselen voor wat waarschijnlijk softwarematig is op te lossen of in een extreem geval is te fixen door een batterij om te ruilen.
en daar heb jij dan ook weer gelijk in ;)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigis
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-04 21:07
watercoolertje schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 13:18:
[...]
Settings -> Display -> Screen Mode -> Movie
Dat scheelt inderdaad behoorlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

silitek schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 15:17:
[...]

Eens, batterij is uitstekend niks op aan te merken. :)
Hier ook geen problemen 1 dag 16 uur nog 63% resterend. En ik heb gewoon Gmail draaien paar keer gebeld en wat op internet gezeten. In ieder geval een verademing tegenover mijn S2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarNieser
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-10 15:38

ElmarNieser

3dsmax gebruiker

Ik heb even een korte simpele vraag, maar het antwoord kan ik maar niet vinden!

Is het mogelijk om de buttons in het notificatie gedeelde (die balk die je van boven naar beneden kan schuiven) te customizen? Er zitten wat opties zoals 'Driving mode' die ik never nooit gebruik, die zou ik graag weg willen hebben uit de balk...

Http://www.elmarnieser.nl Mijn Portfolio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Verwijderd schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 15:41:
[...]

Hier ook geen problemen 1 dag 16 uur nog 63% resterend. En ik heb gewoon Gmail draaien paar keer gebeld en wat op internet gezeten. In ieder geval een verademing tegenover mijn S2.
en als je nou mijn relaas een paar posts terug had gelezen had je misschien de moeite genomen om je screen on tijd er bij te zetten... Dit is inderdaad een hele mooie tijd, maar als "wat op internet gezeten" 5 minuten is, is het gewoon goed, als je dit haalt met 1,5+ uur screen on is het echt heel goed

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prulleman schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 15:45:
[...]

en als je nou mijn relaas een paar posts terug had gelezen had je misschien de moeite genomen om je screen on tijd er bij te zetten... Dit is inderdaad een hele mooie tijd, maar als "wat op internet gezeten" 5 minuten is, is het gewoon goed, als je dit haalt met 1,5+ uur screen on is het echt heel goed
Blaf blaf woef woef Als ik zeg wat ik hier geschreven heb dan is dat zo wat op internet gezeten is in dit geval 44 min en 32 seconden op de klok af tevreden daar hoef geen screen voor te posten hoor. Zolang ik dat zelf geloof is het goed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• businka19
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-01 16:13
Verwijderd schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 16:09:
Blaf blaf woef woef Als ik zeg wat ik hier geschreven heb dan is dat zo wat op internet gezeten is in dit geval 44 min en 32 seconden op de klok af tevreden daar hoef geen screen voor te posten hoor.
Dat vraagt die ook helemaal niet.
En wat interpunctie in je berichten zou wel fijn zijn, dank.

[ Voor 7% gewijzigd door businka19 op 14-06-2012 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
ElmarNieser schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 15:43:
Ik heb even een korte simpele vraag, maar het antwoord kan ik maar niet vinden!

Is het mogelijk om de buttons in het notificatie gedeelde (die balk die je van boven naar beneden kan schuiven) te customizen? Er zitten wat opties zoals 'Driving mode' die ik never nooit gebruik, die zou ik graag weg willen hebben uit de balk...
Wellicht met een modificatie..hou theme/apps op XDA in de gaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn SIII houdt het nu 11uur en 30 minuten vol met een screen on tijd van 3 uur(!) en ik heb nog een 34 procent over.

Wat goed is aan de SIII is dat elk percentage ongeveer evenveel waard is. Bij de Sensation gingen de procenten van 100 tot 80 veel langer meer dan 30% tot 0. Met de SIII gaat het laatste deel van de batterij zeker nog lang mee.. Toch wel een verademing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

businka19 schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 16:44:
[...]

Dat vraagt die ook helemaal niet.
En wat interpunctie in je berichten zou wel fijn zijn, dank.
Dat bepaal ik zelf wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-10 21:30
Inmiddels de GS3 anderhalve week in gebruik en bevalt nog erg goed. Het enige wat me tegenvalt is dat het homescreen vaak opnieuw laadt wanneer je vanuit een app op de home knop drukt. Zou toch niet nodig zijn met een telefoon met deze specs. En nee, er draait niks noemenswaardigs op de achtergrond, ook voldoende RAM vrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• senergy
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09-10 11:06
Wekko306 schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 19:57:
Inmiddels de GS3 anderhalve week in gebruik en bevalt nog erg goed. Het enige wat me tegenvalt is dat het homescreen vaak opnieuw laadt wanneer je vanuit een app op de home knop drukt. Zou toch niet nodig zijn met een telefoon met deze specs. En nee, er draait niks noemenswaardigs op de achtergrond, ook voldoende RAM vrij.
@Wekko306

Samsung heeft nieuwe firmware uitgebracht die de "homescreen lag" moet oplossen. Zie hier het artikel: http://www.samsunggalaxys...r-de-galaxy-s3-uitgerold/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

senergy schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 20:15:
[...]

@Wekko306

Samsung heeft nieuwe firmware uitgebracht die de "homescreen lag" moet oplossen. Zie hier het artikel: http://www.samsunggalaxys...r-de-galaxy-s3-uitgerold/
Ben benieuwd of alles op de telefoon blijft,of zou het een update met full wipe zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiatounes
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 20:25:
[...]

Ben benieuwd of alles op de telefoon blijft,of zou het een update met full wipe zijn?
Normaal zou alles op je telefoon blijven staan met deze ota.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mafiatounes schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 20:27:
[...]

Normaal zou alles op je telefoon blijven staan met deze ota.
Dat zou mooi zijn, even kijken bij kies ik heb dat ota gebeuren eraf gegooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiatounes
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 20:38:
[...]

Dat zou mooi zijn, even kijken bij kies ik heb dat ota gebeuren eraf gegooid.
Je kan altijd het zekere voor het onzekere doen en gewoon een backup maken op je toestel of via kies.

Deze update is nog niet beschikbaar in NL check het hier: http://www.sammobile.com/...=1&m=GT-I9300&r=1#regiona

[ Voor 18% gewijzigd door mafiatounes op 14-06-2012 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-10 21:30
senergy schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 20:15:
[...]

@Wekko306

Ah dat is heel mooi nieuws :-) Nog even wachten tot de update in Nederlands beschikbaar is en m'n enige minpunt is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master_JE
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:53
Om maar weer even terug te komen op samsung dive, waarmee je je telefoon kunt opsporen.

Dit keer ben ik maar eens via mijn telefoon naar de webpagina gegaan kom je op een speciale mobiele pagina en die werkt dus wel. Onderin is de mogelijkheid om op een link te klikken om naar de "pc versie" te gaan, daar op geklikt en die website werkt dus niet naar behoren....

niet echt handig dat je er nu alleen met je telefoon naar toe kunt.... Maar goed het werkt dus in ieder geval wel.

Edit: Het werkt nu wel... Wat ik in de tussen tijd nog gedaan heb is het volgende:
1- Mijn telefoon geregistreerd op de website van samsung http://www.samsungworld.nl/nl/product/register
2- Bij mijn samsung account ook nog mijn telefoonnummer ingevuld

Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben

[ Voor 24% gewijzigd door master_JE op 14-06-2012 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:56
Voor mensen die nog wat betere standby tijd willen, probeer deze applicatie eens uit te zetten onder Applicaties:
BroadcomMEMsService

Ben er nog niet precies achter wat deze applicatie doet (op internet ook nog niet veel te vinden). Echter lijkt de de standby tijd een stuk te verbeteren, deze app kwam bij mij elke keer als één van groot verbruikers naar boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04:43

Rudios

Lost in space?

Razer schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 21:56:
deze app kwam bij mij elke keer als één van groot verbruikers naar boven.
Met welke app kun je dit goed testen?

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
Rudios schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 22:21:
[...]

Met welke app kun je dit goed testen?
BetterBatteryStats of Badass Battery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ri0ta
Voor mensen die nog wat betere standby tijd willen, probeer deze applicatie eens uit te zetten onder Applicaties:
BroadcomMEMsService

Ben er nog niet precies achter wat deze applicatie doet (op internet ook nog niet veel te vinden). Echter lijkt de de standby tijd een stuk te verbeteren, deze app kwam bij mij elke keer als één van groot verbruikers naar boven.
Idd appart.. zie hier : http://www.android-hilfe....roadcom-mems-service.html

De duitsers (zijn ons alweer een stapje voor:/)..
daar zie je bij de reacties o.a (vertaald)
'' Broadcom heeft een chip producent en MEMS staat voor micro-elektromechanische schakelaars, die leidt tot de conclusie dat er een systemisch belangrijk proces.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heutsm
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09-2023
Ik gebruik Go Launcher Ex op de S3. Wanneer ik een snelkoppeling 'Direct kiezen' toevoeg, zou ik door te klikken op iemands foto die persoon direct moeten kunnen bellen. Dit werkte goed op de S2, krijg het niet voor elkaar op de S3. Wanneer ik nu op het icoontje klik, krijg ik de melding 'Toegang tot toepassing niet mogelijk, probeer Go Launcher te herstarten'. Maar zelfs als ik de foon boot, werkt het niet. In de TW werkt het wél.
Heb gezocht op internet naar mogelijk foute instellingen, kan niets vinden.
Instellingen van S2 exact overgenomen op m'n S3, maar nee hoor.

Zie ik iets onbenulligs over het hoofd? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoops
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-11-2024
heutsm schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 00:54:
Ik gebruik Go Launcher Ex op de S3. Wanneer ik een snelkoppeling 'Direct kiezen' toevoeg, zou ik door te klikken op iemands foto die persoon direct moeten kunnen bellen. Dit werkte goed op de S2, krijg het niet voor elkaar op de S3. Wanneer ik nu op het icoontje klik, krijg ik de melding 'Toegang tot toepassing niet mogelijk, probeer Go Launcher te herstarten'. Maar zelfs als ik de foon boot, werkt het niet. In de TW werkt het wél.
Heb gezocht op internet naar mogelijk foute instellingen, kan niets vinden.
Instellingen van S2 exact overgenomen op m'n S3, maar nee hoor.

Zie ik iets onbenulligs over het hoofd? 8)7
Ik gebruik APEX Launcher en dat lukt mij ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 03-10 12:41
Batterij nu 26 uur en 31 minuten aan.
Scherm staat nu 2uur en 9 minuten aan.

Heb nog 9 procent over aan batterij

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BroadcomMEMsService

Het zal wel een bug zijn in de Broadcom driver. De baseband heeft een MEMs integrated antenna circuit maar zover ik weet wordt daar in de S3 geen gerbuik van gemaakt. Waarschijnlijk een onderdeel van de driver die iets wil, het niet krijgt en maar door gaat zetten tot het wel zijn zin krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 08:29:
[...]

Het zal wel een bug zijn in de Broadcom driver. De baseband heeft een MEMs integrated antenna circuit maar zover ik weet wordt daar in de S3 geen gerbuik van gemaakt. Waarschijnlijk een onderdeel van de driver die iets wil, het niet krijgt en maar door gaat zetten tot het wel zijn zin krijgt.
Zou goed kunnen, maar nu twee dagen uitgeschakeld, en mis nog niks aan functionaliteit. Dus laat hem voorlopig nog maar uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heutsm
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09-2023
Snoops schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 07:55:
[...]

Ik gebruik APEX Launcher en dat lukt mij ook niet.
Gebruikte je hiervoor de S2 icm Apex en lukte het toen wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
heutsm schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 09:12:
Gebruikte je hiervoor de S2 icm Apex en lukte het toen wel?
Op de S2 i.c.m. Apex gaat dit prima ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BroadcomMEMsService

Had hem al verwijderd omdat het me aan spyware deed denken, maar batterij slurpen deed ie nooit, ongeveer 2s CPU tijd per dag volgens de batterij-stats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
Mensen met Vodafone CSC kunnen hun S3 updaten naar I9300BUALF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-10 15:25
Razer schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 08:44:
[...]

Zou goed kunnen, maar nu twee dagen uitgeschakeld, en mis nog niks aan functionaliteit. Dus laat hem voorlopig nog maar uitgeschakeld.
Hier staat die ook altijd bevroren en mis niets.
Zal hem morgen eens aanzetten en kijken of het bv iets uitmaakt in batterij tijd.

Diablo 3 profiel Mijn XDA profiel mijn pc specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkaz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-10 16:50

Melkaz

Melkazar

Toestel nu een ruime week in gebruik en mijn conclusie: Wauw! Misschien komt het omdat ik een jaar lang problemen na problemen heb gehad met de HTC Sensation dat de SGSIII zo goed bevalt.

Enige issues:

- Soms duur het tegen de 2 seconde voordat de telefoon beeld geeft bij het aanzetten van het scherm. Behoorlijke input lag. Op mijn diensttelefoon(SGS1) heb ik hier totaal geen last van.
- Het openen van websites met veel plaatjes voelt soms toch nog wel laggy aan in bijv. Flipboard.

PSN: Melkazar | Steam: Melkaz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
Rhodan schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 10:08:
[...]

Hier staat die ook altijd bevroren en mis niets.
Zal hem morgen eens aanzetten en kijken of het bv iets uitmaakt in batterij tijd.
Maakt niets uit.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

whocarez schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 23:45:
[...]

Met de laatste software van parrot zou het moeten werken. Ik heb de Ck3100 en die werkt als een trein. Enige jammere is dat me navigatie niet meer over me carkit komt. Dit deed de nokia navigatie wel.
Weet je welke firmware versie je hebt van de CK3100?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackmore87
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 10:16:
[...]

Weet je welke firmware versie je hebt van de CK3100?
Bij mij werkt ie ook prima, ik heb FW-versie 5.00 (is volgens mij de nieuwste, laatste keer dat ik keek althans ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 13:22:
[...]

Heeft de browser zélf niet ook een helderheids-instelling dan, zoals hieronder (op een SGS2) te zien is?

[afbeelding]
Hmmm, daar had ik niet naar gekeken. Ik zal het de volgende keer onderzoeken, thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-10 15:25
Hehehe, staat bij deze weer aan en we gaan het zien ;)

Diablo 3 profiel Mijn XDA profiel mijn pc specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e.looijenga
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13-09 19:39
Toestel nu een paar dagen in bezit, kom van een Incredible S (die ook prima zijn werk heeft gedaan) maar ben aangenaam verrast. Snelheid is ongekend. Mocht iemand benieuwd zijn of de S3 goed werkt in combinatie met een Bury CC9006 carkit, kan ik meedelen dat dit geen enkel probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

watercoolertje schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 12:32:
[...]
Toch is de aan/uit knop te overrulen. Widgetlocker doet dat (indien ingesteld) op de SGS1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

toen ik mijn micro sd kaartje erin stopte, vroeg de telefoon keurig of ik voortaan mijn foto's daar opgeslagen wou hebben. Nu gaat dat prima, behalve als ik een foto maak met continu-opname en daar dan een beste foto uit selecteer. Die staat dan ineens in het interne geheugen, en wat ik vervelender vind, in een ander mapje in het album. Snelheid van schrijven, had ik zelf nog gedacht, maar het is een 16Gb class 10 kaartje, dus daar zal het niet aan liggen.

iemand een idee? In de camera applicatie kan ik niets vinden waarmee ik de foto's kan verplaatsen en ik vind het nogal omslachtig om dit met een file-explorer te moeten doen.

Overigens heb ik het hele forum gelezen (heb mijn toestel pas een paar dagen en moest daarvóór alles dus hier leren), de google zoekfuncties op vele manieren gebruikt, maar als je "galaxy s3" en "beste" in één zoekopdracht gooit krijg je een miljoen resultaten met semi-oorlogsverklaringen tussen de one x en de sgs3 voor dat ik iets essencieels tegenkom.

Verder heb ik wel een flinke wow factor bij dit toestel. Alles draait zo ontzettend makkelijk, ik kwam van een goed lopende sensation xe, maar die voelt nu zoooooooooooo traaaaaaaaaaaag! waar ik nog het meest bang voor was, maar bereid om ermee te leren leven, was het pentile gebeuren, bij de sgs1 vond ik amoled echt het verschrikkelijkste scherm om naar te kijken, alsof er een plaatje met een matrixprinter was geprint, maar bij dit toestel moet je echt vreselijk je best doen om het te zien. Je kunt het zien, maar dan moet je op een afstand kijken dat je sowieso al hoofdpijn krijgt om het scherp te zien.

Een grote verbetering tov sgs 1 én sgs2 is dat het scherm genoeg stroom lijkt te krijgen. Op de sgs 1 en de sgs 2 ergerde ik me mateloos aan het feit dat hoe groter het witte oppervlak van het scherm was, hoe blauwer of groener het werd. Als je een website bezocht met een klein wit veld, was dat mooi wit, hoe groter het witte oppervlak werd, hoe flauwer en getinter die schermen werden, net of de ledjes dan niet genoeg stroom kregen. voor beide toestellen de reden geweest dat ik ze binnen een maand weg deed. zal met deze gelukkig niet gebeuren, ik heb dit scherm daar niet op kunnen betrappen.

overigens wel vervelend vind ik dat je de helderheid voor internet en video's apart moet instellen. Echt onzin. als je ergens bent waar het donker is, staat je scherm ook donker, als je dan een filmpje kijkt of internet, wil ík in ieder geval niet dat je ineens met een verstraler in je gezicht staat omdat de vorige keer dat je dat deed in een felverlichte omgeving was en je het toen (met het zelfde %@%^$& gevoel) fel moest zetten. Iemand al iets gevonden dat je dat gewoon kunt koppelen aan de systeemhelderheid?

Lijkt wel een beetje negatief verhaal, maar ik denk eerlijk dat dit een telefoon wordt waar ik eindelijk weer eens lekker lang mee ga doen, ben er echt heel blij mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 10:50:
Toch is de aan/uit knop te overrulen. Widgetlocker doet dat (indien ingesteld) op de SGS1
Hier twijfel ik aan. Heel lang drukken zal op een SGS1 waarschijnlijk ook wel voor een reboot zorgen, net als op de SGS2/3. Honderd procent zeker weet ik dat echter niet maar lijkt mij gewoon niet meer dan logisch :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Net voor het eerst helemaal vastgelopen.

Kon nog wel het scherm ontgrendelen maar daarna kreeg ik een zwart beeld. Kon ook niet meer bij taakbeheer komen.

Batterij er maar uit gedaan en opnieuw er in gedaan.

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mars18 schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 11:13:
Batterij er maar uit gedaan en opnieuw er in gedaan.
Lang power drukken werkte niet vanwege het installeren van Widgetlocker? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er iemand die aan deze wallpaper kan geraken?

Afbeeldingslocatie: http://www.samsunggalaxys3.be/wp-content/uploads/2012/05/Samsung-Galaxy-S3-White.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 10:53:
[...]

Hier twijfel ik aan. Heel lang drukken zal op een SGS1 waarschijnlijk ook wel voor een reboot zorgen, net als op de SGS2/3. Honderd procent zeker weet ik dat echter niet maar lijkt mij gewoon niet meer dan logisch :P
Je hebt gelijk! Ik was in de war met de volumeknop :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand hier spotify aan de gang kunnen krijgen? Ik vindt die nieuwe spotify app al niks en nu werkt hij op de S3 niet... Ik begin de laatste tijd echt een hekel te krijgen aan spotify, werkt de helft van de tijd niet terwijl ik er wel voor betaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09-10 16:25
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 11:26:
Is er iemand die aan deze wallpaper kan geraken?

[afbeelding]
Na heel lang zoeken:
Close enough

Toch de hoop opgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
Used it @ your own risk ;)

*#06# (Display IMEI number)
*#1234# (Display current firmware)
*#*#4636#*#* (Diagnostic and general settings mode)
*#*#7780#*#* (Factory soft reset)
or *#7780#
*2767*3855# (Factory hard reset to ROM firmware default settings)
*2767*4387264636# (To display product code)
*#272*imei#* (Display/change CSC code)
or *#272*HHMM#*
*#*#1472365#*#* (GPS test settings)
*#*#197328640#*#* (Service mode main menu)
*#12580*369# (SW & HW Info)
*#0228# (ADC Reading)
*#32489# (Ciphering Info)
*#232337# (Bluetooth Address)
*#232331# (Bluetooth Test Mode)
*#232338# (WLAN MAC Address)
*#232339# (WLAN Test Mode)
*#0842# (Vibra Motor Test Mode)
*#0782# (Real Time Clock Test)
*#0673# (Audio Test Mode)
*#0*# (General Test Mode)
*#2263# (RF Band Selection)
*#9090# (Diagnostic ConfiguratioN)
*#7284# (USB I2C Mode Control)
*#872564# (USB Logging Control)
*#4238378# (GCF Configuration)
*#0283# (Audio Loopback Control)
*#1575# (GPS Control Menu)
*#3214789650# (LBS Test Mode)
*#745# (RIL Dump Menu)
*#746# (Debug Dump Menu)
*#9900# (System Dump Mode)
*#44336# (Sofware Version Info)
*#0289# (Melody Test Mode)
*#2663# (TSP / TSK firmware update)
*#03# (NAND Flash S/N)
*#0589# (Light Sensor Test Mode)
*#0588# (Proximity Sensor Test Mode)
*#273283*255*3282*# (Data Create Menu)
*#273283*255*663282*# (Data Create SD Card)
*#3282*727336*# (Data Usage Status)
*#7594# (Remap Shutdown to End Call TSK)
*#34971539# (Camera Firmware Update)
*#526# (WLAN Engineering Mode)
*#528# (WLAN Engineering Mode)
*#7412365# (Camera Firmware Menu)
or *#*#34971539#*#*
*## (Unknown)
*#07# (Test History)
*#3214789# (GCF Mode Status)
*#272886# (Auto Answer Selection)
*#8736364# (OTA Update Menu)
*#301279# (HSDPA/HSUPA Control Menu)
*#7353# (Quick Test Menu)
*2767*4387264636# (Sellout SMS / PCODE view)
*#7465625# (View Phone Lock Status)
*7465625*638*# (Configure Network Lock MCC/MNC)
#7465625*638*# (Insert Network Lock Keycode)
*7465625*782*# (Configure Network Lock NSP)
#7465625*782*# (Insert Partitial Network Lock Keycode)
*7465625*77*# (Insert Network Lock Keycode SP)
#7465625*77*# (Insert Operator Lock Keycode)
*7465625*27*# (Insert Network Lock Keycode NSP/CP)
#7465625*27*# (Insert Content Provider Keycode)

Secret Codes- Some of these will only work with specific firmware

*#06# (Display IMEI number)*#1234# (Display current firmware)
*#*#4636#*#* (Diagnostic and general settings mode)
*#*#7780#*#* (Factory soft reset)or *#7780#
*2767*3855# (Factory hard reset to ROM firmware default settings)

*2767*4387264636# (To display product code)
*#272*imei#* (Display/change CSC code)or *#272*HHMM#*

*#*#1472365#*#* (GPS test settings)

*#*#197328640#*#* (Service mode main menu)

*#12580*369# (SW & HW Info)
*#0228# (ADC Reading)
*#32489# (Ciphering Info)
*#232337# (Bluetooth Address)
*#232331# (Bluetooth Test Mode)
*#232338# (WLAN MAC Address)
*#232339# (WLAN Test Mode)
*#0842# (Vibra Motor Test Mode)
*#0782# (Real Time Clock Test)
*#0673# (Audio Test Mode)
*#0*# (General Test Mode)
*#2263# (RF Band Selection)
*#9090# (Diagnostic ConfiguratioN)
*#7284# (USB I2C Mode Control)
*#872564# (USB Logging Control)
*#4238378# (GCF Configuration)
*#0283# (Audio Loopback Control)
*#1575# (GPS Control Menu)
*#3214789650# (LBS Test Mode)
*#745# (RIL Dump Menu)
*#746# (Debug Dump Menu)
*#9900# (System Dump Mode)
*#44336# (Sofware Version Info)

*#0289# (Melody Test Mode)
*#2663# (TSP / TSK firmware update)
*#03# (NAND Flash S/N)
*#0589# (Light Sensor Test Mode)
*#0588# (Proximity Sensor Test Mode)
*#273283*255*3282*# (Data Create Menu)
*#273283*255*663282*# (Data Create SD Card)
*#3282*727336*# (Data Usage Status)
*#7594# (Remap Shutdown to End Call TSK)
*#34971539# (Camera Firmware Update)
*#526# (WLAN Engineering Mode)
*#528# (WLAN Engineering Mode)
*#7412365# (Camera Firmware Menu)or *#*#34971539#*#*
*## (Unknown)
*#07# (Test History)
*#3214789# (GCF Mode Status)
*#272886# (Auto Answer Selection)
*#8736364# (OTA Update Menu)
*#301279# (HSDPA/HSUPA Control Menu)
*#7353# (Quick Test Menu)
*2767*4387264636# (Sellout SMS / PCODE view)
*#7465625# (View Phone Lock Status)
*7465625*638*# (Configure Network Lock MCC/MNC)
#7465625*638*# (Insert Network Lock Keycode)
*7465625*782*# (Configure Network Lock NSP)
#7465625*782*# (Insert Partitial Network Lock Keycode)
*7465625*77*# (Insert Network Lock Keycode SP)
#7465625*77*# (Insert Operator Lock Keycode)
*7465625*27*# (Insert Network Lock Keycode NSP/CP)
#7465625*27*# (Insert Content Provider Keycode)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvDorp
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 16:39
watercoolertje schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 09:37:
[...]

Had hem al verwijderd omdat het me aan spyware deed denken, maar batterij slurpen deed ie nooit, ongeveer 2s CPU tijd per dag volgens de batterij-stats.
Bij mij ging deze afgelopen dagen ook opeens energie/CPU gebruiken, dus na het lezen van dit maar uitgeschakeld. Wat een maf verhaal; zullen we proberen uit te vinden wat er aan de hand is? Mij staat niet bij dat ik iets veranderd heb de afgelopen dagen, ik heb dan ook geen nieuwe applicaties geinstalleerd. Er is wel een draadje op XDA: klik.

Addons Detector is me goed bevallen om erachter te komen welke applicaties advertenties in de notificaties dumpen!

Nog een vraag; als ik via de MP3-speler over Allshare (UPnP) muziek naar m'n TV stream, speelt deze telkens maar 1 nummer af, in plaats van dat het hele album gespeeld wordt. Heeft iemand hier ervaring mee, en is er een oplossing?

[ Voor 5% gewijzigd door BvDorp op 15-06-2012 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Brad Pitt schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 11:15:
[...]

Lang power drukken werkte niet vanwege het installeren van Widgetlocker? ;)
Ik heb Widgetlocker er niet op staan geloof ik.

Alleen ik kon de powerknop niet vinden, dacht dat het de home knop was :D :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mars18 schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 12:39:
Ik heb Widgetlocker er niet op staan geloof ik.
Was sarcastisch hè... :P
Alleen ik kon de powerknop niet vinden, dacht dat het de home knop was :D :z
Designed for humans! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 10:53:
overigens wel vervelend vind ik dat je de helderheid voor internet en video's apart moet instellen. Echt onzin. als je ergens bent waar het donker is, staat je scherm ook donker, als je dan een filmpje kijkt of internet, wil ík in ieder geval niet dat je ineens met een verstraler in je gezicht staat omdat de vorige keer dat je dat deed in een felverlichte omgeving was en je het toen (met het zelfde %@%^$& gevoel) fel moest zetten. Iemand al iets gevonden dat je dat gewoon kunt koppelen aan de systeemhelderheid?
Wellicht niet helemaal een antwoord op je vraag en is ook al genoemd in dit topic, maar ik vind InvisiBright een bijzonder fijne app om m'n brightness snel in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
AppieNL schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 13:11:
[...]

Wellicht niet helemaal een antwoord op je vraag en is ook al genoemd in dit topic, maar ik vind InvisiBright een bijzonder fijne app om m'n brightness snel in te stellen.
Brightness is wel voor verbetering vatbaar idd InvisiBright werkt enigsinds..
Auto brightness werkt nu hier wel goed inmiddels ben je wel van custom rom of root afhankelijk.

Fix auto Brigthness, insert 11 steps ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-10 09:33
Ik ga dr voor mn vrouw straks ook f 1 kopen..inmiddels alle 144 pag door gelezen, ben zeer benieuwd :)

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UntamedNL
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 28-09 23:11

UntamedNL

Drumming

Hallo mensen,

Op dit moment heb ik een iPhone 4 en ben aan het denken om over te stappen op de S3. Zijn hier mensen die deze stap genomen hebben? Zo ja, hoe bevalt het jullie? Vooral het verschil in de afmetingen van het scherm ben ik wel benieuwd naar.

Alvast dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:06
UntamedNL schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 14:14:
Hallo mensen,

Op dit moment heb ik een iPhone 4 en ben aan het denken om over te stappen op de S3. Zijn hier mensen die deze stap genomen hebben? Zo ja, hoe bevalt het jullie? Vooral het verschil in de afmetingen van het scherm ben ik wel benieuwd naar.

Alvast dank!
Doe is zoeken, deze vraag is nu wel een keer of 5 in dit topic voorbij gekomen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackmore87
UntamedNL schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 14:14:
Hallo mensen,

Alvast dank!
Vrienden van mij hebben een Iphone 4S en waren zeer onder de indruk van de S3. Verder blijft het natuurlijk persoonlijk, maar ik denk dat het een goede overstap is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na flink wat sleutelen een workaround gevonden voor de problemen met Spotify.

Eerst een oude versie van Spotify installeren, maakt niet uit welke zolang je in die versie in kunt stellen waar hij zijn bestanden kan opslaan. Ik had deze.

http://dl.dropbox.com/u/13819180/SpotifyAndroid.apk

Druk bij het login scherm op menu en kies "SD location", veranderd de tekst "/mnt/sdcard" naar "/mnt/extSdCard" (hoofdletter gevoelig en zonder haakjes). Log nu in op je account, de versie die ik had crashte maar dat maakt niet uit. Nu updaten naar de laatste versie beschikbaar op Google Play.

En Spotify werkt...
Pagina: 1 ... 36 ... 113 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Berichten met prijsinformatie en/of levertijd hebben een eigen topic; (Samsung Galaxy SIII - Levertijden en Prijzen.) en horen niet in dit topic!

Discussie over het scherm graag in dit topic : Samsung Galaxy SIII: Het scherm. Is Pentile goed of slecht? want de meerderheid krijgt gezien het aantal topic reports ondertussen een punthoofd van dit onderwerp.

Samsung Galaxy SIII: Accessoires
Samsung Galaxy SIII] Custom ROM's & Custom Firmware

Lees ook eerst eens de gebruiksaanwijzing voor je een vraag stelt.