Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarNieser
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-10 15:38

ElmarNieser

3dsmax gebruiker

Ik ben sinds vorige week ook een zeer tevereden eigenaar van de Galaxy S3. Maar zoals met alles in het leven, is ook deze telefoon in mijn ogen niet 'perfect'.

Maar ik wil toch even toetsen of mijn ergernissen overéén komen met die van jullie, nou ja 'ergenissen' - meer verbeterpuntjes ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.uber.nl/s3.jpg

1. Waar ik mij dus een beetje aan stoor in het design is dat de rand van de telefoon net niet helemaal evenwijdig is aan het scherm (rode lijn in de afbeelding). Ik snap wel de 'pebble' gedachte achter deze ronding, maar toch had ik hem liever niet gezien.

2. Dan de ronding van de hoeken, deze ronding begint net onder het scherm (groene lijn). Deze had van mij gelijk aan de bovenkant van het scherm (of net iets er boven) mogen beginnen (blauwe lijn).

Dit zijn mijn enige kleine dingetjes in het design die met net ff niet aanstaan. Neem niet weg dat ik uiterst tevreden ben met deze phone. Ik ben alleen erg nieuwsgierig of mensen deze gedachten delen?

Ik denk dat mijn conclusie een beetje is dat ze de hele "Pebble" marketing strategie niet hadden moeten kiezen. Het scherm is nou eenmaal rechthoekig, om hier een 'natuurlijk riviersteen' design aan te koppelen is in mijn ogen niet de beste optie...

[ Voor 11% gewijzigd door ElmarNieser op 15-06-2012 15:44 ]

Http://www.elmarnieser.nl Mijn Portfolio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigis
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-04 21:07
Miki schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 14:20:
[...]

Doe is zoeken, deze vraag is nu wel een keer of 5 in dit topic voorbij gekomen :/
Grotendeels een kwestie van smaak. Sommige verschillen zijn vrij fundamenteel en heel erg voorkeursafhankelijk. Hou er in ieder geval rekening mee dat je moet wennen. Sommige mensen concluderen na een uur dat het niet hun ding is, maar dgewenning aan de overstap heeft in het algemeen veel meer tijd nodig.

Android en iOS zijn natuurlijk met verschillende uitgangspunten gebouwd. iOS is specifiek, veel meer dingen zijn fixed maar daardoor voor ervaren gebruikers wel duidelijk. Daarnaast is er naturlijk a-priori kwaliteitscontrole op apps in de appstore, hierdoor worden sommige apps echter gebannen omdat Apple ze niet wil, niet omdat ze schadelijk of slecht zijn.
Android is generieker, flexibeler. De gebruiker (en ook de fabrikant) hebben veel mogelijkheden voor customization. Dit geeft je extra mogelijkheden maar ook minder duidelijkheid.

Een ding om rekening mee te houden is dat het overzetten van gegevens van een iOS apparaat naar een Android device niet altijd van een leien dakje gaat.

Naast het besturingssysteem en de UI is ook het scherm heel verschillend. Als de maat van de S3 je niet tegenstaat is het grotere scherm een behoorlijke plus. Het scherm van de iPhone is scherper, maar lang niet iedereen ziet dat. Volgens mij is de leesbaarheid in zonlicht ook beter, mede omdat het scherm helderder is (hogere lichtopbrengst). Daarnaast heeft hij beter wit en natuurlijkere kleuren.
Het scherm van de S3 daarintegen is groter, heeft echt zwart, hoger contrast, levendigere kleuren, meer dynamiek. Typisch AMOLED dus, maar minder extreem dan oudere AMOLED schermen, hoewel je er heel extreme kleuren uit kan halen als je dat wilt.
Dit is dus ook een kwestie van smaak en persoonlijke voorkeur. Sommige mensen zweren bij het lichte, scherpe, natuurlijke, heldere scherm van de iPhone. Anderen houden van het echt zwart, contrast, levendigheid en dynamiek van Super Amoled. Ik vind het iPhone scherm bijvoorbeeld wat flets, maar het S3 scherm lichtelijk onscherp bij hoog contrast. Toch geef ik zelf van deze twee de voorkeur aan het scherm van de S3, hoewel ik vind dat de One X het scherm met de beste balans heeft.

Een groot voordeel van de S3 vind ik dat hij heel praktisch ontworpen is. Hij ligt goed in de hand en heeft een verwisselbare accu en een Micro SD slot. Oh en hij heeft native flash ondersteuning ;).

Qua smoothness is de S3 uitstekend, met name de browsersmoothness vind ik top. De iPhone 4S veneaart dit mijns inziens niet, hoewel straks met iOS 6 misschien wel...

Ik zou gewoon gaan kijken, uitproberen en vooral in gedachten houden dat je niet gewend bent aan Android / Touchwizz. Je moet dus bedenken hoe je het gaat vinden als je er wel aan gewend bent (en of je denkt dat je er aan kan wennen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:23
Heb het toestel wat zal het zijn, 2 weekjes? In de achterkant zit nu al een flinke scheur, dat gaat hij niet lang meer uithouden.

Niks anders dan in mijn broek gezeten. Achterkant zit ook vol krassen als je in het licht kijkt. Was bij mijn S2 echt niet zo, verschrikkelijk goedkope achterkant!

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackmore87
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18:45
Vissa66 schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 17:11:
Heb het toestel wat zal het zijn, 2 weekjes? In de achterkant zit nu al een flinke scheur, dat gaat hij niet lang meer uithouden.

Niks anders dan in mijn broek gezeten. Achterkant zit ook vol krassen als je in het licht kijkt. Was bij mijn S2 echt niet zo, verschrikkelijk goedkope achterkant!
Ik heb het toestel nu precies een week, geen krasje of scheur te bekennen. Ik gebruik nooit hoesjes/screenprotectors/etc. en ben er ook niet eens super voorzichtig mee omgegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
UntamedNL schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 14:14:
Hallo mensen,

Op dit moment heb ik een iPhone 4 en ben aan het denken om over te stappen op de S3. Zijn hier mensen die deze stap genomen hebben? Zo ja, hoe bevalt het jullie? Vooral het verschil in de afmetingen van het scherm ben ik wel benieuwd naar.

Alvast dank!
Ik heb een iphone 4S en de S3. Het is een mooi toestel, maar kan nog steeds niet wennen aan android. Ios is vele malen gebruiksvriendelijker. Qua afmetingen zit er wel een zichtbaar verschil in. De samsung galaxy S3 is vergeleken bij de iphone 4S echt qua lengte groter. :)

Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pinokkia schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 17:28:
[...]

Ik heb een iphone 4S en de S3. Het is een mooi toestel, maar kan nog steeds niet wennen aan android. Ios is vele malen gebruiksvriendelijker. Qua afmetingen zit er wel een zichtbaar verschil in. De samsung galaxy S3 is vergeleken bij de iphone 4S echt qua lengte groter. :)
Ik snap niet wat mensen ongebruiksvriendelijk vinden aan Android imo. Ik vind het juist gebruiksvriendelijker dan iOS. Je kan veel sneller switchen tussen applicaties, multitasken is ook een stuk beter en vooral instellingen veranderen op iOS vind ik verschrikkelijk verouderd en omslachtig.

Bovendien kan je alles zelf personaliseren waardoor je bepaalde instellingen en applicaties veel sneller terugvindt. Maar dat is mijn bescheiden mening natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackmore87
  • Laatst online: 18:45
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 17:32:
[...]

Ik snap niet wat mensen ongebruiksvriendelijk vinden aan Android imo. Ik vind het juist gebruiksvriendelijker dan iOS. Je kan veel sneller switchen tussen applicaties, multitasken is ook een stuk beter en vooral instellingen veranderen op iOS vind ik verschrikkelijk verouderd en omslachtig.

Bovendien kan je alles zelf personaliseren waardoor je bepaalde instellingen en applicaties veel sneller terugvindt. Maar dat is mijn bescheiden mening natuurlijk :)
Hier sluit ik me helemaal bij aan ;) ook het gebruik van widgets vind ik een groot voordeel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:18
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 17:32:
[...]

Stel dezelfde vraag in het iPods, iPhones & iTunes en je krijgt een ander antwoord ;)

Beide systemen zijn in mijn ogen aan elkaar gewaagd alleen is de gebruiksfilosofie daarvan anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobaltos
  • Laatst online: 28-08 12:40
Vissa66 schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 17:11:

Heb je zand en grind in je broekzak? Krasjes op de achterkant okee, maar binnen twee week? Heb mn toestel zelf net een week en nog geen krasje te bekennen, ik bewaar hem ook in m'n broekzak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigis
pinokkia schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 17:28:
[...]

Ik vind iOS weer niet gebruikersvriendelijk. Ik vind het niet intuïtief en kan het ook niet zo aanpassen dat het wel natuurlijk voor mij wordt. Daarmee kom ik met Android een stuk verder. Ik heb er echt een hekel aan hoe Apple vindt dat ze onlogische beslissingen voor mij moeten nemen die ik dan niet meer kan veranderen. En ik heb echt een behoorlijke tijd met iOS gewerkt.

Natuurlijk is de S3 groter, de iPhones hebben kabouterschermen. Die zijn nog veel te groot gezien de schermgrootte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sigis schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 20:26:
[...]

Ik vind iOS weer niet gebruikersvriendelijk. Ik vind het niet intuïtief en kan het ook niet zo aanpassen dat het wel natuurlijk voor mij wordt. Daarmee kom ik met Android een stuk verder. Ik heb er echt een hekel aan hoe Apple vindt dat ze onlogische beslissingen voor mij moeten nemen die ik dan niet meer kan veranderen. En ik heb echt een behoorlijke tijd met iOS gewerkt.

Natuurlijk is de S3 groter, de iPhones hebben kabouterschermen. Die zijn nog veel te groot gezien de schermgrootte.
Het is een beetje hetzelfde als van handgeschakeld naat automaat gaan (of andersom). Begin voelt het raar maar na een tijdje went het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croontje
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-07 00:34
CappieL schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 11:42:
[...]

Na heel lang zoeken:
Close enough

Toch de hoop opgegeven.
Niet te snel opgeven ;)

ff het hoofd uit de image geknipt, opgeslagen en op het google afbeelding zoekscherm gesleept:

http://www.instinctforfil...lery/exotics/image005.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvaneijk
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07-02 13:25
jpvaneijk schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 21:09:
Ik kan me niet voorstellen dat er zo weinig over terug te vinden is dus zal ik wel iets verkeerds doen. Toch maar even een vraag die misschien niet zo slim is.

In her gordijn is een aan/uit functionaliteit op genomen die 'Auto-stand' wordt genoemd met het icoontje van een stuurwiel. Ik stel me voor dat dit dus een functionaliteit is die je in je auto gebruikt.

Kan iemand me vertellen wat dit doet en of (en hoe) dit eventueel te configureren is?

Thanx!
Kan iemand hier misschien iets over zeggen. Waarschijnlijk niet zo erg interessant onderwerp maar ik kan er weinig over terugvinden. Thanx..

´Ik weet het niet´ is ook een antwoord op de gestelde vraag ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigis
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 20:41:
[...]

Het is een beetje hetzelfde als van handgeschakeld naat automaat gaan (of andersom). Begin voelt het raar maar na een tijdje went het.
Yep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven2992
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-09 13:52
Is het normaal dat ik maar 11.35GB van de 16GB interne opslagruimte heb? Dit is 29% minder, dat lijkt mij toch best veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:03
steven2992 schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 23:52:
Is het normaal dat ik maar 11.35GB van de 16GB interne opslagruimte heb? Dit is 29% minder, dat lijkt mij toch best veel.
Het is ff minder als 16 GB (klinkt mooier) en een deel van de ruimte wordt gebruikt voor het besturingssysteem. De Htc One X heeft bijvoorbeeld 32 GB intern en werkelijk iets van 27 GB wat beschikbaar is.

Het is dan wel makkelijk dat je het geheugen kan uitbreiden met een micro sd kaart. (bij de S3)

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07-10 23:23
Luitjes, Hier even wat nuttige tips en tricks.

YouTube: Samsung Galaxy S3 Siii Tips & Tricks by Galaxy SIII Tips.com

Vooral het bevorderen van de menusnelheid bij ontwikkelaarsopies, zal bij de meesten onbekend zijn. Hier kun je de snelheid zelf instellen. have fun oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 25-09 16:31
UntamedNL schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 14:14:
Hallo mensen,

Op dit moment heb ik een iPhone 4 en ben aan het denken om over te stappen op de S3. Zijn hier mensen die deze stap genomen hebben? Zo ja, hoe bevalt het jullie? Vooral het verschil in de afmetingen van het scherm ben ik wel benieuwd naar.

Alvast dank!
Lees dit eens goed door en ik denk dat je dan een redelijk beeld krijgt van wat je kan verwachten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 25-09 16:31
steven2992 schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 23:52:
Ja, is normaal en wordt ook op gewezen in diverse reviews.
Ja is best veel maar vergeet niet wat er allemaal moet draaien om alle functies/opties mogelijk te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had ook nog een vraag. Wanneer ik mijn toestel oplaad tot de volle 100% en trek de lader dan uit springt ie direct naar 99%. Is dat bij jullie ook zo? Met mijn Sensation kon ik echt een lange tijd op 100% blijven staan. Niet dat het veel uitmaakt maar ik vroeg het me toch af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:19

Steeffoon

Smartphone-nerd

Verwijderd schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 09:18:
Ik had ook nog een vraag. Wanneer ik mijn toestel oplaad tot de volle 100% en trek de lader dan uit springt ie direct naar 99%. Is dat bij jullie ook zo? Met mijn Sensation kon ik echt een lange tijd op 100% blijven staan. Niet dat het veel uitmaakt maar ik vroeg het me toch af.
Dit probleem heb ik ook.... best vaag.

DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maffe
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-10 08:09

maffe

maffe

joblamie schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 11:15:
Ik heb een vreselijk irritant probleem met mijn SGSIII en ik hoop dat 1 van jullie wellicht de oplossing heeft:

Als ik een mapje op mijn homescreen open, dan wordt uitgesproken dat ik het mapje open:

- De map is open

En als ik hem weer sluit dan wordt dit ook uitgesproken:

- De map is gesloten

Ik ben werkelijk al 10 keer ALLE opties doorgelopen om te kijken waar ik dit uit kan zetten. Uiteraard onder geluid gekeken, onder toegankelijkheid, etc. Nergens een optie te vinden! Wel opties waarvan je zou verwachten dat je het daarmee inschakelt, maar die staan allemaal al uitgeschakeld.

De stem is ook alleen hoorbaar bij het openen en sluiten van een mapje, alle overige dingen die je doet spreekt ze godzijdank niet uit.

Edit: Ik ben er al achter. Het is aangegaan toen ik LightFlow installeerde. Daar zit waarschijnlijk een bug in, want Light flow heeft niets met Text-to-speech te maken. Zodra ik LightFlow uitschakel, spreekt de stem eindelijk niet meer uit dat ik mapjes open en sluit. Mijnhemel, wat een rust. Maar LightFlow is onmisbaar vind ik, dus daar moet wel een oplossing voor komen.
Ik heb exact hetzelfde. Wordt doodziek van die gesproken teksten...
Ik heb GEEN Lightflow, ben alle settings meerdere malen langs geweest, maar kan niet uitzetten.
De gesproken tekst zit op mapje openen en sluiten, maar ook als je je bureaublad wilt aanpassen.
Wie o wie heeft DE oplossing? Wordt er gek van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maffe schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 09:38:
[...]

Ik heb exact hetzelfde. Wordt doodziek van die gesproken teksten...
Ik heb GEEN Lightflow, ben alle settings meerdere malen langs geweest, maar kan niet uitzetten.
De gesproken tekst zit op mapje openen en sluiten, maar ook als je je bureaublad wilt aanpassen.
Wie o wie heeft DE oplossing? Wordt er gek van...
Volgens mij is er hier geen oplossing voor. Ik heb er daarom maar voor gekozen om geen mapjes te gebruiken. Behalve dan voor de bankzaken (Rabo / SNS / etc). Dat is wel handig, mocht iemand anders zo'n mapje openen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

V.w.b. de 100% volle accu..

Tja, wat benadert meer de realiteit? Als je een slokje drinken neemt uit je glas is hij toch ook niet meer 100% vol? Ofwel; hij kan alleen 100% zijn als hij aan de oplader ligt. Telefoons die een tijd lang op 100% blijven staan geven blijkbaar de verkeerde info weer.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2012 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ElmarNieser schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 15:34:
Ik ben sinds vorige week ook een zeer tevereden eigenaar van de Galaxy S3. Maar zoals met alles in het leven, is ook deze telefoon in mijn ogen niet 'perfect'.

Maar ik wil toch even toetsen of mijn ergernissen overéén komen met die van jullie, nou ja 'ergenissen' - meer verbeterpuntjes ;)

[afbeelding]

1. Waar ik mij dus een beetje aan stoor in het design is dat de rand van de telefoon net niet helemaal evenwijdig is aan het scherm (rode lijn in de afbeelding). Ik snap wel de 'pebble' gedachte achter deze ronding, maar toch had ik hem liever niet gezien.

2. Dan de ronding van de hoeken, deze ronding begint net onder het scherm (groene lijn). Deze had van mij gelijk aan de bovenkant van het scherm (of net iets er boven) mogen beginnen (blauwe lijn).

Dit zijn mijn enige kleine dingetjes in het design die met net ff niet aanstaan. Neem niet weg dat ik uiterst tevreden ben met deze phone. Ik ben alleen erg nieuwsgierig of mensen deze gedachten delen?

Ik denk dat mijn conclusie een beetje is dat ze de hele "Pebble" marketing strategie niet hadden moeten kiezen. Het scherm is nou eenmaal rechthoekig, om hier een 'natuurlijk riviersteen' design aan te koppelen is in mijn ogen niet de beste optie...
Nee; ik deel dit niet. Het design vind ik erg mooi, maar smaak is natuurlijk altijd persoonlijk.
Vooral met een hoesje zie je beide 'kritiekpunten' niet eens. Dan loopt hij wel evenwijdig en dan beginnen ook de rondingen gelijk aan de bovenkant van het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jpvaneijk schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 22:49:
[...]

Kan iemand hier misschien iets over zeggen. Waarschijnlijk niet zo erg interessant onderwerp maar ik kan er weinig over terugvinden. Thanx..
Ik weet het zelf ook niet 100% zeker maar volgens mij zorgt die stand er voor dat je speaker automatisch gebruikt wordt als iemand je opbelt. Ik vermoed dat dit alleen nut heeft als je geen bluetooth verbinding heeft in je auto. Het is natuurlijk makkelijk te testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maffe

maffe

maffe

Verwijderd schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 09:50:
[...]

Volgens mij is er hier geen oplossing voor. Ik heb er daarom maar voor gekozen om geen mapjes te gebruiken. Behalve dan voor de bankzaken (Rabo / SNS / etc). Dat is wel handig, mocht iemand anders zo'n mapje openen :).
Zit dit probleem in Touchwiz? Komt daar met een paar weken nieuwe versie voor?
Wie weet hier wat meer van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heutsm
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09-2023
Aloysxda schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 00:19:

Vooral het bevorderen van de menusnelheid bij ontwikkelaarsopies, zal bij de meesten onbekend zijn. Hier kun je de snelheid zelf instellen. have fun oOo
Goed filmpje met zinvolle tips, perfect. Vooral de manier waarop je het tonen van schermen kunt versnellen is goed. En helemaal hoe je homescreen snel getoond kan worden door Svoice uit te zetten. Wist ik niet...
Toch merk ik dat ook na het uitzetten van bij het terugkeren naar het honescreen nog wel eens een lag voorkomt. Maar ik geloof dat dat verholpen is bij een op hand zijnde update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heutsm
Brad Pitt schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 09:17:
[...]

Op de S2 i.c.m. Apex gaat dit prima ja.
En op je S3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb geen S3, zag dat ook niet staan als vereiste bij de vraag die er gesteld werd.

[ Voor 3% gewijzigd door Brad Pitt op 16-06-2012 12:28 ]

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:14
heutsm schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 12:22:
[...]

Goed filmpje met zinvolle tips, perfect. Vooral de manier waarop je het tonen van schermen kunt versnellen is goed
Dat meen je niet,das toch het eerste wat je uit zet... dit is toch niet het Zalando forum :+ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heutsm
Brad Pitt schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 12:28:
[...]

Heb geen S3, zag dat ook niet staan als vereiste bij de vraag die er gesteld werd.
Is geen vereiste, alleen een logische vraag van mij, aangezien we hier op een Galaxy S3 forum zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 09:52:
V.w.b. de 100% volle accu..

Tja, wat benadert meer de realiteit? Als je een slokje drinken neemt uit je glas is hij toch ook niet meer 100% vol? Ofwel; hij kan alleen 100% zijn als hij aan de oplader ligt. Telefoons die een tijd lang op 100% blijven staan geven blijkbaar de verkeerde info weer.
Ja, dat is het meest logische. Maar het kon zijn dat de accu dan niet helemaal was opgeladen en daardoor zo snel op 99% sprong. Maar aangezien het blijkbaar normaal is moet ik me daar al geen zorgen over maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
heutsm schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 13:20:
Is geen vereiste, alleen een logische vraag van mij, aangezien we hier op een Galaxy S3 forum zijn...
Dan snap ik de vraag niet waarom je specifiek wilt weten of het op een S2 wel werkt. Welnu, werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heutsm
Brad Pitt schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 13:25:
[...]

Dan snap ik de vraag niet waarom je specifiek wilt weten of het op een S2 wel werkt. Welnu, werkt perfect.
Zal ik uitleggen; iemand vertelde hier op het forum dat direct bellen vanaf het homescreen ook niet werkt met Apex icm de S3. Toen was ik benieuwd of je met Apex wel direct kan bellen met de S2. In dat geval ligt het ws aan de S3 en niet aan de homescreenvervanger. En zo lijkt het dus. Dan leg ik me er maar bij neer... :/

Ga je overigens nog aan de S3 of hou je het bij de S2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
heutsm schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 13:43:
[...]
En zo lijkt het dus. Dan leg ik me er maar bij neer... :/
In het Apex-forum op XDA inderdaad gelezen dat het bij de S3 (nog) niet kan, heel vaag...
Ga je overigens nog aan de S3 of hou je het bij de S2?
Nope, Pentile, dus moet nog "even" wachten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-10 09:33
Btw lightflow is wel een aanrader, je kan dan bij elke app een kleur koppelen voor je lednotificatie dus niet alleen wit blauw rood en groen maar alle kleuren, weet niet of t hier al gepost was, maar bij deze :)

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13:56
Roodey schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 13:25:
De S3 heeft oordopjes in de doos zitten waarmee je kunt opnemen en het volume kunt aanpassen.
Dit heeft mijn iPhone ook.

Kan ik ook de opneem knop inhouden en vervolgens zeggen "Bel Piet Klaasen mobiel" en dat de S3 vervolgens Piet Klaasen gaat bellen?
Ik kan er morgen 1 kopen via MP en zou graag antwoord krijgen op mijn bovenstaande vraag van woensdag.
Is voor mij zeer belangrijk voor het bellen in de auto ivm ontbreken carkit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nog eens een vraag.
Ik heb dat in orde gekregen voor men mail met push binnen te krijgen via exchange.
Maar nu is mijn vraag hoe kan ik de inhoud met afbeeldingen en lay-out automatisch laten weergeven?
Nu komen die binnen gewoon met tekst en links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyfrog
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-10 13:37
heeft er al iemand fotos gemaakt savonds in kroeg of discotheek?ben erg benieuwd hoe die er uit zien heb nu een n8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-09 10:19
dave1972 schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 14:26:
Btw lightflow is wel een aanrader, je kan dan bij elke app een kleur koppelen voor je lednotificatie dus niet alleen wit blauw rood en groen maar alle kleuren, weet niet of t hier al gepost was, maar bij deze :)
Lightflow is een battery-drainer kom ik na een aantal dagen achter, eraf dus.BTW lednotificatie is in de S3 ingebouwd.. ;)

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiesB71
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17-09 19:09
Aloysxda schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 00:19:

Hij heeft volgens mij een ander "theme", ik vind die witte icoontjes wel strak, ook zijn weer+tijd widget ziet er mooi en compact uit, iemand een idee waar dit vandaan komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-10 21:30
silitek schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 15:22:
[...]

Lightflow is een battery-drainer kom ik na een aantal dagen achter, eraf dus.BTW lednotificatie is in de S3 ingebouwd.. ;)
Lightflow heeft bij mij nauwelijks impact op de batterij. Staat ook niet in de stats wat betreft verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvDorp
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 16:39
RiesB71 schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 15:45:
[...]

Hij heeft volgens mij een ander "theme", ik vind die witte icoontjes wel strak, ook zijn weer+tijd widget ziet er mooi en compact uit, iemand een idee waar dit vandaan komt?
+1, ik was inderdaad ook al aan het zoeken. Een handig filmpje voor iemand als mij, een Android beginner!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RiesB71 schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 15:45:
[...]

Hij gebruikt go launcher ipv de standaard touch van samsung.
is in de google play te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiesB71
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17-09 19:09
Verwijderd schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 16:39:
[...]

Hij gebruikt go launcher ipv de standaard touch van samsung.
is in de google play te vinden.
Thanx, ziet er strak uit, en gelijk een heleboel mooie widgets die ik al een beetje miste, komende van HTC Sense..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDoubleL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-10 10:30
Sinds een aantal dagen ook een tevreden eigenaar van de Samsung Galaxy S III. Het enige waar ik mij op dit moment aan stoor is het feit dat je via het lock screen device options kunt openen en via die weg ook het toestel kunt uitzetten. Dit werkt niet en zorgt ervoor dat mijn toestel ongewenst opnieuw opstart. Het grote probleem is dat mijn hoesje het toestel uitschakelt, omdat deze er nu strak in zit.

Ik kan hier online als ook in de instellingen niks van terug vinden. Iemand enig idee of dit uit te schakelen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
MrDoubleL schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 18:20:
Sinds een aantal dagen ook een tevreden eigenaar van de Samsung Galaxy S III. Het enige waar ik mij op dit moment aan stoor is het feit dat je via het lock screen device options kunt openen en via die weg ook het toestel kunt uitzetten. Dit werkt niet en zorgt ervoor dat mijn toestel ongewenst opnieuw opstart. Het grote probleem is dat mijn hoesje het toestel uitschakelt, omdat deze er nu strak in zit.

Ik kan hier online als ook in de instellingen niks van terug vinden. Iemand enig idee of dit uit te schakelen is?
Als je hoesje te strak zit reboot/turnoff je device simpelweg door de powerbutton. Deze overrule de lockscreen.
Ik had ook zo'n miskoop hoesje Valenta Leather Pocket Black 22..past never nooit niet. Ligt ook in de kliko.
Oplossing?..ander kopen die wel past ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
  • Laatst online: 22:27
Heb een klein issue met mijn nieuwe s3, normaal kun je bij android boven naar onder vegen, dat doet hij niet bij mij... staat het ergens uit bij de instellingen? kan het niet vinden namelijk (new android gebruiker)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BigF25 schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 19:10:
Heb een klein issue met mijn nieuwe s3, normaal kun je bij android boven naar onder vegen, dat doet hij niet bij mij... staat het ergens uit bij de instellingen? kan het niet vinden namelijk (new android gebruiker)...
Werkt de bovenkant van je touch wel? Kan zijn dat je digitizer stuk is. Installeer een fullscreen app en kijk ff of het spel wel reageert op die regio. Probeer een full reset en als hij het dan nog steeds niet doet gevalletje van garantie.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2012 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
@Sizzlorr

Heb het al gevonden, gelukkig heeft het niks te maken met wat je 'dacht'
Instellingen -> Beveiliging -> Lock screen options -> Informatietikker inschakelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BigF25 schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 19:27:
@Sizzlorr

Heb het al gevonden, gelukkig heeft het niks te maken met wat je 'dacht'
Instellingen -> Beveiliging -> Lock screen options -> Informatietikker inschakelen :)
Tja misschien volgende keer een betere omschrijving van je probleem want de informatietikker heeft eigenlijk helemaal niks te maken met je statusbar. Dat is wat ik uit je omschrijving haalde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
Iedereen tevreden met IMAP op vijf minuten?

Had eigenlijk zelfs gehoopt, dat ik mijn Google Apps-account op Mail for Exchange kon laten draaien, maar de S3 doet dit niet (ook volgens andere gebruikers bij xda niet)..

Hoop dat dit wel wordt opgelost, want Samsung Mail heeft toch een aantal leuke extra opties..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Nick__ schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 19:41:
Iedereen tevreden met IMAP op vijf minuten?

Had eigenlijk zelfs gehoopt, dat ik mijn Google Apps-account op Mail for Exchange kon laten draaien, maar de S3 doet dit niet (ook volgens andere gebruikers bij xda niet)..

Hoop dat dit wel wordt opgelost, want Samsung Mail heeft toch een aantal leuke extra opties..
De Samsung mail client ondersteunt Exchange als je dit nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18:49

KoffieNT

banaan

Op de oplader die je er bij krijgt staat:

"Output 5.0V - 1.0A"

Ik heb ook een 'neppe' lader die gewoon werkt, maar ik vraag me nou af of het gezond voor het toestel is. Op de andere neppe oplader staat:

"Output 5.0V - 0.7A"

En wat nou als ik een lader zou gebruiker waar een hogere A wordt gebruikt?

De usb-kabel die meteen de lader is die je er bij krijgt is erg kort zeg. Bij de S plus lader die ik had kon ik hem opladen en het toestel in bed nog gebruiken, nu haalt de kabel de rand van het bed niet eens.

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiatounes
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
KoffieNT schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 21:30:
Op de oplader die je er bij krijgt staat:

"Output 5.0V - 1.0A"

Ik heb ook een 'neppe' lader die gewoon werkt, maar ik vraag me nou af of het gezond voor het toestel is. Op de andere neppe oplader staat:

"Output 5.0V - 0.7A"

En wat nou als ik een lader zou gebruiker waar een hogere A wordt gebruikt?

De usb-kabel die meteen de lader is die je er bij krijgt is erg kort zeg. Bij de S plus lader die ik had kon ik hem opladen en het toestel in bed nog gebruiken, nu haalt de kabel de rand van het bed niet eens.
De lader met 0.7 ampère zal een stuk langzamer laden (ongeveer 30% langzamer) dan diegene met 1 ampère, verder zou het geen probleem zijn om beide te gebruiken.

Multiple pc builds in progress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ge1949
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-05-2023
Weet iemand of de bluetooth van de S3 gepaird kan worden met de carkit van Volkswagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Is het mogelijk om alle persoonlijk informatie zoals wachtwoorden en instelling van email en andere aplicaties met gevoelige info op de SD kaart op te slaan ?

Het lijkt mij prettig dat als ik de SD kaart eruit haal er geen persoonlijke info meer op de telefoon staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:55

Tim Schuhmacher

abasios

crazyfrog schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 15:05:
heeft er al iemand fotos gemaakt savonds in kroeg of discotheek?ben erg benieuwd hoe die er uit zien heb nu een n8
Gelredome ook goed? http://timschuhmacher.nl/dump/20120615_210505_3.jpg (heb niet de meest stabiele hand - en had mijn aandacht meer bij het concert)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ge1949 schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 21:51:
Weet iemand of de bluetooth van de S3 gepaird kan worden met de carkit van Volkswagen?
Ja hoor dat werkt gewoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyfrog
Tim Schuhmacher schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 21:55:
[...]

Gelredome ook goed? http://timschuhmacher.nl/dump/20120615_210505_3.jpg (heb niet de meest stabiele hand - en had mijn aandacht meer bij het concert)
die geloof ik wel maar meer wisselend kwa licht en dergelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfatmen
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:04
Iemand ervaring met de S3 icm een Parrot CK3000 Evolution.
Ik krijg deze namelijk niet voor elkaar. Als ik het verbind en de pincode heb ingegeven. Geeft de parrot netjes aan dat de pairing gelukt is echter komt er geen bevestigingspiepje. Als ik later de auto opnieuw opstart. Zit de parrot de telefoon niet meer terwijl de telefoon aan geeft gekoppeld te zijn.

Heeft uw auto pijn? Ga dan naar de onderdelenlijn
Het bedrijf waar ik met veel plezier werk - Mijn eigen vertrouwde domein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiatounes
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
crazyfrog schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 22:25:
[...]

die geloof ik wel maar meer wisselend kwa licht en dergelijk
Op AllAboutSymbian kan je een vergelijk vinden tussen beide camera's, ze zijn best vergelijkbaar met elkaar maar de N8 scoort op sommige vlakken net iets beter, mede dankzij een hogere resolutie en de xenonflits, maar goed het is ook een cameraphone net zoals de Pureview 808.

http://www.allaboutsymbia...oot_out_Nokia_N8_vs_S.php

Multiple pc builds in progress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maffe

maffe

maffe

Dat weet ik niet, maar wel met een Ford Mondeo uit 2006 (MK3)
Met zowel de S1, S2 als de S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

mafiatounes schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 21:35:
[...]

De lader met 0.7 ampère zal een stuk langzamer laden (ongeveer 30% langzamer) dan diegene met 1 ampère, verder zou het geen probleem zijn om beide te gebruiken.
Alright dat is duidelijk. Ik heb wat gezocht over wat er gebeurt als je een charger met meer Ampere zou gebruiken en daar komt uit dat het laden dan dus sneller gaat. Maar nog steeds heb ik het gevoel dat er niet voor niks een 1.0A oplader bij zit ipv een 1.5A of nog hoger..

edit: hier een overtuigender artikeltje waarin staat dat het geen kwaad kan (bij een wat nieuwer apparaat).

Ik zoek een achterkantje voor de blauwe S3. Ik wil graag mijn nog goed uitziende blauwe achterkant opbergen in het doosje en een andere achterkant gebruiken, want dan kan de originele krasloos blijven :).

Ik heb op Dealextreme en Ebay gezocht, maar verder dan deze kom ik niet. Ik krijg er geen gevonden die beter op het origineel lijkt (donkerder blauw en geen zwarte rand). Helemaal zwart zou ook prima zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door KoffieNT op 16-06-2012 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maffe

maffe

maffe

Wil graag twee screenshot met jullie delen:
1) Desktop met mijn favoriete zwarte plankjes achtergrond
2) NoLED is en blijft een topper. Ondanks de gekleurde status led.

Afbeeldingslocatie: http://www.sgm.nl/picture/sgs3_desktop-noled.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Laatst online: 10:35

sphere

Debian abuser

Hoe bevalt de back button aan de rechterkant? Lijkt me lastig om de telefoon met een hand te bedienen?

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyfrog
maffe schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 22:53:
[...]

Dat weet ik niet, maar wel met een Ford Mondeo uit 2006 (MK3)
Met zowel de S1, S2 als de S3
daar kan ik al wat mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyfrog
mafiatounes schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 22:31:
[...]

Op AllAboutSymbian kan je een vergelijk vinden tussen beide camera's, ze zijn best vergelijkbaar met elkaar maar de N8 scoort op sommige vlakken net iets beter, mede dankzij een hogere resolutie en de xenonflits, maar goed het is ook een cameraphone net zoals de Pureview 808.

http://www.allaboutsymbia...oot_out_Nokia_N8_vs_S.php
dat is geen antwoord op mijn vraag! wil fotos zien gemaakt met s3 in donker daglicht boeit me niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
sphere schreef op zondag 17 juni 2012 @ 00:38:
Hoe bevalt de back button aan de rechterkant? Lijkt me lastig om de telefoon met een hand te bedienen?
Back button zit net al de S1 en S2 altijd aan de rechterkant!. Bevalt goed, doet het prima!.
Met een hand is goed te doen..(maar ik heb dan ook kolenschoppen van handen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-09 10:54
KoffieNT schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 23:22:
[...]

Ik zoek een achterkantje voor de blauwe S3. Ik wil graag mijn nog goed uitziende blauwe achterkant opbergen in het doosje en een andere achterkant gebruiken, want dan kan de originele krasloos blijven :).

Ik heb op Dealextreme en Ebay gezocht, maar verder dan deze kom ik niet. Ik krijg er geen gevonden die beter op het origineel lijkt (donkerder blauw en geen zwarte rand). Helemaal zwart zou ook prima zijn.
Er staat toch een zwarte bij in die link van je? Past die helemaal strak eromheen?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
maffe schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 23:48:
Wil graag twee screenshot met jullie delen:
1) Desktop met mijn favoriete zwarte plankjes achtergrond
2) NoLED is en blijft een topper. Ondanks de gekleurde status led.

[afbeelding]
Vet! Waar haal je die vandaan die zwarte plankjes achtergrond? Moet je daarvoor rooten of?
En wat is noled precies voor optie?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
Le_Freak ! schreef op zondag 17 juni 2012 @ 08:15:
[...]

Vet! Waar haal je die vandaan die zwarte plankjes achtergrond? Moet je daarvoor rooten of?
Go Laucher en Noled is een app voor gemiste berichten ect...S3 bezit zelf al een LedNotificatie dus dubbel op zeg maar. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TYPHOON-
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22:20
KoffieNT schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 23:22:

http://www.nutelsolutions...ry-cover-gh98-23340a.html
http://www.2buya.com/spar...ry-cover-gh98-23340a.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maffe

maffe

maffe

Le_Freak ! schreef op zondag 17 juni 2012 @ 08:15:
[...]
Die plankjes background, komt ergens uit de market. Gratis. Had ook een foto van je schutting kunnen zijn:)
NoLed had ik op de S1 en S2 ook, als je dat gewend bent wil je niet anders...
Dit is een programma voor als je geen led notificatie hebt zoals blijkbaar wel op de htc's.
Nu zit led notificatie ook ineens op de S3, maar ik gebruik toch nog noled.
Noled doet normaal gesproken alleen een gekleurde pixel knipperen op scherm. Deze kun je instellen, zodat je de icons krijgt, zoals in mijn screenshot.
Paar instellingen (tbv batterij) die je moet doen:
- uit zetten tussen bijv 23:00-08:00 uur
- brightness icons op 10%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu al twee dagen met mijn blauwe S3 gespeeld en ik kan maar een ding zeggen, fantastisch!

Ik vond mijn S2 al goed maar die had een paar verbeter punten, vooral de accu was een doorn in het oog voor mij. Een dag op 1 accu was soms net iets te kort. Met de grotere accu en de zuinigere processor van de S3 is de 1 1/2 ruim haalbaar en 2 dagen komt makkelijk in zicht, ook bij zwaar gebruik.

Verder is de S3 op alle punten gelijk aan de S2 maar dan een stapje verder, verbeterd of meer. Hij is sneller, betere hardware, GPS lock is instantané, beter geluid (ik gebruik Sennheiser oordopjes en het geluid is formidabel), beter scherm, etc. etc. etc.

De nieuwe software snufjes van Samsung werken ook perfect. Smart Stay is een waar genot. Ik lees best veel epub bestanden en het feit dat je niet elke 30 seconden je scherm hoeft aan te raken is zo handig. Het is maar een klein snufje maar het is zo handig.

Spraakherkenning was ik eerst sceptische over en dat hebben lezers van deze thread ook meegekregen. Het zal wel aan mij liggen maar ik heb nooit een toestel in mijn handen gehad wat mijn spraak goed kon herkennen, ook iPhone 4S niet. De S3 (af en toe wel een foute herkenning) doet het perfect, S-Voice herkent alles en whatsapp berichten dicteren doet het ook perfect. Al voel ik me nog steeds een sukkel als ik op kantoor luidkeels een berichtje aan het dicteren ben. De integratie van S-Voice met Wolfram Alpha is een genot. Ik had sowieso de Wolfram Alpha app gekocht en gebruik Wolfram Alpha best vaak maar dat S-Voice even alles voor mij kan opzoeken is echt een genot. Jammer dat S-Voice geen vergelijkingen kan herkennen. Nederlandse spraakherkenning is ook een gemis in alle Samsung software, het zit wel in de Google dingen trouwens.

Verder jammer dat je geen custom acties aan kan maken. Zoals als je zegt "Text bla" dan stuurt hij een SMSje maar het liefst zou ik willen dat hij een Whatsapp bericht stuurt.

Er is maar 1 nadeel aan het toestel en dat is het formaat. Ik heb best grote en dikke handen en bij mij past hij amper in mijn handen. Ik kan best begrijpen dat mensen met kleinere handen niet makkelijk om kunnen gaan met dit toestel.

Verer sluit bij mij de achterklep niet perfect aan op de rest van het frame en als ik hem in mijn handen heb dan voel ik de rand tussen achterklep in voorkant. Niet erg maar toch een detail waarvan je denkt: "Jammer".

Omdat het toestel zo groot is is het ook soms moeilijk om te hanteren en heb ik vaak het gevoel dat hij uit mijn handen glipt. Vooral als ik hem uit mijn broekzak haal.

Softwarematig werkt het toestel goed, alleen her en der nog een paar kleine bugs die gefikst moeten worden. Zoals ik heb soms dat als ik uit een app ga terug naar de launcher dat er een kleine delay is voordat alle icoontjes worden getoond.

Als je het rippel effect aanzet voor de unlock scherm dan duurt het even voordat het toestel wakker wordt. Voor mij geen probleem want ik heb een patroon ingesteld maar weer zo'n detail wat gefikst moeten worden.

Ook jammer dat sommige software uit de market niet werkt. Was net zo lekker bezig met Mass Effect Infiltrator werkt hij niet op de S3. Spotify is nog zo'n app die niet werkt maar dat ligt meer aan de devs dan aan het toestel. Een tijdje wachten en dan wordt alles vanzelf ooit een keer geüpdate. Wel jammer dat je een tijdje zonder moet.

Over het algemeen ben ik zeer tevreden met dit toestel maar mensen die toch een wat kleiner toestel willen zou ik een 2de handse S2 (die liggen zeer goed in de markt nu) of een Galaxy Advance aanbevelen.

Ik kan niet wachten op de Galaxy Note 10.1, als die dezelfde snufjes heeft als de S3 dan wordt dat ook een super tablet.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2012 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• san.okk
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
met m'n audi A3 gaat het prima. Dat is een MMI dvd-navigatiesysteem..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Le_Freak ! schreef op zondag 17 juni 2012 @ 08:11:
[...]

Er staat toch een zwarte bij in die link van je? Past die helemaal strak eromheen?
Daar is alleen de rand zwart van, dat blauwe vind ik niet mooi.
Hoopte het te kunnen vinden voor een paar euro's uit China bv, maar ik kan er altijd nog zoeentje kopen ja :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ge1949
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-05-2023
Nog even als aanvulling.
Ik maak in mijn VW Passat uit 2007 gebruik van een VW pairing adapter om mijn telefoon via bluetooth te verbinden met de carkit.
Dus als iemand dat ook heeft en de nieuwe S3 daar probleemloos mee kan pairen dan hoor ik dat graag.
Dit is o.a. van wezenlijk belang voor de aanschaf van een Samsung S3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er al mensen die achterkant hebben veranderd bij de winkel waar ze hem hebben gekocht? Mijn achterkant is ook duidelijk anders (donkergrijs) dan voorkant wat ik dus niks vind, ik denk dat ik ook naar de bel company terug ga om een andere achterkant te vragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Als ik lokaal een filmpje kijk, dan gaat de brightness automatisch omlaag (terwijl dit in de opties uit staat). Ik krijg het niet voor elkaar hem hoger te krijgen, hij schakeld automatisch terug bij het kijken van een filmpje. Heeft iemand hier een oplossing voor?

Ik had het probleem op mijn oude Splus dat de camera een geluid maakt bij het maken van een foto en dit niet uit is te zetten. Ik dacht dat dit bij de S3 wel kan, maar ook nu blijft ie een geluid maken :/. Ook op mute, ook op vibrate.

Via Google kom ik niet ver met mijn vragen. Over de brightness kan ik niets specifieks vinden en het camerageluid valt volgens sommige websites gewoon uit te zetten, als je hem op mute/vibrate zet. Bij mij dus niet.

edit:
Voor het filmpjesprobleem heb ik nu een andere videoplayer in gebruik, waar de brightness gewoon hetzelfde niveau blijft als ingesteld :), maar ik zou filmpjes liever met de stock player afspelen.

[ Voor 12% gewijzigd door KoffieNT op 17-06-2012 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stphnvlstk
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-10-2019
KoffieNT schreef op zondag 17 juni 2012 @ 13:28:
Ik had het probleem op mijn oude Splus dat de camera een geluid maakt bij het maken van een foto en dit niet uit is te zetten. Ik dacht dat dit bij de S3 wel kan, maar ook nu blijft ie een geluid maken :/. Ook op mute, ook op vibrate.

Via Google kom ik niet ver met mijn vragen. Over de brightness kan ik niets specifieks vinden en het camerageluid valt volgens sommige websites gewoon uit te zetten, als je hem op mute/vibrate zet. Bij mij dus niet.
Dat is owv privacy wetgeving hier verplicht, en ik geloof in de USA niet. Dat is ook de reden waarom je er zo weinig over vindt op internet. De enige oplossing hiervoor is een custom ROM flashen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stphnvlstk schreef op zondag 17 juni 2012 @ 13:40:
[...]

Dat is owv privacy wetgeving hier verplicht, en ik geloof in de USA niet. Dat is ook de reden waarom je er zo weinig over vindt op internet. De enige oplossing hiervoor is een custom ROM flashen denk ik.
Net andersom. Sommige staten in Amerika, Australie en dacht een paar landen in het Midden-Oosten is het verplicht. In Nederland niet. Camera geluid is niet uit te zetten tenzij je een custom camera firmware flasht net zoals bij de S2 ook was.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2012 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
Verwijderd schreef op zondag 17 juni 2012 @ 11:08:
Nu al twee dagen met mijn blauwe S3 gespeeld en ik kan maar een ding zeggen, fantastisch!

De S3 (af en toe wel een foute herkenning) doet het perfect, S-Voice herkent alles en whatsapp berichten dicteren doet het ook perfect. Al voel ik me nog steeds een sukkel als ik op kantoor luidkeels een berichtje aan het dicteren ben. De integratie van S-Voice met Wolfram Alpha is een genot. Ik had sowieso de Wolfram Alpha app gekocht en gebruik Wolfram Alpha best vaak maar dat S-Voice even alles voor mij kan opzoeken is echt een genot.

Verder jammer dat je geen custom acties aan kan maken. Zoals als je zegt "Text bla" dan stuurt hij een SMSje maar het liefst zou ik willen dat hij een Whatsapp bericht stuurt.
Wat bedoel je met whatsapp berichten dicteren ? en wat is wolfram alpha in combinatie met S-voice ?

Wat betreft custom acties, zeg je nu dat je via S-voice een bericthje kan inspreken die hij dat als sms verstuurd ?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:08
Verwijderd schreef op zondag 17 juni 2012 @ 14:20:
[...]

Net andersom. Sommige staten in Amerika, Australie en dacht een paar landen in het Midden-Oosten is het verplicht. In Nederland niet. Camera geluid is niet uit te zetten tenzij je een custom camera firmware flasht net zoals bij de S2 ook was.
Of een andere camera app gebruiken, camera ics bijv. hierin kun je het geluid afzetten, je volume toets gebruiken voor foto's te maken etc.(op mijn sgs2 werkt dit feilloos)

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:12
Verer sluit bij mij de achterklep niet perfect aan op de rest van het frame en als ik hem in mijn handen heb dan voel ik de rand tussen achterklep in voorkant. Niet erg maar toch een detail waarvan je denkt: "Jammer".

Spotify is nog zo'n app die niet werkt maar dat ligt meer aan de devs dan aan het toestel. Een tijdje wachten en dan wordt alles vanzelf ooit een keer geüpdate. Wel jammer dat je een tijdje zonder moet.
Ik denk dat die klep dan een productiefoutje is, bij mij sluit het nadloos aan. Verder werkt Spotify hier prima. Wat werkt er bij jou niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Le_Freak ! schreef op zondag 17 juni 2012 @ 15:08:
[...]

Wat bedoel je met whatsapp berichten dicteren ? en wat is wolfram alpha in combinatie met S-voice ?

Wat betreft custom acties, zeg je nu dat je via S-voice een bericthje kan inspreken die hij dat als sms verstuurd ?
Wolfram Alpha

Wolfram Alpha kan heel veel leuke dingen als dit vergelijkingen, dit informatie, dit chemie en nog veel en veel meer. Jammer dat je beperkt wordt in het gebruik omdat je geen vergelijkingen of dat soort dingen kan laten dicteren.

Ik heb een Wolfram Alpha Pro account en ik vindt het ook jammer dat er geen functie is om daar ook gebruik van te maken, achja dat komt wel.

S-Voice zoekt dingen via Wolfram Alpha en dat is een genot.

Verder bedoel ik dat je kan zeggen "Text Kees" en dat hij dan een SMS berichtje naar Kees stuurt maar dat je niet kan instellen dat hij Whatsapp gebruikt voor diezelfde actie of dat je kan instellen dat als je zegt "Whatsapp Kees" dat hij dan Kees een whatsapp bericht stuurt.
mister_S schreef op zondag 17 juni 2012 @ 16:20:
[...]

Ik denk dat die klep dan een productiefoutje is, bij mij sluit het nadloos aan. Verder werkt Spotify hier prima. Wat werkt er bij jou niet?
Ziet er niet echt uit als een productiefout.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/13819180/Galaxy%20S3/20120617_163344.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/13819180/Galaxy%20S3/20120617_163327.jpg

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2012 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:12
Nu zie ik het ja. Ik had het echter niet gevoeld, maar als je er met je vingers overheen gaat is er inderdaad geen perfecte seal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobaltos
  • Laatst online: 28-08 12:40
mister_S schreef op zondag 17 juni 2012 @ 17:05:
Nu zie ik het ja. Ik had het echter niet gevoeld, maar als je er met je vingers overheen gaat is er inderdaad geen perfecte seal.
Staat er op je verpakking Pebble of Metallic Blue? Ik geloof dat de Metallic Blue een duidelijke andere tint had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Laatst online: 10:35

sphere

Debian abuser

Wat ik vandaag bij BC zag had niks met blauw te maken. Paars met alubrush effect (maar het is plastic).

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-09 12:32
KoffieNT schreef op zondag 17 juni 2012 @ 13:28:

edit:
Voor het filmpjesprobleem heb ik nu een andere videoplayer in gebruik, waar de brightness gewoon hetzelfde niveau blijft als ingesteld :), maar ik zou filmpjes liever met de stock player afspelen.
In de player zit een instellingen menu, daarin kan je apart de screen brightness instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:18
sphere schreef op zondag 17 juni 2012 @ 22:17:
Wat ik vandaag bij BC zag had niks met blauw te maken. Paars met alubrush effect (maar het is plastic).
Hetzelfde geld voor mij ook, ik noem het Gordon paars(donker paars met milka paars). Die kleurstelling is alleen zichtbaar bij fel licht. In schemer veranderd de kleur in lijzig blauw met antraciet.

[ Voor 0% gewijzigd door Miki op 18-06-2012 09:17 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi allen,

Ik heb een probleemje: als ik via whatsapp een video verstuur naar een bepaalde whats-app groep. Krijg ik van iedereen te horen dat er geen audio bij zit. De audio doet het 1 of 2 seconde en dan valt ie weg.
Iedereen in deze groep (9 man, heeft een iphone, op mij na.). Ligt dit aan de iphone of aan mijn toestel? Heeft dit wellicht met de bestandsindeling te maken?

Als ik zelf de video terug kijk doet de video het gewoon perfect. Dus aan mijn microfoon kan het niet liggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kirretje
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:17
Hier hetzelfde,
Gaat denk ik iets fout tussen iOS en android....Had het met mijn sgs2 ook en nu met de s3 ook (wanneer ik het naar iemand stuur met een iPhone)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 18 juni 2012 @ 09:28:
Hoi allen,

Ik heb een probleemje: als ik via whatsapp een video verstuur naar een bepaalde whats-app groep. Krijg ik van iedereen te horen dat er geen audio bij zit. De audio doet het 1 of 2 seconde en dan valt ie weg.
Iedereen in deze groep (9 man, heeft een iphone, op mij na.). Ligt dit aan de iphone of aan mijn toestel? Heeft dit wellicht met de bestandsindeling te maken?

Als ik zelf de video terug kijk doet de video het gewoon perfect. Dus aan mijn microfoon kan het niet liggen...
Dan ligt het bij de bekijkers waar het niet werkt he :) Filmpjes van mijn SGS3 doen het iig op de Note, SGS2 en op LG en Samsung TV's zonder problemen (TV via DLNA en van USB stick)! Zelfs de SGS1 heeft geluid alleen die hakkelt af en toe want ik gebruik de bitrate hack waardoor die voor de SGS1 te hoog ligt (op normale kwalitiet gaat dat wel 99% vloeiend)...

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfatmen
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:04
Bij de S2 was het mogelijk om via de notificatiebalk de helderheid aan te passen.
Simpel door naar links (donkerder) of rechts (helderder) te slide'n.

De S3 lijkt dit niet te doen. Is hier een optie voor om dit aan te zetten?

Heeft uw auto pijn? Ga dan naar de onderdelenlijn
Het bedrijf waar ik met veel plezier werk - Mijn eigen vertrouwde domein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
@mrfatmen
Zit idd niet in de notificatiebalk, heb hiervoor een app gedownload genaamd brightness level, deze gebruik ik als widget

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barock
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-02 09:19
Hallo allemaal ik kom van de Nokia N8 én de Lumia 800.
Ben zeer tevreden tot nu toe.

Alleen na installatie van Kies wordt er gemeld:
Uw apparaat ondersteund geen softwareupgrades via Kies. (Op 2 PC's en een Laptop).
Is dit normaal? Omdat er geen firmware updates zijn of..... ligt het aan iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkaz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-10 16:50

Melkaz

Melkazar

Als je het rippel effect aanzet voor de unlock scherm dan duurt het even voordat het toestel wakker wordt. Voor mij geen probleem want ik heb een patroon ingesteld maar weer zo'n detail wat gefikst moeten worden.
Goede tip! Soms zat ik echt tegen de 2 seconde te wachten voordat ik beeld kreeg. Golfeffect uitgezet en nu is het instant d:)b

levert wel wat eyecandy in maar ach.

PSN: Melkazar | Steam: Melkaz

Pagina: 1 ... 37 ... 113 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Berichten met prijsinformatie en/of levertijd hebben een eigen topic; (Samsung Galaxy SIII - Levertijden en Prijzen.) en horen niet in dit topic!

Discussie over het scherm graag in dit topic : Samsung Galaxy SIII: Het scherm. Is Pentile goed of slecht? want de meerderheid krijgt gezien het aantal topic reports ondertussen een punthoofd van dit onderwerp.

Samsung Galaxy SIII: Accessoires
Samsung Galaxy SIII] Custom ROM's & Custom Firmware

Lees ook eerst eens de gebruiksaanwijzing voor je een vraag stelt.