Net in de pauze even langs gelopen bij de Saturn nabij Amsterdam CS om te zien of ze een blauwe S3 hadden en inderdaad bij de Samsung stand stond een blauw demo model te draaien. Helaas geen blauwe S3's voor verkoop beschikbaar voor wie dit wilde weten

Mijn eerste indruk qua kleurstelling is dat Samsung voor aparte kekke kleuren heeft gekozen. De witte oogt door o.a. de duidelijke zilveren omlijsting wat chiquer en zakelijker terwijl de blauwe wat speelser over komt.
Behuizing:
Ondanks het hoge plastic gehalte had ik niet de indruk dat dit onderdeed voor de premium feel wat bij veel Apple producten geroemd wordt. De behuizing voelt zeer degelijk(zeg gerust solide) aan en de naden lopen ongemerkt in elkaar over. Had niet verwacht dat dit zo goed in elkaar zou zitten
Software:
Aan de nieuwe Touchwiz nature ux heb ik niet gestoord waar dat ik eerder wel deed met de S2. Een prettige launcher met goede aanvullingen zonder hinderlijk in de weg te zitten.
Browsen is echt belachelijk snel, ik heb dit nog niet zo snel meegemaakt op een mobieltje. Ik kreeg sinds een lange tijd weer een zelfde "wow" gevoel als toen ik op de iPhone 3G voor het eerst aan het browsen was
Camera:
Voor zover een camera te testen is in een winkel met slechte verlichting vond ik de camera behoorlijk snappy. Ik heb een paar keer de S3 snel van positie gewisseld en de auto-focus greep vrij snel in op hetzelfde object.
Scherm:
Ik heb me ondanks eerdere uitlatingen op basis van specificaties niet gestoord het scherm. De letters waren goed scherp en gaven je het gevoel dat deze op het scherm lagen. Contrast duidelijk des Samsung's(beetje overdone) maar
zeker niet vervelend.
Zover heeft de S3 me heel erg tevreden gestemd, nu maar eens wachten op Vodafone opdat zij eindelijk eens een blauwe kunnen leveren
Jeroen04 schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 13:25:
Wat ik persoonlijk erg jammer vind is dat sommige bewegings-'features' niet meer werken als je andere software gebruikt dan van Samsung. Het gelijk bellen in een sms werkt niet met Handcent of Whatsapp. Het tikken om naar boven terug te keren werkt niet bij Chrome. Features die erg fijn zijn, maar waar je nu helaas niks aan hebt. Het is toch logisch dat je andere apps gaat installeren? Vast niet voor de 'normale' gebruiker, maar die gaat die bewegingen misschien juist ook niet gebruiken...
Edit:
@MartijnBudding Super, bedankt voor de tip! Merkbaar sneller, inderdaad! S-Voice ga ik toch niet gebruiken, alleen om even te pronken.
Het is niet voor niks dat Apple zo strak de regels hanteert van apps toelaten tot hun store. Door het open karakter van Android kan Samsung moeilijk ontwikkelaars design regels opleggen die specifiek gelden voor Touchwizz.
[
Voor 0% gewijzigd door
Miki op 12-06-2012 13:39
. Reden: Typo's ]