Ik had (en heb) een iPhone 4S en een tijd geleden kreeg ik een HTC One X bij mijn nieuwe abo. Ik was erg op zich best tevreden mee maar uiteindelijk besloten om de One X te verkopen en de 4S te houden. Waarom:
- Lag, lag en lag (scrollen in sommige menu's en applicaties)
- Bugs in de fw
- Vond hem niet lekker in de hand liggen
- Notificatie LED wat na 30s uit ging
- On-screen menu knop wat vaak in programma's verscheen (en ik weet waarom dat is)
- Accu bij gebruik. Standby is het super
- Speaker te schel waardoor het geluid soms knarste in mijn oor
- Aan/uit knop wat niet prettig werkte
- Audio is echt ruk (slechte geluidskwaliteit)
- En nog wat zaken
Teruggaan naar de iPhone was geen straf (geen lag, snelle bediening apps, goede geluidskwaliteit) maar ben zeker geen fan van het eco-systeem, de beperkingen en het kleine scherm. Vanavond wordt iOS 6 aangekondigd en ik ben benieuwd of Apple ook echt zaken veranderd en niet alleen een nieuw icoontje hier en een nieuw app-je daar. Waarschijnlijk wel en daarom kijk ik met grote interesse naar de S3.
Maar gezien mijn ervaringen en verleden met Android toestellen (HTC Desire, Galaxy Nexus, Galaxy S2, One X) ben ik er toch een beetje huiverig voor. Wat ik dus graag zou willen weten:
1) Hoe is de bel-kwaliteit tov bv een One X (welke goed maar wat schel was) of een iPhone?
2) Hoe neem je een gesprek op en reageert het toestel daar snel op?
3) Hoe is de audio geluidskwaliteit (schijnt een Wolfson DAC te hebben) tov bv de iPhone?
4) Is er lag te zien in bv scrollen van menu's, NU.nl, market, enz?
5) Hoe is de ontvangstgevoeligheid van Wifi en 3G? Wifi op de One X was erg goed (bij mij). iPhone idem. Galaxy S2 is slechter.
6) IS GPS nauwkeurig en vooral, stabiel?
7) Hoe is de kwaliteit/volume van de externe speaker voor bv navigatie?

Hoe is de kwaliteit van het scherm tov de S2? S2 vond ik erg slecht (retentie, groenig, enz)
Ik lees graag jullie ervaringen...