I believe in Christianity as I believe that the sun has risen: not only because I see it, but because by it I see everything else. C.S. Lewis
Heeft Overlord volgens mij ook wel eens gezegd in het Q&A topic.
WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream
Kan iemand m'n GoT forum account even activeren trouwens?
https://niels.nu
neuh hoor. je kan precies zien hoe iemand speelt als je naar zijn rating kijkt.Hydra schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 16:59:
Volgens mij is die hele efficiency mod een grote self fulfilling prophecy maargoed
leuk commetaar op forum.
45% and below: The bad players.
They often still use Autoaim. Often only use arcade aim, that is not using sniper aim when it is appropriate.
Will often camp in bad locations or charge at the worst of times.
May leming behind a top tier heavy, get behind an ally and blocks his ability to reverse to safety.
Does not understand how most if any of the game mechanics work: spotting and camo, sloped armor, penetration, how heavies or mediums play.
For a reason I'll touch on at the end, the most effective use of this player is to have him play arty.
Note for the older crowd that play this game and have abysmal stats, look to the end of the post for something just for you.
46% - 49%: Average players.
Still bad. Still doesn't use sniper aim except when camping hard, sometimes.
Extreme difficulty in taking out equal tanks.
Often doesn't look at the map. Auto aim sometimes common here.
Unable to aim ahead of targets effectively. Tunnel vision still common.
If targets are in range of this player, he's shooting at them regardless of anything else more urgent.
50% - 52%: Slightly above average players.
Demonstrate enough competence to know when to get back to base and reset the cap.
Can hit the enemies in weakspots, and above average chance to win against your average pub if evenly matched more often then not.
Good grasp on core game competence through intuition, but their overall tactics are generally not that good.
They tend to play defensively as that's how the game tends to drive rewards at this level of skill.
Can get caught in 'tunnel vision' still during fights.
Player still ends up idle often but will notice things happening on the map.
53% - 54%: Above average players.
Full Competence. They generally play defensively, but can be competently aggressive to a limited degree and will support pushes.
Here is the tipping point where players can be truly skilled in one aspect and able to take advantage of that but be bad in some play-styles.
These players have begun to learn target priority.
Also able to aim at fast moving targets reliably.
Auto Aim very uncommon, sniper aim very common, knows weak-points and subsystems of some tanks.
Has learned to use the terrain well.
55% and above: The best players.
Help them at all possible times, they know what they are doing almost all of the time, and demonstrate both core gameplay competence as well as tactical competence.
They are able to read the current situation, and adjust appropriately most of the time.
Tactical competence is often seen in the ability to read info from map to know where tanks are and where enemy tanks are not, and appropriately push on their flank.
This is also when players finally learn when to disengage a area to move and reinforce another area. These players have mastered target priority.
57% and above: The best of the best.
Go out of your way at all times to assist these players, they know what they are doing and are going to win the game for your team if you help them.
If they are on your team, support them first, if they are on the enemy team, kill them first.
Often calm under the heaviest of fire from enemies focusing on what needs to be done even at the expense of own life.
Will pull impossible odds maneuvers once and a while.
[ Voor 83% gewijzigd door B-BRAIN op 07-03-2012 17:16 ]
flickr - WOT Profile - Game PC
- Je kan de laatste % hp van een tank blazen om die uit de vergelijking te halen.
- Je kan de lastige arties uitschakelen en arties zijn relatief gemakkelijk te penetreren en tot 0 hp te brengen.
- Je kan de scout tegenhouden/elimineren. Daarvoor moet ik van tijd tot tijd de BL-10 misbruiken omdat 10 man ernaast schoot.
- Je kan met een big gun de zwaarste tank zo hard mogelijk beschadigen omdat de rest van je team nauwelijks damage erop kan uitdelen. Je probeert de vijand te onthoofden zodat het nog eerlijk blijft voor de mid en low tiers in je team.
- ...
Ik mag hopen dat diegene die dit geschreven heeft niet serieus was.B-BRAIN schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 17:04:
[...]
46% - 49%: Average players.
Still bad. Still doesn't use sniper aim except when camping hard, sometimes.
Extreme difficulty in taking out equal tanks.
Often doesn't look at the map. Auto aim sometimes common here.
Unable to aim ahead of targets effectively. Tunnel vision still common.
If targets are in range of this player, he's shooting at them regardless of anything else more urgent.
Ik heb op dit moment een winrate van 49% (ik speel altijd alleen en kan niet in een ritme komen met een tank omdat ik alleen maar dailies doe), desondanks ben ik toch in de meeste gevallen één van de meest succesvolle/waardevolle tanks in mijn team. Ik neem de winrate dan ook met een korrel zout.
Ik ben zelf de laatste 3 maanden van 52% victory rate naar 56.81% gegaan. Lijkt alsof er plotseling een knop is omgegaan en ik doe veel meer damage, veel meer xp per game, speel veel beter, weet betere spots en haal steeds meer achievements. Zit nu op mijn Tiger II met meer dan 2k damage per battle. Op de AMX50B iets van 3200 nu en IS7 is in twee maanden ruim 100 omhoog gegaan naar 1900 nog wat.
Ondanks bovenstaande kwam ik er vorige week achter dat je op Himmelsdorf de heuvel op rijdend een keer naar rechts kan en dan sta je op een grasveld naast de heuvel. Nooit geweten

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Zit je in de GoT-clan?Hydra schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 16:59:
Volgens mij is die hele efficiency mod een grote self fulfilling prophecy maargoed
Zoja, wat is je forumnaam?
n00b.....wontcachme schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 19:39:
Ondanks bovenstaande kwam ik er vorige week achter dat je op Himmelsdorf de heuvel op rijdend een keer naar rechts kan en dan sta je op een grasveld naast de heuvel. Nooit geweten![]()

Kwam ik ook pas achter nadat ik een keer verkeerd reed

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!
Wat een vet potje net. Vijand komt massaal over 1 flank met een rush (waren 2 platoons van 1 clan dus zal wel tactiek zijn). Ik zag de bui al hangen, maar we hebben ze gewoon keihard afgemaakt
Zie hier hoe het mij verging:
Volgens mij had ik niets beter kunnen doen
Was wel totaal anders geweest zonder repair kit

[ Voor 4% gewijzigd door Angeloonie op 08-03-2012 00:31 ]
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Nu dat ik toch aan het posten ben. Gisteren met mijn KV-3 een lekker match gehad. Ik reed door het midden in de map met dat meer en het stadje aan de rechter kant. Normaal ga ik altijd naar het stadje maar niemand ging naar het midden.
Dat midden stuk rijdt lekker door. Komt er een M3Lee om de hoek die ontploft spontaan. Ik rijdt wat verder door, sta ik daar alleen tegenover een IS. Geen beschutting aan mijn kant dus ik rijdt frontaal tegen hem aan. Zo kan ik hem precies op zijn commander hatch raken. Eerste schot en hij zit op 44%. Was grappig dat hij een beetje in paniek raakt. Hij probeerde van mij weg te komen.
In principe kun je stellen dat als je tegenover een aantal tegenstanders staat je veelal eerst de hoge tiers weg wilt hebben en je daarna gaat focussen op de kleintjes. Natuurlijk moet je het wel per situatie bekijken want als er een 20% IS3 naar een 80% IS4 staat dan heeft het uitschakelen van de IS3 weer prioriteit boven de IS4.rapture schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 19:16:
Target priority is van veel factoren afhankelijk. Het is te zien wat je best kan uitschakelen op het moment.
Je kan niet altijd een verdeelsleutel op de vijanden aan een flank toepassen. Als ik geen 1000+ credit big shell op een bijna dode tigertje wil verspillen, dan mogen de middelzware guns wel eventjes dat tigertje afmaken ipv dat ik onnodig veel shells of detracks van dat tigertje moet ontvangen.
Mee eens, het is niet altijd even accuraat maar het is een hele goede indicatie.wontcachme schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 19:39:
Ja, de winrate en efficiency zeggen niet alles, maar je kan er toch wel veel dingen uithalen. In globaal overzicht klopt het beeld wel dat er geschetst wordt vind ik. Ja er zijn uitzonderingen, maar voor 80%+ klopt het beeld wel.
Als je het een tijdje gebruikt dan kun je ook aardig voorspellen wie het eerste in je team dood zal gaan of dat een battle moeilijk of makkelijk gaat worden. Wel ben ik niet zo van de average winrate want dit is toch echt te afhankelijk van je team. Als je echt goed bent kun je het alsnog naar je hand zetten maar een platoon helpt al best veel.
En je zal nog steeds leren, dat doe ik ook nog op dagelijkse basis al merk je op een gegeven moment wel dat je het meeste geleerd hebt, dat je nog enkel je eigen spel kunt perfectioneren en dat het toch ook heel erg afhankelijk is van je team.Ik ben zelf de laatste 3 maanden van 52% victory rate naar 56.81% gegaan. Lijkt alsof er plotseling een knop is omgegaan en ik doe veel meer damage, veel meer xp per game, speel veel beter, weet betere spots en haal steeds meer achievements. Zit nu op mijn Tiger II met meer dan 2k damage per battle. Op de AMX50B iets van 3200 nu en IS7 is in twee maanden ruim 100 omhoog gegaan naar 1900 nog wat.
Sowieso op de nieuwe(re) tanks in mijn garage heb ik een zeer goede average damage per battle en een average experience van meer dan 900.
En zorg maar dat je een fire extinquisher bij je hebt want dat ding (en Panther II) staan om de haverklap in de fik..Xenomorphh schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 00:01:
Zo die panther 1 is ook een kartonnen doos of ligt dat aan mij..
Die gasten waren niet al te slim bezig, ze gingen echt voor de makkelijkere kills en daarbij flink geraakt worden in plaats van eerst (jou) de enkele KT uit te schakelen met 6 man...Angeloonie schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 00:27:
![]()
![]()
Wat een vet potje net. Vijand komt massaal over 1 flank met een rush (waren 2 platoons van 1 clan dus zal wel tactiek zijn). Ik zag de bui al hangen, maar we hebben ze gewoon keihard afgemaaktHeb er zelf een paar gekilled en flink wat damage kunnen uitdelen. Zij hebben 4 of 5x gebounced op mijn tank!
Volgens mij had ik niets beter kunnen doenZe schoten ook niet echt op mij, dat was wel vaag, maar ik stond op een goede positie, met voorkant naar ze toe en door het kleine huisje konden ze mijn zijkant van die kant niet raken
Was wel totaal anders geweest zonder repair kit![]()
Lekker potje zo te zien in ieder geval
Verwijderd
Gisteren maar één noemanswaardige actie gehad. Cliff, ik in de VK B samen met een JT, hebben we aan de vuurtoren een IS-7 ingeblikt zonder dat hij 1 HP schade kon aanrichten. Mijn front bleef bouncen en de JT gebruikte mijn geanglede "slede" als cover.
Arme IS-7
Heb toen wel veel gespeeld, was lekker bezig met me M6 om te grinden naar de T29
Binnekort maar weer eens proberen denk ik, lees allemaal verhalen over gave nieuwe tanks, maps en skins enzo
Dus ben nu wel weer benieuwd, wil toch wel een keer die T29 halen want dat duurt toch lang
---- Live For The Music ---- PSN: Mvbaardwijk
Jammer dat je niet bent doorgegaan voor de T30, dan had je binnenkort een gratis tank gehad!Nidhiki schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 09:54:
Is alweer lang geleden dat ik WoT heb gespeeld, 3 maanden ofzo
Heb toen wel veel gespeeld, was lekker bezig met me M6 om te grinden naar de T29
Binnekort maar weer eens proberen denk ik, lees allemaal verhalen over gave nieuwe tanks, maps en skins enzo
Dus ben nu wel weer benieuwd, wil toch wel een keer die T29 halen want dat duurt toch lang
Leuke pot inderdaad, maar wat een stelletje prutsers? Ze gingen achter een Tiger 1 aan ipv jou? En ze wisten duidelijk niet waar ze moesten mikken op een KT, beetje vreemd. Gaaf trouwens die Camo op je KT. Ik ben nog voor de TII aan het sparen, heb mezelf eerst maar getracteerd op een Ferdi.Angeloonie schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 00:27:
![]()
![]()
Wat een vet potje net. Vijand komt massaal over 1 flank met een rush (waren 2 platoons van 1 clan dus zal wel tactiek zijn). Ik zag de bui al hangen, maar we hebben ze gewoon keihard afgemaaktHeb er zelf een paar gekilled en flink wat damage kunnen uitdelen. Zij hebben 4 of 5x gebounced op mijn tank!
Tijd geleden trouwens dat ik mij voor het laatst heb ingelogd op tweakers

Even over die playerratings; dat klopt wel....ik ben gewoon zo slecht
Nah, volgens mij is je spel erg afhankelijk van je team. Speel je veel standard battles dan moet je niet teveel tactiek verwachten, laat staan backup/hulp van anderen. Speel je in een goed team, dan komen je eigen kwaliteiten meer naar boven. Ik schuif met regelmaat eens aan bij diverse tc's en zie daar grote verschillen van taktiek, die van jullie was ook even wennen (niet slecht maar wennen!).
gr Pebbles [/noclan]
Overzicht M103 en T110
Modules M103
Overzicht T34 Premium
M103 en T110 Tier x gun

2 Gratis tanks zelfs en had je een tier VIII premium tank gehadGizzy schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 10:28:
[...]
Jammer dat je niet bent doorgegaan voor de T30, dan had je binnenkort een gratis tank gehad!
Tja dat de nieuwe tanks geen damagedealers meer zouden zijn was toch wel te verwachten.Appel schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 10:46:
In Rusland is de 7.2 test-server kortstondig online geweest. Daarbij zijn de volgende screenshots van de nieuwe US heavies gemaakt.
M103 en T110 Tier x gun
Uiteraard wel jammer maar goed ze zijn nog aan het testen dus het kan nog getweaked worden (RoF bijv.)
UNOFFICIAL FROM RU SERVER:
Preliminary sheet of 0.7.2 patch changes in comparison with 0.7.1 version (without some specific)
- Added two new maps "Company" (little Italian map) and "Life Oks" (first US map).
- Added branch of american TD with rotating turret: M8A1, T49, M18, T25-2, T28 prototype
- Added for testing 2 premium French vehicles: tier 2 SPG 10.5сm leFH18 B2 and tier 3 TD FCM 36 Pak 40.
After patch appearance this vehicles will be available only for super testers.
- T34 tank moved to premium tanks and excluded from US tanks branch. Instead T-34 tank on tier 9 will be added M 103 tank.
- T30 tank moved to 9 tier of US TD's branch (with rotating turrets). Instead T-30 tank on tier 10 will be added T110E5 tank.
- Changed and improved visual models of following tanks:ИС, ИС-7, T34, Panther II, А-20, Т-127, IS-3, А-20, ISU-152, AMX 40, B1, M3 Stuart, VK 1602, AMX 13 90, JagdTiger, JagdPanther
- Dimensions of the following tanks brought into compliance with history: Is-3, IS-4, IS-7, ISU-152, Obj704, S-51
- Changed and improved damage-models of following tanks:
USSR: IS, IS-3, IS-4, IS-7, Obj 704, Т-50-2, SU-5, Т-26, SU-100, КV-1С, SU-85, А-32, BT-2
Germany: VK 3601H, Hetzer, Pz V Panther, Grille, Marder II, PanzerJager I, Tiger P, Pz IV, Pz 38NA, Pz V/IV, StuG III, Pz II Luchs, VK3001H, VK 4502A, Pz VI Tiger, Pz 38H735(f)
USA: M3 Stuart, M3 Lee, T20, M4A2E4.
France: B1.
- Changed algorithm of tanks balancing in random battles. Added break of long chains (more than 3 battles) of entering in battles which have maximum tier for this tank.
- earning power, cost, cost of grinding, cost of repair, modules costs, costs of modules grindings were changed for majority of tanks.
- Parameters of French tanks, added in 0.7.1. were changed.
-Tanks parameters were renormed (decreased) for 100% crew, without consideration of all factors, which improve crew skill (captain skill, addition equipment etc). Real tanks parameters left without change.
- corrected incorrect reflection of armor parameters in interface for ISU-152.
- Corrected gun voice discrepancy for 75mm SA32 gun of AMX 40 tank
- Corrected shoot effects of some tanks guns.
- T-50-20 frontal turret armor has been decreased from 60 to 45.
- Range of FuG37 radio changed on 290m.
- On KV-220 tank module "heavy caliber rammer" changed in "medium caliber rammer"
- Added the mechanism, which allow to set different angle of gun inclination for forward and rear (turned back) turret position.
- Added 1 new camouflage for all nations tanks.
- Added reflection of clan tags on tanks. Klan leader can set special clan tag, which will reflect on tanks.
- Changed inclination angles of following french tanks:
- AMX 12t: from 4 to 12 degrees down.
- AMX 13 75: from 6 to 9 degrees down and from 8 to 6 degrees up.
- AMX 13 90: from 8 to 9 degrees down and from 9 to 6 degrees up.
- Bat Chatillon 25t: from 9 to 6 degrees up.
- B1: from 10 to 18 degrees up.
- AMX 50 120: from 7 to 6 degrees up.
- AMX 50B: from 8 to 6 degrees up.
- Now shield decrease HE damage with accounting his thickness and position (in 0.7.1 version they only were moving away explosion point, but don't decreasing HE damage.
- Absorption (blocking) HE damage by armor decreased on 20%.
- Often non-penetration of tank during hit in gun after penetration of shield (gun mask or gun armor) was corrected.
- The "lighting" of enemies by destroyed tank in moment of final statistic screen appearance was corrected.
- Added the newbies training regarding the main principles of garage interface (available only for new accounts, who enter in game first time)
- Added 22 new skills of tankers.
- Skills of all tankers, learned before 0.7.2., "removed" and all experience, spent for them learning, gave to tankers as "free". Using this experience you can learn anew any of skills - new or old.
- Added ability to "remove" learned skills for gold (100% experience save), credits (90% experience save), for free (80% experience save)
- Added the records reflection through gained experience on a given tank ("signs of class") - i dont know what does it mean)
- Button "Research" for elite tank renamed to "transmission". When this button pushed, the window of experience transmission from this tank to free opens.
- For "wide" mode of teams sheets added platoons markers and clan tags.
- background of teams sheets has been done more transparent.
- Width of teams sheets in "wide" mode now tunes for most wide player nick in sheets (before it the with of sheet always was max)
- Added animation of switch "wide" mode to "narrow" in the battle beginning.
- Added new condition of teams sheets in the battle: [frags amount] [name of tank] [tank icon]
- during pushing of the "TAB" button now instead of table with teams sheet reflects "wide" mode of teams sheets.
- Design of premium acc purchasing was changed.
- If vibro-device Gametrix not hooked up, then in options his set-point are not reflecting.
- Color and geometry of some german camouflages were re-make with goal to correspond to historical c camouflages.
- Reworked the color and geometry of some German camouflage to better fit the real historical camouflage.
- Reworked the design of a "carousel" tanks in the hangar. Reworked the filters buttons which displays tanks in the "Carousel."
- Added advanced tooltips for the tanks in a "carousel" tanks in the hangar.
- In the context menu of a crew member added the possibility of landing the entire crew from the tank.
- Now, if a module is broken or wounded only one crew member, the repair of module or crew member carries out with a single click without having to select the module or crew member.
- Added display of the input language on login screen.
- Added an extended set of markers on the tanks in the normal and wide (when you press Alt) mode.
- Added advanced configuration of aiming sight in the sniper mode.
- The indicator of remaining in the drum (or cassette / tape) shells added to the aiming sight.
- Minor improvements in the settings of aiming sight.
- In the howitzer aiming sight now is permanently displaying distance to the gun marker.
- Count the number of players now displays the number of players in the entire region, not just on one server.
- Buttons of dismantling and removal of equipment moved into the slot of the equipment.
- "Non-removable" equipment of tank renamed to "Complicate".
- Added additional text and voice messages for detecting of the enemy, damage of the enemy under " lighting " of the player, destroying of the enemy under "lighting" of the player.
- Changed the format of the fights records. Records from version 7.1 will not play in version 7.2.
- Fixed the "twitching" during viewing of the replay.
- Fixed a unsynchronization of the aiming sight during watching a replay in pause.
- In the interface shutdown mode (by pressing "V") removed displaying of the unnecessary messages and tank markers.
- In the battle menu was added item "Help", which causes the display of the help page regarding help in the battle.
- Added corrections in the help page, caused by pressing F1.
- Improved mechanism for automatic selection to the server during login.
- Added the message of additional equipment removing for the gold.
- Reworked some effects of hitting (with your gun) to the landscape.
- Improved the effects of tanks burning.
- Improved the "waves" effect when tank move through the water.
- Reworked the effects of shells hitting in the snow and sand.
- For some special effects added detail levels which depends on distance.
- Hangar menu item "Statistics" renamed to "Achievements".
- Introduced the "freeze" of messages sending to chat if you frequently are pressing buttons F4 (Follow me!) and F7 (Need Help!).
- When the "fog of war" is turned on, added display of information about the enemy team kills.
- Fixed the work of setting of "afterlife effects" on the low graphics settings.
- Redesigned frame framing the minimap.
- Fixed "sticky" of view marker on the minimap (they mean angle of view)
- Changed the color of the flags on the bases. Now the flag color of the friendly base is always green, and the enemy - always red.
- Fixed the activation of mask net, and the telescope icons before the battle and after battle.
- Increased space for text messages on the minimap so that messages with the players nicknames are not displayed in three or more lines.
- A birds added on some of old maps.
- Fixed a collision of tanks with some objects and buildings.
- Fixed a bug when loading a basic set of shells when you buy a tank and fielding tick "Load basic ammunition" for tanks with a drum loader.
- Fixed the displaying of messages during recruitment of a new tanker.
- Changed the format of the message about the battle results in the case of participation in the action (for example, to gain experience x5, etc.).
- Fixed discrepancy between the amount of fights in all types of vehicles with general result in the "battles" graph in the case of participation in the battles that were not counted (on example in case of failure on the server).
- Fixed minor interface bugs in the camouflage window.
- Fixed bug in the profile of the player which displayed the text "Last time was in battle 1970" if the player never went into battle.
- Corrected the description of achievements, "Shooter," "Armor penetrator," "Support," " die-hard," "Unbreakable," "Spit death", "Invader", "Kamikaze".
- Corrected the description of “Burda” and “Biyota” medals.
- In the Russian names of the crew added the name "Ilya."
- Fixed some incorrect text messages during working with additional equipment.
- Adjusted the volume of some objects destruction..
- From the voice alerts of critical hit removed the word "Yes" and "We hit them". For this case, there is only one message: "hitting". (I am not sure, that in EU server are the same messages, but anyway I translated it)
- Removed the audio playback of knocked track during switching in "after-death" mode to destroyed a tank.
- Fixed rare incorrect displaying of the tank at large distances with vertically and horizontally. offset
- Fixed some bugs in the algorithm of dynamic shadows display.
T34 premium: 367m
M103: 367m
T110E5: 402m
Vreemde is dat zelfs de huidige T29 een stuk betere viewrange heeft. Ik vraag me af of er een foutje is gemaakt.
Trouwens: 0.38 accuracy op de M110E5 gun? Dat zuigt.
At the moment the stats are shown for a crew with a notional 133% skill level (or is it 134%). In 7.2 the stats will be displayed for a 100% primary skill level alone (i.e. without the effect of the commander's skill bonus, ventilation or crew consumable). So the displayed RoF for every gun in the game is going to drop, in battles the actual RoF will not change for a given crew.
Overigens zie ik nog niet een rol weggelegt in CW voor de T110. Minder snelheid dan IS7, Mindere gun, minder armour, minder turret armour enz........-Tanks parameters were renormed (decreased) for 100% crew, without consideration of all factors, which improve crew skill (captain skill, addition equipment etc). Real tanks parameters left without change.
[ Voor 30% gewijzigd door wontcachme op 08-03-2012 11:07 ]
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
ipv de t32 mss focussen op de duitse heavies....
Betekent dit dat er mogelijk minder gebounced gaat worden op de VK 3601H en meer op de Tiger?- Changed and improved damage-models of following tanks:
Germany: VK 3601H, Hetzer, Pz V Panther, Grille, Marder II, PanzerJager I, Tiger P, Pz IV, Pz 38NA, Pz V/IV, StuG III, Pz II Luchs, VK3001H, VK 4502A, Pz VI Tiger, Pz 38H735(f)
De achterliggende reden van premiums, is naar mijn idee geld genereren voor WG
HMm als je de t-34 vergelijkt met de m103 op die screenshot lijkt die m103 wel faal..Appel schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 10:46:
In Rusland is de 7.2 test-server kortstondig online geweest. Daarbij zijn de volgende screenshots van de nieuwe US heavies gemaakt.
Overzicht M103 en T110
Modules M103
Overzicht T34 Premium
M103 en T110 Tier x gun
There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!
Volgens mij gaan de damage-models over hoe een tank eruit ziet als hij kapot is, of over hoe gaten die in je tank geschoten worden eruit zien.Angeloonie schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 11:11:
[...]
Betekent dit dat er mogelijk minder gebounced gaat worden op de VK 3601H en meer op de Tiger?
Ik denk niet dat het een functionele wijziging is die het spel beïnvloedt.
+ Maar liest 381 penetratie met premium shells. Waar je voorheen weleens shells verspilde op een Maus, schiet je met deze gun er dwars door heen.
+ Verder heeft de voorkant dikkere bepantsering dan de IS7, en het is ook schuin.
+ Per ton gewicht heeft ie ook meer vermogen dan de IS7, maar
- De topspeed is lager. Echter hoe vaak haal je die...
+ Meer schoten per minuut dan de IS7
- Minder damage per schot dan de IS7
Voor mijn gevoel wordt het een prima tank die vooral in clanwars nuttig zal zijn om lastig te raken tanks uit te schakelen en om snel te verplaatsen.
[ Voor 8% gewijzigd door Fest op 08-03-2012 11:42 ]
Als je de T34 op tijd in je garage krijgt heb je een gratis tier VIII premium tank.TRX schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 11:10:
Ik kan dus beter mn t32 verkopen en gaan verder knallen met mn is3....
ipv de t32 mss focussen op de duitse heavies....
Sowieso is de T32 een geniale tank!
Omdat ze de tankers tegemoet willen komen, ik vind het in ieder geval tof dat ze het nog durven nu ze de spelers al zoveel meer tijd hebben gegeven om er een te krijgen.Yammie74 schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 11:14:
Ik vraag mij af waarom ze iedereen met een T34 in bezit, deze als premium 'geven'.
De achterliggende reden van premiums, is naar mijn idee geld genereren voor WG
Mee eens, als je dat russische filmpje heb gezien over 7.2 zie je dat de voorkant flink bouncy is en als je die goed in de strijd gooit dan kun je volgens mij aardig wat hebben. De turret hoef je sowieso niet te proberen als ik die stats zo zie..Fest schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 11:36:
Mij lijkt de gun op de T110 helemaal niet zo slecht. Zeker voor clanwars kan het weleens heel leuk gaan worden.
+ Maar liest 381 penetratie met premium shells. Waar je voorheen weleens shells verspilde op een Maus, schiet je met deze gun er dwars door heen.
+ Verder heeft de voorkant dikkere bepantsering dan de IS7, en het is ook schuin.
+ Per ton gewicht heeft ie ook meer vermogen dan de IS7, alleen de topspeed is lager. Maar hoe vaak haal je die...
+ Meer schoten per minuut
- Minder damage per schot
Voor mijn gevoel wordt het een prima tank die vooral in clanwars nuttig zal zijn om lastig te raken tanks uit te schakelen en om snel te verplaatsen.
Met 0.38 moet ik nog mijn best gaan doen om van afstand een Maus te rakenFest schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 11:36:
Mij lijkt de gun op de T110 helemaal niet zo slecht. Zeker voor clanwars kan het weleens heel leuk gaan worden.
Maar liest 381 penetratie met premium shells. Waar je voorheen weleens shells verspilde op een Maus, schiet je met deze gun er dwars door heen.
Als het allemaal net niet IS-7 is, kan een clan dan niet beter gewoon een IS-7 meenemen? Die heeft ook nog eens een hogere Alpha.Fest schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 11:36:
Verder heeft de voorkant dikkere bepantsering dan de IS7, en het is ook schuin.
Per ton gewicht heeft ie ook meer vermogen dan de IS7, alleen de topspeed is lager. Maar hoe vaak haal je die...
Je bedoelt wat de Franse tanks nu doen?Fest schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 11:36:
Ik zit er nog steeds naar uit te kijken, want voor in Publics worden het volgens mij gewoon redelijk goede all-round tanks. Maar in Clan Wars gaan deze tanks niet gebruikt worden. In Clan Wars werken namelijk specialistische tanks samen in een team. Een generieke (lees net-niet) tank heeft daar gewoon geen toegevoegde waarde.
Hij is langzamer als een IS-7 en de Franse tanks.
Heeft een mindere accuraatheid als de T30, zonder de Alpha. E-100 is sowieso nutteloos in Clan Wars
Armour is (ook hull-down) minder als dat van de Maus, vooral met die enorme commander hatch.
Hij schiet erg snel, is makkelijk om low-hp tanks af te knallen. Maar ja, daar kan je ook een BatChat of AMX 50b voor gebruiken.
Voor publics is ie leuk, maar ik houd (zoals het er nu uitziet) liever de T30 voor in Clan Wars.
Hoe vaak snipe je in clanwars? 90% van de schoten is close-rangeAppel schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 11:48:
Met 0.38 moet ik nog mijn best gaan doen om van afstand een Maus te raken
In de meeste zaken lijkt hij mij juist beter dan de IS-7.Als het allemaal net niet IS-7 is, kan een clan dan niet beter gewoon een IS-7 meenemen? Die heeft ook nog eens een hogere Alpha.
Niet wat de Fransen nu doen, want een paar Fransen zijn leuk in een battle. Maar heb je er teveel van, dan werkt het in je nadeel. Lange reload bijvoorbeeld....Je bedoelt wat de Franse tanks nu doen?
Ik denk dat als je juist 15 generieke tanks zou gebruiken, je juist wel wint. Je tank is in iedere situatie tenminste nuttig.Ik zit er nog steeds naar uit te kijken, want voor in Publics worden het volgens mij gewoon redelijk goede all-round tanks. Maar in Clan Wars gaan deze tanks niet gebruikt worden. In Clan Wars werken namelijk specialistische tanks samen in een team. Een generieke (lees net-niet) tank heeft daar gewoon geen toegevoegde waarde.
De T30 in clanwars straks? Je bedoelt de uitgeklede T30 met flink minder HP en minder damage per schoot?Hij is langzamer als een IS-7 en de Franse tanks.
Heeft een mindere accuraatheid als de T30, zonder de Alpha. E-100 is sowieso nutteloos in Clan Wars
Armour is (ook hull-down) minder als dat van de Maus, vooral met die enorme commander hatch.
Hij schiet erg snel, is makkelijk om low-hp tanks af te knallen. Maar ja, daar kan je ook een BatChat of AMX 50b voor gebruiken.
Voor publics is ie leuk, maar ik houd (zoals het er nu uitziet) liever de T30 voor in Clan Wars.
En de E-100 nutteloos in clanwars? Ze hebben je wel gebrainwashed bij Pirates
Alles hangt af van de map en je tactiek, maar iedere tank kan nuttig zijn.
nog 100k xppsychoclown schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 11:47:
[...]
Als je de T34 op tijd in je garage krijgt heb je een gratis tier VIII premium tank.
Sowieso is de T32 een geniale tank!
Met 0.37 van de E100 kan ik zeer zeker snipen en de gold ammo heeft zo'n hoge penetratie dat het niet eens uitmaakt waar je nu precies raakt.Appel schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 11:48:
[...]
De fransen kunnen geen klap hebben, de T110 ziet eruit als een flink bouncy tank die niet enkel een supportrol lijkt te hebben.Je bedoelt wat de Franse tanks nu doen?
E100 nutteloos in Clan Wars? Paar E100s tegen IS7s die de hoek om komen en die IS7s zijn weg, zeker als je zorgt voor focus fire.Heeft een mindere accuraatheid als de T30, zonder de Alpha. E-100 is sowieso nutteloos in Clan Wars
De T30 zal nog wel een beest blijven maar ik denk dat de passability flink omlaag gaat en als Wargaming de trend aanhoudt zal de turret in ieder geval niet verder dan 180 (of 270) graden draaien.Voor publics is ie leuk, maar ik houd (zoals het er nu uitziet) liever de T30 voor in Clan Wars.
Ik verwacht de patch niet eerder dan 3 weken dus dat zou betekenen dat je alleen al 3 weken de double kunt halen (en met wat geluk heb je nog een x3 event in die 3 weken) en dan ben je al een eind op weg.
Vanavond maar eens weer opstarten, ben wel benieuwd hoe het weer zal bevallen
---- Live For The Music ---- PSN: Mvbaardwijk
E-100 in clanwars wordt volgens mij alleen gebruikt in combinatie met de 15cm gun en gold ammo. Dan is het een goed gepantserde nuker.
Waar ik het meeste benieuwd naar ben is of de M103 genoeg sloping heeft aan de hull en turret om af en toe iets te bouncen. Echt dikke bepantsering heeft die namelijk niet.
Verder denk ik dat de viewrange zoals die er nu staat bij de specificaties niet klopt en aangepast wordt.
Tot slot verwacht ik dat de aanpassing van de splashdamage van HE shells gunstig zal zijn voor de AMX 50B. Waar nu de splash volle damage doet als je in de splashrange zit, zal straks de damage afnemen naarmate je verder van het point of impact bent. Met een 30mm zijpantser is een AMX 50B nu namelijk altijd de lul.
Een hogere accuraatheid is altijd makkelijk om te hebben. Zelfs in close range is het soms nog lastig om de weakspot van een IS-7 te raken. De onder plaat of een van de koplampen als deze met een hoek staat.Fest schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 11:57:
[...]
Hoe vaak snipe je in clanwars? 90% van de schoten is close-range
Welke opzichten precies? Behalve dat hij er gewoon 10x zo cool uit zietFest schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 11:57:
[...]
In de meeste zaken lijkt hij mij juist beter dan de IS-7.
Het meeste van de tijd staan tanks toch 'niks' te doen en is arty aan het schieten. De BatChats zijn wel van levensbelang om te scouten. Dus er is zat tijd om er voor te zorgen dat je een volle drum hebt.Fest schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 11:57:
[...]
Niet wat de Fransen nu doen, want een paar Fransen zijn leuk in een battle. Maar heb je er teveel van, dan werkt het in je nadeel. Lange reload bijvoorbeeld....
Maar zij zijn niet zo goed als een specialistische tank. Mauses die de deur dicht houden en T30's die die hoek om piepen zijn in mijn mening veel efficiënter. Maar dat is mijn mening, die kan ik verder niet onderbouwen en zal in de komende situatie gewoon getest worden.Fest schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 11:57:
[...]
Ik denk dat als je juist 15 generieke tanks zou gebruiken, je juist wel wint. Je tank is in iedere situatie tenminste nuttig.
Ik bedoel de huidige T30, de nieuwe wordt (zoals jij terecht zet) nutteloos in Clan Wars.Fest schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 11:57:
[...]
De T30 in clanwars straks? Je bedoelt de uitgeklede T30 met flink minder HP en minder damage per schoot?
En de E-100 nutteloos in clanwars? Ze hebben je wel gebrainwashed bij PiratesOf wacht, jullie zijn alleen gewend in een zandbak te spelen.
![]()
Alles hangt af van de map en je tactiek, maar iedere tank kan nuttig zijn.
Dat vind ik wel een nare opmerking. We stonden tot vorige week bijna in Moskou, en ik baseer mijn mening er inderdaad op dat wij de E100 in Clan Wars gewoon niet gebruiken.
In Companies gaan ze wel mee, maar dan mogen er ook wel Pattons en/of E-50's mee.
de T32 heb ik (met premium) in 2 weken naar de T34 gebracht.
het koste me 223 potjes van gemiddeld 5 minuten. dus ik heb in 2 werken tijd 18 uur in de T32 gezeten.
De win-rate is 55% dus het ging best goed (en ik vond het dus leuk om mee te spelen)
laatste potje in de T32: Westfield, east spawn. 2 of 3 Lorraines tegen Top-tier. ik trek noord naar de bergen (hull veilig, ik velig) en daar wat TD's af geschoten, lowe beschadigd. standaard stadje bestoken/defence. we 5 tegen 3 of zo voor. en 2 lorraines nog tegen. ik ga op de hoge uitkijk staan naar onze base om te zien of er een lorraine voor de cap gaat. komt er een melding voorbij dat de T32 sucked. vervolgens moet ik hem uitleggen dat ik veilig sta omdat de gun-inclination van de lorraine niet hoog is en ik hoog sta en mijn gun depression goed is zodat ik een betere kans heb dan een lorraine...
leer eerst een tank spelen voor je hem afkraakt...

Ziet ernaar uit dat de T30 een kleine RoF nerf heeft gekregen. Alhoewel hier waarschijnlijk wel de nieuwe manier van weergeven is gebruikt, waarbij ze uitgaan van 100% crew zonder extra equipment of de commander bonus mee te rekenen.
In dat geval is het misschien zelfs een buff; nu even geen zin om dat uit te rekenen.
Armor is ongewijzigd, hp nerf naar 1700hp en de engine power is afgenomen, terwijl de topspeed gelijk is gebleven. Waarschijnlijk nu minder acceleratie.
Verder wordt ook op dit plaatje een vreemde viewrange gebruikt.
[ Voor 255% gewijzigd door BramSd op 08-03-2012 12:42 ]
het is mijn tank gewoon niet, met de t29 kon ik bijna net zoveel (lees goed: kon ik)skoozie schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 12:21:
[...]
de T32 heb ik (met premium) in 2 weken naar de T34 gebracht.
het koste me 223 potjes van gemiddeld 5 minuten. dus ik heb in 2 werken tijd 18 uur in de T32 gezeten.
De win-rate is 55% dus het ging best goed (en ik vond het dus leuk om mee te spelen)
laatste potje in de T32: Westfield, east spawn. 2 of 3 Lorraines tegen Top-tier. ik trek noord naar de bergen (hull veilig, ik velig) en daar wat TD's af geschoten, lowe beschadigd. standaard stadje bestoken/defence. we 5 tegen 3 of zo voor. en 2 lorraines nog tegen. ik ga op de hoge uitkijk staan naar onze base om te zien of er een lorraine voor de cap gaat. komt er een melding voorbij dat de T32 sucked. vervolgens moet ik hem uitleggen dat ik veilig sta omdat de gun-inclination van de lorraine niet hoog is en ik hoog sta en mijn gun depression goed is zodat ik een betere kans heb dan een lorraine...
leer eerst een tank spelen voor je hem afkraakt...
en ik schiet niet alleen met premium om mijn xp te krijgen, zo rijk ben ik niet.
Ik denk dat hij premium account bedoelt en niet gold ammo.TRX schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 12:48:
[...]
het is mijn tank gewoon niet, met de t29 kon ik bijna net zoveel (lees goed: kon ik)
en ik schiet niet alleen met premium om mijn xp te krijgen, zo rijk ben ik niet.
Daar ben ik het niet mee eens, de E100 heeft de rol van de T30's bijna volledig overgenomen. T30's zijn gewoon te zwak om goed mee te kunnen in een clan war als je het mij vraagt.Appel schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 12:16:
[...]
Ik bedoel de huidige T30, de nieuwe wordt (zoals jij terecht zet) nutteloos in Clan Wars.
Was al bekend gemaakt dat hij de (aangepaste) T95 gun gebruiktBramSd schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 12:36:
Ziet ernaar uit dat de T30 een kleine RoF nerf heeft gekregen. Alhoewel hier waarschijnlijk wel de nieuwe manier van weergeven is gebruikt, waarbij ze uitgaan van 100% crew zonder extra equipment of de commander bonus mee te rekenen.
In dat geval is het misschien zelfs een buff; nu even geen zin om dat uit te rekenen.
Wat skoozie bedoelde is premium account en niet premium shellsTRX schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 12:48:
[...]
het is mijn tank gewoon niet, met de t29 kon ik bijna net zoveel (lees goed: kon ik)
Ik heb de waardes erbij gezocht, en jullie hebben gelijk. Ik zit hier deels fout.psychoclown schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 12:11:
[...]
Met 0.37 van de E100 kan ik zeer zeker snipen en de gold ammo heeft zo'n hoge penetratie dat het niet eens uitmaakt waar je nu precies raakt.
E100 228/304/85 Average penetration (mm)
IS-7 260/303/68 Average penetration (mm)
T30 276/320/90 Average penetration (mm)
AMX 267/351/65 Average penetration (mm)
T110 269/381/60 Average penetration (mm)
AP - ACPR/HEAT - HE
Ik vind het wel een nadeel aan de E100 dat deze niet erg accuraat is. Maar inderdaad, hoe vaak komt het nou voor dat je op 800m staat te schieten. In de praktijk is het meer +/- 300m.
De Fransen hoeven geen klap te vangen. Scouten doe je vanuit cover of je scheurt snel genoeg zodat je zeer moeilijk te raken bent. Als de Fransen tanks aan het finishen zijn doen zij dit vanaf achteraan. En ik zeg niet dat de T110 een slechte tank wordt, ik denk alleen niet dat deze een grote rol van betekenis gaat spelen in de clan wars.psychoclown schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 12:11:
[...]
De fransen kunnen geen klap hebben, de T110 ziet eruit als een flink bouncy tank die niet enkel een supportrol lijkt te hebben.
Het lijkt me wel leuk om de T100 1 op 1 tegenover de andere Tier X's te zetten.
Wellicht is nutteloos gewoon het verkeerde woord geweest. De IS-7 heeft beter armour en snelheid, vooral sinds de armour spacing uit 7.1, Maus ook trouwens. De T30 heeft de betere gun. In mijn ogen heeft de E100 niet een uitblinkende factor die hem beter maakt als een andere tank.psychoclown schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 12:11:
[...]
E100 nutteloos in Clan Wars? Paar E100s tegen IS7s die de hoek om komen en die IS7s zijn weg, zeker als je zorgt voor focus fire.
Het heeft natuurlijk ook met skill (dat zit bij jou wel goed) en tactiek te maken. En in de tactieken die ik nu regelmatig speel is er in mijn mening niet echt een rol voor de E100.
TD's zijn nutteloos in CW's. Dat zal ik nooit ontkennen, mijn post was te onduidelijk. Ik bedoelde de huidige T30.psychoclown schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 12:11:
[...]
De T30 zal nog wel een beest blijven maar ik denk dat de passability flink omlaag gaat en als Wargaming de trend aanhoudt zal de turret in ieder geval niet verder dan 180 (of 270) graden draaien.
Tankees
We know that you want to improve you fighting skills and be better hidden from your enemies.
That's why we prepared this month’s special which enables you to buy eight tanks at reduced credit prices. The special starts on Friday, March 9th at 6:30 CET (5:30am GMT) and ends on Monday, March 12th at 6:00 CET (5:00am GMT).
Have a look to all the following bonuses:
20% off on camouflage
Change your skin for the upcoming season.
20% bonus on credits from gold conversion
Need some more credits? This is your chance!
50% off on the following vehicles:
VK 3001 (H)
VK 3601 (H)
VK 3001 (P)
M4A3E2
M7
M4 Sherman
T-34
KV-13
With your newly converted credits you can also get brand new tanks!
Have fun!
Correct!Ryack schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 13:03:
[...]
Ik denk dat hij premium account bedoelt en niet gold ammo.
@die nieuwe special.
mooi moment om de M7 en de M4A3E2 eens aan te schaffen. vooral die 2e lijkt me een leuk tankje!!!
Leuk als je toevallig die tanks nodig hebt. Jammer dat ze nooit voor een goedkope tier VIII - IX- X gaanUdiBenLudi schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 13:29:
Nieuwe special voor komend weekend...
Tankees
We know that you want to improve you fighting skills and be better hidden from your enemies.
That's why we prepared this month’s special which enables you to buy eight tanks at reduced credit prices. The special starts on Friday, March 9th at 6:30 CET (5:30am GMT) and ends on Monday, March 12th at 6:00 CET (5:00am GMT).
Have a look to all the following bonuses:
20% off on camouflage
Change your skin for the upcoming season.
20% bonus on credits from gold conversion
Need some more credits? This is your chance!
50% off on the following vehicles:
VK 3001 (H)
VK 3601 (H)
VK 3001 (P)
M4A3E2
M7
M4 Sherman
T-34
KV-13
With your newly converted credits you can also get brand new tanks!
Have fun!
Het valt me op dat de nieuwe tier X's allemaal normale penetratie hebben, maar met gold ammo ineens: LOL whats a weakspot?

Ligt ook een beetje aan het soort map etcAppel schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 13:13:
[...]
De Fransen hoeven geen klap te vangen. Scouten doe je vanuit cover of je scheurt snel genoeg zodat je zeer moeilijk te raken bent. Als de Fransen tanks aan het finishen zijn doen zij dit vanaf achteraan. En ik zeg niet dat de T110 een slechte tank wordt, ik denk alleen niet dat deze een grote rol van betekenis gaat spelen in de clan wars.
Je hoeft als BatChat getracked te worden en je bent dood en de 50B's die achter IS7s staan zijn mijn inziens prioriteit numero uno. Iets wat ik het team ook altijd zeker duidelijk maak.
Gaan we tegen die tijd zeker wel doenHet lijkt me wel leuk om de T100 1 op 1 tegenover de andere Tier X's te zetten.
Het gaat niet zozeer dat de E100 beter is dan de andere tanks maar je kijkt naar de rol.Wellicht is nutteloos gewoon het verkeerde woord geweest. De IS-7 heeft beter armour en snelheid, vooral sinds de armour spacing uit 7.1, Maus ook trouwens. De T30 heeft de betere gun. In mijn ogen heeft de E100 niet een uitblinkende factor die hem beter maakt als een andere tank.
E100s zijn de damagedealers net als T30's maar waar de T30's 0 armor hebben heeft de E100 zeker wel wat (mits je je lower front plate verbergt). Ik heb een aantal keer de T30 in CW's gespeeld maar ik verkies de E100 op alle fronten en als ik Field Command zal ik ook zeker zorgen dat ik E100s hebt in plaats van T30s.
De map of tactiek heeft hier mijn inziens weinig invloed op
Achja ze kunnen niet altijd voor iedereen nuttige specials maken.oosterhofjf schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 13:59:
[...]
Leuk als je toevallig die tanks nodig hebt. Jammer dat ze nooit voor een goedkope tier VIII - IX- X gaan
Voor mij zit er dit keer ook niks bij
Is bij de andere tanks toch ook niet veel anders?Het valt me op dat de nieuwe tier X's allemaal normale penetratie hebben, maar met gold ammo ineens: LOL whats a weakspot?
De 50B en T110 hebben wel een zeer belachelijke penetratie maar goed
Had er gisteren een discussie over met een AMX, die ging staan campen want "AMX is not a primary scout", nou, in een high tier battle volgens mij dus wel, geen enkele tank is dan zo snel als een AMX (of een T-50-2). Je gaat toch niet scouten met een IS-7 ofzo?
[ Voor 6% gewijzigd door Angeloonie op 08-03-2012 14:18 ]
Als er geen andere lights in het team zitten is dat zeker degene die dat moet doen.Angeloonie schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 14:18:
Als je met een AMX 90 in een Tier 8-9-10 battle zit. Ben jij dan de aangewezen scout of niet?
Had er gisteren een discussie over met een AMX, die ging staan campen want "AMX is not a primary scout", nou, in een high tier battle volgens mij dus wel, geen enkele tank is dan zo snel als een AMX (of een T-50-2). Je gaat toch niet scouten met een IS-7 ofzo?
Daarnaast heeft de 13 90 ook nog het voordeel dat hij meer dan een schot kan vangen.
in mijn AMX 90 zoek ik in het begin meestal een bosje op en schiet ik niet (lekker hidden blijven)
zolang er rode vlekjes op de minimap zijn heeft scouten ook weinig zin, arty is toch bezig.
Zodra er tegen het einde minder tanks zijn dan ga ik eens een rondje rond de map rijden. of als er een gat valt daar door naar de arty. peek-a-boo met je gun 2 schoten vuren en wachten werkt ook goed. let ook goed op van wie je schoten krijgt. iemand "beval" mij om een veld over te rijden waarvan ik wist dat er een E-100 en een T-34 stonden (de tracks FTW!) heb hem ook vriendelijk verteld dat ik dat niet ging doen omdat er die 2 enemys waren en ik onze cap circle toch kon spotten.
toen eenmaal die tanks als enige over waren en arty niks meer te doen had ben ik wel er over gereden. wordt ik op geblazen dan heeft hopelijk arty tijd om nog flink wat huis te houden.
maar zoals altijd: "Het ligt aan de situatie."
Ik wordt ook een beetje knetter van die irritante platoons die telkens spelen met een tier 1 of 2 tank.. WTF doen die in mijn T8/9 battles? (ja doordat ze bij een GwPanther oid in een platoon zitten).. Maar waarom doen ze dat?
Gisteren schoot ik uit frustratie van "weer zo'n klote platoon" een loltraktor zijn track er af (0 damage verder). Gaat 5 minuten later ineens zijn teamgenoot in een Hummel mij afmaken
Snappen die eikels niet dat ze je game verzieken? De vijand een E-100`, T-59, VK3601 en wij een loltraktor? Fijn...
[ Voor 15% gewijzigd door Angeloonie op 08-03-2012 14:51 ]
Met de motorisatie van een Russische medium of een Lorraine, ben je meer medium dan light. Je kan op een forward positie stilzitten, cloaken, spotten en indien nodig wat snipen. Als iedereen aan alle flanken aan het vechten is, dan wordt de opening zichtbaar om naar de arties te rushen. AMX 13 90 heeft een D10T-achtige gun om snel low hp heavies te finishen. Ik heb al een E-100 daarmee gepakt.Angeloonie schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 14:18:
Als je met een AMX 90 in een Tier 8-9-10 battle zit. Ben jij dan de aangewezen scout of niet?
Ik ga iets minder agressief ermee moeten leren spelen. Het is niet omdat ik met 90+ % camo op een Panther II, T-44, T-54,... op een bepaalde positie kan staan, dat het ook met 50% op AMX 13 90 kan.
Wat daaruit al snel blijkt, is dat de stats zoals ze op de plaatjes staan ongeveer 13% lager zijn dan ze in werkelijkheid zijn met commander bonus en rammer, vent etc.
Zo heeft de M46 Patton maar 420m view range volgens de stats.
Het lijkt erop dat alles niet zo slecht is als gedacht. Daarnaast begrijp ik uit een post dat de stats nog gereworked gaan worden.
Ik wou dat meer mensen dat deden in randoms. Dus een light vooraan die niks anders doet dan spotten en ik er dan achter goed verborgen in m'n Marder of SU-85. Maarja, helaasskoozie schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 14:43:
Er zijn altijd wel wat mensen die menen waarom zij niet enig risico hoeven te lopen.
in mijn AMX 90 zoek ik in het begin meestal een bosje op en schiet ik niet (lekker hidden blijven)
zolang er rode vlekjes op de minimap zijn heeft scouten ook weinig zin, arty is toch bezig.
Ja precies, het zit niet voor niets nu op de supertest server, waar nog van alles getest gaat worden en dus ook nog aan stats gesleuteld kan wordenBramSd schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 15:03:
Ik zie op het WOT forum dat het mogelijk is om in te loggen op de RU testserver: klik.
Wat daaruit al snel blijkt, is dat de stats zoals ze op de plaatjes staan ongeveer 13% lager zijn dan ze in werkelijkheid zijn met commander bonus en rammer, vent etc.
Zo heeft de M46 Patton maar 420m view range volgens de stats.
Het lijkt erop dat alles niet zo slecht is als gedacht. Daarnaast begrijp ik uit een post dat de stats nog gereworked gaan worden.
Op een map als Himmelsdorf heb je inderdaad niet echt een scout nodig. Dus het is wel deels afhankelijk. Maar in Clan Wars heeft elke scout (medium/light) een enorme bullseye op zijn kont. Of het nou een T-50-2 of Patton is, je wilt de snelle tank van de tegenstander z.s.m. dood hebben.psychoclown schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 14:10:
[...]
Ligt ook een beetje aan het soort map etc
Je hoeft als BatChat getracked te worden en je bent dood en de 50B's die achter IS7s staan zijn mijn inziens prioriteit numero uno. Iets wat ik het team ook altijd zeker duidelijk maak.
Voorheen stonden achter de IS-7's de T30's. Die hebben ook een prio. Alle damage dealers hebben een prio. T30, E100 en de AMX 50B.
Nu ik de post van Bram zie ben ik er toch wel wat enthousiaster over geworden. ,33 klinkt al een stuk beter.
Dat de map of tactiek er weinig invloed op heeft ben ik niet helemaal met je eens. Heb een paar dagen terug nog een steel wall gehaald in CW met mijn T30. Gewoon lekker hull-down in de zandbak. In de maps waar de E100 zijn onderplaat kan verbergen is er een grote kans dat de T30 zijn hull kan verbergen.psychoclown schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 14:10:
[...]
Het gaat niet zozeer dat de E100 beter is dan de andere tanks maar je kijkt naar de rol.
E100s zijn de damagedealers net als T30's maar waar de T30's 0 armor hebben heeft de E100 zeker wel wat (mits je je lower front plate verbergt). Ik heb een aantal keer de T30 in CW's gespeeld maar ik verkies de E100 op alle fronten en als ik Field Command zal ik ook zeker zorgen dat ik E100s hebt in plaats van T30s.
De map of tactiek heeft hier mijn inziens weinig invloed op
Uiteraard maar die 50B's achter de IS7s is nog makkelijk te penetreren want die heeft geen sterke turret zoals de T30 wel heeft.Appel schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 15:20:
[...]
Voorheen stonden achter de IS-7's de T30's. Die hebben ook een prio. Alle damage dealers hebben een prio. T30, E100 en de AMX 50B.
Ruinberg je voorkant tegen een stukje puinhoop zetten, je staat meteen goed geangled en de tegenstander moet of snel een schot lossen met de grote kans op een bounce of langer aimen met een 15cm shell in zijn zijkantDat de map of tactiek er weinig invloed op heeft ben ik niet helemaal met je eens. Heb een paar dagen terug nog een steel wall gehaald in CW met mijn T30. Gewoon lekker hull-down in de zandbak. In de maps waar de E100 zijn onderplaat kan verbergen is er een grote kans dat de T30 zijn hull kan verbergen.
Was denk ik iets te enthousiast, op sommige maps kan een T30 prima werken maar zo enthousiast als ik voorheen was over de T30 ben ik allang niet meer.
Let's just agree to disagreepsychoclown schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 15:31:
[...]
Uiteraard maar die 50B's achter de IS7s is nog makkelijk te penetreren want die heeft geen sterke turret zoals de T30 wel heeft.
[...]
Ruinberg je voorkant tegen een stukje puinhoop zetten, je staat meteen goed geangled en de tegenstander moet of snel een schot lossen met de grote kans op een bounce of langer aimen met een 15cm shell in zijn zijkant![]()
Was denk ik iets te enthousiast, op sommige maps kan een T30 prima werken maar zo enthousiast als ik voorheen was over de T30 ben ik allang niet meer.
1. Mensen weten niet eens de controls, laat staan practisch winnen.
2. Ze rijden in top tiers, mocht je het ongeluk hebben dat ze in jouw team zitten ( 5x op een rij ) dan is het ijna 100% kans om te verliezen
conclusie you're fucked
Wat hebben wij gelachen, die gast was binnen de eerste 30 seconden dood
CEBITEXPO met een random cijfer erachter kun je ze herkennen.skoozie schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 16:26:
Herken je ze nog aan bepaalde namen? lijkt me handig om op voorhand te weten.
Alpha strike = 400 dmg, fransen pompen er 4 erdoorheen terwijl jij er een afvuurt met hetzelfde damage.
accuracy = .30 vrij goed maar is niet heel geweldig als je weer teruggraat naar close combat waar alpa dmg gewild is.
Armor = CRAP, zelfs de turret is slecht...

ik dacht premium tank....Ryack schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 13:03:
[...]
Ik denk dat hij premium account bedoelt en niet gold ammo.
net 5 kills en wat damage met de t32..... k*tdingskoozie schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 13:45:
[...]
Correct!
@die nieuwe special.
mooi moment om de M7 en de M4A3E2 eens aan te schaffen. vooral die 2e lijkt me een leuk tankje!!!
M4A3E8 vond ik wel wat hebben, om die reden ook nog niet verkocht
het gaat om geld, dat is toch logisch?oosterhofjf schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 13:59:
[...]
Leuk als je toevallig die tanks nodig hebt. Jammer dat ze nooit voor een goedkope tier VIII - IX- X gaan![]()
Het valt me op dat de nieuwe tier X's allemaal normale penetratie hebben, maar met gold ammo ineens: LOL whats a weakspot?
free game is natuurlijk een lokkertje om nog meer te cashen
dus heb je eenmaal X en wil je echt wat, moet je nog meer geld overmaken... good bizniz
heel erg mee eens. die taktiek werkt erg goed. en laat je zeker niet 'gebruiken' zodat een ander zn kill kan makenskoozie schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 14:43:
Er zijn altijd wel wat mensen die menen waarom zij niet enig risico hoeven te lopen.
Zodra er tegen het einde minder tanks zijn dan ga ik eens een rondje rond de map rijden. of als er een gat valt daar door naar de arty. peek-a-boo met je gun 2 schoten vuren en wachten werkt ook goed. let ook goed op van wie je schoten krijgt. iemand "beval" mij om een veld over te rijden waarvan ik wist dat er een E-100 en een T-34 stonden (de tracks FTW!) heb hem ook vriendelijk verteld dat ik dat niet ging doen omdat er die 2 enemys waren en ik onze cap circle toch kon spotten.
toen eenmaal die tanks als enige over waren en arty niks meer te doen had ben ik wel er over gereden. wordt ik op geblazen dan heeft hopelijk arty tijd om nog flink wat huis te houden.
maar zoals altijd: "Het ligt aan de situatie."

Een beetje laat, maar volgens mij is 0.38 gewoon 0.35 maar komt dat verschil doordat ze nu de waardes voor 100% crew showen.Appel schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 11:48:
[...]
T32 is awesome. Gemiddeld daar per potje 924xp mee binnen gehaald. Lekkere turret, snelheid, gun en genoeg HP om goed te kunnen vechten.TRX schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 20:37:
niet geheel waardeloos
@wontcachme: In je onderschrift zie ik dat je een GT 230m hebt. Speel je daar WOT op of heb je daar een andere computer voor?
Sinds gisteren heb ik een acer aspire s3 ultrabook. Ding voor een prikke 2e hands kunnen kopen en ideaal voor school en werk. Stiekem toch WOT geïnstalleerd en met WOT tweaker en gamebooster haal ik meestal 25 fps op 1366 x 768 met laagste details
Sommige mobiele gpu's goed zijn te overklokken. Daar valt de meeste winst te halen, als dat lukt.oosterhofjf schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 20:52:
@pirates: In welke mate gebruiken jullie franse tanks in CW? Bij TAC wordt van iedereen verlangd om een franse tank te hebben, maar we maken er niet veel gebruik van. Of ja.. Vaak 1 AMX en 2 bat chats.
@wontcachme: In je onderschrift zie ik dat je een GT 230m hebt. Speel je daar WOT op of heb je daar een andere computer voor?
Sinds gisteren heb ik een acer aspire s3 ultrabook. Ding voor een prikke 2e hands kunnen kopen en ideaal voor school en werk. Stiekem toch WOT geïnstalleerd en met WOT tweaker en gamebooster haal ik meestal 25 fps op 1366 x 768 met laagste detailsIemand nog meer tips om meer fps eruit te persen?
Speel met deze videokaart op mijn laptop ja. Gaat op zich redelijk. Alles op low, wat tweaks om stof/rook te verminderen in game en ik haal 30 tot 60 fps. Verschilt een beetje per map. Als 7.2 komt wil ik weer eens testen zonder tweaks en sommige dingen in detail.oosterhofjf schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 20:52:
@pirates: In welke mate gebruiken jullie franse tanks in CW? Bij TAC wordt van iedereen verlangd om een franse tank te hebben, maar we maken er niet veel gebruik van. Of ja.. Vaak 1 AMX en 2 bat chats.
Sinds gisteren heb ik een acer aspire s3 ultrabook. Ding voor een prikke 2e hands kunnen kopen en ideaal voor school en werk. Stiekem toch WOT geïnstalleerd en met WOT tweaker en gamebooster haal ik meestal 25 fps op 1366 x 768 met laagste detailsIemand nog meer tips om meer fps eruit te persen?
Franse tanks zijn in elke battle wel aanwezig. Ik heb er zelf geenoosterhofjf schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 20:52:
[ Voor 125% gewijzigd door ZenTex op 08-03-2012 21:08 ]
Aan de andere kant. Op prokhorovka (toch? die met spoorlijn, bospad en heuvel) verloor ik zowat elk potje in tanks. Elke keer werd de hill genegeerd of gingen er 2 low tiers heen, dus de vijand had altijd hill, en elk potje verloren. Zelfde verhaal in een potje met m'n Loewe, hun hadden meer mediums, van ons ging enkel een lorraine en ene ander gebakkie naar heuvel. Dus ik in m'n Löwe ook naar de heuvel. Lang voordat ik daar was waren onze meds inderdaad al dood. Ik kon zelf de heuvel wél veroveren, alles aan die kant van de spoorlijn spotten en afmaken, en ondanks dat het bospad verloren werd hebben we ruim via de spoorlijn kant gewonnen.
Zelfde geldt trouwens voor de heuvel in Campinovka, doe MOET je gewoon hebben wil je winnen.
Wel rete irritant, 3 minuten met je heavy heuvelop met 5 kilometer per uur.
Mja dit was een 1 IS-4, een T34 en een IS-3 die naar hill gingen. Zo waardeloos dat mensen gewoon niet door hebben dat het niet werkt.ZenTex schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 21:16:
Mja, 1 snelle low tier heavy gaat nog, maar het is idd einde oefening als de heavies naar hill gaan, kun je net zo goed exit battle doen.
Aan de andere kant. Op prokhorovka (toch? die met spoorlijn, bospad en heuvel) verloor ik zowat elk potje in tanks. Elke keer werd de hill genegeerd of gingen er 2 low tiers heen, dus de vijand had altijd hill, en elk potje verloren. Zelfde verhaal in een potje met m'n Loewe, hun hadden meer mediums, van ons ging enkel een lorraine en ene ander gebakkie naar heuvel. Dus ik in m'n Löwe ook naar de heuvel. Lang voordat ik daar was waren onze meds inderdaad al dood. Ik kon zelf de heuvel wél veroveren, alles aan die kant van de spoorlijn spotten en afmaken, en ondanks dat het bospad verloren werd hebben we ruim via de spoorlijn kant gewonnen.
Zelfde geldt trouwens voor de heuvel in Campinovka, doe MOET je gewoon hebben wil je winnen.
Wel rete irritant, 3 minuten met je heavy heuvelop met 5 kilometer per uur.

Ik kan je zeggen er stonden binnen 3 minuten 2 E-75s van de enemy in onze base te cappen. 1 schoot me van achter de ander van voren terwijl ik ook nog tegen een KV met Derp, een Lowe en een Tiger 2 aan het vechten was. Tsja..ZenTex schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 21:19:
Dat zijn er minimaal 3 teveel ja. Het kan af en toe wel helpen als je een heavy erbij hebt en je zo de heuvel kunt winnen, maar 2 tier 9's??? Die weten toch dat ze in de heavy street nodig zijn? Buiten dat is de IS-4 rete traag, en op zo'n kleine map heuvelop? Grote kans dat het potje voorbij is eer ze aan de andere kant zijn.
En nu net een potje in Ensk, T30, en 3 E-75s van mijn team blijven achter huisjes campen terwijl ik aangevallen wordt door een E-100 en 2 E75s volgens is het weekend voor de noobs want ze zijn al weer terug..
Ach ja ik blijf maar ff door grinden wil toch de IS-7 hebben.
[ Voor 3% gewijzigd door Nemean op 08-03-2012 21:26 ]
6 kills in m'n PzIIIA
7<15 verliezen

Dit heb ik dus al 2 dagen non-stop met een enkele moeizame victories ertussen. Echt waar soms krijg ik het gevoel om een met een falcon punch door de monitor heen te slaan.
Prime example: Ik was met iemand aan het platoonen (2 derp KVs - of KV-2) gaan in het begin 2 scouts met een death charge naar de heuvel op Malinovka.. op weg naar beneden allebei kapot geknald zonder maar ook iets te spotten. Arty was nog aan het rijden en wij waren niet eens halverwege om iets te raken. Even later gaan nog eens 3 medium tanks uit het niets over het open veld naar de vijand met precies hetzelfde resultaat. Mijn vriend had 8 kills, ik had de andere 2 vijandelijke derp KVs uitgeschakeld bij de kerk. En daarna nog verloren omdat onze andere derp KV met 400 hp over te bang was om een SU-85B aan te vallen die om het hoekje bij een gebouw stond bij onze basis.

Marder 3

Sturer Emil

E-25

IS-1

IS-8

AMX-65t

BatChat 155

A-44?

KV-4

SU-100 M1

SU-101

Object 252 (IS-6)

Brummbar

AMX-50 Foch

AMX ACL135

G1l

Renault FTAC

AMX M4 48

Renault G1R

AMX AC MLE 46

AMX AC MLE 48

AMX S35 CA

AMX 13 F3AM

Somua Sau 40

AMX 105 AM

Lorraine 37 l ac

Lorraine 155 50

Lorraine 155 51

Stug E-100

JagdPanther II

http://wot-news.com/main/post/03082012/3
Hopelijk komt de Duitse TD lijn nog uit voordat de wereld vergaat, want die lijkt me me leuk om te spelen. Krijg ineens weer zin om te spelen.
Ik ben er net maar mee gestopt nadat ik met alles m'n x2 eindelijk had.. Het sloeg vanavond echt nergens op leek het..Hydra schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 22:46:
6 kills in m'n Marder en nog een loss. Wat is er aan de hand met de spelers vanavond?
6 kills en verliezen.. 4 kills en verliezen.. 3x 3 kills en verliezen.. paar keer 2 kills en verliezen...
Toch nog 1 potje overtuigend gewonnen, 5 kills met m'n Tiger. Maar de rest van de battles waren echt dramatische teams zeg

[ Voor 16% gewijzigd door Angeloonie op 08-03-2012 23:10 ]
Ik weet echt niet wat het was vanavond. Kan me niet herinneren zo'n drama meegemaakt te hebben. Nog wel wat potjes weten te winnen, maar o.a. de 2x XP op m'n Lowe gewoon niet gehaald. Echt, elk potje zo'n beetje de helft van het team compleet verspreid over het speelveld, en dan door arti een voor een afgeschoten worden. En dat potje op m'n Marder sloeg echt alles. Mensen die echt niks snappen, van beide kanten niet, of je won of verloor was gewoon puur geluk.Angeloonie schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 23:09:
Ik ben er net maar mee gestopt nadat ik met alles m'n x2 eindelijk had.. Het sloeg vanavond echt nergens op leek het..
6 kills en verliezen.. 4 kills en verliezen.. 3x 3 kills en verliezen.. paar keer 2 kills en verliezen...
Toch nog 1 potje overtuigend gewonnen, 5 kills met m'n Tiger. Maar de rest van de battles waren echt dramatische teams zegHet is dat ik gewoon die x2 wilde anders had ik na 3 battles al gestopt
/rant
Blij dat ik niet de enige was die het opvoel. Ga maar ff de kleine een fles geven om af te koelen...
Dit topic is gesloten.