Dat systeem werkt toch niet als je meedoet aan een (deels) guildrun...
Tijdens vanilla / TBC was mijn server (Kul Tiras - Horde) een redelijk hechte club; in die zin dat misdragingen er zéker voor zorgden dat je uit de guild werd gezet, dat jouw reputatie slecht werd, of dat zelfs je hele guild werd beschimpt. Op een gegeven moment was het algemeen bekend dat je beter niet met mensen uit guild [xxx] een dungeon in kon gaan omdat er zo veel idioten / vervelende mensen bij zaten.BlackMage schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 15:03:
En de 'problemen' van de cross-realm LFG (de anonimiteit en het schijt hebben aan de rest) los je ook niet op door het realm-only te maken. Als iemand iets ninja'd en in een volgende run wordt ie weer in een groep gezet met zijn slachtoffer, wat dan? Kicken? De 3 anderen kennen de situatie niet en willen gewoon door die dungeon heen.
Het handmatig groepen zoeken en naar de ingang lopen had veel meer nadelen dan de huidige manier van werken.
Handmatig groepen zoeken was inderdaad een bitch, maar dat los je dus ook al op met een realm LFG tool.
Ook toen waren mensen trouwens al aartslui; vanaf het moment dat de meeting stones gebruikt konden worden om mensen te summonen, zag je dat bijna iedereen op zijn plek rond bleef hangen in de verwachting dat er wel 2 anderen naar de stone zouden lopen.
Don't overcomplicate. Het enige wat blizzard hoeft te doen, is ervoor te zorgen dat mensen die jij op je ignore list hebt gezet, niet met jou in een groep worden gegooid. Iemand die zich dan consequent misdraagt, zal dan vanzelf steeds langere wachttijden krijgen in de queue doordat de pool met mensen die met hem willen/kunnen groupen steeds kleiner wordt. Tot het moment dat de LFG tool zegt: "nobody on this realm wants to group with you.". Dáár kun je ook een mooie achievement van maken!Misschien moeten ze een soort karma-systeem maken, een soort rating dat na afloop 'ingevuld' moet worden, negatief, neutraal of positief. Als de meerderheid van de groep iemand negatief (of positief) beoordeeld dan wordt de rating aangepast.
Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.
Mja, het is redelijk fraudegevoelig. Als je met 5 man van 1 guild bent kun je mensen al heel makkelijk omlaag raten puur "omdat het kan". Al met al zijn er al tig systemen en methoden uitgeprobeerd om wat meer kwaliteit in pugs te brengen, alleen denk ik dat het niet bepaald geholpen heeft.Thysiej schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 15:56:
Dat systeem werkt toch niet als je meedoet aan een (deels) guildrun...
Haha, dat lijkt me wel een leuke ja. Of dat dan gedurende een week of zo al je characters met een vlag rondlopen met daarop "I'm an idiot", zoals:Seraphin schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 16:02:
Tot het moment dat de LFG tool zegt: "nobody on this realm wants to group with you.". Dáár kun je ook een mooie achievement van maken!

edit: image iets geresized
Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT
B - R - I - L - J - A - N - T!Moi_in_actie schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 16:12:
[...]
Haha, dat lijkt me wel een leuke ja. Of dat dan gedurende een week of zo al je characters met een vlag rondlopen met daarop "I'm an idiot", zoals:
"noobflagged!"
Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.
Gearscore is een prima addon, als je hem maar weet te gebruiken.Mektheb schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 15:43:
[...]
inderdaad schitterend, ik zocht altijd de "raid leader op" ging ik naast hem staan zonder wat te zeggen maar alleen op hem te klikken, dan zag je vanzelf in Focus ze je aant bekijken waren en dan vroegen ze of je mee wou.
En dan gewoon lekker no ty
Gearscore an sich zegt uiteraard geen drol, evenmin als ilvl nu. Sterker nog, ilvl is zelfs een slechtere indicatie dan GS omdat GS pvp items en dergelijke nog meenam in zijn scoring
Helaas werd hij zo wel door het overgrote deel gebruikt.
Bij mij had de addon had een interface met bv recount. dus niet damage done of dps maar damage done of dps gedeeld door de gearscore. Dat zegt veel meer dan dps alleen. Iemand die in 333 items rondhobbelt, maar dezelfde dps uit weet te pompen dan iemand met ilvl 375, dat zegt iets.
Tevens zit tegenwoordig in de addon ook een zogenaamde raidscore verwerkt, die je een score geeft van het aantal bosses op bepaalde difficulties die een persoon gedowned heeft, ook niet 100% natuurlijk, maar wel weer een redelijk indicatie of iemand kan spelen. Als je 10HC bosses downed, dan ben je iig geen totale pruts0r.
[ Voor 1% gewijzigd door bazkar op 02-03-2012 16:29 . Reden: verduidelijking / typos ]
Zeur toch niet zo. Voor een raid kies je zelf mensen uit, en een dungeon kan iedereen clearen. Zo moeilijk is het allemaal niet. Je krijgt zelfs nog 15% bonus damage/healing als je een random dungeon doet.
Ik heb Deathwing zelfs neer in full pvp gear als resto shaman. (normal ofc)
Ik heb Deathwing zelfs neer in full pvp gear als resto shaman. (normal ofc)
Wauw, ik draai WoW op een toch wel vrij oude iMac (eind 2007), en die 64-bit client heeft echt enorm veel verschil gemaakt. Er zit een enorme bagger grafische kaart in, maar ben nu van 30fps naar 50fps gegaan. Heb er geen meting op los gelaten, maar laten we het er op houden dat het in iedergeval enorm veel vloeiender aanvoelt
i like!
Grappig hoeveel het uit maakt voor de ander en voor de ander niet, ik hoor in mijn guild exact hetzelfde de ene maakt grote sprongen vooruit en de ander merkt het verschil niet.Magnetic_Man schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 11:06:
Wauw, ik draai WoW op een toch wel vrij oude iMac (eind 2007), en die 64-bit client heeft echt enorm veel verschil gemaakt. Er zit een enorme bagger grafische kaart in, maar ben nu van 30fps naar 50fps gegaan. Heb er geen meting op los gelaten, maar laten we het er op houden dat het in iedergeval enorm veel vloeiender aanvoelti like!
Ikzelf merk ook echt helemaal niks ( Core i7 + 24Gb Ram ) in performance verschil.
"Allow me to shatter your delusions of grandeur."
Maar jij hebt ook een enorm snel systeem. Kan de FPS nog wel hoger?ShadowBumble schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 11:15:
[...]
Grappig hoeveel het uit maakt voor de ander en voor de ander niet, ik hoor in mijn guild exact hetzelfde de ene maakt grote sprongen vooruit en de ander merkt het verschil niet.
Ikzelf merk ook echt helemaal niks ( Core i7 + 24Gb Ram ) in performance verschil.
Verder las ik in sommige threads op Battle.net dat je toch wel minimaal 8GB RAM moest hebben voor de 64-bit client.. ik heb 4, maar het loopt prima zo.
Ben eindelijk 2 dagen geleden level 85 geworden met mijn druid, en het gearen is tegenwoordig echt belachelijk snel te doen
enige dat echt niet wil droppen is de healing belt uit End Time.. Ow en heeft iemand nog een tip voor een goede healing trinket?
Heb nu de 359 voor JP gekocht maar nergens behalve FL een betere te krijgen? Moet nog wel wat verbeteren maar hoop een beetje normale ds10 group te kunnen vinden
http://eu.battle.net/wow/...ptulon/Scharminkel/simple
iemand nog tips?
Heb nu de 359 voor JP gekocht maar nergens behalve FL een betere te krijgen? Moet nog wel wat verbeteren maar hoop een beetje normale ds10 group te kunnen vinden
iemand nog tips?
hmr hmr hmr hmr hmr hmr
Wow, dit topic groeit hard.... ik kan zelf wel verbetering merken, heb een core i7 2600 3.4ghz met 8gb intern en heb in lfr tijdens de intensieve phases met bijv. ultraxion 60fps. Instellingen staan op high quality.dotorion schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 09:09:
uashy: enig merkbaar verschil qua performance? Zoja, waar draai je WoW op?
Met 32 bits zit dit zo 10-15 fps lager.
[ Voor 5% gewijzigd door uashy op 03-03-2012 12:46 ]
Nice!Magnetic_Man schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 11:06:
Wauw, ik draai WoW op een toch wel vrij oude iMac (eind 2007), en die 64-bit client heeft echt enorm veel verschil gemaakt. Er zit een enorme bagger grafische kaart in, maar ben nu van 30fps naar 50fps gegaan. Heb er geen meting op los gelaten, maar laten we het er op houden dat het in iedergeval enorm veel vloeiender aanvoelti like!
Ik speel ook op een iMac (uit 2009 volgens mij) en in stormwind heb ik max 20fps met de meeste settings op low. Maar eens uitproberen dan!
Op mijn zes jaar oude Windowsbak maakte het amper verschil. Heb uiteindelijk de 64-bit client na de patch van afgelopen woensdag dan ook maar niet meer geïnstalleerd, doe ik wel als hij officieel ondersteund wordt.
[ Voor 3% gewijzigd door NMe op 03-03-2012 16:08 ]
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Ik merk het wel een klein beetje maar niet +20fps zoals Magnetic_Man helaas
Wat wel veranderd is, als ik met de 32bit client liquid quality op Fair zette (ipv Low) ging hij vroeger naar 3fps, dat is nu niet meer zo. Maar nog wel steeds flink naar beneden, hou die en Shadow Quality dus maar op Low
Je spec kan beter. Haal die 2 punten weg uit Living Seed, de healing die je daarvan krijgt is echt matig, zeker als je maar 2 punten erin kan stoppen.hmr schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 11:38:
Ben eindelijk 2 dagen geleden level 85 geworden met mijn druid, en het gearen is tegenwoordig echt belachelijk snel te doenenige dat echt niet wil droppen is de healing belt uit End Time.. Ow en heeft iemand nog een tip voor een goede healing trinket?
iemand nog tips?
De talent Nature's swiftness and Nature's cure zijn must-have talents voor een resto druid, dus investeer ze daar in.
Inderdaad, transfer naar Alliance Tarren Mill. Hebben wij Hordies op Tarren Mill ook weer wat meer spelers om te ganken, is vooral handig aangezien MoP wat meer world PvP zal gaan brengen.Verwijderd schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 12:19:
Weet niet of dit al voorbij is gekomen hier, maar er is sinds 1/03 - 6/03 een Free Character Migration van Outland naar enkele lower populated realms.
Tarren Mill is daar 1 van!
Mensen die het beu zijn om in de queue te staan elke avond, Tarren Mill is een aangename realm met op de alliance kant vrij veel nederlanders en Belgen.
Gewoon doen!
Tarren Mill is niet low-populated, maar de Alliance kant is dat wel en dat is spijtig. Helft van mijn 10man guild komt ook van de Alliance kant van Tarren Mill af omdat daar gewoon niks meer te doen was.
Verwijderd
ik ben van plan weer te beginnen met WoW, is er iemand die toevallig RAF wil doen om snel te levelen? ik wil namelijk graag een nieuw char beginnen maar 1-85 solo duurt wel een beetje lang vind ik. DM alsjeblieft even als je dit wilt
Dat FCM is echt bullshit, en werkt ook totaal niet. Waarom zouden mensen van een high population realm weggaan naar een low popuation realm gaan 
De enige echte reden dat Blizzard dit doet is om weer €20 van mensen te kunnen ontvangen omdat ze weer terug transferen naar hun vorige of een andere high population realm.
De enige echte reden dat Blizzard dit doet is om weer €20 van mensen te kunnen ontvangen omdat ze weer terug transferen naar hun vorige of een andere high population realm.
Nja, servers die compleet vol zijn, zijn het ook niet echt, vervelend voor veel mensen als ze geen char kunnen aanmaken op de realm waar hun main op staat. In het geval van de transfer van Outland af gaat het ook helemaal niet om transfers naar low pop realms, maar naar unbalanced realms die niet high pop zijn (en dus ook geen horde spelers kunnen missen). Het is jammer dat ze niet mergen, maar deze realms zou je toch al niet kunnen mergen. Compleet gratis transfers zijn het ook niet helemaal, aangezien de kleine realms compleet afsterven en de mensen die niet wegwillen het nog zwaarder krijgen dan ze het al hebben.Twylight schreef op zondag 04 maart 2012 @ 17:04:
Dat FCM is echt bullshit, en werkt ook totaal niet. Waarom zouden mensen van een high population realm weggaan naar een low popuation realm gaan
Beste vrinden van den grote WoW-topic. Gisteren was ik op m'n priest even in old Strat en heb daar toevallig Robes of the Exalted geloot (screenshot: http://wow.zamimg.com/uploads/screenshots/normal/244376.jpg niet mijn char). Nu gaf ik nooit zo heel erg om transmog en heb mij er dus ook nog niet zo heel erg mee bezig gehouden, maar dit item vind ik toevallig wel een erg mooie kleur hebben. Iemand tips voor hands, wrist & back tbv transmog die er een beetje bij aansluiten? Het hoeft er allemaal niet heel bruut of duister uit te zien, ik vind de kleur belangrijker. Beetje licht/pastel blauw zoals die Robes, of iets compleet wit vind ik ook wel erg leuk (helm heb ik uit staan).
♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch ♠
Dat is een handige tool. Ff iets leuks uitzoeken
♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch ♠
Bijvoorbeeld omdat ze twee uur (ik zeg maar iets, hoor - zit zelf niet op een server met queues) in de queue moeten staan voor ze kunnen inloggenTwylight schreef op zondag 04 maart 2012 @ 17:04:
Desktop: i5 2500k @ 4Ghz, 4GB ram, GTX560Ti OC Laptop Dell XPS15 i5 2450, 4GB ram, GT525M, backlit keyb.
Een maandje geleden heeft er ook al een FCM van één of andere realm naar Executus plaatsgevonden, en dat heeft wel wat losse players opgeleverd. Grote guilds zullen nauwelijks de moeite nemen van een grote realm af te stappen, though. Low pop realms hebben totaal geen toegevoegde waarde, behalve een eventuele Realm First.
Zo is op Executus RF:Lich King gepakt door een xfer guild, die zodra ze 'm binnen hadden ook meteen weer weg waren. En hebben daarmee meteen alliance side compleet in chaos achtergelaten. Balance, voor de geïnteresseerden, zitten nu weer op Grim Batol en kwamen daar ook vandaan.
--Spine 10HC avond 3. Inmiddels 68 wipes achter de rug. Begonnen in onze standaard healer setup; Disc, Druid, Pally. Ongeveer halverwege de raid, met gemengd succes, maar wel redelijke consistentie tot en met de tweede Tendon komende, kreeg onze Disc last van lag en hebben we hem vervangen door een resto shaman.
Ik ben altijd een volhardende aanhanger van 'bring the player, not the class' geweest, maar OMG, hoe absurd goed is een Resto shaman op SpineHC... We gingen van best risicovolle rolls met cleanups, naar Rolls waarna we gewoon 0,0 debuff over hadden. Daardoor een aantal pogingen de eerste burn op de laatste Tendon gezien, maar zodra de addtank zich uit de voeten maakte bij de plate vandaan werd hij in z'n rug geraakt en werd het één grote chaos. Daar moeten we echt nog wel even aan werken, maar dat moet dan wel in onze exacte setup van gisteravond. P1 en 2 beginnen inmiddels al saai te worden, ik hoop dat Madness niet hetzelfde gaat zijn...
Zo is op Executus RF:Lich King gepakt door een xfer guild, die zodra ze 'm binnen hadden ook meteen weer weg waren. En hebben daarmee meteen alliance side compleet in chaos achtergelaten. Balance, voor de geïnteresseerden, zitten nu weer op Grim Batol en kwamen daar ook vandaan.
--Spine 10HC avond 3. Inmiddels 68 wipes achter de rug. Begonnen in onze standaard healer setup; Disc, Druid, Pally. Ongeveer halverwege de raid, met gemengd succes, maar wel redelijke consistentie tot en met de tweede Tendon komende, kreeg onze Disc last van lag en hebben we hem vervangen door een resto shaman.
Ik ben altijd een volhardende aanhanger van 'bring the player, not the class' geweest, maar OMG, hoe absurd goed is een Resto shaman op SpineHC... We gingen van best risicovolle rolls met cleanups, naar Rolls waarna we gewoon 0,0 debuff over hadden. Daardoor een aantal pogingen de eerste burn op de laatste Tendon gezien, maar zodra de addtank zich uit de voeten maakte bij de plate vandaan werd hij in z'n rug geraakt en werd het één grote chaos. Daar moeten we echt nog wel even aan werken, maar dat moet dan wel in onze exacte setup van gisteravond. P1 en 2 beginnen inmiddels al saai te worden, ik hoop dat Madness niet hetzelfde gaat zijn...
[ Voor 44% gewijzigd door Blistimo op 05-03-2012 10:24 ]
Zo, afgelopen weekend eerste keer LFR gedaan met rogue. Viel me alleszins mee eigenlijk. De eerste LFR kwam ik gelijk bij Madness terecht, schijnbaar had de raid hier eerder al op gewhiped, maar deze try ging gelijk goed. Gelukkig had ik DBM geinstalled voordat ik begon, dat hielp erg mee, gezien de groep weinig hints gaf. Na 12,5 minuut encounter afgerond, helaas geen drops voor mij.
Vervolgens gelijk weer de queue in, dit keer gelukkig vanaf encounter 1 erbij. Alleen op ship hadden we 1 whipe, maar voor de rest liep het ook hier (redelijk) vlekkeloos. Weinig deaths, alleen ultraxion / spine zal ik nog wat info van door moeten nemen. Wat je nou precies wanneer moet doen is me even een raadsel. Bij spine kreeg ik de opdracht te stoppen met DPS op de main mob, maar was me op dat moment niet helemaal helder...
Tenslotte nog een keer gequeued voor het 1e deel, daarbij kwam ik bij boss 3 en 4 terecht, ging ook zonder whipe gelukkig.
In totaal 6-7 keer kunnen rollen, helaas niks gewonnen, had ook niets anders verwacht eigenlijk
Viel me wel op dat mijn DPS nog laag ligt, ondanks dat mijn rotation volgens mij gewoon goed zat. Damage verdeling over skills/normal attack was zelfde als bij andere rogues, maar moet gewoon wat meer PVE gear gaan scoren, dan komt het vanzelf..
Al met al, prima 1e ervaring eigenlijk. Misschien vanavond of morgen nog proberen de eerste 2 bosses te doen.
Vervolgens gelijk weer de queue in, dit keer gelukkig vanaf encounter 1 erbij. Alleen op ship hadden we 1 whipe, maar voor de rest liep het ook hier (redelijk) vlekkeloos. Weinig deaths, alleen ultraxion / spine zal ik nog wat info van door moeten nemen. Wat je nou precies wanneer moet doen is me even een raadsel. Bij spine kreeg ik de opdracht te stoppen met DPS op de main mob, maar was me op dat moment niet helemaal helder...
Tenslotte nog een keer gequeued voor het 1e deel, daarbij kwam ik bij boss 3 en 4 terecht, ging ook zonder whipe gelukkig.
In totaal 6-7 keer kunnen rollen, helaas niks gewonnen, had ook niets anders verwacht eigenlijk
Al met al, prima 1e ervaring eigenlijk. Misschien vanavond of morgen nog proberen de eerste 2 bosses te doen.
Gister begonnen met een Druid, snel naar 15 gelevelled, en dungeons in gedoken. rond 1800 begonnen op 15, op 2230 op 46.
Levellen gaat veels te snel, maar gelukkig kan ik dan de hellhole die Northrend is snel skippen.
Was wel gaaf trouwens
laatste boss RFK, 2 levels gekregen (1 van de kill, 1 van de dungeon reward). Zelfde met Library en Graveyard.
Levellen gaat veels te snel, maar gelukkig kan ik dan de hellhole die Northrend is snel skippen.
Was wel gaaf trouwens
laatste boss RFK, 2 levels gekregen (1 van de kill, 1 van de dungeon reward). Zelfde met Library en Graveyard.
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Verwijderd
Viel me gisteravond ook al op dat ik op lvl 60 nog steeds ongeveer 0.75 lvl per dungeon omhoog ga. Dat was dan wel rested maar zonder heirlooms!lanerios schreef op maandag 05 maart 2012 @ 10:33:
Gister begonnen met een Druid, snel naar 15 gelevelled, en dungeons in gedoken. rond 1800 begonnen op 15, op 2230 op 46.
Was wel gaaf trouwens
Samen met een maat van me; ik als tank en hij als healer (warrior & druid). Ik stond gemiddeld op 55-60% damage done en hij 10-15% damage done (en daarbij nog healen). Het overige beetje werd dus gedaan door de 3 dpsers die achter ons aan kwamen
Is dat met Heirlooms lanerios? Ik ben zelf bezig met een altje op onze toekomstige server, en doe dat dus zonder main om te supporten, en dus ook zonder heirlooms. Aangezien de chars die ik overhevel JC en LW hebben level ik die alt met Skinning en Mining, en ik wissel dungeon runs af met wat questen om de profs bij te kunnen houden. Maar zelfs zonder heirlooms vind ik het absurd snel gaan. Dungeons lijken me wel sneller te gaan dan questen, maar ik zit inmiddels op 2k gold, dus af en toe questen is absoluut de moeite waard
Heirlooms + Refer a Friend. Heerlijk snel, want ik heb echt een pl**ris hekel aan Vanilla en Northrend content. Hoe sneller ik er langs ben, hoe beter.
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Is dit met heirlooms of RAF? Ik heb zelf nu een setje heirlooms verzameld (head, clock, shoulders, chest) waar je volgens mij +35% mee krijgt in totaal (of ~40% als het stacked) en ben benieuwd of ik daar dezelfde snelheid mee kan halen. De ring die je met vissen kan winnen ga ik niet eens proberen te halen. Misschien nog sparen voor wapens of trinkets.lanerios schreef op maandag 05 maart 2012 @ 10:33:
Was wel gaaf trouwens
Weekend was verder compleet waardeloos qua wow. Had alleen gisteren even een paar uurtjes om wat te doen, maar elke poging tot dungeon of LFR werd afgebroken door disconnects. Alleen bij de Darkmoon Faire even wat quests kunnen doen zonder grote problemen, maar verder geen vp kunnen verdienen door die disconnects.
Oh, en bedankt Blizzard, voor het weer resetten van de Darkmoon Faire achievements
Ultraxion:Baroshir schreef op maandag 05 maart 2012 @ 10:19:
Fading light : druk op coodlown voordat timer 0s bereikt
Hour of twilight : druk op cooldown voordat the cast afgelopen is
Voor de rest --> nuke
Spine:
Breng main mob tot 10%, daarna stop dps en kill bloods.
Als mob 9 stacks of blood heeft, nuke main mob en ren weg van de nuclair blast
Nice burning tendril, gebruik hiervoor je dps-cooldowns. Spine is meer een control fight met burst op tendrils.
Oh, en probeer op zijn spine te blijven, indien te veel mensen op 1 side staan doet ie een barrelroll en is het game-over
WoW Argent Dawn alliance :lvl60 Sabriell (Innovation)
Ow vergeten! ik heb alleen de volgende heirlooms: Chest, Weapon, Trinkets, Shoulders
http://eu.battle.net/wow/.../kul-tiras/Cliodna/simple
Voor details. Raar alleen dat hij het laatste level niet ziet
Ja, het is grappig om te zien hoe goed SLT is op Spine HC, het trivialiseert de healing rondom de lifts zo'n beetje. Ergens is het natuurlijk wel leuk voor RShamans om nu eens ergens echt uit te blinken. Disc is ook goed op Spine HC, niet zozeer vanwege de rauwe HPS (waar ze daar zo'n beetje laatste in staan), maar voor de shields op debuffed people. Zeker wanneer iemand dan gripped wordt dan redt het levens, maar daar zie je dan weer zo weinig vanBlistimo schreef op maandag 05 maart 2012 @ 10:01:
Vermoed niet dat Madness HC hetzelfde gaat worden, na Spine HC is dat (te) makkelijk. Nu doe ik wel 25m en ik geloof dat Spine HC op 10m iets makkelijker is, en Madness HC juist weer iets moeilijker. Het kan dus wat anders liggen, maar volgens mij is Madness HC nog steeds merkbaar makkelijker. Wij hadden na 84 tries Spine HC gisteren in één avond 12 tries Madness HC neer, best een beetje een anti-climax.
Waarom heb je de head en back van de guild vendor niet? Die zorgen beide voor nog een 10% extra...lanerios schreef op maandag 05 maart 2012 @ 10:48:
Ow vergeten! ik heb alleen de volgende heirlooms: Chest, Weapon, Trinkets, Shoulders
2 seconden later (na even de guild te hebben gecheckt) werd het duidelijk: guildlevel:1
Ik ben zelf momenteel een priest en rogue aan het levelen. Op mijn rogue heb ik één dungeon gedaan, op mijn priest geen enkele. Ook al weet ik dat het via dungeons stukken sneller levelen is, ik heb al die nieuwe cata content nog niet zoveel gezien; dan ga ik er liever questend doorheen. Sowieso is questen beter als je tijdens het levelen ook je professions bij wilt houden. Anders krijg je dat je op lvl 30 nog steeds 50 mining hebt, vind dan nog maar een copper node in de omgeving;)
[ Voor 32% gewijzigd door Thysiej op 05-03-2012 10:57 ]
Jep, het is puur een guild voor mij en mn vriendin. En zij heeft geen heirlooms, dus ik haal haar al nu in, wil het niet nog erger maken xD
Waar heb je eigenlijk meer aan bij heirlooms: trinkets of wapen? Ik ben van plan om mijn setje te gebruiken voor een rogue en een druid (en mogelijk een pandaren). Ik heb dus al de exp++ items. Trinkets kun je uiteraard hergebruiken, maar wapens lijken me iets nuttiger.
Misschien moet ik maar gewoon meerdere karakters de faire opsturen, dan kun je ook meer spullen kopen
Misschien moet ik maar gewoon meerdere karakters de faire opsturen, dan kun je ook meer spullen kopen
Ik ben zelf voor wapen gegaan. Trinkets zijn voor level 70 niet zo boeiend, en een wapen helpt toch altijd een stuk beter
http://eu.battle.net/wow/...stormreaver/Ghargh/simple << de mijne. Alles uit dungeons, want instaqueue als tank
Ik denk ook dat een wapen beter is, al vind ik de mana/health return van trinkets ook wel erg fijn. Het grote voordeel van een wapen is dat je nooit om hoeft te kijken naar een ander wapen en het is de source waar veel damage vandaan komt (bij druids en rogues al helemaal). Hoe meer damage je doet, hoe sneller je door de content heen kunt. En dat is precies de bedoeling van heirlooms:)
Ik zou dus voor de wapens gaan, maar zeker in je achterhoofd houden dat de trinkets erg fijn zijn door de mana/health return
Ik zou dus voor de wapens gaan, maar zeker in je achterhoofd houden dat de trinkets erg fijn zijn door de mana/health return
Die trinkets zijn niet meer dan een beetje stats. Die healing/mana return is al lang niet meer nodig.IntToStr schreef op maandag 05 maart 2012 @ 10:57:
Waar heb je eigenlijk meer aan bij heirlooms: trinkets of wapen? Ik ben van plan om mijn setje te gebruiken voor een rogue en een druid (en mogelijk een pandaren). Ik heb dus al de exp++ items. Trinkets kun je uiteraard hergebruiken, maar wapens lijken me iets nuttiger.
Wapens zorgen ervoor dat je alles veel sneller sloopt. En wapens zijn ook wel herbruikbaar, zo heb ik mijn warrior, pally, dk en rogue geleveld met 2 agility zwaarden. Dat kleine beetje strength dat je mist is veel minder belangrijk dan de veel hogere weapon damage.
Ik heb ook die intellect staff, maar die heeft net zoveel weapon damage als de andere 2h heirlooms, dus een feral druid kan hem ook prima gebruiken bijvoorbeeld.
Het levelen van 80 naar 85 gaat al helemaal nergens meer over. Ik had vorig weekend mijn lv 80 DK weer eens van stal gehaald en na een uurtje of 1-2 per level was ik al weer lv 85.
Het enige wat ik heb gedaan is
+/- 100 quests in Hyal
+/- 50 quests in Uldum
+/- 40 quests in Twilight Highlands
en paar normal dungeons met bijbehorende quests.
Vervolgens wat 377 PVP stuff gekocht van de AH zodat ik kon queuen voor de HoT heroics en lekker imba dps doen met mijn 2 groene Hyal 1H wapens
Tsja..
Het enige wat ik heb gedaan is
+/- 100 quests in Hyal
+/- 50 quests in Uldum
+/- 40 quests in Twilight Highlands
en paar normal dungeons met bijbehorende quests.
Vervolgens wat 377 PVP stuff gekocht van de AH zodat ik kon queuen voor de HoT heroics en lekker imba dps doen met mijn 2 groene Hyal 1H wapens
Tsja..

Is die mana/health return niet alleen wanneer je de killing blow maakt op een mob? Als je dan met name levelt via dungeons of als healer gaat, heb je hier veel minder aan (proct het niet zo vaak). Daarbij zou ik zelf ook voor wapens gaan, of gewoon wapens + trinkets. Ik weet even niet uit mn hoofd wat de items kosten, maar het is maar een x-aantal Justice Points. Even een middagje/avondje LFG doen en je hebt genoeg punten om nog een item te halen.Thysiej schreef op maandag 05 maart 2012 @ 11:19:
Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT
Klopt, en daarom gebruik ik ze bijna niet (totdat ik betere trinkets heb). Ik ga volledig via dungeons, dus heb er weinig/niks aanMoi_in_actie schreef op maandag 05 maart 2012 @ 11:27:
[...]
Is die mana/health return niet alleen wanneer je de killing blow maakt op een mob? Als je dan met name levelt via dungeons of als healer gaat, heb je hier veel minder aan (proct het niet zo vaak). Daarbij zou ik zelf ook voor wapens gaan, of gewoon wapens + trinkets. Ik weet even niet uit mn hoofd wat de items kosten, maar het is maar een x-aantal Justice Points. Even een middagje/avondje LFG doen en je hebt genoeg punten om nog een item te halen.
Wapens it is zo te zien
Inderdaad maar weer eens wat dungeons lopen. Hopelijk deze keer zonder disconnects.
Mijn Mage doet precies hetzelfde alleen maar levellen d.m.v. Dungeons/PvP.lanerios schreef op maandag 05 maart 2012 @ 11:30:
Klopt, en daarom gebruik ik ze bijna niet (totdat ik betere trinkets heb). Ik ga volledig via dungeons, dus heb er weinig/niks aan
Vanaf level80 zie ik het wel weer misschien dat ik nog even ga questen vanwege ook de rep maar vermoedelijk zal ik het merendeel blijven pvp-en en dungeons runnen gewoon omdat het sneller gaat
Dit weekend even 6 levels erbij getikt, en mijn professions ( Tailoring & Enchanting ) omhoog gebracht , tailoring is nu 425 geloof ik terwijl enchanting nu op 525 zit met alle recipes, waar ik momenteel echt bakken geld aan verdien, aangezien alle greenies/blues gewoon gedisenchant worden momenteel.
Ik had ook eerder alles op Low staan, en dan rond de 30fps. Na het launchen van de 64bit client op zelfde locatie 50fps, dus dat scheelde zeker wel. Heb nu viewing distance op 'fair' staan (zie je tenminste nog watTwylight schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 16:38:
Ik merk het wel een klein beetje maar niet +20fps zoals Magnetic_Man helaasWat wel veranderd is, als ik met de 32bit client liquid quality op Fair zette (ipv Low) ging hij vroeger naar 3fps, dat is nu niet meer zo. Maar nog wel steeds flink naar beneden, hou die en Shadow Quality dus maar op Low
Ooit maar eens kijken naar een nieuwe computer
Of gewoon even een beetje meer farmen en alles halentoolkist schreef op maandag 05 maart 2012 @ 11:34:
Imo trinkets. Wapens droppen er genoeg in dungeons, trinkets nagenoeg niet.
Steam | Last.fm | PSN : Theriat | Battle.net : Cepheus#2233 | Pokemon GO : 9609 4532 0149
Kijk dan is me dat ook wat sneller duidelijk. Op spine tijdens LFR werd op een gegeven moment maar gewoon besloten om door te nuken op main mob, healers konden het prima aan. Hele fading light/hour of twilight principe snapte ik nog niet helemaal, ramde wel op dat moment op de knop en kreeg weinig damage, dus zal wel IETS goed hebben gedaansabriel schreef op maandag 05 maart 2012 @ 10:46:
[...]
Ultraxion:
Fading light : druk op coodlown voordat timer 0s bereikt
Hour of twilight : druk op cooldown voordat the cast afgelopen is
Voor de rest --> nuke
Spine:
Breng main mob tot 10%, daarna stop dps en kill bloods.
Als mob 9 stacks of blood heeft, nuke main mob en ren weg van de nuclair blast
Nice burning tendril, gebruik hiervoor je dps-cooldowns. Spine is meer een control fight met burst op tendrils.
Oh, en probeer op zijn spine te blijven, indien te veel mensen op 1 side staan doet ie een barrelroll en is het game-over
En wat betreft levelen: met RAF gaat het inderdaad ziek snel. Dit weekend ook ons eerste setje twinks naar 80 gekregen, van 74 naar 80 was 2,5 uur dungeons en klaar. Heb nu een heirloom (head, cloak, shoulders, chest) setje voor tank, heb 3 chars die dat kunnen gebruiken, maar zeker in het begin ga ik te hard voor mijn vriendin. Had na deadmines ineens 2,5 level meer... Dan maar quests overhandigen als zij de dungeon uit is
Een beetje? 1 zo'n trinket kost iets van 2700 JP ofzo, daar ben je echt wel ff mee bezig.Zethiel schreef op maandag 05 maart 2012 @ 11:36:
[...]
Of gewoon even een beetje meer farmen en alles halenwapen kun je wel goede chants op gooien.
7x 140 jp per dungeon per week plus nog wat extra per boss... Dat red je niet in een weekje
Jp kun je gewoon doorfarmen hoorBaroshir schreef op maandag 05 maart 2012 @ 11:48:
7x 140 jp per dungeon per week plus nog wat extra per boss... Dat red je niet in een weekje
Steam | Last.fm | PSN : Theriat | Battle.net : Cepheus#2233 | Pokemon GO : 9609 4532 0149
En dan ben je alsnog veel meer tijd kwijt als zo'n trinket je ooit aan tijd zal opleveren.Zethiel schreef op maandag 05 maart 2012 @ 11:51:
[...]
Jp kun je gewoon doorfarmen hooren anders zet je je honor gewoon om naar jp.
Ik had aan het einde van WotLK genoeg JP over om een hele hoop in één keer te kunnen kopen. Daarnaast heb ik ook dat fijne swordt van WG, die kan geeft op een extra swing elke keer dat je een ability doet. Ook heb ik een groot aantal heirlooms van Argent Tournament:)BlackMage schreef op maandag 05 maart 2012 @ 11:58:
[...]
En dan ben je alsnog veel meer tijd kwijt als zo'n trinket je ooit aan tijd zal opleveren.
heirlooms
met alleen guildxpbonus gaat het al rap zat. als ik het levellen van cooking (400+), leatherworking (200+), skinning (~500) en fishing (110+) en het farmen van spirit beasts had laten zitten was ik ruim binnen de 4 dagen /played op lvl 85 geweest.
Nu nog 1 lvl te gaan.
Enige nadeel: met m'n shaman in m'n achterhoofd denk ik dat na het gear halen voor HoT hc's en daarna een paar LFR ik het wss wel weer gezien heb op die toon.
En aangezien de guilds alt DS runs die ik op probeer te zetten maar niet echt van de grond willen komen, zal het wel op het levellen van een volgende alt aankomen dan.

met alleen guildxpbonus gaat het al rap zat. als ik het levellen van cooking (400+), leatherworking (200+), skinning (~500) en fishing (110+) en het farmen van spirit beasts had laten zitten was ik ruim binnen de 4 dagen /played op lvl 85 geweest.
Nu nog 1 lvl te gaan.
Enige nadeel: met m'n shaman in m'n achterhoofd denk ik dat na het gear halen voor HoT hc's en daarna een paar LFR ik het wss wel weer gezien heb op die toon.
En aangezien de guilds alt DS runs die ik op probeer te zetten maar niet echt van de grond willen komen, zal het wel op het levellen van een volgende alt aankomen dan.
Ik heb mijn meeste heirlooms ook uit die tijd.Thysiej schreef op maandag 05 maart 2012 @ 12:38:
[...]
Ik had aan het einde van WotLK genoeg JP over om een hele hoop in één keer te kunnen kopen. Daarnaast heb ik ook dat fijne swordt van WG, die kan geeft op een extra swing elke keer dat je een ability doet. Ook heb ik een groot aantal heirlooms van Argent Tournament:)
Tegenwoordig heb je veel meer onzin wat je kan kopen van je JP. Bijvoorbeeld oude (tbc) tier sets voor transmog. JP omzetten naar HP en je kan 4500 (= 6000 JP) per tier set betalen.
Omdat ik ziek thuis zat vrijdag ff DK van stal gehaald... 78 -> 85 op zaterdag....
Gister nog ff gear gefixxed en LFR al getanked.... wat een rollface tank class is dat.
Mijn main is war tank trouwens dus tactics kende ik allang...
Wel nog beetje zoeken naar de CD's op DK tank met impale... icebound fortitude, bones, en dan maar hopen dat de CD klaar is voor de volgende platformen.... dancing sword is nutteloos want 20% parry is wel 20% kans om te overleven maar geen garantie... en de army of death heeft een veel te lange CD om er iets mee te kunnen.
Vanavond hopelijk HC hagara en HC ultrax doen op mijn war
Verder gister spam van realm first op HC deathwing.... door renesis guild... best wel ziek dat dat dus al kan... kortom HC souldrinker yes plz
Gister nog ff gear gefixxed en LFR al getanked.... wat een rollface tank class is dat.
Mijn main is war tank trouwens dus tactics kende ik allang...
Wel nog beetje zoeken naar de CD's op DK tank met impale... icebound fortitude, bones, en dan maar hopen dat de CD klaar is voor de volgende platformen.... dancing sword is nutteloos want 20% parry is wel 20% kans om te overleven maar geen garantie... en de army of death heeft een veel te lange CD om er iets mee te kunnen.
Vanavond hopelijk HC hagara en HC ultrax doen op mijn war
Verder gister spam van realm first op HC deathwing.... door renesis guild... best wel ziek dat dat dus al kan... kortom HC souldrinker yes plz
ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)
Pet sacrifice, Lichborne Death Coil heals, Vamp Blood + dubbele runetap, Dream [afhankelijk van volgorde], ...Lord_T schreef op maandag 05 maart 2012 @ 12:55:
Wel nog beetje zoeken naar de CD's op DK tank met impale... icebound fortitude, bones, en dan maar hopen dat de CD klaar is voor de volgende platformen....
Desktop: i5 2500k @ 4Ghz, 4GB ram, GTX560Ti OC Laptop Dell XPS15 i5 2450, 4GB ram, GT525M, backlit keyb.
Beter eerste dream + bonesdotorion schreef op maandag 05 maart 2012 @ 13:02:
[...]
Pet sacrifice, Lichborne Death Coil heals, Vamp Blood + dubbele runetap, Dream [afhankelijk van volgorde], ...
2de IBF +bones
3de bones + goede bloodshield en anders een healer damage reduction zoals painsup of sacrifice + bubble
4de IBF + bones
Maar meestal als je je DS goed managed heb je geen grote CD nodig als je hem solo tankt.. Maar doe simpel een rekensom 20% reduction van de damage van impale af dan weet je hoe groot je Bloodshield moet zijn.. Mogelijk je vampiric blood niet meer glyphen zodat je tijdelijk meer HP hebt als je het niet red op de derde impale
[ Voor 19% gewijzigd door bechown op 05-03-2012 13:29 ]
Ik was de cooldowns in willekeurige volgorde aan het opnoemen 
Bedoelde gewoon dat Dream al dan niet beschikbaar kon zijn.
Bedoelde gewoon dat Dream al dan niet beschikbaar kon zijn.
Dacht dat de bonus die je krijgt na 7 dungeons weg is en wordt omgezet in gold? Hm, dan is het wel ander verhaal inderdaad. Laatste keer heb ik gewoon 2k honor omgezet naar jp, honor ging bij mij toen VEUL sneller als jp.Zethiel schreef op maandag 05 maart 2012 @ 11:51:
[...]
Jp kun je gewoon doorfarmen hooren anders zet je je honor gewoon om naar jp.
Denk dat ik tot MoP waarschijnlijk toch niet nog verder uitbreid met toons, 5 chars is wel f genoeg. Waarvan 4 nog naar 85 moeten.. xD
Je krijgt totdat je die week 1000 VP hebt gehaald 150 VP per heroic en wat geld (80g ofzo). Als je al op de 1000 zit (=7x heroic of als je ook LFR/Raids doet minder) dan krijg je 70 JP (en wat gold). Voor elke boss die je in heroics neer haalt krijg je ook 70 JP.Baroshir schreef op maandag 05 maart 2012 @ 14:05:
[...]
Dacht dat de bonus die je krijgt na 7 dungeons weg is en wordt omgezet in gold? Hm, dan is het wel ander verhaal inderdaad. Laatste keer heb ik gewoon 2k honor omgezet naar jp, honor ging bij mij toen VEUL sneller als jp.
Denk dat ik tot MoP waarschijnlijk toch niet nog verder uitbreid met toons, 5 chars is wel f genoeg. Waarvan 4 nog naar 85 moeten.. xD
Verwijderd
Inderdaad, ik kwam met 2 dungeons op level 83 Hyjal uit op mijn priest. Twee uur later was hij al 84. Alleen ga ik niet TH in maar Deepholm, Therazane vrij spelen voor de tabard. Dan kan ik in ieder geval een schouder enchant nemen.deadsy33 schreef op maandag 05 maart 2012 @ 11:24:
Het levelen van 80 naar 85 gaat al helemaal nergens meer over.
Man wat is dat irritant, je zou bijna elke alt een scribe maken.
Mag ik via dit forum checken of er iemand een RAF wil doen? Ter info, ik zou dan recruiten
Ik had vernomen dat alle enchants (head en shoulder) account bound zijn. Dus als je één character hebt dat exalted is kun je de enchants gewoon naar je alts mailen... Voor de head enchant ben ik sowieso zekerVerwijderd schreef op maandag 05 maart 2012 @ 14:34:
[...]
Inderdaad, ik kwam met 2 dungeons op level 83 Hyjal uit op mijn priest. Twee uur later was hij al 84. Alleen ga ik niet TH in maar Deepholm, Therazane vrij spelen voor de tabard. Dan kan ik in ieder geval een schouder enchant nemen.
Man wat is dat irritant, je zou bijna elke alt een scribe maken.
Gisteren twee uur gespeeld, van 80 naar 80,5... gaat lekker zo. Vanavond wordt ik 81
. Gaat idd allemaal snel
Zie hieronder beter uitgelegdThysiej schreef op maandag 05 maart 2012 @ 14:36:
[...]
Ik had vernomen dat alle enchants (head en shoulder) account bound zijn. Dus als je één character hebt dat exalted is kun je de enchants gewoon naar je alts mailen... Voor de head enchant ben ik sowieso zeker
[ Voor 5% gewijzigd door ShadowBumble op 05-03-2012 14:41 ]
Nee.Thysiej schreef op maandag 05 maart 2012 @ 14:36:
[...]
Ik had vernomen dat alle enchants (head en shoulder) account bound zijn. Dus als je één character hebt dat exalted is kun je de enchants gewoon naar je alts mailen... Voor de head enchant ben ik sowieso zeker
Dit lukte wel met WOTLK enchants, maar nu niet meer. Om de een of andere reden zijn de Cata enchants wel BoA, maar hebben ze nog altijd de rep requirement, dus moet je nog steeds de rep farmen op je alts, ook.
Gisteren na 3 volle avonden op Madness HC te hebben gezeten, na de tweede keer in de head phase heeft onze guild het down \0/
Helaas (gelukkig?) zat ik uit, warriors zijn nou niet echt ideaal op dat gevecht, dus heb uit gezeten voor onze druid, nou ben ik niet zo een fan van Madness anyways, dus echt een ramp is het niet, volgende week maar ff achievement scoren, hoef ik het daarna niet meer te doen hopelijk
Iig vanavond proberen wat firelands achievements te scoren.
Helaas (gelukkig?) zat ik uit, warriors zijn nou niet echt ideaal op dat gevecht, dus heb uit gezeten voor onze druid, nou ben ik niet zo een fan van Madness anyways, dus echt een ramp is het niet, volgende week maar ff achievement scoren, hoef ik het daarna niet meer te doen hopelijk
Iig vanavond proberen wat firelands achievements te scoren.
gratz terence! Altijd leuk om te zien. Jammer dat bepaalde compositions dus weer voorkeur hebben mechanic wise. Zou wel leuk zijn als ze fights maken waar elke class echt even efficient is, kleine kans dat ze dat ook gaat lukken.
Gratz inderdaad terence 
Wij zitten nog steeds vast op HC Spine
Wij zitten nog steeds vast op HC Spine
Tja vorige week waren we met 2 tanks in de weer en ik was op me Alt Deathknight, en op sommige platforms had ik complete abosorbs voor de impale (op heroic das 760k dmg post nerf), met IBF up naturlijk, maar toch is gewoon idioot.lanerios schreef op maandag 05 maart 2012 @ 15:33:
gratz terence! Altijd leuk om te zien. Jammer dat bepaalde compositions dus weer voorkeur hebben mechanic wise. Zou wel leuk zijn als ze fights maken waar elke class echt even efficient is, kleine kans dat ze dat ook gaat lukken.
Bloodshield maximum <-- dit was het hoogste dat ik haalde
Probleem op Madness heroic blijft nog steeds de bug dat als je eerste of 3rde tentacle sloopt, dat die vervolgens daarna gewoon blijft pulsen, ik denk dat ongeveer 40% van onze wipes door deze bug veroorzaakt zijn, we killen platform 1 tentacle, normaal zou de firedmg daarvan moeten stoppen, maar bij ons bleef het gewoon doorgaan, en wipen we dus redelijk snel aangezien, 70k ticks elke 2sec gewoon niet echt lang vol te houden is
--edit, reply werd enigzins vertraagd door werk 
@Terence/ lanerios
Mja, daar zijn wij gisteren toch ook hard achter gekomen. Cutting Edge 10Hc raiding is class stacking, of toch ten minste cherry picking, toch nog altijd noodzakelijk. Tuurlijk kon je Ultraxion10HC doen met een Disc+Druid, maar beter was het om ten minste een Pally healer te hebben. Tuurlijk kan je Spine en Madness doen zonder Shammy healer, maar beter is het om er wél 1 mee te nemen. Wil je je daaraan niet aanpassen heb je pech, en mag je wachten op de volgende tick van de buff/ nerf.
Als je voor server firsts gaat ontkom je er gewoonweg niet aan. En ik ben bang dat dat met het huidige paradigma van 25 vs 10m raiding niet zal verdwijnen. Tenzij je in beide setups exact dezelfde buffs kunt realiseren, en daar heeft het vooralsnog alle schijn van. Maar dan nog brengen bepaalde specs van classes unieke abilities met zich mee, denk aan een Shadow Priest die een Impale kan soaken waardoor je ineens geen offtank nodig hebt.
@Terence/ lanerios
Mja, daar zijn wij gisteren toch ook hard achter gekomen. Cutting Edge 10Hc raiding is class stacking, of toch ten minste cherry picking, toch nog altijd noodzakelijk. Tuurlijk kon je Ultraxion10HC doen met een Disc+Druid, maar beter was het om ten minste een Pally healer te hebben. Tuurlijk kan je Spine en Madness doen zonder Shammy healer, maar beter is het om er wél 1 mee te nemen. Wil je je daaraan niet aanpassen heb je pech, en mag je wachten op de volgende tick van de buff/ nerf.
Als je voor server firsts gaat ontkom je er gewoonweg niet aan. En ik ben bang dat dat met het huidige paradigma van 25 vs 10m raiding niet zal verdwijnen. Tenzij je in beide setups exact dezelfde buffs kunt realiseren, en daar heeft het vooralsnog alle schijn van. Maar dan nog brengen bepaalde specs van classes unieke abilities met zich mee, denk aan een Shadow Priest die een Impale kan soaken waardoor je ineens geen offtank nodig hebt.
[ Voor 3% gewijzigd door Blistimo op 05-03-2012 16:04 ]
Yep, gelukkig heb ik wel een squad die in alles voorziet behalve een rogue op dit moment, maar daar word aan gewerkt, maar heb nu 4 healers 1 van elke spec, heb een warrior/dk zelf als tank en dan een druid tank, verder zo een beetje alle buffs covered die nodig zijn in het algemeen.
Is alleen wel jammer dat het nodig is. nu zitten er toch elke keer 3/4 mensen uit en tja das toch ook niet echt leuk, zoals onze Ele shaman die zit ook uit op madness, omdat et gewoon niet echt geweldig is, waar bv enhance weer super is, maarja daar moet je wel de skills/gear voor hebben en ze off-spec is resto dus das wel jammer met dat soort dingen.
Is alleen wel jammer dat het nodig is. nu zitten er toch elke keer 3/4 mensen uit en tja das toch ook niet echt leuk, zoals onze Ele shaman die zit ook uit op madness, omdat et gewoon niet echt geweldig is, waar bv enhance weer super is, maarja daar moet je wel de skills/gear voor hebben en ze off-spec is resto dus das wel jammer met dat soort dingen.
Het is altijd veel erger geweest. In BWL had je (bij Chromaggus geloof ik?) een fight waar je perse x hunters moest hebben voor tranq shots, voor de rest waren hunters erg matig en hebben ze dat bedacht om hunters gewild te maken in een raid.
En wat dacht je van de shadowpriests, waar je er altijd veel van moest meenemen als je het makkelijker wilde hebben. Of dwarf priests voor fear ward, of 4 pallies voor de buffs, of bepaalde gevechten die een druid helemaal niet kon tanken omdat die niet kan blocken, mages voor spellsteal, shammies voor heroism/bloodlust, ga maar door.
Als er verschil zit in de classes zou je altijd situaties houden waar de ene beter is dan de andere. Als dat in Heroic de enige manier is om een boss neer te krijgen dan is dat maar zo. Classes perfect balanceren is onmogelijk en zorgen dat de 'slechtse' samenstelling alsnog het neer krijgt zorgt er voor dat het voor de 'beste' te makkelijk is.
En wat dacht je van de shadowpriests, waar je er altijd veel van moest meenemen als je het makkelijker wilde hebben. Of dwarf priests voor fear ward, of 4 pallies voor de buffs, of bepaalde gevechten die een druid helemaal niet kon tanken omdat die niet kan blocken, mages voor spellsteal, shammies voor heroism/bloodlust, ga maar door.
Als er verschil zit in de classes zou je altijd situaties houden waar de ene beter is dan de andere. Als dat in Heroic de enige manier is om een boss neer te krijgen dan is dat maar zo. Classes perfect balanceren is onmogelijk en zorgen dat de 'slechtse' samenstelling alsnog het neer krijgt zorgt er voor dat het voor de 'beste' te makkelijk is.
En zo heeft bij ieder nieuw stuk content of iedere patch een andere class weer een (licht) voordeel boven een andere class... Inderdaad vervelend als je dan net in die patch die class speelt, maar het overkomt iedereen vroeg of laat wel.
In TBC lag mijn hele guild ook krom om mijn fury warrior (mimimi, why don't you go arms), maar als je een class/spec graag speelt, heb je er prima wat voor over.
In TBC lag mijn hele guild ook krom om mijn fury warrior (mimimi, why don't you go arms), maar als je een class/spec graag speelt, heb je er prima wat voor over.
Dat ben ik toch niet helemaal met je eens, ja we redden ons super, maar gister werd het weer eens pijnlijk duidelijk dat men totaal niet weet hoe een Enhance Shaman te spelen is, ik werd geswapped op HC Spine van deticated blood kill dienst naar alleen hideous, en mijn DPS zakte in als een pudding. ( Toch nog 5de op de meters maar toch )Terence(x) schreef op maandag 05 maart 2012 @ 16:07:
enhance weer super is
Dit omdat onze rogue er heilig van was overtuigt dat hij het beter kon, resultaat niet alle bloods down wanneer de hideous op 10% zat, maar stug volhouden dat rogue's het beter doen op de bloods, zelfs als ik hem off DPS hielp zat ik nog boven zijn DMG done op bloods.
Ook duidelijk te zien in de logs die op WoL staan.
@class issues in 10m: mijn (warrior tank) guild leader word haast depressief als ik niet sign voor een raid op mijn DK tank.
Nu lijkt het mij sterk dat er geen enkele guild progress doet in 10m HC zonder een DK, zeker met de Dragonsoulwellradiance buff die blijft verder nerfen, maar het is wel moeilijk verkocht te krijgen aan de andere twee tanks. De warrior heeft iig al eens Yorsahj en Hagara heroic geprobeerd zonder mij, Yorsahj lukte na een wipe of acht en Hagara kon hij gewoon niet overleven, beweerde hij.
Nu, ja ... Guaranteed raid spot op heroic progression, ik klaag niet
Volgende week beginnen we aan Warmaster HC attempts. Ben 'ns benieuwd ...
Nu lijkt het mij sterk dat er geen enkele guild progress doet in 10m HC zonder een DK, zeker met de Dragonsoulwellradiance buff die blijft verder nerfen, maar het is wel moeilijk verkocht te krijgen aan de andere twee tanks. De warrior heeft iig al eens Yorsahj en Hagara heroic geprobeerd zonder mij, Yorsahj lukte na een wipe of acht en Hagara kon hij gewoon niet overleven, beweerde hij.
Nu, ja ... Guaranteed raid spot op heroic progression, ik klaag niet
Volgende week beginnen we aan Warmaster HC attempts. Ben 'ns benieuwd ...
Stamina hoeren?Terence(x) schreef op maandag 05 maart 2012 @ 15:42:
[...]
Tja vorige week waren we met 2 tanks in de weer en ik was op me Alt Deathknight, en op sommige platforms had ik complete abosorbs voor de impale (op heroic das 760k dmg post nerf), met IBF up naturlijk, maar toch is gewoon idioot.
Probleem op Madness heroic blijft nog steeds de bug dat als je eerste of 3rde tentacle sloopt, dat die vervolgens daarna gewoon blijft pulsen, ik denk dat ongeveer 40% van onze wipes door deze bug veroorzaakt zijn, we killen platform 1 tentacle, normaal zou de firedmg daarvan moeten stoppen, maar bij ons bleef het gewoon doorgaan, en wipen we dus redelijk snel aangezien, 70k ticks elke 2sec gewoon niet echt lang vol te houden is
"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."
Madness HC is idd wel stamina stacken zodat je de Impale overleeft. Maar daarnaast is in elk geval de Red buff nog actief, die geeft ook een sloot stamina
Hm, met een drop gisteren kom ik nu op 239k buffed op mijn paladin, zonder specifiek voor stamina te gaan (heb nog Dodge 18.88% Parry 18.13% Block 59.92% unbuffed dus kan nog wel wat omgooien voor extra stam waar nodig*) Spine is nog niet neer, maar we komen in de buurt, helaas voornamenlijk door onze disc priest te benchen voor een resto shaman. Was dus stiekem al aan het loeren naar Madness. 760k hits... scary. Komt armor mitigation daar eerst nog overheen? Hoop van wel 
Wij progressen trouwens best redelijk zonder deathknight tank, ook pre-nerf 5/8 hc. Denk dat de eerste Yorshah en Zonosh kills wel afhankelijk waren van het voeren van de mirror of truth trinket, die heb je als DK echt niet nodig
Wij progressen trouwens best redelijk zonder deathknight tank, ook pre-nerf 5/8 hc. Denk dat de eerste Yorshah en Zonosh kills wel afhankelijk waren van het voeren van de mirror of truth trinket, die heb je als DK echt niet nodig
[ Voor 0% gewijzigd door Dutchman! op 05-03-2012 17:16 . Reden: *afhankelijk van de trinkets die ik voer ofc ]
We spend our years as a tale that is told
Voorlopig zitten wij nog op Morchok+Yor plat. Ultraxion geeft ons wat problemen door slackende dpsBlistimo schreef op maandag 05 maart 2012 @ 16:59:
Madness HC is idd wel stamina stacken zodat je de Impale overleeft. Maar daarnaast is in elk geval de Red buff nog actief, die geeft ook een sloot stamina
"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."
Verwijderd
Was dat op 10 mans? Wij willen 25 mans raiden, mede omdat je dan niet iedereen op zijn raid buffs hoeft te selecteren.lanerios schreef op maandag 05 maart 2012 @ 15:33:
Helaas in Cataclysm gingen wij van 25 mans in de eerste tier naar 2x 10 mans in firelands naar 1x 10 mans in Dragonsoul. Nu wel weer een aantal nieuwe mensen, maar die zijn nog helemaal niet geared voor heroic modes en laat staan dat we genoeg hebben voor 25 mans.
We zullen dus nog wel even op Morchok+Yor+Ultraxion staan vrees ik.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2012 19:17 ]
Ik heb nog een leuk oud filmpje te delen 
Van mijn oude wow pvp carriere!
YouTube: 5v5 4 rogues 1 paladin
Warhammer en PC games en lego
Heren/Dames een vraagje: momenteel gebruik een Heirloom [link: http://www.wowhead.com/item=61958]
oftwel Tattered Dreadmist Mask.
Nu heb ik deze gekregen: Hood of Misplaced Dreams [http://www.wowhead.com/item=57362].
Deze heeft veel betere stats maar ik dacht de heirloom t/m 85 mee ging.
Iemand een update?
Nu heb ik deze gekregen: Hood of Misplaced Dreams [http://www.wowhead.com/item=57362].
Iemand een update?
Zodra je 81 dinged schieten de stats van die heirloom omhoog zie ik in de comments staan, dus vergelijk ze dan even weer.Maduth schreef op maandag 05 maart 2012 @ 21:13:
Heren/Dames een vraagje: momenteel gebruik een Heirloom [link: http://www.wowhead.com/item=61958]
Iemand een update?
[ Voor 0% gewijzigd door Zethiel op 05-03-2012 21:50 . Reden: Typo ]
Die muziek echt brings back memoriesArnevld schreef op maandag 05 maart 2012 @ 19:38:
Ik heb nog een leuk oud filmpje te delen
Wat Zethiel zegt klopt; zodra je level 81 wordt gaan de stats op die heirloom head aanzienlijk omhoog.Maduth schreef op maandag 05 maart 2012 @ 21:13:
Iemand een update?
Op Wowhead kun je d.m.v. een slider zien wat de stats worden op elk gewenst level. Een vergelijking:
Tattered Dreadmist Mask | Hood of Misplaced Dreams | |||
Armor: | 881 | 854 | ||
Stamina: | 242 | 228 | ||
Intellect: | 161 | 152 |
Kortom, de heirloom is duidelijk beter. En dan hebben we het nog niet eens over de 10% extra XP die je daarmee krijgt, wat eigenlijk nog belangrijker is. Overigens is het wel aan te raden om dat andere item in je bags te bewaren, om zo je average ilevel op te krikken. Heirloom items tellen namelijk als ilevel 1 en zorgen er op die manier voor dat je moeilijker aan het minimale ilevel voor Cataclysm dungeons komt. Ondanks dat je met heirlooms juist meer stats hebt voor zowel survivability (armor/stamina) als damage/healing output (intellect), wat een dungeon clearen uiteindelijk makkelijker maakt.
Blizzard moet nog steeds een goed werkende formule bedenken om hierlooms mee te laten tellen voor je average ilevel, zodat het geklungel met items in je bags ook niet meer nodig is. Hoe dan ook, gewoon je hierloom head (en cloak als je die hebt) equipped houden totdat je level 85 bent, wat ook eerder zal zijn door de XP gain increase.
[ Voor 10% gewijzigd door Rone op 06-03-2012 09:22 ]
PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060
Verwijderd
10 man was dus toch wat lastiger dan 25 mans madness hc. Heeft ons al met al 55 whipes gekost toen was ie dood. Deze week met de 10% "buff" ful clear in 3 uur. spine en madness beiden een one shot.Terence(x) schreef op maandag 05 maart 2012 @ 15:42:
[...]
Tja vorige week waren we met 2 tanks in de weer en ik was op me Alt Deathknight, en op sommige platforms had ik complete abosorbs voor de impale (op heroic das 760k dmg post nerf), met IBF up naturlijk, maar toch is gewoon idioot.
Hoe vaak zijn jullie gewiped op Madness dat er iemand tussen de platforms viel ?
Supper iri op 25 mans, zeker 15 tries hier aan verneukt.
in iedergeval yay 1 daagse raid week voor ons voorlopig , nog ff een keer de mount ahiv doen en dan full slack tot mop. Diablo 3 mag wel uit komen nu wat mij betreft
Nou ben ik gisteren net 81 gedinged maar had de heirlooms al in me bags gedaan. Dus zal vanavond eens kijken of het I-level omhoog is gegaan. Probleem was idd dat ik de dungeonfinder niet in kon. Dank voor de uitleg.
Alleen de head en cloak gaan mee naar 81+, de rest blijft hangen op 80 en verliest ook de +exp bonus.Maduth schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 08:45:
[...]
Nou ben ik gisteren net 81 gedinged maar had de heirlooms al in me bags gedaan. Dus zal vanavond eens kijken of het I-level omhoog is gegaan. Probleem was idd dat ik de dungeonfinder niet in kon. Dank voor de uitleg.
En die exp bonus van de head en cloak is zo goed (samen 15%), dat het niet echt uitmaakt dat andere items iets beter zijn. Sterker nog, ik zou als rogue blijvoorbeeld liever een intellect head/cloak heirloom gebruiken dan gewone van quests met agility.
Je kan het itemlevel van die heirlooms 'compenseren' door gewoon een up-to-date head en cloak in je inventory te hebben. Je hoeft ze niet te dragen om ze te laten meetellen.
hoi mensen,
gister avond een goeie raid gehad, eindelijk madness neer met de second group. helaas wel met de 10% nerf maar goed. details!
omdat wij op zaterdag lootship neer hadden (met een alt group welliswaar) had onze raidleader het fantastische idee om dat verekte lootship te skippen. aangezien we daar nog steeds problemen op hebben.
raidleader zijn char gelogd, raid opnieuw opgebouwd en hoppa 6/8 save accepteren.
spine, wat een lachertje is dat, 1 whipe gehad omdat mensen nog niet goed wisten wat er zou komen. maar de 2de was een fine kill zonder deaths.. te jammer gewoon dat het zo makkelijk is.
en dan kom je op madness. nou je denk, last boss. zal een leuke fight worden. in ieder geval pittiger dan spine.
NOT kan ik je vertellen. madness geoneshot, puur omdat het vrijwel exact hetzelfde is als LFR.
achja. nu staat mn druid op 7/8 zonder lootship, maar mn dk waar ik niets me doe en 1 keer ben mee geweest op een alt run, staat wel op 6/8 met lootship erbij. haha. achja.
de 1e 5 bosses lagen al in anderhalf uur neer. dit moest wel aangezien een healer weg moest (hij kon tijdelijk de groep aanvullen)
trouwens, spine en madness zijn goed te 1 tanken. feral druid op spine pakt de grote jongens, onze frost dk switch naar blood presence en tankt de bloods.
op madness zijn we erachter gekomen dat onze feral tank af en toe 2 impales kan pakken. lekker makkelijk. 1 keer gebeurd, daarna gingen de corruptions gewoon te snel neer daarvoor.
al om al, zeer blij hoe het is gelopen!
gister avond een goeie raid gehad, eindelijk madness neer met de second group. helaas wel met de 10% nerf maar goed. details!
omdat wij op zaterdag lootship neer hadden (met een alt group welliswaar) had onze raidleader het fantastische idee om dat verekte lootship te skippen. aangezien we daar nog steeds problemen op hebben.
raidleader zijn char gelogd, raid opnieuw opgebouwd en hoppa 6/8 save accepteren.
spine, wat een lachertje is dat, 1 whipe gehad omdat mensen nog niet goed wisten wat er zou komen. maar de 2de was een fine kill zonder deaths.. te jammer gewoon dat het zo makkelijk is.
en dan kom je op madness. nou je denk, last boss. zal een leuke fight worden. in ieder geval pittiger dan spine.
NOT kan ik je vertellen. madness geoneshot, puur omdat het vrijwel exact hetzelfde is als LFR.
achja. nu staat mn druid op 7/8 zonder lootship, maar mn dk waar ik niets me doe en 1 keer ben mee geweest op een alt run, staat wel op 6/8 met lootship erbij. haha. achja.
de 1e 5 bosses lagen al in anderhalf uur neer. dit moest wel aangezien een healer weg moest (hij kon tijdelijk de groep aanvullen)
trouwens, spine en madness zijn goed te 1 tanken. feral druid op spine pakt de grote jongens, onze frost dk switch naar blood presence en tankt de bloods.
op madness zijn we erachter gekomen dat onze feral tank af en toe 2 impales kan pakken. lekker makkelijk. 1 keer gebeurd, daarna gingen de corruptions gewoon te snel neer daarvoor.
al om al, zeer blij hoe het is gelopen!
en toon 6 (hunter2) naar 85. En aangezien deze niet de support van m'n andere toons heeft, gaat het verder gearen voorlopig ook nog niet zo snel, want arm (<2k atm
).
Moet LW ook nog levellen vanaf 240, dus daar gold mee verdienen zit er voorlopig ook nog niet in
Moet LW ook nog levellen vanaf 240, dus daar gold mee verdienen zit er voorlopig ook nog niet in

Zo gister er weer even 2 levels bijgetikt op mijn Mage
nu 78 ,
ik ga vanavond met een maatje de volgende dungeons doen :
Halls of Lightning
Oculus
Utgarde Pinnacle
The culling of Stratholme
Trial of the Champion
Forge of Souls
Pit of Saron
Halls of Reflection
en bij behorende dungeon quests, dan verwacht ik dat als ik klaar ben ik ver in lv80 zit
en klaar ben om richting cata zones te gaan
deze ga ik waarschijnlijk wel questend door brengen met hier en daar een dungeon.
Mijn Deathsilk Set zit al in mijn bags, das gelijk een mooie starter set om al mijn hierlooms mee te vervangen ( op de cloak & head na natuurlijk ) op lv81 wanneer de andere heirlooms absolete worden.
Heb er zin is heb eigenlijk best veel lol in mijn Mage.
ik ga vanavond met een maatje de volgende dungeons doen :
Halls of Lightning
Oculus
Utgarde Pinnacle
The culling of Stratholme
Trial of the Champion
Forge of Souls
Pit of Saron
Halls of Reflection
en bij behorende dungeon quests, dan verwacht ik dat als ik klaar ben ik ver in lv80 zit
Mijn Deathsilk Set zit al in mijn bags, das gelijk een mooie starter set om al mijn hierlooms mee te vervangen ( op de cloak & head na natuurlijk ) op lv81 wanneer de andere heirlooms absolete worden.
Heb er zin is heb eigenlijk best veel lol in mijn Mage.
Blizzard is geweldig goed bezig!!1
.......
Darkmoon Faire Issues

Darkmoon Faire Issues
Gelukkig heb ik eerst alle quests eerst verzameld om ze vervolgens allemaal in 1 keer in te leveren, zodat ik de achievement gewoon heb. Moet ik vandaag nog wel ff doen trouwens.February’s Darkmoon Faire achievement progress status was cleared prior to the launch of March's faire. Any achievements that were started but not completed have had their criteria reset. Completed achievements are unaffected. We previously announced that this was resolved for this month and going forward, unfortunately, that did not happen and this is still being investigated for a resolution.
The following achievements are most likely impacted:
Darkmoon Defender
Darkmoon Dungeoneer
Darkmoon Despoiler
Regrettably, we are not able to restore any progress you may have made during February's faire. We understand the impact this may have had and sincerely apologize for any inconvenience caused.
[ Voor 7% gewijzigd door Zeror op 06-03-2012 09:57 ]
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Ja, die was ik ook al tegengekomen... Zelfs contact met een GM over gehad en het zou niet meer gebeuren de volgende maand, zei ie vorige maand... Toch wel dusRakkerzero schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 09:56:
Blizzard is geweldig goed bezig!!1.......
![]()
Darkmoon Faire Issues
[...]
Gelukkig heb ik eerst alle quests eerst verzameld om ze vervolgens allemaal in 1 keer in te leveren, zodat ik de achievement gewoon heb. Moet ik vandaag nog wel ff doen trouwens.
Verder rust er nog steeds een vloek op VP halen deze week. Deze keer moest er ineens even iets in huis geregeld worden. Ooit gaat het me lukken
Heerlijk, gister voor hacker uitgemaakt
M'n vriendin deed dat grant level gebeuren om mn 20 priest naar 45 te krijgen. Dus zeer veel levelup animaties midden in IF. En natuurlijk, 3x mensen "OMG U HACK IMA REPORT"
Sommige mensen zijn echt veels te grappig.

Blizzard zou in de levelup animatie als je een grant level hebt iets wat veranderen zodat het duidelijk wanneer het om een normale levelup of een grant-level levelup is.lanerios schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 10:09:
Heerlijk, gister voor hacker uitgemaaktM'n vriendin deed dat grant level gebeuren om mn 20 priest naar 45 te krijgen. Dus zeer veel levelup animaties midden in IF. En natuurlijk, 3x mensen "OMG U HACK IMA REPORT"
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Jep, maar kom op zeg. Dit is gewoon amuserend. Net zoals de constante stroom mensen in lowbie pugs die gewoon totaal niks nuttigs doen. (kortom afk de tank followen).
Ik kan me echt uren vermaken met dat soort tuig. Ze beginnen gelijk met het feit dat hun main 200k dps doet en mij in een duel zo zou kunnen afmaken. ow en ze zijn female, dat moet er bij elke regel bij.
Ik kan me echt uren vermaken met dat soort tuig. Ze beginnen gelijk met het feit dat hun main 200k dps doet en mij in een duel zo zou kunnen afmaken. ow en ze zijn female, dat moet er bij elke regel bij.

Dit topic is gesloten.