Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Het Grote World Of Warcraft Topic - Deel 255 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 12 Laatste
Acties:
  • 27.069 views
Darkangle schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 14:06:
[...]

Wat een rubbish antwoord.

Binnen 2 weken staat iedereen op 7/8HC waar voorheen de verschillen een stuk duidelijker waren. Voor die laatste paar maanden (ik gok nog 7-8 maanden aan de hand van wat ik heb gezien) heeft dat best wel veel impact op de levensvatbaarheid van je guild: een HC guild moet draaiende blijven.

Als iedereen dezelfde progress heeft ben je een stuk onaantrekkelijker als je diegene die 6/8HC voor de nerfs had was. Voor 25 man HC raiding guilds is dit wederom een groot obstakel mbt continuiteit. En nee, de meeste mensen weten tegenwoordig niet meer zo goed welke de beste guilds zijn. Ik heb er genoeg amusante anekdotes voor.

Kort: we hebben nog best wel wat maanden te gaan, en ik zou mijn vanilla raiding guild toch best wel in de lucht willen houden. Zonder kunstmatig voorkauwen. Echter vanwege de doorvoer van players kan dit gewoon simpelweg niet.
Ja en nee.

Bedoel het is voor een Progress guild killing, voor een "guild die gewoon speelt om te spelen niet"
Wij trekken hoe meer we richting het eind van een EXP komen juist meer recht dan dat we mensen kwijt raken omdat iedereen toch juist op het zelfde zit.
Ik snap inderdaad wat je bedoeld en dat het lastig is als je een guild zolang al bij elkaar moet houden, maar i kan alleen maar zeggen dat we moeten aanpassen op hoe de game gaat en verandert.

Ik snap het lastig is mensen active te houden met de nerfs, maar we gaan nu richting het eind van de exp en ja het duurt nog wel even maar het zit er al wel aan te komen.

Voor het zelfde geld nerfen ze alles in MOP tot 50%, we never know.
zolangs ze dit alleen bij de "laatste" raid instance doen ben ik het er prima mee eens.

[ Voor 5% gewijzigd door Mektheb op 01-03-2012 14:14 ]

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Daar heb je wel een punt mee ja.

Wat mij betreft hadden ze normal mogen nerfen, maar lekker van HC afblijven. Naar hun zeggen spelen toch relatief weinig mensen HC, laat die dan lekker in hun recht. LFR en normal zijn er toch al.

Ik kom zelfs spelers tegen die het verschil tussen LFR en HC zien als een kleine verhoging vd moelijkheid zoiets als 5 man trolls HC vs die 3 nieuwe 5HC loot pinata's :). Niet dat het boeit, maar het is wel typerend.

Ik ben ondertussen maar bezig met de verhoogde recruitment drive en de MoP x 2 Realm first 90 uit te stippelen.

• Blistimo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-05-2021

Blistimo

Pestcontrol

Mektheb schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 14:10:
[...]

Voor het zelfde geld nerfen ze alles in MOP tot 50%, we never know.
zolangs ze dit alleen bij de "laatste" raid instance doen ben ik het er prima mee eens.
Da's een interessante. Was Firelands niet de eerste raid instance die werd generft vóór er nieuwe content was? En dan heb ik het niet over fixes hier en daar, maar echt een platte 20% nerf.

Ik begin steeds meer geïnteresseerd te raken in de getallen waar Blizzard naar zit te kijken. Zij weten dondersgoed hoeveel % van de playerbase bepaalde content doet. Dan lijkt het dus alsof veel te weinig players in FL HC succes behaalden. Anders hadden ze niet hoeven nerfen, toch?

Ik geloof niet dat Blizzard content nerft omdat op de forums wordt geroepen dat het te moeilijk is. Wel als de cijfers dat confirmeren.

--Overigens, de grafieken die zo af en toe op mmo-c worden gepost bevestigen wel dat van iedereen die ooit de eerste baas in een raid instance killt een belachelijk klein percentage die instance ook uitspeelt op die moeilijkheidsgraad. En volgens guildox.com zijn er 677 guilds die Heroic Madness hebben gedaan, waarvan 240ish 25m. Dat is een totaal van 10.000 players, misschien iets meer door replacements op repeat kills, op 10M die er spelen. 1 promille.

[ Voor 20% gewijzigd door Blistimo op 01-03-2012 14:29 ]

D3 char(s)

Precies, dat denk ik ook niet.

En Darkangle de community ingame en met mede de mensen die nooit heroic's gedaan hebben toen het hard was.
Zullen met alles denken het in hun schoot geworpen is, en vervolgens komen ze als mage met strength gems een app maken op je servers first guild ;).

Ik weet exact wat je bedoeld.
Zoals altijd met een nieuwe EXP zullen er weer mensen gaan en komen, en met name Xfer mensen zullen dan leuk zijn te recruite.

• digit7722
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-11-2018

digit7722

Rule # 217

Blistimo schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 13:33:
[...]
Blizzard? Die hun eigen uitspraken niet navolgen? INCONCEIVABLE! (name that quote!)
You keep using that word. I do not think it means what you think it means. ;)

You can't free a fish from water.

• Darkangle
Misschien heb ik het al gevraagd; Heeft iemand hier nog toevallig TCG mounts in de aanbieding?

165, maar ik mis nog wel een paar TCG mounts :(

• Blistimo

Blistimo

Pestcontrol

digit7722 schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 14:37:
[...]

You keep using that word. I do not think it means what you think it means. ;)
Tisk, you clearly missed that word being used by a very famous WoW villain :>

--edit: damn, daar trap ik met open ogen in :o

[ Voor 8% gewijzigd door Blistimo op 01-03-2012 14:48 ]

D3 char(s)

Verwijderd

Darkangle schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 14:23:
Ik ben ondertussen maar bezig met de verhoogde recruitment drive en de MoP x 2 Realm first 90 uit te stippelen.
Ben nog niet aan het recruiten voor MoP, maar ondertussen begint het recruiten wel weer een beetje te werken. Zijn wel onze MT verloren, maar dezelfde dag hadden we nog een goed gegeared Feral Druid terug (die ook goed presteert) en een nieuwe Holy Pala die ook naar behoren functioneert. Misschien kunnen we binnenkort weer met twee 10man raids starten en dan in MoP weer vol de focus op 25 man.

Denk dat Mop voor The Maelstrom een nieuwe start betekend voor veel 25 mans guilds die hierheen gekomen zijn om dat doel te bereiken (waaronder mijn guild).

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2012 14:53 ]

• Darkangle
Verwijderd schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 14:49:
[...]

Ben nog niet aan het recruiten voor MoP, maar ondertussen begint het recruiten wel weer een beetje te werken. Zijn wel onze MT verloren, maar dezelfde dag hadden we nog een goed gegeared Feral Druid terug (die ook goed presteert) en een nieuwe Holy Pala die ook naar behoren functioneert. Misschien kunnen we binnenkort weer met twee 10man raids starten en dan in MoP weer vol de focus op 25 man.

Denk dat Mop voor The Maelstrom een nieuwe start betekend voor veel 25 mans guilds die hierheen gekomen zijn om dat doel te bereiken (waaronder mijn guild).
Aanhouder wint. De enige rede dat wij door kunnen is omdat we 6 core raiders van een 10HC guild hebben binnen gehaald in een go (heeft me maanden voorbereiding gekost, ik heb daar een altje in de guild die officer is).

Het is triest, maar op onze server kan je alleen door (horde ten minste) als je vieze spelletjes speelt.

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Blistimo schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 14:23:
[...]

Da's een interessante. Was Firelands niet de eerste raid instance die werd generft vóór er nieuwe content was? En dan heb ik het niet over fixes hier en daar, maar echt een platte 20% nerf.

Ik begin steeds meer geïnteresseerd te raken in de getallen waar Blizzard naar zit te kijken. Zij weten dondersgoed hoeveel % van de playerbase bepaalde content doet. Dan lijkt het dus alsof veel te weinig players in FL HC succes behaalden. Anders hadden ze niet hoeven nerfen, toch?

Ik geloof niet dat Blizzard content nerft omdat op de forums wordt geroepen dat het te moeilijk is. Wel als de cijfers dat confirmeren.

--Overigens, de grafieken die zo af en toe op mmo-c worden gepost bevestigen wel dat van iedereen die ooit de eerste baas in een raid instance killt een belachelijk klein percentage die instance ook uitspeelt op die moeilijkheidsgraad. En volgens guildox.com zijn er 677 guilds die Heroic Madness hebben gedaan, waarvan 240ish 25m. Dat is een totaal van 10.000 players, misschien iets meer door replacements op repeat kills, op 10M die er spelen. 1 promille.
Nadeel is dat die grafieken redelijk ongeloofwaardig zijn. Ze komen van sites die geen duidelijke data ophalen en zeker geen complete data ophalen. Leuk als leidraad, maar als totaalbeeld? compleet nutteloos helaas.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Darkangle schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 15:41:
[...]

Aanhouder wint. De enige rede dat wij door kunnen is omdat we 6 core raiders van een 10HC guild hebben binnen gehaald in een go (heeft me maanden voorbereiding gekost, ik heb daar een altje in de guild die officer is).

Het is triest, maar op onze server kan je alleen door (horde ten minste) als je vieze spelletjes speelt.
Grimbatol is ook niet makkelijk, helemaal als ik het vergelijk met mijn server Bladefist.

Waarbij de Recruitment pool bestaat uit alle players die je kent van vroeger en daarom X equal Skill hebben.
Of het zijn recruitments van andere servers af.

Top 4Guilds aan beide kanten zijn goed, maar het is niet zo dat als je 7/8hc bv heb dat je dan op positie 30 staat zoals op BIG servers.

• Blistimo

Blistimo

Pestcontrol

Irritant dat Blizzard geen data post, dan zouden we 't echt ergens over kunnen hebben ja. Toch zouden sites als guildox.com en wowprogress.com wel een redelijk correct beeld moeten geven hoeveel chars er ongeveer zouden moeten zijn die boss y hebben gekillt. Van de andere kant weet ik dat de top guild bij ons standaard een PuG meenam naar hun heroic raids. Bij een 10m guild scheelt dat alweer 10%.

--Volgens wowprogress en guildox is er geen enkele engelstalige server waar je top30 staat als je op 7/8 zit. hooguit top15 :o Die russische realm komt aardig in de buurt, en US-Illidan zit je rond top20.

[ Voor 19% gewijzigd door Blistimo op 01-03-2012 15:58 ]

D3 char(s)

• Darkangle
Blistimo schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 15:51:
Irritant dat Blizzard geen data post, dan zouden we 't echt ergens over kunnen hebben ja. Toch zouden sites als guildox.com en wowprogress.com wel een redelijk correct beeld moeten geven hoeveel chars er ongeveer zouden moeten zijn die boss y hebben gekillt. Van de andere kant weet ik dat de top guild bij ons standaard een PuG meenam naar hun heroic raids. Bij een 10m guild scheelt dat alweer 10%.

--Volgens wowprogress en guildox is er geen enkele engelstalige server waar je top30 staat als je op 7/8 zit. hooguit top15 :o Die russische realm komt aardig in de buurt, en US-Illidan zit je rond top20.
Een van de problemen is dat dit soort sites geen onderscheid kunnen maken tussen accounts/players/alts.

Ik heb bv 4/8hc, 2/8hc, 1/8hc en 5/8hc op mijn alts. Die worden leuk mee genomen door dit soort sites in de statistieken.
Blistimo schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 15:51:

Ja zei ook zomaar wat even hoor, maar mijn server is toch redelijk "small" vergeleken

• Blistimo

Blistimo

Pestcontrol

Mektheb schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 16:01:
[...]

Ja zei ook zomaar wat even hoor, maar mijn server is toch redelijk "small" vergeleken
Geef 't een week of 4 en je voorspelling komt een stuk dichterbij de realiteit :)

Bij ons zou je op 1 staan trouwens, met 7/8HC :P

D3 char(s)

• dotorion
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-06-2023
ivm nerfs zie ik er vooral tegen op om terug te keren naar het WOTLK model van heroics. (niet heroic modes)

Als het heroics worden zoals de nieuwe Hour of Twilight five-mans zal het misschien nog best meevallen,
maar ik heb echt geen zin om Utgarde Keep-gewijs door een AoE grindfest te slapen als tank.

Desktop: i5 2500k @ 4Ghz, 4GB ram, GTX560Ti OC Laptop Dell XPS15 i5 2450, 4GB ram, GT525M, backlit keyb.

• Blistimo

Blistimo

Pestcontrol

Met een beetje gear wordt iedere heroic 5man een AoE fest.

De WotLK heroics waren in het begin van WotLK ook behoorlijk pittig, zeker als je nog geen raid gear had. De laatste baas van Halls of .. uhm... Lightning? Die dude met die AoE waarvoor je weg moest rennen. Die was best pittig. Totdat healers genoeg gear verzamelden en de noodzaak van het wegrennen van de AoE verdween. Er was ook nog best wat leuke trash waar je hard op kon wipen. MAar wat iedereen zich herinnert is het AoEfest vanaf TotC.

De Cata 5mans waren volgens mij wel ietsje moeilijker dan de WotLK 5mans, maar ook deze zijn inmiddels trivial. Alleen kost AoE een stuk meer resources. Tenzij je Moonkin bent :P

Blizzard heeft zich dat eindelijk beseft, waardoor we Challenge modes krijgen in MoP. Sowieso is up- of downscaling iets wat WoW wel wat meer had kunnen gebruiken, en wellicht heeft Blizzard dat altijd wel gewild voor Cata, maar kon het niet omdat er zoveel developtijd in het remaken van de oude zones is gaan zitten.

Hoe dan ook; mana pools die niet scalen met Int en downscalen van gear voor Challenge modes zouden, in theorie, onwijs grote uitdagingen kunnen blijken...

D3 char(s)

• corset
  • Laatst online: 25-07 13:11
Klopt inderdaad wat Blistimo zegt, ik kan me nog herinneren dat de mensen die niet wegrenden van de Lightning AOE in HoL gewoon dood waren.
Ik ben zelf voor het niveau als de ICC 5 mans en de DS 5 mans. Gewoon uitdagend (in niet ICC gear was HoR een uitdaging)

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• Blistimo

Blistimo

Pestcontrol

Hell, in TotGC gear was HoR een uitdaging. Dat was wat mij betreft nou een 5man waarbij je echt werd beloond als je je class goed kende. CC'en en dispellen in het eerste deel, maximaal DPS in het tweede. Heel vette instance.

De DS 5mans vind ik persoonlijk nogal wat minder, maar dat kan ook komen doordat 10m gear tegenwoordig gelijk is aan 25m gear. Ik zat op ilvl 232/246 toen ik HoR inging (waar 232 dropte). Nu rende ik in ilvl 391 de eerste DS 5man in. Dat scheelt waarschijnlijk nogal :>

D3 char(s)

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-11 07:53
Blistimo schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 17:13:
Hell, in TotGC gear was HoR een uitdaging. Dat was wat mij betreft nou een 5man waarbij je echt werd beloond als je je class goed kende. CC'en en dispellen in het eerste deel, maximaal DPS in het tweede. Heel vette instance.

De DS 5mans vind ik persoonlijk nogal wat minder, maar dat kan ook komen doordat 10m gear tegenwoordig gelijk is aan 25m gear. Ik zat op ilvl 232/246 toen ik HoR inging (waar 232 dropte). Nu rende ik in ilvl 391 de eerste DS 5man in. Dat scheelt waarschijnlijk nogal :>
Mijn eerste DS 5man was toen ik zwaar undergeared was (healer). Ik had ilvl 342 ofzo, maar wel voldoende offspec gear om erin te mogen. Ik lette niet op en queuede perongeluk. Ik schrok me rot en vroeg de groep om me te kicken zodat ik geen deserter kreeg, dat deden ze niet en pullden gewoon.

Almetal was ik wel na elke trashpack bijna out of mana maar niemand ging dood en zonder moeite gecleared. De rest was ook niet super gegeared (tank van 180k hp). Ik vond het heel erg meevallen.

Van end time is alleen tyrande uitdagend en murozond als je derps bij je hebt.

Well of eternity schrik je van die ability die de eerste boss doet, de rest stelt helemaal niets voor.

Die assasin van Hour of Twilight doet wel eens enge dingen maar zelfs als je tank niet uit de smokebomb loopt en ik na elke heal 2,5 silenced bent valt daar geen dode.

• Damian
  • Laatst online: 10:26

Damian

Insane Obtrusion

Iemand enig idee hoe het zit met de 64bit client. Is deze er al officieel. Heb er net 1 gevonden, maar die wilde niet inloggen, gok omdat het een US variant was...

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

• jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
4.3.3 is nog niet beschikbaar voor de 64bit versie, dus kan je ook niet meer inloggen want je kan niet met een oude versie van WoW spelen.

edit: Oh, nu wel. http://wow.joystiq.com/20...atch-4-3-3-64-bit-client/

[ Voor 27% gewijzigd door jmxd op 01-03-2012 19:56 ]

• Damian
  • Laatst online: 10:26

Damian

Insane Obtrusion

Twylight schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 19:56:
4.3.3 is nog niet beschikbaar voor de 64bit versie, dus kan je ook niet meer inloggen want je kan niet met een oude versie van WoW spelen.

edit: Oh, nu wel. http://wow.joystiq.com/20...atch-4-3-3-64-bit-client/
juh die had ik dus, maar die geeft aan fout bij inloggen, wrong region blabla enz.

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

• uashy
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-05 17:44
Damian schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 20:03:
[...]

juh die had ik dus, maar die geeft aan fout bij inloggen, wrong region blabla enz.
In dat artikel staan de linkjes naar de us editie.
Deze moet je hebben voor eu editie: http://eu.battle.net/wow/en/forum/topic/3312962371

Werkt bij mij zonder problemen.

[ Voor 4% gewijzigd door uashy op 01-03-2012 20:57 ]

• dotorion
uashy: enig merkbaar verschil qua performance? Zoja, waar draai je WoW op?

Desktop: i5 2500k @ 4Ghz, 4GB ram, GTX560Ti OC Laptop Dell XPS15 i5 2450, 4GB ram, GT525M, backlit keyb.

• IntToStr
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
Had gisteren een uurtje om deathwing nog neer te halen in LFR, want woensdag was het niet op tijd gelukt. Ik sluit me nu officieel aan bij de LFR bash comments hier. Vier pogingen gedaan om in een groep te komen zodat ik even snel die laatste boss met kans op mooie wapens kon doen. Eerste groep zaten een paar trollers in die aan spine begonnen terwijl de helft van de groep nog op het schip stond of (zoals ik, net toegevoegd) nog in stormwind. Nadat ze gekicked waren na de opzettelijke wipe van de groep kon ik wel mee, maar ondanks alle mogelijke waarschuwingen werd de dps op de amalgations niet gestopt en weer wipe. Toen gingen de meeste weg, dus ben ik ook maar op zoek gegaan naar een nieuwe groep. Tot 3x toe in een groep gekomen die Ultraxxion niet eens neerkregen omdat de tanks de hele tijd dood lagen. Toen moest ik weg...

/frustratie

Die rotatie helper addon, ctcret of zo, vond ik trouwens maar niets. Leidt alleen maar heel erg af van alle andere plekken op het scherm waar je naar moet kijken en hij gaf toch de hele tijd aan wat ik toch al wilde doen. Alleen inquisition is iets dat ik in de gaten moet houden, maar dat is een kwestie van wennen.

[ Voor 15% gewijzigd door IntToStr op 02-03-2012 10:28 ]

• bazkar
  • Laatst online: 13-11 16:20
IntToStr schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 10:26:
Tot 3x toe in een groep gekomen die Ultraxxion niet eens neerkregen omdat de tanks de hele tijd dood lagen. Toen moest ik weg...
Hoe kun je als tank nu dood liggen bij Ultra LFR? Ik heb in LFR groups gezeten waar 10 van de 25 man (inclusief alle 6 de healers) gewoon bleven staan tijdens de HoT. En nog ging hij neer. Toen ik er overigens naar vroeg zeiden 2 of 3 healers dat ze dat met opzet deden om de hps race te winnen ( 8)7 8)7 )

• dotorion
bazkar schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 11:15:
[...]
Hoe kun je als tank nu dood liggen bij Ultra LFR? Ik heb in LFR groups gezeten waar 10 van de 25 man (inclusief alle 6 de healers) gewoon bleven staan tijdens de HoT. En nog ging hij neer. Toen ik er overigens naar vroeg zeiden 2 of 3 healers dat ze dat met opzet deden om de hps race te winnen ( 8)7 8)7 )
Als je Fading Light hebt en je gaat niet uit de Twilight Realm dan sterf je gewoon ;)

• Baroshir
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 05-10-2024

Baroshir

Zeh blub..

[...]

Blame the healer? :) Ik houd er niet van om het zelf bij de healers neer te leggen, zeker niet nu ik weet wat je daar fout kan doen (even niet op letten -> group down), maar zoals ik het meestal lees en zie was dat bij IntToStr wellicht wel het geval.

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:42
@IntToStr
Ik zou Inquisition tracking even instellen met Power Aura's, kun je t zo flashy of juist bescheiden maken als je zelf wilt.

En ja wat betreft LFR...I don't even want to touch it with a 10 feet pole, dus ik begrijp je frustratie goed. Tijdje terug nog een keer geprobeerd om LFR te doen op mn mage altje...zucht. Het is voor mij letterlijk alle negatieve punten van de laatste 2 expansions bij elkaar opgeteld; mensen hebben geen geduld, velen weten niet wat te doen, er is 0 uitdaging en toch weten mensen het te verpesten, er is totaal geen "epic" gevoel van raiden, het zit vol met kansloze figuren (van totale noobs, schreeuwerige 12 jarige kiddo's tot aan DS heroic geared mensen die needen op zooi door te verkopen/vendoren/sharden), mensen die expres wipes veroorzaken omdat "het zo grappig is"... nee, ik kan er niets positief over uitspreken.

LFR heeft naar mijn inziens ook zijn doel totaal niet behaald. Voor zover ik weet was LFR bedoeld voor "nieuwe" mensen kennis te maken met raiden, zodat men kon leren hoe het principe van raiden werkt. Dat betekent dus:
- Bosses doen die, in vergelijk met 5 mans dungeons, meer tactics nodig hebben en beschikken over een meer complexe set van abilities.
- Leren hoe je met een grote groep van 25 mensen taken moet verdelen, afspraken maken en samen moet werken om überhaupt een kans te maken de boss te killen
- Als afgeleide van de voorgaande 2 punten in ieder geval iets van "sociale ontwikkeling" krijgt, doordat het doel alleen te behalen is als je goed samenwerkt.
* Als bonus krijg je toegang tot gear beter dan die van 5 mans dungeons plus extra sets, de tier items.

Pak dan LFR er eens bij en kijk in hoeverre dat eraan voldoet... voor geen meter dus. De gemiddelde 5 mans boss heeft meer tactics nodig dan een in LFR. Daarbij zijn de bosses zo hard generfed dat je dingen compleet kunt negeren. Zelfs de meest basale dingen die imo belangrijk zijn voor mensen die willen raiden (de afdeling "niet in vuur staan" en het volgen van tactics) doen er niet toe, het doet toch nauwelijks damage. Van samenwerking kun je ook niet spreken, je mag blij zijn als de healers iets doen wat lijkt op healen, tanks op zn minst proberen agro te houden en de dps in ieder geval niet afk is. Healing assignments.. wat is dat? Cooldowns gebruiken.. heb ik die als dpser?
En dan komt nog het "sociale" gedeelte, of beter gezegd het compleet asociale. "Ow mijn item dropt niet van boss 2, dus ik leave meteen". Mensen die op alles needen, terwijl ze de items al hebben (of nog beter) en ze dan proberen te verkopen of ze vendoren. Na elke boss leaven er wel mensen omdat hun item niet dropt, mensen gaan zomaar afk, elkaar uitmaken voor vanalles en nog wat is de normaalste zaak van de wereld etc. etc.

Het enige waar LFR goed voor is, is een loot-pinjata: gewoon geblinddoekt erop in meppen en de loot komt er vanzelf wel uit. En Blizzard noemt het een groot succes |:( Ja, als je puur naar cijfertjes kijkt en dan roept "kijk eens hoeveel meer mensen nu 'raiden' ", ja dan kan je het een succes noemen.

/rant mode off, tijd voor een bakkie koffie :)

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• Thysiej
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-11 16:55
Gisteren op mijn DeathKnight eens een tactic uitgeprobeerd op Morchock waarbij je als DK gewoon kan blijven dpsen ook al ligt die smurrie op de grond.
Na 2 stacks crap pop je AMS en dan overleef je het net. Das een redelijk strak schema kwam ik achter, zelfs op LFR niveau ging ik bijna dood omdat mijn timing er 1 seconde naast zat; ik had 3 stacks en aan het einde nog 1.7k health over, dan knijp je m toch even;)

Gelukkig word je uiteindelijk beloond door bovenaan te staan met damage done, terwijl ik normaal ergens 4e of 5e sta met de dk (±29k dps)

• Zertaxka
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
[...]

Als tank krijg je een debuff in LFR die je als dps in Normal en Heroic ook kan krijgen. Heet Fading Light dacht ik en je moet als je die debuff krijgt wel de extra button gebruiken want 1 shots je als je het niet doet.

Wat ik veel vervelender vind is juist tanks die wel de knop weten te vinden maar zodra ze weer terug zijn er maar vanuit gaan dat ze automatisch weer tanken. Met als gevolg dat ik vaak als dps/healer de volgende in aggro ben en dan dus vrij snel de grond lig te inspecteren van dichtbij.

World of Warships proberen ? Klik hier voor Recruit a Friend Benefits !

• bazkar
Zertaxka schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 11:26:
[...]

Als tank krijg je in LFR die je als dps in Normal en Heroic ook kan krijgen. Heet Fading Light dacht ik en je moet als je die debuff krijgt wel de extra button gebruiken want 1 shots je als je het niet doet.

Wat ik veel vervelender vind is juist tanks die wel de knop weten te vinden maar zodra ze weer terug zijn er maar vanuit gaan dat ze automatisch weer tanken. Met als gevolg dat ik vaak als dps/healer de volgende in aggro ben en dan dus vrij snel de grond lig te inspecteren van dichtbij.
Ah, als je als tank inderdaad ALLE fight mechanics negeert... Check, dan verdien je het ook om dood te gaan :S

• dotorion
Thysiej schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 11:26:
Gisteren op mijn DeathKnight eens een tactic uitgeprobeerd op Morchock waarbij je als DK gewoon kan blijven dpsen ook al ligt die smurrie op de grond.
Na 2 stacks crap pop je AMS en dan overleef je het net. Das een redelijk strak schema kwam ik achter, zelfs op LFR niveau ging ik bijna dood omdat mijn timing er 1 seconde naast zat; ik had 3 stacks en aan het einde nog 1.7k health over, dan knijp je m toch even;)

Gelukkig word je uiteindelijk beloond door bovenaan te staan met damage done, terwijl ik normaal ergens 4e of 5e sta met de dk (±29k dps)
1.7k health over? Zo erg herinner ik mij de dmg toch niet :s

Nuja. Eventueel kan je er eens een Death Strike tussengooien en AMS glyphen voor een paar seconden extra AMS. Nog steeds beter dan te staan schilderen achter de stenen :P

• Terence(x)
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-11 15:28

Als je gewoon deathstriked dan overleef je het zowiezo wel :)

• bazkar

Ik mag hopen dat je dit soort zaken vooraf aan de healers hebt doorgegeven??
Het is voor een healer namelijk behoorlijk frustrerend en alarmerend om mensen op 1% health te zien staan. Zeker als dat niet nodig is in een relatief simpele fight als Morchok. En wat levert het je op? Extra epeen door op de 1e plaats te staan |:( en de fight duurt door de extra dps 2 seconden minder *O* oh nee -O-

Niet om je te bashen, maar als dit niet vooraf met de healers doorgesproken was en ik was een healer in je raid had ik je daarvoor gekicked.

• Thysiej
Eens met bovenstaande; heb pas net weer even mijn dk uit de schuur gehaald, dan vergeet je nog wel eens een ability (of glyph)...
Vind het in iedergeval wel grappig dat de damage dus volledig te negeren is als deathknight (pala kan het waarschijnlijk ook met bubble)

• bazkar
Thysiej schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 11:33:
Vind het in iedergeval wel grappig dat de damage dus volledig te negeren is als deathknight (pala kan het waarschijnlijk ook met bubble)
Want de healers hebben toch niks beters te doen dan mijn avoidable damage terughealen... Dit soort mentaliteit kan ik niet echt goed tegen :X

• Hajame
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-11 12:57
ik ben zelf healer, en doe vaak nog LFR. ik kom inderdaad veel mensen die dit doen, echter vindt ik het niet zo een probleem. zoals iedereen het al doorgeeft, de damage is zo weinig, dat ik het als druid healer niet erg vindt om iets extra's te healen. ik doe 90% van de fight toch geen donder omdat morchok zo makkelijk is dat je met ilvl 333 nog uit de voeten kan... dan heb ik liever dat ze er in blijven staan, en ik iets te doen heb. dan de helft van de fight uit mijn neus loop te eten...

maar iedereen heeft uiteraard zijn eigen mening. ik vindt het niet zo heel erg. daar heal ik wel doorheen. en zoveel mana kost dat nu ook weer niet. ik heb normaal gesproken aan het einde van morchok LFR zo een 90% mana over... heel soms is het wat minder, dan zakt het tot de 70% maar ik ben nog nooit onder de 60% mana geraakt op die fight.

edit: kleine maar belangrijke typo gefixt

[ Voor 17% gewijzigd door Hajame op 02-03-2012 11:42 ]

• bazkar
fenylalaline schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 11:39:
maar iedereen heeft uiteraard zijn eigen mening. ik vindt het niet zo heel erg. daar heal ik wel doorheen. en zoveel mana kost dat nu ook weer niet. ik heb normaal gesproken aan het einde van morchok heroic zo een 90% mana over... heel soms is het wat minder, dan zakt het tot de 70% maar ik ben nog nooit onder de 60% mana geraakt op die fight.
En als de hele raid er zo over gaat denken? Dat je dus na iedere Black Blood phase ineens 10-15 man onder de 10% hebt staan?
Wellicht kan ik met mijn shield wall macro + dwarven racial + enraged regen het ook wel net halen? En de mage met een goed getimede iceblock ook wel net?

Kijk, als iedereen een fight zo ver overgeared dat mechanics niet boeien, prima, maar om nu een mechanic te negeren omdat je het toch 'net' kan overleven? nee...

• Hajame
als je ook maar 1 healer hebt die oplet eindig je echt niet met 1.7k hp. 9 van de 10 keer zijn het DK's of andere mensen die blijven staan. deze poppen heel vaak gewoon een defensive cooldown. zodra die phase voorbij is zitten ze nog altijd op 50% hp . zelden dat er 1 laag zit, dat komt alleen voor als ze geen defensive cooldown poppen.

ik heb het ook over MIJN ervaringen met morchok LFR. en in mijn inzicht is het niet echt een groot probleem als er een handje vol mensen blijven staan. zolang ze maar een cooldown poppen.

en ik ben meestal niet de enige healer die een beetje op let. vaak ben ik met nog 2 andere druids aan het healen waarvan ik en 1 van de andere druids wel aan het opletten zijn.

ik praat vanuit mijn point of view he. in LFR zie ik vaak dat ongeveer 6-7 dpssers blijven staan. ik ben zelf ook eens gewoon blijven staan. barskin poppen wanneer nodig. niets aan het handje. dat was alleen maar om te kijken hoeveel damage het nouw echt doet. en ik verzeker je, zeer makkelijk om doorheen te healen.

gaat de hele groep dit doen wordt het natuurlijk wel wat anders. dan ga je echt je cooldowns gebruiken, zie tranquility of Tree form. en dan is het nog maar afvragen of je er goed doorheenkomt. maar als ongeveer 5-7 mensen dit doen zie ik zelf het probleem nog niet.

het gaat er mij meer om dat het wat spannender wordt voor mij. LFR begint redelijk saai te worden als je het volgens de mechanics gaat doen.. die extra damage zorgt er voor mij iig voor dat het wat leuker blijft. dat ik niet het idee heb van. och ik ga maar eens van 9gag af en pop even een wildgrowthje of een rejuv hier en daar. bij wijze van natuurlijk.

[ Voor 12% gewijzigd door Hajame op 02-03-2012 11:50 ]

• bazkar
Nee, daar ben ik het mee eens. Als je het voor elkaar krijgt om met 50% health die phase door te komen dan is er geen probleem en gaan healers ook niet steigeren (ik iig niet).

Maar als je het 'net' overleeft en vervolgens dus concludeert dat de damage 'te negeren' is.... Nee...
Want als ik raidheal krijg ik dus wel een halve hartinfarct als er 'ineens' mensen op 1% staan. (ja, ik trek het me persoonlijk aan als healer als er mensen dood gaan, en ja ik weet dat dat niet altijd te voorkomen is doordat mensen zelf stom bezig zijn).
m.a.w. ik kan er slecht tegen als mensen massive damage pakken/bijna dood gaan aan very avoidable damage... wellicht ook een persoonlijk dingetje.
Daarom zou ik me als healer ook dood ergeren aan mensen die Ultraxion HoT negeren. Ikzelf push de button tussen de 1.1 en 0.8 seconden left op casttijd en dat kost dus geen kont aan dps (gotta love 8ms latency).
Als ik als druid healer niks te doen heb, prima, ik cast wel wat dots die met mijn spellpower nog best vrolijk ticken... (de spells daarvoor zitten nog altijd in mijn bars vanwege Chimaeron :) )

[ Voor 22% gewijzigd door bazkar op 02-03-2012 11:55 ]

• Hajame
bazkar schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 11:52:

Maar als je het 'net' overleeft en vervolgens dus concludeert dat de damage 'te negeren' is.... Nee...
Want als ik raidheal krijg ik dus wel een halve hartinfarct als er 'ineens' mensen op 1% staan.
dit gebeurt alleen wanneer er healers zijn die compleet niet opletten. mijn POV is altijd geheel naar buiten. ik overzie heel de fight. en zie ook wanneer er mensen blijven staan. op dat moment let ik even extra op om te kijken wie zijn health naar benede donderd en die heal ik een beetje bij.

voordat de volgende black phase begint is iedereen weer op volledige sterkte zonder ook maar enige panic heal.

het is gewoon een kwestie van anticiperen.

ik snap jouw punt echter ook wel, natuurlijk schrik je even wanneer iemand flinke damage pakt. maar het is dan wel aan jouw om deze zo efficient mogelijk en rustig te healen. het is niet nodig om te panice. wordt het echt erg dan pop je nature swift en gooi je er een healing touch overheen. met een beetje geluk crit ie en kan je weer rustig verder.

met de mana regen die je hebt als druid hoef je ook eigenlijk niet echt zorgen te maken als je af en toe een healing touch erdoor gooit. niet het beste maar het zorgt er wel voor dat je zelf wat rustiger blijft en je hoofd erbij houd. maar tot nu toe heb ik swiftness niet nodig gehad om iemand zijn leven te redden tijdens die phase.

[ Voor 30% gewijzigd door Hajame op 02-03-2012 11:59 ]

• BlackMage
Ach op LFR krijg je morchok ook wel dood als de helft van je dps op de grond ligt. Als die DK of whatever met vuur wil spelen en dood gaat dan maak ik me daar niet druk om.

• dotorion
bazkar schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 11:52:Want als ik raidheal krijg ik dus wel een halve hartinfarct als er 'ineens' mensen op 1% staan. (ja, ik trek het me persoonlijk aan als healer als er mensen dood gaan, en ja ik weet dat dat niet altijd te voorkomen is doordat mensen zelf stom bezig zijn).
'k zou daarvan afstappen eerlijk gezegd :P

Zeker omdat het 90% van de keren toch om een idioot gaat die het zelf veroorzaakt.

Haal je dat soort stoten uit op Morchok en vergeet je Death Strike & pet heal?
Sta je een kilometer van iedereen als er een rode blob is op Yor?
Vergat je eventjes op Heroic Will te klikken?

Tja ...

Het enige verschil is natuurlijk een newbie die dit niet weet ... maar er een keer aan sterven is vaak de beste leerschool in dit geval :P

• bazkar
BlackMage schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 11:59:
Ach op LFR krijg je morchok ook wel dood als de helft van je dps op de grond ligt. Als die DK of whatever met vuur wil spelen en dood gaat dan maak ik me daar niet druk om.
Precies, dat is dus instelling. Ik ben ook wel wat harder geworden in mijn healing door met veel te veel trigger happy dps in 5-mans te spelen, maar ik blijf het me persoonlijk aantrekken als ik heal als er mensen omvallen. Daarom speel ik als DPS-er dus ook altijd op 'veilig' door zo veel mogelijk te selfhealen en altijd te proberen om zoveel mogelijk onderaan te staan in 'damage taken' ipv bovenaan in 'damage done'.
Dat laatste zegt namelijk meer over gear en het eerste zeer zeker meer over de mechanics kennen :)

• Diigii
  • Laatst online: 20-11 20:19
Ik ben toch van plan om op Ravencrest te beginnen. High populated en ook veel Alliance op die server. Is dit een goede server?

Bende van Ellende | Gezelligste NL-talige WoW Guild | Guild Discord | twitch.tv/diigii

Verwijderd

Weet niet of dit al voorbij is gekomen hier, maar er is sinds 1/03 - 6/03 een Free Character Migration van Outland naar enkele lower populated realms.
Tarren Mill is daar 1 van!

Mensen die het beu zijn om in de queue te staan elke avond, Tarren Mill is een aangename realm met op de alliance kant vrij veel nederlanders en Belgen.

Gewoon doen! :D

• Diigii
  • Laatst online: 20-11 20:19
Ik ben wel op zoek naar een Guild met Nederlanders en Belgen :) Ik wil in het begin gewoon een beetje ervaring op doen. En het mooiste zou zijn dat ik niet verplicht ergens aan mee moet doen. Het liefste wil ik graag een High populated server, omdat je daar gewoon meer dingen kan kopen etc.

Tarran Mill is best wel low-populated. Ook is de verhouding Horde - Alliance groter

Bende van Ellende | Gezelligste NL-talige WoW Guild | Guild Discord | twitch.tv/diigii

• dotorion
Meestal zijn free transfers er dan ook om doodbloedende servers of servers met een enorme faction imbalance wat nieuw leven in te pompen ;)

Verwijderd

In mijn Guild (enige 25 man op ally) is er altijd wel wat te beleven.
Wel wordt verwacht dat je 90% attendance hebt als je een raider spot wil.
Socials zijn altijd welkom. dm maar voor info.

Sorry voor de reclame :(

• Thysiej
bazkar schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 12:01:
[...]

Precies, dat is dus instelling. Ik ben ook wel wat harder geworden in mijn healing door met veel te veel trigger happy dps in 5-mans te spelen, maar ik blijf het me persoonlijk aantrekken als ik heal als er mensen omvallen. Daarom speel ik als DPS-er dus ook altijd op 'veilig' door zo veel mogelijk te selfhealen en altijd te proberen om zoveel mogelijk onderaan te staan in 'damage taken' ipv bovenaan in 'damage done'.
Dat laatste zegt namelijk meer over gear en het eerste zeer zeker meer over de mechanics kennen :)
Ik ben het volledig met iedereen eens trouwens. Als je als dps damage kan avoiden, hoor je dat te doen. Ik weet uit ervaring echter wel dat LFR helemaal niets voorstelt en normaal avoid ik ook zoveel mogelijk damage. Het is echter een tactic die ik wel eens uit wilde proberen, met pet heal en death strike zou ik er inderdaad makkelijk moeten komen.

Wat ik dan wel gek vind: Jij vind dat dps avoidable damage altijd moet avoiden, maar je geeft ook aan dat als een dps in die bende blijft staan en er met 50% health uit komt dat je het prima vindt. Ik vind het zelf eigenlijk gek. Normaal zeg ik: als je damage kan avoiden, doe dat dan. Als ik het goed begrijp zeg jij eigenlijk: "Als je damage kan avoiden die je tot 50% health terug brengt, maakt het mij niet zoveel uit. Bij 1% health maakt het mij pas uit."

Voor mij was het een uitprobeerseltje om te kijken of het überhaupt mogelijk was; als ik dood was gegaan. Bad luck, die tactiek werkt dus niet.

Naar mijn mening moeten ze op LFR gewoon zorgen dat dat soort mechanics niet 'genegeerd' kunnen worden, laat dan maar mensen dood gaan; misschien leren ze het dan...

[ Voor 4% gewijzigd door Thysiej op 02-03-2012 12:49 ]

• bazkar
Thysiej schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 12:42:
[...]
Wat ik dan wel gek vind: Jij vind dat dps avoidable damage altijd moet avoiden, maar je geeft ook aan dat als een dps in die bende blijft staan en er met 50% health uit komt dat je het prima vindt. Ik vind het zelf eigenlijk gek. Normaal zeg ik: als je damage kan avoiden, doe dat dan. Als ik het goed begrijp zeg jij eigenlijk: "Als je damage kan avoiden die je tot 50% health terug brengt, maakt het mij niet zoveel uit. Bij 1% health maakt het mij pas uit."
Beetje clarification:
Ik vind als dps dat je damage wanneer mogelijk moet avoiden.

Als ik healer ben en ik zie een dps naar 50-60% gaan dan gaan er geen alarmbellen rinkelen. Wel als dps zo goed als dood gaat. Dus als healer vind ik het 'minder erg' als een dps wat avoidable damage pakt, als ie daardoor maar niet zichzelf bijna omlegt.

En nogmaals, als je healers het best vinden, wie ben ik om je tegen te houden, maar ik zou dat soort dingen altijd eerst even met je healers overleggen om hun bloeddruk op aangenamer peil te houden.

• BlackMage
Als je toch als een zak aardappels daar in de LFR staat te derpen kan je beter ermee stoppen. Je leert niets en de gear die je krijgt heb je toch niet nodig, want met zo'n insteek ben je ook niet welkom in echte raids. En als het nou leuk was oke, maar dat kan ik me ook niet voorstellen als je niet actief meedoet.

• jmxd
  • Niet online
Voor veel mensen is het verzamelen van gear het de grootste reden voor het spelen van het spel itt de daadwerkelijke gameplay :P

Verwijderd

Soortgelijk probleem.

Op ultraxion hc, laat je shadowpriests mana en healing hymn doen op het einde?

Volgens mij is dit gewoon waste of dps, maar op onze eerste (en enige) kill was de enige "overlevende" de priest healing spirit als hij eigenlijk al dood is. Closest call ever, iedereen werd natuurlijk gek op mumble :)

Maar dus, wat denken jullie, heeft het nut om als dps 8 gcd's te verspillen aan een healing hymn?

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2012 13:07 . Reden: typo ]

• Thysiej
BlackMage schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 13:01:
Als je toch als een zak aardappels daar in de LFR staat te derpen kan je beter ermee stoppen. Je leert niets en de gear die je krijgt heb je toch niet nodig, want met zo'n insteek ben je ook niet welkom in echte raids. En als het nou leuk was oke, maar dat kan ik me ook niet voorstellen als je niet actief meedoet.
Waar doel je precies op? Ik begrijp je niet helemaal...

• bazkar
Verwijderd schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 13:05:
Maar dus, wat denken jullie, heeft het nut om als dps 8 gcd's te verspillen aan een healing hymn?
Hangt er vanaf, 8gcd lijkt veel voor 1 persoon, maar als het betekent dat de 16 andere dps ook maar 1 gcd langer leven, betekent het dus een netto WINST van 8gcd dps.

Edit: zo hebben wij onze moonkins ook wel eens tranq laten casten in crunchtime. Ze hebben een redelijke bult SP, dus die healt nog best aardig door. op 25M is de impact alleen nog maar groter...

[ Voor 50% gewijzigd door bazkar op 02-03-2012 13:10 ]

• Moi_in_actie
Verwijderd schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 13:05:
Afhankelijk van de situatie ja. 10 of 25 dode mensen doen minder dps dan 9 of 24 levende (natuurlijk is niet iedereen aan het dpsen en zal het verschil ook niet dag en nacht zijn, maar toch).

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• BlackMage
Thysiej schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 13:06:
[...]

Waar doel je precies op? Ik begrijp je niet helemaal...
Ik doel op dat die zoutzakken in de LFR geen reden hebben om er te zijn:
- Ze vinden het vast niet leuk
- Ze leren niets
- De gear die ze krijgen kunnen ze toch niet verder gebruiken, want dit is end of the line van deze expansion.

• bazkar
BlackMage schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 13:10:
[...]

Ik doel op dat die zoutzakken in de LFR geen reden hebben om er te zijn:
- Ze vinden het vast niet leuk
- Ze leren niets
- De gear die ze krijgen kunnen ze toch niet verder gebruiken, want dit is end of the line van deze expansion.
Ze vinden het vast niet leuk? Hoe weet je dat?
Ze leren niets? General Raid awareness kun je best leren, en daar is LFR ook goed voor. Wellicht niet voor deze maar wel voor komende tiers.

Ze krijgen in (relatief) korte tijd 500 VP, die ze wellicht nog wel kunnen gebruiken om aan de ilvls te komen om met normal raids mee te komen...
Ik ga LFR alleen in om voor anderen waarmee ik QUE gear te helpen krijgen.

Maar ben nu al zolang niet meer geweest.

• BlackMage
bazkar schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 13:13:
[...]

Ze vinden het vast niet leuk? Hoe weet je dat?
Ze leren niets? General Raid awareness kun je best leren, en daar is LFR ook goed voor. Wellicht niet voor deze maar wel voor komende tiers.

Ze krijgen in (relatief) korte tijd 500 VP, die ze wellicht nog wel kunnen gebruiken om aan de ilvls te komen om met normal raids mee te komen...
Ik doel dus niet op de mensen die meedoen en proberen er het beste van te maken.

Ik heb het specifiek over de mensen die het gewoon niets interesseerd, die de boss blijven aanvallen terwijl er adds dood moeten, die niet uit de weg gaan voor gevaarlijk spul, die niet stoppen met aanvallen omdat ze moeten soaken of een add nog niet dood moet.

• jmxd
  • Niet online
BlackMage schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 13:22:
[...]

Ik doel dus niet op de mensen die meedoen en proberen er het beste van te maken.

Ik heb het specifiek over de mensen die het gewoon niets interesseerd, die de boss blijven aanvallen terwijl er adds dood moeten, die niet uit de weg gaan voor gevaarlijk spul, die niet stoppen met aanvallen omdat ze moeten soaken of een add nog niet dood moet.
Als de helft dat doet haal je LFR nog steeds :P
BlackMage schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 13:22:
[...]

Inderdaad wat die gene boven me zegt, ja ik weet het is erg irritant, maar dat hebben ze zelf in de hand geholpen..

A ) wie kent mij daar ?
B ) Voor wie moet ik de tactics volgen ?
C ) als ik wil neede op dingen need ik toch ?

Helaas is dit de realiteit en gelukkig hoef ik niet in LFR om gear te krijgen "meer" want ik kan er alleen maar van kotsen van dit soort dingen.
Geef mij maar LFR realmwize en LFG realmwize.
Dan zul je zien het dickwead gehalte gelijk 88% minder is.

• Baroshir

Baroshir

Zeh blub..

LFG en LFR realmwise wens ik je veel plezier mee in de queue, dan kan je op low pop servers wel een half uurtje wachten denk ik. Bij LFG heb ik soms al wachttijden van 10 minuten nu, kan me voorstellen dat het bij LFR soms net zo erg is.

• Moi_in_actie
Mektheb schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 13:28:
[...]Geef mij maar LFR realmwize en LFG realmwize.
Precies dat ja :) Vroegah... (TBC) toen dat hele LFG en crossrealm gedoe er nog niet was en je gedroeg je als een halve zool in een instance of wat dan ook, dan werd dat even in tradechannel gemeld en wist de halve server het ineens. Sterkte om dan nog een groep te vinden. Tenzij je echt een braindead zombie bent bedenk je je dan wel twee keer voordat je iets ninjaloot, loopt te schelden etc.

• Darkangle
Mektheb schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 13:28:
[...]

Inderdaad wat die gene boven me zegt, ja ik weet het is erg irritant, maar dat hebben ze zelf in de hand geholpen..

A ) wie kent mij daar ?
B ) Voor wie moet ik de tactics volgen ?
C ) als ik wil neede op dingen need ik toch ?

Helaas is dit de realiteit en gelukkig hoef ik niet in LFR om gear te krijgen "meer" want ik kan er alleen maar van kotsen van dit soort dingen.
Geef mij maar LFR realmwize en LFG realmwize.
Wij hebben een lompe manier om hier omheen te komen. 22-23 guildies om 2-3 alts te boosten (dus volle guild raid).

Master looter werkt opeens weer, en het voordeel is dat je met 30-40k dpssers rondloopt ipv 5-20k. Doen we eens in de zoveel weken, en de altjes komen er altijd beter uit.

Dit alles hebben we gedaan omdat geen van ons aan kan zien wat er in LFR gebeurt. Het gescheld, de inhaligheid, de onwetende onkunde zonder open staan voor suggestie en de arrogantie daar hebben niets meer te maken met je vermaken binnen een spelletje.

Wij spelen voor de lol, en als de normale regels dit niet toelaten, dan maar zo.

• dotorion
Baroshir schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 13:34:
LFG en LFR realmwise wens ik je veel plezier mee in de queue, dan kan je op low pop servers wel een half uurtje wachten denk ik. Bij LFG heb ik soms al wachttijden van 10 minuten nu, kan me voorstellen dat het bij LFR soms net zo erg is.
Dit idd.

Verwijderd

begrijp niet waar mensen het over hebben als ze zeggen dat rogues te sterk zijn O-)

Afbeeldingslocatie: http://www.almostfamous.eu/Download/bg.jpg

• dotorion
Zou wel handig zijn om die klikbaar te maken zodat we meer zien dan wat distorted pixels ;)

EDIT: nu is hij het ineens wel. Nvm ..

[ Voor 18% gewijzigd door dotorion op 02-03-2012 13:56 ]

• bazkar
dotorion schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 13:56:
Zou wel handig zijn om die klikbaar te maken zodat we meer zien dan wat distorted pixels ;)

EDIT: nu is hij het ineens wel. Nvm ..
Rechtse muisknop -> open picture in new tab... presto.

[ Voor 3% gewijzigd door bazkar op 02-03-2012 14:01 ]

So what ?.

Vroeger moest ik 2 uur zoeken om een groep te vinden en daarna er nog heen vliegen ook en dan nog elke speler 1 voor 1 buffen en dan kilde je ook alles en deed je het prima.

Snap niet dat die 20/30min te lang duren voor mensen, je kan 100000 andere dingen doen ondertussen en als je een MMO wil spelen en maar 1 / 2 uur per dag heb dan kan je beter wat anders doen :P
Darkangle schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 13:35:
[...]
Wij hebben een lompe manier om hier omheen te komen. 22-23 guildies om 2-3 alts te boosten (dus volle guild raid).

Master looter werkt opeens weer, en het voordeel is dat je met 30-40k dpssers rondloopt ipv 5-20k. Doen we eens in de zoveel weken, en de altjes komen er altijd beter uit.

Dit alles hebben we gedaan omdat geen van ons aan kan zien wat er in LFR gebeurt. Het gescheld, de inhaligheid, de onwetende onkunde zonder open staan voor suggestie en de arrogantie daar hebben niets meer te maken met je vermaken binnen een spelletje.

Wij spelen voor de lol, en als de normale regels dit niet toelaten, dan maar zo.
Denk wij dat ook maar is moeten gaan doen :)

[ Voor 50% gewijzigd door Mektheb op 02-03-2012 14:04 ]

• dotorion
bazkar schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 14:00:
[...]

Rechtse muisknop -> open picture in new tab... presto.
Afbeeldingslocatie: http://i0.kym-cdn.com/photos/images/newsfeed/000/114/878/oh-god-how-did-this-get-here-i-am-not-good-with-computer2.jpg

On-topic: ja, best nice @ screenshot. Heb je Wrecking Ball all :P ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 13:55:
begrijp niet waar mensen het over hebben als ze zeggen dat rogues te sterk zijn O-)

[afbeelding]
:S zo bijzonder is dit niet hoor, iedere goed gespeelde class kan dit halen.

• Baroshir

Baroshir

Zeh blub..

Mektheb schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 14:02:
[...]

So what ?.

Vroeger moest ik 2 uur zoeken om een groep te vinden en daarna er nog heen vliegen ook en dan nog elke speler 1 voor 1 buffen en dan kilde je ook alles en deed je het prima.
In vanilla/TBC heb ik dit ook nog vaak zat gedaan net als bij andere MMO's, wellicht ben ik nu in de laatste maanden gewoon erg verwend geraakt met het huidige systeem.

Hoe het vroeger ging vond ik dungeons nooit echt top om te doen, m.n. door de lange wachttijden etc. Tel daarbij de kans van falen op en je zat na een avond spelen vaak met hetzelfde resultaat als waar je mee begon. Nu kan ik echter niet meer tegen het eindeloze questen met het nauwelijks doen van dungeons.

Eigenlijk heel kort de conclusie: elk systeem heeft zijn eigen nadelen... ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 14:05:
[...]

:S zo bijzonder is dit niet hoor, iedere goed gespeelde class kan dit halen.
Derp.

Ging meer om het feit dat er nu wel een enorm verschil zit tussen rogues en andere classes en dat blizzard dit nog steeds toelaat.

• jmxd
  • Niet online

[afbeelding]
nice daggers en hc trinket mejt
./eens.

Helaas ben ik van mening het wachten het waard is voor een goeie groep

• DenniZ
  • Laatst online: 13-02-2023

DenniZ

Warrior - Warlock

[afbeelding]
:F

Intel i5 2500k @ 4.5 Ghz | 32Gb DDR3-1600 | N1060GTX 6GD5 OC | ASUS P8Z68 | X-fi X-treme Music 5.1 | CM Storm Sirus 5.1 Headset| IIYama ProLite 2783 | XFX Pro 750w Core Edition | Corsair Graphite 600T Black

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 14:08:
[...]

Derp.

Ging meer om het feit dat er nu wel een enorm verschil zit tussen rogues en andere classes en dat blizzard dit nog steeds toelaat.
Ben ik niet met je eens. Ik speel 4 verschillende classes frost mage, feral druid, sub rogue en holy pala en met alle classes (op de holy pala na uiteraard) zie ik deze scores voorbij komen. Mijn pvp-maat speelt warrior en warlock en die haalt deze scores ook makkelijk.

Mensen moet eens niet zo zeiken en gewoon focussen op wat ze zelf kunnen doen om hun spel te verbeteren.
Of gewoon blijven PvE'en natuurlijk.

• Moi_in_actie
Denk dat het op zich nog wel zou meevallen wat betreft LFR. Servers waar je echt maar 3 man in Stormwind of Ogrimar ziet lopen is een andere zaak natuurlijk. Nu zit ik zelf op een redelijk drukke realm, dus is het wat lastig inschatten, maar vergelijk het met een Baradin Hold raid opzetten. Wat daar meestal nog het meeste tijd is, is als men een classrun wil opzetten en class X is net niet beschikbaar. Of dat men begint te zeuren over ilvl (iets wat ik weiger te linken, ookal hebben mn chars ilvl 390-400). Zeker aan het begin van de raidweek heb je binnen enkele minuten een groep bij elkaar. Wel zal het wat lastiger zijn om op elke random tijd dan ook (2 uur snachts of zo) een groep te krijgen, tijdens spitsuur zal je weinig verschil maken.

En ook al zou het meer tijd kosten (zeg altijd 30 minuten moeten wachten), als dat betekend dat het aantal ninjalooters en kl**tzakken in LFR drastisch verlaagd wordt, heel graag. Dan zie ik er wel het nut van in om een altje wat te gearen. De sociale cohesie van een realm zou erdoor toenemen en daarbij zou LFR ook ineens een handige tool zijn voor guild officers. Die kunnen iemand die applied dan even meenemen in een LFR run om te zien hoe die persoon performt.

• Baroshir

Baroshir

Zeh blub..

Mektheb schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 14:08:
./eens.

Helaas ben ik van mening het wachten het waard is voor een goeie groep
Op zich mee eens, heb in LFG misschien maar 30% van de tijd een groep waarvan ik zeg: goh hier doe ik nog een extra dungeon mee. Gelukkig word ik daar tijdens die runs ook echt blij van, zeker als er af en toe eens wat complimentjes heen en weer gaan. En tegenwoordig kan je dan prima nog een keer groupen (ook op andere chars) met dezelfde mensen van een ander realm. Dat kon vroegah dan weer niet ;)
Moi_in_actie schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 14:12:
[...]

Denk dat het op zich nog wel zou meevallen wat betreft LFR. Servers waar je echt maar 3 man in Stormwind of Ogrimar ziet lopen is een andere zaak natuurlijk. Nu zit ik zelf op een redelijk drukke realm, dus is het wat lastig inschatten, maar vergelijk het met een Baradin Hold raid opzetten. Wat daar meestal nog het meeste tijd is, is als men een classrun wil opzetten en class X is net niet beschikbaar. Of dat men begint te zeuren over ilvl (iets wat ik weiger te linken, ookal hebben mn chars ilvl 390-400). Zeker aan het begin van de raidweek heb je binnen enkele minuten een groep bij elkaar. Wel zal het wat lastiger zijn om op elke random tijd dan ook (2 uur snachts of zo) een groep te krijgen, tijdens spitsuur zal je weinig verschil maken.

En ook al zou het meer tijd kosten (zeg altijd 30 minuten moeten wachten), als dat betekend dat het aantal ninjalooters en kl**tzakken in LFR drastisch verlaagd wordt, heel graag. Dan zie ik er wel het nut van in om een altje wat te gearen. De sociale cohesie van een realm zou erdoor toenemen en daarbij zou LFR ook ineens een handige tool zijn voor guild officers. Die kunnen iemand die applied dan even meenemen in een LFR run om te zien hoe die persoon performt.
Goede argumenten, zeker door alle verhalen rondom LFR heb ik me met mijn rogue tot nu toe alleen op BG gericht. Risico van LFR op realmniveau is dan wellicht wel dat de echte low pop servers inderdaad 30 minuten wachttijd hebben of helemaal niet kunnen starten, waardoor je weer beter af bent als je gewoon in een raid guild zit. En dat is dan weer juist waar LFR niet voor bedoeld was door Blizz.

Don't get me wrong: ik zie ook echt wel na- en voordelen aan LFR, in TBC heb ik ook gewoon 25 man raid gedaan en ken de frustraties maar ook het glorie momentje als die boss dan eindelijk down gaat. Als dat bij LFR ontbreekt, heb je in mijn ogen geen raid ervaring, maar heb je gewoon een grote dungeon gedaan.

[ Voor 63% gewijzigd door Baroshir op 02-03-2012 14:20 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 14:12:
[...]

Ben ik niet met je eens. Ik speel 4 verschillende classes frost mage, feral druid, sub rogue en holy pala en met alle classes (op de holy pala na uiteraard) zie ik deze scores voorbij komen. Mijn pvp-maat speelt warrior en warlock en die haalt deze scores ook makkelijk.

Mensen moet eens niet zo zeiken en gewoon focussen op wat ze zelf kunnen doen om hun spel te verbeteren.
Of gewoon blijven PvE'en natuurlijk.
Goed,

Ik heb eigenlijk alleen maar PVE gedaan de laatste jaren dus ik denk start een discussie. Niet dat die score nu zo bijzonder is maar het ging mij om het damage verschil...en ik kan me nog herinneren dat dit nooit zo groot was in het verleden.

Zelfs met gear (s4 x4 + t6) maar goed.

• Baroshir

Baroshir

Zeh blub..

Verwijderd schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 14:20:
[...]

Goed,

Ik heb eigenlijk alleen maar PVE gedaan de laatste jaren dus ik denk start een discussie. Niet dat die score nu zo bijzonder is maar het ging mij om het damage verschil...en ik kan me nog herinneren dat dit nooit zo groot was in het verleden.

Zelfs met gear (s4 x4 + t6) maar goed.
Grappig: ik zie juist vaak mages met dit soort scores en damage output verschil. Dus ligt er maar net aan wat je tegen komt volgens mij :)

Verwijderd

Baroshir schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 14:21:
Grappig: ik zie juist vaak mages met dit soort scores en damage output verschil. Dus ligt er maar net aan wat je tegen komt volgens mij :)
En of je speelt om te winnen of dat je speelt om topdps te zijn :P

• Baroshir

Baroshir

Zeh blub..

Verwijderd schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 14:27:
[...]

En of je speelt om te winnen of dat je speelt om topdps te zijn :P
*krijgt ineens een flashback naar alle Arathi en Gilneas waar hij een flag stond te bewaken terwijl 90% van het team doelloos rond aan het rennen was*

• BlackMage
Ik heb in TBC veel BG's enzo gedaan, daarna niet meer. Maar ik herken het ook inderdaad ;) Heel veel mensen die niet meewerken aan de objectives maar gewoon ergens in het midden blijven vechten. Als er dan ineens 3 wel de punten blijven bewaken dan win je spontaan een keer. Maar 3 is wel lastig hoor poe :P

• Baroshir

Baroshir

Zeh blub..

BlackMage schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 14:37:
Ik heb in TBC veel BG's enzo gedaan, daarna niet meer. Maar ik herken het ook inderdaad ;) Heel veel mensen die niet meewerken aan de objectives maar gewoon ergens in het midden blijven vechten. Als er dan ineens 3 wel de punten blijven bewaken dan win je spontaan een keer. Maar 3 is wel lastig hoor poe :P
Als je een beetje bekwame groep hebt, gebeurt dat ook. Helaas is het niet altijd zo dat je natuurlijk een bekwame groep hebt.. :) Ik def meestal samen met mijn vriendin (resto dru) en gebruik haar gewoon als bait. Ofwel: ik stealth ernaast en wacht rustig af. Gelukkig merk ik wel steeds vaker dat bij hulpvraag ook meestal wel wat mensen op tijd komen opdagen.

[ Voor 3% gewijzigd door Baroshir op 02-03-2012 14:43 ]

• BlackMage
Baroshir schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 14:43:
[...]

Als je een beetje bekwame groep hebt, gebeurt dat ook. Helaas is het niet altijd zo dat je natuurlijk een bekwame groep hebt.. :) Ik def meestal samen met mijn vriendin (resto dru) en gebruik haar gewoon als bait. Ofwel: ik stealth ernaast en wacht rustig af. Gelukkig merk ik wel steeds vaker dat bij hulpvraag ook meestal wel wat mensen op tijd komen opdagen.
Ja precies, of met een stuk of 5 in stealth (2 druids, rogue en nog 2 in shadowmelt) een punt verdedigen, komt er een hunter die denkt slim te zijn en die flared een druid, haha! gotcha!

Ik had zijn gezicht willen zien.

• Moi_in_actie
Baroshir schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 14:14:
Risico van LFR op realmniveau is dan wellicht wel dat de echte low pop servers inderdaad 30 minuten wachttijd hebben of helemaal niet kunnen starten, waardoor je weer beter af bent als je gewoon in een raid guild zit. En dat is dan weer juist waar LFR niet voor bedoeld was door Blizz.
Dat is inderdaad niet de bedoeling van het LFG/LFR systeem, het is bedoeld om de wachttijden te verkorten. Nu denk ik echter dat het probleem wat zich bij een LFR op realmniveau, bij low populated realms, kan voordoen bij de bron opgelost moet worden en dat is te weinig mensen op de server. Dit zou echter veel meer werk kosten, met het eventueel mergen van realms etc. Daar komen nog heel wat meer problemen naar voren, zoals bijvoorbeeld mensen met dezelfde character namen.

• BlackMage
En de 'problemen' van de cross-realm LFG (de anonimiteit en het schijt hebben aan de rest) los je ook niet op door het realm-only te maken. Als iemand iets ninja'd en in een volgende run wordt ie weer in een groep gezet met zijn slachtoffer, wat dan? Kicken? De 3 anderen kennen de situatie niet en willen gewoon door die dungeon heen.

Het handmatig groepen zoeken en naar de ingang lopen had veel meer nadelen dan de huidige manier van werken.

Misschien moeten ze een soort karma-systeem maken, een soort rating dat na afloop 'ingevuld' moet worden, negatief, neutraal of positief. Als de meerderheid van de groep iemand negatief (of positief) beoordeeld dan wordt de rating aangepast.

Een hele negatieve rating zorgt ervoor dat mensen het ook kunnen zien, de votekick-beperkingen worden opgeheven (geen cooldown, wel in combat of gedurende loot rolls) en zo gekickt worden geeft ook een deserter debuff.

Een hele positieve rating zorgt voor een extra bonus als je de dungeon afmaakt (zoiets als de satchel: beetje geld, tradegoods, misschien wat jp en kans op pets).

De ratings zwakken met tijd af terug naar neutraal.

• sabriel
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-01-2021
BlackMage schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 15:03:
En de 'problemen' van de cross-realm LFG (de anonimiteit en het schijt hebben aan de rest) los je ook niet op door het realm-only te maken. Als iemand iets ninja'd en in een volgende run wordt ie weer in een groep gezet met zijn slachtoffer, wat dan? Kicken? De 3 anderen kennen de situatie niet en willen gewoon door die dungeon heen.
Volgens mij een kwestie van ignore en dan wordt je niet meer met dezelfde persoon ge-qued.
Als ninja pas je wel op, als je op te veel ignore-lijsten komt te staan kan je beter emigreren naar een andere server. In vanilla was een item ninja dodelijk. Je hebt dan wel het betreffende item maar je naam was verknald en ging als een lopend vuurtje door SW en IF. Oh, the ninja heeft weer een guild, even de guildmaster whisperen en 20min later was de ninja weer guildloos. O-)

Dus ja, het is goed voor de que's om het cross-server te doen, maar heeft helaas bij veel kwaadwillenden ook de rem eraf gehaald.

WoW Argent Dawn alliance :lvl60 Sabriell (Innovation)

• Moi_in_actie
BlackMage schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 15:03:
Ik weet niet in hoeverre je ten tijden van TBC en ervoor hebt gespeeld, maar er was toch zeker verschil merkbaar. Nu geef ik toe dat het direct 1 op 1 vergelijk van TBC met Cataclysm (geen vs. wel een LFG/LFR systeem) niet top is, omdat er veel andere variabelen zijn die ook invloed hebben.
Echter was het destijds zo (en zo is het nog altijd wel) dat wanneer iemand in een pug echt zwaar misdroeg, er een name-and-shame in tradechannel kwam en eventueel werd er contact opgenomen met zn guildleader. Ik heb het al meerdere malen meegemaakt dat zo iemand dan direct een guildkick kreeg.

Stel je krijgt nu ook een alleen realmgebonden LFR systeem, dan bedenk je je echt wel een tweede keer voordat je dat item jat. Hoewel je tegenwoordig een guild niet perse meer nodig hebt om te kunnen raiden, zijn er wel veel meer andere voordelen t.o.v. toen (een level 25 guild met alle perks scheelt heel veel).
Het handmatig groepen zoeken en naar de ingang lopen had veel meer nadelen dan de huidige manier van werken.
Als LFR realmgebonden zou zijn, hoefde je nog altijd niet naar de instance te lopen of de groep handmatig samen te stellen, met dat onderdeel van LFR is niets mis.
Misschien moeten ze een soort karma-systeem maken, een soort rating dat na afloop 'ingevuld' moet worden, negatief, neutraal of positief. Als de meerderheid van de groep iemand negatief (of positief) beoordeeld dan wordt de rating aangepast.
Ik kan me vergissen (misschien heb ik het alleen maar gedroomd :z ) maar volgens mij heeft Blizzard dit gedurende een zeer korte periode (op de PTR) geprobeerd bij 5 mans instances. Dit systeem geeft denk ik niet echt betrouwbare informatie. Het is hetzelfde principe als met alle QQ op de Blizzard forums als een class generfed/veranderd wordt: het zit hem in de aard van de mens om eerder te reageren als iets slecht is, dan wanneer het goed gaat.
Daarnaast is het zeer fraude gevoelig (wie verifieert of de beoordeling die mensen geven objectief is, iedereen heeft een andere mening/standaard over wat goed en fout is) en kost het ook veel tijd. Je zou dus aan het einde van iedere instance alle personen die mee waren een rating moeten geven (0-5 sterren of zo). Bij een 5 mans instance gaat het hier al om 4 dingen invullen, mits niemand gewisseld is tussendoor. Bij LFR zou je dus van 24+ mensen waarheidsgetrouw moeten invullen hoe ze waren (wil je enig resultaat halen uit de data). Dat is gewoon onmogelijk. En dat zeg ik vanuit een officer point-of-view, waar het al lastig is om van bv. alle melee gedurende een raid afzonderlijk de performance in de gaten te houden (zonder je mening puur te baseren op Recount).
Daarbij komt ook dat zoiets denk ik, afgezien van de bovenstaande punten, zeer snel zal aanvoelen als werk of iets wat geforceerd wordt. De kans dat je dan betrouwbare info krijgt wordt nog kleiner, omdat men het of wegklikt of gewoon maar wat invult.

• bazkar
Volgens mij doet mijn gearscore addon zoiets, ik krijg iig na de run een popup met een duimpje omhoog en naar beneden voor een aantal van mijn LFG groepsleden.

Ik moet zeggen dat ik alleen niet let op hun 'reputatie' voordat ik begin, toch eens gaan doen.

[ Voor 24% gewijzigd door bazkar op 02-03-2012 15:37 ]

• Moi_in_actie
bazkar schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 15:37:
Volgens mij doet mijn gearscore addon zoiets....
Iew... Gearscore.. ik krijg alweer jeuk als ik de naam hoor. Dat gedrocht wordt gelukkig niet meer gebruikt _/-\o_ Zo leuk als je in WotLK bij de weekly raidboss in Naxx of Ulduar weigerde je gearscore te linken en ik in plaats daarvan de LK heroic kill op mn druid linkte. Kreeg je vaak zo'n reactie terug van "link gearscore or no invite"... heerlijk 8)7

Moi_in_actie schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 15:41:
[...]

Iew... Gearscore.. ik krijg alweer jeuk als ik de naam hoor. Dat gedrocht wordt gelukkig niet meer gebruikt _/-\o_ Zo leuk als je in WotLK bij de weekly raidboss in Naxx of Ulduar weigerde je gearscore te linken en ik in plaats daarvan de LK heroic kill op mn druid linkte. Kreeg je vaak zo'n reactie terug van "link gearscore or no invite"... heerlijk 8)7
inderdaad schitterend, ik zocht altijd de "raid leader op" ging ik naast hem staan zonder wat te zeggen maar alleen op hem te klikken, dan zag je vanzelf in Focus ze je aant bekijken waren en dan vroegen ze of je mee wou.

En dan gewoon lekker no ty :)

• BlackMage
Moi_in_actie schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 15:32:
Daarnaast is het zeer fraude gevoelig (wie verifieert of de beoordeling die mensen geven objectief is, iedereen heeft een andere mening/standaard over wat goed en fout is) en kost het ook veel tijd. Je zou dus aan het einde van iedere instance alle personen die mee waren een rating moeten geven (0-5 sterren of zo). Bij een 5 mans instance gaat het hier al om 4 dingen invullen, mits niemand gewisseld is tussendoor. Bij LFR zou je dus van 24+ mensen waarheidsgetrouw moeten invullen hoe ze waren (wil je enig resultaat halen uit de data). Dat is gewoon onmogelijk. En dat zeg ik vanuit een officer point-of-view, waar het al lastig is om van bv. alle melee gedurende een raid afzonderlijk de performance in de gaten te houden (zonder je mening puur te baseren op Recount).
Daarbij komt ook dat zoiets denk ik, afgezien van de bovenstaande punten, zeer snel zal aanvoelen als werk of iets wat geforceerd wordt. De kans dat je dan betrouwbare info krijgt wordt nog kleiner, omdat men het of wegklikt of gewoon maar wat invult.
Als je drie opties hebt: Negatief, Neutraal, Positief. Dan staat voor iedereen standaard het vakje op neutraal en druk je op akkoord en klaar, je had geen specifieke negatieve of positieve beoordeling van iemand. Als je healer ineens bij de boss pull afk bleek zonder het te zeggen maar je moonkin direct de taak van healing overnam en je het uiteindelijk toch net gehaald hebt dan geef je op het eindscherm aan, priest negatief, boomkin positief, akkoord.

Pas als de meerderheid voor het zelfde heeft gekozen zal het meegewogen worden in de rating.

• Moi_in_actie
BlackMage schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 15:43:
[...]
Als je drie opties hebt: Negatief, Neutraal, Positief. Dan staat voor iedereen standaard het vakje op neutraal en druk je op akkoord en klaar, je had geen specifieke negatieve of positieve beoordeling van iemand. Als je healer ineens bij de boss pull afk bleek zonder het te zeggen maar je moonkin direct de taak van healing overnam en je het uiteindelijk toch net gehaald hebt dan geef je op het eindscherm aan, priest negatief, boomkin positief, akkoord.

Pas als de meerderheid voor het zelfde heeft gekozen zal het meegewogen worden in de rating.
True, zo kan je het systeem al finetunen. Alleen blijft het "we klagen liever over iets wat slecht gaat dan dat we de goede dingen loven" meespelen. En het zal denk ik na verloop van tijd aanvoelen als "zucht, weer dat ding invullen" en je alleen de meerwaarde van dat systeem inziet wanneer iemand echt de boel aan het verzieken is of het uitzonderlijk goed doet. Voor die eerste bestaat er al een optie (votekick) en in het tweede geval zou ik een whisper met iets als "very well done mate" zelf veel meer op prijs stellen, dan een of andere rating (die ik misschien niet eens ergens kan nakijken).

• BlackMage
Moi_in_actie schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 15:52:
[...]

True, zo kan je het systeem al finetunen. Alleen blijft het "we klagen liever over iets wat slecht gaat dan dat we de goede dingen loven" meespelen. En het zal denk ik na verloop van tijd aanvoelen als "zucht, weer dat ding invullen" en je alleen de meerwaarde van dat systeem inziet wanneer iemand echt de boel aan het verzieken is of het uitzonderlijk goed doet. Voor die eerste bestaat er al een optie (votekick) en in het tweede geval zou ik een whisper met iets als "very well done mate" zelf veel meer op prijs stellen, dan een of andere rating (die ik misschien niet eens ergens kan nakijken).
Het huidige votekick systeem is zo krom als wat. Het enige waar ik het succesvol voor gebruikt zie worden is het kicken van disconnects.

Vaak genoeg staat er nog een dps aan de ingang van de dungeon niets te doen. 'Can't kick this person for another 15 minutes' en omdat hij afk is zullen er altijd active loot rools zijn die het ook blokkeren. Wel JP cashen en als er iets dropt op bosses meerollen.
Pagina: 1 ... 8 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.