Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
Erasmo schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 21:17:
Meestal verbruikt bij netgekoppeld de trafo meer dan de melder zelf.
En bij dat soort lage vermogens hebben de netvoedingen vaak een bizar lage cosinus phi. Als je dat met een goedkope meter meet die geen weet heeft van cos phi en dus VA i.p.v. W meet, lijkt het dus alsof je rookmelder 5-10-20W verbruikt. Een verdere handicap is dat vrijwel alle consumentenmeters op nauwkeurigheid inleveren bij heel lage vermogens. Het is dus best lastig het opgenomen vermogen van een rookmelder of serie rookmelders (vaak zijn ze gekoppeld, zeker in nieuwbouw) nauwkeurig te meten.

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-09 13:08

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

-36- schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 21:20:
Ik moet binnenkort de meterkast laten vervangen en zou dan graag naast de meterkast een aan/uit knop hebben voor alle groepen (minus die van de koelkast en vriezer) Zijn er tweakers die hier ervaring mee hebben en is zoiets sowieso mogelijk? Lijkt mij iig wel de ideale manier om sluipverbruik te verminderen
Het zal waarschijnlijk niet volgens de NEN normen zijn als je de groepen na de zekering allemaal op een multipolige schakelaar zet, dus een extra schakelaar zal voor de zekeringen moeten komen, als je tenminste meerdere groepen ineens wil uitschakelen. En die schakelaar is de aardlekschakelaar.
Maar je kunt natuurlijk ook de zekering zelf gebruiken.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-09 15:30
Ik moet binnenkort de meterkast laten vervangen en zou dan graag naast de meterkast een aan/uit knop hebben voor alle groepen (minus die van de koelkast en vriezer) Zijn er tweakers die hier ervaring mee hebben en is zoiets sowieso mogelijk? Lijkt mij iig wel de ideale manier om sluipverbruik te verminderen
Denk wel goed na wat er wel/niet uit kan. Zo zul je bijv. buiten de zomerperiode de CV ook niet uit willen zetten.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Zet je koelkast en vriezer op dezelfde groep en schakel de rest gewoon af.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

revolution-nl schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 21:29:
[...]

Dat zou ik ook liever willen, alleen krijg ik dan een probleem met de WAF :(
Gewoon volhouden, dan komt het vanzelf goed :)
Die van mij deed het gisteren uit.

Ik kwam er net achter dat de koelkast 76W verbruikt en de cv/zonneboiler bij elkaar 47W. Helaas heeft de boiler uitschakelen geen zin omdat dan de temperatuur niet kan toenemen. De pomp zorgt er voor dat de vloeistof naar de vlakkeplaat gaat en warm retour komt.

[ Voor 31% gewijzigd door PcDealer op 03-08-2012 09:11 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzf1kr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 17:22
RocketKoen schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 19:05:
[...]

Rookdetectors/brandalarmen zitten over het algemeen niet op het lichtnet :P
Dan zit je er toch ver naast, iedere nieuwbouwwoning is standaard uitgrust met lichtnet gekoppelde rookmelders.

https://www.facebook.com/hausbrandeck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-09 19:45

BertV

Handgemaakt

PcDealer schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 09:05:
[...]

Gewoon volhouden, dan komt het vanzelf goed :)
Die van mij deed het gisteren uit.

Ik kwam er net achter dat de koelkast 76W verbruikt
Als ie aanslaat... maar dat doet hij hopelijk niet continu?

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:13

Fiber

Beaches are for storming.

BertV schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 10:56:
[...]
Die van mij wel... Gemiddeld dan. Tijd voor een nieuwe dus, want dat ding vreet ongeveer 1.7 kWh per dag. Ben er alleen nog steeds niet uit wat voor model ik nu wil.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwstolk
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

jwstolk

0 Wp

Fiber schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 11:07:
[...]
Die van mij wel... Gemiddeld dan. Tijd voor een nieuwe dus, want dat ding vreet ongeveer 1.7 kWh per dag. Ben er alleen nog steeds niet uit wat voor model ik nu wil.
Bij mij ook:
nieuwe vriezer: 75W, draait 30% = 23W gemiddeld
oude koelkast: 100W, draait 66% = 67W gemiddeld = ongeveer de helft van m'n huidige (zomer) elektra verbruik.
Het is een inbouw koelkast, en ik vermoed dat de radiator stof vrij maken wel iets zal helpen, toch staat vervanging hoog op de to-do lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

BertV schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 10:56:
[...]

Nee, gelukkig niet. Ik ga hem dit weekend wel ontdooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-09 12:19

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Vandaag de youless binnengekregen, gezien mijn DIN productie meter nog niet binnen is de youless op de normale meter geplakt. Werkt perfect.

Uit de gegevens komt mooi naar boven dat mijn koelkast naar mijn idee veel verbruikt. Hij slaat aan piekt even tot 150 watt vervolgens valt hij terug en blijft hij zeker 10-15 min 70 watt verbruiken.

Ik moet de frequentie en de duur nog even verder analyzeren, ik wacht de logs van vannacht even af.
Overdag heb ik een vertekend beeld ivm PV

Hoe gedraagt jullie koelkast zich.
Het is trouwens een Whirlpool inbouw koelkast van 3 jaar oud

[ Voor 9% gewijzigd door revolution-nl op 15-08-2012 22:07 ]

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

revolution-nl schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 21:46:

Ik moet de frequentie en de duur nog even verder analyzeren, ik wacht de logs van vannacht even af.
Overdag heb ik een vertekend beeld ivm PV

Hoe gedraagt jullie koelkast zich.
Ik moet mijn EL3500 gaan zoeken, dan kan ik dat met de software zo zien.

Zit te kijken om bij ons in de garage (3.60 x 6 meter ong.) de halogeenbouwlamp van 300W (op bewegingsmelder) te vervangen door warmwitte LED strips ( stuk of 4 a 5 strips ophangen), en dan ook koppelen aan bewegingsmelder.

Die bouwlamp hangt er, zodat als je met fiets binnenkomt het licht automatisch aangaat. Als je langer aanwezig bent in de garage dan doen we de 2 TL-bakken aan het plafond aan.

Nu m'n vader nog even overtuigen, want de LED strips zijn qua investering ook iets van 45 euro totaal. Ik zal binnenkort eens aan het rekenen gaan hoe snel dat terugverdiend is >:)

[ Voor 18% gewijzigd door ThinkPad op 16-08-2012 16:13 ]

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Zeker als hij elke keer maar heel even aan is, is de verhouding tussen investering en besparing misschien niet geweldig. Ik zou dan eerder gaan kijken naar een spaarlampje dat in die bouwlamp kan, dus in de fitting voor zo'n halogeenbuisje (meestal R7s geloof ik).

Punctuality is the politeness of kings

• Frankie02
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-08 19:21
Je zit dan met de lichtopbrengst, ledstrips geven niet echt veel licht. Kun je niet een aantal (4 a 5) powerleds gebruiken of anders 1 a 2 spaarlampen?
ThinkPadd schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 16:11:
Zit te kijken om bij ons in de garage (3.60 x 6 meter ong.) de halogeenbouwlamp van 300W (op bewegingsmelder) te vervangen door warmwitte LED strips ( stuk of 4 a 5 strips ophangen), en dan ook koppelen aan bewegingsmelder.

Die bouwlamp hangt er, zodat als je met fiets binnenkomt het licht automatisch aangaat. Als je langer aanwezig bent in de garage dan doen we de 2 TL-bakken aan het plafond aan.

Nu m'n vader nog even overtuigen, want de LED strips zijn qua investering ook iets van 45 euro totaal. Ik zal binnenkort eens aan het rekenen gaan hoe snel dat terugverdiend is >:)

• drielp
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 08-09 01:18
PcDealer schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 09:59:
[...]

Nee, gelukkig niet. Ik ga hem dit weekend wel ontdooien.
Ontdooien doet niets aan de vermindering van het verbruik.

Mijn vriezer was flink dichtgevroren, laden gingen zeer moeilijk open en dicht. 10 dagen gemeten, gemiddelt 18,41 Watt. Hierna de vriezer geheel ontdooit en een volle dag weer laten koelen. Weer 10 dagen gemeten, nu gemiddeld 20,31 Watt. Is is bijna 2 watt meer verbruik. Waarschijnlijk kost het weer aanvriezen van de leidingen voor een verhoogd gebruik. De toestand zelf, ontdooid of niet maakt niet uit. O ja, toch wel.... de laatjes gaan makkelijker open in ontdooide toestand. En dat scheelt weer energie voor mijzelf...

4285 Wp op ZO, 1200 Wp op schuur en 880 Wp op NW, DWTW en 7 kW houtkachel

• Fiber

Fiber

Wellicht isoleert dat ijs ook nog een beetje, en een volle vriezer en/of koelkast is gek genoeg juist zuiniger dan een lege...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Hangt er van af waar de bevriezing zit. Is het koel element bevroren dan helpt ontdooien nogal (bij mij 30%). Licht het ijs overal in de diepvries dan zal het niet schelen, of inderdaad besparen want een gevulde koelkast/diepvries is inderdaad zuiniger.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-09 00:55

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

De koel vries combi ging hier terug van 604kWh per jaar naar 465kWh , beide een maand gemeten en omgerekend naar een jaar, dus soms scheelt het wel degelijk.

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

• flippo765
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-09 07:44

flippo765

4170 Wp subsidieloos

Fiber schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 19:02:
Wellicht isoleert dat ijs ook nog een beetje, en een volle vriezer en/of koelkast is gek genoeg juist zuiniger dan een lege...
Is niet gek, er is in een lege vriezer veel meer lucht aanwezig wat uit de vriezer ontsnapt bij het opendoen van de deur.
Ook is er bij een lege vriezer veel meer vochtophoping.

@hoger verbruik
Heb je het pulldown process met dit gemiddelde meegerekend?
Van 30 graden naar -20 met alle producten kost natuurlijk aanzienlijk meer vermogen dan allen op 20 graden houden.

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 08:02
flippo765 schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 20:06:
[...]

Is niet gek, er is in een lege vriezer veel meer lucht aanwezig wat uit de vriezer ontsnapt bij het opendoen van de deur.
Ook is er bij een lege vriezer veel meer vochtophoping.

@hoger verbruik
Heb je het pulldown process met dit gemiddelde meegerekend?
Van 30 graden naar -20 met alle producten kost natuurlijk aanzienlijk meer vermogen dan allen op 20 graden houden.
Het gaat niet zo om de ontsnappende lucht. Het probleem bij een lege vriezer is warme lucht die er in stroomt.
Als de lucht afkoelt kan deze veel minder vocht bevatten. Dit vocht slaat neer en bevriest.
Het afkoelen van de warme lucht kost je amper energie (lucht heeft een erg lage warmtecapaciteit), maar de face overgang van water naar ijs kost je wel een hoop.

Overigens is een volle vriezer altijd aan te raden. Als je iets warms (kamertemp) in de vriezer stopt zorgt dat ervoor dat de gemiddelde temperatuur in de vriezer daalt. Het kost je vriezer uren om dat te compenseren. (3 sterren en lager).
Als je dus 1L water (20 graden) er in stopt (voor ijsblokjes), en er staat maar 1kg aan iets anders in (-18), dan komt je gemiddelde temperatuur tijdelijk boven het vriespunt. En zelfs een paar graden boven de -18 kan al een ramp zijn voor de houdbaarheid van je eten.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Rol-Co schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 19:50:
De koel vries combi ging hier terug van 604kWh per jaar naar 465kWh , beide een maand gemeten en omgerekend naar een jaar, dus soms scheelt het wel degelijk.
Scheelt wel ja, maar ik ben niet ondersteboven van een verschil van maar 139 kWh per jaar. Wij zaten kort geleden ook te denken aan een nieuwe met het oog op energiebesparing. Ik heb er toch even mijn Voltcraft Energie Monitor tussen gezet. Eén van de handige opties daarvan is de trendmeting over een in te stellen periode. Resultaat na een paar maanden: Beetje variatie tussen 9,5 en 9,7 kWh per week. Per jaar zou dit dan 494 tot 504 kWh zijn.
Is ook een combinatie koel- vrieskast en wel Liebherr KGT3546 (koel 222 liter en vries 93 liter), werkt nog probleemloos en is 12 jaar oud. Voorlopig is voor ons de conclusie dat "even" uitstellen toch echt het voordeligst is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Nu online
Pas op met meten aan een koelkast, er kunnen aanzienlijke verschillen in het verbruik zitten tussen zomer en winter:

Afbeeldingslocatie: http://www.solarwebsite.nl/wp-content/uploads/2011/01/Fridge_heatingsystem_2010.png

Hetzelfde geldt overigens voor de wasmachine.

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwolthers
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 21:49
Valt me op dat jouw verwarming zelfs midden in de zomer nog energie verbruikt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Nu online
Combiketel: we verbruiken ook 's zomer warm water.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:01
JeroenH schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 10:45:
Pas op met meten aan een koelkast, er kunnen aanzienlijke verschillen in het verbruik zitten tussen zomer en winter:
Ik denk eerder dat je moet oppassen met je aannames van het verwachtte jaarverbruik wanneer je meet in de winter dan wanneer je meet in de zomer. Ik heb nu ook alleen in de zomer/lente gemeten en volgens de grafiek wordt mijn verwachtte verbruik alleen maar minder...

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Niet online
JeroenH schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 10:45:
<knip>
Helemaal waar, maar bij die koelkast betekent dit dat die 9,5 tot 9,7 kWh per week in de wintermaanden hoogstwaarschijnlijk lager zal zijn, in geen geval hoger. M.a.w. het ondersteunt alleen maar onze voorlopige conclusie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

drielp schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 18:57:
[...]

We zullen het zien. Vanmorgen heb ik slechts 4kWh verbruik gemeten. Er is heel veel ijs er uit gekomen, veel luchtafvoers zat helemaal dicht. Bovenste laadje kan nog open, maar is nog enigszins ontzet. Daar moet het ijs nog weg.
JeroenH schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 11:03:
Combiketel: we verbruiken ook 's zomer warm water.
Tijd voor een zonneboiler: staat hier al twee weken uit :)

[ Voor 21% gewijzigd door PcDealer op 17-08-2012 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 17:48
PcDealer schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 12:07:

[...]

Ook die gebruikt elektriciteit (misschien/waarschijnlijk zelfs meer).

[ Voor 32% gewijzigd door mcDavid op 17-08-2012 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Nu online
Ik zou graag een zonneboiler willen, maar die is met ons zeer lage aardgasverbruik op geen enkele wijze rendabel.
mcDavid schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 12:08:
...maar genereert met die opgenomen elektriciteit wel veel meer energie (warmte) uit zonlicht, dus dat maakt niet uit natuurlijk. Daarbij zou die elektriciteit in ons geval toch uit ons overschot komen.

[ Voor 40% gewijzigd door JeroenH op 17-08-2012 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

mcDavid schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 12:08:
[...]

Ik heb het verkeerd verwoord. De HR107-cvketel staat uit. De zonneboiler staat aan. Die gebruikt inderdaad wat stroom voor de pomp en het display. De pomp staat alleen aan de vloeistof in de collector wordt verwarmd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
  • Laatst online: 14-09 12:46
Ben naar aanleiding van dit topic ook een paar sluipverbruikers achter een schakelaar gaan zetten, maar ik vroeg me daarbij wel af of het niet schadelijk is op termijn voor de apparatuur als ze 'hard' uit gaan ipv op standby en vervolgens komt de stroom er weer op en dit elke dag.

Gaat om tv, versterker, xbox en decoder en een blok waar de pc met daarbij modem en router hangt (al blijkt dat niet zo handig in de praktijk omdat de wifi dan ook weg is :P)

De WDTV is wat minder handig, die gaat aan zodra de stroom er weer op gaat dus die zit nog rechtstreeks op een stopcontact of is er voor dat soort apparaten ook een oplossing?

[ Voor 17% gewijzigd door Speedy op 17-08-2012 19:26 ]

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
[TAG]Speedy schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 19:24:
Ben naar aanleiding van dit topic ook een paar sluipverbruikers achter een schakelaar gaan zetten, maar ik vroeg me daarbij wel af of het niet schadelijk is op termijn voor de apparatuur als ze 'hard' uit gaan ipv op standby en vervolgens komt de stroom er weer op en dit elke dag.

Gaat om tv, versterker, xbox en decoder en een blok waar de pc met daarbij modem en router hangt (al blijkt dat niet zo handig in de praktijk omdat de wifi dan ook weg is :P)

De WDTV is wat minder handig, die gaat aan zodra de stroom er weer op gaat dus die zit nog rechtstreeks op een stopcontact of is er voor dat soort apparaten ook een oplossing?
schadelijk voor de hardware is het niet.
Niet alle software kan er even goed tegen. Maar dat merk je dan snel genoeg als je apparaat zichzelf constant terugzet naar de fabrieksinstelling.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Dat is geen enkel probleem. Ik doe die al/pas een jaar en geen rare dingen tegengekomen, op de mediabox na. Alle apparatuur eerst naar standby en dan de het blok uitschakelen voorkomt dat dat decoder naar fabrieksinstellingen gaat. Op mijn modem zit een aan-/uitknop dat is toch ook "hard" uit?
Dus twee blokken met apparatuur? Goedzo. Je kan ook modem en wifi op een apart blok zetten. Deze staat bij mij in de meterkast. In mijn tv-hoek kies er ook nog eens voor om niet vaak gebruikte apparatuur uit het stekkerblok te halen, dan is er geen onnodig standby-gebruik. Ik heb het hier over de V Smile. Dat kan ook geldt ook voor jouw Xbox. De tv staat langer aan dan je Xbox neem ik aan. Als je de versterker uitsluitend gebruikt voor het bekijken van films bijvoorbeeld, dan kun je die stekker er ook uit trekken. Een aantal versterkers staan er om bekend dat ze in standby een tientallen Watts verbruiken.
Wat is een WDTV? Ik kan hier nog geen antwoord op geven.
drielp schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 18:57:
[...]

[...]

We zullen het zien. Vanmorgen heb ik slechts 4kWh verbruik gemeten. Er is heel veel ijs er uit gekomen, veel luchtafvoers zat helemaal dicht. Bovenste laadje kan nog open, maar is nog enigszins ontzet. Daar moet het ijs nog weg.
Puh!
Sinds het ontdooien van de van de koel/-vriescombinatie "slechts" 4kWh uur verbruikt de afgelopen twee dagen. De 7 dagen hiervoor was het gemiddeld 6,86kWh. Dat kan alleen maar liggen aan het feit dat het vriesgedeelte grotendeels is ontdooit.

[ Voor 19% gewijzigd door PcDealer op 18-08-2012 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MieJuul
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-09 00:01

MieJuul

3970Wp

12x SH-230P6 all-black op een Effekta ES3300 live en 22x SM55 op 2 Steca's 500 en 1 Steca 300 live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Niet online
PcDealer schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 08:31:
[...]
<knip>
Puh!
Sinds het ontdooien van de van de koel/-vriescombinatie "slechts" 4kWh uur verbruikt de afgelopen twee dagen. De 7 dagen hiervoor was het gemiddeld 6,86kWh. Dat kan alleen maar liggen aan het feit dat het vriesgedeelte grotendeels is ontdooit.
Op zich zegt die 4 kWh zonder gegevens over capaciteit helemaal niets. Die van mij (12 jaar oud, koel 222 liter en vries 93 liter) gebruikt gemiddeld 9,5 kWh per week, omgerekend over twee dagen dus 2,7 kWh. Wellicht is die van jou veel groter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Dat maakt toch niet uit als hij dezelfde koelkast meet? Hij heeft 2,86 minder verbruik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Hoeveel je koelkast verbruikt is moeilijk te vergelijken.
Net als dat je vandaag 20L benzine hebt verbruikt, en gisteren maar 2. Toch was je auto gisteren niet 10x zo efficiënt.
Op een warme dag verbruik je veel meer energie. Als je boodschappen hebt gedaan voor een week, verbruik je die dag meer energie.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Niet online
Rol-Co schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 23:13:
Dat maakt toch niet uit als hij dezelfde koelkast meet? Hij heeft 2,86 minder verbruik. :)
Maakt ook niet uit. Wat ik bedoel is dat die 4 kWh best nog veel te hoog zou kunnen zijn, tenzij het een veel grotere koelkast is met een veel hogere capaciteit.
En incidenteel verbruik zegt inderdaad helemaal niets. Daarom vermeldde ik ook het trendverbruik per week, ofwel het voortschrijdend gemiddelde per week en dat verandert heel weinig, waar het per dag wel wat uiteenloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

Een ADSL modem zou ik niet uitschakelen. De andere kant denkt dan dat de lijn slecht is, en zal de volgende keer zijn verbinding langzamer zetten. En dat gebeurd een stuk sneller dan dat hij hem weer naar hogere snelheden zet.

Om het standby verbruik van een beetje moderne TV zou ik me zelf niet druk maken, al weet ik niet wat de andere dingen standby verbruiken. In principe kunnen ze wel hard uit, maar uiteraard niet doen als hij zichzelf aan het updaten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prein2
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09:09

prein2

2.430 kWp, Solaredge SE2200

Mijn koelkast heeft het zwaar vandaag! Alleen rond 03.00 even uit geweest, staat nu continu te koelen.

Inbouw a++ koelkast incl vriezer, upside down. 31 graden binnen (41 op t balkon!)
Koelkast gaat vaak open en dicht voor verkoelende dranken en ijsjes..

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:26

Metro2002

Memento mori

furby-killer schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 12:51:
[...]

Een ADSL modem zou ik niet uitschakelen. De andere kant denkt dan dat de lijn slecht is, en zal de volgende keer zijn verbinding langzamer zetten. En dat gebeurd een stuk sneller dan dat hij hem weer naar hogere snelheden zet.
Ik zet mijn adsl modem 's nachts altijd uit en als ik overdag weg ben gaat ie ook uit en haal nog steeds prima de volle snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Metro2002 schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 14:03:
[...]

Ik zet mijn adsl modem 's nachts altijd uit en als ik overdag weg ben gaat ie ook uit en haal nog steeds prima de volle snelheid.
Dan heb je geluk, het is een standaard probleem van ADSL modems die worden uitgezet. Zal ook wel afhangen van je algehele lijnkwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
furby-killer schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 14:07:
[...]

Dan heb je geluk, het is een standaard probleem van ADSL modems die worden uitgezet. Zal ook wel afhangen van je algehele lijnkwaliteit.
Langzamere ADSL lijnen hebben vaak juist geen probleem.
Pas bij de snellere verbindingen (>25Mbit) worden lijnen ingetrained.
De ADSL1 en 2 techniek is nog berekend op modems die aan gaan met de computer. De nieuwere technieken gaan uit van een always-on router.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Techneut schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 12:40:
[...]

Maakt ook niet uit. Wat ik bedoel is dat die 4 kWh best nog veel te hoog zou kunnen zijn, tenzij het een veel grotere koelkast is met een veel hogere capaciteit.
En incidenteel verbruik zegt inderdaad helemaal niets. Daarom vermeldde ik ook het trendverbruik per week, ofwel het voortschrijdend gemiddelde per week en dat verandert heel weinig, waar het per dag wel wat uiteenloopt.
Electrolux ENB34000W
Zou minder dan een kWh per jaar moeten verbruiken. In de handleiding een aantal goede tips gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

PcDealer schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 08:28:
[...]

Electrolux ENB34000W
Zou minder dan een kWh per jaar moeten verbruiken. In de handleiding een aantal goede tips gevonden.
1 kwh per dag bedoel je 357 per jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Rol-Co schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 08:39:
[...]

1 kwh per dag bedoel je 357 per jaar
Ja, minder dan een 1kWh per dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:53

ericplan

5180 Wp PV

Eigenlijk zou het energielabel bij huishoudelijke apparatuur nog een tweede, absolute, trap moeten hebben.
Voorbeeld:
Koel/vriescombinatie, 161 cm hoog A+++
http://www.siemens-home.de KD29EAL40.html
jaarverbruik 132 kWh

Blomberg Koel/vriescombinatie 191 cm hoog MKND 9860 A+++
jaarverbruik 203 kWh

Nogal een verschil!

Opvallend is ook dat er nauwelijks kleinere zuinige koelkasten te krijgen zijn. Het aanbod van A+++ onder de 150 cm. met normale breedte is nihil.

Het huidige label is geen stimulans om kleinere apparaten te kopen, eerder het tegendeel, want het kleinere apparaat is er niet in een A+++ versie.

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:01
ericplan schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 09:50:
Eigenlijk zou het energielabel bij huishoudelijke apparatuur nog een tweede, absolute, trap moeten hebben.
Voorbeeld:
jaarverbruik 132 kWh

jaarverbruik 203 kWh

Nogal een verschil!

Opvallend is ook dat er nauwelijks kleinere zuinige koelkasten te krijgen zijn. Het aanbod van A+++ onder de 150 cm. met normale breedte is nihil.

Het huidige label is geen stimulans om kleinere apparaten te kopen, eerder het tegendeel, want het kleinere apparaat is er niet in een A+++ versie.
Zoals je ziet is de Siemens een stuk kleiner dan de Blomberg. Het energielabel houdt dus rekening met de specificaties van het apparaat (in het geval van een koelkast/vriezer dus de inhoud) en welk verbruik daarbij hoort. Dat neemt niet weg dat in verhouding de Siemens nog steeds zuiniger is.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
ericplan schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 09:50:
Voorbeeld:
jaarverbruik 132 kWh

jaarverbruik 203 kWh

Nogal een verschil!

Niet echt eerlijk om 2 verschillende koel/vries combo's te vergelijken met als enige informatie de hoogte.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericplan

ericplan

5180 Wp PV

RocketKoen schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 13:57:
[...]

Niet echt eerlijk om 2 verschillende koel/vries combo's te vergelijken met als enige informatie de hoogte.
Gaat er ook niet om of het eerlijk is. Gaat erom dat ook het absolute verbruik belangrijk is, en dat wordt door deze systematiek een beetje weggemoffeld.

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
  • Laatst online: 12:20
de consument zal we;l 2 koelkasten met dezelfde hoogte willen vergelijken, want dat is wat er in de kast onder de magnetron past, bijvoorbeeld.
sinds je op got ook koelkasten kunt vergelijken, kun je eindelijk ook op een site het verbruik vergelijken.

dat was eerder een bijna onbegonnen werk !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippo765
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-09 07:44

flippo765

4170 Wp subsidieloos

Wat wel vaak voorkomt, is dat er naast een koelvriescombinatie ook een vriezer word gekocht.

Het is me opgevallen dat je daarvoor in de plaats beter een losse koelkast en een losse vriezer kunt kopen.
De koelkast word dan gauw een factor 2 zuiniger doordat hij niet meer naar -20 hoeft te koelen.
Een vriezer die 20 cm hoger is zal niet veel meer verbruiken dan degene die voor ogen was.

Wat nog zuiniger is, is uiteraard 1 apparaat in plaats van 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terpen Tijn
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13:46
In een vlaag van energiebesparings-ijver even op zoek gegaan naar zuinige wekkers. Tot mijn verbazing geven de fabrikanten zelf niet eens een indicatie van het nominale verbruik (gekeken bij Grundig en Sony). Dat wordt lastig om zo een zuinig model uit te zoeken.

Schot in het donker: Heeft iemand toevallig een courant model wekker(-radio) waarvan het verbuik bekend is? Dan kan ik die vergelijken met ons prehistorische model (waar achterop "7W" staat...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:36
Afbeeldingslocatie: http://descherpepen.nl/wp-content/uploads/2010/02/ditto-wekker-1066391.gif

Kost helemaal niks aan stroom..... dat is pas zuinig! ;)

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericplan

ericplan

5180 Wp PV

Terpen Tijn schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 22:20:
In een vlaag van energiebesparings-ijver even op zoek gegaan naar zuinige wekkers. Tot mijn verbazing geven de fabrikanten zelf niet eens een indicatie van het nominale verbruik (gekeken bij Grundig en Sony). Dat wordt lastig om zo een zuinig model uit te zoeken.

Schot in het donker: Heeft iemand toevallig een courant model wekker(-radio) waarvan het verbuik bekend is? Dan kan ik die vergelijken met ons prehistorische model (waar achterop "7W" staat...).
De Pure Siesta, Niels heeft 'm, ik heb 'm. Ik ben er erg tevreden over.
http://www.pure.com/produ...igital%20and%20FM%20Radio

A'dam PVOutput

• mkleinman
  • Laatst online: 08:38

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Ik en mijn vrouw hebben beide een digitale wekkerradio staan. Ik een goedkope, mijn vrouw zo'n geval met ingebouwde lamp die voor de wekker langzaam aan gaat. Volgens de plugwise plug schommelt het verbruik van beide wekkerradio's tussen de 2 en 3W gemiddeld.

Mijn zoontje heeft ook een el-cheapo wekkerradio op zijn kamer, die plugwise plug meet om en nabij de 1W verbruik.

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

• hansdegit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03-09 17:53

http://www.bol.com/nl/p/s...met-rds/9000000010464556/

Heb ik ook. Nooit meer de tijd instellen (ook al geeft radio 538 een verkeerde tijd door via RDS :( )
Doet 1W, max 1,5. Gemeten met Voltcraft.

Gitje's Stroomfabriek: 6095 Wp Yingli Panda, 2520 Wp Suntech, Tigo Monitoring & Schaduwmanagement, Kostal Piko 10.1

• Terpen Tijn
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13:46
Bedankt voor de tips!

Het bescheiden verbruik dat mkleinman heeft gemeten van zijn random collectie zet me wel aan het denken. Ik zou misschien nog eens goed naar de TVT van deze investering moeten kijken. :)

• _JGC_
  • Laatst online: 14:05
Binnenkort ook maar eens gaan meten aan dat ding. Ik heb hier nog een oude Principal wekkerradio die ik ooit op 8-jarige leeftijd van de Sint heb gekregen... 22 jaar oud met dito energieverbruik gok ik.

• HerrJP
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:16

HerrJP

!!!!!

Of een wekker op zonne-energie

Al moet hij dan overdag wel genoeg opladen anders heeft het niet zoveel zin... :+

-o-o-0-o-o-

• mcDavid
ik denk dat het vooral om de radiofunctie gaat, wekkers zonder radio zijn er duizenden van te vinden die een lifetime meegaan op één AA-batterijtje.

• BertV
  • Laatst online: 08-09 19:45

BertV

Handgemaakt

Ik gebruik mijn mobiel als wekker... automatisch inclusief noodstroomvoorziening. :+
scheelt weer een apparaat.

[ Voor 28% gewijzigd door BertV op 30-08-2012 10:31 ]

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

• Rol-Co

Rol-Co

je kan ook een tab of ipad gebruiken, werkt ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-09 15:26
Ik heb pas een EL-ES02HQ ontvangen van de verzekering. Ik had er zo mijn bedenkingen over of dit zou gaan werken maar ik moet zeggen dat het een ideaal ding is. Ik gebruik het om de TV/Wii/Versterker/Subwoofer van het stroomnet af te halen. Je kan zelf kiezen welke afstandsbediening en knop je gebruikt om het ding te bedienen. Wanneer ik nu de TV op standby zet wordt automatisch na ongeveer een halve minuut de stroom van alle apparatuur gehaald. Aanzetten gebeurt ook weer met de standby knop.

Een stekkerdoos kan natuurlijk hetzelfde maar mijn ervaring leert dat je die al snel vergeet uit te zetten of te lui bent om er naar toe te lopen ( :+ ). Al met al bespaar ik nu met hetzelfde gebruiksgemak toch zo'n 70W (versterker+subwoofer die aan staan maar verder niks doen).

[ Voor 8% gewijzigd door Snippo op 31-08-2012 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13:40
Heb mijn verbruik eens bekeken van de afgelopen 4 maanden.

Elektriciteit: 893 kWh
Gas: 10 M3

Vooral het gas vind ik redelijk bizar, is dat normaal met alleen verbruik met koken en douchen?

edit: excuus, verkeerde topic

[ Voor 7% gewijzigd door Blik1984 op 31-08-2012 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Wortel
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Blik1984 schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 14:15:
Heb mijn verbruik eens bekeken van de afgelopen 4 maanden.

Elektriciteit: 893 kWh
Gas: 10 M3

Vooral het gas vind ik redelijk bizar, is dat normaal met alleen verbruik met koken en douchen?

edit: excuus, verkeerde topic
Ja, als je nooit douched wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13:40
JoopC schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 14:24:
[...]

Ja, als je nooit douched wel.
ik douche iedere dag, mijn vriendin ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:28
Blik1984 schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 14:43:
[...]

ik douche iedere dag, mijn vriendin ook
bedoel je 10m3 in 4 weken of 4 maanden?

voor 4 maanden vind ik het extreem laag en bij 4 weken is het ook nog laag...

gebruik zelf in de zomermaanden ongeveer 1m3 per dag voor niet te zuinig douchen met 2 en koken voor 2...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basket Kees
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Het is niet onmogelijk om met twee personen 2,5 m3 gas per maand te verbruiken voor warm water en koken, maar het zit er wel dicht tegen. Met een zuinige douche (zeker minder dan 5 liter per minuut), kort douchen (max. minuut of 4-5), goed afgestelde efficiente ketel en korte en/of goed geisoleerde leidingen zou je het net aan kunnen redden. Met een WTW zou het een stuk makkelijker te doen zijn.

In de zomer zit ik, alleen, op de 5-6 m3 per maand (om de dag douchen, wel vrij lang, gemiddeld watergebruik douche).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jschoorl2
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-09 16:14
Wil begin volgend jaar zonnepanelen gaan plaatsen maar begin als eerste stap maar eerst eens om het energieverbruik naar beneden te krijgen. Wat ik niet gebruik hoef ik tenslotte ook niet op te wekken.

Huidig gebruik is 4600 kWh/jr (gezin, 4 pers., vrijstaand). Doelstelling is om terug te gaan naar circa 3000 kWh/jr en dit grotendeels via zonnepanelen terug te winnen. Heb een slimme meter (gas en electra) aangevraagd bij Enexis en ga deze uitlezen met een plugwise smile P1. Om goed inzicht te krijgen waar het meeste sluip verbruik zit gelijk maar een Home start setje aangeschaft.

Voor degenen die ook overwegen plugwise aan te schaffen, met de code 15DOMOTICA krijg je 15% korting.

Hou jullie wel op de hoogte van de ervaringen ...

Nibe warmtepomp f2120 + VVM320, wandverwarming en 7500 kwp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSiemNL
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-08 09:14
jschoorl2 schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 18:15:
Wil begin volgend jaar zonnepanelen gaan plaatsen maar begin als eerste stap maar eerst eens om het energieverbruik naar beneden te krijgen. Wat ik niet gebruik hoef ik tenslotte ook niet op te wekken.

Huidig gebruik is 4600 kWh/jr (gezin, 4 pers., vrijstaand). Doelstelling is om terug te gaan naar circa 3000 kWh/jr en dit grotendeels via zonnepanelen terug te winnen. Heb een slimme meter (gas en electra) aangevraagd bij Enexis en ga deze uitlezen met een plugwise smile P1. Om goed inzicht te krijgen waar het meeste sluip verbruik zit gelijk maar een Home start setje aangeschaft.

Voor degenen die ook overwegen plugwise aan te schaffen, met de code 15DOMOTICA krijg je 15% korting.

Hou jullie wel op de hoogte van de ervaringen ...
Kijk, daar heb ik iets aan!!! De vorige keer had ik net een plugwise startset besteld en daarna zag ik via bellen.com een code. Dat was toch weer een tientje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Plugwise geeft inderdaad wel erg mooi inzicht in verbruik, je hebt alleen zoveel van die circles nodig om alles te kunnen meten :D

[ Voor 43% gewijzigd door woekele op 04-09-2012 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• altec
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-09 14:42

altec

Plop

Heeft één van jullie al een stopcontact met schakelaar kunnen vinden zonder zo'n vervelend rood lampje?

Ik zoek zo'n schakelaar om mijn AV setje/Streamer/Radio/TV in een handeling volledig uit te kunnen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman
  • Laatst online: 08:38

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

woekele schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 11:00:
Plugwise geeft inderdaad wel erg mooi inzicht in verbruik, je hebt alleen zoveel van die circles nodig om alles te kunnen meten :D

Voor de mensen die een Home Start-setje zoeken, ik heb er nog 1 over (een maandje gebruikt). Je mag me DM'en bij interesse. Dan heb je nog veel meer korting dan met zo'n bon ;)
17 pluggen hier, ik weet er alles van. Ik meet hier ongeveer 75-80% van mijn totale verbruik met deze pluggen.

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
altec schreef op zondag 02 september 2012 @ 10:29:
Heeft één van jullie al een stopcontact met schakelaar kunnen vinden zonder zo'n vervelend rood lampje?

Ik zoek zo'n schakelaar om mijn AV setje/Streamer/Radio/TV in een handeling volledig uit te kunnen zetten.
Nope, helaas.
Ideaal zou zijn om een schakelaar te hebben waar binnenin een stukje rood plastic omklapt zodat-ie alsnog van kleur verandert. Als ik hier zo'n rood lampje uitschakel voelt-ie warm aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• altec

altec

Plop

RemcoDelft schreef op zondag 02 september 2012 @ 11:03:
[...]

Nope, helaas.
Ideaal zou zijn om een schakelaar te hebben waar binnenin een stukje rood plastic omklapt zodat-ie alsnog van kleur verandert. Als ik hier zo'n rood lampje uitschakel voelt-ie warm aan...
Ik wil eigenlijk geen lampje, juist omdat het
- Onnodig energie kost
- Lelijk is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Full electric in Zuid-Limburg

Ik wil juist wel een rood lampje omdat
-het de kinderen in bed stoort en ze het dan toch uitzetten
-het dan toch nog bespaart O-)

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• altec

altec

Plop

klump4u schreef op zondag 02 september 2012 @ 12:02:
Ik wil juist wel een rood lampje omdat
-het de kinderen in bed stoort en ze het dan toch uitzetten
-het dan toch nog bespaart O-)
LOL zijn jouw kids bang voor licht?
Die van mij doet bewust het rolluik dicht zodat hij het licht aan kan doen.. m.a.w. energieslurper! ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Full electric in Zuid-Limburg

Nee hoor, ze zijn niet bang voor licht.
Wil ze gewoon een beetje bewust maken dat niet alles gratis is.
Vorig jaar 4800Kwh verbruik (2 volw+2tienermeiden)
Wil het toch wel richting 4000 hebben.

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• altec

altec

Plop

klump4u schreef op zondag 02 september 2012 @ 13:15:
Nee hoor, ze zijn niet bang voor licht.
Wil ze gewoon een beetje bewust maken dat niet alles gratis is.
_/-\o_ _/-\o_

Vanmorgen ook uitgelegd dat het licht van de zon gratis is, maar ja.. een kind van 1,5 begrijpt het nog niet zo goed :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

altec schreef op zondag 02 september 2012 @ 14:57:
[...]

_/-\o_ _/-\o_

Vanmorgen ook uitgelegd dat het licht van de zon gratis is, maar ja.. een kind van 1,5 begrijpt het nog niet zo goed :9
Mijn kind van 3 gebruikt de bespaarknop op de wc bij een kleine boodschap. Jong geleerd is oud gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Vandaag de knoop doorgehakt voor een nieuwe wasmachine. De oude krijgt zo veel kuren dat het slechts een kwestie van tijd is voor ie..de was opvreet, ontploft..whatever :+ Vond het ook maar irritant dat er niet een extreem kort programma op zat, minimaal 1:15 uur voor was die alleen niet ff "fris" meer is vind ik persoonlijk nogal kul.

A+++ modelletje gevonden met een lekker kort programma en andere toeters en bellen die we nodig vinden.
We hebben nog wel gedacht aan eentje die geschikt is voor warmwatertoevoer ivm toekomstige zonneboiler, maar die zijn behoorlijk pittig geprijsd en er zijn maar een paar merken die dat hebben. Erg jammer eigenlijk :/
Dus dat hebben we toch maar niet gedaan, denk dat deze stap ook weer ons verbruik een beetje drukt. Ben ook zeer benieuwd naar onze jaarafrekening binnenkort :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowmiss
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 06:44
Voor de toekomst: welke wasmachine is dat geworden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
ff outside the box: als je je wasmachine voedt met water van 30-40 graden zal het nooit mis gaan toch? Dan zal zo'n ding nauwelijks meer bijstoken.
Die 30-40 graden kun je gewoon met een thermostaatmengkraan afregelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Laatst online: 14:05
Maar heeft als nadeel dat je spoelprogramma ook draait met warmwater. Als je een zonneboiler hebt is het niet zo erg, heb je een gasgestookte ketel dan verspil je dat gas liever niet. Verder moet je rekening houden met leidinglengtes.

Overigens gaat mijn wasmachine over een tijdje verhuizen naar onder de CV-ketel, grote kans dat ik dan wel een mengkraan neer ga hangen daar. Vooral in de winter, als je CV-ketel toch al op temperatuur is, kan het redelijk wat schelen qua verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Ik kan maar moeilijk een overzicht vinden van beschikbare hotfill-wasmachines. Jammer dat je daar niet makkelijker op kunt zoeken. In de pricewatch hier kan je erop filteren, maar er komt bijvoorbeeld geen electrolux naar voren, terwijl die er wel zijn.

Kieskeurig kun je de eigenschap bij de wasmachines wel zien, maar je kunt er niet op filteren. Wtf :(

Wasmachine staat hier op 50cm van de stadsverwarming-unit, mag er wat mij betreft op aangesloten worden.

Voor ongeveer 500 euro kun je bij 1 shop de ELECTROLUX EWH147313W vinden.

[ Voor 68% gewijzigd door woekele op 08-09-2012 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Snowmiss schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 15:16:
Voor de toekomst: welke wasmachine is dat geworden?
De AEG Lavamat 76489 FL, linkje voor 't gemak

Hij staat nu aan..maar hij is bizar stil, de vorige hoorde ik hier beneden aan de trap (ding staat op zolder, naast de cv)...deze kan ik zelfs 's nachts laten draaien: geen man die er wakker van wordt. Bizar, maar een goede eerste indruk ;)

En inderdaad: een overzicht van hotfill wasmachines is echt lastig..de optie mis ik bv op kieskeurig, maar hij is er wel geweest. Misschien omdat er maar zo ontzettend weinig zijn? Asko (Zweeds en ook kneiterduur, wel 5 jr op alles garantie maar als er daarna iets stuk gaat kun je een 2e hypotheek afsluiten gok ik) en Miele zijn volgens mij de enige. En zoveel moeite kost het toch niet om heet water te kunnen invoeren? Of zie ik iets technisch over het hoofd: je verwacht dat de leiding voor invoer wat degelijker is en de sensoren snappen dat er al warm water is bij invoer.

[ Voor 4% gewijzigd door 2Dutch op 08-09-2012 16:48 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

2Dutch schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 16:42:
[...]
De AEG Lavamat 76489 FL. Hij staat nu aan..maar hij is bizar stil...
Ook bij het centrifugeren...? Dan maken ze over het algemeen het meeste lawaai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Fiber schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 16:45:
[...]
Ook bij het centrifugeren...? Dan maken ze over het algemeen het meeste lawaai.
Dat ga ik straks merken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Laatst online: 12:51

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

In Engeland struikelde jer vroeger over, daar was het de norm, maar nu ook niet meer...

Ik kwamvdit tegen:
http://dugoshop.nl/hotfill_voorschakelapparaat.html misschien is het wat?

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Wat ik mij eigenlijk af voeg was het volgende. Wij koken op electriciteit. Nu gebruik je tijdens het koken natuurlijk het nodige water. Zou het zuiniger zijn om je water te verwarmen gebruik makende van de waterkoker dan wanneer je het laat verwarmen door de kookplaat?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Volgens mij wel en ik kook het water daarom ook vaak in de waterkoker. Maar ook omdat het sneller gaat ;) Op een kookplaat gaat meer warmte verloren aan de pan etc verwacht ik.

[ Voor 43% gewijzigd door woekele op 08-09-2012 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
  • Laatst online: 12:20
en weer een kandidaat voor een kokend water kraan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Ik ben zelf erg gecharmeerd van AEG. Heb een Lavatherm 56840. IK wil de 15 jaar oude(?) wasmachine ook vervangen. Ik vind die van jou leuk, maar slechts droogresultaat B. Ik wil minimaal A voor het de droger in gaat. Ik zou dan veel besparen. Nu 1,32 uur in ons standaardprogramma na een centrifuge van 700 toeren.
Ik zou dan de L76689FL hebben gekozen.

Edit: gek, als ik selecteer op voorlader, 8kg en droogresultaat A, komt deze wel naar voren...
In de pricewatch hier kan je erop filteren, maar er komt bijvoorbeeld geen Electrolux naar voren, terwijl die er wel zijn.
Toevoegen dan :)
Ik heb AEG onlangs nog gevraagd om een hotfill, maar ze komen voorlopig niet.
Kieskeurig kun je de eigenschap bij de wasmachines wel zien, maar je kunt er niet op filteren. Wtf :(
Hmmm, dat was eerst wel (zoals een andere user aangeeeft).
Webgnome schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 21:10:
Zou het zuiniger zijn om je water te verwarmen gebruik makende van de waterkoker dan wanneer je het laat verwarmen door de kookplaat?
Daar zijn al de nodige discussies en onderzoeken (met uitslagen) van geweest op GoT.

[ Voor 32% gewijzigd door PcDealer op 09-09-2012 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Voor hotfill moet je kijken naar semi professioneel, maar niet goedkoop, raar eigenlijk omdat er geen element en regeling in zit zou hij goedkoper moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Rol-Co schreef op zondag 09 september 2012 @ 09:21:
Voor hotfill moet je kijken naar semi professioneel, maar niet goedkoop, raar eigenlijk omdat er geen element en regeling in zit zou hij goedkoper moeten zijn.
Het lijkt mij dat ook een hotfill een element heeft om het water indien nodig verder op te warmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Op het werk hebben we een wirlpool en heeft 2 aansluitingen, warm en koud en geen element.

[ Voor 7% gewijzigd door Rol-Co op 09-09-2012 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansdegit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03-09 17:53
Wij hebben de AEG Electrolux EWH 147310W aangesloten op zonneboiler. Ik vind het een geweldig apparaat. Bij alle wasjes > 30 graden kan -ie warm water tappen. Hij voelt hoe warm het is en gaat dan óf koud bijmengen óf elektrisch bijverwarmen.

Gitje's Stroomfabriek: 6095 Wp Yingli Panda, 2520 Wp Suntech, Tigo Monitoring & Schaduwmanagement, Kostal Piko 10.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

hansdegit schreef op zondag 09 september 2012 @ 10:47:
Wij hebben de AEG Electrolux EWH 147310W aangesloten op zonneboiler. Ik vind het een geweldig apparaat. Bij alle wasjes > 30 graden kan -ie warm water tappen. Hij voelt hoe warm het is en gaat dan óf koud bijmengen óf elektrisch bijverwarmen.
Wat een crapsite die van Electrolux: hangt aan elkaar aan errors en niet bestaande pagina's. Ik heb zelf een keer gekeken naar die hotfills en kwam tot de rare conclusie dat de hotfils onzuiniger zijn dan de reguliere A+(+++) machines. Ook heeft jouw type een droogresultaat b.

Pagina: 1 ... 15 ... 84 Laatste