Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-09 00:55

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

ja snap ik maar mijn maandbedrag was ook 250 en weer het zoveelste jaar bijbetalen, zelfs nadat ik al gestopt was met overklokken waar dus regelmatig dikke pc's aan stonden die zwaar overklokt liepen en met phasechange koeling wat basicly een vriezer extra is.
Dus nu was ik het beu en ben er iets aan gaan doen, met name zoeken naar onnodig verbruik. :)
en pv op het dak.

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-07 09:39
Speedster schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 10:15:
[...]

Mijn koelkast verbruikt 110 watt en staat 40 minuten per uur te brullen.
Dus volgens mij verbruikt mijn koelkast 642,4 KWh per jaar!

De BOSCH KTL16PW42 die ik op het oog heb, verbruikt volgens Bosch 95KWh per jaar.
Dat is iets minder mijn projectie klokje in de slaapkamer... 8)7
(die heb ik er dus ONMIDDELIJK uitgetrokken)

Iemand ervaring met de BOSCH KTL16PW42 en haar verbruik?
Ja ik dus... :)

Volgens mijn Voltcraft EL 4000 verbruikt de bosch 136 KWh per jaar.
Koelkast op stand 4 in een 2 persoons huishouden.

Hoe ze aan de geadverteerde 95 KWh zijn gekomen is mij een raadsel.

never argue with a moderator, he will shut your account down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:23
Speedster schreef op zondag 22 juli 2012 @ 13:02:
[...]

Ja ik dus... :)

Volgens mijn Voltcraft EL 4000 verbruikt de bosch 136 KWh per jaar.
Koelkast op stand 4 in een 2 persoons huishouden.

Hoe ze aan de geadverteerde 95 KWh zijn gekomen is mij een raadsel.
thermometer eens in de koelkast leggen? Ik zorg dat hier de koelkast op max 4 graden koelt.
niet kouder, zeker niet warmer :) gaat al bijna een jaar goed ook met alle produkten er in

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 16 juli 2012 @ 20:52:
[...]

als we de lijst afzetten tegen een loeiende kolencentrale vooral snachts, en de geografische impact,
winning/mijn/transport/opwek/transportverlies/gebruiksverlies
dan zou die accu nog wel eens mee kunnen vallen tov de bizarre situatie in nederland
ja die accu heeft beperkte levensduur, maar 1 kolenkWh heeft soms geen levensduur, terwijl de centrale staat te loeien, de kWh gaat voorbij, maar de impact gaat door
als de hele keten bekeken word, dan zie je dat zonnestroom 1 kWh in een accu ongeveer 0,85kWh word
in een kolencentrale is het ketenverlies zo enorm, en het is nog mogelijk ook dat deze niet afgenomen word, en dan neem je de hele uitstoot lekker over je longen als je op de fiets zit.
ja, jeroenh dit is wat huiswerk, het is het bestuderen waard.
de door ons gewenste vaak nutteloze baseload op het grid zorgt voor slechtere efficiency dan de door jou gewraakte accu.

ik zou heel graag een 2way grid connected autonomie buffer hebben in de kruipruimte, van +/- 4kWh
(server met ups alike) en dan is de slimme meter wel ineens nuttig, als je er zelf het beheer over krijgt
Ik ben ook geen liefhebber van kolencentrales, in dat opzicht ben ik het met je eens. Ook al heeft de moderne versie een aanmerkelijk hoger rendement dan vroeger. Maar het argument dat je aanvoert, ik citeer je hier even "en het is nog mogelijk ook dat deze niet afgenomen wordt"" klopt niet. De kWh's die niet worden afgenomen, die worden ook niet opgewekt.
Natuurlijk wordt het vuurtje warm gehouden, maar er worden bij een lagere belasting direct minder kolen op het vuur gegooid. In dat opzicht verschillen ze in niets van gasgestookte centrales. En aangezien ze op het koppelnet zitten, kunnen ze gewoon 's nachts op volle kracht doordraaien en kunnen gemakkelijk stil te zetten opwekeenheden tijdens nachtelijke uren bij lagere belasting worden afgeschakeld, zoals gasturbines.
Overigens is het energie-aandeel van kolen in tegenstelling van wat wel eens wordt gedacht procentueel t.o,v. andere methoden (nog) maar vrij klein, maar dat even terzijde.

Begrijp me goed, zie dit niet als een pleidooi voor kolen, integendeel, meer als ondersteuning voor jou. Maar je argumentatie klopt in dit opzicht niet helemaal.

[ Voor 3% gewijzigd door Techneut op 23-07-2012 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:01
Rol-Co schreef op zondag 22 juli 2012 @ 11:47:
Mijn hele televisieblok op standby inclusief modem wat aan staat en telefoon die in zijn lader staat is 10.6w totaal. Dan vind ik dit inderdaad te lastig om dat elke keer aan te zetten.
Toch kunnen wij door 10w continue te besparen onze kaku stekkers terugverdienen in pakweg één jaar. Daardoor hoef je ook niet naar je stekkerdoos te lopen om het geheel aan te zetten. Dat vind ik het wel waard. Weer een handig product terugverdient.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-09 15:46
Ik woon bijna 2 jaar in dit huis..

En ik heb vorig jaar 1450 Kwu verbruikt. Echter, sinds kort omdat mn LCD TV er mee opgehouden is heb ik een uit 2004 Plasma TV van mn ouders gekregen tot ik weer wat geld heb voor een LCD TV.. Pff dat ding verbuikt 200 Watt per uur.. Ik ga binnen kort dus echt naar een andere TV kijken.. Ik heb deze nu 8 maanden staan en eigenlijk een maand geleden gezien dat ik al over het verbruik van vorig jaar heen zit.. Ben blij dat ik mn energie rekening gelijk heb gehouden ten opzichte van vorig jaar 120 euro p/m Nuon wilde 100 Euro per 2 maanden rekenen leuk maar dat had ik dit jaar echt niet gehaald..

Mn koelkast verbruikt gezien de tabellen elke 40 min 15 tot 20 min extra stroom zo'n 75watt ik denk dat mn koelkas een A+++ van indesit vrij zuinig is :) volgens mij berekeningen 55 euro op jaar basis.. denk ook dat ik hier minimaal op kan bezuinigen..

Als ik ga slapen gebruik ik nog zo'n 70 Watt aan stroom. Maar dat komt doordat mn MacMini dag en nacht aan staat en mn modem ,Time Capsule, Airport express en de nuon stroom meter.. TV gaat hard uit.. Met stekker en mn Ziggo PVR staat ook gewoon hard uit dat ding verbruikt in stby zon 40 watt nog..

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 08:02
Rol-Co schreef op zondag 22 juli 2012 @ 12:16:
ja snap ik maar mijn maandbedrag was ook 250 en weer het zoveelste jaar bijbetalen, zelfs nadat ik al gestopt was met overklokken waar dus regelmatig dikke pc's aan stonden die zwaar overklokt liepen en met phasechange koeling wat basicly een vriezer extra is.
Dus nu was ik het beu en ben er iets aan gaan doen, met name zoeken naar onnodig verbruik. :)
en pv op het dak.
Tsja, ik had vroeger ook een peltier koeling + dikke OC. Gewoon, omdat het kon.
Maar na een weekje alweer uit elkaar gehaald, omdat het extra energieverbruik (800W constant) niet echt opweegt tegen het beetje extra snelheid.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 21:50

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

CurlyMo schreef op zondag 22 juli 2012 @ 09:22:
[...]
Wat mij veel opvalt is de scepsis over spaarlampen: "Dat duurt vaak zo lang voordat die een beetje normaal licht geven." Welkom is 2012 :)
Kun je dat ergens aan herkennen? Een vriendin van me kocht laatst een spaarlamp (ik dacht bij Ikea) en die moet minimaal een minuut op stoom komen om uberhaupt een acceptabele hoeveelheid licht te geven, na drie minuten is het pas normaal. Die zat in de badkamer maar het was geen porem, dus die heb ik er weer uitgeschroefd voor d'r...

En kan ik ergens aan herkennen of een spaarlamp dimbaar is? Ik heb in de woonkamer twee lampen boven de eettafel aan een dimmer zitten en wil daar graag spaarlampen in gaan doen.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:21
BeQuietAndDrive schreef op maandag 23 juli 2012 @ 14:17:
Kun je dat ergens aan herkennen? Een vriendin van me kocht laatst een spaarlamp (ik dacht bij Ikea) en die moet minimaal een minuut op stoom komen om uberhaupt een acceptabele hoeveelheid licht te geven, na drie minuten is het pas normaal. Die zat in de badkamer maar het was geen porem, dus die heb ik er weer uitgeschroefd voor d'r...
Meestal (maar niet altijd) zie je dat aan de prijs. Ik merk dat goedkopere spaarlampen vaak wat langer tijd nodig hebben om op sterkte te komen. Duurdere Megaman spaarlampen die ik had waren veel sneller op sterkte.

Overigens heeft de Ikea sinds een tijdje hele leuke LED-lampen. Ik heb laatst een Pharox 400 mogen testen (test hier) en als dimbaarheid een eis is, is dat een prima lamp - maar de Ikea-lamp komt er ook heel goed uit als dimbaarheid geen eis is!
En kan ik ergens aan herkennen of een spaarlamp dimbaar is? Ik heb in de woonkamer twee lampen boven de eettafel aan een dimmer zitten en wil daar graag spaarlampen in gaan doen.
Ja, dat staat er op als het zo is. Als het er niet op staat, zijn ze niet dimbaar.

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 17:48
BeQuietAndDrive schreef op maandag 23 juli 2012 @ 14:17:
[...]

Soms zet de fabrikant dat op de verpakking, anders moet je reviews zoeken. Heb zelf lang een HEMA-spaarlamp gehad als primaire verlichting, die was in een mum van tijd op oorlogssterkte.
Simpel: Spaarlampen zijn niet dimbaar.
Er bestaan bepaalde dimbare types maar die vereisen een speciale schakelaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
mcDavid schreef op maandag 23 juli 2012 @ 14:27:
Simpel: Spaarlampen zijn niet dimbaar.
Er bestaan bepaalde dimbare types maar die vereisen een speciale schakelaar.
Da's niet helemaal waar. Er zijn dimbare spaarlampen, zowel bruikbaar op normale dimmers, als in vier stappen dimbaar op een normale schakelaar. Van die laatste heb ik er een tijd drie in gebruik gehad en dat werkt best heel goed.

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:35
Heb hier nagenoeg overal Philips Genie spaarlampen. Gewoon van die opgevouwen TL-buizen zegmaar. Bevallen goed, tot nu toe nog geen enkele kapot gehad en zijn binnen 30 seconden op volle oorlogssterkte. Alleen buiten heb ik ze vervangen. In de sensorlamp zijn ze geen success, aangezien het buiten altijd koud is als ze moeten gaan branden en ze na een paar minuten ook alweer uitschakelen. Die heb ik vorig jaar door 8W Ikea LED-lampen vervangen, en dat bevalt nog altijd goed.

Paar maand terug een paar 12V LED spots meegenomen van de Action. 2 van de 3 20W/12V Halogeen spots vervangen door een 3W LED spot, boven de spiegel een halogeentje laten zitten omdat de kleur me niet aan stond en de spreiding niet voldoende was. Na 3 maanden is de eerste al aan het knipperen met een LED-clustertje. Misschien dat de trafo een te hoge spanning genereert of niet geschikt is voor LED, maar "langer meegaan" staat iig niet op de feature-lijst van LED spots van de Action, laat staan dat ze net zoveel licht geven als een 25W halogeen spot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ice-T106
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Momenteel wordt mijn nieuwe huis gebouwd en nu vroeg ik me af wat jullie aanraden voor de warmwater voorziening in de keuken.
Opties die ik zo kan bedenken:

Alleen warm water leiding vanaf de ketel.
  • Langer wachten op warm water (staat op zolder).
  • Meer verlies in de leidingen.
Elektrische boiler zonder warm water aansluiting
  • Direct water
  • Continu verlies (relatief veel want meer water?)
  • Water op een gegeven moment op?
Elektrische boiler met warm water aansluiting
  • Direct water
  • Continu verlies (minder want minder water?)
  • Toch weer verlies in de leidingen
Quooker combi
  • Vergelijkbaar met "Elektrische boiler met warm water aansluiting"?
  • Meer verlies want warmer?
  • Meer comfort.
Quooker koud aansluiting
  • Vergelijkbaar met "Elektrische boiler zonder warm water aansluiting"?
  • Meer verlies want warmer?
  • Meer comfort.
quooker "clones" sluit ik ook niet uit.

Hier nog een energie vergelijk tool van quooker
http://www.quooker.nl/nl/energievergelijker

Wat raden jullie aan?

11.635 Wp Solar edge. 7kW Lucht-water, 5kW Daikin Lucht-Lucht, lucht WTW, VW Passat GTE, Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Als de ketel maar recht boven je aanrecht staat kan dat verlies best meevallen hoor. Dan is het ca 4 meter leiding wat er tussen zit. Met die plastic leidingen van tegenwoordig heb je dan in een mum van tijd warm water.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Het continue verbruik van een (goede)boiler is behoorlijk laag.
Je warm water kan inderdaad opraken, maar dat is voor een keuken niet zo van toepassing. Alleen voor de badkamer.

Je mist alleen het grootste nadeel.
Elektrisch verwarmen is veel duurder dan op gas (met je HR ketel)

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Nu online
Dankzij dit topic al meer dan 100W continue verbruik teruggedrongen. Om wat terug te doen:

De eerste die een DM stuurt, krijgt een kortingscode van 5%* bij de aanschaf van een AmfraMatic V-3DP
(waar hij standaard al een 10-tje goedkoper is dan bij de fabrikant... 8)7 )

*Ik weet niet of de code persoonlijk is, lijkt er niet op. Indien wel: Dan heb je dus geen 5% korting, maar wel zo'n 50W besparing......

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

MasterMaceMichu schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 21:36:
Dankzij dit topic al meer dan 100W continue verbruik teruggedrongen. Om wat terug te doen:

De eerste die een DM stuurt, krijgt een kortingscode van 5%* bij de aanschaf van een AmfraMatic V-3DP
(waar hij standaard al een 10-tje goedkoper is dan bij de fabrikant... 8)7 )

*Ik weet niet of de code persoonlijk is, lijkt er niet op. Indien wel: Dan heb je dus geen 5% korting, maar wel zo'n 50W besparing......
Ik kocht de versie 4 op mp voor 20,- nieuw dus niet echt goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Nu online
Leuk voor je! Moet hij wel op MP staan natuurlijk, wat nu niet het geval is........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
ice-T106 schreef op maandag 23 juli 2012 @ 16:48:
Momenteel wordt mijn nieuwe huis gebouwd en nu vroeg ik me af wat jullie aanraden voor de warmwater voorziening in de keuken.
Nog een optie: warm water circulatiepomp vanaf de CV-ketel. Geisoleerde leiding die tot aan de kraan toe warm blijft.
Ik heb niet doorgerekend of dit ook maar efficient is, mijn gevoel zegt van niet, maar het lijkt me wel comfortabel. Zomaar een optie dus :)

[ Voor 4% gewijzigd door RemcoDelft op 25-07-2012 08:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rappie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:35
Afgelopen maandag bij mijn pa de Youless opgehangen. En binnen 5 minuten sluipverbruik met 210 watt teruggedrongen :) (3x vloerverwarmingpomp 24x7 aan staan)

Nu nog een keer terug voor verdere finetuning en opsporen van grootverbruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Laatst online: 12:23
RemcoDelft schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 08:00:
Nog een optie: warm water circulatiepomp vanaf de CV-ketel. Geisoleerde leiding die tot aan de kraan toe warm blijft.
Ik heb niet doorgerekend of dit ook maar efficient is, mijn gevoel zegt van niet, maar het lijkt me wel comfortabel. Zomaar een optie dus :)
Volgens mij kun je dan beter met een kleine close-in boiler werken met hotfill. Dat lijkt me een stuk efficiënter dan continu warm water te laten rondpompen.

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dollyking
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 15:31

dollyking

duck tape

ice-T106 schreef op maandag 23 juli 2012 @ 16:48:

(knip)

Wat raden jullie aan?
Twee vragen die je voor jezelf nog moet beantwoorden, Hoeveel ga je verbruiken aan de kraan? nu en in de toekomst.
Als je geen vaatwasser hebt, zou ik voor HR ketel gaan, ook als je een zonneboiler overweegt, is ook gunstig voor de epc waarde van je nieuwbouwhuis.
is het warmwater gebruik minimaal, zou ik gaan voor een close-in boiler. Een cooker etc is in mijn ogen nog te duur in verhouding tot besparing cq afschrijving. Comfort is wel heerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 14-09 13:08

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Zoals altijd met dat soort generieke vergelijkers zet ik daar grote vraagtekens bij. Ik zou in mijn situatie 7,2 m3 water besparen. Mijn verbruik nu is 30 m3. Dat lijkt me dus wat optimistisch.
Zo te zien is die waterbesparing een lineaire functie van 601 liter/meter waterleiding, onafhankelijk van alle andere variablelen (zolang je tenminste een combiketel hebt). Maar als ik bijvoorbeeld water voor de afwas neem, dan verspil ik 0 liter. Ik zet gewoon de warme kraan aan, dan is het water eerst koud, maar wordt na een tijdje warm en dan moet ik zelfs de koude kraan aanzetten om niet te warm water te krijgen.

En dan zou ik een besparing van 9 euro hebben. Het ding kost 1500 euro. ;(
Dus :N

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:20
Ook ik ben aangehaakt in dit topic :)

Met een verbruik van 6,1 kwh hoog en 7,1 kwh laag per dag moet ik ook serieus iets gaan doen aan het stroom verbruik. Ik heb vermoedens waar het in zit.

Ik heb bijna overal spaarlampen of LED's en de wasdroger gebruiken we bijna nooit. Dus daar zit het verbruik niet in.

Verder gebruik ik voor audio en computer apparatuur het "Klik aan klik uit" systeem om geen standby kosten te hebben. Hier valt dus ook niet veel te winnen.

In deze periode had in een ESX server + een NAS met 5 disks 24/7 aan. De server is niet meer nodig door consolidatie van services naar de NAS en het uitfaseren van 2 domain controllers (had ik nodig voor studie doeleinden)

Mijn mechanische installatie wordt spoedig schoongemaakt (is nog nooit gebeurd!) en vervangen door een gelijkstroom unit.

Ik heb een Youless unit aangeschaft (bedankt voor de tip in de start post!!) om meer grip te krijgen op de sluipende kosten van de koelkast en vriezer (bouwjaar onbekend en energie label ook niet bekend)

De NAS staat nog wel 24h aan samen met 2 normale switches en 1 PoE switch + Security camera, Voip Telefoon , Wireless router en Glasvezel modem.

Tips die ik nog moet en ga uitvoeren zijn :

Motoren + transformatoren voor de motors onder het bed uitzetten (ik gebruik dit echt nooit)

Aanschaf zonnepanelen (Hier moet ik nog even goed induiken i.v.m. de initiele investeringskosten)

Schoonmaken + vervangen mechanische installatie (dit heb ik reeds in gang gezet)

Wireless Router profiel maken om gedurende de nachtelijke uurtjes en doordeweeks als ik werk de WiF Radio
uit te zetten ) (Dit scheelt best veel in het gebruik van de router's totaal opgenomen vermogen)

Verdere tips lees ik hier nog wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Een NAS met 5 disks is toch snel een 150W continu. = 3,6kWh/dag
Misschien dat je daar iets voor kan doen met een timer, of dat de HDD's standby gaan als je NAS idle is.
Als je snachts en tijdens werktijd je wifi uitgooit, neem ik aan dat je de NAS ook niet gebruikt. En de tijd dat een NAS 24/7 aan moet staan omdat je aan het downloaden bent, zal gezien het glasvezelmodem ook wel voorbij zijn.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
De allergrootste stap in ons huishouden was het 100% elimineren van het sluipverbruik. Als we slapen of weg zijn is het huis elektrisch gezien dood, op de koelkast, CV-ketel en zonnestroompanelen na. Zeer effectief.

Daarna hebben we destijds met zuinig witgoed een grote slag gemaakt. Zuinig gedrag (licht uit bij verlaten kamer, computer uit/hibernate, TV niet 24/7 aan als bewegend behang, etc.) is ook een grote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
RocketKoen schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 12:00:
Een NAS met 5 disks is toch snel een 150W continu. = 3,6kWh/dag
Misschien dat je daar iets voor kan doen met een timer, of dat de HDD's standby gaan als je NAS idle is.
Als je snachts en tijdens werktijd je wifi uitgooit, neem ik aan dat je de NAS ook niet gebruikt. En de tijd dat een NAS 24/7 aan moet staan omdat je aan het downloaden bent, zal gezien het glasvezelmodem ook wel voorbij zijn.
Het verbruik van de NAS valt nog mee. Bij normaal gebruik is het 75 watt (er zitten Eco Green WD HD's in) .. Uitzetten is geen optie omdat er 24/7 beelden van de bewakings camera op weggeschreven worden + is het de backupdisk voor een realtime sync van andere NAS die 50km verderop staat.

Dat houdt in dat 2 disks van de 5 (1 mirror , 1 sync disk , 2 x data) wel in standby mode kunnen en zo staat dat ook ingesteld. Heb alleen nooit echt gemeten of dit ook daadwerkelijk het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
ook met 75W is het 10% van je elektriciteits rekening. Maar niet veel wat je er aan kan doen dus. Er van uitgaande dat je die bewaking + backup nodig hebt voor je werk/bedrijf ofzo.

Zelf zou ik de camera instellen dat hij alleen filmt als er beweging is (kan met de meeste IP cams wel). en dan de beelden opslaan op een servertje offsite. Aangezien 1 server deze taak voor 100+ cams kan verzorgen, is het waarschijnlijk is stuk goedkoper.
Daarnaast, als ze je huis leeghalen, nemen ze de NAS waarschijnlijk ook mee. Heb je niks aan je beelden.

Maar ga inderdaad maar eens door je huis kijken naar al je verbruikers, dan zie je snel genoeg wat beter kan. Of je post de resultaten hier voor advies.

En wat PV betreft. Als je het kan betalen, zeker doen.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Nu online
Grrrrr.....Ik heb een verbruiker thuis die 220W opsoepeert, maar ik kan hem niet vinden....De Youless laat af en toe een heel kort dipje van 220W zien, die dan bijna gelijk weer terugkomt (dus groene pijl met 220 en dan eigenlijk direct daarna een rode pijl met 220). Zou dit een 'meetding' van de Youless kunnen zijn?

Lijkt me niet dat bijv. mijn server 'even' geen stroom nodig heeft.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Begin eens met afwisselend alle zekeringen uit te schakelen. Dan zie je gauw genoeg welke groep het is en dan kun je wat gerichter gaan zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Nu online
Ben er mee bezig...Maar er zijn er drie die niet uitkunnen (van de 8) zonder dat ik met verlengsnoeren of apparaten moet gaan verplaatsen...... Ik vind hem uiteindelijk wel, maar als je het al niet logisch kan verklaren (dat moet dat apparaat wel zijn..) ....dan wordt het een kruistocht! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Hoe bedoel je niet uit kunnen? Dat er vitale apparaten op zitten? Zoals de kunstmatige long van je schoonmoeder en nierdialyse van je oma?
Ik vraag me dus werkelijk af wat er in huis zo vitaal kan zijn dat je het niet even een uurtje uit kunt zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
MasterMaceMichu schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 15:35:
Grrrrr.....Ik heb een verbruiker thuis die 220W opsoepeert, maar ik kan hem niet vinden....De Youless laat af en toe een heel kort dipje van 220W zien, die dan bijna gelijk weer terugkomt (dus groene pijl met 220 en dan eigenlijk direct daarna een rode pijl met 220). Zou dit een 'meetding' van de Youless kunnen zijn?

Lijkt me niet dat bijv. mijn server 'even' geen stroom nodig heeft.....
Misschien de mechanische ventilatie?
Als je een schakelaar hebt waarmee je de standen van de mechanische afzuiging kan regelen zou je deze eens om kunnen schakelen om kijken of je verschil meet in het opgenomen vermogen. Of gewoon de stekker eruittrekken natuurlijk..

Wel even opletten dat de kunstmatige long machine niet uitvalt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Nu online
Maasluip schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 15:49:
Hoe bedoel je niet uit kunnen? Dat er vitale apparaten op zitten? Zoals de kunstmatige long van je schoonmoeder en nierdialyse van je oma?
Ik vraag me dus werkelijk af wat er in huis zo vitaal kan zijn dat je het niet even een uurtje uit kunt zetten.
OK...niet zomaar uitkunnen.....Als ik groep a uitzet, is de server uit, als de server uit is, is er geen DHCP meer en kan ik de Youless niet meer uitlezen, als ik groep b uitzet, is de WiFi uit (die natuurlijk keurig netjes is ingebouwd en een crime is om de kabels los te halen) en kan ik dus ook de youless niet uitlezen en als ik groep c uitzet dan moet ik snel zijn, omdat ik anders de digitale video recorder helemaal opnieuw moet programmeren.....

Het is allemaal wel om te klussen en aan te passen, maar daar moet ik ff de tijd voor nemen.....

@Omega: als die zoveel slurpt, gaat tie direct uit....Volgens mij is die maar een paar W in standje 1....

[ Voor 5% gewijzigd door MasterMaceMichu op 25-07-2012 16:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:03

The Executer

Lekker belangrijk!

Bij mij thuis zou ik ook nog aardig wat kunnen besparen. 2 persoons-huishouden welke voor 4 personen verbruikt (Geloof laatste afrekening 2800kWh in een jaar). Punten welke ik zo weet:

- Radiatorfolie plaatsen. Levert geen/weinig verbetering op de energierekening natuurlijk.
- Diverse lampen nog vervangen (Oa 60W bij de voordeur en op het terras. Zitten wel op bewegingsmelder). Spotjes in de keuken (2 X 50W :X
- Standby verbruik verder terugdringen. Oa de TV op de slaapkamer en het bijbehorende kastje van Samsung/Ziggo (wat een grootverbruiker schijnt te zijn in standby). Hiervoor van plan een goedkope kaku aan te schaffen. Wil 's avonds als ik de TV uitzet niet meer uit bed, te moe voor :P.
Helaas kan ik de set beneden niet aan een kaku hangen ivm HDMI CEC. Hierdoor gaat de tv en de receiver tegelijk aan, en pakt de receiver ook de juiste inputs wanneer ik op de TV wissel. Wanneer ik de stroom onderbreek, is deze verbinding uitgeschakeld.

Dingen waar ik nog wel tegenaanloop:
- Tweetal aquariums. 1 van 300 liter met een pomp van 20W en 300W thermostaatverwarming, 1 van 25 liter met 3.5W pomp en 30W thermostaatverwarming
- Vijver met een tweetal pompen.

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Tsja, als je tropische vissen neemt loop je nu eenmaal tegen die extra kosten aan.
En je aquarium inpakken in glaswol, of dubbelglas is vast geen optie :P

Voor een idee wat ze echt kosten. zet eens een kWh metertje op die pompen en verwarming. De pomp zal waarschijnlijk 24/7 aan staan, maar de verwarming hopelijk niet.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
MasterMaceMichu schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 16:05:
[...]

@Omega: als die zoveel slurpt, gaat tie direct uit....Volgens mij is die maar een paar W in standje 1....
Euh dat is niet zo verstandig. Behalve dat het ongezond is ga je dat driedubbel terugbetalen in je stookkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The Executer schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 16:06:
[..]
Helaas kan ik de set beneden niet aan een kaku hangen ivm HDMI CEC. Hierdoor gaat de tv en de receiver tegelijk aan, en pakt de receiver ook de juiste inputs wanneer ik op de TV wissel. Wanneer ik de stroom onderbreek, is deze verbinding uitgeschakeld.
[..]
Koop een Logitech Harmony, en dit probleem is ook opgelost. Die stelt je apparaten bij het kiezen van een activiteit gelijk op de goede inputs in. Hoeft ook niet eens zo heel te duur te zijn, voor 25 euro o.i.d. kun je op Marktplaats wel een Harmony 525 vinden (al is die al wel wat jaartjes oud).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

The Executer schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 16:06:
Bij mij thuis zou ik ook nog aardig wat kunnen besparen. 2 persoons-huishouden welke voor 4 personen verbruikt (Geloof laatste afrekening 2800kWh in een jaar). Punten welke ik zo weet:

Dingen waar ik nog wel tegenaanloop:
- Tweetal aquariums. 1 van 300 liter met een pomp van 20W en 300W thermostaatverwarming, 1 van 25 liter met 3.5W pomp en 30W thermostaatverwarming
- Vijver met een tweetal pompen.
Ik vind het nog wel meevallen! :) Ik hoop komend jaar onder de 3000 uit te komen (2v, 2k).

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Ik ziet op het moment in de UK. Wat me hier opvalt is dat er op elk stopcontact een aan/uit knop zit.
Nu stamt dat volgens mij nog uit de tijd dat kortsluiting + slecht aangelegde elektra voor veel branden zorgde. Maar in de tijd van elektriciteit besparen is het wel een handig principe.
Afbeeldingslocatie: http://www.royalhigh.edin.sch.uk/departments/departments/CDT/ahgc_0405/models/socket_render2b.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door RocketKoen op 26-07-2012 21:25 ]

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Was het eerst wat me opviel toen ik mijn vrouw (toen nog vriendin) bezocht in Edinburgh, toen ze daar een half jaar stage liep. Elke wcd een schakelaar! Dat maakt het veel makkelijk om alles 'hard' uit te zetten, geen gepruts met losse stekkerschakelaars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

In Denemarken ook :) Al vind ik het als elektro klusser enzo maar vervelend. Rol je je haspel uit, steekt de stekker van je boormachine er in, doet ie het niet... Oh, schakelaar vergeten. En nog meer knopjes.

Overigens pas ook wat bespaard:
- radio in werkplaats, 10 watt sluipverbruik (voor een display die de tijd laat zien 8)7 ) stekkerdoos met schakelaar er voor
- subwoofer+versterker+cd speler+digitenne kastje: +/- 22watt; master slave stekkerdoos op de PC-monitor
-vijverpomp 2x. 1 daarvan ga ik nog voorzien van tijdklok, die kan in de nacht uit. scheelt weer 30watt 50% vd tijd.

Nu is de rest van het stroomverbruik niet echt verder te temmen, dus ook in de de nacht nog zo'n 250watt.
En straks in de koude periode nog vloerverwarming+transportpomp+houtkachel ventilator+motor.
Maargoed, het is dan ook geen rijtjeshuis, en een gedeelte bedrijf, dus dan heb je nu eenmaal meer apparatuur die continu aanstaat en nodig is. Dus dat kan ik niet echt sluipverbruik noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

3 Weken terug begonnen met het zoeken en de dingen aanpassen, toen nog op een 110 kwu per week aan verbruik en nu terug gedrongen naar 35kwu per week afgelopen week gemeten. (wel gunstige week ivm weer)

1 diepvriezer er uit gegooit
2 cv pompen gestopt
sluipverbruikers over schakelaarblokken gezet.
koelkast/vries combi ontdooit
1,6kwp pv aangesloten

Verder de familie gek gemaakt en er wat meer bewust van gemaakt, (scheelt ook veel)

ze beginnen het nu ook al een sport te vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basket Kees
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Mooie prestatie! Voelt goed toch?

Een kleine waarschuwing, ook al is het nu eigenlijk al te laat en zijn jij en je familie al hopeloos verloren: dit soort bezigheden zijn erg verslavend :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Niet online
Rappie schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 09:08:
Afgelopen maandag bij mijn pa de Youless opgehangen. En binnen 5 minuten sluipverbruik met 210 watt teruggedrongen :) (3x vloerverwarmingpomp 24x7 aan staan)

Nu nog een keer terug voor verdere finetuning en opsporen van grootverbruikers.
Dit had je dunkt mij toch ook wel zonder die Youless kunnen vaststellen? Gewoon nuchter rondkijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Rol-Co schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 23:20:
3 Weken terug begonnen met het zoeken en de dingen aanpassen, toen nog op een 110 kwu per week aan verbruik en nu terug gedrongen naar 35kwu per week afgelopen week gemeten. (wel gunstige week ivm weer)

1 diepvriezer er uit gegooit
2 cv pompen gestopt
sluipverbruikers over schakelaarblokken gezet.
koelkast/vries combi ontdooit
1,6kwp pv aangesloten

Verder de familie gek gemaakt en er wat meer bewust van gemaakt, (scheelt ook veel)

ze beginnen het nu ook al een sport te vinden :)
Koel/vries ontdooien doet niks voor je verbruik. Het is de aangroei van al dat ijs dat je energie kost.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Niet online
Zoals het er staat verkondig je een tegenstrijdigheid. Enerzijds zeg je dat de aangroei van ijs energie kost en anderzijds dat daar iets tegen doen niet helpt :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Techneut schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 13:25:
Zoals het er staat verkondig je een tegenstrijdigheid. Enerzijds zeg je dat de aangroei van ijs energie kost en anderzijds dat daar iets tegen doen niet helpt :) .
Nee dat maak je er zelf van. Het verwijderen van ijs is niet het zelfde als "iets doen tegen de aangroei".

(overigens is ijs verwijderen wel goed voor je opslagruimte en de hygiëne, en kan ijsvorming ook zorgen dat de deur minder goed sluit, wel een goed idee dus ;) )

[ Voor 17% gewijzigd door mcDavid op 27-07-2012 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Het is inderdaad het voorkomen van ijsvorming dat je energie bespaard (vanwege de energie die de faseovergang van water > ijs kost).
Daarom zijn zuinige ijs/vrieskasten tegenwoordig gecoat met een materiaal dat die aangroei van ijs voorkomt.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06:56
De situatie bij ons thuis is nogal ingewikkeld.
Er worden drie etages en een zolder in een grachtenpand gehuurd.
Voor het gemak zal ik deze aanduiden met de oude huisnummers. 105, 104 en 103 + zolder

Er is nooit echt op energie verbruik gelet, pas vorige maand na een aanschaf van een energie meter is de knop omgegaan. en zijn wij ons absurd hoge energie verbruik voor twee personen drastisch gaan aanpakken. Het huis is nu voor een groot deel leeg door overlijden van mijn vader.

Hieronder kan je zien wat we tot nu toe hebben gedaan.

Vetbuik 2011-2012:
103+105:
  • 2382 kWh
  • 1921 m3
104:
  • 4854 kWh
  • 3723 m3
Situatie 105:
  • 1 etage van ~100m2
  • geen isolatie
  • CV ketel uit 1993
  • Etage naar 18 graden verwarmd ook al is er niemand
  • Bijna uitsluitend gloeilampen die niet vaak aanstaan
Deze etage wordt nu maar zeer weinig gebruikt en er kon veel bespaard worden.

Wat is er tot nu toe aan besparing gedaan:
  • De CV staat nu in de zomer uit, in de winter staat deze op een graad of 7
  • Alle apertuur op adapters zijn uit het stopcontact op een telefoon en het internet modem na.
  • Alle lampen staan uit.
Situatie 103:
  • 1 etage van ~100m2
  • geen isolatie
  • CV ketel uit ~2000
  • keukengeiser
  • bijna uitsluitend gloeilampen niet niet vaak aanstaan
  • etage naar 18 graden verwarmd ook al is er niemand
  • Veel apertuur stond op stand-by maar werd nooit gebruikt
  • A-label koel/vries combi stond aan maar er zak alleen wat water en wijn in.
Deze etage wordt ook maar zeer weinig gebruikt en er kon veel bespaard worden.

• De CV staat nu in de zomer uit, in de winter staat deze op een graad of 7
  • Alle apertuur op adapters zijn uit het stopcontact op de telefoon centrale en een telefoon
  • Alle lampen op 2 na staan uit. Deze 2 lampen hebben we vervangen voor LED lampen. Deze lampen moeten aanblijven want deze verlichten de trap en de schakelaars zitten zeer onhandig dat we dit verlies maar nemen.
  • Er is geen koelkast meer op deze etage.
Situatie voor besparing 104:
  • 1 etage van ~100m2
  • geen isolatie
  • CV ketel uit ~1996
  • Al veel spaarlampen die vaak onzinnig aanstonden en gloeilampen op plekken waar je meteen licht wil.
  • Computers die vaak de hele nacht aanstonden
  • Huis tot 21,5°C verwarmd
  • alles stond op stand-by en er werd niet aan sluipverbruik gedacht.
  • koel/vries combi uit de jaren 80
  • De koel/vries combi is de deur uitgegaan en de A label koel/vies combi van 103 is jaar 104 gehaald.
  • Een master slave stekkerblok voor de TV en rand apertuur (UPC box die 20watt stand-by verbruikt)
  • Alle lampen uit als je niet in de kamer bent. Alle gloeilampen zijn de deur uit en vervangen voor LED.
  • Computers gewoon uit of op slaap als je ze niet gebruik
  • CV terug naar 20°C was ff wennen maar is goed te doen.
Huidig energie verbruik:

103+105
  • ~1.2kWh per dag
  • Geen gas in de zomer
104
  • ~5kWh per dag
  • Alleen wat kook en douche gas.
Omdat we waarschijnlijk binnenkort gaan verhuizen kunnen er niet echt investeringen worden gedaan met lange terug verdien tijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Een fatsoenlijke gevel en dak isolatie wil nog wel eens ontbreken in die oude panden. Maar als je er toch uit gaat is dat meer iets voor de volgende bewoner.

Mocht je toch blijven, dan zou ik de 2 verdiepingen die je niet gebruikt isoleren en verhuren.
grachtenpand = meestal binnenstad. dat kan je best een aardig zakcentje opleveren.

Verkoop van zo'n groot pand is in deze tijd lastiger.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06:56
het is huur, dus onderverhuur mag niet. en afstoten is nu nog ff geen optie.

[ Voor 32% gewijzigd door menzo op 27-07-2012 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

RocketKoen schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 13:19:
[...]

Koel/vries ontdooien doet niks voor je verbruik. Het is de aangroei van al dat ijs dat je energie kost.
Zeker wel, voor ontdooien 604kwh op jaarbasis en na ontdooien zakte dat terug naar 449, maar vind het nog te hoog hoor.
Ik Keessie schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 11:50:
Mooie prestatie! Voelt goed toch?

Een kleine waarschuwing, ook al is het nu eigenlijk al te laat en zijn jij en je familie al hopeloos verloren: dit soort bezigheden zijn erg verslavend :P
Zeker wel, met mooie dagen kom ik met electriciteit op 0 uit per dag soms of -1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwstolk
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

jwstolk

0 Wp

Rol-Co schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 19:10:
[...]
Zeker wel, voor ontdooien 604kwh op jaarbasis en na ontdooien zakte dat terug naar 449, maar vind het nog te hoog hoor.
Mijn oude inbouw koelkast (met vriesvakje) zit met dit warme weer rond de 600 kWh/jaar. Vind ik ook te hoog. Ik vermoed dat er een flinke laag stof of de radiator aan de achterkant zit, maar echt zuinig zal hij nooit worden.

Een nieuwe koelkast is nog niet zo makkelijk, ik wil er graag 1 zonder vriesvakje, en een smal model zodat er wat ruimte over blijft om extra te isoleren. maar koelkasten hebben allemaal (bijna) dezelfde breedte.

Kleine vriezers zijn wel te koop met een iets kleinere breedte. Na het aanpassen/vervangen van de thermostaat zou een vriezer als redelijk zuinige koelkast kunnen werken. Ik vraag me alleen nog af of de hoeveelheid koelmiddel daar nog op aangepast moet worden, en wat er in de praktijk gebeurd met een koelkast zonder condens afvoer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
jwstolk schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 12:21:
[...]

Mijn oude inbouw koelkast (met vriesvakje) zit met dit warme weer rond de 600 kWh/jaar. Vind ik ook te hoog. Ik vermoed dat er een flinke laag stof of de radiator aan de achterkant zit, maar echt zuinig zal hij nooit worden.

Een nieuwe koelkast is nog niet zo makkelijk, ik wil er graag 1 zonder vriesvakje, en een smal model zodat er wat ruimte over blijft om extra te isoleren. maar koelkasten hebben allemaal (bijna) dezelfde breedte.

Kleine vriezers zijn wel te koop met een iets kleinere breedte. Na het aanpassen/vervangen van de thermostaat zou een vriezer als redelijk zuinige koelkast kunnen werken. Ik vraag me alleen nog af of de hoeveelheid koelmiddel daar nog op aangepast moet worden, en wat er in de praktijk gebeurd met een koelkast zonder condens afvoer.
Naar mijn idee doe je nu wel een beetje erg moeilijk... Of je moet toevallig een ervaren loodgieter ofzo zijn. Als je elektriciteit wilt besparen kun je beter een iets duurder, zuiniger model kopen.
Na materiaalkosten en geinvesteerde tijd kost zelfbouwen je waarschijnlijk meer, met als risico dat je de ijskast of jezelf sloopt in the process.
Daarnaast ziet die uit de winkel er waarschijnlijk beter uit ook.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

jwstolk schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 12:21:
[...]

Een vriezer ombouwen naar koelkast zou ik niet doen, al is het maar omdat je een compleet ander ladesysteem hebt. En als je even snel op kieskeurig zoekt zijn er zat smalle(<50 cm) koelkasten zonder vriesvak.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwstolk
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

jwstolk

0 Wp

Erasmo schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 21:01:
[...]
Een vriezer ombouwen naar koelkast zou ik niet doen, al is het maar omdat je een compleet ander ladesysteem hebt. En als je even snel op kieskeurig zoekt zijn er zat smalle(<50 cm) koelkasten zonder vriesvak.
Ah, ik zie ze nu ook. Ik zat te kijken bij inbouw koelkasten, maar ik kan natuurlijk best een vrijstaande koelkast inbouwen. (Whirlpool WMT 502 past misschien wel.)

@RocketKoen:
Er zit wel iets verschil tussen een A en een A++ koelkast, maar zelfs de hele dure koelkasten proberen de isolatie dikte zo dun mogelijk te houden, zodat er zoveel mogelijk inhoud overblijft.

Ik ga ook m'n splinternieuwe (A+) vriezer voorzien van 10cm extra PIR plaat (aan 6 kanten).
205 L inhoud met een verwacht verbruik van <100 kWh/jaar, en nog belangrijker, hoeft snachts dan niet meer te draaien. Zo iets is (helaas) nergens te koop.

Daarbij vergeleken is een koelkast een stuk makkelijker omdat geen problemen krijgt met het vast vriezen van de deur rubbers. Ik ben geen loodgieter maar dit is natuurlijk wel tweakers.net :) Het kan me inderdaad een nieuwe koelkast of vriezer kosten, maar om zo iets met een oude te doen schiet ook niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer

The Executer

Lekker belangrijk!

Goed, inmiddels is de nieuwe jaarafrekening binnen. In 2011 hebben we 2.867 kWh verbruikt, in 2012 hebben we er 3.173 kWh doorgejaagd. Binnenkort toch maar eens kijken naar het nachtverbruik om te kijken wat dat oplevert.
RocketKoen schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 18:17:
Tsja, als je tropische vissen neemt loop je nu eenmaal tegen die extra kosten aan.
En je aquarium inpakken in glaswol, of dubbelglas is vast geen optie :P

Voor een idee wat ze echt kosten. zet eens een kWh metertje op die pompen en verwarming. De pomp zal waarschijnlijk 24/7 aan staan, maar de verwarming hopelijk niet.
Inpakken is niet echt een optie nee. De grote bak heeft wel glas van een centimeter dik, scheelt wel natuurlijk. Nadeel is dat er 2 x 40 watt boven hangt. Pomp draait idd continue, verwarming gelukkig niet. Daarvoor is het ook een thermostaatverwarming.

Het zou wel fijn zijn om te zien wat het bv verbruikt op een week. Binnenkort kameraad maar even vragen, heeft een meter liggen.
ThinkPadd schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 21:39:
[...]

Koop een Logitech Harmony, en dit probleem is ook opgelost. Die stelt je apparaten bij het kiezen van een activiteit gelijk op de goede inputs in. Hoeft ook niet eens zo heel te duur te zijn, voor 25 euro o.i.d. kun je op Marktplaats wel een Harmony 525 vinden (al is die al wel wat jaartjes oud).
Mwah, als ik daar aan begin dan wil ik toch een One hebben. Aan de andere kant kan ik dan ook de ab van de receiver terug leggen. Dan leveren we wel in op comfort maar bespaar ik € 100.
PcDealer schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 20:55:
[...]

Ik vind het nog wel meevallen! :) Ik hoop komend jaar onder de 3000 uit te komen (2v, 2k).
Zie de laatste update :X . Wat bedoel je precies met 2 v, 2 k?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Hoeveel W is je pomp dan? Eventueel kun je die nog vervangen door een zuiniger model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer

The Executer

Lekker belangrijk!

Erasmo schreef op zondag 29 juli 2012 @ 00:34:
Hoeveel W is je pomp dan? Eventueel kun je die nog vervangen door een zuiniger model.
Wat de pompen buiten doen weet ik niet, volgens mij iets van 5W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowmiss
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 06:44
The Executer schreef op zondag 29 juli 2012 @ 00:26:
[...]

Zie de laatste update :X . Wat bedoel je precies met 2 v, 2 k?
Twee volwassen en twee kinderen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer

The Executer

Lekker belangrijk!

Snowmiss schreef op zondag 29 juli 2012 @ 08:43:
[...]

Twee volwassen en twee kinderen ;)
Had het kunnen weten dat ik weer te moeilijk zat te denken. 2 vrouwen, en dan die 2k nog verklaren.. tjah :P .

Inmiddels afgelopen nacht even gespiekt op de meter, en vanmorgen weer.
Stand gisteravond: 69254
Stand vanochtend: 69256

Sluipverbruik van 2kWh 's nachts dus. Valt me behoorlijk tegen... Wat er op dat moment allemaal aangesloten is:

Beneden:
Draadloze dect + basisstation
Modem
TV op standby (Samsung LE32B650, Stroomverbruik 90W, Stroomverbruik (stand-by) 0,3W)
Aquariumpompen (20W + 3.5W)
Verwarming aquarium (Alhoewel ik niet verwacht dat die aanslaan gezien de temperaturen)
Koelkast (A+)
2 diepvriezen (A+)
Vijverpomp 2 maal (Verbruik onbekend, Hozelock Cascade 1500 + 1000)
Computer + beeldscherm (Aangesloten, niet ingeschakeld, zal ongetwijfeld IETS verbruiken)
1e verdieping:
Draadloze dect
Telefoonlader
Telefoonlader
Tv + Samsung decoder
Zolder:
Luchtafvoer
CV Ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

2 diepvriezen? Wow :) staan die niet te koud ingesteld misschien?

De TV in standby zou ik gewoon uitzetten, dat kost je 1 seconde extra, die tijd heb je vast wel.

Mechanische ventilatie staat ook altijd aan zeker? Heb ik verder geen ervaring mee, misschien kan dat uit 's nachts als je toch de ventilatieroosters open zet boven je ramen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer

The Executer

Lekker belangrijk!

BeQuietAndDrive schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 14:56:
2 diepvriezen? Wow :) staan die niet te koud ingesteld misschien?

De TV in standby zou ik gewoon uitzetten, dat kost je 1 seconde extra, die tijd heb je vast wel.

Mechanische ventilatie staat ook altijd aan zeker? Heb ik verder geen ervaring mee, misschien kan dat uit 's nachts als je toch de ventilatieroosters open zet boven je ramen?
2 diepvriezen inderdaad. Zijn kleine kasten, tafelmodellen zeg maar. 1 de eerste hadden we geen ruimte meer, en regelmatig dat we problemen hadden om spul kwijt te raken. Wij kopen vaak zo veel mogelijk in 1 keer in, en we werden beperkt in het diepvriesspul. Weet niet hoe koud ze momenteel ingesteld staan, misschien nog eens naar kijken. Wel al even opgezocht: Energieverbruik per jaar 207 kWh. Blijkt achteraf een klasse A te zijn.

De tv in standby uitzetten: Zit geen hardwarematige switch op, en de TV beneden verbruikt erg weinig. De TV boven is een ander verhaal, dit is nog een oude beeldbuis. De decoder is een Samsung DCB-B270R (Verbruik normaal: 5,6W, Standby: 5,3W). Hier wil ik nog een KAKU aan vast hangen. Wil nu 's avonds nog wel eens op bed TV kijken, en wil dan het bed niet meer uit :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

The Executer schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 15:06:
[...]

Wel al even opgezocht: Energieverbruik per jaar 207 kWh. Blijkt achteraf een klasse A te zijn.
Daar heb je al 0,5 kWh per nacht. Dan je vijverpompen (staan die continu aan?) 33+ 22W is ook al 0,5 kWh. Zit je al op de helft.

[ Voor 9% gewijzigd door Maasluip op 01-08-2012 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Elke TV heeft toch een aan uit schakelaar? Nou ja, maakt ook niet uit. En twee diepvriezen voor gezinssituatie natuurlijk, dat zal dan wel aantikken. Woon zelf alleen en gebruik maar 1 la (misschien kan ik je wat ruimte verhuren? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

BeQuietAndDrive schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 15:19:
Elke TV heeft toch een aan uit schakelaar?
Nee. Ik heb juist een nieuwe LCD TV gekocht en die heeft geen aan/uit schakelaar. Alleen een softbutton om hem standby te zetten. Er blijft dan altijd een rood ledje branden.
Standby verbruik zou wel <0,3W zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Laatst online: 12:23
Mijn LCD-tv heeft een softbutton en die zet ook nog het lampje en de IR-ontvanger uit. Maar er blijft iets van stroom lopen, want je kunt hem dus ook met een softbutton aanzetten. Dus zit er nu een stekkerdoos met schakelaar voor. Vooral omdat er ook adapters in zitten voor de power-inserter van de DVB-T-antenne en de voorversterker voor de platenspeler. Dat zijn allemaal sluipverbruikers en ik lever geen comfort in. De spullen zitten toch in een dichte kast, dus snel uit stand-by halen met de AB is er toch niet bij.

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Ventilatie is juist handig met deze temperaturen, aangezien je zo met de koudere nachtlucht je huis nog een beetje koel kan houden.

Voor de rest zou 's nachts beneden de dect uit kunnen en is het zeker aan te raden om ook de computer achter een schakelaar te zetten, hij zo stiekem toch wel eens 10W kunnen verstoken terwijl ie uitstaat.

Ik neem aan dat je boven in bed nog even televisie kijkt? Die kun je achter een kaku zetten zodat je niet uit bed hoeft om televisie+decoder helemaal uit te zetten.

Edit: Er waren terwijl ik dit schreef weer een paar posts bij gekomen :P

[ Voor 7% gewijzigd door Erasmo op 01-08-2012 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer

The Executer

Lekker belangrijk!

Erasmo schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 15:41:
Ventilatie is juist handig met deze temperaturen, aangezien je zo met de koudere nachtlucht je huis nog een beetje koel kan houden.

Voor de rest zou 's nachts beneden de dect uit kunnen en is het zeker aan te raden om ook de computer achter een schakelaar te zetten, hij zo stiekem toch wel eens 10W kunnen verstoken terwijl ie uitstaat.

Ik neem aan dat je boven in bed nog even televisie kijkt? Die kun je achter een kaku zetten zodat je niet uit bed hoeft om televisie+decoder helemaal uit te zetten.

Edit: Er waren terwijl ik dit schreef weer een paar posts bij gekomen :P
Het is een ventilatiesysteem welke continue draait. Er zijn 2 standen, 1 & 2. Onlangs is de motor vervangen voor een nieuwe. Nu weet ik niet wat de oude deed, maar dat lel leek nog uit 1985 (Bouw van het huis) te komen. We hebben nu een modernere hangen.
Voor wat betreft de dect heb ik het nog even nagekeken. Deze blijkt zo 1.3W te gebruiken overall. Alleen tijdens het gesprek loopt dit op naar 1.5W. Valt me nog mee. De computer zit al achter een stekkerblok, waar ook de printer op zit. Deze staat regelmatig uit, maar de aan-periode is toch langer. Vriendin gebruikt een keer de printer, ik heb de laptop erop zitten, spul niet meer nodig maar kan toch zo wezen dat het stekkerblok nog 3 / 4 weken aan staat.

Op zich als je alles op een rijtje zet, valt het dus nog redelijk mee. Nog wel 1 kWh te verklaren, maar een boel kleintjes maken natuurlijk ook een grote.

[ Voor 10% gewijzigd door The Executer op 01-08-2012 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Die 2 kw in de nacht is van - tot? hoeveel uur? ik vind het wel meevallen opzich, ik heb in de laag 23:00-07:00 ook minimaal 2kwh maar meestal met de vaatwasser 3kwh.
Dan ook nog welke meter kijk je? gewoon de meterkast ? want dan kan het zelfs 1,1kwh zijn om er 2 te verspringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Rol-Co schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 17:21:
Dan ook nog welke meter kijk je? gewoon de meterkast ? want dan kan het zelfs 1,1kwh zijn om er 2 te verspringen.
Hmm, ik was ook van plan om te kijken wat mijn verbruik 's nachts is maar als dat zoveel kan verspringen wacht ik wel even tot de 28e.
Slimme meter met plugwise set besteld.
Hopelijk krijg ik zo een beetje goed inzicht.

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Niet online
@ Rol-Co, Een kWh-telwerk dat alleen hele kWh's aangeeft en daarbij verspringt van b.v. nnnn1 naar nnnn2 ? Is dat wat volgens jou weergegeven wordt door een slimme meter?

[ Voor 23% gewijzigd door Techneut op 01-08-2012 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PurpleBlue
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Wij hebben al een lange tijd een Wattson in huis.

Toen we hem net aan hadden geschaft, was ons "normaal idle" gebruik zo rond de 200W
Om te kijken wat het deed alle stekkers eruit gehaald etc, en dat scheelde heel veel!!! (tv, pc, magnetron, radio etc) :X

Nu zijn we al een tijdje verder (jaartje) en alles voorzien van het Click-Aan-Click-Uit systeem (PC's, media gebeuren, radio, tv, etc)
Nu is ons verbruik als we er niet zijn of 's nachts zo rond:
Afbeeldingslocatie: http://sylvers.nl/images/32/3039.800.jpg

Wat staat er dan allemaal aan:
- Koelkast & vriezer
- Modem
- wekkerradio

Als de koelkast of vriezer aanslaat, gaat het naar de 136 a 140w
Nu vraag ik mij af of dit hoog/laag is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Dat heb je al gauw, of je moet extreem bezig zijn imho.

koel/vries kombi hier is 85w-100w , modem /tv hoek stndby 10w, 2 routers en een switch 25w, beveiliging 3,6w, cv 16w, 3 wekker radio's 3,5w,nas 20w .
zit je toch al snel op een 180w idle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PurpleBlue
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Rol-Co schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 08:39:
Dat heb je al gauw, of je moet extreem bezig zijn imho.

koel/vries kombi hier is 85w-100w , modem /tv hoek stndby 10w, 2 routers en een switch 25w, beveiliging 3,6w, cv 16w, 3 wekker radio's 3,5w,nas 20w .
zit je toch al snel op een 180w idle.
Kun je de tv niet uitzetten/stekker uit ipv standby? net als routers & switch scheelt weer 35w.. ;)

Volgens Telfort (daar hebben we internet van) is het beter om je modem aan te laten staan ivm stabiele inet snelheid.
Oja, de CV zit er naturlijk ook bij ;) Al vraag ik me af wat die doet aan verbruik.(Combiketel).
Warm water in de keuken komt van een geiser in de bijkeuken.

[ Voor 7% gewijzigd door PurpleBlue op 02-08-2012 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

tv zou kunnen, modem en routers niet ivm de beveiliging en de tablets/telefoons die snachts savonds en smorgens wel graag werkend zijn met wifi.
Anders ben ik weer het dubbele kwijt aan dataverkeer waarschijnlijk. dan maar een paar watt in 6-7 uur opofferen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Niet online
De enige reden dat ik de modem aan laat staan is de telefoon. De rest staat allemaal uit zodra er geen computer aan staat. Opstarten van de router duurt veel korter dan van welke PC dan ook en een router hoeft alleen maar te werken als een computer staat ingeschakeld. Dus ......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Dus heb ik 2 tablets en telefoons die helemaal niet opstarten dus moet je router hebben en kan hij dus niet uit.
laptop staat in slaapstand dus in 5 sec wakker.
voor de telefoon is hier weer niet belangrijk, als ze me moeten hebben kan dat mobiel, huis telefoon gebruiken we eigenlijk niet of nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:01
Waarom zeg je je vaste telefoon abonnement dan niet op?

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

a) Kan niet, zit in een pakket, en internet en tv los is duurder
b) gebeld worden in normale uren wil ik niet onnodig duur maken voor diegene die mij belt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Rol-Co schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 11:19:
a) Kan niet, zit in een pakket, en internet en tv los is duurder
b) gebeld worden in normale uren wil ik niet onnodig duur maken voor diegene die mij belt.
De tijd dat bellen naar mobiel een kwartje/minuut kost en naar een vaste lijn 2 cent is al lang voorbij hoor.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-09 12:19

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

PurpleBlue schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 09:40:
[...]

Kun je de tv niet uitzetten/stekker uit ipv standby? net als routers & switch scheelt weer 35w.. ;)

Volgens Telfort (daar hebben we internet van) is het beter om je modem aan te laten staan ivm stabiele inet snelheid.
Oja, de CV zit er naturlijk ook bij ;) Al vraag ik me af wat die doet aan verbruik.(Combiketel).
Warm water in de keuken komt van een geiser in de bijkeuken.
Modem, Router Switch, Mechanische ventilatie gaan bij mij snachts automatisch uit door een tijdschakelaar.
Werkt perfect :)

Als ik ergens allergisch voor ben is het wel sluip verbruik :(

[ Voor 5% gewijzigd door revolution-nl op 02-08-2012 12:20 ]

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
revolution-nl schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 12:16:
Goed gezegd, ik ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

RocketKoen schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 12:08:
[...]

De tijd dat bellen naar mobiel een kwartje/minuut kost en naar een vaste lijn 2 cent is al lang voorbij hoor.
Ik heb ook al mobiel vanaf het atf netwerk , en naar mobiel is nog steeds duurder als gratis wat in de meeste gevallen van vast naar vast wel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-09 19:45

BertV

Handgemaakt

Zelfs als niet producerende stroomverbruiker heb ik daar een hekel aan.

Het enige dat s'nachts blijft verbruiken is mijn tafelmodel-koelkast en mijn (50 liter) doucheboiler op nachtstroom, waarbij de laatste zo'n 70% van mijn totale verbruik veroorzaakt. (1500kwh s'nachts, 500kwh dag)

[ Voor 3% gewijzigd door BertV op 02-08-2012 14:56 ]

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzf1kr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 17:22
CurlyMo schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 11:06:
Waarom zeg je je vaste telefoon abonnement dan niet op?
Af en toe is een vaste lijn toch wel handig.

Gister inbraak bij mij geweest, GSM's waren weg. Vaste telefoon was er gewoon nog.......

Daarnaast hebben maar een paar mensen het nummer van mijn vaste lijn, dus als die bellen op een raar tijdstip is het belangrijk. 's nachts staan mijn GSM's uit of stil.

Die paar watt per dag neem ik dan maar voor lief voor de veiligheid, gemoedsrust en comfort.
Je kan ook te ver gaan in het bezuinigen.

Je kan bijvoorbeeld ook je rookdetectors de deur uit doen, scheelt je batterijen of stroom, maar dan ben je verkeerd bezig in mijn ogen.

https://www.facebook.com/hausbrandeck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liquid_ice
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-09 14:43
Door een offtopic opmerking in:
Extreem energie verbruikt
alhoewel, dat zou betekenen dat je 200 km moet fietsen voor een kWh. Dat is wel veel!
heb ik eens een reken tooltje gebruikt op internet...

(uitgaande van persoon van 75KG)
600 min a 20Km/h = 6000 Kcal
480 min a 25Km/h = 6000 Kcal
400 min a 30Km/h = 6500 Kcal
343 min a 35Km/h = 7289 Kcal
(bovenstaand is allemaal 200KM)

volgens google:
1 kilocalorie = 0.00116222222 kilowatt hours

200Km fietsen zou dan 6.97 tot 8.47 KWH zijn, toch?

[ Voor 3% gewijzigd door liquid_ice op 02-08-2012 16:20 ]

Klus page: http://klusthuis.blogspot.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnigtype
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01-12-2021

zonnigtype

zonne-energie voor iedereen

liquid_ice schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 16:14:
Door een offtopic opmerking in:
Extreem energie verbruikt

[...]

heb ik eens een reken tooltje gebruikt op internet...

(uitgaande van persoon van 75KG)
600 min a 20Km/h = 6000 Kcal
480 min a 25Km/h = 6000 Kcal
400 min a 30Km/h = 6500 Kcal
343 min a 35Km/h = 7289 Kcal
(bovenstaand is allemaal 200KM)

volgens google:
1 kilocalorie = 0.00116222222 kilowatt hours

200Km fietsen zou dan 6.97 tot 8.47 KWH zijn, toch?
Bij Kennislink.nl wordt dieper op de materie ingegaan.

Sag nicht: "Ich habe die Wahrheit gefunden", sondern: "Ich habe eine Wahrheit gefunden" (Kahlil Gibran, 1883 - 1931)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

BertV schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 14:53:
[...]

Zelfs als niet producerende stroomverbruiker heb ik daar een hekel aan.
Ik produceer ook niet, maar wil ook niet te veel betalen. Dus sluipverbruik zoveel mogelijk richting 0. Ga de komende dagen experimenteren met de zonneboiler uit. De mechanische ventilatie zit op een redelijk moeilijk bereikbare plek en op een perilex. Daar ga ik geen tijd aan spenderen.
yzf1kr schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 15:27:
[...]

Daarnaast hebben maar een paar mensen het nummer van mijn vaste lijn, dus als die bellen op een raar tijdstip is het belangrijk. 's nachts staan mijn GSM's uit of stil.
Die van mij ligt beneden, ergo: dus ook op stil.
Die paar watt per dag neem ik dan maar voor lief voor de veiligheid, gemoedsrust en comfort.
Voor iedereen is dat anders.
Je kan bijvoorbeeld ook je rookdetectors de deur uit doen, scheelt je batterijen of stroom, maar dan ben je verkeerd bezig in mijn ogen.
Rookmelders verbruiken inderdaad relatief/belachelijk veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
yzf1kr schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 15:27:
[...]

Af en toe is een vaste lijn toch wel handig.

Gister inbraak bij mij geweest, GSM's waren weg. Vaste telefoon was er gewoon nog.......

Rookdetectors/brandalarmen zitten over het algemeen niet op het lichtnet :P
En ze verbruiken ongeveer in dezelfde orde van grote als je afstandsbediening.

[ Voor 4% gewijzigd door RocketKoen op 02-08-2012 19:06 ]

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Valt best mee hoor, hier doen ze 10 jaar met dezelfde batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

RocketKoen schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 19:05:
[...]

Rookdetectors/brandalarmen zitten over het algemeen niet op het lichtnet :P
En ze verbruiken ongeveer in dezelfde orde van grote als je afstandsbediening.
Hoe kom je bij die wijsheid? Ik heb hier ABB's hangen en die verbruiken heel wat kWh op jaarbasis zoals in deze topicreeks reeds door anderen is aangetoond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
revolution-nl schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 12:16:
[...]
Modem, Router Switch, Mechanische ventilatie gaan bij mij snachts automatisch uit door een tijdschakelaar.
Werkt perfect :)
Wat een verspilling door onnauwkeurigheid van de tijdschakeling. Die van mij zet ik uit als ik naar bed ga en 's ochtends na het opstaan weer aan.
Idem dito! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
PcDealer schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 19:22:
[...]

Hoe kom je bij die wijsheid? Ik heb hier ABB's hangen en die verbruiken heel wat kWh op jaarbasis zoals in deze topicreeks reeds door anderen is aangetoond.
mag je eerst uitleggen wat een ABB is. Zelfs wikipedia weet het niet Wikipedia: ABB
En ik baseer mijn post op de brandmelders ect die je bij de DHZ zaak koopt. die doen het makkelijk een jaar op 1 of 2 1,5V batterijen met een paar Ah.
Dan kom je op een verbruik in de orde van grootte van <10 Wh per jaar.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
Op batterijen doen ze het wel lang misschien, maar netgekoppeld gebruiken ze aardig wat. Misschien vanwege een niet zo goeie voeding.

Hier staat de mechanische ventilatie alleen aan als ik thuis ben, dus vooral snacht ook. Wel op een lage stand, maar dan heb je wel luchtverversing. Anders heb je geen luchtverversing in een kleine afgesloten ruimte, waar je alleen of samen ligt te ademen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

engelbertus schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 21:00:
Op batterijen doen ze het wel lang misschien, maar netgekoppeld gebruiken ze aardig wat. Misschien vanwege een niet zo goeie voeding.

Hier staat de mechanische ventilatie alleen aan als ik thuis ben, dus vooral snacht ook. Wel op een lage stand, maar dan heb je wel luchtverversing. Anders heb je geen luchtverversing in een kleine afgesloten ruimte, waar je alleen of samen ligt te ademen.
Meestal verbruikt bij netgekoppeld de trafo meer dan de melder zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-09 16:35

-36-

Trust me. I'm an amateur

Ik moet binnenkort de meterkast laten vervangen en zou dan graag naast de meterkast een aan/uit knop hebben voor alle groepen (minus die van de koelkast en vriezer) Zijn er tweakers die hier ervaring mee hebben en is zoiets sowieso mogelijk? Lijkt mij iig wel de ideale manier om sluipverbruik te verminderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

RocketKoen schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 20:54:
[...]

mag je eerst uitleggen wat een ABB is. Zelfs wikipedia weet het niet Wikipedia: ABB
Je moet de EN-versie hebben:
Wikipedia: ABB (disambiguation) -> Wikipedia: ABB Group
of de DE:
Wikipedia: ABB – Wikipedia -> Wikipedia: Asea Brown Boveri – Wikipedia

ABB rookmelders (nieuwere versies):
http://www.abb.nl/product...uctLanguage=us&country=NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-09 12:19

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

BamSlam_ schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 19:39:
[...]

Wat een verspilling door onnauwkeurigheid van de tijdschakeling. Die van mij zet ik uit als ik naar bed ga en 's ochtends na het opstaan weer aan.

[...]

Idem dito! :D
Dat zou ik ook liever willen, alleen krijg ik dan een probleem met de WAF :(

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Pagina: 1 ... 14 ... 84 Laatste