Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rudy-B
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 07-03 21:56

Rudy-B

Always have fun.

Haha, Ja Er!k, ik zag het. Leuk!

YouTube AI Playlist - Deviantart AI Portfolio

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rudy-B

Rudy-B

Always have fun.

Ja Bacchus, dat probeer ik, de referenties, maar soms moet je Bellingcat inschakelen om terug te vinden waar iets nu ook alweer genoemd was. Als jij iets gevonden hebt, laat het weten via een comment dan zet ik het erop.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rudy-B

Rudy-B

Always have fun.

Ik kan melden dat de hoofdstukken die gisteren nog misten vandaag ook online gegaan zijn. De FAQ / Wiki is voorlopig even klaar. Nu proberen bij te houden aan de hand van het actuele nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
even een vraagje je heb het over die FPS

2560 1440 QHD fps 56

maar is dat niet afhankelijk van welke proc en graka je heb ?

ik zelf zit op een 32,5 inc monitor met dezze res.
vind het toch wel een groot verschil met 1080P , normaal heb ik maar 20% verlies met 1080P naar 2560 1440 QHD
dat zal nu de helft zijn ...

en die foto van die systeem eisen gaat niet vergroten op die wiki site

https://fs2020faq.wordpress.com/

terwijl wel er wel onderstaat Click the image to enlarge. :*)

[ Voor 20% gewijzigd door ravw op 08-07-2020 18:50 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zo hier weer even een paar screenshots van XP11

Vertrokken van Bella Coola naar Stewart

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/t70grvMc/X-Plane-Screenshot-2020-07-09-04-17-21-50.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/bw9Qt1GP/X-Plane-Screenshot-2020-07-09-04-21-59-20.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/HxR5g2Nw/X-Plane-Screenshot-2020-07-09-04-25-19-54.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/g006LQFy/X-Plane-Screenshot-2020-07-09-04-35-45-89.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/Y2FLFQVP/X-Plane-Screenshot-2020-07-09-04-38-37-79.png

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

ravw schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 18:37:

en die foto van die systeem eisen gaat niet vergroten op die wiki site

https://fs2020faq.wordpress.com/

terwijl wel er wel onderstaat Click the image to enlarge. :*)
Gelukkig kan je er op Tweakers wel op klikken :)
nieuws: Microsoft Flight Simulator 2020 vereist minimaal 150GB opslagruimte

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ja die wel en ik zit te wachten op de Alpha keys van FS 2020 ik hoop dat ik er nu eens bij zit ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

Ik ben eigenlijk zo benieuwd naar VR immersion (in XP).... maarja, Oculus Rift S is ook niet cheap, en hele idee was om niet zoveel te investeren in hardware :X (16GB RAM is ook al onderweg).

@ravw zijn dat default clouds in XP?

[ Voor 9% gewijzigd door ND863 op 09-07-2020 16:14 ]

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ND863 schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 16:13:
Ik ben eigenlijk zo benieuwd naar VR immersion (in XP).... maarja, Oculus Rift S is ook niet cheap, en hele idee was om niet zoveel te investeren in hardware :X (16GB RAM is ook al onderweg).

@ravw zijn dat default clouds in XP?
half, ik gegruik alleen xEnviro en verder niets

ik moet je ook zeggen ik heb deze wolken ook niet eerder gehad .. stond zelf ook even te kijken van Woow
, wel gaaf als je lang niets kunt zien door de mist en je komt dan ineens uit die mist en je ziet dit _/-\o_ O+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rudy-B

Rudy-B

Always have fun.

Thanks 'ravw', de klik op de foto zal ik meteen even aanpassen.

De fps getallen zijn relatief bedoeld, uitgaande van als je met een full HD monitor 100 fps doet ... de overige getallen zijn dan de geschatte fps voor andere pixels sizes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
ravw schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 18:43:
[...]

ik moet je ook zeggen ik heb deze wolken ook niet eerder gehad .. stond zelf ook even te kijken van Woow
, wel gaaf als je lang niets kunt zien door de mist en je komt dan ineens uit die mist en je ziet dit _/-\o_ O+
Ja mooi zeg!

Alleen het is wel duur, duurder dan X-Plane zelf! $70... Is het ergens goedkoper te krijgen, of zijn er soms summer sales ofzo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
GekkePrutser schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 21:03:
[...]

Ja mooi zeg!

Alleen het is wel duur, duurder dan X-Plane zelf! $70... Is het ergens goedkoper te krijgen, of zijn er soms summer sales ofzo?
Ja maar ik vind de Xplane addons toch al hoog in prijs ...tegen over een andere flightsim
maar er zijn wel sales maar vaak niet dit soort dingen

Ik vind het persoonlijk ook erg duur , ik heb bij ook
https://store.x-plane.org/ gekocht , mede ook dat je daar punten krijgt en kan sparen voor en gratis Addon

Maar ik zit te wachten op de nieuwe update waar ze al jaren mee bezig zijn ... die brengt veel nieuwe dingen

en her een mooi filmpje van

YouTube: xEnviro v1.11 at 4.7 GHz | X-Plane 11

nog wel de oudere versie

Hier heb je nog een verschil dussen de verschillende weer programma's van XP

YouTube: WHAT IS THE DIFERENCE OF SKYMAXX PRO, ACTIVE SKY AND XENVIRO? || Xplane

hier heb je nog wat programma's waar je naar kunt kijken :

xEnviro
UltraWeather XP
Skymaxx
xVision
FS Enhancer
x-Visibility
'The Ultimate' Mod
NextGen Environment

(er zitten ook freeware tussen )
Maar houd er bij XP11 rekening mee dat je vaak maar 1 tegelijk kunt gebruiken aan weer programma's anders gaan ze elkaar tegen werken. :(

Als tip kan ik je wel geven als je een beetje zoals xEnviro ( XEnviro blijft wle mijn 1ste plaats ) wil kan je ook kijken naar NextGen Environment
dus is helft minder in kosten , maar ziet er ook goed uit , maar zoek ook even op reviews van beide programma's ... en let ook op Vulkan ( Xenviro wil nog niet er mee werken )

Persoonlijk vind ik het zelf ook een hoop geld maar eenmaal als je hem heb en je ziet wat het doet met Xplane 11 dan draai je wel bij ... ( maar geen real weather ) helaas

Op dit moment wil ik ook nog wat dingen kopen voor XP maar ik weet dat FS2020 dus ik laat XP 11 voor wat het is denk ik ..ik ben nu meer even aan het kijken voor meer hardware om een homecockpit te bouwen

Nog een mooie Freeware SR22T
http://holdmybeer.at/thepub/

Geen grap maar zo heet die site :-) :o

[ Voor 27% gewijzigd door ravw op 09-07-2020 22:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
ravw schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 21:19:
[...]
Ja maar ik vind de Xplane addons toch al hoog in prijs ...tegen over een andere flightsim
maar er zijn wel sales maar vaak niet dit soort dingen

Ik vind het persoonlijk ook erg duur , ik heb bij ook
https://store.x-plane.org/ gekocht , mede ook dat je daar punten krijgt en kan sparen voor en gratis Addon
Heel erg bedankt voor het uitgebreide antwoord! Ik ga wel kijken naar NextGen. Vulkan is voor mij wel een must, omdat ik alleen maar VR gebruik en dat heeft er heel veel baat bij.

Ik dacht er wel aan om een frontpanel te maken voor VR, met alleen wat knoppen zoals throttle zodat ik deze op de tast kan bedienen. Want dat soort dingen met de VR controllers doen in X-Plane is niet bepaald optimaal (je moet er naar kijken en bovendien is het een hoop geklooi om de juiste knop te pakken, vooral met multifunctie spul als een Garmin 1000 waar je knoppen kan drukken en draaien).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
GekkePrutser schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 22:46:
[...]

Heel erg bedankt voor het uitgebreide antwoord! Ik ga wel kijken naar NextGen. Vulkan is voor mij wel een must, omdat ik alleen maar VR gebruik en dat heeft er heel veel baat bij.

Ik dacht er wel aan om een frontpanel te maken voor VR, met alleen wat knoppen zoals throttle zodat ik deze op de tast kan bedienen. Want dat soort dingen met de VR controllers doen in X-Plane is niet bepaald optimaal (je moet er naar kijken en bovendien is het een hoop geklooi om de juiste knop te pakken, vooral met multifunctie spul als een Garmin 1000 waar je knoppen kan drukken en draaien).
Hier nog een mooie review van NextGen

https://www.avsim.com/for...mazing-4k-cloudsskywater/

daarom heb ik VR ook maar even snel geprobeert , ik wil ook eerst kijken of ik een soort van Cockpit kan bouwen ..

maar ik wacht nu wel tot FS2020 en ondertussen gewoon wat korte vluchten aan het doen in XP11
denk als ik FS2020 zo ziet zal het ook de laaaste FS zijn die ik in jaren gaat kopen .. eer ik die helemaal rond gevlogen ben :9~
en daarbij al wil er nu een andere FS bouwer daar overheen komen moeten ze wel van hele goede huizen komen .. Denk niet dat XP 12 dit gaat halen wat FS2020 nu doet , maar je weet maar nooit

FS2020 gaat wel een standaard neer zetten voor de komende FS , maar we zullen zien wat er de komende jaren nog gaat komen

Zo nog even op de valreep een vliegtuigje gekocht bij vFlyteAir de Cessna 150 Commuter
van 29 USD ... + 30% korting en betalen in USD kost je maar 18 euro :D (korting is tot 9 July geldig ) en dat is het daar nu op het moment nog)

http://www.vflyteair.com/Cessna-150-Commuter.php

Wilde hem toch al hebben omdat ik ook in het echt in een C150 heb gevlogen O+

even een nieuws stukje , deze piloot mag ook zijn bescherm engel bedanken en ook dat hij zlef goed kan vliegen

https://www.nu.nl/281867/...gageluik.html?jwsource=cl

luik komt klem tussen de ( staart) vleugel en hoogte roer :o
maar wel een mooi vliegtuig trouwens

[ Voor 33% gewijzigd door ravw op 10-07-2020 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

ravw schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 18:43:
[...]

xEnviro ok! Ja ik twijfel zo enorm. Ik lees qua performance zulke slechte verhalen over (maargoed jij net een top of the line pc binnen gehengeld, dus zal wss niet zo’n issue zijn). 70USD om uit te proberen of het wat is is ook een beetje overdreven. Maar ik erger me momenteel wel aan de default danwel de ASXP wolken. De wolken “transleren naar links”, a-realistisch, en dat is grappig genoeg ook de 1e reactie in de NextGen Enviro review.

Hoe is jouw beleving van door wolken vliegen in xEnviro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ND863 schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 09:26:
[...]

xEnviro ok! Ja ik twijfel zo enorm. Ik lees qua performance zulke slechte verhalen over (maargoed jij net een top of the line pc binnen gehengeld, dus zal wss niet zo’n issue zijn). 70USD om uit te proberen of het wat is is ook een beetje overdreven. Maar ik erger me momenteel wel aan de default danwel de ASXP wolken. De wolken “transleren naar links”, a-realistisch, en dat is grappig genoeg ook de 1e reactie in de NextGen Enviro review.

Hoe is jouw beleving van door wolken vliegen in xEnviro?
Ik zal kijken of ik vandaag een filmpje kan maken ..

ik weet wat ze bedoelen dat is inderdaad een vreemd gezicht met die wolken
Maar ik denk als XEnviro het ook wel heeft , ik merk het niet zo meer ... maar dat zal wel komen door de engine waar XP op draaid .. maar het zijn gelukkig geen sprites ( niet zo opvallend als in FSX ) :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:04
FS2020 closed beta staat gepland voor 30 juli.
https://www.flightsimulat...-2020-development-update/

In de updates zien we nog vooral 3 verschillende vliegtuigen voorbij komen (o.a. 747-8i en de A320neo). Welke andere (grote) vliegtuigen zouden we kunnen verwachten in FS2020?

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobinNL schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 10:25:
FS2020 closed beta staat gepland voor 30 juli.
https://www.flightsimulat...-2020-development-update/

In de updates zien we nog vooral 3 verschillende vliegtuigen voorbij komen (o.a. 747-8i en de A320neo). Welke andere (grote) vliegtuigen zouden we kunnen verwachten in FS2020?
Ik dacht dat deze planes er sowieso er inkwamen

Airbus A320 NEO

Beechcraft Bonanza

Boeing 747-8i

Cessna 152

Cessna 172 Skyhawk

Cessna 172 Skyhawk (G1000)

Cessna 208 Grand Caravan

Cessna Citation CJ4

CubCrafters X Cub

Diamond DA40

Diamond DA62

Icon A5

Murdy Cap

Robin DR400

TBM 930

in mijn geval alleen maar lekker veel klein voer .. ook wel GA
Hoop zelf nog op een B737 200/400/NG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Ik heb gisteravond een invite gekregen blijkbaar, kwam in m'n spam folder (met een Microsoft Outlook account, blijft toch leuk dat ze mail van eigen producten als spam zien). Dus misschien even de spam folders nog eens checken.

Moet je nagaan, ik heb niet eens 32GB RAM ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee hier is alles leeg al een paar dagen dus weer geen bevestiging dat ik mee mag doen.
wel jammer maar goed niets aan te doen.

nu maar wachten op de volgende keer ..

[ Voor 32% gewijzigd door ravw op 10-07-2020 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upclocker
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01:29
Propane schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 12:29:
Ik heb gisteravond een invite gekregen blijkbaar, kwam in m'n spam folder (met een Microsoft Outlook account, blijft toch leuk dat ze mail van eigen producten als spam zien). Dus misschien even de spam folders nog eens checken.

Ik heb ook 'maar' 16gb. Geheugen loopt niet vol hoor, dus dat is geen issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05:21
upclocker schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 12:57:
[...]

Loopt die 16gb niet vol bij jou met de alpha? Ik heb 32gb en ik zit zelden onder de 16gb tijdens het spelen
Propane schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 12:29:

Ga er vanavond maar voor zitten en daarna weer xplane aanzetten. Je wilt straks niet anders meer

[ Voor 44% gewijzigd door Marcievg op 10-07-2020 13:04 ]

7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
[...]

Haha, nee, was meer vanwege al die speculatie met invites over dat je minstens 32GB moest hebben om een invite te krijgen enzo.
Marcievg schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 13:01:
...]

Ga er vanavond maar voor zitten en daarna weer xplane aanzetten. Je wilt straks niet anders meer
Ik zit er nu al voor, download is bezig. Maar X-Plane wil ik sowieso al niet :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upclocker
Marcievg schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 13:01:
[...]

Loopt die 16gb niet vol bij jou met de alpha? Ik heb 32gb en ik zit zelden onder de 16gb tijdens het spelen

[...]

nope, game gebruikt ook maar rond de 9 a 10 gig aan geheugen. voor de rest heb ik niet veel openstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
upclocker schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 13:07:
[...]

nope, game gebruikt ook maar rond de 9 a 10 gig aan geheugen. voor de rest heb ik niet veel openstaan.
Misschien ligt het aan de instellingen maar ik zit eigenlijk niet lager dan 17gb met uitschieters naar de 24gb

@Propane Ik speel xplane alleen maar in vr, en door die ervaring zal ik die ook nooit op mijn tv spelen. Hoop ook echt echt dat ze snel met vr komen voor voor fs2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-09 11:32
Propane schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 13:05:
[...]

Haha, nee, was meer vanwege al die speculatie met invites over dat je minstens 32GB moest hebben om een invite te krijgen enzo.
Het zegt 0,0 wat voor systeem je hebt. Als ze weinig issues op de high end systemen hebben en veel op de lower end dan weet je wat voor invites er de deur uit gaan. Dat inzicht hebben we niet dus kan je alleen maar speculeren.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marcievg schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 13:12:
[...]

Misschien ligt het aan de instellingen maar ik zit eigenlijk niet lager dan 17gb met uitschieters naar de 24gb
Het kan ook zijn dat er preventief gebufferd wordt in het geheugen, wat bij iemand met minder geheugen in het wisselbestand gebufferd wordt. Dan kan je met minder geheugen toch even goede prestaties hebben dan iemand anders met meer geheugen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
cbr600f4i schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 13:23:
[...]

Het zegt 0,0 wat voor systeem je hebt. Als ze weinig issues op de high end systemen hebben en veel op de lower end dan weet je wat voor invites er de deur uit gaan. Dat inzicht hebben we niet dus kan je alleen maar speculeren.
Dat weet jij, dat weet ik, maar was toch wel grappig om simmers te zien posten dat ze geheugen kochten, omdat iemand aan het speculeren was dat de meeste mensen die invites hadden gekregen tot dan toe, 32GB RAM hadden :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
Propane schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 13:36:
[...]
Dat weet jij, dat weet ik, maar was toch wel grappig om simmers te zien posten dat ze geheugen kochten, omdat iemand aan het speculeren was dat de meeste mensen die invites hadden gekregen tot dan toe, 32GB RAM hadden :+ .
Die gedachte heb ik ook gehad maar toen ik de invite kreeg had ik zelf ook 16gb. Ook las ik mensen met een i5 8500k en gtx 970 kaart. Dus het was zeker niet enkel de high end systemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

Wat is eigenlijk jullie verplichting als je aan de Alpha meedoet? Wat moet je _wel_ doen? Neem aan dat het niet OK is om ermee te spelen om vervolgens geen feedback te geven toch :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
ND863 schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 15:34:
Wat is eigenlijk jullie verplichting als je aan de Alpha meedoet? Wat moet je _wel_ doen? Neem aan dat het niet OK is om ermee te spelen om vervolgens geen feedback te geven toch :P
Het staat nergens aangegeven dat we verplicht zijn om ergens aan mee te doen. Ik heb laatst wel een enquête gekregen en ingevuld. Ook kun je op het forum je ervaringen delen en feedback geven.

Er is bijvoorbeeld een topic waarin ze aangeven welke vliegvelden er zijn toegevoegd en daar kun je dan aangeven of het allemaal klopt en met de banen, markeringen, de verkeerstoren en de windsok bijvoorbeeld. Hier reageren over het algemeen mensen die zelf op die vliegvelden komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:59
ravw schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 12:13:
Ik dacht dat deze planes er sowieso er inkwamen
..
Beechcraft Bonanza
..
Cessna 172 Skyhawk
..
Diamond DA40
..
Robin DR400
Nice! Wat een mooi selectie SEPs! Maaruh.. een SR22T zou er ook wel mooi tussen staan, niet? Cirrussen zijn retepopulair in de VS.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
ND863 schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 09:26:
[...]

xEnviro ok! Ja ik twijfel zo enorm. Ik lees qua performance zulke slechte verhalen over (maargoed jij net een top of the line pc binnen gehengeld, dus zal wss niet zo’n issue zijn). 70USD om uit te proberen of het wat is is ook een beetje overdreven. Maar ik erger me momenteel wel aan de default danwel de ASXP wolken.
Ik zou die 70 euro bewaren voor MSFS: dan krijg je wolken die 1000 keer beter zijn plus een hele sim erbij. 8) Ik vind de prijs van Enviro echt :X :? 8)7 |:( Als je de screenhots van ravw al WOW vond, dan ga je nog heel veel plezier beleven aan MSFS...! Die screenshots zijn echt knudde (sorry, ravw, niet persoonlijk bedoeld) en vallen in het niet bij de luchten die MSFS op je beeldscherm weet te toveren!

BTW Ik heb 16 GB RAM en zit ook in de alpha. Ik heb al mijn andere sims (P3D, XP, AFS2) ondertussen al verwijderd. _/-\o_

En nog een BTW over performance gesproken: in MFSF krijg de meest realistische wolkendekens helemaal tot aan de horizon (echt helemaal!) en het lijkt totaal geen invloed te hebben op de performance. Eat your heart out Enviro en ActiveSky en de rest. (Maar misschien zeg ik nu al te veel...)

[ Voor 18% gewijzigd door tup61 op 10-07-2020 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ze geven zelf 16 GB op als 'recommended' (en 32 als ideal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Ik had gisteren de setup voor P3D V5 Hotfix 2 gedownload om te installeren na een verse Windows install.
Die setup is ondertussen Shift+Del gegaan. Zal het daar maar even bij houden vanwege NDA etc :P.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
tup61 schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 19:21:
[...]

Ik zou die 70 euro bewaren voor MSFS: dan krijg je wolken die 1000 keer beter zijn plus een hele sim erbij.
Ja absoluut, maar geen VR (voorlopig) :'( Als GA vlieger kan ik eigenlijk niet zonder. Dus voorlopig blijft het maar X-Plane.

Ik vind dat Xenviro er ook het beste uitgezien, heb een beetje rondgekeken naar video's van de verschillende dingen die @ravw aanraadde maar het is toch wel duidelijk het beste. Maarja die prijs....
Marcievg schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 16:12:
[...]

Het staat nergens aangegeven dat we verplicht zijn om ergens aan mee te doen. Ik heb laatst wel een enquête gekregen en ingevuld. Ook kun je op het forum je ervaringen delen en feedback geven.

Er is bijvoorbeeld een topic waarin ze aangeven welke vliegvelden er zijn toegevoegd en daar kun je dan aangeven of het allemaal klopt en met de banen, markeringen, de verkeerstoren en de windsok bijvoorbeeld. Hier reageren over het algemeen mensen die zelf op die vliegvelden komen.
Oh cool, ja ik heb zelf veel gevlogen op EICM. Ben echt benieuwd of deze nu eens een keer echt goed gedaan is. De landingsbaan daar heeft aan de "08" kant een enorme dip :P Eigenlijk mik je daar altijd pas op het rechte stuk (voor een Cessna 172 is hij met 1200+ meter toch lang zat). Ook glooit hij hier en daar sowieso een beetje (het ziet er niet uit vanuit de lucht :P). Maar tot nu toe heb ik nog nooit een sim gezien die die goed weergaf. Altijd gewoon plat.

[ Voor 48% gewijzigd door GekkePrutser op 10-07-2020 22:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Zo hier nog wat screenshotjes van de afgelopen ochtend

Vertrek vanaf Stewart Airport ( BetiX - CZST Stewart)

ASDG Super Cub

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/zvqNtydR/X-Plane-Screenshot-2020-07-10-03-09-29-84.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/zDk8LkBw/X-Plane-Screenshot-2020-07-10-03-13-31-14.png

The real thing

YouTube: Stewart, BC

Vertrek vanaf BellaCoola (BETI-X -CYBD-BellaCoola)

vFlyteAir Cessna 150 Commutter

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/ZKRtWtXZ/X-Plane-Screenshot-2020-07-10-05-06-41-83.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/v80CF2TK/X-Plane-Screenshot-2020-07-10-05-08-02-67.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/5NGGjHwq/X-Plane-Screenshot-2020-07-10-05-09-57-05.png

The real thing
YouTube: Canada Over the Edge || British Columbia || Bella Coola

Deze route tussen deze twee airports zal bij mij ook een van de eerste vlucht worden van FS2020 O+
een vluchtje van 245 nm / 454 km

Voor de liefhebbers , ketchikan alaska en Dutch harbor is ook een mooi gebied om te vliegen , net zo als de omgeving van de Misty fjords

reallanding at Dutch Harbor

YouTube: Dutch Harbor Landing.m4v
_/-\o_ O+

Wie nog meer wil genieten van mooie Omgevingen en GA filmpjes

YouTube: To Idaho O+
YouTube: Bush Pilots of Alaska
https://backcountrypilot.org/base

[ Voor 40% gewijzigd door ravw op 10-07-2020 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
Propane schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 19:48:
Ik had gisteren de setup voor P3D V5 Hotfix 2 gedownload om te installeren na een verse Windows install.
Die setup is ondertussen Shift+Del gegaan. Zal het daar maar even bij houden vanwege NDA etc :P.
Heb je manhattan en/of Vegas al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

[...]

Ik zou die 70 euro bewaren voor MSFS: dan krijg je wolken die 1000 keer beter zijn plus een hele sim erbij. 8) Ik vind de prijs van Enviro echt :X :? 8)7 |:( Als je de screenhots van ravw al WOW vond, dan ga je nog heel veel plezier beleven aan MSFS...! Die screenshots zijn echt knudde (sorry, ravw, niet persoonlijk bedoeld) en vallen in het niet bij de luchten die MSFS op je beeldscherm weet te toveren!

BTW Ik heb 16 GB RAM en zit ook in de alpha. Ik heb al mijn andere sims (P3D, XP, AFS2) ondertussen al verwijderd. _/-\o_

En nog een BTW over performance gesproken: in MFSF krijg de meest realistische wolkendekens helemaal tot aan de horizon (echt helemaal!) en het lijkt totaal geen invloed te hebben op de performance. Eat your heart out Enviro en ActiveSky en de rest. (Maar misschien zeg ik nu al te veel...)
Haha, simpele maar zeker goede tip indd. Ik vrees een beetje voor MSFS2020 performance, maar die vrees is hetzelfde eigenlijk met xEnviro. Dus ja, waarom 70,- nu uitgeven terwijl ik je dat ook later aan FS2020 kan uitgeven.

Oké, ik wordt langzaam aan enthousiaster dat FS2020 tot de speelbare mogelijkheden gaat vallen... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

ja zo gevoel heb ik dus ook zo , geef eigenlijk nietveel meer uit aan die andere FS maar wacht tot FS2020

ik denk zelf hier ook dat FS2020 het enige fs zal zijn die er opblijft , want ik denk ook niet dta je snel meer naar de oudere grafix wil gaan ..
misschien nog voor VR maar dat zal ook snel niet meer nodig zijn

ik hoop snel ook FS2020 te mogen uitproberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

De halve Ortho van de Alpen uit moeten zetten, zelfs met 32GB RAM bleef het 19 fps op LOWI :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ND863 schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 12:37:
De halve Ortho van de Alpen uit moeten zetten, zelfs met 32GB RAM bleef het 19 fps op LOWI :(
In XP11
Ja tegenover mijn oude systeem vind ik de vooruit gang van XP11 nu ook wel tegenvallen ..
Maar goed hij loopt nu wel iets stabiler .. geen drops meer maar nu rond de 45 fps full open .. terwijl met mijn oude systeem vaak wel drops onder de 16 kwamen daar ben ik nu wel vanaf , wat ik wel raar vind , is dta mijn CPU nog half draait ( 60% ) terwijl mijn GPU tegen de 90% blijft draaien

Waarom pakt mijn pc de rest er niet bij

ik vind het prima draaien zo maar toch mag het wel iets meer fps

het is net of je een formule 1 auto rijd met de handrem er op en toch tevreden bent met plek 5 a 6

[ Voor 12% gewijzigd door ravw op 11-07-2020 12:56 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rudy-B

Rudy-B

Always have fun.

Radios and Autopilot Project - Update on Hardware Progress

Deze week kwamen eindelijk de nieuw bestelde encoders binnen, deze keer met schroefdraad. Ze zijn in het paneel gemonteerd en de encoders voor de autopilot zijn inmiddels bedraad ... en ... hij werkt!

Link to the video.

Link to the blog post.

Afbeeldingslocatie: https://up.picr.de/38982704do.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo maar even een klein Filmpje van X Plane 11

Cessna 150 Commutter (vFlyteAir)
BellaCoola CYBD (BETI-X)

YouTube: C 150 around Bella Coola - X plane 11

C 150 - vFlyteAir
SimHeaven X-Europe-5.1

YouTube: EHRD C150

[ Voor 73% gewijzigd door ravw op 12-07-2020 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
Ik ben er alweer een tijdje tussenuit wat betreft Flight Simulator en dat blijkt want in de voorbereiding op FS2020 zie ik dat Jeppesen Simcharts ook niet meer bestaat. Ik heb nog wel een paar CD's liggen gelukkig maar wat zijn de beste alternatieven voor deze kaarten momenteel?

(of zitten de kaarten straks standaard in FS2020?)

[ Voor 8% gewijzigd door cbr600f4i op 12-07-2020 11:56 ]

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upclocker
cbr600f4i schreef op zondag 12 juli 2020 @ 11:54:
Ik ben er alweer een tijdje tussenuit wat betreft Flight Simulator en dat blijkt want in de voorbereiding op FS2020 zie ik dat Jeppesen Simcharts ook niet meer bestaat. Ik heb nog wel een paar CD's liggen gelukkig maar wat zijn de beste alternatieven voor deze kaarten momenteel?

Navigraph is volgens mij de meest gebuikte. https://navigraph.com/home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
upclocker schreef op zondag 12 juli 2020 @ 11:57:
[...]

Navigraph is volgens mij de meest gebuikte. https://navigraph.com/home
Die had ik ook al even bekeken inderdaad, ik moet nog eens opzoeken tot in hoeverre kaarten zijn geintegreerd in FS2020, staat me iets van bij dat aparte kaarten overbodig zouden zijn maar ik kan het zo snel niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is ook toevallig dat jullie over de charts beginnen kwam van de week nog op een oude gebrande DVD ...nog heel veel charts tegen van A tot Z

Dus die heb ik maar gelijk opgeslagen op mijn HD
Want die kunnen straks wel weer eens handig zijn .. maar ik heb een vraagje die charts veranderen die nog veel , want deze zijn denk ik wel al een paar jaren oud

denk dat dat ze zijn van rond 2015- 2017

[ Voor 7% gewijzigd door ravw op 12-07-2020 12:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
cbr600f4i schreef op zondag 12 juli 2020 @ 11:54:
Zo lijkt het wel. Uit een onlangs gepubliceerd persbericht over de samenwerking tussen MSFS en Navblue:

"NAVBLUE will provide real-world aeronautical data to Microsoft through its Navigation+ and, post launch, Charts+ services, to support the realistic experience that is the next generation "Microsoft Flight Simlator" software.

Authentic worldwide navigation data, which is currently used on all major Flight Management Systems (FMS) and Flight Operation ground support tools, will be delivered in ARINC424 format, which is the international standard format for aircraft navigation.

Realistic and accurate aerodrome and terminal procedure charts used by professional pilots across the globe will be supplied with Charts+ to allow gamers and virtual pilots to access genuine information about aviation procedures in the airport and airspace."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als ik dit zo leest allemaal wat er in gaat komen en hoe veel bedrijven er aan mee werken .. ben benieuwd hoe veel de aanschaf gaat kosten vsn FS2020

ik zelf denk zelf dat het rond de 150 euro gaat werden , en misschien wel 200 euro om in te stappen

want die FS2000 pro versie was toen ook al 150 Gulden

Maar goed als hij meer zal gaan worden , dan denk dat vele het nog doen , wnat je bespraartd dit wel uit met vele Addons omdat vele dingen al mooi zijn en dus niet met een Addon verbeterd moet worden ..

Allen wat ik em ook wel afvraagt hoe het het straks lopen met de Addons makers ? buiten de Vliegtuigen dan , maar zo als landschappen en airports die hoeven dus niet meer gemaakt te worden

[ Voor 38% gewijzigd door ravw op 12-07-2020 15:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik verwacht een normale prijs van zo 60 euro. De sim kan je ook via de XBox Game Pass krijgen en dat zouden ze niet doen als de sim veel duurder is dan een gemiddeld spel.

Landschappen hoeven inderdaad niet echt meer gemaakt te worden maar vliegvelden wel, hoor! Die zijn vaak toch erg basic en 'generic'. Ik vind ze prima en ben niet van plan daar geld aan uit te geven maar er zal vast alsnog een markt voor zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tup61 schreef op zondag 12 juli 2020 @ 15:21:
Ik verwacht een normale prijs van zo 60 euro. De sim kan je ook via de XBox Game Pass krijgen en dat zouden ze niet doen als de sim veel duurder is dan een gemiddeld spel.

Landschappen hoeven inderdaad niet echt meer gemaakt te worden maar vliegvelden wel, hoor! Die zijn vaak toch erg basic en 'generic'. Ik vind ze prima en ben niet van plan daar geld aan uit te geven maar er zal vast alsnog een markt voor zijn.
hoop niet dat een game pass verplicht gaat worden .. want ik wil niet permaand aan een abbo vast zitten

en ik had ook liever gezien dat hij op steam zou komen .. maar dta zal wel niet gebeuren denk ik maar je weet maar nooit ..

wat betreft de airports ja dat denk ik misschiend at dat het enige zou zijn ja .. zeker de kleine veldjes

wat zo als Alaska en BC en Washington stes zijn veel moie en leuke kleine vliegveldjes die ik vaak bezoek .. maar denk dat met FS2020 toch heel anders gaat worden want er zijn al screenshots die ik gezien heb van FS2020 waar ik heen wil .. allen dan moet ik even uit vinden waar die screenshots zijn genomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Game Pass zal niet verplicht worden. (Gelukkig,want ik hou ook niet van abbo's.)

En ook grotere vliegvelden zijn interessant voor developer, hoor...! Jammergenoeg. Maar je kan ook niet alles verwachten out of the box. Maar wie weet hoe dat is na een paar jaar doorontwikkelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tup61 schreef op zondag 12 juli 2020 @ 15:43:
Game Pass zal niet verplicht worden. (Gelukkig,want ik hou ook niet van abbo's.)

En ook grotere vliegvelden zijn interessant voor developer, hoor...! Jammergenoeg. Maar je kan ook niet alles verwachten out of the box. Maar wie weet hoe dat is na een paar jaar doorontwikkelen...
ja daar ben ik ook wel benieuwd naar , en ik hoop ook een keer een mooie van EHRD zo als ze dat met ST Maarten hebben gedaan in XP 11

even wat anders

Oei weer een nederlander omgekomen met een vliegtuig .. van de week in Duitsland een dooie en nu een vrouw tijdens het zweef vliegen ( lierstart waarschijnlijk overtrokken .. :-(

https://www.nu.nl/binnenl...iegbasis-gilze-rijen.html

[ Voor 22% gewijzigd door ravw op 12-07-2020 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:24

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Twee in Duitsland, 1 van Salland en 1 van de Amsterdamse. Niet best. 3 dit weekend dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GurbY{nl} schreef op zondag 12 juli 2020 @ 18:06:
Twee in Duitsland, 1 van Salland en 1 van de Amsterdamse. Niet best. 3 dit weekend dus.
die in Duitsland waren toch tegen elkaar aangevlogen ?en ook met zweefvliegen toch ?

maar goed in de luchtvaart gebeurd het vaker dat als er 1 gaat er vaak snel nog twee zullen gaan ..
de regel van 3 is vaak wel erg veel van toeval

[ Voor 26% gewijzigd door ravw op 12-07-2020 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
ravw schreef op zondag 12 juli 2020 @ 18:08:
[...]

die in Duitsland waren toch tegen elkaar aangevlogen ?en ook met zweefvliegen toch ?

maar goed in de luchtvaart gebeurd het vaker dat als er 1 gaat er vaak snel nog twee zullen gaan ..
de regel van 3 is vaak wel erg veel van toeval
Tot nu waren er 5 jaar geen dodelijke ongelukken in het zweefvliegen gebeurd, dus het valt allemaal nogal mee. Ik vraag me af of dit niks te maken heeft met Corona... Het zweefvliegseizoen is veel later begonnen hierdoor. Misschien dat mensen te ongeoefend zijn en dat het te druk was doordat teveel mensen wilden vliegen?

Aan de andere kant, doorgaans op een vliegdag zijn alle kisten wel in gebruik bij een vliegclub, zowel zweef als anders. Alleen bij zweven moet je af en toe even wachten tot de kabels weer uitgereden worden en de kisten teruggeduwd (heb zowel motor als zweven gedaan in het echt).

Maargoed we gaan het wel zien want dit soort dingen worden altijd tot de bodem uitgezocht.

PS: Ik vond zweven trouwens veruit het leukste. Had ik niet verwacht want met motorvliegen 'kan je meer'. Maar met zweefvliegen ben je meer bezig met het vliegen en met motorvliegen behoorlijk veel meer met het bedienen van de instrumenten, procedures, communicatie enz.

De enige reden dat ik niet meer zweefvlieg is dat ik lang in Ierland heb gewoond waar het door het verrotte weer bijna nergens gedaan werd, en hier in Spanje is het ook redelijk zeldzaam. Als het al gebeurt dan is het met vliegtuigstarts wat heel duur is. Lierstarts zoals Nederland is spotgoedkoop en snel.

Wat was dat Amsterdamse ongeluk? Niks over teruggevonden.

[ Voor 26% gewijzigd door GekkePrutser op 12-07-2020 19:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
GekkePrutser schreef op zondag 12 juli 2020 @ 19:43:
[...]

Tot nu waren er 5 jaar geen dodelijke ongelukken in het zweefvliegen gebeurd, dus het valt allemaal nogal mee. Ik vraag me af of dit niks te maken heeft met Corona... Het zweefvliegseizoen is veel later begonnen hierdoor. Misschien dat mensen te ongeoefend zijn en dat het te druk was doordat teveel mensen wilden vliegen?

Aan de andere kant, doorgaans op een vliegdag zijn alle kisten wel in gebruik bij een vliegclub, zowel zweef als anders. Alleen bij zweven moet je af en toe even wachten tot de kabels weer uitgereden worden en de kisten teruggeduwd (heb zowel motor als zweven gedaan in het echt).

Maargoed we gaan het wel zien want dit soort dingen worden altijd tot de bodem uitgezocht.
als ik me goed herinnerd is de laaste dodelijke ongeval met een nederlandse zweefvlieger in 2014

https://www.bndestem.nl/b...kt-in-duitsland~aca42462/

er gebeuren best wel veel noodlandingen met deze dingen maar vaak lopen ze goed af ..

maar kan altijd wel genieten van die lui die het opnemen ..

YouTube: The french way, Gliding video (Gopro) Glider aerobatics and more O+
die van rond de 4:46 _/-\o_

[ Voor 9% gewijzigd door ravw op 12-07-2020 20:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
ravw schreef op zondag 12 juli 2020 @ 19:56:
[...]
als ik me goed herinnerd is de laaste dodelijke ongeval met een nederlandse zweefvlieger in 2014

https://www.bndestem.nl/b...kt-in-duitsland~aca42462/

er gebeuren best wel veel noodlandingen met deze dingen maar vaak lopen ze goed af ..
Ja een 'noodlanding' met een zweefvliegtuig is zelfs normaal. Normaal wordt het een 'buitenlanding' genoemd. Dit is standaard procedure, niet 100% risicoloos want je kan een onbekend veld niet altijd goed inschatten op obstakels en terrein enzo. Maar het wordt veel geoefend en is algemeen een geaccepteerd risico. De landingssnelheid is zo laag met die dingen dat het niet zo gevaarlijk is. En je moet ook op de gewone banen oefenen om precies op een gekozen plek te landen.

[ Voor 5% gewijzigd door GekkePrutser op 12-07-2020 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GekkePrutser schreef op zondag 12 juli 2020 @ 20:14:
[...]

En je moet ook op de gewone banen oefenen om precies op een gekozen plek te landen.
;)

aa dat met die vierkantjes .. omdaar precies in te komen _/-\o_

heb die dingen test vluchten van dicht bij mee gemaakt
ze hadden een gedeelte met kegels afgezet daar moesten ze tussen landen en ook stil komen .. maar dat was voor zo ver ik het kon zien toch wel wel een hele opgave

maar vind het altijd wel knap dat ze uren in de lucht kunnen blijven ,

heb ooit eens een zweefsim gehad maar een 20 min in de luchtblijven vond ik al heel wat ( ben alleen de naam van die zim kwijt maar zeg er toen best goed uit )

Weet de naam al weer:Condor - The Competition Soaring Simulator _/-\o_

want hoe weten ze nu waar de stijgende lucht is ,ikw eet dat ze daar iets voor in de kockpit , want je hoort wel altijd die piepjes als je onboord mee kijkt , die sneller en langzamer gaan klinken ...

dacht dat bij snelle piepjes is het stijgen bij een rustige toon is het op level vliegen en bij een lang doorkleinkende piep is een stal .. of ze verliezen druk onder de vleugels , voor zo ver ik het begrepen had

en dna hebben ze vaak ook nog die rode lintje voor het raam zitten voor te zien of er genoeg windsnelheid staat

[ Voor 15% gewijzigd door ravw op 12-07-2020 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
Ik heb vandag ergens gelezen dat er mensen zijn die de alpha hebben maar hierover geen mail hebben ontvangen. Om dit te controleren zou je de Xbox insider hub moeten downloaden en daar bij insider content kijken of de alpha ertussen staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upclocker
ravw schreef op zondag 12 juli 2020 @ 22:39:
[...]

;)

aa dat met die vierkantjes .. omdaar precies in te komen _/-\o_

heb die dingen test vluchten van dicht bij mee gemaakt
ze hadden een gedeelte met kegels afgezet daar moesten ze tussen landen en ook stil komen .. maar dat was voor zo ver ik het kon zien toch wel wel een hele opgave

heb ooit eens een zweefsim gehad maar een 20 min in de luchtblijven vond ik al heel wat ( ben alleen de naam van die zim kwijt maar zeg er toen best goed uit )

want hoe weten ze nu waar de stijgende lucht is ,ikw eet dat ze daar iets voor in de kockpit , want je hoort wel altijd die piepjes als je onboord mee kijkt , die sneller en langzamer gaan klinken ...

dacht dat bij snelle piepjes is het stijgen bij een rustige toon is het op level vliegen en bij een lang doorkleinkende piep is een stal .. of ze verliezen druk onder de vleugels , voor zo ver ik het begrepen had

en dna hebben ze vaak ook nog die rode lintje voor het raam zitten voor te zien of er genoeg windsnelheid staat
Ben geen zwever, maar er zijn wel standaardplekken waar je meer thermiek verwacht. Boven zandvlakten, asfalt etc heb je bijvoorbeeld goeie kans op thermiek. Water en bossen juist weer niet. Daarnaast kijken ze ook vaak naar de wolken. Onder cumuliforme wolken (stapelwolken) heb je ook goeie kans op thermiek, omdat deze onstaan door convectie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
ravw schreef op zondag 12 juli 2020 @ 22:39:
[...]

Ja dat piepding is gewoon een variometer (stijg/daalsnelheid) zoals in elk vliegtuig zit. Hoe hoger de toon hoe meer je omhoog gaat. Is puur zodat je er niet continu naar hoeft te kijken. Als je in turbulentie zit, voel je het namelijk niet altijd even goed. Dus dit helpt om een thermiekbel te vinden. Overigens is thermiek niet de enige mogelijkheid, je hebt ook luchtstromen over bergen waar je in mee kan liften. Vooral in Nieuw-Zeeland is dat heel bekend, door de enorme alpen daar hebje soms een 'wave' die enorm hoog doorgaat. Zo hoog dat sommige mensen echt hun tenen bevriezen. Maar in Nederland is door gebrek aan bergen thermiek de enige optie en om die reden wordt er in de winter ook eigenlijk niet zweefgevlogen.

Dat touwtje is voor de coordinatie (van rudder en ailerons). In een motorvliegtuig heb je die ook maar is het een stalen balletje of een driehoekje (bij een EFIS). Bij een zweefvliegtuig is het belangrijker omdat je hoogte verliest als je dit niet goed doet (en geen motor om dit te compenseren met wat extra thrust). In lijnvliegtuigen doet men het soms zelfs helemaal niet omdat de passagiers achterin dan comfortabeler zitten.

Bij sommige toestellen (met name die zonder remkleppen) doet men dit ook wel expres om hoogte te verliezen voor de landing zonder teveel snelheid op te bouwen. En bovendien is het gewoon handig omdat het goed te zien is op die plek. Die remkleppen zijn trouwens een van de redenen dat het zo makkelijk is om precies te landen, daarmee kan je een heel stuk vleugel effectief tijdelijk 'uitzetten'.

Bovendien werkt een touwtje uberhaupt in een zwever: Met een single prop toestel zit de propeller ervoor waardoor dat touwtje sowieso scheef wordt geblazen. In een zwever is het een typisch geval van een low-tech oplossing die enorm goed werkt.

Die sim, was dat toevallig sailors of the sky? Heb ik ooit gespeeld en hij was erg goed, maar sindsdien heb ik er niks meer over gehoord. Wel eens de zwever in X-Plane geprobeerd, maar in VR zie ik niet eens hoe ik de lancering moet triggeren dus ik heb er niet zoveel aan.

Edit: @ravw Ah bedankt, ik zal die Condor sim opzoeken! (Wou er geen hele nieuwe post aan wijden om dit te zeggen ;) )

[ Voor 7% gewijzigd door GekkePrutser op 12-07-2020 22:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
thx voor de uitleg ..

maar hij hete Condor - The Competition Soaring Simulator er is een deel twee uit ook voor VR
Wel erg prijzig als je de hele sim wil hebben

https://www.cumulus-soaring.com/condor2.htm

Demo Video

YouTube: Condor 2 VR

en hier een game play movie

YouTube: Condor 2 - The Complete Soaring Simulator

The real one 9 m/s Wave Climb in Glider O+

YouTube: 9 m/s Wave Climb in Glider

:o

ooit eens een zwever gezien die in een "Dust Devil" zat ... maar dat gaat echt hard omhoog dan :-)
helaas kan ik dat filmpje niet mer vinden
maar dat gaat sneller dan met een normale airliner

dan gaan ze gemiddeld met 1,000feet per minute omhoog

[ Voor 80% gewijzigd door ravw op 12-07-2020 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Marcievg schreef op zondag 12 juli 2020 @ 22:48:
Ik heb vandag ergens gelezen dat er mensen zijn die de alpha hebben maar hierover geen mail hebben ontvangen. Om dit te controleren zou je de Xbox insider hub moeten downloaden en daar bij insider content kijken of de alpha ertussen staat.
helaas ook niet .... hoop wel dat ik er de volgende keer er bij zit had me van dag 1 al opgegeven :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcievg
ravw schreef op zondag 12 juli 2020 @ 23:42:
[...]

helaas ook niet .... hoop wel dat ik er de volgende keer er bij zit had me van dag 1 al opgegeven :o
Eind deze maand de bèta en misschien dat er dan meer invites eruit gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Marcievg schreef op zondag 12 juli 2020 @ 23:51:
[...]

Eind deze maand de bèta en misschien dat er dan meer invites eruit gaan.
ja ik hoop het , want ik kijk er wel erg naar uit en mijn pc heb ik daar helemaal voor nieuw gekocht
mede ook om kans te maken op de alpha er van ... (ivm de 32 gig ram die toen in het begin verplicht was te hebben )

nu heb ik ze O+ maar nog geen toevoeging
want ik ben wle erg benieud er naar en ook wel een keer toe aan wat nieuws , en nieuwe gebieden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

GekkePrutser schreef op zondag 12 juli 2020 @ 20:14:
[...]

Ja een 'noodlanding' met een zweefvliegtuig is zelfs normaal. Normaal wordt het een 'buitenlanding' genoemd. Dit is standaard procedure, niet 100% risicoloos want je kan een onbekend veld niet altijd goed inschatten op obstakels en terrein enzo. Maar het wordt veel geoefend en is algemeen een geaccepteerd risico. De landingssnelheid is zo laag met die dingen dat het niet zo gevaarlijk is. En je moet ook op de gewone banen oefenen om precies op een gekozen plek te landen.
Nou.... niet om te zagen hoor, maar ik weet niet waar jij je doellandingen dan mee gemaakt hebt... Ik heb maar één keer op een houten kist gevlogen (nooit meer, aub) en het plastic waar ik mee vloog (DG300, ASW20 etc) zat toch minimaal op 90km/u op final. Heb 16 jaar gezweefd en al met al 30 jaar met motorkistjes maar zweven is toch wel het meest puur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
ravw schreef op zondag 12 juli 2020 @ 23:54:
[...]

ja ik hoop het , want ik kijk er wel erg naar uit en mijn pc heb ik daar helemaal voor nieuw gekocht
mede ook om kans te maken op de alpha er van ... (ivm de 32 gig ram die toen in het begin verplicht was te hebben )

nu heb ik ze O+ maar nog geen toevoeging
want ik ben wle erg benieud er naar en ook wel een keer toe aan wat nieuws , en nieuwe gebieden :D
Ik heb nooit geweten dat 32gb een vereiste was in het begin. Ook ik had me meteen aangemeld en dacht zo ook er meteen bij te zitten. Toen ik de hoop begon te verliezen dat ik in de alpha zou komen kreeg ik de invite.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

GekkePrutser schreef op zondag 12 juli 2020 @ 22:54:
[...]

.....

Dat touwtje is voor de coordinatie (van rudder en ailerons). In een motorvliegtuig heb je die ook maar is het een stalen balletje of een driehoekje (bij een EFIS). Bij een zweefvliegtuig is het belangrijker omdat je hoogte verliest als je dit niet goed doet (en geen motor om dit te compenseren met wat extra thrust). In lijnvliegtuigen doet men het soms zelfs helemaal niet omdat de passagiers achterin dan comfortabeler zitten.

Bij sommige toestellen (met name die zonder remkleppen) doet men dit ook wel expres om hoogte te verliezen voor de landing zonder teveel snelheid op te bouwen. En bovendien is het gewoon handig omdat het goed te zien is op die plek. Die remkleppen zijn trouwens een van de redenen dat het zo makkelijk is om precies te landen, daarmee kan je een heel stuk vleugel effectief tijdelijk 'uitzetten'.
.....
Check https://en.wikipedia.org/wiki/Gimli_Glider, 767 zonder motorvermogen flink in de slip om de baan te halen. Klassiek voorbeeld van het voordeel van een zweefvlieg-opleiding. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GurbY{nl} schreef op maandag 13 juli 2020 @ 08:37:
[...]

Check https://en.wikipedia.org/wiki/Gimli_Glider, 767 zonder motorvermogen flink in de slip om de baan te halen. Klassiek voorbeeld van het voordeel van een zweefvlieg-opleiding. ;-)
ja ik ken het verhaal van die Gimli _/-\o_
ik had het hier een stuk terug al over

ja dat was zeker wel het voordeel en echt heel knap gedaan van die piloot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sparkiezz
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-09 21:16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiezz
edit:
meer dan 30 gedetailleerde vliegvelden waaronder EHAM (en nog een heel aantal interessante grote en kleine vliegvelden :) ).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hm, eerder 8)7 8)7 Ik vraag me af wat ze ons dan hebben laten testen met de alpha want die komt nog geeneens in de buurt van een releasewaardig product...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
tup61 schreef op maandag 13 juli 2020 @ 15:23:
[...]

Hm, eerder 8)7 8)7 Ik vraag me af wat ze ons dan hebben laten testen met de alpha want die komt nog geeneens in de buurt van een releasewaardig product...!
Nee idd. Hij is beter dan de standaard versie van X-plane maar zeker niet top te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiezz
Ik ben heel benieuwd naar de kwaliteit van de vliegtuigen. In de premium (duurste) variant zit de 787-10 en ben wel geneigd om daarom de premium versie aan te schaffen maar weet niet of dat de moeite waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-09 18:11
Ik heb gamepass tot 2023, zou fijn zijn als ik voor een lagere prijs de premium versie zou kunnen kopen, maar dat zal wel niet gebeuren. Waarschijnlijk wel 10% korting op de gewone prijs.
Sparkiezz schreef op maandag 13 juli 2020 @ 15:29:
Ik ben heel benieuwd naar de kwaliteit van de vliegtuigen. In de premium (duurste) variant zit de 787-10 en ben wel geneigd om daarom de premium versie aan te schaffen maar weet niet of dat de moeite waard is.
Die reviews komen snel genoeg wanneer deze is uitgebracht.

[ Voor 50% gewijzigd door TranceSetter op 13-07-2020 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upclocker
Pff 120 usd voor het volledige pakket. Vind dit wel weer jammer hoor. Als ik eerlijk ben vind ik die airliners zeker nog niet gelijkwaardig aan de PMDG of FSLabs toestellen op dit moment.

Mag eigenlijk hopen dat je straks ook los de velden kan kopen. Anders moet je premium halen voor een OMDB EGLL etc.

Als ik dit zo zie dan ga ik eerst wel even afwachten tot een PMDG en FSLabs in stappen en daarna ga ik wel kijken wel pakket ik koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was het niet zo dat PMDG en andere verkopers van FS-X/P3D add-ons dat ook konden gaan doen in FS2020?
Zou fijn zijn, want heel veel zaken zijn al best goed. Als die eenvoudig naar FS2020 gezet kunnen worden juich ik dat alleen maar toe. Al vrees ik dat je gewoon weer de portemonee mag trekken om ze aan te schaffen. Ook als je ze nu al had voor FSX/P3D.

De requirements in de MS Store zijn wel lager dan wat ze eerder hebben aangegeven:

Recommended
Your device should meet these requirements for the best experience
OS Windows 10 version 18362.0 or higher
Architecture x64
Keyboard Integrated Keyboard
Mouse Integrated Mouse
DirectX Version 11
Memory 16 GB
Video Memory 4 GB
Processor Intel i5-8400 | AMD Ryzen 5 1500X
Graphics NVIDIA GTX 970 | AMD Radeon RX 590

Als ik de load al zie op mijn RTX 2080, vraag ik me af hoe blij je wordt met een GTX 970...
(Goed, Alpha versie, maar toch...)

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2020 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 13 juli 2020 @ 15:51:
Als die eenvoudig naar FS2020 gezet kunnen worden juich ik dat alleen maar toe.
Nou... ik koop absoluut geen spul dat 'eenvoudig' is omgezet! Want dat zou betekenen dat de achterhaalde graphics van FSX/P3D gebruikt zijn. Ik koop alléén maar add on vliegtuigen voor MSFS2020 als ze 100% voldoen aan de MSFS kwaliteitseisen, dus real time belichting en reflecties en zo!

Het énige vliegtuig uit de niet standaard versies die ik zou willen hebben, is de C172, eigenlijk. De rest boeit me niet zo. En die grote vliegvelden (slim van ze om de drie grootste in de duurste versie te stoppen) interesseren me helemaal niet omdat ik meestal op kleinere vliegvelden vlieg in wat meer afgelegen gebieden zoals Noorwegen. Ik denk dat ik dus gewoon voor de standaard versie ga. Die extra vliegtuigen zullen toch nooit payware quality zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JOM92
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
tup61 schreef op maandag 13 juli 2020 @ 15:23:
[...]

Ja en misschien begrijp ik het verkeerd, maar waarom gaan ze eind juli de closed beta releasen als 3 weken later de game zelf voor iedereen released? Ik had het idee, op basis van hun site updates en nieuws, dat hij nog niet klaar voor release was...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rudy-B

Rudy-B

Always have fun.

MFS2020 release is aangekondigd: 18 augustus 2020.

Prijzen zijn ook bekend ... pre-order:
Standard: $60
Deluxe: $90
Premium: $120
De verschillen zijn enkele extra vliegtuigen en enkele extra (gedetailleerde) vliegvelden
En er zijn niet nader gespecificeerde 'In app purchases'.

Meer info: https://fs2020faq.wordpress.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

Oh Augustus!? Dat is sneller dan ik had verwacht!
Als iemand nog ff een payware Airbus ontwikkelt.... (Toliss.... aaah toe please?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:59
tup61 schreef op maandag 13 juli 2020 @ 15:57:
[...]
Het énige vliegtuig uit de niet standaard versies die ik zou willen hebben, is de C172, eigenlijk.
Er zit al een C172 met G1000 in de standaardversie; alleen als je graag stoomklokken hebt, moet je voor de Deluxe lappen.

Betekenen die max 45 velden, dat de andere 43.937 in de wereld volledig ontbreken? Zijn die plat of zijn ze generiek ingericht, gegenereerd obv bv Jepessen data?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vinslo
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09:11
Q: What airports come fully hand-crafted for each edition?
A: The following is a list of customized, hand-crafted airports that come with each edition below. There will be over 37,000 airports in the sim.
Dit staat bij de Q&A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinslo
Zelf na enkele jaren weer volledig into flight sims. Jaren FSX gedaan, nu vooral X-Plane. Ben wel erg benieuwd naar FS2020. Het ziet er ongelooflijk gelikt uit - in ieder geval voor wat ze in de trailers laten zien). Maar erg benieuwd naar de simulation fidelity en de kwaliteit van de vliegtuigen.

Het realisme van enkele payware vliegtuigen in X-Plane 11 is denk ik lastig te evenaren en het zal nog wel even duren voordat er een fatsoenlijk eco-systeem aan addons bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Premium is nog wel redelijk , maar ik twijvel nog tussen de pre en de Deluxe

maar goed je kunt ook voor de basis gaan en dan later de gewenste updates los kopen dus
dat is ook nog een mogelijkheid

maar vind het verschil van deluxe naar Premium voor maar 5 airportjes denk ik toch te veel ... maar Eham wil ik sowieso wel standaard er in hebben

en dan wachten op een sale voor het laatste gedeelte

maar op de winkels staat

Additional Aircraft
• Diamond Aircraft DA40-TDI
• Diamond Aircraft DV20
• Textron Aviation Beechcraft Baron G58
• Textron Aviation Cessna 152 Aerobat
• Textron Aviation Cessna 172 Skyhawk

Additional Airports
• Amsterdam Airport Schiphol (Netherlands)
• Cairo International Airport (Egypt)
• Cape Town International Airport (South Africa)
• O’Hare International Airport (USA)
• Adolfo Suárez Madrid–Barajas Airport (Spain)

maar zo als EHAM zit in de deluxe versie , maar hoe zit dat met de vliegtuigen omdat hier ook ana gegeven word "Additional " want die 152 en de 172 wil ik toch zeker wel hebben
maar er staat niet bij welke packed je dna moet kopen

[ Voor 127% gewijzigd door ravw op 13-07-2020 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vind het wel erg snel. Of ze moeten nog heel veel bugs hebben gefixt in de laatste alpha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
Ik zit te overwegen om de Premium Deluxe edition te halen, tenzij er een optie is om bepaalde vliegtuigen en vliegvelden los aan te schaffen. Ik wil Schiphol en de Dreamliner echt hebben!

[ Voor 14% gewijzigd door RobinNL op 13-07-2020 17:00 ]

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Microburst
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08:44
ravw schreef op maandag 13 juli 2020 @ 16:45:
Premium is nog wel redelijk , maar ik twijvel nog tussen de pre en de Deluxe

maar goed je kunt ook voor de basis gaan en dan later de gewenste updates los kopen dus
dat is ook nog een mogelijkheid

maar vind het verschil van deluxe naar Premium voor maar 5 airportjes denk ik toch te veel ... maar Eham wil ik sowieso wel standaard er in hebben

en dan wachten op een sale voor het laatste gedeelte

maar op de winkels staat

Additional Aircraft
• Diamond Aircraft DV20

Additional Airports

maar zo als EHAM zit in de deluxe versie , maar hoe zit dat met de vliegtuigen omdat hier ook ana gegeven word "Additional " want die 152 en de 172 wil ik toch zeker wel hebben
maar er staat niet bij welke packed je dna moet kopen
152 en de 172 zitten in de Deluxe en Premium pakket
Zie de afbeelding
https://msfs-cdn.azureedg...ploads/2020/07/table1.jpg

en deze is voor de vliegvelden:
https://msfs-cdn.azureedg...ploads/2020/07/table2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
Ik had deze datum ook echt nog niet zo snel verwacht. Voor mij staat al wel vast dat ik voor de premium ga. Bij X-plane vlieg ik vaak op Schiphol en heathrow. De 787 lijkt me ook gaaf. En als ze straks vr klaar hebben zullen al deze vliegtuigen ook meteen te besturen zijn in vr. Dit is nog wel wat ik mis in vr bij X-plane met de 787.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobinNL schreef op maandag 13 juli 2020 @ 16:59:
Ik zit te overwegen om de Premium Deluxe edition te halen, tenzij er een optie is om bepaalde vliegtuigen en vliegvelden los aan te schaffen. Ik wil Schiphol en de Dreamliner echt hebben!
zo te zien niet ... bij de: deluxe krijg je er dus
The Deluxe Edition includes everything from Microsoft Flight Simulator plus 5 additional highly accurate planes with unique flight models and 5 additional handcrafted international airports.

Additional Aircraft
• Diamond Aircraft DV20

Additional Airports

en bij de premium krijg je dan nog eens extra

Additional Aircraft
• Diamond Aircraft DV20
• Boeing 787-10 Dreamliner
• Cirrus Aircraft SR22
• Pipistrel Virus SW 121
• Textron Aviation Cessna Citation Longitude
• Zlin Aviation Shock Ultra

Additional Airports
• Denver International Airport (USA)
• Dubai International Airport (United Arab Emirates)
• Frankfurt Airport (Germany)
• Heathrow Airport (United Kingdom)
• San Francisco International Airport (USA)

erbij ..

jammer dat ze de kant van Alaska dus helemaal niet meenemen maar goed het komt misschien nog wel

Oke Stewart zit er dan wle standaard er in daar ben ik dan wel blij om _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door ravw op 13-07-2020 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

Microburst schreef op maandag 13 juli 2020 @ 17:02:
[...]

152 en de 172 zitten in de Deluxe en Premium pakket
Zie de afbeelding
https://msfs-cdn.azureedg...ploads/2020/07/table1.jpg

en deze is voor de vliegvelden:
https://msfs-cdn.azureedg...ploads/2020/07/table2.jpg
Queenstown en Paro zitten in de Standard, mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Wtf... Wel raar dat ze standaard vliegtuigen als de C172 er niet standaard in hebben zitten. Ik begrijp dat de G1000 er in zit en dat is wel wat, maar in VR vlieg ik liever de gewone klokken omdat die beter leesbaar zijn op afstand.. Maargoed, voorlopig zit er toch nog geen VR in, ik weet het...

En dat van de vliegvelden ook, bij MSFS is het toch normaal dat elk vliegveld er in zit, alleen niet per se in maximaal detail... Dat vind ik wel een tegenvaller eigenlijk. Ik had gedacht dat het net zo compleet zou zijn als FSX vroeger :-( Wel raar trouwens dat Donegal in Ierland er in zit maar Dublin niet (Donegal is een heel klein veldje zonder lijnvluchten).

Ook vind ik de meerwaarde nogal beperkt van de duurdere edities, maar 5 extra vliegvelden en een paar vliegtuigen waarvan enkele gewoon een rehash zijn (172 met de analoge klokken van de 152 die al in de gewone editie zitten bijvoorbeeld).

Weet iemand of je later ook meer krijgt bij de duurdere edities? Bijvoorbeeld meer nieuwe vliegvelden die later gemaakt worden? En of je tussentijds kan upgraden?

Maargoed aan de andere kant is het een enorme stap vooruit grafisch gezien. Hoe dan ook koop ik hem. Alleen welke editie is ff denken.

[ Voor 27% gewijzigd door GekkePrutser op 13-07-2020 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb de premium besteld maar ik krijg nu de Waar wil je de installatie uitvoeren?

Er zijn geen toepasselijke apparaten gekoppeld aan je Microsoft-account. Meld je aan op een apparaat met je Microsoft-account om de installatie uit te voeren. ? wat kan ik hier aan doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vinslo
GekkePrutser schreef op maandag 13 juli 2020 @ 17:14:
En dat van de vliegvelden ook, bij MSFS is het toch normaal dat elk vliegveld er in zit, alleen niet per se in maximaal detail...
Dat is dus ook zo. Een 37.000 in totaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Vinslo schreef op maandag 13 juli 2020 @ 17:16:
[...]

Dat is dus ook zo. Een 37.000 in totaal.
Ah?? Maar waar zijn die lijsten dan voor?

Zijn die vliegvelden extra lux uitgevoerd ofzo? (Een beetje zoals de addons van FSX?)

Gelukkig in elk geval... Ik kreeg al een beetje het "MS Flight" gevoel met een klein gebiedje waar je in rond mag vliegen.

[ Voor 17% gewijzigd door GekkePrutser op 13-07-2020 17:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vinslo
https://flightsimulator.z...-us/articles/360015204020

Zie daar, onderste vraag.
Het gaat om welke "hand-crafted" zijn, de rest zal automatisch gegenereerd zijn op basis van beschikbare vliegvelddata. Ik lees daarin: bij hand-crafted klopt elk detail, bij automatisch gegenereerde zijn in ieder geval de runway-layouts e.d. zoals in het echt, maar wellicht andere taxibaanbenamingen, en generieke gebouwen enzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinNL
GekkePrutser schreef op maandag 13 juli 2020 @ 17:18:
[...]

Ah?? Maar waar zijn die lijsten dan voor?

Zijn die vliegvelden extra lux uitgevoerd ofzo? (Een beetje zoals de addons van FSX?)
Die vliegvelden zijn met de hand gemaakt en zien er nog gedetailleerder uit. Ik hoop dat we binnenkort een vergelijking kunnen zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Vinslo schreef op maandag 13 juli 2020 @ 17:19:
https://flightsimulator.z...-us/articles/360015204020

Zie daar, onderste vraag.
Het gaat om welke "hand-crafted" zijn, de rest zal automatisch gegenereerd zijn op basis van beschikbare vliegvelddata. Ik lees daarin: bij hand-crafted klopt elk detail, bij automatisch gegenereerde zijn in ieder geval de runways e.d. zoals in het echt, maar wellicht andere taxibaanbenamingen, en generieke gebouwen enzo.
Ahh okee.. Dat is uit hun standaard marketing materiaal totaal niet duidelijk. Ik dacht echt dat de rest er gewoon niet in zat.

Dan nog blijft die laatste stap een beetje raar.. Standaard -> Deluxe = 20 euro meer. Deluxe -> Premium 30 euro meer, maar je krijgt er in beide gevallen alleen maar 5 extra vliegvelden en vliegtuigen bij. Eigenlijk is het enige dat me interesseer van Premium de SR22 dus ik denk dat ik maar gewoon voor Deluxe ga. EHAM wil ik ook wel hebben ja.

[ Voor 17% gewijzigd door GekkePrutser op 13-07-2020 17:23 ]

Pagina: 1 ... 92 ... 100 Laatste