Verwijderd

TweakerVincent schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 13:23:
[...]
Ga ik problemen krijgen als ik DCS EN P3D/XP11 ga spelen? Bedoel mbt controls dat ik dingen door elkaar kan halen? Of kan ik beter bv P3D spelen omdat die ook combat heeft? (nog niet genoeg research gedaan om te bekijken of combat factor genoeg is of dat DCS veel beter is)?

De Trustmaster 16000 Hotas is prima toch voor al die flightsims?
Je kan dingen door elkaar gaan halen maar dat heb je met alle games/sims. Maarrrrrrr P3D heeft geen combat, hoor! Tenzij je de versie van 2300.00 dollar wilt gaan kopen... ;) De reguliere versie is echt alleen een civiele sim. Je kan er wel fighters in vliegen maar niks mee afschieten o.i.d. Als ik je wensen zo zie, denk ik dat je beter DCS kunt gaan spelen. De graphics daarvan zijn, voor zover ik weet, out of the box ook veel mooier zijn dan P3D. DCS werkt dan wel weer met maps, dus kleine gebieden waar je rond kan vliegen, en niet de hele wereld zoals in P3D. (Al moet je je daar ook niet teveel van voorstellen want het meeste ziet er niet uit out of the box.)

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23:33
Verwijderd schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 15:50:
[...]

Je kan dingen door elkaar gaan halen maar dat heb je met alle games/sims. Maarrrrrrr P3D heeft geen combat, hoor! Tenzij je de versie van 2300.00 dollar wilt gaan kopen... ;) De reguliere versie is echt alleen een civiele sim. Je kan er wel fighters in vliegen maar niks mee afschieten o.i.d. Als ik je wensen zo zie, denk ik dat je beter DCS kunt gaan spelen. De graphics daarvan zijn, voor zover ik weet, out of the box ook veel mooier zijn dan P3D. DCS werkt dan wel weer met maps, dus kleine gebieden waar je rond kan vliegen, en niet de hele wereld zoals in P3D. (Al moet je je daar ook niet teveel van voorstellen want het meeste ziet er niet uit out of the box.)
Oh dat dacht ik, ik keek naar de website en zag enorm veel fighter planes.

Lijkt me beide leuk om te doen, DCS en een flightsim (met een 747 vliegen)

Verwijderd

TweakerVincent schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 15:57:
[...]

Oh dat dacht ik, ik keek naar de website en zag enorm veel fighter planes.
Ja, het is mij een raadsel waarom Prepar3D maar ook Aerofly FS 2 zoveel fighter planes hebben... Wat is nou de lol daarvan als je er verder niks mee kan. :? Ik vlieg er in ieder geval nooit in.

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
[...]
Ja komt idd tegenstrijdig over. Ik bedoelde meer dat ik grafische setting belangrijk vind. Maar eigenlijk valt dat wel mee als ik DCS speel.

Ga ik problemen krijgen als ik DCS EN P3D/XP11 ga spelen? Bedoel mbt controls dat ik dingen door elkaar kan halen? Of kan ik beter bv P3D spelen omdat die ook combat heeft? (nog niet genoeg research gedaan om te bekijken of combat factor genoeg is of dat DCS veel beter is)?

Het is eigenlijk geen "gamen" wat flightsims zoals P3D beogen. Het idee is dat je -- heel saai -- van het ene vliegveld naar het andere vliegt en dan de werkelijkheid zo goed mogelijk probeert te benaderen. Daar is alles op gericht. Heel wat anders dan lekker raggen en van alles neerknallen zoals bij gamen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dierkx36
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-09 22:15
Even inhaken op de discussie :)
(Just throwing in my 2 cents)
[...]

Ja komt idd tegenstrijdig over. Ik bedoelde meer dat ik grafische setting belangrijk vind. Maar eigenlijk valt dat wel mee als ik DCS speel.

Wat de meeste hier al zeggen : spendeer geen geld meer aan FSX :N
Ja, er worden nog steeds add-ons voor gemaakt en het word nog ondersteund ( weet ik niet zeker) maar daar houd het echt bij op.

Wil je dogfighten = DCS :Y

Wil je echt flightsimmen : X-Plane 11 of P3D.

Welke van de 2 je moet pakken is aan je zelf, dit is namelijk al jaren een bijzonder verhitte discussie op de diverse fora.

Ik heb ze allebei gebruikt en tegenwoordig alleen nog maar X-Plane 11.
Waarom ? :
Allebei zijn ze grafisch vanuit de box niks : je hebt echt add-on scenery, vliegvelden en vliegtuigen / helicopters nodig om er wat van te maken.

P3D is in de basis niks anders als FSX met een transgender make-over.
Grafisch beter, engine is verbetert maar cru gezegd is het dat ook wel.
Daarnaast zijn zowel P3D als de add-ons die je er voor kunt krijgen duur, vaak te duur voor wat het daadwerkelijk is.
De enigste reden waarom ik terug zou gaan naar P3D is voor de Cerasim As-365 Daulphin.

Nu X-Plane 11 :
X-Plane 11 is gruwelijk slecht geoptimaliseerd : punt.
X-Plane 11 is gemaakt voor een frame rate tussen de 20 en 40 fps, dit word vaak als uitvlucht gebruikt maar op drukke vliegvelden is het een kriem.

Zelfs met een high-end PC zal je (als je bv Word-Traffic 3 en X-Enviro of een andere weather simulator gebruikt) op drukke vliegvelden heel weinig boven de 35 fps komen.
Laag vliegen met een heli boven een stad (New York, Seattle, Washington, London etc etc etc) 30 fps ,als je gelukt hebt.

Nu wilt Laminar Research dit jaar de engine van X-Plane 11 veranderen naar Vulcan (is nu nog OpenGL).
Er zijn testen mee geweest en de resultate waren schijnbaar erg goed.

X-Plane 11 is ten opzichtig van P3D wel goedkoper, zowel om aan te schaven als de add-ons.
Dit begint jammer genoeg wel te veranderen gezien steeds meer mensen de overstap naar X-Plane maken en de fabrikanten van add-ons dit door beginnen te krijgen.

Het grote voordeel wat X-Plane, in mijn optiek, heeft ten opzichte van P3D is de community die erachter zit.
Er word heel veel freeware gemaakt door mensen.
Ja, sommige dingen zijn van "mwaa leuk geprobeerd" tot echte pareltje.

Wil je bijvoorbeeld X-Plane kwa scenario wat aankleden :
http://www.alpilotx.net/d...ne-11-hd-mesh-scenery-v4/
Astu, gemaakt door een Duitser en helemaal gratis.

Wil je wat opgeleukte steden en vliegvelden in Canada ?
http://canada4xplane.weebly.com/

Gratis helicopter ?
https://forums.x-plane.or.../file/39708-bell-429-wlg/
https://forums.x-plane.or...iles/file/39269-bell-429/

Naast freeware zijn er ook een aantal redelijk goede add-ons producenten.
Orbx en Aerosoft, die ook add-ons voor P3D maken zijn hele bekende.
De minder bekende, Propstrike Studio, Drzewiecki Design en X-Trident maken echt prachtige add-ons :
http://www.drzewiecki-design.net/
https://propstrikestudio.com/
https://store.x-plane.org...d=x-trident&search=Search

Wil je bijvoorbeeld echte weersomstandigheden gebruikten bij P3D heb je al een aparte add-on nodig.
X-Plane 11 kan van zijn eigen al real time weather conditions ophalen en gebruiken.
(Toegeven, het is maar op 3 lagen)

X-Plane 11 ondersteund ook, in kleine maten, dogfights.
Zelf heb ik het nog niet geprobeerd of het goed werkt dus ervaring hiermee kan ik je niet geven.

Mijn mening :
Ondanks de tekort komingen van X-Plane 11 denk ik dat deze in de toekomst het meeste potentieel heeft.
Zeker als het ze lukt om dit jaar de overstap te maken van een OpenGL engine naar Vulcan.

Hierbij wel een kleine tip :
Bij zowel X-Plane als bij P3D : koop een M.2 SSD met een verdomd grote capaciteit.
Zelf zit ik nou op bijna 1TB aan add-on scenery, vliegvelden en vliegtuigen.helicopters voor X-Plane 8)7

Rest my case your honor :+

PS :
Om een kleine indicatie te geven hoe het uit de hand kan lopen :+ :

Afbeeldingslocatie: https://content.hwigroup.net/collection-images/usersystem/1920x1080/112047.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/t3yTKQ2/AV8B-2.png

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/6W0bQRX/AW139-7.png

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/M70B4Hz/Bell-407-3.png

[ Voor 4% gewijzigd door dierkx36 op 15-02-2019 11:37 ]

Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:59
dierkx36 schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 11:19:
[...]
Ondanks de tekort komingen van X-Plane 11 denk ik dat deze in de toekomst het meeste potentieel heeft.
Zeker als het ze lukt om dit jaar de overstap te maken van een OpenGL engine naar Vulcan.
Dat X-Plane het grootste potentieel heeft is al heel lang maar het is ook al heel lang dat het maar net genoeg ervan waarmaakt om een bestaansrecht te hebben en nooit om (toentertijd) FSX de nekslag te geven die het verdiende. Nu Lockheed Martin zijn gewicht achter P3D zet, gaat dat dus niet meer gebeuren. Voorlopig hebben we dus nog veel keuze: P3D, XP, AFS, DCS, FG.. Mooie tijden voor de flight-simmers. (..en ssd-verkopers..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
Vooral de laatste, Samsung is van de week weer heel erg gelukkig van me geworden |:( :9

Willen ze nou de P3D engine nog gaan aanpassen :?
Ik hou wat er met P3D gebeurt niet echt bij, staat me wel een artikel van een tijd geleden voor de geest dat P3D v5 een grote aanpassing zou krijgen ?

[ Voor 53% gewijzigd door dierkx36 op 15-02-2019 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
dierkx36 schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 11:19:
Even inhaken op de discussie :)
(Just throwing in my 2 cents)

[...]

Wat de meeste hier al zeggen : spendeer geen geld meer aan FSX :N
Ja, er worden nog steeds add-ons voor gemaakt en het word nog ondersteund ( weet ik niet zeker) maar daar houd het echt bij op.

Wil je dogfighten = DCS :Y

Wil je echt flightsimmen : X-Plane 11 of P3D.

Welke van de 2 je moet pakken is aan je zelf, dit is namelijk al jaren een bijzonder verhitte discussie op de diverse fora.

Ik heb ze allebei gebruikt en tegenwoordig alleen nog maar X-Plane 11.
Waarom ? :
Allebei zijn ze grafisch vanuit de box niks : je hebt echt add-on scenery, vliegvelden en vliegtuigen / helicopters nodig om er wat van te maken.

P3D is in de basis niks anders als FSX met een transgender make-over.
Grafisch beter, engine is verbetert maar cru gezegd is het dat ook wel.
Daarnaast zijn zowel P3D als de add-ons die je er voor kunt krijgen duur, vaak te duur voor wat het daadwerkelijk is.
De enigste reden waarom ik terug zou gaan naar P3D is voor de Cerasim As-365 Daulphin.

Nu X-Plane 11 :
X-Plane 11 is gruwelijk slecht geoptimaliseerd : punt.
X-Plane 11 is gemaakt voor een frame rate tussen de 20 en 40 fps, dit word vaak als uitvlucht gebruikt maar op drukke vliegvelden is het een kriem.

Zelfs met een high-end PC zal je (als je bv Word-Traffic 3 en X-Enviro of een andere weather simulator gebruikt) op drukke vliegvelden heel weinig boven de 35 fps komen.
Laag vliegen met een heli boven een stad (New York, Seattle, Washington, London etc etc etc) 30 fps ,als je gelukt hebt.

Nu wilt Laminar Research dit jaar de engine van X-Plane 11 veranderen naar Vulcan (is nu nog OpenGL).
Er zijn testen mee geweest en de resultate waren schijnbaar erg goed.

X-Plane 11 is ten opzichtig van P3D wel goedkoper, zowel om aan te schaven als de add-ons.
Dit begint jammer genoeg wel te veranderen gezien steeds meer mensen de overstap naar X-Plane maken en de fabrikanten van add-ons dit door beginnen te krijgen.

Het grote voordeel wat X-Plane, in mijn optiek, heeft ten opzichte van P3D is de community die erachter zit.
Er word heel veel freeware gemaakt door mensen.
Ja, sommige dingen zijn van "mwaa leuk geprobeerd" tot echte pareltje.

Wil je bijvoorbeeld X-Plane kwa scenario wat aankleden :
http://www.alpilotx.net/d...ne-11-hd-mesh-scenery-v4/
Astu, gemaakt door een Duitser en helemaal gratis.

Wil je wat opgeleukte steden en vliegvelden in Canada ?
http://canada4xplane.weebly.com/

Gratis helicopter ?
https://forums.x-plane.or.../file/39708-bell-429-wlg/
https://forums.x-plane.or...iles/file/39269-bell-429/

Naast freeware zijn er ook een aantal redelijk goede add-ons producenten.
Orbx en Aerosoft, die ook add-ons voor P3D maken zijn hele bekende.
De minder bekende, Propstrike Studio, Drzewiecki Design en X-Trident maken echt prachtige add-ons :
http://www.drzewiecki-design.net/
https://propstrikestudio.com/
https://store.x-plane.org...d=x-trident&search=Search

Wil je bijvoorbeeld echte weersomstandigheden gebruikten bij P3D heb je al een aparte add-on nodig.
X-Plane 11 kan van zijn eigen al real time weather conditions ophalen en gebruiken.
(Toegeven, het is maar op 3 lagen)

X-Plane 11 ondersteund ook, in kleine maten, dogfights.
Zelf heb ik het nog niet geprobeerd of het goed werkt dus ervaring hiermee kan ik je niet geven.

Mijn mening :

Hierbij wel een kleine tip :
Bij zowel X-Plane als bij P3D : koop een M.2 SSD met een verdomd grote capaciteit.
Zelf zit ik nou op bijna 1TB aan add-on scenery, vliegvelden en vliegtuigen.helicopters voor X-Plane 8)7

Rest my case your honor :+

PS :
Om een kleine indicatie te geven hoe het uit de hand kan lopen :+ :

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dank voor je uitgebreidde post! Ik ga als mijn Hotas binnen is de demo van xplane11 proberen. Las op internet dat je na een 6 uur wel enigzins iets kan doen. Ben alleen bang dat het erg duur gaat worden als ik een beetje leuke content en goede graphics/scenery enzo wil hebben? Over wat voor bedrag praat je dan? Op zich ben ik nog beginner en al snel tevreden denk ik :) 747/A380/737 vliegtuigen lijken me mooi om mee te starten.

Kan je ook content verspreiden over meerdere SSD's? 1 TB haal ik wel alleen dan verspreid. Heb een M2 512 GB SSD en nog 2 andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
TweakerVincent schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 12:18:
[...]

Dank voor je uitgebreidde post! Ik ga als mijn Hotas binnen is de demo van xplane11 proberen. Las op internet dat je na een 6 uur wel enigzins iets kan doen. Ben alleen bang dat het erg duur gaat worden als ik een beetje leuke content en goede graphics/scenery enzo wil hebben? Over wat voor bedrag praat je dan? Op zich ben ik nog beginner en al snel tevreden denk ik :) 747/A380/737 vliegtuigen lijken me mooi om mee te starten.

Kan je ook content verspreiden over meerdere SSD's? 1 TB haal ik wel alleen dan verspreid. Heb een M2 512 GB SSD en nog 2 andere.
Als je wilt oefenen met widebodies, pak deze :
https://forums.x-plane.or...tallation-download-links/

Hij is gratis, gemaakt door iemand in zijn vrije tijd en getest door echte piloten (zeggen ze)
Hij schijnt verdomd dicht bij het echte te komen van een 737-800
Daarnaast kan je op X-Plane.org heel veel liveries vinden voor dit toestel.

Er is nou ook een 737-900 uit, ook gratis :
https://www.thresholdx.net/news/739190
Ben deze toevallig net zelf aan het proberen :P

Over het opdelen over verschillende SSD's : ja het kan en diverse mensen doen dit ook,
X-Plane 11 en de add-on vliegtuigen/helicopters zetten ze op een M.2 SSD en sceneries/vliegvelden op een SATA SSD.
Persoonlijk ben ik hier geen voorstander van :
Zoals gezegd is X-Plane 11 bagger geoptimaliseerd.
Met deze manier van opdelen zijn je laadtijden een ramp.
Wat je niet moet vergeten : X-Plane laad 1 tegel (kaartvierkant zeg maar) per keer.
Als je van kaartvierkant A naar kaartvierkant B gaat moet hij dus B laden, dit leverd zelfs met een M.2 SSD stotteringen op.
Hoe meer details het kaartvierkant heeft, des te groter het bestand van het kaartvierkant, des te langer je laadtijd.
Ik denk dat als hij van een aparte "langzame" SSD moet laden echt nog erger word.

Misschien is er iemand in dit topic die het op deze manier doet, sceneries/vliegvelden op een aparte SSD en dan en via daar laat laden.
Hij/zij kan je daar een beter antwoord op geven als mij :Y

Hier wel even een filmpje waarin deze manier van opdelen behandeld word :
YouTube: How does an Nvme drive's performance translate to X-Plane-related ta...

De kosten per scenario/vliegveld verschillen : het ligt tussen de 15 dollar en 60 dollar per stuk
Zelfde voor toestellen : 15 dollar tot 100 dollar.

En dan nu meteen even vrienden maken (sorry mensen) : als je wat zoekt kan je redelijk wat spul voor X-Plane ….minder legaal vinden.

En ja ik maak me hier ook schuldig aan :)
(Te vaak iets gekocht voor X-Plane wat uiteindelijk echt het geld niet waar was, dus liever eeerst kijken of het wat is)
Tip :
Vermijd add-ons van AOA, DMO, BFDG ,Taburet en X-Aviaton.
Voor wat je van hun krijgt kost het teveel.
Er zijn er nog een stel maar kan zo 1 2 3 niet op de naam komen.

De enigste ontwerpers waar ik direct, zonder denken een add-on van koop zijn Prop Strike Studio, Drzewiecki Design en X-Trident.

PS :
Als je de wide bodies beu bent, ga eens bush flyen :9
Alaska, Washington state en Canada meten zich daar uitstekend voor.
Extra uitdaging : real time weather conditions gebruiken : geheid dat je met klamme handen zit })

[ Voor 8% gewijzigd door dierkx36 op 15-02-2019 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:11

MsG

Forumzwerver

Zou ik nog iets kunnen met DCS met:
i7 2600K @ 4.4 Ghz
16GB Ram
GTX 970 4GB

Of kan ik dat wel vergeten? Voor ik de nodige GB's vrij maak en download, vroeg ik me af of iemand hier wel duidelijkheid over heeft.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Zat gisteren een DCS missie te bekijken op youtube maar was wel apart. Doel was Israel te bombarderen en jouw leiders waren Assad en Rusland. Wel een keer interessant maar ook wel apart eigenlijk. Zijn veel missies zo?

Ik kan de trustmaster 16000 hotas basis editie bij amazon GE kopen voor 105 dan is hij er maandag al. De 16000 flight pack (dus met pedalen) is 155 bij amazon dan is hij er de 25e.

Wat zouden jullie doen? Ik hoef niet direct te vliegen heb genoeg andere dingen te doen en mss vind ik het toch niet zo leuk. Maar 5 tientjes meer valt ook wel mee... En lijkt me een erg leuke nieuwe hobby. Alienware widescreen 34 komt ook binnen morgen dus setup is prima icm 2080ti

[ Voor 54% gewijzigd door TweakerVincent op 15-02-2019 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
Met rudder pedals :Y

Een twist joystick is voor je gevoel makkelijker als pedals.
Als je alleen wide-body of zo ie zo fixed wing wil vliegen gebruik je rudder pedals voornamelijk bij taxien, opstijgen en landen.

Wil je heli gaan vliegen zijn rudder pedals echt een extra dimensie.
Soms "vergeet" je dat je met je voeten moet bijsturen en bij heli's word je dan direct afgestraft :)

[ Voor 4% gewijzigd door dierkx36 op 15-02-2019 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
dierkx36 schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 21:29:
Met rudder pedals :Y

Een twist joystick is voor je gevoel makkelijker als pedals.
Als je alleen wide-body of zo ie zo fixed wing wil vliegen gebruik je rudder pedals voornamelijk bij taxien, opstijgen en landen.

Wil je heli gaan vliegen zijn rudder pedals echt een extra dimensie.
Soms "vergeet" je dat je met je voeten moet bijsturen en bij heli's word je dan direct afgestraft :)
Ok mooi ga dan maar vol de volledige set 😀 Duurt wat langer maar ken mijzelf en ga hem later toch bijkopen...

Komende week even veel basis tutorials lezen over vliegtuig bediening general. Geen idee wat ik met die pedals kan :D

[ Voor 8% gewijzigd door TweakerVincent op 16-02-2019 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy88
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09:58
Zo te zien gaat ORBX er wat concurrentie bij krijgen van MisterX6 op X-Plane Global gebied:

https://www.thresholdx.ne...OHoFrhlDp3NenKEhjXSJNRkzM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dutchy88 schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 09:34:
Zo te zien gaat ORBX er wat concurrentie bij krijgen van MisterX6 op X-Plane Global gebied:

Hm, dat ziet er niet gek uit... Veel leuke, kleine details op de grond ook, meer dan Orbx! Interessant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
Dutchy88 schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 09:34:

Ziet er idd prachtig uit :9

Wat ik alleen niet uit het artikel kan halen :
MisterX wilt de hele aarde doen.

Word dit nou een "vervanging" voor HDMesh V4 van AIPilot of moet je dit naast HDMesh gebruiken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy88
dierkx36 schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 11:26:
[...]

Ziet er idd prachtig uit :9

Wat ik alleen niet uit het artikel kan halen :
MisterX wilt de hele aarde doen.

Word dit nou een "vervanging" voor HDMesh V4 van AIPilot of moet je dit naast HDMesh gebruiken ?
Zover ik kan achterhalen is de ‘hele aarde’ alleen textures, autogen en bepaalde Landmarks. De mesh addons zal je er dus naast kunnen gebruiken verwacht ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Net een interview gelezen en nu kijk ik nóg meer uit naar Deadstick!

https://www.rockpapershot...ath-devoted-to-deadstick/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-06 12:55
Inmiddels heb ik voor Prepar3D de Milviz Huey Redux aangeschaft, en verder DCS Huey. Nu heb ik mijn Saitek X52 op mijn bureau staan, maar zo moet ik mijn armen nogal in de lucht houden. Ik ga dus over een tijdje voor deze, dat lijkt me een prima oplossing:

https://www.monstertech.d...ick-hotas-tischhalterung/

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

Verwijderd

flopdoc schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 22:15:
Ik ga dus over een tijdje voor deze, dat lijkt me een prima oplossing:

https://www.monstertech.d...ick-hotas-tischhalterung/
Ha, gaaf, nooit gezien! Wel wat aan de prijzige kant (dat ding is meer dan twee keer zo duur als mijn huidige joystick :P ) maar alsnog interessant!

• flopdoc
Verwijderd schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 09:10:
[...]

Ha, gaaf, nooit gezien! Wel wat aan de prijzige kant (dat ding is meer dan twee keer zo duur als mijn huidige joystick :P ) maar alsnog interessant!
Zeker. ALs ik deze aanschaf hoef ik niet weer een ding in elkaar te timmeren voor in mijn werkkamer. Makkelijk op te bergen ook.

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arroz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Mijn PC-systeem bevat de volgende onderdelen: CPU=i5-6600K, RAM=16GB, GPU=GTX1070

Gebruik XP11 vanaf het eerste uur dat het is uitgebracht maar het constante 'gevecht' om redelijke FPS te krijgen met voldoende Autogen heb ik de handdoek voorlopig voor XP11 in de ring gegooid. Weet dat ze met de ontwikkeling van Vulkan bezig zijn, tegen die tijd dat Vulkan af is probeer ik XP11 zeker nog een keer en ga kijken of het inderdaad in FPS gaat schelen.

Toen had ik geen Flightsim meer; keus is FSX/P3D of Aerofly FS 2 als payware en Flightgear als gratis alternatief. Na Flightgear geprobeerd te hebben; petje af voor de vrijwillige ontwikkelaars maar kan het niveau van payware Flightsims nog niet evenaren.

FSX/P3D had voor mijn gevoel geen meerwaarde ten opzichte van XP11 met betrekking tot het 'gevecht' voor een redelijke FPS met voldoende Autogen.

Toen maar besloten om Aerofly FS 2 aan te schaffen via Steam. Na installatie in het Configuratiemenu gedoken en tot mijn verbazing in de Graphics settings een FPS-limiter gevonden om je FPS te locken op 240 of 120 FPS. Dat ziet er veelbelovend uit. De DLC die je bij het basis pakket krijgt is USA. Dus op naar San Fransisco met de Robinson helicopter. Oh My God! Mijn mond viel open van verbazing toen ik de FPS-counter op een constante 100+ zag staan met zoveel Autogen in beeld. Dit is wat ik wil. Out-of-the-box na installeren een hoge framerate met veel autogen.

Is het allemaal halleluja? Nee, uiteraard niet. Geen real-weather, beperkte DLC voor vliegtuigen en scenery, geen regen simulatie, geen study-level vliegtuigen. Maar de FPS in combinatie met de Autogen maakt zoveel goed dat ik blij ben met mijn aankoop.

Denk dat de fundering van Aerofly FS 2 dusdanig goed is dat als het kleine ontwikkelaars-team met kleine passen vooruit gaan zoals ze nu doen, dat het wel eens de nummer 1 Flightsim kan worden binnen nu en 5 jaar. Hangt uiteraard ervan af of third-party-ontwikkelaars voor de Aerofly FS 2 en toekomstige versies content gaan uitbrengen.

Sorry voor het lange verhaal, moest dit even kwijt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, als het op performance aankomt, is AFS2 de duidelijke winnaar. Denk alleen niet dat het binnen 5 jaar op FSX/P3D/XP niveau is... maar als ASF2 tegen die tijd nog steeds bestaat (en ontwikkeld wordt) dan kan het echt wat worden.

Je weet wellicht al dat Orbx addons heeft voor AFS2? Niet veel, maar wat er is, ziet er beter uit dan in P3D en heeft alsnog een fps van 120 i.p.v. 20. ;) Sinds vorige week werkt Orbx ook aan TrueEarth GB voor AFS2: dat vond ik leuk nieuws!

Daarnaast heeft Just Flight vorige week als eerste een payware vliegtuig voor AFS2 aangekondigd (Duchess 76): ben benieuwd hoeveel diepgang die gaat hebben...

Ik zelf vlieg de laatste tijd alleen maar in AFS2, ook al is alles nogal basic. De andere sims heb ik nog geeneens geïnstalleerd... Maar dat komt ook door mijn huidige flight sim behoeften. Die zijn wat veranderd de laatste maanden. Ik kan ook echt niet meer tegen landclass scenery... Wat ik vooral mis in AFS2 is een weather engine. Jammer ook dat die er voorlopig niet komt. Foute keuze.

Mocht je VR hebben: ook daar blinkt AFS2 in uit! Ik zelf heb momenteel helemaal niets met VR.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2019 23:17 ]

• Arroz
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 23:11:
Ja, als het op performance aankomt, is AFS2 de duidelijke winnaar. Denk alleen niet dat het binnen 5 jaar op FSX/P3D/XP niveau is... maar als ASF2 tegen die tijd nog steeds bestaat (en ontwikkeld wordt) dan kan het echt wat worden.

Je weet wellicht al dat Orbx addons heeft voor AFS2? Niet veel maar wat er is, ziet er beter uit dan in P3D en heeft alsnog een fps van 120 i.p.v. 20. ;) Daarnaast heeft Just Flight vorige week als eerste een payware vliegtuig aangekondigd (Duchess 76): Ben benieuwd hoeveel diepgang die gaat hebben.

Ik zelf vlieg de laatste tijd alleen maar in AFS2. De andere sims heb ik nog geeneens geïnstalleerd... Maar dat komt ook door mijn huidige flight sim behoeften. Die zijn wat veranderd de laatste maanden.

Mocht je VR hebben: ook daar blinkt AFS2 in uit! Ik zelf heb momenteel helemaal niets met VR.
Met VR heb ik ook (nog) niets. Wat ik aan reviews gelezen heb is de resolutie nog te laag maar daar kan ik geen oordeel over geven, omdat ik (nog) geen VR-set heb.

Heb gezien dat Orbx wel leuke DLC heeft en ga, zodra ik geld over heb, de TE Netherlands aanschaffen in combinatie met de Just Flight Duchess, ook als het geen study-level aircraft wordt. Zou al blij zijn als de Duchess 'gewoon' in cold-and-dark op te starten is.

Ik zie een Flightsim als een kerstboom. Kerstboom is leuk maar het moet ook versierd worden. Laten we hopen dat Orbx en Just Flight met meerdere leuke kerstballen gaan komen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:02
Het is natuurlijk wel een beetje appels met peren vergelijken.

Als een vluchtsimulator 'settled' (zoals eerst met MS-FS is gebeurt en nu met P3D) wordt het steeds moeilijker om significante veranderingen aan de core toe te brengen, zonder dat je de compatibiliteit met de steeds belangrijker wordende add-on markt verliest.

Als AFS over een paar jaar het FSX/P3D niveau bereikt zullen ze hetzelfde probleem hebben. Waar ze nu kunnen profiteren van de nieuwste grafische en CPU-technieken zullen nieuwe technische innovaties tegen die tijd juist tegen ze werken. Simpelweg omdat ze deze niet meer kunnen implementeren. Of enkel heel lastig.

Daarbij komt dat de 'as real as it gets' FS-sim markt relatief klein is. Iets wat zich vertaalt in relatief hoge prijzen waardoor een casual gamer het ook niet snel zal proberen. De leercurve is steil, de kosten vrij hoog.

Persoonlijk hecht ik momenteel meer waarde aan realisme en het feit dat een simulator compleet is (de hele wereld zit erin) dan aan allerhande grafische gimmicks.

Pas als VR brillen over een paar jaar een hele klap beter zijn dan nu (heb zowel een Rift als de Vive, beide gebruik ik niet meer door de beperkingen) zal dat weer belangrijk worden. Dan lijkt het me wel heel mooi om in een natuurgetrouwe omgeving rond te vliegen. Maar ook dan ga je de long-hauls niet met een VR-bril doen lijkt me.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Arroz schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 23:21:
[...]

Met VR heb ik ook (nog) niets. Wat ik aan reviews gelezen heb is de resolutie nog te laag maar daar kan ik geen oordeel over geven, omdat ik (nog) geen VR-set heb.

Heb gezien dat Orbx wel leuke DLC heeft en ga, zodra ik geld over heb, de TE Netherlands aanschaffen in combinatie met de Just Flight Duchess, ook als het geen study-level aircraft wordt. Zou al blij zijn als de Duchess 'gewoon' in cold-and-dark op te starten is.

Ik zie een Flightsim als een kerstboom. Kerstboom is leuk maar het moet ook versierd worden. Laten we hopen dat Orbx en Just Flight met meerdere leuke kerstballen gaan komen. ;)
Ik heb een Rift en de resolutie is inderdaad te laag. Komt nog bij dat ik (een bepaald soort) migraine kan krijgen na het gebruik van het ding dus... het is aan mij niet besteed. Lange leve TrackIR.

TE Netherlands is leuk, al lijkt GB me nog véél leuker. Nadeel is wel dat je met zo'n giga hoeveelheid cultivation (autogen) een 'stutter' krijgt als alles in het geheugen wordt geladen. Het vliegen op zich blijft super smooth maar die (soms heel erg opvallende) 'stutter' om de 20, 30 seconden kan vervelend zijn... Zelfde probleem heb je trouwens met IPACS' eigen DLC waar veel cultivation in zit.

Ja, ik hoop ook op minstens cold and dark! Maar hoe meer opties het vliegtuig krijgt hoe beter. Alles is toch wel erg 'lite' in AFS2 (al kan ik me prima vermaken met de Q400).

Haha, kerstboom! Ik zie de sim-out-if-the-box altijd als een pizza waarop je allemaal ingrediënten mag toevoegen. ;)
alexbl69 schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 08:10:
Het is natuurlijk wel een beetje appels met peren vergelijken.

<knip>

Als AFS over een paar jaar het FSX/P3D niveau bereikt zullen ze hetzelfde probleem hebben. Waar ze nu kunnen profiteren van de nieuwste grafische en CPU-technieken zullen nieuwe technische innovaties tegen die tijd juist tegen ze werken. Simpelweg omdat ze deze niet meer kunnen implementeren. Of enkel heel lastig.

Daarbij komt dat de 'as real as it gets' FS-sim markt relatief klein is. Iets wat zich vertaalt in relatief hoge prijzen waardoor een casual gamer het ook niet snel zal proberen. De leercurve is steil, de kosten vrij hoog.

Persoonlijk hecht ik momenteel meer waarde aan realisme en het feit dat een simulator compleet is (de hele wereld zit erin) dan aan allerhande grafische gimmicks.
Hm, ik zie het meer als oude appels met een nieuwe appel vergelijken. ;)

Klopt dat AFS2 tegen die tijd tegen soortgelijke problemen zal oplopen maar ze lopen dan alsnog een aardig stuk voor op de anderen. Het performance verschil tussen de oude sims en AFS2 is echt abnormaal groot.

Wat de leercurve betreft: die is wat P3D en XP gigantisch (imho) en dan heb ik het dus over de sim zélf... dus nog geeneens over de vliegtuigen etc.! Het installeren en optuigen van P3D/XP is idioot ingewikkeld voor een newbie (als je tenminste een béétje goede graphics wilt hebben). AFS2 is doodsimpel: klik op installeer, stel een paar settings in en vliegen maar. Met super performance.

Mijn voorkeuren gaan de laatste tijd uit naar gemak en nette graphics met als het even kan zoveel mogelijk realisme. AFS2 biedt de eerste twee, het realisme moet je een beetje naar zoeken maar is er op zich wel, althans gedeeltelijk. Zo vlieg ik de laatste tijd regelmatig alleen met VOR en dat gaat in AFS2 net zo realistisch als in P3D/XP. Maar ook de Q400 heeft al wel een paar opties die het (zo op het oog) wat realistischer maken (helemaal als je 'm mod zodat 'ie cold and dark opstart). Maar goed, AFS2 heeft nog een lange weg te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
Een keer een echte lange route aan het afleggen met een PA23.
Van EDXH naar EDFE, daar landen, bijtanken en nu naar EBOS.

Op EBOS bijtanken en naar Engeland, alleen nog effe kijken wel vliegveld.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/bbTZvhj/PA23-Aztec-F-250-2.png

Let even niet op de beeld kwaliteit, FPS was weer een ramp en 3jFPS greep in :')

[ Voor 24% gewijzigd door dierkx36 op 22-02-2019 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arroz
  • Niet online
Voor de AFS2 gebruikers: er is geen real-time weather. Wel is er een freeware programma dat de METAR van één specifieke airport download om zo toch een beetje real-time weather te hebben, zodat je niet zelf het weer hoeft gaan te verzinnen. Hier te vinden: AeroWX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Ik ben een complete noob op flightsim gebied. Vermaak me sinds gisteravond erg goed met DCS (en mijn thrustmaster 16000 setup).

k moest bijvoorbeeld opzoeken wat het verschil tussen Pitch en Roll is. Ik zoek een youtube kanaal oud waar dit soort extreme basics uitgelegd worden. Ik zoek me rot maar vind allemaal maar OF review sites van hotas setups of basic uitleg van een plane.

Het lijkt alsof iedereen de basics al door heeft oid? Iemand een tip?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

En als je naar de Youtube pagina van die videos gaat wordt als het goed is de volgende in de serie automatisch voorgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Propane schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 14:59:
[YouTube: Principles of Flight]

[YouTube: Aircraft Systems - 02 - Flight Controls]

En als je naar de Youtube pagina van die videos gaat wordt als het goed is de volgende in de serie automatisch voorgesteld.
Super! Thanks! De komende tijd eens goed in verdiepen.

Update: Aardig lang gekeken net en super veel basics geleerd :D Mooi dit. Nu in praktijk brengen bij DCS

[ Voor 9% gewijzigd door TweakerVincent op 02-03-2019 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upclocker
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01:29
Dit is ook echt een top kanaal als je iets uitgebreidere info wilt over van alles wat met vliegen te maken heeft.

[YouTube: Principles of Flight Lesson 1 Part 1 | #ATPL]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
upclocker schreef op zondag 3 maart 2019 @ 10:57:
Dit is ook echt een top kanaal als je iets uitgebreidere info wilt over van alles wat met vliegen te maken heeft.

[YouTube: Principles of Flight Lesson 1 Part 1 | #ATPL]
thanks! Ik dacht eerst dat dit dezelfde training als erboven is maar toch anders. Leuk!

Ik heb vandaag ook pedals besteld om de thrustmaster 16000m compleet te maken :) Nieuwe hobby geboren!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flopdoc
Nou, weer een tijdje installeren en uittesten verder met Prepar3D. Is toch echt wel super hoor. Ik gebruik het nu met A2A C182, A35, RXP GTN650/750, Active Sky, Rex Skyforce 3D, Little Navmap, EZDOK Ca V3 en mijn aloude Trackir en X52 Pro. Had eerst veel stutter, maar dat kwam door Chaseplane, wat ik door EZDOK heb vervangen. Heb ook een hoop ORBX scenery (was afgeprijsd), ook TE Netherlands, maar die loopt bij mij of vast of duurt heeeeeeeeeeeeeeeeel lang om te laden (itt bv Pacific Northwest of Britain South Wales). Ik houd het dus op NL2000 V5- die vind ik nog steeds t mooist voor Nederland.

Ik wil nog de PMDG B737 (had ik een paar jaar geleden voor FSX ook) aanschaffen, maar het kost me al tijd en moeite genoeg om de KFC200 autopilot van de Bonanza onder te knie te krijgen, alsmede de GTN750.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• upclocker
Als je nog een leuke uitdagende vlucht zoekt is Sao paulo - Rio de Janeiro wel erg tof om te maken. Volgas op stijgen vanaf de vrij korte baan in het midden van Sao Paulo. En-route heb je dikke kans dat je tussen de onweersbuien door moet navigeren. En bij Rio heb je vrijwel geen marge met landen en moet je vol op de rem anders beland je in het water.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/mHZ1BrI.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/JEv4wxb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/QBAkqx4.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

De pagina van Just Flight voor de Aerofly FS 2 Duchess is geupdate. Het lijkt er zowaar op alsof we eindelijk een vliegtuig in AFS2 gaan krijgen met wat meer diepgang...! Optie voor cold and dark, Engine management, Electrical system (battery, alternators, functional circuit breakers), Fuel system (fuel pumps, selectors, crossfeed), Hydraulic/landing gear system (including emergency extension)... Dat zou toch wel leuk zijn...!

https://www.justflight.co...ess-model-76-aerofly-fs-2

Vind het sowieso al leuk dat het een vliegtuig is met wear and tear dat ook nog eens exact lijkt op een real world vliegtuig: kan niet wachten na al die generic en clean default cockpits.

Hier een vergelijkinsplaatje dat ik een tijdje geleden heb gemaakt van het vliegtuig waarop dit model is gebaseerd (G-BZRT) en de versie in AFS2. Dat lijkt toch sprekend! :)

Afbeeldingslocatie: https://www.aerofly.com/community/index.php?attachment/12738-duchess-comparison-jpg/

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2019 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
upclocker schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 17:12:
Als je nog een leuke uitdagende vlucht zoekt is Sao paulo - Rio de Janeiro wel erg tof om te maken. Volgas op stijgen vanaf de vrij korte baan in het midden van Sao Paulo. En-route heb je dikke kans dat je tussen de onweersbuien door moet navigeren. En bij Rio heb je vrijwel geen marge met landen en moet je vol op de rem anders beland je in het water.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Even specifieker over de vliegvelden die je dan gebruikt: De stadsvliegvelden Congonhas (Sao Paulo) en Santos (Rio). Beide steden hebben ook internationale vliegvelden met banen van fatsoenlijke lengte. (en dus minder uitdaging) GOL vliegt overigens alle combinaties meerdere malen per dagen met 737's.

Ook interessant is landen en opstijgen op La Paz en Cochabamba. Best lange banen, denk je.. behalve dat ze op 8.000 en 13.000 ft liggen. (Ik heb er overigens geen ervaring mee in de sim.)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lllustrious
  • Registratie: September 2014
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/YExkYVN.png
Plaatje met PBR op de PMDG 747-8 in V4.4. Opzich een leuke toevoeging denk ik. Jammer dat er nog niet veel addons om zijn. Ik gebruik op dit moment ook tomatoshade, dat werkt ook aardig (maar levert wel een ander effect op):

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/uL6Ya9g.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/mLvgjv9.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
P3DV4 liep uiteindelijk voortdurend vast, dat merkte ik niet meteen, maar trad pas op na een half uur in de lucht. GPU en CPU temps waren t probleem niet, en ik heb nu geen overklok gedaan.

Op dit moment heb een schone Windows 10 Home installatie gedaan, heb ik alleen P3DV4, de Bonanza en de RXP GPS geinstalleerd, doe nu al 2 uur een testvlucht boven Europa, nu eindelijk probleemloos en 80 fps.

Ik had eerst zwarte flashes op t scherm, maar die zijn verdwenen nu ik in de P3D eigenschappen "Optimalisaties voor volledig scherm" uitgeschakeld heb (dat was weer een half uurtje googelen...)

Hier heb ik een Acronis backup van gemaakt. Daarna verder een voor een addons installeren, stabiliteit testen, en dan een backup maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Deadstick! De stream begint rond minuut 12.

[Video: Taking Flight! Chris gives you a first look at Deadstick - Bush Flight Simulator.]

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2019 18:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arroz
  • Niet online
Voor AFS2 gebruikers. JustFlight is nu bezig met de Duchess maar zijn ook bezig met de Turbo Arrow.

https://www.flightsim.com...iews-Turbo-Arrow-for-AFS2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, ik had het gezien! Een Piper! Beterrrrr! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arroz
  • Niet online
Nogmaals voor AFS2 gebruikers. Ook goed nieuws van ORBX.

I know many people are waiting for TrueEarth GB for AFS2, so here are some very early alpha preview shots to let you know it's making progress and we hope to have GB South available in the first half of this year (but don't hold me to it, since it's a new team of developers).

https://orbxsystems.com/f...=comments#comment-1497772

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
P3D v4.5 uit:

https://prepar3d.com/news/2019/04/115244/

Hele lijst van updates, maar de bovenste twee zijn altijd erg fijn:
Fixes and Improvements:
- Improved terrain night lighting.
- Improved rendering performance.
Dit staat ook in de Changelog:
"Major optimizations have been made to model loading vastly reducing load times for complex scenery add-ons." Zou dat dan betekenen dat als je ORBX The Netherlands hebt geinstalleerd dat het laden eindelijk eens wat sneller gaat?

PMDG lijkt verder binnenkort te komen met de NG3 (een bijgewerkte versie van de NGX denk ik dan?).

Nu maar even de NGX weer eens opstarten...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/WerSjX6Tu4JI3aBEfk7A0upQ/full.jpg

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upclocker
SanderTje! schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 21:45:
P3D v4.5 uit:

https://prepar3d.com/news/2019/04/115244/

Hele lijst van updates, maar de bovenste twee zijn altijd erg fijn:

[...]

Dit staat ook in de Changelog:
"Major optimizations have been made to model loading vastly reducing load times for complex scenery add-ons." Zou dat dan betekenen dat als je ORBX The Netherlands hebt geinstalleerd dat het laden eindelijk eens wat sneller gaat?

PMDG lijkt verder binnenkort te komen met de NG3 (een bijgewerkte versie van de NGX denk ik dan?).

Nu maar even de NGX weer eens opstarten...
[Afbeelding]
Heb je daar een bron van dat pmdg met een de NG3 komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Niet online
upclocker schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 22:20:
[...]

Heb je daar een bron van dat pmdg met een de NG3 komt?
Jazeker, komt van het PMDG-forum: https://forum.pmdg.com/fo...-weekend-update-from-pmdg

Je moet tegenwoordig inloggen om het nieuws daar te lezen dus even integraal gekopieerd voor iedereen hier:
[06APR19] Your Weekend Update from PMDG!

This week at PMDG we have been making very good progress on the NG3, and we are creeping ever closer to commencing beta testing. In a perfect world, we will see beta testing for NG3 commence during the last few days of April, or possibly early May. When we activate the testing teams, it is highly likely that we will not embargo them at all, and you will be able to see what NG3 is all about just as soon as they pick their jaws up off the floor, regain their composure and return to the keyboard.

PMDG Global Flight Operations has been having a tough couple of weeks- as we are beginning to test some of the API that will be handed to partner developers who wish to create content for the Global Flight Operations universe. This has lead inevitably to a slowdown on items that feel like forward progress to the development team- but it is a necessary part of the development process and we are starting to see things pick up steam again.

We are about to bring some livery painters in on the PMDG Global Flight Operations environment to see what they think, and to get their input on how we can best support them in their work. They will be the first "outsiders" to see what Global Flight Operations is about and we are pretty keen to hear their reaction.

Yes- their impressions will be under embargo- so I'll just have to tell you how amazing they thought it was, and how they felt badly that all of you are missing out on it.

The 747 product line has another update coming in the next few days. Lots and lots of cleanup details as we continue to work our way through all of the details and service reports that we have compiled for fixing. Work has begun to upgrade navdata handling, improve LNAV and the F/D. Testing is taking place right now on an update we hope to release on Tue/Wed- and then we will likely have another update shortly afterward that will include weather radar compatibility with REX, for those who use that product.

In an unusual twist, I have a bit of real-world flying information for you also! We are working with our partners at Aerosoft to coordinate a day to bring the PMDG DC-3 to Paderborn. We are still working out the details- but we are hoping to give PMDG and Aerosoft customers a chance to see the airplane up-close, talk with a bunch of the PMDG team who will be present, maybe have some lunch, share some laughs and some friendship- and if you are lucky, go home with a nice oil spot on your shirt from having stood too close to her when she was parked.

I'll have more information on that next week, I hope- just as soon as we get the schedule sussed out with Aerosoft.

We are preparing to make live a flight tracking page specific to the DC-3 that will allow you to see her in motion all the way across the atlantic and to europe. Even though we will be crossing the ocean under instrument flight rules, we will be out of radar contact for about 90% of the journey- so we have installed a satellite tracking system and will set up a site to allow you to follow along.

We MIGHT even do a question and answer session live via satellite messaging with the flight crew while we are cruising across the open water portions of the journey if there is interest!

Okay- hope you are all having a nice weekend- we will have that 747 update wrapped up for you shortly!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upclocker
SanderTje! schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 22:33:
[...]

Jazeker, komt van het PMDG-forum: https://forum.pmdg.com/fo...-weekend-update-from-pmdg

Je moet tegenwoordig inloggen om het nieuws daar te lezen dus even integraal gekopieerd voor iedereen hier:

[...]
Thanks. De NGX is toch wel het toestel waar ik verreweg de meeste uren in heb zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Niet online
upclocker schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 22:47:
[...]

Thanks. De NGX is toch wel het toestel waar ik verreweg de meeste uren in heb zitten.
Zeker, hier ook! Ik hoop dat ze ooit nog een 787 gaan maken al vrees ik dat de matige QualityWings-versie dat heeft voorkomen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-09 18:11
Ik heb na jaren aankloten met een PC die FSX/P3D niet aan kon en dus lage FPS haalde, en daarna 2 jaar niet ge-flightsimmed te hebben, eindelijk een nieuwe PC aan kunnen schaffen. De onderdelen zijn allemaal onderweg, maar hopelijk zit ik ergens volgende week weer in de virtuele lucht. Gelukkig heb ik nogal wat add-ons die compatible zijn met P3D, want waar ik voorheen met FSX vloog, ga ik nu inzetten op P3D. In ieder geval FTX Global, RTX, PMDG NGX en 777 worden meteen geïnstalleerd.

Ik zie op deze laatste pagina staan dat PMDG met de NG3 bezig is. Nu zegt me dit niet meteen iets, dus kan iemand mij uitleggen welk vliegtuig dit is? Boeing 737 Max toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Niet online
TranceSetter schreef op donderdag 11 april 2019 @ 16:52:
Ik heb na jaren aankloten met een PC die FSX/P3D niet aan kon en dus lage FPS haalde, en daarna 2 jaar niet ge-flightsimmed te hebben, eindelijk een nieuwe PC aan kunnen schaffen. De onderdelen zijn allemaal onderweg, maar hopelijk zit ik ergens volgende week weer in de virtuele lucht. Gelukkig heb ik nogal wat add-ons die compatible zijn met P3D, want waar ik voorheen met FSX vloog, ga ik nu inzetten op P3D. In ieder geval FTX Global, RTX, PMDG NGX en 777 worden meteen geïnstalleerd.

Ik zie op deze laatste pagina staan dat PMDG met de NG3 bezig is. Nu zegt me dit niet meteen iets, dus kan iemand mij uitleggen welk vliegtuig dit is? Boeing 737 Max toevallig?
Welkom terug dan! Ik herinner mij jouw nickname volgens mij nog in ieder geval :) Het is wel een stukje stiller hier tegenwoordig... jammer maar helaas. ;)

De NG3 zijn nog niet heel erg veel details over bekend, behalve dat het dus eind april/begin mei naar de beta-testers gaat. Speculaties zijn vooral een reworked NGX, maar niet per se een MAX. Even afwachten nog. Een reworked NGX lijkt mij het meest logisch omdat het de 3e generatie van de PMDG 73-serie zal zijn.

Verder verwacht ik over een klein half jaar ook P3Dv5 trouwens, als je de versiehistorie bekijkt is het ongeveer een 2-jarige cyclus met een versie die nog nooit hoger is gegaan dan x.5. Dit terzijde, maar kan interessant zijn om te weten als je bepaalde dingetjes nog wilt aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Cool, bedankt. Ik heb nog een licentie voor P3D v2, maar is het verstandig om deze naar v4 te upgraden of juist te wachten op v5? Ik kan me voorstellen dat de sprong van v2 naar v4 ook al best groot is, misschien juist wel om goed gebruik te maken van nieuwere hardware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Niet online
v4 is echt een enorme vooruitgang t.o.v. v2, maar het blijft een beetje koffiedik kijken wanneer v5 uitkomt. Ik weet niet of er een overstaptijd is dat je dan vervolgens v5 nog voor een zacht prijsje kunt krijgen. Anderzijds, v4.5 is net een paar dagen uit, dus het duurt nog wel even sowieso voordat v5 uit is en het is wel echt een stuk beter (o.a. 64 bit, dus geen CTD's meer vanwege OOM).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TranceSetter
Die laatste zin helpt me wel om voor v4.5 te gaan. Ik heb dadelijk 16GB geheugen in mijn PC, is dat voldoende?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Niet online
Ja hoor, ik draai ook met 16 en dat gaat prima!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Dutchy88
Gewoon eng zo realistisch dit _/-\o_ :

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XP is toch wel heel erg mooi zo, ook met die gedetailleerde wegen... Alleen loopt XP nooit zo soepel als in dat filmpje. :| Aerofly FS 2 is de enige flight sim die echt soepel loopt. Vanavond de Duchess 76 voor AFS2 gekocht: allereerste payware plane voor AFS2! Na wat opstart problemen lijkt dat toch wel een aardige stap in de goede richting (incl. cold and dark). Maar toch... eigenlijk zit ik vooral te wachten op Deadstick... Dat wordt toch echt dé sim voor GA/VFR/bush liefhebbers! Met een vliegtuig dat nog weer heel wat stappen verder gaat dan A2A en 'next gen' graphics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BazerK
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-09 13:48
Zit mog steeds op TrueEarth Netherlands voor XP11 te wachten, daar al iets meer over bekend?

Slechts de onwetende wordt kwaad, de wetende verstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Laatst online: 17-09 22:12

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Vraagje, mijn vader is een avid Flightsim fanaat en wij zoeken iets leuks voor zijn verjaardag voor tussen de €100 en €200 wat zijn ervaring zou kunnen verbeteren. Ik denk bij voorkeur hardware, omdat ik niet weet wat hij aan software heeft, en hij dat vaak toch al koopt. Iemand die leuke suggesties heeft? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:55

Ircghost

Honeybadger doesn&#039;t care!

Wat heeft hij al aan hardware? Als hij het nog niet heeft, wat mij sterk lijkt, maar de TrackIR5 is voor dat budget echt een absolute must!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Hij heeft echt absoluut niks qua hardware, volgens mij doet hij alles met muis/keyboard en één joystick (misschien dat laatste niet eens meer). De TrackIR5 ziet er tof uit, maar ik ben een beetje bang dat het bij hem meer om het even zal zijn (tot de nieuwigheid er af is), en niet iets wat hij consistent zal gebruiken. En ik zoek juist iets wat hij bij elke vliegsessie kan gebruiken. Maar ik zoek wel inderdaad must haves van dit kaliber, dus als je/jullie meer suggesties hebben, please please please let me know O+

[ Voor 10% gewijzigd door apNia op 18-04-2019 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-09 17:49
apNia schreef op donderdag 18 april 2019 @ 12:07:
Hij heeft echt absoluut niks qua hardware, volgens mij doet hij alles met muis/keyboard en één joystick (misschien dat laatste niet eens meer). De TrackIR5 ziet er tof uit, maar ik ben een beetje bang dat het bij hem meer om het even zal zijn (tot de nieuwigheid er af is), en niet iets wat hij consistent zal gebruiken. En ik zoek juist iets wat hij bij elke vliegsessie kan gebruiken. Maar ik zoek wel inderdaad must haves van dit kaliber, dus als je/jullie meer suggesties hebben, please please please let me know O+
Zou je kunnen achterhalen welke joystick hij gebruikt? Als dat al iets knaps is wordt een upgrade lastig.

Gebruikt hij pedalen? Afhankelijk van de gebruikte joystick zijn die of must-have of een heerlijke toevoeging.

Als hij gewoon een HOTAS en pedalen heeft zal de suggestie van @Ircghost het beste zijn. Als je dat niet aandurft zijn wat Saitek Pro-panelen erg leuk, maar laten we eerst naar de basis kijken.

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upclocker
apNia schreef op donderdag 18 april 2019 @ 12:07:
Ik ben het wel met @Ircghost eens. Als je eenmaal een keer gebruik hebt gemaakt van TrackIR wil je niet meer zonder. Imo naast een goeie joystick is het de grootste hardware toevoeging voor flightsim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Ample Energy schreef op donderdag 18 april 2019 @ 12:15:
[...]

Zou je kunnen achterhalen welke joystick hij gebruikt? Als dat al iets knaps is wordt een upgrade lastig.

Gebruikt hij pedalen? Afhankelijk van de gebruikte joystick zijn die of must-have of een heerlijke toevoeging.

Als hij gewoon een HOTAS en pedalen heeft zal de suggestie van @Ircghost het beste zijn. Als je dat niet aandurft zijn wat Saitek Pro-panelen erg leuk, maar laten we eerst naar de basis kijken.
Het is echt een vrij oude Logitech joystick geloof ik, met wat knoppen en een schuifje. Stelt echt helemaal niks voor eigenlijk. En als je naar een HOTAS kijkt, wat zijn absolute aanraders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-09 17:49
apNia schreef op donderdag 18 april 2019 @ 12:22:
[...]

Het is echt een vrij oude Logitech joystick geloof ik, met wat knoppen en een schuifje. Stelt echt helemaal niks voor eigenlijk. En als je naar een HOTAS kijkt, wat zijn absolute aanraders?
Dan zou ik naar een HOTAS kijken met een aparte joystick en apart 'gaspedaal'. Dan heeft hij zowel een upgrade qua bouwkwaliteit als speelplezier/-gemak.

Met zo'n stick zal hij nu ook geen pedalen hebben en het roer bedienen met de stick. Dat is gelukkig in jullie prijsklasse vrij courant.

Ik zou kijken naar de pricewatch: Saitek X52 Pro Flight Control System Zwart. Ziet er misschien wat futuristisch uit, maar is goed ontworpen, de kwaliteit zal een upgrade zijn, heeft dus roerbediening en is zeker goed genoeg om bij eventuele toekomstige uitbreidingen (pedalen, TrackIR) niet vervangen te hoeven worden.

Er is in je prijsklasse vast een set inclusief pedalen te vinden, maar dan heb je heel erg dat plastic-gevoel en wil je op de lange termijn alsnog wat anders.

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Voor een controller, wil je eerst weten wat hij vliegt. Dat kun je grofweg in drie categorieën zien:
1. Gevechtsvliegtuigen, F-15, F-16, F-35 etc. (--> HOTAS)
2. Grote toestellen, B737, B747, A320, A340, C-17, C-130 etc. (--> Yoke)
3. Kleine/middelgrote burgertoestellen, Cessna, Piper, Beechcraft, Mooney, Cirrus (--> Vaker yoke dan HOTAS)
(En dan heb je ook nog persoonlijke voerkeur, natuurlijk..)

Roerpedalen zijn altijd een toevoeging.
TrackIR is vanuit cadeau-oogpunt het leukste denk ik, omdat je dat minder makkelijk voor jezelf koopt en het verschil in ervaring enorm is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

upclocker schreef op donderdag 18 april 2019 @ 12:21:
[...]

Als je eenmaal een keer gebruik hebt gemaakt van TrackIR wil je niet meer zonder.
OK dat klinkt toch wel iets serieuzer dan een gimmick dan. Niet dat ik het in twijfel trek -- ik probeer het te snappen als non-FlightSimmer -- maar wat maakt het zo waardevol dan?
Ja ik wil absoluut niet dat het plastic aanvoelt. En zijn er nog andere HOTAS die je kan aanraden rond die prijsklasse? Ik zie dat de X52 al wat ouder is, misschien zijn er inmiddels betere?
Bacchus schreef op donderdag 18 april 2019 @ 12:39:
Voor een controller, wil je eerst weten wat hij vliegt. Dat kun je grofweg in drie categorieën zien:
Oh dat is misschien belangrijk om erbij te zetten, hij vliegt voornamelijk met Flight Simulator (?) intercontinentale vluchten, en volgens mij soms ook cessna achtige voertuigen.

[ Voor 47% gewijzigd door apNia op 18-04-2019 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upclocker
apNia schreef op donderdag 18 april 2019 @ 12:46:
[...]

OK dat klinkt toch wel iets serieuzer dan een gimmick dan. Niet dat ik het in twijfel trek -- ik probeer het te snappen als non-FlightSimmer -- maar wat maakt het zo waardevol dan?

[...]

Ja ik wil absoluut niet dat het plastic aanvoelt. En zijn er nog andere HOTAS die je kan aanraden rond die prijsklasse? Ik zie dat de X52 al wat ouder is, misschien zijn er inmiddels betere?

[...]

Oh dat is misschien belangrijk om erbij te zetten, hij vliegt voornamelijk met Flight Simulator (?) intercontinentale vluchten, en volgens mij soms ook cessna achtige voertuigen.
Nou het scheelt een heleboel geouwehoer met de muis als je wilt rondkijken. Het voelt eigenlijk heel natuurlijk aan om zo rond te kijken. Bijvoorbeeld als je aan het taxiën bent, wil je een beetje makkelijk rond kunnen kijken. Maar ook als je vliegt heb je meestal een hand op je gashendel en een op je joystick, en dus eigenlijk geen hand vrij om rond te kunnen kijken. Voor digital flight simulator is het eigenlijk helemaal een must, mocht hij dat ook spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apNia

apNia

Thanks guys, het is de X52 Pro geworden. Lang met m'n broertje gedebateerd of we die wouden of de TrackIR5, maar denken dat hij iets meer heeft aan de HOTAS. We houden de TrackIR5 up our sleeve voor volgend jaar ;)

Is er overigens een mogelijkheid om de TrackIR5 zonder pet of iets op je hoofd te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn stem gaat uit naar de Track IR. Ik vlieg niet zonder. Ook leuk te gebruiken in andere sims, trouwens (truck sim, race, etc.). Een betere stick is leuk maar toch iets meer van hetzelfde, alleen misschien wat beter en zo. Maar een TrackIR is echt heel wat anders, dus meer een verrassing.

Let wel: je hebt een soort van receiver op je hoofd nodig dus je moet vliegen met een koptelefoon of een pet...! ik zou zelf gaan voor de TrackIR met de Track Clip Pro: werkt beter dan met de 'gratis' stickertjes die je anders moet gebruiken. Die clip werkt volgens mij alleen met een koptelefoon: de stickertjes werken ook met een pet.

EDIT
O, haha, het is de X52 geworden. ;) Ook leuk! En nee, je MOET met Track IR dus iets op je hoofd hebben. Zal voor velen een nadeel zijn maar als je er eenmaal mee hebt gevlogen, wil je niets anders meer. Althans, dat vindt 95% procent van de gebruikers: er zijn altijd mensen die iets helemaal niets vinden. ;)

PS Nadeel van de Track Clip Pro is dat je dus ook een draad naar je hoofd hebt lopen: dat is met de 'gratis' stickertjes volgens mij niet zo.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2019 16:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dierkx36
Hier maar even neergooien :
Airfoillabs King Air 350 + Ultra Weather XP 2.5 + FSGRW, KBEC naar KAWO
Real time, real weather

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/hRrwNtH/KA350-2019-04-22-11-48-18.png
uploaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy88
Verwijderd schreef op woensdag 17 april 2019 @ 22:19:
XP is toch wel heel erg mooi zo, ook met die gedetailleerde wegen... Alleen loopt XP nooit zo soepel als in dat filmpje. :| ...
Valt wel mee hoor, sinds de laatste updates naar V11.32+ loopt alles veel soepeler is mijn ervaring. Al kijk ik echt uit naar de Vulkan implementatie. Waarschijnlijk gaan we dan pas echt een goede optimalisatie zien. Maar dat zal nog een aantal maanden op zicht laten wachten is de verwachting.
BazerK schreef op donderdag 18 april 2019 @ 10:36:
[...]

Zit mog steeds op TrueEarth Netherlands voor XP11 te wachten, daar al iets meer over bekend?
Niet echt, ik heb begrepen dat er erg veel werk in gaat zitten omdat XP werkt met het zogenaamde '1-degree grid boundary system' Hierdoor is het moeilijk om de Nederlandse grenzen aan te houden zonder een overdreven scenery overlap te krijgen met delen van België, Luxemburg en Duitsland.
Meer info in dit topic op het ORBX forum.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Aerofly FS 2 is weer een tikkie leuker/interessanter geworden dankzij het eerste payware vliegtuig: de Duchess 76 van Just Flight. Er zitten nog wat foutjes en bugs in maar het begint er op te lijken. Cold and dark start, fuel flow, crossfeed, prop en mixture, authentieke AP, compleet electrisch systeem, elke circuit breaker werkt, etc. Ook leuk: de cockpit is een exacte kopie van het real world model waarop het gebaseerd is, dus 'wear and tear' en echt elk stickertje en plakbandje zit waar het in het echt ook zit. Is wel zo leuk na al die 'squeeky clean' default vliegtuigen.

Zoals ik zei zitten er wel wat foutjes en bugs in en, wel erg jammer, de GNS 430 is vooralsnog gewoon de AFS2 moving map (COM en NAV werken wel, de rest niet), maar wie weet wat er allemaal nog gaat komen! En zoals verwacht is de fps met dit vliegtuig alsnog, zelfs boven TrueEarth NL, ver boven de 100 (als je unlimited gebruikt)!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/LIZGNi8nJSK10SWAP86anyKL/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/dICo1vSKVwYReYYhvcsTxIzm/full.jpg

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• apNia

apNia

Nou m'n vader was helemaal in de zevende hemel gisteren met de X52 Pro. Hij kon er maar niet over ophouden hoe blij hij er mee was (still going on today). Hier lekker met z'n kleinzoon in de cockpit :D

Thanks again voor jullie hulp O+

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/YeJIZ5i.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dierkx36
Even een waarschuwing voor de X-Plane 11 gebruikers die Ultra Weather XP 2.5 willen kopen en gaan gebruiken :

1)Het is absoluut PRACHTIG
2)Het krijgt binnen no time je CPU helemaal op zijn knieën :X

Het zwaarte punt bij UWXP ligt niet bij de GPU maar CPU.
Ben sinds het zaterdag avond uit is gekomen bezig om het nog enigszins rendabel op mijn desktop te laten lopen.

Voor diegene die UWXP 2.5 al hebben en tegen dezelfde problemen als lopen als mij :
Zover ik het nu gevonden heb zijn Amount of in cloud puffs en amount of out cloud puffs samen met regen de grote boosdoener.
1 van de 3 alleen : fps en frame time impact ja : maar te overleven .
2 van de 3 vind een CPU niet leuk meer
Alle 3 samen :w CPU.

Nou de i7 8700K HT uitgezet, al cores overgeclockt naar 4900, bij Nvidia Thread optimilzation op aan en prerenderd frames op 4 : dit lijkt de fps en frame time impact nog enigszins te beperken.
Dit met amount of in cloud en out cloud puff's op ieder 3% (beste is allebei op 0% )

[ Voor 7% gewijzigd door dierkx36 op 23-04-2019 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
Even posen ;)

Van KAWO naar KSFF, real time, real weather met de Airfoillabs King Air 350

(Memo @ zelf : doet gerust effe het weer checken voor je domweg gaat vliegen |:( }:| )

Het weer is in die contreien op het moment niet denderend.
Opstijgen was al … interessant om het netjes te verwoorden.
Landen … wist je dat je een deuk kan knijpen in dat metaal van een Thrustmaster Warthog joystick ? :')

20 tot 25 knopen gust met zelfs aan de grond 0.3 turbulentie.
"Leuk" en "interessant" zijn niet de woorden die ik hier nog een keer voor ga gebruiken 8)7

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/6RRHRYx/KA350-10.png

PS :
De developer van Ultra Weather XP 2.5 heeft eergisteren een hotfix uitgebracht die een aantal problemen oplost, waaronder de FPS inpakt.
Ja, UWXP 2.5 is nog steeds zwaarder dan 2.4, alleen met de hotfix is het nou redelijk onder controle.
Amount of in cloud op 5 %, amount of out cloud puffs op 18% en schaduw resolutie op 2048 en zelfs op het zwaarste punt draait het nou wel redelijk goed ( 25-> 35 fps met 0.0280 frame time op CPU)
Dit is met de CPU weer terug op all cores op 4700Mhz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Zo, daarnet de tutorial flight gedaan die zit bij de ToLiss Airbus 319. Aanrader voor wie de ToLiss heeft. Tot nu toe al heel wat keer heen en weer gevlogen met de a319 maar telkens braaf het ingevoerde plan volgen en handmatig landen (lastig genoeg af en toe). Maar nu met zo'n tutorial kom je achter een hele riedel van alle alternatieve flows van de Airbus avionics:
- heading volgen ipv. lnav. Hoe kom je weer terug op het pad? Wat is open climb?
- step-climb
- go-around, nooit gedaan 8)7, ook nooit een alternate destination / flightplan gebruikt
- hold circuit gebruiken
- last minute runway change

Met name bij de go-around moet je zoveel tegelijk doen (en tegelijk lezen in de tutorial wat er volgt) dat de pause knop af en toe nodig is. In reallife is er geen pause knop maar akkoord, dan vlieg je met z'n tweeen, dat maakt het natuurlijk wel beter te managen. Maar dan heb je ook meteen ATC erbij en ander verkeer om je heen (zeker in de buurt ve vliegveld) en echt weer (icing) en ook nog passagiers die je moet informeren.

Zo'n tutorial is maar een pdf (en wie leest er nou manuals :P) maar ik vond het echt waardevol om de systemen beter te leren kennen. En leuk om te doen.

En nu vliegen met (on)geplande defects. Single engine fail @ V1 ...

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

mekkieboek schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 21:31:
Zo, daarnet de tutorial flight gedaan die zit bij de ToLiss Airbus 319. Aanrader voor wie de ToLiss heeft. Tot nu toe al heel wat keer heen en weer gevlogen met de a319 maar telkens braaf het ingevoerde plan volgen en handmatig landen (lastig genoeg af en toe). Maar nu met zo'n tutorial kom je achter een hele riedel van alle alternatieve flows van de Airbus avionics:
- heading volgen ipv. lnav. Hoe kom je weer terug op het pad? Wat is open climb?
- step-climb
- go-around, nooit gedaan 8)7, ook nooit een alternate destination / flightplan gebruikt
- hold circuit gebruiken
- last minute runway change

Met name bij de go-around moet je zoveel tegelijk doen (en tegelijk lezen in de tutorial wat er volgt) dat de pause knop af en toe nodig is. In reallife is er geen pause knop maar akkoord, dan vlieg je met z'n tweeen, dat maakt het natuurlijk wel beter te managen. Maar dan heb je ook meteen ATC erbij en ander verkeer om je heen (zeker in de buurt ve vliegveld) en echt weer (icing) en ook nog passagiers die je moet informeren.

Zo'n tutorial is maar een pdf (en wie leest er nou manuals :P) maar ik vond het echt waardevol om de systemen beter te leren kennen. En leuk om te doen.

En nu vliegen met (on)geplande defects. Single engine fail @ V1 ...
Ik vlieg nu bijna altijd de ToLiss A319. +/- 50 vluchten gedaan en nooit noemenswaardig problemen mee gehad. De developer is ook vrij actief op FB en komt regelmatig met bug fixes en new features. Er is pas een update geweest wat de FPS bij flink heeft verbeterd. Het is een aanrader als je met een Airbus wil vliegen in X-Plane.

Fuel flow lijkt ook aardig te kloppen
FRA-STN Simbrief route
Active Sky XP

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/cncUizagqwzWB0mvum0GJlYY/medium.png

[ Voor 6% gewijzigd door Badtothebone op 28-04-2019 11:50 ]

https://valid.x86.fr/xhfd5e

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

https://developer.x-plane...vulkan-and-metal-it-runs/

Voor wie het gemist heeft: Vulkan update, exciting times!

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-08 10:11
Wie nog een geweldige freeware wilt voor FSX/P3D :D

Mijn filmpje er over

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Over 3 kwartier begint de X-Plane presentatie @ FlightExpo. ETA 22.30.

ORBX nu:

[ Voor 25% gewijzigd door Bolk op 08-06-2019 22:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

ORBX TrueEarth Great Britain
ToLiss Airbus a319
Active Sky XP

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/9IbsmEGSespw2obBWEIowOAy/medium.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/wBO8cp6P8b86a1iFaC9sOJnp/medium.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/7JcgqqyAZjlgSwi9POKog3xN/medium.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/V15YazsRLZuhhRbTLJdxgkH7/medium.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/3cHjvnlJWCf4ezpz4UYjyEVY/medium.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/DcXbGhWog4FwdyMVp5rJLA8i/medium.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En wat is het nieuws over Xplane?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

Verwijderd schreef op zondag 9 juni 2019 @ 15:45:
[...]

En wat is het nieuws over Xplane?
Kan je hier zien, video begint gelijk waar X-Plane presentatie begint..

[ Voor 9% gewijzigd door Badtothebone op 09-06-2019 16:55 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Iemand anders ook de trailer van de nieuwe Microsoft Flightsim gezien? Ik begin alvast met sparen voor een nieuwe pc, wat zag dat er super vet uit!!

edit: hier is de video:

[ Voor 52% gewijzigd door cracking cloud op 09-06-2019 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
cracking cloud schreef op zondag 9 juni 2019 @ 22:44:
Iemand anders ook de trailer van de nieuwe Microsoft Flightsim gezien? Ik begin alvast met sparen voor een nieuwe pc, wat zag dat er super vet uit!!

edit: hier is de video:

[YouTube: Microsoft Flight Simulator - E3 2019 - Announce Trailer]
Ziet er mooi uit! Heb gelukkig een 2080ti dus moet wel lukken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upclocker
Wow ziet er goed uit! Nou nog hopen dat ze open staan voor third party developers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

TweakerVincent schreef op zondag 9 juni 2019 @ 22:58:
[...]

Hoe krijg jij je GTX2080ti in een XBOX?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Badtothebone schreef op zondag 9 juni 2019 @ 23:12:
[...]

Hoe krijg jij je GTX2080ti in een XBOX?
Ook pc hoor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daanieyel
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online

Ryzen 3600 - GTX1060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViperTim
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 08-07 00:38
TweakerVincent schreef op zondag 9 juni 2019 @ 22:58:
[...]

Ik hoop dat ze de game maximaal optimaliseren met de huidige hardware.
Niet weer 30FPS met de nodige instellingen naar beneden stellen. Maar goed een spel als deze blijft gewoon zwaar met het renderen van scenery en AI.
upclocker schreef op zondag 9 juni 2019 @ 23:06:
Wow ziet er goed uit! Nou nog hopen dat ze open staan voor third party developers.
Dat hoop ik ook en dat customise ook mogelijk en makkelijk is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daanieyel
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Toch beide platforms, maar pc eerst en dan later xbox.
https://news.xbox.com/en-...x-e3-2019-briefing-recap/
The next generation of our longest-running franchise, Microsoft Flight Simulator is coming to Windows 10 with Xbox Game Pass in 2020, and coming to Xbox One at a later date. Microsoft Flight Simulator is specifically designed to celebrate flight simulation fans through a focus on the authenticity of flying and visually stunning environments. By revamping our tech, working in close collaboration with the community and pursuing the best partnerships across the industry, we intend to deliver the best-in-class flight simulation experience.
Read more at https://news.xbox.com/en-...ecap/#FjwVRwsFUcijZVeY.99

Ryzen 3600 - GTX1060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Hoe kan je nou met een Xbox controller zo'n simulatiespel spelen? Is wss een enorme arcade variant??

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Badtothebone schreef op zondag 9 juni 2019 @ 16:54:
[...]

Kan je hier zien, video begint gelijk waar X-Plane presentatie begint..

[YouTube: FlightSimExpo Livestream Left Seat]
Fantastisch... Twee nieuwe landmarks, twee nieuwe sound sets en wat "under the hood" veranderingen waar 3rd party ontwikkelaars mogelijk gebruik van gaan maken.

Zoals altijd gaat de ontwikkeling bij X-Plane toch echt gewoon te traag. Ze missen nog steeds dingen die een 13-jaar oude FSX wel heeft.
TweakerVincent schreef op maandag 10 juni 2019 @ 01:00:
Hoe kan je nou met een Xbox controller zo'n simulatiespel spelen? Is wss een enorme arcade variant??
Ten eerste, speel FSX of P3D maar eens met een Xbox controller. Werkt fantastisch. Twee joysticks, eentje voor flight controls, eentje om vrij rond te kijken. Analoge triggers voor rudder, genoeg buttons voor throttle/thrust, flaps, gear, trim etc.

Dus het vliegen zelf gaat prima. Als ze het een beetje optimaliseren met button prompts als je naar een switch kijkt, om die switch te gebruiken, zou het mogelijk zelfs controller only kunnen werken op de Xbox.

Ten tweede, de Xbox heeft al een tijdje de mogelijkheid voor muis en toetsenbord ondersteuning :).

Ik ben "happily surprised" met deze aankondiging van Microsoft en zeer, zeer benieuwd naar waar ze mee op de proppen komen. Geweldig dat ze er nieuw leven in blazen.

[ Voor 24% gewijzigd door Propane op 10-06-2019 01:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

Propane schreef op maandag 10 juni 2019 @ 01:39:
[...]
Fantastisch... Twee nieuwe landmarks, twee nieuwe sound sets en wat "under the hood" veranderingen waar 3rd party ontwikkelaars mogelijk gebruik van gaan maken.

Zoals altijd gaat de ontwikkeling bij X-Plane toch echt gewoon te traag. Ze missen nog steeds dingen die een 13-jaar oude FSX wel heeft.
Het ontwikkel team is dan een stuk kleiner dan Microsoft en je mist een grote punt (waar ze het bijna 10 minuten lang overhadden) en dat is de move van OpenGL naar Vulkan wat ik vermoed een flinke verbetering zal zijn voor AMD GPU gebruikers en gebruikers met niet al te krachtig CPU's.

Wij gaan het zien,
  • Flightsimmen op subscription basis.
  • Add-on developers die overgehaald moeten worden om add-ons te maken
  • Als Microsoft geen heil meer inziet na een paar jaar stoppen ze gewoon hun cloud service?
  • Wordt het echt realistisch of weer z'n arcade achtig ding?
Hier ben ik benieuwd naar. Je moet een flitsend marketing filmpje niet al te serieus nemen. Ik wacht wel to medio 2020 om te zien precies wat ik kan verwachten als eindgebruiker / flightsimmer maar de kans dat ik weer ga overstappen net als van P3D naar X-Plane 5 jaar geleden is heel erg klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Badtothebone schreef op maandag 10 juni 2019 @ 10:15:
[...]

Het ontwikkel team is dan een stuk kleiner dan Microsoft en je mist een grote punt (waar ze het bijna 10 minuten lang overhadden) en dat is de move van OpenGL naar Vulkan wat ik vermoed een flinke verbetering zal zijn voor AMD GPU gebruikers en gebruikers met niet al te krachtig CPU's.

Wij gaan het zien,
  • Flightsimmen op subscription basis.
  • Add-on developers die overgehaald moeten worden om add-ons te maken
  • Als Microsoft geen heil meer inziet na een paar jaar stoppen ze gewoon hun cloud service?
  • Wordt het echt realistisch of weer z'n arcade achtig ding?
Hier ben ik benieuwd naar. Je moet een flitsend marketing filmpje niet al te serieus nemen. Ik wacht wel to medio 2020 om te zien precies wat ik kan verwachten als eindgebruiker / flightsimmer maar de kans dat ik weer ga overstappen net als van P3D naar X-Plane 5 jaar geleden is heel erg klein.
Is allemaal heel mooi, die overstap naar Vulkan. Maar hoe lang is X-Plane zogenaamd al de next big thing in flight simulation? En hoe lang lopen ze al rond met beroerde AI, beroerde ATC etc. De focus ligt verkeerd en de ontwikkeling gaat veel, maar dan ook veel te langzaam. Maar goed, dat is mijn mening, ieder z'n ding uiteraard.

Er is nog heel weinig wat we echt weten over de nieuwe Microsoft Flight Simulator. Even het nieuws afwachten voor dat er geklaagd wordt over subscription service (ja, er is een Xbox Game Pass for PC, maar al de games in die service kun je ook simpel los kopen). Wees blij dat er nieuw leven in het genre wordt geblazen voorlopig, en misschien krijgen andere ontwikkelaars een schop onder de kont die ze nodig hadden :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy88
Een interessante analyse van de nieuwe trailer door Ben van Airline2sim:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Propane schreef op maandag 10 juni 2019 @ 11:32:
[...]

Is allemaal heel mooi, die overstap naar Vulkan. Maar hoe lang is X-Plane zogenaamd al de next big thing in flight simulation? En hoe lang lopen ze al rond met beroerde AI, beroerde ATC etc. De focus ligt verkeerd en de ontwikkeling gaat veel, maar dan ook veel te langzaam. Maar goed, dat is mijn mening, ieder z'n ding uiteraard.

Er is nog heel weinig wat we echt weten over de nieuwe Microsoft Flight Simulator. Even het nieuws afwachten voor dat er geklaagd wordt over subscription service (ja, er is een Xbox Game Pass for PC, maar al de games in die service kun je ook simpel los kopen). Wees blij dat er nieuw leven in het genre wordt geblazen voorlopig, en misschien krijgen andere ontwikkelaars een schop onder de kont die ze nodig hadden :) .
Waar zou volgens jou de focus moeten liggen bij X-Plane? Het flight model en de zaken waar Austin aan werkt zijn echt zeer fraai en X-Plane heeft imho by far het beste aerodynamisch model van alle sims. Ik ben het met je eens dat de ontwikkeling niet snel gaat maar met zo'n klein team is dat niet vreemd. X-Plane komt voor mijn gevoel qua handling het dichtst in de buurt van de realiteit.

Ondanks dat ik zit te watertanden van de nieuwe Flight Simulator weet ik niet of ik X-Plane zomaar op zou geven. Maar ik denk dat er meerdere markten zullen ontstaan. Je ziet dit ook gebeuren in andere genres zoals bijv bij het simracen, ga je voor de eye candy of ga je voor een variant waarbij het tire model tot in de detail is uitgewerkt? Er valt voor beiden wat te zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Ik zou zeggen, focus op de core die men verwacht van een flightsim sinds 2006... Match de features van FSX en verleg daarna de focus naar andere dingen. X-Plane Mobile? Really? Zit er echt een groot publiek te wachten om te "simmen" op een iPad? Of wil Austin zelf iets te doen hebben tijdens z'n vlucht naar zo'n Expo ;) :P .

Immersie is een groot deel van simulatie. Je kunt de meest fantastische PT6 simulatie hebben, maar als je dan rond vliegt in een lege wereld zonder ATC die het niveau van FSX of beter haalt, of AI zonder dat je zelf van alles moet opzetten, breekt dat ook weer de immersie.

Het voelt gewoon alsof het een groepje hobbyisten is die makkelijk afgeleid worden zeg maar. Wat misschien ook wel zo is (het hobbyisten deel). Ik snap verder je punt en wie weet komt die markt segmentatie er ook. In dat geval denk ik wel dat X-Plane altijd ondergeschoven kind blijft omdat ze nog geen "kritieke massa" hebben qua gebruikers aantal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:02
Heeft MSFS de boot al niet gemist? Denk dat de meeste devs zich nu meer richten op P3D.

Zeker nu MS zich mede richt op de xBox.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Straks op de Xbox Scarlett heb je net zulke vette ervaring en graphics als op een goede PC met de nieuwe flight simulator.

nieuws: Xbox Project Scarlett krijgt Zen 2-cpu met Navi-gpu en komt in 2020

Lekker op de bank via TV en Xbox Scarlett op de wereld rond vliegen. Ik zeg laat maar komen.
Pagina: 1 ... 84 ... 100 Laatste