Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
Feit wil alleen dat je de hele wereld er nog bij moet kopen, plus een airliner. Met FSX heb ik nu de hele wereld plus de PMDG 747, MD-11 en natuurlijk de NGX. Plus Aerosoft Amsterdam en Rotterdam, qua scenery voldoet FSX aan mijn eisen (en jup die zijn niet mega hoogAnoniem: 135195 schreef op maandag 05 maart 2012 @ 22:17:
[...]
Grapjas. O, wacht, je bent serieus.![]()
MS Flight is net zo goed een sim als FSX maar wel eentje met andere mogelijkheden en opties etc. Op dit moment is MS Flight een GA sim en niets anders. Ja, het is ook een game, maar dat is FSX net zo goed.
Probeer in MS Flight maar een van die latere landingsmissies (RV in de mist met hand een ILS landing uitvoeren... en die mist is net echt); da's geen arcade. Voor airliner liefhebbers is MS Flight momenteel nog helemaal niets, natuurlijk. Maar dat kan nog komen. Voor GA is MS Flight echt de top, al is momenteel de scenery wat beperkt, natuurlijk. Maar dat gaat dus wel goed komen met Alaska!
Anoniem: 78739
Klopt, maar niet zo heerlijk voor het budget. Zoals ik eerder al aangaf heb je nu Hawaï en enkele propellorvliegtuigjes voor de prijs van FSX met heel de wereld en 25 toestellen van alle soorten.Anoniem: 135195 schreef op maandag 05 maart 2012 @ 22:04:
BTW Daarom ben ik dus ook blij met MS Flight: gewoon je spullen kopen op je Live-account. Geen gelazer met problemen dankzij nieuwe hardware, geen geleuter met keys en serials en wachtwoorden en besteldata en klantnummers en creditcardnummers en verificatieprocedures en ordernummers en weet ik veel... Heb je een nieuwe pc? Inloggen, downloaden, spelen. Geupdate an al. Klaar. Weg met alle losse downloads met ieder hun eigen installatiemethode en allemaal hun eigen patches en updates en libraries... Heerlijk systeem, dat Live.
http://marketplace.xbox.c...fe-1000-9115-d8044d5308d2
Achter de link op de vorige pagina naar het forum van avsim staat (als je dat hele verhaal gelezen hebt) dat PMDG het niet eens kon worden over de voorwaarden die MS had opgesteld en daarom ook besloten niet te gaan ontwikkelen voor Flight, ze gaan zich echter wel volledig storten op FSX voor de komende tijd en ze zijn aan het kijken naar mogelijkheden om iets te gaan doen met X-plane 10. ORBX doet ook niet mee met Flight blijkt uit die zelfde tekst.Bolk schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 01:11:
Points voor een tag veranderen, eigenlijk krankzinnig maarja.. Mijne is ook kut
Als ik die Alaska screenshots zie dan snakt het naar meer... Maar ik hoop zo dat we kwaliteit add-ons gaan krijgen zoals Airbus en Boeing... PMDG, Flightsim Labs, Aerosoft. Noem het maar op. Als de kwaliteit het zelfde is, lijkt het me geen probleem. Ik vrees alleen een beetje. Die Mustang heeft ook geen cockpit
Erg jammer....
Dit stukje dus:
PMDG has always had a good, honest, open relationship with the team at MS- so we provided them with open, honest and candid feedback that we felt was respectful, and candid. In spite of repeated requests for a commitment, we demurred. Shortly there-after the communication channel went dead. Calls and emails went unanswered, and advance alphas stopped arriving. Shortly there-after we received a perfunctory email advising that our input was no longer desired.
[ Voor 20% gewijzigd door FastFred op 06-03-2012 10:40 ]
Had het gelezen ja. Zo, zo stom. Maargoed, ik wil MS nog niet helemaal afschrijven. Wie weet kunnen ze betere kisten bouwen dan PMDGFastFred schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 10:36:
[...]
Achter de link op de vorige pagina naar het forum van avsim staat (als je dat hele verhaal gelezen hebt) dat PMDG het niet eens kon worden over de voorwaarden die MS had opgesteld en daarom ook besloten niet te gaan ontwikkelen voor Flight, ze gaan zich echter wel volledig storten op FSX voor de komende tijd en ze zijn aan het kijken naar mogelijkheden om iets te gaan doen met X-plane 10. ORBX doet ook niet mee met Flight blijkt uit die zelfde tekst.
Erg jammer....
Dit stukje dus:
[...]
Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
Als MS slim is gaan ze hetzelfde doen als PMDG, en dat is praten met real life pilotenBolk schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 10:58:
[...]
Had het gelezen ja. Zo, zo stom. Maargoed, ik wil MS nog niet helemaal afschrijven. Wie weet kunnen ze betere kisten bouwen dan PMDG
1 pm 737
2 pm 747
3 pm md-11
4 iFly 737
5 level-d 767
6 airbus x
7 707
8 a2a 377
9 Flight 1: Super 80 BN2 Islander
10 concorde x
11 cs 757
12 qw 757
13 Leonardo Maddog 2010
14 CS 767
15 Wilco E-Jets Embraer 170/190
16 CS 737
17 CS 727
18 cs 777
19 simcheck a300
20 CLS MD81
21 DA: Fokker 70/100
22 CLS 747
23 wilco 737
24 ariane 737
25 cls 767
26 jf Constellation Professional
27 wilco a380
28 JF A320
29 just flight dc-3
30 cls DC-10
31 wilco 777
32 jF comet
33 just flight DC-6B
34 jF comet
35 FEELTHERE - EMBRAER REGIONAL JETS
36 team uiver dc-3
37 cls a310
38 cls a340
39 PERFECT FLIGHT - FLY THE B717-200 X
40 Overland series
Iemand die nog aantekeningen of wijzigingen heeft? ben al eeuw bezig met deze top 30 lijst
[ Voor 50% gewijzigd door FSXnoob op 06-03-2012 12:35 ]
My fun: Track prepared Renault Megane 3 RS @ 306HP
Met 6 FPS over een terrein vliegen wat niet tot de verbeelding spreekt is dan alleen fun met een toestel wat je met instrumenten vliegt , daarom ook imho dat de "community" is wat het nu is.
Ik ben wat dat betreft blij dat ze meer op het kleine spul hebben gericht als basis en dat het ook nog aardig loopt en met het goede weer er nog aardig uitziet ook.
Een soort redbull airrace toevoeging zou ik dan ook meer op zitten wachten dan de zoveelste 737 addon , hoewel ik dat eigenlijk best een leuk toestel vind om mee te vliegen , weliswaar met de hand only , op instrumenten vliegen interesseert mij dan ook weinig.
How do you save a random generator ?
Wat is dat toch met mensen die zeggen dat je nog de hele wereld MOET kopen en dat het allemaal een fortuin gaat kosten? Op Avsim loopt ook al zo'n thread. Dat komt zeker nog vanuit het standpunt dat Flight op dit moment al een complete vervanging voor FSX had moeten zijn, terwijl al ruim voor release duidelijk was dat dat niet het geval zou zijn...DutchHammer schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 08:13:
[...]
Feit wil alleen dat je de hele wereld er nog bij moet kopen, plus een airliner.
Je MOET niets, je kiest lekker zelf wat je wilt kopen.
FSX was bij release nog wel wat duurderAnoniem: 78739 schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 08:29:
[...]
Klopt, maar niet zo heerlijk voor het budget. Zoals ik eerder al aangaf heb je nu Hawaï en enkele propellorvliegtuigjes voor de prijs van FSX met heel de wereld en 25 toestellen van alle soorten.
http://marketplace.xbox.c...fe-1000-9115-d8044d5308d2
Begrijp me niet verkeerd, ik gebruik FSX ook nog gewoon, lekker van FTX Nieuw Zeeland naar Antarctica ofzo, maar sommige van de argumenten die hier tegen Flight worden genoemd zijn zo flauw
http://www.carenado.com/CarSite/Portal/index.php
Die zijn stuk voor stuk prachtig beter dan een gemiddelde packed van de boven genoemde vliegtuigen ..
Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits
En de wilco airbusjesravw schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 13:37:
bij die top 30 hoor zeker boven aan de vliegtuigen van carenado
http://www.carenado.com/CarSite/Portal/index.php
Die zijn stuk voor stuk prachtig beter dan een gemiddelde packed van de boven genoemde vliegtuigen ..
||| F1-aeroblog || Battlelog |||
Wat is dat toch met mensen die zich niet kunnen inleven in een ander?Propane schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 13:29:
[...]
Wat is dat toch met mensen die zeggen dat je nog de hele wereld MOET kopen en dat het allemaal een fortuin gaat kosten? Op Avsim loopt ook al zo'n thread. Dat komt zeker nog vanuit het standpunt dat Flight op dit moment al een complete vervanging voor FSX had moeten zijn, terwijl al ruim voor release duidelijk was dat dat niet het geval zou zijn...
Je MOET niets, je kiest lekker zelf wat je wilt kopen.
[...]
Ik zeg ook niet dat je het moet, maar ik maak naast mijn short hauls met de ngx, ook vele Long haul vluchten met de MD-11. In dat geval moet ik meerdere delen van de wereld kopen, en het eigenlijk alles want ik wil gewoon kunnen gaan zitten en denken van nu ga ik vanuit Afrika naar Europa vliegen of juist van Europa naar Azië.
Het gaat er dus maar om hoe je wilt "spelen", en mijn manier van "spelen" eist min of meer dat ik wel alles koop.
Natuurlijk ga ik ook Flight installeren voor GA, zeker de missies lijken me leuk.
Ik zie overigens Flight ook niet als vervanging voor FSX, maar mag toch zeker wel laten weten waarom FSX voor mij de FlightSim is die ik wil "spelen".
Zoals ik eerder aangaf zal Flight niet de sim worden voor de Airline Sim fanaten, maar kan het wel eens groot succes worden on GA Sim fanaten en de casual gamer
[ Voor 12% gewijzigd door DutchHammer op 06-03-2012 14:41 ]
wilco ben ik niet zo kapot van maar goed iedereen zijn eigen smaak natuurlijk
zo vlieg ik ook liever die kisten van carenado dan van PMDG .. maar oke zo ben ook iemand die van GA houd
Af en toe eens een B737-300 of een B747 200
Zo als deze van CLS
http://flightsim.com/main/review/cls747.htm
maar goed ben dan ook liever iemand die een vliegtuig wil besturen / of bevliegen ..
net zo als met s*x beter zelf doen dan er naar kijken
[ Voor 13% gewijzigd door ravw op 06-03-2012 14:37 ]
Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits
kom ik heel dom over als ik niet weet wat GA betekend?ravw schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 14:35:
[...]
wilco ben ik niet zo kapot van maar goed iedereen zijn eigen smaak natuurlijk
zo vlieg ik ook liever die kisten van carenado dan van PMDG .. maar oke zo ben ook iemand die van GA houd
Af en toe eens een B737-300 of een B747 200
Zo als deze van CLS
http://flightsim.com/main/review/cls747.htm
maar goed ben dan ook liever iemand die een vliegtuig wil besturen / of bevliegen ..
net zo als met s*x beter zelf doen dan er naar kijken
General AviationNiaX schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 14:59:
[...]
kom ik heel dom over als ik niet weet wat GA betekend?
Nu ff wat serieuzer bezig, tijdens de walk around check heb ik alles nagelopen, alles gedaan wat er staat. Alleen de laatste lukt me niet. Bij "Pitot-static Probe" staat Clean in het blauw. Nu ga ik naar het schermpje Cleaning, water in de emmer, spons erin, maar hoe krijg ik dat ding nou schoon? Ik kan die spons niet slepen naar het toestel ofzo?
EDIT: ah gevonden, bij de walk around check gewoon op het blauwe vierkantje klikken waar die probe zit
Oh faal, gestart, taxi naar de baan, wil opstijgen, 20kts, 40kts, 50kts, bam, motor uit, opnieuw starten niks, alles snel gechecked, had ik die fuel valve nog dicht zitten
EDIT2: enige vervelende aan dit ding is dat ik de default ATC niet kan gebruiken...
[ Voor 26% gewijzigd door FastFred op 06-03-2012 16:00 ]
Anoniem: 135195
Dan doe je iets verkeerd...!FastFred schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 15:49:
EDIT2: enige vervelende aan dit ding is dat ik de default ATC niet kan gebruiken...
Wat betreft MS Flight: momenteel is het een pure GA sim. Heb ik zelf geen problemen mee, want ik hou daarvan. Voor airliners heb ik FSX met de PMDG 737NGX. Zoiets zie ik toch niet gauw vanuit Redmond verschijnen. Je moet de programma's inderdaad niet vergelijken en, als je wilt, gewoon naast elkaar gebruiken Ik heb naast FSX nog vier andere games op m'n PC: allemaal race games. Dan ga ik toch ook niet drie van weggooien omdat er maar eentje de beste is...? Ze bieden alledrie weer wat anders. Formule 1 tegenover rally tegenover straatracing etc. En zo is het ook met FSX en MS Flight.
En wat betreft kosten: als ik in FSX vlieg zie ik volgens mij 0,0% standaard FSX. Het zijn allemaal addons, al is het alleen maar UTX. Maar ik heb addons scenery, addon airports, addon luchten en waters, addons planes... Allemaal gekocht bovenop FSX zelf. Daar komt nog bij dat de hele wereld leuk is voor sommigen, maar ik vlieg al jarenlang óf in Orbx regio's óf rondom Nederland. Ik vind dat MS Flight het daarom prima aanpakt. Er komen zo nu en dan regio's bij en je koopt welke je leuk vindt en de rest koop je niet.
Het zal echt nog wel een hele tijd duren voordat ik net zoveel geld heb uitgegeven naar MS Flight als aan FSX... En let wel, een heleboel soorten payware addons zijn voor MS Flight niet nodig (of zijn wel nodig maar bestaan gewoon niet...
Het is natuurlijk wel zo dat het jammer is voor airline fanaten dat ze niet kunnen genieten van bijvoorbeeld verbeterde graphics en performance en zo...
Na m'n preflight checks en walk around enzo, een stukje gaan vliegen. Opgestegen van Rotterdam, al denkende waar ik eens heen zou vliegen maar eens gezien wat ie kon, duikvlucht gemaakt, schroef gedraaid. Het geluid van de wind nam flink toe, vervolgens wil ik herstellen, gaat ie ineens stijl omhoog, raakt in een stall, en klapt achterover, valt weer terug naar beneden. Dus na een paar duikvluchten en stalls wat met het gas gaan spelen en het vliegtuig redelijk stabiel weten te krijgen. Kijk ik ff buiten, hangt m'n hoogteroer zowat los aan de staart. Dus zonder hoogteroer heb ik de hoogte bepaald met het gas, dus dalen is stationair, en stijgen is wat gas erbij. Zowat als een glider naar Valkenburg gevlogen, en daar geland. Nu maar eens zien of het te fixen is
Hahahah, geweldig dit
Airframe en Controls kaput
lol dat doet mij nog eens denken met een vlucht van mijn met de B742[b][message=37803499,noline]
Oh faal, gestart, taxi naar de baan, wil opstijgen, 20kts, 40kts, 50kts, bam, motor uit, opnieuw starten niks, alles snel gechecked, had ik die fuel valve nog dicht zittenhahah
was hem ook aan het testen en uitproberen .....
eindelijk de lucht in en vliegen maar tot de landing ...
had auto gas aan staan en ipv dat ik de hoogte meter lager zet gooi ik me snelheid naar beneden ....
piepers en bellen gingen af maar geen idee wat het was ....
tot ik in de bomen hing .... a wacht me snelheid is toch wel wat laag , ipv 1200 hoogte
of perfecte landing in zetten maar vergeten je landingsgestel uit te klappen .... terwijl iemand anders mee zit te kijken.....
Zo iets dus ...
maar dit is real
YouTube: Two Guys Crash Plane Despite Alarm
[ Voor 18% gewijzigd door ravw op 06-03-2012 16:51 ]
Uiteraard eerst een run up gedaan met de motor voor de zekerheid, bleek oil temperature te hoog te zijn (wel olie in gedaan en gepeild, maar niet eerst de propellor rond gedraaid voor het peilen.
Nu heb ik onder Service telkens een rood vierkantje staan bij Inlet Baffl.
Iemand enig idee wat dat betekent?
dat wil zeggen dat hij geen olie kan aanvoeren / opzuigen dus denk je olie te weinig er in heb zitten op even je benzine / olie kraan open zettenFastFred schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 17:22:
Ok, vraag, Katana vliegt weer, alles in orde.
Uiteraard eerst een run up gedaan met de motor voor de zekerheid, bleek oil temperature te hoog te zijn (wel olie in gedaan en gepeild, maar niet eerst de propellor rond gedraaid voor het peilen.
Nu heb ik onder Service telkens een rood vierkantje staan bij Inlet Baffl.
Iemand enig idee wat dat betekent?
Olie temperatuur loopt nu opnieuw tegen het rood aan... Oliedruk schommelt tegen de 70 aan (groen/oranje)
[ Voor 24% gewijzigd door FastFred op 06-03-2012 17:36 ]
heb je de cowl flap open staan anders loopt hij zeker op hij wil cooling hebbenFastFred schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 17:33:
Olie is net vervangen (onder Service gewoon telkens op dat 'recycle logo' klikken achter olie, en dan dus SAE20 ofzo aan klikken).
Olie temperatuur loopt nu opnieuw tegen het rood aan... Oliedruk schommelt tegen de 70 aan (groen/oranje)

FastFred schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 17:37:
Hoe zet ik die open....?
Hij zit er wel want hier heb je de uitgang
real foto van een katana
http://www.flickr.com/pho...2252890847/in/photostream
niet iets van Cowl flaps ??
vaak meer een klein handeltje
[ Voor 32% gewijzigd door ravw op 06-03-2012 17:42 ]
dan kan je nog kijken naar Carburetor Heat,
je moet het even in die hoek zoeken
ik kan nu niet kijken heb geen FS X er opstaan ...
[ Voor 28% gewijzigd door ravw op 06-03-2012 17:50 ]
En nu niet meer, dafuq?
[ Voor 15% gewijzigd door FastFred op 06-03-2012 17:57 ]
oke dat is mooiFastFred schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 17:52:
Als ik de Cabin Heat naar me toe trek loopt de oil temperature terug
En nu niet meer, dafuq?
Maar voor de mensen die van Bushflying houden moeten dit eens proberen
Mits je een goede maag heb natuurlijk
YouTube: Teaser for "Dead Stick Takeoff Flying Adventures" video
[ Voor 4% gewijzigd door ravw op 06-03-2012 18:11 ]
ho ho ben je wel een beetje zuinig op dat vliegspulFastFred schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 18:55:
Het blijft leuk, nog maar eens wat uit proberen, tijdens het vliegen de canopy open doen: weg canopyKon geen hoogte meer houden en de snelheid kakte ineens compleet in, moest landen in een weiland
arme Katana
Ik was best tevreden met de kwaliteit van FSX (ik ga dan ook geen of nauwelijks add-ons kopen voor Flight), ik wil gewoon veel toestellen en veel landschappen voor een redelijke prijs. De prestatie was ook goed met een Core i7 @ 4 GHz (mits multi-core tweak).Propane schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 13:29:
FSX was bij release nog wel wat duurder. Heel de wereld en 25 toestellen is allemaal leuk en aardig, maar ga nu nog eens in FSX kijken naar de kwaliteit van al die default toestellen en wereld scenery....Waarom denk je dat 3rd party addons zo veel succes hadden, wat er standaard bij zat was van beroerde kwaliteit
.
Begrijp me niet verkeerd, ik gebruik FSX ook nog gewoon, lekker van FTX Nieuw Zeeland naar Antarctica ofzo, maar sommige van de argumenten die hier tegen Flight worden genoemd zijn zo flauw.
gaat dit over flight of FS X want als het over flight gaat wil ik het wel even weten kijken of ik hem nog een beetje beter kan laten lopenAnoniem: 78739 schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 20:29:
[...]
De prestatie was ook goed met een Core i7 @ 4 GHz (mits multi-core tweak).
Gokje; je hebt de inlet baffle geïnstalleerd terwijl het ruim boven -10C is.FastFred schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 17:45:
Zo ziet het er nu uit
[afbeelding]
Lijkt me niet helemaal gezond, maar tot nu toe vliegt ie nog
Dat was FSX, Flight is net omgekeerd: veel GPU- en amper CPU-belasting. Ik zou de belasting graag wat beter verdelen, zodat mijn Ci7 mijn ietwat oudere GTX275 wat zou kunnen ontlasten. Het verkeer was nogal CPU-intensief, waar is dat trouwens gebleven in Flight?ravw schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 20:35:
[...]
gaat dit over flight of FS X want als het over flight gaat wil ik het wel even weten kijken of ik hem nog een beetje beter kan laten lopen
Ok, andere vraag, wat doet een inlet baffle precies?Propane schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 20:43:
[...]
Gokje; je hebt de inlet baffle geïnstalleerd terwijl het ruim boven -10C is.
Kijk hier eensFastFred schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 11:48:
[...]
Ok, andere vraag, wat doet een inlet baffle precies?
Hier vind je iets over de oil cooler baffle
Als die geinstalleerd is zal je temp van je olie hoger worden omdat er minder lucht door heen kan, wat je wil als de buitentemperatuur laag is. Hetzelfde wat we vroeger wel deden met oudere diesels om die beter op temp te krijgen door een hoes aan de voorkant van de auto te maken waardoor minder koude lucht naar binnen kwam
[ Voor 43% gewijzigd door auroortje op 07-03-2012 13:28 ]
Ok, dus uit je eerste link
Hij zou dus ergens rond de linkervleugel moeten zitten?For better comfort regarding cabin temperatures when operating at low outside air
temperatures, a ventilation inlet baffle may be installed at the air inlet of the wing. (lower side
of left wing stub) to block cold air and avoid cold ventilation channels.
Maar uit je tweede link blijkt dat hij bij de oil cooler zit, onder de motor. Wat mij trouwens ook logischer lijkt...
[ Voor 48% gewijzigd door FastFred op 07-03-2012 14:31 ]
[ Voor 65% gewijzigd door FSXnoob op 08-03-2012 17:33 ]
Nummer 27 is een Wilco 777, maar je laat een A380 zien?
En vanaf 2:19 staat er links onderin beeld ineens FSX Noob, met direct daarna een 2e FSX Noob logo, dwars door de tekst heen
Paar puntjes
Verder ziet het er prima uit, zit er nog freeware spul tussen die kisten?
[ Voor 54% gewijzigd door FastFred op 07-03-2012 14:44 ]
Nieuwe versie komt zo *
En de logo's ja, daar kan je niet altijd veel aan doen, ik gebruik oudere filmpjes en daar is dan het logo net ff dubbel meegenomen in de filmpje.
Olie wordt meer of minder vloeibaar afhankelijk van de temperatuur (hoog of laag). Dit heet viscositeit.FastFred schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 12:53:
ok, het voorkomt dus dat bij lage buiten temperaturen, het koud wordt in de cockpit (en je geen te koude olie in een warme motor krijgt, want dat levert condens op in de motor). Hoe heeft dit dan effect op de olietemperatuur, en wat ik later pas merkte, de cilinderkop temperatuur?
Als je die baffle gebruikt terwijl het een normale temperatuur is, wordt de olie warmer dan normaal. Het wordt dunner en meer vloeibaar. Daarbij wordt het ook minder effectief in het absorberen van warmte uit de motor, bijvoorbeeld van de cylinder koppen. Dus de cylinderkoppen worden warmer dan normaal. En zoiets kan rondgaan in een vicieuze cirkel. Olie is warm en koelt minder, cylinderkoppen worden warmer, warmen de olie nog meer op, olie kan nog minder warmte opnemen.... etc etc.
Aan de andere kant, als je die baffle niet gebruikt bij erg lager temperaturen wordt de olie koud en erg dik. Dan kan het moeilijker worden rondgepompt wat uiteindelijk ook weer problemen ook kan leveren. Evenals inderdaad de water dampen die mogelijk vrij komen.
Disclaimer: Dit is theorie die ik ondertussen alweer een aantal jaar terug heb gehad en tegenwoordig in veel mindere mate nodig heb, dus mogelijk zit ik deels fout ofzo
Betaling is eindelijk binnen bij Aerosoft, dus de Katana zonet ff opnieuw geinstalleerd, nu met mijn eigen serial (en alle patches voor de Katana) ipv van die van TPB
nvm, werkt nu wel, vandaag al 10 keer geprobeerd
[ Voor 9% gewijzigd door FastFred op 08-03-2012 15:14 ]
Toestemming nodig voor bekijken van YouTube
Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.
Bekijk op YouTubeVlieg met de pmdg 73 maar ik krijg het niet voor mekaar om land 2 0f 3 te krijgen op mijn PFD.
Hij maakt wel ils landing maar in CMD mode met flare landing.
Kan het er aan liggen dat ik soms de FMC van co-pilot nog op menu heb staan voor pushback?
Ik doe iets fout of ik mis iets maar weet niet wat
( Ik moet ff wennen weer aan boeing na vele uren MD-11, is toch ff anders namelijk )
[ Voor 11% gewijzigd door auroortje op 08-03-2012 17:52 ]

Land3 zou je moeten krijgen als de ILS-freq in NAV1 en NAV2 radio's active hebt en established op de ILS CMD-A en CMD-B hebt ingeschakeld.auroortje schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 17:51:
Ik zit met het volgende:
Vlieg met de pmdg 73 maar ik krijg het niet voor mekaar om land 2 0f 3 te krijgen op mijn PFD.
Hij maakt wel ils landing maar in CMD mode met flare landing.
Kan het er aan liggen dat ik soms de FMC van co-pilot nog op menu heb staan voor pushback?
Ik doe iets fout of ik mis iets maar weet niet wat
( Ik moet ff wennen weer aan boeing na vele uren MD-11, is toch ff anders namelijk )
En je moet aan allebei de kanten de course instellen!rdluca schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 19:02:
[...]
Land3 zou je moeten krijgen als de ILS-freq in NAV1 en NAV2 radio's active hebt en established op de ILS CMD-A en CMD-B hebt ingeschakeld.
Mocht het aanzetten van CMD-B resulteren in het automatisch uitgaan van CMD-A (en omgekeerd) wacht dan tot de glideslope is geintercept, het moment dat de speed window 'open' gaat en je vref kan invoeren: op dat moment kan je CMD-B altijd aandoen en zal CMD-A aanblijven.
BTW Sinds ik VOR/LOC oversla en direct met APP begin tijdens de approach, heb ik het probleem van het wisselen van AP's niet meer. Weet ook nog steeds niet precies waarom dat soms niet werkt...
Lukt dus niet. Beide nav's hebben ils frequentie in active, beide kanten zelfde course. radio alt meter op 0 en wanneer ik VOR intercept heb druk ik op APP, dan pakt hij de glideslope op, wanneer die die heeft dan druk ik de CMD B erbij, op 1500 ft doet ie de test maar krijg geen LAND 3 in beeld.rdluca schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 19:02:
[...]
Land3 zou je moeten krijgen als de ILS-freq in NAV1 en NAV2 radio's active hebt en established op de ILS CMD-A en CMD-B hebt ingeschakeld.
Sinds ik add-on vliegtuigen gebruik, crashed FSX als ik de sessie afsluit. Dus ik heb een stukje gevlogen, sluit de vlucht af en wil terug naar hoofdmenu en de boel crashed.
Vervelende hier aan is, dat ie de data niet opslaat. De eerste keer toen ik met de Katana gevlogen had gebeurde dit niet. Gevolg is dat iedere keer als ik met de Katana ga vliegen, de meter weer op 1,6 uur staat, ipv dat het ondertussen toch al wel 10 uurtjes moet zijn + dat hij nu de slijtage enzo niet meepakt voor de volgende keer, dus begin iedere keer weer met de situatie die ik had na die 1,6 uur.
Dit gebeurde voor het eerst met de 737NGX, maar die vlieg ik nu niet meer. Met de default vliegtuigen heb ik er geen last van.
Het lijkt me dat er meer mensen met deze issue zitten/gezeten hebben, iemand ook een oplossing?
Kan het zijn dat er een instelling fout staat in PMDG menu??
Moet ik ergens op letten dat het aan gezet moet worden. Ik heb niks veranderd aan de settings in het menu van PMDG. Vlieg meestal met die 2 KLM uitvoeringen van de 700 serie.
Even 2 screens zodat je kan zien hoe het ingesteld staat
foto 1 en foto 2
[ Voor 22% gewijzigd door auroortje op 08-03-2012 23:13 ]
Heb je Autoland Fail Operational active?auroortje schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 23:01:
Net ff wat go-arounds gedaan voor ils approch maar geen LAND 3.
Kan het zijn dat er een instelling fout staat in PMDG menu??
Moet ik ergens op letten dat het aan gezet moet worden. Ik heb niks veranderd aan de settings in het menu van PMDG. Vlieg meestal met die 2 KLM uitvoeringen van de 700 serie.
Even 2 screens zodat je kan zien hoe het ingesteld staat
foto 1 en foto 2
Via de FMC:
Menu->Setup->aircraft->equipment->naar page 3/11->en daar LSK5 Autoland op FAIL OPP zetten.
[ Voor 7% gewijzigd door rdluca op 08-03-2012 23:57 ]
Yesssrdluca schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 23:42:
[...]
Heb je Autoland Fail Operational active?
Via de FMC:
Menu->Setup->aircraft->equipment->naar page 3/11->en daar LSK5 Autoland op FAIL OPP zetten.
Maar als ik het goed begrijp is het enige verschil dat je geen ROLL OUT krijgt op je PFD.
Maar goed, we zijn eruit. Vond het al zo vreemd dat ik het wel zag in filmpjes op youtube maar bij mij niet.
Ik maar weer manuel doorlezen maar kwam er maar niet achter

Thanx for the help Guys
Ik vlieg de NGX niet zo veel en ben geen Boeing kenner, maar fail operational en fail passive verschillen wel iets meer.auroortje schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 01:13:
[...]
Maar als ik het goed begrijp is het enige verschil dat je geen ROLL OUT krijgt op je PFD.
Als ik me goed herinner echter voornamelijk als je een failure krijgt in de automatic flight control systems. Als je fail passive bent neemt de piloot bij zo'n failure de controls over, bij fail operational kan het resterende werkende deel va het systeem gewoon de landing en flare afhandelen.
Ik heb hetzelfde met de ngx.. Vooralsnog geen moeite genomen om dit op te lossen heheFastFred schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 22:34:
Ok, laatste vraag en dan stop ik er voor vanavond mee.
Sinds ik add-on vliegtuigen gebruik, crashed FSX als ik de sessie afsluit. Dus ik heb een stukje gevlogen, sluit de vlucht af en wil terug naar hoofdmenu en de boel crashed.
Vervelende hier aan is, dat ie de data niet opslaat. De eerste keer toen ik met de Katana gevlogen had gebeurde dit niet. Gevolg is dat iedere keer als ik met de Katana ga vliegen, de meter weer op 1,6 uur staat, ipv dat het ondertussen toch al wel 10 uurtjes moet zijn + dat hij nu de slijtage enzo niet meepakt voor de volgende keer, dus begin iedere keer weer met de situatie die ik had na die 1,6 uur.
Dit gebeurde voor het eerst met de 737NGX, maar die vlieg ik nu niet meer. Met de default vliegtuigen heb ik er geen last van.
Het lijkt me dat er meer mensen met deze issue zitten/gezeten hebben, iemand ook een oplossing?
[ Voor 3% gewijzigd door Tallguy op 09-03-2012 10:47 ]
Wist trouwens niet dat std operation waren met de MD-11 om tijdens een trans-Atlantische vlucht zo laag te vliegen ivm het missen van een fuel heater
Ik kreeg het als promotie deal maar ben aangenaam verrast, hun fokker 50 is pruts kwaliteit maar deze 60 model is heel netjes, alleen jammer dat het product zo prijzig is.
Toestemming nodig voor bekijken van YouTube
Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.
Bekijk op YouTubeJaartje geleden naar Egypte was de buitentemperatuur -67 ofzo, maar da was een 737-800, die hebben wel een fuel heater?
Zover ik weet zitten er geen fuelheaters in 737.
Wel zitten er heat exchanger in. Olie en fuel gaan door de exchanger heen. zo verwamd de olie de brandstof.
Als je met een MD11 met veel brandstof vliegt kan dat dus niet heel snel afkoelen.
Vliegen met een hogere snelheid kan er ook voor zorgen dat het niet bevriesd. (wrijving)
Dat zeg ik tochMegamind schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 21:37:
Olie van de motoren loopt langs de brandstof om die warm te houden.
Hm ja die regel had ik zeker overheen gelezen
Hmm toch is het me al een paar keer gebeurd dat ik tijdens een transatlantische vlucht problemen krijg, nou was m'n TAT gisteren ook vaak zo rond de -70 @ FL 330/350. Maar idd lager vliegen plus sneller vliegen loste het probleem telkens op. Nadat ik Nuvanut verlaten heb ga ik dan vaak voorzichtig weer hoger zittenRemco Tr schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 20:54:
Hoe meer brandstof hoe minder snel het afkoelt.
Zover ik weet zitten er geen fuelheaters in 737.
Wel zitten er heat exchanger in. Olie en fuel gaan door de exchanger heen. zo verwamd de olie de brandstof.
Als je met een MD11 met veel brandstof vliegt kan dat dus niet heel snel afkoelen.
Vliegen met een hogere snelheid kan er ook voor zorgen dat het niet bevriesd. (wrijving)
Wss een default?FastFred schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 20:35:
hoe koud is dat wel niet dan? Bij hoeveel bevriest de brandstof?
Jaartje geleden naar Egypte was de buitentemperatuur -67 ofzo, maar da was een 737-800, die hebben wel een fuel heater?
[ Voor 16% gewijzigd door DutchHammer op 11-03-2012 11:28 ]
een 737-800 van Transavia
[ Voor 47% gewijzigd door FastFred op 11-03-2012 12:03 ]
Overigens, ben lang niet de enige :P:
http://www.google.com/sea...91f6ba48&biw=1920&bih=979
Ik heb zelf de combat pedals en vindt ze top!Anoniem: 135195 schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 22:56:
Iemand hier ervaring met de Saitek Combat rudder? Het is (na al die jaren) ongeveer tijd voor rudder pedals... Ik begrijp dat de Saitek Combat rudder (dus niet de oude zonder 'combat') aardig top zijn. Maar het is best prijzige hardware dus... als iemand ervaring hiermee heeft, graag advies!
Verdiep je eens in het aardse atmosfeer.DutchHammer schreef op zondag 11 maart 2012 @ 11:22:
[...]
Hmm toch is het me al een paar keer gebeurd dat ik tijdens een transatlantische vlucht problemen krijg, nou was m'n TAT gisteren ook vaak zo rond de -70 @ FL 330/350. Maar idd lager vliegen plus sneller vliegen loste het probleem telkens op. Nadat ik Nuvanut verlaten heb ga ik dan vaak voorzichtig weer hoger zitten.
[...]
Wss een default?
Thnx!
Wikipedia: Tropopauze (nadat ik wat andere artikelen gelezen had).
Snap ik dat ik veels te hoog zit zo rond de noord pool
HehehDutchHammer schreef op maandag 12 maart 2012 @ 10:18:
[...]
Thnx!. Na het lezen van dit:
Wikipedia: Tropopauze (nadat ik wat andere artikelen gelezen had).
Snap ik dat ik veels te hoog zit zo rond de noord pool.
Zit er ook aan te denken om GSX te kopen, heeft iemand daar ervaring mee?
[ Voor 3% gewijzigd door SgtPoen op 13-03-2012 13:25 ]
Vanmiddag rond een uurtje of 3 vertrokken, net geland. Gecruised op FL420 met 240kts, kwam er later pas achter dat cruising altitude voor de 737-800 FL410 was
/ondertussen halverwege seizoen 2 van NCIS
EDIT: vorige record was 1500+nm, EHAM - LPAZ
[ Voor 32% gewijzigd door FastFred op 14-03-2012 20:31 ]
Bedoel je dan de voice of de button version?
En wat vind je er zo goed aan dan?
Ik ben er wel in geintresseerd maar de productinformatie op hun site zegt me eigenlijk niet zoveel.
En ik zag dat er geen download versie is?
Anoniem: 223141
Heb zelf die captain's package zitten beide versie's in.Royer schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 23:04:
[...]
Bedoel je dan de voice of de button version?
En wat vind je er zo goed aan dan?
Ik ben er wel in geintresseerd maar de productinformatie op hun site zegt me eigenlijk niet zoveel.
En ik zag dat er geen download versie is?
Gebruik noodgedwongen die button control omdat voice op mijn OS niet ondersteund wordt.
Maar het doen van alle opstart flows, bij positive rate " Gear up" commando geven ed worden dan door je F.O. uitgevoerd.
Vind het echt een heerlijke add on, voor mij een echte must have!
Nu kleine 6 uur mee gevlogen wil echt niet meer zonder

De "Captains Set" heeft ook nog de 'Audio Ground School' erbij als extra'tje, maar die heb je niet nodig om met FS2Crew te kunnen vliegen. Audio Ground School is eerder een naslagwerk (zie ook site van FS2Crew)
Lijkt me dat je normaal gesproken eerst je centertanks leegvliegt en dan de rest.. Ps FL410 is de max certified cruise alt voor de 738FastFred schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 20:26:
Zo, nieuw afstands record voor mij. ~2200nmKLAX - PHNL met de default 737, had aan de gate @ PHNL nog 3000lbs in de center tank. Ben volledig afgetankt van KLAX vertrokken. (28515lbs in de center tank en 2x 8030lbs in de wingtanks)
Vanmiddag rond een uurtje of 3 vertrokken, net geland. Gecruised op FL420 met 240kts, kwam er later pas achter dat cruising altitude voor de 737-800 FL410 was
/ondertussen halverwege seizoen 2 van NCIS
EDIT: vorige record was 1500+nm, EHAM - LPAZ
Specs: 9800X3D, RTX 5080, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light
Wat betreft FL410 als service ceiling, daar kwam ik aan het eind van de vlucht pas achter
De 'nieuwe' methode (die eigenlijk de originele methode blijkt te zijn!) laat je compleet anders naar de VOR gauges kijken. Simpel gezegd: je stelt met de OBS op welke radial je moet zijn. Vervolgens kijk je naar welke kant de naald wijst: op die helft van de gauge ligt je heading. Vervolgens kijk je waar de TO/FROM heen wijst. En zo blijft er vanzelf slechts een kwart van de 360 graden over waar je heen moet vliegen om de radial te intercepten. Je hoeft niet na te denken over TO en FROM en andersom denken bij in- of outbound. Doodsimpel.
Als je naar een intersectie moet vliegen, doe je hetzelfde: je stelt de radio in, je stelt de gewenste radials in, je bekijkt op beide VORs welk quadrant je heen moet vliegen en vervolgens kijk je welke heading beide VORs gemeenschappelijk hebben: vervolgens hoef je alleen maar die kant op te vliegen en vanzelf ga je beide radials intercepten! Doodsimpel!!!
Hm, het is misschien te ingewikkeld om zo even uit te leggen, maar echt... het is ZO SUPER MAKKELIJK en ook LEUK om te doen!!!
Hier wat links naar waar ik de info vandaan heb:
http://www.sarangan.org/aviation/articles/vor-article.pdf
En die refereert weer aan:
http://www.campbells.org/Airplanes/VOR/vor.html
waar ook in staat waarom met de VOR eigenlijk compleet verkeerd is gaan gebruiken...! Interessant stukje geschiedenis.
Maar kun je zelf instellen wat je zelf wilt doen of wat je aan je F.O. wilt overlaten? Kijk, ik vind die flows en het hele opstart proces leuk en leerzaam om te doen maar kan onder het opstijgen en landen wel een paar extra handen gebruiken.Anoniem: 223141 schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 08:32:
[...]
Heb zelf die captain's package zitten beide versie's in.
Gebruik noodgedwongen die button control omdat voice op mijn OS niet ondersteund wordt.
Maar het doen van alle opstart flows, bij positive rate " Gear up" commando geven ed worden dan door je F.O. uitgevoerd.
Vind het echt een heerlijke add on, voor mij een echte must have!
Nu kleine 6 uur mee gevlogen wil echt niet meer zonder
Maar ik begin in mijn 737 niet voor niets "cold en dark"
En is het probleem met FSPassengers al opgelost? Ik las iets dat dat niet samen werkte?
Maar ach, waar heb ik het over... Ik heb sinds de release van MS Flight FSX niet meer gespeeld. Ja, 1 keer, om te kijken hoe het ook alweer was... en na 1 minuut ging ik weer snel naar MS Flight.
http://www.fsfiles.org/imagehost/uploads/1331787652.zip
die ik heb gemaakt aan de hand van info van twee Avsim-forumleden, kan je via m'n eerder geposte VOR-methode feilloos elk vliegveld vinden zonder op de map te kijken. Dikke pret.
[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 135195 op 15-03-2012 21:45 ]
Bedankt, super! Je moet ook eens Tutorial #2 doen van de NGX, ook zeer zeer leerzaam mbt radials in dit toestel etc.Anoniem: 135195 schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 19:47:toon volledige bericht
Ik heb via een post op Avsim een voor mij compleet nieuwe methode gevonden om met VORs te vliegen... Echt super! Normaal gebruikt iedereen de VOR als een command systeem: je volgt simpelweg de naald en je moet rekening houden met inbound en outbound, TO en FROM, en regelmatig de OBS knop verdraaien om te achterhalen waar je bent etc. (Het is zo ingewikkeld dat ik het nog geeneens uit kan leggen.) Ik kon wel direct naar een VOR vliegen maar vliegen naar een intersectie was echt te ingewikkeld...
De 'nieuwe' methode (die eigenlijk de originele methode blijkt te zijn!) laat je compleet anders naar de VOR gauges kijken. Simpel gezegd: je stelt met de OBS op welke radial je moet zijn. Vervolgens kijk je naar welke kant de naald wijst: op die helft van de gauge ligt je heading. Vervolgens kijk je waar de TO/FROM heen wijst. En zo blijft er vanzelf slechts een kwart van de 360 graden over waar je heen moet vliegen om de radial te intercepten. Je hoeft niet na te denken over TO en FROM en andersom denken bij in- of outbound. Doodsimpel.
Als je naar een intersectie moet vliegen, doe je hetzelfde: je stelt de radio in, je stelt de gewenste radials in, je bekijkt op beide VORs welk quadrant je heen moet vliegen en vervolgens kijk je welke heading beide VORs gemeenschappelijk hebben: vervolgens hoef je alleen maar die kant op te vliegen en vanzelf ga je beide radials intercepten! Doodsimpel!!!
Hm, het is misschien te ingewikkeld om zo even uit te leggen, maar echt... het is ZO SUPER MAKKELIJK en ook LEUK om te doen!!!
Hier wat links naar waar ik de info vandaan heb:
http://www.sarangan.org/aviation/articles/vor-article.pdf
En die refereert weer aan:
http://www.campbells.org/Airplanes/VOR/vor.html
waar ook in staat waarom met de VOR eigenlijk compleet verkeerd is gaan gebruiken...! Interessant stukje geschiedenis.
My fun: Track prepared Renault Megane 3 RS @ 306HP
Grootste deel van het opstarten doe je uiteindelijk gewoon zelf.Royer schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 21:29:
[...]
Maar kun je zelf instellen wat je zelf wilt doen of wat je aan je F.O. wilt overlaten? Kijk, ik vind die flows en het hele opstart proces leuk en leerzaam om te doen maar kan onder het opstijgen en landen wel een paar extra handen gebruiken.
Maar ik begin in mijn 737 niet voor niets "cold en dark"
En is het probleem met FSPassengers al opgelost? Ik las iets dat dat niet samen werkte?
Je F.O. checked alleen via de checklisten die er zijn of alles staat zoals het hoort.
En mbt landen is inderdaad fijn, die paar extra handen.
Heb je EINDELIJK wat te doen na een lange eentonige cruise van tig uur... laat je een payware addon dat ook nog merendeels uit handen nemen...Anoniem: 223141 schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 07:14:
[...]
En mbt landen is inderdaad fijn, die paar extra handen.
Het is geen cesna die je aan het landen bentAnoniem: 135195 schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 07:59:
[...]
Heb je EINDELIJK wat te doen na een lange eentonige cruise van tig uur... laat je een payware addon dat ook nog merendeels uit handen nemen...![]()
![]()
![]()
Visual approach vliegen met 737 is imho sowieso hard werken.
Tis ook niet zo dat je F.O. die kist op de grond zet.
Meer dat je je GS in de gaten houd en dan zonder acrobatische gedoe gewoon flaps etc erbij kan doen.
Plus hoe lang je vlucht is bepaal je zelf he
Krijg je die pas na aanschaf van hawai pack op het vliegtuig wat daar bij zit?
Verder vond ik het bij FS handig om de instrumenten goed in beeld te hebben en daarnaast het uitzicht boven de instrumenten.
Deze view kan ik niet krijgen met Flight, daar heb ik constant een VirtualCockpit view, ik vind dat een stuk minder duidelijk bij het aflezen van de instrumenten.
Kan je in flight ook een niet-VC krijgen, mij lukt t niet...??
thnx,
In FSX vliegt ie anders wel als een grote CessnaAnoniem: 223141 schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 10:25:
Het is geen cesna die je aan het landen bent
Gister eventjes een korte vlucht gedaan met de 737NGX, toch een lastig ding, kreeg de APU niet gestart, er ging een Low oil pressure lampje branden maar hij wilde niet aanslaan (brandstof voldoende, een fuelpump aan etc.). Vervolgens dus de Airstart ding erbij gezet en daarmee de rechtermotor gestart, linker motor was geen beweging in te krijgen. Na een tijdje proberen de Isolation Valve eens open gezet. Hoppa
Vind 'm gewoon lastig vliegen, ik vind het leuk om te starten, opstijgen, pokke eind vliegen, landen en shutdown. Niet eerst een eeuwigheid bezig zijn met waar je naar toe wilt vliegen, charts zien te krijgen voor de SID en STARS enzo en een half uur bezig zijn met configureren voor je weg kunt. Ik wil gewoon vliegen
@ hierboven: met de Maule M7 die je erbij kunt kopen kun je wel VOR's vliegen volgens mij, maar met die standaard kisten kan het inderdaad niet, omdat je daar de instrumenten niet voor hebt.
Volgens mij heeft Flight ook alleen maar een VC, geen 2D
[ Voor 34% gewijzigd door FastFred op 16-03-2012 11:54 ]
Hij is in mijn ogen ook vrij lastig om te vliegen.FastFred schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 11:46:toon volledige bericht
[...]
In FSX vliegt ie anders wel als een grote Cessna
Gister eventjes een korte vlucht gedaan met de 737NGX, toch een lastig ding, kreeg de APU niet gestart, er ging een Low oil pressure lampje branden maar hij wilde niet aanslaan (brandstof voldoende, een fuelpump aan etc.). Vervolgens dus de Airstart ding erbij gezet en daarmee de rechtermotor gestart, linker motor was geen beweging in te krijgen. Na een tijdje proberen de Isolation Valve eens open gezet. HoppaDus alles verder afgerond, niks met de FMC gedaan behalve dan de POS INIT pagina doorgelopen, veel verder snap ik er nog geen hol van
Opgestegen, rondje gevlogen en weer geland. Vliegt ook met toetsenbord toch een stuk realistischer als de default 737
Vind 'm gewoon lastig vliegen, ik vind het leuk om te starten, opstijgen, pokke eind vliegen, landen en shutdown. Niet eerst een eeuwigheid bezig zijn met waar je naar toe wilt vliegen, charts zien te krijgen voor de SID en STARS enzo en een half uur bezig zijn met configureren voor je weg kunt. Ik wil gewoon vliegen
@ hierboven: met de Maule M7 die je erbij kunt kopen kun je wel VOR's vliegen volgens mij, maar met die standaard kisten kan het inderdaad niet, omdat je daar de instrumenten niet voor hebt.
Volgens mij heeft Flight ook alleen maar een VC, geen 2D
Maar als je alles onder de knie hebt en met die FS2Crew addon is het echt gaaf om dan vluchtje EHAM-LFPG te doen ofzo..
Misschien moet je mijn 'short checklist' eens proberen. Daarmee ga je van cold en dark weer naar cold en dark (met gebruik van de default House livery) in zo weinig mogelijk stappen:FastFred schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 11:46:
[...]
http://forum.avsim.net/to...m-cd-to-cd-final-version/
Als je gewoon wilt vliegen: vergeet dan de charts en SIDS and STARS: vlieg dan simpelweg gewoon van vliegveld A naar vliegveld B. Het enige wat je dan nog moet invoeren in de FMC is de landingsbaan (via DEP/ARR): dan wordt er vanzelf een approach fix in de FMC toegevoegd op een paar nm afstand van de treshold: fly een direct to daarheen en hopla.
Je kan het jezelf zo makkelijk én moeilijk maken als je maar wilt!
O, dat is geen probleem voor mij, hoor. Ik plan mijn vluchten altijd zo dat een paar nm ná m'n TOC de TOD er alweer is.Anoniem: 223141 schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 10:25:
[...]
Plus hoe lang je vlucht is bepaal je zelf hevluchtje van een uur is zat
Zoals gezegd heeft de Maule de benodigde instrumenten, maar ook de RV6 die samen met de rest van de Hawaii eilanden in het Adventure pack zit. Ik zou dan ook die kopen: VEEL MEER waar voor je geld...! Alleen maar VOR vliegen op dat ene grote eiland wordt je ook zat en bovendien vind ik persoonlijk de RV leuker dan de Maule (sneller, makkelijker te landen). Jammer is dan wel weer dat je met de Maule heel veel jobs hebt en met de RV minder. Maar goed, als je één van de twee wilt kopen, zou ik dat adventure pack nemen.Joppnl schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 11:42:
k Heb Flight ook geinstalleerd maar klopt het dat je met de 2 standaardvliegtuigen (die ene "plastic" bak en de ander is een 2-dekker die je krijgt na registratie) geen VOR navigatie kan doen omdat simpelweg die instrumenten er niet op zitten?
Krijg je die pas na aanschaf van hawai pack op het vliegtuig wat daar bij zit?
Verder vond ik het bij FS handig om de instrumenten goed in beeld te hebben en daarnaast het uitzicht boven de instrumenten.
Deze view kan ik niet krijgen met Flight, daar heb ik constant een VirtualCockpit view, ik vind dat een stuk minder duidelijk bij het aflezen van de instrumenten.
Kan je in flight ook een niet-VC krijgen, mij lukt t niet...??
thnx,
MS Flight heeft alleen maar VC en external views, dus geen uitzicht op de scenery met onderin alleen maar de gauges (wat ik er niet uit vind zien, maar goed, ieder z'n smaak
De default view van Flight zuigt trouwens: ik heb 'm getweaked door de default zoom van 0.6 op 0.7 te zetten in de camera.xml (of zo): is net ff beter. (Sommige zetten 'm nog hoger, maar je zoomt ook in op de scenery en dat vind ik dan weer niets).
BTW Je kan ook de gevoeligheid van de controls instellen in een xml file: vooral voor de RV en de Maule is dat aan te raden.
Hoe je de view en sensitivity kan veranderen (plus nog meer tips: de ene beter dan de andere...), kan je hier vinden:
http://forum.avsim.net/tu...egory/28-early-tutorials/
Heeft er iemand een dropbox link oid?
Voor de goede orde, ik heb natuurlijk gewoon een licentie.
[ Voor 67% gewijzigd door FastFred op 16-03-2012 20:11 ]
Daarom wacht ik altijd tot ie in een box-versie uitkomt, heb je dat gezeur niet. Soms moet je ff geduld hebben omdat ie later uitkomt maar om dit te voorkomen.Klassenoudste schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 14:20:
Gisteren mijn PC opnieuw geïnstalleerd. Ik had de NGX files installatie files niet in mijn back-up en het blijkt dat je bij PMDG 5$ moet betalen op de installatie bestanden opnieuw te downloaden... Wat een onzin.
Heeft er iemand een dropbox link oid?
Voor de goede orde, ik heb natuurlijk gewoon een licentie.
MFS2020 topic: Microsoft Flight Simulator (2020)
X-Plane 11/12 topic: X-Plane 11/12 Vragen en Ervaringen Topic