Dat kun je meten met een vochtmetertje. Wellicht valt het allemaal mee. Misschien zou je juist de ventilatie 's nachts aan kunnen zetten ipv overdag zodat je wel de halve dag ventileert maar op t goedkope tarief.duimp schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 09:27:
afzuiging zou s'nachts uitkunnen maar is denk ik niet goed voor vocht in huis.
Misschien kom je er wel achter dat op basis van het vochtpercentage de ventilatie helemaal niet gebruikt hoeft te worden en een raampje of ventilatiesleuf al voldoende is. In de winter wordt het meestal alleen maar te droog in plaats van te vochtig door het stoken.
Vraagje: iedereen heeft het hier over dag/nachttarief, maar ik heb sterk de indruk dat dat eigenlijk nauwelijks voordeel oplevert. Als ik bij mijn energieleverancier of enexis een berekening laat maken krijg ik: "Ja het levert u voordeel op, tot wel 13 euro per jaar".
Nu heb ik alleen een enkeltariefmeter, voor 10 euro per jaar ga ik daar niet mee aan de slag. Ik hoor van meer mensen dat het in de praktijk nauwelijks voordeel biedt (en natuurlijk al helemaal niet als je al je sluipverbruik in de nacht gaat uitschakelen)