ik kwam erachter dat ons elektra verbruik schijnbaar nogal buitensporig hoog is; vorig jaar 6500 KWh. 2 onder 1 krap uit 1970, 5 personen huishouden (kinderen van 6/8/10) dus de wasmachine / droger maakt nog steeds overuren. Geen elektrische auto oid, allemaal redelijk nieuwe apparaten (keuken is 3 jaar oud, alles A of beter) en droger en wasmachine rond de 4 jaar en ook A+ (conform de toenmalige rating uiteraard).
Ons sluipverbruik is rond de 130 watt, dat is dus ongeveer 1/6e van het totaal.
Als ik de verbruik statistieken op greenchoice bekijk dan heb ik vooral een hoge piek rond etenstijd / einde van de middag. We hebben een grote inductie plaat en mijn vrouw kookt uitgebreid (3 a 4 pannen, vaak oven erbij) en dan zie ik pieken van 4 KWh.
Al met al zie ik niet echt enorme bespaar mogelijkheden maar ik kijk wel tegen een verbruik aan dat 50 tot 80% hoger ligt dan ik van mensen om me heen hoor
Ons sluipverbruik is rond de 130 watt, dat is dus ongeveer 1/6e van het totaal.
Als ik de verbruik statistieken op greenchoice bekijk dan heb ik vooral een hoge piek rond etenstijd / einde van de middag. We hebben een grote inductie plaat en mijn vrouw kookt uitgebreid (3 a 4 pannen, vaak oven erbij) en dan zie ik pieken van 4 KWh.
Al met al zie ik niet echt enorme bespaar mogelijkheden maar ik kijk wel tegen een verbruik aan dat 50 tot 80% hoger ligt dan ik van mensen om me heen hoor