Wij zitten ook bij Vattenfall, tarieven als volgt:
kWh: €0.41
M3: €2.02
Situatie:
Tussenwoning
2 volwassenen, 1 dochter van 9 die de helft vd tijd bij ons woont en een kleintje van 1
142m2
2011
Goed geïsoleerd
Alles LED
Keuken nieuw A++ koelkast, quooker voor warm water.
Vloerverwarming, nooit hoger dan 20 graden gehad. Het idee is om hem op 19 te laten staan als het weer nodig is)
Vrij oude wasmachine, wasrek op zolder.
Huiskamer met veel glas op het zuiden, hierdoor is het snel behaaglijk in de koude maanden.
Sinds juni 2021 12 panelen.
We douchen dagelijks, na sporten nog een keer kort 2 minuten spoelen. Iedereen doucht onder de 10 minuten, ik zelf ongeveer 5 op matige temperatuur.
We hebben niet echt aanpassingen gedaan, doe altijd al een trui aan als ik het een uurtje minder warm heb in de avond, in plaats van de verwarming opstoken bijvoorbeeld.
Waar wel winst zit is de verwarming op zolder, met thuiswerken stook je het hele huis warm en op zolder hangt een kleine radiator voor de hele open ruimte. Nu wordt er niet meer thuis gewerkt dus zal dit wel schelen in de wintermaanden.
Verbruik 2021:
1814 kWh afgenomen (1527 kWh terug geleverd)
716 m3 verstookt
Verbruik 2022 tot nu
-1436 kWh (3041 kWh terug geleverd)
289 m3 (als ik de maanden van vorig jaar er bij op tel voor dit jaar kom ik op 511m3)
We betalen €85 per maand, krijgen al een jaar het voorstel om naar €30 ish per maand te gaan, doen we niet. Ergens ben ik een beetje huiverig voor verassingen....
[
Voor 19% gewijzigd door
douwe.nl op 08-09-2022 09:39
]