Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:25

JT

VETAK y0

Ik zat vanmiddag eens te denken, welke laptops zijn na de Z13 eigenlijk de lichtste met een quadcore i7? Ik heb een veel te dure Fujitsu Lifebook gevonden, 13,3" van 1,6kg en daarna krijg je de S15 van Sony weer. Zijn er nog andere modellen?

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Z2x, Z3x....
Macbook Retina...

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verytallman
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-08 18:12
JT schreef op woensdag 28 november 2012 @ 00:03:
Ik zat vanmiddag eens te denken, welke laptops zijn na de Z13 eigenlijk de lichtste met een quadcore i7? Ik heb een veel te dure Fujitsu Lifebook gevonden, 13,3" van 1,6kg en daarna krijg je de S15 van Sony weer. Zijn er nog andere modellen?
XPS 12, 1.5kg
Yoga, 1,5kg (nog niet beschikbaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Die hebben geen quadcore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13-09 19:08
De Asus Zenbook U500VZ heeft een quadcore

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Die razer notebook had ook een quad core...

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

• JT

JT

VETAK y0

Geen quadcore ;)
Macbook Retina...
Over de 2kg alweer :P
itsFuzeh schreef op woensdag 28 november 2012 @ 20:02:
De Asus Zenbook U500VZ heeft een quadcore
Ook ruim over de 2kg.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

• Vinand
Intel®Core(TM)i7-3632QM,2,2GHz Is toch echt een quad core?
JT schreef op donderdag 29 november 2012 @ 10:18:

Over de 2kg alweer :P

[...]

Ook ruim over de 2kg.
Is 2KG echt een maatstaaf voor gewicht? Het scheelt weinig met de S15 dus vind ik het wel in hetzelfde segment vallen.

• JT

JT

VETAK y0

Naar mijn weten is de VPC-Z2x en Z3x niet met quadcore geleverd, heb jij ergens een specsheet waar op staat dat dat wel het geval was?

Kilogram is inderdaad een maatstaaf ja :P Nooit natuurkunde gehad? :+

Nou ja, 2kg vind ik wel een beetje de grens van of iets portable is :) S15 met SSD zit daar wel onder. Het is overigens niet voor mezelf, was gewoon benieuwd.

[ Voor 10% gewijzigd door JT op 29-11-2012 11:48 ]

Ecodan warmtepomp

• Vinand
JT schreef op donderdag 29 november 2012 @ 11:47:
Naar mijn weten is de VPC-Z2x en Z3x niet met quadcore geleverd, heb jij ergens een specsheet waar op staat dat dat wel het geval was?

Kilogram is inderdaad een maatstaaf ja :P Nooit natuurkunde gehad? :+

Nou ja, 2kg vind ik wel een beetje de grens van of iets portable is :) S15 met SSD zit daar wel onder. Het is overigens niet voor mezelf, was gewoon benieuwd.
Scherppppp, ik bedoelde, wat maakt het verschil in gewicht tussen de S15 en de Macbook Retina nou uit, dat is maar een 100 gram... :9

Specsheet??
Ik bedoel JT, het is een kleine moeite om nu naar de website te gaan van Sony en dan de configurator in te gaan, daar staat toch duidelijk dat de i7 de quad core versie is. 8)

Maar goed, hier een screenshot om jouw dag iets makkelijker te maken.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Tnm3c.png

Je hebt trouwens gelijk voor de SB uitvoering (Z2x), daar ging het namelijk nog om de dual core i7.

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:39

Sick Nick

Drop the top!

Jullie hebben over hetzelfde model, alleen JT noemt hem bij z'n naam SV-Z13 en jij bij een naam die Sony nooit heeft gebruikt voor dat model. Dat hij na de VPC-Z2x komt maakt het nog niet de Z3x ;) Zeker aangezien er vroeger ook een VGN-Z3x (Z1x tot Z5x zelfs) was.

• JT

JT

VETAK y0

Wat Nick zegt :)

Overigens, voor de geinteresseerden: De UX32 is weer op voorraad, o.a. bij Centralpoint. Helaas wel voor 1100 ipv 1000.

Ecodan warmtepomp

• Vinand
Sick Nick schreef op donderdag 29 november 2012 @ 16:27:
Jullie hebben over hetzelfde model, alleen JT noemt hem bij z'n naam SV-Z13 en jij bij een naam die Sony nooit heeft gebruikt voor dat model. Dat hij na de VPC-Z2x komt maakt het nog niet de Z3x ;) Zeker aangezien er vroeger ook een VGN-Z3x (Z1x tot Z5x zelfs) was.
aha, true that, thanks

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
oosterhofjf schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 00:01:
De constructie van XPS 12 is enerzijds mooi bedacht en werkt kennelijk goed. Anderzijds vind ik het helemaal niks voor mij. Je moet er maar van houden heb ik het idee.

Voor de budget jager:
http://www.saturn.nl/mcs/...,95952,391645,491170.html

Geheugen is gesoldeerd aan het moederbord. Dat is dan weer jammer. Verder heeft Saturn wel aardige aanbiedingen. Alleen lijkt me de garantie en service zo slecht als er wat mee is.
Ik ben dus zo'n jager maar heb de 4 gb versie gekocht, die hadden ze voor 474. Eigenlijk helemaal perfect dat ding. Enige probleem was de koeling, ding was 50-60 graden als ie niks stond te doen, en de fan kon je op dat moment erg goed horen. Dus maar weer teruggebracht. Erg jammer, voor de rest was hij echt stevig en de touchscreen werkte ook erg goed.

• O_Tiby
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-09 18:12
Zijn er ook 'ultrabooks' waar je fatsoenlijk op kunt Solidworksen? (3D CAD programma)

Ik heb nu een HP 8530W workstation, T9600, 8 GB, Quadro FX770M, 1680x1050. Leuk en aardige laptop, maar hij is me nu te zwaar, te traag en de accuduur is aardig verminderd.

Ik zoek een ultrabook waarmee ik een lange accuduur heb, en redelijk, tot goed 3D CAD en Photoshop kan runnen. Prijs liefst rond de 1000, maar als kwaliteit wat meer kost dan hoor ik dat ook graag. Of is het helemaal af te raden om dit soort programma's te draaien op ultrabooks? Wat ik kon vinden op inet is dat de videokaart niet de belangrijkste factor is, maar de processor?!

Alvast bedankt voor de reacties!

Verwijderd

Topicstarter
Kort antwoord: als je iets snellers wilt dan een T9600 of een quadro GPU nodig hebt: nee.

Maar er zijn meer laptops te vinden met een quadro en goede accuduur. Mijn E6520 van marktplaats doet het 8 uur zonder problemenen en heeft een low-end quadro chipje. Hij weegt wel 3kg, maar daar krijg je wel een 1080p scherm voor terug.

De vraag is dus vooral wat je verstaat onder 'fatsoenlijk Solidworksen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:04
Ernemmer schreef op donderdag 29 november 2012 @ 21:05:
[...]

Ik ben dus zo'n jager maar heb de 4 gb versie gekocht, die hadden ze voor 474. Eigenlijk helemaal perfect dat ding. Enige probleem was de koeling, ding was 50-60 graden als ie niks stond te doen, en de fan kon je op dat moment erg goed horen. Dus maar weer teruggebracht. Erg jammer, voor de rest was hij echt stevig en de touchscreen werkte ook erg goed.
Firmware update naar 205 verhelpt iig de loeiende fan enorm, wat betreft cpu temp... die is idd redelijk stevig met een 50 a 60 (50 en iets lager als geklokt op 800mhz, 60 als richting de 1800). Weet niet of dat een probleem zal worden...

Verder echt een heerlijk ding, heb er zelf een SSD ingezet (samsung 830 van 128GB) en het voelt allemaal simpelweg enorm soepel en prettig. De CPU voldoet prima voor algemeen gebruik, heb er zelfs rocksmith op gezet welke op low res nog best aardig loopt...

Touch screen is heel fijn, resolutie voor dit formaat ook voldoende...

Moet wel toegeven dat ik alsnog uitkijk naar de Transformer Book oplossingen en wellicht de Samsung ATIV PC Pro (net meer boost en los tablet gebruik is toch ook wel lekker) maar kan deze laptop zeker aanraden!

ps. Laptop idled tijdens schrijven van dit stukje en klokt zichzelf daarbij terug naar 800mhz, temp loopt nu riching 46 graden...

[ Voor 4% gewijzigd door m0ridin op 30-11-2012 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verytallman
Dell levert nu de XPS 13 ook in Ubuntu variant. Hij heeft dezelfde hardware als de XPS 13 en is $50 duurder. Alleen nog in de VS/Canada voorlopig.

Zouden ze er iets speciaals mee gedaan hebben? Lijkt me dat je zelf Ubuntu op een normale XPS 13 kan zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
verytallman schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 12:57:
Dell levert nu de XPS 13 ook in Ubuntu variant. Hij heeft dezelfde hardware als de XPS 13 en is $50 duurder. Alleen nog in de VS/Canada voorlopig.

Zouden ze er iets speciaals mee gedaan hebben? Lijkt me dat je zelf Ubuntu op een normale XPS 13 kan zetten?
oplichterij.. Ubuntu is gewoon gratis, dat ze daar 50 euro voor durven te vragen...

tevens iets heel anders:
http://www.notebookcheck....ch-Ultrabook.84087.0.html
De nieuwe Vaio T getest met touchscreen.. En blijkbaar dus ook flink verbeterd...

De + pluspuntjes
- De Fanprobleem is deels opgelost, hij is niet stil maar daarintegen ook geen irritante herrie bak meer.
- De accuduur is langer geworden: +/- 6 uren in de browsertest.
- Lege HDD caddy naast de 128GB SSD die geleverd word... Dus erg makkelijk om er gewoon een 2de HDD erin te proppen. (Dat vind ik nou weer een leuke trend in plaats van alles vast solderen en custom bullshit... *geeft Asus en Apple een vieze blik*)
- Zeer goede bouwkwaliteit blijkbaar, ook de scharnieren zijn flink verbeterd. "a major change" volgens notebookcheck
- Touchpad problemen zijn opgelost.
- Battery is makkelijk verwisselbaar.
- Erg goede koeling: case blijft zeer koel, en na 2 uur stresstest load net zoals een gemiddelde ultrabook in idle mode. Ook geen druppel throttling te vinden...
- ooh ja, en touchscreen toevoegen en dat voor dezelfde prijs als de voorganger zonder touch...

Nu de - puntjes
- Dat scherm.... 8)7 150nits gemiddeld, zelfde crappy kleurenweergave/contrast als elk andere TN scherm, Glossy en dus in combinatie nagenoeg onbruikbaar in buitenlucht. Tevens ook nog eens die shitty kijkhoeken
- 150 nits
- 1366 x 768
- 150 nits
- 1366 x 768
- 150 nits
- 1366 x 768
- 150 nits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Vinand schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 13:53:
http://www.notebookcheck....ch-Ultrabook.84087.0.html
De nieuwe Vaio T getest met touchscreen.. En blijkbaar dus ook flink verbeterd...
Dat ziet er zo inderdaad aardig wat verbeterd uit. Wel dan erg jammer dat ze toch wel een van de belangrijkste onderdelen (in mijn ogen), het scherm, zo slecht is...

Wat anders maar enigszins toch gerelateerd nieuws: nieuws: 'Sharp is met Dell in gesprek voor investeringen' Hoewel het slechts gesprekken zijn, zou dit misschien kunnen betekenen dat Dell (nog meer) wil gaan richten in betere panelen voor de laptops/thin&lights?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O_Tiby
Verwijderd schreef op donderdag 29 november 2012 @ 22:05:
Kort antwoord: als je iets snellers wilt dan een T9600 of een quadro GPU nodig hebt: nee.

Maar er zijn meer laptops te vinden met een quadro en goede accuduur. Mijn E6520 van marktplaats doet het 8 uur zonder problemenen en heeft een low-end quadro chipje. Hij weegt wel 3kg, maar daar krijg je wel een 1080p scherm voor terug.

De vraag is dus vooral wat je verstaat onder 'fatsoenlijk Solidworksen'.
dank voor je reactie.
Volgens mij heb ik nier per se een quadro chip nodig om solidworks te draaien en 'simpele' consumentenproducten te tekenen. Het zijn geen grote complexe machines die ik teken. Wat ik zelf op inet kon vinden is dat vele quadro's gebaseerd zijn op chips die ook in de GeForce zit. Dus als ik een ultrabook kan vinden met een 'losse' gpu dan denk ikzelf dat ik er goed mee kan tekenen. Ik weet dus niet of een HD4000 voldoende is, mss ook al wel als het dus zo is dat solidworks voornamelijk op cpu kracht en werkgeheugen draait. (hoor t ook graag als ik t fout heb). Ik kan nog altijd mijn oude beestje houden om te renderen en dergelijke. Maar ben het beu om bijna 4 kg iedere dag mee te slepen. Een ultrabook lijkt me heerlijk door het lage gewicht, design en snelle opstarten (ook een must als ik een opdrachtgever iets even snel wil laten zien) Een hoge resolutie is dus ook een must.

Samengevat:
-3D CAD moet redelijk draaien
-1080p
- licht
- lange accuduur
- windows 8 compatible (touch lijkt me dan dus heerlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
O_Tiby schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 16:20:
[...]

dank voor je reactie.
Volgens mij heb ik nier per se een quadro chip nodig om solidworks te draaien en 'simpele' consumentenproducten te tekenen. Het zijn geen grote complexe machines die ik teken. Wat ik zelf op inet kon vinden is dat vele quadro's gebaseerd zijn op chips die ook in de GeForce zit. Dus als ik een ultrabook kan vinden met een 'losse' gpu dan denk ikzelf dat ik er goed mee kan tekenen. Ik weet dus niet of een HD4000 voldoende is, mss ook al wel als het dus zo is dat solidworks voornamelijk op cpu kracht en werkgeheugen draait. (hoor t ook graag als ik t fout heb). Ik kan nog altijd mijn oude beestje houden om te renderen en dergelijke. Maar ben het beu om bijna 4 kg iedere dag mee te slepen. Een ultrabook lijkt me heerlijk door het lage gewicht, design en snelle opstarten (ook een must als ik een opdrachtgever iets even snel wil laten zien) Een hoge resolutie is dus ook een must.

Samengevat:
-3D CAD moet redelijk draaien
-1080p
- licht
- lange accuduur
- windows 8 compatible (touch lijkt me dan dus heerlijk)
Dat hangt volledig af van hoever jij gaat in 3D CAD...
HD4000 is geschikt voor basis zaken maar voor echt geadvanceerde bewerkingen is het een slecht idee om voor een HD4000... Then again, een portable laptops met een AMD firepro, Nvidea Quatro met acceptabele specs en prijs bestaat bijna niet...

Met de Hd4000 heb je de Vaio Z met Quad Core i7/8GB + Full HD of de S15 met soortgelijke harde specs (12GB/Quad i7/GT640M) + Full HD, de rest zijn allemaal richting portable ultrabook bullshit specs waar je echt niet op wilt werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
O_Tiby schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 16:20:
Een ultrabook lijkt me heerlijk door het lage gewicht, design en snelle opstarten (ook een must als ik een opdrachtgever iets even snel wil laten zien) Een hoge resolutie is dus ook een must.
Dat is geen ultrabook kenmerk. Ik heb al 3½ jaar mijn laptop binnen 5 seconden startklaar.

En verder: touch kan je beter niet nemen. Er bestaan welgetelt 3 notebooks met een 1080p touchscreen:
asus tachi
dell XPS 12
sony vaio duo

De asus komt met 4GB en is dus totaal ongeschikt voor zwaar werk. De XPS heeft mega koelingsproblemen, en de duo heeft imho zodanig slechte ergonomie dat je er liever lang op wilt werken.

Ik zou dan eerder de sony S1512 nemen bijvoorbeeld. Dan heb je tenminste een fatsoenlijk toetsenbord en hoeveelheid RAM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonna
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:21
De nieuwe Asus zenbooks met full hd touch komen er ook aan. En daarnaast de Surface pro ook natuurlijk.
Maar dan moet je nog wel even geduld hebben, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

UX32 wellicht. ULV maar iig i7 én een GT620 met flinke meerwaarde tov IGP plus natuurlijk 1080p IPS.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De UX32VD heeft zondanig slechte koeling dat je er liever geen zware programma's op wil draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunter20
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 26-08 23:08
De GPU met slechte koeling kun je ook gewoon negeren, zelfs dan nog is het een mooie ultrabook(ram+HDD upgradebaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De CPU klokt terug tot 800mhz. Dat is toch minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Niet direct toch?

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
m0ridin schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 11:59:
[...]

Firmware update naar 205 verhelpt iig de loeiende fan enorm, wat betreft cpu temp... die is idd redelijk stevig met een 50 a 60 (50 en iets lager als geklokt op 800mhz, 60 als richting de 1800). Weet niet of dat een probleem zal worden...

Verder echt een heerlijk ding, heb er zelf een SSD ingezet (samsung 830 van 128GB) en het voelt allemaal simpelweg enorm soepel en prettig. De CPU voldoet prima voor algemeen gebruik, heb er zelfs rocksmith op gezet welke op low res nog best aardig loopt...

Touch screen is heel fijn, resolutie voor dit formaat ook voldoende...

Moet wel toegeven dat ik alsnog uitkijk naar de Transformer Book oplossingen en wellicht de Samsung ATIV PC Pro (net meer boost en los tablet gebruik is toch ook wel lekker) maar kan deze laptop zeker aanraden!

ps. Laptop idled tijdens schrijven van dit stukje en klokt zichzelf daarbij terug naar 800mhz, temp loopt nu riching 46 graden...
Zo, na jou post toch weer eentje opgehaald en het geluid is nu echt een heel stuk minder. Nu helemaal tevreden met de laptop. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kan zijn. Maar ik heb een sterke aversie tegen het aaraden van producten waar zware software op wordt gedraait met brakke koeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdcobra
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-09 17:21
Verwijderd schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 21:49:
De CPU klokt terug tot 800mhz. Dat is toch minder.
Dit is complete onzin.

[ Voor 11% gewijzigd door mdcobra op 30-11-2012 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Volgens notebookcheck niet onder prime95+furmark. De kans lijkt mij redelijk aanwezig dat hij dat ook doet met alleen CPU load, net als de XPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdcobra
Speciaal voor jou nog even getest, Prime95 smallFFT voor een half uur getest, 0 throttling.
De CPU schommelt dan tussen 73 en 77 graden en CPU blijft op minimaal 2.4GHz, en zit meestal op 2.75GHz. Dit heb ik getest mbv RealTemp met logging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

En volgens mij is Solidworks geen constante belasting maar met pieken die volgens mij ook geen half uur duren.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tabakje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-08 15:37
Ik lees overal dat de dell 6430u met 1600 x 900 scherm te bestellen zou zijn (ook in de pdf's van dell zelf), iemand enig idee waarom dit niet als optie wordt gegeven wanneer je de configuratie gaat aanpassen op de dell site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indiaan706
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11:12
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/1wiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
mdcobra schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 09:29:
Speciaal voor jou nog even getest, Prime95 smallFFT voor een half uur getest, 0 throttling.
De CPU schommelt dan tussen 73 en 77 graden en CPU blijft op minimaal 2.4GHz, en zit meestal op 2.75GHz. Dit heb ik getest mbv RealTemp met logging.
Zou je anders ook een In-place FTTs en Blend test kunnen draaien? Daar ben ik dan ook wel benieuwd naar.

Verwijderd schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 23:31:
Volgens notebookcheck niet onder prime95+furmark. De kans lijkt mij redelijk aanwezig dat hij dat ook doet met alleen CPU load, net als de XPS.
Ik had even die notebookcheck review gekeken en daar noemen ze de "early beta BIOS" als mogelijke reden voor de throttling. Maar gezien die hoge temps in load, ben ik niet zeker of er nog wel ruimte is voor hogere clocks...

[ Voor 38% gewijzigd door Regeneration op 01-12-2012 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdcobra
Voor alle duidelijkheid ik test hier een UX32VD. Na 15min zie ik ongeveer dezelfde temperaturen bij het testen van Blend, alleen is de load blijkbaar iets constanter waardoor de clocks rond de 2.6GHz blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Regeneration schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 11:57:
Ik had even die notebookcheck review gekeken en daar noemen ze de "early beta BIOS" als mogelijke reden voor de throttling. Maar gezien die hoge temps in load, ben ik niet zeker of er nog wel ruimte is voor hogere clocks...
Die reden staat ook bij de XPS 12 en 13, maar vziw klokt die nog steeds vrij rap terug naar 800mhz als je *iets* doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

mdcobra schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 12:42:
Voor alle duidelijkheid ik test hier een UX32VD. Na 15min zie ik ongeveer dezelfde temperaturen bij het testen van Blend, alleen is de load blijkbaar iets constanter waardoor de clocks rond de 2.6GHz blijven.
Lijkt mij prima voor Solidworks :) Mag ik vragen waar je woont? Wil hem wel eens in levende lijve zien en het tobo proberen.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Ik heb gister die Medion 14" "ultrabook" in m'n handen gehad, was wel even benieuwd. Voordeel: mat scherm. Nadeel: keyboard heeft véél flex én een korte slag. Niet zo kort als de Vaio Z maar niet zo lang als de betere concurrenten. Ook moet je naar de sportschool gaan om de touchpadknop in te kunnen drukken.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
JT schreef op zondag 02 december 2012 @ 21:38:
Ook moet je naar de sportschool gaan om de touchpadknop in te kunnen drukken.
Nou nou, je overdrijf wel heel erg :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn oude antieke pentium 4 medion had daar ook last van. Idioot die dat heeft verzonnen mogen ze van mij de zak geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:25
Ik ben wel benieuwd of er al wat meer ervaringen zijn met de Asus X202E, vooral de CT009H met i3 3217U en 4GB RAM lijkt mij erg aantrekkelijk (momenteel rond de 540,- in de PW).
Bij de Mediamarkt heb ik er even mee gespeeld en de combinatie Windows 8 en touchscreen is toch wel erg prettig.
Dus zijn er al mensen die er wat langer mee gespeeld hebben?
En klopt mijn idee dat dit behoorlijk veel bang for buck is (en dat er eigenlijk geen reëele alternatieven zijn...)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
DRAFTER86 schreef op maandag 03 december 2012 @ 13:17:
Ik ben wel benieuwd of er al wat meer ervaringen zijn met de Asus X202E, vooral de CT009H met i3 3217U en 4GB RAM lijkt mij erg aantrekkelijk (momenteel rond de 540,- in de PW).
Bij de Mediamarkt heb ik er even mee gespeeld en de combinatie Windows 8 en touchscreen is toch wel erg prettig.
En klopt mijn idee dat dit behoorlijk veel bang for buck is (en dat er eigenlijk geen reëele alternatieven zijn...)?
http://www.notebookcheck....-Subnotebook.84478.0.html

Hier is de laptop getest. (Internationaal heeft die blijkbaar een andere naam)...
Deze laptop heeft de worst cooling ever... Zelf met gemiddelde/simpele applicaties throttled die heel snel (al na 5 minuten wegens overhitting). En dat is frappant aangezien het gaat om een energiezuinige chipset, i3. Dus op basis hiervan kun je al concluderen dat een lange levensduur niet in de verwachting valt aangezien koeling over de tijd steeds minde word.

Daarnaast: 3,5 uren accuduur :X ... Ik vind het niet bepaald veel bang for bucks, leuk dat die touch heeft maar de uitwerking van interne onderdelen is simpelweg dramatisch om te noemen.

[ Voor 4% gewijzigd door Vinand op 03-12-2012 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
Vinand schreef op maandag 03 december 2012 @ 16:02:
[...]

http://www.notebookcheck....-Subnotebook.84478.0.html

Hier is de laptop getest. (Internationaal heeft die blijkbaar een andere naam)...
Deze laptop heeft de worst cooling ever... Zelf met gemiddelde/simpele applicaties throttled die heel snel (al na 5 minuten wegens overhitting). En dat is frappant aangezien het gaat om een energiezuinige chipset, i3. Dus op basis hiervan kun je al concluderen dat een lange levensduur niet in de verwachting valt aangezien koeling over de tijd steeds minde word.

Daarnaast: 3,5 uren accuduur :X ... Ik vind het niet bepaald veel bang for bucks, leuk dat die touch heeft maar de uitwerking van interne onderdelen is simpelweg dramatisch om te noemen.
Oei dat is inderdaad niet best, toch maar even wat meer reviews afwachten.
Maar voor zover ik weet zijn er in dit prijssegment ook niet echt alternatieven of wel? (+-12" met een enigszins vergelijkbare processor en 4GB RAM...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O_Tiby
Thanks voor alle reacties! Ik wacht nog even t/m januari, kijken welke nieuwe modellen er komen..
Maar ahv jullie suggesties durf ik het wel aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oosterhofjf
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:16
Zelf ook gekeken naar de asus vivobook x202. Uiteindelijk niet gedaan vanwege het glanzende scherm, korte accuduur en wilde het liefst 13 inch. Blij dat ik het niet gedaan heb als ik nu die koelingsproblemen lees :P

Uiteindelijk ben ik een uitverkoop van demomodellen tegengekomen van coolblue. Heb een samsung series 5 gekocht met I5, 6 gb, 500 gb +ssd voor 517 euro. Verder geen gebruikersporen zichtbaar en nog 20 maanden garantie. Prima voor mijn wensen en budget.

Hier een soortgelijk model, misschien is het iets voor jou. Mja het blijven demo producten

http://www.marktplaats.nl...sPage=lr&pageNum=1&pos=27

Was deze ook nog tegengekomen:
http://www.dell.com/nl/be...9598&acd=2405161500331080

Daar weten onze Dell specialisten vast wel meer over. Ziet er ieder geval niet slecht uit

[ Voor 14% gewijzigd door oosterhofjf op 03-12-2012 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Je kan op marktplaats voor dezelfde prijt een E6320 krijgen. waarom dan nog naar de samsung 5 kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hkuit
  • Laatst online: 10-09 23:43
Verwijderd schreef op maandag 03 december 2012 @ 23:20:
Je kan op marktplaats voor dezelfde prijt een E6320 krijgen. waarom dan nog naar de samsung 5 kijken?
Tja, omdat veel mensen (bijna) nieuwe spullen willen kopen, met garantie?
Ik heb vorige week een Samsung series 9 gekocht, een A-model, voor <600 euro. Ook beter dan de series 5, zou ik denken. Maar zonder garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Garantie heb je ook gewoon op een E6320. Standaard 3 jaar next business day. Daarvan zal bij de gemiddelde laptop wel een half jaartje af zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

DRAFTER86 schreef op maandag 03 december 2012 @ 13:17:
Werkt ok. Inderdaad een mooie prijs. Was 439 bij Saturn nu is ie daar inmiddels 499 en wel het 2MB exemplaar met i3 CPU.
Effectief gebruik je in Win 8 maar 1.2GB bij normale toepassingen zoals Word Internet ect. Dus prima te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hkuit
Verwijderd schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 18:07:
Garantie heb je ook gewoon op een E6320. Standaard 3 jaar next business day. Daarvan zal bij de gemiddelde laptop wel een half jaartje af zijn.
Ja, goed punt.
Weet iemand hoe Samsung hiermee om gaat? Ik heb die series 9 gekocht zonder aankoopbon. Samsung zegt op de website dat ze 2 jaar garantie geven en dat ik bij een probleem moet doorgeven:
Type, serienummer, datum en plaats van aankoop.
Die laatste 2 weet ik dus niet. Ik weet wel dat het <2 jaar geleden, deze series 9 is pas vanaf begin 2011 te koop. Krijg ik gewoon garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Je hebt geen garantie bij samsung, alleen bij de verkopende partij. Het voordeel bij dell is dat dell altijd de verkopende partij is. Bij samsung heb je, officieel, geen rechten. De meeste fabrikanten hanteren wel een coulanceregeling als je direct bij de fabrikant aanklopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oosterhofjf
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:16
Samsung bellen en kijken wat hun weten van het serie nummer. In het ergste geval kan de laptop gestolen zijn en dan zit jij met een gestolen laptop. Komt gelukkig zelden voor, maar zo voorkom je wel problemen. Kan je meteen vragen hoe lang je nog garantie hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hkuit
Verwijderd schreef op woensdag 05 december 2012 @ 22:16:
Je hebt geen garantie bij samsung, alleen bij de verkopende partij. Het voordeel bij dell is dat dell altijd de verkopende partij is. Bij samsung heb je, officieel, geen rechten. De meeste fabrikanten hanteren wel een coulanceregeling als je direct bij de fabrikant aanklopt.
Ik zal Samsung eens benaderen. De laptop komt rechtstreeks van Samsung Nederland, bedrijf van de verkoper werkt voor Samsung (heb ik gecheckt). Daarom zou er ook geen bon zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
RAAF12 schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 20:01:
[...]

Werkt ok. Inderdaad een mooie prijs. Was 439 bij Saturn nu is ie daar inmiddels 499 en wel het 2MB exemplaar met i3 CPU.
Effectief gebruik je in Win 8 maar 1.2GB bij normale toepassingen zoals Word Internet ect. Dus prima te doen.
Hm ok, ik denk dat het inderdaad de Asus Vivobook gaat worden.
Voor zover ik weet zijn er gewoonweg geen enigszins gelijk geprijsde alternatieven (touchscreen, 12 inch, i3/i5).
Of hebben fabrikanten nog wat moois in de pijplijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
DRAFTER86 schreef op donderdag 06 december 2012 @ 13:48:
[...]

Hm ok, ik denk dat het inderdaad de Asus Vivobook gaat worden.
Voor zover ik weet zijn er gewoonweg geen enigszins gelijk geprijsde alternatieven (touchscreen, 12 inch, i3/i5).
Of hebben fabrikanten nog wat moois in de pijplijn?
Het moet nog allemaal op de markt komen..
Het je echt zoveel haast met het aanschaffen van de machine? Als je een maand of 2 wacht dan is zeker weten een beter alternatief dat dit half werkende asus vivobook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verytallman
Hoewel ik wel vind dat fabrikanten erg langzaam zijn geweest met innovatieve ontwerpen. Op 26 oktober kwam Windows 8 officieel uit, maar innovatieve laptops voor Windows 8 beginnen nu pas mondjesmaat op de markt te komen. De ultieme tablet/laptop combinatie is er naar mijn mening nog niet. Terwijl dat wel de toekomst is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triesvan
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-09 11:41
Ik was eerst ook van plan om de vivobook te halen maar na al deze reacties ben ik toch aan het twijfelen.
Is dat een beetje goede vervanger qua prestaties?
http://www.dell.com/nl/be...9598&acd=2405161500331080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De V3360 is erg goedkoop, en, thats about it.

Eerlijk gezegd vind ik een dergelijk matige accuduur, scherm en in mindere mate toetsenbord simpelweg niet acceptabel. Maar alle laptops onder de €900 (XPS 12) hebben dat, dus dan maar de goedkoopste, en dat is met vrij ruime afstand de V3360. De meeste 'ultrabooks' zijn al snel €50 duurder in de goedkoopste uitvoering en komen met veel te trage ULV i3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triesvan
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-09 11:41
Ik heb niet echt het budget om een ultrabook aanteschaffen, daardoor was ik opzoek naar een laptop voor rond de 4/500. Maar misschien is die Dell+SSD wel een goede keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Laat je niet afschrikken door verhalen over de Vivobooks touch. Gewoon even proberen. Bij normaal gebruik zoals
Internet en bijv. Word werkt het allemaal prima. Mooie stevige alu behuizing goed touchscreen ect.
De zelfbenoemde zgn experts hiero praten elkaar allemaal na. Gewoon zelf kijken is het beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Ik heb de vivobook x202 gehad en die maakte mij toch te veel geluid en was ook erg warm in idle. Dit was de i3 versie, hoe dit bij de celeron zit weet ik niet.

Voor de rest was de laptop erg goed als je ook van die kleine lettertjes houd B)

• RAAF12

RAAF12

*.*

bios 206 laat de fan geruisloos lopen. Geen probleem met herrie. Maar de luchtopeningen op de onderkant niet afdekken. Tis een koopje de x202e nou ja, nog bijna 1000 ouderwetse guldens. Bij 11.6 inch screen is 125% wel handig en natuurlijk cleartype aan. Maar de rare stresstesten zouden ze moeten verbieden zo gebruikt niemand (?) zijn PC.

[ Voor 15% gewijzigd door RAAF12 op 27-12-2012 02:13 ]

• R_W
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

R_W

Kan iemand me vertellen waarom de Samsung Series 9 A01NL & A05NL ~250E in prijs verschillen? Is het enige verschil Windows 8 i.p.v. Windows 7?

Verwijderd

Topicstarter
Zie arnoud_h in "[NBBG Aanschaf] Thin-&-light notebook februari 2012". Er zijn inderdaad geen grote verschillen aanwezig tussen de 2 modellen.

• Regeneration
  • Niet online
R_W schreef op donderdag 27 december 2012 @ 16:36:
Kan iemand me vertellen waarom de Samsung Series 9 A01NL & A05NL ~250E in prijs verschillen? Is het enige verschil Windows 8 i.p.v. Windows 7?
Een logische reden is dat van het A01 oude model de voorraden nu voor een lagere prijs worden opgemaakt. En zo te zien is de verkrijgbaarheid al erg beperkt.

• Vinand
R_W schreef op donderdag 27 december 2012 @ 16:36:
Gewoon die goedkopere halen nu die nog beschikbaar is!
Nu is het zeker een top laptop voor een top prijs... Alleen de zenbook prime en de Vaio Z zou ik nog overwegen ten opzichte van die laptop.

Korte samenvatting van plusjes en minnen met elkaar vergeleken:
Samsung:
+ Persoonlijk vind ik die het mooiste
+ superlicht 1.16kg
+ Beste touchpad van de drie
+ Speakers zijn goed
- Kortste accuduur
- Nog steeds duurste voor de specs...
- Veel magere micro aansluitingen

Asus Zenbook
+ 1080P resolutie
+ Samen met de Vaio Z de langste accuduur
+ Hoge beschikbaarheid met veel variatie (256gb ssd bijv), voor de specs nog steeds het goedkoopste
+ Beste toetsenbord van de drie
- Onzekerheid over type SSD: Langzaam of gemiddeld
- Veel magere micro aansluitingen

Vaio Z
+ extra: zoals Win pro ipv Win home premium, 3G, TPM, Vingerprint reader, PMD Lightpeak docking, sheet battery
+ Verwisselbare accu + samen met Asus beste accuduur
+ krachtigste hardware: Full Voltage i5 ipv ulv + Raid 0 SSD
+ Lichtste: 1.15KG
+/- Scherm heeft beste kleuren reproductie maar mindere kijkhoek
- Speakers zijn bagger
- Ergonomie stukken minder: toetsenbord korte slag zoals samsung en kleine touchpad
- Maar 1 variant voor 999 euro bij 1 enkele aanbieder.. (correct, maar alsnog een baas van een prijs voor die laptop)

• R_W
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

R_W

Bedankt voor de uitgebreide reactie Vinand.

Ik neig naar de Samsung vanwege zijn uiterlijk, echter is de A01NL nergens meer te vinden en 250e meer voor een OS wat ik nooit ga gebruiken is absurd. Goede tweede is de Zenbook, minder mooi en wat groter maar 1080p scherm maakt veel goed.

Waar is de Vaio Z voor 999,- te koop?

Verwijderd

Topicstarter
De Z is beter verkrijgbaar dan de windows 7 samsung, hoor.

http://www.correct.nl/artikel.php?menu=0.1&ARTNR=460168
Hij staat al bijna een jaar(?) te koop voor die prijs. Misschien kan je nog wat afdingen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Verwisselbare accu suggereert imho dat je de accu eronder vandaan kan klikken; dit is niet het geval. Je moet de laptop open maken met een aantal schroefjes. Daarnaast is de i5 van de 999e Z een prima CPU maar niet sneller dan de nieuwste ULV i5.

Desondanks een goede deal voor 999 :)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
JT schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 15:57:
Verwisselbare accu suggereert imho dat je de accu eronder vandaan kan klikken; dit is niet het geval. Je moet de laptop open maken met een aantal schroefjes. Daarnaast is de i5 van de 999e Z een prima CPU maar niet sneller dan de nieuwste ULV i5.

Desondanks een goede deal voor 999 :)
De accu is vastgemaakt met 4 munt schroefjes, je hoeft de laptop niet open te maken om deze te verwisselen. Is hetzeflde als de oldschool macbook accu, met een euro muntje kun je die los maken.

Daarnaast is de i5 - 2410M toch echt sneller dan de i5 - 3317U... Dat in combinatie met de Raid 0 SSD zie ik alleen de Vaio Z afgetroefd worden op grafisch vlak. Iets wat nauwelijks relevant is voor ultrabooks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-08 07:18
Er loopt op dit moment op de Samsung Series 9 ook een cashback actie, krijg je nog 150 euro retour.

http://www.samsung.com/nl/promotion/keeps-me-ahead/

(onderaan de pagina).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
arnoud_h schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 17:31:
Er loopt op dit moment op de Samsung Series 9 ook een cashback actie, krijg je nog 150 euro retour.

http://www.samsung.com/nl/promotion/keeps-me-ahead/

(onderaan de pagina).
Leuke actie. Even als op "registreer hier" klikt zie je ook de voorwaarden. De actie is dus geldig tot met 31 januari (factuurdatum), geldt voor bepaalde winkels en bepaalde modellen. En voor 15 februari moet je de aanvraag hebben gedaan. Als je pricewatch: Samsung Series 9 NP900X3C-A01NL nog kan krijgen is het met die cashback wel een mooie deal.

[ Voor 13% gewijzigd door Regeneration op 28-12-2012 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Vinand schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 17:05:
[...]

De accu is vastgemaakt met 4 munt schroefjes, je hoeft de laptop niet open te maken om deze te verwisselen. Is hetzeflde als de oldschool macbook accu, met een euro muntje kun je die los maken.
Je moet iets openmaken met een muntje, maar het is niet de laptop? :+ Wat is het dan? :+
Daarnaast is de i5 - 2410M toch echt sneller dan de i5 - 3317U... Dat in combinatie met de Raid 0 SSD zie ik alleen de Vaio Z afgetroefd worden op grafisch vlak. Iets wat nauwelijks relevant is voor ultrabooks.
Ok heb het even opgezocht en de 2410M is _marginaal_ sneller. Mag imho geen naam hebben. Gaat om een paar procent, zie notebookcheck.net.

Ik wil de Z niet afkraken, typ er nu ook op 1, maar het full voltage voordeel van een 2410M tov een 3317i is gewoon zeer marginaal. SSD is een ander verhaal uiteraard :P

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
JT schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 19:37:
[...]

Je moet iets openmaken met een muntje, maar het is niet de laptop? :+ Wat is het dan? :+

[...]

Ok heb het even opgezocht en de 2410M is _marginaal_ sneller. Mag imho geen naam hebben. Gaat om een paar procent, zie notebookcheck.net.

Ik wil de Z niet afkraken, typ er nu ook op 1, maar het full voltage voordeel van een 2410M tov een 3317i is gewoon zeer marginaal. SSD is een ander verhaal uiteraard :P
1. De accu is bevestigd met de schroefjes. Er hoeft niks open gemaakt te worden. Nogmaals: Hetzelfde verhaal met de originele oldschool macbook accu's. Waar deze ook "verwisselbaar" was. Vandaar dat er ook specifiek gebruikt word gemaakt van muntschroefjes...
Afbeeldingslocatie: http://www.notebookcheck.net/typo3temp/pics/cdae6b1760.jpg

Hier nog eentje:
Afbeeldingslocatie: http://www.notebookcheck.net/typo3temp/pics/a83585adbc.jpg

Er zijn trouwens 8 schroefjes ipv 4... dus dat is dan wel een mistake aan mijn kant.. Maar goed, het is anders gezien wel betrekkelijk makkelijk om na anderhalf/2 jaren de accu weer te verwisselen naarmate de originele brak begint te worden...

Wel prijzig: http://www.sony.nl/product/vaio-batterijen/vgp-bps27
Ik vraag me af of er een goede namaak te vinden is...

2. Raid 0 SSD is inderdaad waar de nadruk van superieure hardware op ligt uit mijn originele post... Of heb ik het misschien verkeerd verwoord :o ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Ah zo, moest de accu er nog eens uithalen :P Maar dat is idd wel beter.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BKNDY
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 02-09 12:18
JT schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 15:50:
[...]

Lijkt mij prima voor Solidworks :) Mag ik vragen waar je woont? Wil hem wel eens in levende lijve zien en het tobo proberen.
Weet je al iets meer over solidworks icm ultrabooks? De 32VD al ervaren?
Met een ssd en ddr3 updrade lijkt het zowaar een prima match:
http://youtu.be/Xw-2wdZ0MdU

Ik ben ook op zoek naar een ultrabook waar Solidworks op draait.(Redelijke assemblys/parts 100-200 features)

Heb je ook de Asus U500 bekeken en de Gigabyte U2442F?
Al zijn deze respectievelijk misschien wat groot en een lagere resolutie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Geen idee met Solidworks. Verder is er helaas niemand waar ik de UX32VD heb mogen bekijken. Maar ik heb inmiddels al een Vaio Z2 voor een leuke prijs op de kop getikt mét PMD.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Het is nu dan te laat, maar volgens mij heb ik de UX32 gezien in de MediaMarkt in Amsterdam Arena (en dus mogelijk ook in andere Media Markt vestigingen) maar ik weet dat niet meer 100% zeker.

[ Voor 3% gewijzigd door Regeneration op 31-12-2012 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acidd91
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09:39
In heel veel ultrabooks / notebooks zie ik een intel HD 4000 of 3000.. wat kan ik hier mee of wat vooral niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:39

Sick Nick

Drop the top!

Hangt er vanaf wat je wilt he, voor gewoon gebruik, 1080p kijken, oudere games of de nieuwe in lagere resolutie/kwaliteit kom je er nog wel. Echte grafische power zit er niet in dus denk maar niet dat je skyrim met enige details kan spelen bijvoorbeeld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acidd91
Matlab simulaties en dergelijke nog wel goed te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Regeneration schreef op maandag 31 december 2012 @ 20:30:
Het is nu dan te laat, maar volgens mij heb ik de UX32 gezien in de MediaMarkt in Amsterdam Arena (en dus mogelijk ook in andere Media Markt vestigingen) maar ik weet dat niet meer 100% zeker.
Tnx, maar het is goed zo :) Probleem was dat de Z met PMD nogal overpriced was (vooral dankzij de PMD) maar voor de prijs die ik er nu voor heb betaald heb ik liever een Z dan een UX32 ivm power, gewicht en SSD snelheid.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
JT schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 13:16:
[...]

Tnx, maar het is goed zo :) Probleem was dat de Z met PMD nogal overpriced was (vooral dankzij de PMD) maar voor de prijs die ik er nu voor heb betaald heb ik liever een Z dan een UX32 ivm power, gewicht en SSD snelheid.
Wat heb je er dan voor betaald als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Dat hou ik even voor me, ook ivm als ik dat ding hier nog eens wil verkopen ;)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acidd91
Is de Samsung np700z3c een goede laptop voor het bedrag? (1000 euro)
Ik ben op zoek naar een krachtige kleine machine, met een acceptabele resolutie.

Vereisten:
- minimaal i5
- liefst met SSD (of caching SSD)
- 13.3 of 14 inch
- licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
nee, in verhouding met de Vaio S15 een miskoop. --> betere specs, veeeel beter scherm en nog een lager gewicht ook nog.

[ Voor 43% gewijzigd door Vinand op 03-01-2013 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-08 07:18
Een S15 heeft toch een 15,5" scherm? De S13 lijkt me helemaal niet zoveel spannender als de Series 7 Chronos 13"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De samsung bevat tenminste een 900p scherm. Hij is wel zwaarder dan de S15.

Weet iemand toevallig of er een TN of PLS scherm in zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Verwijderd schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 20:30:
De samsung bevat tenminste een 900p scherm. Hij is wel zwaarder dan de S15.

Weet iemand toevallig of er een TN of PLS scherm in zit?
Een crappy tn scherm... Alleen de series 9 hebben een PLS scherm (Jammer genoeg, want ik vind de matte afwerking ook echt geweldig gedaan door Samsung)
arnoud_h schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 20:23:
Een S15 heeft toch een 15,5" scherm? De S13 lijkt me helemaal niet zoveel spannender als de Series 7 Chronos 13"...
Als ik net zoals jou voor Samsung zou werken zou ik dat ook zeggen ja. :9

Als de series 7 daadwerkelijk een stuk meer portable zou zijn dan de S15, dan snap ik het wel.. Maar in dit geval is de series 7 ondanks zijn kleinere scherm vreemd genoeg alsnog een stuk zwaarder, en daarbij lever je ook nog dik in op de specs voor de prijs... Geen IPS maar TN, Geen 1080P maar 900p, Geen Keppler GPU maar een Fermi. En het scheel maar 50 euro, lijkt mij in deze situatie de beste 50 euro die je ooit kunt spenderen.

[ Voor 56% gewijzigd door Vinand op 03-01-2013 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vinand schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 20:33:

Een crappy tn scherm... Alleen de series 9 hebben een PLS scherm (Jammer genoeg, want ik vind de matte afwerking ook echt geweldig gedaan door Samsung)
Dat dacht ik ook. Maar ik kan gek genoeg geen bron vinden... TN tot het tegendeel is bewezen, dan maar? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Verwijderd schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 20:44:
[...]

Dat dacht ik ook. Maar ik kan gek genoeg geen bron vinden... TN tot het tegendeel is bewezen, dan maar? :P
Ga naar een random mediamarkt/BCC/Saturn, als je hem ziet weet je al gelijk genoeg. Trouwens... wist je al dat de 15" series 9 van Samsung ook een baggere TN paneel heeft.

http://nl.hardware.info/r...-en-maar-158-kg-conclusie
"Het is ronduit betreurenswaardig dat de Series 9 NP900X4D geen vlottere SSD heeft meegekregen dan de ingebouwde Sandisk U100 en ook lukt het ons niet om erg enthousiast te worden over het scherm. Over de 1600x900 pixels kunnen we ons nog wel heen zetten, maar de beperkte kijkhoek is wat ons betreft een spelbreker."

Het gewicht is leuk maar... dan alsnog 100 euro meer vragen dan de Vaio S15, met daarbij een ULV i5 en zonder GPU/ODD... :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Vinand schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 20:33:
[...]

Als ik net zoals jou voor Samsung zou werken zou ik dat ook zeggen ja. :9
Afbeeldingslocatie: http://i1038.photobucket.com/albums/a470/coffe_mug/Obvious-troll-is-obvious.jpg

Ben het helemaal met je eens hoor maar obvious troll is heel obvious en das nie liev :+

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Vinand schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 21:43:
Trouwens... wist je al dat de 15" series 9 van Samsung ook een baggere TN paneel heeft.

Het gewicht is leuk maar... dan alsnog 100 euro meer vragen dan de Vaio S15, met daarbij een ULV i5 en zonder GPU/ODD... :N
De S15 vind ik een mooie machine, maar ook de Samsung heeft zijn voordelen vind ik. Zo is de Samsung eens stuk compacter en lichter:

S15
2,4 x 25,5 x 38,0 cm
1,9-2,0 kg

15" 9 series
1,5 x 23,7 x 35,7 cm
1,6 kg

Daarnaast zou de Samsung een 2x betere accuduur hebben dan de S15. Daarbij zouden de zaken als het scherm en SSD bij de opvolger eenvoudiger te verbeteren zijn dan een compactere behuizing ontwikkelen gok ik. De S15 kwam lange tijd als enige het meest in de buurt van mijn persoonlijke wensen. De Samsung sluit nu eigenlijk zelfs beter aan, alleen hoop ik wel dat ze het scherm en SSD gaan verbeteren en wellicht de prijs iets laten zakken. Dat laatste zou nog eens voor een verrassing kunnen zorgen, want als ik me goed herinner was de eerste 9 series 15" (die hier nooit is uitgekomen) was ~ €/$1500 de opvolger is nu dus €1200, dus de opvolger hiervan is €900? :P

[ Voor 10% gewijzigd door Regeneration op 04-01-2013 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kijk asus. zo moet het.

Een dunne laptop
Afbeeldingslocatie: http://www.notebookcheck.net/typo3temp/pics/4d121f2753.jpg

Een i5 ULV en GT 620m.

Een geluidsniveau van 32.9 onder 3Dmark, 35.9 dB onder furmark.

GPU = 68°. CPU = 88° max.

Gewoon omdat het een dunne laptop betreft met een GPU betekent niet meteen dat de koeling meteen terrible hoeft te zijn en je de fan van een kilometer afstand nog kan horen. Daar kunnen de rest van de fabrikanten een puntje aan zuigen. Happy overclocking ;)

http://www.notebookcheck....0u-Ultrabook.86977.0.html
Dat het scherm en accuduur bagger zijn is dan wel weer enorm jammer...

En je kan er 16GB RAM aftermarket in gooien. Waarom hebben ze dit ding nu niet uitgerust met een acceptabel scherm? |:(

En review van de nieuwe XPS 13 (nieuw, als in ivy bridge).
http://www.notebookcheck....ok-Late-2012.86263.0.html
er zit zowaar een scherm in met een acceptabel contrast. :') . Bijna 500:1.
geen herrie meer idle

Verder maakt notebookcheck zijn reputatie weer waar: het eventueel throttelen van de notebook is niet getest.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2013 02:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Regeneration schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 00:21:
[...]

De S15 vind ik een mooie machine, maar ook de Samsung heeft zijn voordelen vind ik. Zo is de Samsung eens stuk compacter en lichter:

S15
2,4 x 25,5 x 38,0 cm
1,9-2,0 kg

15" 9 series
1,5 x 23,7 x 35,7 cm
1,6 kg

Daarnaast zou de Samsung een 2x betere accuduur hebben dan de S15. Daarbij zouden de zaken als het scherm en SSD bij de opvolger eenvoudiger te verbeteren zijn dan een compactere behuizing ontwikkelen gok ik. De S15 kwam lange tijd als enige het meest in de buurt van mijn persoonlijke wensen. De Samsung sluit nu eigenlijk zelfs beter aan, alleen hoop ik wel dat ze het scherm en SSD gaan verbeteren en wellicht de prijs iets laten zakken. Dat laatste zou nog eens voor een verrassing kunnen zorgen, want als ik me goed herinner was de eerste 9 series 15" (die hier nooit is uitgekomen) was ~ €/$1500 de opvolger is nu dus €1200, dus de opvolger hiervan is €900? :P
Die 2x langere accuduur was me nog niet opgevallen,dat is wel een groot voordeel... Maar voor de rest zijn de andere punten nogal... gaap |:( ...

Enigte wat me echt trekt is het verschil in 250 gram die ik al hiervoor had genoemd, maar alsnog weegt het over het algemeen absoluut niet op tegen zijn gebreken. Zeker niet het brakke scherm wat erin zit wat gewoon niet acceptabel is in die prijsklasse. De prijs zal niet lager worden, je vergeet dat de eerste series 9 namelijk een PLS scherm had en een acceptabel SSD schijf (samsung 830), en de opvolger had een TN scherm en een ondermaats presterende SSD. Een behoorlijk groot verschil: ik verwacht namelijk wel dat de opvolger weer het PLS scherm gaat krijgen, maar dan verwacht ik ook een schandalig hoge prijs zoals alle andere apparaten die hun hebben uitgerust met een PLS display... (1399 euro voor de instap series 9 13" bijvoorbeeld?).

Pagina: 1 ... 17 ... 20 Laatste