LTV: Deel hier je Jaga DBE zelfbouw ervaringen

Pagina: 1 ... 57 58 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Marc_Sway
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16:57
Er zijn hier op het forum uiteraard experts op het gebied van convector(put)/radiator performance en wellicht kunnen die wat info delen/adviseren over het volgende:

De warmte-afgifte naar de lucht van een convector/radiator is ook erg afhankelijk van de flow snelheid van het water door het element. Gaat de snelheid omhoog, dan neemt de Delta T af. Is de snelheid te hoog, dan is de Retour temp uit de convector vrijwel de Supply temp; dat is geheel niet efficiënt qua warmte-overdracht naar de lucht.

Vraagen:
Is er iets te zeggen over de ideale flow-snelheid van het water door een convector/radiator?
En hoe zou je dat globaal kunnen meten?
Aangezien je niet altijd alle radiatoren in je huis open hebt staan, en het aantal wat open is over de dag kan variëren, hoe kan je dan realiseren dat de flow door je belangrijkste convectors/radiatoren in je living altijd constant is?
Moet je daar dan 'druk-gereguleerde' ventielen voorzetten?

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
@Marc_Sway
dat is geheel niet efficiënt qua warmte-overdracht naar de lucht.
Dit klopt beslist niet. Afgifte is gewoon afhankelijk van de deltaT water-lucht via de wisselaar. Gemiddeld hogere delta = meer afgifte.

De afweging is benodigd pomp-vermogen.

Je doel is (zeker als je uiteindelijk naar warmtepomp gaat, en ik ben overtuigd dat het bij jou gaat kunnen), om juist alles altijd open te hebben, bij de laagst mogelijke water temperatuur, tenzij door (gebrek aan) wind en (instraling van) zon een thermostaat ingrijpt.

De uitdaging is een 11kW minimum van je ketel... mijn huis en CV-mininum zijn dat van jou (warmtetechnisch) een derde... maar ik draai nog altijd op ~70% van het minimum vermogen...

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• blb4
  • Registratie: April 2008
  • Nu online
Marc_Sway schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 12:09:
Er zijn hier op het forum uiteraard experts op het gebied van convector(put)/radiator performance en wellicht kunnen die wat info delen/adviseren over het volgende:

De warmte-afgifte naar de lucht van een convector/radiator is ook erg afhankelijk van de flow snelheid van het water door het element. Gaat de snelheid omhoog, dan neemt de Delta T af. Is de snelheid te hoog, dan is de Retour temp uit de convector vrijwel de Supply temp; dat is geheel niet efficiënt qua warmte-overdracht naar de lucht.

Vraagen:
Is er iets te zeggen over de ideale flow-snelheid van het water door een convector/radiator?
En hoe zou je dat globaal kunnen meten?
Aangezien je niet altijd alle radiatoren in je huis open hebt staan, en het aantal wat open is over de dag kan variëren, hoe kan je dan realiseren dat de flow door je belangrijkste convectors/radiatoren in je living altijd constant is?
Moet je daar dan 'druk-gereguleerde' ventielen voorzetten?
't Zit denk ik idd net ff iets anders. De afgifte (convectie) is afhankelijk van de gemiddelde temperatuur van de convector, dus (Ta + Tr)/2. De exacte afgifte in Watt is Ta-Tr x flow (l/m) x 70. Bij een gegeven Ta kan je de hoogste afgifte bereiken door de Tr zo hoog mogelijk te krijgen. Dat kan dan natuurlijk ook alleen maar als de flow omhoog gaat.

Wat nuttig kan zijn is het selectiemodel van Jaga downloaden en bekijken, daarin zie je wat bij bepaalde Ta en Tr de afgifte is en welke flow daar bij hoort. Ook kan je zien wat 't effect is van hun DBH (in min/standard/max) en wat dat dan ook weer voor de flow betekent. Je kan in die tool b.v. een convector uitzoeken die een beetje dezelfde afmeting heeft van jou convector en dan een beetje een gevoel krijgen hoe zaken zicht tot elkaar verhouden. Uiteindelijk kan je de (maximale) flow van al je afgifteelementen inregelen. Er zijn wel wat tools die je daarbij kunnen helpen om de verhouding tussen alle afgifteelementen te bepalen.

[ Voor 9% gewijzigd door blb4 op 06-01-2026 13:14 ]

Panasonic J 7kW WP, boiler & HeishaMon, 6022 Wp PV, Enphase+ST GW, SOLAX SK-SU3000E 13kWh BESS, ITHO Qualityflow WTW, Elvi Smart Charging+ laadpunt, Kia EV6 84kWh EA MY25, gasloos '23

• Marc_Sway
blb4 schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 13:10:
[...]

Wat nuttig kan zijn is het selectiemodel van Jaga downloaden en bekijken, daarin zie je wat bij bepaalde Ta en Tr de afgifte is en welke flow daar bij hoort. Ook kan je zien wat 't effect is van hun DBH (in min/standard/max) en wat dat dan ook weer voor de flow betekent. Je kan in die tool b.v. een convector uitzoeken die een beetje dezelfde afmeting heeft van jou convector en dan een beetje een gevoel krijgen hoe zaken zicht tot elkaar verhouden. Uiteindelijk kan je de (maximale) flow van al je afgifteelementen inregelen. Er zijn wel wat tools die je daarbij kunnen helpen om de verhouding tussen alle afgifteelementen te bepalen.
OK, veel dank voor de verdere uitleg, en de referentie naar de tool!! Ik ga er naar kijken.

Wat voor mij nog niet goed duidelijk is, hoe ga ik de flow stabiel inregelen per afgifte element (met name in de woon/eetkamer) als er andere radiatoren in het huis op bepaalde momenten open en dicht worden gezet met de kranen daar.

Moet ik dan druk- of flow regulated radiatorventielen hebben in de woon/eetkamer (zoals de 'Danfoss Dynamic valve')?

• Ronald
  • Nu online
@Marc_Sway Ik gebruik er Heimeier e-clipse voor. De debietinstelling is druk-onafhankelijk. Heimeier is niet de enige die druk-onafhankelijke ventielen op de markt heeft.

Dynamic valve lijkt er ook zo een te zijn, maar gaat maar tot 135l/u. E-clipse is er in 15-150 en 30-300 l/u uitvoering.

Ik verwacht een beetje dat je met een convectorputconvector over de 150l/u zou moeten.

[ Voor 13% gewijzigd door Ronald op 06-01-2026 15:14 ]

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• Marc_Sway
@Ronald , dank je, heel goed om te weten!
Dat soort ventielen (of het nu Heimeier, Danfoss of een ander gerenommeerd merk is), moet je dus eigenlijk sowieso voor je convectorputten en hoge capaciteits radiatoren hebben.

• Ronald
  • Nu online
@Marc_Sway absoluut. traditionele (drukafhankelijke) ventielen kan ook, maar dan gaat flow omhoog (en dus dT omlaag) als er delen van het systeem dicht lopen.

Nu drukonafhankelijk niet duur is zou ik dat pakken.
(De e-clipse waren toen ik ze kocht 25-35 euro afhankelijk van uitvoering, en e-clipse 300 is wat op de dynacon vloerverwarmingverdelers zit, dus ik heb alles hetzelfde)

• Marc_Sway
OK Ronald, goed bezig! Ik moet daar denk ik ook heen voor de 2 grote convectorputten en een lange erker-radiator die ik hier heb in de living.

Ik denk dan ook dat ik de traditionele voetventielen ook maar moet verwijderen en daarvoor 'full-bore' kogelkraantjes moet inzetten (mocht ik ooit een convector/radiator willen loskoppelen van het systeem).

• Marc_Sway
Als ik dat allemaal er op heb zitten en goed ingeregeld, daarna eens kijken naar ventilators er op ;-)

• blb4
  • Nu online
Marc_Sway schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 15:36:
OK Ronald, goed bezig! Ik moet daar denk ik ook heen voor de 2 grote convectorputten en een lange erker-radiator die ik hier heb in de living.

Ik denk dan ook dat ik de traditionele voetventielen ook maar moet verwijderen en daarvoor 'full-bore' kogelkraantjes moet inzetten (mocht ik ooit een convector/radiator willen loskoppelen van het systeem).
Die druk-onafhankelijke ventielen kunnen in veel situaties helpen, zeker als er veel naregeling in je installatie zit.

Bij overstap naar WP zie je wel dat ‘t nut over het algemeen minder groot is omdat je in elk geval altijd voldoende afgifte wil hebben om ‘t minimale vermogen van de WP kwijt te kunnen en een warmtepomp met veel kleinere dT dus hogere flow draait. Dat houd in de praktijk vaak in dat je maar een paar ruimtes op naregeling laat (de puristen kiezen 0) en je de rest eenmalig inregelt. En de WP gaat vanzelf meer flow leveren als er meer afgifte is (op basis van dT) dus als je een paar radiatoren op naregeling hebt zal vanzelf de WP meer warmte gaan leveren en een hogere flow instellen als je die radiatoren dan open zet.

Als je drukonafhankelijke ventielen gaat plaatsen zorg dan dat ‘t ventielen zijn die in elk geval ook de benodigde flow bij een dT van max 5 °C aankunnen anders moet je ze mogelijk later nog weer vervangen. Liever dus de 30-300l/u uitvoering dan de 15-150l/u uitvoering.

Panasonic J 7kW WP, boiler & HeishaMon, 6022 Wp PV, Enphase+ST GW, SOLAX SK-SU3000E 13kWh BESS, ITHO Qualityflow WTW, Elvi Smart Charging+ laadpunt, Kia EV6 84kWh EA MY25, gasloos '23

• Marc_Sway
@blb4 Veel dank voor de extra uitleg, goed voor mij om eea mee te nemen mocht ik op een gegeven moment over willlen gaan naar een WP.
Wat bedoel je precies met "als er veel naregeling in je installatie zit"?

• Marc_Sway
Je zou natuurlijk met Home Assistant ook met 2 temp sensoren (Supply en Return) + een smart radiatorkraan deze van de 'dicht-stand' om de 10 min een kwartslag steeds verder kunnen opendraaien en na de 10 min de Delta T kunnen loggen, vervolgens weer een kwartslag verder opendraaien, etc.
Dan kan je met die grafiek wellicht precies uitzoeken bij welke stand de Delta T maximaal is (waarbij je nog wel genoeg flow hebt).

• Marc_Sway
Ik ben t nu met de hand aan t testen het blijkt hier dat zelf bij een verdraaiing van de knop van de convector met 1/8 slag, de Delta T al met ca 4C verandert!

Zelfs de Supply temp vlak bij de ingang van de radiator loopt iets op, waarschijnlijk omdat de flow wat is toegenomen met die 1/8 slag

[ Voor 30% gewijzigd door Marc_Sway op 06-01-2026 18:49 ]

• blb4
  • Nu online
Marc_Sway schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 18:47:
Ik ben t nu met de hand aan t testen het blijkt hier dat zelf bij een verdraaiing van de knop van de convector met 1/8 slag, de Delta T al met ca 4C verandert!

Zelfs de Supply temp vlak bij de ingang van de radiator loopt iets op, waarschijnlijk omdat de flow wat is toegenomen met die 1/8 slag
Dat kan natuurlijk zomaar, een kleine wijziging met groot gevolg. Ook gaat daarmee de verhouding in de rest van je installatie overhoop 8). Dat maakt met handmatige (voet)ventielen het inregelen ook zo lastig, elke wijziging heeft effect op de rest van de installatie.

• Marc_Sway
OK, dus eigenlijk moet ik de 2 convectorputten + de grote erker-radiator hier, maar meteen uitrusten met kwaliteits drukonafhankelijke ventielen (zoals hierboven besproken), en dan ga ik de retourleidingen uitrusten met kleine full-bore kogelkranen.

• renevd88
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 18:40
Ik ben aan het kijken tot hoe laag we in Ta kunnen gaan met ons huidige krappe afgifte systeem.

In de woonkeuken, tussenwoning bj2008 (5.1m*13m woonkeuken+hal) het volgende aanwezig:
1x t22 van 1m breed 50cm hoog
1x convectorput van 250cm breed (deze is geboost met 10x Arctic p14)

Met de ketel op 60graden kan het al lang duren voor de boel warm wordt. Als test voor toekomstige warmtepomp heb ik de ketel eens op 45graden gezet. Afgelopen nacht zie ik dan het volgende gedrag.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OXT2ZqPYQSnLxPSfCLX0LFLHbSo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LMtnY5ZpW47tNHtGO4bDW6Mp.jpg?f=fotoalbum_large

Is dit gedrag schadelijk voor de CV ketel? De relatie tussen Ta en Tr ziet er compleet anders uit dan op 60gr. Het lijkt of de ketel ook met flow aan het spelen is?

Het was overigens precies even warm gebleven in de woonkamer terwijl de thermostaat wel onder target zat.

• NTS
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

NTS

Dit ziet er uit alsof je ketel niet laag genoeg kan moduleren om 45 graden te leveren. Je moet ofwel de flow omhoog krijgen (alles helemaal open draaien als test) of een ketel hebben die een lager vermogen kan leveren.

Wat er nu gebeurt is dat de ketel aan springt, binnen hele korte tijd over de 45 graden heen gaat en dan dus uit schakelt, terug zakt in temperatuur en weer aan gaat omdat de thermostaat warmte blijft vragen.

• NTS
  • Niet online

NTS

Welk merk/type CV ketel is het? Vaak staat bij de specificaties ook wat het minimum vermogen is.

• blb4
  • Nu online
@renevd88, precies wat @NTS zegt, waarschijnlijk loop je hier tegen de minimale vermogensgrens van je ketel aan. Ik heb dat ook gezien toen ik ging "warmtepompstagelopen". Minimale vermogen was veel te groot voor 40 graden, alleen na de hele nacht uit ging dat even goed. Mogelijk valt er nog wat te tweaken aan de ketel, op sommige is 't minimale vermogen nog wat (naar beneden) aan te passen.

• Ronald
  • Nu online
Er lijkt bijna een uur te zitten tussen het passeren van de aanvoer en afvoer, dus de ketel zal niet af slaan primair door hoge retour (Afgifte tekort voor minimum vermogen).

Zou dit eerder te weinig flow om überhaupt minimum vermogen bij deze Ta kwijt te kunnen zijn?

• renevd88
Het betreft een Remeha tzerra ace 39c, ik dacht 3jaar oud ondertussen.

Er lijkt inderdaad haast een uur shift tussen de aanvoer/afvoer te zitten als je naar de vorm kijkt maar dat kan niet kloppen toch? Mijn gedachte was daarom dat de ketel de flow constant aanpast, resulterend in de opgaande en afgaande delta-T. Dus iets na 00.00 zit hij op max flow en bijna 0 delta-T.

Maar 6a7 starts per uur is niet schadelijk voor de ketel?

• NTS
  • Niet online

NTS

Ronald schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 11:37:
Zou dit eerder te weinig flow om überhaupt minimum vermogen bij deze Ta kwijt te kunnen zijn?
Ja. Hij meet ook de temperatuur bij de warmtewisselaar. Het vermogen wordt aangepast om die op 45 graden te krijgen, maar niet lager dan het minimum vermogen. Als hij daar dan bijvoorbeeld 50 graden meet omdat het minimum vermogen te hoog is dan wordt de brander uitgeschakeld.

Je kunt dat soms wat helpen door een hogere flow want dan wordt de temperatuur minder hoog bij hetzelfde vermogen. En soms is het minimum vermogen een instelling die nog omlaag kan.

Maar over het algemeen zijn CV ketels niet heel goed in draaien op laag vermogen. Met hier en daar een uitzondering, Intergas Xtreme is er bijvoorbeeld beter in dan veel andere.

• NTS
  • Niet online

NTS

renevd88 schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 11:45:
Het betreft een Remeha tzerra ace 39c, ik dacht 3jaar oud ondertussen.
Even snel zoeken zegt minimaal 6kw, dat is best een hoop. Zo'n Intergas kan bijvoorbeeld naar 3.6kw en dan kan ik een 35 graden aanvoer stabiel halen als de pomp vrij hard draait. Maar als de vloerverwarming pomp bijvoorbeeld niet snel genoeg begint mee te draaien schakelt ook hier de brander uit omdat hij boven de 40 graden komt.

• Ronald
  • Nu online
Dat is een ketel met maar liefst 8,5kW minimum vermogen... (@50-30)
Ik verwacht van een bj 2008 dat dat bij -10 nog niet nodig is... dus pendelen en varianten daarvan is een gegeven. (8,5kW -> 24m³ per dag (!!!!!!))

@NTS 5,5 voor lichtste model.

Grote delta ga je met 45C niet halen, dus er zal met veel flow gewerkt moeten worden...

• renevd88
Ronald schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 11:54:
Dat is een ketel met maar liefst 8,5kW minimum vermogen... (@50-30)
Ik verwacht van een bj 2008 dat dat bij -10 nog niet nodig is... dus pendelen en varianten daarvan is een gegeven. (8,5kW -> 24m³ per dag (!!!!!!))
Zit nu op 3.2m3 gas sinds 00.00, dus dat zal 6.5kuub worden schat ik zo vandaag.

• NTS
  • Niet online

NTS

Ronald schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 11:54:
Ik verwacht van een bj 2008 dat dat bij -10 nog niet nodig is... dus pendelen en varianten daarvan is een gegeven.
Tja dit zie je overal. Groot model voor de regendouche, maar dan kan je niet laag genoeg voor LTV.

Opzich geen drama, met een hoge watertemperatuur werkt dit gewoon. In een modern goed geïsoleerd huis gaat hij dan met winter temperaturen gewoon een half uurtje aan, 2 uur uit, half uurtje aan, 2 uur uit etc. En als je in een koud huis thuis komt heb je het snel weer warm. Daarom hangen ze dit er in. Een kleiner model geeft veel meer klachten.

• Ronald
  • Nu online
Er staat ook bij 70-50 geen 8kW afgifte in de woonkamer van @renevd88... zelfs bij 90-70 niet denk ik zo... naja misschien met de fans in de convectorput... maar ik twijfel.

Dus de 35kW maximaal CV-bedrijf is pure kolder en doet niets om eventuele klachten t.o.v. een 24kW te voorkomen.

39kW is voor een >20l/m stortdouche. Niets anders

[ Voor 20% gewijzigd door Ronald op 07-01-2026 12:22 ]

• Marc_Sway
Deze rustige dagen met constant winterse temperaturen zijn nuttig!

Ik zie nu mooi de (non)performance van het afgifte-systeem van mijn huis!

CV draait stabiel met 50C outlet temp gedurende de dag. In huis is de temperatuur redelijk aangenaam. Je zou denken: ga over op een WP, dat zou moeten kunnen! Maar:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Krf6RF6w6do4USw_Wo2gzUjVplk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M4RL2Jkcm3Qem1IZkUmuCUok.jpg?f=fotoalbum_large

Temperatuurverlies over het leidingwerk van de CV ketel (op zolder = 3e etage) naar de convectorput in de eetkamer (achterzijde huis) is 2C.
Aan de voorzijde van het huis naar de convector en de erkerradiator op de begane grond, is 6C !!!
Daar wordt je niet echt vrolijk van....

• Kevin1990
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 21:34
Marc_Sway schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 15:19:
Deze rustige dagen met constant winterse temperaturen zijn nuttig!

Ik zie nu mooi de (non)performance van het afgifte-systeem van mijn huis!

CV draait stabiel met 50C outlet temp gedurende de dag. In huis is de temperatuur redelijk aangenaam. Je zou denken: ga over op een WP, dat zou moeten kunnen! Maar:

[Afbeelding]

Temperatuurverlies over het leidingwerk van de CV ketel (op zolder = 3e etage) naar de convectorput in de eetkamer (achterzijde huis) is 2C.
Aan de voorzijde van het huis naar de convector en de erkerradiator op de begane grond, is 6C !!!
Daar wordt je niet echt vrolijk van....
Kun je die leidingen niet extra isoleren?
En sowieso al het leidingwerk waar je bij kunt isoleren.

• Marc_Sway
Yep, dat zou de 1e stap dan idd denk ik zijn. Moet ik een boel schuindak aftimmering en de vloerplaten van de zolder loshalen.
Vorige eigenaar heeft er niet handig over nagedacht om alle leidingen 'easiky accessible' te maken... ;-)

• Kevin1990
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 21:34
Marc_Sway schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 15:38:
Yep, dat zou de 1e stap dan idd denk ik zijn. Moet ik een boel schuindak aftimmering en de vloerplaten van de zolder loshalen.
Vorige eigenaar heeft er niet handig over nagedacht om alle leidingen 'easiky accessible' te maken... ;-)
Tja als je verbouwd denk je achteraf als er iets is altijd -> had ik dit maar anders gedaan.
Wij hadden heel het huis verbouwd. Binnen een jaar alle plaatradiatoren vervangen voor Jaga's. Kort daarna een warmtepomp en kom nu tot de conclusie dat ik die leidingen die ik in de vloer heb gefreest beter net even wat anders had moeten leggen en toch voor vloerverarming in de badkamer had moeten gaan... |:(

Maar als er leidingen in je kruipruimte liggen is het sowieso raadzaam om deze te isoleren en indien mogelijk ook de kruipruimte.
Wij hebben vloerverwarming maar door het isoleren van de kruipruimte ga je denk ik ook veel winst behalen :)

• blb4
  • Nu online
Kevin1990 schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 15:22:
[...]

Kun je die leidingen niet extra isoleren?
En sowieso al het leidingwerk waar je bij kunt isoleren.
Ik dacht ook al: normaal gesproken doe je de leidingen binnendoor ipv buitenlangs :)

• Marc_Sway
blb4 schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 15:52:
[...]

Ik dacht ook al: normaal gesproken doe je de leidingen binnendoor ipv buitenlangs :)
Helemaal mee eens!! Hier (tijdens de vorige eigenaar) zijn 2 van de 3 standpijpen van de CV bij de zolder en de 2e verdieping waar ook wat schuine wanden zijn, tussen het dakbeschot en de aftimmering gelegd waar ook de dakisolatie zit. Ik zou dat zelf echt nooit doen. Je kan er later niet bij en je raakt ook nog eens allemaal warmte kwijt door het dak, terwijl je die warmte ook gewoon binnen had kunnen gebruiken (hier op de 2e) aan de binnenzijde van de aftimmering/stuc.
1 jaar dat ik hier woonde had ik een keer een flinke lekkage (tijdens een vakantie!) omdat bleek dat de condensafvoerleiding van de CV pal tegen het dakbeschot was gelegd, aan de Oostzijde van het huis....!

Ik werk zelf bij een groot vrij technisch bedrijf en alles wat we designen en installeren wordt ook altijd dubbel gecheckt op de onderhouds-mogelijkheden, kan je er makkelijk bij? Kan een eventuele kraan er vlakbij worden geplaatst? Etc

• Appel105
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Marc_Sway schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 09:54:
@Appel105 Kunnen de P9 PWM PST CO (Black)
92 mm PWM Fan with Cable Splitter for Continuous Operation, er niet netjes op?
Ik denk dat die inderdaad goed zou passen, is alleen niet in 5 pack verkrijgbaar lijkt het, dus flink duur voor een put van 3 meter...

• blb4
  • Nu online
Appel105 schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 21:30:
[...]

Ik denk dat die inderdaad goed zou passen, is alleen niet in 5 pack verkrijgbaar lijkt het, dus flink duur voor een put van 3 meter...
Kijk eens of je er 12 cm fans op kwijt kan. Ik heb in mijn 11 cm brede Jaga 12cm fans geplaatst:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n9l1Gr2PZf0IsUHtqjMjZH_XYKA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/w8REV7PILUAuJ2AKsmAx8T9N.jpg?f=fotoalbum_large

Pagina: 1 ... 57 58 Laatste