Ik heb helaas geen HA, enkel een Homey en daar zag ik geen integratie/app voor.Kevin1990 schreef op woensdag 10 december 2025 @ 14:14:
[...]
Geen idee waarom je installateur de Jaga's afraad?
Wij hebben Jaga Tempo hangen (ander modelletje maar werkt hetzelfde)
Ik heb hiervoor zelf ventilatoren gekocht en stuur ze aan emt een Heatmeister van SDR. Die kan ik via HA ook aansturen of je kunt ze configureren en als stand alone laten functioneren.
Hierdoor kun je zelf je geluidniveau bepalen wat voor jou acceptabel is. Ik heb in de werkkamer ze wat hoger staan omdat die kamer wat killer is en we met een warmtepomp en lage aanvoer temperaturen verwarmen. Je kunt ze op de boost stand zetten maar ook op een heel laag vermogen laten draaien. Snelheid is per % aan te passen in HA in ieder geval. Top dingetje! en veel goedkoper als Jaga. Je hoeft er niet heel handig voor te zijn als je wat kabeltjes aan elkaar kan verbinden en overweg kan met een computer. (Dat laatste zal het probleem niet zijn)
Je kan op de site kijken van Heatmeister of je hem ook kunt aansturen met jou setup. En voor het tegen gaan van bijgeluid geldt volgens mij. Zo groot en veel mogelijk (wat je aansturing toe laat dan) ventilatoren plaatsen en op een laag % laten draaien.
Het gaat bij mij om 3 radiatoren die ik wil "boosten", meerprijs voor Jaga Hybrid is dan al rond de 2000 euro.
Verder ben ik bang dat ik met 35cm hoge radiatoren al snel de lelijke zelfbouw ventilators zie zitten en weinig ruimte heb om alles netjes weg te werken. 50 cm hoog past niet (te weinig ruimte tussen vloer en vensterbank als je 10-12 cm speling boven en onder aanhoud).
Ik snap ook al die capaciteitsberekeningen niet. Draai al jaren de CV op 55 graden, met ouderwetse (type 11) plaatradiatoren, wat ongeveer rond de 3000 W zou moeten opleveren. Maar volgens alle calculaties heb ik 10.0000 W nodig
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
:strip_exif()/f/image/2CEv5T8J7EqYFOQ0JTnEo3aF.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/8miK56SHC98wvvFUD77IvMIx.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/OopEQABf00JgHYDMA9gsD1Rw.png?f=fotoalbum_large)