Lijkt me op het "dubbele sifon" probleem: als er verder in de buis nog een sifon zit (kan ook door buizen die niet mooi aflopen oid), zal die zorgen dat de lucht tussen de 2 sifons het water zal tegenhouden (de overdruk die je zelf al vermoedde).Torgo schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 15:54:
Hey allen,
Ik lees hier vaak mee en heb ook mijn CV instellingen een beetje aangepast aan de hand van de tips hier. Ik zit echter met een ander ontzettend frustrerend probleem, welke al meerdere keren wateroverlast heeft veroorzaakt bij de benedenbuurvrouw. Ik heb het samengevat in een PDF, met plaatjes. Heeft er iemand hier een idee wat er aan de hand kan zijn, ik snap er echt helemaal niks meer van.
https://dl.dropboxusercon...V%20afvoer%20probleem.pdf
Kan je testen door een klein gaatje te maken in de buis onder de sifon die je ziet zitten, als dat het probleem oplost zit je idd met dit probleem. Eenvoudigste oplossing is ontluchting op het stuk tussen de 2 sifons (het gaatje bijvoorbeeld), als dat stank geeft kan je best proberen naar buitenhuis te ontluchten, zo niet ben je in 5 minuten van je probleem af.
Zou je wel aanraden te zoeken (indien haalbaar) waar de 2e sifon zit, als er andere zaken op dezelfde afvoer zitten kan dat ook daar problemen geven.
[ Voor 9% gewijzigd door naftebakje op 21-11-2014 16:22 ]
Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.