Wat verwacht je dat een bericht moet zeggen dan?
Verwijderd schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 12:15:
Vandaag is het al iets beter dan de afgelopen dagen, al bijna 1 kWh binnen. En nog 0,9kWh te gaan voordat ik de 200 kWh aantik!
Hij bedoelt: Met een 500Wp set zou je een hele goede opbrengst hebben. Met een 12.000Wp heel weinig, dus... Je kan het beste melden wat je efficiency is of hoe veel capaciteit er op je dak ligt. Dat geeft ons namelijk een kader om je 0,9kWh te plaatsen.Verwijderd schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 14:15:
[...]
Wat verwacht je dat een bericht moet zeggen dan?
Ik heb vandaag 5.966kWh opgewekt. Dat zegt nog niets, tot ik er bij meld dat ik een 4560Wp set op het dak heb liggen
[ Voor 20% gewijzigd door TFHfony op 18-10-2015 14:32 ]
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Verwijderd
Volgens mij heb ik al diverse malen mijn waardes genoemd, maar buiten dat kan je ook gewoon in mijn signature drukken op PV Output en dan aflezenTFHfony schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 14:28:
[...]
[...]
Hij bedoelt: Met een 500Wp set zou je een hele goede opbrengst hebben. Met een 12.000Wp heel weinig, dus... Je kan het beste melden wat je efficiency is of hoe veel capaciteit er op je dak ligt. Dat geeft ons namelijk een kader om je 0,9kWh te plaatsen.
Ik heb vandaag 5.966kWh opgewekt. Dat zegt nog niets, tot ik er bij meld dat ik een 4560Wp set op het dak heb liggenWat een efficiency geeft van 1.308kWh/kW. Nog steeds niet top, maar beter dan de rest van de week
De meeste hier zullen niet echt in staat zijn om van iedereen te onthouden hoeveel ze op het dak hebben liggen. Daarnaast is het gewoon handig om er bij te noemen. Scheelt weer zoeken en plaatst het direct in een kader.Verwijderd schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 14:33:
[...]
Volgens mij heb ik al diverse malen mijn waardes genoemd, maar buiten dat kan je ook gewoon in mijn signature drukken op PV Output en dan aflezen
Natuurlijk hoef je dat niet te doen, maar dan krijg je dus zo'n opmerking als hier boven. Ik heb deze overigens alleen niet geplaatst. Ik leg hem alleen maar even uit
Wat je nu hebt gedaan is gezegd: "Ik heb 50km/u gereden." Maar zonder er bij te zetten of dit in een 30km zone is, of op de Duitse Autobahn, zegt die 50km/u zo weinig.
Maar goed, het is aan jou om wat met die info te doen.
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Ik had niet duidelijker kunnen verwoordenTFHfony schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 14:37:
[...]
De meeste hier zullen niet echt in staat zijn om van iedereen te onthouden hoeveel ze op het dak hebben liggen. Daarnaast is het gewoon handig om er bij te noemen. Scheelt weer zoeken en plaatst het direct in een kader.
Natuurlijk hoef je dat niet te doen, maar dan krijg je dus zo'n opmerking als hier boven. Ik heb deze overigens alleen niet geplaatst. Ik leg hem alleen maar even uit
Wat je nu hebt gedaan is gezegd: "Ik heb 50km/u gereden." Maar zonder er bij te zetten of dit in een 30km zonde is, of op de Duitse Autobahn, zegt die 50km/u zo weinig.
Verwijderd
Maar wie zegt dat ik postte zodat mensen een vergelijking kunnen maken? Volgens mij post ik hoeveel kWh ik vandaag heb behaald (tot dat moment) en dat ik nog een beetje moest tot 200 kWh.TFHfony schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 14:37:
[...]
De meeste hier zullen niet echt in staat zijn om van iedereen te onthouden hoeveel ze op het dak hebben liggen. Daarnaast is het gewoon handig om er bij te noemen. Scheelt weer zoeken en plaatst het direct in een kader.
Wat je nu hebt gedaan is gezegd: "Ik heb 50km/u gereden." Maar zonder er bij te zetten of dit in een 30km zonde is, of op de Duitse Autobahn, zegt die 50km/u zo weinig.
Zo heet het topic ook, 'jouw productie'.
Het hoeft toch niet altijd iets in een relatie te zeggen? Deze dagen zijn er geen records te behalen in Nederland en doet het er ook niet zoveel toe. Ik wilde alleen melden hoeveel ik vandaag had opgebracht en wat ik nog moest tot een leuke mijlpaal. Niet meer en niet minder.
Vind je vergelijking met km/u beetje gek. Als ik wil melden dat ik 50 km/u heb gereden dan wil ik dat melden. Als ik wil melden dat ik 50 km/u heb gereden op een eilandje in de stille zuidzee dan had ik dat er wel bijgezegd?
Als je het wil plaatsen in een kader en geen zin hebt om te klikken of terug te zoeken (wat prima is) dan kan je toch ook om het kader vragen?
Het bericht wat ik plaatste is nog steeds wat ik wilde plaatsen, mijn opbrengst en de mijlpaal die in zicht kwam (en overigens zojuist gehaald is). Meer niet.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2015 14:49 ]
Weet je? Je hebt gelijk!Verwijderd schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 14:46:
[...]
Maar wie zegt dat ik postte zodat mensen een vergelijking kunnen maken? Volgens mij post ik hoeveel kWh ik vandaag heb behaald (tot dat moment) en dat ik nog een beetje moest tot 200 kWh.
Zo heet het topic ook, 'jouw productie'.
Het hoeft toch niet altijd iets in een relatie te zeggen? Deze dagen zijn er geen records te behalen in Nederland en doet het er ook niet zoveel toe. Ik wilde alleen melden hoeveel ik vandaag had opgebracht en wat ik nog moest tot een leuke mijlpaal. Niet meer en niet minder.
Vind je vergelijking met km/u beetje gek. Als ik wil melden dat ik 50 km/u heb gereden dan wil ik dat melden. Als ik wil melden dat ik 50 km/u heb gereden op een eilandje in de stille zuidzee dan had ik dat er wel bijgezegd?
Als je het wil plaatsen in een kader en geen zin hebt om te klikken of terug te zoeken (wat prima is) dan kan je toch ook om het kader vragen?
Het bericht wat ik plaatste is nog steeds wat ik wilde plaatsen, mijn opbrengst en de mijlpaal die in zicht kwam (en overigens zojuist gehaald is). Meer niet.
Idd....gelijk!
Heb je voor je opmerking een +1 gegeven ;-)
Ik ook...
.
Vandaag zowaar 3,5 kWh opgewekt. Da's meer dan de afgelopen dagen.
O ja, uit 2,6 kWp installatie. Dat maakt 1,35 kWh/kWp
Maar je kán natuurlijk ook even op mijn signature klikken
.
Maar je kán natuurlijk ook even op mijn signature klikken
[ Voor 17% gewijzigd door Aegle op 18-10-2015 23:03 ]
33 x ET Solar 270Wp = 8910Wp @ SMA Sunny TriPower STP 8000TL-20 Live: PVOutput
Beetje vreemd, die sputter van 380W om 17:55
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
Daar gaat mijn winst van die eerste paar dagen van oktober... Ik zit nog maar op 104%
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Verwijderd
Die van SolarEdge of PV Output?Aegle schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 23:01:
Ik ook....
Maar je kán natuurlijk ook even op mijn signature klikken.
Komt wel goed ,heb de volle zon al weer op de paneeltjes, komt het bij jou ook zo wel goed.Wailing_Banshee schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 07:46:
Daar gaat mijn winst van die eerste paar dagen van oktober... Ik zit nog maar op 104%
In Groningen is het alleen nog maar grijs, maar ik zie op mijn grafiek wel een piekje, dus blijkbaar is het iets beter ten oosten van hierPClop schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 12:42:
[...]
Komt wel goed ,heb de volle zon al weer op de paneeltjes, komt het bij jou ook zo wel goed.
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Ik mag blij zijn als ik de 100% haal met dit soort dagen..... Zit nu op 71% van deze maand, maar dat krijg je als je van die dagen hebt zoals zaterdag hier in Zwolle..... 0.25kWh/kWp.....
Wailing_Banshee schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 07:46:
Ik zit nu op 62% van deze maand. (101% van de geplande hoeveelheid). Maar dagen als 0.420kWh/kWp (woensdag), 0.321kWh/kW (donderdag), 0.253kWh/kW (vrijdag), 0.420kWh/kW (zaterdag) en 0.619kWh/kW (zondag) tellen niet zo hard mee nee... Ik begin me ondertussen af te vragen hoe dat ding waar ik die panelen voor neergelegd heb, er ook alweer uit zag...Swolliewood schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 13:26:
Ik mag blij zijn als ik de 100% haal met dit soort dagen..... Zit nu op 71% van deze maand, maar dat krijg je als je van die dagen hebt zoals zaterdag hier in Zwolle..... 0.25kWh/kWp.....
[...]
100% van mijn estimate ga ik nooit halen. Ik zat gisteren pas op 49%. Dan moeten er wel een paar hele mooie dagen aankomen. En inderdaad, afgelopen dagen is de efficiëntie niet hoog, met een dieptepunt op donderdag van 0.202Wh/Wp. Gelukkig was zondag iets beter, maar de rest van de week ziet er ook somber uit.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Ja ja sportief diepte punten mogen ook genoemd worden maar die gaan vermoedelijk in december en/of januari komen. die van mij 8 januari van dit jaar 0,23 op een setje van 3990 KW. Maar toen werd mn Omnik nog niet actief gekoeld
[ Voor 14% gewijzigd door Snarfie31 op 19-10-2015 14:48 ]
14 x Suntech STP285 (-87 graden OOZ) - 2 x Bisol BMU250 (180 graden Z) - Omnik 4.0 TL - Soladin 600 - Airco Daikin Comfora FTXP-M35 - RXP35M
Ik was alweer vergeten hoe de zon eruit ziet, maar eindelijk breekt hier in het noorden de zon even door
En ik sta gelijk nr 5 in het Tweakers team.
📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst
kwam net uit een deel van het gebouw wat geen ramen heeft, en ik kijk naar buiten, is de lucht van kleur verschoten! Die gaten zijn eindelijk vanuit het oosten ook de stad binnen getrokkenantonboonstra schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 15:04:
Ik was alweer vergeten hoe de zon eruit ziet, maar eindelijk breekt hier in het noorden de zon even doorEn ik sta gelijk nr 5 in het Tweakers team.
Verwijderd
Hier in het midden van het land is het nog steeds beroerd. Wel iets beter dan vanmorgen (van 5W naar 250W ong).
PV Output doet het hier niet trouwens, stoek? doet het weer
PV Output doet het hier niet trouwens, stoek? doet het weer
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2015 16:18 ]
Nu weer niet. wel.
[ Voor 31% gewijzigd door PClop op 19-10-2015 18:03 ]
Gisteren mijn teruglevernota ontvangen, krijg weer 450 euro terug van de energiemaatschappij
Dat zegt weinig, als je 8000Wp op je dak zou hebben dan zou ik niet tevreden zijn
Je kan ook standaard een te hoge termijn betalen en daarom terug krijgen.
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
Snap ik, heb 3000wp en dit betekent dat ik ruim 2100 kWh heb teruggeleverd. De overige plusminus 800 kWh heb ik direct verbruikt.Speedy-Andre schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 13:44:
Dat zegt weinig, als je 8000Wp op je dak zou hebben dan zou ik niet tevreden zijn![]()
Eindnota is apart, dus dit bedrag komt volledig door de zonnepanelen.
Da's wel netjes
Van PVoutput. Maar niet die in m'n signature staat, maar deze: http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=33990&sid=37175
Dat meet ik met een S0-kWh meter i.c.m. DAL-logging.
33 x ET Solar 270Wp = 8910Wp @ SMA Sunny TriPower STP 8000TL-20 Live: PVOutput
Het is weer zover mn contract met mn energie leverancier loopt af. Er word weer heftig met kortingen gestrooid echter omdat ik mn stroom voor meer dan 100% opwek kijk ik bijvoorbeeld meer naar de laagste kuub gasprijs (ipv electra) in combinatie met kortings premies die op kunnen lopen tot zo'n 250,- euro.
Iemand hier ervaring mee of tips of is dit teveel off topic en is er een andere tweakers forum voor.
Iemand hier ervaring mee of tips of is dit teveel off topic en is er een andere tweakers forum voor.
14 x Suntech STP285 (-87 graden OOZ) - 2 x Bisol BMU250 (180 graden Z) - Omnik 4.0 TL - Soladin 600 - Airco Daikin Comfora FTXP-M35 - RXP35M
Misschien is dit topic toepasselijker? Wat betaal jij aan energie?Snarfie31 schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 17:14:
Daarnaast kun je bij www.gaslicht.com gewoon je jaarverbruik invullen, dus bijvoorbeeld 0 kWh en 1000 m3 gas.
Als je kWh'tjes over hebt, kun je deze ook inzetten om te verwarmen en daarmee gas te besparen. Zie bijvoorbeeld Huis verwarmen met een lucht/lucht warmtepomp
📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst
Trieste boel de laatste tijd,
Ik had nog een ienemienie kleine hoop dit jaar tegen de 1200 KWh/kWp te halen, maar dat gaat niet meer gebeuren zo. 1 juli zat ik al op 653KWh/Kwp. Maar evengoed dik tevreden over de nieuwe set hoor!

Ik had nog een ienemienie kleine hoop dit jaar tegen de 1200 KWh/kWp te halen, maar dat gaat niet meer gebeuren zo. 1 juli zat ik al op 653KWh/Kwp. Maar evengoed dik tevreden over de nieuwe set hoor!
Gasloos, Panasonic mono 7J; 11 x Jinko 420 Wp op ZZW + 12 x Jinko 420Wp NNO op Solis 8k; E-max lithium 45km/u scooter ; Douche wtw; waterontharder
Volgende week komt nog een leuke eindspurt voor oktober. Eindelijk weer wat meer zonuurtjes.
Laten we het hopen. Ik zit nu op 78% van mijn target voor oktober, dus... Het zou wel leuk zijn om toch nog die 100% te halen, maar ook schat die kans niet zo hoog in.
Dat gaat hard!TFHfony schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 23:36:
Laten we het hopen. Ik zit nu op 78% van mijn target voor oktober, dus... Het zou wel leuk zijn om toch nog die 100% te halen, maar ook schat die kans niet zo hoog in.
Je zit nu al op 96,41 kWh %, kijk maar bij monthly.
Veel beter zal het echter niet worden in deze tijd van het jaar waar de zon zo laag blijft. En 13° is natuurlijk best wel plat.
[ Voor 20% gewijzigd door Geurt-kun op 25-10-2015 08:57 . Reden: Sorry, verkeerde quote. Ik zit te prutsen :( ]
Ik zit nu voor deze maand op 208.4kWh en de target is 268kWh.Geurt-kun schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 08:43:
[...]
Dat gaat hard!
Je zit nu al op 96,41 kWh, kijk maar bij monthly.
Veel beter zal het echter niet worden in deze tijd van het jaar waar de zon zo laag blijft. En 13° is natuurlijk best wel plat.
Ik hoop gewoon stiekem dat de zon zich gewoon nog wat laat zien, want hier is het de afgelopen tijd gewoon een soort van 50 shades of grey geweest
kWh moest % zijn. Ik heb het aangepast.TFHfony schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 08:53:
[...]
Ik zit nu voor deze maand op 208.4kWh en de target is 268kWh.
Ik hoop gewoon stiekem dat de zon zich gewoon nog wat laat zien, want hier is het de afgelopen tijd gewoon een soort van 50 shades of grey geweest
Dit is het percentage van wat je tot nu toe opgewekt zou moeten hebben.
Ik zit nog steeds boven de 100%, maar ben flink terug gevallen door het weer van de laatste dagen.
Uiteindelijk doen jou paneeltjes het beter op het zuiden, de mijne liggen op west onder een hoek van 28°.
Na 11 dagen donker weer eens wat zon.
Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging
Enkele weken terug al voorbij de opbrengst van vorig jaar gegaan, gaat lekker zo
zit al op 2860kwh met 2700wp, dus 1059 kwh/kwp
en het zonnetje schijnt nu weer volop, het is lekker koud dus gaat dikke prima

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
Ik moest het 2 x lezen maar is voorbij de jaaropbrengst, nou vorig jaar ben ik nog niet voorbij, 2013 wel.
Verwijderd
Het zijn weer fijne dagen, en zoals het er nu uitziet komen er nog een paar aan. Nog een kW of 6 voor mijn estimated month total. Die ga ik dus wel halen, hopelijk nog wat extra. Heb mijn voorschotbedrag al met 10 euro per maand verlaagd
Weet je zeker dat je niet 1,059kWh/kWp bedoeld?NoxiuZ schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 12:44:
Enkele weken terug al voorbij de opbrengst van vorig jaar gegaan, gaat lekker zozit al op 2860kwh met 2700wp, dus 1059 kwh/kwp
en het zonnetje schijnt nu weer volop, het is lekker koud dus gaat dikke prima
Of begrijp ik het verkeerd?
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2015 10:38 ]
Je begrijpt het verkeerdVerwijderd schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 10:36:
Weet je zeker dat je niet 1,059kWh/kWp bedoeld?
2700Wp = 2,7 kWp
2860 kWh / 2,7 kWp = 1059 kWh/kWp
Als je in 2015 nu al zo'n opbrengst hebt, dan doet je installatie het heel erg goed! Ik zit nog 'maar' op 969,7 kWh/kWp.

[ Voor 13% gewijzigd door antonboonstra op 26-10-2015 11:31 ]
Verwijderd
Dat begreep ik het wel goed, de tekst klopte gewoon nietantonboonstra schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 11:26:
[...]
Je begrijpt het verkeerd![]()
2700Wp = 2,7 kWp
2860 kWh / 2,7 kWp = 1059 kWh/kWp
Het algehele probleem in de wereld, verschillende groottes van getallen weergeven (kilo, mega, etc.) en daar mee rekenen.
En dan ook nog een kleine w
Er had moeten staan:
ofEnkele weken terug al voorbij de opbrengst van vorig jaar gegaan, gaat lekker zozit al op 2860kWh met 2,7kWp, dus 1059 kWh/kWp
Enkele weken terug al voorbij de opbrengst van vorig jaar gegaan, gaat lekker zozit al op 2860000Wh met 2700Wp, dus 1059 kwh/kwp
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2015 11:44 ]
24x170SF, oost (105 graden), 25 graden, Steca3600/ 5D, 17-40, 24-105, 70-200/ WH-MDC05F3E5, 50L E-boiler, Gasloos per27-01-2017
Hier wat minder door de schaduw van bomen en inmiddels ook van de panelen onderling
Toch steven ik af op 1000kWh/kWp, maar of dat deze maand nog lukt ...
Toch steven ik af op 1000kWh/kWp, maar of dat deze maand nog lukt ...
Ik zit tot nu toe voor 2015 op 1109kWh/kWp.
Als ik de maanden november + december van 2014 als extrapolatie gebruik voor dit jaar, dan kom ik uit op een geprojecteerde: 3874.957kWh / 3.3kWp = 1174,23kWh/kWp.
En dat dus met een setje op "maar" 22 graden (hoek) en 144 graden orientatie (vanaf het noorden gezien, dus zit met een Zuid/Zuid-Oost setje)
Als ik de maanden november + december van 2014 als extrapolatie gebruik voor dit jaar, dan kom ik uit op een geprojecteerde: 3874.957kWh / 3.3kWp = 1174,23kWh/kWp.
En dat dus met een setje op "maar" 22 graden (hoek) en 144 graden orientatie (vanaf het noorden gezien, dus zit met een Zuid/Zuid-Oost setje)
Ik ga mijn setje misschien meer richting west draaien, de schaduw van bomen zit op Z/ZO.
Ook heb ik nu last van een pijp, maar daar kan ik alleen van af komen als de cvketel het raam uit gaat
Ook heb ik nu last van een pijp, maar daar kan ik alleen van af komen als de cvketel het raam uit gaat
De tekst van NoxiuZ klopte prima (op de kleine w na).
kWh/kWp == Wh/Wp. Zelfde grootte, zelfde dimensie. Afhankelijk van wie je het vraagt mag je zelfs h/p doen ('vollasturen').
Hoe je het ook doet, met de gegevens die gegeven waren kom je niet op 1,059kWh/kWp
Of mis ik een edit?
Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.
1.059kWh/Wp ook goed?Verwijderd schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 10:36:
[...]
Het zijn weer fijne dagen, en zoals het er nu uitziet komen er nog een paar aan. Nog een kW of 6 voor mijn estimated month total. Die ga ik dus wel halen, hopelijk nog wat extra. Heb mijn voorschotbedrag al met 10 euro per maand verlaagd
[...]
Weet je zeker dat je niet 1,059kWh/kWp bedoeld?
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
Goede dag vandaag inderdaad, weer eens in de top 10 van het team tweakers, 1 zuid holland met 4,1 kWh/kWp
We lopen weer voor op vorig jaar....
Hier bij lange na geen mooie parabool. De hele dag dikke sluiers.
Gasloos, Panasonic mono 7J; 11 x Jinko 420 Wp op ZZW + 12 x Jinko 420Wp NNO op Solis 8k; E-max lithium 45km/u scooter ; Douche wtw; waterontharder
Nou mooie parabool niet, maar best ok voor eind oktober, sluier was er wel wat af en toe.
Wacht, nee, jullie zitten mij te fokken
Ik heb 2859kwh geproduceerd. Ik heb 2,7kwp.
1059*2,7=2859
Boefjes
Voor de eerste keer vandaag door weersomstandigheden aan de top bij team tweakersRol-Co schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 18:11:
Goede dag vandaag inderdaad, weer eens in de top 10 van het team tweakers, 1 zuid holland met 4,1 kWh/kWp
Efficiency 4.561kWh/kW - Fiat LUX!
De "estimate" voor oktober ligt weer binnen bereik.
[ Voor 7% gewijzigd door dunklefaser op 26-10-2015 19:37 . Reden: Link systeemdata toegevoegd ]
Nobody is perfeckt - But who wants to be Nobody? - Vrijwillig Energycoach Fiat LUXus! - Some Insights
Mooie score!
Verwijderd
Je moet het nog gedeeld door de helft doen, zit je ons nu te flessen?NoxiuZ schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 18:35:
[...]
Wacht, nee, jullie zitten mij te fokken
Ik heb 2859kwh geproduceerd. Ik heb 2,7kwp.
1059*2,7=2859
Boefjes
Fokken doen we niet, dat is voor kinderen
Tenzij je een wiskundeleraar of natuurkundeleraar bent is het 'cease caring'.Verwijderd schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 19:29:
[...]
Je moet het nog gedeeld door de helft doen, zit je ons nu te flessen?
Fokken doen we niet, dat is voor kinderen
Zo. Estimate van 119kWh vandaag gehaald, met 3kWp op west. Dankzij de eerste 10 dagen van oktober, maar dat mag de pret niet drukken.
Dat lijkt mij een lage estimate voor een systeem van die grootte.
Na gisteren al 167 kWh binnen van de 174 kWh estimate voor oktober. Met nog 5 dagen te gaan hoef ik maar 1,4 kWh per dag binnen te krijgen, dat moet geen probleem zijn.
Voor 2015 tot nu toe zit ik op 3165 kWh, dat is al een nette 1077 kWh/kWp. Met November en December 2014 erbij zit ik op 3333 kWh wat neer komt op 1134 kWh/kWp.
2015 is hard op weg om mijn beste volle jaar te worden. (ook pas m'n tweede jaar maar daar draait het niet om)
Voor 2015 tot nu toe zit ik op 3165 kWh, dat is al een nette 1077 kWh/kWp. Met November en December 2014 erbij zit ik op 3333 kWh wat neer komt op 1134 kWh/kWp.
2015 is hard op weg om mijn beste volle jaar te worden. (ook pas m'n tweede jaar maar daar draait het niet om)
https://untappd.com/user/OzzBier
Verwijderd
Rol-Co schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 05:27:
Vind het ook niet hoog, mijn estimate is 166 voor oktober met een 3120Wp set op Zuid West.aip schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 00:02:
Zo. Estimate van 119kWh vandaag gehaald, met 3kWp op west. Dankzij de eerste 10 dagen van oktober, maar dat mag de pret niet drukken.
Dat lijkt mij gevoelsmatig ook, maar het is echt wat er uit pvgis komt als ik m ingeef op volledig west, 35%. Tenzij ik iets verkeerd doe?Rol-Co schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 05:27:
Is er eindelijk een strakke blauwe lucht ... stroomstoring grrrr
~40kWp,2xSE7k,Victron 3xMPII48/10kVA+Mppt450(200/100), 135kWh Docan LFP, 25kW houtkachel, 120 Heatpipes+1210L, linkedin
Verwijderd
Ik had er over gedacht om een simpele APC UPS voor de omvormer te zetten.... Maar behalve dat je een probleem zal hebben met de retourstroom werkt dat natuurlijk sowieso niet, UPS schiet dan constant van batterij naar normaal en terugWoudseHoeve schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 11:32:
Is er eindelijk een strakke blauwe lucht ... stroomstoring grrrr
Rek met accus plaatsen in de schuur en op "Island Modus" werken als je Omvormer(s) dat ondersteund.Verwijderd schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 11:33:
[...]
Ik had er over gedacht om een simpele APC UPS voor de omvormer te zetten.... Maar behalve dat je een probleem zal hebben met de retourstroom werkt dat natuurlijk sowieso niet, UPS schiet dan constant van batterij naar normaal en terug
Verwijderd
Dan moeten je accu's wel leeg zijn. anders zit je met een overschot wat je niet kwijt kan op het nettoxict schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 11:58:
[...]
Rek met accus plaatsen in de schuur en op "Island Modus" werken als je Omvormer(s) dat ondersteund.
Zonneboiler met een elektrisch element erin als dump load.
[ Voor 12% gewijzigd door noo op 27-10-2015 12:51 . Reden: zonneboiler met zon wordt vanzelf al warm ]
Ik geloof dat het probleem is met een stroomstoring dat je anders helemaal niks opwekt, omdat je omvormer het nergens naartoe kwijt kan.Verwijderd schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 12:20:
[...]
Dan moeten je accu's wel leeg zijn. anders zit je met een overschot wat je niet kwijt kan op het net
Een omvormer met Island Modus en een accupack zorgen ervoor dat je dus je stroom richting de accu's kwijt kunt en dat je dus direct je zonnestroom kunt gebruiken, waar je dat anders bij een stroomstoring en een normale omvormer dat niet kunt.
Verwijderd
Helemaal mee eens. Dat is voor mij ook de reden om serieus naar een Tesla accu te kijken als ze wat in prijs gaan dalen. Altijd fijn om 7kW aan de muur te hebben hangen en daardoor bij normaal gebruik ongeveer een dag zonder toevoer van het net of de zon te kunnen draaien. En in zo'n geval doe je zuinig en beperk je de stroom tot wat verlichting en de koelkast en is het misschien wel 2 tot 3 dagen uit te houden.toxict schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 16:49:
[...]
Er is nog een tussenstap.
In geval van een stroomstoring en volle accu's zou ik het nog niet eens erg vinden dat ik stroom verlies.
Wat ik op dat moment belangrijker vind, is dat alle electronica in huis het gewoon nog doet met stroom Live opgewerkt.
Wel weer een mooie dag vandaag! Dankzij de laatste 2 dagen zit ik nu al op 111% voor oktober met een overschot van 18 kWh voor de komende maanden. Erg tevreden.
Al merk je wel dat de zon laag staat en snel aan kracht inboet:
16:20 1,100W
16:25 99W
[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2015 16:52 ]
Er is nog een tussenstap.Verwijderd schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 14:12:
[...]
Ja ik begrijp het principe. Het probleem is inderdaad dat je omvormer niks doet (die heeft voeding nodig vanaf het net). Dat is met een Island mode (volgens mij zijn er meer oplossingen) wel op te lossen. Maar stel dat je 2500 watt opwekt en de accu's zijn vol, wat ga jij aanzetten om die 2500 watt te gebruiken? Zeker als je niet thuis bent. Ofwel, stroom gaat verloren. En je kan het ook niet aan het net leveren (en dus geld verdienen).
Nee, stroomstoringen moeten verboden worden!
In geval van een stroomstoring en volle accu's zou ik het nog niet eens erg vinden dat ik stroom verlies.
Wat ik op dat moment belangrijker vind, is dat alle electronica in huis het gewoon nog doet met stroom Live opgewerkt.
Verwijderd
Hum, mijn reactie op je bericht staat een paar uur eerder boven je. Heb de back to the future auto even gebruikt
Weer een lekker dagje, no1 zuidholland net als gisteren, net buiten de top 10 in het tweakers team.
4,2 kWh/ kWp deze keer.
4,2 kWh/ kWp deze keer.
[ Voor 11% gewijzigd door Rol-Co op 27-10-2015 17:33 ]
Bah, al die mooie berichten in de rest van het land. Kom ik aan met mist en bewolking. Maar toch 8,75 kWh vandaag en daarmee dik 1 kWh over de estimate heen. Komende 4 dagen zijn allemaal extra kilowattuurtjes voor mij. Lekker hoor.
https://untappd.com/user/OzzBier
Euhh xu yang lijken ze het meest op kwa spec's, het staat er niet op.AUijtdehaag schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 17:40:
@Rol-co
Die 3100 wp Xu Yang ping doen het best wel goed inderdaad
Beter dan mijn 3430 wp op zuid. (om 14.00 hr kakte het in hier)
Gewoon ebay paneeltjes.
Hier ook een lekker dagje, hier al weer 3332kWh binnen (1089 kWh/kWp). Loopt lekker door