Elektriciteit opwekken met zonnepanelen (PV) Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 44 ... 257 Laatste
Acties:
  • 1.545.632 views

Onderwerpen

Verwijderd

Eric, toch nog een beetje subsidie opslurpen in Alkmaar
http://www.alkmaarsnieuws...teactie-voor-zonnepanelen
http://www.alkmaar.nl/nuzonopalkmaar
Hier in Enschede is er nooit wat
bizar is het he ?

@pcdealer, dat je gelooft wat je ziet, is erger, soms moet je eerst zelf ontdekken voordat je tot huilen overgaat.

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:07

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Verwijderd schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 08:30:
[...]

bizar is het he ?

@pcdealer, dat je gelooft wat je ziet, is erger, soms moet je eerst zelf ontdekken voordat je tot huilen overgaat.
Dat korte ritje op je elektrische scooter was geweldig. Big smile momentje. Ook wel even geleden dat ik op zo'n tweewieler gereden heb :). Het koppel van dat ding is echt idioot :*)

Ik overweeg serieus om een elektrische auto aan te schaffen mocht mijn huidig autootje weg moeten.

* mkleinman rijdt nu in een Seat Ibiza Ecomotive, gemiddeld 1:25 bij defensief rijden. :>

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

• Freemann
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Freemann

CO2 Warmtepomp + VentilatieWTW

Verwijderd schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 08:30:
[...]
:?
Waar hebben de heren het over?

https://www.taltion.nl, https://www.trekhaakkoffer-huren.nl, https://www.fietsendrager-huren.nl, https://www.fietskar-huren.nl

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:27
Bartjuh schreef op donderdag 19 april 2012 @ 22:58:
Ik heb in de OP even een klein overzichtje met micro-omvormer fabrikanten geplaatst, deze;

[...]
Fijne toevoeging. Waarschijnlijk zal de tabel de komende tijd nog wel groeien. Omdat ik een systeem wil met micro-omvormers wacht ik in ieder geval nog tot volgend jaar voordat ik knopen ga doorhakken. Ik verwacht dat de toenemende concurrentie de prijzen zal drukken. Ben benieuwd wat de prijs van SMA micro-omvormer(s) wordt en hoe ze de monitoring gaan regelen.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

• Houtkern
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 24-10 19:24
Ik heb in de OP even een klein overzichtje met micro-omvormer fabrikanten geplaatst, deze;

Enecsys micro-inverter € 180/290 (single 240W)/(duo 480W)
Waar is de enecsys 480 duo voor 290 te verkrijgen? Lijkt mij een mooie oplossing om twee (oude) shell panelen aan te vullen met nog 400 Wp tot 600 Wp.

[ Voor 46% gewijzigd door Houtkern op 20-04-2012 08:53 ]

Verwijderd

dat je in de media ...
you see and then believe what you get, but if you get it, you`ll really see what it does.

betaalde items zijn gevaarlijk, neem nu de toon, op dit forum, het is omhoog gemod,
maar wat doet de toon nu echt wat je niet ook zelf kan.
en dan komen de betaalde updates.....

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2012 08:55 ]

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:16

ericplan

5180 Wp PV

Omvormer merkLinkRichtprijs in euro's
Enecsys micro-invertersSite180/290 (single 240W)/(duo 480W)
Enphase M215Site165 (215W)
Involar MAC 250Site140 (250W)
Power-one Aurora microSite160/180 (250W)/(300W)
SMA micro omvormerSitePrijs onbekend (240W)

OK4 hoef ik niet toe te voegen lijkt me, want die worden niet meer gemaakt :P
Mooi overzicht, dank. Ik mis de Aptronic.

A'dam PVOutput

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

OK4 hoef ik niet toe te voegen lijkt me, want die worden niet meer gemaakt :P
Mooi overzicht; hier nog 2 kandidaten:

Misschien wel handig om te vermelden welke direct in een stopcontact gedrukt kunnen worden, en welke systemen nog een centraal kastje nodig zijn?

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:50

Barrycade

Through the...

Ik heb de Enecsys duo van 480W op 2 Panda's en die zit rechtstreeks op het stopcontact.

Edit: En qua ervaringen: ze liggen sinds zondag pas aangesloten. En vanaf die tijd is het huilen met de pet op qua zon. :(

[ Voor 42% gewijzigd door Barrycade op 20-04-2012 09:16 ]

• Houtkern
Barrycade schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 09:09:
Ik heb de Enecsys duo van 480W op 2 Panda's en die zit rechtstreeks op het stopcontact.
En heb je 290 voor de duo betaald? Wie heeft geleverd?

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Freemann schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 08:37:
[...]

:?
code:
1
http://www.trosradar.nl/uitzending/item/1990/elektrische-auto's/?tx_brmenu2010[year]=2012

LinkedIn WoT Cash Converter

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10:36
Elektrische auto's topic:

Elektrisch rijden, is het er klaar voor?

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Houtkern schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 09:14:
[...]
En heb je 290 voor de duo betaald? Wie heeft geleverd?
Leverancier en montage is gedaan door Guus van Zonnestroom.eu

Mijn factuur is niet zo gespecificeerd dat ik de prijs voor de enecsys precies heb aangezien het een combi was met 2 Panda's 265 en montage materiaal en de prijs per Wp is berekend. En de deal was ook nog met 7 andere Panda's op een Powerstocc 2000. Dus ik heb 'm niet los besteld.

Maar als ik de losse prijzen van die spullen op internet op zoek (dus de panda's, de frames en de enecsys) zou ik de enecsys "gratis" hebben in deze deal. Dus ik hoef niet uit te leggen dat ik tevreden ben over de deal. Maar dus niet helemaal vergelijkbaar met los bestellen.

Maar bv op deze Duitse site staan ze voor 305 euro: http://www.mbw-electronic-online.de/Enecsys (helaas niet op voorraad)

Verwijderd

duinsel schreef op donderdag 19 april 2012 @ 22:26:
[...]

De prijs van de Power One micro 0.25-I is 159,- en van de Power One Micro 0.3-I is 182,-
Dat is ook wel te doen.
Ik weet niet of er nog nare abonnementen horen bij de web portal oid, ik heb daar in elk geval geen info over gezien.
Het is wel handig dit even te lezen:
"All the prices are valid until 30/04/2012 and excluding VAT and Transport costs"

Exclusief BTW. Ik neem aan dat je die toch zult moeten betalen.
Desondanks is de prijs best goed. Als je kunt werken met een string inverter ben je wel goedkoper uit natuurlijk. Ik vraag me af of er nog bijzondere kabels en stekkers nodig zijn.

Misschien een idee het overzicht met de micro omvormers ook incl BTW te doen.
Ben nogal van de fiscale...en dat maakt het helderder.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2012 10:03 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 19 april 2012 @ 14:07:
Vandaag een piek voorbij zien komen van 2910W uit mijn 2280Wp systeem (flashdata buiten beschouwing gelaten) :9~
Volgens mij kan je een topic starten

"Je hoogste spike"

Ik vind hem indrukwekkend. ;)
Is dat het genot van + sortering/positieve tolerantie?

• Freemann
  • Niet online

Freemann

Verwijderd schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 09:55:
[...]

"All the prices are valid until 30/04/2012 and excluding VAT and Transport costs"

Desondanks is de prijs best goed. Als je kunt werken met een string inverter ben je wel goedkoper uit natuurlijk. Ik vraag me af of er nog bijzondere kabels en stekkers nodig zijn.

En de Enecsys prijs die ik noemde, komt uit een prijslijst van een Nederlandse leverancier en is incl. Btw. Dan blijken de power one's nog een stuk duurder te zijn.

@barrycade
Welke prijzen gebruik jij om tot de conclusie te komen dat je de Enecsys "gratis" hebt gekregen?

https://www.taltion.nl, https://www.trekhaakkoffer-huren.nl, https://www.fietsendrager-huren.nl, https://www.fietskar-huren.nl

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Uitgaande van losse aanschaf, dus ik gebruik de gemiddelde prijzen die even snel gevonden heb voor 265 Panda's (+/- 370 p.s) losse aanschaf bij webshop en het montage materiaal 88 euro per 2 frames (3 nodig dus 132 euro) aanschaf wederom bij webshop. En dan kijk ik naar de prijs die ik daar op mijn factuur voor heb betaald en daar zit een paar tientjes verschil tussen. En dan heb ik kabels en aansluitingen niet meegerekend. (Want mijn enecsys is ín de schuur gemonteerd -tegen diefstal- dus de DC kabels zijn verlengd).

Dus niet helemaal gratis maar wel een zachte prijs. Vandaar "gratis".

• duinsel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:28
[...]

Goed punt, daar had ik overheen gekeken, en dat maakt best wel wat uit.

mbt kabels: ja, dat zijn speciale kabeltjes. Ze hebben 4-aderig draad. Er is een backbone met on de zoveel afstand een Tstuk, die gaat naar de inverter toe. Het eind van de backbone en ongebruikte T stukjes moeten afgedopt worden, en het andere eind gaat in een electradoos gekoppeld aan een draad naar naar je meterkast
Op deze site staat het mooi geillustreerd, met name in de pdf.

Kosten? Geen idee.....

• Chak
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-04 14:23
Volgende week worden eindelijk mijn 6 panelen geïnstalleerd.
Ik heb nog geen terug levering aangevraagd en twijfel ook ivm de kosten
Installatie 90 euro
Huur per jaar 30 euro

Mijn standby verbruik overdag is rond de 300-500 watt
Is het interessant om de aanvraag te doen?
Of kan ik beter de vaatwasser overdag starten ipv na 23:00uur

• migjes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09-11 22:53
Chak schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 10:59:
Installatie 90 euro
Huur per jaar 30 euro

als ik heel conservatief reken dan doen 6 panelen ongeveer 1200W.
dat is veel meer als de 300-500W die je verteld.

dan lijkt mij dat wel nodig.
maar het is mij niet duidelijk wat je oplossing is die je geeft en of die nodig is voor jouw situatie.
daar is meer/andere info voor nodig.

(je webpagina domotica webshop verteld mij dat het om nederland gaat)

wat voor meter heb je in de meterkast?
waarom een aparte meter?

[ Voor 8% gewijzigd door migjes op 20-04-2012 11:09 ]

7x245Wp(15 graden) + 7x245Wp(45 graden) op oost en 10x300Wp(45 graden) op west. (4kW omvormer)

• Freemann
  • Niet online

Freemann

Barrycade schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 10:26:
Uitgaande van losse aanschaf, dus ik gebruik de gemiddelde prijzen die even snel gevonden heb voor 265 Panda's (+/- 370 p.s) losse aanschaf bij webshop en het montage materiaal 88 euro per 2 frames (3 nodig dus 132 euro) aanschaf wederom bij webshop. En dan kijk ik naar de prijs die ik daar op mijn factuur voor heb betaald en daar zit een paar tientjes verschil tussen. En dan heb ik kabels en aansluitingen niet meegerekend. (Want mijn enecsys is ín de schuur gemonteerd -tegen diefstal- dus de DC kabels zijn verlengd).

Dus niet helemaal gratis maar wel een zachte prijs. Vandaar "gratis".
hmmm losse onderdeel prijzen bij webshops zijn alles behalve representatief voor totaal plaatjes.
Heb bijv. al 265 Panda's aangeboden gekregen voor onder de €310,= Dat maakt de "gratis" omvormer daardoor al €60,= . Als je zo door gaat rekenen dan vermoed ik dat je gewoon richting de €200-€250 voor de omvormer betaald hebt. Overigens zou ik op de eerder genoemde prijs van €300 nog 15% korting krijgen bij afname van een complete installatie. Dat zou de prijs van de omvormers laten zakken naar €255

Installateurs zijn geen dief van hun eigen portemonnee ;) Ze willen best een goede prijs neerzetten, maar ze geven geen "gratis" omvormers weg ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Freemann op 20-04-2012 11:10 ]

• Houtkern
Chak schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 10:59:
Installatie 90 euro
Huur per jaar 30 euro

Ik ken je situatie niet maar als je een ferrarismeter hebt dan kan je het zo laten. Ik neem dat de installatiekosten, de kosten voor een nieuwe meter zijn. De huur van 30 euro vind ik vreemd. Ik heb destijd geïnformeerd naar het vervangen van een meter en daar waren alleen eenmalige kosten aan verbonden. Je kan ook wachten op de uitrol van de 'slimme' meter. Dat betalen de netbeheerders zelf.

Ik ben met Migjes eens dat je met deze situatie wel veel gratis het net in gaat pompen.

• rube
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:58
Houtkern schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 11:10:
[...]

Ik ken je situatie niet maar als je een ferrarismeter hebt dan kan je het zo laten. Ik neem dat de installatiekosten, de kosten voor een nieuwe meter zijn. De huur van 30 euro vind ik vreemd. Ik heb destijd geïnformeerd naar het vervangen van een meter en daar waren alleen eenmalige kosten aan verbonden. Je kan ook wachten op de uitrol van de 'slimme' meter. Dat betalen de netbeheerders zelf.

Ik ben met Migjes eens dat je met deze situatie wel veel gratis het net in gaat pompen.
Ja, de huur is volgens mij niet correct? Of is dit ten behoeve van de meter opname maar dat betaal je nu ook en maakt dan niet uit?

Die 1200 W geschat door Migjes is natuurlijk wel maar voor een aantal uur per dag en voor een gedeelte van het jaar. Op dit moment (geheel bewolkt) komt er maar 200-300 W uit mijn 2100Wp systeem.

Inschatten hoe vaak, hoe lang en hoe veel je boven de 500 w standby uitkomt en kunt je tvt berekenen met net zoveel variabelen als je zelf wilt zoals VHR, rente, stijging/daling van een kWh etc. >:)

• Houtkern
rube schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 11:23:
[...]

Die 1200 W geschat door Migjes is natuurlijk wel maar voor een aantal uur per dag en voor een gedeelte van het jaar. Op dit moment (geheel bewolkt) komt er maar 200-300 W uit mijn 2100Wp systeem.

Inschatten hoe vaak, hoe lang en hoe veel je boven de 500 w standby uitkomt en kunt je tvt berekenen met net zoveel variabelen als je zelf wilt zoals VHR, rente, stijging/daling van een kWh etc. >:)
@Chak, en je kan het natuurlijk een zomertje aankijken.

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Freemann schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 11:08:
[...]

hmmm losse onderdeel prijzen bij webshops zijn alles behalve representatief voor totaal plaatjes.
Heb bijv. al 265 Panda's aangeboden gekregen voor onder de €310,= Dat maakt de "gratis" omvormer daardoor al €60,= . Als je zo door gaat rekenen dan vermoed ik dat je gewoon richting de €200-€250 voor de omvormer betaald hebt. Overigens zou ik op de eerder genoemde prijs van €300 nog 15% korting krijgen bij afname van een complete installatie. Dat zou de prijs van de omvormers laten zakken naar €255

Installateurs zijn geen dief van hun eigen portemonnee ;) Ze willen best een goede prijs neerzetten, maar ze geven geen "gratis" omvormers weg ;)
Dat zeg ik toch of ben ik niet duidelijk genoeg? Ging er om of ik wel of niet 290 voor dat ding heb betaald. Ik heb er minder voor betaald. En vergeleken met losse onderdelen zo goed als niets. En mijn definitie van " niets " is " weinig".

• Freemann
  • Niet online

Freemann

Barrycade schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 11:28:
[...]

Dat zeg ik toch of ben ik niet duidelijk genoeg? Ging er om of ik wel of niet 290 voor dat ding heb betaald. Ik heb er minder voor betaald. En vergeleken met losse onderdelen zo goed als niets. En mijn definitie van " niets " is " weinig".
Voor jouw is het misschien duidelijk, voor mij iets minder en voor mensen die zich hier melden is het totaal onduidelijk. Die kunnen het lezen als; Als ik naar installateur XXXX ga dan krijg ik "gratis" Micro Omvormers.

Excuus dat ik dingen duidelijk probeer te krijgen..... :/ :X :?

• silvester6
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-11 22:16
90 euro en 30 per jaar is voor een bruto productiemeter heb je deze wel nodig?
dit is namelijk alleen voor SDE subsidie van belang.
Vertel is wat meer informatie over je installatie thuis enz....

[ Voor 19% gewijzigd door silvester6 op 20-04-2012 11:34 ]

• migjes
@rube, houtkern, chak, silvester6
rube schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 11:23:
[...]

Ja, de huur is volgens mij niet correct? Of is dit ten behoeve van de meter opname maar dat betaal je nu ook en maakt dan niet uit?

ik denk dat chak nog niet door heeft dat zijn meter gewoon achteruit gaat draaien.
of hij heeft een meter die dat niet kan en die kan hij waarschijnlijk gewoon gratis laten vervangen.
(of tegen een lage kosten, zonder dat het hem nog iets extra's gaat kosten.)
maar die gegevens heeft hij nog niet verteld.

7x245Wp(15 graden) + 7x245Wp(45 graden) op oost en 10x300Wp(45 graden) op west. (4kW omvormer)

• Chak
Ik heb vorige jaar een nieuwe meter gekregen. Het gaat om een digitale versie. Op de meter kan je zien wat je terug hebt geleverd..

Terug leveren heb ik aan stedin gevraagd en hun vragen de 90 euro installatie kosten en huur 30 euro per jaar.

1200kWh per jaar opwekken zal denk ik wel mogelijk zijn.

Eigen verbruik overdag +/- 350 watt * 8 uur/per dag * 365 dagen
Hiermee kom ik op 1000kWh eigen verbruik...

Ik zal bij Stedin informeren over de kosten.

[ Voor 8% gewijzigd door Chak op 20-04-2012 11:50 ]

Verwijderd

Mijn Involars MAC 250 gekocht voor € 149,- incl. BTW. De omvormers zitten aangesloten op NSI 230 panelen van € 195,- p/st incl. BTW. De platdakbeugels waren € 17,50 p/st ex BTW. Alles via webshops aangeschaft. De Involars kun je direct aansluiten op het stopcontact. Optioneel zijn er wel monitoring mogelijkheden (e-gate) maar erg prijzig € 399,- incl. BTW.

• migjes
Chak schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 11:43:
Ik heb vorige jaar een nieuwe meter gekregen. Het gaat om een digitale versie. Op de meter kan je zien wat je terug hebt geleverd..

Terug leveren heb ik aan stedin gevraagd en hun vragen de 90 euro installatie kosten en huur 30 euro per jaar.

1200kWh per jaar opwekken zal denk ik wel mogelijk zijn.

Eigen verbruik overdag +/- 350 watt * 8 uur/per dag * 365 dagen
Hiermee kom ik op 1000kWh eigen verbruik...

Ik zal bij Stedin informeren over de kosten.
je hebt dus een meter met 4 telwerkjes (t1 t/m t4) ?
dan hoef je niks meer te doen.
en gaat alles vanzelf goed.
niks extra's nodig.

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Freemann schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 11:31:
[...]

Voor jouw is het misschien duidelijk, voor mij iets minder en voor mensen die zich hier melden is het totaal onduidelijk. Die kunnen het lezen als; Als ik naar installateur XXXX ga dan krijg ik "gratis" Micro Omvormers.

Excuus dat ik dingen duidelijk probeer te krijgen..... :/ :X :?
Staat er ook wel wat streng als ik het teruglees. Sorry :>
Maar ik heb nu al een aantal post geprobeerd duidelijk te maken dat als je een set koopt of het laat installeren dat dat anders rekent dan als je los gaat shoppen.

In deze branche is het duidelijk anders dan bv in de PC wereld waar je door losse onderdelen bij elkaar te shoppen het bijna standaard goedkoper is dan ergens een in elkaar gezette PC te kopen.

Dat gaat duidelijk niet op in de Zonnepanelenmarkt, sets zijn daar in veel gevallen goedkoper.

• Houtkern
migjes schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 11:46:
[...]

je hebt dus een meter met 4 telwerkjes (t1 t/m t4) ?
dan hoef je niks meer te doen.
en gaat alles vanzelf goed.
niks extra's nodig.
Mwa niks doen... in ieder geval je aanmelden bij www.energieleveren.nl.
De kosten die de netbeheerder heeft genoemd gaan over de brutoproductiemeter en die heb je alleen bij sde enzo nodig.

• migjes
Barrycade schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 11:46:
[...]

Staat er ook wel wat streng als ik het teruglees. Sorry :>
Maar ik heb nu al een aantal post geprobeerd duidelijk te maken dat als je een set koopt of het laat installeren dat dat anders rekent dan als je los gaat shoppen.

In deze branche is het duidelijk anders dan bv in de PC wereld waar je door losse onderdelen bij elkaar te shoppen het bijna standaard goedkoper is dan ergens een in elkaar gezette PC te kopen.

Dat gaat duidelijk niet op in de Zonnepanelenmarkt, sets zijn daar in veel gevallen goedkoper.
daar ben ik het niet mee eens.
losse onderdelen gaan net zo als in de pc markt.
(der zijn wel veel webshops die met nog veelste hoge prijzen rekenen als het om losse onderdelen gaat.)

• migjes
Houtkern schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 11:49:
[...]

De kosten die de netbeheerder heeft genoemd gaan over de brutoproductiemeter en die heb je alleen bij sde enzo nodig.
klopt over de sde.

aanmelden bij www.energieleveren.nl?
dat vind ik grote onzin.
ik hoef ook niet te bellen naar het energie bedrijf als ik mijn oven aanzet omdat ik graag 3kW gelevert wil hebben.

• Freemann
  • Niet online

Freemann

migjes schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 11:50:
[...]

daar ben ik het niet mee eens.
losse onderdelen gaan net zo als in de pc markt.
(der zijn wel veel webshops die met nog veelste hoge prijzen rekenen als het om losse onderdelen gaat.)
Mijn "ervaring" is dat je dan vooral op buitenlandse webshops aan bent gewezen.

@barrycade;
Eens. Ik schreeft ook niet voor niets dat ik 15% korting kreeg op de "catalogusprijs" als ik een volledige installatie afnam.

• Chak
Houtkern schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 11:49:
[...]

Bedakt..
ik ga even verder uitzoeken.

Mijn meter
Afbeeldingslocatie: http://tane.nl/shop/img/meter.jpg

Verwijderd

Losse onderdelen voor een zonnestroom installatie zijn juist goedkoper. Alleen even goed zoeken en dan vooral niet bij de traditionele bedrijven...

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Weet iemand een vergelijksite ( a la Pricewatch), waar je verschillende eisen kunt stellen, waarna de panelen voor je geselecteerd worden? Photon heb ik al bekeken, maar daar zie je ze helaas niet naast elkaar.

Ik heb namelijk voor 1 micro-omvormer 1 paneel nodig die niet te groot is, maar wel voldoende spanning kan leveren.

• Houtkern
migjes schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 11:53:
[...]

klopt over de sde.

aanmelden bij www.energieleveren.nl?
dat vind ik grote onzin.
ik hoef ook niet te bellen naar het energie bedrijf als ik mijn oven aanzet omdat ik graag 3kW gelevert wil hebben.
De netbeheerders gaan niet zomaar telwerk 3 en 4 opnemen. Hiervoor maken ze een aparte eancode aan. En iemand moet dit in gang zetten en dat ben je zelf. In de wijk waar ik woon zijn allemaal van deze meters met 2 paneeltjes er aan maar geen enkele teruglevermeter was aangemeld. Want de woningeigenaren weten dat niet (met 2 paneeltjes ook niet zo relevant)

• migjes
Chak schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 11:53:
[...]

Bedakt..

Mijn meter
[afbeelding]
ik ben een tegenstander van aanmelden.
(ze kunnen de .... op. ik mag wel een kookplaat installeren in mijn huis zonder iets te zeggen dat kan oplopen naar 7,5kW, maar een 2kW zonne stoom installatie gaan ze over piepen.)

het fototje van de meter maakt me niet hoopvol.
ik zie maar een t1 en een t2.
maar ik kan het net niet zien.

• rube
[...]
Bedakt..

Mijn meter
"knip"
Ik heb zo'n meter als BPM en die hangt naast mijn geheel automatisch terugdraaiende salderende meter....
De BPM was inderdaad alleen nodig ivm de SDE

• migjes
Houtkern schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 11:57:
[...]

De netbeheerders gaan niet zomaar telwerk 3 en 4 opnemen. Hiervoor maken ze een aparte eancode aan. En iemand moet dit in gang zetten en dat ben je zelf. In de wijk waar ik woon zijn allemaal van deze meters met 2 paneeltjes er aan maar geen enkele teruglevermeter was aangemeld. Want de woningeigenaren weten dat niet (met 2 paneeltjes ook niet zo relevant)
die info is volgens mij al weer verouderd.
heb ik alleen geen conformatie van.

en zelfs met 2 panelen is het al relevant.
dat kan makkelijk meer als het sluipverbruik zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door migjes op 20-04-2012 12:01 ]

• Houtkern
migjes schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 12:00:
[...]

die info is volgens mij al weer verouderd.
heb ik alleen geen conformatie van.
Mijn ervaring is van juni 2011. Het zou een enorme vooruitgang zijn als het nu vanzelf wordt oppgepakt door netbeheerders. Dus als je dat bevestigd kan krijgen...

• migjes
Houtkern schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 12:02:
[...]

Mijn ervaring is van juni 2011. Het zou een enorme vooruitgang zijn als het nu vanzelf wordt oppgepakt door netbeheerders. Dus als je dat bevestigd kan krijgen...
iemand moet het gewoon proberen en het hier vertellen.
dan weten we dat zeker.

technisch gezien is het ook geen probleem.
maar ja netbeheerders.

misschien heeft zonnigtype der al meer info over gevonden.

• migjes
[...]

Bedakt..

Mijn meter
[afbeelding]
ik heb geen gegevens over de meter gevonden.

ben erg bang dat die teruglevering niet gaat registreren.
(weet het haast zeker.)

ik ga er van uit dat je geen sde subsidie hebt?

ten eerste gewoon de panelen op hangen.
alles uit zetten in je huis als er zon op je panelen staat.
dan moet je de meter terug uit zien lopen.
(ik denk niet dat dat gebeurd)

je netbeheerder bellen.
vertellen dat je zonnepanelen hebt en je meter dat niet registreert.
(mijn netbeheerder vervangt dan gratis de meter voor 1 die dat wel doet.
kan bij de jouwe anders zijn, maar prijs is niet hoog.)

der is dan wel een goeie kans dat je een slimme meter krijgt.
dit mag je weigeren.
dat kan dan administratief weigeren zijn of echt gewoon een domme meter.
(als je geen slimme meter wil, gewoon koppig door drukken. ze zijn verplicht een andere optie te geven)

• Chak
Bedankt..

Inderdaad op mijn meter enkel T1 en T2
Even eerst de installatie afwachten.

Volgens de installateur kan ik nog 6 extra kwijt.
Ik zie dat de prijs ondertussen wat lager is geworden..
http://www.wijwillenzon.nl/pakketten.html

• silvester6
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-11 22:16
het kan ook zijn dat je t1 en 2 hebt --> en t1 en t2<-- ik zie op je foto het pijltje dus wie weet

• migjes
silvester6 schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 13:17:
het kan ook zijn dat je t1 en 2 hebt --> en t1 en t2<-- ik zie op je foto het pijltje dus wie weet
ja daar twijfelde ik ook effen over.
ik denk dat we het beste gewoon kunnen proberen.
die paar weken opbrengst die je dan misloopt zijn nu ook weer niet spectaculair.

@chak
ik vind die wijwillenzon pakketten eigenlijk nog niet eens zo scherp geprijst.
waarom heeft de installateur je het probleem van de meter niet verteld?
dat had i minstens kunnen doen.

[ Voor 10% gewijzigd door migjes op 20-04-2012 13:24 ]

• rube
rube schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 11:59:
[...]
Ik heb zo'n meter als BPM en die hangt naast mijn geheel automatisch terugdraaiende salderende meter....
De BPM was inderdaad alleen nodig ivm de SDE
Ik moet mijzelf corrigeren, mijn meter is toch wel iets anders:
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/51053129/BPM.JPG
Dit is dus mijn BPM meter en hier zie je ook de pijltjes naar links voor teruglevering zoals Migjes Silvester6 al aangaf

• Chak
migjes schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 13:21:
[...]

ja daar twijfelde ik ook effen over.
ik denk dat we het beste gewoon kunnen proberen.
die paar weken opbrengst die je dan misloopt zijn nu ook weer niet spectaculair.

@chak
waarom heeft de installateur je het probleem van de meter niet verteld?
dat had i minstens kunnen doen.
Zal vanavond wat beter foto's maken..
Dit is een foto die ik puur voor de standen gebruik.
Installateur is hier nog niet bij betrokken geweest...

• Jan Workum
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-11 21:11
migjes schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 13:21:
[...]
Me dunkt: € 946,21 voor 585Wp CSUN, Steca omvormer, alle montagematerialen en kabels voor de deur bezorgd. Ik heb er nog geen lager gezien :)

[ Voor 13% gewijzigd door Jan Workum op 20-04-2012 14:49 ]

PV 11.87kWp, EV 64kWh.

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:59
Heeft er hier iemand ervaring met een Sunteams 1500 omvormer? Wat ik zo kan vinden komt het uit China heeft het aardig wat keurmerken maar verder vind ik heel weinig ervaringen.

• Houtkern
[...]

Bedakt..

Mijn meter
[afbeelding]
De meter lijkt sterk op de Landis+Gyr ZMD100 http://www.landisgyr.eu/e...oductDetails&ID=5&catID=5

• migjes
Jan Workum schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 14:48:
[...]

Me dunkt: € 946,21 voor 585Wp CSUN, Steca omvormer, alle montagematerialen en kabels voor de deur bezorgd. Ik heb er nog geen lager gezien :)
ik denk dat je die met 3x suntech + steca ook voor 950 zou kunnen doen. (inc de rest)
waarschijnlijk nog wel iets minder mijn prijs voor de suntechs is al weer 2 maanden oud.
ik hoorde dat die al weer gedaald waren maar niet hoeveel.
maar dat is wel het lastigste pakket om te vergelijken.

• migjes
Chak schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 14:40:
[...]

Zal vanavond wat beter foto's maken..
Dit is een foto die ik puur voor de standen gebruik.
Installateur is hier nog niet bij betrokken geweest...
trouwens, heb jij de chint omvormer?
ik hoorde dat je die niet verkeert om moest aansluiten.
(daar is die niet tegen beveiligt)
let er dus effen op.

• Chak
migjes schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 15:15:
[...]

trouwens, heb jij de chint omvormer?
ik hoorde dat je die niet verkeert om moest aansluiten.
(daar is die niet tegen beveiligt)
let er dus effen op.
Bedankt voor de tip

Zo te zien wel Chint Power DC Switch-1

Ik zal dit aan de installateur doorgeven.
Hij had meerdere modules van WWZ geïnstalleerd.
neem aan dat hij dat wel weet.

• Chak
dat is hem..
Stedin heeft deze in feb 2011 geïnstalleerd.

Ik gebruik de puls counter voor mijn domotica connectie. deze werkt prima. (NorthQ)

[ Voor 11% gewijzigd door Chak op 20-04-2012 16:47 ]

• Freemann
  • Niet online

Freemann

Chak schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 16:45:
[...]

dat is hem..
Stedin heeft deze in feb 2011 geïnstalleerd.

Ik gebruik de puls counter voor mijn domotica connectie. deze werkt prima. (NorthQ)
De recente L+G meter lijken allemaal op elkaar.

Is dit niet je meter:
Afbeeldingslocatie: http://www.energibutiken.se/17-25-thickbox/3-phase-electricity-meter-siemens-landis-gyr-zmd120mer53.jpg

of deze:
Afbeeldingslocatie: http://obrazki.elektroda.pl/9438467000_1291327902.jpg

Beide zijn het 120 modellen en toch zien ze er anders uit.
kijk even naar het type nummer wat erop (moet) staan of kijk op de stedin site.

Wil maar aangeven dat een foto niet heel veel zegt. Beide meter zijn van hetzelfde type, toch zijn de papiertjes die achter het raampje zitten anders.

[ Voor 30% gewijzigd door Freemann op 20-04-2012 16:56 ]

• SunshineCompany
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 24-02 10:02

SunshineCompany

Bedrijfsaccount The Sunshine Company

13.940 Wp

Ik hoorde pas inderdaad ook dat een installateur een Chint omvormer heeft gefrituurd door 'm verkeerd aan te sluiten.

Essent B2b trouwens ook aan 't onbeperkt salderen.

[ Voor 18% gewijzigd door SunshineCompany op 20-04-2012 16:57 ]

Eigen PV systeem: 68 stuks 205 Wattpiek Suntech zonnepanelen, SMA Tripower 15000TL omvormer. Realtime opbrengst via Sunny Webbox, op onze website.

• zonnigtype
  • Laatst online: 01-12-2021

zonnigtype

zonne-energie voor iedereen

SunshineCompany schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 16:55:
Essent B2b trouwens ook aan 't onbeperkt salderen.
Lekker bruinkolenstroom (winter) tegen zonnestroom (zomer) wegstrepen... :X

Sag nicht: "Ich habe die Wahrheit gefunden", sondern: "Ich habe eine Wahrheit gefunden" (Kahlil Gibran, 1883 - 1931)

• NielsTn
  • Laatst online: 10-11 19:40
zojuist even de logé (het ZPV-demo-paneel) met OK4 aangesloten (de blauw plaat stond toch al te lang opgeslagen).
Nu even genieten van 5.020 Wp aan paneelvermogen :P

elke duurzame kWh het net op, is er 1! :)

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

• Bartjuh
  • Niet online
Houtkern schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 08:52:
[...]
Waar is de enecsys 480 duo voor 290 te verkrijgen? Lijkt mij een mooie oplossing om twee (oude) shell panelen aan te vullen met nog 400 Wp tot 600 Wp.
Suntrap € 289,
Solinq en zonnestroom ook zoiets.
ericplan schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 08:58:
[...]
Mooi overzicht, dank. Ik mis de Aptronic.
Wordt toegevoegd. Prijs weet ik niet.
[...]

Andere prijzen zijn incl. btw. Had aangenomen dat die prijzen voor de Power-One's incl. btw waren...

Wordt gecorrigeerd.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

zonnigtype schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 17:21:
[...]

Lekker bruinkolenstroom (winter) tegen zonnestroom (zomer) wegstrepen... :X
Dat is wel erg eenzijdig. Verdiep je eerst in de energiemix. Van de groten heeftr Essent (als ik het goed heb) een van de groenste mixen.

• MikeWazowski
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-11 22:33

MikeWazowski

Look into my eye

Er komen binnenkort ook PV-panelen op ons dak, wat ongeveer 80% van ons gebruik opwekt. Ik zit nu bij Nuon (met Natuurstroom), dien ik nog over te stappen qua leverancier ivm het salderen?

En eigenlijk niet voor dit topic: ik twijfel nog erg om 3 PV-panelen minder te leggen ten gunste van zonnewarmte panelen hoor - twijfel, twijfel, twijfel :/

[ Voor 31% gewijzigd door MikeWazowski op 20-04-2012 17:54 . Reden: Toevoeging ]

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

MikeWazowski schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 17:52:
Er komen binnenkort ook PV-panelen op ons dak, wat ongeveer 80% van ons gebruik opwekt. Ik zit nu bij Nuon (met Natuurstroom), dien ik nog over te stappen qua leverancier ivm het salderen?
Bekijk de voorwaarden van je contract eens of de site van Nuon.

• MikeWazowski

MikeWazowski

Look into my eye

PcDealer schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 17:53:
Bekijk de voorwaarden van je contract eens of de site van Nuon.
Algemeen bij Nuon: terugleveren tot 5000 kWh per jaar wordt verrekend (gelijk aan de prijs die U betaalt voor de levering, inclusief energiebelasting en btw), daarboven krijg ik 5,88 cent/kWh. Dat lijkt me standaard, dus overstappen is niet nodig? Misschien nog een andere reden om het te doen?

Overigens staat er wel bij: "U heeft een meter die zowel de geleverde elektriciteit van Nuon aan u als de door u aan Nuon teruggeleverde elektriciteit registreert" - lekker vaag...

[ Voor 12% gewijzigd door MikeWazowski op 20-04-2012 17:59 ]

• migjes
MikeWazowski schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 17:58:
[...]

Algemeen bij Nuon: terugleveren tot 5000 kWh per jaar wordt verrekend (gelijk aan de prijs die U betaalt voor de levering, inclusief energiebelasting en btw), daarboven krijg ik 5,88 cent/kWh. Dat lijkt me standaard, dus overstappen is niet nodig? Misschien nog een andere reden om het te doen?

Overigens staat er wel bij: "U heeft een meter die zowel de geleverde elektriciteit van Nuon aan u als de door u aan Nuon teruggeleverde elektriciteit registreert" - lekker vaag...
voor een snelle tvt is het, het best om 1 zo duur mogelijke stroom te bekomen. >:)

• MikeWazowski

MikeWazowski

Look into my eye

migjes schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 18:01:
voor een snelle tvt is het, het best om 1 zo duur mogelijke stroom te bekomen. >:)
LOL - duur, maar voor ons in een tijd zonder PV-panelen wel een redelijk alternatief om toch iets aan duurzaamheid te doen....

• zonnigtype

zonnigtype

PcDealer schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 17:51:
[...]

Dat is wel erg eenzijdig. Verdiep je eerst in de energiemix. Van de groten heeftr Essent (als ik het goed heb) een van de groenste mixen.
Ik bedoel natuurlijk RWE, eigenaar van voormalig Essent. Die heeft niet zo'n lekkere mix...

En biomassa wordt uit Canada hierheen gesleept. Hoeven we lekker zelf niks te doen, alleen maar nog meer "hypermoderne" kolencentrales te laten bouwen. Salderen met fossielen heet dat. Is Nederland erg goed in (ook al die emissie"rechten" die elders met aflaten worden afgekocht...).

Sag nicht: "Ich habe die Wahrheit gefunden", sondern: "Ich habe eine Wahrheit gefunden" (Kahlil Gibran, 1883 - 1931)

• Chak
Freemann schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 16:49:
[...]

De recente L+G meter lijken allemaal op elkaar.

Is dit niet je meter:

of deze:

Beide zijn het 120 modellen en toch zien ze er anders uit.
kijk even naar het type nummer wat erop (moet) staan of kijk op de stedin site.

Wil maar aangeven dat een foto niet heel veel zegt. Beide meter zijn van hetzelfde type, toch zijn de papiertjes die achter het raampje zitten anders.
deze is het

Afbeeldingslocatie: http://pics.campl.us/f/8/85dd8284969317e9099b06c454d2f617.jpg

Verwijderd

wtf word ik gewoon door de gemeente gebeld of ik nog subsidie wil !!?
dus niet de rabo of zo, maar gewoon de gemeentelijke aanschafsubsidie.
uiteraard bij navraag is de Wp prijs weer hoger dan mijn aanschaf.
Gemeente Alkmaar start lenteactie voor zonnepanelen:
‘Profiteer nu van de zon op Alkmaar!’

De zon schijnt vaak in Alkmaar. Veel meer dan in de meeste delen van Nederland. Wilt u daar ook van profiteren? Ga dan over op het gebruik van zonnepanelen. Gemeente Alkmaar faciliteert hiervoor een aantrekkelijke aanbieding. Compleet met een goede prijs/kwaliteitverhouding en uitstekende technische kwaliteiten. Ook draagt gemeente Alkmaar bij in de installatiekosten. Wist u dat u het aankoopbedrag van zonnepanelen binnen acht jaar terugverdiend? Interesse? Kijk op www.alkmaar.nl/nuzonopalkmaar. Wees er wel snel bij! De actie loopt van 18 april tot en met 31 mei dit jaar.
stapelen met de rabo actie mag

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2012 19:55 ]

• SpeksteenWP
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-01 21:43

SpeksteenWP

8,5 kW hout / 5,5 kWp zon

Ach een paar paneeltjes erbij voor de toekomstige inductiekookplaat kan geen kwaad ;)

8,5 kW hout / 5,5 kWp zon / 5,6 kW multisplit L/L WP

Verwijderd

ik kan alleen meedoen als ik een tracker in de voortuin mag plaatsen, de rest is vol ;(

• NielsTn
Verwijderd schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 19:57:
ik kan alleen meedoen als ik een tracker in de voortuin mag plaatsen, de rest is vol ;(
Pergola? serre-uitbouw? terrasoverkapping van PV? :P

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

oost-west carport/houtopslag?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• PvPower
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19-05 18:18
@eric-pvt,

Bedankt, heb de link van de subsidie regeling door gestuurd naar mijn zwager.(hij woont in Alkmaar)
Hij is van plan zijn eerste setje zonnepanelen aan te schaffen.
Dit zal mooi de kosten nog wat drukken.

15 x Suntech STP255-20/Wd+, 1 x Power-One Aurora PVI 3.0 OUT omvormer

• Willie Wortel
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Ik zit nu eens hardop te denken hè. Heb 8 panelen die pak um beet 1500kw per jaar geven.
Wij gebruiken 1000 kuub gas per jaar. Als ik nu eens een air water warmtepomp uit China laat komen.
Die geven gemiddeld een COP van 4. Nu de rekensom.... De kw-tjes van de panelen in de pomp. Komt er 6000kw uit. Hup een veel lagere rekening gas, dus je reinste rendement.
Rammelt er nu wat in mijn berekening of heb ik een uitvinding gedaan.?.

• zonnigtype

zonnigtype

Dat heet innovááááátie, beste eric-pvt, daar wordt Verhaaaaagen bloedg**l van, van die "I". Dus is oversubsidie-fähig...

Rijke gemeente Alkmaar:
Wist u dat u het aankoopbedrag van zonnepanelen binnen acht jaar terugverdiend?
Ja, und??? En dáárom "MOET" de gemeente "DUS" nog extra schokken uit Vattenfall/NUON afroom gelden??? Rabozonnetje d'r ook nog bij, het kan niet op met de marktverstoring... |:(

• MikeWazowski

MikeWazowski

Look into my eye

JoopC schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 20:44:
Ik zit nu eens hardop te denken hè. Heb 8 panelen die pak um beet 1500kw per jaar geven.
Wij gebruiken 1000 kuub gas per jaar. Als ik nu eens een air water warmtepomp uit China laat komen.
Die geven gemiddeld een COP van 4. Nu de rekensom.... De kw-tjes van de panelen in de pomp. Komt er 6000kw uit. Hup een veel lagere rekening gas, dus je reinste rendement.
Rammelt er nu wat in mijn berekening of heb ik een uitvinding gedaan.?.
Er moet uit het water natuurlijk ook wel 6000kW te halen zijn, dat is afhankelijk van het te behalen temperatuursverschil en de massastroom.....

[ Voor 5% gewijzigd door MikeWazowski op 20-04-2012 21:26 ]

Verwijderd

zonnestroom inzetten na de tvt om gas te vermijden werkt erg goed.
zolang je kunt salderen minder
ik heb in januari een warmtepomp aangehad (lucht lucht) en dat ging perfect.

• Geurt-kun
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 22:03

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

migjes schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 15:09:
[...]

ik denk dat je die met 3x suntech + steca ook voor 950 zou kunnen doen. (inc de rest)
waarschijnlijk nog wel iets minder mijn prijs voor de suntechs is al weer 2 maanden oud.
ik hoorde dat die al weer gedaald waren maar niet hoeveel.
maar dat is wel het lastigste pakket om te vergelijken.
En waar haalde jij dat spul dan?
Ik heb wel interesse.

2k op west bij Pv Output

• zonnigtype

zonnigtype

België onderhand met laatst beschikbare gegevens (die allemaal nog zullen veranderen, grootste aanvullingen verwacht voor Vlaanderen) waarschijnlijk al fors over de 2 GWp aan nominale PV-capaciteit.

Vlaanderen stoomt op richting 200.000 installaties, 2011 is nog steeds niet afgerond qua bij te schrijven volumes, benieuwd wat het volgende maandrapport nog toe gaat voegen aan dat volume...

http://www.polderpv.nl/ni...date_Belgie_meer_dan_2GWp

Die Vlamingen laten NEEderland in groen gas walmende damp achter en hebben al het begin van de revolutie te pakken...

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

MikeWazowski schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 17:58:
[...]

Nee hoor. Je hebt een meter nodig die electriciteitsafname (van Nuon )registreert en teruglevering (aan Nuon). Je moet dus een meter hebben met terugleverregistratie (of een Ferraris) om te kunnen salderen. Dit is dus een van de voorwaarden voor saldering.

Verwijderd

Hier is ook de kogel door de kerk!

Volgende week ligt er hier op het plattedak 2 rijen van 3x C.S 240 op Z/W, flatfix 15 grd op een SMA 1200 gelogd door plugwise en een sunnybeam.

Hopen op mooie zonnige tijden hierin het zeeuwse.

• Bartjuh
  • Niet online
Ik ben even een lijst met mooie sites aan het opstellen voor in de topicstart.

SiteGoT'erBeschrijving
Polder PVzonnigtypeEen uitgebreide site over alles dat met zonne-energie te maken heeft. Gaat al een tijdje mee.
Renewable energy nowNielsTnSite over van alles en nog wat over duurzame energie
Top-50 solar sites-Overzicht top zonne-energie sites

Toevoegingen? Goedkeuring NielsTn en zonnigtype? (staat nog niet in de TS)

Verwijderd

Bartjuh schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 09:57:
Er staat al een lijst met sites in de FAQ, dus om dubbel posten te voorkomen, kun je denk ik beter een verwijzing daar naartoe zetten in de topicstart.

• Freemann
  • Niet online

Freemann

Verwijderd schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 10:12:
[...]
Er staat al een lijst met sites in de FAQ, dus om dubbel posten te voorkomen, kun je denk ik beter een verwijzing daar naartoe zetten in de topicstart.
idd, misschien handiger om een link op te nemen naar deze lijst.

ff onderstaande opnemen in de openingspost:
code:
1
[TOPIC=1489853#divlinks]Duurzame Energie en Domotica: FAQ[/TOPIC]

[ Voor 15% gewijzigd door Freemann op 21-04-2012 10:24 ]

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Ik zou graag een overzicht zien van sites waar prijzen staan van de benodigdheden.

• Freemann
  • Niet online

Freemann

PcDealer schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 10:18:
Ik zou graag een overzicht zien van sites waar prijzen staan van de benodigdheden.
Moeilijk denk ik.
De prijzen veranderen zo onwijs snel dat op bijna geen enkele site de prijzen uptodate zijn (behalve de hele grote jongens). Daarbij zijn prijs in heel veel gevallen richtprijzen en zul je zelf de prijs uit moeten onderhandelen.

• migjes
Geurt-kun schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 23:22:
[...]

En waar haalde jij dat spul dan?
Ik heb wel interesse.
email me.
heb wel een paar ideetjes. ;)

• Freemann
  • Niet online

Freemann

migjes schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 10:22:
[...]

email me.
heb wel een paar ideetjes. ;)
o o migjes gaat (weer) los?! >:)

• Bartjuh
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 10:12:
[...]
Oh ja, wist niet eens dat er een FAQ was :P

Doe ik dat!

• migjes
Freemann schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 10:23:
[...]

o o migjes gaat (weer) los?! >:)
jep.
er zijn weer plannen.

• NielsTn
Bartjuh schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 09:57:

SiteGoT'erBeschrijving
Polder PVzonnigtypeEen uitgebreide site over alles dat met zonne-energie te maken heeft. Gaat al een tijdje mee.
Renewable energy nowNielsTnSite over van alles en nog wat over duurzame energie
Top-50 solar sites-Overzicht top zonne-energie sites

Toevoegingen? Goedkeuring NielsTn en zonnigtype? (staat nog niet in de TS)
Geen probleem :) Thank you!

• SunshineCompany
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 24-02 10:02

SunshineCompany

Bedrijfsaccount The Sunshine Company

13.940 Wp

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-rFolANJ-zfw/T2sBOZIPSDI/AAAAAAAAMAg/k-tR6C7M2oA/s800/P1090818%2520%2528Large%2529.JPG

Ik zie mogelijkheden.. ;)

En nu je het over een 'tracker' hebt, ik ben op zoek naar een extra-sjieke solarpaal, met een stuk of 3-9 panelen. Niet te groot, statisch, sexy. Een 'eyecatcher'. Iemand een tip / idee? Heb d'r al een paar, maar die zijn redelijk lomp, en praktisch. Niet sexy.

[ Voor 26% gewijzigd door SunshineCompany op 21-04-2012 11:48 ]

Eigen PV systeem: 68 stuks 205 Wattpiek Suntech zonnepanelen, SMA Tripower 15000TL omvormer. Realtime opbrengst via Sunny Webbox, op onze website.

• MieJuul
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15-10 18:13

MieJuul

3970Wp

Die rij cellen linksboven, die (deels) onder de rand vallen, geeft dat geen problemen?!

12x SH-230P6 all-black op een Effekta ES3300 live en 22x SM55 op 2 Steca's 500 en 1 Steca 300 live

Verwijderd

ik ben op zoek naar een extra-sjieke solarpaal
de vliegenmeppers die wimlex opende in de stad van de zon zijn erg sexy, geen idee waar het van is,
maar mooi zijn ze.

• mkleinman
  • Laatst online: 08:07

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

SunshineCompany schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 11:40:
[...]

En nu je het over een 'tracker' hebt, ik ben op zoek naar een extra-sjieke solarpaal, met een stuk of 3-9 panelen. Niet te groot, statisch, sexy. Een 'eyecatcher'. Iemand een tip / idee? Heb d'r al een paar, maar die zijn redelijk lomp, en praktisch. Niet sexy.
Zo'n vliegenmepper? Die zie je her en der verspreid over Nederland

* mkleinman vind die erg mooi :)

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

Verwijderd

SunshineCompany schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 11:40:
Zoiets als de Solarvlinder bijv.?
Pagina: 1 ... 44 ... 257 Laatste

Dit topic is gesloten.